Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο;

Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο;
Η ψήφος σας θα προβάλεται δημόσια.

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 528)

Johnny15

Επιφανές μέλος

Ο Γιάννης? αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,749 μηνύματα.
Δυστυχώς σε όλα τα θεωρητικά μαθήματα στο σύστημά μας υπάρχει η "παπαγαλία", και αυτό γίνεται για να τελειώσει ένα κομμάτι της ύλης πιο γρήγορα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ερις

Περιβόητο μέλος

Η Ερις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,955 μηνύματα.
Δυστυχώς σε όλα τα θεωρητικά μαθήματα στο σύστημά μας υπάρχει η "παπαγαλία", και αυτό γίνεται για να τελειώσει ένα κομμάτι της ύλης πιο γρήγορα.
Σωστά! Και όχι μόνο για αυτόν τον λόγο. Δεν είναι τυχαίο το ότι πολλοί νέοι δεν ξέρουν να σκέφτονται και να κρίνουν. Στην ουσία παράγουμε αμόρφωτους-"μορφωμένους" πτυχιούχους. Και η παπαγαλία δεν υπάρχει μόνο στα θεωρητικά μαθήματα. Πολλοί παπαγαλίζουν και τις ασκήσεις στα θετικά-τεχνολογικά. Είναι η εύκολη λύση.
Από εκεί και πέρα είναι δικό σου θέμα το ποιον δρόμο θα ακολουθήσεις!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Minerv@

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Minerv@ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Άγιος Γεώργιος (Γρεβενά). Έχει γράψει 128 μηνύματα.
CNN KAI ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ!


Hellenic Quest λέγεται ένα πρόγραμμα ηλεκτρονικής εκμάθησης της Ελληνικής που το CNN άρχισε να διανέμει παγκοσμίως και προορίζεται σε πρώτο στάδιο για τους αγγλόφωνους και ισπανόφωνους.
Η μέθοδος διδασκαλίας συνίσταται στην προβολή πληροφοριών στην οθόνη του
Η/Υ με ταυτόχρονη μετάδοση ήχου και κινούμενης εικόνας.

Το πρόγραμμα παράγεται από τη μεγάλη εταιρία Η/Υ Apple, o Πρόεδρος της
οποίας Τζον Σκάλι είπε σχετικά: Αποφασίσαμε να προωθήσουμε το πρόγραμμα
εκμάθησης της Ελληνικής, επειδή η κοινωνία μας χρειάζεται ένα εργαλείο που
θα της επιτρέψει ν' αναπτύξει τη δημιουργικότητά της, να εισαγάγει
καινούριες ιδέες και θα της προσφέρει γνώσεις περισσότερες απ' όσες ο
άνθρωπος μπορούσε ως τώρα να ανακαλύψει.

Με άλλα λόγια, πρόκειται για μιαν εκδήλωση της τάσης για επιστροφή του
παγκόσμιου πολιτισμού στο πνεύμα και τη γλώσσα των Ελλήνων.

Άλλη συναφής εκδήλωση: Οι Άγγλοι επιχειρηματίες προτρέπουν τα ανώτερα
στελέχη να μάθουν Αρχαία Ελληνικά επειδή αυτά περιέχουν μια ξεχωριστή
σημασία για τους τομείς οργανώσεως και διαχειρίσεως επιχειρήσεων.

Σε αυτό το συμπέρασμα ήδη οδηγήθηκαν μετά από διαπιστώσεις Βρετανών ειδικών
ότι η Ελληνική γλώσσα ενισχύει τη λογική και τονώνει τις ηγετικές
ικανότητες.

Γι' αυτό έχει μεγάλη αξία, όχι μόνο στην πληροφορική και στην υψηλή
τεχνολογία, αλλά και στον τομέα οργανώσεως και διοικήσεως ..

Αυτές οι ιδιότητες της Ελληνικής ώθησαν το Πανεπιστήμιο Ιρμάιν της
Καλιφόρνια να αναλάβει την αποθησαύριση του πλούτου της. Επικεφαλής του
προγράμματος τοποθετήθηκαν η γλωσσολόγος -Ελληνίστρια- Μακ Ντόναλι και οι
καθηγητές της ηλεκτρονικής Μπρούνερ και Πάκαρι.

