Μα γιατί να μαθαίνουμε πράματα που δεν θα μας χρησιμεύσουν ποτέ στη ζωή μας;

Crookshanks

Διάσημο μέλος

Ο Crookshanks αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 3,567 μηνύματα.
Στα κάτω των 15 του λένε διάφορα παραμυθάκια, όπως ακριβώς κάνουν και στην Ιστορία. Η διαφορά με τις άλλες χώρες είναι ότι εκεί τα παραμυθάκια τα γεμίζουν κάπως περισσότερο με εργασίες κολάζ, μελωδίες και audiovisual. Δεν μιλάω για κάτω των 15. Κάτω απ'τα 15 η εκπαίδευση είναι καθαρά παιδευτική και δεν τίθεται καν το θέμα "αυτό μου χρειάζεται, το άλλο δεν θα το χρειαστώ".

Να σου παραθέσω το εξαίρετο κείμενο του Bertrand Russell:

Αν πρότεινα πως ανάμεσα στη Γη και στον Άρη υπήρχε μια πορσελάνινη τσαγιέρα που περιστρέφεται γύρω από τον ήλιο σε ελλειπτική τροχιά, κανένας δε θα ήταν ικανός να αποδείξει το μη αληθές του ισχυρισμού μου, υπό τον όρο ότι θα ήμουν αρκετά προσεκτικός ώστε να προσθέσω πως η τσαγιέρα είναι πολύ μικρή για να εντοπιστεί ακόμα και από τα πιο ισχυρά μας τηλεσκόπια. Αλλά αν προχωρούσα παραπέρα και έλεγα ότι, εφόσον δε μπορεί να διαψευστεί ο ισχυρισμός μου, δεν είναι καθόλου ανεκτό να αμφισβητηθεί από ένα μέρος της ανθρώπινης λογικής, θα θεωρούμουν, και δικαίως, πως λέω ανοησίες. Αν, ωστόσο, η ύπαρξη μιας τέτοιας τσαγιέρας επιβεβαιωνόταν από αρχαία βιβλία, διδασκόταν ως ιερή αλήθεια κάθε Κυριακή, και εμφυσούνταν στα μυαλά των παιδιών στο σχολείο, ο δισταγμός να πιστέψει κανείς στην ύπαρξή της θα γινόταν σημάδι εκκεντρικότητας και θα απέδιδε στον αμφισβητώντα τον τίτλο πως χρήζει ψυχιατρικής αγωγής, στην πιο διαφωτισμένη εποχή (να μην ξεχνάμε ότι έζησε στις αρχές του προηγούμενου αιώνα), ενώ σε παλαιότερες εποχές, της αγωγής ενός Ιερεξεταστή.
-----------------------------------------
Τι εννοείς να αφήσει τη Γενική Παιδεία;

Εγώ πιστεύω ότι το Λύκειο θα πρέπει να προσφέρει γενικές γνώσεις. Ίσως με εξαίρεση της τελευταίας τάξης και μόνο αυτής.

Εννοώ πως είναι λογικό να δίνεται περισσότερη προσοχή στα μαθήματα κατευθ. από τη στιγμή που το Λύκειο συνδέεται άμεσα με την εισαγωγή στη Γ/θμια εκπαίδευση.

Καλά όχι ότι όλα αυτά που λες απαλείφονται έτσι όπως διδάσκονται τ'αρχαία, αλλά τέλος πάντων. Ναι, απαλείφονται με τ'αρχαία, αλλά με εντελώς άλλο τρόπο προσέγγισης. Τόσα χρόνια στο σχολείο ποτέ δεν κάναμε ετυμολογική έρευνα. Μέσα από αυτή βασικά μαθαίνεις να συνδέεις τις λέξεις με τις πανάρχαιες ρίζες τους οπότε γράφεις κι εκφράζεσαι αρτιότερα.

