Ισοτιμία ΑΕΙ και ΤΕΙ: Τι ισχύει για τους παλαιότερους πτυχιούχους;

Status
Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.

Lita Athens

Δραστήριο μέλος

Η Lita Athens αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 541 μηνύματα.
Προφανώς και η αντιμετώπισή μου στα παιδιά με μαθησιακές διαταραχές δεν προήλθε λόγω των σπουδών μου. Ετυχε να έχω συμμαθητές και φίλους με δυσλεξία, που ήταν πολύ έξυπνα και ταλαντούχα παιδιά. Γι'αυτό και πιστεύω πως θα έπρεπε να δίνονται περισσότερες ευκαιρίες σε αυτά τα παιδιά. Οι σπουδές μου στις ανθρωπιστικές επιστήμες, όμως, με βοήθησαν στο να δω το θέμα πιο επιστημονικά, να δω την εξήγηση του φαινομένου, τις αιτίες του και τη λύση ή τουλάχιστον τον τρόπο με τον οποίο ένας φιλόλογος εκπαιδευτικός μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες να αναπτύξουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες. Π.χ. είναι πολύ διαφορετικός ο τρόπος με τον οποίο θα διορθώσει ο καθηγητής μια έκθεση ιδεών παιδιού με δυσλεξία από την έκθεση κάποιου μαθητή που δεν έχει δυσκολίες στο λόγο.

Νομίζω πως δεν υπάρχει κάτι στο οποίο διαφωνούμε τελικά!! Και οι δυο θέλουμε το πτυχίο να έχει αξία και, φυσικά, την ανάλογη ανταπόκριση στην αγορά εργασίας.

Οσο για το σχόλιό σου για την αντιμετώπιση των Ελλήνων στο εξωτερικό, δεν μπορώ και πάλι να εκφράσω προσωπική εμπειρία, καθώς έχω επισκεφθεί το εξωτερικό μόνο ως τουρίστρια και όχι για σπουδές ή δουλεία. Επειδή, όμως, γνωρίζω πολλά άτομα που έχουν ζήσει και ζουν έξω, πιστεύω πως είναι εν τέλει θέμα προσωπικού χαρακτήρα το αν κάποιος θα κοινωνικοποιηθεί εύκολα σε ενα ξένο περιβάλλον. Ξερω ανθρώπους που το έκαναν πολυ γρήγορα αυτό, ακόμη και άτομα που μετά από λίγο καιρό παντρεύθηκαν με ντόπιο και άλλους που ακόμη και μετά από πολλά χρόνια ζωής έξω δεν έχουν κάνει παρέες με τους ντόπιους, αλλά συναναστρέφονται μόνο τους Ελληνες που τυχαίνει να βρίσκονται στην ίδια πόλη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

