Πηγές ιστορίας

Σοφία Γιαννιού

Νεοφερμένος

Η Σοφία Γιαννιού αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 23 μηνύματα.
Γεια σας παιδιά,καλησπερα!Ποια μέθοδο στις πηγές θεωρείτε πιο σωστη (σύνθεση-παράθεση) και αυτή που μπορεί να σου δώσει περισσότερες μοναδες;Έχω ακούσει ότι με παράθεση κατευθείαν πάει -3 αλλά από την άλλη είναι πιο σιγουρη μέθοδος,με σύνθεση ενώ μπορείς να αγγίξεις το 24-25 μπορείς πολυ απλα με λάθος σύνδεση να πέσεις και στο 17/25...Τι θεωρειτε εσείς;
 

ΘανάσοςG4

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο ΘανάσοςG4 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών Μακεδονίας. Έχει γράψει 123 μηνύματα.
Από ότι έχω συζητήσει με τους καθηγητές στο σχολείο , η μέθοδος της σύνθεσης είναι αυτή που προτιμάται και συνιστάται για τους μαθητές. Είναι μεν απαιτητική , αλλά μπορεί όπως λες να σου δώσει το μέγιστο των μονάδων. Η παράθεση μπορεί να σου δώσει το πολύ 20/25. Νομίζω πως αν καταλάβεις πως την θέλουν την σύνθεση θα δεις ότι είναι αρκετά απλή στην πραγματικότητα. Μπορείς να ψάξεις στο internet παραδείγματα σύνθεσης ιστορικών πηγών (σε περίπτωση που δεν γνωρίζεις).
 

Ermioni89

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ermioni89 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 304 μηνύματα.
Η σύνθεση επιβάλλεται για όποιον θέλει να γράψει πάνω από 16 στο μάθημα της ιστορίας. Η παράθεση και να γίνει άριστα μπορεί να σου κόψει μονάδες, η μόνη περίπτωση που επιτρέπεται η παράθεση είναι αν κάποιος είναι στο εσπερινό λύκειο, εκεί η παράθεση βαθμολογείται και με άριστα. Μη σκέφτεσαι με ποιον τρόπο αγγίζεις πιο δύσκολα το άριστα, όπως είπε και πιο πάνω, η παράθεση είναι απλή. Για να στο εξηγήσω με λίγα λόγια, αναπτύσσεις παράλληλα τα στοιχεία της πηγής με τα στοιχεία του σχολικού βιβλίου. Σημειώνεις ποιες πληροφορίες ταιριάζουν μεταξύ τους(πολύ σημαντικό), σκέψου σαν παζλ, και τα γράφεις εναλλάξ. Χρησιμοποιώντας φυσικά συνδετικές λέξεις ή φράσεις.
 

Serotonin

Νεοφερμένος

Η Χαρά αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 78 μηνύματα.
Και με τις δύο μεθόδους μπορείς να πάρεις άριστα (και ανεξαρτήτως εσπερινού λυκείου)...
Απλώς επειδή η σύνθεση είναι πιο πολύπλοκη, ακόμα και εάν κάνεις ένα μικρό λαθάκι, δε θα σου κόψουν. It's that simple :)
 

Ermioni89

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ermioni89 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 304 μηνύματα.
Και με τις δύο μεθόδους μπορείς να πάρεις άριστα (και ανεξαρτήτως εσπερινού λυκείου)...
Απλώς επειδή η σύνθεση είναι πιο πολύπλοκη, ακόμα και εάν κάνεις ένα μικρό λαθάκι, δε θα σου κόψουν. It's that simple :)
Γεια😀, δεν ισχύει, τόσο στο φροντιστήριο όσο πήγαινα όσο και στο σχολείο, μας είπαν ότι και άριστη να είναι η παράθεση δεν θα πάρει όλες τις μονάδες. Αυτό με τα εσπερινά μας το είπε καθηγήτρια. Κόβουν και στους δύο τρόπους.
 

Serotonin

Νεοφερμένος

Η Χαρά αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 78 μηνύματα.
Γεια😀, δεν ισχύει, τόσο στο φροντιστήριο όσο πήγαινα όσο και στο σχολείο, μας είπαν ότι και άριστη να είναι η παράθεση δεν θα πάρει όλες τις μονάδες. Αυτό με τα εσπερινά μας το είπε καθηγήτρια. Κόβουν και στους δύο τρόπους.

