Σπουδές στα μαθηματικά (προοπτικές, ενδιαφέρον, δυσκολία)

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Άρα όπως βλέπετε, τα Μαθηματικά δεν είναι μια ενιαία επιστήμη. Σαφώς και τα Μαθηματικά θα τείνουν να αποτελούν μια κλειστή ομάδα θεμελίων που διδάσκονται μόνο σε Τμήμα Μαθηματικών. Από εκεί και πέρα, οι διάφορες εφαρμογές σε καλύτερη έκταση διδάσκονται ήδη σε άλλα Τμήματα χωρίς να σημαίνει ότι υποβαθμίζεται το Τμήμα Μαθηματικών. Απλά το καθετί έχει τον προορισμό του.

Νομίζω ότι κάνεις ένα τεράστιο λογικό άλμα όταν, από όλα τα παραπάνω, συνάγεις ότι τα μαθηματικά δεν είναι μία ενιαία επιστήμη. Τα μαθηματικά είναι μία ενιαία επιστήμη, απλώς η διαρκής σύνδεσή τους με όλο και περισσότερα πεδία εφαρμογών τα κάνει να φαίνονται σαν "εργαλεία" για τις άλλες επιστήμες - και αυτή είναι και η εικόνα που είναι πολύ πιθανό να αποκομίσει κανείς αν σπουδάσει σε κάποιο πεδίο εφαρμογής των μαθηματικών και όχι τα μαθηματικά ως αυτοτελή επιστήμη.

@Basketballplaye Κάτι ακόμα που πρέπει να έχεις κατά νου είναι ότι τα μαθηματικά, σε σχέση με τις υπόλοιπες θετικές επιστήμες, έχουν και ένα διαφορετικό κριτήριο αλήθειας. Ενώ σε μία εφαρμοσμένη επιστήμη χρησιμοποιείς την παραδοσιακή επιστημονική μέθοδο - θεωρία, πείραμα, επαλήθευση/διάψευση κ.λπ. - στα μαθηματικά η κατεξοχήν μέθοδος αναζήτησης της αλήθειας και παραγωγής γνώσης είναι η τυπική απόδειξη - η συναγωγή, δηλαδή, από ένα σύνολο (αληθών) προκείμενων ενός συμπεράσματος χρησιμοποιώντας δεδομένους κανόνες συμπερασμού. Με άλλα λόγια, στα μαθηματικά υποθέτεις κάποιες ελάχιστες αλήθειες - αξιώματα - και οικοδομείς ένα σύμπαν γύρω από αυτές - ενώ σε κάθε άλλη εφαρμοσμένη επιστήμη ξεκινάς από τα δεδομένα του κόσμου γύρω σου, διαμορφώνεις ένα θεωρητικό οικοδόμημα το οποίο μετά «τεστάρεις» πειραματικά και, όσο αυτά τα πειράματα δεν καταρρίπτουν τη θεωρία σου, αυτή αποκτά κύρος και αξία - χωρίς ωστόσο να μπορείς αν πεις ποτέ ότι αυτή ισχύει με απόλυτη βεβαιότητα.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,788 μηνύματα.
Είχα και εγώ ένα φίλο που ήταν τσακάλι στα μαθηματικά και το είχε σκεφτεί να σπουδάσει μαθηματικός.
Αλλά επειδή ακριβώς ακόμα και στο εξωτερικό που βρίσκεται τα τελευταία χρόνια, τα πράγματα για τους απόφοιτους μαθηματικούς είναι δύσκολα, επέλεξε να γίνει πολιτικός μηχανικός. Είναι πολύ ευχαριστημένος γιατί και ασχολείται με μπόλικα μαθηματικά αλλά και οι προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης είναι μέρα με νύχτα.

To πρόβλημα στην Ελλάδα δεν είναι τι θα σπουδάσεις αλλά πως θα το γαρνίρεις σε μια Ευρώπη καλύτερων προσόντων. Αν μείνεις στην Ελλάδα ως Μαθηματικός, Μηχανικός κλπ ειδικά νεοεισερχόμενος στην αγορά εργασίας δεν έχεις ελπίδες. Αν όμως θέλεις να έχεις ένα αξιοπρεπές επάγγελμα, θα πρέπει να κοιτάξεις προς τη Δ.Ευρώπη. Εκεί το πρόβλημα δεν είναι μόνο η ξένη γλώσσα (αγγλική) αλλά και η μητρική της χώρας που θα πας να δουλέψεις γιατί τα Αγγλικά μόνα τους έχουν περιορισμένες θέσεις εργασίας εκτός Αγγλίας. Μέχρι και η "διεθνής σάρα και μάρα" Ολλανδία, βγάζει αγγελίες για καλές θέσεις εργασίας σε όλες τις επιστήμες που ζητάει καλή γνώση Αγγλικών αλλά και διαπραγματεύσιμο επίπεδο Ολλανδικών! Η γνώση των Ολλανδικών είναι ο άσσος στο μανίκι των recruiters όταν απορρίπτουν αιτήσεις. Εν ολίγοις θέλω να πω ότι η άποψή σου είναι "τι είπε η θεία μου στο χωριό που η γειτόνισσα μιας φίλης της χώρισε". Όλες οι επιστήμες στην Ελλάδα δεν έχουν μέλλον για τους εξής λόγους:

