Ισοδυναμία Διπλωμάτων Πολυτεχνείων και Πολυτεχνικών Σχολών με τίτλους Master

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
Εκεί είναι όλο του ''ζουμί''..Η συνθήκη της Bologna!!
Και το εθνικό πλαίσιο προσόντων
Τα τει σαν ανώτατα 4ετή ιδρύματα αναγκαστικά θα ενταχθούν στο επίπεδο 6.
Οι κάτοχοι μεταπτυχιακών σπουδών απόφοιτοι μηχανικοί των τει θα ενταχθούν στο επίπεδο 7.

Καταλαβαίνεις ότι αυτό θα ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων γιατί πολλοί στην ιδέα και μόνο θα τρελαίνονται να βρίσκονται δίπλα δίπλα σε έναν πτυχιούχο μηχανικό.....Η Ελλάδα της συντεχνίας το καθυστέρησε χρόνια αλλά έφτασε πια ο καιρός που πρέπει να δείξει έργο!!
Εντός των ημερών θα δούμε εξελίξεις από τη στιγμή που υπάρχουν χρονικά όρια......Επίσης μην ξεχνάμε ότι στη μέση βρίσκεται η ΕΕ οπότε και οι παλιές καλές λαμογιές των ''έξυπνων'' Ελλήνων δυστυχώς δεν θα μπορέσουν να περάσουν!!!

Εδώ μέχρι και πριν 2-3 χρόνια το ΤΕΕ δεν αναγνώριζε καν τους πτυχιούχος μηχανικούς των τει ''τους αποκαλούσε απλά τεχνολόγους και όχι μηχανικούς'' και τώρα βλέπεις να φιγουράρει δίπλα δίπλα στην ΕΕΤΕΜ μετά το τελευταίο νομοσχέδιο!!!!!Αλλάζει ο καιρός αλλάζουν τα μυαλά!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Η συνθήκη της Bologna έχει τροποποιηθεί από το 1999 που υπογράφτηκε με σκοπό την δημιουργία του ΕΧΑΕ. Σήμερα ο ΕΧΑΕ περιλαμβάνει 47 κράτη-μέλη. Στη συντριπτική πλειοψηφία των χωρών αυτών (ενδεχομένως και σε όλες) υπάρχουν προγράμματα προπτυχιακών σπουδών πενταετούς ή εξαετούς διάρκειας που οδηγούν απευθείας σε τίτλο master 2ου κύκλου χωρίς ενδιάμεσο τίτλο. Συνήθως πρόκειται για σπουδές στην ιατρική, οδοντιατρική, κτηνιατρική, αρχιτεκτονική και επιστήμες μηχανικών (ενδεχομένως και σε άλλους τομείς). Οι τίτλοι αυτοί συνήθως ονομάζονται Second Cyvle Degree Equivalent ή Second Cycle Integrated Degrees (το Ηνωμένο Βασίλειο τα ονομάζει Integrated Masters Degrees). Τα βασικά εργαλεία του ΕΧΑΕ είναι η εφαρμογή του συστήματος μεταφοράς και συσσώρευσης πιστωτικών μονάδων (ECTS), το παράρτημα διπλώματος (DS), το ευρωπαϊκό πλαίσιο προσόντων ανώτατης εκπαίδευσης ως μέρος του ευρωπαϊκού πλαισίου προσόντων δια βίου μάθησης και η αξιολόγηση και πιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών.

Η αναγνώριση της ισοδυναμίας με master 2ου κύκλου των πτυχίων 5ετούς και 6ετούς φοίτησης των ελληνικών ΑΕΙ του πανεπιστημιακού τομέα είναι μάλλον επιβεβλημένη από την στιγμή που είμαστε μέλος στον ΕΧΑΕ. Η ένταξη μας στον ΕΧΑΕ δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα. Πρέπει να γίνουν τα εξής βήματα για την πλήρη ένταξη μας στον ΕΧΑΕ:

1) Εφαρμογή του συστήματος ECTS σε όλα τα προγράμματα σπουδών των ελληνικών ΑΕΙ (και των τριών κύκλων)
2) Χορήγηση παραρτήματος διπλώματος στους αποφοίτους όλων των προγραμμάτων σπουδών των ελληνικών ΑΕΙ (και των τριών κύκλων)
3) Αντιστοίχιση των τίτλων σπουδών όλων των ελληνικών ΑΕΙ στο ελληνικό εθνικό πλαίσιο προσόντων. Με τον τρόπο αυτό καθορίζονται οι γνώσεις, οι δεξιότητες και οι ικανότητες (με μία φράση "μαθησιακά αποτελέσματα") που αποκτά ο απόφοιτος ενός προγράμματος σπουδών ελληνικού ΑΕΙ.
4) Αντιστοίχιση του ελληνικού εθνικού πλαισίου προσόντων με το ευρωπαϊκό πλαίσιο προσόντων
5) Δημοσίευση σε ΦΕΚ των οργανισμών και εσωτερικών κανονισμών όλων των ελληνικών ΑΕΙ

Όταν υλοποιηθούν αυτά τα βήματα, τότε θα έχει ολοκληρωθεί η ένταξη μας στον ΕΧΑΕ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

wadebill

Νεοφερμένος

Ο wadebill αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 43 μηνύματα.
Αν ολοκληρωθεί η ένταξη μας στον ΕΧΑΕ θα μπορουμε να κανουμε απευθειας διδακτορικο μονο στην Ευρωπη ή και στην Αμερικη?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Αν ολοκληρωθεί η ένταξη μας στον ΕΧΑΕ θα μπορουμε να κανουμε απευθειας διδακτορικο μονο στην Ευρωπη ή και στην Αμερικη?

Στις χώρες που είναι μέλη του ΕΧΑΕ σίγουρα. Η Αμερική έχει άλλους κανόνες εκτός αν ο ΕΧΑΕ διευρυνθεί και περιλάβει και αμερικανικές χώρες (που είναι και ο μελλοντικός στόχος).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Στις χώρες που είναι μέλη του ΕΧΑΕ, υπάρχουν προγράμματα σπουδών πενταετούς και εξαετούς διάρκειας (κυρίως ιατρική, οδοντιατρική, κτηνιατρική, αρχιτεκτονική, επιστήμες μηχανικών κλπ.) που οδηγούν απευθείας σε τίτλο master χωρίς ενδιάμεσο τίτλο σπουδών. Αυτοί οι τίτλοι σπουδών ολοκληρώνουν τον 2ο κύκλο σπουδών της ανώτατης εκπαίδευσης και αυτό έχει κατοχυρωθεί νομικά στα πλαίσια προσόντων των χωρών αυτών. Είναι ζήτημα να υπάρχει κάποια χώρα μέλος του ΕΧΑΕ της οποίας τα ΑΕΙ έχουν προγράμματα σπουδών μόνο τριετούς και τετραετούς διάρκειας.

Ό,τι γίνεται στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες θα γίνει κι εδώ στα πλαίσια της ισοτιμίας του ΕΧΑΕ. Δε μπορεί να γίνει διαφορετικά καθώς είμαστε κι εμείς μέλος του ΕΧΑΕ. Εφόσον το πενταετές δίπλωμα μηχανικού αναγνωρίζεται ως master στα υπόλοιπα κράτη-μέλη του ΕΧΑΕ, το ίδιο θα γίνει κι εδώ. Το πνεύμα του ΕΧΑΕ είναι το εξής:

Ή όλοι οι κάτοχοι τίτλων σπουδών πενταετούς και εξαετούς φοίτησης από ΑΕΙ των χωρών-μελών του ΕΧΑΕ θα έχουν τίτλο ισοδύναμο με master ή κανένας. Δε μπορεί να γίνει διαφορετικά.

Στην Ευρώπη υφίστανται δύο συστήματα σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης: το Ηπειρωτικό και το Αγγλοσαξονικό.