Ακριβώς!:no1:
Αυτό είναι πολύ πιο χρήσιμο από τι να μαθαίνουμε ξερή γραμματική και συντακτικό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Δεν ξέρω τι λέει ο Russell, δεν ξέρω ουτε ποιος είναι βασικά, αλλά θεωρώντας ότι το κειμενάκι αναφέρεται στις αλήθειες της θεολογίας, τότε μάλλον έχει αντιληφθεί λάθος τις έννοιες. Η θρησκεία δεν προσπαθεί να πείσει για τίποτα παράλογο. Η πειθώ συνδέεται με τη λογική. Η θρησκεία δεν έχει λογική, μόνο πίστη. Κι αν θέλεις την πιστεύεις, αν δεν θέλεις όχι. Ο καθένας έχει τα κίνητρά του για να προχωρήσει στην απόφαση αυτή. Το μόνο σίγουρο είναι ότι πρόκειται για προσωπική απόφαση και πρέπει να γίνεται σεβαστή από τους πάντες. Ούτε οι πιστοί έχουν δικαίωμα να μιλούν για ψευτομοντερνισμό τους άπιστους, όυτε οι άπιστοι έχουν δικαίωμα να θεωρούν τους εαυτούς τους πιο ψαγμένους από τους πιστούς.

Αυτά έχουν να κάνουν γενικά με τη θρησκεία, πάντως. Δεν κολλάνε στο θέμα για το μάθημα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Crookshanks

Διάσημο μέλος

Ο Crookshanks αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 3,567 μηνύματα.
Για κάποιο λόγο, βλέπεις, υπογράμμισα τη λέξη "σχολείο"...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Ναι, προφανώς μετά την επεξεργασία.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Crookshanks

Διάσημο μέλος

Ο Crookshanks αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 3,567 μηνύματα.
Αν πρόσεξες, η επεξεργασία ήταν από αυτόματη συνένωση συνεχόμενων μηνυμάτων.:P Δεν είμαι τέτοιος εγώ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Όχι, δεν υπήρχε πριν. Αλλά γενικά δεν λέει κάτι αυτό. Η συζήτηση ανήκει γενικά στη θρησκεία, όχι εδώ. Εγώ δεν είπα ποτέ το πόσο πολύτιμο είναι να ξέρουμε τις δογματικές αλήθειες, μην τα μπλέκεις. Άλλα είπα εγώ κι άλλα καταλαβαίνουμε νομίζω.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Crookshanks

Διάσημο μέλος

Ο Crookshanks αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 3,567 μηνύματα.
Μιλήσαμε για τα Θρησκευτικά στα σχολεία και εσύ είπες πως οποιοσδήποτε 15χρονος και άνω μπορεί να έχει κρίση όσον αφορά τα θέματα αυτά. Εγώ σου έφερα τα λόγια του για να σου δείξω τη διαφωνία μου και να την αιτιολογήσω.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Σε κανένα μέρος του κόσμου δεν μπορείς να κάνεις πλύση εγκεφάλου σε νέους ανθρώπους άνω των 15 που ζουν σε θεσμοθετημένη ελευθερία. Και το γεγονός ότι είμαστε 30 άτομα και συζητάμε αυτό ακριβώς αποδεικνύει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

thanosmylo

Δραστήριο μέλος

Ο Θάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δυτικής Αττικής (Αιγάλεω) και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 571 μηνύματα.
Καταρχάς ποτέ όταν μαθαίνεις κάτι ποτέ δεν είναι άχρηστο. Οτιδήποτε μαθαίνει ο σύγχρονος άνθρωπος είναι στα υπέρ του. Και γενικά η πρόσβαση σε πληροφορίες, γνώση και μάθηση είναι ένα από τα υπέρτατα αγαθά του ανθρώπου.

