Μουράτες σχολές

Ποια πιστεύετε ότι είναι η πιο "μουράτη" σχολή;

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 1,016)
  • Νομική

    Ψήφοι: 133 13.1%
  • Ιατρική

    Ψήφοι: 299 29.4%
  • Πολυτεχνείο

    Ψήφοι: 213 21.0%
  • Άλλη σχολή (πείτε ποια)

    Ψήφοι: 47 4.6%
  • Στρατιωτικές - αστυνομία

    Ψήφοι: 40 3.9%
  • Φιλολογία

    Ψήφοι: 34 3.3%
  • Σχολές θετικών επιστημών (μαθηματικά, φυσική, χημεία, βιολογία)

    Ψήφοι: 71 7.0%
  • Οικονομικές - Επιχειρησιακές

    Ψήφοι: 62 6.1%
  • Σχολή πιλότων (ή Ικάρων)

    Ψήφοι: 55 5.4%
  • Σχολή Καλών Τεχνών

    Ψήφοι: 34 3.3%
  • Πολιτικές Επιστήμες

    Ψήφοι: 6 0.6%
  • Ιστορία

    Ψήφοι: 9 0.9%
  • Δεν υπάρχουν "μουράτες" σχολές

    Ψήφοι: 11 1.1%
  • ΔΞ/ΔΑ

    Ψήφοι: 2 0.2%

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 949 μηνύματα.
Ο φιλόλογος τώρα δεν είναι επιστήμονας γιατί και εγώ μπορώ να δημιουργήσω γλώσσες και να αρχίσω να τις μελετάω. Η χρησιμότητα μου στηρίζεται κυρίως στο οτι ο κόσμος απο σύμβαση συμφώνησε να επικοινωνεί σε αυτή την γλώσσα . Εαν επιλέξει κάποια άλλη η γη θα συνεχίσει να γυρίζει όπως και πριν,η δουλειά θα συνεχίσει να γίνεται όπως γινόταν και γενικά δεν θα αλλάξουν πολλά. Δεν χρειάζεται την επιστημονική μέθοδο για να κάνει την μελέτη του,ούτε καν στοιχεία για το εαν είναι σωστός ή λάθος. Εγώ μπορώ να κάνω ένα ανάποδο π και να πω,αυτό θα σημαίνει καλημέρα :P . Δεν μπορεί κανείς να μου πει όχι,δεν μπορείς να το κάνεις αυτό,ούτε να μου ζητήσει πειραματική απόδειξη οτι πράγματι αυτό είναι το καλημέρα,γιατί έτσι το όρισα εγώ,γιατί μπορούσα.
Από αυτή την παράγραφο φαίνεται η άγνοια σου για την ΕΠΙΣΤΗΜΗ της φιλολογίας. Σίγουρα υπάρχουν και άλλοι περισσότερο αρμόδιοι να εξηγήσουν, αλλά μπορώ να σου πω τα εξής. Η φιλολογία, όπως και κάθε άλλη επιστήμη, χρησιμοποιεί και αυτή επιστημονικά εργαλεία για να μελετήσει τον οποιασδήποτε μορφής και περιόδου γραπτό και προφορικό λόγο. Η μελέτη ενός κειμένου δεν σημαίνει μόνο ''προσπαθώ να βρω τι εννοεί ο ποιητής'', αλλά συνίσταται στην γλωσσική προσέγγιση του κειμένου, τη σύνδεση με το πολιτικό, κοινωνικό, οικονομικό, πολιτισμικό πλαίσιο που το γέννησε , καθώς και την μελέτη και κατανόηση του ιδεολογικού του φορτίου. Όλα αυτά αποτελούν εξαιρετικά σύνθετες διαδικασίες που απαιτούν επιστημονικά εργαλεία και μεθόδους για να επιτευχθούν. Μπορεί να μην είναι πειράματα, αλλά είναι θεωρίες και μεθοδολογικές αρχές που είναι άκρως επιστημονικές. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο κλάδος της παλαιογραφίας-παπυρολογίας, ο οποίος δεν απαιτεί απλώς μεταφραστικές και ερμηνευτικές δεξιότητες, αλλά και επιστημονική γνώση της διαδικασίας της κριτικής, της μεταγραφής ή και της χρονολόγησης του παπύρου.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,233 μηνύματα.
Από αυτή την παράγραφο φαίνεται η άγνοια σου για την ΕΠΙΣΤΗΜΗ της φιλολογίας. Σίγουρα υπάρχουν και άλλοι περισσότερο αρμόδιοι να εξηγήσουν, αλλά μπορώ να σου πω τα εξής. Η φιλολογία, όπως και κάθε άλλη επιστήμη, χρησιμοποιεί και αυτή επιστημονικά εργαλεία για να μελετήσει τον οποιασδήποτε μορφής και περιόδου γραπτό και προφορικό λόγο. Η μελέτη ενός κειμένου δεν σημαίνει μόνο ''προσπαθώ να βρω τι εννοεί ο ποιητής'', αλλά συνίσταται στην γλωσσική προσέγγιση του κειμένου, τη σύνδεση με το πολιτικό, κοινωνικό, οικονομικό, πολιτισμικό πλαίσιο που γέννησε το εκάστοτε κείμενο, καθώς και την μελέτη και κατανόηση του ιδεολογικού του φορτίου. Όλα αυτά αποτελούν εξαιρετικά σύνθετες διαδικασίες που απαιτούν επιστημονικά εργαλεία και μεθόδους για να επιτευχθούν. Μπορεί να μην είναι πειράματα, αλλά είναι θεωρίες και μεθοδολογικές αρχές που είναι άκρως επιστημονικές. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο κλάδος της παλαιογραφίας-παπυρολογίας, ο οποίος δεν απαιτεί απλώς μεταφραστικές και ερμηνευτικές δεξιότητες, αλλά και επιστημονική γνώση της διαδικασίας της κριτικής, της μεταγραφής ή και της χρονολόγησης του παπύρου.

