Παίζετε κάποιο μουσικό όργανο;

Anarki

Διάσημο μέλος

Ο Αλέξης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Χανιά (Χανιά). Έχει γράψει 3,345 μηνύματα.
Oder auch an der Tür, what's your point?
(υποθέτω οτι είναι συγκρότημα ή τραγούδι ε; :P )
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Φιλιον_Τερας

Διάσημο μέλος

Ο Φιλιον_Τερας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,031 μηνύματα.
τραγουδι
city το συγκροτημα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Eruyomo

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 39 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Χανιά (Χανιά). Έχει γράψει 1,505 μηνύματα.
Εγώ θέλω να μάθω άταστο πιάνο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

domenica7

Πολύ δραστήριο μέλος

Η domenica7 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών. Έχει γράψει 1,056 μηνύματα.
Πως θα μάθω άταστο όργανο μόνος μου μωρέ; Σιγά μη βρω ποτέ που είναι οι νότες, δεν έχω αυτί για κάτι τέτοιο. Το "μην πας σε ωδείο" γενικά δε μου φαίνεται να στέκει και πολύ :P

Όσο για είδος, τίποτα απο τα δυο. Υποθέτω οτι αναγκαστικά θα μάθω και κάποια τέτοια, ως ασκήσεις περισσότερο, αλλά δεν θέλω να περιοριστώ πουθενά. Το βιολί μπορεί να κολλήσει πολύ όμορφα σε πολλά είδη μουσικής.

Κοίτα στα ωδεία δε σου μαθαίνουν μουσική ουσιαστικά γιατί δεν εξασκείς το αυτί σου.Ένα μικρό παιδάκι πρώτα μαθαίνει να μιλάει ακούγοντας τους μεγάλους και μετά μαθαίνει την αλφαβήτα για να γράφει.Ετσι είναι και η μουσική.:)Δεν θα είναι άσχημα να πάς λίγο αργότερα στο ωδείο για να μάθεις και τα πιο ''θεωρητικά''.
Σωστά το βιολί είναι ένα πολύ ικανό όργανο που παίζει τα πάντα.Θα μπορούσες όμως να πήγαινες εκεί που σου είπα για να μάθεις κάποια στοιχειώδη και μετά μπορείς να συνεχίσεις σε ό,τι μουσική σε ενδιαφέρει.Θα σε βοηθούσε πολύ επίσης αν έπαιρνες πρώτα ένα μαντολίνο.Ο αδερφός μου πχ. στην αρχή πρώτα έβγαζε το κομμάτι στο μαντολίνο και μετά το πάλευε στο βιολί.Μοιάζουν αρκετά.

Αυτα!:D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

KostasTheGreek

Δραστήριο μέλος

Ο KostasTheGreek αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 716 μηνύματα.
Επαιζα αρμονιο για περιπου 4 χρονια αλλα το εχω σταματησει τωρα και το εχω μετανιωσει...
Στις σχολικες γιορτες πρωτη μουρη παντα επαιζα αρμονιο θυμαμαι στο δημοτικο και γυμνασιο...ωραιες εποχες:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Anarki

Διάσημο μέλος

Ο Αλέξης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Χανιά (Χανιά). Έχει γράψει 3,345 μηνύματα.
Κοίτα στα ωδεία δε σου μαθαίνουν μουσική ουσιαστικά γιατί δεν εξασκείς το αυτί σου.Ένα μικρό παιδάκι πρώτα μαθαίνει να μιλάει ακούγοντας τους μεγάλους και μετά μαθαίνει την αλφαβήτα για να γράφει.Ετσι είναι και η μουσική.:)Δεν θα είναι άσχημα να πάς λίγο αργότερα στο ωδείο για να μάθεις και τα πιο ''θεωρητικά''.
Ρε, με δουλεύεις; :P
Ποιόν θα ακούω εγώ για να μιμούμαι; Και ακόμα και να ακούω κάποιον, πως θα ξέρω πως να τον μιμηθώ; Άσε που θα παίζω με λάθος τεχνική και θα χαλάω δοξάρια, χορδές και τους τένοντές μου. Αν αποφασίσω τελικά να μάθω, εννοείται οτι θα πάω να κάνω μάθημα. Θεωρία κάνω ξεχωριστά ούτως ή άλλως.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

domenica7

Πολύ δραστήριο μέλος

Η domenica7 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών. Έχει γράψει 1,056 μηνύματα.
Ρε, με δουλεύεις; :P
Ποιόν θα ακούω εγώ για να μιμούμαι; Και ακόμα και να ακούω κάποιον, πως θα ξέρω πως να τον μιμηθώ; Άσε που θα παίζω με λάθος τεχνική και θα χαλάω δοξάρια, χορδές και τους τένοντές μου. Αν αποφασίσω τελικά να μάθω, εννοείται οτι θα πάω να κάνω μάθημα. Θεωρία κάνω ξεχωριστά ούτως ή άλλως.

