Μα γιατί να μαθαίνουμε πράματα που δεν θα μας χρησιμεύσουν ποτέ στη ζωή μας;

wolfe4ever

Διάσημο μέλος

Η wolfe4ever αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 2,217 μηνύματα.
ποτε μη λες ποτε!!!...ισως σου χρησιμευσουν καποτε ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Crookshanks

Διάσημο μέλος

Ο Crookshanks αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 3,567 μηνύματα.
Hmm, πότε;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

wolfe4ever

Διάσημο μέλος

Η wolfe4ever αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 2,217 μηνύματα.
αυτο δε μπορεις να το ξερεις
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nioniosmeg

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Άδης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Κέρκυρα (Κέρκυρα). Έχει γράψει 1,949 μηνύματα.
Τα μαθηματικά θα μου χρειαστούν άμα γίνω Μηχανικός (ή οτιδήποτε) γιατί πρέπει τουλάχιστον να ξέρω να υπολογίζω π.χ. τα χρήματα.
Γεωγραφία... ξέρω 'γω, άμα πάω διακοπές χωρίς χάρτη...
Φυσική, να μην βάλω αμονία εκεί που με τσίμπησε σφήκα (το δηλητήριο της σφύκας είναι Βάση, και εξουδετερώνεται με ξύδι)...

Όλα τα μαθήματα είναι χρήσιμα (βασικά όχι κι όλα αλλά τέσπα...), ακόμα και καθημερινά. Τα αρχαία αν και δεν τα διδάχτηκα, δεν μπορώ ούτε να φανταστώ πού θα μου χρειαστούν...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

constantinekots

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Κωστας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Κηφισιά (Αττική). Έχει γράψει 281 μηνύματα.
Τα μαθηματικά θα μου χρειαστούν άμα γίνω Μηχανικός (ή οτιδήποτε) γιατί πρέπει τουλάχιστον να ξέρω να υπολογίζω π.χ. τα χρήματα.
Γεωγραφία... ξέρω 'γω, άμα πάω διακοπές χωρίς χάρτη...
Φυσική, να μην βάλω αμονία εκεί που με τσίμπησε σφήκα (το δηλητήριο της σφύκας είναι Βάση, και εξουδετερώνεται με ξύδι)...

Όλα τα μαθήματα είναι χρήσιμα (βασικά όχι κι όλα αλλά τέσπα...), ακόμα και καθημερινά. Τα αρχαία αν και δεν τα διδάχτηκα, δεν μπορώ ούτε να φανταστώ πού θα μου χρειαστούν...

Εγω νομιζω οτι μπορουν ομως να το φανταστουν οι χιλιαδες επιστημονες που σκεφτηκαν οτι αυτο το μαθημα πρεπει να μπει και να υποστηριζεται σε ολα τα σοβαρα εκπαιδευτικα συστηματα του κοσμου και ειδικα στην Ελλαδα δεν ειναι μονο θεμα υψηλης παιδειας, ειναι θεμα οτι σε αυτην εδω τη χωρα αυτο το μαθημα δεν θα σταματησει να διδασκεται προτου σταματησει να διδασκεται οπουδηποτε αλλου στον κοσμο. Απλα...Οι Ελληνες πρεπει να ξερουν να διαβαζουν και να καταλαβαινουν ιστορικα ολες τις επιγραφες, απο ολα τα μνημεια τους, οπουδηποτε αυτα υπαρχουν στο κοσμο, με οποιονδηποτε τροπο κι αν αποκτηθηκαν, ειναι θεμα αξιοπρεπειας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Φιλιον_Τερας

Διάσημο μέλος

Ο Φιλιον_Τερας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,031 μηνύματα.
Εγω νομιζω οτι μπορουν ομως να το φανταστουν οι χιλιαδες επιστημονες που σκεφτηκαν οτι αυτο το μαθημα πρεπει να μπει και να υποστηριζεται σε ολα τα σοβαρα εκπαιδευτικα συστηματα του κοσμου και ειδικα στην Ελλαδα δεν ειναι μονο θεμα υψηλης παιδειας, ειναι θεμα οτι σε αυτην εδω τη χωρα αυτο το μαθημα δεν θα σταματησει να διδασκεται προτου σταματησει να διδασκεται οπουδηποτε αλλου στον κοσμο. Απλα...Οι Ελληνες πρεπει να ξερουν να διαβαζουν και να καταλαβαινουν ιστορικα ολες τις επιγραφες, απο ολα τα μνημεια τους, οπουδηποτε αυτα υπαρχουν στο κοσμο, με οποιονδηποτε τροπο κι αν αποκτηθηκαν, ειναι θεμα αξιοπρεπειας.

δεν ειναι αυτο το ζητουμενο. θεωρω οτι ειναι πιο σημαντικο να μαθουμε τις ριζες και κατ'επεκταση την ιδια μας τη γλωσσα λιγο καλυτερα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Cogito ergo sum

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Cogito ergo sum αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' γυμνασίου. Έχει γράψει 1,242 μηνύματα.

Η μόρφωση συνεπάγεται καλλιέργεια και συνδυασμό γνώσεων. Δε μαθαίνεις κάτι συγκεκριμένο γιατί θα σου χρειαστεί. Δε μαθαίνεις το οτιδήποτε επειδή πρέπει. Μαθαίνεις για να διευρύνεις τους ορίζοντές σου, για να μπορείς να αναπτύξεις το αίσθημα κριτικής. Μαθαίνεις για να μπορείς να γνωρίζεις κάτι από πολλούς και διαφορετικούς τομείς. Να έχεις ένα ολοκληρωμένο και πολύπλευρο τρόπο σκέψης με διαφορετικές οπτικές γωνίες. Να διαθέτεις τα κατάλληλα εφόδια για την επαγγελματική σου σταδιοδρομία. Να εξερευνείς παλαιότερες κουλτούρες και να βρίσκεσαι σε θέση να συγκρίνεις το τότε με το τώρα. Να έχεις τη δυνατότητα να ανταπεξέλθεις σε κάθε εμπόδιο και να το υπερπηδήσεις. Μαθαίνεις γιατί μπορείς και όχι επειδή πρέπει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chronis_25

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ ΚΑΙ ΣΥΖΥΓΟ ΑΔΩΝΙ! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,200 μηνύματα.
Τα μαθηματικά θα μου χρειαστούν άμα γίνω Μηχανικός (ή οτιδήποτε) γιατί πρέπει τουλάχιστον να ξέρω να υπολογίζω π.χ. τα χρήματα.
Αν πάρεις ένα δάνειο θα είσαι σε θέση να δεις αν η τράπεζα θα σε ξεγελά ή όχι; Αν θες να υπολογίζεις τα έσοδα/έξοδα της οικογένειάς σου, θα μπορείς να το κάνεις; Ο κύριος σκοπός των μαθηματικών είναι να εξασκούν το μυαλό μας και δεν είναι να ξέρεις π.χ. το Θεώρημα του Θαλή κ.λ.π.

Γεωγραφία... ξέρω 'γω, άμα πάω διακοπές χωρίς χάρτη...
Η Γεωγραφία δεν είναι ταξιδιωτικός οδηγός. Αν ήθελε ο καθένας να ταξιδέψει θα έβλεπε ή το travel channel ή θα διάβαζε lonely planet. Σκοπός είναι να γνωρίσεις καλύτερα τη χώρα σου και τον κόσμο.

Φυσική, να μην βάλω αμονία εκεί που με τσίμπησε σφήκα (το δηλητήριο της σφύκας είναι Βάση, και εξουδετερώνεται με ξύδι)...
(Αυτό είναι Χημεία...) Όταν δεν υπάρχουν προβλήματα από την καθημερινή ζωή λέτε: "Γιατί δεν υπάρχουν και είναι εξωπραγματικά αυτά που μαθαίνουμε;". Όταν υπάρχουν λέτε: "Και σε μένα τι θα μου χρησιμεύσει αυτό;".

