Σπουδές στα μαθηματικά (προοπτικές, ενδιαφέρον, δυσκολία)

Basketballplaye

New member

Ο Basketballplaye αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών . Έχει γράψει 18 μηνύματα.
καλησπέρα στη παρέα του forum..ειμαι μαθητης β λυκειου και λατρεύω τα μαθηματικά...όλα τα κεφαλαια...οποτε σκεφτομαι να ασχοληθώ με αυτά στο μέλλον..ειμαι καλος μαθητης και έτσι σκεφτομαι τα μαθηματικά τμηματα..βεβαια,το μονο που δεν θα ηθελα να κανω στο μελλον ειναι να γινω καθηγητης...επομενως τι μπορω να κανω με αυτο το πτυχιο και ισως ενα μεταπτυχιακο?ειναι καλη σχολη?

σας ευχαριστώ εκ των προτερων:clapup:
 

nPb

Well-known member

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Σουηδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,777 μηνύματα.
Λόγω πολλών συναφών επιστημών περί τα Μαθηματικά, στο εξωτερικό ήδη διαφαίνεται η τάση απαξίωσης της χρησιμότητας του Μαθηματικού. Προτιμούν άλλα πτυχία άσχετα αν λένε ότι τα Μαθηματικά έχουν παντού εφαρμογές. Δηλαδή, τις εφαρμογές που είναι τα άλλα Τμήματα π.χ. Οικονομικά κλπ αλλά από Bachelor.

Σαν επιστήμη είναι καλή, θέλει πολύ διάβασμα και συνεχή ενασχόληση για να μην τα ξεχάσεις. Η επιστήμη περνάει κατά τη γνώμη μου μια καθίζηση επειδή η αγορά λειτουργεί με άλλες ταχύτητες και λογικές. Άλλο πράγμα το Πανεπιστήμιο και άλλο πράγμα να φέρνεις ψωμί στο σπίτι.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Basketballplaye

New member

Ο Basketballplaye αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών . Έχει γράψει 18 μηνύματα.
Λόγω πολλών συναφών επιστημών περί τα Μαθηματικά, στο εξωτερικό ήδη διαφαίνεται η τάση απαξίωσης της χρησιμότητας του Μαθηματικού. Προτιμούν άλλα πτυχία άσχετα αν λένε ότι τα Μαθηματικά έχουν παντού εφαρμογές. Δηλαδή, τις εφαρμογές που είναι τα άλλα Τμήματα π.χ. Οικονομικά κλπ αλλά από Bachelor.
δηλαδη το σεμφε θα ηταν καλυτερη λυση ?με τον επιστημονικο τομεα θα ηθελα να ασχοληθω κυριως,ή σε καποια εταιρια
 

nPb

Well-known member

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Σουηδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,777 μηνύματα.
δηλαδη το σεμφε θα ηταν καλυτερη λυση ?με τον επιστημονικο τομεα θα ηθελα να ασχοληθω κυριως,ή σε καποια εταιρια
Θα σου έλεγα να πας κατευθείαν σε κάποια πολυτεχνική σχολή και να αποφύγεις τη ΣΕΜΦΕ. Προσπάθησε να διαχωρίσεις την αγάπη σου για τα Μαθηματικά με το πως θες να επιβιώσεις.
 

Basketballplaye

New member

Ο Basketballplaye αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών . Έχει γράψει 18 μηνύματα.
Θα σου έλεγα να πας κατευθείαν σε κάποια πολυτεχνική σχολή και να αποφύγεις τη ΣΕΜΦΕ. Προσπάθησε να διαχωρίσεις την αγάπη σου για τα Μαθηματικά με το πως θες να επιβιώσεις.
δεν ξερω εαν οι σχολες του πολυτεχνειου εχουν τόσα μαθηματικά οσα θελω εγω να μαθω/ερευνήσω..επισης εχω μαθει οτι εχουν κορεστεί οι πολυτεχνικές σχολές
 