eugenia92

Νεοφερμένος

Η eugenia92 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 16 μηνύματα.
Παιδιά έχει πόση ώρα που διαβάζω τις απόψεις σας επί του θέματος και θα ήθελα να σχολιάσω πως η όλη φασαρία γίνεται για τη σύγκριση ειδικοτήτων που προσφέρονται και από ΑΕΙ και από ΤΕΙ. Με αυτές που δεν υπάρχουν στα ΑΕΙ τι γίνεται?...'Εδωσα πανελλήνιες φέτος με ενδιαφέρον προς τις οικονομικές σχολές, και έψαξα τα μαθήματα που θα παρακολουθούσα σε κάθε σχολή και τι επαγγελματικές προοπτικές έχω. 'Εβγαλα έναν βαθμό με τον οποίον μπορούσα να περάσω σχεδόν σε οποιαδήποτε οικονομική σχολή,αλλά προτίμησα ένα ΤΕΙ της Θεσ/νίκης και δεν υπάρχει αντίστοιχο ΑΕΙ. Δηλαδή θα προτιμήσουν έναν οικονομολόγο από ΑΕΙ για να εργαστεί σε μία θέση πάνω στην οποία εγώ θα γνωρίζω περισσότερα?...Αυτό που θέλω να πω είναι πως δεν πρέπει να μπαίνει μία γενική σύγκριση, διότι σε κάποιους τομείς υπερτερούν τα ΑΕΙ και σε κάποιους τα ΤΕΙ. Και κυρίαρχο ρόλο για τον ποιόν θα προτιμήσουν σε μία εργασία παίζει το πόσο αποδοτικός είναι κάποιος και όχι τόσο ο τίτλος που έχει στα χέρια του. Γιατί ας μην ξεχνάμε το γεγονός ότι υπάρχουν πολλά άτομα που τελείωσαν κάποιο ιδιωτικό εκπαιδευτήριο (2ετούς φοίτησης) και κατέχουν πολύ υψηλές θέσεις. Και πλέον στην εποχή που ζούμε σε πολλά επαγγέλματα χρειάζονται και επιπλέον γνώσεις (ξένων γλωσσών και Η/Υ), πλέον ισχύει το όσο ζει κανείς μαθαίνει διότι οι απαιτήσεις από την αγορά εργασίας αυξάνονται και μαζί τους μεγαλώνει και ο ανταγωνισμός.και σίγουρα είτε έχεις τελειώσει ΑΕΙ είτε ΤΕΙ δεν μπορείς να "αυτοαποκαλείσαι" επιστήμονας. 'Ενα πτυχίο μόνο δεν αρκεί και σίγουρα χρειάζονται πολλά χρόνια προσπάθειας και εμπειρίας για να το πεις αυτό,που δε θα το πεις,αλλά θα το αποδείξεις. Και το κυριότερο δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα απ'το να υπάρχουν αλλαζόνες και υπερόπτες οι οποίοι θεωρούν τους εαυτούς τους ανώτερους, κάποια άτομα μπορεί να μην καταφέραν την εισαγωγή τους σε ανώτερη σχολή για διάφορους λόγους και όχι μόνο λόγω τεμπελιάς.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
Koπέλα μου, έλα να τελειώσεις πρώτα μια σοβαρή επιστήμη Πανεπιστημίου με αρκετή αφηρημένη και συνδιαστική σκέψη, με μαθήματα μεταπτυχιακού επιπέδου που να μην έχουν ελληνόγλωσση βιβλιογραφία (ως βοηθήματα), με τρομερές απαιτήσεις εκ μέρους των διδασκόντων οι οποίοι να αλλάζουν την διδακτέα ύλη και να την κάνουν απροσδιόριστα δύσκολη και απαιτητική για όσους τους "κόβει" (και οι άλλοι απλά να μην τελειώσουν ποτέ), να διαβάζεις για άριστα και να κόβεσαι ή στην καλύτερη να παίρνεις ένα 5, σε κάθε εξεταστική να κατεβαίνεις με στομάχι πρησμένο από το άγχος λόγω αβεβαιότητας του αποτελέσματος ασχέτως της κούρασης ένα εξάμηνο,...κτλ και μετά μας λες ότι με πτυχίο Πανεπιστημίου δεν θεωρείσαι επιστήμονας. Με τόση κούραση εδώ και 5 χρόνια σπουδών, με τόσα ξενύχτια για ατελείωτο διάβασμα, με τόσο άγχος σε κάθε εξεταστική, μόνιμα στην υπερένταση,... δεν θα ανεχτώ από κανέναν άσχετο (αλλά και κατ' επίφασιν σχετικό) να μου πει ότι δεν είμαι επιστήμονας. Το πτυχίο μου ανήκει, οι γνώσεις μου ανήκουν, έμαθα μια επιστήμη (αλλά και μαθαίνω ακόμη) με το δικό μου σπαθί. Όλα μόνος μου τα πέρασα...και όχι να μην είμαι και επιστήμονας. Έλεος. Αν ήταν έτσι, τα πτυχία Πανεπιστημίου θα μοιράζονταν μαζί με συσκευασίες δώρου. Η κουτσή Μαρία πέρασε σε κάποιο Πανεπιστήμιο, σύμφωνα με τον TheoP, αλλά η κουτσή Μαρία δεν θα μπορέσει να πάρει το πτυχίο ποτέ. Αν ήταν τόσο εύκολο το πτυχίο Πανεπιστημίου, η γιαγιά μου θα είναι 10 πτυχία. Καλύτερα, όταν μιλάτε για Πανεπιστήμιο, να πλένετε το στόμα σας. Μην τα ισοπεδώνουμε όλα...Κρίμα και άδικο είναι, για όσους γίνονται λουρί 4+ χρόνια σπουδών και θυσίας.

Ξέρω καλά πως δουλεύει το Πανεπιστήμιο και από την μέσα και από την απέξω. Τόσα χρόνια έχω βιώσει διάφορες καταστάσεις και μου φαίνεται γελοίο πως γίνεται άτομα χωρίς Πανεπιστημιακή εμπειρία να έχουν άποψη "τεκμηριωμένη"...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Να αναφέρω και κάτι ακόμα που θεωρώ σημαντικό. Σε γενικές γραμμές κάποιοι Έλληνες που φεύγουν από την Ελλάδα και πηγαίνουν σε πιο ανεπτυγμένες χώρες, εάν μπορώ να το θέσω έτσι, νομίζουν ότι κάτι τρέχει. Δυστυχώς δεν είναι έτσι, έξω είναι πολύ δύσκολα, υπάρχει ρατσισμός (με ευγένεια μεν αλλά υπάρχει), μας θεωρούν κατώτερους (τουλάχιστον σέβονται τον αρχαίο πολιτισμό μας), ενώ γενικά είναι δύσκολα, φαγητό, κλίμα κλπ. Αποτελεί όμως μια καλή ευκαιρία για να δει κάποιος, ζητήματα κοινωνικά από άλλη οπτική να αποκτήσει μια εμπειρία.

Έπειτα στο εξωτερικό σπανίως θα δείς 18χρονα να σπουδάζουν, γιατί δεν υπάρχει η ωριμότητα για να επιλέξεις με τι θες να ασχοληθείς επαγγελματικά για όλη σου την ζωή. Ωστόσο έχουν την δυνατότητα να εργαστούν σε αρκετούς τομείς ώστε να αποφασίσουν τελικά τι θέλουν να σπουδάσουν.

Όσο για το ότι στην Ελλάδα σπουδάζει και η κουτσή Μαρία - ακόμα και ως πτυχιούχος Κουτσή Μαρία θα παραμείνει...

