Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο;

Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο;
Η ψήφος σας θα προβάλεται δημόσια.

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 528)

Kirdou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Kirdou αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 1,095 μηνύματα.
Πάντως σαν γλώσσα κάτ εμέ είναι σαφώς πιο ωραία τα Λατινικά.Η βάση πολλών σύγχρονων γλωσσών(Γαλλικά,Ιταλικά κοκ) και η γλώσσα της Αρχαίας Ρώμης και του Μεσαίωνα.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

venividivici43946

Διάσημο μέλος

Ο venividivici43946 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,392 μηνύματα.
Ααα οκ, τώρα το γυρνάμε στην ειρωνεία και προσπαθούμε να μειώσουμε αυτόν που έχει αντίθετη άποψη, προβάλλοντας πως είναι μικρός/μικρή για να διατυπώσει την γνώμη του. Αντί να παρουσιάσεις κανένα επιχείρημα, προσπαθείς να βγεις από πάνω με άλλους τρόπους. Άιντε.

Σε πληροφορώ πως η ηλικία μου δεν επηρεάζει απαραίτητα την ακεραιότητα των απόψεων μου και μπορεί να ξέρω πολλά παραπάνω πράγματα σε σχέση με κάποιον μεγαλύτερης ηλικίας.

Αυτό με το εξωτερικό το έχουμε διαβάσει 100000000 φορές σε αυτό το τόπικ. Πήγαινε στην σελίδα 7 να δεις την απάντηση του vassilis498.

Αγαπητή οξύθυμη,

Έχε ό,τι άποψη θέλεις. Δικαιωμά σου. Όμως, για το δικό σου καλό, μην τα πεις αυτά σε κύκλους μορφωμένων. Δε θες να βιώσεις την έννοια "γίνομαι περίγελος". Περιορίσου στους χαχόλους που νομίζουν ότι το αυγό είναι με β κοκ.
Αυτό πάει και στους λοιπούς θιασώτες της κατάργησης των αρχαίων.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Go_for_it!

Δραστήριο μέλος

Ο Go_for_it! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 639 μηνύματα.
@aggressive
Γιατί έχεις τέτοιο απωθημένο με τα αρχαία; Σε ανάγκασε κανείς να τα μάθεις; Γιατί το χειρότερο που μπορούν να σου κάνουν στο γυμνάσιο είναι να σου κατεβάσουν το βαθμό, όπως γίνεται και στα περισσότερα μαθήματα...

Ίσως να τα έχεις δεί με κακό μάτι. Ως προς τη λογική, μοιάζουν κατά πολύ με τα μαθηματικά.

(μαθηματικά)------------------------------------------------(αρχαία)
Θεωρία-Ασκήσεις-Προβλήματα. Κανόνες-Γραμματική-Συντακτικό.

Παραδέχομαι ότι, μαζί με την άλγεβρα, τη γεωμετρία και, γενικότερα, τα μαθήματα που ασχολούνται με τις θετικές επιστήμες, ώρες-ώρες μπορεί να σε μπουχτίσουν. Τα αρχαία, όμως, σου παραδίδουν άφθονα χρήσιμα κολπάκια και τεχνικές για να κατανοήσεις τόσο την αρχαία ελληνική γλώσσα και να "ξεκλειδώσεις τα μυστικά της όσο και (για να κατανοήσεις) τη νέα ελληνική. And mark my words: άπαξ και ξεκινήσεις να εντρυφάς σ'αυτή, πιθανότατα να την έχεις σε εξίσου εκτίμηση με τα μαθηματικά.

