Λίγα λόγια για τους Μηχανολόγους Μηχανικούς

BaSO4

Δραστήριο μέλος

Η BaSO4 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών ΑΠΘ. Έχει γράψει 633 μηνύματα.
Γεια σας! Είμαι θετική κατεύθυνση και τα δυο τελευταία χρόνια, που ασχολούμαι πιο σοβαρά με την είσοδο μου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, δεν έχω σχεδόν καμία ιδέα για το ποιο επάγγελμα να ακολουθήσω, πόσο μάλλον για το ποια σχολή να επιλέξω. Μαλιστα, το γεγονός ότι ακόμη δεν έχω κατασταλάξει ενω, παράλληλα, πλησιάζει η συμπλήρωση του μηχανογραφικού μού δημιουργει τον φόβο μήπως, την τελευταία στιγμή, επιλέξω ασυνείδητα μια σχολή που δε θα μου ταιριάζει. Για να μη μακρηγορώ, προς το παρόν κανω μια γρήγορη έρευνα για οσο το δυνατον περισσότερες σχολές του 2ου πεδίου και τώρα ψάχνω για τους Μηχανολόγους Μηχανικούς, οπότε οποιαδήποτε πληροφορία (για Θεσσαλονίκη) θα ηταν ιδιαίτερα χρήσιμη. Ευχαριστω εκ των προτέρων! :yes:
 
Τελευταία επεξεργασία:

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 9,388 μηνύματα.
η σχολη με τα ματια των κοριτσιων.
καλη σχολη αλλα εμεις ως κοριτσια θα παμε στους μηχανικους παραγωγης λενε.

 

BaSO4

Δραστήριο μέλος

Η BaSO4 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών ΑΠΘ. Έχει γράψει 633 μηνύματα.
Η συγκεκριμένη σχολή του ΑΠΘ διαφέρει αρκετά από την αντίστοιχη του ΕΜΠ; Γιατί μαλλον δε θα μπορεσω να πάω σε αυτη της Αθήνας ή κάποιας άλλης πόλης εκτός της Θεσσαλονίκης.
 

Unboxholics

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Unboxholics αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών ΑΠΘ και μας γράφει απο Βέροια (Ημαθία). Έχει γράψει 880 μηνύματα.
Και γω δεν εχω κατασταλαξει ακομη...Σκεφτομαι τους ηλεκτρολογους και τους μηχανολογους. Οποτε ναι θα ηθελα και γω αποψεις απο ατομα που σπουδαζουν στα τμηματα αυτα.
 

Ryuzaki

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Lost in Infinity αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών ΑΠΘ (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,877 μηνύματα.
Όποια και να πιάσεις είναι μεγάλη επιτυχία, αλλά εάν έχεις την πολυτέλεια να διαλέξεις, διάλεξε ΕΜΠ.
 

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 9,388 μηνύματα.
Η συγκεκριμένη σχολή του ΑΠΘ διαφέρει αρκετά από την αντίστοιχη του ΕΜΠ; Γιατί μαλλον δε θα μπορεσω να πάω σε αυτη της Αθήνας ή κάποιας άλλης πόλης εκτός της Θεσσαλονίκης.
τα ιδια πραματα ειναι, κατσε στο ΑΠΘ
 

BaSO4

Δραστήριο μέλος

Η BaSO4 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών ΑΠΘ. Έχει γράψει 633 μηνύματα.
Επίσης, φαίνεται ότι είναι απαιτητική σχολή, αλλά η πίεση και το διάβασμα είναι περισσότερα από ότι στις πανελλήνιες;
 

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 9,388 μηνύματα.
Επίσης, φαίνεται ότι είναι απαιτητική σχολή, αλλά η πίεση και το διάβασμα είναι περισσότερα από ότι στις πανελλήνιες;
Οι πολιτικοι , οι μηχανολογοι και οι ηλεκτρολογοι ειναι οι δυσκολοτεροι μετα την σεμφε.
πολλα ζορια εχει ...αλλα οχι δεν δεν εχει την πιεση των πανελληνιων ...γιατι υπαρχει αυριο.
Δεν θελει την ακριβεια των πανελληνιων και αν δεν γραψεις ,νο προβλεμ υπαρχει και ο σεμπτεμβης και πολλοι σεπτεμβρηδες.
αγαπη για τα μαθηματικα και την φυσικη να εχεις και ολα καλα θα πανε
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,062 μηνύματα.
Επίσης, φαίνεται ότι είναι απαιτητική σχολή, αλλά η πίεση και το διάβασμα είναι περισσότερα από ότι στις πανελλήνιες;
Και ναι και όχι για διαφορετικούς λόγους. Το σίγουρο είναι ότι εάν θες βαθμούς ή
σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και να περάσεις απλώς, θα πρέπει να φας πάρα πολλά σαββατόβραδα διαβάζοντας, και όχι παρταροντας.