Στο Λονδίνο το άτομο που δίνω αναφορά σχετικά με την εργασία μου είναι διδάκτωρ Κοινωνικής Εργασίας 35 χρονών και υπάρχουν άλλοι εργαζόμενοι κοινωνικοί φροντιστές θα μπορούσα να το μεταφράσω, όπου είναι και 60 χρονών και έχουν higher national diploma, 2ετη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση, σε αυτούς δεν δίνω αναφορά, συνεργάζομαι όμως και τους σέβομαι απεριόριστα, γιατί κάποιοι είναι καλύτεροι από πτυχιούχους, μεταπτυχιακούς ή διδακτορικούς κοινωνικούς λειτουργούς.

Επειδή πήγα και εγώ στην Αγγλία και έκανα μεταπτυχιακό και δεν τα είδα έτσι τα πράγματα.

Οι 'Αγγλοι δεν σπουδάζουν γιατί πολύ απλά δεν θέλουν. Αραδιάζουν παιδιά από τα 18 τους, ανύπαντροι, γιατί έχουν πολύ ισχυρό κοινωνικό κράτος και τους πληρώνει αδρά. Στο μεταπτυχιακό μου αλλά και σε ΟΛΟ το LSE δεν νομίζω ότι είδα παραπάνω από 10 Άγγλους σύνολο. Δεν ενδιαφέρονται για την ανώτερη μόρφωση, είναι τόσο απλό.

Ο λόγος που πρέπει να σέβεσαι αυτούς τους 60άρηδες είναι η εμπειρία τους αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να συγκρίνεις τη μόρφωσή τους με έναν διδακτορικό. Δεν γίνεται να κάνεις ένα διδακτορικό αν δεν το θέλεις, αν δεν προσπαθήσεις πάρα πολύ!Είναι full time job και επειδή το ζω, κανείς δεν μπορεί να μου πει το αντίθετο. Οι γνώσεις που παίρνει ένας διδακτορικός, δεν μπορεί να τις έχει ένας με 2 χρόνια φοίτηση. Και όταν θα γίνει και ο καθηγητής σου 60άρης, δεν θα πιάνεται, απλά!!

nPb συμφωνώ απολύτως όμως!!!!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

eugenia92

Νεοφερμένος

Η eugenia92 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 16 μηνύματα.
Koπέλα μου, έλα να τελειώσεις πρώτα μια σοβαρή επιστήμη Πανεπιστημίου με αρκετή αφηρημένη και συνδιαστική σκέψη, με μαθήματα μεταπτυχιακού επιπέδου που να μην έχουν ελληνόγλωσση βιβλιογραφία (ως βοηθήματα), με τρομερές απαιτήσεις εκ μέρους των διδασκόντων οι οποίοι να αλλάζουν την διδακτέα ύλη και να την κάνουν απροσδιόριστα δύσκολη και απαιτητική για όσους τους "κόβει" (και οι άλλοι απλά να μην τελειώσουν ποτέ), να διαβάζεις για άριστα και να κόβεσαι ή στην καλύτερη να παίρνεις ένα 5, σε κάθε εξεταστική να κατεβαίνεις με στομάχι πρησμένο από το άγχος λόγω αβεβαιότητας του αποτελέσματος ασχέτως της κούρασης ένα εξάμηνο,...κτλ και μετά μας λες ότι με πτυχίο Πανεπιστημίου δεν θεωρείσαι επιστήμονας. Με τόση κούραση εδώ και 5 χρόνια σπουδών, με τόσα ξενύχτια για ατελείωτο διάβασμα, με τόσο άγχος σε κάθε εξεταστική, μόνιμα στην υπερένταση,... δεν θα ανεχτώ από κανέναν άσχετο (αλλά και κατ' επίφασιν σχετικό) να μου πει ότι δεν είμαι επιστήμονας. Το πτυχίο μου ανήκει, οι γνώσεις μου ανήκουν, έμαθα μια επιστήμη (αλλά και μαθαίνω ακόμη) με το δικό μου σπαθί. Όλα μόνος μου τα πέρασα...και όχι να μην είμαι και επιστήμονας. Έλεος. Αν ήταν έτσι, τα πτυχία Πανεπιστημίου θα μοιράζονταν μαζί με συσκευασίες δώρου. Η κουτσή Μαρία πέρασε σε κάποιο Πανεπιστήμιο, σύμφωνα με τον TheoP, αλλά η κουτσή Μαρία δεν θα μπορέσει να πάρει το πτυχίο ποτέ. Αν ήταν τόσο εύκολο το πτυχίο Πανεπιστημίου, η γιαγιά μου θα είναι 10 πτυχία. Καλύτερα, όταν μιλάτε για Πανεπιστήμιο, να πλένετε το στόμα σας. Μην τα ισοπεδώνουμε όλα...Κρίμα και άδικο είναι, για όσους γίνονται λουρί 4+ χρόνια σπουδών και θυσίας.

Ξέρω καλά πως δουλεύει το Πανεπιστήμιο και από την μέσα και από την απέξω. Τόσα χρόνια έχω βιώσει διάφορες καταστάσεις και μου φαίνεται γελοίο πως γίνεται άτομα χωρίς Πανεπιστημιακή εμπειρία να έχουν άποψη "τεκμηριωμένη"...

