Ποιο Τμήμα Φυσικής να επιλέξω;

kvgreco

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Κώστας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο ΗΠΑ (Αμερική). Έχει γράψει 256 μηνύματα.
Το '83 ιδρυθηκαν τα πρωτα ινστιτουτα
πηγατε στο πανεπιστημιο για τουρ;
΄
Βασικά πήγαμε μιά βόλτα τέσσερις φίλοι από τις Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης για να δεί ο ένας κάτι νέα βιβλία.Έπειτα είπαμε να ανηφορίσουμε προς τα Ανώγεια στη ταβέρνα "ΝΤΕΛΙΝΑ" του γνωστού τραγουδιστή Βασίλη Σκουλά γιά να φάμε.Το αστεροσκοποείο δεν απέχει πολύ απο εκεί και προς τα πάνω.Κάπως έτσι περάσαμε ένα θαυμάσιο διήμερο στο Ηράκλειο.Αυτοκίνητο είχαμε ένα 4χ4 τζιπ ενός από τη παρέα( του μπαμπά φυσικά) και ήτανε μιά πολύ καλή εμπειρία.Όποιος θέλει μπορεί να πάει μέχρι εκεί πάνω.Απλώς αν πας οργανωμένα είναι πιό εξυπηρετικοί.Αν κάνεις ειδικές ερωτήσεις εκεί στο προσωπικό απλά γίνεσαι λίγο κουραστικός(-ή) :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

giorgos_1992

Νεοφερμένος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αλεξανδρούπολη (Έβρος). Έχει γράψει 40 μηνύματα.
Οσο αφορα την μετεωρολογια τι θα πρεπει τελικα να διαλεξω?:hmm:
Μαθηματικο ή Φυσικο?:!:
Θα υπαρχει καποια διαφορα στην αγορα εργασιας και στις γνωσεις που θα αποκομισω απο το καθενα?:jumpy:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vaggelis1984

Νεοφερμένος

Ο vaggelis1984 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 106 μηνύματα.
Οσο αφορα την μετεωρολογια τι θα πρεπει τελικα να διαλεξω?:hmm:
Μαθηματικο ή Φυσικο?:!:
Θα υπαρχει καποια διαφορα στην αγορα εργασιας και στις γνωσεις που θα αποκομισω απο το καθενα?:jumpy:

έχουμε γράψει κάποια πράγματα εδώ
https://ischool.e-steki.gr/showpost.php?p=1789898&postcount=45
https://ischool.e-steki.gr/showpost.php?p=1791683&postcount=51
https://ischool.e-steki.gr/showthread.php?t=52636&page=5
ρίξε μια ματιά
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

giorgos_1992

Νεοφερμένος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αλεξανδρούπολη (Έβρος). Έχει γράψει 40 μηνύματα.

Τα εχω διαβασει φιλε..
το καταλαβα οτι διδασκεται και στο Φυσικο και στο Μαθηματικο αλλα γνωριζει κανεις σε ποιο απο τα δυο ειναι καλυτερο το τμημα?
Και αν πχ υστερα απο μεταπτυχιακο να θελω να δουλεψω ΕΜΥ, αν το πτυχιο μου θα προερχεται απο Μαθηματικο θα θεωρειται "κατωτερο" ?:jumpy:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,794 μηνύματα.
Και αν πχ υστερα απο μεταπτυχιακο να θελω να δουλεψω ΕΜΥ, αν το πτυχιο μου θα προερχεται απο Μαθηματικο θα θεωρειται "κατωτερο" ?:jumpy:

"κατώτερο" το πτυχίο του Μαθηματικού στην μετεωρολογία; :D :D :jumpy: ενημερωτικά, η μετεωρολογία, χρειάζεται τα μαθηματικά (στατιστική, προγραμματισμό, διαφορικές εξισώσεις πάσης φύσεως, αριθμητική ανάλυση όπως και πολλές γεωμετρίες για την μελέτη της Γήινης επιφάνειας)..πέρα από την φυσική...νομίζω, ότι και τα δυο πτυχία σε "οδηγούν" στην μετεωρολογία...

btw, ένας καθηγητής φυσικής της ατμόσφαιρας και συνεργάτης στην ομάδα του Χ.Ζερεφού στο Τμ.Φυσικής του Καποδιστριακού, έχει τελειώσει μαθηματικός! :)

προσωπικά, σκέφτομαι να ακουλουθήσω τον κλάδο της μετεωρολογίας ή της γεωφυσικής...ας έχω "κατώτερο" πτυχίο! :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vaggelis1984

Νεοφερμένος

Ο vaggelis1984 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 106 μηνύματα.
Τα εχω διαβασει φιλε..
το καταλαβα οτι διδασκεται και στο Φυσικο και στο Μαθηματικο αλλα γνωριζει κανεις σε ποιο απο τα δυο ειναι καλυτερο το τμημα?
Και αν πχ υστερα απο μεταπτυχιακο να θελω να δουλεψω ΕΜΥ, αν το πτυχιο μου θα προερχεται απο Μαθηματικο θα θεωρειται "κατωτερο" ?:jumpy:

Μετά το μεταπτυχιακό η ΕΜΥ δεν ασχολείται με το πρώτο πτυχίο απλά από
ένα τμήμα Φυσικής θα έχεις κάνει πολύ περισσότερα μαθήματα σχετικά με την μετεωρολογία και θα αντιμετωπίσεις ευκολότερα το μεταπτυχιακό.
Ενδεικτικά για το Φυσικό Αθηνών τα μαθήματα του μεταπτυχιακού είναι συνέχεια των αντίστοιχων προπτυχιακών μαθημάτων (κατεύθυνσης).
Επίσης ένα τμήμα φυσικής υποστηρίζει τον τομέα της μετεωρολογίας όχι μόνο με μαθήματα αλλά έχει εγκαταστάσεις και εργαστήρια και φυσικά ανθρώπους που υποστηρίζουν την κατεύθυνση (καθηγητές και μεταπτυχιακοί φοιτητές του αντίστοιχου μεταπτυχιακού).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,794 μηνύματα.
Στο Τμήμα Μαθηματικών της Πάτρας, προσφέρεται κλάδος μαθημάτων....κοντά στην θεωρητική φυσική με έμφαση στον μαθηματικό φορμαλισμό. Με αυτό το υπόβαθρο και με τα δυο μαθήματα Μετεωρολογίας μπορείς άνετα να προχωρήσεις σε μεταπτυχιακά και διδακτορικά στην Μετεωρολογία ή σε Επιστήμες Περιβάλλοντος. Επίσης, τα δυο εξαμηνιαία μαθήματα Μετεωρολογίας προσφέρονται από το Τμ.Φυσικής με καθηγήτρια από εκεί, υποχρεωτικά εργστήρια στο Τμ.Φυσικής και συνδιδασκαλία/ συνεξέταση με φοιτητές του Τμ.Φυσικής. Το μάθημα Μετεωρολογία Ι ασχολείται με θερμοδυναμική, φυσική νεφών, δυναμική ατμόσφαιρας...κτλ ενώ το μάθημα Μετεωρολογία ΙΙ ασχολείται με ηλεκτρισμό, ακτινοβολίες, φωτοχημεία,..κτλ με τις αντίστοιχες υποχρεωτικές εργαστηριακές μετρήσεις.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Semfer

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Semfer αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 332 μηνύματα.
Τα μαθηματα που λες ειναι ελευθερης επιλογης οπως και αλλα μαθηματα φυσικης που εχετε. Οποτε πιστευω οτι δεν μαθαινετε φυσικη σε βαθμο που μαθαινουν στα φυσικα τμηματα/σχολες.
Συμφωνω απολυτα με τον aggelis1984 οτι ειναι καλυτερα για καποιον που θελει να ασχοληθει με μετεωρολογια αλλα και γενικα με την φυσικη, να προτιμησει τα φυσικα τμηματα/σχολες.

Μεταπτυχιακο στη μετεωρολογια μπορεις να κανεις και απο σχολες οπου δεν διδασκονται προπτυχιακα μαθηματα μετεωρολογιας, φυσικης περιβαλλοντος κτλ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,794 μηνύματα.
Τα μαθηματα που λες ειναι ελευθερης επιλογης οπως και αλλα μαθηματα φυσικης που εχετε. Οποτε πιστευω οτι δεν μαθαινετε φυσικη σε βαθμο που μαθαινουν στα φυσικα τμηματα/σχολες.

Όποιος θέλει επιλέγει τον συγκεκριμένο κλάδο...προκειμένου να πάρει πτυχίο σύμφωνα με τις απαιτήσεις του προγράμματος σπουδών. Υπάρχουν και άλλοι κλάδοι για να επιλέξει κάποιος για να πάρει πτυχίο. Όμως, για κάποιον μαθηματικό που θέλει να ασχοληθεί με Μετεωρολογία ή Αστροφυσική ή...Φυσική, επιλέγει λογικά, τον κλάδο των εφαρμοσμένων μαθηματικών διότι προσφέρει υποχρεωτικά μαθήματα όπως: Μηχανική Ρευστών, Υπολογιστική Μηχανική Ρευστών, Συστήματα Μη Γραμμικών Αλγεβρικών Υπερβατικών Εξισώσεων, Κβαντομηχανική, Μη Γραμμική Δυναμική, Θεωρία Fourier και Μερικές ΔΕ (ολοκληρωτικοί μετασχηματισμοί, σολιτόνια, τελεστές,...κτλ), Ουράνιο Μηχανική,κ.α, τα οποία εν ολίγοις συγκλίνουν ως γερές βάσεις για την φυσική. Στην συνέχεια, επιλέγει και "εξειδικεύεται" στην Μετεωρολογία ή Αστροφυσική με κάποια προσφερόμενα μαθήματα όπως Μετεωρολογίες ή Αστροφυσικές...Σε καμία μα καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούμε φυσιογνωμικά το Τμ.Φυσικής. Αυτό θα ήταν κοροϊδία. Απλά, καθιστούμε την "επικοινωνία" με τον κλάδο της θεωρητικής φυσικής ή και εφαρμοσμένης φυσικής (π.χ. μετεωρολογία) πιο εύκολη...στα πλαίσια των μαθηματικών εφαρμογών!