Νομίζω οτι σε μεγάλο βαθμό μπλέκεις το κομμάτι της αρχαιολογίας που όντως είναι legit επιστήμη καθώς αρκετές φορές επιστρατεύει όντως επιστημονικές μεθόδους(φυσικής,χημείας κτλπ). Δεν διαφωνώ με τα όσα λες πάντως. Απλά στο αρχικό ερώτημα της Revveka παρέθεσα την άποψη μου,σχετικά με το τι είναι ο επιστήμονας κατά την γνώμη μου. Οπότε απέδωσα τον όρο επιστήμονα στην εικόνα κάποιου με λευκή ρόμπα σε εργαστήριο και κάνει χρήση της επιστημονικής μεθόδου,τον όρο μηχανικοί σε όσους σπουδάζουν κάποια επιστήμη μηχανικού και τον όρο του μελετητή σε κάποιον που σπουδάζει οτιδήποτε άλλο που δεν χρησιμοποιεί την επιστημονική μέθοδο.

Θα μπορούσα να πω οτι κάποιος έχει σπουδάσει την επιστήμη της φιλολογίας,αυτό ναι.Αλλά να πω έναν φιλόλογο επιστήμονα,προσωπικά όχι δεν θα το έκανα γιατί στο μυαλό μου παραπέμπει σε άλλα επαγγέλματα.
Έναν αρχαιολόγο πάντως δεν θα είχα θέμα να τον ονομάσω επιστήμονα γιατί το επάγγελμα του συνδέεται άμεσα με τον φυσικό κόσμο.
 

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 949 μηνύματα.
Νομίζω οτι σε μεγάλο βαθμό μπλέκεις το κομμάτι της αρχαιολογίας που όντως είναι legit επιστήμη.
Δεν διαφωνώ με τα όσα λες πάντως. Απλά στο αρχικό ερώτημα της Revveka παρέθεσα την άποψη μου,σχετικά με το τι είναι ο επιστήμονας κατά την γνώμη μου. Οπότε απέδωσα τον όρο επιστήμονα στην εικόνα κάποιου με λευκή ρόμπα σε εργαστήριο και κάνει χρήση της επιστημονικής μεθόδου,τον όρο μηχανικοί σε όσους σπουδάζουν κάποια επιστήμη μηχανικού και τον όρο του μελετητή σε κάποιον που σπουδάζει οτιδήποτε άλλο που δεν χρησιμοποιεί την επιστημονική μέθοδο.
Η επιστήμη της αρχαιολογίας δεν έχει καμία σχέση με τον κλάδο της παλαιογραφίας-παπυρολογίας. Η μεν μελετά υλικά κατάλοιπα (αντικείμενα) του ανθρώπινου παρελθόντος, η δε άυλα κατάλοιπα (κείμενα) που ενδέχεται να έχουν υλικό φορέα.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,233 μηνύματα.
Η επιστήμη της αρχαιολογίας δεν έχει καμία σχέση με τον κλάδο της παλαιογραφίας-παπυρολογίας. Η μεν μελετά υλικά κατάλοιπα (αντικείμενα) του ανθρώπινου παρελθόντος, η δε άυλα κατάλοιπα (κείμενα) που ενδέχεται να έχουν υλικό φορέα.

Ένας αρχαιολόγος όμως δεν μπορεί να ασχοληθεί με την μελέτη των κειμένων πέρα απο το αντικείμενο που το έφερε;
Ο δεύτερος θα έχει την ίδια άνεση δεδομένου της εκπαίδευσης του να κάνει την δουλειά του αρχαιολόγου στον υλικό τομέα ;
 

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 949 μηνύματα.
Ένας αρχαιολόγος όμως δεν μπορεί να ασχοληθεί με την μελέτη των κειμένων πέρα απο το αντικείμενο που το έφερε;
Ο δεύτερος θα έχει την ίδια άνεση δεδομένου της εκπαίδευσης του να κάνει την δουλειά του αρχαιολόγου στον υλικό τομέα ;
Ο αρχαιολόγος μπορεί απλά να αξιοποιήσει τις ιστορικές πληροφορίες του παπύρου (όπως και ο ιστορικός) και αυτό για να προσεγγίσει ένα αντικείμενο σύγχρονο του. Την μεταγραφή, χρονολόγηση, κριτική, γλωσσική και ερμηνευτική προσέγγιση του παπύρου θα την κάνει ένας παλαιογράφος-παπυρολόγος, δηλαδή ένας φιλόλογος.

Ο φιλόλογος δεν έχει τη δικαιοδοσία (και τη γνώση) να αναλάβει τη μελέτη ενός υλικού αντικειμένου. Μπορεί, όμως, να αξιοποιήσει την αρχαιολογική πληροφορία για μία δική του μελέτη.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,233 μηνύματα.
Ο αρχαιολόγος μπορεί απλά να αξιοποιήσει τις ιστορικές πληροφορίες του παπύρου (όπως και ο ιστορικός) και αυτό για να προσεγγίσει ένα αντικείμενο σύγχρονο του. Την μεταγραφή, χρονολόγηση, κριτική, γλωσσική και ερμηνευτική προσέγγιση του παπύρου θα την κάνει ένας παλαιογράφος-παπυρολόγος, δηλαδή ένας φιλόλογος.