Όλα τα μαθήματα είναι χρήσιμα (βασικά όχι κι όλα αλλά τέσπα...), ακόμα και καθημερινά. Τα αρχαία αν και δεν τα διδάχτηκα, δεν μπορώ ούτε να φανταστώ πού θα μου χρειαστούν...
Ποιο μάθημα δεν είναι χρήσιμο; Για εξήγησέ μου...

Χωρίς Αρχαία, ίσως να μην ήξερες πώς κλίνεται το επίθετο "ο/η διεθνής-το διεθνές" γιατί δεν θα πρόσεχες στο μάθημα της Γλώσσας.

Τέλος, επειδή ο τρόπος διδασκαλίας διαφέρει από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και από το Γυμνάσιο στο Λύκειο συνεπώς, καλό θα ήταν να μην εκφέρουμε γνώμη αν δεν ξέρουμε. Ο στόχος στο Δημοτικό είναι να πάρεις κάποιες υποτυπώσεις γνώσεις, αλλά όχι και όλες... Το Γυμνάσιο στη συνέχεια θα σου δώσει τις βασικές γνώσεις (λέμε τώρα) για να ζήσεις και το Λύκειο θα σε καθοδηγήσει για το τι θα κάνεις στη μετέπειτα ζωή σου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Falcon

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο - αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 363 μηνύματα.
Τα μαθηματικά θα μου χρειαστούν άμα γίνω Μηχανικός (ή οτιδήποτε) γιατί πρέπει τουλάχιστον να ξέρω να υπολογίζω π.χ. τα χρήματα.
Γεωγραφία... ξέρω 'γω, άμα πάω διακοπές χωρίς χάρτη...
Φυσική, να μην βάλω αμονία εκεί που με τσίμπησε σφήκα (το δηλητήριο της σφύκας είναι Βάση, και εξουδετερώνεται με ξύδι)...

Όλα τα μαθήματα είναι χρήσιμα (βασικά όχι κι όλα αλλά τέσπα...), ακόμα και καθημερινά. Τα αρχαία αν και δεν τα διδάχτηκα, δεν μπορώ ούτε να φανταστώ πού θα μου χρειαστούν...

Στην ετυμολογία και ορθογραφία των λέξεων...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Crookshanks

Διάσημο μέλος

Ο Crookshanks αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 3,567 μηνύματα.
Εγω νομιζω οτι μπορουν ομως να το φανταστουν οι χιλιαδες επιστημονες που σκεφτηκαν οτι αυτο το μαθημα πρεπει να μπει και να υποστηριζεται σε ολα τα σοβαρα εκπαιδευτικα συστηματα του κοσμου και ειδικα στην Ελλαδα δεν ειναι μονο θεμα υψηλης παιδειας, ειναι θεμα οτι σε αυτην εδω τη χωρα αυτο το μαθημα δεν θα σταματησει να διδασκεται προτου σταματησει να διδασκεται οπουδηποτε αλλου στον κοσμο. Απλα...Οι Ελληνες πρεπει να ξερουν να διαβαζουν και να καταλαβαινουν ιστορικα ολες τις επιγραφες, απο ολα τα μνημεια τους, οπουδηποτε αυτα υπαρχουν στο κοσμο, με οποιονδηποτε τροπο κι αν αποκτηθηκαν, ειναι θεμα αξιοπρεπειας.

Τα αρχαία δε διδάσκονται υποχρεωτικά στο εξωτερικό, διδάσκονται σε συγκεκριμένα σχολεία ή σε συγκεκριμένους διδακτικούς κλάδους.

Θεωρείς ότι τα αρχαία που κάνουμε στο σχολείο σε βοηθούν να καταλαβαίνεις άγνωστα κείμενα;

Εγώ τα διάβαζα στο φουλ μέχρι και την Α' Λυκείου και δεν καταλάβαινα σχεδόν τίποτα από άγνωστα κείμενα. Τώρα, φυσικά, τα έχω αφήσει, διότι δεν περισσεύει ούτε χρόνος, ούτε δυνάμεις. Είναι λογικό να παίρνουν τα αρχαία τον μισό από το συνολικό χρόνο διαβάσματος στο σπίτι; Εδώ τη γλώσσα που μιλάμε δεν ξέρουμε καλά-καλά, και θα καθόμαστε να μαθαίνουμε τύπους και καταλήξεις που δεν υπάρχουν στη Νέα Ελληνική;

Η μόρφωση συνεπάγεται καλλιέργεια και συνδυασμό γνώσεων. Δε μαθαίνεις κάτι συγκεκριμένο γιατί θα σου χρειαστεί. Δε μαθαίνεις το οτιδήποτε επειδή πρέπει. Μαθαίνεις για να διευρύνεις τους ορίζοντές σου, για να μπορείς να αναπτύξεις το αίσθημα κριτικής. Μαθαίνεις για να μπορείς να γνωρίζεις κάτι από πολλούς και διαφορετικούς τομείς. Να έχεις ένα ολοκληρωμένο και πολύπλευρο τρόπο σκέψης με διαφορετικές οπτικές γωνίες. Να διαθέτεις τα κατάλληλα εφόδια για την επαγγελματική σου σταδιοδρομία. Να εξερευνείς παλαιότερες κουλτούρες και να βρίσκεσαι σε θέση να συγκρίνεις το τότε με το τώρα. Να έχεις τη δυνατότητα να ανταπεξέλθεις σε κάθε εμπόδιο και να το υπερπηδήσεις. Μαθαίνεις γιατί μπορείς και όχι επειδή πρέπει.

Δεν αντιλέγω. Αλλά με την ίδια λογική, θα έπρεπε να μαθαίνω και εις βάθος την Κβαντομηχανική Θεωρία που μαθαίνουμε φέτος στη Χημεία. Αλλά τη μαθαίνω μόνο επιφανειακά. Μας λένε ότι... το Ψ (ατομικό τροχιακό) είναι κυματοσυνάρτηση (έχουμε μάθει τι είναι οι κυματοσυναρτήσεις; ), λύση της εξίσωσης (έχουμε πει ποτέ για εξισώσεις που έχουν συναρτήσεις για λύση; ) Schrödinger (την οποία δε μαθαίνουμε, δεν ξέρουμε καν τι έχει μέσα -θέση μας λένε, αλλά δε μας λένε πώς προσδιορίζουμε τη θέση). Από κει τι θα καταλάβω; Και θέλω να το καταλάβω, αλλά δεν το έχει το βιβλίο και είναι, λέει, πολύ περίπλοκο για να το καταλάβω. Τα αρχαία δεν είναι περίπλοκα; Δε λέω να μην κάνουμε αρχαία. Αλλά να κάνουμε, στο σημείο που θα μας είναι χρήσιμα, και λέγοντας χρήσιμα, δεν εννοώ χρήσιμα μόνον στον επαγγελματικό τομέα της ζωής μας, αλλά και στη σφαιρική κατανόηση του κόσμου μας. Αυτό στο οποίο θα μας βοηθήσουν τα αρχαία είναι να γράφουμε σωστά κάποιους λόγιους τύπους και να μαθαίνουμε να ετυμολογούμε λέξεις της γλώσσας μας. Αλλά οι άπειρες καταλήξεις, οι κανόνες, οι εξαιρέσεις, αυτά δεν έχουν θέση σε αυτού του είδους τη "χρησιμότητα". Δε γίνονται κατανοητά. Γιατί δεν κάνουμε την εξίσωση Schrödinger και κάνουμε αυτά;

