Λυκειακή vs φοιτητική ζωή

Guest 292010

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Ναι αλλά άμα έχεις όλο δυσκολίες πως θα ζήσεις, χάνεις χρόνο απ'τήν νεανική καλοπέραση σου για δυσκολίες που σε μια σωστά δομημένη και δίκαιη κοινωνία δε θα υπήρχαν, δυστυχώς στην Ελλάδα υπάρχουν. Τέλος πάντων καλύτερα να μην δουλεύεις σαν φοιτητής γιατί χάνεις χρόνο από πολλές άλλες δραστηριότητες και κοινωνική ζωή.
Στην Αμερική για να σπουδάσουν παίρνουν δάνειο και μετά όταν πιάνουν δουλειά ο μισός μισθός πάει στην αποπληρωμή του δανείου. Δεν υπάρχει περίοδος της ζωής του ανθρώπου που χαρακτηρίζεται εξ ολοκλήρου από την καλοπέραση. Ακόμα και στη φοιτητική του ζωή, ο φοιτητής έχει εξεταστικές και ένα πτυχίο να πάρει και να καταλάβει πώς θα μπορούσε να το αξιοποιήσει, τι του αρέσει να κάνει, τι θέλει να κάνει επαγγελματικά.
Το παρουσιάζεις λες και χρωστάει η κοινωνία στους μαθητές τη φοιτητική καλοπέραση επειδή κουράστηκαν στις Πανελλήνιες. Όλο αυτό πηγάζει από το παραμύθι που πουλάνε οι γονείς στα παιδιά ''διάβασε τώρα και μετά θα ξεκουραστείς''.
Το πώς θα είναι η φοιτητική σου ζωή εξαρτάται πλήρως από το αν οι γονείς σου θα σε υποστηρίξουν οικονομικά και δε θα χρειαστεί να δουλέψεις (δεν είναι δα και κανένα μυστήριο το γιατί οι φοιτητές που δουλεύουν δυσκολεύονται να τελειώσουν τη σχολή τους. είναι πολύ δύσκολο να έχεις full time δουλειά και να χωρέσεις και το διάβασμα γιατί τον εργοδότη σου δεν τον νοιάζουν οι σπουδές σου, τον νοιάζει να είσαι σωστός απέναντι στις επαγγελματικές σου υποχρεώσεις και προτεραιότητα να είναι η δουλειά).
Αν οι γονείς σου σε υποστηρίζουν οικονομικά (ό,τι και να σημαίνει αυτό για κάθε οικογένεια), συγγνώμη αλλά δε σου πληρώνουν 4 χρόνια διακοπές. Μου φάινεται κάπως αστείο. Εκτός κι είναι κάποιος τόσο ευκατάστατος που το πανεπιστήμιο το κάνει για χόμπι.
Επίσης πολλοί φοιτητές επιλέγουν να δουλέψουν για να έχουν ένα δικό τους χαρτζιλίκι, να ξαλαφρώσουν λίγο τους γονείς τους ή για να δουν τι σημαίνει δουλεύω. Εις βαρος των σπουδών βέβαια.

Αλλά ειλικρινά τη μεγαλύτερη ευθύνη σε αυτό το παραμύθι που μας ταίζουν (γιατί κι εμένα με τάισαν με αυτό σε μια προσπάθεια να με ξεαγχώσουν από την πίεση της 3ης λυκείου, του διαβάσματος, των πανελληνίων) την έχουν οι μεγάλοι ενήλικες κι όχι οι μικροί ενήλικες.

Επίσης το είδος της φοιτητικής ζωής που θα κάνεις εξαρτάται από τις απαιτήσεις της σχολής, από τους προσωπικούς στόχους του καθενός σχετικά με το επίπεδο που θέλει να έχει στις σπουδές του, από το πόσο εύκολα μπορεί να αυτοοργανωθεί και να πειθαρχήσει όταν δεν υπάρχουν φροντιστήρια και καθηγητές να του λένε θα κάνεις αυτό κι αυτό τότε και τότε, από το αν υπάρχει πίεση να τελειώσει τις σπουδές του στην ώρα τους ή όχι και πολλά άλλα.

Ναι αλλά άμα έχεις δυσκολίες πώς θα ζήσεις. Όπως ζουν εκατομμύρια ανθρώπων.
Εν τω μεταξύ το τι ειναι για τον καθένα δυσκολία είναι αρκετά υποκειμενικό.
Κάποιος θεωρεί δύσκολο να σηκωθεί 8 το πρωί για να παρακολουθήσει τα μαθήματα της σχολής.
 

Jim175

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Jim175 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών. Έχει γράψει 844 μηνύματα.
Στην Αμερική για να σπουδάσουν παίρνουν δάνειο και μετά όταν πιάνουν δουλειά ο μισός μισθός πάει στην αποπληρωμή του δανείου. Δεν υπάρχει περίοδος της ζωής του ανθρώπου που χαρακτηρίζεται εξ ολοκλήρου από την καλοπέραση. Ακόμα και στη φοιτητική του ζωή, ο φοιτητής έχει εξεταστικές και ένα πτυχίο να πάρει και να καταλάβει πώς θα μπορούσε να το αξιοποιήσει, τι του αρέσει να κάνει, τι θέλει να κάνει επαγγελματικά.
Το παρουσιάζεις λες και χρωστάει η κοινωνία στους μαθητές τη φοιτητική καλοπέραση επειδή κουράστηκαν στις Πανελλήνιες. Όλο αυτό πηγάζει από το παραμύθι που πουλάνε οι γονείς στα παιδιά ''διάβασε τώρα και μετά θα ξεκουραστείς''.
Το πώς θα είναι η φοιτητική σου ζωή εξαρτάται πλήρως από το αν οι γονείς σου θα σε υποστηρίξουν οικονομικά και δε θα χρειαστεί να δουλέψεις (δεν είναι δα και κανένα μυστήριο το γιατί οι φοιτητές που δουλεύουν δυσκολεύονται να τελειώσουν τη σχολή τους. είναι πολύ δύσκολο να έχεις full time δουλειά και να χωρέσεις και το διάβασμα γιατί τον εργοδότη σου δεν τον νοιάζουν οι σπουδές σου, τον νοιάζει να είσαι σωστός απέναντι στις επαγγελματικές σου υποχρεώσεις και προτεραιότητα να είναι η δουλειά).
Αν οι γονείς σου σε υποστηρίζουν οικονομικά (ό,τι και να σημαίνει αυτό για κάθε οικογένεια), συγγνώμη αλλά δε σου πληρώνουν 4 χρόνια διακοπές. Μου φάινεται κάπως αστείο. Εκτός κι είναι κάποιος τόσο ευκατάστατος που το πανεπιστήμιο το κάνει για χόμπι.
Επίσης πολλοί φοιτητές επιλέγουν να δουλέψουν για να έχουν ένα δικό τους χαρτζιλίκι, να ξαλαφρώσουν λίγο τους γονείς τους ή για να δουν τι σημαίνει δουλεύω. Εις βαρος των σπουδών βέβαια.

