[Παλιό Σύστημα] Ελεύθερο/Γραμμικό Σχέδιο

Status
Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.

Ειρηνάκι

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ειρηνάκι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 339 μηνύματα.
Τελικά πάντως έγινε τμήμα με 4 άτομα στο σχολείο μας. Από βδομάδα θα έρθει και ο νέος αρχιτέκτονας και θα ξεκινήσουμε...
Ναι κ εμείς το ίδιο..μόνο 4-5 παιδιά είμαστε που έχουμε αυτό το μάθημα επιλογής κ θα αρχίσουμε από εβδομάδα!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

napstor

Δραστήριο μέλος

Ο napstor αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 715 μηνύματα.
εμεις δεν εχουμε ακομα καθηγητη και θα αρχισουμε απο...ασ'το καλυτερα:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

λευτέρης

Νεοφερμένος

Ο Λευτέρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει απο Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 28 μηνύματα.
Δευτερα Λυκειου τωρα και αποφασισαμε:jumpy: 25-30 ατομα :jumpy:να παρουμε μαθημα επιλογης Σχεδιο ετσι ωστε να ειμαστε ολοι μαζι. Βασικα κανενας μας δεν ηξερε τι ειναι το ΕλευΘερο Σχεδιο παρα μονο μια κοπελια που εμεινε και μας ειπε οτι εγραφε 19 στο Σχεδιο και γι αυτο σας ρωταω εσας πως σας φαινεται ;;;


Και εμείς για τον ίδιο λόγο επιλέγαμε σχέδιο, αλλά μας διέλυσαν, στείλαν άλλους εδώ, άλλους εκεί, γενικά χάλασαν την παρέα. Συναντιόμαστε μόνο τις δύο ώρες του σχεδίου, αλλά επειδή είναι πολλά τα παιδιά στο μάθημα θα το χωρίσουν και αυτό, άρα πάλι τα ίδια.
Σαν μάθημα πάντως φαίνεται πολύ ωραίο, και έχουμε και καλή καθηγήτρια:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ειρηνάκι

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ειρηνάκι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 339 μηνύματα.
εμεις δεν εχουμε ακομα καθηγητη και θα αρχισουμε απο...ασ'το καλυτερα:P
εεε εντάξει!!άμα έχετε σχηματίσει τμήμα,δεν μπορεί!κάποια στιγμή θα αρχίσετε,δν υπάρχει περίπτωση..απλά φέτος όπως έχουμε παρατηρήσει όλοι,γίνεται ενας χαμός με τους καθηγητές στο θέμα των διορισμών..:iagree:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

silver doe

Νεοφερμένος

Η silver doe αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών και Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 20 μηνύματα.
:bye:εγω πηρα Αρχες Περιβαλλοντικης αλλα σκεφτομαι να το αλλαξω σε ελευθερο ή γραμμικο...Μπορειτε να μ πειτε ποιο εξεταζεται στο τελος κι αν ειναι υποχρεωτικο να το επιλεξουμε και στην Γ' λυκειου?? :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

napstor

Δραστήριο μέλος

Ο napstor αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 715 μηνύματα.
:bye:εγω πηρα Αρχες Περιβαλλοντικης αλλα σκεφτομαι να το αλλαξω σε ελευθερο ή γραμμικο...Μπορειτε να μ πειτε ποιο εξεταζεται στο τελος κι αν ειναι υποχρεωτικο να το επιλεξουμε και στην Γ' λυκειου?? :)
και τα 2 εξεταζονται στο τελος.επισης,κανενα δεν ειναι υποχρεωτικο να συνεχιστει στη γ λυκειου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

silver doe

Νεοφερμένος

Η silver doe αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών και Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 20 μηνύματα.
και τα 2 εξεταζονται στο τελος.επισης,κανενα δεν ειναι υποχρεωτικο να συνεχιστει στη γ λυκειου.
ευχαριστω napstor :) λεω να δηλωσω γραμμικο τελικα γτ στο ελευθερο δν νομιζω να τα καταφερω :(
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