Δε σου είπα πως περιφρονώ τα πανεπιστήμια, αλλά δε γίνεται ο καθένας που βγαίνει από εκεί μέσα να λέει τον εαυτό του επιστήμονα...Ίσως η δική σου η επιστήμη να είναι όντως επιστήμη (και μία από τις αγαπημένες μου) αλλά και πάλι εξαρτάται από το τι είδους γνώσεις θα έχεις...και σίγουρα δε συγκρίνεται με κάποιον που έχει κάνει ένα σωρό επιπλέον πράγματα...και εκτός αυτού μη λέμε και ό,τι θέλουμε δεν είναι όλες οι ειδικότητες των ΑΕΙ επιστημονικές ώστε ο καθένας που τελειώνει ΑΕΙ να λέει πως είναι επιστήμονας...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

TheoP

Νεοφερμένος

Ο TheoP αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 29 μηνύματα.
Παιδιά ψυχραιμία!!!!
Μην παίρνετε προσωπικά αυτά που αναφέρονται...δεν γνωριζόμαστε προσωπικά για να ξέρει ο καθένας τι τραβάει ο άλλος για να σπουδάσει.

Το γεγονός ότι ένα παιδί σκοτώνεται στο διάβασμα για να μπορέσει να σπουδάσει κάτι που αγαπάει και να το ασκήσει βέβαια, ενώ δέχεται πολλές φορές αρνητικά σχόλια του τύπου: α δεν θα βρεις δουλειά...α γιατί έβγαλες 18.500 και πήγες φυσικοθεραπεία στο τει...α α α α...είναι πολύ σημαντικό.

Ωστόσο δυστυχώς δεν είναι ΟΛΟΙ οι φοτητές/τριες άξιοι λόγου ή παραδείγματα προς μίμηση. nPB επειδή εσύ είσαι αξιόλογος και άριστος δεν σημαίνει ότι όλοι οι φοιτητές του μαθηματικού της πάτρας είναι το ίδιο. Δεν είναι μόνο το πτυχίο σου που θα σε κάνει επιστήμονα, γιατί το ίδιο πτυχίο το έχουν πολλά άτομα, επιστήμονα σε κάνει το γεγονός ότι μελετάς, ξεσκίζεσαι, ενημερώνεσαι κλπ. κλπ.

Revekka συμφωνώ μαζί σου...ότι έχουν οι άγγλοι παιδιά από τα 18 τους (και από τα 16 θα πρόσθετα) και δεν τους ενδαφέρει ιδιαίτερα η ακαδημαϊκή γνώση. Ωστόσο εγώ έχω αρκετούς συμφοιτητές βρετανούς (γενικά) που είναι και μεγάλοι με ενήλικα παιδιά και αποφάσισαν στα 45 - 50 να κάνουν το μεταπτυχιακό. Συγκεκριμένα ηλικιακά είμαι ο μικρότερος στο συγκεκριμένο μεταπτυχιακό που κάνω στο uni of east london. Έτσι και αλλιώς ο επόπτης μου που ανέφερα και παραπάνω είναι εξαιρετικός, αλλά δεν μπορώ να μην σέβομαι τους άλλους επειδή είμαι πτυχιούχος και μεταπτυχιακός.

Φιλικά
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Revekka συμφωνώ μαζί σου...ότι έχουν οι άγγλοι παιδιά από τα 18 τους (και από τα 16 θα πρόσθετα) και δεν τους ενδαφέρει ιδιαίτερα η ακαδημαϊκή γνώση. Ωστόσο εγώ έχω αρκετούς συμφοιτητές βρετανούς (γενικά) που είναι και μεγάλοι με ενήλικα παιδιά και αποφάσισαν στα 45 - 50 να κάνουν το μεταπτυχιακό. Συγκεκριμένα ηλικιακά είμαι ο μικρότερος στο συγκεκριμένο μεταπτυχιακό που κάνω στο uni of east london. Έτσι και αλλιώς ο επόπτης μου που ανέφερα και παραπάνω είναι εξαιρετικός, αλλά δεν μπορώ να μην σέβομαι τους άλλους επειδή είμαι πτυχιούχος και μεταπτυχιακός.

Φιλικά

Ο σεβασμός δεν έχει να κάνει σαφώς με τα πτυχία! Δεν τίθεται θέμα σε αυτό. Απλά εγώ έκανα τη σύγκριση σε θέμα γνώσης και μόνο! :)

Στα 40-50 το μεταπτυχιακό το κάνεις απλά για να παραμείνεις μέσα στα πράγματα και ίσως να διαφυλάξεις τη θέση σου στην αγορά εργασίας, όταν έρχονται νεότεροι άνθρωποι με πολλά περισσότερα πτυχία να σε "απειλήσουν". Δεν μπορείς να πάρεις γνώση στα 50 σου είναι πλέον θέμα ικανότητας του εγκεφάλου να μην μπορεί να απορροφήσει γνώση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

TheoP

Νεοφερμένος

Ο TheoP αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 29 μηνύματα.
Ακριβώς έτσι είναι. Βέβαια δεν ξέρω εάν θα συμφωνήσεις αλλά στην ΜΒ δεν μπαίνουν στη διαδικασία για περαιτέρω ακαδημαϊκές σπουδές γιατί βρίσκουν κατευθείαν εργασία (βέβαια στο δικό μου επάγγελμα απατείται ο κάθε επαγγελματίας να παίρνει ανά τακτά χρονικά διστήματα credits από πανεπιστημιακά σεμινάρια στην ΜΒ). Από την άλλη στην Ελλάδα το μεταπτυχιακό γίνεται συνήθως (βεβαίως για την εξειδίκευση), αλλά γιατί δεν βρίσκεις δουλειά...οπότε δεν υπάρχει παραγωγή επιστημόνων - ερευνητών - εξειδικευμένων επαγγελματιών...αντίθετα ανέργων!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Είναι η αλήθεια ότι στην Αγγλία έχουν μεγαλύτερη ευκολία να βρουν δουλειά αν και αντιμετωπίζουν άλλου είδους πρόκληση, καθώς ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των εργαζομένων δεν είναι Άγγλοι! Αντιμετωπίζουν λοιπόν, πολλούς ξένους πτυχιούχους που μπαίνουν στην αγορά εργασίας.

