[Μαθήματα] Χημεία vs Πληροφορική

vassilis498

Περιβόητο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 6,340 μηνύματα.
Δεν έχω κάνει ΑΕΠΠ αλλά με από το τι έχω δει μου φαίνεται μεγάλη βλακεία. Μαθαίνουν μαθητές να γράφουν προγραμματισμό όπως θα έλυναν μια άσκηση μαθηματικών δηλαδή μεθοδολογία standard και μετά στον καθηγητή να μας πει αν αυτό που γράψαμε κάνει αυτό που πρέπει.

Για μένα ο σωστός τρόπος είναι:
1) Πιάνεις μια σύγχρονη και χρήσιμη γλώσσα, με μεγάλη κοινότητα και καλές βάσεις όπως η python.
2) Μαθαίνεις στους μαθητές να μεταγλωτίζουν τον κώδικά τους και να τσεκάρουν οι ίδοι τη δουλειά τους ( σε κάποιες περιπτώσεις και debugger γιατί όχι ).

Το θέμα είναι πως έτσι όπως διδάσκεται αυτή τη στιγμή το ΑΕΠΠ ξεφτιλίζει ολόκληρη την επιστήμη. Ενώ θα μπορούσε σε επίπεδο δυσκολίας να είναι στην ίδια θέση με τα μαθηματικά ή τη φυσική. Και αυτό ισχύει και για πολλά άλλα μαθήματα. Αν ήθελα να το προχωρίσω λίγο θα μπορούσα να πω να σπάει και σε 2 τάξεις όπου στη μία θα διδάσκονται τα βασικά του διαδικαστικού + αναδρομή και στην άλλη δομές δεδομένων και αντικειμενοστραφής. Αλλά μάλλον ζητάω πολλά. :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Fast

Διάσημο μέλος

Ο Θεόδωρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Ελβετία (Ευρώπη). Έχει γράψει 3,565 μηνύματα.
Βασίλη, για να γίνει αυτό θα πρέπει να βρεθούν οι κατάλληλες υποδομές(πράγμα ψιλοαδύνατο). Επίσης, περιμένεις να πιάσουν κώδικα οι καθηγητές, κάτι που μερικοί έχουν και 30 χρόνια.:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Περιβόητο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 6,340 μηνύματα.
Τι υποδομές θέλει δηλαδή γιατί στα πανεπιστήμια πώς διδάσκεται ο προγραμματισμός; Όλοι έχουν από ένα pc σπίτι τους.

Τώρα ότι πολλοί πληροφορικοτέτοιοι είναι άμπαλοι οκ, τι να πουν και οι μαθηματικοί. Ας βγει και λίγο δουλειά αλλιώς τσάμπα διεκδικούν θέσεις.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Fast

Διάσημο μέλος

Ο Θεόδωρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Ελβετία (Ευρώπη). Έχει γράψει 3,565 μηνύματα.
Λοιπόν από τη στιγμή που παίζουμε με κώδικα πρέπει να υπάρχουν πισιά. Μερικά δημόσια δεν έχουν επαρκή αριθμό κλπ. Από τη στιγμή που γίνεται κάτι τέτοιο θα αρχίσουν όλοι να κλαίγονται, ξέρεις πως πάει.

Κατά τα άλλα, δε μπορείς να περιμένεις να διδάξουν κάτι που δεν ξέρουν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Περιβόητο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 6,340 μηνύματα.
Μα δε καταλαβαίνω και η ΓΛΩΣΣΑ κώδικας δεν είναι; :P απλά πιο γτπ. Δεν είναι ανάγκη να κάνεις όλα τα μαθήματα πάνω από το pc ξανά λέω αυτό καλά καλά ούτε στο πανεπιστήμιο δε γίνεται.

Τώρα πέρα απ αυτό ένα εργαστήριο με 20 pc πρέπει να υπάρχει σε κάθε σχολείο imo.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Κομνηνός

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Κομνηνός αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,649 μηνύματα.
Τι υποδομές θέλει δηλαδή γιατί στα πανεπιστήμια πώς διδάσκεται ο προγραμματισμός; Όλοι έχουν από ένα pc σπίτι τους.

Τώρα ότι πολλοί πληροφορικοτέτοιοι είναι άμπαλοι οκ, τι να πουν και οι μαθηματικοί. Ας βγει και λίγο δουλειά αλλιώς τσάμπα διεκδικούν θέσεις.

πολλοι δεν ειναι καν πληροφορικοι..με σεμιναρια γινανε τοτε το 90+

δεν ξερω τι διδασκεται στα σχολεια..αλλα θεωρω πως ενα μαθημα εισαγωγης στην επιστημη των υπολογιστων ειναι η καλυτερη σκεψη...βασισμενο σε ενα βιβλιο σαν του forouzan behrouz
σε καποια επομενη ταξη καλο ειναι να διδαχτουν βασικες αρχες προγραμματισμου,βασεων δεδομενων και δικτυων

επισης με την εισβολη του ιντερνετ πια στην ζωη μας,απαραιτητο ειναι και ενα μαθημα δικαιου πληροφορικη κ διαδικτυου συγκεκριμενα