Οπότε ναι μεν δεν έχεις την πίεση του να περάσεις σε σχολή , αλλά έχεις το βάρος της συχνής ενασχόλησης με 6 μαθήματα που μπορεί να έχουν 10πλασια και σημαντικά δυσκολότερη ύλη από τις πανελλήνιες. Βοηθήματα εννοείται ότι δεν υπάρχουν και σαφώς τα πιθανά θέματα σου είναι αγνωστα(αγνοώντας τις παρατάξεις) μέχρι την ημέρα της εξετασης.Συν τον παράγοντα ενός πιθανού σαδιστή καθηγητή που απλά προσπαθεί να κάνει την ζωή όλων μίζερη για να ασχοληθούν μόνο με το δικό του μάθημα(λίγες περιπτώσεις αλλά υπαρκτές δυστυχώς).

Και αυτό είναι ένα πρόβλημα διότι ακόμα και τα μαθηματικά και την φυσική να ξέρεις πολύ καλά, δεν σημαίνει ότι δεν θα είναι τεράστιος πονοκέφαλος να διαβάζεις το υλικό, το οποίο στην μηχανική έχει εξαιρετική πολυπλοκότητα ακόμα και εάν τα μαθηματικά είναι απλά. Οπότε παίρνει χρόνο και θέλει θυσίες η σχολή. Διότι προφανώς σε αντίθεση με άλλες ούτε να παπαγαλησεις μπορείς λίγες μέρες πριν την εξέταση, ούτε να διαβάσεις τελευταία στιγμή μισό τόνο τίγκα σε μαθηματικά και φυσική(εκτός εάν σκοπεύεις να καεις τελείως και να πάθεις ζημιά ή απλά να κοπείς).

Στο τέλος βέβαια εννοείται πως αξίζει τον κόπο αλλά ναι έχει δουλειά γιατί είναι 5 χρόνια που θα είσαι σε αυτό το λούκι με εργασίες, προτζεκτς, εργαστήρια και αναφορές + την διπλωματική που έχει τρομερή δουλειά εάν κάνεις κάτι αξιόλογο και σοβαρό + την πρακτική που είναι φουλ απαραίτητη για να έχεις δουλειά αύριο μεθαύριο και για την οποία η σχολή δεν θα σε προετοιμάσει καθώς θα σου μάθει τα στοιχειώδη των στοιχειωδών μόνο. Οπότε πρέπει να κάνεις άλλο τόσο διάβασμα και ψάξιμο μόνος σου.

Το συμπέρασμα είναι ότι οι απαιτήσεις και οι υποχρεώσεις στην σχολή είναι διαφορετικές και αυξημένες. Θα σου πρότεινα λοιπόν να δεις πολύ προσεκτικά τι γουστάρεις τρέλα και να το προτιμήσεις, ειδάλλως θα είναι μαρτυρική η όλη εμπειρία.

Το καλό σε σχέση με τις πανελλήνιες είναι ότι μέσα σε αυτά τα χρόνια ωριμάζεις και δεν έχεις ακριβώς τις ίδιες ανησυχίες και ευαισθησίες που είχες στο λύκειο, επομένως βιώνεις λιγότερο έντονα αρκετές δυσκολίες από το 2ο-3ο έτος.
 
Τελευταία επεξεργασία:

BaSO4

Δραστήριο μέλος

Η BaSO4 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών ΑΠΘ. Έχει γράψει 633 μηνύματα.
Και ναι και όχι για διαφορετικούς λόγους. Το σίγουρο είναι ότι εάν θες βαθμούς ή
σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και να περάσεις απλώς, θα πρέπει να φας πάρα πολλά σαββατόβραδα διαβάζοντας, και όχι παρταροντας.

Οπότε ναι μεν δεν έχεις την πίεση του να περάσεις σε σχολή , αλλά έχεις το βάρος της συχνής ενασχόλησης με 6 μαθήματα που μπορεί να έχουν 10πλασια και σημαντικά δυσκολότερη ύλη από τις πανελλήνιες. Βοηθήματα εννοείται ότι δεν υπάρχουν και σαφώς τα πιθανά θέματα σου είναι αγνωστα(αγνοώντας τις παρατάξεις) μέχρι την ημέρα της εξετασης.Συν τον παράγοντα ενός πιθανού σαδιστή καθηγητή που απλά προσπαθεί να κάνει την ζωή όλων μίζερη για να ασχοληθούν μόνο με το δικό του μάθημα(λίγες περιπτώσεις αλλά υπαρκτές δυστυχώς).