Συμφωνω απολυτα με τον aggelis1984 οτι ειναι καλυτερα για καποιον που θελει να ασχοληθει με μετεωρολογια αλλα και γενικα με την φυσικη, να προτιμησει τα φυσικα τμηματα/σχολες.

Τόσοι Μαθηματικοί που ασχολούνται με την Μετεωρολογία ή Αστροφυσική ερευνητικά σε κορυφαία Πανεπιστήμια με ντενεκέ λάδι πήραν τους μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους σπουδών στους αντίστοιχους κλάδους; :hmm:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Οδυσσέας

Διάσημο μέλος

Ο Οδυσσέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 3,499 μηνύματα.
Αν πάρουμε στα σοβαρά όσα λέει ο nPb,τότε μέχρι και δικηγόρος μπορείς να γίνεις από το μαθηματικό της Πάτρας.Σε όποιο θέμα τον έχω δει να απαντάει λέει πως η σχολή του έχει τον τάδε κλάδο,τα τάδε μαθήματα,και γενικά πως με οοοοοοτι κι αν θέλει να ασχοληθεί κάποιος πρέπει να σπουδάσει μαθηματικά στην Πάτρα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,794 μηνύματα.
Αν πάρουμε στα σοβαρά όσα λέει ο nPb,τότε μέχρι και δικηγόρος μπορείς να γίνεις από το μαθηματικό της Πάτρας.Σε όποιο θέμα τον έχω δει να απαντάει λέει πως η σχολή του έχει τον τάδε κλάδο,τα τάδε μαθήματα,και γενικά πως με οοοοοοτι κι αν θέλει να ασχοληθεί κάποιος πρέπει να σπουδάσει μαθηματικά στην Πάτρα.

φίλε με την λογική σου, δεν ξέρω τότε γιατί το Τμήμα μου ακολουθεί την λογική των Αμερικάνικων Τμημάτων Applied Mathematics. Δες στο google, πόσο συνδέονται τα Applied Mathematics με την Μετεωρολογία που αναφέρω. Αλλά σαν μαθητής 3ης λυκείου που είσαι έχεις παντελή άγνοια του αντικειμένου. Και εγώ στην ηλικία σου τέτοια έλεγα λόγω άγνοιας. ;) :) Σκεφτόμαστε πριν το ανοίξουμε. :P Άντε...

Μπορείς να δεις τις ερευνητικές κατευθύνσεις έχει η σχολή μου στο www.math.upatras.gr και να αντιστοιχίσεις τα μαθήματα που προσφέρονται με αντίστοιχα σε ξένα Τμήματα (Applied) Mathematics. Δεν κοκορεύομαι για κάτι. Τα πράγματα μιλούν από μόνα τους. Έχεις σαφή στοιχεία για τα όσα μου λες;...;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,794 μηνύματα.
Το πανεπιστήμιο σου δεν είναι το μόνο που έχει αυτήν την λογική...έλεος..όλα τα πανεπιστήμια συνδέονται και ξέρω πολύ καλύτερα πανεπιστήμια από το δικό σας...σόρρυ κιόλας...

Βρες μου ένα τεταρτοετές Ελληνικό Τμήμα Μαθηματικών που να προσφέρει προπτυχιακή κατεύθυνση και διδακτορικό στα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά & στα Βιομηχανικά Μαθηματικά όπως και στα Μαθηματικά των Υπολογιστών και των Αποφάσεων (μαθηματική στατιστική στην πληροφορική, επιχειρησιακή έρευνα, υπολογιστική νοημοσύνη, τηλεματική, νευρωνικά δίκτυα,...κτλ)...
-----------------------------------------
Καλά μιλάς σοβαρά??Μόνο ένα μάθημα έχει το Μαθηματικό σας,την Μετεωρολογία Ι ενώ το Φυσικό Αθηνών έχει ολόκληρη κατεύθυνση..μην συγκρίνουμε τα μήλα με τα αχλάδια..

την Μετεωρολογία ΙΙ γιατί την άφησες απέξω; :)
δεν συγκρίνω το Μαθηματικό με το Φυσικό...ήμουν σαφής στα παραπάνω...;)

Σε καμία μα καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούμε φυσιογνωμικά το Τμ.Φυσικής. Αυτό θα ήταν κοροϊδία. Απλά, καθιστούμε την "επικοινωνία" με τον κλάδο της θεωρητικής φυσικής ή και εφαρμοσμένης φυσικής (π.χ. μετεωρολογία) πιο εύκολη...στα πλαίσια των μαθηματικών εφαρμογών!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vaggelis1984