Αλλά ειλικρινά τη μεγαλύτερη ευθύνη σε αυτό το παραμύθι που μας ταίζουν (γιατί κι εμένα με τάισαν με αυτό σε μια προσπάθεια να με ξεαγχώσουν από την πίεση της 3ης λυκείου, του διαβάσματος, των πανελληνίων) την έχουν οι μεγάλοι ενήλικες κι όχι οι μικροί ενήλικες.

Επίσης το είδος της φοιτητικής ζωής που θα κάνεις εξαρτάται από τις απαιτήσεις της σχολής, από τους προσωπικούς στόχους του καθενός σχετικά με το επίπεδο που θέλει να έχει στις σπουδές του, από το πόσο εύκολα μπορεί να αυτοοργανωθεί και να πειθαρχήσει όταν δεν υπάρχουν φροντιστήρια και καθηγητές να του λένε θα κάνεις αυτό κι αυτό τότε και τότε, από το αν υπάρχει πίεση να τελειώσει τις σπουδές του στην ώρα τους ή όχι και πολλά άλλα.

Ναι αλλά άμα έχεις δυσκολίες πώς θα ζήσεις. Όπως ζουν εκατομμύρια ανθρώπων.
Εν τω μεταξύ το τι ειναι για τον καθένα δυσκολία είναι αρκετά υποκειμενικό.
Κάποιος θεωρεί δύσκολο να σηκωθεί 8 το πρωί για να παρακολουθήσει τα μαθήματα της σχολής.
Ναι
Στην Αμερική για να σπουδάσουν παίρνουν δάνειο και μετά όταν πιάνουν δουλειά ο μισός μισθός πάει στην αποπληρωμή του δανείου. Δεν υπάρχει περίοδος της ζωής του ανθρώπου που χαρακτηρίζεται εξ ολοκλήρου από την καλοπέραση. Ακόμα και στη φοιτητική του ζωή, ο φοιτητής έχει εξεταστικές και ένα πτυχίο να πάρει και να καταλάβει πώς θα μπορούσε να το αξιοποιήσει, τι του αρέσει να κάνει, τι θέλει να κάνει επαγγελματικά.
Το παρουσιάζεις λες και χρωστάει η κοινωνία στους μαθητές τη φοιτητική καλοπέραση επειδή κουράστηκαν στις Πανελλήνιες. Όλο αυτό πηγάζει από το παραμύθι που πουλάνε οι γονείς στα παιδιά ''διάβασε τώρα και μετά θα ξεκουραστείς''.
Το πώς θα είναι η φοιτητική σου ζωή εξαρτάται πλήρως από το αν οι γονείς σου θα σε υποστηρίξουν οικονομικά και δε θα χρειαστεί να δουλέψεις (δεν είναι δα και κανένα μυστήριο το γιατί οι φοιτητές που δουλεύουν δυσκολεύονται να τελειώσουν τη σχολή τους. είναι πολύ δύσκολο να έχεις full time δουλειά και να χωρέσεις και το διάβασμα γιατί τον εργοδότη σου δεν τον νοιάζουν οι σπουδές σου, τον νοιάζει να είσαι σωστός απέναντι στις επαγγελματικές σου υποχρεώσεις και προτεραιότητα να είναι η δουλειά).
Αν οι γονείς σου σε υποστηρίζουν οικονομικά (ό,τι και να σημαίνει αυτό για κάθε οικογένεια), συγγνώμη αλλά δε σου πληρώνουν 4 χρόνια διακοπές. Μου φάινεται κάπως αστείο. Εκτός κι είναι κάποιος τόσο ευκατάστατος που το πανεπιστήμιο το κάνει για χόμπι.
Επίσης πολλοί φοιτητές επιλέγουν να δουλέψουν για να έχουν ένα δικό τους χαρτζιλίκι, να ξαλαφρώσουν λίγο τους γονείς τους ή για να δουν τι σημαίνει δουλεύω. Εις βαρος των σπουδών βέβαια.

Αλλά ειλικρινά τη μεγαλύτερη ευθύνη σε αυτό το παραμύθι που μας ταίζουν (γιατί κι εμένα με τάισαν με αυτό σε μια προσπάθεια να με ξεαγχώσουν από την πίεση της 3ης λυκείου, του διαβάσματος, των πανελληνίων) την έχουν οι μεγάλοι ενήλικες κι όχι οι μικροί ενήλικες.

Επίσης το είδος της φοιτητικής ζωής που θα κάνεις εξαρτάται από τις απαιτήσεις της σχολής, από τους προσωπικούς στόχους του καθενός σχετικά με το επίπεδο που θέλει να έχει στις σπουδές του, από το πόσο εύκολα μπορεί να αυτοοργανωθεί και να πειθαρχήσει όταν δεν υπάρχουν φροντιστήρια και καθηγητές να του λένε θα κάνεις αυτό κι αυτό τότε και τότε, από το αν υπάρχει πίεση να τελειώσει τις σπουδές του στην ώρα τους ή όχι και πολλά άλλα.

Ναι αλλά άμα έχεις δυσκολίες πώς θα ζήσεις. Όπως ζουν εκατομμύρια ανθρώπων.
Εν τω μεταξύ το τι ειναι για τον καθένα δυσκολία είναι αρκετά υποκειμενικό.
Κάποιος θεωρεί δύσκολο να σηκωθεί 8 το πρωί για να παρακολουθήσει τα μαθήματα της σχολής.
Ναι αλλά για όλα αυτά που ανέφερες περί των προβλημάτων και το πώς να οργανωθείς σε μια σχολή τι πρέπει να διαβάσεις κλπ υπάρχουν λύσεις αν ψαχτεις και ρωτήσεις θα μάθεις, δεν νομίζω ότι είναι τόσο δύσκολο. Επίσης εγώ δεν είπα ότι είναι μόνο καλοπέραση, αλλά σίγουρα δεν είναι όπως πανελλήνιες, δεν σε εμποδίζει δηλαδή το διάβασμα από το να κάνεις πράγματα που θες αυτό θέλω να πω, οργανώνεις εσύ το πρόγραμμα σου διαβάζοντας κάθε μέρα από λίγο, εκτός αν έχεις εξετάσεις. Αυτό εννοούσα εγώ και όχι ότι δεν διαβάζεις καθόλου.
 

Guest 749981

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
@Dimitrigood

1) Ενδεχομένως εκεί που θα μένεις να είναι αρκετά μακριά από τη σχολή σου. Δηλαδή αν έχεις μάθημα 9 το πρωί πολλές φορές την εβδομάδα αναγκαστικά θα έχεις πολλά πρωινά ξυπνήματα. Αν έχεις και υποχρεωτική παρακολούθηση άσ' το. Καταλαβαίνεις ότι θα πρέπει να ξυπνάς 7 το πρωί αρκετά συχνά ή και νωρίτερα.

2) Τη μέρα σου θα την ξοδεύεις σε 2 ώρες ΜΜΜ + 6-8 ώρες μάθημα. Το οποίο είναι αρκετά κουραστικό για να έχεις όρεξη μετά να κάνεις πολλά άλλα πράγματα. Πολλές φορές στο εξάμηνο θα κολλάς στα μαθήματα (δεν είναι λύκειο), θα έχεις υποχρεωτικές εργασίες ίσως κτλ. άρα δε θα είναι χαλαρή η μέρα σου.

