Ο ρόλος του φροντιστηρίου στην εκπαίδευση των νέων και η σχέση με το σχολείο

klean

New member

Ο Κλεάνθης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αγία Παρασκευή (Αττική). Έχει γράψει 2,704 μηνύματα.
Δεν νομίζω ότι υπάρχει ένας τρόπος να διδάξεις μια ξένη γλώσσα. Μακάρι να ήταν έτσι, θα είχαμε λύσει προ πολλού τα προβλήματά μας. Για την ένωση καθηγητών που λες, δώσε μας εδώ μια σχετική πηγή, καλό είναι να υπάρχει, κι εγώ την έψαχνα το μεσημέρι.

Edit: Βρήκα κάτι. Ας διαβάσουμε λοιπόν και ας βγάλουμε συμπέρασμα, γενικά συμφωνώ. Δείτε τι λένε για ΚΠΓ.

Δηλαδή στέκει από πρακτικής σκοπιάς το να έχουμε πενταμελή τμήματα στα σχολεία; Στέκει επιστημονικά (παιδαγωγικά) το να διαιρούμε τους μαθητές σε επίπεδα με βάση την απόδοσή τους; Εγώ έχω διαβάσει πως όχι. Τέλος πάντων, ό,τι και να ισχύει, αν για να εκφράσουμε γνώμη πρέπει να έχουμε 3 πτυχία και 5 μεταπτυχιακά, συνέδρια και τα λοιπά, τότε σίγουρα κάτι δεν πάει καλά.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Fast

Well-known member

Ο Θεόδωρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Ελβετία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,861 μηνύματα.
Το εγώ μου να το βάλω κάτω, αλλά όχι και να παριστάνω ότι δεν ξέρω τη δουλειά μου. Αυτό θα ήταν γελοίο δεδομένου ότι, από όποια πλευρά και να το δεις, δεν είμαι χθεσινή.

Πάτε να πείτε εξυπνάδες σε κανέναν νευροχειρούργο, ξέρετε, για το πώς κάνει εγχειρήσεις. Δεν μπορεί, κάποια γνώμη θα έχετε και γι' αυτό.
Μα δεν είπε κανείς πως δεν ξέρεις τη δουλειά σου, καθώς αν ίσχυε κάτι τέτοιο τότε κανείς δε θα ήξερε τίποτα. Δεν ξέρω τι συμβαίνει στη νευροχειρουργική και η ιατρική είναι πολύ πρόσφατη επιστήμη, αλλά θα μου 'κανε εντύπωση αν δεν άλλαξε τουλάχιστον αρκετά μέσα στα χρόνια.

Ιδίως τη σήμερον ημέρα, όπου η πρωτοπορία στην παιδεία έχει αρχίσει να επιταχύνεται, είναι τρελό να πιστεύεις πως σε 20 χρόνια από τώρα τα πράγματα θα είναι τα ίδια καθώς μόλις έχουμε αρχίσει να εξερευνάμε πολλά πράγματα όπως την κατάλληλη ψυχολογία για μάθηση, την εκπαίδευση και την αξιολόγηση των καθηγητών(ο Gates πρέπει να χει μιλήσει γι' αυτά), και την αξιοποίηση της τεχνολογίας. Είναι ανθρώπινη τάση να πιστεύουμε πως τα πράγματα δε θα αλλάξουν και πως κατέχουμε τη γνώση σε κάτι αφού έχουμε ασχοληθεί τόσο, αλλά σχεδόν πάντα είναι λάθος. Τα μαθηματικά του 19ου αιώνα είναι λάθος, οι προπονητικές αρχές του στίβου του 20ου αιώνα είναι λάθος και οι μέθοδοι διδασκαλίας του 21ου αιώνα είναι λάθος, αλλά οι περισσότεροι πιστεύουν πως η ιστορία γράφτηκε.

