Μα γιατί να μαθαίνουμε πράματα που δεν θα μας χρησιμεύσουν ποτέ στη ζωή μας;

Iliaso

Περιβόητο μέλος

Ο Iliaso αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Αρεόπολη (Λακωνία). Έχει γράψει 6,236 μηνύματα.
οπως εχει πει και ο miv σε καποιο παλιο του ποστ και συμφωνω μαζι του η εκπαιδευση πρεπει να ναι γενικη!! για παραδειγμα ενας μαθητης της θεωρητικης μπορει να αναρωτιεται που θα του χρειαστει η στατιστικη... γνωριζοντας ομως το συκεκριμενο μαθημα μπορει να ελεγχει ως ενα βαθμο τις πληροφοριες που περνει...


το συμπερασμα ειναι οτι δν πρεπει να παραμελουμε κανενα μαθημα γιατι οσο αχρηστο και αν μας φαινεται(πχ θρησκευτικα για μενα) ειναι καλο να εχουμε αποψη και γνωμη και για μαθηματα που δν ανηκουν στο πλαισιο της δουλειας που κανουμε...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Εξειδικευμένος είναι αυτός που ξέρει τα πάντα για ένα τίποτα και τίποτα για τα πάντα, όπως κάποιος σοφός είπε...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Fosa

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Fosa αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 276 μηνύματα.
Όταν διδασκόμαστε πολλά μαθήματα μαθαίνουμε να σκεφτόμαστε,να μιλάμε,να έχουμε άποψη γύρω από πολλά θέματα.Ένας άνθρωπος που ξέρει να κάνει μόνο ένα πράγμα δεν είναι και ό,τι καλύτερο.Όλα χρειάζονται αλλά με μέτρο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

halvas

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μιχάλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αχαρνές (Αττική). Έχει γράψει 1,074 μηνύματα.
Όταν διδασκόμαστε πολλά μαθήματα μαθαίνουμε να σκεφτόμαστε,να μιλάμε,να έχουμε άποψη γύρω από πολλά θέματα.Ένας άνθρωπος που ξέρει να κάνει μόνο ένα πράγμα δεν είναι και ό,τι καλύτερο.Όλα χρειάζονται αλλά με μέτρο.

Όχι με μέτρο απαραίτητα. Όσα περισσότερες γνώσεις έχεις τόσο καλύτερο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Fosa

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Fosa αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 276 μηνύματα.
Όχι με μέτρο απαραίτητα. Όσα περισσότερες γνώσεις έχεις τόσο καλύτερο.
Απλά πρέπει να μάθουμε να δινουμε έμφαση σε κάποια πράγματα γιατί δε γίνεται να τα μάθουνε όλα τέλεια.Αυτές οι παπαγαλίες είναι που με σκοτώνουν.Γιαυτό μίλησα για μέτρο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

leftkox

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Λευτέρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών και Πτυχιούχος. Έχει γράψει 149 μηνύματα.
Εγώ πάλι μια χαρά την είδα την Γ λυκείου, μη σας πω ότι έμαθα τα περισσότερα από κάθε άλλη τάξη. Ειδικά στην έκθεση ο λόγος μου βελτιώθηκε, αφού πρόσφατα διάβαζα για πλάκα εκθέσεις από την αρχή και το τέλος της χρονιάς και είδα διαφορά. Τα μαθηματικά απελευθερώνονται πολύ σε σχέση με άλλες τάξεις και ήταν τα πιο ωραία που είδα ως τώρα. Η Φυσική μου φάνηκε μια από τα ίδια σε σχέση με άλλες χρονιές. Το κυριότερο που αποκόμισα πάντως ήταν ότι έμαθα να διαβάζω σωστά και να οργανώνω καλύτερα τους στόχους μου. Δεν είναι και τόσο τραγικά τα πράγματα, κάθε μάθημα σου προσφέρει το κατιτί του. Βέβαια στο εξεταστικό σύστημα γίνονται αδικίες αλλά πιστεύω ότι καθένας με οργανωμένο διάβασμα μπορεί να πετύχει αυτό που θέλει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Crookshanks