Νεοφερμένος

Ο vaggelis1984 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 106 μηνύματα.
Ένα (οποιδήποτε) μαθηματικό τμήμα δίνει σίγουρα γερές βάσεις (δηλαδή πολύ καλή γνώση των μαθηματικών) και αυτό είναι που τους δίνει την δυνατότητα να ασχοληθούν με πολλά άλλα γνωστικά αντικείμενα(μετεωρολογία,αστροφυσική,οικονομικά κτλ.).
Τα extra μαθήματα που έχουν από άλλα αντικείμενα τους δίνουν απλά μια ιδέα αλλά δεν τους κάνουν και ειδικούς. Σε κάθε περίπτωση αν πάει κάποιος π.χ από το x μαθηματικό να κάνει μεταπτυχιακό στην μετεωρολογία θα του ζητήσουν αναλυτική και συστατικές για να δουν αν προπτυχιακά έχει δείξει το ελάχιστο ενδιαφέρον για το αντικείμενο που θα παρακολουθήσει μεταπτυχιακά. Αν δεν έχει τα "προσόντα" δεν θα τον επιλέξουν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,794 μηνύματα.
Μετεωρολογία Ι: Εισαγωγή: Προέλευση και σύσταση της ατμόσφαιρας. Σύσταση και κατανομή της ατμόσφαιρας με το ύψος. Το προφίλ της θερμοκρασίας της ατμόσφαιρας. Ατμοσφαιρικές περιοχές. Επιδράσεις της βαρύτητας: Το γήινο βαρυτικό πεδίο. Το γεωδυναμικό. Η υδροστατική εξίσωση και εφαρμογές στην ατμόσφαιρα. Κλίμακα ύψους. Διάχυση. Στοιχεία Ατμοσφαιρικής Θερμοδυναμικής: Εφαρμογή της εξίσωσης ιδανικού αερίου στην ατμόσφαιρα. Διάπουσα θερμοκρασία. Υψομετρική εξίσωση. Παράμετροι υγρασίας. Πρώτο θερμοδυναμικό αξίωμα και εφαρμογές του στην ατμόσφαιρα. Ψύξη υπό σταθερή πίεση. Αδιαβατική εκτόνωση χωρίς συμπύκνωση. Δυναμική θερμοκρασία. Αδιαβατικές και ψευδοδιαβατικές μεταβολές. Στατική ευστάθεια. Στοιχεία Φυσικής Νεφών. Τύποι νεφών, μηχανικοί σχηματισμοί νεφών. Ατμοσφαιρικά αιωρήματα. Υδροσυμπύκνωση. Αύξηση μεγέθους νεφοσταγόνων μέσω συμπύκνωσης, κρούσεων και συνενώσεων. Υδροαπόβλητα, παγοαπόβλητα. Τεχνητή τροποποίηση νεφών. Στοιχεία ατμοσφαιρικής δυναμικής: Δυνάμεις που ενεργούν στην ατμόσφαιρα. Εξίσωση κίνησης αερίων μαζών. Κλίμακες ατμοσφαιρικών κινήσεων. Γεωστροφικός άνεμος. Θερμικός άνεμος. Άνεμος βαροβαθμίδας. Γενική κυκλοφορία ατμόσφαιρας.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
1. Προσδιορισμός της σταθεράς ψυχρομέτρου.
2. Προσδιορισμός των παραμέτρων υγρασίας του ατμοσφαιρικού αέρα.
3. Προσδιορισμός της διέπουσας θερμοκρασίας, της πυκνότητας και του μοριακού βάρους του ατμοσφαιρικού αέρα.
4. Προσδιορισμός της ατμοσφαιρικής πίεσης στην επιφάνεια της θάλασσας.
5. Μεταβολή των ατμοσφαιρικών παραμέτρων και των παραμέτρων υγρασίας με το ύψος, βάσει μετρήσεων ραδιοβολίδας Vaisala.
6. Εφαρμογή των αποτελεσμάτων της ραδιοβόλισης στο θερμοδυναμικό Τ-Φ διάγραμμα (Τεφίγραμμα).
Εύρεση της βαρομετρικής στάθμης συμπύκνωσης των υδρατμών λόγω μίξης και ανόδου ατμοσφαιρικής αέριας μάζας. Χαρακτηριστική
καμπύλη και τύπος αέριας μάζας.
7. Μεταβολή της ατμοσφαιρικής πίεσης, της απόλυτης, ειδικής, σχετικής υγρασίας κατά την μετάβαση από την θερμή στην ψυχρή εποχή του έτους.
8. Εποχιακή μεταβολή της ατμοσφαιρικής πίεσης, της απόλυτης, ειδικής, σχετικής υγρασίας, και της ταχύτητας και διεύθυνσης του ανέμου.