nPb

Well-known member

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Σουηδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,777 μηνύματα.
δεν ξερω εαν οι σχολες του πολυτεχνειου εχουν τόσα μαθηματικά οσα θελω εγω να μαθω/ερευνήσω..επισης εχω μαθει οτι εχουν κορεστεί οι πολυτεχνικές σχολές
Mπορείς να σπουδάσεις μια συναφή Πολυτεχνική και να κάνεις το χόμπι σου στα Μαθηματικά αφού έχεις εξασφαλίσει την εργασία. Μαθηματικά κάνουν και οι Ηλεκτρολόγοι. Θα έχεις για παράδειγμα την ιδιότητα του Ηλεκτρολόγου και μετά άμα έχεις τις δυνάμεις κάνεις μεταπτυχιακά στα Θεωρητικά Μαθηματικά. Αρκετοί διάσημοι Μαθηματικοί ξεκίνησαν ως Μηχανικοί και μπόρεσαν να το συνδυάσουν με Μαθηματικά. Η επιστήμη του Μαθηματικού τείνει να γίνει σαν Φιλοσοφία πλέον με τις τόσες υπο-ειδικεύσεις άλλων Τμημάτων. Όταν υπάρχουν άλλα 30 Τμήματα με θεματικό αντικείμενο την επιστήμη των Data, τι να σου κάνει πλέον ένας Μαθηματικός;
 

Basketballplaye

New member

Ο Basketballplaye αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών . Έχει γράψει 18 μηνύματα.
Mπορείς να σπουδάσεις μια συναφή Πολυτεχνική και να κάνεις το χόμπι σου στα Μαθηματικά αφού έχεις εξασφαλίσει την εργασία. Μαθηματικά κάνουν και οι Ηλεκτρολόγοι. Θα έχεις για παράδειγμα την ιδιότητα του Ηλεκτρολόγου και μετά άμα έχεις τις δυνάμεις κάνεις μεταπτυχιακά στα Θεωρητικά Μαθηματικά. Αρκετοί διάσημοι Μαθηματικοί ξεκίνησαν ως Μηχανικοί και μπόρεσαν να το συνδυάσουν με Μαθηματικά. Η επιστήμη του Μαθηματικού τείνει να γίνει σαν Φιλοσοφία πλέον με τις τόσες υπο-ειδικεύσεις άλλων Τμημάτων. Όταν υπάρχουν άλλα 30 Τμήματα με θεματικό αντικείμενο την επιστήμη των Data, τι να σου κάνει πλέον ένας Μαθηματικός;
συμφωνώ εν μέρει και ευχαριστώ για τις απαντήσεις σου...αλλα θεωρω πως ο μαθηματικος με καποια εξειδικευση ειναι υπερανω απο εναν οικονομολογο ή πληροφορικαριο..δηλαδη στην ελλαδα δεν εχω προοπτικες ως μαθηματικος?
 

nPb

Well-known member

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Σουηδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,777 μηνύματα.
To Tμήμα Μαθηματικών με περαιτέρω ανάλυση μαθημάτων συνδέεται επιστημονικά με τα εξής Τμήματα του Πολυτεχνείου:

- κατεύθυνση υπολογιστικών μαθηματικών και θεωρητικής πληροφορικής: θεωρητικά θεμέλια για ---> Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής ή Τμήμα Πληροφορικής
- κατεύθυνση εφαρμοσμένης ανάλυσης και μαθηματικής φυσικής: θεωρητικά θεμέλια ---> Τμήμα Χημικών / Αεροναυπηγών / Ναυπηγών / Μηχανολόγων Μηχανικών

Δεν συνδέεται με τους Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς.

Στην Ελλάδα λόγω κακής οικονομίας, όχι. Μόνο μέση εκπαίδευση (ιδιαίτερα / φροντιστήρια προς το παρόν). Στο εξωτερικό ένας καλός Μαθηματικός θα μπορούσε να γίνει και εκπαιδευτικός σε Σχολεία Διεθνή με πρόγραμμα IB, IGSE. Οι αμοιβές είναι πάρα πολύ καλές ειδικά στο Qatar. O μέσος μισθός ενός καθηγητή σχολείου στα Μαθηματικά στο εξωτερικό ξεκινάει από 2.500 ευρώ το μήνα και φτάνει τα 5.500 ευρώ το μήνα ανάλογα την προϋπηρεσία. Τα Μαθηματικά αποτελούν βασικό μάθημα σε όλες τις χώρες του κόσμου και υπάρχει τρελή ζήτηση.
 