3) Το πρόγραμμά σου με αυτό των φίλων σου μπορεί να είναι συνεχώς ασύμβατο. Ο καθένας θα είναι σε άλλη σχολή. Λίγο οι εργασίες του ενός, λίγο ότι ο άλλος δουλεύει ας πούμε, κάνει δύσκολα τα πράγματα.

Από τα παραπάνω συνεπάγεται ότι ο ελεύθερος χρόνος σου θα είναι παραπάνω από των Πανελληνίων αλλά όχι τόσο όσο φαντάζεσαι και δε θα μπορείς και να τον αξιοποιείς και πάντα.

Κι αυτά στο σενάριο που δεν εργάζεσαι! Αν μένεις μόνος θα έχεις και αρκετά πράγματα να κάνεις στο σπίτι καθημερινά.

Αν δε χρωστάς, τότε έχεις ήρεμο καλοκαίρι να το αξιοποιείς όπως θέλεις.
 

Jim175

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Jim175 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών. Έχει γράψει 844 μηνύματα.
@Dimitrigood

1) Ενδεχομένως εκεί που θα μένεις να είναι αρκετά μακριά από τη σχολή σου. Δηλαδή αν έχεις μάθημα 9 το πρωί πολλές φορές την εβδομάδα αναγκαστικά θα έχεις πολλά πρωινά ξυπνήματα. Αν έχεις και υποχρεωτική παρακολούθηση άσ' το. Καταλαβαίνεις ότι θα πρέπει να ξυπνάς 7 το πρωί αρκετά συχνά ή και νωρίτερα.

2) Τη μέρα σου θα την ξοδεύεις σε 2 ώρες ΜΜΜ + 6-8 ώρες μάθημα. Το οποίο είναι αρκετά κουραστικό για να έχεις όρεξη μετά να κάνεις πολλά άλλα πράγματα. Πολλές φορές στο εξάμηνο θα κολλάς στα μαθήματα (δεν είναι λύκειο), θα έχεις υποχρεωτικές εργασίες ίσως κτλ. άρα δε θα είναι χαλαρή η μέρα σου.

3) Το πρόγραμμά σου με αυτό των φίλων σου μπορεί να είναι συνεχώς ασύμβατο. Ο καθένας θα είναι σε άλλη σχολή. Λίγο οι εργασίες του ενός, λίγο ότι ο άλλος δουλεύει ας πούμε, κάνει δύσκολα τα πράγματα.

Από τα παραπάνω συνεπάγεται ότι ο ελεύθερος χρόνος σου θα είναι παραπάνω από των Πανελληνίων αλλά όχι τόσο όσο φαντάζεσαι και δε θα μπορείς και να τον αξιοποιείς και πάντα.

Κι αυτά στο σενάριο που δεν εργάζεσαι! Αν μένεις μόνος θα έχεις και αρκετά πράγματα να κάνεις στο σπίτι καθημερινά.

Αν δε χρωστάς, τότε έχεις ήρεμο καλοκαίρι να το αξιοποιείς όπως θέλεις.
Oκ αλλά θεωρώ πως θα είναι πολύ παραπάνω, όπως είπες κάποια μαθήματα είναι υποχρεωτικά κάποια άλλα όχι, και τα ωράρια διαφορετικά, φυσικά θα υπάρχουν και εργασίες αλλά θα υπάρχει και ένα περιθώριο όπως επίσης θα υπάρχουν και συνεργασίες λογικά, όπως είπα μπορεί και κάθε μέρα να υπάρχει διάβασμα αλλά σίγουρα πολύ λιγότερο. Ακόμα και να χρωστάς 1-2 μαθήματα δε σημαίνει ότι δε θα έχεις ένα ήρεμο καλοκαίρι. Εκεί που θα μένω θα είναι πολύ κοντά στη σχολή προτίμησης μου οπότε δε θα έχω και τόσο πρόβλημα, όχι ότι με ενοχλεί κιόλας πάω κάνω το μάθημα κάνω μια βόλτα μετά πίνω κάνα καφέ, αυτό πιστεύω είναι ευχάριστο.
 

Dreamer_SW

Διάσημο μέλος

Η Dreamer_SW αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Κοινωνικής Εργασίας ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 3,832 μηνύματα.
Oκ αλλά θεωρώ πως θα είναι πολύ παραπάνω, όπως είπες κάποια μαθήματα είναι υποχρεωτικά κάποια άλλα όχι, και τα ωράρια διαφορετικά, φυσικά θα υπάρχουν και εργασίες αλλά θα υπάρχει και ένα περιθώριο όπως επίσης θα υπάρχουν και συνεργασίες λογικά, όπως είπα μπορεί και κάθε μέρα να υπάρχει διάβασμα αλλά σίγουρα πολύ λιγότερο. Ακόμα και να χρωστάς 1-2 μαθήματα δε σημαίνει ότι δε θα έχεις ένα ήρεμο καλοκαίρι. Εκεί που θα μένω θα είναι πολύ κοντά στη σχολή προτίμησης μου οπότε δε θα έχω και τόσο πρόβλημα, όχι ότι με ενοχλεί κιόλας πάω κάνω το μάθημα κάνω μια βόλτα μετά πίνω κάνα καφέ, αυτό πιστεύω είναι ευχάριστο.