Ο λόγος που διαμορφώθηκε ο ΕΧΑΕ είναι η διαμόρφωση ενός πλαισίου ανώτατης εκπαίδευσης (τρεις κύκλοι σπουδών και πλαίσιο προσόντων του ΕΧΑΕ) στο οποίο θα γίνει αντιστοίχιση των τίτλων σπουδών όλων των κρατών-μελών. Με τον τρόπο αυτό καθίστανται συγκρίσιμοι οι τίτλοι σπουδών και των δύο ευρωπαϊκών συστημάτων σπουδών.

Ακόμη και στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη γενέτειρα του αγγλοσαξονικού μοντέλου, υπάρχουν προγράμματα σπουδών τουλάχιστον τετραετούς διάρκειας που οδηγούν σε τίτλο master χωρίς ενδιάμεσο τίτλο σπουδών. Συγκεκριμένα στα ΑΕΙ του Ηνωμένου Βασιλείου υπάρχουν οι εξής τίτλοι σπουδών δεύτερου κύκλου:

-Postgraduate Master Degrees
-Integrated Master Degrees

Οι "ενιαίοι τίτλοι master" (Integrated Master Degrees) είναι εκείνοι οι τίτλοι σπουδών που ολοκληρώνουν ταυτόχρονα τον πρώτο και τον δεύτερο κύκλο σπουδών, τουλάχιστον τετραετούς διάρκειας φοίτησης. Οι "μεταπτυχιακοί τίτλοι master" ολοκληρώνουν τον 2ο κύκλο σπουδών και απονέμονται μετά από επιτυχή ολοκλήρωση προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών τουλάχιστον ετήσιας διάρκειας. Στα ΠΜΣ γίνονται δεκτοί κάτοχοι τίτλου "bachelor" 1ου κύκλου και τίτλου "Integrated Master Degree" 2ου κύκλου.

Τα Postgraduate Master Degrees του Ηνωμένου Βασιλείου διακρίνονται επίσης σε δύο κατηγορίες:
-Taught Postgraduate Master Degrees (Μεταπτυχιακοί Τίτλοι Σπουδών Διδασκαλίας όπως τα MSc, MBA, MEd κλπ.)
-Research Postgraduate Master Degrees (Μεταπτυχιακοί Τίτλοι Σπουδών Έρευνας όπως τα MRes, MPhil κλπ.)

Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου αποφάσισε όλοι οι τίτλοι master (Integrated Master Degrees, Taught & Research Postgraduate Master Degrees) να ολοκληρώνουν τον 2ο κύκλο σπουδών της ανώτατης εκπαίδευσης όπως απεικονίζεται στο εθνικό πλαίσιο προσόντων της χώρας.

Όλη αυτή η ανάλυση για το Ηνωμένο Βασίλειο είχε ως σκοπό να δείξει ότι ακόμα και σε αυτή τη χώρα υπάρχουν προγράμματα σπουδών που οδηγούν απευθείας σε master χωρίς τη μεσολάβηση άλλου τίτλου.