Χαχα..καλά πήγαινε αλλά τουλάχιστον να προσπαθείς να παίζεις τα κομμάτια και χωρίς να βλέπεις τις παρτιτούρες.:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Valandil

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μπάμπης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Καλαμαριά (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 910 μηνύματα.
Πλήκτρα και κιθάρα :)

Κυρίως πλήκτρα όμως.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Anarki

Διάσημο μέλος

Ο Αλέξης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Χανιά (Χανιά). Έχει γράψει 3,345 μηνύματα.
Μα δεν καταλαβαίνω τι σχέση έχει αυτό. Αν το θυμάσαι όλο απ'έξω, το παίζεις έτσι. Αν όχι, το παίζεις διαβάζοντας την παρτιτούρα. Το να μάθεις να παίζεις κάτι ακούγοντάς το μόνο θέλει τρομερή εξάσκηση και έρχεται με το χρόνο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Φιλιον_Τερας

Διάσημο μέλος

Ο Φιλιον_Τερας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,031 μηνύματα.
εξασκηση στο οργανο και να μαθεις πως ακουγονται οι νοτες
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Elpis13

Νεοφερμένος

Η Ελπιδα ή Ελπις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών, Μαθητής Β' γυμνασίου και μας γράφει απο Καλλιθέα (Αττική). Έχει γράψει 22 μηνύματα.
Εγω παιζω πιανο εδω και 6 χρονια.Θα προτιμουσα ομως να μαθω βιολι...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

halvas

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μιχάλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αχαρνές (Αττική). Έχει γράψει 1,074 μηνύματα.
Πως θα μάθω άταστο όργανο μόνος μου μωρέ; Σιγά μη βρω ποτέ που είναι οι νότες, δεν έχω αυτί για κάτι τέτοιο. Το "μην πας σε ωδείο" γενικά δε μου φαίνεται να στέκει και πολύ :P

Όσο για είδος, τίποτα απο τα δυο. Υποθέτω οτι αναγκαστικά θα μάθω και κάποια τέτοια, ως ασκήσεις περισσότερο, αλλά δεν θέλω να περιοριστώ πουθενά. Το βιολί μπορεί να κολλήσει πολύ όμορφα σε πολλά είδη μουσικής.

Δίκιο έχεις. Να πας σε ωδείο οπωσδήποτε. Το βιολί και τα "βιολοειδή" είναι τα πιο δύσκολα όργανα.

Κοίτα στα ωδεία δε σου μαθαίνουν μουσική ουσιαστικά γιατί δεν εξασκείς το αυτί σου.Ένα μικρό παιδάκι πρώτα μαθαίνει να μιλάει ακούγοντας τους μεγάλους και μετά μαθαίνει την αλφαβήτα για να γράφει.Ετσι είναι και η μουσική.:)Δεν θα είναι άσχημα να πάς λίγο αργότερα στο ωδείο για να μάθεις και τα πιο ''θεωρητικά''.
Σωστά το βιολί είναι ένα πολύ ικανό όργανο που παίζει τα πάντα.Θα μπορούσες όμως να πήγαινες εκεί που σου είπα για να μάθεις κάποια στοιχειώδη και μετά μπορείς να συνεχίσεις σε ό,τι μουσική σε ενδιαφέρει.Θα σε βοηθούσε πολύ επίσης αν έπαιρνες πρώτα ένα μαντολίνο.Ο αδερφός μου πχ. στην αρχή πρώτα έβγαζε το κομμάτι στο μαντολίνο και μετά το πάλευε στο βιολί.Μοιάζουν αρκετά.

Αυτα!:D

Ε; Δεν εξασκείς το αυτί σου στο ωδείο; Άλλο και τούτο.

