Kansas Rocks!
Πολύ δραστήριο μέλος


...εγώ γιατί την ανυπακοή την βλέπω σαν προτέρημα στην νεολαία? αμφιβάλω ότι υπάρχει σήμερα αφού όπως ξαναείπα το "βόλεμα" είναι μάλλον το χαρακτηριστικό της γνώρισμα...
Το θράσος είναι προτέρημα, όχι η ανυπακοή... Η ανυπακοή, δεν προσφέρει κάτι, το θράσος όμως, είναι αναγκαίο, σήμερα ειδικά. Επιβάλλεται να εχεις θράσος, αν θες να πας μπροστά. Με την έννοια ότι δεν κάθεσαι στ'αυγά σου.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
thanous18
Περιβόητο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Φιλιον_Τερας
Διάσημο μέλος


Το θράσος είναι προτέρημα, όχι η ανυπακοή... Η ανυπακοή, δεν προσφέρει κάτι, το θράσος όμως, είναι αναγκαίο, σήμερα ειδικά. Επιβάλλεται να εχεις θράσος, αν θες να πας μπροστά. Με την έννοια ότι δεν κάθεσαι στ'αυγά σου.
πως στηριζεις οτι η ανυπακοη δεν προσφερει κατι;
η ανυπακοη μπορει να προσφερει, οπως επισης μπορει να εχει και επιπτωσεις.
οπως ειπες, δεν καθεσαι στα αυγα σου. δεν κανεις αυτο που σου επιτασσουν, ζητουν να κανεις. η αμφισβητηση και η ανυπακοη ειναι οι γενέτειρες της προοδου. κατι που πολυ δυσκολα μπορει να σου προσφερει ο ατομικος δρομος, δηλαδη το οτι πρεπει να εχεις "θρασσος" για να πας "μπροστα" εσυ
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
miv
Επιφανές μέλος


πως στηριζεις οτι η ανυπακοη δεν προσφερει κατι;
η ανυπακοη μπορει να προσφερει, οπως επισης μπορει να εχει και επιπτωσεις.
οπως ειπες, δεν καθεσαι στα αυγα σου. δεν κανεις αυτο που σου επιτασσουν, ζητουν να κανεις. η αμφισβητηση και η ανυπακοη ειναι οι γενέτειρες της προοδου. κατι που πολυ δυσκολα μπορει να σου προσφερει ο ατομικος δρομος, δηλαδη το οτι πρεπει να εχεις "θρασσος" για να πας "μπροστα" εσυ
Ανυπακοή εκεί που πρέπει, όχι εκεί που σου υπογραμμίζουν και σου υποδεικνύουν. Και για να βρεις αυτό ακριβώς το όριο χρειάζεται η ατομικότητα γιατι δεν ειναι κοινό για όλους. Επίσης ζωτικής σημασίας ειναι όσα κερδίζεις με την ανυπακοή να κοιτάς να τ'αξιοποιείς, ανυπακοή στα πάντα χωρίς αντιπροτάσεις και σχέδιο σημαίνει μαλάκυνση και στατικότητα. Αναιρείται λοιπόν, όπως είναι, όποια πρόοδος υπάρχει στις δύο έννοιες, που λες κι εσύ.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
ΦοιτητήςΕΜΠ
Νεοφερμένο μέλος


Ξεκινώντας από το πρώτο post της κουβέντας.
Γιατί ένας νέος να είναι υπάκουος;
Γιατί ένας νέος να είναι πειθαρχημένος;
Είδαμε και εσάς τους ήσυχους. Πώς τα καταφέρατε. Τι έχετε πετύχει.
Οι νέοι δεν μπορούν να είναι ήρεμοι. Πώς να είναι; Έχουνε λόγους να είναι; Όχι, έχουν λόγους να μην είναι. Και γι΄αυτούς ακριβώς τους λόγους όχι απλά δεν πρέπει να είναι ήρεμοι, αλλά πρέπει να κινητοποιηθούν.