Διάσημο μέλος

Ο Crookshanks αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 3,567 μηνύματα.
εγώ πιστεύω ότι το πρόβλημα είναι στον τρόπο διδασκαλίας κ το όλο εκπαιδευτικό σύστημα!!!!πόσες φορές κάνατε μια ερώτηση σε ένα καθηγητή και σας είπε αυτό δεν μας αφορα είναι εξώ από τα πλαίσια του βιβλίου ή δεν μπορούμε να ασχοηθούμε κτλ.......;;;; εμένα μου συνέβει αρκετές φορές με αποτέλεσμα κάποιοι να μου την λένε θεωρώντας ότι κακώσ ρωτάω κτλ όποτε σταμάτησα κ ότι θέλω το ψάχνω μόνος σε βιβλία κτλ α επίσης γνωρίζω παιδιά που γνώριζαν ιστορία για παράδειγμα στις πανελλήνιες πάτωσαν γιατί απλά δεν παπαγάλησαν ενώ οι γνώσεις τους είναι άπαιχτες!!! α επιπλέον πωσ εξηγείτε το γεγονός ότι τα παιδιά στο πανεπιστήμιο ασχολούνατι με λογοτεχνία διαβάζουν παίζουν μουσική ενδιαφέρονται για θέατρο κτλ ενώ στο σχολείο εγώ δεν είχα συναντήσει τέτοιο κόσμο;τι έγινε ξαφνικά όλοι "μεταμορφώνονται"? ε δεν το νομίζω μάλλον τα εξαντλητικά ώραρία μας αναλώνουν όλο το χρόνο μας χωρίς να μπορούμε να κάνουμε τίποτα άλλο που μας αρέσει πραγματικά!!!εγώ θα προτιμούσα ένα εκπαιδευτικό σύστημα πάντως που θα πέρναμε κάποιες γενικές γνώσεις χωρίς το άγχοσ των βαθμών για παράδειγμα!!!!θεωρώ ότι κάποια μαθήματα όπωσ η κοινωνιολογία είναι πολύ πιο βασικά από άλλα αλλά ποίος ασχολείται με αυτά;κ τι αρκεί να παπαγαλήσεις ή κάτι να αποκομίσεις από όλο αυτό;επίσης ποτέ δεν κατάλαβα το νόημα της λογοτεχνίας έτσι όπως διδάσκεται ;;;; η στα αρχαία;;;;τι νόημα έχει να διαβάσεις πχ αντιγόνη αν δεν πας στο θέτρο να δεις μια παράσταση για να καταλάβεις;;;;;;χημεία ας πούμε πώς είναι δυνατόν να ξέρεις αν δεν δεις τα στοιχεία σε εργαστήριο ή πιο το νόημα να κάνεις γεωγραφία χωρίς χάρτη κτλ;;;;;;;φυσική δεν μπορώ να καταλάβω πώς κάποιος να μάθει χωρίς πείραμα;;;;(παρατήρησα ότι τρεις τέσσερις φορές που έγιναν κάποια πειράματα στην αίθουσα το ενδιαφέρον όλων ήταν αυξημένο(υπήρχαν και εξαιρέσεισ)) επίσης πιστευω ότι το εκπαιδευτικό σύστημα εξειδικεύει πάρα πολύ και στα μαθήμτα γενικής παιδείας χωρίς αυτό να είναι καλό!!!για παράδειγμα κατά την γνώμη η φυσική β λυκείου γενικής είναι υπερβολική για ένα παιδί θεωρήτικης και αποτέλεσμα είναι να την θεωρεί άχρηστή!!!!όπως η λογοτεχνία για ένα παιδί της θετικής!!!! όσο για το άχρηστα και χρήσιμα πιστεύω ότι η γνώση είναι δύναμη αρκει να χρησιμοποιείται!!!!!!

Σ' αυτό συμφωνώ. Αν και βρίσκω τα μαθήματα όπως η Φυσική αρκετά ενδιαφέροντα και χωρίς πειράματα, δε σημαίνει ότι αυτό ισχύει για την πλειοψηφία. Και είναι όντως καιρός να γίνει κάτι για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα που λέγεται παπαγαλία.