Τα αρχαία τα μαθαίνεις γιατί από εκεί προέρχεται η γλώσσα σου και είναι ντροπή τα παιδιά σε ευρωπαΪκά σχολεία να ξέρουν αρχαία ελληνικά καλύτερα από σένα το Ελληνόπουλο. Επίσης, είναι η εξέλιξη της σημερινής γλώσσας, και πολλές φορές ακούμε άτομα τα οποία δε μπορούν αν μιλήσουν και να γράψουν ακριβώς γιατί δεν έχουν μάθει καλά τη γλώσσα από όλες τις πλευρές.
Την Έκθεση τη χρειάζεσαι γιατί πρέπει να μάθεις να εκφράζεσαι. Γι'αυτό άλλωστε ανήκει και στις τρεις κατευθύνσεις, δε μπορείς να μην ξέρεις να εκφράζεσαι και κυρίως είναι ντροπή να μην ξέρεις να έχεις άποψη πάνω σε θέματα που απασχολου΄ν τον άνθρωπο και περιλαμβάνοτναι στην Έκθεση. π.χ. Ρατσισμό, βία, παιδεία κλπ
Μαθηματικά γιατί τα πάντα πλέον στις μέρες μας έχουν σχέση με αυτά. ΑΠό τα χρήματα μέχρι τις επιστήμες και όλες μας τις συναλλαγές.
Φυσική. ΓΙατί όλος μας ο κόσμος και ότι υπάρχει είναι Φυσική.ΑΚόμα και όταν περπατάς στο δρόμο φυσική είναι. (Ταχύτητα, βαρύτητακλπ). Δε γίνεται να είσαι αμόρφωτος και να λες ότι η Γη είναι επίπεδη.
Γεωγραφία γιατί δε γίνεται να μην ξέρεις που είναι η πόλη σου.
Και επειδή γίνομαι κουραστικός αντιλαμβάνεστε πως κάθετι είναι χρήσιμο.

Γενικά δεν πρέπει να υπάρχει εξειδίκευση στη γνώση και πρέπει ο καθένας μας να ξέρει λίγο από όλα και όχι μόνο ένα πράγμα. Ειδικα΄αυτό με τις κατευθύνσεις είναι πολύ εξειδικευμένο.
Πάντως το σχολείο πρέπει να δίνει και άλλα εφόδια που θα είναι χρήσιμα στον νέο. Και δυστυχώς το δικό μας δεν τα δίνει.
Π.χ. Περιβαλλοντική εκπαίδευση, σεξουαλική αγωγή, ηθική, ψυχολογία,
ό,.τι θεωρούμε άχρηστο που στη πραγματικότητα είναι χρήσιμο για τη μελλοντική συμπεριφορά και ένταξη του νέου στην κοινωνία.

αυτά
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Rock_Sugar

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Μαριάννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Κορυδαλλός (Αττική). Έχει γράψει 176 μηνύματα.
Καλά όχι ότι όλα αυτά που λες απαλείφονται έτσι όπως διδάσκονται τ'αρχαία, αλλά τέλος πάντων. Ναι, απαλείφονται με τ'αρχαία, αλλά με εντελώς άλλο τρόπο προσέγγισης. Τόσα χρόνια στο σχολείο ποτέ δεν κάναμε ετυμολογική έρευνα. Μέσα από αυτή βασικά μαθαίνεις να συνδέεις τις λέξεις με τις πανάρχαιες ρίζες τους οπότε γράφεις κι εκφράζεσαι αρτιότερα.

Σύμφωνοι, ο τρόπος που διδάσκονται δεν είναι ο καλύτερος, ιδιαίτερα γι'αυτούς που δεν πάνε θεωρητική, αλλά απαξιώνοντάς τα δεν κερδίζεις ούτε καν αυτό που σου προσφέρεται.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

AlexanderV

Νεοφερμένος

Ο Αλέξανδρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 118 μηνύματα.
Συμφωνώ ότι ΟΛΑ τα μαθήματα είναι χρήσιμα άλλα περισσότερο κι άλλα λιγότερο. ΑΛΛΑ 6 ώρες την εβδομάδα αρχαία γενικής παιδείας είναι ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟ κι τρώει ώρες που θα μπορούσαν να γίνουν χρησιμότερα μαθήματα ή δραστηριότητες ! Ακόμα κι γι'αυτούς που θα πάνε θεωρητική καλύτερα θα ήταν να γίνονται κάποιες δραστηριότητες ,σοβαρός Σ.Ε.Π. κ.τ.λ. παρά τόσες ώρες ένα συγκεκριμένο μάθημα...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Rafa Nadal

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Κωστής αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει απο Κιλκίς (Κιλκίς). Έχει γράψει 348 μηνύματα.
Καταρχάς ποτέ όταν μαθαίνεις κάτι ποτέ δεν είναι άχρηστο. Οτιδήποτε μαθαίνει ο σύγχρονος άνθρωπος είναι στα υπέρ του. Και γενικά η πρόσβαση σε πληροφορίες, γνώση και μάθηση είναι ένα από τα υπέρτατα αγαθά του ανθρώπου.