Και αυτό είναι ένα πρόβλημα διότι ακόμα και τα μαθηματικά και την φυσική να ξέρεις πολύ καλά, δεν σημαίνει ότι δεν θα είναι τεράστιος πονοκέφαλος να διαβάζεις το υλικό, το οποίο στην μηχανική έχει εξαιρετική πολυπλοκότητα ακόμα και εάν τα μαθηματικά είναι απλά. Οπότε παίρνει χρόνο και θέλει θυσίες η σχολή. Διότι προφανώς σε αντίθεση με άλλες ούτε να παπαγαλησεις μπορείς λίγες μέρες πριν την εξέταση, ούτε να διαβάσεις τελευταία στιγμή μισό τόνο τίγκα σε μαθηματικά και φυσική(εκτός εάν σκοπεύεις να καεις τελείως και να πάθεις ζημιά ή απλά να κοπείς).

Στο τέλος βέβαια εννοείται πως αξίζει τον κόπο αλλά ναι έχει δουλειά γιατί είναι 5 χρόνια που θα είσαι σε αυτό το λούκι με εργασίες, προτζεκτς, εργαστήρια και αναφορές + την διπλωματική που έχει τρομερή δουλειά εάν κάνεις κάτι αξιόλογο και σοβαρό + την πρακτική που είναι φουλ απαραίτητη για να έχεις δουλειά αύριο μεθαύριο και για την οποία η σχολή δεν θα σε προετοιμάσει καθώς θα σου μάθει τα στοιχειώδη των στοιχειωδών μόνο. Οπότε πρέπει να κάνεις άλλο τόσο διάβασμα και ψάξιμο μόνος σου.

Το συμπέρασμα είναι ότι οι απαιτήσεις και οι υποχρεώσεις στην σχολή είναι διαφορετικές και αυξημένες. Θα σου πρότεινα λοιπόν να δεις πολύ προσεκτικά τι γουστάρεις τρέλα και να το προτιμήσεις, ειδάλλως θα είναι μαρτυρική η όλη εμπειρία.

Το καλό σε σχέση με τις πανελλήνιες είναι ότι μέσα σε αυτά τα χρόνια ωριμάζεις και δεν έχεις ακριβώς τις ίδιες ανησυχίες και ευαισθησίες που είχες στο λύκειο, επομένως βιώνεις λιγότερο έντονα αρκετές δυσκολίες από το 2ο-3ο έτος.
Το συστηματικό και μεθοδικό διάβασμα καθόλη τη διάρκεια των 5 ετών είναι αρκετό για έναν ικανοποιητικό βαθμό δηλαδή;
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,062 μηνύματα.
Το συστηματικό και μεθοδικό διάβασμα καθόλη τη διάρκεια των 5 ετών είναι αρκετό για έναν ικανοποιητικό βαθμό δηλαδή;
Ναι, γενικά η μηχανική χρειάζεται πειθαρχία, σκληρή δουλειά και συνέπεια. Εάν κάποιος τα έχει αυτά σε συνδυασμό με άλλα skills(οικονομικών, μανατζεριστικα και μάρκετινγκ) ακόμα και χωρίς να είναι ιδιαίτερα ευφυής μπορεί να πάει αρκετά ψηλά και να έχει αρκετό impact.

Χωρίς να σημαίνει φυσικά ότι όση περισσότερο ευφυία έχεις(και την αυξάνεις μέσω της ενασχόλησης) πάει απάτη. Το κομμάτι του σχεδιασμού είναι αρκετά απαιτητικό και πολύ όμορφο για όποιον τυχόν ασχοληθεί γιατί είναι τόσο επιστήμη όσο και τέχνη ταυτόχρονα. Με την έννοια ότι εάν απελευθερώνεις την φαντασία και την περιεργεια σου βρίσκεις πολύ ενδιαφέρουσες λυσεις, όχι ότι χρειάζεται να είσαι καμιά ταλένταρα ζωγραφικής :hehe: . Κάθε τι που μπορείς να σκεφτείς μπορεί να μην κάνει για μια εφαρμογή αλλά μπορεί να είναι εξαιρετικό για κάτι άλλο. Λόγου χάρη αντί να βάλεις ένα πηνιο κάπου να βάλεις 2 παράλληλα. Ο μαθηματικός θα τα αντικαταστήσει με ένα ισοδύναμο και δεν θα καταλάβει ποιο ήταν το νόημα. Αλλά για τον μηχανικό αυτό μπορεί να αντιμετωπίζει διάφορα προβλήματα κατά την κατασκευή και λειτουργία τα οποία ξέρει ότι υπάρχουν στα πραγματικά στοιχεία αλλά όχι στα ιδανικά μοντέλα που χρησιμοποιεί ο μαθηματικός κατά την ανάλυση.