Στον Η/Υ Ίμυκο αποθησαυρίστηκαν 6 εκατομμύρια λεκτικοί τύποι της γλώσσας
μας όταν η Αγγλική έχει συνολικά 490.000 λέξεις και 300.000 τεχνικούς
όρους, δηλαδή σαν γλώσσα είναι μόλις το 1/100 της δικής μας. Στον Ίμυκο
ταξινομήθηκαν 8.000 συγγράμματα 4.000 αρχαίων Ελλήνων και το έργο
συνεχίζεται.

Μιλώντας γι' αυτό ο καθηγητής Μπρούνερ είπε: Σε όποιον απορεί γιατί τόσα
εκατομμύρια δολάρια για την αποθησαύριση των λέξεων της Ελληνικής
απαντούμε: Μα πρόκειται για τη γλώσσα των προγόνων μας. Και η επαφή μας μ'
αυτούς θα βελτιώσει τον πολιτισμό μας .

Οι υπεύθυνοι του προγράμματος υπολογίζουν ότι οι ελληνικοί λεκτικοί τύποι
θα φθάσουν στα 90 εκατομμύρια, έναντι 9 εκατομμυρίων της λατινικής. Το
ενδιαφέρον για την Ελληνική προέκυψε από τη διαπίστωση των επιστημόνων
πληροφορικής και υπολογιστών ότι οι Η/Υ προχωρημένης τεχνολογίας δέχονται
ως νοηματική γλώσσα μόνον την Ελληνική. Όλες τις άλλες γλώσσες τις
χαρακτήρισαν σημειολογικές .

Νοηματική γλώσσα θεωρείται η γλώσσα στην οποία το σημαίνον, δηλαδή η λέξη,
και το σημαινόμενο, δηλαδή αυτό, που η λέξη εκφράζει (πράγμα, ιδέα,
κατάσταση), έχουν μεταξύ τους πρωτογενή σχέση. Ενώ σημειολογική είναι η
γλώσσα στην οποία αυθαιρέτως ορίζεται ότι το αμ πράγμα (σημαινόμενο)
εννοείται με το αμ (σημαίνον).

Με άλλα λόγια, η Ελληνική γλώσσα είναι η μόνη γλώσσα της οποίας οι λέξεις
έχουν πρωτογένεια, ενώ σε όλες τις άλλες, οι λέξεις είναι συμματικές,
σημαίνουν, δηλαδή, κάτι, απλώς επειδή έτσι 'συμφωνήθηκε' μεταξύ εκείνων που
την χρησιμοποιούν.

ΟΛΕΣ οι λέξεις στην Ελληνική ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ, π.χ. η λέξη ενθουσιασμός = εν-Θεώ,
γεωμετρία = γη +μετρώ, προφητεία = προ + φάω, άνθρωπος = ο άναρθρων (ο
αρθρώνων λόγο).

Έχουμε δηλαδή αιτιώδη σχέση μεταξύ λέξεως-πράγματος, πράγμα ανύπαρκτο στις
άλλες γλώσσες. Τα πιο τέλεια προγράμματα Ίμυκος , Γνώσεις και Νεύτων
αναπαριστούν τους λεκτικούς τύπους της Ελληνικής σε ολοκληρώματα και σε
τέλεια σχήματα παραστατικής, πράγμα που αδυνατούν να κάνουν για τις άλλες
γλώσσες.

Και τούτο επειδή η Ελληνική έχει μαθηματική δομή που επιτρέπει την αρμονική
γεωμετρική τους απεικόνιση.

< BR>
Ιδιαιτέρως χρήσιμα είναι τα ελληνικά προσφύματα ΟΠΩΣ : τηλέ , λάνδη
=...LAND, ΓΕΩ...,νάνο, μίκρο, μέγα, σκοπό....ισμός, ΗΛΕΚΤΡΟ...., κυκλο....,
ΦΩΝΟ...., ΜΑΚΡΟ...., ΜΙΚΡΟ...., ΔΙΣΚΟ...., ΓΡΑΦΟ..., ΓΡΑΜΜΑ..., ΣΥΝ...,
ΣΥΜ..., κ.λπ..