οπως εχει πει και ο miv σε καποιο παλιο του ποστ και συμφωνω μαζι του η εκπαιδευση πρεπει να ναι γενικη!! για παραδειγμα ενας μαθητης της θεωρητικης μπορει να αναρωτιεται που θα του χρειαστει η στατιστικη... γνωριζοντας ομως το συκεκριμενο μαθημα μπορει να ελεγχει ως ενα βαθμο τις πληροφοριες που περνει...

Νομίζω πως, αν και χρήσιμη, η γενική γνώση στο επίπεδο του Λυκείου προκαλεί προβλήματα στην αφομοίωση της γνώσης που θα είναι απαραίτητη για την Τριτοβάθμια. Π.χ. φέτος τα αρχαία έτρωγαν σε όλους τους συμμαθητές μου κι εμένα σχεδόν το μισό χρόνο μελέτης στο σπίτι. Χρόνο τον οποίο θα μπορούσα να αφιερώσω για να κάνω μια άσκηση παραπάνω στα μαθηματικά, ώστε να εξασκήσω τις ικανότητές μου. Γι' αυτό νομίζω πως η διδασκαλία τόσων πολλών μαθημάτων μπορεί να αποβεί επιζήμια.

Δεν μπορώ να καταλάβω σε τί θα με βοηθήσουν τα αρχαία. Στη γλώσσα; Μα τη χειρίζομαι ήδη ικανοποιητικά. Εξάλλου για την καλλιέργεια ενός επιπέδου γλωσσικής ευφράδειας και ικανότητας υπεύθυνη είναι η έκθεση. Στα ηθικά μηνύματα που μεταδίδει το μάθημα; Ποια ηθικά μηνύματα μπορεί να εμπεριέχει η ξερή αποστήθιση κανόνων γραμματικής και μεταφράσεων; Πολύ πιο αποδοτική μπορεί να αποβεί η συζήτηση μέσα στην τάξη και η ανταλλαγή ιδεών και απόψεων. Στη διαιώνιση της γλώσσας των προγόνων μας; Των προγόνων μας είναι η γλώσσα, όχι δική μας.

Είμαι σίγουρος ότι πολλά παιδιά αντιμετωπίζουν παρόμοιο πρόβλημα είτε με τα αρχαία είτε με τη φυσική είτε με κάποιο άλλο μάθημα. Γι' αυτό πιστεύω ότι καλό θα ήταν να μας δινόταν η δυνατότητα από την Α' Λυκείου κιόλας να "διαγράψουμε" ένα μάθημα που μας απωθεί και μας δυσκολεύει, εκτός από τα απολύτως απαραίτητα για την επαγγελματική μας κατάρτιση και τη Νεοελληνική Γλώσσα/Έκφραση-Έκθεση (γιατί κάθε άλλο παρά καθαρή Έκφραση-Έκθεση κάναμε εμείς), όπως και τα στοιχειώδη μαθηματικά. Θα μου πείτε, μπορεί κάποιος να μην έχει αποφασίσει για την κατεύθυνση που θέλει να πάρει. Εκεί φταίει ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός, που δε γίνεται σωστά και στον οποίο αφιερώνονται λίγες ώρες. Εκτός αυτού, πολλοί μαθητές τον αντιμετωπίζουν με ελαφρά τη καρδία και όταν έρθει η ώρα που πρέπει να επιλέξουν δεν δύνανται. Και εκτός αυτού, θα ήταν πολύ ωφέλιμο κατά τη γνώμη μου αν αναβαθμιζόταν το επίπεδο διδασκαλίας στην Γ' Γυμνασίου (που ήδη δεν έχει και μεγάλη διαφορά από την Α' Λυκείου), ώστε να ήταν δυνατή η επιλογή κατεύθυνσης από την Α' κιόλας Λυκείου.

Ασφαλώς και η Γενική Παιδεία προσφέρει τη δυνατότητα καλλιέργειας στην προσωπικότητα του μαθητή, μέχρι ενός όμως σημείου. Όταν καταντά βλαβερή για τη συνολική εκπαίδευση που επιθυμεί να λάβει ο μαθητής για την προώθησή του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, τότε θα πρέπει να λαμβάνονται μέτρα ώστε να προστατευτεί η εξειδικευμένη γνώση και όχι η γενική. Κι αυτό, επειδή στις μέρες μας η ανταγωνιστικότητα των εθνικών και της διεθνούς αγοράς εργασίας όχι μόνο προάγει, αλλά και επιβάλλει με τον τρόπο της την εργασιακή εξειδίκευση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Iliaso