D.Gray-man

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο D.Gray-man αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 316 μηνύματα.
Αν διαλέξω κάποιο σχέδιο στην Γ', είναι υποχρεωτικό να εξεταστώ πανελληνίως σ' αυτό;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Pemptousia

Διάσημο μέλος

Η Pemptousia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 2,420 μηνύματα.
Όχι, δεν είναι υποχρεωτικό, αλλά θα εξεταστείς στα πλαίσια του σχολείου, στις ενδοσχολικές... Όπως δεν είναι υποχρεωτικό αν θες να εξεταστείς πανελληνίως να το διαλέξεις σαν μάθημα επιλογης στο σχολείο!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

D.Gray-man

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο D.Gray-man αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 316 μηνύματα.
ΟΚ ευχαριστώ...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

anna650

Νεοφερμένος

Η anna650 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 24 μηνύματα.
Γεια σας!!

Φετος μπαινω Β'λυκειου και επειδη θελω να παω αρχιτεκτονικη ψαχνω να αρχισω σχεδιο(γραμμικο+ελευθερο).
Ξερετε περιπου τι τιμες εχουν στα φροντιστηρια και ποσες ωρες πρεπει να κανω? Μηπως μενει κανεις Ηρακλειο Κρητης και
εχει να μου προτεινει καποιο φροντιστηριο?

Ευχαριστω εκ των προτερων...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

xrusa!

Νεοφερμένος

Η xrusa! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 95 μηνύματα.
Απο ότι είδα στο ischool υπάρχουν παιδιά π έχουν πάρει μ΄΄αθημα επιλογής στη 2α λυκείου ελεύθερο σχέδιο. Μπορεί να μ πει κάποιος τι ακριβώς θα κάνουμε?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Chemwizard

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Χημείας Κρήτης (Ηράκλειο) και μας γράφει απο Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 3,379 μηνύματα.
Λογικά εδώ ή εδώ όλο και κάποιος θα το αναφέρει.

Τα στοιχεία σου με μπερδεύουν.Είσαι Α,ή Β τάξη?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

wolfe4ever

Διάσημο μέλος

Η wolfe4ever αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 2,217 μηνύματα.
Eγώ διάλεξα σχέδιο, μα ήμουν η ΜΟΝΗ απο τα 75 άτομα!!! Δε θα γίνει τμήμα. -.- Διάλεξα αστρονομία, τελικά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

xrusa!

Νεοφερμένος

Η xrusa! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 95 μηνύματα.
Ευχαριστώ παιδια! Β λυκειου ειμαι, απλά ξέχασα να το αλλάξω../.

Διαβασα όλα τα σχόλια σε αυτα τα topic αλλά δν λέει πουθενά τπτ. Κ μου δημιουργήθηκε κ άλλη απορία. Δίνεις εξετάσεις στο ελεύθερο σχέδιο?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

garch

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο garch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,510 μηνύματα.
Διαβασα όλα τα σχόλια σε αυτα τα topic αλλά δν λέει πουθενά τπτ. Κ μου δημιουργήθηκε κ άλλη απορία. Δίνεις εξετάσεις στο ελεύθερο σχέδιο?

Κατά το υπουργείο, το πρόγραμμα σπουδών του λυκείου περιλαμβάνει τα παρακάτω μαθήματα:
Άρθρο 41

Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα Σχέδιο Γραμμικό (Επιλογής της Β΄ τάξης Ενιαίου Λυκείου).