Επιστήμονες και ερευνητές θα γίνουν μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό των πτυχιούχων. Το πρόβλημα είναι για τους εξειδικευμένους επαγγελματίες, αυτός είναι ο μεγαλύτερος αριθμός!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Lita Athens

Δραστήριο μέλος

Η Lita Athens αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 541 μηνύματα.
nPb, συμφωνώ απολύτως μαζί σου! Πραγματικά, βαρέθηκα να ισοπεδώνονται τα πάντα! Ο κόπος που κάνει κάποιος για να μπει, αλλά και να βγει από ένα καλό πανεπιστημιακό τμήμα, το διάβασμα, το άγχος... Ολα αυτά προφανώς και έχουν αξία! Προφανώς και δίνουν στον απόφοιτο ενός καλού ΑΕΙ την ιδιότητα του επιστήμονα, την οποία αυτός / αυτή οφείλει να αξιοποιήσει και να εξελίσσει συνεχώς μέσω της δια βίου ενημέρωσης για τον κλάδο του, για τις νέες έρευνες που γίνονται, για νέα πορίσματα, ανακαλύψεις κλπ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nikosb

Νεοφερμένος

Ο nikosb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 64 μηνύματα.
[.....]
Όταν κάποιος μπαινει ξερω εγω σε ενα forum και λεει "Θελω να μου προτίνεται ένα καλό ΑΕΙ για να σπουδασω, ΥΓ μου αρεσουν οι υπολογιστες"
Δύο πραγματα ειναι σιγουρο πως θα συμβουν στο εν λογω θρεντ
1) Καποιοι θα σπευσουν να πουν "φιλε ΗΜΜυ" με τα χιλια, η καλυτερη σχολη στην Ελλάδα" σε μια προσπαθεια να υπεραστιστουν την επιλογή τους, ετσι ωστε να μην νιώθουν τυψεις που καναν βλακεια και δεν πήγαν σε μια σχολή που πραγματικά τους αρεσε.
2)Καποιος ΤΕΙΤΖΗΣ θα πει με ειρωνικο υφος
"Γιατί κυριε Αινσταιν θελετε μόνο ΑΕΙ? Τα ΤΕΙ δε σας κανουν???Η ιδιοφυια σας δεν χωραει στα ΤΕΙ?"

Τοτε ο συγγραφεας του θρεντ θα προσπαθησει να απολογηθει σε στυλ
"Δεν υποτιμω τα ΤΕΙ, αλλά μου αρέσει περισσοτερο το αντικειμενο που πραγματευονται τα ταδε ΑΕΙ""


΅ΛΟΙΠΟΝ ΟΧΙ ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ

ΝΑΙ ΡΕ ΤΕΙΤΖΗ ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ
!Και όχι για να κανω τη μαμα και τη θεια μαριγω υπερηφανη, αλλα γιατι το γουσταρω και για
τι μπορω!

Γιατι πρεπει να απολογουμε στον καθε ΤΕΙΤΖΗ που θελω να εντρυφήσω σε μια επιστημη ακόμα και αντιμετωπίσω δυσκολίες, ακόμα και αν δεν πληρωνομαι καλα, ακομα και αν δεν βγω εξω για καφε, ακομα και αν φαω τα νιάτα μου στα θρανία, ακομα και αν δε βρω δουλεια..?????

Πάρτε τα δικαιώματα μας τειτζηδες, παρτε τα λεφτα μας παρτε τα όλα...Αλλα να πλενετε το στομα μας πριν μιλησετε για πανεπιστήμια....

[....]
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
nPB επειδή εσύ είσαι αξιόλογος και άριστος δεν σημαίνει ότι όλοι οι φοιτητές του μαθηματικού της πάτρας είναι το ίδιο. Δεν είναι μόνο το πτυχίο σου που θα σε κάνει επιστήμονα, γιατί το ίδιο πτυχίο το έχουν πολλά άτομα, επιστήμονα σε κάνει το γεγονός ότι μελετάς, ξεσκίζεσαι, ενημερώνεσαι κλπ. κλπ.