Fast, ο τρόπος που γράφω έχει γίνει ο εφιάλτης μου :P , μου έγινε νωρίς συνήθειο και προσπαθώ να το κόψω, τον εκθεσά μου ρώτα τι τραβήξαμε πρόπερσι στις Πανελλαδικές :P
Δεν είπα τίποτα για το πως γράφεις, αλλά για το ότι προτείνεις σοβαρές αλλαγές για κάτι που δεν σχετίζεσαι άμεσα και δε θα δεις αρνητικές συνέπειες σε περίπτωση που αποτύχει(skin in the game). Όχι πως οι απόψεις είναι απαραίτητα λάθος.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Nina-nana

Well-known member

Η Nina-nana αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής . Έχει γράψει 1,440 μηνύματα.
Δεν νομίζω ότι υπάρχει ένας τρόπος να διδάξεις μια ξένη γλώσσα.
Για το μποζόνιο του Higgs τι γνώμη έχεις; Ξέρεις, μιας και λέμε τη γνώμη μας επί παντός επιστητού, κρίμα να περιοριστούμε στη διδασκαλία ξένων γλωσσών...

Σοβαρά τώρα, όχι δεν υπάρχει μόνο ένας τρόπος. Υπάρχουν όμως σωστοί τρόποι και λάθος τρόποι. Το ελληνικό σχολείο έχει πάρει όλους τους λάθος τρόπους και τους έχει δοξάσει.

Για την ένωση καθηγητών που λες, δώσε μας εδώ μια σχετική πηγή, καλό είναι να υπάρχει, κι εγώ την έψαχνα το μεσημέρι.
http://www.xeniglossa.gr/deyterobathmia/6205/giati-diamartyretai-i-panellinia-enosi-kathigiton-agglikis-dimosias-ekpaideusis-gia-ta-epipeda

Δηλαδή στέκει από πρακτικής σκοπιάς το να έχουμε πενταμελή τμήματα στα σχολεία; Στέκει επιστημονικά (παιδαγωγικά) το να διαιρούμε τους μαθητές σε επίπεδα με βάση την απόδοσή τους; Εγώ έχω διαβάσει πως όχι. Τέλος πάντων, ό,τι και να ισχύει, αν για να εκφράσουμε γνώμη πρέπει να έχουμε 3 πτυχία και 5 μεταπτυχιακά, συνέδρια και τα λοιπά, τότε σίγουρα κάτι δεν πάει καλά.
Από πρακτικής σκοπιάς δεν στέκει το να έχουμε πενταμελή τμήματα στα σχολεία. Από πράκτικής σκοπιάς δεν στέκει ούτε το να έχουμε 10μελή ή 15μελή τμήματα, ειδικά άμα τα θέλουμε να είναι και ομοιογενή (και σε παρακαλώ πες μου πού διάβασες ότι δεν οφελεί η ομοιογένεια την ξενόγλωσση τάξη και σου υπόσχομαι να σκίσω ένα πτυχίο - αλλά να το διάβασες σε σύγγραμμα, όχι να το δημοσίευσε ο κολλητός σου ο Γιάννης στον τοίχο του στο Facebook).

Από πρακτικής άποψης, με τα τωρινά δεδομένα, δεν μπορούμε να διδάξουμε στο σχολείο επαρκώς ξένες γλώσσες, γι' αυτό το λόγο από πρακτικής άποψης πάντα δεν μπορούμε να πατάξουμε την κακή παραπαιδεία, εκτός αν κάνουμε μερικές τζούρες και αρχίσουμε να ονειρευόμαστε νεράιδες.

Από πρακτικής άποψης αυτό είναι το γενικότερο πρόβλημα. Το δημόσιο σχολείο είναι κατώτερο των περιστάσεων και αυτό συντηρεί τα φροντιστήρια. Και δυστυχώς για εσάς τους στρατευμένους, ακόμα κι αν αύριο έκλειναν όλα τα φροντιστήρια, το δημόσιο σχολείο δεν θα καλυτέρευε ούτε τόσο δα, πολύ απλά γιατί τα φροντιστήρια αυτή τη στιγμή δεν είναι μέρος του προβλήματος, αλλά αποτελούν λύση ανάγκης.
 