Σχολικός ανταγωνισμός. Μαθαίνουν να ζουν ανταγωνιζώμενοι αυτούς που θα έπρεπε να είναι δίπλα τους. Μαθαίνουν να κυνηγούν τους βαθμούς.
Το άγχος των πανελλαδικών, που καμία σχέση δεν έχουν με επίπεδο γνώσης, παρά μόνο με την αποστήθιση μεθοδολογιών που καλούνται να θυμηθούν σε μια στιγμή και που θα κρίνει το μέλλον τους. Εξετάσεις με μόνο σκοπό τους να αφήσουν κόσμο έξω από τα πανεπιστήμια. Κόσμο που θα γίνει πελάτης στα ΚΕΣ (ιδιοτικά κολέγια).Εντατικοποίηση των σπουδών. Μαθήματα που γίνονται με τέτοι τρόπο που αρνούνται το διάλογο, επιβάλοντας μια αυθαιντία, που όπως θα καταλάβετε ίσως αργότερα μόνο αυθαιντία δεν είναι.
Θα περάσουν πόσα χρόνια σπουδάζοντας, χόρια τα χρόνια που πέρασαν σαν μαθητές, για να βγούν άνεργοι. Με ένα χαρτί, που ακόμα και αυτό θα το αμφισβητεί η αγορά εργασίας, προτιμώντας τον εξειδικευμένο απόφοιτο των ιδιωτικών.
Θα βρούν δουλειά, αν βρουν, και θα ξέρουν ότι όχι απλώς δεν θα έχει σχέση με το αντικείμενο που έχουν σπουδάσει, αλλά θα είναι σε καθεστός μεσαίωνα. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα έχουν ασφάλιση, ή θα έχουν ασφάλιση σε άδεια ταμία. Δεν θα έχουν τα μέχρι πριν λίγο αδιαμφησβήτητα δικαιώματα του ωχταώρου, του σταθερού οραρίου, της μονιμότητας, των πληρωμένων υπερωριών κ.α. Δικαιώματα που εσείς οι ήσυχοι και υπάκουοι αφήσατε να αρθούν, επικροτώντας μάλιστα το ξύλο και τα δακρυγόνα που τρώγαμε εμείς οι φοιτητές και μαθητές. Καταστολή που βιώναμε και δεχόμαστε ακόμα, κάθε φορά που μιλάμε, κάθε φορά που διεκδικούμε καλύτερες συνθήκες ζωής, μια πιο ανθρώπινη κοινωνία.
Σε μια κοινωνία ακαλαίσθητη, που τίποτε όμορφο δεν έχει να αναδείξει. Καμία αξία. Κανένα έργο. Κανένα όραμα και κανένα όνειρο.
Σε ένα καθεστός που ζητά υπακοή στους νόμους που το ίδιο φτιάχνει, κομμένους και ραμμένους στα μέτρα του, και που ακόμα και το ίδιο καταπατά. Σε μια κοινωνία που συμψηφίζει την αξία της ζωής ενός 15χρονου με σπασμένες βιτρίνες.
Σε μια πολιτεία που μιλά με τα γκλοπ, τις σφαίρες, τα δακρυγόνα,την παρακολούθηση, τη καταστολή, τη καταπάτηση των δικαιωμάτων του πολίτη.
Σε μια καθημερινότητα που απαιτεί ολοένα και μεγαλύτερη παραγωγικότητα, παραγωγικότητα που δημιουργεί ακόμα περισσότερο πλούτο που τελικά πηγαίνει στις τσέπες κάποιων. Στις τσέπες αυτών που φτιάχνουν τους νόμους.
Που μεταφράζει τα όνερα, τη φιλία, την αγάπη, τον έρωτα, τα πάντα σε χρήμα.