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ : ΤΟ ΓΝΩΣΤΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ C D = COMPACT DISK = ΣΥΜΠΑΚΤΩΜΕΝΟΣ ΔΙΣΚΟΣ

Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές θεωρούν την Ελληνική γλώσσα «μη οριακή», δηλαδή
ότι μόνο σ' αυτή δεν υπάρχουν όρια και γι' αυτό είναι αναγκαία στις νέες
επιστήμες όπως η Πληροφορική, η Ηλεκτρονική, η Κυβερνητική και άλλες.

Αυτές οι επιστήμες μόνο στην Ελληνική γλώσσα βρίσκουν τις νοητικές
εκφράσεις που χρειάζονται, χωρίς τις οποίες η επιστημονική σκέψη αδυνατεί
να προχωρήσει.

Γι' αυτούς τους λόγους οι Ισπανοί Ευρωβουλευτές ζήτησαν να καθιερωθεί η
Ελληνική ως η επίσημη της Ευρωπαϊκής Ένωσης διότι το να μιλά κανείς για
Ενωμένη Ευρώπη χωρίς την Ελληνική είναι σα να μιλά σε έναν τυφλό για
χρώματα.

Αυτό δε σου λέει τίποτα;
( Και εγώ σε μικρότερη ηλικία θεωρούσα τα αρχαία άχρηστο μάθημα αλλά τελικά όσες γλωσσικές ασκήσεις και αν κάνεις, εάν δε γνωρίζεις αρχαία θα δυσκολευτείς πολύ να λύνεις γλωσσικές ασκήσεις πανεύκολα)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Miss Brightside

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Ahri αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ιρλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,696 μηνύματα.
Η πλάκα είναι ότι το επιχείρημα των περισσότερων είναι ότι στα αρχαία βασίζονται τα νέα, και βοηθάνε στο να τα μάθουμε καλύτερα, και άλλα τέτοια!
Καθίστε και συγκρίνετε! Πόσο θα ωφελούμασταν σε αυτόν το τομέα αν έστω τις μισές των αρχαίων κάναμε νέα!
Δεν είδα 6 χρόνια σε γυμνάσιο και λύκειο την ώρα της διδασκαλίας των νέων ελληνικών να κάνουμε γραμματικούς και συντακτικούς κανόνες. Εδώ με το ζόρι γράφαμε 3 εκθέσεις το χρόνο. Αντίθετα στα αρχαία μαθαίναμε και γραμματική και συντακτικό που όσο εξωπραγματικό κι αν ακούγεται σε πολλές περιπτώσεις ταυτιζόταν με τη νέα ελληνική. Πολλές λέξεις, φράσεις, κλίσεις, φαινόμενα κλπ κλπ..