Περιβόητο μέλος

Ο Iliaso αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Αρεόπολη (Λακωνία). Έχει γράψει 6,236 μηνύματα.
δν εχεις αδικο... για αυτο θα ηταν καλο να υπαρχει η 4η λυκειου... ετσι τα παιδια σε εκεινη την ταξη θα μπορουσαν να αφοσιοθουν στα μαθηματα που πραγματικα τους ενδιαφερουν εχοντας τελειωσει απο την προηγουμενη χρονια με τη γενικη εκπαιδευση...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Η σωστή μελέτη, συγκεκριμένα των Αρχαίων Ελληνικών, έχω πει σε άλλο thread οτι είναι καθοριστική για τη γλώσσα γενικότερα και ειδικά σε παράγοντες όπως η ορθογραφία και η ευστοχία στην έκφραση. Είμαι κατά της ειδίκευσης ανηλίκων και δεν πιστεύω οτι πρέπει να καταργηθεί η γενική παιδεία (η μονη παιδεία δηλαδή) για να εγκατασταθεί ειδικευμένη, επιλεκτική γνώση. Οι απόφοιτοι γενικών λυκείων πρέπει να είναι γνώστες επί παντός επιστητού, κάτοχοι σφαιρικής άποψης και σκέψης που καλλιεργείται μέσω όλων των μαθημάτων ανεξαιρέτως, ένα είδος homo universalis. Κι απο κει και πέρα, με δεδομένη την πλήρη αποσύνδεση σχολείου-τριτοβάθμιας, ο καθενας να πορέυεται αποκλειστικά ακολουθώντας τις επιλογές του, όταν θα είναι ώριμος να το πράξει και όχι όταν θα είναι 14,15 ή 16 χρονών που ακόμη δεν ειναι σε θέση να γνωριζει ποιο ποτό προτιμάει περισσότερο. Και θα είναι σε θέση ν'ακολουθήσει τις επιλογές του μόνο όταν έχει την υποδομή για να κάνει τα πάντα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Crookshanks

Διάσημο μέλος

Ο Crookshanks αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 3,567 μηνύματα.
Ναι, αλλά όχι να κάνουμε 6 ώρες αρχαία και 2 νέα. Αίσχος.
Ποια σφαιρική άποψη μπορούμε να αποκτήσουμε όταν το μόνο που κάνουμε στην τάξη την ώρα των αρχαίων είναι να διαβάζουμε το ξερό κείμενο του βιβλίου, απ' όπου δεν καταλαβαίνουμε Χριστό, και όταν η Γραμματική που έχουμε να μάθουμε είναι 100% άσχετη με τη Γραμματική των Νέων; Δε διαφωνώ ότι ορισμένα σημεία της Γραμματικής και του Λεξιλογίου μπορούν να μας βοηθήσουν να μάθουμε καλύτερα της γλώσσα μας. Ωστόσο εμείς δε μαθαίνουμε τη γλώσσα μας. Μαθαίνουμε μια ξένη γλώσσα που δεν πρόκειται να μας χρησιμεύσει πουθενά. Και δεν μιλάω μόνο πρακτικά. Υποτίθεται, ότι με την μελέτη των αρχαίων κειμένων καταλαβαίνουμε καλύτερα τα μηνύματα που θέλουν να μας περάσουν - πώς θα καταλάβουμε ένα μήνυμα όταν δεν καταλαβαίνουμε καν τί λέει το κείμενο; Κανείς στο σχολείο μου δεν το καταλαβαίνει. Αμφιβάλλω αν το καταλαβαίνει κι ο ίδιος ο καθηγητής. Παπαγαλία μας λέει τη μετάφραση. Ούτε καν κι από τη μετάφραση δε καταλαβαίνω πολλά πολλά.

Συμφωνώ επίσης στο ότι για να μπορέσει να επιλέξει κανείς τη σταδιοδρομία του θα πρέπει να γνωρίζει το κάθε μάθημα. Αλλά τί γίνεται τρία χρόνια στο Γυμνάσιο; Πέτρες παίζουμε; Δε μάθαμε εκεί αρχαία; Εγώ ό,τι αρχαία ξέρω εκεί τα έμαθα. Επίσης, τη γλώσσα μου την έδωσαν ελληνική. Νέα ελληνική. Όχι αρχαία.