Σχολείο, εκκλησία, στρατός, ΜΜΕ διδάσκουν το ίδιο δόγμα. Ότι δηλαδή για να είσαι καλός πολίτης, πιστός, οπλίτης, άνθρωπος, πρέπει να είσαι υπάκουος καταναλωτής της ιδεολογίας και των προιόντων τους. Να τους δίνεις τα λεφτά σου, την εργασία σου, τη πίστη σου, και αν είσαι τυχερός μπορεί και να σου φαίξει και να πας και στον παράδεισο.
Κοινωνική απαίτηση έχει γίνει πια η κατανάλωση, το life style, η εκτίμηση του ανθρώπου ανάλογα με τα λεφτά του, η ψύχρανση των σχέσεων γενικά. Ποιός έχει φτιάξει το facebook; Ποιός έχει καλιεργήσει την κουλτούρα της κατανάλωσης όποιας ανοησίας προσφέρει το καθεστός και που αποχαυνώνουν τον άνθρωπο; Ποιός προωθεί το δόγμα του αόρατου κινδύνου; Το οποίο εκτός από αποξένωση των ανθρώπων φέρνει και περισσότερη αστυνομία στις γειτονιές. Ποιός διδάσκει ότι “πας μη έλλην βάρβαρος”; Ποιός αντιμετωπίζει σαν δεδομένη και αναγκαία την εκμετάλευση του ανθρώπου από άνθρωπο;
Είναι σαφές νομίζω “τοις πταίει” και απέναντι σε ποιόν πρέπει να ξεσηκωθούμε.
“Νέος θα πει να αλλάζεις τον κόσμο”
Ν. Καζαντζάκης
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Τολμηρος
Νεοφερμένο μέλος


ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Ξεκινώντας από το πρώτο post της κουβέντας.
Γιατί ένας νέος να είναι υπάκουος;
Γιατί ένας νέος να είναι πειθαρχημένος;
Είδαμε και εσάς τους ήσυχους. Πώς τα καταφέρατε. Τι έχετε πετύχει.
Οι νέοι δεν μπορούν να είναι ήρεμοι. Πώς να είναι; Έχουνε λόγους να είναι; Όχι, έχουν λόγους να μην είναι. Και γι΄αυτούς ακριβώς τους λόγους όχι απλά δεν πρέπει να είναι ήρεμοι, αλλά πρέπει να κινητοποιηθούν.
Σχολικός ανταγωνισμός. Μαθαίνουν να ζουν ανταγωνιζώμενοι αυτούς που θα έπρεπε να είναι δίπλα τους. Μαθαίνουν να κυνηγούν τους βαθμούς.
Το άγχος των πανελλαδικών, που καμία σχέση δεν έχουν με επίπεδο γνώσης, παρά μόνο με την αποστήθιση μεθοδολογιών που καλούνται να θυμηθούν σε μια στιγμή και που θα κρίνει το μέλλον τους. Εξετάσεις με μόνο σκοπό τους να αφήσουν κόσμο έξω από τα πανεπιστήμια. Κόσμο που θα γίνει πελάτης στα ΚΕΣ (ιδιοτικά κολέγια).Εντατικοποίηση των σπουδών. Μαθήματα που γίνονται με τέτοι τρόπο που αρνούνται το διάλογο, επιβάλοντας μια αυθαιντία, που όπως θα καταλάβετε ίσως αργότερα μόνο αυθαιντία δεν είναι.
Θα περάσουν πόσα χρόνια σπουδάζοντας, χόρια τα χρόνια που πέρασαν σαν μαθητές, για να βγούν άνεργοι. Με ένα χαρτί, που ακόμα και αυτό θα το αμφισβητεί η αγορά εργασίας, προτιμώντας τον εξειδικευμένο απόφοιτο των ιδιωτικών.