θεωρω πως τα φιλολογικα πρεπει επιτελους να δωσουν καποιες ωρες σε μαθηματα αιχμης.υπερβολικα πολλες οι ωρες που δινονται για φιλολογικα μαθηματα

τελος χημεια χωρις εργαστηρια ειναι ανεκδοτο,αν δεν γινεται μαθημα στο εργαστηριο,θα πρεπει να μειωθει στην μια ωρα το πολυ την εβδομαδα και να αποσυρθει απο πανελλαδικο μαθημα..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Dias

Διακεκριμένο μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός του τμήματος Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα) . Έχει γράψει 7,705 μηνύματα.
Πιστεύω πως είναι μια απ' τις καλύτερες ,αν όχι η καλύτερη λύση που θα μπορούσε να υπάρξει. Ένα άλλο ζήτημα ωστόσο είναι αυτό της ύλης του μαθήματος και το αν θα συνεχίσει να υπάρχει ως Ανάπτυξη Εφαρμογών.
Αυτό που παρέθεσα προφανώς δεν είναι κάτι τελικό, αλλά οι πληροφορίες εφημερίδων που το υπουργείο παιδείας άφησε να "διαρρεύσουν" με σκοπό να μετρήσει αντιδράσεις. Πολλά ζητήματα ερωτήματα και προβλήματα προκύπτουν.
1) Αν υποθέσουμε ότι το 1/3 των θετικοτεχνολογικών σχολών ορίζει προαπαιτούμενο μάθημα τη Χημεία, το 1/3 την Πληροφορική και το υπόλοιπο 1/3 αφήνει ελεύθερη επιλογή, αυτόματα οι υποψήφιοι αποκλείονται από το 1/3 των σχολών. (Για παράδειγμα, αν κάποιος θέλει ΗΜΜΥ που απαιτεί Π. δεν θα μπορεί να έχει 2η επιλογή Φυσικό που απαιτεί Χ.).
2) Ο συντεχνιακός πόλεμος μεταξύ καθηγητών Χ. και Π. θα ενταθεί ακόμα και με χτυπήματα κάτω από τη ζώνη, (είναι πολλά τα λεφτά των φροντιστηρίων και των ιδιαιτέρων Άρη). Κάθε ειδικότητα θα προσπαθεί με κάθε τρόπο να υπερισχύσει, προσπαθώντας να ελκύσει τους μαθητές με τη (φτηνή) προπαγάνδα του "εύκολου" μαθήματος, ακόμα και στα θέματα των πανελληνίων.
3) Ίσως μια λύση θα ήταν τα 4 μαθήματα να γίνουν 5 (με αναπροσαρμογή φυσικά των ωρών), δηλαδή να διδάσκονται και η Π. και η Χ. αλλά στο τέλος ο μαθητής να επιλέγει αν θα τα εξεταστεί πανελλαδικά και τα 2 ή μόνον το 1 από αυτά. Βέβαια αν γίνει κάτι τέτοιο, θα πρέπει να γίνει κάτι παρόμοιο και στις άλλες κατευθύνσεις (νομίζω τώρα τις λένε ομάδες προσανατολισμού) , ώστε να έχουν και αυτοί οι μαθητές περισσότερες διεξόδους.
4) Το μάθημα "Πληροφορικής" αφού δεν θα είναι 2ωρο, δεν μπορεί να είναι μόνον προγραμματισμός (σαν το τωρινό ΑΕΠΠ). Θα πρέπει να εμπλουτιστεί και με άλλα σχετικά αντικείμενα, όπως (π.χ.) Ηλεκτρονική, Ψηφιακά κυκλώματα, Τηλεπικοινωνίες, Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου (που υπάρχουν στο βιβλίο "Ηλεκτρολογία" της Τ-1). Το πρόβλημα θα είναι ότι υπάρχουν αρκετοί καθηγητές πληροφορικοί-μαϊμούδες, δηλαδή άλλων ειδικοτήτων που στη δεκαετία του 90 μετά από μερικά σεμινάρια μεταλλάχτηκαν σε πληροφορικούς. (Αυτοί δεν ήταν μόνο Μαθηματικοί ή Φυσικοί που έχουν σχέση με το αντικείμενο, αλλά και άσχετες ειδικότητες όπως Θεολόγοι, Γυμναστές, Γεωπόνοι). Οι πληροφορικοί-μαϊμούδες στρώθηκαν στο διάβασμα και κουτσά-στραβά τα κατάφερναν στην ΑΕΠΠ. Τώρα θα μπορούν να διδάξουν το νέο μάθημα που θα απαιτεί αρκετή Φυσική και κάποια μαθηματικά;

οποιος επιλεγει τεχνολογια και σχολες πληροφορικης θα επιλεγει μαθημα πληροφορικης
οποιος επιλεγει τις αλλες χημεια - οτι γινεται τωρα με φυσικη vs βιολογια
Δεν γνωρίζω ότι υπάρχει κάτι τέτοιο ανάμεσα στη Φυσική και τη Βιολογία. Μπορείς να εξηγήσεις;

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

aergos

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο aergos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 383 μηνύματα.
Σχετικά με τους "μαϊμού" πληροφορικούς, μία πολύ λογική πρόταση των πληροφορικών εδώ και πολλά χρόνια είναι κάθε φορά που υπάρχει ανάγκη πρόσληψης θεολόγων/μαθηματικών/φυσικών/γυμναστών κλπ οι θέσεις αυτές πρώτα να καλύπτονται εκ των έσω με καθηγητές των ειδικοτήτων αυτών που διδάσκουν πληροφορική και στις μέχρι τώρα θέσεις τους να προσλαμβάνονται κανονικοί καθηγητές πληροφορικής. Ποτέ δεν είναι αργά.