Μετεωρολογία ΙΙ: Στοιχεία Ακτινοβολιακής Μεταφοράς: Έννοιες και ορισμοί. Απορρόφηση και εκπομπή ακτινοβολίας. Ακτινοβολία μέλανος σώματος. Το ηλιακό φάσμα έξω από την ατμόσφαιρα. Η εξίσωση ακτινοβολίας μεταφοράς. Ο νόμος του Kirchhoff. Μονοχρωματική μεταφορική ισορροπία. Τοπική θερμοδυναμική ισορροπία φαιάς ατμόσφαιρας θερμαινόμενης από το έδαφος. Μεταφορά ακτινοβολίας μακρού κύματος σε επίπεδα στρωματομένη ατμόσφαιρα. Το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Στοιχεία Στρατοσφαιρικής Φωτοχημείας: Αρχές φωτοχημείας. Απορρόφηση αμέσου ηλιακής ακτινοβολίας. Φωτοχημεία στρατοσφαιρικού οξυγόνου. Θέρμανση ατμόσφαιρας. Στρατοσφαιρικό όζον. Επιδράσεις ιχνοστοιχείων στο στρατοσφαιρικό όζον. Καταλυτική αποσύνθεση όζοντος. Χλώριο και αλογονομεθάνια. Φωτοχημεία υδρογονούχων ριζικών. Οξείδια αζώτου. Μεσόσφαιρα - Θερμόσφαιρα: Χαλάρωση της δονητικής διέγερσης του CO_2. Μεσόπαυση. Φωτοϊονισμός, φωτοαποσύνδεση και μεταφορά θερμότητας στη θερμόσφαιρα. Φωτοχημεία και κατανομή του οξυγόνου στη θερμόσφαιρα. Αγώγιμη μεταφορά θερμότητας: Μεσόπαυση. Ιονόσφαιρα: Προέλευση. Ιονοσφαιρικές περιοχές. Στρώμα Chapman. Περιοχές Ε και F1. Αμφίπολη διάχυση. Περιοχή F2. Ιοντική χημεία στην περιοχή D. Ιονόσφαιρα της Αφροδίτης, του Άρη και του Δία. Διάδοση ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων σε μη ιονισμένη ατμόσφαιρα. Ιονόσφαιρα χωρίς μαγνητικό πεδίο. Διάθλαση για εφαπτομενική πρόσπτωση. Μερική ανάκλαση από ευδιάκριτες και διάχυτες επιφάνειες. Ασύγχρονος σκέδαση από ανομοιογένειες μικρής κλίμακας. Στοιχεία από την Φυσική του πλάσματος της μέσης ατμόσφαιρας. Μαγνητοϊονική θεωρία χωρίς συγκρούσεις.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
1. Προσδιορισμός του ατμοσφαιρικού οπτικού πάχους με εφαρμογή της εξίσωσης διάδοσης ακτινοβολίας στην ατμόσφαιρα.
2. Ηπειρωτικά και θαλάσσια ατμοσφαιρικά αιωρήματα. Προσδιορισμός της ατμοσφαιρικής διαπερατότητας και της ατμοσφαιρικής θόλωσης.
3. Φασματική κατανομή της άμεσης ηλιακής ακτινοβολίας στην επιφάνεια του εδάφους (χρήση πυρηλιομέτρου Linke-Feussner).
4. Φασματική κατανομή του διάχυτου φωτός του ουρανού.
5. Συσχέτιση του φασματικού ατμοσφαιρικού οπτικού πάχους και της ατμοσφαιρικής διαπερατότητας με το μήκος κύματος ακτινοβολίας.
6. Συσχέτιση του ατμοσφαιρικού οπτικού πάχους και της ατμοσφαιρικής διαπερατότητας με την ειδική υγρασία του ατμοσφαιρικού αέρα.
7. Μεταβολή του ατμοσφαιρικού οπτικού πάχους και της ατμοσφαιρικής διαπερατότητας κατά την μετάβαση από τον χειμώνα προς το καλοκαίρι.
8. Εποχιακή μεταβολή του ατμοσφαιρικού οπτικού πάχους και της ατμοσφαιρικής διαπερατότητας.

-----------------------------------------
Ένα (οποιδήποτε) μαθηματικό τμήμα δίνει σίγουρα γερές βάσεις (δηλαδή πολύ καλή γνώση των μαθηματικών) και αυτό είναι που τους δίνει την δυνατότητα να ασχοληθούν με πολλά άλλα γνωστικά αντικείμενα(μετεωρολογία,αστροφυσική,οικονομικά κτλ.).
Τα extra μαθήματα που έχουν από άλλα αντικείμενα τους δίνουν απλά μια ιδέα αλλά δεν τους κάνουν και ειδικούς. Σε κάθε περίπτωση αν πάει κάποιος π.χ από το x μαθηματικό να κάνει μεταπτυχιακό στην μετεωρολογία θα του ζητήσουν αναλυτική και συστατικές για να δουν αν προπτυχιακά έχει δείξει το ελάχιστο ενδιαφέρον για το αντικείμενο που θα παρακολουθήσει μεταπτυχιακά. Αν δεν έχει τα "προσόντα" δεν θα τον επιλέξουν.