Α Σκοποί διδασκαλίας του μαθήματος

Ο σκοπός του μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι μαθητές τις ικανότητες εκείνες που θα τους επιτρέψουν να αντιλαμβάνονται και να αναπαριστούν με τη βοήθεια της «γλώσσας» του σχεδίου γεωμετρικά σχήματα, αντικείμενα και μορφές, σύμφωνα πάντοτε με τις καθιερωμένες συμβάσεις και χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα όργανα, μέσα και υλικά.
Γενικότερα, στο τέλος της διδασκαλίας του μαθήματος οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση :
• Να γνωρίζουν τις δυνατότητες των οργάνων, μέσων και υλικών σχεδίασης και να τα χρησιμοποιούν με αποτελεσματικό τρόπο.
• Να εκτελούν με τα προβλεπόμενα όργανα και μέσα τη σχεδιαστική εργασία με καθαρότητα, ακρίβεια και ταχύτητα.
• Να αντιλαμβάνονται τη γεωμετρική μορφή των αντικειμένων τα οποία σχεδιάζουν.
• Να απεικονίζουν με τους καθιερωμένους τρόπους απλά αντικείμενα.
• Να αντιλαμβάνονται από το σχέδιο τα πραγματικά μεγέθη του αντικειμένου που απεικονίζεται.
• Να συσχετίζουν στοιχεία μεγέθους, μορφής και θέσης σε σχέδια διαφορετικών κλιμάκων ενός απλού αντικειμένου.
• Να οργανώνουν σε ενιαίο σύνολο (πίνακα) σειρά σχεδίων ενός απλού αντικειμένου.
• Να προσδιορίζουν την πορεία εργασίας που θα ακολουθήσουν.
• Να γνωρίζουν τα βασικά στοιχεία της «γλώσσας» του σχεδίου.

Β. Διδακτέα Ύλη

1. Εισαγωγή. Ρόλος, είδη, εφαρμογές σχεδίου:
• Να κατανοήσουν οι μαθητές τη λειτουργία και τη σημασία του σχεδίου ως:
-μέσου απεικόνισης
-μέσου αναπαράστασης
-μέσου επικοινωνίας
-τρόπου έκφρασης
-επαγγελματικού εργαλείου

2. Υλικά, μέσα και όργανα σχεδίασης. Περιγραφή, χρήση, συντήρηση:
• Να γνωρίσουν οι μαθητές τα βασικά υλικά, μέσα και όργανα σχεδίασης.
• Να κατανοήσουν τη σχέση της ποιότητας και της ακρίβειας του σχεδίου με τη σωστή χρήση και συντήρηση των οργάνων σχεδίασης.

3. Στοιχεία του πίνακα γενικά. Ορθολογική - αισθητική οργάνωση πίνακα:
• Να γνωρίσουν οι μαθητές τα στοιχεία του πίνακα.
• Να κατανοήσουν την ανάγκη ορθολογικής και αισθητικής οργάνωσης των στοιχείων ενός πίνακα.

4. Γραμμές. Είδη, πάχη, χρήση τους:
• Να γνωρίσουν τα είδη, τα πάχη και τη σημασία των γραμμών στο σχέδιο.
• Να είναι σε θέση να χαράξουν γραμμές διαφορετικής μορφής, ευθείες και καμπύλες, με ορθότητα και ακρίβεια, κυρίως με τη βοήθεια των οργάνων σχεδίασης αλλά και με ελεύθερο χέρι.

5. Γράμματα και αριθμοί. Ορθή γραφή, ρόλος τυποποίησης, τρόποι γραφής,
οικογένειες γραμμάτων, κανόνες ελεύθερης γραφής:
• Να αναπτύξουν οι μαθητές δεξιότητες και να εξοικειωθούν με την ορθή ελεύθερη γραφή.
• Να κατανοήσουν την αναγκαιότητα ύπαρξης κανόνων τυποποίησης.
• Να γνωρίσουν διάφορους τρόπους γραφής.
• να γνωρίσουν οικογένειες και είδη γραμμάτων και αριθμών.
• Να ανταποκρίνονται σε στοιχειώδεις απαιτήσεις αισθητικής προσέγγισης - ισορροπίας του σχεδιαστικού αποτελέσματος, μέσω της ορθής τοποθέτησης - οργάνωσης γραμμάτων και αριθμών.