Λοιπόν καταρχάς το επίπεδο δεν είναι θεωρητικό, αλλά εκλαικευμένο(η διαφορά είναι τεράστια:P).

Πέρα από αυτό νομίζω μπορώ να μιλήσω καθώς έχω περάσει τέτοιο μάθημα. Δε μπορώ να γενικεύσω για το πως το βλέπουν όλοι πάντως μπορώ να πω με σχετική σιγουρία ότι θα ταν άχρηστο. Δεν καταλαβαίνω τη λογική. Αν εγώ μάθω παπαγαλία 2 αφηρημένες βλακείες θα μάθω πως είναι ο προγραμματισμός; θα αποφασίσω αν θέλω να γίνω kernel hacker κιόλας; Χριστός κι Απόστολος.

Επίσης, μιλώντας καθαρά εκ πείρας, σιχάθηκα αυτό το μάθημα. Μπήκα στη σχολή έχοντας όρεξη για ασκήσεις και κάψιμο, ενώ μισούσα μαθήματα όπως το ΑΟΔΕ, καθώς αυτό μου θύμισε.

Λοιπόν καταρχάς δεν είπα ότι το ΑΕΠΠ είναι θεωρητικό μάθημα. Είπα ότι στη θέση του θα ήθελα ένα περισσότερο θεωρητικό μάθημα.
Και λέγοντας θεωρία δεν αναφέρομαι σε αφηρημένες βλακείες. Δεν υπάρχουν πολλές αφηρημένες βλακείες στην πληροφορική και γενικά στις τεχνολογικές επιστήμες. Αναφέρομαι σε βασικές γνώσεις που πρέπει να κατέχει κάποιος πριν περάσει στη φάση "ασκήσεις και κάψιμο". Δεν είναι γνώσεις που μαθαίνονται παπαγαλία, είναι γνώσεις που είτε τις καταλαβαίνεις είτε όχι.
πχ πριν υλοποιήσεις σε κώδικα ένα hash table, πρέπει να έχεις διδαχθεί στη θεωρία τι είναι και πως δουλεύει. Και πριν πάρεις την απόφαση να βάλεις στον κώδικά σου ένα hash table, θα πρέπει να ξέρεις και τι άλλες αντίστοιχες δομές δεδομένων υπάρχουν και να αξιολογήσεις αν στην εφαρμογή σου πρέπει να χρησιμοποιηθεί hash table ή κάτι άλλο.
Πολλοί περνάνε σε σχολές πληροφορικής με όρεξη για "ασκήσεις και κάψιμο" χωρίς να έχουν ιδέα τι θα συναντήσουν στη σχολή. Γιατί να μη τους δίνει το λύκειο μια βασική 1η εικόνα;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

damn

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο damn αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών . Έχει γράψει 1,401 μηνύματα.
Πολυ καλη κινηση αυτη του Λοβερδου.Καταρχιν με το τωρινο συστημα καποιος θελει Ιατρικη αν δεν πιασει παει ημμυ η διαφορες πολυτεχνικες σχολες και τελος εαν εχει παρει και αοθ μπορει να χτυπησει καμια Λοχρη η καμια οικονομικη σχολη με αποτελεσμα να στερει τις θεσεις απο αλλους που εχουν πρωτη προτιμηση τα οικονομικα για παραδειγμα.Ευγε σοφη κινηση αφου με το νεο συστημα δεν θα υπαρχει αυτη η δυνατοτηα ο καθενας θα παιρνει τον δρομο του.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Διακεκριμένο μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός του τμήματος Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα) . Έχει γράψει 7,705 μηνύματα.
Σχετικά με τους "μαϊμού" πληροφορικούς, μία πολύ λογική πρόταση των πληροφορικών εδώ και πολλά χρόνια είναι κάθε φορά που υπάρχει ανάγκη πρόσληψης θεολόγων/μαθηματικών/φυσικών/γυμναστών κλπ οι θέσεις αυτές πρώτα να καλύπτονται εκ των έσω με καθηγητές των ειδικοτήτων αυτών που διδάσκουν πληροφορική και στις μέχρι τώρα θέσεις τους να προσλαμβάνονται κανονικοί καθηγητές πληροφορικής. Ποτέ δεν είναι αργά.
Η λογική αυτή είναι στενά συντεχνιακή και άδικη. Ας αφήσουμε τις άσχετες ειδικότητες (θεολόγους, γυμναστές, γεωπόνους) που έγιναν "πληροφορικοί" με 3μηνα σεμινάρια, (αυτοί μπορούν να σταλούν στα δημοτικά). Όμως οι "original" πληροφορικοί ας μη βάζουν στο ίδιο με αυτούς τσουβάλι τους Μαθηματικούς και τους Φυσικούς που απέκτησαν την ειδικότητα του πληροφορικού. Οι άνθρωποι αυτοί και σχετικά με τους υπολογιστές μαθήματα διδάχτηκαν στη σχολή τους, αλλά και πάρα πολλοί έχουν μεταπτυχιακούς τίτλους από το εξωτερικό σχετικούς με πληροφορική. Τη δεκαετία του 1990 δεν υπήρχαν απόφοιτοι καθαρών σχολών πληροφορικής και αυτοί ουσιαστικά "έχτισαν" την πληροφορική στην εκπαίδευση της χώρας μας. Ας μην είμαστε τόσο άδικοι και αχάριστοι.