Basketballplaye

New member

Ο Basketballplaye αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών . Έχει γράψει 18 μηνύματα.
To Tμήμα Μαθηματικών με περαιτέρω ανάλυση μαθημάτων συνδέεται επιστημονικά με τα εξής Τμήματα του Πολυτεχνείου:

- κατεύθυνση υπολογιστικών μαθηματικών και θεωρητικής πληροφορικής ---> Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής ή Τμήμα Πληροφορικής
- κατεύθυνση εφαρμοσμένης ανάλυσης και μαθηματικής φυσικής ---> Τμήμα Χημικών / Αεροναυπηγών / Ναυπηγών / Μηχανολόγων Μηχανικών

Δεν συνδέεται με τους Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς.
αυτο το εχω ακουσει απο γνωστους μου...αλλα σε μια τραπεζα ή διαχειριστης οικονομικων δεδομενων θεωρω πως υπαρχουν καλες πιθανοτητες για εργασια με καλες απολαβες
 

nPb

Well-known member

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Σουηδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,777 μηνύματα.
Απλά σε μια τράπεζα, έχει περισσότερες πιθανότητες ένας πτυχιούχος Οικονομολόγος ή από κάποιο Τμήμα ΔΕΤ της ΑΣΟΕΕ με μεταπτυχιακό σε ανάλυση δεδομένων. Είναι πιο "πιασάρικος". Η αγορά εργασίας δεν λειτουργεί με το τι θεωρητικά είναι πιο επιστημονικά σωστό αλλά με το τι αποδίδει άμεσο και ευκαιριακό κέρδος ώστε μετά από 6 μήνες ή 1 χρόνο να βρουν τον επόμενο υποψήφιο μαστερούχο (πιο μοντέρνο).
 

Basketballplaye

New member

Ο Basketballplaye αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών . Έχει γράψει 18 μηνύματα.
Απλά σε μια τράπεζα, έχει περισσότερες πιθανότητες ένας πτυχιούχος Οικονομολόγος ή από κάποιο Τμήμα ΔΕΤ της ΑΣΟΕΕ με μεταπτυχιακό σε ανάλυση δεδομένων. Είναι πιο "πιασάρικος". Η αγορά εργασίας δεν λειτουργεί με το τι θεωρητικά είναι πιο επιστημονικά σωστό αλλά με το τι αποδίδει άμεσο και ευκαιριακό κέρδος ώστε μετά από 6 μήνες ή 1 χρόνο να βρουν τον επόμενο υποψήφιο μαστερούχο (πιο μοντέρνο).
φαινεται οτι εχεις γνωσεις σε αυτο το τομεα...οποτε προτεινε μου 4 5 καλες σχολες της θετικης
 

nPb

Well-known member

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Σουηδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,777 μηνύματα.
  • Ξεκίνα με Μαθηματικό αν δεν αποκλείεις και την Μέση Εκπαίδευση αλλά όχι στην Ελλάδα. Έτσι ξεκίνα να μαθαίνεις γλώσσες π.χ. γερμανικά, γαλλικά για να ανοίξεις δίγλωσση επαγγελματική πόρτα μαζί με τα Αγγλικά ως καθηγητής σε σχολείο. Με τα χρόνια θα έχεις ζήτηση (π.χ. ως examiner σε ΙΒ Μαθηματικά, 100 ευρώ η ώρα).
  • Αν θέλεις να ανοίξεις πόρτες και δεν σε ενδιαφέρει ο χώρος της εκπαίδευσης, απέφυγε το Μαθηματικό. Σε πονάει αλλά γίνε ρεαλιστής. Δες τον εαυτό σου 10 χρόνια μετά. Οπότε μαζί με τις ξένες γλώσσες, θα σου έλεγα για: ΔΕΤ στην ΑΣΟΕΕ, Μηχανικών Πληροφορικής με κάποια ειδίκευση σε θέματα Λήψης Αποφάσεων ή ως τρίτη επιλογή, κάποιο Τμήμα Στατιστικής. Απέφυγε γενικόλογες Πληροφορικές και ασαφείς προγραμματισμούς που λήγουν μετά από 1 χρόνο. Αν αντέχεις βαρύ μαθηματικό πρόγραμμα, πήγαινε Χημικών Μηχανικών ή Αερο-Ναυπηγών Μηχανικών.
Η αγορά εργασίας αλλάζει ανά 2ετία και οι δεξιότητες λήγουν πολύ γρήγορα παντού.
 