6. Γεωμετρικές κατασκευές. Ευθείες γραμμές, γωνίες, κανονικά πολύγωνα, κύκλοι -
τόξα, έλλειψη:
• Να εξοικειωθούν οι μαθητές με τις δυνατότητες των γεωμετρικών κατασκευών, προκειμένου να σχεδιάζουν με μεγαλύτερη ακρίβεια και να πραγματοποιούν κατασκευές που δεν είναι δυνατές με άλλο τρόπο.
• Να είναι σε θέση, με ορθή ανάλυση των αναγκών του προβλήματος και απλή ανάκληση γνώσεων από την επιπεδομετρία, να διατυπώνουν με απόλυτη ακρίβεια και καθαρότητα τρόπους επίλυσης σχεδιαστικών προβλημάτων.
• Να χρησιμοποιούν ορθά τα όργανα, ώστε να διασφαλίζεται η απαιτούμενη ακρίβεια.
7. Γενικά για τη σχεδίαση υπό κλίμακα:
• Να κατανοήσουν οι μαθητές τη σχέση φυσικού και σχεδιαστικού μεγέθους.
• Να γνωρίσουν τις συνηθέστερα χρησιμοποιούμενες κλίμακες.
• Να κατανοήσουν την αξία της γραφικής κλίμακας.
• Να ασκηθούν στη μετατροπή μεγεθών από την πραγματικότητα στο σχέδιο, από το σχέδιο στην πραγματικότητα, από μια κλίμακα σε άλλη.
8. Διαστασιολόγηση, μορφή, τοποθέτηση διαστάσεων:
• Να γνωρίσουν οι μαθητές τους διάφορους τρόπους διαστασιολόγησης σύμφωνα με τις καθιερωμένες συμβάσεις.
• Να είναι σε θέση να διαπιστώσουν την πληρότητα και την ορθότητα των αναγραφόμενων διαστάσεων σε διάφορα σχέδια.
• Να είναι σε θέση να σχεδιάσουν τις διαστάσεις σε ένα σχέδιο «επίπεδου» αντικειμένου.
• Να αναπτύξουν δεξιότητες για σκαριφηματική σχεδίαση και σχεδίαση με τα καθιερωμένα μέσα και όργανα.

9. Γενικά περί προβολών, στοιχεία παραστατικής Γεωμετρίας (προβολή, κατάκλιση), παράσταση σε ένα, σε δύο και σε περισσότερα επίπεδα προβολής:
• Να αντιλαμβάνονται οι μαθητές το βασικό πρόβλημα της αντιστοίχισης των τριών διαστάσεων του χώρου στις δύο διαστάσεις ενός επιπέδου.
• Να γνωρίσουν τρόπους και μεθόδους παράστασης απλών γεωμετρικών στοιχείων (π.χ. σημείων, ευθειών, σχημάτων) χρησιμοποιώντας γνώσεις της παραστατικής Γεωμετρίας.
• Να είναι σε θέση να αντιλαμβάνονται τη μορφή απλών γεωμετρικών σχημάτων (σημείων, ευθειών, ορθογωνίων) από σχέδιά τους.
• Να είναι σε θέση να σχεδιάσουν απλές όψεις ευθειών και απλών επίπεδων σχημάτων (ορθογωνίων) σε διάφορες ειδικές θέσεις, ως προς ένα και δύο επίπεδα προβολής.

