[Μαθήματα] Χημεία vs Πληροφορική

SlimShady

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών, Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ και μας γράφει απο Μελίσσια (Αττική). Έχει γράψει 864 μηνύματα.
Με την ίδια λογική και στο χημικό και στο βιολογικό θα έπρεπε οπωσδήποτε να δώσει κανείς Μαθηματικά γιατί χρειάζονται βασικές γνώσεις τους. (Βέβαια σε αυτά τα τμήματα υπάρχουν και κάνα δυο pure μαθήματα μαθηματικών). Παρόλα αυτά δεν είναι απαραίτητα. Ακριβώς γιατί δεν είναι το βασικό μάθημα για το τμήμα. Η πληροφορική τώρα έχει ως απολύτως βασικό μάθημα τα μαθηματικά οπότε υποχρεωτική εξέταση σε μαθηματικά. Η φυσική επίσης παίζει σημαντικό ρόλο άρα εξετάσεις και σε αυτή. Μετά είναι το ζήτημα. Ποιο είναι πιο σημαντικό για την πληροφορική λοιπόν η χημεία ή η πληροφορική νομίζω η απάντηση είναι προφανής.


Αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος που άλλα τμήματα ημμυ επέλεξαν πληροφορική και άλλα και τα δύο μαθήματα. ΚΑΝΕΝΑ τμήμα ημμυ η μηχανικών υπολογιστών όμως δεν είπε μόνο χημεία όπως έγινε τελικά. Το κοινό σε όλες τις σχολές αυτές ήταν η πληροφορική όχι η χημεία όπως αποφασίστηκε. Άρα δεν βρίσκω ιδιαίτερο λόγο να δίνεται μεγαλύτερη βάση στην χημεία από ότι στην πληροφορική για την προετοιμασία σε μια σχολή σχετική με την πληροφορική. Εμένα αυτή είναι η γνώμη μου. Κατανοώ πλήρως την άποψη σου κ την αναγνωρίζω απλώς πιστεύω ότι δεν μπορούμε να κοιτάμε τα άκρα. Υπάρχει όντως επίσης και μια μέση λύση γιατί πιστεύω ότι ίσως τα 4 μαθήματα δεν είναι μάλλον αρκετά. Οπότε οι προσανατολισμοί κατά την άποψη μου πρέπει να είναι

Β Λυκείου:
Ανθρωπιστικων
Αρχαία (3)
Λατινικά (2)
Φιλοσοφία (2)

Θετικών
Μαθηματικά (3)
Φυσική (2)
Χημεία (2)

Γ Λυκείου

Ανθρωπιστικων
Αρχαία (7)
Ιστορία (5)
Λατινικά (4)
Κοινωνιολογία (4)

Θετικών
Μαθηματικά (7)
Φυσική (5)
Πληροφορική (4)
Χημεία (4)

Υγείας και Ζωής
Βιολογία (7)
Φυσική (5)
Χημεία (4)
Μαθηματικά (4)

Οικονομίας και Διοίκησης
Μαθηματικά (7)
Οικονομία (5)
Πληροφορική (4)
ΑΟΔΕ(4)