Εάν τα έχεις αυτά τα χαρίσματα ή μπορείς να τα αναπτύξεις τότε κανείς παπάδες. Και ακούγεται απλό αλλά δεν είναι. Θα βρεις πολύ κόσμο καλό στα μαθηματικά, την φυσική και πολλά άλλα πεδία αλλά εν τέλει όλα αυτά είναι λεπτομέρειες στον κόσμο της μηχανικής γιατί θεωρούνται απλά η βάση. Είναι αυτονόητο δηλαδή ότι τα κατέχεις. Το ερώτημα είναι εάν μπορείς να πας στο επόμενο επίπεδο που σημαίνει να έχεις πρακτική αντίληψη, να έχεις συνέπεια και αξιοπιστία και φυσικά να παρέχεις ρεαλιστικές και οικονομικές λύσεις που θα έχουν την απαραίτητη επίδοση βάσει προδιαγραφών, σε προβλήματα που σου θέτουν.

Οποτε η συστηματικότητα και η μεθοδικότητα είναι στην καρδιά της μηχανικής και εάν τα καλλιεργήσεις στην σχολή θα τα πας περίφημα ακαδημαϊκά όπως και επαγγελματικά.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Unboxholics

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Unboxholics αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών ΑΠΘ και μας γράφει απο Βέροια (Ημαθία). Έχει γράψει 880 μηνύματα.
Και ναι και όχι για διαφορετικούς λόγους. Το σίγουρο είναι ότι εάν θες βαθμούς ή
σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και να περάσεις απλώς, θα πρέπει να φας πάρα πολλά σαββατόβραδα διαβάζοντας, και όχι παρταροντας.

Οπότε ναι μεν δεν έχεις την πίεση του να περάσεις σε σχολή , αλλά έχεις το βάρος της συχνής ενασχόλησης με 6 μαθήματα που μπορεί να έχουν 10πλασια και σημαντικά δυσκολότερη ύλη από τις πανελλήνιες. Βοηθήματα εννοείται ότι δεν υπάρχουν και σαφώς τα πιθανά θέματα σου είναι αγνωστα(αγνοώντας τις παρατάξεις) μέχρι την ημέρα της εξετασης.Συν τον παράγοντα ενός πιθανού σαδιστή καθηγητή που απλά προσπαθεί να κάνει την ζωή όλων μίζερη για να ασχοληθούν μόνο με το δικό του μάθημα(λίγες περιπτώσεις αλλά υπαρκτές δυστυχώς).

Και αυτό είναι ένα πρόβλημα διότι ακόμα και τα μαθηματικά και την φυσική να ξέρεις πολύ καλά, δεν σημαίνει ότι δεν θα είναι τεράστιος πονοκέφαλος να διαβάζεις το υλικό, το οποίο στην μηχανική έχει εξαιρετική πολυπλοκότητα ακόμα και εάν τα μαθηματικά είναι απλά. Οπότε παίρνει χρόνο και θέλει θυσίες η σχολή. Διότι προφανώς σε αντίθεση με άλλες ούτε να παπαγαλησεις μπορείς λίγες μέρες πριν την εξέταση, ούτε να διαβάσεις τελευταία στιγμή μισό τόνο τίγκα σε μαθηματικά και φυσική(εκτός εάν σκοπεύεις να καεις τελείως και να πάθεις ζημιά ή απλά να κοπείς).

Στο τέλος βέβαια εννοείται πως αξίζει τον κόπο αλλά ναι έχει δουλειά γιατί είναι 5 χρόνια που θα είσαι σε αυτό το λούκι με εργασίες, προτζεκτς, εργαστήρια και αναφορές + την διπλωματική που έχει τρομερή δουλειά εάν κάνεις κάτι αξιόλογο και σοβαρό + την πρακτική που είναι φουλ απαραίτητη για να έχεις δουλειά αύριο μεθαύριο και για την οποία η σχολή δεν θα σε προετοιμάσει καθώς θα σου μάθει τα στοιχειώδη των στοιχειωδών μόνο. Οπότε πρέπει να κάνεις άλλο τόσο διάβασμα και ψάξιμο μόνος σου.

Το συμπέρασμα είναι ότι οι απαιτήσεις και οι υποχρεώσεις στην σχολή είναι διαφορετικές και αυξημένες. Θα σου πρότεινα λοιπόν να δεις πολύ προσεκτικά τι γουστάρεις τρέλα και να το προτιμήσεις, ειδάλλως θα είναι μαρτυρική η όλη εμπειρία.