klean

New member

Ο Κλεάνθης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αγία Παρασκευή (Αττική). Έχει γράψει 2,704 μηνύματα.
Δεν προσπαθώ να επιβάλλω κάτι ως σωστό για θέματα στα οποία δεν ειδικεύομαι. Επειδή όμως αυτά που συζητάμε είναι κυρίως πολιτικά, λέω την άποψή μου. Και έχω αςχοληθεί με τα εκπαιδευτικά θέματα ως ένα σημείο, δεν είμαι κανένα παιδάκι που γράφει ότι ονειρεύτηκε χθες. Σαφώς και οι ειδικοί έχουν προβάδισμα. Όμως δε μπορώ πχ να συμφωνήσω με μια πρόταση που διαιρεί τους μαθητές σε επίπεδα απόδοσης. Για παιδαγωγικούς, ψυχολογικούς λόγους αλλά και λόγους δημοκρατίας, ίσων ευκαιριών κλπ. Έρευνες λένε πως και οι πιο ανεβασμένοι μαθητές επωφελούνται περισσότερο σε μικτές παρά σε ομοιογενείς τάξεις. Επιφυλάσσομαι να δώσω πηγή, προς το παρόν όποιος θέλει ας διαβάσει αυτό. Είναι ευανάγνωστο.

Συμφωνούμε στην ανάγκη αναβάθμισης του δημόσιου σχολείου. Δεν είπε κανείς ότι αν καταργήσουμε τα φροντιστήρια θα βελτιωθεί τίποτα. Αντίθετα, αν αναβαθμιστεί το σχολείο, θα περιοριστεί η παραπαιδεία. Άρα, τα φροντιστήρια είναι έκφραση του προβλήματος που διατρέχει το σχολείο.

Διάβασα αυτό που έστειλες για τα επίπεδα. Ακόμα λοιπόν και η ένωση αυτή αποδέχεται ότι ο μόνος λόγος για τον οποίο δικαιολογούνται τα επίπεδα μαθητών είναι η μέχρι τώρα κακή οργάνωση του σχολείου που δημιουργούσε αντικειμενικές ανομοιογένειες! Και λέει πως όταν εξομαλυνθεί η κατάσταση, μπορεί τα επίπεδα να είναι και περιττά. Συμφωνώ! Δεν είναι αντίθετο στη λογική μου, κι εγώ μίλησα για προϋπόθεση ενιαίου προγράμματος σπουδών.
 

Remmy

New member

Ο Remmy αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών , Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 11 μηνύματα.
Κατά δικιά μου γνώμη το φροντιστήριο είναι αποτέλεσμα 2 αιτιών: 1) Την αναποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού μας συστήματος->Λίγες ώρες στα μαθήματα κατεύθυνσης, άσκοπα και απερίσκεπτα μαθήματα στην Γ λυκείου όπου ο μαθητής κατά 95% διαβάζει τα μαθήματα των πανελληνίων που καλείται να εξεταστεί, μεγάλος αριθμός ατόμων σε ένα τμήμα, κάποιοι καθηγητές απλά το μόνο που τους νοιάζει είναι να μπουν στην τάξη να βγάλουν την ύλη και να την κάνουν, χωρίς να τους ενδιαφέρει αν ο μαθητής κατανόησε πλήρως αυτά που δίδαξε
2) Σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, η νοοτροπία της ελληνικής κοινωνίας έχει αλλάξει, συγκεκριμένα βλέπουμε όλο και περισσότερα τα παιδιά να καταπιέζονται για να περάσουν σε ένα καλό πανεπιστήμιο και να πάρουν πτυχίο, στην εποχή των γονιών μας από ότι μου έχουν πει οι δικοί μου και έχω διακρίνει, δεν υπήρχε τέτοια καταπίεση σε σχέση με σήμερα η οποία στρέφει τα παιδιά προς τα φροντιστήρια.

Προσωπική μου άποψη? Για το σήμερα πιστεύω το να πηγαίνεις φροντιστήριο από γυμνάσιο είναι υπερβολικό, από πρώτη με δευτέρα λυκείου πιστεύω αρχίζει να σου χρειάζεται και ειδικά την Γ λυκείου όπου θα καλείσαι να δώσεις πανελλήνιες
 