9α. Σύστημα ορθών προβολών γενικά, το ευρωπαϊκό σύστημα, παραδείγματα όψεων:
• Να γνωρίζουν οι μαθητές και να εφαρμόζουν τα βασικά στοιχεία των καθιερωμένων συμβάσεων (κανονισμών) για την παράσταση αντικειμένων σε τρία επίπεδα προβολής.
• Να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν απλά στερεά από σειρά σχεδίων τους (όψεων).
• Να μπορούν να συσχετίζουν όψεις, καθώς και επιμέρους στοιχεία τους (π.χ. σημεία, ακμές) αντικειμένων με απλές και, βαθμιαία, με συνθετότερες μορφές.
• Να αναζητούν και να καταλήγουν, με δεδομένες τις δύο όψεις αντικειμένου, στην εύρεση της τρίτης όψης.
• Να μπορούν να εκτελούν την εργασία σχεδίασης με οργανωμένο τρόπο.
• Να μπορούν να σχεδιάζουν σε σκαρίφημα αλλά και με όργανα σχεδίασης όψεις αντικειμένων, εφαρμόζοντας τα βασικά στοιχεία των κανονισμών.
• Να μπορούν να διαστασιολογούν σειρά τριών όψεων αντικειμένου.
9β. Τομή, παράσταση, παραδείγματα, άλλα είδη τομών:
• Να γνωρίζουν οι μαθητές στοιχεία των συμβάσεων για τις τομές, ως προς την παράσταση των χαρακτηριστικών στοιχείων τους (επιπέδου τομής, τεμνόμενης επιφάνειας), και το συσχετισμό τους με άλλα σχέδια.
• Να γνωρίζουν τα διαφορετικά είδη τομών και τη χρησιμότητά τους.
• Να είναι σε θέση να διαστασιολογούν τομές.
• Να είναι σε θέση να σχεδιάζουν τομές και ημιτομές απλών αντικειμένων, σύμφωνα πάντοτε με τους κανονισμούς και με οργανωμένο τρόπο.

9γ. Αξονομετρικές προβολές, είδη προβολών, πορεία εργασίας, παρατηρήσεις.
Επαναληπτικές ασκήσεις:
• Να αντιλαμβάνονται οι μαθητές τη μορφή των αντικειμένων από αξονομετρικές προβολές τους και να αναγνωρίζουν τα βασικότερα είδη τους.
• Να γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες των αξονομετρικών προβολών σε σχέση με τα σχέδια όψεων (πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα).
• Να είναι σε θέση να συσχετίζουν σχέδια όψεων με αξονομετρικά του ίδιου αντικειμένου.
• Να είναι σε θέση να σχεδιάσουν αξονομετρικά σχέδια αντικειμένων με απλές μορφές ακολουθώντας κατάλληλη πορεία εργασίας.
• Να είναι σε θέση, με δεδομένη την αξονομετρική προβολή ενός αντικειμένου, να σχεδιάσουν τις τρεις όψεις του (πρόοψη, κάτοψη, αριστερή πλάγια όψη).

10. Απεικόνιση κτιρίων, γραμμογραφία αρχιτεκτονικού σχεδίου, προϋποθέσεις - τρόπος
εργασίας:
• Να γνωρίζουν οι μαθητές τις ιδιαιτερότητες που έχει η παράσταση μιας κτιριακής κατασκευής σε σχέση με άλλα αντικείμενα σχεδίασης.
• Να γνωρίζουν τα βασικά στοιχεία της γραμμογραφίας του αρχιτεκτονικού σχεδίου.
• Να γνωρίζουν τις προϋποθέσεις και τα απλά πρακτικά προβλήματα μιας σχεδιαστικής εργασίας.

10α. Κάτοψη, τομή, όψη: έννοιες, χαρακτηρισμός, στοιχεία σχεδίων, πορεία εργασίας
• Να γνωρίζουν οι μαθητές τις ιδιαιτερότητες των συμβάσεων (κανονισμών) για το αρχιτεκτονικό σχέδιο.
• Να έχουν σαφή εικόνα των στοιχείων τα οποία παρουσιάζονται σε μια κάτοψη, τομή και όψη, αντίστοιχα, ενός απλού κτιρίου.
• Να αντιλαμβάνονται τη μορφή και τη θέση των διάφορων στοιχείων στα σχέδια.
• Να γνωρίζουν τρόπους παράστασης απλών στοιχείων (π.χ. πόρτας, παραθύρου).
• Να είναι σε θέση να εκτελούν την εργασία σχεδίασης με οργανωμένο τρόπο, τηρώντας παράλληλα τις καθιερωμένες συμβάσεις .
• Να έχουν τη δυνατότητα να συσχετίζουν στοιχεία (χώρους, δομικά στοιχεία, μεγέθη) σε σχέδια κατόψεων, τομών και όψεων.