Χαίρετε :) Δεν έχω ακούσει ποτέ κάτι τέτοιο, ούτε στο φροντιστήριο αλλά ούτε και στο σχολείο (Έχουμε εξαιρετική καθηγήτρια, που διδάσκει πολλά χρόνια). Δεν είπα ότι δε κόβουν και στους δύο, είπα ότι επειδή η σύνθεση είναι πιο δύσκολη και πιο "αγαπημένη" από τους βαθμολογητές, ακόμα και αν γίνει ένα μικρό λαθάκι δεν θα κόψουν. Εφ'όσον υπάρχουν δύο μέθοδοι μπορούν οι μαθητές να χρησιμοποιήσουν όποια θέλουν, δε τους το απαγορεύει κανένας. Αν ήταν με την παράθεση να μην έπαιρνες όλες τις μονάδες, τότε γιατί να υπάρχει σαν μέθοδος και γιατί κάποιος να μη προτιμήσει αυτομάτως την σύνθεση;
 

Ermioni89

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ermioni89 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 304 μηνύματα.
Χαίρετε :) Δεν έχω ακούσει ποτέ κάτι τέτοιο, ούτε στο φροντιστήριο αλλά ούτε και στο σχολείο (Έχουμε εξαιρετική καθηγήτρια, που διδάσκει πολλά χρόνια). Δεν είπα ότι δε κόβουν και στους δύο, είπα ότι επειδή η σύνθεση είναι πιο δύσκολη και πιο "αγαπημένη" από τους βαθμολογητές, ακόμα και αν γίνει ένα μικρό λαθάκι δεν θα κόψουν. Εφ'όσον υπάρχουν δύο μέθοδοι μπορούν οι μαθητές να χρησιμοποιήσουν όποια θέλουν, δε τους το απαγορεύει κανένας. Αν ήταν με την παράθεση να μην έπαιρνες όλες τις μονάδες, τότε γιατί να υπάρχει σαν μέθοδος και γιατί κάποιος να μη προτιμήσει αυτομάτως την σύνθεση;
Προφανώς ο κάθε μαθητής γράφει ανάλογα με τις δυνατότητες του, αλλά αυτά που είπα μας το λένε σε εμάς, σε εσάς λένε κάτι διαφορετικό. Και ουσιαστικά προτιμούν τη σύνθεση γιατί εκτός ότι θα πάρεις όλες τις μονάδες αν τις κάνεις σωστά, δείχνεις ότι έχεις μία κριτική σκέψη, πράγμα που αξιολογείται θετικά. Πχ η καθηγήτρια στο σχολείο μας, επίσης πολύ καλή και διορθώνει χρόνια γραπτά ιστορίας, κόβει μονάδες αν δεν είναι παράθεση, γιατί μας είπε πως μόνο αυτόν τον τρόπο πρέπει να χρησιμοποιούμε. Οι οδηγίες του ιεπ λένε ότι θεωρητικά η βαθμολογική αξιολόγηση είναι η ίδια. Που όντως, θεωρητικά μόνο.
 

Serotonin

Νεοφερμένος

Η Χαρά αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 78 μηνύματα.
Προφανώς ο κάθε μαθητής γράφει ανάλογα με τις δυνατότητες του, αλλά αυτά που είπα μας το λένε σε εμάς, σε εσάς λένε κάτι διαφορετικό. Και ουσιαστικά προτιμούν τη σύνθεση γιατί εκτός ότι θα πάρεις όλες τις μονάδες αν τις κάνεις σωστά, δείχνεις ότι έχεις μία κριτική σκέψη, πράγμα που αξιολογείται θετικά. Πχ η καθηγήτρια στο σχολείο μας, επίσης πολύ καλή και διορθώνει χρόνια γραπτά ιστορίας, κόβει μονάδες αν δεν είναι παράθεση, γιατί μας είπε πως μόνο αυτόν τον τρόπο πρέπει να χρησιμοποιούμε. Οι οδηγίες του ιεπ λένε ότι θεωρητικά η βαθμολογική αξιολόγηση είναι η ίδια. Που όντως, θεωρητικά μόνο.