Βλα

Well-known member

Ο Βλαδίμηρος αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών και Φοιτητής . Έχει γράψει 954 μηνύματα.
Έχοντας πάρει πρόσφατα πτυχίο και ψάχνοντας να βρω δουλειά σε φροντιστήριο ανακάλυψα φέτος τον θεσμό του "κέντρου μελέτης" και γενικά της φροντιστηριακής "μελέτης". Μετά από αυτό νομίζω ότι η παραπαιδεία έχει πάει πλέον σε άλλο επίπεδο. Μάλιστα απ' ότι άκουσα αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο αλλά λειτουργεί εδώ και πολλά χρόνια (ένας μου είπε πάνω από 10 χρόνια). Δεν ξέρω πόσο γνώριμο σας είναι αυτό το πράγμα, εγώ φέτος το συνάντησα για πρώτη φορά, αλλά η κεντρική ιδέα είναι ότι εδώ ο καθηγητής κατ' αρχάς δεν διδάσκει. Οι γονείς πληρώνουν ώστε να υπάρχει ένας "θετικός επιστήμονας" (ή αντίστοιχα θεωρητικός) που να λύνει όλες τις υποχρεώσεις του παιδιού και μόλις επιστρέφει το παιδί στο σπίτι οι γονείς να μην έχουν τίποτα στο κεφάλι τους. Εντωμεταξύ ο "καθηγητής" θα πρέπει να ασχοληθεί λίγο πολύ με όλα τα θετικού τύπου μαθήματα των μαθητών του (μαθηματικά, φυσική, χημεία, βιολογία, γεωγραφία) αλλά και συγχρόνως με κανένα από όλα αυτά με ουσιαστικό τρόπο. Απλά λύνει τα homework 5-6 παιδιών συγχρόνως εντός ενός 3ώρου και μάλιστα πληρώνεται για τρίωρη εργασία και με εξευτελιστικό ωρομίσθιο. Μια δουλειά εντελώς τσαπατσούλικη, πολύ δύσκολη και που εντέλει δεν κάνει μακροπρόθεσμα καλό ούτε στον εκπαιδευτικό που χάνει τον ρόλο του, ούτε στον μαθητή που πλέον δεν μαθαίνει τίποτα, αλλά πληρώνει για να του λύνει τις ασκήσεις ένας άγνωστος, δήθεν καθηγητής του. Λίγη ντροπή και λίγο φρένο επιτέλους με την παραπαιδεία.
 