Ακριβώς. Δεν ισχυρίστηκα, ότι με δυο προπτυχιακά μαθήματα μετεωρολογίας μπορείς να γίνεις μετεωρολόγος από το Τμ.Μαθηματικών! Όπως και ένας χημικός με δυο προπτυχιακά μαθήματα μαθηματικών δεν μπορεί να γίνει μαθηματικός. Απλά, ανέφερα ότι με τα μαθηματικά, την προγραμματιστική μοντελοποίηση και την όποια φυσική κάνουμε (φορμαλισμένη) έχουμε μια καλύτερη και άμεση πρόσβαση σε κλάδους της φυσικής από κάποιον συνάδελφο μαθηματικό που επέλεξε προπτυχιακό κλάδο π.χ. στατιστική και επιχειρησιακά - στοχαστικά μαθηματικά!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

exc

Διάσημο μέλος

Ο exc αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,812 μηνύματα.
Μία παρατήρηση: Το περιεχόμενο της Μετεωρολογίας Ι (και το εργαστήριο) και λίγο από την ΜετεωρολογίαΙΙ το κάνουμε στο μάθημα "Εισαγωγή στη Φυσική της Ατμόσφαιρας" και το αντίστοιχο εργαστήριο που είναι μαθήματα κορμού στο 3ο εξάμηνο στο Φυσικό στην Αθήνα (υπάρχουν ειδικότερα μαθήματα στην κατεύθυνση).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vaggelis1984

Νεοφερμένος

Ο vaggelis1984 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 106 μηνύματα.
Μετεωρολογία Ι: Εισαγωγή: Προέλευση και σύσταση της ατμόσφαιρας. Σύσταση και κατανομή της ατμόσφαιρας με το ύψος. Το προφίλ της θερμοκρασίας της ατμόσφαιρας. Ατμοσφαιρικές περιοχές. Επιδράσεις της βαρύτητας: Το γήινο βαρυτικό πεδίο. Το γεωδυναμικό. Η υδροστατική εξίσωση και εφαρμογές στην ατμόσφαιρα. Κλίμακα ύψους. Διάχυση. Στοιχεία Ατμοσφαιρικής Θερμοδυναμικής: Εφαρμογή της εξίσωσης ιδανικού αερίου στην ατμόσφαιρα. Διάπουσα θερμοκρασία. Υψομετρική εξίσωση. Παράμετροι υγρασίας. Πρώτο θερμοδυναμικό αξίωμα και εφαρμογές του στην ατμόσφαιρα. Ψύξη υπό σταθερή πίεση. Αδιαβατική εκτόνωση χωρίς συμπύκνωση. Δυναμική θερμοκρασία. Αδιαβατικές και ψευδοδιαβατικές μεταβολές. Στατική ευστάθεια. Στοιχεία Φυσικής Νεφών. Τύποι νεφών, μηχανικοί σχηματισμοί νεφών. Ατμοσφαιρικά αιωρήματα. Υδροσυμπύκνωση. Αύξηση μεγέθους νεφοσταγόνων μέσω συμπύκνωσης, κρούσεων και συνενώσεων. Υδροαπόβλητα, παγοαπόβλητα. Τεχνητή τροποποίηση νεφών. Στοιχεία ατμοσφαιρικής δυναμικής: Δυνάμεις που ενεργούν στην ατμόσφαιρα. Εξίσωση κίνησης αερίων μαζών. Κλίμακες ατμοσφαιρικών κινήσεων. Γεωστροφικός άνεμος. Θερμικός άνεμος. Άνεμος βαροβαθμίδας. Γενική κυκλοφορία ατμόσφαιρας.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
1. Προσδιορισμός της σταθεράς ψυχρομέτρου.
2. Προσδιορισμός των παραμέτρων υγρασίας του ατμοσφαιρικού αέρα.
3. Προσδιορισμός της διέπουσας θερμοκρασίας, της πυκνότητας και του μοριακού
βάρους του ατμοσφαιρικού αέρα.
4. Προσδιορισμός της ατμοσφαιρικής πίεσης στην επιφάνεια της θάλασσας.
5. Μεταβολή των ατμοσφαιρικών παραμέτρων και των παραμέτρων υγρασίας με το
. ύψος, βάσει μετρήσεων ραδιοβολίδας Vaisala.
6. Εφαρμογή των αποτελεσμάτων της ραδιοβόλισης στο θερμοδυναμικό Τ-Φ
διάγραμμα (Τεφίγραμμα). Εύρεση της βαρομετρικής στάθμης συμπύκνωσης των
υδρατμών λόγω μίξης και ανόδου ατμοσφαιρικής αέριας μάζας. Χαρακτηριστική
καμπύλη και τύπος αέριας μάζας.
7. Μεταβολή της ατμοσφαιρικής πίεσης, της απόλυτης, ειδικής, σχετικής υγρασίας
κατά την μετάβαση από την θερμή στην ψυχρή εποχή του έτους.
8. Εποχιακή μεταβολή της ατμοσφαιρικής πίεσης, της απόλυτης, ειδικής, σχετικής
υγρασίας, και της ταχύτητας και διεύθυνσης του ανέμου.