Σε ευχαριστώ για το σχόλιο, αλλά έναν αγώνα κάνω σύμφωνα με τις δυνάμεις μου. Δεν προσπαθώ να χτίσω καριέρα Poincare ή Cauchy. Μια συνέπεια δείχνω και προσπαθώ εφόσον μου δόθηκε η δυνατότητα να έχω πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, να ωφεληθώ από αυτήν με το παραπάνω για προσωπική παιδεία. Τίποτα παραπάνω. Ούτε βοήθεια είχα, ούτε τίποτα εν διάρκεια σπουδών...σαν κάτι άλλες "ύπουλες" περιπτώσεις, υπομένοντας όλες τις παθογένειες που υπομένει ένας μέσος φοιτητής του Ελληνικού Πανεπιστημίου, ένας φοιτητής χωρίς "πλάτες" και "βύσμα-κονέ". Αν μου έκοβε περισσότερο ίσως είχα και πολύ καλύτερες επιδόσεις (δηλ., άνηκα στο 0.5% των αρίστων φοιτητών). Αλλά και έτσι, δεν πιστεύω να πάω χαμένος. Εξάλλου το 70% έχει εγκαταλείψει την σχολή για λόγους βαρεμάρας και ανικανότητας να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του προγράμματος. Το 30% χαροπαλεύει να πάρει ένα πτυχίο και από αυτό ένα 10% είναι συνεπές στις υποχρεώσεις του. Μην ξεχνάμε ότι πολλοί νυν φοιτητές δεν έχτισαν υπόβαθρο τρόπου σωστής μελέτης των μαθηματικών, του προγραμματισμού ή της φυσικής οπότε και δυσκολεύονται γι' αυτό και οι σπουδές θεωρούνται μαρτύριο γι' αυτούς. Ζορίζονται. Εισήχθησαν από σπόντα για να μην περάσουν σε ΤΕΙ ή βρεθούν απέξω. Είναι οι φοιτητές σκονάκια, αντιγραφές και το αποτέλεσμα τα εξεταζόμενα θέματα να γίνονται όλο και δυσκολότερα σε κάθε εξεταστική μπας και εκλείψει το φαινόμενο των αντιγραφών. Συνεπώς αδικούνται και οι μελετηροί λόγω τρομερής δυσκολίας. Δηλ., το διάβασμα δεν βοηθάει...

Μην κατηγορείται μετά τους κακούς δασκάλους μαθηματικών στα σχολεία. Οι φοιτητές των σκονακίων και της παπαγαλίας ήταν. Το κακό έγινε.

Επίσης όσοι σπουδάζουν είτε μαθηματικό, είτε ιατρική,..είτε τει δεν σημαίνει ότι θα είναι καταξιωμένοι στην επιστήμη τους. Αυτό είναι όντως θέμα προσωπικό. Εξαρτάται από την όρεξη του υποψηφίου αλλά και τον τρόπο με τον οποίο θα μπορέσει τις x γνώσεις που "εμπέδωσε" (υποτίθεται) να τις κάνει 10x στην αγορά εργασίας ακόμη και σε μορφή ετεροαπασχόλησης. Εργατικότητα και θέληση να υπάρχει.

Επίσης δεν είναι όλες οι επιστήμες εξίσου σοβαρές, δηλ., από θέμα κούρασης, γνώσεων, διαχρονικότητας,...κτλ. Υπάρχουν 15-20 σοβαρές επιστήμες (και πολλές λέω) και τα υπόλοιπα είναι παραμάγαζα-εφαρμογές για να διοριστούν επίκουροι και αναπληρωτές καθηγητές φαντάσματα τρώγοντας πακέτα "ερευνητικών" προγραμμάτων αφήνοντας στον αέρα εργασιακά δικαιώματα και στηρίζοντας την Ελληνική επαρχία (ΤΕΙ Κωλοπετινίτσας, Παράρτημα Πανεπιστημίου Τάδε, Τμήμα Ζαμπονοκοφτικής Πανεπιστημίου Δείνα χωρίς νόημα επιστημονικής ύπαρξης). Όλο επιστήμες ξεκάρφωτες είτε σε ΤΕΙ είτε σε ΑΕΙ και όλο ψάξιμο για ανύπαρκτα εργασιακά δικαιώματα «κλέβοντας» από άλλες επιστήμες σε μια αποβιομηχανοποιημένη και φτωχή Ελλάδα. Οι εφαρμογές-παραμάγαζα επιστήμες, θα μπορούσαν να ανήκουν ως τομείς σε υπάρχοντα σοβαρά Πανεπιστημιακά Τμήματα προσφέροντας σαφή επιστημονική, ακαδημαϊκή, επαγγελματική και ερευνητική υπόσταση στο υπάρχον Τμήμα. Οι διασπάσεις μιας βασικής επιστήμης σε υποκλάδους υποκλάδων με μορφή αυτοτελούς νέου Τμήματος ή και Πανεπιστημίου δεν βοηθάει στην ήδη υπάρχουσα ακαδημαϊκή μόρφωση.