nPb

Well-known member

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Σουηδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 13,509 μηνύματα.
Έχοντας πάρει πρόσφατα πτυχίο και ψάχνοντας να βρω δουλειά σε φροντιστήριο ανακάλυψα φέτος τον θεσμό του "κέντρου μελέτης" και γενικά της φροντιστηριακής "μελέτης". Μετά από αυτό νομίζω ότι η παραπαιδεία έχει πάει πλέον σε άλλο επίπεδο. Μάλιστα απ' ότι άκουσα αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο αλλά λειτουργεί εδώ και πολλά χρόνια (ένας μου είπε πάνω από 10 χρόνια). Δεν ξέρω πόσο γνώριμο σας είναι αυτό το πράγμα, εγώ φέτος το συνάντησα για πρώτη φορά, αλλά η κεντρική ιδέα είναι ότι εδώ ο καθηγητής κατ' αρχάς δεν διδάσκει. Οι γονείς πληρώνουν ώστε να υπάρχει ένας "θετικός επιστήμονας" (ή αντίστοιχα θεωρητικός) που να λύνει όλες τις υποχρεώσεις του παιδιού και μόλις επιστρέφει το παιδί στο σπίτι οι γονείς να μην έχουν τίποτα στο κεφάλι τους. Εντωμεταξύ ο "καθηγητής" θα πρέπει να ασχοληθεί λίγο πολύ με όλα τα θετικού τύπου μαθήματα των μαθητών του (μαθηματικά, φυσική, χημεία, βιολογία, γεωγραφία) αλλά και συγχρόνως με κανένα από όλα αυτά με ουσιαστικό τρόπο. Απλά λύνει τα homework 5-6 παιδιών συγχρόνως εντός ενός 3ώρου και μάλιστα πληρώνεται για τρίωρη εργασία και με εξευτελιστικό ωρομίσθιο. Μια δουλειά εντελώς τσαπατσούλικη, πολύ δύσκολη και που εντέλει δεν κάνει μακροπρόθεσμα καλό ούτε στον εκπαιδευτικό που χάνει τον ρόλο του, ούτε στον μαθητή που πλέον δεν μαθαίνει τίποτα, αλλά πληρώνει για να του λύνει τις ασκήσεις ένας άγνωστος, δήθεν καθηγητής του. Λίγη ντροπή και λίγο φρένο επιτέλους με την παραπαιδεία.
Αυτή η νοοτροπία ήδη υπάρχει τουλάχιστον 20 χρόνια στην...σοσιαλιστική Σουηδία, την Ολλανδία και Αγγλία. Στην μέση εκπαίδευση αυτών των χωρών επειδή ο όρος "teacher" δεν διαχωρίζεται από την πρωτοβάθμια στη δευτεροβάθμια, δεν δίνεται καμία σημασία, διαχωρισμός και σεβασμός για τους θετικούς επιστήμονες που μπορεί να διδάσκουν κάποια βασικά μαθήματα, όπως τα Μαθηματικά. Έτσι βλέπεις, άκυρες ειδικότητες (π.χ. λογιστική ή θεολογίας) να είναι καθηγητής των Μαθηματικών επειδή ξέρει να λύνει δυο εξισώσεις αλλά φυσικά χωρίς να έχουν απαιτήσεις για την φορμαλιστική εξήγηση. Οι γονείς είναι ικανοποιημένοι με αυτό γιατί οι περισσότεροι έχουν οικογενειακά προβλήματα (αλκοολισμό, συμβίωση, ξυλοδαρμοί, ναρκωτικά κτλ). Γι' αυτούς τα πολλά πολλά είναι μόνο για το Πανεπιστήμιο. Έτσι βλέπεις ο τρόπος που διδάσκονται τα Μαθηματικά ή η Φυσική είναι πραγματικά να τραβάς φάσκελα και να λες ότι απλά είναι χάσιμο χρόνου. Δεν είναι τυχαίο ότι αρκετοί εκπαιδευτικοί σ' αυτές τις χώρες παραιτούνται, αλλάζουν εργασιακό τομέα και οι σχολικές μονάδες μένουν με διδακτικά κενά στα μέσα της χρονιάς. Έτσι προχωράει το έτος με διδακτικές λύσεις του ποδαριού.

Έτυχε μια περίοδο να διδάξω σε Σουηδικό σχολείο και μου έτυχε το εξής περιστατικό: στο τμήμα "ειδικής αγωγής" του σχολείου ήταν ένας ψυχολόγος που γενικά σνόμπαρε την ομάδα Μαθηματικών του σχολείου (άλλο θέμα αυτό). Ο συγκεκριμένος ήταν να διδάξει σε ένα παιδάκι με μαθησιακές δυσκολίες και δεν ήξερε να του πει 2 βασικές ιδιότητες των ισοσκελών τριγώνων αλλά παρ' όλα αυτά δίδασκε και Μαθηματικά. Θυμάμαι με ρωτούσε μπροστά στον μαθητή να του πω περιληπτικά για τα τρίγωνα. Το παιδί παίζει να ήταν στον κόσμο του λόγω των προβλημάτων. Γενικά κάπως έτσι διδάσκουν και φυσικά επικρατεί θράσος. Θυμάμαι Φυσικός ήταν ένας απόφοιτος Διαιτολογίας.

