Πώς αποστηθίζω στο Πανεπιστήμιο;

Shade17

Νεοφερμένος

Ο Shade17 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών. Έχει γράψει 29 μηνύματα.
Είμαι φοιτητής στο δεύτερο έτος στο βιολογικο και παρατηρώ ότι έχω τρομερό θέμα στο να αποστηθιζω και να θυμάμαι εύκολα πράγματα. Είμαι αυτήν την στιγμή στην μέση της εξεταστικής περιόδου και βλέπω ότι αυτό επηρεάζει τους βαθμούς που γράφω στα μαθήματα. Πέρσι λόγω διαδικτυακών δεν χρειάστηκε να αλλάξω κάτι αφού δίναμε διαδικτυακά με πολλαπλής επιλογής φέτος όμως βλέπω οτι ο τρόπος διαβασματος στο λύκεο δεν αποδίδει τόσο πολύ στην σχολή μου και τα έχω ψιλοβρει μπαστούνια. Οπότε ρωτάω για συμβουλές και τρόπους για καλύτερη ευκολότερη αποστήθιση και γενικά για το πώς να διαβάζω για να έχω μεγιστη απόδοση στις εξετάσεις. Θα προτιμούσα απαντήσεις από απόφοιτους ή φοιτητές βιολογικού ή άλλων παραιατρικων σχολών (ιατρική φαρμακευτική οδοντιατρική) αλλά οποιαδήποτε συμβουλή είναι χρήσιμη 🙂
 

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,669 μηνύματα.
Είμαι φοιτητής στο δεύτερο έτος στο βιολογικο και παρατηρώ ότι έχω τρομερό θέμα στο να αποστηθιζω και να θυμάμαι εύκολα πράγματα. Είμαι αυτήν την στιγμή στην μέση της εξεταστικής περιόδου και βλέπω ότι αυτό επηρεάζει τους βαθμούς που γράφω στα μαθήματα. Πέρσι λόγω διαδικτυακών δεν χρειάστηκε να αλλάξω κάτι αφού δίναμε διαδικτυακά με πολλαπλής επιλογής φέτος όμως βλέπω οτι ο τρόπος διαβασματος στο λύκεο δεν αποδίδει τόσο πολύ στην σχολή μου και τα έχω ψιλοβρει μπαστούνια. Οπότε ρωτάω για συμβουλές και τρόπους για καλύτερη ευκολότερη αποστήθιση και γενικά για το πώς να διαβάζω για να έχω μεγιστη απόδοση στις εξετάσεις. Θα προτιμούσα απαντήσεις από απόφοιτους ή φοιτητές βιολογικού ή άλλων παραιατρικων σχολών (ιατρική φαρμακευτική οδοντιατρική) αλλά οποιαδήποτε συμβουλή είναι χρήσιμη 🙂
καλη υπομονη θελει.αν και η παπαγαλια ακομα και σε αυτες τις παπαγαλε σχολες χαμενος κοπος ειναι.πιο πολυ θελει να πιασεις το κολπο να θυμασαι.εξαλλου δεν ειναι χαζολυκειο να θες να βγαλεις παραπανω μορια απο αλλον.
 

PanosBat

Νεοφερμένος

Ο PanosBat αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών. Έχει γράψει 8 μηνύματα.
Νομίζω πως απλά πρέπει να μάθεις να συνδυάζεις αυτά που διαβάζεις μεταξύ τους, ώστε το μυαλό σου να τα θυμάται καλύτερα και να κάνεις πολλές επαναλήψεις.
 

Pak

Επιφανές μέλος

Η Πακοτίνι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 22 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Κτηνιατρικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 9,437 μηνύματα.
Η αποστήθιση στο πανεπιστήμιο πέρα από το ότι δεν είναι πάντα εφικτή, δεν κρίνεται και ωφέλιμη.

Εφικτή δεν είναι μιας και ο όγκος πληροφοριών είναι τεράστιος. Η αποστήθιση, συνηθως, περιορίζεται στην απομνημόνευση ορολογιων, ημερομηνιων,ονομάτων κλπ.

Πες τώρα οτι καταφέρνεις και αποστηθιζεις τους τόμους και πας γράφεις και περνάς και το μάθημα. Το πιο πιθανό είναι οτι σε μερικές βδομάδες, αν οχι και το πρώτο λεπτό που θα βγεις από την αίθουσα θα τα έχεις ξεχάσει. Το θέμα δεν είναι να πάρεις ενα πτυχίο, είναι να αποκτήσεις γνώσεις,τις οποίες μετέπειτα θα μπορείς να αξιοποιήσεις/εφαρμόσεις.
 