Ευχαριστώ που το διευκρίνισες,good to know .
Το point μου είναι πιο πολύ θεωρητικό πάντως. Άσχετα που στο μυαλό μου κάνω τον διαχωρισμό. γιατί άλλη ιδέα έχω για τον μεν και το δε επαγγελματία,δεν σημαίνει οτι δεν αναγνωρίζω οτι όντως υπάρχει πολιτική επιστήμη,κοινωνική επιστήμη,φιλολογική επιστήμη κτλπ. με την έννοια οτι ασχολούμαι με κάτι συστηματικά,όπως είχε αναφέρει και ο larry. Προφανώς δεν θέλω να δημιουργήσω έχθρες ή να πω έμμεσα οτι ο ένας είναι κατώτερος απο τον άλλο,απλά οτι πρόκειται για διαφορετικές δουλειές.
 

Asha

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Asha αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 227 μηνύματα.
Ο αρχαιολόγος μπορεί απλά να αξιοποιήσει τις ιστορικές πληροφορίες του παπύρου (όπως και ο ιστορικός) και αυτό για να προσεγγίσει ένα αντικείμενο σύγχρονο του. Την μεταγραφή, χρονολόγηση, κριτική, γλωσσική και ερμηνευτική προσέγγιση του παπύρου θα την κάνει ένας παλαιογράφος-παπυρολόγος, δηλαδή ένας φιλόλογος.

Ο φιλόλογος δεν έχει τη δικαιοδοσία (και τη γνώση) να αναλάβει τη μελέτη ενός υλικού αντικειμένου. Μπορεί, όμως, να αξιοποιήσει την αρχαιολογική πληροφορία για μία δική του μελέτη.


Τόσο η παπυρολογία όσο και η επιγραφική και η νομισματική είναι από τους κλάδους/υποκατηγορίες των αρχαιογνωστικών επιστημών και μπορούν να θεωρηθούν και αυτόνομες επιστήμες/κλάδοι.
Προφανώς για την παπυρολογία απαιτείται πολύ καλή γνώση της γλώσσας/γλωσσών των παπύρων που θα μελετήσει κάποιος αρχαία/λατινικά/ενδεχομένως και αιγυπτιακά αλλά και καλή γνώση της αρχαίας ιστορίας καθώς και της ιστορίας του δικαίου πολλές φορές. Υπάρχουν και παπυρολόγοι που είναι καθηγητές αρχαίας ιστορίας. Στο εξωτερικό και ειδικά στην Αμερική δεν υπάρχει τόσο έντονος διαχωρισμός σε επιμέρους τομείς/επιστήμες. Τα λένε classics και μπορεί κάποιος να διδάσκει και αρχαία ελληνικά και αρχαία ιστορία (π.χ. ο Bagnall). Κάποιος με υπόβαθρο κλασικού φιλολόγου θα εστιάζει περισσότερο σε θέματα γλώσσας, γραφής κτλ και ενδεχομένως όχι τόσο στις ιστορικές πληροφορίες (ή απλά θα εστιάζει προτίστως σε αυτό). Δεν είναι όμως απαραίτητο. Και ένας ιστορικός μπορεί να κάνει έκδοση παπύρων, ακόμα και αν δεν είναι τόσο συνηθισμένο. Σε μια έκδοση ενός παπύρου θα πρέπει να υπάρχει και μεταγραφή και μετάφραση αλλά και σχολιασμός του περιεχομένου, ερμηνεία του και σύνδεσή του με το ευρύτερο ιστορικό πλαίσιο.
Στην πραγματικότητα και διδακτορικές διατριβές παπυρολογίας από κλασικούς φιλολόγους δεν διαφέρουν τόσο (πολλές φορές και καθόλου) ως προς την επισκόπιση του θέματος από μια διατριβή που θα έκανε ένας ιστορικός. Δηλαδή υπάρχουν φορές που το θέμα που επιλέγεται σχετίζεται με ζητήματα της κοινωνίας/της καθημερινής ζωής των ανθρώπων (προκύπτουν αρκετά τέτοια από παπύρους) το οποίο θεωρείται πιο ιστορικό.
Η αρχαιολογία πράγματι, συνήθως δεν μελετά τους παπύρους, κυρίως επειδή σαν επιστήμη ενδιαφέρεται περισσότερο για την ερμηνεία της ζωής των ανθρώπων μέσα από τα υλικά κατάλοιπα. Επομένως όταν ασχολείται με άλλες επιστήμες, αυτές είναι η επιγραφική και η νομισματική (επειδή και οι επιγραφές και τα νομίσματα είναι υλικά κατάλοιπα). Ένας αρχαιολόγος μπορεί να μελετήσει έναν πάπυρο ή ένα κείμενο κάποιοι συγγραφέα για να πάρει πληροφορίες για ένα υλικό κατάλοιπο π.χ. για έναν ναό αλλά δεν θα είναι αντικείμενο μελέτης το ίδιο το κείμενο ενώ μια επιγραφή μπορεί να είναι η ίδια μαζί με το κείμενό της αντικείμενο μελέτης.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,789 μηνύματα.
Φυσικά και μπορεί , ΜΕΧΡΙ να το παράξει όμως πως στο καλό τον θεωρείς επιστήμονα τον πτυχιούχο? Το επιχείρημα ότι μπορεί να βρει νέες παιδαγωγικές μεθόδους επίσης το περίμενα , το ότι έχουν τη δυνατότητα να το κάνουν ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ότι είναι επιστήμονες. ΜΟΛΙΣ το κάνουν (κάνουν την αντίστοιχη διατριβή/έρευνα πάνω στην παιδαγωγική μέθοδο ή μαθηματική ανακάλυψη μιας που ανέφερες το 5 πχ) τότε θεωρούνται επιστήμονες.