Θα βρούν δουλειά, αν βρουν, και θα ξέρουν ότι όχι απλώς δεν θα έχει σχέση με το αντικείμενο που έχουν σπουδάσει, αλλά θα είναι σε καθεστός μεσαίωνα. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα έχουν ασφάλιση, ή θα έχουν ασφάλιση σε άδεια ταμία. Δεν θα έχουν τα μέχρι πριν λίγο αδιαμφησβήτητα δικαιώματα του ωχταώρου, του σταθερού οραρίου, της μονιμότητας, των πληρωμένων υπερωριών κ.α. Δικαιώματα που εσείς οι ήσυχοι και υπάκουοι αφήσατε να αρθούν, επικροτώντας μάλιστα το ξύλο και τα δακρυγόνα που τρώγαμε εμείς οι φοιτητές και μαθητές. Καταστολή που βιώναμε και δεχόμαστε ακόμα, κάθε φορά που μιλάμε, κάθε φορά που διεκδικούμε καλύτερες συνθήκες ζωής, μια πιο ανθρώπινη κοινωνία.
Σε μια κοινωνία ακαλαίσθητη, που τίποτε όμορφο δεν έχει να αναδείξει. Καμία αξία. Κανένα έργο. Κανένα όραμα και κανένα όνειρο.
Σε ένα καθεστός που ζητά υπακοή στους νόμους που το ίδιο φτιάχνει, κομμένους και ραμμένους στα μέτρα του, και που ακόμα και το ίδιο καταπατά. Σε μια κοινωνία που συμψηφίζει την αξία της ζωής ενός 15χρονου με σπασμένες βιτρίνες.
Σε μια πολιτεία που μιλά με τα γκλοπ, τις σφαίρες, τα δακρυγόνα,την παρακολούθηση, τη καταστολή, τη καταπάτηση των δικαιωμάτων του πολίτη.
Σε μια καθημερινότητα που απαιτεί ολοένα και μεγαλύτερη παραγωγικότητα, παραγωγικότητα που δημιουργεί ακόμα περισσότερο πλούτο που τελικά πηγαίνει στις τσέπες κάποιων. Στις τσέπες αυτών που φτιάχνουν τους νόμους.
Που μεταφράζει τα όνερα, τη φιλία, την αγάπη, τον έρωτα, τα πάντα σε χρήμα.
Σχολείο, εκκλησία, στρατός, ΜΜΕ διδάσκουν το ίδιο δόγμα. Ότι δηλαδή για να είσαι καλός πολίτης, πιστός, οπλίτης, άνθρωπος, πρέπει να είσαι υπάκουος καταναλωτής της ιδεολογίας και των προιόντων τους. Να τους δίνεις τα λεφτά σου, την εργασία σου, τη πίστη σου, και αν είσαι τυχερός μπορεί και να σου φαίξει και να πας και στον παράδεισο.
Κοινωνική απαίτηση έχει γίνει πια η κατανάλωση, το life style, η εκτίμηση του ανθρώπου ανάλογα με τα λεφτά του, η ψύχρανση των σχέσεων γενικά. Ποιός έχει φτιάξει το facebook; Ποιός έχει καλιεργήσει την κουλτούρα της κατανάλωσης όποιας ανοησίας προσφέρει το καθεστός και που αποχαυνώνουν τον άνθρωπο; Ποιός προωθεί το δόγμα του αόρατου κινδύνου; Το οποίο εκτός από αποξένωση των ανθρώπων φέρνει και περισσότερη αστυνομία στις γειτονιές. Ποιός διδάσκει ότι “πας μη έλλην βάρβαρος”; Ποιός αντιμετωπίζει σαν δεδομένη και αναγκαία την εκμετάλευση του ανθρώπου από άνθρωπο;
Είναι σαφές νομίζω “τοις πταίει” και απέναντι σε ποιόν πρέπει να ξεσηκωθούμε.
“Νέος θα πει να αλλάζεις τον κόσμο”
Ν. Καζαντζάκης
Συμφωνώ απόλυτα φίλε μου! Νομίζω ότι μετά και από αυτό ο "καθηγητής" έλαβε την απάντηση που έψαχνε!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Μαρουλάκι
Δραστήριο μέλος


Επίσης. Όσον αφορά την συμπεριφορά των παιδιών μέσα στην τάξη αλλά και γενικότερα. Έχει σκεφτεί ποτέ κανένας καθηγητής ότι όλα αυτά μπορεί να είναι από αντίδραση των παιδιών; Έχει κάνει ποτέ κάτι γι'αυτό; Έχει προσπαθήσει να κατανοήσει το παιδι και να το βοηθησει; Δεν νομίζω.