Μετεωρολογία ΙΙ: Στοιχεία Ακτινοβολιακής Μεταφοράς: Έννοιες και ορισμοί. Απορρόφηση και εκπομπή ακτινοβολίας. Ακτινοβολία μέλανος σώματος. Το ηλιακό φάσμα έξω από την ατμόσφαιρα. Η εξίσωση ακτινοβολίας μεταφοράς. Ο νόμος του Kirchhoff. Μονοχρωματική μεταφορική ισορροπία. Τοπική θερμοδυναμική ισορροπία φαιάς ατμόσφαιρας θερμαινόμενης από το έδαφος. Μεταφορά ακτινοβολίας μακρού κύματος σε επίπεδα στρωματομένη ατμόσφαιρα. Το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Στοιχεία Στρατοσφαιρικής Φωτοχημείας: Αρχές φωτοχημείας. Απορρόφηση αμέσου ηλιακής ακτινοβολίας. Φωτοχημεία στρατοσφαιρικού οξυγόνου. Θέρμανση ατμόσφαιρας. Στρατοσφαιρικό όζον. Επιδράσεις ιχνοστοιχείων στο στρατοσφαιρικό όζον. Καταλυτική αποσύνθεση όζοντος. Χλώριο και αλογονομεθάνια. Φωτοχημεία υδρογονούχων ριζικών. Οξείδια αζώτου. Μεσόσφαιρα - Θερμόσφαιρα: Χαλάρωση της δονητικής διέγερσης του CO_2. Μεσόπαυση. Φωτοϊονισμός, φωτοαποσύνδεση και μεταφορά θερμότητας στη θερμόσφαιρα. Φωτοχημεία και κατανομή του οξυγόνου στη θερμόσφαιρα. Αγώγιμη μεταφορά θερμότητας: Μεσόπαυση. Ιονόσφαιρα: Προέλευση. Ιονοσφαιρικές περιοχές. Στρώμα Chapman. Περιοχές Ε και F1. Αμφίπολη διάχυση. Περιοχή F2. Ιοντική χημεία στην περιοχή D. Ιονόσφαιρα της Αφροδίτης, του Άρη και του Δία. Διάδοση ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων σε μη ιονισμένη ατμόσφαιρα. Ιονόσφαιρα χωρίς μαγνητικό πεδίο. Διάθλαση για εφαπτομενική πρόσπτωση. Μερική ανάκλαση από ευδιάκριτες και διάχυτες επιφάνειες. Ασύγχρονος σκέδαση από ανομοιογένειες μικρής κλίμακας. Στοιχεία από την Φυσική του πλάσματος της μέσης ατμόσφαιρας. Μαγνητοϊονική θεωρία χωρίς συγκρούσεις.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
1. Προσδιορισμός του ατμοσφαιρικού οπτικού πάχους με εφαρμογή της
εξίσωσης διάδοσης ακτινοβολίας στην ατμόσφαιρα.
2. Ηπειρωτικά και θαλάσσια ατμοσφαιρικά αιωρήματα. Προσδιορισμός της
ατμοσφαιρικής διαπερατότητας και της ατμοσφαιρικής θόλωσης.
3. Φασματική κατανομή της άμεσης ηλιακής ακτινοβολίας στην επιφάνεια του
εδάφους (χρήση πυρηλιομέτρου Linke-Feussner).
4. Φασματική κατανομή του διάχυτου φωτός του ουρανού.
5. Συσχέτιση του φασματικού ατμοσφαιρικού οπτικού πάχους και της
ατμοσφαιρικής διαπερατότητας με το μήκος κύματος ακτινοβολίας.
6. Συσχέτιση του ατμοσφαιρικού οπτικού πάχους και της ατμοσφαιρικής
διαπερατότητας με την ειδική υγρασία του ατμοσφαιρικού αέρα.
7. Μεταβολή του ατμοσφαιρικού οπτικού πάχους και της ατμοσφαιρικής
διαπερατότητας κατά την μετάβαση από τον χειμώνα προς το καλοκαίρι.
8. Εποχιακή μεταβολή του ατμοσφαιρικού οπτικού πάχους και της
ατμοσφαιρικής διαπερατότητας.

Όλα τα παραπάνω τα κάναμε σαν ύλη/θεματολογία στο υποχρεωτικό μάθημα "εισαγωγή στη φυσική της ατμόσφαιρας" και εργαστήριο "φυσικής της ατμόσφαιρας" στο τμήμα Φυσικής Αθηνών στο γ εξάμηνο.
Απλά για να έχουμε μια εικόνα σύγκρισης.
Όσοι θέλαν στη σχολή επιλέγαν και την αντίστοιχη κατεύθυνση ή έστω κάποια μαθήματα επιλογής και βλέπαν το αντικείμενο σε μεγαλύτερο βάθος.
Τα μαθηματικά τμήματα είναι όμως η μοναδική εναλλακτική επιλογή για κάποιον που θέλει να ασχοληθεί με την μετεωρολογία εκτός από το Φυσικό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vaggelis1984