Δεν γίνεται ο βαθμολογητής να πάει κόντρα στις οδηγίες. Στη σύνθεση θα κόψουν πιο δύσκολα, ναι αυτό το είπα εξ'αρχής. Αλλά και οι δύο τρόποι βαθμολογούνται το ίδιο. Όπως επίσης δεν είναι δυνατόν να λένε άλλα στο κάθε σχολείο/φροντιστήριο, διότι έτσι ο μαθητής πως θα ξέρει τι πραγματικά ισχύει; Πιο λογικό είναι να βαθμολογούνται το ίδιο (Εφ'όσον μπορούν να χρησιμοποιηθούν, ξαναλέω, και οι δύο μέθοδοι) παρά να μας κόβουν μονάδες απλά και μόνο επειδή πήγαμε με παράθεση, και ας είναι σωστά αυτά που γράφουμε. Και "δυνατότητες" να μην έχει ο μαθητής, εάν ξέρει ότι με την παράθεση θα του το πάρουν σίγουρα λάθος και θα του κόψουν ό,τι και αν γράψει, θα προσπαθήσει κατευθείαν με σύνθεση. Άρα δεν ισχύει κάτι τέτοιο.
 

Ermioni89

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ermioni89 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 304 μηνύματα.
Δεν γίνεται ο βαθμολογητής να πάει κόντρα στις οδηγίες. Στη σύνθεση θα κόψουν πιο δύσκολα, ναι αυτό το είπα εξ'αρχής. Αλλά και οι δύο τρόποι βαθμολογούνται το ίδιο. Όπως επίσης δεν είναι δυνατόν να λένε άλλα στο κάθε σχολείο/φροντιστήριο, διότι έτσι ο μαθητής πως θα ξέρει τι πραγματικά ισχύει; Πιο λογικό είναι να βαθμολογούνται το ίδιο (Εφ'όσον μπορούν να χρησιμοποιηθούν, ξαναλέω, και οι δύο μέθοδοι) παρά να μας κόβουν μονάδες απλά και μόνο επειδή πήγαμε με παράθεση, και ας είναι σωστά αυτά που γράφουμε. Και "δυνατότητες" να μην έχει ο μαθητής, εάν ξέρει ότι με την παράθεση θα του το πάρουν σίγουρα λάθος και θα του κόψουν ό,τι και αν γράψει, θα προσπαθήσει κατευθείαν με σύνθεση. Άρα δεν ισχύει κάτι τέτοιο.
Προφανώς έχουμε διαφορετική γνώμη, αλλά όπως είπα, η οδηγία που έχει το ιεπ δεν είναι από τις οδηγίες που την τηρούν, θεωρητικά λέει, δεν λέει κάτι άλλο. Αυτό που είπα με τον μαθητή που δεν έχει δυνατότητες είναι για να εξηγήσω ότι ορισμένα παιδιά, ο,τι και να κάνουν, όσο και να προσπαθούν, δεν μπορούν να γράψουν σύνθεση. Προφανώς και ξέρουν ότι θα πάρουν μισές μονάδες, αλλά αν δεν μπορούν; Ο κάθε μαθητής έχει διαφορετικές δυνατότητες, άλλοι μπορούν πχ να γράψουν 12 μονάδες στο λογοτεχνικό και άλλοι με το ζόρι γράφουν 8 στα 15, το ίδιο πράγμα είναι περίπου. Δεν νομίζω ότι θα κόψουν πιο δύσκολα, ίσως το αντίθετο γιατί θεωρείται πιο δύσκολος τρόπος άρα έχει περισσότερες πιθανότητες ο μαθητής να μην τον γράψει καλά και να του κόψουν μονάδες. Οι πανελλήνιες, σε μερικά μαθήματα όπως την έκθεση και την ιστορία, ισχύει ότι μπορείς να ακούσεις κάτι διαφορετικό από φροντιστήριο σε φροντιστήριο από σχολείο σε σχολείο, γιατί όπως είπα, οι οδηγίες δεν είναι και τόσο συγκεκριμένες. Αν όντως ίσχυε αυτό, ότι είναι συγκεκριμένες, δεν θα υπήρχε καμία διχογνωμία και για τα απλά όπως είναι οι παραπομπές ή όχι στην πηγή. Υπάρχει η παράθεση προς διευκόλυνση κάποιου όχι και τόσου καλού μαθητή, και η σύνθεση που απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν να αριστευσουν στο μάθημα.
 