Το άλλο πάλι!... Λένε ότι είναι γραμμένα στα αρχαία τόσα σημαντικά κείμενα (ως επιχείρημα σε αυτό το θέμα)! Συμφωνώ απόλυτα σε αυτό, και πιστεύω ότι ακριβώς από αυτό καθορίζεται και η αξία μιας γλώσσας! Αλλά για να τα μελετήσεις αυτά, που είναι το μόνο πράγμα στο οποίο βασίζεται αυτό το επιχείρημα, πρέπει να κατανοείς ένα οποιοδήποτε κείμενο στα αρχαία! ΣΟΒΑΡΟΛΟΓΟΥΜΕ;
Εεεε ναι?
Έχει κανείς την εντύπωση ότι θα τελειώσει το λύκειο και θα μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτό που προανέφερα!; Και για να σας προλάβω και να μην μου κοτσάρετε απάντηση την γνωστή ατάκα "φταίει ο τρόπος διδασκαλίας!" , θα πω ότι για να ότι όχι δεν φταίει! δεν μας φτάνει ο χρόνος!
Ναι, στη θεωρητική διδασκόμαστε φιλοσοφικά κείμενα στην τρίτη λυκείου, Πλάτωνα και Αριστοτέλη και στη γενική παιδεία τον Επιτάφιο του Περικλή. Στη δευτέρα λυκείου κάναμε στην κατεύθυνση Λυσία, Δημοσθένη και Ισοκράτη και στη γενική παιδεία Αντιγόνη του Σοφοκλή. Στην πρώτη λυκείου κάναμε Θουκυδίδη. Εγώ προσωπικά τα κατανόησα πλήρως τα κείμενα και τα νοήματά τους και όλα αυτά στα αρχαία και δε νομίζω να είμαι καμία διάνοια. Και φυσικά και φταίει ο τρόπος διδασκαλίας, όταν σου λένε μάθε 10 σχόλια απ'έξω από το ελλιπές σχολικό βιβλίο και μετά έλα να μου τα πεις. Με σωστές σημειώσεις και μεταδοτικότητα τα μαθαίνεις μια χαρά και χωρίς κόπο.
για να φτάσει θα πρέπει να κοπεί από αλλού, και κλασικότατα, ο μόνος τρόπος για αυτούς θα ήταν να μειώσουν την ύλη στα θετικά μαθήματα ως συνήθως!
Γ λυκείου, γενική παιδεία : 2 ώρες μαθηματικά, 1 ώρα φυσική, 1 ώρα αρχαία. 3>1 (ίσως να ήταν και 2 ώρες, δε θυμάμαι, πάντως το ίδιο είναι). Αυτό που λες ίσως να ισχύει στην πρώτη λυκείου που είχαμε 6 ώρες.
Βέβαια ζήσαμε και το ακούσαμε και το άλλο το "να βάλλουν αρχαία στο δημοτικό!" ! Αυτό δεν τραβάει καν συζήτηση, είναι εντελώς μάταιο την στιγμή που αυτός που το πε δεν το βλέπει μόνος του!
Στο δημοτικό είναι όντως υπερβολή, καλά καλά ούτε ανάγνωση δεν ξέρουν.
Προτείνω να φύγουν τελείως από το λύκειο, βέβαια θα υπάρξει ένα θεματάκι με την Α' τάξη, αλλά ας το λύσουνε μόνοι τους! Εξάλλου προτείνω και κατευθύνσεις στην Α' λυκείου απλώς λίγο πιο χαλαρά...
Τα αρχαία είναι απαραίτητο μάθημα και στο γυμνάσιο και στο λύκειο. Αλλά όντως, ας γίνουμε όλοι τεχνοκράτες χωρίς γενική παιδεία, αμόρφωτοι που θα μας κάνουν ότι θέλουν οι άλλοι. Γιατί την ανθρωπιστική παιδεία που είναι απαραίτητη για έναν επιστήμονα (γιατί υποτίθεται αυτό θέλουμε να γίνουμε, επιστήμονες και σωστοί άνθρωποι και επαγγελματίες) δε θα σου τη δώσει ούτε το σχήμα horner, ούτε η ελεύθερη πτώση, ούτε ο περιοδικός πίνακας (χωρίς να τα υποτιμώ), αλλά η αρχαία ελληνική γραμματεία που διδασκόμαστε (χαρακτηριστικό παράδειγμα η πολιτεία του Πλάτωνα, και κρίμα που τη διδαχτήκαμε μόνο στην κατεύθυνση).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

νικος ρεθυμνο

Διάσημο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Κρήτης (Ρέθυμνο) και μας γράφει απο Ρέθυμνο (Ρέθυμνο). Έχει γράψει 2,531 μηνύματα.
Ετοιμαζομουν να απαντησω κι εγω,αλλα με καλυψε η Μαρια.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

kostasd

Νεοφερμένος

Ο kostasd αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 9 μηνύματα.
Φυσικα και δεν πρεπει να καταργηθουν τα αρχαια ελληνικα γιατι πρωτα απο ολα ειναι ιστορια μας κομματι του πολιτισμου μας αλλα επισης εχει γινει μια ερευνα που λεει οτι οι ανθρωποι που διδασκονται αρχαια ελληνικα ειναι εξυπνοτεροι διορθωστε με αν κανω λαθος .Το ειχε πει διακεκριμενος καθηγητης πανεπιστημιου ... αν ειναι δυνατον να συζηταμε να κατργηθουν τα αρχαια ελληνικα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

trick

Νεοφερμένος

Η trick αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών και μας γράφει απο Κέρκυρα (Κέρκυρα). Έχει γράψει 37 μηνύματα.
Εγώ πιστεύω πως πρέπει να καταργηθούν τα αρχαία (τουλάχιστον από το γυμνάσιο). Θεωρούνται νεκρή γλώσσα, δλδ δεν τα μιλάει κανένας. Είναι τελείως άχρηστα. Αντί να μαθαίνουμε μια άλλη ξένη γλώσσα στην θέση τους, ακόμα αυτά μαθαίνουμε. Η γλώσσα αλλάζει με τα δεδομένα κάθε εποχής και εξελίσσεται, εμείς στον 21ο αιώνα δεν θα έπρεπε καν να τα διδασκόμαστε. Ααα ρε Ελλάδα... :P Πρωτοπορία σε όλα. Ας ελπίσουμε τα παιδιά μας, στο μέλλον να μην κάνουν αρχαία στο σχολείο.