Πού θέλεις να περάσεις;
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,198 μηνύματα.
σορρυ που απανταω μετα απο τοσο καιρο αλλα εκανα μια αναρδομη στο θεμα οποτε ειπα γιατι οχι. Νομιζω οτι γενικα αυτο εχει με το θεμα της ελευθεριας οχι μονο στη φοιτητικη ζωη αλλα γενικα, δηλαδη αν καποιος και μετα τα 18 μεινει στη πολη του και εχει μια οικογενεια που ενδιαφερεται πραγματικα για το παιδι της θα το βοηθησει να βρει μια ισορροπια στη ζωη του χωρις να του δωσει κατευθειαν την απολυτη ελευθερια να κανει ο'τι θελει, και το παιδι απ'την αλλη πρεπει να εχει σωστες αρχες και αξιες.
Οι αρχές και οι αξίες είναι σημαντικές και σίγουρα διαδραματίζουν πολύ μεγάλο ρόλο στην εξέλιξη ενός ανθρώπου. Ωστόσο οι φοιτητές τουρίστες δεν είναι πάντα παιδιά χωρίς αρχές και αξίες. Το φοιτητικό φάσμα των προσωπικοτήτων είναι πολύ ευρύ. Αυτή είναι κυρίως η διαφορά που κάνει το πανεπιστήμιο χαώδης σε σχέση με το λύκειο αλλά και γαμάτο. Δεν ξέρεις τι σταυρό μπορεί να κουβαλάει ο καθένας, ή πόσο ηλίθιος να είναι, ή πόση αυτοκυριαρχία έχει. Διότι το να σου έχουν δώσει αρχές δεν λέει τίποτα απο μόνο του. Εαν δεν έχεις αυτοέλεγχο ή δεν σε ελέγχουν το πράγμα ξεφεύγει.
Οι γονεις θα συνεχισουν να ειναι υπευθυνοι ομως αλλιως για τι σοι οικογενεια μιλαμε?
Εαν οι γονείς ενδιαφέρονται, θα είναι εκεί και θα σε υποστηρίζουν για ότι χρειαστείς μια ζωή. Ωστόσο υπεύθυνοι δεν είναι μετά τα 18 σου. Το θέμα με τις αρχές και τις αξίες που έλεγες είναι να κάνεις το σωστό όταν κανείς δεν είναι εκεί για να σε κρίνει. Εαν κάνεις το σωστό επειδή κάποιος σε παρακολουθεί...well, προφανώς δεν δείχνει ένα ώριμο άτομο που έχει αντιληφθεί τον λόγο που οφείλει να συμπεριφερθεί με έναν ορισμένο τρόπο.
το θεμα ειναι καποιος που ειναι 18-25 να ζησει και να διασκεδασει τη ζωη του, αυτο δεν ειναι κακο, αυτο ειναι το φυσιολογικο δεν μπορει να ειναι καθε μερα μεσα στο αγχος και τις υποχρεωσεις, θελει να ζησει τη ζωη του, χωρις φυσικα να τα φορτωσει στον κοκκορα οσον αφορα και το θεμα του διαβασματος, το ενα δεν αναιρει το αλλο.
Δεν διαφωνούμε. Τα teen years περιλαμβάνουν να κάνεις μαλακίες και ηλίθιες επιλογές προφανώς. Εαν καθυστερήσεις να τελειώσεις 1 με 2 χρόνια δεν έγινε και κάτι. Εαν και αυτό βλέπεις είναι πολύ σχετικό. Το πόσο καλή φοιτητική ζωή θα έχεις είναι ευθέως ανάλογο του πόσο ματσωμένοι είναι οι γονείς σου. Εαν σου σκάνε 200€ την εβδομάδα για να βγαίνεις, δεν πρόκειται να κάτσεις να σκάσεις να τελειώσεις ούτε στα 5, ούτε στα 6 χρόνια.
Παντως εγω νομιζω πως φοιτητικη ζωη και λιγο μετα ειναι οντως ωραια αρκει να κρατας ισορροπιες στη ζωη σου, και αυτο θα το κανει και με τη βοηθεια της οικογενειας και μετα τα 18, νομιζω κατι τετοιο εννοεις κι εσυ εν τελει.
Οι ισορροπίες είναι πολύ σχετικό πράγμα... Κάθε κουκίδα παρακάτω αντιστοιχεί σε μια εργασία. Μια εργασία μπορεί να πάρει απο 3 ώρες εως και 10 ώρες συνολικά με μέσο όρο κάπου στις 5 με 6 ώρες.Δεν είναι σαν του λυκείου. Δεν έχεις λύσεις, τα βιβλία είναι τεράστια και αχανή, και οι καθηγητές αρκετές φορές δεν ενδιαφέρονται να βοηθήσουν. Δεν σου δίνουν καν πακετάκια εξάσκησης όπως στο φροντιστήριο. Σου λένε ότι μπούρδα τους κατέβει στις διαλέξεις, και περιμένουν απο εσένα δύο πράγματα :

1)Να πιάσεις την ουσία την οποία θα εξετάσουν στο τέλος. Μπορεί δηλαδή να έχουν ξοδέψει το 80% του χρόνου σε ότι να'ναι και στην εξεταστική όλα να αφορούν το 20% που εξήγησαν ελάχιστα.

2)Σου λένε το Α , σου λένε το Β...απο αυτά μόνος σου θα πρέπει να σκεφτείς το Γ. Θεωρούν δεδομένο οτι καταλαβαίνεις τόσο το Α αλλά και το Β. Το ερώτημα τους είναι,μπορείς να φτάσεις στο Γ ; Που όπως καταλαβαίνεις μόνο αυτονόητο δεν είναι οτι θα καταλάβεις καν το Α και το Β...

Και βάλε ώρες που τρως σε μετακινήσεις ,minimum 2 ώρες, ή και 3 ώρες. Βάλε και τις διαλέξεις minimum 4 ώρες και συνήθως 6 ώρες. Βάλε και τα πιθανά κενά...μπορείς να φτάσεις να είσαι απο τις 9 το πρωί εως 9 το βράδυ, διότι κάποιου του καύλωσε να βάλει μάθημα 9 το πρωί και άλλος λόγου χάρη καύλωσε να πάει να το βάλει στις 6 το απόγευμα το δικό του. Αδιαφορώντας πλήρως για το εαν δουλεύεις, εαν θα προλαβαίνεις να τρως κτλπ.

Τέλος πάντων, δεν λεω οτι διαφωνώ μαζί σου ξαναλέω. Απλά ανάλογα την σχολή, εαν σε νοιάζει να την τελειώσεις στην ώρα σου, εαν στα σκάνε οι γονείς σου, και άλλους παράγοντες που τώρα σου είναι αδύνατο να προβλέψεις...ενδέχεται αυτή η ισορροπία απλά να χαθεί. Και εκεί θα πρέπει να αρχίσεις να κάνεις θυσίες. Και πρέπει να σκεφτείς πολύ προσεκτικά και πολύ έξυπνα τι θα θυσιάσεις, πότε και γιατί, έτσι ώστε στο τέλος να καταφέρεις να πετύχεις το βέλτιστο αποτέλεσμα. Θέλω να πω, δεν θα είναι όλα τόσο ρόδινα όσο τα παρουσιάζουν πάντα όσο είσαι ακόμα στο λύκειο.

Βέβαια δεν χρειάζεται να είναι απαραίτητα ούτε και μίζερα. Αλλά θα πρέπει να βρεις τις δικές σου ισορροπίες γιατί κανένας άλλος δεν θα μπορεί να σε βοηθήσει σε αυτό. Στο λύκειο λίγο πολύ όλοι έχουν κοινά προγράμματα. Στο πανεπιστήμιο δεν ισχύει αυτό. Θα πρέπει να εξερευνήσεις τον εαυτό σου και να δεις τι δουλεύει για εσένα και τι όχι για να μπορείς να ανταπεξέλθεις στις υποχρεώσεις σου, αλλά και να έχεις μια σχετικά καλή ποιότητα ζωής.

1651326743334.png
 
Τελευταία επεξεργασία:

Jim175

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Jim175 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών. Έχει γράψει 844 μηνύματα.
Πού θέλεις να περάσεις;
Πληροφορική στο ΠΑΠΕΙ η Χαροκόπειο, ίσως βάλω και κάποιο άλλο τμήμα του ΠΑΠΕΙ αν δεν περάσω πληροφορική θα δούμε
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Οι αρχές και οι αξίες είναι σημαντικές και σίγουρα διαδραματίζουν πολύ μεγάλο ρόλο στην εξέλιξη ενός ανθρώπου. Ωστόσο οι φοιτητές τουρίστες δεν είναι πάντα παιδιά χωρίς αρχές και αξίες. Το φοιτητικό φάσμα των προσωπικοτήτων είναι πολύ ευρύ. Αυτή είναι κυρίως η διαφορά που κάνει το πανεπιστήμιο χαώδης σε σχέση με το λύκειο αλλά και γαμάτο. Δεν ξέρεις τι σταυρό μπορεί να κουβαλάει ο καθένας, ή πόσο ηλίθιος να είναι, ή πόση αυτοκυριαρχία έχει. Διότι το να σου έχουν δώσει αρχές δεν λέει τίποτα απο μόνο του. Εαν δεν έχεις αυτοέλεγχο ή δεν σε ελέγχουν το πράγμα ξεφεύγει.