.​
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

zodkos

Νεοφερμένος

Ο zodkos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 23 μηνύματα.
αυτοί που έχετε τελειώσει καθαρόαιμη σχολή πληροφορικής πραγματικά δε μπορείτε να βρείτε πουθενά δουλειά και ψάχνετε να διοριστείτε στο δημόσιο στην εκπαίδευση;


Όσο αφορά το σύστημα εκπαίδευσης αυτό που προτείνω είναι

Κοινά μαθήματα για όλους στην γ και εξετάσεις οι οποίες έχουν να κάνουν με την ύλη όλου του Λυκείου στα μαθήματα που απαιτούν τα μαθήματα.


Τα παιδιά που θα δώσουν όλα τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα θα μπορούν να δηλώσουν όλες τις σχολές (από νομική μέχρι και ιατρική). Κάθε σχολή θα λέει μόνη της ποια μαθηματα απαιτει. π.χ. ιατρική αλεξανδρούπολης μπορεί να απαιτει΄διαφορετικό μάθημα από την ιατρική Κρήτης.
Π.χ. η ιατρική Κρήτης μπορεί να θέλει μαθηματικά ενώ η Αλεξανδρούολης αντί για μαθηματικα να θέλει φυσική ή μπορει μια αλλη ιατρική να μην απαιτεί βιολογία αλλά να απαιτει μαθηματικά και φυσική.

Κοινό μάθημα υποχρεωτικό για όλες τις σχολές η έκθεση
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Fast

Διάσημο μέλος

Ο Θεόδωρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Ελβετία (Ευρώπη). Έχει γράψει 3,565 μηνύματα.
Λοιπόν καταρχάς δεν είπα ότι το ΑΕΠΠ είναι θεωρητικό μάθημα. Είπα ότι στη θέση του θα ήθελα ένα περισσότερο θεωρητικό μάθημα.
Και λέγοντας θεωρία δεν αναφέρομαι σε αφηρημένες βλακείες. Δεν υπάρχουν πολλές αφηρημένες βλακείες στην πληροφορική και γενικά στις τεχνολογικές επιστήμες. Αναφέρομαι σε βασικές γνώσεις που πρέπει να κατέχει κάποιος πριν περάσει στη φάση "ασκήσεις και κάψιμο". Δεν είναι γνώσεις που μαθαίνονται παπαγαλία, είναι γνώσεις που είτε τις καταλαβαίνεις είτε όχι.
πχ πριν υλοποιήσεις σε κώδικα ένα hash table, πρέπει να έχεις διδαχθεί στη θεωρία τι είναι και πως δουλεύει. Και πριν πάρεις την απόφαση να βάλεις στον κώδικά σου ένα hash table, θα πρέπει να ξέρεις και τι άλλες αντίστοιχες δομές δεδομένων υπάρχουν και να αξιολογήσεις αν στην εφαρμογή σου πρέπει να χρησιμοποιηθεί hash table ή κάτι άλλο.
Πολλοί περνάνε σε σχολές πληροφορικής με όρεξη για "ασκήσεις και κάψιμο" χωρίς να έχουν ιδέα τι θα συναντήσουν στη σχολή. Γιατί να μη τους δίνει το λύκειο μια βασική 1η εικόνα;
Αν έχεις στο μυαλό σου να γίνει μάθημα με μια νότα από το ένα και μια νότα από το άλλο, με ενδιάμεσα εύκολες ασκήσεις για να πάρει ο καθένας μια μικρή ιδέα, τότε αυτό σαν άποψη είναι πιο δεκτό. Το θέμα όμως είναι πως και πάλι δε θα δίνει καλή ιδέα και δε θα αλλάξει τίποτα στο ποιος πάει επειδή του αρέσει και ποιος όχι. Αυτό που θα πρότεινα εγώ αν ήταν να μπουν 1-2 εισαγωγικά στον προγραμματισμό μαθήματα(κακά τα ψέματα αυτό είναι το σημαντικότερο) και μαζί να γίνεται μια ιδέα(όχι όλων) αλγορίθμων, τεχνητής νοημοσύνης, γραφικών και κατασκευής βιντεοπαιχνιδιών και web design/development. Όπως γίνεται έξω δηλαδή. Αυτά όμως σε μια άλλη ελλάδα.