Οι Ιταλοί, όμως δεν διδάσκονται λατινικά, εμείς γιατί να διδασκόμαστε αρχαία ?
Οι Ιταλοί διδάσκονται λατινικά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Εχέμυθη

Περιβόητο μέλος

Η Εχέμυθη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής. Έχει γράψει 5,863 μηνύματα.
Οκ το παραδεχομαι ωρες ωρες βαριεμαι να κλινω ουσιαστικα,να μαθαινω χρονους να κανω συντακτικες αναλυσεις κλπ.....αλλα τις περισσοτερες φορες να Αρχαια με τρελαινουν...κρυβουν μια μαγεια,σοφια και ωρες ωρες ενα μυστηριο....Γιατι λοιπον να στερηθουμε τη μαθηση της γλωσσας των προγονων μας που με τοση σοφια τη διαμορφωσαν;;;Στην τελικη αμα γνωριζεις Αρχαια γνωριζεις και νεα Ελληνικα!Αυτο που κατ'εμε πρεπει να αλλαξει ειναι ο τροπος που τα διδασκομαστε το μαθημα καθως και τα βιβλια(αν θα εχουμε βιβλια δηλ.!)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Vassia!

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Βίκυ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 383 μηνύματα.
Παιδιά επειδή δεν υπάρχει περίπτωση να καταργηθούν μην το συζητάμε.Και από ότι βλέπω στη δημοσκόπηση υπερέχουν τα όχι. Οπότε...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

socially excluded

Δραστήριο μέλος

Η socially excluded αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 509 μηνύματα.
Εγώ λέω να φορέσουμε αρχαίες ελληνικές πανοπλίες, να μασουλάμε φύλλα δάφνης και να μιλάμε αρχαία...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Vassia!

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Βίκυ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 383 μηνύματα.
Το έχετε παρακάνει πια σταματήστε και πείτε απλά την γνώμη σας . Μην αρχίζετε τώρα τις κοροϊδίες..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Shadowfax

Διάσημο μέλος

Ο Shadowfax αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 3,622 μηνύματα.
Παιδιά επειδή δεν υπάρχει περίπτωση να καταργηθούν μην το συζητάμε.Και από ότι βλέπω στη δημοσκόπηση υπερέχουν τα όχι. Οπότε...

... λέμε να καταργηθούν!!!

Όλα έχουν να κάνουν με το σύστημα που εξετάζετε. Ας απεξαρτηθεί η δευτεροβάθμια απ' την τριτοβάθμια και μετά μιλάτε για ιστορίες, παραδόσεις, κληρονομιές και και. Όπως έχει τώρα όμως η φάση τα αρχαία μάλλον βάρος είναι παρά αναγκαιότητα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

socially excluded

Δραστήριο μέλος

Η socially excluded αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 509 μηνύματα.
Σε αυτο που σε ρωταω γιατι δεν απαντας?:whistle::whistle:

Σε ότι δεν μας συμφέρει δεν απαντάμε.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Vassia!

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Βίκυ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 383 μηνύματα.
Σε ποιο πράγμα ;;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Εχέμυθη

Περιβόητο μέλος

Η Εχέμυθη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής. Έχει γράψει 5,863 μηνύματα.
Εγώ λέω να φορέσουμε αρχαίες ελληνικές πανοπλίες, να μασουλάμε φύλλα δάφνης και να μιλάμε αρχαία...

Ενω εχεις κανει ενα τοσο ενδιαφερον θεμα το γελιοποιεις απο μονη σου....ελεος
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

LiViNGtheLiFE

Διάσημο μέλος

Η LiViNGtheLiFE αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 2,226 μηνύματα.
Φυσικά λαμβάνεις υπόψη σου τη Β & τη Γ τάξη, riight?