Drglitterstar

Δραστήριο μέλος

Η Drglitterstar αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 21 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Ιατρικής Πατρών. Έχει γράψει 419 μηνύματα.
Eαν βρεις τον τρόπο πες μου και σε εμένα ☹️

Αυτό που με βοηθάει είναι σημειώσεις στην ώρα του μαθήματος και την ίδια μέρα διάβασμα για αυτό το μάθημα και παράλληλα να κάνω όμορφες σημειώσεις που να τις κάνω επανάληψη πιο μετά για να μου μένουν
 

Pharmacist01

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Pharmacist01 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών και Φοιτητής του τμήματος Φαρμακευτικής ΑΠΘ (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 385 μηνύματα.
Εγω προσπαθω να σημειωνω τα σημαντικα πραγματα του βιβλιου σε χαρτι.. γενικα με το γραψιμο μαθαινω καλυτερα
 

PanMoonlight

Νεοφερμένος

Ο PanMoonlight αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών. Έχει γράψει 70 μηνύματα.
Είμαι σε θεωρητική σχολή (γαλλική φιλολογία) και αν και περίμενα ότι θα χρειαζόταν παπαγάλια δεν χρειάζεται προς το παρών. Απλώς σε ιστορία πχ βγάζω το βιβλίο αρκετές φορές, ψάχνω κάποια ονόματα και στο ίντερνετ για να έχω γενική εικόνα προσώπων και καταστάσεων και σημειώνω τα πολύ σημαντικά. Δεν γίνεται να τα βγάλεις όλα απέξω.
 

Nikoleta_Giann

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Nikoleta_Giann αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 21 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Βιολογίας ΕΚΠΑ και μας γράφει απο Τρίπολη (Αρκαδία). Έχει γράψει 202 μηνύματα.
Είμαι πρωτοετής βιολογικού .. δυστυχώς βιώνω μια ίδια κατάσταση αλλά να ξέρεις δεν χρειάζεται η παπαγαλια ..τώρα βέβαια πως θα μάθουμε όλο το ζωικό βασίλειο χωρίς παπαγαλια δεν ξέρω καθώς και εγώ ζοριζομαι φουλ στο να διαβάσω ζωολογια
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,790 μηνύματα.
Παπαγαλία ρε παιδιά; :wacko: Γιατί έτσι;
 

chrisjhon02

Διάσημο μέλος

Ο chrisjhon02 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 2,738 μηνύματα.
Παπαγαλία ρε παιδιά; :wacko: Γιατί έτσι;
Σε σχολές πχ βιολογίας-ιατρικής δυστυχώς χρειάζεται και να θυμάσαι πέρα από την κατανόηση. Δεν είναι οπως στο φυσικό ή στο μαθηματικό που μόνο τους τύπους πρεπει να ''αποστηθίσεις'' (κάτι που γίνεται αυτόματα και χωρίς κόπο λόγω των ασκήσεων).
 

georgia1213

Δραστήριο μέλος

Η georgia1213 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 510 μηνύματα.
ευτυ
Είμαι πρωτοετής βιολογικού .. δυστυχώς βιώνω μια ίδια κατάσταση αλλά να ξέρεις δεν χρειάζεται η παπαγαλια ..τώρα βέβαια πως θα μάθουμε όλο το ζωικό βασίλειο χωρίς παπαγαλια δεν ξέρω καθώς και εγώ ζοριζομαι φουλ στο να διαβάσω ζωολογια
χως δεν σπουδαζω βιολογια η κτηνιατρικη δεν θα αντεχα το ζωικο βασιλειο
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Σε σχολές πχ βιολογίας-ιατρικής δυστυχώς χρειάζεται και να θυμάσαι πέρα από την κατανόηση. Δεν είναι οπως στο φυσικό ή στο μαθηματικό που μόνο τους τύπους πρεπει να ''αποστηθίσεις'' (κάτι που γίνεται αυτόματα και χωρίς κόπο λόγω των ασκήσεων).
στην ιατρικη αυτο ισχυει τ απρωτα χρονια
η ιατρικη ειναι κυριως εμπειρικη επιστημη δλδ δεν αποστηθιζεις απλα πρεπει να δεις και να κτλβς
στις κλινικες κυριως βγαινεις απο το κοντεξτ της αποστηθισης και συνδεεις κομματια σαν παζλ
 

Dreamer_SW

Διάσημο μέλος

Η Dreamer_SW αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Κοινωνικής Εργασίας ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 3,832 μηνύματα.
Καλησπέρα....