Αν πάλι εννοείς να γίνεται η "θεωρία" χωρίς να υπάρχει η ανάλογη εξάσκηση, τότε σου ξαναλέω πως αυτό το μάθημα θα είναι εκλαικευμένο και όχι θεωρητικό. Είναι κατάχρηση του όρου βασικά, σκέψου άλλο θεωρητική φυσική και άλλο εκλαικευμένη. Επίσης, ξαναλέω και όσον αφορά το τελευταίο πως θεωρώ καλύτερα να μπει κάποιος έχοντας όρεξη να λιώσει παρά να μπει θέλοντας να κάνει ότι άκουσε και του άρεσε, χωρίς να έχει καμία πραγματική σχέση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

aergos

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο aergos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 383 μηνύματα.
Η λογική αυτή είναι στενά συντεχνιακή και άδικη. Ας αφήσουμε τις άσχετες ειδικότητες (θεολόγους, γυμναστές, γεωπόνους) που έγιναν "πληροφορικοί" με 3μηνα σεμινάρια, (αυτοί μπορούν να σταλούν στα δημοτικά). Όμως οι "original" πληροφορικοί ας μη βάζουν στο ίδιο με αυτούς τσουβάλι τους Μαθηματικούς και τους Φυσικούς που απέκτησαν την ειδικότητα του πληροφορικού. Οι άνθρωποι αυτοί και σχετικά με τους υπολογιστές μαθήματα διδάχτηκαν στη σχολή τους, αλλά και πάρα πολλοί έχουν μεταπτυχιακούς τίτλους από το εξωτερικό σχετικούς με πληροφορική. Τη δεκαετία του 1990 δεν υπήρχαν απόφοιτοι καθαρών σχολών πληροφορικής και αυτοί ουσιαστικά "έχτισαν" την πληροφορική στην εκπαίδευση της χώρας μας. Ας μην είμαστε τόσο άδικοι και αχάριστοι.

Αυτά που λες έχουν λογική, άλλωστε και στο παν/μιο οι πρώτοι καθηγητές τμημάτων πληροφορικής ήταν κυρίως φυσικοί και μαθηματικοί, αλλά απ την άλλη και τα δικά σου επιχειρήματα θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν συντεχνιακά υπέρ των φυσικομαθηματικών. :P
πχ ένας μαθηματικός που έγινε καθηγητής πληροφορικής με σεμινάριο και για 15 χρόνια διδάσκει ΑΕΠΠ δύσκολα θα έχει τις γνώσεις σε τομείς όπως hardware και δίκτυα που έχει ένας απόφοιτος πληροφορικής.

αυτοί που έχετε τελειώσει καθαρόαιμη σχολή πληροφορικής πραγματικά δε μπορείτε να βρείτε πουθενά δουλειά και ψάχνετε να διοριστείτε στο δημόσιο στην εκπαίδευση;
οχι

Αν έχεις στο μυαλό σου να γίνει μάθημα με μια νότα από το ένα και μια νότα από το άλλο, με ενδιάμεσα εύκολες ασκήσεις για να πάρει ο καθένας μια μικρή ιδέα, τότε αυτό σαν άποψη είναι πιο δεκτό. Το θέμα όμως είναι πως και πάλι δε θα δίνει καλή ιδέα και δε θα αλλάξει τίποτα στο ποιος πάει επειδή του αρέσει και ποιος όχι.
Κάτι τέτοιο έχω στο μυαλό μου και το θεωρώ πολύ καλύτερο από το ΑΕΠΠ

Αυτό που θα πρότεινα εγώ αν ήταν να μπουν 1-2 εισαγωγικά στον προγραμματισμό μαθήματα(κακά τα ψέματα αυτό είναι το σημαντικότερο) και μαζί να γίνεται μια ιδέα(όχι όλων) αλγορίθμων, τεχνητής νοημοσύνης, γραφικών και κατασκευής βιντεοπαιχνιδιών και web design/development. Όπως γίνεται έξω δηλαδή. Αυτά όμως σε μια άλλη ελλάδα.
Εστιάζεις υπερβολικά στην πρακτική άσκηση. Δεν είμαι κατά των εργαστηρίων, αλλά το θέμα είναι τι χωράει στο πρόγραμμα. Η θεωρία πρέπει να προηγείται. Εργαστήριο χωρίς θεωρητικές γνώσεις είναι παιδική χαρά. Επίσης βάζοντας στο πρόγραμμα πολλές ώρες εγραστηρίου τότε αναγκαστικά εξειδικεύεις τη διδασκαλία σε λιγότερους τομείς.
Στο παν/μιο υπάρχει υπεραρκετός χρόνος για εργαστήρια και πρακτική εξάσκηση.
Αν θέλουμε να αναβαθμίσουμε το ρόλο των εργαστηρίων στα σχολεία, τότε αυτό θα πρέπει να εξεταστεί συνολικά για όλα τα μαθήματα.
Αν πάλι εννοείς να γίνεται η "θεωρία" χωρίς να υπάρχει η ανάλογη εξάσκηση, τότε σου ξαναλέω πως αυτό το μάθημα θα είναι εκλαικευμένο και όχι θεωρητικό. Είναι κατάχρηση του όρου βασικά, σκέψου άλλο θεωρητική φυσική και άλλο εκλαικευμένη.
Και ποιος καθορίζει μέχρι πιο επίπεδο η διδασκαλία ενός αντικειμένου θεωρείται εκλαϊκευμένη; :P
Δηλαδή η διδασκαλία της φυσικής, της χημείας, των μαθηματικών, της βιολογίας, της λογοτεχνείας στο σχολείο δεν είναι εκλαϊκευμένη;
Σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης διδασκόμαστε αυτά που είμαστε σε θέση να μάθουμε.
Επίσης γιατί έχεις ως αποκλειστικό κριτήριο για το πόσο εκλαϊκευμένη είναι η διδασκαλία την ύπαρξη πρακτικής εξάσκησης;
Για εμένα πχ εκλαϊκευμένη διδασκαλία είναι η πρακτική εξάσκηση σε web design/development χωρίς να έχει προηγηθεί διδασκαλία για το ποια είναι τα επίπεδα που έχει ένα δίκτυο υπολογιστών και τι θέση έχει μέσα σε όλα αυτά τα επίπεδα το web design.