Η βασική ένστασή μου, όμως, έγκειται στο ότι καλά όλα αυτά, αλλά από τη στιγμή που το Λύκειο συνδέεται άμεσα με την εισαγωγή μου στο πανεπιστήμιο, και άρα παίρνει το χαρακτήρα προετοιμασίας για αυτό (και όχι απόκτησης σφαιρικών γνώσεων, καθότι τόσο ο χρόνος που απαιτείται για τη μελέτη όλων των μαθημάτων έτσι όπως πρέπει, όσο και ο επιφανειακός τρόπος προσέγγισης τους, την καθιστούν απαγορευτική), στο Λύκειο δεν έχουν θέση πράγματα που δεν έχουν σχέση με το πανεπιστήμιο και τις πανελλαδικές. Δε λέω ότι τα πράγματα θα πρέπει να είναι έτσι, ούτε ότι μου αρέσει αυτό. Αλλά από τη στιγμή που το ένα είναι έτσι, ας είναι τουλάχιστον και το άλλο έτσι. Μόνο κάνουμε μισές δουλειές, και στο τέλος είτε παραμελούμε το ένα (που είναι και το συνηθέστερο) και αφήνουμε το άλλο στη μοίρα του (στα μαθήματα κατεύθυνσης έχεις Μ.Ο., συνήθως, αρκετές μονάδες πιο πάνω απ' ό,τι τα υπόλοιπα, γιατί άραγε; ), είτε προσπαθούμε και τα δυο μαζί, και τα κάνουμε μπάχαλο.

Χωρίς Αρχαία, ίσως να μην ήξερες πώς κλίνεται το επίθετο "ο/η διεθνής-το διεθνές" γιατί δεν θα πρόσεχες στο μάθημα της Γλώσσας.

Ίσως. Αλλά αν δεν πρόσεχε στο μάθημα της Γλώσσας, το πιθανότερο είναι ότι δε θα πρόσεχε ούτε και στο μάθημα των αρχαίων. Και ερωτώ: Προς τι ο διαχωρισμός αρχαίων-νέων Ελληνικών στο σχολείο; Θα έπρεπε -σε μια ιδανική κατάσταση- να μαθαίνουμε τη νέα, και να μαθαίνουμε όσα κομμάτια της αρχαίας συσχετίζονται με αυτήν. Έτσι δε χάνουμε τις ρίζες μας. Όχι ακατανόητα πράγματα -καθαρεύουσα και τα λοιπά-, αλλά μια εμβάθυνση στη γλώσσα που εμείς οι ίδιοι μιλάμε. Ο βλαστός του φυτού συνδέεται με τη ρίζα του, δεν έχει όμως την ίδια σύσταση, ούτε την ίδια λειτουργία, ούτε την ίδια υφή και χαρακτηριστικά με αυτήν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Φιλιον_Τερας

Διάσημο μέλος

Ο Φιλιον_Τερας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,031 μηνύματα.
γιατι τετοιο μισος για τα αρχαια;
οσο χρησιμευεις να μαθαινεις λογαριθμους, αλλο τοσο ειναι να μαθαινεις και αρχαια.

μη ξεχνας οτι καποιοι μαθητες εξεταζονται πανελληνιως στη μεταφραση και κατανοηση ενος αγνωστου κειμενου.
αν το διαβασμα σου, ενδεχομένως, δεν αρμοζε στην πιο σωστη εκμαθηση της αρχαιας ελληνικης, αλλα ηταν μια προσπαθεια παπαγαλιας, δεν σημαινει οτι τα αρχαια ειναι αχρηστα και οτι πρεπει να καταργηθουν. οσα δεν φτανει η αλεπου, δεν σημαινει οτι ειναι κρεμασταρια.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Cogito ergo sum

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Cogito ergo sum αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' γυμνασίου. Έχει γράψει 1,242 μηνύματα.
Εγώ τα διάβαζα στο φουλ μέχρι και την Α' Λυκείου και δεν καταλάβαινα σχεδόν τίποτα από άγνωστα κείμενα. Τώρα, φυσικά, τα έχω αφήσει, διότι δεν περισσεύει ούτε χρόνος, ούτε δυνάμεις. Είναι λογικό να παίρνουν τα αρχαία τον μισό από το συνολικό χρόνο διαβάσματος στο σπίτι; Εδώ τη γλώσσα που μιλάμε δεν ξέρουμε καλά-καλά, και θα καθόμαστε να μαθαίνουμε τύπους και καταλήξεις που δεν υπάρχουν στη Νέα Ελληνική;
Δεν περισσεύει χρόνος και δυνάμεις; Δηλαδή η μελέτη σου είναι επιλεκτική; Το μάθημα των Αρχαίων είναι πολύ σημαντικό και θα σε συμβούλευα να μην το εχθρεύεσαι τόσο πολύ….
Δεν αντιλέγω. Αλλά με την ίδια λογική, θα έπρεπε να μαθαίνω και εις βάθος την Κβαντομηχανική Θεωρία που μαθαίνουμε φέτος στη Χημεία. Αλλά τη μαθαίνω μόνο επιφανειακά. Μας λένε ότι... το Ψ (ατομικό τροχιακό) είναι κυματοσυνάρτηση (έχουμε μάθει τι είναι οι κυματοσυναρτήσεις; ), λύση της εξίσωσης (έχουμε πει ποτέ για εξισώσεις που έχουν συναρτήσεις για λύση; ) Schrödinger (την οποία δε μαθαίνουμε, δεν ξέρουμε καν τι έχει μέσα -θέση μας λένε, αλλά δε μας λένε πώς προσδιορίζουμε τη θέση). Από κει τι θα καταλάβω; Και θέλω να το καταλάβω, αλλά δεν το έχει το βιβλίο και είναι, λέει, πολύ περίπλοκο για να το καταλάβω. Τα αρχαία δεν είναι περίπλοκα; Δε λέω να μην κάνουμε αρχαία. Αλλά να κάνουμε, στο σημείο που θα μας είναι χρήσιμα, και λέγοντας χρήσιμα, δεν εννοώ χρήσιμα μόνον στον επαγγελματικό τομέα της ζωής μας, αλλά και στη σφαιρική κατανόηση του κόσμου μας. Αυτό στο οποίο θα μας βοηθήσουν τα αρχαία είναι να γράφουμε σωστά κάποιους λόγιους τύπους και να μαθαίνουμε να ετυμολογούμε λέξεις της γλώσσας μας. Αλλά οι άπειρες καταλήξεις, οι κανόνες, οι εξαιρέσεις, αυτά δεν έχουν θέση σε αυτού του είδους τη "χρησιμότητα". Δε γίνονται κατανοητά. Γιατί δεν κάνουμε την εξίσωση Schrödinger και κάνουμε αυτά;
Εκπαίδευση είναι η βαθμιαία ανακάλυψη της άγνοιάς μας (Will Durant). Το κάθε τι μαθαίνεται (ανεξαρτήτως αν θεωρείται χρήσιμο ή όχι από εσένα) αποτελεί ένα λιθαράκι στην απόκτηση γνώσεων. Στην εκμάθηση ενός νέου στοιχείου που άλλες φορές επιβεβαιώνει τα παλιά και άλλοτε τα ανατρέπει. Μην οριοθετείς τη γνώση. Μην προσπαθείς να μάθεις το οτιδήποτε μόνο από έναν τομέα που εσύ θεωρείς χρήσιμο. Κάθε τι που αποκτάται είναι ωφέλιμο. Μπορεί να μη χρειαστεί ποτέ να το αξιοποιήσεις αλλά θα το γνωρίζεις. Θα το κατέχεις και θα μπορείς να το μοιραστείς με τους υπόλοιπους, που ίσως το χρειαστούν. Θα βρίσκεσαι σε θέση να μεταλαμπαδεύσεις γνώσεις που σου έχουν ήδη μεταδοθεί. Θα είσαι ικανός να αναλύσεις το όποιο πρόβλημα σε διχάζει με διαφορετικές οπτικές. Θα μπορείς να προσαρμόζεσαι σε διαφορετικές καταστάσεις έχοντας ως εφόδιο τη γνώση. Να πραγματεύεσαι απόψεις, να μελετάς την ιστορία των προγόνων σου. Την ιστορία τη δική σου. Όσον αφορά τα Αρχαία, αφού επιθυμείς να εστιάσουμε, συνδυάζουν όλα τα παραπάνω με κάποιες επιπρόσθετες γνώσεις. Για να μπορείς να συνάγεις συμπεράσματα μέσω των αρχαίων κειμένων για τη ζωή. Να αξιολογείς αποφθέγματα και να μπορείς να τα διαβάσεις. Να κατανοείς το νόημα και την αξία τους. Να μην περιορίζεσαι στο τώρα αλλά να ερευνάς το τότε για να είσαι ικανός για την εξερεύνηση του μετά.