Εαν οι γονείς ενδιαφέρονται, θα είναι εκεί και θα σε υποστηρίζουν για ότι χρειαστείς μια ζωή. Ωστόσο υπεύθυνοι δεν είναι μετά τα 18 σου. Το θέμα με τις αρχές και τις αξίες που έλεγες είναι να κάνεις το σωστό όταν κανείς δεν είναι εκεί για να σε κρίνει. Εαν κάνεις το σωστό επειδή κάποιος σε παρακολουθεί...well, προφανώς δεν δείχνει ένα ώριμο άτομο που έχει αντιληφθεί τον λόγο που οφείλει να συμπεριφερθεί με έναν ορισμένο τρόπο.

Δεν διαφωνούμε. Τα teen years περιλαμβάνουν να κάνεις μαλακίες και ηλίθιες επιλογές προφανώς. Εαν καθυστερήσεις να τελειώσεις 1 με 2 χρόνια δεν έγινε και κάτι. Εαν και αυτό βλέπεις είναι πολύ σχετικό. Το πόσο καλή φοιτητική ζωή θα έχεις είναι ευθέως ανάλογο του πόσο ματσωμένοι είναι οι γονείς σου. Εαν σου σκάνε 200€ την εβδομάδα για να βγαίνεις, δεν πρόκειται να κάτσεις να σκάσεις να τελειώσεις ούτε στα 5, ούτε στα 6 χρόνια.

Οι ισορροπίες είναι πολύ σχετικό πράγμα... Κάθε κουκίδα παρακάτω αντιστοιχεί σε μια εργασία. Μια εργασία μπορεί να πάρει απο 3 ώρες εως και 10 ώρες συνολικά με μέσο όρο κάπου στις 5 με 6 ώρες.Δεν είναι σαν του λυκείου. Δεν έχεις λύσεις, τα βιβλία είναι τεράστια και αχανή, και οι καθηγητές αρκετές φορές δεν ενδιαφέρονται να βοηθήσουν. Δεν σου δίνουν καν πακετάκια εξάσκησης όπως στο φροντιστήριο. Σου λένε ότι μπούρδα τους κατέβει στις διαλέξεις, και περιμένουν απο εσένα δύο πράγματα :

1)Να πιάσεις την ουσία την οποία θα εξετάσουν στο τέλος. Μπορεί δηλαδή να έχουν ξοδέψει το 80% του χρόνου σε ότι να'ναι και στην εξεταστική όλα να αφορούν το 20% που εξήγησαν ελάχιστα.

2)Σου λένε το Α , σου λένε το Β...απο αυτά μόνος σου θα πρέπει να σκεφτείς το Γ. Θεωρούν δεδομένο οτι καταλαβαίνεις τόσο το Α αλλά και το Β. Το ερώτημα τους είναι,μπορείς να φτάσεις στο Γ ; Που όπως καταλαβαίνεις μόνο αυτονόητο δεν είναι οτι θα καταλάβεις καν το Α και το Β...

Και βάλε ώρες που τρως σε μετακινήσεις ,minimum 2 ώρες, ή και 3 ώρες. Βάλε και τις διαλέξεις minimum 4 ώρες και συνήθως 6 ώρες. Βάλε και τα πιθανά κενά...μπορείς να φτάσεις να είσαι απο τις 9 το πρωί εως 9 το βράδυ, διότι κάποιου του καύλωσε να βάλει μάθημα 9 το πρωί και άλλος λόγου χάρη καύλωσε να πάει να το βάλει στις 6 το απόγευμα το δικό του. Αδιαφορώντας πλήρως για το εαν δουλεύεις, εαν θα προλαβαίνεις να τρως κτλπ.

Τέλος πάντων, δεν λεω οτι διαφωνώ μαζί σου ξαναλέω. Απλά ανάλογα την σχολή, εαν σε νοιάζει να την τελειώσεις στην ώρα σου, εαν στα σκάνε οι γονείς σου, και άλλους παράγοντες που τώρα σου είναι αδύνατο να προβλέψεις...ενδέχεται αυτή η ισορροπία απλά να χαθεί. Και εκεί θα πρέπει να αρχίσεις να κάνεις θυσίες. Και πρέπει να σκεφτείς πολύ προσεκτικά και πολύ έξυπνα τι θα θυσιάσεις, πότε και γιατί, έτσι ώστε στο τέλος να καταφέρεις να πετύχεις το βέλτιστο αποτέλεσμα. Θέλω να πω, δεν θα είναι όλα τόσο ρόδινα όσο τα παρουσιάζουν πάντα όσο είσαι ακόμα στο λύκειο.

Βέβαια δεν χρειάζεται να είναι απαραίτητα ούτε και μίζερα. Αλλά θα πρέπει να βρεις τις δικές σου ισορροπίες γιατί κανένας άλλος δεν θα μπορεί να σε βοηθήσει σε αυτό. Στο λύκειο λίγο πολύ όλοι έχουν κοινά προγράμματα. Στο πανεπιστήμιο δεν ισχύει αυτό. Θα πρέπει να εξερευνήσεις τον εαυτό σου και να δεις τι δουλεύει για εσένα και τι όχι για να μπορείς να ανταπεξέλθεις στις υποχρεώσεις σου, αλλά και να έχεις μια σχετικά καλή ποιότητα ζωής.

View attachment 101642
Καταλαβαίνω πως το λες, κοίτα σίγουρα υπάρχουν και σχολές πολύ απαιτητικές και καμιά φορά οι καθηγητές είναι και αδιάφοροι που θεωρώ ότι είναι βασικός λόγος που κάνουν το διάβασμα τόσο απαιτητικό καθώς δε σε βοηθάνε να κατανοήσεις σωστά την εκάστοτε ύλη. Εμένα προσωπικά μου αρέσει η πληροφορική, πιθανόν θα βάλω ΠΑΠΕΙ πρώτη επιλογή, ξέρω αρκετά για το τμήμα καθώς έχω γνωστούς και θεώρησα ότι είναι ένα τμήμα στα μέτρα μου, ξαναλέω έχοντας μια ίδια από γνωστούς που είναι εκεί. Οπότε διαλέγω κάποια τμήματα εις γνώσιν μου ξέροντας ότι δε θα πελαγωσω και ότι δε θα με αφήσει πίσω το διάβασμα από άλλα πράγματα που σκοπεύω να κάνω, δε λέω ότι είμαι τεμπέλης αλλά δεν είμαι και το άτομο που θα διαβάσει πάρα πολύ κακά τα ψέματα, εσύ μπορεί να είσαι πιο εργατικός, αλλά εγώ επειδή ξέρω τα όρια μου και μέχρι που θα προσπαθήσω ψάχνομαι αρκετά για τη κάθε σχολή ώστε να έχω μια γενική ιδέα. Όσον αφορά τα ωράρια εγώ δε θα έχω και τόσο θέμα θα κάνω εκεί τίποτα βόλτες θα ξαναρχομαι θα ξαναφευγω θα πηγαίνω για καμιά τυρόπιτα, γι'αυτό έχω λύσεις, και για τα χρήματα το ίδιο.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Dreamer_SW

Διάσημο μέλος

Η Dreamer_SW αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Κοινωνικής Εργασίας ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 3,832 μηνύματα.