Για να γίνει η μετάβαση από την Β'θμια στη Γ'βθμια εκπαίδευση θα πρέπει να υπάρχει κάποιο ενδιάμεσο σκαλοπάτι, κάτι που να προετοιμάζει σωστά τους υποψήφιους για τα ΑΕΙ και τα Α.ΤΕΙ και να τους επιτρέπει να αφοσιωθούν απερίσπαστοι στο πεδίο που επέλεξαν.

Προσωπικά αμφιβάλλω αν τα αρχαία με βοήθησαν προσωπικά να φτάσω έστω και λίγο σε αυτό που ο Da Vinci ονόμαζε homo universalis και σε σφαιρικό τρόπο σκέψης. Εξάλλου οι αρχαίοι δεν ήταν που επιχείρησαν πρώτοι τον τετραγωνισμό του κύκλου (:P πλάκα κάνω);
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Γιατί μένεις στο ποσοτικό του πράγματος; Δεν είναι εκεί το ζήτημα...Περί αρχαίων, ποιος είπε οτι διδάσκονται ορθώς στο ελληνικό σχολικό σύστημα; Σωστά τα αρχαία διδάσκονται, δες τραγική ειρωνία, μόνο εκτός Ελλάδος. Δεν ήμουν ποτέ, όμως, της λογικής πως κάτι ελλατωματικό μα απαραίτητο, το καταργεις. Η μαγκιά ειναι να το διορθώσεις, ώστε ν'ανταποκρίνεται στο ρόλο του.
Όσο για το Γυμνάσιο; Μάλιστα, πέτρες παίζουμε. Και γιατί αυτό; Γιατί το άθλιο κατευθυνόμενο σύστημα ειδίκευσης ναι μεν τυπικά αρχίζει απο τη Β' Λυκείου, αλλά στην ουσία αρχίζει απο πολύ νωρίτερα, ρίχνοντας στον κάλαθο των αχρήστων, έτσι, οποιοδήποτε μάθημα τα ημιμαθή 13χρονα κατατάσσουν ως "δεν θα μου χρειαστεί" σχεδόν απο την πρώτη χρονιά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Όχι λοιπόν, με το παρόν σύστημα δεν υπάρχει και δεν θα υπάρχει γενική παιδεία ουτε καν στο Γυμνάσιο. Σχολές ειδίκευσης είναι τα σχολεία, δεν είναι κέντρα μόρφωσης. Να ξέρετε όμως οτι η ειδίκευση φτιάχνει έτοιμα εργατικά στρατιωτάκια, δεν φτιάχνει μορφωμένους ανθρώπους και πολίτες.

ΥΓ. 1: Τη Γλώσσα στην έδωσαν ελληνική. Χωρίς προσδιορισμό. Κι αυτή είναι τόσο ομοούσιος και αδιαίρετος όσο η Αγία Τριάδα...
ΥΓ. 2: Δεν ονόμασε τίποτα ο Da Vinci homo universalis. Αυτός ήταν homo universalis. Έτσι, για την Ιστορία...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Crookshanks

Διάσημο μέλος

Ο Crookshanks αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 3,567 μηνύματα.
ΥΓ. 1: Τη Γλώσσα στην έδωσαν ελληνική. Χωρίς προσδιορισμό. Κι αυτή είναι τόσο ομοούσιος και αδιαίρετος όσο η Αγία Τριάδα...

Δεν πιστεύω. Οπότε μην κάνεις τέτοιες συγκρίσεις γιατί δεν μπορώ να τις συλλάβω.

ΥΓ. 2: Δεν ονόμασε τίποτα ο Da Vinci homo universalis. Αυτός ήταν homo universalis. Έτσι, για την Ιστορία...