Αναφορικά σε προηγούμενη δημοσίευσή σου, κατά την οποία ισχυριζόσουν ότι το παρελθόν μας δεν ασκεί καμία επιρροή στο παρόν και το μέλλον και, άρα, δεν αξίζει να έρθουμε σε επαφή μαζί του, οφείλω να σου πώ πως ποτέ δε θα καταφέρεις να κατανοήσεις την ελληνική γλώσσα στο 100%. Σεβαστή άποψη, αλλά με το να απαρνείσαι την πολιτιστική και γλωσσική μας κληρονομιά, η οποία αποτελεί κατά έναν τρόπο και την προίκα μας, είναι σαν να μην αποδέχεσαι τις ευκαιρίες που σου δίνονται απλόχερα να ανελιχθείς πνευματικώς στη ζωή σου. Μένεις στο κάτι (π.χ. 50%) και δεν προχωράς στο κάτι παραπάνω (60% = 50% + 10%). Και από τη στιγμή που μπορείς, γιατί να μην το κάνεις; :)

(ελπίζω να μην έχω καταντήσει κάπως γραφικός και κουραστικός)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nioniosmeg

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Άδης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Κέρκυρα (Κέρκυρα). Έχει γράψει 1,949 μηνύματα.
[...]Ως προς τη λογική, μοιάζουν κατά πολύ με τα μαθηματικά.

(μαθηματικά)------------------------------------------------(αρχαία)
Θεωρία-Ασκήσεις-Προβλήματα. Κανόνες-Γραμματική-Συντακτικό.[...]

Όχι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Go_for_it!

Δραστήριο μέλος

Ο Go_for_it! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 639 μηνύματα.

aggressive

Πολύ δραστήριο μέλος

Η aggressive αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 957 μηνύματα.
Και γι'αυτό το θέμα είχα δημιουργήσει τοπικ: https://ischool.e-steki.gr/showthread.php?t=100710 :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Go_for_it!

Δραστήριο μέλος

Ο Go_for_it! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 639 μηνύματα.
Και γι'αυτό το θέμα είχα δημιουργήσει τοπικ: https://ischool.e-steki.gr/showthread.php?t=100710

Καίτοι, το θέμα αυτό αφορά μέρος των επιχειρημάτων που παραθέτω παραπάνω.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DrHouse

Διάσημο μέλος

Ο intelligentsia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο ΗΠΑ (Αμερική). Έχει γράψει 3,560 μηνύματα.
Αυτο ακριβως λεω κι εγω, τα αρχαια ελληνικα ειναι μια πρωικμη μορφη των νεων ελληνικων, το ειπα και πριν και παλι κανενας δεν επιχειρει να το καταριψει. Τα αρχαια εξελιχθηκαν εγιναν νεα, ΤΕΛΟΣ δεν υπαρχει λογος να γυριζουμε πισω.

Τελευταια φορα που το αναφερω: Πειτε μου ΠΟΥ βοηθουν εναν μαθητη γυμνασιου τα αρχαια ελληνικα.

Υ.Γ.: Θυμηθηκα μολις τωρα οτι στην Α Λυκειου καναμε 6 ωρες την εβδομαδα αρχαια και μονο 2 ωρες Νεοελληνικη Γλωσσα, πραγματικο ΕΓΚΛΗΜΑ

Καλα,ας τους αφησουμε να ωρυονται και να κανουν επικλησεις στην ''ορθη'' γραμματικη των αρχαιων,και στο συνθετο εννοιολογικο και λεξιλογικο πλουτο που διαθετουν.Τα αρχαια δεν θα γινουν επισημη καθολικη γλωσσα ποτε,γιατι πολυ απλα δεν θα περασουν.Οπως και οτιδηποτε παλιο.

Πως λεμε οτι η Γη θα γινει με μαθηματικη ακριβεια κοκκινη,και οτι ο φασισμος θα ξεπεσει,ετσι ειναι και τα αρχαια :P:P:P
(Just kiddin)

Τι να κανουμε,αυτοι ειναι κοινωνικοι κανονες της εξελιξης κυριοι.Δεν καταλαβαινετε οτι το ζητημα ειναι πρακτικο?
Δεν καταλαβαινετε οτι η γλωσσα πρεπει να εξυπηρετει πρακτικους σκοπους?