Κοιτάξτε τώρα ένα παράδοξο φαινόμενο που προκύπτει. Έστω ότι ενδιαφέρεται να εκπονήσει διδακτορική διατριβή σε ελληνικό πανεπιστήμιο/πολυτεχνείο κάποιος πτυχιούχος ο οποίος κατέχει Bachelor μηχανικού και μεταπτυχιακό Master μηχανικού (σε άμεση συνάφεια με το Bachelor) από ΑΕΙ του Ηνωμένου Βασιλείου. Στο Ηνωμένο Βασίλειο που είναι κράτος-μέλος του ΕΧΑΕ, έχει ολοκληρώσει τον 1ο και τον 2ο κύκλο σπουδών του ΕΧΑΕ. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να αναγνωρίσει τους τίτλους σπουδών του. Την ακαδημαϊκή αναγνώριση την χορηγεί στην Ελλάδα ο ΔΟΑΤΑΠ. Επειδή το δίπλωμα μηχανικού πανεπιστημιακής εκπαίδευσης στην Ελλάδα είναι πενταετούς διάρκειας, πρέπει υποχρεωτικά να γίνει συνεκτίμηση bachelor και master για την απόδοση της ισοτιμίας με το δίπλωμα μηχανικού της ημεδαπής. Στην περίπτωση αυτή δεν αποδίδεται ισοτιμία του μεταπτυχιακού Master με τα Μεταπτυχιακά Διπλώματα Ειδίκευσης των ελληνικών ΑΕΙ. Έτσι συμβαίνει το εξής παράδοξο: Ο πτυχιούχος έχει ολοκληρώσει στο Ηνωμένο Βασίλειο τον 1ο και τον 2ο κύκλο σπουδών του ΕΧΑΕ και στην Ελλάδα έχει ολοκληρώσει μόνο τον 1ο κύκλο σπουδών του ΕΧΑΕ. Αυτό όμως δε μπορεί να συμβεί καθώς ο ΕΧΑΕ είναι ένας και ενιαίος με τα ίδια κριτήρια και προδιαγραφές για όλα τα κράτη-μέλη. Τέτοια φαινόμενα δεν επιτρέπεται να υφίστανται στον ΕΧΑΕ, γι αυτό και άλλωστε συστάθηκε ο ΕΧΑΕ. Αυτό το παράδοξο αίρεται με την αντιστοίχιση του πενταετούς διπλώματος μηχανικού της ημεδαπής στο επίπεδο προσόντων του εθνικού μας πλαισίου προσόντων που ολοκληρώνει τον 2ο κύκλο σπουδών.

Επειδή είμαστε μέλη στον ΕΧΑΕ, φαίνεται ότι η ισοτίμηση με master των ελληνικών πτυχίων/διπλωμάτων πενταετούς και εξαετούς διάρκειας είναι αναπόφευκτη.

Έχει αναφερθεί ότι οι διοικήσεις των Πολυτεχνείων και των Πολυτεχνικών Σχολών των Πανεπιστημίων της ημεδαπής παρανομούν με το να χορηγούν πιστοποιητικά ισοδυναμίας με master στους αποφοίτους τους. Η αλήθεια είναι ότι δεν παρανομούν καθόλου. Η απόφαση αυτή έχει παρθεί από την γενική συνέλευση κάθε τμήματος και έχει επικυρωθεί από την Σύγκλητο του Ιδρύματος. Επειδή τα ελληνικά ΑΕΙ είναι αυτοδιοίκητα, έχουν το δικαίωμα να αναγνωρίσουν τα πτυχία/διπλώματα που απονέμουν ως ισότιμα με master. Το ίδιο το ΑΕΙ δηλαδή αναγνωρίζει ότι το πτυχίο/δίπλωμα είναι ισοδύναμο με το ευρωπαϊκό master πενταετούς διάρκειας. Αυτό έχει το δικαίωμα να το πράξει στα πλαίσια του αυτοδιοίκητου. Αυτό δε σημαίνει ότι ο πτυχιούχος/διπλωματούχος έχει master, καθώς δεν αναγνωρίζεται από το ελληνικό κράτος. Με λίγα λόγια η χορήγηση του πιστοποιητικού ισοδυναμίας με master είναι νόμιμη αλλά αυτό το πιστοποιητικό δεν έχει νομική ισχύ. Κωμικοτραγική κατάσταση, αλλά η νομοθεσία το επιτρέπει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
Κοιτάξτε τώρα ένα παράδοξο φαινόμενο που προκύπτει. Έστω ότι ενδιαφέρεται να εκπονήσει διδακτορική διατριβή σε ελληνικό πανεπιστήμιο/πολυτεχνείο κάποιος πτυχιούχος ο οποίος κατέχει Bachelor μηχανικού και μεταπτυχιακό Master μηχανικού (σε άμεση συνάφεια με το Bachelor) από ΑΕΙ του Ηνωμένου Βασιλείου. Στο Ηνωμένο Βασίλειο που είναι κράτος-μέλος του ΕΧΑΕ, έχει ολοκληρώσει τον 1ο και τον 2ο κύκλο σπουδών του ΕΧΑΕ. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να αναγνωρίσει τους τίτλους σπουδών του. Την ακαδημαϊκή αναγνώριση την χορηγεί στην Ελλάδα ο ΔΟΑΤΑΠ. Επειδή το δίπλωμα μηχανικού πανεπιστημιακής εκπαίδευσης στην Ελλάδα είναι πενταετούς διάρκειας, πρέπει υποχρεωτικά να γίνει συνεκτίμηση bachelor και master για την απόδοση της ισοτιμίας με το δίπλωμα μηχανικού της ημεδαπής. Στην περίπτωση αυτή δεν αποδίδεται ισοτιμία του μεταπτυχιακού Master με τα Μεταπτυχιακά Διπλώματα Ειδίκευσης των ελληνικών ΑΕΙ. Έτσι συμβαίνει το εξής παράδοξο: Ο πτυχιούχος έχει ολοκληρώσει στο Ηνωμένο Βασίλειο τον 1ο και τον 2ο κύκλο σπουδών του ΕΧΑΕ και στην Ελλάδα έχει ολοκληρώσει μόνο τον 1ο κύκλο σπουδών του ΕΧΑΕ. Αυτό όμως δε μπορεί να συμβεί καθώς ο ΕΧΑΕ είναι ένας και ενιαίος με τα ίδια κριτήρια και προδιαγραφές για όλα τα κράτη-μέλη. Τέτοια φαινόμενα δεν επιτρέπεται να υφίστανται στον ΕΧΑΕ, γι αυτό και άλλωστε συστάθηκε ο ΕΧΑΕ. Αυτό το παράδοξο αίρεται με την αντιστοίχιση του πενταετούς διπλώματος μηχανικού της ημεδαπής στο επίπεδο προσόντων του εθνικού μας πλαισίου προσόντων που ολοκληρώνει τον 2ο κύκλο σπουδών.