Άρθρο 42

Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα Σχέδιο Ελεύθερο (Επιλογής της Β΄ τάξης Ενιαίου Λυκείου).


Α. Σκοποί διδασκαλίας του μαθήματος

Με τη διδασκαλία του μαθήματος επιδιώκεται:
• Να καλλιεργήσει ο μαθητής οπτική αντίληψη και να οξύνει την παρατηρητικότητά του.
• Να ευαισθητοποιηθεί απέναντι στο φυσικό κόσμο και στο περιβάλλον του.
• Να καλλιεργήσει την επαγωγική, την αναλυτική και τη συνθετική σκέψη.
• Να καλλιεργήσει τη δεξιοτεχνία και τη δημιουργικότητά του.
• Να εκλεπτύνει την αισθητική εμπειρία απέναντι στο έργο της τέχνης.
• Να αντιληφθεί ότι καθετί που κατασκευάζει ο άνθρωπος είναι προϊόν σχεδίου και ότι το σχέδιο είναι η βάση για τις περισσότερες μορφές των Εικαστικών Τεχνών.

Β. Διδακτέα Ύλη

1. Εισαγωγή
• Εισαγωγικές έννοιες

2. Παρατήρηση
• Παρατήρηση φυσικών προτύπων
• Μελέτη της μορφής
• Στοιχεία προοπτικής
• Κεντρική προβολή

3. Ανάλυση
• Ανάλυση των επιμέρους στοιχείων των φυσικών προτύπων
• Αναλογίες και μετρήσεις

4. Πλαστικά στοιχεία
• Σχέση και θέση των μερών στο φυσικό χώρο
• Συγκριτική διαδικασία μεγεθών και ποσοτήτων
• Πλαστικά στοιχεία όπως σημεία, γραμμές, σχήματα, επίπεδα, μορφές και άλλα

5. Σύνθεση
• Διευθέτηση και οργάνωση των πλαστικών στοιχείων

6. Έγχρωμο σχέδιο
• Σχέση σχεδίου και χρώματος
• Ελαφρά υλικά και μέσα

7. Εφαρμοσμένες τέχνες
• Στοιχεία βιομηχανικού σχεδίου (ντιζάιν)
• Ντιζάιν αντικειμένων, εσωτερικών και εξωτερικών χώρων και άλλα

8. Τεχνικές και υλικά
• Μολύβια, κάρβουνα, μελάνια, παστέλ, χαρτιά και άλλα

9. Αισθητική της εικόνας
• Στοιχεία ανάλυσης και αξιολόγησης του Ελεύθερου Σχεδίου και των Εικαστικών Έργων γενικότερα
• Τοποθέτηση, αναλογίες, τονικές διαβαθμίσεις, γενική εικόνα
• Αξιολόγηση των έργων του μαθητή από τον ίδιο

Γενική μεθοδολογία
Πρακτικές ασκήσεις των μαθητών σε όλες τις ενότητες, κυρίως με σχέδιο εκ του φυσικού αλλά και με σχέδιο από μνήμης, φανταστικό, αντιγραφή - μελέτη και άλλα.
Θεωρητικές προσεγγίσεις και διδασκαλία με χρήση παραδοσιακών και σύγχρονων εποπτικών μέσων. Δημιουργία συνθηκών εργαστηρίου.


Άρθρο 43

Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα Σχέδιο Τεχνικό (Επιλογής των Β΄ και Γ΄ τάξεων Ενιαίου Λυκείου).