Στο Λύκειο δεν προετοιμάζεσαι μόνο για τις Πανελλήνιες. Δεν προετοιμάζεσαι ΜΟΝΟ για να δώσεις κάποιες εξετάσεις που σαφώς και είναι σημαντικές και κρίνουν το μέλλον σου αλλά δεν αντιπροσωπεύουν το σύνολο γνώσεων της ζωής σου. Την πνευματική σου καλλιέργεια…
Και ερωτώ: Προς τι ο διαχωρισμός αρχαίων-νέων Ελληνικών στο σχολείο; Θα έπρεπε -σε μια ιδανική κατάσταση- να μαθαίνουμε τη νέα, και να μαθαίνουμε όσα κομμάτια της αρχαίας συσχετίζονται με αυτήν
Με την ίδια λογική γιατί να μελετάται η βυζαντινή, πόσο μάλλον η αρχαία ιστορία; Γιατί για να κατανοήσεις πλήρως το παρόν θα πρέπει να καταλάβεις στο έπακρο τις βάσεις του, που προφανώς ανήκουν στο παρελθόν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Crookshanks

Διάσημο μέλος

Ο Crookshanks αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 3,567 μηνύματα.
γιατι τετοιο μισος για τα αρχαια;
οσο χρησιμευεις να μαθαινεις λογαριθμους, αλλο τοσο ειναι να μαθαινεις και αρχαια.

μη ξεχνας οτι καποιοι μαθητες εξεταζονται πανελληνιως στη μεταφραση και κατανοηση ενος αγνωστου κειμενου.
αν το διαβασμα σου, ενδεχομένως, δεν αρμοζε στην πιο σωστη εκμαθηση της αρχαιας ελληνικης, αλλα ηταν μια προσπαθεια παπαγαλιας, δεν σημαινει οτι τα αρχαια ειναι αχρηστα και οτι πρεπει να καταργηθουν. οσα δεν φτανει η αλεπου, δεν σημαινει οτι ειναι κρεμασταρια.

Δεν είναι μίσος, με παρεξήγησες. Αντιπάθεια είναι.

Κάποιοι μαθητές, όχι όλοι.

Δε λέω ότι τα αρχαία είναι άχρηστα, αλλά αυτό που κάνουμε στα σχολεία δεν είναι σωστά αρχαία. Θα μου πεις, ποιος είμαι εγώ για να το κρίνω εγώ; Νομίζω, όμως, ότι το αν γίνεται σωστά ένα μάθημα το κρίνουν πρώτα οι μαθητές, και μετά όλοι οι άλλοι. Και εγώ δεν ξέρω και πολλούς που να λένε ότι τα αρχαία διδάσκονται με το σωστό τρόπο.

Τους λογάριθμους τους μαθαίνουμε όμως γιατί εξαναγκαζόμαστε από το σύστημα. Δε λέω ότι είναι καλό αυτό.

Σαφώς και ήταν παπαγαλίστικη η προσπάθεια, γίνεται να μάθεις αλλιώς τύπους και καταλήξεις; Συντακτικούς κανόνες/λίστες ρημάτων;

Δεν περισσεύει χρόνος και δυνάμεις; Δηλαδή η μελέτη σου είναι επιλεκτική; Το μάθημα των Αρχαίων είναι πολύ σημαντικό και θα σε συμβούλευα να μην το εχθρεύεσαι τόσο πολύ….

Αν είναι σημαντικό -που για μένα έχει χάσει κάθε αξία, από τη στιγμή που δε μπορώ να το παρακολουθήσω και να μάθω από αυτό-, δεν είναι σημαντικότερο από τα υπόλοιπα μαθήματα. Με ποια λογική, λοιπόν, ρωτάω ξανά, στην Α' Λυκείου τα αρχαία μου έπαιρναν το 1/3 ή ακόμη και τον μισό χρόνο μελέτης στο σπίτι; Ναι, η μελέτη μου είναι επιλεκτική, δε νομίζω πως υπάρχει κάποιος μαθητής της Β' και δη της Γ' Λυκείου, ο οποίος να μη δίνει περισσότερη βάση στα μαθήματα κατεύθυνσης ή τα σχετικά με της κατεύθυνσης της Γ'. Και ξαναλέω ότι δεν είναι επιλογή μου αυτή. Εφόσον το Λύκειο συνδέεται με τις Πανελλήνιες, έτσι πάει. Δε γίνεται διαφορετικά. Αν γίνεται, θα σας παρακαλούσα πολύ να μου πείτε τον τρόπο, γιατί και τα θεωρητικά μαθήματα εκτός των αρχαίων μου αρέσουν, αλλά αναγκάστηκα, από τη Β', να τα υποβαθμίσω.

Εκπαίδευση είναι η βαθμιαία ανακάλυψη της άγνοιάς μας (Will Durant).

Σωστά. Θεωρείς ότι δύο-τρία χρόνια αφότου τελειώσεις το σχολείο, θα θυμάσαι καθόλου τα αρχαία; Εγώ εδώ την καλύτερη μου "φόρμα" στα αρχαία την είχα στα μισά της Α' Λυκείου, και τώρα πολλούς τύπους και καταλήξεις τους έχω ξεχάσει.

Το κάθε τι μαθαίνεται (ανεξαρτήτως αν θεωρείται χρήσιμο ή όχι από εσένα) αποτελεί ένα λιθαράκι στην απόκτηση γνώσεων. Στην εκμάθηση ενός νέου στοιχείου που άλλες φορές επιβεβαιώνει τα παλιά και άλλοτε τα ανατρέπει. Μην οριοθετείς τη γνώση. Μην προσπαθείς να μάθεις το οτιδήποτε μόνο από έναν τομέα που εσύ θεωρείς χρήσιμο. Κάθε τι που αποκτάται είναι ωφέλιμο. Μπορεί να μη χρειαστεί ποτέ να το αξιοποιήσεις αλλά θα το γνωρίζεις. Θα το κατέχεις και θα μπορείς να το μοιραστείς με τους υπόλοιπους, που ίσως το χρειαστούν. Θα βρίσκεσαι σε θέση να μεταλαμπαδεύσεις γνώσεις που σου έχουν ήδη μεταδοθεί. Θα είσαι ικανός να αναλύσεις το όποιο πρόβλημα σε διχάζει με διαφορετικές οπτικές. Θα μπορείς να προσαρμόζεσαι σε διαφορετικές καταστάσεις έχοντας ως εφόδιο τη γνώση. Να πραγματεύεσαι απόψεις, να μελετάς την ιστορία των προγόνων σου. Την ιστορία τη δική σου. Όσον αφορά τα Αρχαία, αφού επιθυμείς να εστιάσουμε, συνδυάζουν όλα τα παραπάνω με κάποιες επιπρόσθετες γνώσεις. Για να μπορείς να συνάγεις συμπεράσματα μέσω των αρχαίων κειμένων για τη ζωή. Να αξιολογείς αποφθέγματα και να μπορείς να τα διαβάσεις. Να κατανοείς το νόημα και την αξία τους. Να μην περιορίζεσαι στο τώρα αλλά να ερευνάς το τότε για να είσαι ικανός για την εξερεύνηση του μετά.