Basketballplaye

New member

Ο Basketballplaye αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών . Έχει γράψει 18 μηνύματα.
  • Ξεκίνα με Μαθηματικό αν δεν αποκλείεις και την Μέση Εκπαίδευση αλλά όχι στην Ελλάδα. Έτσι ξεκίνα να μαθαίνεις γλώσσες π.χ. γερμανικά, γαλλικά για να ανοίξεις δίγλωσση επαγγελματική πόρτα μαζί με τα Αγγλικά ως καθηγητής σε σχολείο. Με τα χρόνια θα έχεις ζήτηση (π.χ. ως examiner σε ΙΒ Μαθηματικά, 100 ευρώ η ώρα).
  • Αν θέλεις να ανοίξεις πόρτες και δεν σε ενδιαφέρει ο χώρος της εκπαίδευσης, απέφυγε το Μαθηματικό. Σε πονάει αλλά γίνε ρεαλιστής. Δες τον εαυτό σου 10 χρόνια μετά. Οπότε μαζί με τις ξένες γλώσσες, θα σου έλεγα για: ΔΕΤ στην ΑΣΟΕΕ, Μηχανικών Πληροφορικής με κάποια ειδίκευση σε θέματα Λήψης Αποφάσεων ή ως τρίτη επιλογή, κάποιο Τμήμα Στατιστικής. Απέφυγε γενικόλογες Πληροφορικές και ασαφείς προγραμματισμούς που λήγουν μετά από 1 χρόνο. Αν αντέχεις βαρύ μαθηματικό πρόγραμμα, πήγαινε Χημικών Μηχανικών ή Αερο-Ναυπηγών Μηχανικών.
Η αγορά εργασίας αλλάζει ανά 2ετία και οι δεξιότητες λήγουν πολύ γρήγορα παντού.
Χημικών μηχανικών μ'αρέσει Σαν σχολή αλλά έχει πολλά μόρια ..Και τη στατιστική την αγαπώ...δετ στην ασοε μπορώ να παω από θετική;
 

tsiobieman

Active member

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών και Φοιτητής του τμήματος Πληροφορικής Ο.Π.Α. (Αθήνα) . Έχει γράψει 402 μηνύματα.
ΔΕΤ μόνο από οικονομική κατεύθυνση
 

nPb

Well-known member

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Σουηδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,777 μηνύματα.
Χημικών μηχανικών μ'αρέσει Σαν σχολή αλλά έχει πολλά μόρια ..Και τη στατιστική την αγαπώ...δετ στην ασοε μπορώ να παω από θετική;
Ξέρω και άτομα από θεωρητική που σπούδασαν Φυσική και διέπρεψαν. Όλα είναι σχετικά, σημασία έχει εσύ πως θα καλύψεις τα κενά μόνος σου. Το Λύκειο και δεν παίζει και μεγάλο ρόλο στην αυτοπεποίθηση για το Πανεπιστήμιο. Πάλι από το μηδέν θα ξεκινήσει το κοντέρ. Άλλο πρόγραμμα σπουδών, άλλος τρόπος σκέψης.
 

Μάρκος Βασίλης

Well-known member

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών , Μεταπτυχιακός φοιτητής σε MSc in Cognitive Systems, OUC και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 687 μηνύματα.
Εν γένει, το μαθηματικό είναι μία από τις σχολές που καλό θα ήταν να μην καταλήξεις από «σπόντα», δεδομένου ότι έχει μαθήματα που, πέρα από το διάβασμα που θεωρείται δεδομένο, πρέπει και να σου αρέσουν αρκετά για να κάνεις τον κόπο να τα διαβάσεις. Αυτό, βεβαίως, για να μην επαναπαύεσαι, ισχύει για όλα τα γνωστικά αντικείμενα απλά σε διαφορετικό βαθμό.