Απο εκει και περα,μπορει να γραφει ο καθενας τα δοκιμια του σε οτι γλωσσα θελει.



ΥΓ-->Επισης,οσοι λενε οτι τα αρχαια ελληνικα δεν εχουν καμια σχεση με την μαθηματικη λογικη,κανουν λαθος.
Ειχα μελετησει ενα αγνωστο,που η γραμματικη του ειχε μαθηματικη λογικη.
Θα μπορουσα να το θεσω και ως παραδειγμα,αμα το ξεθαψω :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Rainbowarrior

Διάσημο μέλος

Ο Rainbowarrior αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 2,222 μηνύματα.
Νομίζω πως δεν έχει νόημα πλέον η συζήτηση. Είναι δεδομένο ότι δεν πρόκειται να καταργηθούν. Και αυτό, δικαίως, δε θα επιτραπεί από τους λόγιους-οι οποίοι γνωρίζουν τη γλώσσα και την ερμηνεύουν καλύτερα από κάθε άλλο.
Εκείνος που δεν προσπάθησε και δεν κατάφερε να τα γνωρίσει (χωρίς να είναι απόλυτα δική του η ευθύνη), θα εναντιώνεται.
Εκείνος που τα γνώρισε και μαγεύτηκε από εκείνα, καθώς και αντιλήφθηκε την προσφορά τους, θα τα υποστηρίζει.
Ένας φαύλος κύκλος.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Go_for_it!

Δραστήριο μέλος

Ο Go_for_it! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 639 μηνύματα.
Στην Α γυμνασιου παιζεις, δε κανεις αρχαια.Απο το λυκειου ξεκινα να γινεται σοβαρο μαθημα, με μεγαλυτερη ουσια.
Και ιδιαίτερα από τη β' λυκείου, με το άγνωστο, τα αρχαία αρχίζουν να αποκτούν υπόσταση. Είναι παλούκι μεν, αλλά το ευχαριστιέσαι δε :D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ερις

Περιβόητο μέλος

Η Ερις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,955 μηνύματα.
Δεν μπορεί να γίνει συζήτηση έτσι!! Και εγώ πιστεύω ότι από το δημοτικό τα παιδιά θα πρέπει να έχουν μια μικρή επαφή με τα αρχαία. Μικρή όμως όσο το σηκώνει η ηλικία και οι γνώσεις τους. Άποψή μου ,άποψή σου. Τι να κάνουμε δλδ; Ότι και να σας πούμε για την χρησιμότητα των αρχαίων δεν πείθεστε! Μάλλον είναι πολύ φτωχά τα επιχειρήματά μας για εσάς. Εγώ λέω να ψαχτείτε λιγάκι και μόνοι σας...
Ο Χριστός και η μάνα του! Τι είν' αυτά καλέ; Μαρία σοβαρέψου!!

Αλλά εντάξει γι' αυτό υπάρχουν οι απόψεις, για να αλλάζουν... καμμία ανθρώπινη κρίση δε μπορεί να εκληφθεί ως οριστική.
Πλέον τείνω περισσότερο προς την άλλη πλευρά. Ναι, καλά είναι τα αρχαία, αλλά μόνο για όποιον θέλει να ασχοληθεί μ' αυτά. Ωραίες οι απόψεις του Αριστοτέλη και του Πλάτωνα και η ιστορική μέθοδος του Θουκυδίδη είναι πραγματικά απίστευτη... αλλά ναι στην ουσία αυτό κρατάμε, τις απόψεις και τίποτα παραπάνω. Και αυτοί που τα διδάσκονται έξω -ναι σε στρατιωτικές σχολές και σχολές marketing στην Αμερική διδάσκονται Θουκυδίδη καθώς έχει πολύ ωραίες τεχνικές και μεθόδους μέσα...- δεν κλίνουν ρήματα και ουσιαστικά, ούτε τους νοιάζει αν ο τάδε εμπρόθετος δηλώνει σκοπό... τις ιδέες παίρνουν.
Ας κάνουμε κι εμείς το ίδιο.
Επίσης... για όλους όσους λένε ότι αν δεν ξέρεις πώς γράφονται -και γιατί γράφονται έτσι- ορισμένες φράσεις που έχουν μείνει από τα αρχαία... και ότι πρέπει να ξέρεις αρχαία για να τα γράφεις σωστά... εεε υπάρχει κι άλλη λύση...να μην τις χρησιμοποιούν, πραγματικά δεν υπάρχει λόγος.
Μην πεις "εν έτη 2012" πες "το 2012" μην πεις "εν πάσει περιπτώση" πες "σε κάθε περίπτωση" ή κάπως αλλιώς, ντάξει δε χάθηκε και ο κόσμος... Φαίνεσαι και γελοίος από κάποιο σημείο και μετά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