Αν αυτός ο καθηγήτης δοκίμαζε να έρθει ποτέ στη θέση μας νομίζω ότι τότε θα καταλάβαινε γιατί αντιδράμε έτσι και τότε ίσως θα άξιζε να λέγεται καθηγητής. Γιατί τώρα εγώ δεν τον χρίζω "Καθηγητή".
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Fata Morgana
Δραστήριο μέλος


Καλα, ολα ειναι τελειως μαυρα; Δεν υπαρχει ουτε ενα τοσοδα καλο σ αυτο τον κοσμο; Γιατι τετοια απαξιωση;ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Ξεκινώντας από το πρώτο post της κουβέντας.
Γιατί ένας νέος να είναι υπάκουος;
Γιατί ένας νέος να είναι πειθαρχημένος;
Είδαμε και εσάς τους ήσυχους. Πώς τα καταφέρατε. Τι έχετε πετύχει.
Οι νέοι δεν μπορούν να είναι ήρεμοι. Πώς να είναι; Έχουνε λόγους να είναι; Όχι, έχουν λόγους να μην είναι. Και γι΄αυτούς ακριβώς τους λόγους όχι απλά δεν πρέπει να είναι ήρεμοι, αλλά πρέπει να κινητοποιηθούν.
Σχολικός ανταγωνισμός. Μαθαίνουν να ζουν ανταγωνιζώμενοι αυτούς που θα έπρεπε να είναι δίπλα τους. Μαθαίνουν να κυνηγούν τους βαθμούς.
Το άγχος των πανελλαδικών, που καμία σχέση δεν έχουν με επίπεδο γνώσης, παρά μόνο με την αποστήθιση μεθοδολογιών που καλούνται να θυμηθούν σε μια στιγμή και που θα κρίνει το μέλλον τους. Εξετάσεις με μόνο σκοπό τους να αφήσουν κόσμο έξω από τα πανεπιστήμια. Κόσμο που θα γίνει πελάτης στα ΚΕΣ (ιδιοτικά κολέγια).Εντατικοποίηση των σπουδών. Μαθήματα που γίνονται με τέτοι τρόπο που αρνούνται το διάλογο, επιβάλοντας μια αυθαιντία, που όπως θα καταλάβετε ίσως αργότερα μόνο αυθαιντία δεν είναι.
Θα περάσουν πόσα χρόνια σπουδάζοντας, χόρια τα χρόνια που πέρασαν σαν μαθητές, για να βγούν άνεργοι. Με ένα χαρτί, που ακόμα και αυτό θα το αμφισβητεί η αγορά εργασίας, προτιμώντας τον εξειδικευμένο απόφοιτο των ιδιωτικών.
Θα βρούν δουλειά, αν βρουν, και θα ξέρουν ότι όχι απλώς δεν θα έχει σχέση με το αντικείμενο που έχουν σπουδάσει, αλλά θα είναι σε καθεστός μεσαίωνα. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα έχουν ασφάλιση, ή θα έχουν ασφάλιση σε άδεια ταμία. Δεν θα έχουν τα μέχρι πριν λίγο αδιαμφησβήτητα δικαιώματα του ωχταώρου, του σταθερού οραρίου, της μονιμότητας, των πληρωμένων υπερωριών κ.α. Δικαιώματα που εσείς οι ήσυχοι και υπάκουοι αφήσατε να αρθούν, επικροτώντας μάλιστα το ξύλο και τα δακρυγόνα που τρώγαμε εμείς οι φοιτητές και μαθητές. Καταστολή που βιώναμε και δεχόμαστε ακόμα, κάθε φορά που μιλάμε, κάθε φορά που διεκδικούμε καλύτερες συνθήκες ζωής, μια πιο ανθρώπινη κοινωνία.