Αμ, θα το γνωρίζω; Γίνεται να μάθεις τα χίλια εκατόν εικοσιδύο ανώμαλα ρήματα και τα άλλα τόσα ανώμαλα ουσιαστικά, των οποίων οι καταλήξεις μπερδεύονται, μαθαίνεις το ένα και το μπερδεύεις με το άλλο, και να μην τα ξεχάσεις αν δε τα χρησιμοποιείς; Εδώ ο καθηγητής μας καλά-καλά θυμάται αυτά που κάνει κάθε χρόνο, όχι παραπέρα.

Ποια ακριβώς οπτική γωνία μου προσφέρει το να ξέρω πώς κλείνεται το όκνυμι και το οίδα, να ξέρω τα ανώμαλα παραθετικά και το τι είδους είναι η κάθε αντωνυμία και μετοχή; Ή το τι προσδιορισμός είναι μια παράξενη δοτική που σου πετάει στη μέση του πουθενά και δεν καταλαβαίνεις πού κολλάει, και ενώ δεν έχεις ακούσει ΠΟΤΕ στη ζωή σου τον όρο "δοτική της αιτίας" ή "δοτική του σκοπού", να την ακούς ξαφνικά σαμπώς είναι κάτι το απολύτως φυσικό; Οι αρχαίοι μήπως λέγανε στην καθημερινή τους ζωή για δοτικές της αιτίας; Με συγχωρείς που μιλάω κάπως ειρωνικά, απλώς δε μου βγαίνει διαφορετικά.

Στο Λύκειο δεν προετοιμάζεσαι μόνο για τις Πανελλήνιες. Δεν προετοιμάζεσαι ΜΟΝΟ για να δώσεις κάποιες εξετάσεις που σαφώς και είναι σημαντικές και κρίνουν το μέλλον σου αλλά δεν αντιπροσωπεύουν το σύνολο γνώσεων της ζωής σου. Την πνευματική σου καλλιέργεια…

Στο Λύκειο, δυστυχώς, στην πράξη αυτό ακριβώς γίνεται, τουλάχιστον από τη Β' και μετά. Πώς ακριβώς θα καλλιεργηθώ πνευματικά με το να γνωρίζω τους τύπους και καταλήξεις που ανέφερα; Δεν καλλιεργούμαι πολύ περισσότερο, αν την ώρα που σπαταλώ για να μάθω απ' έξω πράγματα που κατά 95% θα ξεχάσω μετά από 5 χρόνια, κάτσω και συζητήσω μαζί με την υπόλοιπη τάξη για ένα διάλογο του Σωκράτη (που, παρεμπιπτόντως, ενώ συνέχεια λέμε για το Σωκράτη και τον Πλάτωνα και όλους τους μεγάλους και τρανούς φιλοσόφους -δε το λέω ειρωνικά-, δεν υπάρχει κανένα τους κείμενο που να διδασκόμαστε); Δεν καλλιεργούμαι πολύ περισσότερο, αν, όπως είπες και εσύ, παραδειγματιστώ από το παρελθόν και κάνω ενεργή τη συμμετοχή μου στα κοινά;

Με την ίδια λογική γιατί να μελετάται η βυζαντινή, πόσο μάλλον η αρχαία ιστορία; Γιατί για να κατανοήσεις πλήρως το παρόν θα πρέπει να καταλάβεις στο έπακρο τις βάσεις του, που προφανώς ανήκουν στο παρελθόν.

Ναι, αλλά το μάθημα λέγεται Ιστορία και για τις τρεις περιόδους -και το όνομα αντικατοπτρίζει, σε αυτές τουλάχιστον τις περιπτώσεις, και το περιεχόμενο-. Εκτός αυτού, δε σε βάζουν -μα δε γίνεται, κι όλας- να ταξιδέψεις πίσω στο χρόνο και να ζήσεις άλλες εποχές, ή να ξέρεις το ίδιο καλά και στο ίδιο βάθος λεπτομέρειες σχετικά με την εποχή στην οποία ζεις, και τις εποχές οι οποίες πέρασαν. Ενώ θέλουν να ξέρεις -υποτίθεται- να διαβάζεις αρχαία με την ίδια ευκολία που διαβάζεις νέα. Από την Ιστορία δε μαθαίνουμε το... πού έκανε μπάνιο ο Ναπολέοντας, ούτε πιο ήταν το αγαπημένο φαγητό του Πλάτωνα. Μαθαίνουμε ότι συνδέει αυτές τις εποχές με το παρόν, ότι έχουν σε κοινό ή δυνητικά κοινό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Cogito ergo sum