Serotonin

Νεοφερμένος

Η Χαρά αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 78 μηνύματα.
Προφανώς έχουμε διαφορετική γνώμη, αλλά όπως είπα, η οδηγία που έχει το ιεπ δεν είναι από τις οδηγίες που την τηρούν, θεωρητικά λέει, δεν λέει κάτι άλλο. Αυτό που είπα με τον μαθητή που δεν έχει δυνατότητες είναι για να εξηγήσω ότι ορισμένα παιδιά, ο,τι και να κάνουν, όσο και να προσπαθούν, δεν μπορούν να γράψουν σύνθεση. Προφανώς και ξέρουν ότι θα πάρουν μισές μονάδες, αλλά αν δεν μπορούν; Ο κάθε μαθητής έχει διαφορετικές δυνατότητες, άλλοι μπορούν πχ να γράψουν 12 μονάδες στο λογοτεχνικό και άλλοι με το ζόρι γράφουν 8 στα 15, το ίδιο πράγμα είναι περίπου. Δεν νομίζω ότι θα κόψουν πιο δύσκολα, ίσως το αντίθετο γιατί θεωρείται πιο δύσκολος τρόπος άρα έχει περισσότερες πιθανότητες ο μαθητής να μην τον γράψει καλά και να του κόψουν μονάδες. Οι πανελλήνιες, σε μερικά μαθήματα όπως την έκθεση και την ιστορία, ισχύει ότι μπορείς να ακούσεις κάτι διαφορετικό από φροντιστήριο σε φροντιστήριο από σχολείο σε σχολείο, γιατί όπως είπα, οι οδηγίες δεν είναι και τόσο συγκεκριμένες. Αν όντως ίσχυε αυτό, ότι είναι συγκεκριμένες, δεν θα υπήρχε καμία διχογνωμία και για τα απλά όπως είναι οι παραπομπές ή όχι στην πηγή. Υπάρχει η παράθεση προς διευκόλυνση κάποιου όχι και τόσου καλού μαθητή, και η σύνθεση που απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν να αριστευσουν στο μάθημα.

Οι οδηγίες πρέπει και τηρούνται, δεν μπορεί ο καθένας να βαθμολογεί όπως θέλει. Ακριβώς επειδή κάποιος μπορεί να μη τα καταφέρνει με την σύνθεση, υπάρχει και μία δεύτερη μέθοδος, αυτή της παράθεσης. Δηλαδή αν κάποιος δε μπορεί με σύνθεση, ενώ είναι διαβασμένος και τα γράψει όλα σωστά, είναι καταδικασμένος να πάρει λιγότερες μονάδες λόγω της παράθεσης; Το παράδειγμα με την λογοτεχνία δεν είναι εύστοχο σε αυτή την περίπτωση.
Ακριβώς επειδή η σύνθεση είναι δύσκολη και οι μαθητές μπορεί να μπερδευτούν, γι'αυτό ίσως να είναι ελαφρώς πιο "ελαστικοί" οι βαθμολογητές. Αυτό μας το έχει πει η ίδια η καθηγήτρια. Οι οδηγίες είναι σαφείς εδώ, το είπες και εσύ η ίδια προηγουμένως, και εφ'όσον υπάρχουν πηγαίνουμε σύμφωνα με αυτές και όχι με την δική μας άποψη.
Να προσθέσω εδώ ότι σε πολλές πηγές είναι καλύτερο να χρησιμοποιηθεί παράθεση έτσι κι αλλιώς. Έχω συναντήσει τέτοιες πηγές και το έχω ακούσει και από φιλολόγους. Ο καλά διαβασμένος μαθητής θα αριστεύσει με όποια μέθοδο και αν χρησιμοποιήσει.
 