Mα εγώ δεν αναφέρω ότι αυτό θα γίνει μαζικά. Τα μηνύματά μου αναφέρονται πάντα σε εξαιρέσεις. Όπως μαζικά δεν θα βρεις καλούς γιατρούς, οδοντιάτρους (πόσοι έχουν κακοτεχνίες σε γέφυρες στο στόμα και ευθύνεται ο οδοντίατρος κλπ), καθηγητές έτσι και δεν είναι ΌΛΟΙ επιστήμονες-ερευνητές. Προσωπικά πιστεύω ότι το πτυχίο σε καθιστά επιστήμονα στο βαθμό να χειρίζεσαι επαγγελματικά τη γνώση. Η επιστημοσύνη έχει βαθμίδες. Άλλος τύπος επιστήμονα είναι κάποιος που εργάζεται σε Πανεπιστήμιο και κάνει έρευνα και άλλος τύπος επιστήμονα είναι κάποιος που αναλαμβάνει να σχεδιάσει ένα σπίτι.

Το γεγονός ότι κάποιος είναι επιστήμονας, δεν σημαίνει ότι πρέπει να αφήνει επιστημονικό τεκμήριο ή για να γίνω σαφής: μέσω της δουλειάς του παράγει επιστήμη απλά όχι για κάποιο κέρδος (επιχειρηματικό, ερευνητικό κλπ). Το επιστημονικό τεκμήριο είναι συγκεκριμένος τύπος έρευνας. Δεν πιστεύω ότι πλέον η έρευνα γίνεται για την κοινωνία όπως πιστεύει ο μέσος 15χρονος σε παγκόσμια κλίμακα.

@J.Cameron:

Τα Μαθηματικά είναι μια γλώσσα που έφτιαξε ο άνθρωπος εδώ και 2500 χρόνια τουλάχιστον για να κατανοήσει την φυσική νομοτέλεια του μυαλού του (ως αφετηρία) και στη συνέχεια του σύμπαντος ως προέκταση της λογικής του. Η κωδικοποίηση των Μαθηματικών σε επίπεδο ερευνητικό δεν έχει καμία σχέση με την σχολική εικόνα των Μαθηματικών. Τα σύγχρονα Μαθηματικά προσπαθούν να ερμηνεύσουν πολύπλοκα φαινόμενα της Φύσης και της εφαρμοσμένης Επιστήμης που εξελίσσονται στον χρόνο και χώρο. Είτε αυτά μπορεί να αφορούν ένα ψηφιακό σήμα τηλεπικοινωνίας είτε μπορεί να είναι μια χρηματιστηριακή εκτίμηση μιας μετοχής σε δείκτη DAX. Την ίδια στιγμή υπάρχουν άνθρωποι που ασχολούνται βιοποριστικά με την θεωρητική θεμελίωση νέων Μαθηματικών κάτι σαν εξέλιξη ενός μεγάλου κύκλου από ανθρώπους που χορεύουν επ' άπειρον, αγνοώντας αν κάποιοι άλλοι βγάζουν πολλά λεφτά από κάτι άλλο επαγγελματικά. Είναι οι άνθρωποι που απλά γουστάρουν αυτό που κάνουν. Παίζουν με τη λογική σαν μεγάλα παιδιά.

Αν πούμε ότι τα Μαθηματικά "τελείωσαν" γιατί η πεζή πραγματικότητα μας στρέφει σε πιο "πιασάρικα" πράγματα με την ψευδαίσθηση της εύκολης αποκατάστασης, είναι απλά μια λάθος απόφαση γιατί είναι νομίζω η μόνη επιστήμη που θα υπάρχει όσο και ο άνθρωπος και συνεχώς θα μετεξελίσσεται. Το μυαλό δεν σταματάει να σκέφτεται ακόμη και αν το σώμα παραλύσει (βλ. Στήβεν Χόκινγκ, παράδειγμα ανθρώπου για πολλούς νέους, φυσικού που ασχολήθηκε με την γεωμετρία του σύμπαντος... ως προς τι μπορεί να καταφέρει ένας άνθρωπος όσο ζει).

Προσωπικά θεωρώ ως μεγαλύτερο πρότυπο ζωής τον Euler, ο οποίος αν και ήταν Μαθηματικός πολυεπιστήμονας, έκανε οικογένεια και ενώ είχε χάσει την όρασή του σε βαθμό άνω του 90%, υπαγόρευσε στον γιο του πάνω από 800 εργασίες σε τομείς Μαθηματικών, Οπτικής, Μηχανικής, Αστρονομίας, Φιλοσοφίας, Γεωμετρίας, Πιθανοτήτων, Υδραυλικής, κτλ. Θεωρείται ο Μαθηματικός που εισήγαγε την σύγχρονη μαθηματική σημειογραφία της συνάρτησης, του αθροίσματος ως κεφαλαίο Σ στις σειρές αριθμών, του γράμματος π για την περιφέρεια κύκλου, δ για την διάμετρο, θ για την γωνιακή ταχύτητα, ως λάτρης των Ελληνικών. Ο Μαθηματικός Laplace τόσο πολύ τον θαύμαζε και έλεγε: διαβάστε Euler, είναι ο κύριος όλων μας.