Ο nikosb πιο πάνω τα λέει όπως πρέπει να ακουστούν επιτέλους καμιά φορά σε αυτήν την χώρα. Άλλο ΤΕΙ άλλο ΑΕΙ. Το εύρος και η φιλοσοφία της παρεχόμενης γνώσης είναι πολύ διαφορετικά. Δεν μπορεί να απαιτούν από την μια οι πτυχιούχοι Οικονομικού κλάδου των ΤΕΙ να είναι ισότιμοι επιστήμονες και σε εξετάσεις μεταπτυχιακών προγραμμάτων Οικονομικών, να βλέπουν στατιστική συμπερασματολογία που είναι το Α και το Ω σε ποσοστικές εκτιμήσεις στα Οικονομικά και να το βάζουν στα πόδια. Να μην καταλαβαίνουν με βασικά μαθηματικά πως θα λυθεί μια άσκηση με ασυμπτωτικό διάστημα εμπιστοσύνης ή με ΑΟΕΔ εκτιμητή τα οποία δεν έχουν διδαχτεί ποτέ τους (σε αντίθεση με πτυχιούχο Οικονομικού κλάδου των ΑΕΙ). Να τους φαίνονται κινέζικα αλλά να έχουν αξιώσεις ισάξιας μεταχείρησης. Έλεος...:mad:

Πρέπει επιτέλους να υπάρχει βράβευση και διαχωρισμός του αριστούχου από τον μέτριο. Όχι όλοι στην ίδια κλίμακα. Δεν μπορεί ο άλλος Οικονομικού κλάδου των ΤΕΙ με μια επιφανειακή γνώση στην μικροοικονομία να απαιτεί ίδιες αξιώσεις με ένα απόφοιτο του ΠαΠεί που έχει διδαχτεί υπεραρκετή μικροοικονομία. Είναι κρίμα και άδικο. Μην τραβάμε όλους προς τα κάτω. Η ανώτατη παιδεία, έχει διαβαθμίσεις. Σε άλλη ανήκουν τα ΑΕΙ και σε άλλη τα ΤΕΙ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

TheoP

Νεοφερμένος

Ο TheoP αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 29 μηνύματα.
Σε πολλά από αυτά που αναφέρεις έχεις δίκιο. Δυστυχώς δεν μπορώ να εκφέρω τεκμηριωμένη και βιωμένη άποψη διότι δεν γνωρίζω τι συμβαίνει στις θετικές και οικονομικές επιστήμες εκ των έσω! Αυτό που μπορώ να πω με σιγουριά είναι πως και στα πανεπιστήμια και στα τει υπάρχουν εξαιρετικά τμήματα που αναμφίβολλα είναι επιστήμες και υπάρχουν άλλα τόσα που δεν ξέρω τι είναι. Δεν νομίζω ότι είναι τυχαίο που η βάση της φυσιοθεραπείας στην αθήνα ήταν 18.500, ενώ υπάρχουν πανεπιστημιακά τμήματα που δεν είναι....και η φυσιοθεραπεία, χωρίς να είμαι φυσιοθεραπευτής μπορώ να πω 1000% πως ειναι επιστήμη!

Επίσης θα ήθελα πολύ να σου πω να μην αγχώνεσαι, ο κόπος σου δεν θα πάει χαμένος, θα απογοητευτείς δεν τίθεται θέμα, αλλά οι περισσότεροι απογοητευμένοι είμαστε! Είμαι σε μία περίοδο της ζωής μου και εγώ, που δεν ξέρω τι θα απογίνω, εάν θα γυρίσω Ελλάδα, που θα δουλέψω στην Ελλάδα κλπ. κλπ. Όσο για τον nikosb μακάρι να πάνε όλα καλά στις σπουδές του, να πάρει το πτυχίο του και να γίνει ένας πολύ επιτυχημένος επιστήμονας και η έκφραση συναισθημάτων είναι πολύ θετική, μακάρι να το κάνει και εκτός διαδικτύου.

Μην ανησυχείς NPb και όλα θα πάνε καλά, ίσως το έχεις ακούσει πολλές φορές, αλλά πάντα έχουμε ανάγκη να το ακούμε. Είναι πάντως πραγματικότητα ότι ένας άνθρωπος που αξίζει ποτέ δεν χάνεται!

Κάτι ακόμα μην γίνεις πολύ αυστηρός καθηγητής ;) Και πάντα να σε νοιάζει (που είμαι σίγουρος ότι σε νοιάζει, γιατί στον γραπτό σου λόγο μου βγάζεις συναισθηματική ωριμότητα) και η ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των μαθητών σου εκτός από το γνωστικό κομμάτι. Εξάλλου ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αναφέρει ξεκάθαρα στις κατευθυντήριες οδηγίες του ότι το σχολείο αποτελεί μετά την οικογένεια τον κύριο φορέα ανάπτυξης ψυχοκοινωνικά υγιή πολιτών και ειδκά σε περιπτώσεις οικογενειών χωρίς όρια, δυσλειτουργικές κλπ αποτελεί τον μοναδικό.

Εάν γυρίσω Ελλάδα θα σε χρειαστώ για στατιστικές αναλύσεις...αλλά δεν θα μου τα εξηγήσεις, γιατί είμαι των κοινωνικών επιστημών οπότε δεν θα πολυκαταλάβω ;)))
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Το να είσαι αυστηρός καθηγητής δεν σημαίνει ότι δεν νοιάζεσαι για τους φοιτητές σου....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
Το να είσαι αυστηρός καθηγητής δεν σημαίνει ότι δεν νοιάζεσαι για τους φοιτητές σου....