Επίσης, ξαναλέω και όσον αφορά το τελευταίο πως θεωρώ καλύτερα να μπει κάποιος έχοντας όρεξη να λιώσει παρά να μπει θέλοντας να κάνει ότι άκουσε και του άρεσε, χωρίς να έχει καμία πραγματική σχέση.
Όρεξη για λιώσιμο δε θέλει μόνο ο προγραμματισμός. οκ είναι σημαντικός αλλά υπάρχουν κι άλλα πράγματα. Όρεξη για λιώσιμο χρειάζεται και για να κάτσεις με χαρτί και μολύβι, να μελετήσεις το μαθηματικό υπόβαθρο και τις δομές που χρησιμοποιεί ένας δύσκολος αλγόριθμος και να προτείνεις βελτιώσεις.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Κομνηνός

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Κομνηνός αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,649 μηνύματα.
απο το 94 αρχιζαν να βγαινουν κανονικα πληροφορικοι...και μαλιστα τοτε ηταν η αφροκρεμα των πανελληνιων με πολυ υψηλες βασεις,αλλα η πατεντα με τα σεμιναρια συνεχιζε να υφισταται...
ακομα και με τα παιδια της φυσικης που καναν μεταπτυχιακο πληροφορικη(ποσοι ; και που το καναν το μαστερ,ποτε προλαβαν να οργανωθουν μεταπτυχιακα πληροφορικης εκεινη την εποχη μαλιστα με τα πολυ λιγα μαστερ και με σχολες πληροφορικης που μολις οργανωνανε προγραμμα προπτυχιακο,αλλα τελος παντων εστω και ελαχιστοι ας πουμε πως υπαρχουν,καναν μεταπτυχιακο εξω εστω),απο την στιγμη που αρχιζαν να βγαινουν πληροφορικοι θα πρεπε να μετακινηθουν αν επιθυμουσαν σε θεσεις φυσικων..διοτι με αυτην την λογικη και οι αποφοιτοι πληροφορικης με μεταπτυχιακο σε μαθηματικα ή τι μπορουν να καταλαβουν θεσεις μαθηματικων(εγω λεω ναι,μην παρεξηγηθω,αλλα στην πραξη δε επιτρεπεται)..αλλα και παλι ολοι τουτοι(μιλω ειδικα για τους κατοχους μεταπτυχιακου στην πληροφορικη) μειονοτητα υποθετω ηταν,στο κατω κατω ειχαν το μαστερ...οποτε δεν υπαρχει λογος συζητησης,οι αλλοι ομως;

τελος παντων ο νομος υπηρχε μια περιοδο,ανοιξε συγκυριακα ενα παραθυρο διορισμων και εκλεισε.οποτε τα πολλα λογια ειναι φτωχεια
και κατι ακομα σχετικο
θεωρω τον γραπτο ΑΣΕΠ την πιο ουσιαστικη καινοτομια αξιοκρατιας που γνωρισε ο τοπος αυτος απο την εποχη της εισαγωγης του συστηματος των πανελλαδικωνν εξετασεων για την τριτοβαθμια

ναι δεν εννοουσα φυσικη vs βιολογια...εκ παραδρομης λαθος..μαθηματικα vs βιολογια..τουλαχιστον στα χρονια των δεσμων ετσι ηταν
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Fast

Διάσημο μέλος

Ο Θεόδωρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Ελβετία (Ευρώπη). Έχει γράψει 3,565 μηνύματα.
Κάτι τέτοιο έχω στο μυαλό μου και το θεωρώ πολύ καλύτερο από το ΑΕΠΠ


Εστιάζεις υπερβολικά στην πρακτική άσκηση. Δεν είμαι κατά των εργαστηρίων, αλλά το θέμα είναι τι χωράει στο πρόγραμμα. Η θεωρία πρέπει να προηγείται. Εργαστήριο χωρίς θεωρητικές γνώσεις είναι παιδική χαρά. Επίσης βάζοντας στο πρόγραμμα πολλές ώρες εγραστηρίου τότε αναγκαστικά εξειδικεύεις τη διδασκαλία σε λιγότερους τομείς.
Στο παν/μιο υπάρχει υπεραρκετός χρόνος για εργαστήρια και πρακτική εξάσκηση.
Αν θέλουμε να αναβαθμίσουμε το ρόλο των εργαστηρίων στα σχολεία, τότε αυτό θα πρέπει να εξεταστεί συνολικά για όλα τα μαθήματα.