Το μαντολίνο τι σχέση έχει; Πρώτον, το μαντολίνο έχει τάστα, και βασική δυσκολία του βιολιού (αλλά ταυτόχρονα πλεονέκτημα) είναι το ότι δεν έχει τάστα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

domenica7

Πολύ δραστήριο μέλος

Η domenica7 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών. Έχει γράψει 1,056 μηνύματα.
1)Απ'ό,τι φαίνεται δεν το εξασκείς αρκετά.Χωρίς να θεωρώ πως είναι κανόνας βεβαια ,σου φέρνω για παράδειγμα δύο γνωστούς μου:Η κοπελιά είναι αριστούχα μαθήτρια στο ωδείο και κάνει 6 χρόνια κιθάρα.Δεν μπορεί όμως να παίξει ουτε νότα χωρίς να διαβάζει και δεν έχει μουσική αντίληψη(''αυτι'').Το άλλο παιδί μαθαίνει βιολί στο ωδείο αλλά κι αυτός αν δε βλέπει τις παρτιτούρες δεν μπορεί να ξεχωρίσει τη ντο απο την μι,δεν έχει αποκτήσει μουσικό αυτί.Είναι όντως δύσκολο να μάθεις μόνος σου αλλά τουλάχιστον να βρεις ένα καλό δάσκαλο που θα σε βοηθήσει χωρίς να σε κάνει ρομποτ.
2)Καθώς έχουν τα ίδια πατήματα με το βιολί ,είναι πιο εύκολο να βρείς πρώτα το σκοπό στο μαντολίνο ,επειδή ακριβώς έχει τάστα , και μετά να να προσπαθήσεις να τον βγάλεις στο βιολί.Αυτό δε το έβγαλα εγώ απο το νου μου.Ο αδερφός μου έτσι έμαθε μοναχός του βιολί και πολλοί καλοί φίλοι και μουσικοί γνωστοί μου το έχουν πει.Και προσωπικά οτι σκοπό καταφέρω να βγάλω στο μαντολίνο ,σιγα σιγά τον παλεύω και στο βιολί.

Τώρα απόψεις είναι αυτές.:)Εμένα ας πούμε δε μου αρέσει να παίζω διαβάζοντας νότες.Βαριέμαι όλες αυτές τις θεωρίες.Σκοτώνουν την ομορφιά της μουσικής.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Rania.

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Rania. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,778 μηνύματα.
1)Απ'ό,τι φαίνεται δεν το εξασκείς αρκετά.Χωρίς να θεωρώ πως είναι κανόνας βεβαια ,σου φέρνω για παράδειγμα δύο γνωστούς μου:Η κοπελιά είναι αριστούχα μαθήτρια στο ωδείο και κάνει 6 χρόνια κιθάρα.Δεν μπορεί όμως να παίξει ουτε νότα χωρίς να διαβάζει και δεν έχει μουσική αντίληψη(''αυτι'').Το άλλο παιδί μαθαίνει βιολί στο ωδείο αλλά κι αυτός αν δε βλέπει τις παρτιτούρες δεν μπορεί να ξεχωρίσει τη ντο απο την μι,δεν έχει αποκτήσει μουσικό αυτί.Είναι όντως δύσκολο να μάθεις μόνος σου αλλά τουλάχιστον να βρεις ένα καλό δάσκαλο που θα σε βοηθήσει χωρίς να σε κάνει ρομποτ.
2)Καθώς έχουν τα ίδια πατήματα με το βιολί ,είναι πιο εύκολο να βρείς πρώτα το σκοπό στο μαντολίνο ,επειδή ακριβώς έχει τάστα , και μετά να να προσπαθήσεις να τον βγάλεις στο βιολί.Αυτό δε το έβγαλα εγώ απο το νου μου.Ο αδερφός μου έτσι έμαθε μοναχός του βιολί και πολλοί καλοί φίλοι και μουσικοί γνωστοί μου το έχουν πει.Και προσωπικά οτι σκοπό καταφέρω να βγάλω στο μαντολίνο ,σιγα σιγά τον παλεύω και στο βιολί.

Τώρα απόψεις είναι αυτές.:)Εμένα ας πούμε δε μου αρέσει να παίζω διαβάζοντας νότες.Βαριέμαι όλες αυτές τις θεωρίες.Σκοτώνουν την ομορφιά της μουσικής.