Εuler: είμαι ο μπαμπάς σας, γατάκια...θα με δίνετε πανελλήνιες μετά από 200 χρόνια και αντί για Ιατρική θα μπαίνετε Βιολογία και μετά θα βγάζετε κόμπλεξ για την Ιατρική. :playboy:
 
Τελευταία επεξεργασία:

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,664 μηνύματα.
Mα εγώ δεν αναφέρω ότι αυτό θα γίνει μαζικά. Τα μηνύματά μου αναφέρονται πάντα σε εξαιρέσεις. Όπως μαζικά δεν θα βρεις καλούς γιατρούς, οδοντιάτρους (πόσοι έχουν κακοτεχνίες σε γέφυρες στο στόμα και ευθύνεται ο οδοντίατρος κλπ), καθηγητές έτσι και δεν είναι ΌΛΟΙ επιστήμονες-ερευνητές. Προσωπικά πιστεύω ότι το πτυχίο σε καθιστά επιστήμονα στο βαθμό να χειρίζεσαι επαγγελματικά τη γνώση. Η επιστημοσύνη έχει βαθμίδες. Άλλος τύπος επιστήμονα είναι κάποιος που εργάζεται σε Πανεπιστήμιο και κάνει έρευνα και άλλος τύπος επιστήμονα είναι κάποιος που αναλαμβάνει να σχεδιάσει ένα σπίτι.

Το γεγονός ότι κάποιος είναι επιστήμονας, δεν σημαίνει ότι πρέπει να αφήνει επιστημονικό τεκμήριο ή για να γίνω σαφής: μέσω της δουλειάς του παράγει επιστήμη απλά όχι για κάποιο κέρδος (επιχειρηματικό, ερευνητικό κλπ). Το επιστημονικό τεκμήριο είναι συγκεκριμένος τύπος έρευνας. Δεν πιστεύω ότι πλέον η έρευνα γίνεται για την κοινωνία όπως πιστεύει ο μέσος 15χρονος σε παγκόσμια κλίμακα.

@J.Cameron:

Τα Μαθηματικά είναι μια γλώσσα που έφτιαξε ο άνθρωπος εδώ και 2500 χρόνια τουλάχιστον για να κατανοήσει την φυσική νομοτέλεια του μυαλού του (ως αφετηρία) και στη συνέχεια του σύμπαντος ως προέκταση της λογικής του. Η κωδικοποίηση των Μαθηματικών σε επίπεδο ερευνητικό δεν έχει καμία σχέση με την σχολική εικόνα των Μαθηματικών. Τα σύγχρονα Μαθηματικά προσπαθούν να ερμηνεύσουν πολύπλοκα φαινόμενα της Φύσης και της εφαρμοσμένης Επιστήμης που εξελίσσονται στον χρόνο και χώρο. Είτε αυτά μπορεί να αφορούν ένα ψηφιακό σήμα τηλεπικοινωνίας είτε μπορεί να είναι μια χρηματιστηριακή εκτίμηση μιας μετοχής σε δείκτη DAX. Την ίδια στιγμή υπάρχουν άνθρωποι που ασχολούνται βιοποριστικά με την θεωρητική θεμελίωση νέων Μαθηματικών κάτι σαν εξέλιξη ενός μεγάλου κύκλου από ανθρώπους που χορεύουν επ' άπειρον, αγνοώντας αν κάποιοι άλλοι βγάζουν πολλά λεφτά από κάτι άλλο επαγγελματικά. Είναι οι άνθρωποι που απλά γουστάρουν αυτό που κάνουν. Παίζουν με τη λογική σαν μεγάλα παιδιά.

Αν πούμε ότι τα Μαθηματικά "τελείωσαν" γιατί η πεζή πραγματικότητα μας στρέφει σε πιο "πιασάρικα" πράγματα με την ψευδαίσθηση της εύκολης αποκατάστασης, είναι απλά μια λάθος απόφαση γιατί είναι νομίζω η μόνη επιστήμη που θα υπάρχει όσο και ο άνθρωπος και συνεχώς θα μετεξελίσσεται. Το μυαλό δεν σταματάει να σκέφτεται ακόμη και αν το σώμα παραλύσει (βλ. Στήβεν Χόκινγκ, παράδειγμα ανθρώπου για πολλούς νέους, φυσικού που ασχολήθηκε με την γεωμετρία του σύμπαντος... ως προς τι μπορεί να καταφέρει ένας άνθρωπος όσο ζει).

Προσωπικά θεωρώ ως μεγαλύτερο πρότυπο ζωής τον Euler, ο οποίος αν και ήταν Μαθηματικός πολυεπιστήμονας, έκανε οικογένεια και ενώ είχε χάσει την όρασή του σε βαθμό άνω του 90%, υπαγόρευσε στον γιο του πάνω από 800 εργασίες σε τομείς Μαθηματικών, Οπτικής, Μηχανικής, Αστρονομίας, Φιλοσοφίας, Γεωμετρίας, Πιθανοτήτων, Υδραυλικής, κτλ. Θεωρείται ο Μαθηματικός που εισήγαγε την σύγχρονη μαθηματική σημειογραφία της συνάρτησης, του αθροίσματος ως κεφαλαίο Σ στις σειρές αριθμών, του γράμματος π για την περιφέρεια κύκλου, δ για την διάμετρο, θ για την γωνιακή ταχύτητα, ως λάτρης των Ελληνικών. Ο Μαθηματικός Laplace τόσο πολύ τον θαύμαζε και έλεγε: διαβάστε Euler, είναι ο κύριος όλων μας.