Το πρώτο πτυχίο όμως στο Ηνωμένο Βασίλειο (bachelor) έχει διάρκεια 3 χρόνια και 180 διδακτικές μονάδες ενώ στην Ελλάδα τα ΑΕΙ έχουν τετραετή/5ετή διάρκεια στο bachelor

Συν ένα χρόνο το master στα Αγγλικά πανεπιστήμια, άλλες 60 διδακτικές μονάδες οπότε έχουμε σαν αποτέλεσμα 240 διδακτικές μονάδες και τετραετή φοίτηση

Στα ελληνικά πολυτεχνεία η φοίτηση είναι 5ετή και 300 διδακτικές μονάδες άρα το αναπόφευκτο είναι να σπάσει το ενιαίο πτυχίο των πολυτεχνικών σε bachelor και master.

Επίσης μην ξεχνάμε και τα πτυχία της ΣΤΕΦ που έχουν 4ετή διάρκεια και 240 διδακτικές μονάδες συν ένα μεταπτυχιακό των 60 διδακτικών μονάδων έχουμε σαν αποτέλεσμα 300 διδακτικές μονάδες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Το πρώτο πτυχίο όμως στο Ηνωμένο Βασίλειο (bachelor) έχει διάρκεια 3 χρόνια και 180 διδακτικές μονάδες ενώ στην Ελλάδα τα ΑΕΙ έχουν τετραετή/5ετή διάρκεια στο bachelor

Συν ένα χρόνο το master στα Αγγλικά πανεπιστήμια, άλλες 60 διδακτικές μονάδες οπότε έχουμε σαν αποτέλεσμα 240 διδακτικές μονάδες και τετραετή φοίτηση

Στα ελληνικά πολυτεχνεία η φοίτηση είναι 5ετή και 300 διδακτικές μονάδες άρα το αναπόφευκτο είναι να σπάσει το ενιαίο πτυχίο των πολυτεχνικών σε bachelor και master.