aggressive

Πολύ δραστήριο μέλος

Η aggressive αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 957 μηνύματα.
Ο Χριστός και η μάνα του! Τι είν' αυτά καλέ; Μαρία σοβαρέψου!!

Αλλά εντάξει γι' αυτό υπάρχουν οι απόψεις, για να αλλάζουν... καμμία ανθρώπινη κρίση δε μπορεί να εκληφθεί ως οριστική.
Πλέον τείνω περισσότερο προς την άλλη πλευρά. Ναι, καλά είναι τα αρχαία, αλλά μόνο για όποιον θέλει να ασχοληθεί μ' αυτά. Ωραίες οι απόψεις του Αριστοτέλη και του Πλάτωνα και η ιστορική μέθοδος του Θουκυδίδη είναι πραγματικά απίστευτη... αλλά ναι στην ουσία αυτό κρατάμε, τις απόψεις και τίποτα παραπάνω. Και αυτοί που τα διδάσκονται έξω -ναι σε στρατιωτικές σχολές και σχολές marketing στην Αμερική διδάσκονται Θουκυδίδη καθώς έχει πολύ ωραίες τεχνικές και μεθόδους μέσα...- δεν κλίνουν ρήματα και ουσιαστικά, ούτε τους νοιάζει αν ο τάδε εμπρόθετος δηλώνει σκοπό... τις ιδέες παίρνουν.
Ας κάνουμε κι εμείς το ίδιο.
Επίσης... για όλους όσους λένε ότι αν δεν ξέρεις πώς γράφονται -και γιατί γράφονται έτσι- ορισμένες φράσεις που έχουν μείνει από τα αρχαία... και ότι πρέπει να ξέρεις αρχαία για να τα γράφεις σωστά... εεε υπάρχει κι άλλη λύση...να μην τις χρησιμοποιούν, πραγματικά δεν υπάρχει λόγος.
Μην πεις "εν έτη 2012" πες "το 2012" μην πεις "εν πάσει περιπτώση" πες "σε κάθε περίπτωση" ή κάπως αλλιώς, ντάξει δε χάθηκε και ο κόσμος... Φαίνεσαι και γελοίος από κάποιο σημείο και μετά.

Δεν περιμέναμε να μάθουμε αρχαία για να μην κάνουμε ορθογραφικά λάθη. Ούτως ή άλλως όταν γράφεις κάτι, το γράφεις μηχανικά, δεν κάθεσαι να σκεφτείς από που προήλθε η τάδε λέξη στα αρχαία κλπ για να το γράψεις σωστά. Αν δεις σωστά γραμμένη μια λέξη, τόσες περισσότερες είναι οι πιθανότητες να την γράψεις σωστά μελλοντικά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DrHouse