Ermioni89

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ermioni89 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 304 μηνύματα.
Οι οδηγίες πρέπει και τηρούνται, δεν μπορεί ο καθένας να βαθμολογεί όπως θέλει. Ακριβώς επειδή κάποιος μπορεί να μη τα καταφέρνει με την σύνθεση, υπάρχει και μία δεύτερη μέθοδος, αυτή της παράθεσης. Δηλαδή αν κάποιος δε μπορεί με σύνθεση, ενώ είναι διαβασμένος και τα γράψει όλα σωστά, είναι καταδικασμένος να πάρει λιγότερες μονάδες λόγω της παράθεσης; Το παράδειγμα με την λογοτεχνία δεν είναι εύστοχο σε αυτή την περίπτωση.
Ακριβώς επειδή η σύνθεση είναι δύσκολη και οι μαθητές μπορεί να μπερδευτούν, γι'αυτό ίσως να είναι ελαφρώς πιο "ελαστικοί" οι βαθμολογητές. Αυτό μας το έχει πει η ίδια η καθηγήτρια. Οι οδηγίες είναι σαφείς εδώ, το είπες και εσύ η ίδια προηγουμένως, και εφ'όσον υπάρχουν πηγαίνουμε σύμφωνα με αυτές και όχι με την δική μας άποψη.
Να προσθέσω εδώ ότι σε πολλές πηγές είναι καλύτερο να χρησιμοποιηθεί παράθεση έτσι κι αλλιώς. Έχω συναντήσει τέτοιες πηγές και το έχω ακούσει και από φιλολόγους. Ο καλά διαβασμένος μαθητής θα αριστεύσει με όποια μέθοδο και αν χρησιμοποιήσει.
Κι όμως, αυτά που σου είπα δεν τα έβγαλα ούτε εγώ ούτε κάποιος καθηγητής από το κεφάλι του! Δεν είναι άστοχο το παράδειγμα γιατί τόσο στη σύνθεση, όσο στο λογοτεχνικό πρέπει ο μαθητής να έχει μια ικανότητα στο γράψιμο, μια ευχέρεια αλλιώς είναι σίγουρο ότι θα πάρει πιο χαμηλό βαθμό. Και ναι, η παράθεση αυτό θεωρείται, ότι ο μαθητής είναι ανίκανος να συνδέσει τις πληροφορίες που του δίνονται με της πηγής. Έχει λογική θα έλεγα, αλλιώς δεν θα υπήρχε λόγος να υπάρχει η σύνθεση και όλοι οι καθηγητές ανεξαρτήτως σχολείου, θα έλεγαν κάντε παράθεση και αριστευσεται εύκολα. Οι πηγές που πρέπει να αξιοποιηθεί υποχρεωτικά παράθεση, είναι εντελώς διαφορετική κατηγορία γιατί στον μαθητή δεν δίνεται άλλη επιλογή από την παράθεση. Έλυσα και εγώ πολλές πηγές, και λύνω, και όλες με σύνθεση. Είναι να σου βγαίνει κιόλας, το εθνικά το παράδειγμα με τη λογοτεχνία από συμμαθητές μου που βλέπω, που δεν είναι τόσο καλοί, και είναι πιο αδύναμοι. Το διάβασμα σε εμάς, είναι αποστήθιση, όλοι με ένα σωστό προγραμματισμό έχουν την ικανότητα να πουν οποιοδήποτε βιβλίο σαν ποίημα, και να το ξέρουν καλύτερα από το όνομα τους.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Επίσης, προφανώς και έλυσα πηγές με υποχρεωτική παράθεση...
 