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,198 μηνύματα.
Πληροφορική στο ΠΑΠΕΙ η Χαροκόπειο, ίσως βάλω και κάποιο άλλο τμήμα του ΠΑΠΕΙ αν δεν περάσω πληροφορική θα δούμε
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:


Καταλαβαίνω πως το λες, κοίτα σίγουρα υπάρχουν και σχολές πολύ απαιτητικές και καμιά φορά οι καθηγητές είναι και αδιάφοροι που θεωρώ ότι είναι βασικός λόγος που κάνουν το διάβασμα τόσο απαιτητικό καθώς δε σε βοηθάνε να κατανοήσεις σωστά την εκάστοτε ύλη.
Στα μικρά εξάμηνα τα μαθήματα, δεν είναι δύσκολα γενικά σε οποιαδήποτε σχολή γιατί είναι εισαγωγικά. Για την ακρίβεια είναι πιο χαλαρά και απο σχολείο σε καθημερινό mood,ενώ δεν συγκρίνεται καν με πανελλήνιες.

Οπότε αυτά στα λεω για να είσαι προσεκτικός πιο πολύ. Μπορεί ναι μεν τα πρώτα έτη ο φόρτος να είναι μικρός αλλά σου πετάνε σταδιακά πληροφορία που στο 3ο και 4ο έτος έρχεται να δέσει. Και είναι ήδη απαιτητικά τα μαθήματα, φαντάσου να χρειάζεται να έχεις και ένα γερό υπόβαθρο σε βασικά μαθήματα. Οι πιο πολλοί κάνουν το λάθος λοιπόν, επειδή δεν φαίνεται πολύ ο φόρτος, να λένε έλα μωρέ θα τα βγάλω...εν τέλει όμως όπως καταλαβαίνεις αυτό το θα...είναι εντελώς στα λόγια :bleh: .
Εμένα προσωπικά μου αρέσει η πληροφορική, πιθανόν θα βάλω ΠΑΠΕΙ πρώτη επιλογή, ξέρω αρκετά για το τμήμα καθώς έχω γνωστούς και θεώρησα ότι είναι ένα τμήμα στα μέτρα μου, ξαναλέω έχοντας μια ίδια από γνωστούς που είναι εκεί. Οπότε διαλέγω κάποια τμήματα εις γνώσιν μου ξέροντας ότι δε θα πελαγωσω και ότι δε θα με αφήσει πίσω το διάβασμα από άλλα πράγματα που σκοπεύω να κάνω, δε λέω ότι είμαι τεμπέλης αλλά δεν είμαι και το άτομο που θα διαβάσει πάρα πολύ κακά τα ψέματα, εσύ μπορεί να είσαι πιο εργατικός, αλλά εγώ επειδή ξέρω τα όρια μου και μέχρι που θα προσπαθήσω ψάχνομαι αρκετά για τη κάθε σχολή ώστε να έχω μια γενική ιδέα.
Το τι θα σε κάνει να πελαγώσεις παίζει λιγάκι. Και το πιο εύκολο μάθημα του κόσμου κατά γενική ομολογία, στα χέρια του κατάλληλου κομπλεξικού, και βάσει των δικών σου ενδιαφερόντων πάντα, μπορεί να γίνει απο τα πιο notoriously hard μαθήματα. Παίρνε γνώμες, αλλά μέχρι να έρθεις σε ουσιαστική επαφή ο ίδιος με κάτι, κράτα μικρό καλάθι για το πόσο εύκολο ή δύσκολο ή ωραίο ή βαρετό κτλπ. είναι.

Αλλά θα είσαι good πιστεύω. Η πληροφορική έχει πολύ adjustable πρόγραμμα απο άποψη δυσκολίας. Σίγουρα απαιτεί κόπο αλλά δεν θα χρειαστεί και να σκιστείς απαραίτητα.
Όσον αφορά τα ωράρια εγώ δε θα έχω και τόσο θέμα θα κάνω εκεί τίποτα βόλτες θα ξαναρχομαι θα ξαναφευγω θα πηγαίνω για καμιά τυρόπιτα, γι'αυτό έχω λύσεις, και για τα χρήματα το ίδιο.
Νταξ,δεν ξέρω ο καθένας τι λύσεις έχει για το κάθε πρόβλημα, εγώ μιλάω γενικά για τις ενδεχόμενες δυσκολίες.
 

Jim175

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Jim175 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών. Έχει γράψει 844 μηνύματα.
Στα μικρά εξάμηνα τα μαθήματα, δεν είναι δύσκολα γενικά σε οποιαδήποτε σχολή γιατί είναι εισαγωγικά. Για την ακρίβεια είναι πιο χαλαρά και απο σχολείο σε καθημερινό mood,ενώ δεν συγκρίνεται καν με πανελλήνιες.

Οπότε αυτά στα λεω για να είσαι προσεκτικός πιο πολύ. Μπορεί ναι μεν τα πρώτα έτη ο φόρτος να είναι μικρός αλλά σου πετάνε σταδιακά πληροφορία που στο 3ο και 4ο έτος έρχεται να δέσει. Και είναι ήδη απαιτητικά τα μαθήματα, φαντάσου να χρειάζεται να έχεις και ένα γερό υπόβαθρο σε βασικά μαθήματα. Οι πιο πολλοί κάνουν το λάθος λοιπόν, επειδή δεν φαίνεται πολύ ο φόρτος, να λένε έλα μωρέ θα τα βγάλω...εν τέλει όμως όπως καταλαβαίνεις αυτό το θα...είναι εντελώς στα λόγια :bleh: .

Το τι θα σε κάνει να πελαγώσεις παίζει λιγάκι. Και το πιο εύκολο μάθημα του κόσμου κατά γενική ομολογία, στα χέρια του κατάλληλου κομπλεξικού, και βάσει των δικών σου ενδιαφερόντων πάντα, μπορεί να γίνει απο τα πιο notoriously hard μαθήματα. Παίρνε γνώμες, αλλά μέχρι να έρθεις σε ουσιαστική επαφή ο ίδιος με κάτι, κράτα μικρό καλάθι για το πόσο εύκολο ή δύσκολο ή ωραίο ή βαρετό κτλπ. είναι.

Αλλά θα είσαι good πιστεύω. Η πληροφορική έχει πολύ adjustable πρόγραμμα απο άποψη δυσκολίας. Σίγουρα απαιτεί κόπο αλλά δεν θα χρειαστεί και να σκιστείς απαραίτητα.