Διάσημο μέλος

Ο intelligentsia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο ΗΠΑ (Αμερική). Έχει γράψει 3,560 μηνύματα.
Νομίζω πως δεν έχει νόημα πλέον η συζήτηση. Είναι δεδομένο ότι δεν πρόκειται να καταργηθούν. Και αυτό, δικαίως, δε θα επιτραπεί από τους λόγιους-οι οποίοι γνωρίζουν τη γλώσσα και την ερμηνεύουν καλύτερα από κάθε άλλο.
Εκείνος που δεν προσπάθησε και δεν κατάφερε να τα γνωρίσει (χωρίς να είναι απόλυτα δική του η ευθύνη), θα εναντιώνεται.
Εκείνος που τα γνώρισε και μαγεύτηκε από εκείνα, καθώς και αντιλήφθηκε την προσφορά τους, θα τα υποστηρίζει.
Ένας φαύλος κύκλος.

Δηλαδη εσυ μας λες οτι υπαρχουν δυο κατηγοριες,οι πανεξυπνοι που τα γνωριζουν και πιανουν καθε εννοιολογικη πλεκτανη που δημιουργουν τα αρχαια σε ενα κειμενο (ιδιοφυιες σε λεω)

Και η αλλη κατηγορια,οι βλακες,οι οποιοι δεν καταφεραν να τα γνωρισουν :(:(:(:( Οι καημενοι.

Και βαζω λοιπον μια τριτη κατηγορια,αυτοι οι οποιοι τα γνωρισαν και με το παραπανω,απλως καταλαβαν οτι δεν επιτελουν καμια πρακτικη εργασια,ωστε να συνεχισουν να διδασκονται.


Επισης,ειναι δεδομενο οτι η πορεια τους θα συνεχισει να ειναι πτωτικη.Οπως και με καθε τι απαρχαιωμενο.Δεν χρειαζεται να στο πω βεβαια εγω αυτο.Δες γυρω σου :D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Rainbowarrior

Διάσημο μέλος

Ο Rainbowarrior αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 2,222 μηνύματα.
Δηλαδη εσυ μας λες οτι υπαρχουν δυο κατηγοριες,οι πανεξυπνοι που να γνωριζουν και πιανουν καθε εννοιολογικη πλεκτανη που δημιουργουν τα αρχαια σε ενα κειμενο (ιδιοφυιες σε λεω)

Και η αλλη κατηγορια,οι βλακες,οι οποιοι δεν καταφεραν να τα γνωρισουν :(:(:(:( Οι καημενοι.

Και βαζω λοιπον μια τριτη κατηγορια,αυτοι οι οποιοι τα γνωρισαν και με το παραπανω,απλως καταλαβαν οτι δεν επιτελουν καμια πρακτικη εργασια,ωστε να συνεχισουν να διδασκονται.


Επισης,ειναι δεδομενο οτι η πορεια τους θα συνεχισει να ειναι πτωτικη.Οπως και με καθε τι απαρχαιωμενο.Δεν χρειαζεται να στο πω βεβαια εγω αυτο.Δες γυρω σου :D

1. Δε διέκρινα τις «κατηγορίες» κατ'αυτό τον τρόπο. Δε χαρακτήρισα κανέναν έξυπνο ή χαζό. Όλα έχουν σχέση με τα ερεθίσματα που πήρε κάποιος, καθώς και με τη συμπεριφορά του καθηγητή του.
2. Δε με απασχολεί τι καταλαβαίνεις o ίδιος, καθώς και δεν απευθύνθηκα σε εσένα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Go_for_it!