Σε μια κοινωνία ακαλαίσθητη, που τίποτε όμορφο δεν έχει να αναδείξει. Καμία αξία. Κανένα έργο. Κανένα όραμα και κανένα όνειρο.
Σε ένα καθεστός που ζητά υπακοή στους νόμους που το ίδιο φτιάχνει, κομμένους και ραμμένους στα μέτρα του, και που ακόμα και το ίδιο καταπατά. Σε μια κοινωνία που συμψηφίζει την αξία της ζωής ενός 15χρονου με σπασμένες βιτρίνες.
Σε μια πολιτεία που μιλά με τα γκλοπ, τις σφαίρες, τα δακρυγόνα,την παρακολούθηση, τη καταστολή, τη καταπάτηση των δικαιωμάτων του πολίτη.
Σε μια καθημερινότητα που απαιτεί ολοένα και μεγαλύτερη παραγωγικότητα, παραγωγικότητα που δημιουργεί ακόμα περισσότερο πλούτο που τελικά πηγαίνει στις τσέπες κάποιων. Στις τσέπες αυτών που φτιάχνουν τους νόμους.
Που μεταφράζει τα όνερα, τη φιλία, την αγάπη, τον έρωτα, τα πάντα σε χρήμα.
Σχολείο, εκκλησία, στρατός, ΜΜΕ διδάσκουν το ίδιο δόγμα. Ότι δηλαδή για να είσαι καλός πολίτης, πιστός, οπλίτης, άνθρωπος, πρέπει να είσαι υπάκουος καταναλωτής της ιδεολογίας και των προιόντων τους. Να τους δίνεις τα λεφτά σου, την εργασία σου, τη πίστη σου, και αν είσαι τυχερός μπορεί και να σου φαίξει και να πας και στον παράδεισο.
Κοινωνική απαίτηση έχει γίνει πια η κατανάλωση, το life style, η εκτίμηση του ανθρώπου ανάλογα με τα λεφτά του, η ψύχρανση των σχέσεων γενικά. Ποιός έχει φτιάξει το facebook; Ποιός έχει καλιεργήσει την κουλτούρα της κατανάλωσης όποιας ανοησίας προσφέρει το καθεστός και που αποχαυνώνουν τον άνθρωπο; Ποιός προωθεί το δόγμα του αόρατου κινδύνου; Το οποίο εκτός από αποξένωση των ανθρώπων φέρνει και περισσότερη αστυνομία στις γειτονιές. Ποιός διδάσκει ότι “πας μη έλλην βάρβαρος”; Ποιός αντιμετωπίζει σαν δεδομένη και αναγκαία την εκμετάλευση του ανθρώπου από άνθρωπο;
Είναι σαφές νομίζω “τοις πταίει” και απέναντι σε ποιόν πρέπει να ξεσηκωθούμε.
“Νέος θα πει να αλλάζεις τον κόσμο”
Ν. Καζαντζάκης
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
thanous18
Περιβόητο μέλος


καλα ε...εγραψες φιλε:no1: "πιασε το πρεπει απο το Ι και γδαρε το ισαμε το ΠΙ." Ο. ΕλυτηςΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Ξεκινώντας από το πρώτο post της κουβέντας.
Γιατί ένας νέος να είναι υπάκουος;
Γιατί ένας νέος να είναι πειθαρχημένος;
Είδαμε και εσάς τους ήσυχους. Πώς τα καταφέρατε. Τι έχετε πετύχει.
Οι νέοι δεν μπορούν να είναι ήρεμοι. Πώς να είναι; Έχουνε λόγους να είναι; Όχι, έχουν λόγους να μην είναι. Και γι΄αυτούς ακριβώς τους λόγους όχι απλά δεν πρέπει να είναι ήρεμοι, αλλά πρέπει να κινητοποιηθούν.
Σχολικός ανταγωνισμός. Μαθαίνουν να ζουν ανταγωνιζώμενοι αυτούς που θα έπρεπε να είναι δίπλα τους. Μαθαίνουν να κυνηγούν τους βαθμούς.