Και ποιος καθορίζει μέχρι πιο επίπεδο η διδασκαλία ενός αντικειμένου θεωρείται εκλαϊκευμένη; :P
Δηλαδή η διδασκαλία της φυσικής, της χημείας, των μαθηματικών, της βιολογίας, της λογοτεχνείας στο σχολείο δεν είναι εκλαϊκευμένη;
Σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης διδασκόμαστε αυτά που είμαστε σε θέση να μάθουμε.
Επίσης γιατί έχεις ως αποκλειστικό κριτήριο για το πόσο εκλαϊκευμένη είναι η διδασκαλία την ύπαρξη πρακτικής εξάσκησης;
Για εμένα πχ εκλαϊκευμένη διδασκαλία είναι η πρακτική εξάσκηση σε web design/development χωρίς να έχει προηγηθεί διδασκαλία για το ποια είναι τα επίπεδα που έχει ένα δίκτυο υπολογιστών και τι θέση έχει μέσα σε όλα αυτά τα επίπεδα το web design.


Όρεξη για λιώσιμο δε θέλει μόνο ο προγραμματισμός. οκ είναι σημαντικός αλλά υπάρχουν κι άλλα πράγματα. Όρεξη για λιώσιμο χρειάζεται και για να κάτσεις με χαρτί και μολύβι, να μελετήσεις το μαθηματικό υπόβαθρο και τις δομές που χρησιμοποιεί ένας δύσκολος αλγόριθμος και να προτείνεις βελτιώσεις.

Όχι όχι δεν είπα πουθενά πως η εκπαίδευση πρέπει να είναι κυρίως εργαστηριακή. Αποτελει οπως ειπα καταχρηση του ορου να καλεις την εκλαικευση θεωρητικο μαθημα. Ειναι κλασικο λαθος, οκ. Παρε τα θεματα και τις σημειωσεις γραμμικης αλγεβρας ενος τμηματος πληροφορικης και ενος μαθηματικου. Στο πρωτο οι ασκησεις ειναι απλες εφαρμογες και ασκησεις, ενω στο μαθηματικο κανουν αποδεικτικες ασκησεις και μελετανε τις αποδειξεις. Οπως καταλαβαινεις λοιπον στο μαθηματικο το μαθημα διδασκεται θεωρητικα. Εκλαικευμενο σημαι,ει κανω πραγματα χωρις να κανω κατι με αυτα, μαθαινω τι ειναι η γραμμικη αλγεβρα και που εφαρμοζεται(οικονομικα, βιολογια κλπ κλπ κλπ). Μην τα μπερδευουμε αυτα.

Απο τη στιγμη που κανεις θετικα μαθηματα χωρις ασκησεις στο σπιτι/εργαστηρια και απλα μαθαινεις "τι ειναι" αυτο ειναι εκλαικευση. :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Mythik52

Νεοφερμένος

Ο Άγγελος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει απο Αμφίκλεια (Φθιώτιδα). Έχει γράψει 100 μηνύματα.
Εγω πιστευω οτι θα πρεπει η καθε σχολη να διαλεγει σε πιο μαθημα θα θελει να εξεταστουν οι υποψηφιοι ή εστω να διαλεξει το Υπουργειο. Εννοειται βεβαια ότι καποιες σχολες οπως το Μαθηματικο δεν θα εχουν καποια προτιμηση (πιστευω) κι ετσι θα μπορει ο καθενας να μπει ειτε εχει δωσει Πληροφορικη ειτε Χημεια. Η αλλη λυση ειναι να προστεθει αλλο ενα μαθημα σε αυτο τον προσανατολισμο ομως ετσι πιστευω οτι θα γινει λιγοτερο ελκυστικος. Οποτε για μενα καλο θα ηταν να επαναπροστεθει η Λογοτεχνια στη θεωρητικη (Αρχαια 8, Ιστορια 4, Λατινικα 4, Λογοτεχνια 4), να υπαρχει μια θετικη για το 2ο και το 4ο (Μαθηματικα 8, Φυσικη 4, Πληροφορικη 4, Χημεια 4), μια θετικη για το 3ο η οποια να εχει Μαθηματικα (δεν νοείται φοιτητες Ιατρικης, Βιολογιας, Βιοχημειας κλπ να μην ξερουν Μαθηματικα και να πανε με αυτα που ξερουν στη Β) αρα (Βιολογια 8, Φυσικη 4, Χημεια 4, Μαθηματικα 4) οι 4 ωρες Μαθηματικων θα ειναι κοινες με την πρωτη θετικη (κατι σαν τα παλια Μαθηματικα κορμου) και μια οικονομικοι κατευθυνση (Μαθηματικα-Στατιστικη 8, Στοιχεια Κοινωνικων Επιστημων 4, Αρχες Οικονομικης Επιστημης 4, ΠΛηροφορικη 4)... Αν και πιστευω αυτα που ειπα πρωτα ειναι πιο ευκολο να γινουν...!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