Δραστήριο μέλος

Ο Go_for_it! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 639 μηνύματα.
Δεν περιμέναμε να μάθουμε αρχαία για να μην κάνουμε ορθογραφικά λάθη. Ούτως ή άλλως όταν γράφεις κάτι, το γράφεις αυτόματα, δεν κάθεσαι να σκεφτείς από που προήλθε η τάδε λέξη στα αρχαία κλπ για να το γράψεις σωστά. Αν δεις σωστά γραμμένη μια λέξη, τόσες περισσότερες είναι οι πιθανότητες να την γράψεις σωστά μελλοντικά.
Μην κρίνεις εξ ιδίων. Η γνώση της καταγωγής μια λέξης βοηθάει ορισμένους φιλόλογους (όχι αναγκαστικά στο επάγγελμα ή τις σπουδές) στη σωστή ορθογραφία. Η υπεργενίκευση πολλές φορές μας απομακρύνει από την ουσία...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ερις

Περιβόητο μέλος

Η Ερις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,955 μηνύματα.
Δεν περιμέναμε να μάθουμε αρχαία για να μην κάνουμε ορθογραφικά λάθη. Ούτως ή άλλως όταν γράφεις κάτι, το γράφεις αυτόματα, δεν κάθεσαι να σκεφτείς από που προήλθε η τάδε λέξη στα αρχαία κλπ για να το γράψεις σωστά. Αν δεις σωστά γραμμένη μια λέξη, τόσες περισσότερες είναι οι πιθανότητες να την γράψεις σωστά μελλοντικά.
Eγώ για άλλο πράγμα λέω! :)
Πολλοί βγαίνουν και λένε ότι βοηθούν στην ορθογραφία κτλ κτλ κτλ... εγώ σ' αυτό απαντάω.
Υπάρχει βάβαια και η παρακάτω περίπτωση, εεε και πάνω σ' αυτό είπα τη γνώμη μου. Δεν υπάρχει και κάποιο πρόβλημα δηλαδή.

Εν πάση περιπτώσει... γιατί γράφεται έτσι κι όχι αλλιώς; Αυτό λέω!
Αν το ξέρεις γράψ' το, αν όχι μην κάνεις βλακείες. Αυτό.
"Εν έτει" και "εν έτη" δεν υπάρχει λόγος δηλαδή, αυτό λέω.

Δεν έχουν όλοι ως ενδιαφέρον την ετυμολογία -εγώ έχω τρέλα μ' αυτό το πράγμα, εμένα με νοιάζει, ο άλλος χέστηκε όμως!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

aggressive

Πολύ δραστήριο μέλος

Η aggressive αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 957 μηνύματα.
Μην κρίνεις εξ ιδίων. Η γνώση της καταγωγής μια λέξης βοηθάει ορισμένους φιλόλογους (όχι αναγκαστικά στο επάγγελμα ή τις σπουδές) στη σωστή ορθογραφία. Η υπεργενίκευση πολλές φορές μας απομακρύνει από την ουσία...

Στο σχολείο βαρύτητα δίνεται στην γραμματική, παρά στην ετυμολογία.

Eγώ για άλλο πράγμα λέω! :)
Πολλοί βγαίνουν και λένε ότι βοηθούν στην ορθογραφία κτλ κτλ κτλ... εγώ σ' αυτό απαντάω.
Υπάρχει βάβαια και η παρακάτω περίπτωση, εεε και πάνω σ' αυτό είπα τη γνώμη μου. Δεν υπάρχει και κάποιο πρόβλημα δηλαδή.

Εν πάση περιπτώσει... γιατί γράφεται έτσι κι όχι αλλιώς; Αυτό λέω!
Αν το ξέρεις γράψ' το, αν όχι μην κάνεις βλακείες. Αυτό.
"Εν έτει" και "εν έτη" δεν υπάρχει λόγος δηλαδή, αυτό λέω.

Δεν έχουν όλοι ως ενδιαφέρον την ετυμολογία -εγώ έχω τρέλα μ' αυτό το πράγμα, εμένα με νοιάζει, ο άλλος χέστηκε όμως!

Ναι, οκ συμφωνώ, απλά συμπληρώνω. :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Rainbowarrior

Διάσημο μέλος

Ο Rainbowarrior αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 2,222 μηνύματα.
Στο σχολείο βαρύτητα δίνεται στην γραμματική, παρά στην ετυμολογία.