Έτσι πιστεύω τελειώνει όλη η ιστορία και το σύστημα εισαγωγής γίνεται πιο δίκαιο

Τα Μαθηματικά των υγείας και Ζωής θα είναι λίγο πιο light και η ύλη θα είναι πιο λίγη και θα καλύπτεται σε 4 ωρες με άνεση
Όσον αφορά την κατεύθυνση των ανθρωπιστικών σπουδών της Β' λυκείου, η προσωπική μου άποψη, όντας μαθητής της εν λόγω κατεύθυνσης, θα ήταν να διδασκόμαστε 5 ώρες την βδομάδα αρχαία κατεύθυνσης: 2 γνωστό της Β', ώστε να τελείωσει γρήγορα η ύλη και να επεκταθούμε στα επόμενα, 2 ώρες άγνωστο( όπου όταν τελειώσει το γνωστό της Β' θα προσαρτηθεί μια διδακτική ώρα) και 1 ώρα γνωστό της Γ(έναντι της προτεινόμενης Φιλοσοφίας, που δεν προσφέρει πολλά αναφορικά με τα αρχαία των πανελληνίων και 1 ώρα του γνωστού της Β θα προστεθεί εδώ, μόλις τελείωσει). Για τα λατινικά θεωρώ πως επαρκούν οι 2 ώρες που ήδη υπάρχουν. Οπότε, έχοντας προσθέσει 2 επιπλέον ώρες στο ορολόγιο πρόγραμμα της θεωρητικής Β', οφείλω να αφαιρέσω δυο ώρες απο υπόλοιπα μαθήματα. Προσωπικά, θα αφαιρούσα την μια ώρα χημείας, η οποία γίνεται ιδιαιτέρως απαιτητική για τους θεωρητικούς και μη και δεν πιστεύω οτι συνάδει με μάθημα γενικής παιδείας, αλλά εμβαθύνει σε περίπλοκες έννοιες που είναι ωφέλιμες στην κατεύθυνση της Γ'(+ ότι δεν προβλέπετε στα μαθήματα εξετάσεων). Η δεύτερη ώρα που θα αφαιρούσα θα ήταν απο το μάθημα της Γεωμετρίας, το οποίο θεωρώ πως η εμβάθυνση των προηγούμενων Λυκειακών και Γυμνασιακών χρόνων είναι επαρκής, με αποτέλεσμα να αναπαράγεται το ίδιο περιεχόμενο και να μην έχει κάποια ωφέλιμη λειτουργία και χρήση απο θεωρητικούς και μη(σε κάποιον βαθμό) (+ δεν εξετάζετε).
Ανάλογες αλλαγές θα εφάρμοζα και στα μαθήματα των υπόλοιπων κατευθύνσεων, ίσως μειώντας τις ώρες μαθηματικών κατεύθυνσης για τους υποψήφιους υγείας και προστέθοντας κάποιες ώρες ΑΟΘ στους υποψήφιους οικονομικών, μειώντας την Φυσική κατεύθυνσης

Έχοντας, λοιπόν, εντρυφήσει σε έναν μεγάλο βαθμό στο γνωστό προς εξέταση της Γ' απο την Β' κιόλας, η εστίαση των υποψηφίων στην Γ' θα στραφεί προς την άριστη κατάρτιση στο άγνωστο, και μεγαλύτερη προσήλωση στην ιστορία, χωρίς να είναι απαραίτητη η εξοσχολική αρωγή απο την Β' Λυκείου.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,199 μηνύματα.
Με την ίδια λογική και στο χημικό και στο βιολογικό θα έπρεπε οπωσδήποτε να δώσει κανείς Μαθηματικά γιατί χρειάζονται βασικές γνώσεις τους. (Βέβαια σε αυτά τα τμήματα υπάρχουν και κάνα δυο pure μαθήματα μαθηματικών). Παρόλα αυτά δεν είναι απαραίτητα. Ακριβώς γιατί δεν είναι το βασικό μάθημα για το τμήμα. Η πληροφορική τώρα έχει ως απολύτως βασικό μάθημα τα μαθηματικά οπότε υποχρεωτική εξέταση σε μαθηματικά. Η φυσική επίσης παίζει σημαντικό ρόλο άρα εξετάσεις και σε αυτή. Μετά είναι το ζήτημα. Ποιο είναι πιο σημαντικό για την πληροφορική λοιπόν η χημεία ή η πληροφορική νομίζω η απάντηση είναι προφανής.


Αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος που άλλα τμήματα ημμυ επέλεξαν πληροφορική και άλλα και τα δύο μαθήματα. ΚΑΝΕΝΑ τμήμα ημμυ η μηχανικών υπολογιστών όμως δεν είπε μόνο χημεία όπως έγινε τελικά. Το κοινό σε όλες τις σχολές αυτές ήταν η πληροφορική όχι η χημεία όπως αποφασίστηκε. Άρα δεν βρίσκω ιδιαίτερο λόγο να δίνεται μεγαλύτερη βάση στην χημεία από ότι στην πληροφορική για την προετοιμασία σε μια σχολή σχετική με την πληροφορική. Εμένα αυτή είναι η γνώμη μου. Κατανοώ πλήρως την άποψη σου κ την αναγνωρίζω απλώς πιστεύω ότι δεν μπορούμε να κοιτάμε τα άκρα. Υπάρχει όντως επίσης και μια μέση λύση γιατί πιστεύω ότι ίσως τα 4 μαθήματα δεν είναι μάλλον αρκετά. Οπότε οι προσανατολισμοί κατά την άποψη μου πρέπει να είναι