Την επόμενη φορά θα ελέγχω καλύτερα τις πηγές μου!:(

--------------------------------------------------------------------------------
Ως μαθητής, δεν μπορώ να αλλάξω τον τρόπο που διδάσκονται τα αρχαία. Εγώ τί φταίω και βασανίζομαι με αυτά; Γιατί κάθε φορά που κοιτάζω σε γραμματικούς πίνακες της αρχαίας ελληνικής με πιάνουν πονοκέφαλοι. Δε θα έβλαπτα κανένα αν είχα το δικαίωμα να μην συμπεριλαμβάνονται τα αρχαία στη διδακτέα ύλη του προγράμματός μου. Εσύ δεν έχεις κάποιο μάθημα που να μην σου αρέσει; Μπορεί το παραπάνω χωρίο να σου φαίνεται σαν γκρίνια εννιάχρονου, αλλά όμως δε μπορώ να μη γκρινιάξω σαν εννιάχρονο όταν πρόκειται για τα αρχαία. Είναι για μένα τρομερά δύσκολα, όχι τόσο από την άποψη της μάθησης όσο από την ψυχική φθορά και τη μείωση της ευθυμίας που χαρακτηρίζει την προσωπικότητά μου. Περισσότερο κακό παρά καλό μου έχουν κάνει.

Και μίλησες σωστά όταν χαρακτήρισες τα 13χρονα "ημιμαθή". Και φτάνοντας και στη Γ' Λυκείου, τα αρχαία "ημιμαθώς" θα τα γνωρίζω, αφού δε θα έχω ούτε το χρόνο αλλά ούτε και τη διάθεση να τα μάθω καλύτερα. Το κακό" είναι ότι τα έχω μάθει ήδη αρκετά καλά από το Γυμνάσιο. Είχαμε, βλέπεις, καλή φιλόλογο. Αλλά φέτος τα σιχάθηκα στην κυριολεξία τα αρχαία. Και δεν ήμουν ο μόνος. Τέλος πάντων, η άγνοια είναι καλύτερη από την ημιμάθεια, και αν δεν κάνω λάθος κάποιος αρχαίος το είχε πει αυτό (στα αρχαία).

Δε κατάλαβα γιατί αναφέρεσαι στο "ποσοτικό του πράγματος". Εννοείς τις 6 ώρες αρχαία και τις 2 νέα; Αν ναι, τότε μάλλον πρέπει να σου πω πως θα αρχίσουμε να μιλάμε αρχαία στο δρόμο γιατί έχουμε και περισσότερες ώρες αρχαία από νέα. Έλεος. Δε θα με ένοιαζε αν μαθαίναμε κινέζικα, γιαπωνέζικα, αρχαία αιγυπτιακά, ή αρχαία ελληνικά. Το θέμα είναι ότι τα αρχαία ελληνικά τα μαθαίνουμε σαν να είναι η μητρική γλώσσα . Που δεν είναι. Η απόκτηση μιας (μητρικής) γλώσσας είναι μια φυσική διαδικασία που συμβαίνει κατά τα 4-5 πρώτα χρόνια ζωής του ανθρώπου. Ο ομιλητής κάθε γλώσσας είναι σε θέση να συνδυάζει σωστά ορισμένες σειρές φθόγγων (φωνημάτων) με ορισμένες σημασίες, για την παραγωγή και την πρόσληψη μηνυμάτων.(wikipedia)

Να ξέρετε όμως οτι η ειδίκευση φτιάχνει έτοιμα εργατικά στρατιωτάκια, δεν φτιάχνει μορφωμένους ανθρώπους και πολίτες.

Εκεί είναι που χρειάζεται η Γλώσσα. Όχι η νεκρή, η ζωντανή. Είναι αυτή και τα κείμενα που μας κάνουν ζωντανούς ανθρώπους, και είμαστε εμείς που τη ζωντανεύουμε, αυτήν και τα κείμενα.

Πάντα φιλικά και με το πάσο σου η απάντησή σου γιατί όπου να 'ναι θα βγω από το φόρουμ:bye:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Δεν υπάρχει κάτι νέο ν'απαντήσω. Σου συστήνω απλώς να ξαναδιαβάσεις προσεκτικότερα, αυτη τη φορά, την απάντησή μου που προηγήθηκε. Επαναλαμβάνεσαι, οπότε μάλλον δε με αντελήφθης.
Το αν η Αρχαία Γλώσσα θεωρείται ανεξάρτητη γλώσσα ειναι ζήτημα που έχει σχεδόν κλείσει γλωσσολογικά (αρνητικό συμπέρασμα), αλλα τελικώς δε μας αφορά κιόλας. Το γεγονός που δε μπορεί ν'αμφισβητήσει κανείς ειναι πως βοηθούν αποφασιστικά στη δημοτική διάλεκτο με την προυπόθεση να διδάσκονται σωστά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Mixalis91