Το καλό σε σχέση με τις πανελλήνιες είναι ότι μέσα σε αυτά τα χρόνια ωριμάζεις και δεν έχεις ακριβώς τις ίδιες ανησυχίες και ευαισθησίες που είχες στο λύκειο, επομένως βιώνεις λιγότερο έντονα αρκετές δυσκολίες από το 2ο-3ο έτος.
Οι προοπτικες εργασιας στην ελλαδα πως είναι? Καθως εχω ακουσει καποιους να λενε πως λογω την έλλειψης βιομηχανιων οι μηχανολογοι βρίσκουν πιο δυσκολα δουλειά στην Ελλάδα σε σχέση με τους ηλεκτρολόγους.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,062 μηνύματα.
Οι προοπτικες εργασιας στην ελλαδα πως είναι? Καθως εχω ακουσει καποιους να λενε πως λογω την έλλειψης βιομηχανιων οι μηχανολογοι βρίσκουν πιο δυσκολα δουλειά στην Ελλάδα σε σχέση με τους ηλεκτρολόγους.
Θα σου μιλήσω ειλικρινά. Η αλήθεια είναι ότι λόγω της φύσης της ηλεκτρονικής σαν αντικείμενο, στους ηλεκτρολόγους έχεις ένα περιθώριο να δουλέψεις σε υψηλού επιπέδου πράγματα εάν το θες.Από μικροεπεξεργαστές και πομποδέκτες για τηλεπικοινωνίες,ραντάρ,δορυφόρους μέχρι ότι άλλο φαντάζεσαι όπως κεραίες για αμάξια και κινητά ή ιατρικά διαγνωστικά μηχανήματα τύπου MRI κτλπ.

Φυσικά εννοείται ότι θα έχεις ρίξει πολύ δουλειά κατά την διάρκεια των σπουδών σου και θα γουστάρεις τρέλα. Διαφορετικά τα πράγματα είναι άσχημα και εδώ. Έχεις βέβαια κάποιες άλλες επιλογές. Αρκετοί που δεν τους αρέσει το hardware εν τέλει καταλήγουν να κάνουν software που έχει τρομερή ζήτηση ακόμα και στην χώρα μας.

Στους μηχανολόγους υψηλού επιπέδου πράγματα όπως λόγου χάρη ένα αεροπλάνο δεν παίζουν και τόσο για ευνόητους λόγους. Ωστόσο και αυτοί λίγο μπλέκονται με ηλεκτρικούς κινητήρες και ενεργειακά θέματα τα οποία θα έλεγα ότι έχουν ψωμί. Αυτά θα είναι καλύτερα να στα πει ένας μηχανολόγος. Η συμβουλή μου είναι ότι εάν πράγματι αρέσει σε κάποιον η μηχανολογία, καλά θα κάνει να μην φοβηθεί και να την κυνηγήσει. Πάντα θα υπάρχουν θεωρώ ευκαιρίες για καλούς μηχανικούς διότι είναι ένα πρακτικό επάγγελμα που εξελίσσει τεχνολογικά την κοινωνία.
 

BaSO4

Δραστήριο μέλος

Η BaSO4 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών ΑΠΘ. Έχει γράψει 633 μηνύματα.
Πώς μπορώ εν τέλει να καταλάβω αν αυτή η σχολή είναι η καταλληλότερη; Αρκεί μόνο, δηλαδή, το να μου αρέσουν η φυσική και τα μαθηματικά; Αισθάνομαι οτι ειναι καπως παράδοξο το να επιλέξω οποιαδηποτε σχολή χωρις καποια βιωματική εμπειρία…
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,062 μηνύματα.
Πώς μπορώ εν τέλει να καταλάβω αν αυτή η σχολή είναι η καταλληλότερη; Αρκεί μόνο, δηλαδή, το να μου αρέσουν η φυσική και τα μαθηματικά; Αισθάνομαι οτι ειναι καπως παράδοξο το να επιλέξω οποιαδηποτε σχολή χωρις καποια βιωματική εμπειρία…
Η αλήθεια είναι ότι στα 17 με 18 η πλειοψηφία δεν θα επιλέξει την βέλτιστη σχολή για τα γούστα του. Όχι επειδή είναι χαζή ούτε επειδή δεν είναι σοφή. Αλλά επειδή το σύστημα εκεί καταλήγει τον περισσότερο κόσμο. Αυτό στο λέω για να ξεαγχωθεις με την έννοια ότι ο περισσοτερος κόσμος εν τέλει δεν επιλέγει πότε ακριβώς το τέλειο. Όπως βλέπεις όμως αρκετοί εξελίσσονται μια χαρά γιατί οδηγούνται και σε νέα μονοπάτια που δεν είχαν υπολογίσει και αρκετές φορές είναι πολύ καλύτερα από ότι φαντάζονταν.