Επίσης μην ξεχνάμε και τα πτυχία της ΣΤΕΦ που έχουν 4ετή διάρκεια και 240 διδακτικές μονάδες συν ένα μεταπτυχιακό των 60 διδακτικών μονάδων έχουμε σαν αποτέλεσμα 300 διδακτικές μονάδες.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο υπάρχουν τριετή και τετραετή Bachelor Degrees και τετραετή, πενταετή και εξαετή Integrated Master Degrees. Επειδή είμαστε στον ΕΧΑΕ το 5ετές δίπλωμα μηχανικού ελληνικού πολυτεχνείου θα αντιστοιχισθεί με το πενταετές Integrated MEng καθώς δεν υφίσταται πενταετές BEng στο Ηνωμένο Βασίλειο. Σε όλες τις χώρες του ΕΧΑΕ υπάρχουν προγράμματα σπουδών πενταετούς και εξαετούς διάρκειας που οδηγούν απευθείας σε Master.

-Επιτρέπεται να υπάρχουν στον ΕΧΑΕ τέτοια προγράμματα σπουδών; Η απάντηση είναι "ναι".
-Πώς γίνεται αυτό; Αυτό γίνεται όταν αυτά τα προγράμματα σπουδών ικανοποιούν τις προδιαγραφές που θέτουν οι περιγραφικοί δείκτες του 7ου επιπέδου του ευρωπαϊκού πλαισίου προσόντων ή ισοδύναμα του 2ου κύκλου σπουδών σύμφωνα με το πλαίσιο προσόντων του ΕΧΑΕ. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η διάρκεια σπουδών και οι πιστωτικές μονάδες ECTS να είναι οι ίδιες και με τα δύο συστήματα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο υπάρχουν τριετή και τετραετή Bachelor Degrees και τετραετή, πενταετή και εξαετή Integrated Master Degrees. Επειδή είμαστε στον ΕΧΑΕ το 5ετές δίπλωμα μηχανικού ελληνικού πολυτεχνείου θα αντιστοιχισθεί με το πενταετές Integrated MEng καθώς δεν υφίσταται πενταετές BEng στο Ηνωμένο Βασίλειο. Σε όλες τις χώρες του ΕΧΑΕ υπάρχουν προγράμματα σπουδών πενταετούς και εξαετούς διάρκειας που οδηγούν απευθείας σε Master.

-Επιτρέπεται να υπάρχουν στον ΕΧΑΕ τέτοια προγράμματα σπουδών; Η απάντηση είναι "ναι";
-Πώς γίνεται αυτό; Αυτό γίνεται όταν αυτά τα προγράμματα σπουδών επιτυγχάνουν τους περιγραφικούς δείκτες που τίθενται στο 7ο επίπεδο του ευρωπαϊκού πλαισίου προσόντων ή ισοδύναμα στον 2ο κύκλο σπουδών του ΕΧΑΕ. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η διάρκεια σπουδών και οι πιστωτικές μονάδες ECTS να είναι οι ίδιες και με τα δύο συστήματα.

Δεν κατάλαβα...
Βασικά ρωτάω το εξής
5ετές πτυχίο από ελληνικό πολυτεχνείο στο επίπεδο 7 ?
4ετές πτυχίο (bachelor & master ) από το Ηνωμένο Βασίλειο στο επίπεδο 7 ?
4ετές πτυχίο από τα λοιπά ελληνικά ΑΕΙ ? σε πιο επίπεδο ? και μιλάμε για τις ίδιες διδακτικές μονάδες με το πτυχίο της Αγγλίας
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Δεν κατάλαβα...
Βασικά ρωτάω το εξής
5ετές πτυχίο από ελληνικό πολυτεχνείο στο επίπεδο 7 ?
4ετές πτυχίο (bachelor & master ) από το Ηνωμένο Βασίλειο στο επίπεδο 7 ?
4ετές πτυχίο από τα λοιπά ελληνικά ΑΕΙ ? σε πιο επίπεδο ? και μιλάμε για τις ίδιες διδακτικές μονάδες με το πτυχίο της Αγγλίας

Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι ένα παράδειγμα. Στο Ηνωμένο Βασίλειο υπάρχουν τετραετή Bachelor και τετραετή Integrated Master. Εδώ κάθε χώρα δικαιολογεί την ταξινόμηση των τίτλων σπουδών της με κάποιο σκεπτικό.