Β Λυκείου:
Ανθρωπιστικων
Αρχαία (3)
Λατινικά (2)
Φιλοσοφία (2)

Θετικών
Μαθηματικά (3)
Φυσική (2)
Χημεία (2)

Γ Λυκείου

Ανθρωπιστικων
Αρχαία (7)
Ιστορία (5)
Λατινικά (4)
Κοινωνιολογία (4)

Θετικών
Μαθηματικά (7)
Φυσική (5)
Πληροφορική (4)
Χημεία (4)

Υγείας και Ζωής
Βιολογία (7)
Φυσική (5)
Χημεία (4)
Μαθηματικά (4)

Οικονομίας και Διοίκησης
Μαθηματικά (7)
Οικονομία (5)
Πληροφορική (4)
ΑΟΔΕ(4)

Έτσι πιστεύω τελειώνει όλη η ιστορία και το σύστημα εισαγωγής γίνεται πιο δίκαιο

Τα Μαθηματικά των υγείας και Ζωής θα είναι λίγο πιο light και η ύλη θα είναι πιο λίγη και θα καλύπτεται σε 4 ωρες με άνεση

Για το βιολογικό συμφωνώ. Για το χημικό δεν συμφωνώ καθόλου. Το γεγονός οτι το υπουργείο θεωρεί πιο σημαντική την βιολογία απο τα μαθηματικά είναι δικό τους πρόβλημα και σε κάθε περίπτωση είναι εντελώς λάθος προτεραιότητα. Κάτι που θα έπρεπε να σε βάζει σε σκέψεις σχετικά με αυτούς που αποφασίζουν.

Άλλο παράδειγμα. Από ότι είχα μάθει, είχαν αφαιρεθεί τα κύματα απο την φυσική. Δεν ξέρω εαν τα επανέφεραν αλλά...εαν κάποιος δεν γελάσει σκληρά με αυτό δεν ξέρω με τι θα γελάσει. Οποιοσδήποτε έχει έστω και στοιχειώδη αντίληψη του τι εστί φυσική, κατανοεί πόσο τερατώδης είναι να αφαιρεθούν απο την ύλη τα κύματα(no pun intended :hehe: ). Κυριολεκτικά ας πέταγαν ρευστό ή στερεό έξω.Σε βασικό επίπεδο πάλι Νεύτωνας είναι,no new physics there. Οπότε πίστεψε με...ότι αποφασίζουν οτι είναι σωστό, δεν σημαίνει οτι είναι απαραίτητα...

Τέλος πάντων. Για πληροφορική πράγματι η χημεία Γ λυκείου δεν θα έπρεπε να εξετάζεται. Αν και την πατάτα την έχουν κάνει και αλλού. Γενικά η σωστή σειρά θα ήταν :

Βιολογικό μόνο απο το 3ο υποχρεωτικά με βιολογία και όχι και απο το 2ο με μαθηματικά.
Πληροφορική μόνο απο το 2ο υποχρεωτικά με πληροφορική αντί για χημεία.
Χημικό μόνο απο το 2ο υποχρεωτικά με μαθηματικά αντί για βιολογία.

Δεν είναι καθόλου άκρο. Οι ημμυ είναι μια σχολή που έχει φοιτητές με πολύ διαφορετικά ενδιαφέροντα. Όσοι περνάνε με το σκεπτικό οτι είναι σαν πληροφορική παθαίνουν την πλάκα τους γιατί έχουν να περάσουν πολλά υποχρεωτικά μαθήματα που δεν σχετίζονται άμεσα με προγραμματισμό και καθαρή πληροφορική. Ίσα ίσα μάλιστα θα έλεγα οτι τα μαθήματα καθαρής πληροφορικής είναι ελάχιστα(εκτός απο το ΕΜΠ που έχει μπόλικα-αλλά και πάλι δεν είναι υποχρεωτικά). Οπότε δεν βρίσκω τον λόγο που θα έπρεπε να δώσει αναγκαστικά κάποιος πληροφορική αντί για χημεία.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Athens2002

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Athens2002 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΑΠΘ. Έχει γράψει 318 μηνύματα.
Παρατηρώ με ενδιαφέρον τη συζήτηση που έχει αναπτυχθεί τις τελευταίες εβδομάδες γύρω από το θέμα.
Αρχικά να πω ότι συμφωνώ πως για τα τμήματα ημμυ το κατάλληλο μάθημα για την εξέταση των υποψηφίων ειναι η πληροφορική αν και βρίσκω ότι το μαθημα της χημείας ειναι σε γενικές γραμμές πολυτιμοτερη εκπαιδευτική εμπειρία από την πληροφορική με βάση το πως διδάσκονται αυτα τα τμήματα στο λύκειο.