Το ότι σου αρέσουν τα μαθηματικά και η φυσική λοιπόν είναι μια καλή αρχή για να ξέρεις ότι κανείς για επαγγέλματα μηχανικού. Με τα δεδομένα της Ελλάδας τώρα καλείσαι να επιλέξεις ειδικότητα. Το οποίο είναι απαράδεκτο γιατί δεν έχεις επαφή με καμιά στο λύκειο.

Πρέπει λοιπόν να ψάξεις τους κύριους τομείς κάθε σχολής και να δεις αυτοί μακροπρόθεσμα που θα μπορούσαν να οδηγήσουν.

Για να σου δώσω ένα απλό παράδειγμα. Στους ηλεκτρολόγους κάποιος μπορεί να ασχοληθεί με ηλεκτρικούς κινητήρες και (λέμε τώρα) να σχεδιάζουν αύριο μεθαύριο για την Tesla. Κάποιος άλλος μπορείς να ασχοληθεί με ραδιοηλεκτρονικα και να δουλεύει πάνω σε έναν επιταχυντή σωματιδίων ή σε ένα ραδιοτηλεσκόπιο ή ένα σύστημα ραντάρ. Πρέπει λοιπόν αυτά να τα ψάξεις λίγο, σαν τομείς σε πρώτη φάση γενικά και σε δεύτερη φάση σε τι πράγματα εμπλέκονται οι τομείς αυτοί και εάν σε ενδιαφέρουν αυτά τα πράγματα.
 

BaSO4

Δραστήριο μέλος

Η BaSO4 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών ΑΠΘ. Έχει γράψει 633 μηνύματα.
Επίσης, μπορούν ουσιαστικά να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν οτιδήποτε φανταστούν, έχοντας τελικά περισσότερη «ελευθερία» από τους ημμυ; Και αν ναι, μπορούν να ασχοληθούν με τη ρομποτική και το hardware τόσο καλά όσο και οι ημμυ;
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,062 μηνύματα.
Επίσης, μπορούν ουσιαστικά να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν οτιδήποτε φανταστούν, έχοντας τελικά περισσότερη «ελευθερία» από τους ημμυ; Και αν ναι, μπορούν να ασχοληθούν με τη ρομποτική και το hardware τόσο καλά όσο και οι ημμυ;
To ημμυ θεωρώ οτι έχει πολύ μεγαλύτερη ελευθερία ως προς το τι μπορεί να ασχοληθεί κάποιος, αλλά είναι αθέατο στον κόσμο που δεν γνωρίζει και δεν πάει ο νους. Αντίθετα των μηχανολόγων το αντικείμενο είναι κάπως πιο εύπεπτο και πιο κοντά στην κοινή εμπειρία.

Πάρε παράδειγμα ένα απλό τσιπ μικροεπεξεργαστή. Χωράμε δισεκατομμύρια τρανζίστορ(σκέψου τα σαν διακόπτες) μέσα τους τα οποία έχουν μέγεθος πλέον μικρότερο απο 5 νανόμετρα. Η περιπλοκότητα για κάτι τέτοιο είναι τεράστια τόσο σχεδιαστικά όσο και κατασκευαστικά. Για να αντιληφθείς σε τι βαθμό, πάρε παράδειγμα αυτό το βίντεο που δείχνει τι συμβαίνει μέσα σε ένα μηχάνημα ακραίας υπεριώδους λιθογραφίας(η μέθοδος μέσω της οποίας κατασκευάζονται τα τρανζίστορ σε τόσο μικρά μεγέθη) :


Υπάρχουν άπειρα πράγματα που μπορείς να κάνεις στο ημμυ και μπορώ να σου πω μερικά. Αρκεί να ξέρω τι σε ενδιαφέρει πάνω κάτω. Ας πούμε σε ένα ρομπότ μιας που το ανέφερες, ένας ημμυ μπορεί να δουλέψει εαν έχει την κατάλληλη ειδίκευση πάνω στους οπτικούς αισθητήρες του και μάλιστα θα χρειαστεί να αποκτήσει και βασικές μηχανολογικές γνώσεις στην ειδίκευση πάνω σε αυτό.