1. Στο εξωτερικό, τόσο οι εταιρίες όσο και το δημόσιο (οργανισμοί, υπηρεσίες) πλέον ζητάνε επικαιροποιημένα Bachelor / Master κάτι που το Ελληνικό κράτος βρίσκεται στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο επειδή δεν ισχύει ο Νόμος της Μπολόνια (από το 2006).

2. Στο εθνικό σύστημα Ανώτατης Παιδείας στη χώρα μας δεν επιτρέπεται ο συνδυασμός σπουδών από διαφορετικά Τμήματα κάτι που ισχύει τουλάχιστον 10 χρόνια στη Δ.Ευρώπη

3. Δεν υπάρχει σοβαρή πρακτική / μαθητεία όπως συμβαίνει σε οποιαδήποτε χώρα από την Ιταλία και πάνω. Ο θεσμός της πρακτικής που ισχύει τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας με τις βεβαιώσεις συμμετοχής είναι για γέλια. Μάλιστα για μεγάλο μέρος νεαρών επαγγελματιών δεν υπήρξε ούτε αυτή η δυνατότητα καθώς για πολλές δεκαετίες των "παχιών αγελάδων" δεν υπήρχε καμία διασύνδεση με την αγορά εργασίας.

4. Διαφορετική κουλτούρα σπουδών τόσο από τους καθηγητές Πανεπιστημίων όσο και από τους φοιτητές στην Ελλάδα σε σύγκριση με τους αντίστοιχους του εξωτερικού. Ακόμη και Θεολογία να σπουδάσει κάποιος στο εξωτερικό έχει προοπτικές στην καπιταλιστική οικονομία.

5. Ανύπαρκτες δεξιότητες σε γλώσσες και χρήση υπολογιστή όταν μεγάλο ποσοστό πτυχιούχων δεν μπορούν να συντάξουν ένα κείμενο στο Word (προσωπικά παραδείγματα)>

Άρα δεν μας φταίει το Μαθηματικό αλλά η υποδομή της παιδείας γύρω από αυτό το γνωστικό αντικείμενο.
 

Memetchi

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Memetchi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 1,487 μηνύματα.
3. Δεν υπάρχει σοβαρή πρακτική / μαθητεία όπως συμβαίνει σε οποιαδήποτε χώρα από την Ιταλία και πάνω. Ο θεσμός της πρακτικής που ισχύει τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας με τις βεβαιώσεις συμμετοχής είναι για γέλια. Μάλιστα για μεγάλο μέρος νεαρών επαγγελματιών δεν υπήρξε ούτε αυτή η δυνατότητα καθώς για πολλές δεκαετίες των "παχιών αγελάδων" δεν υπήρχε καμία διασύνδεση με την αγορά εργασίας.
Εμένα πάντως η πρακτική μου σε γενικές γραμμές καλή μου φάνηκε, μόνο μεγαλύτερη διάρκεια θα την ήθελα. Αλλά η αλήθεια είναι πως πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα σε περισσότερες σχολές και όχι μόνο στις "καθηγητικές"
Και το μαθηματικό φαντάζομαι στην ίδια λογική θα είναι.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,788 μηνύματα.
Εμένα πάντως η πρακτική μου σε γενικές γραμμές καλή μου φάνηκε, μόνο μεγαλύτερη διάρκεια θα την ήθελα. Αλλά η αλήθεια είναι πως πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα σε περισσότερες σχολές και όχι μόνο στις "καθηγητικές"
Και το μαθηματικό φαντάζομαι στην ίδια λογική θα είναι.

Με όσα παιδιά έχω μιλήσει δεν είναι ικανοποιημένα γιατί π.χ. αν κάνουν πρακτική στην Τράπεζα, ο ρόλος τους είναι λίγο διακοσμητικός επειδή οι Ελληνικές τράπεζες δεν έχουν τις "ειδικότητες" για μαθητεία των Ευρωπαϊκών και διεθνών Τραπεζών. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στο σχολείο. Εδώ μάθημα δεν γίνεται υπό κανονικές συνθήκες επειδή είναι η νοοτροπία δημόσιο, πόσο μάλλον μια πρακτική με τη σωστή έννοια της λέξης. Νομίζω η πρακτική σε φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης είναι καλύτερη από του δημόσιου σχολείου γιατί στο φροντιστήριο υπάρχει διδακτικός στόχος και έλεγχος!
 