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Cogito ergo sum αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' γυμνασίου. Έχει γράψει 1,242 μηνύματα.
Αν είναι σημαντικό -που για μένα έχει χάσει κάθε αξία, από τη στιγμή που δε μπορώ να το παρακολουθήσω και να μάθω από αυτό-, δεν είναι σημαντικότερο από τα υπόλοιπα μαθήματα. Με ποια λογική, λοιπόν, ρωτάω ξανά, στην Α' Λυκείου τα αρχαία μου έπαιρναν το 1/3 ή ακόμη και τον μισό χρόνο μελέτης στο σπίτι; Ναι, η μελέτη μου είναι επιλεκτική, δε νομίζω πως υπάρχει κάποιος μαθητής της Β' και δη της Γ' Λυκείου, ο οποίος να μη δίνει περισσότερη βάση στα μαθήματα κατεύθυνσης ή τα σχετικά με της κατεύθυνσης της Γ'. Και ξαναλέω ότι δεν είναι επιλογή μου αυτή. Εφόσον το Λύκειο συνδέεται με τις Πανελλήνιες, έτσι πάει. Δε γίνεται διαφορετικά. Αν γίνεται, θα σας παρακαλούσα πολύ να μου πείτε τον τρόπο, γιατί και τα θεωρητικά μαθήματα εκτός των αρχαίων μου αρέσουν, αλλά αναγκάστηκα, από τη Β', να τα υποβαθμίσω.
Το ότι θεωρείς τη διδασκαλία που λαμβάνεις ανεπαρκή, είναι δικαίωμά σου. Δικαίωμά σου είναι να μην εκτιμάς το μάθημα των Αρχαίων και την αξία του. Μη γενικεύεις όμως υποβιβάζοντάς το και εκφράζοντας μία προσωπική σου άποψη σαν να ήταν ευρέως αποδεκτή από όλους. Συμβουλές μελέτης δεν μπορώ να σου δώσω για ευνόητους λόγους. Θα μπορούσα κάλλιστα να σε συμβουλέψω σχετικά με την εικόνα που έχεις διαμορφώσει γύρω από αυτό το μάθημα. Πιθανώς δεν έχεις καταλάβει το σκοπό του και ακόμα πιο πιθανό να μην έχεις καταλάβει αυτά που προσπαθώ να σου εξηγήσω. Θα έχεις ακούσει σίγουρα για την εμπορευματοποίηση θεσμών και την απαξίωση ιδεών. Αυτό πράττεις σε ένα άλλο επίπεδο αυτή τη στιγμή. Την όποια γνώση αποκτάς θέλεις να την εκμεταλλευτείς στο άμεσο μέλλον, αγνοώντας αυτά που προανέφερα για τη χρησιμότητά τους και στοχεύοντας στην εκμετάλλευσή τους στην εργασιακή σου πορεία. Δεν προσπαθώ να σου αποδείξω ότι εγώ έχω δίκιο κι εσύ άδικο. Προσπάθησε μόνο να σκεφτείς το νόημα των λεγομένων μου.
Σωστά. Θεωρείς ότι δύο-τρία χρόνια αφότου τελειώσεις το σχολείο, θα θυμάσαι καθόλου τα αρχαία; Εγώ εδώ την καλύτερη μου "φόρμα" στα αρχαία την είχα στα μισά της Α' Λυκείου, και τώρα πολλούς τύπους και καταλήξεις τους έχω ξεχάσει.
Εσύ.Δεν εφαρμόζουν όλοι τις ίδιες τεχνικές που αναπτύσσεις εσύ, ούτε θυμούνται ή ξεχνούν αυτά που εσύ θυμάσαι ή ξεχνάς αντίστοιχα. Μπορεί να μην τα θυμάμαι, μπορεί και να συμβεί και το αντίθετο. Αυτό εξαρτάται αποκλειστικά από εμένα.
Αμ, θα το γνωρίζω; Γίνεται να μάθεις τα χίλια εκατόν εικοσιδύο ανώμαλα ρήματα και τα άλλα τόσα ανώμαλα ουσιαστικά, των οποίων οι καταλήξεις μπερδεύονται, μαθαίνεις το ένα και το μπερδεύεις με το άλλο, και να μην τα ξεχάσεις αν δε τα χρησιμοποιείς; Εδώ ο καθηγητής μας καλά-καλά θυμάται αυτά που κάνει κάθε χρόνο, όχι παραπέρα.
Μην εστιάζεις σε εσένα ή τον καθηγητή σου αποκλειστικά.
Ποια ακριβώς οπτική γωνία μου προσφέρει το να ξέρω πώς κλείνεται το όκνυμι και το οίδα, να ξέρω τα ανώμαλα παραθετικά και το τι είδους είναι η κάθε αντωνυμία και μετοχή; Ή το τι προσδιορισμός είναι μια παράξενη δοτική που σου πετάει στη μέση του πουθενά και δεν καταλαβαίνεις πού κολλάει, και ενώ δεν έχεις ακούσει ΠΟΤΕ στη ζωή σου τον όρο "δοτική της αιτίας" ή "δοτική του σκοπού", να την ακούς ξαφνικά σαμπώς είναι κάτι το απολύτως φυσικό; Οι αρχαίοι μήπως λέγανε στην καθημερινή τους ζωή για δοτικές της αιτίας; Με συγχωρείς που μιλάω κάπως ειρωνικά, απλώς δε μου βγαίνει διαφορετικά.
Στην αναγνώρισή τους, Στη μελέτη αρχαίων κειμένων να μπορείς να βγάζεις ανεξάρτητο νόημα και όχι μέσω των συμφραζόμενων. Να μπορείς να καταλαβαίνεις τις αξίες της ζωής κ.τ.λ. που πρωτοειπώθηκαν.
Στο Λύκειο, δυστυχώς, στην πράξη αυτό ακριβώς γίνεται, τουλάχιστον από τη Β' και μετά. Πώς ακριβώς θα καλλιεργηθώ πνευματικά με το να γνωρίζω τους τύπους και καταλήξεις που ανέφερα; Δεν καλλιεργούμαι πολύ περισσότερο, αν την ώρα που σπαταλώ για να μάθω απ' έξω πράγματα που κατά 95% θα ξεχάσω μετά από 5 χρόνια, κάτσω και συζητήσω μαζί με την υπόλοιπη τάξη για ένα διάλογο του Σωκράτη (που, παρεμπιπτόντως, ενώ συνέχεια λέμε για το Σωκράτη και τον Πλάτωνα και όλους τους μεγάλους και τρανούς φιλοσόφους -δε το λέω ειρωνικά-, δεν υπάρχει κανένα τους κείμενο που να διδασκόμαστε); Δεν καλλιεργούμαι πολύ περισσότερο, αν, όπως είπες και εσύ, παραδειγματιστώ από το παρελθόν και κάνω ενεργή τη συμμετοχή μου στα κοινά;
Δε θέλω να επαναλαμβάνομαι. Σου τόνισα πως η απόκτηση γνώσεων είναι έτσι κι αλλιώς ωφέλιμη. Αποτελεί έτσι κι αλλιώς διεύρυνση των οριζόντων. Τώρα αν εσύ δε θέλεις να το κατανοήσεις δεν μπορώ να σου πω κάτι άλλο. Τέλος, αν ενδιαφερόσουν για τα κείμενα του Σωκράτη, του Αριστοτέλη και του Πλάτωνα θα μπορούσες να ζητήσεις τη βοήθεια του καθηγητή σου. Ενδεικτικά εμείς επισκεπτόμασταν τη βιβλιοθήκη του σχολείου.
Ναι, αλλά το μάθημα λέγεται Ιστορία και για τις τρεις περιόδους -και το όνομα αντικατοπτρίζει, σε αυτές τουλάχιστον τις περιπτώσεις, και το περιεχόμενο-. Εκτός αυτού, δε σε βάζουν -μα δε γίνεται, κι όλας- να ταξιδέψεις πίσω στο χρόνο και να ζήσεις άλλες εποχές, ή να ξέρεις το ίδιο καλά και στο ίδιο βάθος λεπτομέρειες σχετικά με την εποχή στην οποία ζεις, και τις εποχές οι οποίες πέρασαν. Ενώ θέλουν να ξέρεις -υποτίθεται- να διαβάζεις αρχαία με την ίδια ευκολία που διαβάζεις νέα. Από την Ιστορία δε μαθαίνουμε το... πού έκανε μπάνιο ο Ναπολέοντας, ούτε πιο ήταν το αγαπημένο φαγητό του Πλάτωνα. Μαθαίνουμε ότι συνδέει αυτές τις εποχές με το παρόν, ότι έχουν σε κοινό ή δυνητικά κοινό.
Η Χρονομηχανή δε νομίζω να χρησιμοποιείται ως διδακτικό μέσο ούτε στο ένα, ούτε στο άλλο μάθημα. Υποβιβάζοντας το ένα και εξιδανικεύοντας το άλλο απλά μεροληπτείς υπέρ του ενός, απορρίπτοντας το άλλο. Μόνο που το ένα συμπληρώνει το άλλο. Στόχος του ενός είναι η καλύτερη κατανόηση του άλλου. Μήπως έχεις πρόβλημα με τον καθηγητή των Αρχαίων σου;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Φιλιον_Τερας

Διάσημο μέλος

Ο Φιλιον_Τερας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,031 μηνύματα.
Δεν είναι μίσος, με παρεξήγησες. Αντιπάθεια είναι.

Κάποιοι μαθητές, όχι όλοι.

Δε λέω ότι τα αρχαία είναι άχρηστα, αλλά αυτό που κάνουμε στα σχολεία δεν είναι σωστά αρχαία. Θα μου πεις, ποιος είμαι εγώ για να το κρίνω εγώ; Νομίζω, όμως, ότι το αν γίνεται σωστά ένα μάθημα το κρίνουν πρώτα οι μαθητές, και μετά όλοι οι άλλοι. Και εγώ δεν ξέρω και πολλούς που να λένε ότι τα αρχαία διδάσκονται με το σωστό τρόπο.

Τους λογάριθμους τους μαθαίνουμε όμως γιατί εξαναγκαζόμαστε από το σύστημα. Δε λέω ότι είναι καλό αυτό.

Σαφώς και ήταν παπαγαλίστικη η προσπάθεια, γίνεται να μάθεις αλλιώς τύπους και καταλήξεις; Συντακτικούς κανόνες/λίστες ρημάτων;
ναι ρε γαμωτο, πως εμαθες στο δημοτικο κανονες; παπαγαλιζοντας; μονο ετσι;
θα σου πρωτεινα να κανεις μια επισκεψη και στο θεμα, του αν ειναι οι μαθητες της θεωρητικης αδικημενοι ή οχι. εχουμε αναφερει επιχειρηματα για το κατα ποσο καποια μαθηματα που, φαινομενικα δεν προσφερουν κατι αμεσο στη καθημερινη μας ζωη, μπορει να βελτιωσουν την ποιοτητα της.