Η τάση που έχει εκφραστεί από το υπουργείο παιδείας για το ελληνικό πλαίσιο προσόντων είναι τα τετραετή πτυχία πανεπιστημίων και τει να ενταχθούν στο 6ο επίπεδο του εθνικού πλαισίου προσόντων και κατ' επέκταση στο 6ο επίπεδο του ευρωπαϊκού πλαισίου προσόντων.

Για τα ελληνικά πτυχία πενταετούς και εξαετούς φοίτησης δεν υπάρχει ακόμα οριστική ταξινόμηση. Το γεγονός ότι οι υπόλοιπες χώρες τα ταξινομούν στο επίπεδο που ολοκληρώνει τον 2ο κύκλο σπουδών και έχουν λάβει έγκριση της ταξινόμησης στο 7ο επίπεδο του ευρωπαϊκού πλαισίου προσόντων πρέπει να μας βάλει σε σκέψεις. Σε κάθε περίπτωση δε μπορεί να μη γίνει ό,τι γίνεται στις υπόλοιπες χώρες-μέλη του ΕΧΑΕ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
Σε κάθε περίπτωση δε μπορεί να μη γίνει ό,τι γίνεται στις υπόλοιπες χώρες-μέλη του ΕΧΑΕ.

Γιατί όμως να κερδίσουν ορισμένοι μόνο?

Από την στιγμή που τα τετραετή πτυχία του Ηνωμένου Βασιλείου θα μπαίνουν στο επίπεδο 7 γιατί τότε και εμείς να μην υιοθετήσουμε και αυτή την πράξη των υπόλοιπων χωρών ?

Δηλαδή ένας πτυχιούχος μαθηματικός πχ από την Αγγλία με τετραετή σπουδές θα έρχεται στην Ελλάδα και θα μπαίνει στο επίπεδο 7 με bachelor & master και ένας μαθηματικός από ελληνικό ΑΕΙ πάλι με τετραετή σπουδές θα μπαίνει στο επίπεδο 6 σαν bachelor?

Λες να υιοθετήσουμε αυτό το μοντέλο υπερ των 5 ετή πολυτεχνικών σχολών επειδή γίνεται και σε άλλες χώρες, ωραία?
Στις άλλες χώρες όμως πχ Αγγλία και οι τετραετή σπουδές αναγνωρίζονται σαν bachelor &master οπότε γιατί να μην αναγνωρίσουμε και εμείς τα υπόλοιπα ελληνικά τετραετή ΑΕΙ ισοδύναμα με μαστερ?
Δεν θα υιοθετήσουμε ορισμένα κομμάτια μόνο για μια μερίδα ανθρώπων....Η θα τα αλλάξουμε όλα ή τίποτα!

Η ισοδυναμία με master δεν δόθηκε στα πολυτεχνεία το 2009/2010 καθώς οι τότε υπουργοί παιδείας και διοικητικής μεταρρύθμισης επικαλέστηκαν οικονομικό πρόβλημα, καθώς θα έπρεπε χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι να πάρουν επίδομα μεταπτυχιακού διπλώματος. Αυτό το πρόβλημα στο δημόσιο τομέα μπορεί να λυθεί αν προστεθεί διάταξη ως εξής:

"Το επίδομα μεταπτυχιακών σπουδών στον δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα τον δικαιούνται οι κάτοχοι μεταπτυχιακών διπλωμάτων ειδίκευσης την ημέδαπης και ισότιμων μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών της αλλοδαπής κατά τον ΔΟΑΤΑΠ. Το επίδομα μεταπτυχιακών σπουδών δεν το δικαιούνται οι κάτοχοι πτυχίων/διπλωμάτων ανώτατης εκπαίδευσης της ημεδαπής και ισότιμων και αντίστοιχων κατά τον ΔΟΑΤΑΠ τίτλων σπουδών της αλλοδαπής με τους προαναφερόμενους τίτλους της ημεδαπής που οδηγούν απευθείας σε τίτλο σπουδών ισοδύναμο με μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών."