Εuler: είμαι ο μπαμπάς σας, γατάκια...θα με δίνετε πανελλήνιες μετά από 200 χρόνια και αντί για Ιατρική θα μπαίνετε Βιολογία και μετά θα βγάζετε κόμπλεξ για την Ιατρική. :playboy:
χααχαχαχ απο τα πιο σατηρικα μηνυματα του μηνα.γελαγα τοσο δυνατα παιζει να με ακουσε ολη η γειτονια.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

γκαμερον λες τα μαθηματικα τα ορισαμε.αντε να μην ξερεις μαθηματικα και τραβα να ανακαλυψεις το dna και το rna.
 

art1

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Υποψήφιος διδάκτορας και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 233 μηνύματα.
@archaios19 @Asha μπράβο για τις διευκρινιστικές τοποθετήσεις σας...

και a propo παίδες της άλλης "παράταξης" εργαστήρια έχουμε και στη φιλολογία και στην αρχαιολογία κλπ. Και όχι γιαλαντζί εργαστήρια...κανονικά... θα μιλήσω πάλι για τη γλωσσολογία, διότι όσον αφορά την αρχαιολογία κλπ με κάλυψαν οι προηγούμενοι... στη γλωσσολογία κάνουμε και πειράματα πολλές φορές και από όλα, βλ. π.χ. κοινωνιογλωσσολογία (βλ. πειραμα του λαμποβ, τεχνική της ενδοσκόπησης), πειραματική ψυχογλωσσολογία, νευρογλωσσολογία...ειδικά όσον αφορά τους δυο τελευταλιους κλάδους είμαστε με το ένα ποδι στα θεωρητικά και με το άλλο στα ιατρικά-βιολογικά κλπ. Ποδιά δε φοράμε αλλα και νοσοκομεία επισκεπτόμαστε...ελάτε να με δείτε όταν επισκεπτόμαστε π.χ. αφασικούς ασθενείς ή ασθενείς με εγκεφαλική βλάβη και προσπαθούμε να βοηθήσουμε στο γλωσσικό κομμάτο μαζί με γιατρούς, λογοθεραπυετές...ελάτε να μας δείτε όταν κάνουμε το τεστ της βοστώνης σε αφασικούς κλπ... και αν κάποιος δεν πιστευει του δίνω και στοιχεία σε πμ... αυτα τα ολίγα... φτάνει πια με την παραφιλολογία μερικών!! Λύστε λιγο τα υπαρξιακά σας...!!
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,789 μηνύματα.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,789 μηνύματα.
Ο αρχαιολόγος μπορεί απλά να αξιοποιήσει τις ιστορικές πληροφορίες του παπύρου (όπως και ο ιστορικός) και αυτό για να προσεγγίσει ένα αντικείμενο σύγχρονο του. Την μεταγραφή, χρονολόγηση, κριτική, γλωσσική και ερμηνευτική προσέγγιση του παπύρου θα την κάνει ένας παλαιογράφος-παπυρολόγος, δηλαδή ένας φιλόλογος.

Ο φιλόλογος δεν έχει τη δικαιοδοσία (και τη γνώση) να αναλάβει τη μελέτη ενός υλικού αντικειμένου. Μπορεί, όμως, να αξιοποιήσει την αρχαιολογική πληροφορία για μία δική του μελέτη.

Στην Ελλάδα λόγω κοινωνικής ιδιομορφίας, δεν είναι συνηθισμένο να βλέπουμε την επαγγελματική χρησιμότητα ενός φιλολόγου και ενός αρχαιολόγου πέρα από τη μέση εκπαίδευση. Όσους γνωστούς έχω που έχουν κάποιο απόφοιτο φιλολογίας συνήθως αυτή την περίοδο κάνει μεταπτυχιακό στην ειδική αγωγή είτε στη γλωσσολογία και παλεύει με ιδιαίτερα μαθήματα των 3 ευρώ η ώρα. Όσοι το έψαξαν καλύτερα, έφυγαν έξω κάνοντας σπουδές στην Μουσειολογία ή στην Υπολογιστική Γλωσσολογία και εργάζονται κανονικά.

Είναι ακριβώς το ίδιο σαν να λέμε ποια η επιστημονική χρησιμότητα ενός Μαθηματικού και ενός Στατιστικού στην Ελληνική αγορά εργασίας. Πλέον λόγω του κορονοϊού μέχρι και ο κυρ Μπάμπης έμαθε για τα Data και στατιστικούς ελέγχους.

- Μπάμπης: Χθες είπανε ότι κάνανε νέους ελέγχους και βρήκαν νέα ντάτα
 

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 949 μηνύματα.
Στην Ελλάδα λόγω κοινωνικής ιδιομορφίας, δεν είναι συνηθισμένο να βλέπουμε την επαγγελματική χρησιμότητα ενός φιλολόγου και ενός αρχαιολόγου πέρα από τη μέση εκπαίδευση. Όσους γνωστούς έχω που έχουν κάποιο απόφοιτο φιλολογίας συνήθως αυτή την περίοδο κάνει μεταπτυχιακό στην ειδική αγωγή είτε στη γλωσσολογία και παλεύει με ιδιαίτερα μαθήματα των 3 ευρώ η ώρα. Όσοι το έψαξαν καλύτερα, έφυγαν έξω κάνοντας σπουδές στην Μουσειολογία ή στην Υπολογιστική Γλωσσολογία και εργάζονται κανονικά.
Εγώ θα προσπαθήσω για κάτι πέρα από την απασχόληση στη μέση εκπαίδευση και μάλιστα στην Ελλάδα. Από το Γυμνάσιο ακούω αυτά που λες εσύ, αλλά πραγματικά δεν με πτοούν. :smartass: :pardon:
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,789 μηνύματα.
Εγώ θα προσπαθήσω για κάτι πέρα από την απασχόληση στη μέση εκπαίδευση και μάλιστα στην Ελλάδα. Από το Γυμνάσιο ακούω αυτά που λες εσύ, αλλά πραγματικά δεν με πτοούν. :smartass: :pardon:

Εννοείται, απλά μεταφέρω τι βλέπω. Περισσότερο κυριαρχούν οι παγιωμένες αντιλήψεις περασμένων δεκαετιών και μια κοινωνία είναι δεμένη χειροπόδαρα σε γερασμένα μυαλά. Αρνούνται να δεχθούν την χρησιμότητα πολλών επιστημών στην παραγωγική οικονομία και γι' αυτό η οικονομία πάει καλά λέει ο Μητσοτάκης. Αν δεν το βλέπετε εσείς, μάλλον δεν ψηφίζετε Μητσοτάκη... :playboy: :bye2:
 

Ουριήλ

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Ουριήλ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ρουμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 816 μηνύματα.
Εννοείται, απλά μεταφέρω τι βλέπω. Περισσότερο κυριαρχούν οι παγιωμένες αντιλήψεις περασμένων δεκαετιών και μια κοινωνία είναι δεμένη χειροπόδαρα σε γερασμένα μυαλά. Αρνούνται να δεχθούν την χρησιμότητα πολλών επιστημών στην παραγωγική οικονομία και γι' αυτό η οικονομία πάει καλά λέει ο Μητσοτάκης. Αν δεν το βλέπετε εσείς, μάλλον δεν ψηφίζετε Μητσοτάκη... :playboy: :bye2:
Δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς φίλε μου npb.

Από μικρά μαθαίνουν στερεότυπα από τους γονείς τους, που τις περισσότερες φορές είναι λανθασμένα και δυστυχώς τα μεταφέρουν στα παιδιά τους με συνέπεια να δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος.


Αρνούνται να δεχθούν την χρησιμότητα πολλών επιστημών
Από ψυχολογικής άποψης αυτό συμβαίνει διότι είναι κάτι που είναι γραμμένο στο γενετικό υλικό μας. Όχι μόνο των Ελλήνων αλλά όλων των ανθρώπων. Σε μικρό ή μεγάλο βαθμό όλοι επιδιώκουμε να είμαστε στη κορυφή για μόνο ένα λόγω... την επιβίωση. Καλά άκουσες. Όλα τα ζώα επιδιώκουν να είναι ισχυρά για να βρουν εύκολα θηλυκό και να κάνει απογόνους αλλά και εν τέλει να επιβιώσουν και σε αυτή τη περίπτωση ο άνθρωπος δεν διαφέρει. Επιστρέφοντας στο θέμα μας, λίγο δύσκολο να μην αρνηθεί την χρησιμότητα αρκετών επιστημών διότι δεν του συμφέρει. Τα παιδιά του τα ονειρεύεται να γίνουν γιατροί και δικηγόροι λόγω στερεοτύπων όπως είπα. Έχει την εντύπωση ότι αν γίνει κάποιος γιατρός ή δικηγόρος, αυτός και αρκετοί απόγονοι του θα επιβιώσουν εύκολα και θα έχουν μια αξιόλογοι θέση στην πυραμίδα που ονομάζεται κοινωνία...
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,789 μηνύματα.
Από ψυχολογικής άποψης αυτό συμβαίνει διότι είναι κάτι που είναι γραμμένο στο γενετικό υλικό μας. Όχι μόνο των Ελλήνων αλλά όλων των ανθρώπων. Σε μικρό ή μεγάλο βαθμό όλοι επιδιώκουμε να είμαστε στη κορυφή για μόνο ένα λόγω... την επιβίωση. Καλά άκουσες. Όλα τα ζώα επιδιώκουν να είναι ισχυρά για να βρουν εύκολα θηλυκό και να κάνει απογόνους αλλά και εν τέλει να επιβιώσουν και σε αυτή τη περίπτωση ο άνθρωπος δεν διαφέρει. Επιστρέφοντας στο θέμα μας, λίγο δύσκολο να μην αρνηθεί την χρησιμότητα αρκετών επιστημών διότι δεν του συμφέρει. Τα παιδιά του τα ονειρεύεται να γίνουν γιατροί και δικηγόροι λόγω στερεοτύπων όπως είπα. Έχει την εντύπωση ότι αν γίνει κάποιος γιατρός ή δικηγόρος, αυτός και αρκετοί απόγονοι του θα επιβιώσουν εύκολα και θα έχουν μια αξιόλογοι θέση στην πυραμίδα που ονομάζεται κοινωνία...

Η ισχύς στην κοινωνική επιβίωση έρχεται σε οποιονδήποτε τομέα αν ο καθένας εργάζεται και είναι αφοσιωμένος σε αυτό που κάνει για πολλά χρόνια αθόρυβα. Δυστυχώς αυτό δεν έχει αναπτυχθεί ως αξία στις μικρές ηλικίες. Δεν είναι το όνομα της επιστήμης ηλίθιε (όχι εσύ Nίκο), αλλά η δική σου ανικανότητα να παράξεις χρηματικό έργο από την επιστήμη που σπούδασες. Στο τέλος της ημέρας, όλοι σε όλο τον κόσμο, ένα 8ωρο κοιτάζουν να συμπληρώσουν και να πάνε σπίτι. Σε κάποια δε επαγγέλματα μπορεί να χρειάζεται και ειδικό ωράριο τις βραδυνές ώρες (ως προετοιμασία δουλειάς για την επόμενη μέρα π.χ. κάποιο ραντεβού με πελάτη κλπ) και δεν είναι τόσο ευχάριστο αν υπάρχει οικογένεια στο σπίτι και παιδιά να σε χρειάζονται ως γονιό.