Τα αρχαία τα μαθαίνεις γιατί από εκεί προέρχεται η γλώσσα σου και είναι ντροπή τα παιδιά σε ευρωπαΪκά σχολεία να ξέρουν αρχαία ελληνικά καλύτερα από σένα το Ελληνόπουλο. Επίσης, είναι η εξέλιξη της σημερινής γλώσσας, και πολλές φορές ακούμε άτομα τα οποία δε μπορούν αν μιλήσουν και να γράψουν ακριβώς γιατί δεν έχουν μάθει καλά τη γλώσσα από όλες τις πλευρές.
Την Έκθεση τη χρειάζεσαι γιατί πρέπει να μάθεις να εκφράζεσαι. Γι'αυτό άλλωστε ανήκει και στις τρεις κατευθύνσεις, δε μπορείς να μην ξέρεις να εκφράζεσαι και κυρίως είναι ντροπή να μην ξέρεις να έχεις άποψη πάνω σε θέματα που απασχολου΄ν τον άνθρωπο και περιλαμβάνοτναι στην Έκθεση. π.χ. Ρατσισμό, βία, παιδεία κλπ
Μαθηματικά γιατί τα πάντα πλέον στις μέρες μας έχουν σχέση με αυτά. ΑΠό τα χρήματα μέχρι τις επιστήμες και όλες μας τις συναλλαγές.
Φυσική. ΓΙατί όλος μας ο κόσμος και ότι υπάρχει είναι Φυσική.ΑΚόμα και όταν περπατάς στο δρόμο φυσική είναι. (Ταχύτητα, βαρύτητακλπ). Δε γίνεται να είσαι αμόρφωτος και να λες ότι η Γη είναι επίπεδη.
Γεωγραφία γιατί δε γίνεται να μην ξέρεις που είναι η πόλη σου.
Και επειδή γίνομαι κουραστικός αντιλαμβάνεστε πως κάθετι είναι χρήσιμο.

Γενικά δεν πρέπει να υπάρχει εξειδίκευση στη γνώση και πρέπει ο καθένας μας να ξέρει λίγο από όλα και όχι μόνο ένα πράγμα. Ειδικα΄αυτό με τις κατευθύνσεις είναι πολύ εξειδικευμένο.
Πάντως το σχολείο πρέπει να δίνει και άλλα εφόδια που θα είναι χρήσιμα στον νέο. Και δυστυχώς το δικό μας δεν τα δίνει.
Π.χ. Περιβαλλοντική εκπαίδευση, σεξουαλική αγωγή, ηθική, ψυχολογία,
ό,.τι θεωρούμε άχρηστο που στη πραγματικότητα είναι χρήσιμο για τη μελλοντική συμπεριφορά και ένταξη του νέου στην κοινωνία.

αυτά

H Γεωγραφία πού κολλάει στο Λύκειο?:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Shadowfax

Διάσημο μέλος

Ο Shadowfax αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 3,622 μηνύματα.
Καταρχάς ποτέ όταν μαθαίνεις κάτι ποτέ δεν είναι άχρηστο. Οτιδήποτε μαθαίνει ο σύγχρονος άνθρωπος είναι στα υπέρ του. Και γενικά η πρόσβαση σε πληροφορίες, γνώση και μάθηση είναι ένα από τα υπέρτατα αγαθά του ανθρώπου.