Honey, τα αρχαία από το Λύκειο δεν καταργούνται όσο και να χτυπιούνται οι αντιφρονούντες :)

honey, δεν ξέρω κατά πόσο έγινε αντιληπτό, αλλά τα αρχαία γενικής δεν υπάρχουν στο νέο σύστημα σε δευτέρα και τρίτη λυκείου, πάει αυτό! έκλεισε... τώρα διαπραγματευόμαστε την πρώτη!
Στην θεωριτική ας κάνουν ότι θέλουν... :P


Δεν είδα 6 χρόνια σε γυμνάσιο και λύκειο την ώρα της διδασκαλίας των νέων ελληνικών να κάνουμε γραμματικούς και συντακτικούς κανόνες. Εδώ με το ζόρι γράφαμε 3 εκθέσεις το χρόνο. Αντίθετα στα αρχαία μαθαίναμε και γραμματική και συντακτικό που όσο εξωπραγματικό κι αν ακούγεται σε πολλές περιπτώσεις ταυτιζόταν με τη νέα ελληνική. Πολλές λέξεις, φράσεις, κλίσεις, φαινόμενα κλπ κλπ..


Εεεε ναι?

Ναι, στη θεωρητική διδασκόμαστε φιλοσοφικά κείμενα στην τρίτη λυκείου, Πλάτωνα και Αριστοτέλη και στη γενική παιδεία τον Επιτάφιο του Περικλή. Στη δευτέρα λυκείου κάναμε στην κατεύθυνση Λυσία, Δημοσθένη και Ισοκράτη και στη γενική παιδεία Αντιγόνη του Σοφοκλή. Στην πρώτη λυκείου κάναμε Θουκυδίδη. Εγώ προσωπικά τα κατανόησα πλήρως τα κείμενα και τα νοήματά τους και όλα αυτά στα αρχαία και δε νομίζω να είμαι καμία διάνοια. Και φυσικά και φταίει ο τρόπος διδασκαλίας, όταν σου λένε μάθε 10 σχόλια απ'έξω από το ελλιπές σχολικό βιβλίο και μετά έλα να μου τα πεις. Με σωστές σημειώσεις και μεταδοτικότητα τα μαθαίνεις μια χαρά και χωρίς κόπο.

Γ λυκείου, γενική παιδεία : 2 ώρες μαθηματικά, 1 ώρα φυσική, 1 ώρα αρχαία. 3>1 (ίσως να ήταν και 2 ώρες, δε θυμάμαι, πάντως το ίδιο είναι). Αυτό που λες ίσως να ισχύει στην πρώτη λυκείου που είχαμε 6 ώρες.

Στο δημοτικό είναι όντως υπερβολή, καλά καλά ούτε ανάγνωση δεν ξέρουν.

Τα αρχαία είναι απαραίτητο μάθημα και στο γυμνάσιο και στο λύκειο. Αλλά όντως, ας γίνουμε όλοι τεχνοκράτες χωρίς γενική παιδεία, αμόρφωτοι που θα μας κάνουν ότι θέλουν οι άλλοι. Γιατί την ανθρωπιστική παιδεία που είναι απαραίτητη για έναν επιστήμονα (γιατί υποτίθεται αυτό θέλουμε να γίνουμε, επιστήμονες και σωστοί άνθρωποι και επαγγελματίες) δε θα σου τη δώσει ούτε το σχήμα horner, ούτε η ελεύθερη πτώση, ούτε ο περιοδικός πίνακας (χωρίς να τα υποτιμώ), αλλά η αρχαία ελληνική γραμματεία που διδασκόμαστε (χαρακτηριστικό παράδειγμα η πολιτεία του Πλάτωνα, και κρίμα που τη διδαχτήκαμε μόνο στην κατεύθυνση).