Διότι μην το βλέπεις απλό αυτό το πράγμα, δεν μπορεί να το πιάσει και να το κάνει ο οποιοσδήποτε, ειδικά όταν η εφαρμογή σου έχει συγκεκριμένες προδιαγραφές(στρατιωτικά ρομπότ ή ιατρικά ρομπότ). Τούτο το βίντεο της Analog Devices δείχνει περιεκτικά όλες τις περιοχές που βρίσκουν εφαρμογή όσα σχεδιάζει ένας ηλεκτρονικός και ηλεκτρολόγος μηχανικός :

 
Τελευταία επεξεργασία:

BaSO4

Δραστήριο μέλος

Η BaSO4 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών ΑΠΘ. Έχει γράψει 633 μηνύματα.
Βασικά, αυτό που -λανθασμένα ίσως- με ανησυχεί, αν επιλέξω τους ημμυ, είναι το ότι θα έχει πολλή θεωρία για τον ηλεκτρομαγνητισμό και γενικά για την ηλεκτρική ενέργεια. Αυτό το κεφάλαιο, για παράδειγμα, είναι ένα από τα λιγότερο αγαπημένα μου (αν όχι το λιγότερο αγαπημένο) στη φυσική, ενώ μ’αρέσουν περισσότερο οι ταλαντώσεις και το στερεό. Λογικά, όμως, η φυσική του λυκείου διαφέρει αρκετά από του πανεπιστημίου…
 
Τελευταία επεξεργασία:

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,062 μηνύματα.
Βασικά, αυτό που -λανθασμένα ίσως- με ανησυχεί, αν επιλέξω τους ημμυ, είναι το ότι θα έχει πολλή θεωρία για τον ηλεκτρομαγνητισμό και γενικά για την ηλεκτρική ενέργεια… Αυτό το κεφάλαιο, για παράδειγμα, ήταν ένα από τα λιγότερο αγαπημένα μου (αν όχι το λιγότερο αγαπημένο) στη φυσική, ενώ μ’αρέσουν περισσότερο οι ταλαντώσεις και το στερεό. Λογικά, όμως, η φυσική του λυκείου διαφέρει αρκετά από του πανεπιστημίου…
Μπορεί να γίνει και το αγαπημένο σου,ποτέ δεν ξέρεις.
Not gonna lie, θα πρέπει να στίψεις το μυαλό σου αρκετά. Ωστόσο στο λύκειο δεν είχατε κάνει και τίποτα ενδιαφέρον, παρά μόνο κυκλώματα με αντιστάσεις και τον νόμο του Faraday. Προφανώς υπάρχουν πολλά περισσότερα απο αυτό...δραματικά πολλά περισσότερα απο αυτό. Αλλά τι να πρωτοπρολάβουν να σας κάνουν;

Οι ταλαντώσεις πάντως δεν είναι κάτι που αφορούν μόνο την μηχανική. Ταλαντώσεις μπορείς να έχεις γενικότερα, ακόμα και στον ηλεκτρισμό. Ένα κύκλωμα με έναν πυκνωτή(δύο αγώγιμες πλάκες σε μικρή απόσταση μεταξύ τους), και ένα πηνίο(φαντάσου το σαν αγώγιμο ελατήριο) για παράδειγμα είναι ένας ταλαντωτής.

Σκέψου τώρα τον πυκνωτή σαν ένα ελατήριο, και το πηνίο σαν μια μάζα.
Όπως το ελατήριο αντιστέκεται στο να μεταβληθεί το μήκος του, το οποίο ποσοτικοποιείται μέσω της σταθεράς του k, έτσι και ο πυκνωτής αντιστέκεται στην μεταβολή της τάσης στα άκρα του. Το μέγεθος που ποσοτικοποιεί και εκφράζει την ιδιότητα του πυκνωτή να αντιστέκεται στις μεταβολές της τάσης στα άκρα του είναι 1/C όπου C η χωρητικότητα του.

Επίσης ξέρεις οτι η μάζα οτι είναι ένα μέγεθος που σχετίζεται με το πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να μεταβάλλεις την ταχύτητα ενός σώματος(F = mα, όσο μεγαλύτερη η μάζα, τόσο μεγαλύτερη πρέπει να είναι η δύναμη για να επιτευχθεί μια ορισμένη επιτάχυνση).Έτσι λοιπόν όπως ένα σώμα έχει την ιδιότητα της μάζας που εκφράζει την αντίσταση στην μεταβολή της ταχύτητας του, έτσι και το πηνίο είναι ένα στοιχείο που έχει αυτεπαγωγή L, και εκφράζει την αντίσταση στην μεταβολή του ρεύματος που το διαρρέει. Όπως όλα τα σώματα έχουν μάζα έτσι και όλα τα ηλεκτρικά στοιχεία έχουν αυτεπαγωγή(και χωρητικότητα). Απλά σε ένα πηνίο αυτή είναι μεγάλη. Ενώ σε έναν ηλεκτρικό αντιστάτη είναι μικρή, οπότε δεν την λαμβάνατε υπόψιν.