Νταξ,δεν ξέρω ο καθένας τι λύσεις έχει για το κάθε πρόβλημα, εγώ μιλάω γενικά για τις ενδεχόμενες δυσκολίες.
Όντως δεν έχεις άδικο σ'αυτο με τα πρώτα έτη, θα προσπαθήσω ακόμα και αν δεν πηγαίνω κάποιες φορές στα μαθηματα να ρωτάω και να ενημερωνομαι ώστε να μην χάσω τον μπουσουλα όπως λες , ίσως πολλοί να μην κάνουν ούτε αυτό , γενικά όλες οι σχολές θέλουν κάποιο κόπο, και η πληροφορική έχει αλλά όπως είπα κόπο ανεκτό για μένα, γενικά έχω ποιο πολύ την οικονομική λογική και όχι την καθαρά θετική λογική που έχουν αυτοί που κάνουν φυσική χημεία οπότε ίσως παίζει και αυτό ρόλο στην επιλογή σχολής ώστε να διαλέξω κάτι όχι θετικό αλλά πρακτικό ταυτόχρονα.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,198 μηνύματα.
Όντως δεν έχεις άδικο σ'αυτο με τα πρώτα έτη, θα προσπαθήσω ακόμα και αν δεν πηγαίνω κάποιες φορές στα μαθηματα να ρωτάω και να ενημερωνομαι ώστε να μην χάσω τον μπουσουλα όπως λες , ίσως πολλοί να μην κάνουν ούτε αυτό , γενικά όλες οι σχολές θέλουν κάποιο κόπο, και η πληροφορική έχει αλλά όπως είπα κόπο ανεκτό για μένα, γενικά έχω ποιο πολύ την οικονομική λογική και όχι την καθαρά θετική λογική που έχουν αυτοί που κάνουν φυσική χημεία οπότε ίσως παίζει και αυτό ρόλο στην επιλογή σχολής ώστε να διαλέξω κάτι όχι θετικό αλλά πρακτικό ταυτόχρονα.
Καλά θετικό με φυσική δεν χρειάζεται να είναι για να γίνει παλούκι κάτι,trust me. Και η πληροφορική είναι αρκετά κοντά με τον τρόπο σκέψης των μαθηματικών.

Εαν έχεις κόσμο που κρατάει σημειώσεις και είναι πρόθυμοι να σε βοηθήσουν θα σε βοηθήσει πάρα πολύ. Αλλά αυτό πρέπει να το κρίνεις ανάλογα το μάθημα. Σε κάποια ας πούμε μπορείς να μην πατάς καν, ενώ σε άλλα έστω και μια διάλεξη να χάσεις αρκεί για να χάσεις 1 μονάδα στο τέλος.
 

Νομάρχης

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Νομάρχης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 169 μηνύματα.
Εαν έχεις κόσμο που κρατάει σημειώσεις και είναι πρόθυμοι να σε βοηθήσουν θα σε βοηθήσει πάρα πολύ. Αλλά αυτό πρέπει να το κρίνεις ανάλογα το μάθημα. Σε κάποια ας πούμε μπορείς να μην πατάς καν, ενώ σε άλλα έστω και μια διάλεξη να χάσεις αρκεί για να χάσεις 1 μονάδα στο τέλος.
Οφ τόπικ, αλλά τι πρωτόγονες καταστάσεις είναι αυτές (ένας μιλάει, οι υπόλοιποι γράφουν); Η τυπογραφία ξεκίνησε ήδη τον 15ο αιώνα, το διαδίκτυο είναι διαδεδομένο εδώ και 2-3 δεκαετίες. Δεν υπάρχουν συγγράμματα/άλλου είδους υλικό;
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,198 μηνύματα.
Οφ τόπικ, αλλά τι πρωτόγονες καταστάσεις είναι αυτές (ένας μιλάει, οι υπόλοιποι γράφουν); Η τυπογραφία ξεκίνησε ήδη τον 15ο αιώνα, το διαδίκτυο είναι διαδεδομένο εδώ και 2-3 δεκαετίες. Δεν υπάρχουν συγγράμματα/άλλου είδους υλικό;
Εξαρτάται απο την σχολή πάλι και αυτό. Ωστόσο θα συμφωνήσω γενικά.
Ανέκαθεν απεχθανόμουν να κάθομαι να ακούω και να γράφω. Κάποιοι λένε οτι τους βοηθάει να αφομοιώσουν...Δεκτό. Εγώ το έβρισκα ανέκαθεν κουραστικό και επίσης μου αποσπούσε την προσοχή. Γιατί άντε και έγραψες κάτι, εαν δεν προσέχεις στις λεπτομέρειες που επισημαίνει ο άλλος εκείνη την στιγμή,δεν σημαίνει οτι θα το καταλαβαίνεις αργότερα.

Ευτυχώς τα μαθήματα των πρώτων ετών έχουν ένα ακόμα πλεονέκτημα. Επειδή είναι βασικά και εισαγωγικά...υπάρχουν παντού, σε συγγράματα, στο wikipedia,στο youtube,οπουδήποτε.

Διαφορικές εξισώσεις είχα περάσει απλά πηγαίνοντας στις διαλέξεις με έναν καφέ. Δεν σημείωσα ούτε μια φορά. Ομοίως AC ανάλυση κυκλωμάτων η μόνη σημείωση που είχα κάνει ήταν πάνω στο κυπελάκι του καφέ. Και μάλιστα τα πέρασα και τα δύο με άριστα. Οπότε...yup it's totally doable.

Σε ανώτερα εξάμηνα though, υπήρξαν μαθήματα που ο βαθμός πήρε κατρακύλα(5,6) και ο κύριος λόγος ήταν οτι είχα συνηθίσει να μην κρατάω σημειώσεις. Αυτό που άλλαξε ήταν οτι :

α)Δεν γούσταραν να ανεβάζουν σημειώσεις για να σε υποχρεώσουν να πηγαίνεις εκεί και να κρατάς προσωπικές σημειώσεις. Βλέπεις η τυπογραφία μπορεί να ξεκίνησε απο τον 15ο αιώνα μεν, αλλά τα ένστικτα και οι απόψεις ορισμένων έχουν μείνει στην εποχή των σπηλαίων...και ας είναι καθηγητές πανεπιστημίου :P .

β)Δεν γούσταραν να ανεβάζουν εργασίες,projects, για εξάσκηση. Και το πως θα τα πας στην εξεταστική(σε οποιαδήποτε εξέταση βασικά) σχετίζεται όχι τόσο με το τι ξέρεις ή τι καταλαβαίνεις, αλλά πόσο καλά έχεις εξασκηθεί σε συγκεκριμένη ύλη.

Σίγουρα εαν με βάλεις να δώσω παλιότερα μαθήματα δεν θα τα πέρναγα ή θα τα πέρναγα με χαμηλό βαθμό. Όχι επειδή δεν θα τα καταλάβαινα, αλλά επειδή θα είχα ξεχάσει πράγματα και δεν θα είχα εξασκηθεί για να τα λύσω στον χρόνο που θα έπρεπε. Οπότε ναι,είναι σημαντικό πολύ το κομμάτι της εξάσκησης μέσω εργασιών καθόλη την διάρκεια του εξαμήνου που αγνοούν, διότι ξεχνούν οτι στο τέλος εμείς θα πρέπει να εξεταστούμε. Ούτως η άλλως δηλαδή οι περισσότεροι καθηγητές βλέπουν την εξέταση ως κάτι τυπικό/ψυχολογικό και τεχνοκρατικό, που γίνεται για εμάς κυρίως. Δεν τους ενδιαφέρουν ιδιαίτερα.

γ)Ακόμα και αυτοί που ανέβαζαν εργασίες, ήταν τόσο μπουμπουνοκέφαλοι που νόμιζαν οτι ήταν αρκετό να δεις πιθανά θέματα, χωρίς όμως τις λύσεις. Οπότε ήταν δώρον άδωρον κίνηση αφού ότι λάθη έκανες λύνοντας αυτά, θα τα επαναλάμβανες στην εξέταση αφού αφενός δεν τα έλυναν ούτε στο μάθημα και αφετέρου δεν ασχολούνταν καν να απαντήσουν σε ερωτήσεις.