Τα αρχαία τα μαθαίνεις γιατί από εκεί προέρχεται η γλώσσα σου και είναι ντροπή τα παιδιά σε ευρωπαΪκά σχολεία να ξέρουν αρχαία ελληνικά καλύτερα από σένα το Ελληνόπουλο. Επίσης, είναι η εξέλιξη της σημερινής γλώσσας, και πολλές φορές ακούμε άτομα τα οποία δε μπορούν αν μιλήσουν και να γράψουν ακριβώς γιατί δεν έχουν μάθει καλά τη γλώσσα από όλες τις πλευρές.
Την Έκθεση τη χρειάζεσαι γιατί πρέπει να μάθεις να εκφράζεσαι. Γι'αυτό άλλωστε ανήκει και στις τρεις κατευθύνσεις, δε μπορείς να μην ξέρεις να εκφράζεσαι και κυρίως είναι ντροπή να μην ξέρεις να έχεις άποψη πάνω σε θέματα που απασχολου΄ν τον άνθρωπο και περιλαμβάνοτναι στην Έκθεση. π.χ. Ρατσισμό, βία, παιδεία κλπ
Μαθηματικά γιατί τα πάντα πλέον στις μέρες μας έχουν σχέση με αυτά. ΑΠό τα χρήματα μέχρι τις επιστήμες και όλες μας τις συναλλαγές.
Φυσική. ΓΙατί όλος μας ο κόσμος και ότι υπάρχει είναι Φυσική.ΑΚόμα και όταν περπατάς στο δρόμο φυσική είναι. (Ταχύτητα, βαρύτητακλπ). Δε γίνεται να είσαι αμόρφωτος και να λες ότι η Γη είναι επίπεδη.
Γεωγραφία γιατί δε γίνεται να μην ξέρεις που είναι η πόλη σου.
Και επειδή γίνομαι κουραστικός αντιλαμβάνεστε πως κάθετι είναι χρήσιμο.

Γενικά δεν πρέπει να υπάρχει εξειδίκευση στη γνώση και πρέπει ο καθένας μας να ξέρει λίγο από όλα και όχι μόνο ένα πράγμα. Ειδικα΄αυτό με τις κατευθύνσεις είναι πολύ εξειδικευμένο.
Πάντως το σχολείο πρέπει να δίνει και άλλα εφόδια που θα είναι χρήσιμα στον νέο. Και δυστυχώς το δικό μας δεν τα δίνει.
Π.χ. Περιβαλλοντική εκπαίδευση, σεξουαλική αγωγή, ηθική, ψυχολογία,
ό,.τι θεωρούμε άχρηστο που στη πραγματικότητα είναι χρήσιμο για τη μελλοντική συμπεριφορά και ένταξη του νέου στην κοινωνία.

αυτά


Καλά όλα αυτά που λες φίλε Θάνο αλλά διαφωνώ καθέτως όσον αφορά την εξειδίκευση. Με την πάροδο των χρόνων, η κοινωνία εξελίσσεται και αποκτά νέες ανάγκες τις οποίες πρέπει να καλύψουν εξειδικευμένοι επαγγελματίες/επιστήμονες. Πάνε πλέον οι εποχές που ο Φιλόσοφος ήταν και Μαθηματικός και Χημικός και Ιατρός και Ψυχολόγος. Αν κάποτε αυτή η τακτική εξυπηρετούσε τις κοινωνικές ανάγκες, σήμερα κρίνεται ανεπαρκέστατη. Δε μπορούμε να είμαστε τα πάντα γιατί πολύ απλά δεν έχουμε ''χρόνο'' για τα πάντα.
Συμφωνώ ωστόσο με τα λεγόμενά σου περί γενικής παιδείας. Πράγματι θα πρέπει το σχολείο να δρα ως μέσο κοινωνικοποίησης. Και σαφώς καταλαβαίνουμε όλοι πως πολίτης δε σημαίνει Θετικός ή Θεωρητικός επιστήμων. Πολίτης είναι ο γενικώς καλλιεργημένος και πνευματικά ανεπτυγμένος άνθρωπος. Πολίτης είναι αυτός που όχι μόνο έχει άποψη, αλλά μπορεί και να την υποστηρίξει. Αυτή λοιπόν η ''υποστήριξη'' απαιτεί καλλιέργεια νου και σοφία, αρετές που δε σου δίνουν εξειδικευμένες επιστήμες.
Και επειδή πολλοί Dythor θα πουν πως τα παπαγάλισα όλα αυτά, θα πω απλά πως έτσι το βλέπω εγώ. Θα πω επίσης πως αυτοί οι Dythor είναι που μου έμαθαν, μέσα από αυτό το forum, να μην αρκούμαι στην παπαγαλία αλλά στην πνευματική καλλιέργεια οπότε είναι άτοπο να μιλούν για παπαγαλία από μέρους μου.Κατά τα άλλα συμφωνώ μαζί σου Θάνο. :bye:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Crookshanks

Διάσημο μέλος

Ο Crookshanks αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 3,567 μηνύματα.
Σε κανένα μέρος του κόσμου δεν μπορείς να κάνεις πλύση εγκεφάλου σε νέους ανθρώπους άνω των 15 που ζουν σε θεσμοθετημένη ελευθερία. Και το γεγονός ότι είμαστε 30 άτομα και συζητάμε αυτό ακριβώς αποδεικνύει.