Ας υποθέσουμε ότι έχουμε δυο παραδείγματα επιστημόνων:

- έναν Γερμανό Δικηγόρο που εργάζεται υπάλληλος δικηγόρος σε μια νομική εταιρία
- έναν Γερμανό Ερευνητή στην Γεωλογία Παγετώνων σε ένα ερευνητικό κέντρο

Ποιος από τους δυο θεωρείται πετυχημένος και γιατί;
 

Ουριήλ

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Ουριήλ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ρουμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 816 μηνύματα.
Η ισχύς στην κοινωνική επιβίωση έρχεται σε οποιονδήποτε τομέα αν ο καθένας εργάζεται και είναι αφοσιωμένος σε αυτό που κάνει για πολλά χρόνια αθόρυβα. Δυστυχώς αυτό δεν έχει αναπτυχθεί ως αξία στις μικρές ηλικίες. Δεν είναι το όνομα της επιστήμης ηλίθιε (όχι εσύ Nίκο), αλλά η δική σου ανικανότητα να παράξεις χρηματικό έργο από την επιστήμη που σπούδασες. Στο τέλος της ημέρας, όλοι σε όλο τον κόσμο, ένα 8ωρο κοιτάζουν να συμπληρώσουν και να πάνε σπίτι. Σε κάποια δε επαγγέλματα μπορεί να χρειάζεται και ειδικό ωράριο τις βραδυνές ώρες (ως προετοιμασία δουλειάς για την επόμενη μέρα π.χ. κάποιο ραντεβού με πελάτη κλπ) και δεν είναι τόσο ευχάριστο αν υπάρχει οικογένεια στο σπίτι και παιδιά να σε χρειάζονται ως γονιό.

Ας υποθέσουμε ότι έχουμε δυο παραδείγματα επιστημόνων:

- έναν Γερμανό Δικηγόρο που εργάζεται υπάλληλος δικηγόρος σε μια νομική εταιρία
- έναν Γερμανό Ερευνητή στην Γεωλογία Παγετώνων σε ένα ερευνητικό κέντρο

Ποιος από τους δυο θεωρείται πετυχημένος και γιατί;
Αληθεύει αυτό που λες για την ισχύ, όμως δυστυχώς δύσκολα το καταλαβαίνει αυτό ο κόσμος...

Σχετικά με το παράδειγμα που έδωσες θα σου πω την αλήθεια, στα μάτια μου δυστυχώς έτσι όπως το βλέπω το πρώτο με τον δικηγόρο μου έκανε περισσότερη εντύπωση από τον γεωλόγο ασυνείδητα... προσπαθώ να αντισταθώ όμως δυστυχώς έστω και αν δεν το δείχνω κρυφά πάντα θα κατατάσσω τους ανθρώπους με βάση το επάγγελμα χωρίς να το θέλω και πιστεύω αρκετοί άλλοι...

Να σου δώσω ένα παράδειγμα, πρόσφατα έδωσα κάτι εξετάσεις για το αυτοκίνητο και το μηχανάκι και δεν έκανα ούτε ένα λάθος... ο επιτηρητής μόλις τα είδε, με έβγαλε κατευθείαν ή γιατρό ή δικηγόρο και μόλις του είπα ότι είμαι γεωπόνος άρχιζε να με ρωτάει αν μου αρέσει η σχολή με κάπως περίεργο ύφος... από εκεί κατάλαβα ότι, ο,τι και αν κάνεις πάντα θα υπάρχουν στερεότυπα είτε θετικά είτε αρνητικά για κάθε επάγγελμα και δεν γίνεται να αλλάξουμε την γνώμη τους
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,789 μηνύματα.
Να σου δώσω ένα παράδειγμα, πρόσφατα έδωσα κάτι εξετάσεις για το αυτοκίνητο και το μηχανάκι και δεν έκανα ούτε ένα λάθος... ο επιτηρητής μόλις τα είδε, με έβγαλε κατευθείαν ή γιατρό ή δικηγόρο και μόλις του είπα ότι είμαι γεωπόνος άρχιζε να με ρωτάει αν μου αρέσει η σχολή με κάπως περίεργο ύφος... από εκεί κατάλαβα ότι, ο,τι και αν κάνεις πάντα θα υπάρχουν στερεότυπα είτε θετικά είτε αρνητικά για κάθε επάγγελμα και δεν γίνεται να αλλάξουμε την γνώμη τους

Έπρεπε να του πεις κοφτά ότι έχεις γραμμένη τη γνώμη του. :dance3: :bye2:

@Nick234 μάθε να μην δίνεις σημασία τι λένε άνθρωποι που δεν σε ξέρουν. Εμένα παίζει το σόι μου να μην έχει αποδεχθεί ότι γεννήθηκα, όχι ότι σπούδασα κάτι στη ζωή μου. :loltooth:
 

Scandal

Διαχειριστής

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών, Φοιτητής του τμήματος Πληροφορικής ΟΠΑ και μας γράφει απο Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 16,816 μηνύματα.
Ανθοκομία VS Ιατρική Αθηνών!
 

juste un instant

Επιφανές μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αφρική. Έχει γράψει 29,827 μηνύματα.
σκέψου ένα ρομπότ με τεχνητή νοημοσύνη φόκου.. :loltooth:

Υ.Γ. Θα σου στείλω πμ.

Εμένα παίζει το σόι μου να μην έχει αποδεχθεί ότι γεννήθηκα, όχι ότι σπούδασα κάτι στη ζωή μου. :loltooth:
Απο κατι τετοια βγηκε η εκφραση... Μαμώ το σόι μου...
 
Τελευταία επεξεργασία:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top