Τι να κανουμε ομως που ειναι απαραιτητα. :/

Το μουσικο αυτι ή το χεις ή δεν το'χεις. Δεν το αποκτας.
Αλλα γενικα ειναι σωστη η μεθοδος που λες, να ακους δηλαδη ενα κομματι και να προσπαθεις στα τυφλα να το βγαλεις. Μην ξεχναμε οτι οι μεγαλυτεροι οργανοπαιχτες ησαντο αυτοδιδακτοι.
Απλα καποια στιγμη θα χρειαστει και το ωδειο γιατι καλα και τα τυφλα αλλα δεν θελει να παιζει σε ιδρυμα τυφλων το παιδι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Anarki

Διάσημο μέλος

Ο Αλέξης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Χανιά (Χανιά). Έχει γράψει 3,345 μηνύματα.
Τώρα απόψεις είναι αυτές.:)Εμένα ας πούμε δε μου αρέσει να παίζω διαβάζοντας νότες.Βαριέμαι όλες αυτές τις θεωρίες.Σκοτώνουν την ομορφιά της μουσικής.
Όπως λέει και ο δεύτερος κιθαρίστας μας: "ποιός τη χέζει τη θεωρία, σημασία έχει να χώνεις" :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Eruyomo

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 39 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Χανιά (Χανιά). Έχει γράψει 1,505 μηνύματα.
Τώρα απόψεις είναι αυτές.:)Εμένα ας πούμε δε μου αρέσει να παίζω διαβάζοντας νότες.Βαριέμαι όλες αυτές τις θεωρίες.Σκοτώνουν την ομορφιά της μουσικής.

Όμως είναι τελείως απαραίτητα. Είναι σαν να λες οτι αφού ξέρεις να μιλάς δεν χρειάζεται να ξέρεις "γλώσσα" για να γράφεις.
Δεν είναι χύμα στο κύμα η μουσική, έχει και αυτή συγκεκριμένους κανόνες οι οποίοι είναι αποτέλεσμα προσπαθειών αιώνων και δεν μπορεί ο καθένας να τους ανακαλύψει απο την αρχή.

Μια χαρά μπορείς να αποκτήσεις και στο ωδείο αυτί. Ίσα ίσα, εμένα, το σολφέζ που κάνουμε με έχει βοηθήσει να έχω κάποια αντίληψη (πλέον μπορώ να "διαβάζω" κάποιες νότες). Πέρα απο αυτό δική σου εξάσκηση είναι σε όλες τις περιπτώσεις, δηλαδή αν θες να μάθεις να το προσπαθήσεις, είτε είσαι σε ωδείο είτε μαθαίνεις μόνος σου. Τώρα, με το ταλέντο γεννιέσαι, δεν έχει σημασία αν θα πας στο ωδείο (=οποιοσδήποτε δάσκαλος στην τελική) ή όχι.

Πάντως, το χω ξανααναφέρει, αλλα για όποιον θέλει να θέσει την τεχνολογία στην υπηρεσία της γνώσης, υπάρχει το GNU Solfege (https://www.google.gr/url?sa=t&sourc...GhrdwQX5ZlwMyYYlg&sig2=Euakz__zmqx8WuHvjnR2hg) το οποίο παρέχει απλά τεστάκια για να εκπαιδεύσεις το αυτί σου και τη φωνή σου, μόνος σου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

domenica7

Πολύ δραστήριο μέλος

Η domenica7 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών. Έχει γράψει 1,056 μηνύματα.
Όμως είναι τελείως απαραίτητα. Είναι σαν να λες οτι αφού ξέρεις να μιλάς δεν χρειάζεται να ξέρεις "γλώσσα" για να γράφεις.
Δεν είναι χύμα στο κύμα η μουσική, έχει και αυτή συγκεκριμένους κανόνες οι οποίοι είναι αποτέλεσμα προσπαθειών αιώνων και δεν μπορεί ο καθένας να τους ανακαλύψει απο την αρχή.

Μια χαρά μπορείς να αποκτήσεις και στο ωδείο αυτί. Ίσα ίσα, εμένα, το σολφέζ που κάνουμε με έχει βοηθήσει να έχω κάποια αντίληψη (πλέον μπορώ να "διαβάζω" κάποιες νότες). Πέρα απο αυτό δική σου εξάσκηση είναι σε όλες τις περιπτώσεις, δηλαδή αν θες να μάθεις να το προσπαθήσεις, είτε είσαι σε ωδείο είτε μαθαίνεις μόνος σου. Τώρα, με το ταλέντο γεννιέσαι, δεν έχει σημασία αν θα πας στο ωδείο (=οποιοσδήποτε δάσκαλος στην τελική) ή όχι.

Πάντως, το χω ξανααναφέρει, αλλα για όποιον θέλει να θέσει την τεχνολογία στην υπηρεσία της γνώσης, υπάρχει το GNU Solfege (https://www.google.gr/url?sa=t&sourc...GhrdwQX5ZlwMyYYlg&sig2=Euakz__zmqx8WuHvjnR2hg) το οποίο παρέχει απλά τεστάκια για να εκπαιδεύσεις το αυτί σου και τη φωνή σου, μόνος σου.