Κατά τα άλλα, το ενδιαφέρον είναι καθαρά υποκειμενικό και είναι κάτι που πρέπει να το απαντήσεις μόνος σου όταν έρθει η ώρα - όποτε κι αν είναι αυτή. Αν σου πω εγώ ή κάποιο άλλο άτομο ότι είναι ή δεν είναι ενδιαφέρον, δε θα είναι παρά η προσωπική μας άποψη, η οποία δε θα έχει και καμία αξία για εσένα, εφ' όσον πρέπει να δεις εσύ τι θες κι όχι εμείς. ;)

Το μαθηματικό, κακά τα ψέματα, αν θες όντως να ασχοληθείς με τα μαθηματικά στη δουλειά σου, είναι η πιο «λογική» επιλογή. Ναι, θα δεις μαθηματικά και σε άλλες σχολές, αλλά είναι διαφορετικό το βάθος στο οποίο φτάνεις σε κάθε περίπτωση. Είναι στο χέρι σου να δεις πόσο βαθιά θες να πας στο αντικείμενο και τι θες από αυτό. Θες να γνωρίσεις πρώτα ένα μεγάλο μέρος του γνωστικού αντικειμένου των μαθηματικών και να κατασταλάξεις μετά; Μπες στο μαθηματικό. Θες να ασχοληθείς με κάτι πιο εξειδικευμένο και να έχεις απλά μία καλύτερη γνώση για το υπόβαθρο του αντικειμένου εργασίας του; Μπες στην αντίστοιχη σχολή και, αργότερα, μελέτησε βαθύτερα μόνος σου.

Σε σχέση με το τελευταίο, να μελετήσεις δηλαδή μόνος σου μαθηματικά, να πω ότι είναι από τα γνωστικά αντικείμενα που αυτό δε γίνεται εύκολα χωρίς την αντίστοιχη μαθηματική παιδεία. Θες τον δάσκαλό σου να σε καθοδηγήσει, θες την αλληλεπίδραση με κάποιον άλλο, μιας και τα μαθηματικά είναι ένα κατεξοχήν αφηρημένο πεδίο και είναι πολύ συχνά δύσκολο να περάσεις από τον φορμαλισμό στη διαίσθηση και πάλι πίσω. Οπότε, για να το έχεις κι αυτό κατά νου, είναι πολύ πιο δύσκολο από όσο περιμένεις, εν γένει, να διαβάσεις μόνος σου μαθηματικά και να φτάσεις σε ένα επίπεδο αποφοίτου ενός τμήματος μαθηματικών.

Από εκεί και πέρα, επειδή για την αγορά εργασίας σε 5-10 χρόνια από τώρα η πρόσφατη εμπειρία μας έχει δείξει ότι δεν μπορείς να κάνεις και πολύ ευσταθείς προβλέψεις, μπορείς να σπουδάσεις αυτό που σου αρέσει και στην πορεία να τον βρεις τον δρόμο σου. Προσωπικά - αυτό, επισημαίνω, είναι προσωπική άποψη - δε θεωρώ ότι στον 21ο αιώνα του διαδικτύου, της τεχνητής νοημοσύνης και των ραγδαίων αλλαγών είναι εφικτό να έχεις μία ζωή με βάση το παλιό πρότυπο του «μονόδρομου» - καριέρα, δηλαδή, σε ένα μόνο αντικείμενο. Οπότε, γιατί εσύ να δεσμεύσεις τον εαυτό σου σε μία επιλογή από τώρα; Ξεκίνα με το να ικανοποιήσεις το συναίσθημά σου και αυτό που σου αρέσει και προχώρα.
 

nPb

Well-known member

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Σουηδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,777 μηνύματα.
Τα Μαθηματικά είναι μια επιστήμη με αρκετή διαφορετικότητα. Ήδη οι θεωρητικοί τομείς δεν έχουν και μεγάλη επαφή με τους πιο εφαρμοσμένους. Όταν λέμε για εφαρμοσμένους τομείς των Μαθηματικών εννοούμε τις επιστημονικές θεωρίες που τα Μαθηματικά αποτελούν τα θεωρητικά θεμέλια. Έτσι η Στατιστική, η Αστρονομία, η Επιχειρησιακή Έρευνα, η Τεχνητή Νοημοσύνη κ.α. θεμελιώνονται πάνω στα Μαθηματικά και ένα μέρος τους εισαγωγικό, είναι αντικείμενο σπουδών, μελέτης και έρευνας στα Μαθηματικά Τμήματα. Είναι αυτό που καλούμε "Εφαρμοσμένα Μαθηματικά" με τις ανάλογες επεξηγήσεις ως προς το είδος της εφαρμογής.