Στο γυμνάσιο και στην Α' Λυκείου, εν μέρει, θέλεις να πεις.;)


Γι' αυτό, λοιπόν, μην είσαι απόλυτη.
Δε διαφώνησε κανείς εδώ ότι πρέπει να αλλάξει ριζικά ο τρόπος που διδάσκονται.


Επίσης, κάπου διάβασα πριν ότι στα ξένα πανεπιστήμια διαβάζουν Θουκυδίδη κλπ, και δε δίνουν βάση στη γραμματική.
Έχω να επισημάνω ότι στο εξωτερικό δε μιλούν Ελληνικά, πόσω μάλλον στα οικονομικά κ.ο.κ. πανεπιστήμια. Προφανώς, και για αυτό το λόγο, το μόνο που προσπαθούν να «αρπάξουν» είναι το νόημα από τέτοια έργα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Ερις

Περιβόητο μέλος

Η Ερις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,955 μηνύματα.
Γι' αυτό, λοιπόν, μην είσαι απόλυτη.
Δε διαφώνησε κανείς εδώ ότι πρέπει να αλλάξει ριζικά ο τρόπος που διδάσκονται.


Επίσης, κάπου διάβασα πριν ότι στα ξένα πανεπιστήμια διαβάζουν Θουκυδίδη κλπ, και δε δίνουν βάση στη γραμματική.
Έχω να επισημάνω ότι στο εξωτερικό δε μιλούν Ελληνικά, πόσω μάλλον στα οικονομικά κ.ο.κ. πανεπιστήμια. Προφανώς, και για αυτό το λόγο, το μόνο που προσπαθούν να «αρπάξουν» είναι το νόημα από τέτοια έργα.
Εμείς τι παραπάνω θα πάρουμε; Και δε μιλώ για φοιτητές φιλολογίας ή για κάποιον που το κάνει επειδή τον ευχαριστεί... για όλους τους άλλους λέω! Οι απόψεις, οι αντιλήψεις από όλο αυτό θα μείνουν. Το νόημα εκεί βρίσκεται. Εμείς δε μαθαίνουμε τίποτα. Κάνουμε Θουκυδίδη στην α' λυκείου και δε ξέρουμε τίποτα ουσιαστικά από Θουκυδίδη. Αυτό είναι το θέμα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Go_for_it!

Δραστήριο μέλος

Ο Go_for_it! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 639 μηνύματα.
Γι' αυτό, λοιπόν, μην είσαι απόλυτη.
Δε διαφώνησε κανείς εδώ ότι πρέπει να αλλάξει ριζικά ο τρόπος που διδάσκονται.


Επίσης, κάπου διάβασα πριν ότι στα ξένα πανεπιστήμια διαβάζουν Θουκυδίδη κλπ, και δε δίνουν βάση στη γραμματική.
Έχω να επισημάνω ότι στο εξωτερικό δε μιλούν Ελληνικά, πόσω μάλλον στα οικονομικά κ.ο.κ. πανεπιστήμια. Προφανώς, και για αυτό το λόγο, το μόνο που προσπαθούν να «αρπάξουν» είναι το νόημα από τέτοια έργα.

Να προσθέσω, επίσης, ότι εξασκούν την κριτική τους ικανότητα, μαζί με άλλες δεξιότητες, επιτρέποντάς τους έτσι να αναβαθμίζουν τις γλωσσικές τους ικανότητες. Ας μην ξεχνούμε βέβαια ότι η αγγλική γλώσσα είναι απόγονος της λατινικής, η δεύτερη από τις οποίες χτίστηκε και μορφώθηκε βάσει της αρχαίας ελληνικής. Δηλαδή, το μόριο του DNA των α.ε., αν και σε μικρότερο ποσοστό, κληροδοτήθηκε και στις γλώσσες που τη διαδέχτηκαν.
κτητική αντωνυμία -> possesive pronoun
αιτιατική πτώση αντωνυμίας -> object pronoun κ.λπ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top