Το ότι ισχύει το ευθύ δε σημαίνει ότι ισχύει και το αντίστροφο.

Καταρχάς ποτέ όταν μαθαίνεις κάτι ποτέ δεν είναι άχρηστο. Οτιδήποτε μαθαίνει ο σύγχρονος άνθρωπος είναι στα υπέρ του. Και γενικά η πρόσβαση σε πληροφορίες, γνώση και μάθηση είναι ένα από τα υπέρτατα αγαθά του ανθρώπου.

Τα αρχαία τα μαθαίνεις γιατί από εκεί προέρχεται η γλώσσα σου και είναι ντροπή τα παιδιά σε ευρωπαΪκά σχολεία να ξέρουν αρχαία ελληνικά καλύτερα από σένα το Ελληνόπουλο. Επίσης, είναι η εξέλιξη της σημερινής γλώσσας, και πολλές φορές ακούμε άτομα τα οποία δε μπορούν αν μιλήσουν και να γράψουν ακριβώς γιατί δεν έχουν μάθει καλά τη γλώσσα από όλες τις πλευρές.
Την Έκθεση τη χρειάζεσαι γιατί πρέπει να μάθεις να εκφράζεσαι. Γι'αυτό άλλωστε ανήκει και στις τρεις κατευθύνσεις, δε μπορείς να μην ξέρεις να εκφράζεσαι και κυρίως είναι ντροπή να μην ξέρεις να έχεις άποψη πάνω σε θέματα που απασχολου΄ν τον άνθρωπο και περιλαμβάνοτναι στην Έκθεση. π.χ. Ρατσισμό, βία, παιδεία κλπ
Μαθηματικά γιατί τα πάντα πλέον στις μέρες μας έχουν σχέση με αυτά. ΑΠό τα χρήματα μέχρι τις επιστήμες και όλες μας τις συναλλαγές.
Φυσική. ΓΙατί όλος μας ο κόσμος και ότι υπάρχει είναι Φυσική.ΑΚόμα και όταν περπατάς στο δρόμο φυσική είναι. (Ταχύτητα, βαρύτητακλπ). Δε γίνεται να είσαι αμόρφωτος και να λες ότι η Γη είναι επίπεδη.
Γεωγραφία γιατί δε γίνεται να μην ξέρεις που είναι η πόλη σου.
Και επειδή γίνομαι κουραστικός αντιλαμβάνεστε πως κάθετι είναι χρήσιμο.

Γενικά δεν πρέπει να υπάρχει εξειδίκευση στη γνώση και πρέπει ο καθένας μας να ξέρει λίγο από όλα και όχι μόνο ένα πράγμα. Ειδικα΄αυτό με τις κατευθύνσεις είναι πολύ εξειδικευμένο.
Πάντως το σχολείο πρέπει να δίνει και άλλα εφόδια που θα είναι χρήσιμα στον νέο. Και δυστυχώς το δικό μας δεν τα δίνει.
Π.χ. Περιβαλλοντική εκπαίδευση, σεξουαλική αγωγή, ηθική, ψυχολογία,
ό,.τι θεωρούμε άχρηστο που στη πραγματικότητα είναι χρήσιμο για τη μελλοντική συμπεριφορά και ένταξη του νέου στην κοινωνία.

αυτά

Ναι, αλλά το θέμα είναι να γίνεται το μάθημα σωστά.

Και πρέπει να υπάρχει εξειδίκευση, εφόσον από το Λύκειο εξαρτάται η ένταξή μας στο πανεπιστήμιο. Αν αλλάξει το σύστημα, τότε καλώς.