Το άγχος των πανελλαδικών, που καμία σχέση δεν έχουν με επίπεδο γνώσης, παρά μόνο με την αποστήθιση μεθοδολογιών που καλούνται να θυμηθούν σε μια στιγμή και που θα κρίνει το μέλλον τους. Εξετάσεις με μόνο σκοπό τους να αφήσουν κόσμο έξω από τα πανεπιστήμια. Κόσμο που θα γίνει πελάτης στα ΚΕΣ (ιδιοτικά κολέγια).Εντατικοποίηση των σπουδών. Μαθήματα που γίνονται με τέτοι τρόπο που αρνούνται το διάλογο, επιβάλοντας μια αυθαιντία, που όπως θα καταλάβετε ίσως αργότερα μόνο αυθαιντία δεν είναι.
Θα περάσουν πόσα χρόνια σπουδάζοντας, χόρια τα χρόνια που πέρασαν σαν μαθητές, για να βγούν άνεργοι. Με ένα χαρτί, που ακόμα και αυτό θα το αμφισβητεί η αγορά εργασίας, προτιμώντας τον εξειδικευμένο απόφοιτο των ιδιωτικών.
Θα βρούν δουλειά, αν βρουν, και θα ξέρουν ότι όχι απλώς δεν θα έχει σχέση με το αντικείμενο που έχουν σπουδάσει, αλλά θα είναι σε καθεστός μεσαίωνα. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα έχουν ασφάλιση, ή θα έχουν ασφάλιση σε άδεια ταμία. Δεν θα έχουν τα μέχρι πριν λίγο αδιαμφησβήτητα δικαιώματα του ωχταώρου, του σταθερού οραρίου, της μονιμότητας, των πληρωμένων υπερωριών κ.α. Δικαιώματα που εσείς οι ήσυχοι και υπάκουοι αφήσατε να αρθούν, επικροτώντας μάλιστα το ξύλο και τα δακρυγόνα που τρώγαμε εμείς οι φοιτητές και μαθητές. Καταστολή που βιώναμε και δεχόμαστε ακόμα, κάθε φορά που μιλάμε, κάθε φορά που διεκδικούμε καλύτερες συνθήκες ζωής, μια πιο ανθρώπινη κοινωνία.
Σε μια κοινωνία ακαλαίσθητη, που τίποτε όμορφο δεν έχει να αναδείξει. Καμία αξία. Κανένα έργο. Κανένα όραμα και κανένα όνειρο.
Σε ένα καθεστός που ζητά υπακοή στους νόμους που το ίδιο φτιάχνει, κομμένους και ραμμένους στα μέτρα του, και που ακόμα και το ίδιο καταπατά. Σε μια κοινωνία που συμψηφίζει την αξία της ζωής ενός 15χρονου με σπασμένες βιτρίνες.
Σε μια πολιτεία που μιλά με τα γκλοπ, τις σφαίρες, τα δακρυγόνα,την παρακολούθηση, τη καταστολή, τη καταπάτηση των δικαιωμάτων του πολίτη.
Σε μια καθημερινότητα που απαιτεί ολοένα και μεγαλύτερη παραγωγικότητα, παραγωγικότητα που δημιουργεί ακόμα περισσότερο πλούτο που τελικά πηγαίνει στις τσέπες κάποιων. Στις τσέπες αυτών που φτιάχνουν τους νόμους.
Που μεταφράζει τα όνερα, τη φιλία, την αγάπη, τον έρωτα, τα πάντα σε χρήμα.
Σχολείο, εκκλησία, στρατός, ΜΜΕ διδάσκουν το ίδιο δόγμα. Ότι δηλαδή για να είσαι καλός πολίτης, πιστός, οπλίτης, άνθρωπος, πρέπει να είσαι υπάκουος καταναλωτής της ιδεολογίας και των προιόντων τους. Να τους δίνεις τα λεφτά σου, την εργασία σου, τη πίστη σου, και αν είσαι τυχερός μπορεί και να σου φαίξει και να πας και στον παράδεισο.