Κλημεντίνη

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Κλημεντίνη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,656 μηνύματα.
Παιδια επειδή οι γονείς μου ηταν χρόνια διορθωτές ειναι απόλυτα σωστοι κι οι δυο τρόποι.
Ειναι αθέμιτο να μην στο πάρει σωστό.
Ακομα κι μια παράθεση πολυ απλα γραμμένη αλλα σωστη μπορει να βαθμολογήθει με εναν καλο βαθμο .
Τυπου να γράψεις στη μια παράγραφο
"Συμφωνα με το σχολικό βιβλίο"
Αλήθεια . Πολλα βοηθήματα αν δείτε γράφουν ακριβώς αυτη την έκφραση.
Απο εκει και περα μιλάμε για θεωρητικά μαθήματα.Οταν εχεις μια πηγή πιο σύνθετα γραμμένη κι βαλεις υψηλό βαθμό μετα σε μια πιο Απλα γραμμένη πηγη πιθανότατα θα βάλεις λιγο πιο κάτω .
Γενικά ενα παιδί καλα διαβασμένο που θα γράψει πολυ καλα το πρώτο μέρος και πιο απλα αλλα σωστα τις πηγες μπορει ανετα να βαθμολογήθει με βαθμό 18+.
Απο εκει κι περα όταν μιλαμε για βαθμούς που αγγίζουν την τελειότητα γενικά ισχύει αυτό που λέει η @Ermioni89 .Καθαρά μονο και μόνο επειδή ασυναίσθητα συγκρίνεις το ενα γραπτό με το αλλο.
Εσείς εκεινη τη στιγμή θα γράψετε με όποιον τρόπο νιώθετε ότι μπορείτε να τη γράψετε σωστά.
Μια σωστη απάντηση παντα θα ειναι μια σωστή απάντηση και θα βαθμολογήθει καλα.


Παραθέτω αυτο εδω:
"Τρόπος 2: η παράθεση δηλαδή να γράψουμε πρώτα σε κατεβατό το σχολικό κείμενο και μετά να σχολιάσουμε τα σχετικά χωρία της πηγής. Θεωρείται ευκολότερη αλλά μπορεί να βαθμολογηθεί εξίσου καλά με την σύνθεση αρκεί να μην επαναλαμβάνονται δυο φορές τα ίδια πράγματα. Ένας εξασκημένος υποψήφιος μπορεί να αναλύσει πηγή με παράθεση και να παραδώσει ένα καλογραμμένο κείμενο με σωστή δομή και χωρίς επαναλήψεις"
 

Serotonin

Νεοφερμένος

Η Χαρά αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 78 μηνύματα.
Παιδια επειδή οι γονείς μου ηταν χρόνια διορθωτές ειναι απόλυτα σωστοι κι οι δυο τρόποι.
Ειναι αθέμιτο να μην στο πάρει σωστό.
Ακομα κι μια παράθεση πολυ απλα γραμμένη αλλα σωστη μπορει να βαθμολογήθει με εναν καλο βαθμο .
Τυπου να γράψεις στη μια παράγραφο
"Συμφωνα με το σχολικό βιβλίο"
Αλήθεια . Πολλα βοηθήματα αν δείτε γράφουν ακριβώς αυτη την έκφραση.
Απο εκει και περα μιλάμε για θεωρητικά μαθήματα.Οταν εχεις μια πηγή πιο σύνθετα γραμμένη κι βαλεις υψηλό βαθμό μετα σε μια πιο Απλα γραμμένη πηγη πιθανότατα θα βάλεις λιγο πιο κάτω .
Γενικά ενα παιδί καλα διαβασμένο που θα γράψει πολυ καλα το πρώτο μέρος και πιο απλα αλλα σωστα τις πηγες μπορει ανετα να βαθμολογήθει με βαθμό 18+.
Απο εκει κι περα όταν μιλαμε για βαθμούς που αγγίζουν την τελειότητα γενικά ισχύει αυτό που λέει η @Ermioni89 .Καθαρά μονο και μόνο επειδή ασυναίσθητα συγκρίνεις το ενα γραπτό με το αλλο.
Εσείς εκεινη τη στιγμή θα γράψετε με όποιον τρόπο νιώθετε ότι μπορείτε να τη γράψετε σωστά.
Μια σωστη απάντηση παντα θα ειναι μια σωστή απάντηση και θα βαθμολογήθει καλα.


Παραθέτω αυτο εδω:
"Τρόπος 2: η παράθεση δηλαδή να γράψουμε πρώτα σε κατεβατό το σχολικό κείμενο και μετά να σχολιάσουμε τα σχετικά χωρία της πηγής. Θεωρείται ευκολότερη αλλά μπορεί να βαθμολογηθεί εξίσου καλά με την σύνθεση αρκεί να μην επαναλαμβάνονται δυο φορές τα ίδια πράγματα. Ένας εξασκημένος υποψήφιος μπορεί να αναλύσει πηγή με παράθεση και να παραδώσει ένα καλογραμμένο κείμενο με σωστή δομή και χωρίς επαναλήψεις"