Νεοφερμένος

Ο Μιχάλης...heh αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Νέα Σμύρνη (Αττική). Έχει γράψει 36 μηνύματα.
Παιδιά ηρεμήστε πια με τα λεγόμενα 'άχρηστα μαθήματα'...όλα τα μαθήματα που μαθαίνουμε στο σχολείο είναι λίγο ή πολύ χρήσιμα στη ζωή μας,είτε για τις γνώσεις που προσφέρουν είτε για το γεγονός οτι εξασκούν λίγο το μυαλό μας...Ναι,ακόμα και τα αρχαία τα τόσο καταφρονημένα από πολλούς (είμαι και θετικός :P)

Το πρόβλημα δεν έγκειται στη φύση των ίδιων των μαθημάτων αλλά στο πώς διδάσκονται στην παρούσα φάση.Έτσι με το παρόν εκπ. σύστημα αντί π.χ. στα αρχαία να μαθαίνεις το νόημα των λόγων των αρχαίων φιλοσόφων και να το κατανοείς ετσι ώστε να καταλάβεις ποιες αξίες και αρχές οδήγησαν τους αρχαίους εκεί που έφτασαν ή ποια ήταν η νοοτροπία τους ,έχεις να διαβάσεις για τη 'γένική μεταθετική προσδιοριστική της αιτίας' και να αποστηθίσεις κάμποσα ανώμαλα ρήματα.

Ακόμη και στα μαθηματικά , έχεις κάποια δεδομένα ,έχεις καποιες γνώσεις οπότε πρέπει να τις συνδυάσεις για να βγάλεις το ζητούμενο δηλαδή πρέπει να χρησιμοποιήσεις λογική και παρατηριτικότητα...

Πάντως κατ'εμέ αν κάτι με απωθεί απο ορισμένα μαθήματα είναι ο τρόπος που γίνονται και η εστίαση σε ανούσια πράγματα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορώ να πω οτι το αντικείμενο τους είναι 'άχρηστο'.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Crookshanks

Διάσημο μέλος

Ο Crookshanks αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 3,567 μηνύματα.
Σου συστήνω απλώς να ξαναδιαβάσεις προσεκτικότερα, αυτη τη φορά, την απάντησή μου που προηγήθηκε. Επαναλαμβάνεσαι, οπότε μάλλον δε με αντελήφθης.

Μήπως συμβαίνει το αντίστροφο;


Το πρόβλημα δεν έγκειται στη φύση των ίδιων των μαθημάτων αλλά στο πώς διδάσκονται στην παρούσα φάση.Έτσι με το παρόν εκπ. σύστημα αντί π.χ. στα αρχαία να μαθαίνεις το νόημα των λόγων των αρχαίων φιλοσόφων και να το κατανοείς ετσι ώστε να καταλάβεις ποιες αξίες και αρχές οδήγησαν τους αρχαίους εκεί που έφτασαν ή ποια ήταν η νοοτροπία τους ,έχεις να διαβάσεις για τη 'γένική μεταθετική προσδιοριστική της αιτίας' και να αποστηθίσεις κάμποσα ανώμαλα ρήματα.

Συμφωνώ απολύτως!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Μήπως συμβαίνει το αντίστροφο;

Όχι, σε διαβεβαιώ. :bye:




Συμφωνώ απολύτως!

Με αντιγράφεις...;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 292010

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Ο,τι μαθαινεις ποτε δεν παει χαμενο....εξαλλου η γνωση ποτε δεν εβλαψε κανεναν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Απλά μερικές φορές κουράζει όσους βαριούνται, αλλά αυτό είναι άλλο ζήτημα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 292010

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Καλυτερα να εχεις γνωσεις και να συμμετεχεις σε ολες τις συζητησεις...παρα να καθεσαι και να τρως τα νυχια σου ακουγοντας αυτα που λενε και λεγοντας ''καλα κινεζικα μιλανε!''
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Εντάξει αυτό εννοείται...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top