Α. Σκοποί διδασκαλίας του μαθήματος

Με τη διδασκαλία του μαθήματος επιδιώκεται η ευαισθητοποίηση των μαθητών απέναντι στον κόσμο των μορφών και των σχέσεών τους και η ανάπτυξη της ικανότητας γραφικής επικοινωνίας και έκφρασης. Η επιδίωξη αυτή αναλύεται στους εξής εκπαιδευτικούς σκοπούς:
• Να γνωρίσουν οι μαθητές εικαστικές μορφές που να χαρακτηρίζονται από λειτουργικότητα, δυνατότητα εφαρμογής και αισθητική και να εξοικειωθούν με την ανάλυση των επιμέρους στοιχείων τους παρατηρώντας φυσικά πρότυπα.
• Να γνωρίσουν τα μέσα και τις μεθόδους του Τεχνικού Σχεδίου και να εξοικειωθούν με τις χρήσεις τους
• Να γνωρίσουν τα είδη του Τεχνικού Σχεδίου, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τους κανόνες του κάθε είδους και να εξοικειωθούν με τις χρήσεις τους.
• Να αποκτήσουν την ικανότητα ανάγνωσης, αντίληψης και ερμηνείας σχεδίων, διαγραμμάτων και γραφημάτων διάφορων ειδών.
• Να αποκτήσουν τη δεξιότητα σχεδίασης σκίτσων και σκαριφημάτων με ελεύθερο χέρι.
• Να αποκτήσουν τη δεξιότητα σχεδίασης με τη χρήση των οργάνων και μέσων του Τεχνικού Σχεδίου.
• Να γνωρίσουν τις δυνατότητες του Η/Υ ως σύγχρονου σχεδιαστικού μέσου και να κάνουν απλές εισαγωγικές σχεδιαστικές εφαρμογές με τη χρήση του.

Β. Διδακτέα ΄Υλη

Τάξη Β΄

1. Εισαγωγικά στοιχεία
2. Μέσα και όργανα σχεδίασης
• Τεχνικές και μέθοδοι σχεδίασης
• Ασκήσεις γραμμογραφίας και απλών γεωμετρικών κατασκευών
3. Γραμμές - γράμματα - αριθμοί
• Ασκήσεις ανάγνωσης - ερμηνείας
4. Το σχέδιο των εφαρμοσμένων Τεχνών
Το σκαρίφημα (σκίτσο)
• Ορισμός και χρήσεις
• Μεθοδολογία και μέσα
• Ασκήσεις Ελεύθερου Σχεδίου και σχεδίασης σκαριφημάτων
5. Το σχέδιο ορθών προβολών (όψεων)
• Προοπτικό - αξονομετρικό σχέδιο
6. Το μηχανολογικό σχέδιο
7. Το οικοδομικό σχέδιο
8. Το ηλεκτρολογικό και το ηλεκτρονικό σχέδιο
9. Ο υπολογιστής και το Τεχνικό Σχέδιο


Τάξη Γ΄

Το Μηχανολογικό Σχέδιο
 Γενικά στοιχεία
 Όψεις και τομές
 Διαστασιολόγηση
 Συμβολισμοί και σημάνσεις
 Υπομνήματα

2. Το Οικοδομικό Σχέδιο
 Γενικά στοιχεία
 Όψεις - Κατόψεις - Τομές
 Συμβολισμοί - Διαστασιολόγηση
 Υπομνήματα - Τυποποίηση
 Σχέδια λεπτομερειών

3. Ηλεκτρολογικό και Ηλεκτρονικό Σχέδιο
 Γενικά στοιχεία
 Είδη ηλεκτρολογικού και ηλεκτρονικού σχεδίου
 Συμβολισμοί και σημάνσεις
 Υπομνήματα

4. Οι εφαρμογές του υπολογιστή στο Σχέδιο
 Ο υπολογιστής και το Τεχνικό Σχέδιο
 Χρήση του υπολογιστή στη σχεδίαση


5. Πρακτικές Ασκήσεις
• Ανάγνωσης - ερμηνείας
• Σχεδίασης σκαριφημάτων
• Σχεδίασης με όργανα
• Σχεδίασης με υπολογιστή

Άρθρο 44

Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα Σχέδιο Αρχιτεκτονικό (Επιλογής της Γ΄ τάξης Ενιαίου Λυκείου).