Κοινωνική απαίτηση έχει γίνει πια η κατανάλωση, το life style, η εκτίμηση του ανθρώπου ανάλογα με τα λεφτά του, η ψύχρανση των σχέσεων γενικά. Ποιός έχει φτιάξει το facebook; Ποιός έχει καλιεργήσει την κουλτούρα της κατανάλωσης όποιας ανοησίας προσφέρει το καθεστός και που αποχαυνώνουν τον άνθρωπο; Ποιός προωθεί το δόγμα του αόρατου κινδύνου; Το οποίο εκτός από αποξένωση των ανθρώπων φέρνει και περισσότερη αστυνομία στις γειτονιές. Ποιός διδάσκει ότι “πας μη έλλην βάρβαρος”; Ποιός αντιμετωπίζει σαν δεδομένη και αναγκαία την εκμετάλευση του ανθρώπου από άνθρωπο;
Είναι σαφές νομίζω “τοις πταίει” και απέναντι σε ποιόν πρέπει να ξεσηκωθούμε.
“Νέος θα πει να αλλάζεις τον κόσμο”
Ν. Καζαντζάκης
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
miv
Επιφανές μέλος


Καλα, ολα ειναι τελειως μαυρα; Δεν υπαρχει ουτε ενα τοσοδα καλο σ αυτο τον κοσμο; Γιατι τετοια απαξιωση;
Γιατί πρέπει και τα emo να έχουν συμπαράσταση...Επί της ουσίας κουβέντες, όμως, παπάρια μάντολες, λογοτέχνης αν θέλω μπορώ να γίνω κι εγώ και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία. Ζητείται λογογράφος για κόμμα. Με τις υγείες σας.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος


ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Εντατικοποίηση των σπουδών. Μαθήματα που γίνονται με τέτοι τρόπο που αρνούνται το διάλογο, επιβάλοντας μια αυθαιντία, που όπως θα καταλάβετε ίσως αργότερα μόνο αυθαιντία δεν είναι.
...έπεα πτερόεντα...
Πρώτα ας αλλάξουμε τον εαυτό μας και μετά ας προσπαθήσουμε να αλλάξουμε την κοινωνία...Λίγη αυτογνωσία δεν βλάπτει. Ας φροντίσουμε να γίνουμε καλοί-καγαθοί πολίτες όπως λέει ο Καζαντζάκης...

Επειδή πέφτει πολύ μπλα-μπλα...που το έχω ξανακούσει από κάποιες κομματικές παρατάξεις (και με νευριάζει) εδώ και 5 χρόνια στο Πανεπιστήμιο και ειδικά στα χρόνια της ψευτοεπανάστασης του καναπέ για το άρθρο 16, θα ήθελα να κάνω τις εξής ερωτήσεις:
- Ποιος φταίει για την κατάντια των Πανεπιστημιακών Σπουδών στην Ελλάδα;
- Ποιος φταίει για το χάλι των μαθημάτων που αρνούνται το διάλογο και φαλκιδεύουν την σκέψη στο Πανεπιστήμιο...όταν μπουκάρουν κάθε λίγο και λιγουλάκι, οι μαχόμενοι νέοι (του Καζαντζάκη) - φοιτητοπατέρες στο αμφιθέατρο και διακόπτουν την διδακτική διαδικασία χωρίς ίχνος σεβασμού και αξιοπρέπειας;
- Ποιος φταίει όταν οι περισσότεροι καθηγητές Πανεπιστημίων της χώρας μας που διδάσκουν την παπαγαλία και νωχελικότητα ήταν οι "αγωνιστικοί" νέοι πριν κάτι χρόνια (βλ. γενιά Πολυτεχνείου) με τα ουτοπικά όνειρα, τότε που δεν είχαν "πιάσει" τις καρέκλες των ακαδημαϊκών δασκάλων-"ερευνητών";

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.