Για να το θέσω πιο λιανά. σε ένα μάθημα στα διαδικτυακά, ο καθηγητής καθόταν και συζήταγε με τον κάθε οτι να'ναι για απορίες πάνω στα ηλεκτρολογικά προβλήματα του σπιτιού του τύπου. Όταν υπήρχε κόσμος που έστελνε email για ερωτήσεις επί των πιθανών θεμάτων που είχαν ανέβει,απλά αγνοούνταν.

δ)Η ύλη είναι αχανής, και το σύγγραμμα απευθύνεται κυρίως σε επαγγελματίες του χώρου, οπότε δουλεύει ως βιβλίο αναφοράς, και σε ερευνητές. Οπότε δεν έχουν διδακτικό χαρακτήρα. Παρουσιάζουν το κάθε θέμα αναλυτικά και εξαντλητικά, καθιστώντας τα επιστημονικά άρτια απο άποψη ανάπτυξης περιεχομένου, μα παιδαγωγικά ακατάλληλα και ανεπαρκή.

ε)Το αντικείμενο εξειδικεύεται αρκετά πέρα απο ένα σημείο, και δεν υπάρχει πλέον διαθέσιμο υλικό στο internet κατάλληλο για μάθηση. Οπότε χρειάζεσαι σημειώσεις(που κάποιοι εξακολουθούν να μην παρέχουν) ή αναγκαστικά το σύγγραμμα, ή επιστημονικά papers. Σε κάθε περίπτωση το επίπεδο της μαθηματικής γνώσης που χρειάζεσαι(ναι παρά την εκπαίδευση που ήδη έχεις πάνω σε αυτά...), και οι ώρες που πρέπει να επενδύσεις για να κατανοήσεις αυτό το υλικό, είναι απλά απαγορευτικό ύπο την πίεση και τον φόρτο που έχει ένα τυπικό εξάμηνο.

Τα πράγματα τα απολαμβάνουμε στην ζωή όταν τα κάνουμε αργά. Δυστυχώς, στα μεγαλύτερα εξάμηνα αυτή η πολυτέλεια δεν υπάρχει λοιπόν. Πρέπει να βγει πολύ ύλη και πολύ σύντομα. Κάτι που καθιστά άχαρη την διαδικασία γιατί δεν έχεις τον χρόνο να κάτσεις να μελετήσεις προσεκτικά ακόμα και το σύγγραμμα να έχεις. Εαν αρχίσεις τις φιλοσοφικές ερωτήσεις επί του κάθε τι(κάτι που απολαμβάνω ιδιαίτερα αλλά το έχω προσωρινά κόψει), δεν θα τελειώσεις ούτε στο 8ο έτος την σχολή με τόσα που πρέπει να κάνεις(εργασίες, lab reports κτλπ.).

So το punchline είναι πως στα πρώτα έτη μπορείς δεν χρειάζονται προσωπικές σημειώσεις, ούτε τρελή ενασχόληση με την επίλυση όλων των εργασιών. Στα μεσαία εξάμηνα μπορεί να δουλέψει αυτό αλλά με σημαντικό αντίκτυπο βαθμολογικά. Και στα μεγάλα εξάμηνα αυτό οδηγεί σε σφοδρή αποτυχία(κοινώς δεν περνάς καν το μάθημα, και όχι λόγω ενός 4.5 ή 4.9 αλλά επειδή δεν καταλαβαίνεις Χριστό).

Υ.Γ. σόρρυ για το μεγάλο κείμενο, αλλά τα λέω για να τα έχουν υπόψιν τους και οι πρωτοετείς και να μην πέσουν στις παγίδες που έπεσα εγώ, περιμένοντας άλλα και συναντώντας άλλα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

alexgiann

Νεοφερμένος

Ο alexgiann αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 11 μηνύματα.
Πληροφορική στο ΠΑΠΕΙ η Χαροκόπειο, ίσως βάλω και κάποιο άλλο τμήμα του ΠΑΠΕΙ αν δεν περάσω πληροφορική θα δούμε
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:


Καταλαβαίνω πως το λες, κοίτα σίγουρα υπάρχουν και σχολές πολύ απαιτητικές και καμιά φορά οι καθηγητές είναι και αδιάφοροι που θεωρώ ότι είναι βασικός λόγος που κάνουν το διάβασμα τόσο απαιτητικό καθώς δε σε βοηθάνε να κατανοήσεις σωστά την εκάστοτε ύλη. Εμένα προσωπικά μου αρέσει η πληροφορική, πιθανόν θα βάλω ΠΑΠΕΙ πρώτη επιλογή, ξέρω αρκετά για το τμήμα καθώς έχω γνωστούς και θεώρησα ότι είναι ένα τμήμα στα μέτρα μου, ξαναλέω έχοντας μια ίδια από γνωστούς που είναι εκεί. Οπότε διαλέγω κάποια τμήματα εις γνώσιν μου ξέροντας ότι δε θα πελαγωσω και ότι δε θα με αφήσει πίσω το διάβασμα από άλλα πράγματα που σκοπεύω να κάνω, δε λέω ότι είμαι τεμπέλης αλλά δεν είμαι και το άτομο που θα διαβάσει πάρα πολύ κακά τα ψέματα, εσύ μπορεί να είσαι πιο εργατικός, αλλά εγώ επειδή ξέρω τα όρια μου και μέχρι που θα προσπαθήσω ψάχνομαι αρκετά για τη κάθε σχολή ώστε να έχω μια γενική ιδέα. Όσον αφορά τα ωράρια εγώ δε θα έχω και τόσο θέμα θα κάνω εκεί τίποτα βόλτες θα ξαναρχομαι θα ξαναφευγω θα πηγαίνω για καμιά τυρόπιτα, γι'αυτό έχω λύσεις, και για τα χρήματα το ίδιο.
Να ξέρεις πως αν έχεις έστω κάποια μόρια για μετεγγραφή (τσεκαρε τα οικονομικά κριτήρια), μπορείς, αν δεν περάσεις ΠΑΠΕΙ ή Χαροκόπειο (που δεν θα σου πρότεινα να το βάλεις προσωπικά), να πας επαρχεία και να κάνεις αίτηση για μετεγγραφή στο ΕΚΠΑ ή στο ΟΠΑ που είναι λίγο καλύτερα, και τις τελευταίες 2 χρονιές οι μισές τους θέσεις για μετεγγραφή ήταν ακάλυπτες διότι εφαρμόστηκε το [βάση της σχολής]-2750. Το ίδιο θα γίνει και φέτος εκτός και αν κάνουν καμία ακραία αλλαγή στο ΦΕΚ φέτος. Δηλαδή αν γράψεις την βάση του ΕΚΠΑ πχ -2750 (θα είναι γύρω στα 14500 ή λιγότερο) έχεις πάρει την μετεγγραφή 99%. Στο λέω γιατί εγώ φέτος που θα δώσω έχω σκοπό να κάνω ακριβώς αυτό και έχω ψαχτει πάρα πολύ στο θέμα.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top