το συστημα δεν ειναι το πρεπον
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Kotatsuneko

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Kotatsuneko αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 1,494 μηνύματα.
Αυτό ναι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Falcon

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο - αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 363 μηνύματα.
Πληροφορική είναι η επιστήμη της αποθήκευσης, της μεταβίβασης και της επεξεργασίας πληροφοριών...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Crookshanks

Διάσημο μέλος

Ο Crookshanks αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 3,567 μηνύματα.
Το ότι θεωρείς τη διδασκαλία που λαμβάνεις ανεπαρκή, είναι δικαίωμά σου. Δικαίωμά σου είναι να μην εκτιμάς το μάθημα των Αρχαίων και την αξία του.

Έτσι όπως γίνεται τώρα.
Εσύ τη θεωρείς επαρκή, δηλαδή; Δε μιλαώ τόσο για την ποσότητα, αλλά για την ποιότητά της.

Μη γενικεύεις όμως υποβιβάζοντάς το και εκφράζοντας μία προσωπική σου άποψη σαν να ήταν ευρέως αποδεκτή από όλους.

Πότε ακριβώς το έκανα αυτό;

Συμβουλές μελέτης δεν μπορώ να σου δώσω για ευνόητους λόγους. Θα μπορούσα κάλλιστα να σε συμβουλέψω σχετικά με την εικόνα που έχεις διαμορφώσει γύρω από αυτό το μάθημα. Πιθανώς δεν έχεις καταλάβει το σκοπό του και ακόμα πιο πιθανό να μην έχεις καταλάβει αυτά που προσπαθώ να σου εξηγήσω. Θα έχεις ακούσει σίγουρα για την εμπορευματοποίηση θεσμών και την απαξίωση ιδεών. Αυτό πράττεις σε ένα άλλο επίπεδο αυτή τη στιγμή. Την όποια γνώση αποκτάς θέλεις να την εκμεταλλευτείς στο άμεσο μέλλον, αγνοώντας αυτά που προανέφερα για τη χρησιμότητά τους και στοχεύοντας στην εκμετάλλευσή τους στην εργασιακή σου πορεία. Δεν προσπαθώ να σου αποδείξω ότι εγώ έχω δίκιο κι εσύ άδικο. Προσπάθησε μόνο να σκεφτείς το νόημα των λεγομένων μου.

Μα σαφώς και σκέφτομαι το νόημα των λεγόμενών σου:P. Αλλιώς δε θα καθόμουν να σου απαντήσω:P.
Δεν πράττω εγώ την "απαξίωση ιδεών και εμπορευματοποίηση θεσμών". Την πράττει το σύστημα. Και από τη στιγμή που το σύστημα είναι έτσι, με εξαναγκάζει να συμπεριφερθώ έτσι. Αν θέλουν το Λύκειο να είναι σαν το Γυμνάσιο, γενικών γνώσεων δηλαδή, ας το αποσυνδέσουν από τις Πανελλήνιες. Αν θέλουν να έχουν τις Πανελλήνιες συνδεδεμένες με το Λύκειο, ας αφήσουν τις γενικές γνώσεις κατά μέρος. Δε μπορείς να έχεις και την πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο. Ή, ας κάνουν και τα δύο σε σχολεία διαφορετικών συστημάτων, ώστε να μπορεί ο μαθητής να επιλέξει. Αυτό δε θα έχει μάλιστα κάποιο επιπλέον οικονομικό κόστος, κάποιους ικανούς ανθρώπους που θα διαμορφώσουν ένα σωστό σύστημα χρειάζεται, αλλά αυτό σαφώς είναι κάτι που δε θέλουν, γιατί η παιδεία αφυπνίζει τους ανθρώπους και γιατί οικονομούν τις ψήφους των φροντιστηριούχων, των οικογενειών τους, πιθανόν, και των εργαζομένων στα φροντιστήρια.

Εσύ.Δεν εφαρμόζουν όλοι τις ίδιες τεχνικές που αναπτύσσεις εσύ, ούτε θυμούνται ή ξεχνούν αυτά που εσύ θυμάσαι ή ξεχνάς αντίστοιχα. Μπορεί να μην τα θυμάμαι, μπορεί και να συμβεί και το αντίθετο. Αυτό εξαρτάται αποκλειστικά από εμένα.

Μμμ, θυμάσαι αυτά που έκανες στο Δημοτικό;

Μην εστιάζεις σε εσένα ή τον καθηγητή σου αποκλειστικά.

Αν ο καθηγητής δε θυμάται κάποια πράγματα, ο οποίος μάλιστα έχει αφιερώσει μεγάλο μέρος της ζωής του στη μελέτη του αντικειμένου του, δε βλέπω πώς θα μπορούσε να τα θυμάται ο μαθητής.

Στην αναγνώρισή τους, Στη μελέτη αρχαίων κειμένων να μπορείς να βγάζεις ανεξάρτητο νόημα και όχι μέσω των συμφραζόμενων. Να μπορείς να καταλαβαίνεις τις αξίες της ζωής κ.τ.λ. που πρωτοειπώθηκαν.

Μα είναι πάρα πολύ χρονοβόρο και κουραστικό να διαβάζει κανείς ένα αρχαίο κείμενο. Θα μπορούσε να διαβάσει τη μετάφραση. Θα μου πεις, αλλιώς είναι το αυθεντικό κείμενο. Αλλά με πόσα πρέπει να τα βγάλουμε πέρα; Πέρασε ο καιρός της Αναγέννησης, οπότε η κοινωνική ελίτ είχε χρόνο να μελετά και να αθλείται και να περνά το χρόνο της στη φύση, και οπότε η γνώση δεν ήταν ακόμη τόσο διευρυμένη ώστε να είναι απαραίτητη η εξειδίκευση. Δε λέω να εξειδικευτούμε κάπου, και όλα τα άλλα να τα αφήσουμε στη μοίρα τους. Αλλά πρέπει σαφώς να δώσουμε περισσότερη βάση σε αυτό που θα εξειδικευτούμε. Και δεν είναι μόνο θέμα εργασιακής χρησιμότητας. Είναι και θέμα μάθησης. Δε μπορείς να τα μάθεις όλα στο ίδιο βάθος. Εδώ καλά-καλά της κατεύθυνσης τα μαθήματα δε τα μαθαίνουμε σε βάθος, και θα μάθουμε της γενικής; Είναι και θέμα ελευθερίας επιλογής.
Οι αξίες της ζωής, εξάλλου, βρίσκονται πολύ πιο συχνά σε μια φιλοσοφική κουβέντα ή σε ένα κείμενο στοχαστικό, παρά στην αρχαία γραμματική και το συντακτικό. Γι' αυτό θα έπρεπε να κάνουμε Φιλοσοφία. Αλλά βέβαια, αυτοί που διαμορφώνουν το εκπαιδευτικό σύστημα δε θέλουν ο κόσμος να αφυπνιστεί, γι' αυτό κάνουν τη Φιλοσοφία όσο πιο παπαγαλίστικη μπορούν, πετώντας όσους ορισμούς μπορούν και όσα κομμάτια με ερωτήσεις... ανάπτυξης (την κριτική μας ικανότητα θέλουμε να αναπτύξουμε, όχι να αναπτύσσουμε τις απόψεις των άλλων, είπαμε, να τις μελετήσουμε, όχι να τις μάθουμε απ' έξω), και την περιορίζουν μόνο στη Θεωρητική Κατεύθυνση. Κάνουμε, όμως, αρχαία, για να μας κάνουν να τα μπουχτίσουμε, να μπουχτίσουμε κατ' επέκταση τα θεωρητικά μαθήματα, και να μας απομακρύνουν από την καλλιέργεια της κριτικής μας ικανότητας. Αλλά εδώ μπαίνουμε σε άλλα χωράφια.