Καλά όλα αυτά που λες φίλε Θάνο αλλά διαφωνώ καθέτως όσον αφορά την εξειδίκευση. Με την πάροδο των χρόνων, η κοινωνία εξελίσσεται και αποκτά νέες ανάγκες τις οποίες πρέπει να καλύψουν εξειδικευμένοι επαγγελματίες/επιστήμονες. Πάνε πλέον οι εποχές που ο Φιλόσοφος ήταν και Μαθηματικός και Χημικός και Ιατρός και Ψυχολόγος. Αν κάποτε αυτή η τακτική εξυπηρετούσε τις κοινωνικές ανάγκες, σήμερα κρίνεται ανεπαρκέστατη. Δε μπορούμε να είμαστε τα πάντα γιατί πολύ απλά δεν έχουμε ''χρόνο'' για τα πάντα.
Συμφωνώ ωστόσο με τα λεγόμενά σου περί γενικής παιδείας. Πράγματι θα πρέπει το σχολείο να δρα ως μέσο κοινωνικοποίησης. Και σαφώς καταλαβαίνουμε όλοι πως πολίτης δε σημαίνει Θετικός ή Θεωρητικός επιστήμων. Πολίτης είναι ο γενικώς καλλιεργημένος και πνευματικά ανεπτυγμένος άνθρωπος. Πολίτης είναι αυτός που όχι μόνο έχει άποψη, αλλά μπορεί και να την υποστηρίξει. Αυτή λοιπόν η ''υποστήριξη'' απαιτεί καλλιέργεια νου και σοφία, αρετές που δε σου δίνουν εξειδικευμένες επιστήμες.
Και επειδή πολλοί Dythor θα πουν πως τα παπαγάλισα όλα αυτά, θα πω απλά πως έτσι το βλέπω εγώ. Θα πω επίσης πως αυτοί οι Dythor είναι που μου έμαθαν, μέσα από αυτό το forum, να μην αρκούμαι στην παπαγαλία αλλά στην πνευματική καλλιέργεια οπότε είναι άτοπο να μιλούν για παπαγαλία από μέρους μου.Κατά τα άλλα συμφωνώ μαζί σου Θάνο. :bye:

Τί σου έκανε ο άνθρωπος;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Shadowfax

Διάσημο μέλος

Ο Shadowfax αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 3,622 μηνύματα.
Το ότι ισχύει το ευθύ δε σημαίνει ότι ισχύει και το αντίστροφο.



Ναι, αλλά το θέμα είναι να γίνεται το μάθημα σωστά.

Και πρέπει να υπάρχει εξειδίκευση, εφόσον από το Λύκειο εξαρτάται η ένταξή μας στο πανεπιστήμιο. Αν αλλάξει το σύστημα, τότε καλώς.



Τί σου έκανε ο άνθρωπος;


Ο Θάνος, τίποτα! :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Ποιο είναι το αντίστροφο φίλε μου; Γιατί αρνείσαι ότι αν δεν διδάσκονταν έστω όπως διδάσκονται τα Θρησκευτικά στα σχολεία δεν θα ήσουν εδώ να προβληματίζεσαι; Προτιμώ χίλιες φορές να προβληματίζομαι και να μπαίνω στο τρυπάκι να σκεφτώ χίλιους τρόπους για να λύσω ένα πρόβλημα, παρά να ζω σε μία αποστειρωμένη, political correct ουδετερότητα που νομίζει ότι σκέφτεται αλλά στην ουσία είναι αδρανής. Χωρίς προβληματισμό δεν υπάρχει σοφία. Και χωρίς προβλήματα δεν υπάρχει προβληματισμός. Ακόμη λοιπόν κι αν θεωρήσεις τα Θρησκευτικά ως πρόβλημα, η αξία τους παραμένει η ίδια για να μη σου πω ότι πολλαπλασιάζεται. Κι εγώ βεβαίως τα θεωρώ πρόβλημα όπως διδάσκονται. Αλλά αυτό δε μειώνει σε τίποτα την προσφορά τους.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Crookshanks