Το ότι προτιμάται η σύνθεση είναι γνωστό, το έχω ήδη πει πόσες φορές, αλλά δε σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι με την παράθεση δε πας για 20. Στα υπόλοιπα με βρίσκεις σύμφωνη :)
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Κι όμως, αυτά που σου είπα δεν τα έβγαλα ούτε εγώ ούτε κάποιος καθηγητής από το κεφάλι του! Δεν είναι άστοχο το παράδειγμα γιατί τόσο στη σύνθεση, όσο στο λογοτεχνικό πρέπει ο μαθητής να έχει μια ικανότητα στο γράψιμο, μια ευχέρεια αλλιώς είναι σίγουρο ότι θα πάρει πιο χαμηλό βαθμό. Και ναι, η παράθεση αυτό θεωρείται, ότι ο μαθητής είναι ανίκανος να συνδέσει τις πληροφορίες που του δίνονται με της πηγής. Έχει λογική θα έλεγα, αλλιώς δεν θα υπήρχε λόγος να υπάρχει η σύνθεση και όλοι οι καθηγητές ανεξαρτήτως σχολείου, θα έλεγαν κάντε παράθεση και αριστευσεται εύκολα. Οι πηγές που πρέπει να αξιοποιηθεί υποχρεωτικά παράθεση, είναι εντελώς διαφορετική κατηγορία γιατί στον μαθητή δεν δίνεται άλλη επιλογή από την παράθεση. Έλυσα και εγώ πολλές πηγές, και λύνω, και όλες με σύνθεση. Είναι να σου βγαίνει κιόλας, το εθνικά το παράδειγμα με τη λογοτεχνία από συμμαθητές μου που βλέπω, που δεν είναι τόσο καλοί, και είναι πιο αδύναμοι. Το διάβασμα σε εμάς, είναι αποστήθιση, όλοι με ένα σωστό προγραμματισμό έχουν την ικανότητα να πουν οποιοδήποτε βιβλίο σαν ποίημα, και να το ξέρουν καλύτερα από το όνομα τους.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Επίσης, προφανώς και έλυσα πηγές με υποχρεωτική παράθεση...


Απλά αυτή τη στιγμή επαναλαμβάνεις τα επιχειρήματά σου τα οποία τα στηρίζεις στην δικιά σου λογική και σε όσα σας έχουν πει από το σχολείο και το φροντιστήριο. Εγώ το πήγα παραπέρα, μίλησα ξεκάθαρα και για τις οδηγίες που δεν μπορούν απλά να τις παρακάμψουν οι βαθμολογητές. Από εκεί και πέρα η απάντηση της @Alizoula2 νομίζω μας καλύπτει. Τέλος, όντας εγώ η ίδια μαθήτρια του 20 τόσο στην ιστορία όσο και στην κοινωνιολογία (που επρόκειτο για μαθήματα αποστήθισης) με βολεύει η παράθεση και δεν έχω αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα προς το παρόν, ακόμα και αν σπανίως χρησιμοποιώ σύνθεση :)
 

Ermioni89

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ermioni89 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 304 μηνύματα.
Kαι εγώ για οδηγίες μίλησα, τέλος πάντων, ο καθένας όπως αισθάνεται το κάθε τι. Σίγουρα δεν παίρνει περισσότερο χρόνο η σύνθεση γιατί στις 2 ώρες πρέπει να γραφτούν οι πηγές, εγώ για να είμαι απόλυτα σίγουρη ότι πάω για άριστα προφανώς και θα κάνω σύνθεση. Άλλωστε, χωρίς καλά καλά να ξέρω τι εστί σύνθεση, έτσι άρχισα να τις λύνω... Εσύ και ο καθένας, όπως νιώθει καλύτερα μπορεί να λύσει τις πηγές. Αν είχα να δώσω συμβουλή σε κάποιον που θέλει να πάρει όλες τις μονάδες στις πηγές θα τον προετρεπα στη σύνθεση. Όχι ότι εσύ δεν θα γράψεις άριστα τις πηγές στις πανελλήνιες, αλλά εγώ νομίζω ότι κάποιος με παράθεση ότι αντί να πάρεις τις 25 θα πάρεις στην καλύτερη περίπτωση 23, και στη χειρότερη 20. Σίγουρα δεν είναι τεράστια διαφορά, αλλά υπερισχύει ο καλύτερος. Δεν το θεωρώ μόνο εγώ, και άλλοι τους έχουν πει ακριβώς τα ίδια με αυτά που σου λέω, και έτσι θα πορευτούν στις πανελλήνιες.
 