Τα Μαθηματικά ως η Βάση της Επιστημονικής Σκέψης

Με βάση τον διεθνή σχεδιασμό της Μαθηματικής Επιστήμης, τα Μαθηματικά πλέον τείνουν να ομαδοποιούνται σε μια κατηγορία θεματικής επιστήμης (Fachklasse) με γνωστικούς τομείς:
- θεωρητικά θεμέλια (δηλαδή, αλγεβρική) Γεωμετρία
- Άλγεβρα Δομών (Θεμέλια και Φιλοσοφία)
και με άμεσες συνδέσεις πάνω στην Γραμμική και Μη Γραμμική Ανάλυση, Συναρτησιακή Ανάλυση κλπ που είναι επίσης κλάδοι των Θεωρητικών Μαθηματικών.

Μαθηματικά για τις Εφαρμογές:

Από εκεί και πέρα, ο κόσμος των Εφαρμοσμένων Μαθηματικών ξεκινάει με τις βασικές ενότητες:
- Θεωρία Πιθανοτήτων με τη μαθηματικής διατύπωση ως Στοχαστικά Μαθηματικά
- Διαφορικές Εξισώσεις με άμεση σύνδεση στην Συναρτησιακή Ανάλυση και αποτέλεσμα την Αριθμητική Ανάλυση*
- Διακριτά Μαθηματικά
που δίνουν βάσεις είτε στον κόσμο της Στατιστικής και εν γένει Οικονομίας (π.χ. Χρηματο-οικονομίας) είτε στις Φυσικές Επιστήμες και εν γένει Μηχανικής (π.χ. Θεωρητική Μηχανική, Κβαντομηχανική) είτε στον κλάδο της Θεωρητικής Πληροφορικής και Informatics, Tεχνητή Νοημοσύνη, Λήψη Αποφάσεων κλπ.

Η περίπτωση της Αριθμητικής Ανάλυσης ως νέα...Μαθηματικά:

Η Αριθμητική Ανάλυση αποτελεί αυτοδύναμο κλάδο των σύγχρονων εφαρμοσμένων Μαθηματικών επειδή δίνει απαντήσεις ποιοτικού χαρακτήρα με τη χρήση αλγορίθμων σε φαινόμενα του Ντετερμινιστικού κόσμου (βλ. Μηχανική). Επίσης μπορεί να γίνει συνδυασμός και με την αιτιοκρατία και να δούμε τομείς πάνω σε Αριθμητική Επίλυση Μοντέλων με Στοχαστικά Μαθηματικά.

Συνδυασμοί έξω από τα Μαθηματικά:

Μπορούν να προκύψουν και συνδυασμοί κλάδων με εφαρμογές σε άλλους τομείς όπως:
- Μαθηματική Οικονομία (εφαρμογές των Διαφορικών Εξισώσεων και Εξισώσεων Διαφορών εν γένει Ανάλυσης στην Μακρο-Οικονομία)
- Υπολογιστικές Μέθοδοι στη Λήψη Αποφάσεων (εφαρμογές της Στατιστικής Ανάλυσης Δεδομένων)
- Μαθηματική Βιολογία (εφαρμογές των Διαφορικών Εξισώσεων και Αριθμητικής Ανάλυσης στην μελέτη της δυναμικής βιολογικών μοντέλων)

Άρα όπως βλέπετε, τα Μαθηματικά δεν είναι μια ενιαία επιστήμη. Σαφώς και τα Μαθηματικά θα τείνουν να αποτελούν μια κλειστή ομάδα θεμελίων που διδάσκονται μόνο σε Τμήμα Μαθηματικών. Από εκεί και πέρα, οι διάφορες εφαρμογές σε καλύτερη έκταση διδάσκονται ήδη σε άλλα Τμήματα χωρίς να σημαίνει ότι υποβαθμίζεται το Τμήμα Μαθηματικών. Απλά το καθετί έχει τον προορισμό του.