προετοιμάζεσαι για λεκτόρισσα...:P :D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
προετοιμάζεσαι για λεκτόρισσα...:P :D

χαχαχαχαχα!!!
Σαφώς!!!
Και χωρίς conne!!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

TheoP

Νεοφερμένος

Ο TheoP αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 29 μηνύματα.
Revekka, καίριο το σχόλιο σου...
ναι η αυστηρότητα και η οριοθέτηση είναι σημαντικές, πιο σχετικές σε αυτό που θέλω να αναφέρω είναι οι έννοιες όπως η αδιαφορία, η ψυχρότητα, η συναισθηματική απάθεια, η έλλειψη ενσυναίσθησης και πολλά ακόμα...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Έτσι μαζί σου με τα χίλια!!:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Wrongturn

Νεοφερμένος

Ο Wrongturn αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών. Έχει γράψει 14 μηνύματα.
σωστα ολα απο την πρωτη σελιδα,δηλαδη ο κοπος να μπεις στο ΑΕΙ χαχααχαχ αστειο...υπαρχουν αει με χαμηλοτερη βαση απο καποια τει..επισης τυχαινει να γνωριζω οικογενειακο μου προσωπο που με πτυχιο τει ειναι καθηγητης σε πανεπιστημιο..αφηστε τις βλακειες λοιπον δν ειναι ισοτιμα κ δν ειναι ισα ....ο καθενας γινετε αυτο που προσπαθει μονος του....η σχολη απλα σ δινει ενα τροπο διαβασματος κ καποιες γνωσεις ...... αυτο το κομπλεξ των αει ...εχει γεμισει η ελλαδα επιστημονες ρε παιδι μου..οπου βγω βλεπω στις καφετεριες καμια 50αρια επιστημονες ανα οικοδομικο τετραγωνο....τι να πω..οκ αει αναγνωρισμενα περισσοτερο κανεις πιο ευκολα μεταπτυχιακο στην ελλαδα απ οτι απο τα τει,.τραβα εξω κανε ενα μεταπτυχιακο αν εισαι απο τει ,κ ελα μετα κ εισαι κομπλε..κ δν τα λεω θεωρητικα ..εχω πολλα παραδειγματα..... ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ας χαλαρωσουν λιγο..φιλικα ..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Δεν θα μιλήσω για όλα τα ΤΕΙ αλλά μόνο για τα ΤΕΙ του τεχνικού κλάδου που παράγουν μηχανικούς. Η διαφορά στο επίπεδο σπουδών μεταξύ μιας πολυτεχνικής σχολής και του αντίστοιχου ΤΕΙ είναι τεράστια. Υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά τόσο στην ποσότητα της ύλης όσο και στο επίπεδο της παρεχόμενης γνώσης. Συνεπώς είναι άδικο οι απόφοιτοι ΤΕΙ μηχανικών να έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τους διπλωματούχους μηχανικούς καθώς σύμφωνα με το σύνταγμα "Άνισες σπουδές οδηγούν σε άνισα δικαιώματα". Θέλω να πιστεύω βέβαια πως δεν είναι αυτός ο σκοπός των μηχανικών που είναι απόφοιτοι ΤΕΙ αλλά ο σαφής κκαθορισμός των επαγγελματικών τους διακιωμάτων. Σίγουρα όμως πρέπει να αποδωθούν σε αυτούς επαγγελματικά δικαιώματα σύμφωνα με το επίπεδο των σπουδών τους το οποίο είναι ανώτερο από των ΚΑΤΕΕ. Όλοι έχουν δικαίωμα στην εργασία. Αυτό στο οποίο υπερέχουν τα ΤΕΙ είναι η υποχρεωτική διεκπεραίωση πρακτικής άσκησης η οποία συνδέει την θεωρητική εκπαίδευση με την παραγωγή και γι αυτό τα ΤΕΙ είναι πιο πρακτικά. Θα ήταν πολύ σοφή κίνηση από τα πολυτεχνεία να καθιερώσουν υποχρεωτική πρακτική άσκηση κι ας βγάλουν 1 μάθημα από τον οδηγό σπουδών, τι 64 τι 65. Νομίζω αξίζει τον κόπο αυτή η αλλαγή.

Επίσης οι μηχανικοί των ΤΕΙ μπορούν να αποκτήσουν Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης σε 5 έτη και με αυτόν τον τρόπο έχουν ανώτερο ακαδημαϊκό τίτλο σπουδών από τους διπλωματούχους μηχανικούς στον ίδιο χρόνο σπουδών. Αυτό πιστεύω ότι είναι άδικη μεταχείριση εκ μέρους της πολιτείας προς τους διπλωματούχους μηχανικούς αλλά αυτή είναι συζήτηση που αφορά και την ισοδυναμία του διπλώματος πολυτεχνείου με μεταπτυχιακό τίτλο master και αναλύεται σε άλλο thread. Από την στιγμή που στο δημόσιο τομέα οι μηχανικοί ΠΕ και ΤΕ δεν διεκδικούν τις ίδιες θέσεις τότε αυτή η αδικία περιορίζεται κάπως.

Όσον αφορά τα πανεπιστήμια τετραετούς φοιτήσεως με τα αντίστοιχα ΤΕΙ εκεί η απάντηση δεν είναι τόσο ξεκάθαρη (π.χ. ΑΕΙ και ΑΤΕΙ πληροφορικής). Δεν μπορώ να πω πως τα πανεπιστημιακά τμήματα πληροφορικής υπερτερούν στο επίπεδο σπουδών από τα αντίστοιχα ΤΕΙ όσον αφορά τον προπτυχιακό κύκλο σπουδών μόνο και μόνο επειδή είναι πανεπιστήμια.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Status
Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 3 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top