Αυτό διαβάζω τώρα σε ένα μάθημα για την εξεταστική, ότι δυστυχώς το σχολείο και το σύστημα των Πανελλαδικών εξετάσεων μας μαθαίνει πώς να παπαγαλίζουμε και όχι πώς να διαβάζουμε, να αναστοχαζόμαστε και να έχουμε κριτική σκέψη σε ό,τι ακούμε, βλέπουμε και γενικότερα σε ό,τι έρχεται στην αντίληψή μας. Θα πω το κλειδί είναι η αφαιρετική ικανότητα και η κριτική σκέψη.

Για να μπω λοιπόν στο ψητό, δεν χρειάζεται ούτε παπαγαλία, ούτε αποστήθιση, αλλά ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ!! Τώρα τα βασικά σημεία ορισμούς, ημερομηνίες, και αυτά που θέλει απέξω, ναι τα μαθαίνεις αρκεί να έχεις καταλάβει, το νόημα. Εγώ προσπαθώ διαβάζοντας το βιβλίο να υπογραμμίζω λέξεις κλειδιά, να βγάζω πλαγιότιτλους-ερωτήσεις τα σημεία που έχουν τονιστεί στο μάθημα να τα γράφω με δικά μου λόγια και έτσι τα μαθαίνω και παράλληλα κοιτάω τις διαφάνειες που έχω εκτυπώσει.

Το κάθε τμήμα βέβαια είναι διαφορετικό όπως και το κάθε μάθημα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν χρειάζονται παπαγαλία, εκτός βασικών σημείων. Γενικά το διάβασμα διαφέρει από την νοοτροπία του σχολείου!
 

BeatrixKiddo

Περιβόητο μέλος

Η Trix αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Δημόσιας & Κοινοτικής Υγείας ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 4,048 μηνύματα.
Καλησπέρα <3

Σαν τελειόφοιτη σχολής Δημόσιας Υγείας έχω να πω το εξής. Πέρασα όλα τα λυκειακά μου χρόνια απομνημονεύοντας και παπαγαλίζοντας, γεγονός που με έφτασε στο μάθημα της Βιολογίας καλή ώρα να μην γράψω καλά. Τη δεύτερη φορά που έδωσα προσωπικά βρήκα τον τρόπο για να τα μάθω και να μπορώ να τα εφαρμόζω στη πράξη, τακτική που έχω ακολουθήσει και σε όλα τα χρόνια των πανεπιστημιακών μου σπουδών.

Η παπαγαλία είναι ανέφικτη για το πανεπιστήμιο, δίνεις απο 4-7 μαθήματα ανά εξάμηνο και πρέπει να τα περάσεις για να πας ένα βήμα πιο κοντά στην αποφοίτηση.
Εγω προσωπικά παίρνω την ύλη του κάθε μαθήματος που έχω και την κανω ολη μια ανάγνωση να δω με τι έχω να κάνω πάνω κάτω. Στη συνέχεια την κοβω σε υπομέρη ανάλογα τον χρόνο και τη διάθεση (οσο πιο νωρίς καταπιαστείς με το κάθε μάθημα, τόσο καλύτερα , πιο μικρά και εύκολα να ολοκληρώσεις μέρη). Και στην συνέχεια κάνεις μελέτη συγκεντρωμένος τουλάχιστον 3 φορές σε ένα κομμάτι ανάλογα που έχεις ορίσει. Αν κρίνεις οτι υπάρχει και λόγος για να σημειώνεις πχ ορολογίες η ταξινόμηση οργανισμών ίσως σε βοηθούσε η δημιουργία μιας λίστας της ταξινομήσης του κάθε ζωικού οργανισμού με τη σειρά που το εντοπίζεις στο βιβλίο ή στο αρχείο που έχεις να διαβάσεις.

Άρα σε κάτι που δεν απαιτεί τόσο κατανόηση αλλα αποστήθιση καλύτερα να σημειώνεις σε ένα χαρτί και να το μελετάς μέχρι να σου εντυπωθεί. Ίσως σε βοηθούσε η έρευνα στο διαδίκτυο πχ να βρείς πως είναι η Tettigonidae viridissima σε εικόνα ή να δείς κάποια info.

Προσπάθησε όσο γίνεται να αποβάλλεις την παπαγαλιστική νοοτροπία και να δοκιμάσεις κάποιο απο τα tricks που ανέφερα πιο πάνω.