Έχουμε και λέμε!:
1) Το υποτιθέμενο άγνωστο σας, δεν είναι ένα τυχαίο απόσπασμα, δεν θα μπορούσατε να ανταποκριθείτε σε οποιοδήποτε κείμενο! είναι συγκεκριμένα.
2) Ο Πλάτωνας έγραψε ιδιαίτερα προοδευτικά πράγματα για την εποχή του, δεν αντιλέγω σε αυτό, αλλά όπως είπα για την εποχή του. Αργότερα εξελίχθηκαν σε κάτι καλύτερο. Δεν λέω να μην διδάσκονται αλλά έχουν θεοποιηθεί!
3) Δεν σε κάνουν δυο αρχαία να κατανοείς την αρχαία ελληνική γραμματεία!, ούτε έλληνα σε κάνουν ούτε τίποτα.
4) Άμα δεν διδαχτούμε αρχαία ελλ. γρ. δηλαδή δεν έχουμε την απαραίτητη ανθρωπιστική παιδεία; Δεν σε κάνουν τα αρχαία σωστό πολίτη! και σίγουρα υπάρχουν και τόσα άλλα κείμενα με τα ίδια νοήματα, τα οποία θα μπορούσαμε να τα διδασκόμαστε μεταφρασμένα (αν ήταν ξένος ο συγγραφέας) είτε στο πρωτότυπο!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

socially excluded

Δραστήριο μέλος

Η socially excluded αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 509 μηνύματα.
κοπελα μου εισαι 15 χρονων...αν και δεν ειμαι σιγουρος γιατι η κατασταση μυριζει τρολλαρισμα αγριο
Και επειδή ? Δεν έχω δικαίωμα να εκφράζω την άποψη μου ?

Από τη στιγμή που είναι κομμάτι του πολιτισμού μας δεν την αγγίζεις!!!
Κατάλαβε το επιτέλους.. Και αν θεωρείς την διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής ως "χαζό στερεότυπα", κάτσε και διάβασε κάτι άλλο..
Και όσο προλαβαίνεις, κάτσε κάτω και διάβασε, γιατί αν είχες καλούς βαθμούς, σιγά μην έκανες αυτό το θέμα..
Και όταν γίνεις νοήμον άνθρωπος και μάθεις να δέχεται την γνώμη των άλλων χωρίς να ρίχνεις αρνητικές ψήφους στα μηνύματα που είναι κατά της κατάργησης των αρχαίων, τα ξαναλέμε..

Και όλοι εμείς που βλέπουμε ότι θεωρείς τα Αρχαία Ελληνικά "χαζό στερεότυπο", σε λυπόμαστε..
Το θέμα δεν είναι τι μου αρέσει να διαβάζω, να διαβάζω αυτό και ότι δεν μου αρέσει να μην το διαβάζω.

Επίσης, οι βαθμοί μου δεν σε αφορούν και δεν έχουν καμία σχέση με το θέμα. Και μπορώ να σου πω πως μια χαρά βαθμούς έχω και ειδικά στα αρχαία. Το ζήτημα που τίθεται είναι άλλο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Τα μαθήματα που κάνεις στο σχολείο σε βοηθάνε στην επαγγελματική σου αποκατάσταση. Για παράδειγμα, αν εσύ γίνεις καθηγητής Φυσικός ή γίνεις τεχνικός ή κάτι άλλο που να έχει σχέση με τα μαθήματα που έκανες, οι φυσικοχημείες σου ήταν χρήσιμες. Έτσι και για μένα που θέλω να μπω στο Ιστορικό. Αν δεν μου είναι τα αρχαία χρήσιμα, τότε ποιο μάθημα θα μου είναι;

Wat? Το γυμνάσιο; Ρε εδώ παλεύουμε και συζητάμε για τον γενικευμένο και ανθρωπιστικό χαρακτήρα του λυκείου και εσύ το πας ακόμα πιο πέρα; Πραγματικά μπορώ να σου βρω ΠΟΛΛΑ επαγγέλματα και τομείς σπουδών που όχι αντίστοιχο μάθημα, ούτε ιδέα δεν παίρνουμε στο γυμνάσιο. Είσαι πέρα για πέρα φάουλ, ο τελευταίος στόχος του σχολείου θα έπρεπε να είναι να σε κάνει καλό επαγγελματία. Πρώτα θα φροντίσει να σε κάνει σωστό άνθρωπο, καλλιεργημένο με καλή γενική μόρφωση και μετά όλα τα άλλα. Και τα μαθηματικά και η φυσική είναι βασικότατα για να μπορούμε να κατανοήσουμε κάποια πράγματα πώς σκατά θα μπορώ να λέγομαι απόγοιτος γυμνασίου αν δεν ξέρω τους νόμους της ευθύγραμμης ομαλής κίνησης ή τι είναι τάση, ένταση κλπ ή κάποια βασικά πράγματα για τα μαθηματικά;
Τα αρχαία αντίθετα απλά δεν είναι απαραίτητα πώς να το κάνουμε μπορώ να ζήσω χωρίς να ξέρω πώς κλίνεται το λύω στην ευκτική.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dalian