Memetchi

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Memetchi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 1,487 μηνύματα.
Με όσα παιδιά έχω μιλήσει δεν είναι ικανοποιημένα γιατί π.χ. αν κάνουν πρακτική στην Τράπεζα, ο ρόλος τους είναι λίγο διακοσμητικός επειδή οι Ελληνικές τράπεζες δεν έχουν τις "ειδικότητες" για μαθητεία των Ευρωπαϊκών και διεθνών Τραπεζών. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στο σχολείο. Εδώ μάθημα δεν γίνεται υπό κανονικές συνθήκες επειδή είναι η νοοτροπία δημόσιο, πόσο μάλλον μια πρακτική με τη σωστή έννοια της λέξης. Νομίζω η πρακτική σε φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης είναι καλύτερη από του δημόσιου σχολείου γιατί στο φροντιστήριο υπάρχει διδακτικός στόχος και έλεγχος!
Δεν ξέρω για τις τράπεζες κτλ και δεν μου φαίνεται παράλογο να μην είναι ικανοποιημένοι όμως διαφωνώ στην πρακτική των σχολείων. Το νόημα της πρακτικής είναι ουσιαστικά να σε βάλει στις πραγματικές συνθήκες εργασίες και να κάνει πράξη αυτά που διδάχθηκες, όχι να δεις πως είναι η τέλεια μέρα στην δουλειά. Με αυτό το σκεπτικό λοιπόν, μια τάξη στο δημόσιο δείχνει αμέσως στον μελλοντικό καθηγητή πως είναι μια τέτοια θέση στην Ελλάδα, με τα θετικά και τα αρνητικά του. Φυσικά έχει να κάνει και με το σχολείο που συνεργάζεσαι. Στα φροντιστήρια οι συνθήκες εργασίας είναι πολύ διαφορετικές και πίστεψέ με, συνήθως οι φροντιστηριάρχες προσπαθούν να βρουν παιδιά για τα θελήματα και δεν αφήνουν τους φοιτητές πραγματικά να διδάξουν.
 

Psychologist_1

Νεοφερμένος

Ο Psychologist_1 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 11 μηνύματα.
χαιρετώ τη παρέα του forum και ελπίζω να είστε όλοι υγιείς και προσεκτικοί..θα ήθελα να μάθω για τις προοπτικές των τμημάτων μαθηματικών της χώρας μας..ειμαι β λυκειου φέτος και αγαπάω τα μαθηματικα πολύ..οπότε θα με ενδιεφερε να ασχοληθω με αυτα στο μέλλον..επομένως τι μέλλον εχουν τα επαγγέλματα που ειναι σχετικα με τη σχολη [εξαιρειται η εκπαιδευση δευτεροβαθμια]
 

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Κατά πρώτον, έγινε πρόσφατα μία παρόμοια συζήτηση στο forum εδώ η οποία ίσως να σου φανεί χρήσιμη.

Τώρα, σε σχέση με την επαγγελματική αποκατάσταση και τα συναφή και το μέλλον των επαγγελμάτων που σχετίζονται - χαλαρά ή όχι - με τα μαθηματικά, είναι μυριάδες τα πράγματα που μπορεί να πει κανείς. Οπότε, ίσως το πρώτο που θα μπορούσες να κάνεις είναι να δεις τι σε τραβάει εσένα ως άνθρωπο σε σχέση με τα μαθηματικά.

Όπως και να έχει, με αρχικό πτυχίο από κάποιο τμήμα μαθηματικών μπορείς να στραφείς εύκολα σε σχεδόν οποιονδήποτε τομέα θες με ένα κατάλληλο μεταπτυχιακό και να "στολίσεις" τα μαθηματικά με κάτι ακόμα - θες να είναι φυσική, θες να είναι πληροφορική, θες να είναι κάτι πιο "πολυτεχνικό", θες να είναι κάτι σχετικό με οικονομικά; Μπορείς, επίσης, να ασχοληθείς αμιγώς με τα μαθηματικά - με κάποιον πιο ερευνητικό προσανατολισμό, δηλαδή.

Όπως και να έχει, νομίζω ότι πριν εξετάσεις το «μέλλον εχουν τα επαγγέλματα που ειναι σχετικα με τη σχολη» θα ήταν καλύτερο να εξετάσεις τι μέλλον βλέπεις εσύ σε αυτές για εσένα. Διότι, καλύτερα είναι για εμένα να μπορείς να κάνεις αδέσμευτα όνειρα και, αν χρειαστεί, να προσαρμόζεσαι στην πραγματικότητα παρά να ξεκινάς με «στενεμένα» όνειρα λόγω μίας ούτως ή άλλως ρευστής πραγματικότητας.
 
Top