_BetterFly_

Νεοφερμένος

Η _BetterFly_ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 85 μηνύματα.
Καλησπέρα! Έδωσα πανελλήνιες το 2016, αλλά φαντάζομαι ότι δεν έχει αλλάξει κάτι από τότε. Οι πηγές που έπεσαν τότε ήταν πάρα πολύ απαιτητικές και σε συνδυασμό με την πίεση του χρόνου δεν μπόρεσα να κάνω σύνθεση (αν και προτιμάται σαν μέθοδος). Τελικά πήρα 94 από τον πρώτο βαθμολογητή και 99 από τον δεύτερο. Με βάση την δική μου βαθμολογία, θεωρώ ότι αν κάποιος απαντήσει σωστά δεν θα έχει κάποιο θέμα!

Εύχομαι επιτυχία :D
 

Leukosrinokeros

Νεοφερμένος

Η Leukosrinokeros αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 24 ετών. Έχει γράψει 102 μηνύματα.
Συνθεση κατα μακραν ειναι προτιμοτερη καθως θελουν να δουν τη συνθετικη ικανοτητα κι οχι τη παραθεση στοιχειων. Ασε που με τη παραθεση επαναλαμβανεις τα ιδια και δε κρινεται σωστη
 

madeingreece

Νεοφερμένος

Η madeingreece αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 29 μηνύματα.
Εγώ φέτος ξέρω ότι η παράθεση "απαγορεύτηκε". Θέλουν υποχρεωτικά την σύνθεση αλλιώς κατεβάζουν μόρια. Στο σχολείο και στα φροντιστήρια έτσι είπανε τώρα τι να σας πω; Φήμες λένε πως και πέρυσι ήρθε χαρτί με οδηγίες που έλεγε ότι αν κάποιος είχε παράθεση έχανε 3 4 μόρια..
 

Εριφύλη

Διάσημο μέλος

Η Εριφύλη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 3,823 μηνύματα.
Εγώ φέτος ξέρω ότι η παράθεση "απαγορεύτηκε". Θέλουν υποχρεωτικά την σύνθεση αλλιώς κατεβάζουν μόρια. Στο σχολείο και στα φροντιστήρια έτσι είπανε τώρα τι να σας πω; Φήμες λένε πως και πέρυσι ήρθε χαρτί με οδηγίες που έλεγε ότι αν κάποιος είχε παράθεση έχανε 3 4 μόρια..
Η σύνθεση πώς γίνεται ρε παιδιά? Μου το έχουν εξηγήσει αλλά ποτέ δεν την κατάλαβα... Και δίνω εν τω μεταξύ σε δύο μήνες 😂 μπορείτε να μου δείξετε ένα παράδειγμα να καταλάβω?
 

SlimShady

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών, Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ και μας γράφει απο Μελίσσια (Αττική). Έχει γράψει 864 μηνύματα.
Η σύνθεση πώς γίνεται ρε παιδιά? Μου το έχουν εξηγήσει αλλά ποτέ δεν την κατάλαβα... Και δίνω εν τω μεταξύ σε δύο μήνες 😂 μπορείτε να μου δείξετε ένα παράδειγμα να καταλάβω?
Θέλεις να στείλες εσύ ενα μικρό κομμάτι μίας πηγής για να σου δείξουμε;
 

Εριφύλη

Διάσημο μέλος

Η Εριφύλη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 3,823 μηνύματα.
Θέλεις να στείλες εσύ ενα μικρό κομμάτι μίας πηγής για να σου δείξουμε;
Σύνθεση είναι να γράφεις παράγραφο από το βιβλίο, μετά από την πηγή, μετά πάλι από το βιβλίο και πάει λέγοντας... Δεν μπορώ όμως να καταλάβω αν ας πούμε την μία παράγραφο της ιστορίας που αποτελεί απάντηση την γράφουμε ολόκληρη ή την "κόβουμε" σε κομμάτια για να γράψουμε και της πηγής?
 
Top