Μοντελοποίηση του Κόσμου μέσω Μαθηματικών: Υπολογιστικά Μαθηματικά και Ανάλυση Δεδομένων

Η Στατιστική ήδη έχει αποκοπεί από τα Μαθηματικά σαν τομέας και έχει μετατραπεί σε αυτοδύναμη επιστήμη με ξεχωριστό Τμήμα που παρέχει σπουδές από πτυχίο μέχρι διδακτορικό. Τα τελευταία χρόνια τείνει να γίνεται ένας διαχωρισμός μεταξύ της θεωρητικής Στατιστικής (ή Μαθηματικής Στατιστικής) και εφαρμοσμένης που δεν είναι άλλη από την Επιστήμη των Data και εκεί μπορεί να δούμε νέους τομείς όπως Machine Learning, Νευρωνικά Δίκτυα,...κλπ. Η λεπτή κλωστή που τη συνδέει με την μαμά της, τα Μαθηματικά, είναι η Θεωρία Πιθανοτήτων, η οποία αν προσεγγιστεί θεωρητικά, μένουμε στο Μαθηματικό Τμήμα και κάνουμε έρευνα στις Στοχαστικές Διαδικασίες, που είναι επίσης κλάδος της Ανάλυσης που ανέφερα πιο πάνω. Κάτι ανάλογο τείνει να γίνει και με την Αριθμητική Ανάλυση που με την βοήθεια των Υπολογιστών τα επόμενα χρόνια θα δούμε πιο έντονα την ύπαρξη ξεχωριστών Τμημάτων πάνω σε Υπολογιστικά Μαθηματικά και φυσικά ήδη βλέπουμε περιεχόμενους μαθηματικούς τομείς Computational Science, Computational Engineering κλπ σε Τμήματα Μηχανολόγων ή Χημικών Μηχανικών. Η Αριθμητική Ανάλυση και η επιστήμη των Δεδομένων τείνουν να δίνουν μαζί απαντήσεις σε προβλήματα της επιστήμης.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Samael

Συντονιστής

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 3,745 μηνύματα.
καλησπέρα στη παρέα του forum..ειμαι μαθητης β λυκειου και λατρεύω τα μαθηματικά...όλα τα κεφαλαια...οποτε σκεφτομαι να ασχοληθώ με αυτά στο μέλλον..ειμαι καλος μαθητης και έτσι σκεφτομαι τα μαθηματικά τμηματα..βεβαια,το μονο που δεν θα ηθελα να κανω στο μελλον ειναι να γινω καθηγητης...επομενως τι μπορω να κανω με αυτο το πτυχιο και ισως ενα μεταπτυχιακο?ειναι καλη σχολη?

σας ευχαριστώ εκ των προτερων:clapup:
Θα σου πω και εγώ την γνώμη μου απο την σκοπιά μιας σχολής μηχανικών, έχοντας στο μυαλό σου βέβαια αυτά που σου είπαν και τα παιδιά απο πάνω !

Καταρχάς πρέπει να ξεκαθαρίσουμε οτι εαν θες να λάβεις τις πιο σοβαρές βάσεις που γίνεται σαφώς θα επιλέξεις το μαθηματικό τμήμα . Απλά δεν σημαίνει οτι δεν μπορείς να έχεις σχέση με αυτά εαν επιλέξεις κάτι διαφορετικό,αλλά σαφώς θα εστιάζεις περισσότερο σε εφαρμοσμένα . Ανάλογα με τις επιλογές σου πάντως μερικοί κλάδοι που μπορείς να δεις απο ένα τμήμα ηλεκτρολόγων είναι :

Συνήθεις & μερικές διαφορικές εξισώσεις
Επεξεργασία σήματος
Θεωρία ελέγχου
Γραμμική άλγεβρα
Λογική / Ασαφής λογική
Λογισμός συναρτησιακών
Θεωρία παιγνίων
Θεωρία αριθμών
Αλγοριθμική πολυπλοκότητα
Συναρτησιακή ανάλυση
Λογισμός
Διανυσματικός λογισμός
Μιγαδική ανάλυση
Θεωρία πληροφορίας
Διακριτά μαθηματικά
Βελτιστοποίηση
Στοχαστικές διαδικασίες
Πιθανότητες/Στατιστική
Θεωρία μέτρου