Δίκιο σημαντική και χρήσιμη η θεωρία, αλλά αυτό που ήθελα να συμβουλεύσω το αρνί ήταν να μην αρκεστεί στις παπαγαλίες των ωδείων.Να εξασκήσει το αυτί του και μόνος του και να μπορεί να παίζει και χωρίς να διαβάζει.Αυτό μόνο.:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Uncle Ernie

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Uncle Ernie αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 38 ετών, Πτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 168 μηνύματα.
Παλίοτερα δεν υπήρχαν tabs και δεν υπήρχαν instructional videos ούτε υπήρχε το transcribe για να πειράζεις την ταχύτητα των solo που έβγαζες. Παλιότερα ούτε CD δεν υπήρχαν εδώ που τα λέμε και καθόταν ο έρμος ο κιθαρίστας να τα βγάλει με την κασσέτα μπρος πίσω. Και ναι, ανέπτυσσε έτσι καλύτερα κάποιες ικανότητες, να ακούει καλύτερα να καταλαβαίνει καλύτερα. Αλλά στο χρόνο που του έπαιρνε για να βγάλει ένα σόλο, ο σημερινός κιθαρίστας μπορεί να βγάλει ένα σόλο, να κάνει ασκήσεις τεχνικής, να μελετήσει αυτοσχεδιασμό και να βάλει και το earrope(ή κάποιο αντίστοιχο πρόγραμμα ear training) και να εξασκήσει και το αυτί του. Μη λέμε ότι θέλουμε. Αν καθόταν ο καθένας από εμάς που προσπαθούμε να μάθουμε να παίζουμε και αφιέρωνε τον ίδιο χρόνο που αφιέρωνε ένας κιθαρίστας πριν 10 χρόνια, μια χαρά θα ακούγαμε και μια χαρά θα παίζαμε. Για αυτό εξάλλου και βλέπεις ότι βγαίνουν κιθαρίστες και γενικότερα οργανοπαίκτες από πανεπιστήμια και είναι μηχανές που παίζουν κυριολεκτικά τα πάντα με δολοφονική ακρίβεια.

Επίσης όταν κάποιος ξεκινάει ένα όργανο πρέπει να μάθει κατ'αρχήν τα βασικά της τεχνικής ώστε να μη καταστρέψει και τα χέρια του και να θέσει τη βάση για παρακάτω. Συνήθως αυτό το κάνεις με τη βοήθεια κάποιου δασκάλου. Και με τον καιρό και τη βροχή αρχίζεις κιόλας να ακούς τι παίζει ο τάδε κιθαρίστας/βιολιστής/πιανίστας. Θεωρώ πως δεν είναι κάτι που πρέπει να κυνηγήσεις από την αρχή.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

halvas

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μιχάλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αχαρνές (Αττική). Έχει γράψει 1,074 μηνύματα.
1)Απ'ό,τι φαίνεται δεν το εξασκείς αρκετά.Χωρίς να θεωρώ πως είναι κανόνας βεβαια ,σου φέρνω για παράδειγμα δύο γνωστούς μου:Η κοπελιά είναι αριστούχα μαθήτρια στο ωδείο και κάνει 6 χρόνια κιθάρα.Δεν μπορεί όμως να παίξει ουτε νότα χωρίς να διαβάζει και δεν έχει μουσική αντίληψη(''αυτι'').Το άλλο παιδί μαθαίνει βιολί στο ωδείο αλλά κι αυτός αν δε βλέπει τις παρτιτούρες δεν μπορεί να ξεχωρίσει τη ντο απο την μι,δεν έχει αποκτήσει μουσικό αυτί.Είναι όντως δύσκολο να μάθεις μόνος σου αλλά τουλάχιστον να βρεις ένα καλό δάσκαλο που θα σε βοηθήσει χωρίς να σε κάνει ρομποτ.
2)Καθώς έχουν τα ίδια πατήματα με το βιολί ,είναι πιο εύκολο να βρείς πρώτα το σκοπό στο μαντολίνο ,επειδή ακριβώς έχει τάστα , και μετά να να προσπαθήσεις να τον βγάλεις στο βιολί.Αυτό δε το έβγαλα εγώ απο το νου μου.Ο αδερφός μου έτσι έμαθε μοναχός του βιολί και πολλοί καλοί φίλοι και μουσικοί γνωστοί μου το έχουν πει.Και προσωπικά οτι σκοπό καταφέρω να βγάλω στο μαντολίνο ,σιγα σιγά τον παλεύω και στο βιολί.