Α. Σκοποί διδασκαλίας του μαθήματος

Όπως και τα άλλα είδη τα Τεχνικού Σχεδίου, έτσι και το Αρχιτεκτονικό Σχέδιο αποσκοπεί στο να δώσει, με συστηματικότητα και πληρότητα, σαφείς και ακριβείς πληροφορίες για την ύπαρξη ή την πραγματοποίηση μιας τρισδιάστατης κατασκευής και, συγκεκριμένα, μιας αρχιτεκτονικής κατασκευής. Επομένως, ο βασικός σκοπός του μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι μαθητές την ικανότητα να αντιλαμβάνονται και να αναπαριστούν, με τη βοήθεια της συγκεκριμένης «γλώσσας» του Αρχιτεκτονικού Σχεδίου, κτίρια απλής μορφής και διαμορφωμένους υπαίθριους χώρους, σύμφωνα με τις ισχύουσες συμβάσεις και χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα όργανα, μέσα και υλικά.
Στόχος του μαθήματος είναι, επίσης, να γίνει κατανοητό ότι η δυνατότητα ορθής σχεδίασης για την αναπαράσταση ή την κατασκευή ενός αρχιτεκτονήματος προϋποθέτει στοιχειώδεις γνώσεις ορισμένων βασικών στοιχείων της δομής του και των υλικών κατασκευής του.
Τέλος, το μάθημα αποσκοπεί στο να συνειδητοποιήσει ο μαθητής ότι τα Αρχιτεκτονικά Σχέδια συνδυάζουν τον πληροφοριακό με τον εικαστικό χαρακτήρα και απαιτούν από εκείνον που τα δημιουργεί τόσο τεχνικές γνώσεις όσο και ευαισθησία και καλαισθησία.


Β. Διδακτέα ΄Υλη

1. Το αντικείμενο της Αρχιτεκτονικής
• Στοιχεία μορφολογίας και ρυθμολογίας
• Λειτουργία

2. Το Αρχιτεκτονικό Σχέδιο ως τμήμα της αρχιτεκτονικής μελέτης και ως συσχετισμός με τα λοιπά είδη του Τεχνικού Σχεδίου

3. Κτίριο, υπαίθριοι χώροι
• Είδη κτιρίων και κτιριακών συγκροτημάτων
• Κλίμακα και ανθρωπομετρικά στοιχεία
• Κάνναβος
• Φέρων οργανισμός, στοιχεία πληρώσεως

4. Αρχιτεκτονικές απεικονίσεις
• Τοπογραφικό, κάτοψη
• Όψεις
• Τομές
• Αξονομετρικό. Προοπτικό
• Απλές αξονομετρικές τομές
• Στοιχεία σκιαγραφίας

5. Κατασκευαστικά δεδομένα
• Σχέδια λεπτομερειών, συμβολισμοί υλικών
• Δάπεδα, επιστρώσεις, επενδύσεις, κουφώματα, στέγες
• Σκάλες, φυσικά στοιχεία
• Εξοπλισμός, είδη υγιεινής, επίπλωση

6. Διατάσεις, ενδείξεις

7. Αρχιτεκτονικό Σχέδιο μέσω υπολογιστή

;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

xrusa!

Νεοφερμένος

Η xrusa! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 95 μηνύματα.
Σ'ευχαριστώ πολυ! Μια απορία έχω τώρα. Εξετάζεται στο τέλος?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Boom

Επιφανές μέλος

Ο Boom αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 12,249 μηνύματα.
Ναι!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

xrusa!

Νεοφερμένος

Η xrusa! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 95 μηνύματα.
Ναι?? Κ δηλαδή τ ακριβώς θα κάνουμε? Θα πάμε να σχεδιάσουμε ή να γράψουμε θεωρία? κ πιάνετε στο Μ.Ο?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Boom

Επιφανές μέλος

Ο Boom αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 12,249 μηνύματα.
Σχέδιο έκαναν τα δικά μας παιδιά, δεν είχε θεωρία.
Αν δεν κάνω λάθος μετράει στο Μ.Ο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Status
Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 1 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top