Κάποια τμήματα τα προσφέρουν όλα,κάποια άλλα τμήματα προσφέρουν μερικά,και συνήθως μπορείς να επιλέξεις τα περισσότερα απο αυτά εφόσον σε ενδιαφέρουν .Εαν επιλέξεις να κάνεις μεταπτυχιακό ή διδακτορικό μπορείς να δεις κάποια αρκετά προχωρημένα θέματα σε συνέχεια των παραπάνω(π.χ. τοπολογία για συστήματα αυτόματου ελέγχου) . Οφείλω να σου πω οτι πολλοί ηλεκτρολόγοι που ακολουθούν ορισμένες ειδικότητες καταλήγουν να κάνουν ουσιαστικά δουλειά μαθηματικού ενώ δεν είναι λίγες και οι περιπτώσεις που μαθηματικός κάνει δουλειά πληροφορικάριου . Όπως ορθά σου είπαν, πλέον οι επιστήμες είναι συνδεδεμένες σε μεγάλο βαθμό,επομένως επειδή σπούδασες κάτι συγκεκριμένο δεν σημαίνει οτι δεν μπορείς να ασχοληθείς και με άλλα πράγματα . Στο λέω απο τώρα για να μην κάνεις το λάθος να παρεξηγήσεις κάτι : Εαν δεν κάνεις ακαδημαϊκή δουλειά ή δεν διδάσκεις πιθανότατα ΔΕΝ θα κάνεις μαθηματικά στο χαρτί όπως έχεις συνηθίσει . Η πραγματικότητα σήμερα είναι οτι ο υπολογιστής είναι απαραίτητος εάν δουλεύεις στην βιομηχανία δημιουργώντας μοντέλα .

Για να κλείσω : Εαν θες απόλυτα γερές βάσεις στα μαθηματικά και μια καθαρά θεωρητική προσέγγιση επέλεξε το αντίστοιχο τμήμα καθώς θα σε εξυπηρετήσει καλύτερα κατά γενική ομολογία απο άλλα τμήματα . Εαν θες να κάνεις πολλά μαθηματικά,να δεις πώς εφαρμόζονται στην πράξη σε συνδυασμό με φυσική και κάποια μαθήματα μηχανικού πήγαινε σε μια πολυτεχνική σχολή .

Προσωπικά θεωρώ οτι όλες οι επιλογές είναι εξαιρετικές και όσο αγαπάς αυτό που κάνεις καμία δεν είναι λάθος . Απλά σε κάθε περίπτωση το πιθανότερο είναι οτι θα πρέπει να πας έξω,ειδικά στην περίπτωση του μαθηματικού εαν δεν έχεις σκοπό να διδάξεις , καθώς σαν τμήμα έχει ένα αλλά πολύ σοβαρό ελάττωμα. Δεν σε διδάσκει τίποτα άλλο εκτός απο μαθηματικά . Και οι δουλειές που απαιτούν να ξέρεις μόνο μαθηματικά είναι ελάχιστες(στην Ελλάδα σχεδόν καμία) . Ακόμα και οι μηχανικοί όπως σου είπα ενώ κάνουν κάμποσα,στο τέλος της ημέρας γράφουν εντολές στο matlab :P .
 

Ryuzaki

Well-known member

Ο Lost in Infinity αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Πτυχιούχος του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών ΑΠΘ (Θεσσαλονίκη) . Έχει γράψει 463 μηνύματα.
Διάβασε το "Ο Θείος Πέτρος και η εικασία του Γκόλντμπαχ".
Στο τέλος του, θα σου έχει λυθεί η απορία για το τι σου ταιριάζει πιστεύω.
Μια πιο ρομαντική προσέγγιση...
 

JohnGreek

Member

Ο JohnGreek αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών . Έχει γράψει 70 μηνύματα.
Πιστεύω καλύτερα να συνδυάσεις την αγάπη σου με τα μαθηματικά με κάτι που έχει ζήτηση και μπορεί να σου εξασφαλίσει μια πιο εύκολη αποκατάσταση.

Τμήματα μηχανικών, οικονομικά, πληροφορικής κτλ.

Τμήματα που έχουν από μόνα τους πολλά μαθηματικά και μπορείς να επιλέξεις να ασχοληθείς με τομείς που τα χειρίζονται ακόμα περισσότερο μέσα από κάποιο μεταπτυχιακό.

Είχα και εγώ ένα φίλο που ήταν τσακάλι στα μαθηματικά και το είχε σκεφτεί να σπουδάσει μαθηματικός.
Αλλά επειδή ακριβώς ακόμα και στο εξωτερικό που βρίσκεται τα τελευταία χρόνια, τα πράγματα για τους απόφοιτους μαθηματικούς είναι δύσκολα, επέλεξε να γίνει πολιτικός μηχανικός. Είναι πολύ ευχαριστημένος γιατί και ασχολείται με μπόλικα μαθηματικά αλλά και οι προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης είναι μέρα με νύχτα.
 
Top