Νεοφερμένος

Ο vaggelis1984 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 106 μηνύματα.
@exc
γράφαμε το ίδιο μήνυμα !!!!
μέσα στο μυαλό μου είσαι:magic:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,794 μηνύματα.
Τα μάθημα αυτό που κάνατε ως "εισαγωγή στη φυσική της ατμόσφαιρας" και "φυσικής της ατμόσφαιρας" στο τμήμα Φυσικής Αθηνών στο 3ο εξάμηνο, είναι τα δυο επίσης εξαμηνιαία μαθήματα Μετεωρολογίας του Τμ.Φυσικής Πάτρας. Εμείς με τους φυσικούς κάνουμε την ίδια Μετεωρολογία με από κοινού διδασκαλία και εργαστηριακή υποδομή. Υπάρχει επιπλέον προπτυχιακό μάθημα "Περιβαλλοντικής Φυσικής" στο 3ο εξάμηνο για τους φυσικούς της Πάτρας με ύλη:
Εισαγωγικές έννοιες περιβαλλοντικής φυσική. Περιβάλλον & ακτινοβολίες α. Η ηλιακή ακτινοβολία
β. Η θερμική ακτινοβολία της Γης
γ. Αλληλεπίδραση ακτινοβολίας – ύλης
δ. Βιολογικά μόρια, όζον και υπεριώδης ακτινοβολία

Το κλίμα της Γης
α. Ενεργειακό ισοζύγιο
β. Στοιχεία καιρού και κλίματος
γ. Μαθηματικά πρότυπα καιρού και κλίματος
Ενεργειακές χρήσεις
α. Στοιχεία θερμοδυναμικής
β. Στοιχεία μετάδοσης θερμότητας
γ. Ενέργεια από ορυκτά καύσιμα
δ. Ηλιακή ενέργεια
ε. Λοιπές ανανεώσιμες μορφές ενέργειας
στ. Πυρηνική ενέργεια

Διασπορά ρύπων
α. Διάχυση ρύπων
β. Στοιχεία ρευστομηχανικής
γ. Τύρβη
δ. Διασπορά Gauss

Θόρυβος
α. Στοιχεία ακουστικής
β. Θόρυβος και άνθρωπος
γ. Περιορισμός του θορύβου

Κοινωνικές παράμετροι
α. Εξωτερικό κόστος της ενέργειας
β. Εκτίμηση κινδύνου
γ. Εξοικονόμηση ενέργειας
-----------------------------------------
Παραθέτω τον οδηγό σπουδών του Τμήματός μου: https://www.math.upatras.gr/media/Ops_gr_09-10.pdf ο οποίος δεν περιέχει και τόσο ακριβώς την ύλη που διδασκόμαστε. Δηλ., είναι λίγο περιεκτικό το περιεχόμενο ύλης μπροστα σε αυτό που διδασκόμαστε...και με αναφορά ότι τα μαθήματα Μερικές Διαφορικές Εξισώσεις 2 και Διαφορίσιμες Πολλαπλότητες είναι μεταπτυχιακά μαθήματα του Τμήματος, αλλά μπορεί να τα δηλώσει και να εξεταστεί και όποιος προπτυχιακός φοιτητής θέλει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Semfer

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Semfer αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 332 μηνύματα.
nPb, το οτι εχετε αυτα τα μαθηματα δεν το αμφισβητει κανενας, αλλου ειναι το θεμα. Δεν το βρισκω λογικο για καποιον που θελει να σπουδασει φυσικη-μετεωρολογια να μπει στο Μαθηματικο και να μαθαινει 30 μαθηματα μαθηματικων που τα μισα δεν θα του χρειαστουν ποτε, και να κανει μονο 5-6 εισαγωγικα μαθηματα φυσικης (πχ. εχετε μονο ενα μαθημα κβαντομηχανικης ενω στα φυσικα τμηματα/σχολες εχουν 3-4).
Τα μαθηματα μετεωρολογιας που εχετε καλυπτονται σε ενα υποχρεωτικο μαθημα στο Φυσικο και εχουν αλλα 10 μαθηματα μετεωρολογιας/φυσικης περιβαλλοντος. Η διαφορα ειναι εμφανης...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,794 μηνύματα.
nPb, το οτι εχετε αυτα τα μαθηματα δεν το αμφισβητει κανενας, αλλου ειναι το θεμα. Δεν το βρισκω λογικο για καποιον που θελει να σπουδασει φυσικη-μετεωρολογια να μπει στο Μαθηματικο και να μαθαινει 30 μαθηματα μαθηματικων που τα μισα δεν θα του χρειαστουν ποτε, και να κανει μονο 5-6 εισαγωγικα μαθηματα φυσικης (πχ. εχετε μονο ενα μαθημα κβαντομηχανικης ενω στα φυσικα τμηματα/σχολες εχουν 3-4).
Τα μαθηματα μετεωρολογιας που εχετε καλυπτονται σε ενα υποχρεωτικο μαθημα στο Φυσικο και εχουν αλλα 10 μαθηματα μετεωρολογιας/φυσικης περιβαλλοντος. Η διαφορα ειναι εμφανης...

...ότι μάθημα βλέπεις ως "Εισαγωγή στο..." έχει αντικαταστήσεί μια σειρά από δυο προπτυχιακά μαθήματα...λόγω των ευεργετικών ευλογιών των παρατάξεων! :) Δεν συγκρίνω το μαθηματικό με το φυσικό...Οι φυσικές που κάνουμε έστω και ενσωματωμένα σε άλλα μαθήματα το οποίο δεν δείχνει ο οδηγός σπουδών, δεν είναι για να γίνουμε φυσικοί, αλλά γίνεται στα πλαίσια των εφαρμογών.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top