Το σωστό διάβασμα θέλει χρόνο και υπομονή :)
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,790 μηνύματα.
Noμίζω ότι αυτή είναι η ειδοποιός διαφορά των Μαθηματικών και όλων των άλλων επιστημών που βασίζονται περισσότερο στην περιπτωσιολογία ορισμών. Ακόμη διαφωνώ με κάποιον από εδώ, που είπε για αποστήθιση μαθηματικών τύπων. Ας υποθέσουμε ότι ξεκινάμε με μια απλή συνάρτηση μπορούμε να κάνουμε συζήτηση χρόνια ολόκληρα αναπτύσσοντας νέες θεωρίες μόνο για αυτή τη συνάρτηση με μόνο οδηγό, την σκέψη. Οι γνώσεις αυτές δεν μεταφέρονται από κάποια χαρτιά ή σελίδες. Ή απλά έχεις εξασκηθεί να εξάγεις μια σειρά νοητικών συλλογισμών από κάτι αφηρημένο σε κάτι πιο ειδικό και με την βοήθεια πολλών άλλων διαδικασιών, να υπάρχουν αποτελέσματα. Νομίζω ότι αυτή είναι η ανθρώπινη σκέψη. Νομοτελειακά. Δεν είναι φτιαγμένη για αποστήθηση και παπαγαλία, αλλά για ελεύθερη σκέψη και συνδυασμό μέσα από την συζήτηση. Σου δίνω δυο στοιχεία από κάτι, στο περιβάλλον που ζούμε και φτιάξε μου μια θεωρία. Αυτό σημαίνει επιστήμη και μάθηση. Να μάθεις αυτό που εσύ ο ίδιος δημιούργησες μέσα από την σκέψη σου. Για παράδειγμα η δυσκολία των Μαθηματικών βιβλίων στην ακαδημαϊκή βαθμίδα, οφείλεται στο ότι δεν παρέχουν έτοιμη την ιδέα αλλά απαιτούν από τον αναγνώστη να συμμετέχει στο πείραμα της σκέψης. Ο συγγραφέας σου δίνει τη βασική πληροφορία αλλά σε αφήνει και σένα να παίξεις με τις έννοιες, σε έναν κόσμο σχημάτων, γραφημάτων, συμβόλων, εκφράσεων και τύπων. Έτσι όταν διαβάζεις ένα τέτοιο βιβλίο ποτέ δεν κάνεις διαγώνιο τρόπο ανάγνωσης της σελίδας γιατί η πληροφορία είναι μισή. Ο τρόπος είναι τέτοιος που δεν μπορείς να αποστηθίσεις κάτι.

Δυστυχώς μπήκαν καλούπια σκέψης γιατί έπρεπε να φτιαχτεί ένα δίκτυο μάθησης που ονομάζεται εκπαίδευση και να ικανοποιηθούν έμμεσα ή άμεσα συμφέροντα (αν το δούμε από την κοινωνιολογική άποψη) και έτσι ο άνθρωπος αντί να σκέφτεται, να πειραματίζεται με την γνώση, μπήκε στη διαδικασία να διαβάζει συγγράμματα που αποτυπώνουν την σκέψη άλλων ανθρώπων.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,240 μηνύματα.
Σε σχολές πχ βιολογίας-ιατρικής δυστυχώς χρειάζεται και να θυμάσαι πέρα από την κατανόηση. Δεν είναι οπως στο φυσικό ή στο μαθηματικό που μόνο τους τύπους πρεπει να ''αποστηθίσεις'' (κάτι που γίνεται αυτόματα και χωρίς κόπο λόγω των ασκήσεων).
Στις θετικές σχολές(εννοώ με βάση τα μαθηματικά και όχι την βιολογία) δεν αποστηθίζουμε ποτέ για δύο λόγους :

1.Είναι περιττό. Εαν χρειάζονται περίπλοκοι μαθηματικοί τύποι, αυτοί δίνονται σε τυπολόγιο. Αυτό που έχει αξία, και αυτό που εξετάζεται δηλαδή, είναι κατά πόσον κάποιος μπορεί να αντιληφθεί το πρόβλημα που του δίνεται και κατά πόσο μπορεί να μεταφράσει σωστά καταστάσεις, δεδομένα και πληροφορίες σε μαθηματικά.Και τα μαθηματικά σε συμπεράσματα(είτε ποιοτικά,με λόγια δηλαδή είτε ποσοτικά,με νούμερα).

2.Αρκετά πράγματα μπορείς να τα δείξεις και μόνος σου επί τόπου ή να τα ψάξεις σε ένα βιβλίο.
(Ναι τα βιβλία συνήθως επιτρέπονται στην εξέταση). Κάτι που ξεκάθαρα δείχνει οτι επειδή κάποιος θα θυμάται έναν τύπο απ'έξω ή θα τον βρει σε ένα βιβλίο, δεν σημαίνει οτι θα γράψει κάτι στις εξετάσεις εαν δεν έχει κριτική σκέψη και εαν δεν έχει εξασκηθεί όλο το εξάμηνο.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top