Δε θέλω να επαναλαμβάνομαι. Σου τόνισα πως η απόκτηση γνώσεων είναι έτσι κι αλλιώς ωφέλιμη. Αποτελεί έτσι κι αλλιώς διεύρυνση των οριζόντων. Τώρα αν εσύ δε θέλεις να το κατανοήσεις δεν μπορώ να σου πω κάτι άλλο. Τέλος, αν ενδιαφερόσουν για τα κείμενα του Σωκράτη, του Αριστοτέλη και του Πλάτωνα θα μπορούσες να ζητήσεις τη βοήθεια του καθηγητή σου. Ενδεικτικά εμείς επισκεπτόμασταν τη βιβλιοθήκη του σχολείου.

Να μάθουμε δηλαδή και ιερογλυφικά για να διευρύνουμε τους πνευματικούς μας ορίζοντες;
Ναι, είναι ωφέλιμη. Αλλά μιλάς πολύ θεωρητικά. Δες το ζήτημα και από την πρακτική του πλευρά. Συμφωνώ πως πρέπει να κάνουμε όνειρα. Και συμφωνώ πως πρέπει να προσπαθούμε να επιτύχουμε το ιδανικό. Ωστόσο, αυτό ΔΕΝ το έχουμε και επομένως δεν μπορώ να υπεραμυνθώ της κατάστασης που επικρατεί τώρα.

Μμμ, δηλαδή από τη στιγμή που θα πηγαίνω σχολείο, έως τις 6-7 (για τη Β' Λυκείου μιλάω) θα διαβάζω, και μετά θα διαβάζω Σωκράτη, Πλάτωνα και Αριστοτέλη στα αρχαία; Λίγο δύσκολο. Κάνω, αντιθέτως, την Αντιγόνη. Δε την ολοκληρώνω. Επομένως δεν καταλαβαίνω και πολλά-πολλά. Ούτε καν στη μέση δε φτάσαμε, νομίζω.
Η βιβλιοθήκη του σχολείου φέτος ήταν κλειστή. Το περίφημο σύστημά μας ξαναχτύπησε. Άλλο θέμα κι αυτό, άσχετο, αλλά μιας που το ανέφερες... Έφυγε η βιβλιοθηκάριος, και δεν έστειλαν άλλη. Μια καθηγήτρια προθυμοποιήθηκε να λειτουργεί τη βιβλιοθήκη τα διαλείμματα, αλλά ο διευθυντής αρνήθηκε...

Η Χρονομηχανή δε νομίζω να χρησιμοποιείται ως διδακτικό μέσο ούτε στο ένα, ούτε στο άλλο μάθημα. Υποβιβάζοντας το ένα και εξιδανικεύοντας το άλλο απλά μεροληπτείς υπέρ του ενός, απορρίπτοντας το άλλο. Μόνο που το ένα συμπληρώνει το άλλο. Στόχος του ενός είναι η καλύτερη κατανόηση του άλλου. Μήπως έχεις πρόβλημα με τον καθηγητή των Αρχαίων σου;

Ναι, έχω πρόβλημα, αλλά δεν είναι αυτός ο λόγος για τον οποίο δε μου αρέσει το μάθημα των αρχαίων, γιατί με την ίδια λογική, θα έπρεπε να μη μου αρέσει και η έκθεση και η λογοτεχνία.
Η χρονομηχανή σαφώς και δε χρησιμοποιείται ως διδακτικό μέσο, την έφερα απλώς ως μέσο για να εξηγήσω τη θέση μου.
Το ένα συμπληρώνει το άλλο...
Γιατί, λοιπόν, να μην επιστρέψουμε στην καθαρεύουσα... ; Δε βλέπω και μεγάλη διαφορά.

ναι ρε γαμωτο, πως εμαθες στο δημοτικο κανονες; παπαγαλιζοντας; μονο ετσι;
θα σου πρωτεινα να κανεις μια επισκεψη και στο θεμα, του αν ειναι οι μαθητες της θεωρητικης αδικημενοι ή οχι. εχουμε αναφερει επιχειρηματα για το κατα ποσο καποια μαθηματα που, φαινομενικα δεν προσφερουν κατι αμεσο στη καθημερινη μας ζωη, μπορει να βελτιωσουν την ποιοτητα της.

το συστημα δεν ειναι το πρεπον

Στο Δημοτικό δεν έμαθα σχεδόν τίποτα παπαγαλίζοντας, διότι διάβαζα αρκετά βιβλία και είχα μάθει εμπειρικά τις καταλήξεις των ρημάτων και την ορθογραφία πολλών λέξεων. Για τη Γλώσσα, πάντα. Αλλά όσα δεν ήξερα, έπρεπε να τα μάθω παπαγαλία. Αναφέρομαι στις καταλήξεις κ.λπ.

Θεωρώ πως και οι δύο κατευθύνσεις είναι αδικημένες, διότι καθεμία επιβαρύνεται με μαθήματα που δε της χρησιμεύουν στις Πανελλήνιες. Αν το σύστημα ήταν αλλιώς, θα άλλαζε το πράγμα, αλλά δεν είναι. Αν θέλουν να κάνουν κάτι, ας το κάνουν τουλάχιστον καλά, όχι μισές δουλειές. Αλλά τις μισές δουλειές θέλουν, για να κάνουν τις άλλες μισές τα φροντιστήρια και να διαιωνίζεται έτσι η ίδια κατάσταση...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

moussee

Νεοφερμένος

Η moussee αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 44 μηνύματα.
Υπάρχουν αρκετά μαθήματα που προσωπικά δεν ωφελούν όπως η Τεχνολογία. Τι? Μου μαθαίνει να συνεργάζομαι? Αυτό το μαθαίνω και στην γυμναστική ή σε μια ομαδική εργασία στην Ιστορία. Τι άλλο? Μου μαθαίνει την χαρά ενός επιτεύγματος? Το αισθάνομαι και όταν παίρνω 20 στα Αρχαία.
Απλά πρέπει να συμπληρωθεί το 7ωρο...


σ αυτο θ συμφωνησω απολυτα μαζι σ......
και βεβαια για ν μπορεσουν ν διορισουν περισσοτερουσ καθηγητες....
πολυ σημαντικο....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Φιλιον_Τερας

Διάσημο μέλος

Ο Φιλιον_Τερας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,031 μηνύματα.
Θεωρώ πως και οι δύο κατευθύνσεις είναι αδικημένες, διότι καθεμία επιβαρύνεται με μαθήματα που δε της χρησιμεύουν στις Πανελλήνιες. Αν το σύστημα ήταν αλλιώς, θα άλλαζε το πράγμα, αλλά δεν είναι. Αν θέλουν να κάνουν κάτι, ας το κάνουν τουλάχιστον καλά, όχι μισές δουλειές. Αλλά τις μισές δουλειές θέλουν, για να κάνουν τις άλλες μισές τα φροντιστήρια και να διαιωνίζεται έτσι η ίδια κατάσταση...

αδικημενες; καμια σχεση. ακομα και το πνευμα των κατευθυνσεων, δεν ειναι στην τελικη, οι πανελληνιες. αδικημενες οι κατευθυνσεις δεν μπορεις να πεις οτι ειναι. ο τροπος διδασκαλιας τους και τα βιβλια τους πολλες φορες ειναι ελλειπη. το αν θα επιλεξεις να πας πολυτεχνειο απο την θετικη, ειναι δικια σου επιλογη.

τι σε κανει να πιστευεις οτι τα αρχαια δεν μπορεις να τα μαθεις με αυτο τον τροπο;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top