Έχοντας πάρει πρόσφατα πτυχίο και ψάχνοντας να βρω δουλειά σε φροντιστήριο ανακάλυψα φέτος τον θεσμό του "κέντρου μελέτης" και γενικά της φροντιστηριακής "μελέτης". Μετά από αυτό νομίζω ότι η παραπαιδεία έχει πάει πλέον σε άλλο επίπεδο. Μάλιστα απ' ότι άκουσα αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο αλλά λειτουργεί εδώ και πολλά χρόνια (ένας μου είπε πάνω από 10 χρόνια). Δεν ξέρω πόσο γνώριμο σας είναι αυτό το πράγμα, εγώ φέτος το συνάντησα για πρώτη φορά, αλλά η κεντρική ιδέα είναι ότι εδώ ο καθηγητής κατ' αρχάς δεν διδάσκει.
Αυτή η κεντρική ιδέα είναι "εισαγόμενη" από τη Δύση. Οι περισσότεροι γονείς των Ελληνόπουλων επειδή έχουν άλλα πιο σημαντικά (ψυχολογικά) θέματα για τη ζωή τους, λογικό είναι να έχουν απαιτήσεις ανάλογες της νοημοσύνης τους. Η παιδεία έχει πάρει την κατιούσα και κατά συνέπεια, η παραπαιδεία να ακολουθεί. Η εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης θα παράξει μεγάλο ποσοστό αγραμματοσύνης σε θεμελιώδεις γνώσεις και θα γίνει έντονο τις επόμενες δεκαετίες, από τους σημερινούς 5χρονους όπου λόγω της υπερ-εξειδικευμένης και εξατομικευμένης online διδασκαλίας θα υπάρχει ανεπάρκεια σφαιρικής σκέψης και απουσία συνδυαστικής λογικής.

Η γενική παιδεία και το σωστό υπόβαθρο θα είναι προσβάσιμο μόνο από μια οικονομική ελίτ που θα μπορεί να σπουδάζει και στα Πανεπιστήμια. Η πλειονότητα απλά δεν θα σπουδάζει γι' αυτό και η κυβέρνηση σχεδιάζει να ρίξει πακτωλό χρημάτων στην τεχνική εκπαίδευση, δια βίου πιστοποίηση (δες τι γίνεται με τις πιστοποιήσεις από Πανεπιστήμια και καλά για τον ΑΣΕΠ: 400 ώρες εκμάθηση γιόγκας σε περιβάλλοντα Linux) επειδή η κανονική φοίτηση θα έχει κριτήρια που οι περισσότεροι δεν θα τα πληρούν. Εφιαλτικό ένα τέτοιο σενάριο, αλλά η τάξη πραγμάτων εκεί μας πάει.

Ο κόσμος πλέον όλη τη μέρα σπαταλάει μεγάλο κεφάλαιο σε καταναλώσιμα είδη νέας τεχνολογίας με αποτέλεσμα η μάθηση να είναι απλή "επίλυση" κάποιων ασκήσεων για την επόμενη μέρα (με μασημένη μεθοδολογία). Έτσι αρχίζουν και οι παρεμβατισμοί από άσχετους (γονείς, φροντιστηριάρχες, δημάρχους κλπ) για το πως πρέπει και τι πρέπει να διδάσκονται στα Μαθηματικά. Οι γονείς θέλουν απλά να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο από τα παιδιά τους και φυσικά να τα έχουν απασχολημένα με "δραστηριότητες". Αν μάθουν ή όχι Μαθηματικά, είναι δικό τους πρόβλημα. Η πολιτεία από την άλλη, έχει τα Μαθηματικά...χεσμένα (ας μου επιτραπεί μια τέτοια έκφραση) με πολλούς τρόπους (τα έχουμε πει σε άλλα θέματα). Έτσι είμαστε μια ωραία οικογένεια. Άκουσες ποτέ τον Άδωνι να μιλήσει για το πως οι Φυσικομαθηματικές επιστήμες θα φέρουν πραγματική κάθετη βιομηχανική ανάπτυξη στην Ελλάδα; Μιλάει για κάτι Πάρκα 4ης γενιάς χωρίς να γνωρίζουμε τι μικροκομματικά συμφέροντα εξυπηρετούνται, τα Πάρκα 1,2,3ης γενιάς που είναι;

Από θέμα τίτλων, κοπανιστού αέρα και ονομασιών στην Ελλάδα: κέντρα μελέτης, κέντρα παιδείας, χώρος της παιδείας κτλ πάμε μπροστά. Από ουσία όμως, πιάνουμε πάτο...κρίμα! Με τόση τεχνολογία να μην δίνεται η δυνατότητα να εκτοξευτεί η Μαθηματική Διδασκαλία και το επίπεδο ολοένα να είναι χαμηλότερο ακόμη και από εποχές που οι άνθρωποι πήγαιναν ξυπόλητοι στο σχολείο. :hmm:
 
Τελευταία επεξεργασία:

Μάρκος Βασίλης

Well-known member

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών , Μεταπτυχιακός φοιτητής σε MSc in Cognitive Systems, OUC και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,628 μηνύματα.
Έχοντας πάρει πρόσφατα πτυχίο και ψάχνοντας να βρω δουλειά σε φροντιστήριο ανακάλυψα φέτος τον θεσμό του "κέντρου μελέτης" και γενικά της φροντιστηριακής "μελέτης". Μετά από αυτό νομίζω ότι η παραπαιδεία έχει πάει πλέον σε άλλο επίπεδο. Μάλιστα απ' ότι άκουσα αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο αλλά λειτουργεί εδώ και πολλά χρόνια (ένας μου είπε πάνω από 10 χρόνια). Δεν ξέρω πόσο γνώριμο σας είναι αυτό το πράγμα, εγώ φέτος το συνάντησα για πρώτη φορά, αλλά η κεντρική ιδέα είναι ότι εδώ ο καθηγητής κατ' αρχάς δεν διδάσκει. Οι γονείς πληρώνουν ώστε να υπάρχει ένας "θετικός επιστήμονας" (ή αντίστοιχα θεωρητικός) που να λύνει όλες τις υποχρεώσεις του παιδιού και μόλις επιστρέφει το παιδί στο σπίτι οι γονείς να μην έχουν τίποτα στο κεφάλι τους. Εντωμεταξύ ο "καθηγητής" θα πρέπει να ασχοληθεί λίγο πολύ με όλα τα θετικού τύπου μαθήματα των μαθητών του (μαθηματικά, φυσική, χημεία, βιολογία, γεωγραφία) αλλά και συγχρόνως με κανένα από όλα αυτά με ουσιαστικό τρόπο. Απλά λύνει τα homework 5-6 παιδιών συγχρόνως εντός ενός 3ώρου και μάλιστα πληρώνεται για τρίωρη εργασία και με εξευτελιστικό ωρομίσθιο. Μια δουλειά εντελώς τσαπατσούλικη, πολύ δύσκολη και που εντέλει δεν κάνει μακροπρόθεσμα καλό ούτε στον εκπαιδευτικό που χάνει τον ρόλο του, ούτε στον μαθητή που πλέον δεν μαθαίνει τίποτα, αλλά πληρώνει για να του λύνει τις ασκήσεις ένας άγνωστος, δήθεν καθηγητής του. Λίγη ντροπή και λίγο φρένο επιτέλους με την παραπαιδεία.
Πράγματι, έχει τύχει να εργαστώ σε τέτοιο πράγμα για έναν χρόνο, ήταν όντως κάπως έτσι οι απαιτήσεις και των γονέων και των αφεντικών. Ωστόσο, μετά ανακάλυψα ότι σε κάποια κέντρα μελέτης πράγματι γίνεται δουλειά, όπως κανονικά μαθήματα όπου χρειάζονται, επιπρόσθετο υλικό που ζητείται από τους εκπαιδευτικούς για να παρέχεται στα παιδιά, προετοιμασία για εξετάσεις προτύπων κ.λπ., που έχει ένα αρκετά μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τους εκπαιδευτικούς και όφελος για τα παιδιά.

Κάτι ακόμα πιο αστείο με τα κέντρα μελέτης είναι ότι τόσες διοικήσεις στο υπουργείο παιδείας κάνουν τις πάπιες. Δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο που να τα καλύπτει, με αποτέλεσμα να μη χρειάζεται παιδαγωγική επάρκεια για να δουλέψει κανείς σε αυτά. Άλλωστε, τα περισσότερα λειτουργούν εντός Κέντρων Ξένων Γλωσσών τα οποία, ούτως ή άλλως, μέσα στην κρίση μετασχηματίστηκαν σε Κέντρα Δια Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ) - για διάφορους λόγους - με αποτέλεσμα όταν προσλαμβάνεσαι σε ένα κέντρο μελέτης να εργάζεσαι, στα μάτια του κράτους, σε ένα ΚΔΒΜ οπότε και να μην απαιτείται παιδαγωγική επάρκεια...
 