Γενικά, το προηγούμενο σύστημα, αυτό των κατευθύνσεων ηταν πιο πλήρες καθώς οι υποψήφιοι έδινα περισσότερα μαθηματα και ετσι κάλυπταν στην τρίτη λυκειου ένα μεγαλύτερο εύρος αντικειμένων. Με το υπάρχον σύστημα αυτό των 4αρων μαθημάτων οι σχολές κατηγοριοποιηθηκαν με πιο ελεύθερα κριτήρια. Με αυτά τα δεδομένα το τμήμα ημμυ ορθώς κατατάχθηκε στον προσανατολισμό θετικών σπουδων και όχι στον προσανατολισμό οικονομίας και Πληροφορικής καθώς η φυσικη ηταν απαραίτητο να εξεταστεί.

Όπως είναι φανερό το κοινό που είχαν τα τμήματα που καταταχθηκαν στο 2ο πεδίο ηταν οι υποψήφιοι θα πρέπει απαραίτητος να γνωρίζουν μαθηματικα και φυσική. Ωστόσο για το αν το τρίτο μάθημα θα ηταν η χημεία ή η πληροφορική το τοπίο ηταν πιο θολό. Έτσι, ζητήθηκε από τα τμήματα να προτείνουν το μαθημα στο οποίο θα ήθελαν να εξεταστούν οι υποψήφιοι και το μαθημα που θα προταθεί από τα περισσότερα τμήματα να ,δηλαδή η χημεία, να είναι αυτό που τελικά θα εξεταστεί. Με βάση όλα τα παραπάνω φαίνεται λογικό τα τμήματα ημμυ να εξετάζονται στη χημεία.

Καλά όλα τα παραπάνω, το ερώτημα ομως ειναι βαθύτερο. Τι ενδιαφέρει το σύστημα εισαγωγής • οι συγκεκριμένες γνώσεις των υποψηφίων ή το κατάποση ειναι ανπτυγμενη η κριτική τους ικανότητα και η ικανότητα τους να μαθαίνουν;
Επίσης, θέλουμε στο σύστημα εισαγωγής, η βάση τις ανάγκες του κάθε τμήματος ή με μια πολύ γενική κατηγορία ποίηση των τμημάτων;
Τα παραπάνω ερωτήματα ειναι δυσκολο να απαντηθούν και οποια στάση και αν υιοθετηθεί θα έχει προτερήματα και ελαττώματα.
 

Guest 831328

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Όπως είναι φανερό το κοινό που είχαν τα τμήματα που καταταχθηκαν στο 2ο πεδίο ηταν οι υποψήφιοι θα πρέπει απαραίτητος να γνωρίζουν μαθηματικα και φυσική. Ωστόσο για το αν το τρίτο μάθημα θα ηταν η χημεία ή η πληροφορική το τοπίο ηταν πιο θολό. Έτσι, ζητήθηκε από τα τμήματα να προτείνουν το μαθημα στο οποίο θα ήθελαν να εξεταστούν οι υποψήφιοι και το μαθημα που θα προταθεί από τα περισσότερα τμήματα να ,δηλαδή η χημεία, να είναι αυτό που τελικά θα εξεταστεί. Με βάση όλα τα παραπάνω φαίνεται λογικό τα τμήματα ημμυ να εξετάζονται στη χημεία.

τα αποτελεσματα της δημοσκοπησης (γτ κανείς δεν νομιζω να ψηθεί να διαβάσει το αρθρο που παρεθεσα:P)
ηταν τα εξης:

Τα 40 τμήματα απάντησαν Χημεία

Τα 39 Πληροφορική

Τα 12 και τα δύο μαθήματα


as a result η πληροφορικη εχασε από την χημεια κυριολεκτικά για μια ψηφο.(Να σημειωσω εδω οτι τα τει του 2ου πεδιου δεν ρωτηθηκαν, ρωτηθηκαν μονο τα πανεπιστήμια, δεν ξερω αν ρωταγαν και τα τει τι αποτελεσματα θα ειχαμε).