Διάσημο μέλος

Ο Crookshanks αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 3,567 μηνύματα.
Ποιο είναι το αντίστροφο φίλε μου; Γιατί αρνείσαι ότι αν δεν διδάσκονταν έστω όπως διδάσκονται τα Θρησκευτικά στα σχολεία δεν θα ήσουν εδώ να προβληματίζεσαι; Προτιμώ χίλιες φορές να προβληματίζομαι και να μπαίνω στο τρυπάκι να σκεφτώ χίλιους τρόπους για να λύσω ένα πρόβλημα, παρά να ζω σε μία αποστειρωμένη, political correct ουδετερότητα που νομίζει ότι σκέφτεται αλλά στην ουσία είναι αδρανής. Χωρίς προβληματισμό δεν υπάρχει σοφία. Και χωρίς προβλήματα δεν υπάρχει προβληματισμός. Ακόμη λοιπόν κι αν θεωρήσεις τα Θρησκευτικά ως πρόβλημα, η αξία τους παραμένει η ίδια για να μη σου πω ότι πολλαπλασιάζεται. Κι εγώ βεβαίως τα θεωρώ πρόβλημα όπως διδάσκονται. Αλλά αυτό δε μειώνει σε τίποτα την προσφορά τους.

Το ότι υπάρχουν άνθρωποι που προβληματίζονται δε σημαίνει ότι είναι αιτία τα Θρησκευτικά στο σχολείο, ή, πως τα Θρησκευτικά που διδάσκονται σε αυτό προκαλούν προβληματισμούς σε όλους -ούτε καν στην πλειοψηφία, θα έλεγα-.

Το αρνούμαι, επειδή προβληματιζόμουν και πριν αρχίσουν τα Θρησκευτικά του σχολείου.

Καταλήγω λέγοντας πως η άγνοια είναι καλύτερη από την ημιμάθεια, πράγμα που ισχύει και για το παρόν ζήτημα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Όχι φίλε μου, γιατί η ημιμάθεια με ένα μικρό ερέθισμα μπορεί να γίνει αμφισβήτηση. Και ξέρεις καλά φαντάζομαι τι σημαίνει αμφισβήτηση. Η άγνοια είναι μια στάση του ρεύματος πολιτικής ορθότητας για να φυραίνει τα μυαλά των ανθρώπων και να τους μετατρέπει σε φιλήσυχους πολίτες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Crookshanks

Διάσημο μέλος

Ο Crookshanks αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 3,567 μηνύματα.
Κοίταξε, γενικά είναι ορθό αυτό που λες. Αλλά όταν μιλάμε για το πώς διδάσκονται τα Θρησκευτικά στα σχολεία, με πιάνει ανακατωσούρα. Αν κάποιος θέλει να ψαχτεί, ας ψαχτεί από μόνος του σε μεγαλύτερη ηλικία, ή έστω και μέσω του σχολείου, αλλά όχι κι από 9-10 χρονών και με τόση μονομέρεια... Με την ίδια λογική, θα έπρεπε να γίνεται προπαγάνδα υπέρ του Χ πολιτικού κόμματος, ώστε να προβληματιστούν οι νέοι για την πολιτική.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Δεν θα προβληματιστεί μόνος του, φίλε μου. Αυτό είναι το πρόβλημα. Φυσικά προπαγάνδα για τα κόμματα γίνεται. Κι ακριβώς γι'αυτό είναι και πιο προβληματισμένη η νεολαία. Και ένα μέρος της προπαγάνδας αυτής γίνεται και μέσα στα σχολεία. Δυστυχώς ο άνθρωπος αν δε φάει το αγγούρι, δεν χτίζεται. Δεν πρόκειται να σκεφτεί και να προβληματιστεί ένας άνθρωπος αν τον κλείσεις για όλη του τη ζωή στο ηλίθιο σπιτάκι του Χανς και της Γκρέτελ. Αν δε φάει το αγγούρι να δει ποιοι είναι εκεί έξω δεν πρόκειται να καταλάβει τίποτα. Και το γεγονός ότι υπάρχουν καθαρά ιδεολογικά μαθήματα στα σχολεία σημαίνει ακριβώς ότι υπάρχει έδαφος για αμφισβήτηση. Αν τα καταργήσεις, δημιουργείς ένα βλακώδες μαιευτήριο μελλοντικών υπαλλήλων.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top