Τώρα απόψεις είναι αυτές.:)Εμένα ας πούμε δε μου αρέσει να παίζω διαβάζοντας νότες.Βαριέμαι όλες αυτές τις θεωρίες.Σκοτώνουν την ομορφιά της μουσικής.

Ο μόνος λόγος για τον οποίο φταίει το ωδείο, με την έννοια ότι σε ρομπότ, είναι για το ότι μαθαίνει θεωρία και αρμονία σε παιδιά μικρής ηλικίας. Στις περισσότερες περιπτώσεις είναι παιδιά δημοτικού αυτά που τελειώνουν τη θεωρία και αυτά είναι που "παπαγαλίζουν". Τώρα για μεγαλύτερες ηλικίες, δεν τίθεται θέμα. Οποιοσδήποτε >15χρονών μπορεί να κατανοήσει πλήρως όλες τις έννοιες της θεωρίας, αρμονίας, κλπ και να μάθει να παίζει στη στιγμή ότι του κατέβει στο κεφάλι, αρκεί να έχει όρεξη για πολλή, πολλή, πολλή εξάσκηση.

Το ωδείο είναι αναμφισβήτητα απαραίτητο και χρήσιμο, αρκεί να υπάρχει ωριμότητα από την πλευρά του μαθητή. Δεν έχω ακούσει κανέναν που τέλειωσε μουσική, να λέει ότι έμαθε άχρηστα πράγματα. Βέβαια υπήρξαν σημαντικοί καλλιτέχνες που έμαθαν μουσική μόνοι τους χωρίς να ξέρουν να διαβάζουν, αλλά αυτοί είτε είναι περιπτώσεις (Luis Armstrong, Jimi Hendrix), είτε έμαθαν μουσική από μικρή ηλικία και ζούσαν μαζί της (παραδοσιακοί καλλιτέχνες).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Eruyomo

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 39 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Χανιά (Χανιά). Έχει γράψει 1,505 μηνύματα.
Παλίοτερα δεν υπήρχαν tabs και δεν υπήρχαν instructional videos ούτε υπήρχε το transcribe για να πειράζεις την ταχύτητα των solo που έβγαζες. Παλιότερα ούτε CD δεν υπήρχαν εδώ που τα λέμε και καθόταν ο έρμος ο κιθαρίστας να τα βγάλει με την κασσέτα μπρος πίσω. Και ναι, ανέπτυσσε έτσι καλύτερα κάποιες ικανότητες, να ακούει καλύτερα να καταλαβαίνει καλύτερα. Αλλά στο χρόνο που του έπαιρνε για να βγάλει ένα σόλο, ο σημερινός κιθαρίστας μπορεί να βγάλει ένα σόλο, να κάνει ασκήσεις τεχνικής, να μελετήσει αυτοσχεδιασμό και να βάλει και το earrope(ή κάποιο αντίστοιχο πρόγραμμα ear training) και να εξασκήσει και το αυτί του. Μη λέμε ότι θέλουμε. Αν καθόταν ο καθένας από εμάς που προσπαθούμε να μάθουμε να παίζουμε και αφιέρωνε τον ίδιο χρόνο που αφιέρωνε ένας κιθαρίστας πριν 10 χρόνια, μια χαρά θα ακούγαμε και μια χαρά θα παίζαμε. Για αυτό εξάλλου και βλέπεις ότι βγαίνουν κιθαρίστες και γενικότερα οργανοπαίκτες από πανεπιστήμια και είναι μηχανές που παίζουν κυριολεκτικά τα πάντα με δολοφονική ακρίβεια.

Επίσης όταν κάποιος ξεκινάει ένα όργανο πρέπει να μάθει κατ'αρχήν τα βασικά της τεχνικής ώστε να μη καταστρέψει και τα χέρια του και να θέσει τη βάση για παρακάτω. Συνήθως αυτό το κάνεις με τη βοήθεια κάποιου δασκάλου. Και με τον καιρό και τη βροχή αρχίζεις κιόλας να ακούς τι παίζει ο τάδε κιθαρίστας/βιολιστής/πιανίστας. Θεωρώ πως δεν είναι κάτι που πρέπει να κυνηγήσεις από την αρχή.

+1
:xixi:
Καλά τα λες.
Μπαίνε όμως MSN που σε θέλω, άντε!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top