maria el markou

Νεοφερμένος

Η maria el markou αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 23 ετών . Έχει γράψει 18 μηνύματα.
Η αναπτυξη εφαρμογων δεν ειναι καθολου ευκολο μαθημα.Η εσφαλμενη αυτη πεποιθηση δημιουργηθηκε εξαιτιας των γελοιων θεματων που βαζανε πριν μερικα χρονια.Αν δειτε προσφατα θεματα(ειδικα απο τις επαναληπτικες) θα καταλαβετε τι εννοω.Εχει αρκετη θεωρια αλλα και παρα πολλες ασκησεις οι οποιες απαιτουν απο τον μαθητη(αν θελει να γραψει πανω απο 16) να σκεφτει πονηρα και πρωτοτυπα.Θεωρω πως το συγκεκριμενο μαθημα ακονιζει το μυαλο(οπως και τα μαθηματικα) καθως και απαιτει λογικη.Το αν εχει σχεση με τον πραγματικο προγραμματισμο δεν το γνωριζω,σιγουρα ομως προσφερει σαν μαθημα τα παραπανω.Θεωρω και εγω πως ειναι κριμα που τα μαθηματικα γινονται μαθημα επιλογης,για εμενα δεν θα επρεπε να βγαινει απο το σχολειο ανθρωπος που δεν ξερει μαθηματικα,ουτε απο θεωρητικη,ουτε απο θετικη,ουτε απο τεχνολογικη,ειναι μακραν το πιο σημαντικο μαθημα.Τωρα οσων αφορα το ΑΟΔΕ αν εξαιρεσεις το υπεροχο τριτο το οποιο αφορα επισης ολους τους ανθρωπους,δεν πειραζει και τοσο που το βγαλανε...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ai man

Νεοφερμένος

Ο ai man αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 16 ετών . Έχει γράψει 4 μηνύματα.
Και ερχόμαστε στο σήμερα 6 χρόνια μετά από το άνοιγμα του thread η πληροφορική έγινε πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα αλλά όχι εντελώς οι υποψήφιοι φοιτητές ημμυ και πολυτεχνείων τύπου ceid δεν εξετάζονται σε πληροφορική αλλά σε χημεία γενικά δεν προχωράμε
 

Samael

Συντονιστής

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών Δυτικής Αττικής (Αιγάλεω) και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 4,498 μηνύματα.
Και ερχόμαστε στο σήμερα 6 χρόνια μετά από το άνοιγμα του thread η πληροφορική έγινε πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα αλλά όχι εντελώς οι υποψήφιοι φοιτητές ημμυ και πολυτεχνείων τύπου ceid δεν εξετάζονται σε πληροφορική αλλά σε χημεία γενικά δεν προχωράμε

Μμμ,δεν συμφωνώ απόλυτα με το να εξετάζεται η πληροφορική ως πανελλαδικό μάθημα αντί της χημείας. Κάποιες βάσεις χρειάζονται για όσους θα θελήσουν να ασχοληθούν με τα υλικά. Σίγουρα είναι γνώσεις που αποκτούν οι ενδιαφερόμενοι και αργότερα μέσα στην σχολή,αλλά καλό είναι να μην πηγαίνουν στο πανεπιστήμιο ξέροντας να γράφουν π.χ. python ,αλλά να μην ξέρουν τι είναι οι οξειδοαναγωγικές αντιδράσεις. Κακά τα ψέματα οι περισσότεροι μαθητές που θα σκεφτούν ένα τμήμα ημμυ ξέρουν ήδη πάνω κάτω περί τίνος πρόκειται ο προγραμματισμός. Για όσους μπαίνουν απο την άλλη χωρίς να γνωρίζουν, προφανώς παίζουν ούτως η άλλως την τύχη τους κορώνα ή γράμματα, καθώς είτε θα το αγαπήσουν είτε θα το μισήσουν.

Άσχετα που ο προγραμματισμός και η πληροφορική γενικότερα προσφέρουν καλές επαγγελματικές διεξόδους,ένα τμήμα ημμυ έχει πολύ ευρύ αντικείμενο με το κομμάτι της πληροφορικής να αποτελεί απλά ένα απο τα πολλά υποπεδία που μπορείς κάποιος να ασχοληθεί. Υπό αυτό το πρίσμα, θεωρώ οτι πρέπει να υπάρχει ένα γενικά καλό και στοιβαρό επίπεδο στις βασικές επιστήμες(χημεία, πολύ περισσότερο φυσική) και σαφώς μαθηματικά,έτσι ώστε κάποιος να ανταπεξέλθει στην δυσκολία της σχολής.
 

ai man

Νεοφερμένος

Ο ai man αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 16 ετών . Έχει γράψει 4 μηνύματα.
Δεν το διατυπωσα σωστα. Ηθελα να πω πως ναι οντως η χημεια ειναι σημαντικη αλλα όχι για όλους το ιδιο ισχυει και για την πληροφορικη. Ναι οντως οι βασικες επιστημες ειναι σημαντικες για έναν ηλεκτρολογο αλλα ενας φιλος μου που ειναι φοιτυητης σε ημμυ και όταν έδωσε πανελλαδικες εγραψε 19 στην χημεια μου ειπε ότι καλυτερα να ειχε κανει πληροφορικη τα μαθηματικα η φυσικη και η πληροφορικη καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος των σπουδων η χημεια αν έχει θεση μέσα στα προπτυχιακα ως εχει 3% και ίσως λεω πολυ όλο το υπόλοιπο το καταλαμβάνουν μαθηματικα φυσικη πληροφορικη
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top