δηλαδη δυο τμηματα που τελικα απαντησαν και τα δυο να απαντουσαν πληροφορικη και ολοι θα εξεταζονταν σε πληροφορικη μεγα λαθος.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Athens2002

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Athens2002 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΑΠΘ. Έχει γράψει 318 μηνύματα.
τα αποτελεσματα της δημοσκοπησης (γτ κανείς δεν νομιζω να ψηθεί να διαβάσει το αρθρο που παρεθεσα:P)
ηταν τα εξης:

Τα 40 τμήματα απάντησαν Χημεία

Τα 39 Πληροφορική

Τα 12 και τα δύο μαθήματα


as a result η πληροφορικη εχασε από την χημεια κυριολεκτικά για μια ψηφο.(Να σημειωσω εδω οτι τα τει του 2ου πεδιου δεν ρωτηθηκαν, ρωτηθηκαν μονο τα πανεπιστήμια, δεν ξερω αν ρωταγαν και τα τει τι αποτελεσματα θα ειχαμε).

δηλαδη δυο τμηματα που τελικα απαντησαν και τα δυο να απαντουσαν πληροφορικη και ολοι θα εξεταζονταν σε πληροφορικη μεγα λαθος.
Είχα διαβάσει το άρθρο που παρέθεσες. Αφού ο σκοπός ήταν να επιλεχθεί ένα μάθημα μόνο μάθημα από τα δυο καλώς επιλέχθηκε η χημεία καθώς υπερτερούν έστω και για μια ψήφο. Αν υποστηρίζεις ότι θα έπρεπε το σύστημα εξετάσεων να ηταν διαφορετικό ή ότι τα τμήματα θα έπρεπε να κατηγοριοποιηθουν σε μικρότερες ομαδες και όχι σε ένα τόσο ευρύ σύνολο όπως το δεύτερο πεδίο, δεν έχω λόγο να διαφωνήσω μαζί σου. Επίσης αν υποστηρίζεις ότι θα έπρεπε να είχαμε πέμπτο μάθημα επίσης δεν έχω λόγο να διαφωνήσω μαζί σου. Αν όμως υποστηρίζεις ότι με βάση τα αποτελέσματα που κατέθεσες θα έπρεπε να εξετάζεται μόνο η πληροφορική εδώ διαφωνώ. Τα αποτελέσματα που παρέθεσες, το ερώτημα χημεία ή πληροφορική το απαντάνε με χημεία.

Αξιζει βέβαια να ανατρέξουμε και στο προηγούμενο σύστημα εισαγωγής από το οποίο βλέπουμε ότι στην πλειοψηφία των τμημάτων του 2ου πεδίου εισαγωνταν τοσο μαθητές εξεταζόμενοι στη χημεία ( θετική κατεύθυνση) τοσο και στην πληροφορική (τεχνολογικη κατεύθυνση) . Οι φοιτητές αυτοι εντάχθηκαν είτε ευκολότερα είτε δυσκολότερα στο αντικείμενο των τμημάτων τους. Αυτο μας δείχνει ότι το ερώτημα χημεία ή πληροφορικη μικρή σημασία έχει.

Να προσθέσω επίσης για να σε καλύψω αν έπρεπε να σκεφτώ μια τέτοια μαθημάτων για την εισαγωγή στα τμήματα ημμυ αυτή θα ήταν μαθηματικα, φυσικη, πληροφορικη, έκθεση. Αλλα αν έπρεπε να επιλέξω μια τετράδα συνολικά για το 2ο πεδίο αυτη θα ήταν μαθηματικα, φυσικη , χημεία, έκθεση.
 

Guest 831328

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Αν υποστηρίζεις ότι θα έπρεπε το σύστημα εξετάσεων να ηταν διαφορετικό ή ότι τα τμήματα θα έπρεπε να κατηγοριοποιηθουν σε μικρότερες ομαδες και όχι σε ένα τόσο ευρύ σύνολο όπως το δεύτερο πεδίο, δεν έχω λόγο να διαφωνήσω μαζί σου.
Αυτό ακριβώς υποστηρίζω την διχοτόμηση του δεύτερου πεδίου
 
Top