Κλημεντίνη

Well-known member

Η Κλημεντίνη αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής . Έχει γράψει 1,401 μηνύματα.
Έχοντας πάρει πρόσφατα πτυχίο και ψάχνοντας να βρω δουλειά σε φροντιστήριο ανακάλυψα φέτος τον θεσμό του "κέντρου μελέτης" και γενικά της φροντιστηριακής "μελέτης". Μετά από αυτό νομίζω ότι η παραπαιδεία έχει πάει πλέον σε άλλο επίπεδο. Μάλιστα απ' ότι άκουσα αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο αλλά λειτουργεί εδώ και πολλά χρόνια (ένας μου είπε πάνω από 10 χρόνια). Δεν ξέρω πόσο γνώριμο σας είναι αυτό το πράγμα, εγώ φέτος το συνάντησα για πρώτη φορά, αλλά η κεντρική ιδέα είναι ότι εδώ ο καθηγητής κατ' αρχάς δεν διδάσκει. Οι γονείς πληρώνουν ώστε να υπάρχει ένας "θετικός επιστήμονας" (ή αντίστοιχα θεωρητικός) που να λύνει όλες τις υποχρεώσεις του παιδιού και μόλις επιστρέφει το παιδί στο σπίτι οι γονείς να μην έχουν τίποτα στο κεφάλι τους. Εντωμεταξύ ο "καθηγητής" θα πρέπει να ασχοληθεί λίγο πολύ με όλα τα θετικού τύπου μαθήματα των μαθητών του (μαθηματικά, φυσική, χημεία, βιολογία, γεωγραφία) αλλά και συγχρόνως με κανένα από όλα αυτά με ουσιαστικό τρόπο. Απλά λύνει τα homework 5-6 παιδιών συγχρόνως εντός ενός 3ώρου και μάλιστα πληρώνεται για τρίωρη εργασία και με εξευτελιστικό ωρομίσθιο. Μια δουλειά εντελώς τσαπατσούλικη, πολύ δύσκολη και που εντέλει δεν κάνει μακροπρόθεσμα καλό ούτε στον εκπαιδευτικό που χάνει τον ρόλο του, ούτε στον μαθητή που πλέον δεν μαθαίνει τίποτα, αλλά πληρώνει για να του λύνει τις ασκήσεις ένας άγνωστος, δήθεν καθηγητής του. Λίγη ντροπή και λίγο φρένο επιτέλους με την παραπαιδεία.
Υπάρχει παρα πολλα χρόνια .
Στην πολη μου ήταν παρα πολυ συνηθισμένο.
Μάλιστα όποιος εμφανιζόταν στο δημοτικό με λυμενες ασκήσεις αλλα αποδεικνυόταν τυχαία οτι δεν ήξερε ,του έβγαινε η ρετσινιά οτι πηγαίνει στο κέντρο μελέτης.
Υποθέτω θα υπάρχουν και εξαιρεσεις οπως λεει ο Μαρκος Βασίλης.

Βέβαια το πρόβλημα ξεκινάει απο το γεγονός οτι η εργασία των γονιών ειναι συνήθως 9-5 και το σχολείο τελειώνει το αργότερο στις 2 .
Στη Ελλάδα ειναι δεδομένο οτι το μικρο παιδάκι το διαβάζουν σπίτι.
Και απο τον δάσκαλο αλλα κι απο ολο το εκπαιδευτικό σύστημα εν γένει.
Γονεις που δεν έχουν αυτη τη δυνατότητα καταφεύγουν σε κέντρα μελέτης χωρίς να γνωρίζουν ουσιαστικά τι καταστροφή γίνεται .

Δεν ειναι καθόλου τυχαίο που (συνήθως) οι πραγματικά καλοι μαθητές μετεπειτα ειναι παιδιά που ειχαν την τύχη να έχουν γονείς / γιαγιάδες / εκπαιδευτικούς εκτός σχολείου που όντως ασχολήθηκαν μαζι τούς στα πρώτα τους βήματα.

Θεωρητικά μονο έχουμε ισότητα στη εκπαίδευση .
Κατα τα αλλα χρειάζονται πολύ παραπανω πράγματα απο ο.τι προσφέρει το σχολείο για να ανταπεξέλθει κάνεις , και αυτο ειναι εμφανές ήδη απο το δημοτικό.
It takes a village .
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top