Εαν κάνεις την αντιστοιχεία λοιπόν :
Μάζα : m -> Πηνίο : L
ελατήριο : k -> Πυκνωτής : 1/C

και σκεφτείς οτι η ιδιοσυχνότητα σε ένα μηχανικό σύστημα ελατηρίου-μάζας είναι :
f = sqrt(k/m)

Έτσι και στο ηλεκτρικό κύκλωμα θα έχεις ιδιοσυχνότητα συστήματος εαν αντικαταστήσεις k->1/C και m->L :
f = sqrt(1/LC)

Τι σημαίνει αυτό ; Σημαίνει οτι εαν αυτό το κύκλωμα δεχόταν μια τάση v στα άκρα του της μορφής :
v(t) = Αcos(ωοt+φ) , θα είχες συντονισμό! Μην σε μπερδεύει καθόλου οτι δεν έχεις σταθερή τάση, είναι μια τάση που μεταβάλλεται αρμονικά με τον χρόνο όπως και η θέση σε μια ταλάντωση μεταβάλλεται αρμονικά με τον χρόνο. Γιατί να δεχόταν τέτοια τάση το κύκλωμα ; Απο το ηλεκτρομαγνητικό κύμα που προσπίπτει πάνω στην κεραία του ραδιοφώνου. Ένα ηλεκτρομαγνητικό κύμα δεν είναι τίποτα άλλο απο μια ταλάντωση ενός ηλεκτρικού πεδίου στον χώρο η οποία διαδίδεται μέσα σε αυτόν(και ενός μαγνητικού κάθετα στο ηλεκτρικό, αλλά αγνόησε το προς το παρών). Πάνω στην κεραία όμως είναι απλά μια ταλάντωση

Έτσι λειτουργεί και το ραδιόφωνο. Μεταβάλλοντας την χωρητικότητα του κυκλώματος μέσω ενός χειριστηρίου, αλλάζεις την συχνότητα συντονισμού του κυκλώματος. Έτσι σήματα άλλων σταθμών σε διαφορετικές συχνότητες δεν δίνουν την μέγιστη τάση στο δέκτη(θυμήσου την καμπύλη πλάτους-συχνότητας και που παρουσίαζε μέγιστο,που στην περίπτωση μας αναφερόμαστε σε πλάτος τάσης), σε αντίθεση με τον σταθμό που έχει συχνότητα f = sqrt(1/LC) ο οποίος έχει ίδια συχνότητα με την ιδιοσυχνότητα του κυκλώματος.

Δεν περιμένω να καταλάβεις τα πάντα απο αυτά, αλλά αυτό που προσπαθώ να σου περάσω είναι οτι δεν είναι τόσο βαρετό κεφάλαιο όσο το έχουν κάνει να φαίνεται. Και σαφώς υπάρχουν τρομερά παραπάνω στην όλη υπόθεση απο όσα σου λέω. Μόνο και μόνο η σχεδίαση της κεραίας είναι μια επιστήμη απο μόνη της. Η σχεδίαση του κυκλώματος που θα επιλέγει την κατάλληλη συχνότητα είναι επίσης μια επιστήμη απο μόνη της. Διότι το οτι έχουμε συντονισμό σε συγκεκριμένη συχνότητα, δεν σημαίνει οτι δεν τσιμπάς έστω και λίγο τους άλλους σταθμούς μιας που αυτός ο συντονισμός δεν είναι μια τέλεια καμπύλη μηδενικού φάρδους.Θα ήταν εαν δεν είχες καθόλου απώλειες στα υλικά, αλλά έλα που στην φύση τίποτα δεν είναι απαλλαγμένο απο απώλειες. Εκτός εαν ψύξεις τα ηλεκτρονικά του ενισχυτή στον δέκτη σχεδόν στο απόλυτο μηδέν, όπως κάνουν στους δέκτες των ραδιοτηλεσκοπίων στην αστρονομία, το οποίο μειώνει σημαντικά τον θόρυβο. Το ποσοστό της ενέργειας λοιπόν των σημάτων των άλλων σταθμών που καταφέρνουν να περάσουν στον δέκτη, σου βάζουν θόρυβο στο τελικό σήμα(ενέργεια που δεν αντιστοιχεί σε πληροφορία),και τον δυσκολεύουν να ξεχωρίσει το πραγματικό σήμα ενδιαφέροντος.

Προφανώς υπάρχει και μεγάλη σύνδεση σε βασικό επίπεδο γνώσεων φυσικής ανάμεσα στον μηχανολόγο και τον ηλεκτρολόγο.
 
Τελευταία επεξεργασία:

BaSO4

Δραστήριο μέλος

Η BaSO4 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών ΑΠΘ. Έχει γράψει 633 μηνύματα.
Ωραία, τώρα νιωθω ότι μπαίνω σε μεγαλύτερο δίλημμα :stunned:
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top