Περιβόητο μέλος

Η Substrata αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 4,822 μηνύματα.
honey, δεν ξέρω κατά πόσο έγινε αντιληπτό, αλλά τα αρχαία γενικής δεν υπάρχουν στο νέο σύστημα σε δευτέρα και τρίτη λυκείου, πάει αυτό! έκλεισε... τώρα διαπραγματευόμαστε την πρώτη!
Έχεις μήπως link......?

Άσε το βρήκα. Πω, πω, μαντάρα τα έχουνε καταντήσει :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

iGiannis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο iGiannis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Πτυχιούχος και μας γράφει απο ΗΠΑ (Αμερική). Έχει γράψει 1,762 μηνύματα.
Έχουμε και λέμε!:
1) Το υποτιθέμενο άγνωστο σας, δεν είναι ένα τυχαίο απόσπασμα, δεν θα μπορούσατε να ανταποκριθείτε σε οποιοδήποτε κείμενο! είναι συγκεκριμένα.

Καλά, πήγαινε θεωρητική και μετά τα λέμε..
Στο τέλος της Β' λυκείου και στις Πανελλήνιες βάζουν όποιο άγνωστο κείμενο θέλουν απ'αυτά που υπάρχουν.. Μπορεί να σου πέσει το πιο παλούκι, μπορεί να σου πέσει και ένα ευκολάκι.. Φυσικά και είναι τυχαία τα κείμενα. Μπορεί να μην βάζουν αυτά που βάζουν στο πανεπιστήμιο, αλλά και για το δικό μας επίπεδο μόνο λίγα δεν είναι αυτά που υπάρχουν.. Ποτέ δεν ξέρεις τι μπορεί να πέσει.. Ούτε στο γνωστό, ούτε στο άγνωστο.. Στο γνωστό ίσως με καμιά πρόβλεψη να πετύχεις κάποιο κομμάτι του Πρωταγόρα, αλλά στο άγνωστο δεν ξέρεις τι μπορεί να βάλουν . -

Wat? Το γυμνάσιο; Ρε εδώ παλεύουμε και συζητάμε για τον γενικευμένο και ανθρωπιστικό χαρακτήρα του λυκείου και εσύ το πας ακόμα πιο πέρα; Πραγματικά μπορώ να σου βρω ΠΟΛΛΑ επαγγέλματα και τομείς σπουδών που όχι αντίστοιχο μάθημα, ούτε ιδέα δεν παίρνουμε στο γυμνάσιο. Είσαι πέρα για πέρα φάουλ, ο τελευταίος στόχος του σχολείου θα έπρεπε να είναι να σε κάνει καλό επαγγελματία. Πρώτα θα φροντίσει να σε κάνει σωστό άνθρωπο, καλλιεργημένο με καλή γενική μόρφωση και μετά όλα τα άλλα. Και τα μαθηματικά και η φυσική είναι βασικότατα για να μπορούμε να κατανοήσουμε κάποια πράγματα πώς σκατά θα μπορώ να λέγομαι απόγοιτος γυμνασίου αν δεν ξέρω τους νόμους της ευθύγραμμης ομαλής κίνησης ή τι είναι τάση, ένταση κλπ ή κάποια βασικά πράγματα για τα μαθηματικά;
Τα αρχαία αντίθετα απλά δεν είναι απαραίτητα πώς να το κάνουμε μπορώ να ζήσω χωρίς να ξέρω πώς κλίνεται το λύω στην ευκτική.

Ενώ άνετα μπορείς να λέγεσαι απόφοιτος γυμνασίου αν δεν ξέρεις αρχαία..
Εσύ μπορείς να ζήσεις χωρίς να ξέρεις πως κλείνεται το λύω και εγώ μπορώ να ζήσω χωρίς φυσική..
Ό,τι αρέσει στον καθένα..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top