Αυτό που λες και πάλι δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί!!!!!
Τα πτυχία του εξωτερικού πχ Ηνωμένο Βασίλειο είναι 3ετή συν ένα χρόνο το μαστερ άρα τετραετή..
Ερχόμενοι στην Ελλάδα αυτοί οι πτυχιούχοι και είναι πολλές χιλιάδες, παίρνουν ισοδυναμία με τα ελληνικά 5ετή πολυτεχνεία και λοιπά 4ετή ΑΕΙ αλλά χάνουν την αναγνώριση του μαστερ μιας και στην Ελλάδα το προπτυχιακό ειναι 5 ή 4 χρόνια.....Άρα αν αναγνωριστεί η ισοδυναμία με μαστερ των ελληνικών πολυτεχνείων κτλ τότε πρέπει να αναγνωριστεί και το μαστερ στους πτυχιούχους του εξωτερικού.....
Εσύ μας λες να μην παίρνουν επίδομα όσοι οι σπουδές τους γίνονται ύστερα από συνεχές 5ετή πρόγραμμα....Στους πτυχιούχους του εξωτερικού όμως δεν ισχύει αυτό γιατί οι σπουδές γίνονται χώρια!!!Άρα θα πρέπει δικαίως να πάρουν και το επίδομα μεταπτυχιακού!!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,798 μηνύματα.
Αntis το δικό μου πρόγραμμα σπουδών με το οποίο πήρα πτυχίο αντιστοιχεί σε 257 ects και είναι πτυχίο τεταρτοετούς κύκλου. Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών αντιστοιχεί σε 120 ects. Με τις αλλαγές που έγιναν από φέτος, πλέον το πτυχίο 4ετούς κύκλου σπουδών αντιστοιχεί σε 240 ects.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
Αntis το δικό μου πρόγραμμα σπουδών με το οποίο πήρα πτυχίο αντιστοιχεί σε 257 ects και είναι πτυχίο τεταρτοετούς κύκλου. Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών αντιστοιχεί σε 120 ects. Με τις αλλαγές που έγιναν από φέτος, πλέον το πτυχίο 4ετούς κύκλου σπουδών αντιστοιχεί σε 240 ects.

Άρα έχουμε 257 διδακτικές μονάδες ή 240 σημερινές συν 120, σύνολο 377-360 διδακτικές μονάδες για ένα μεταπτυχιακό!!
Και ξανα λέω τα πτυχία του Ηνωμένου βασιλείου με 240 διδακτικές μονάδες θα έχουν και bachelor και μαστερ ενώ εσύ για το ίδιο πτυχίο θα χρειάζεσαι 360 διδακτικές μονάδες.......Πως σας φαίνεται ?

Και από την στιγμή που τα ελληνικά πολυτεχνεία νιώθουν θιγμένα έτσι πρέπει να νιώθουν και τα υπόλοιπα ελληνικά ΑΕΙ σε σχέση με τα ΑΕΙ της Αγγλίας και λοιπών χωρών με 3ετή bachelor
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Γιατί όμως να κερδίσουν ορισμένοι μόνο?

Από την στιγμή που τα τετραετή πτυχία του Ηνωμένου Βασιλείου θα μπαίνουν στο επίπεδο 7 γιατί τότε και εμείς να μην υιοθετήσουμε και αυτή την πράξη των υπόλοιπων χωρών ?

Δηλαδή ένας πτυχιούχος μαθηματικός πχ από την Αγγλία με τετραετή σπουδές θα έρχεται στην Ελλάδα και θα μπαίνει στο επίπεδο 7 με bachelor & master και ένας μαθηματικός από ελληνικό ΑΕΙ πάλι με τετραετή σπουδές θα μπαίνει στο επίπεδο 6 σαν bachelor?

Λες να υιοθετήσουμε αυτό το μοντέλο υπερ των 5 ετή πολυτεχνικών σχολών επειδή γίνεται και σε άλλες χώρες, ωραία?
Στις άλλες χώρες όμως πχ Αγγλία και οι τετραετή σπουδές αναγνωρίζονται σαν bachelor &master οπότε γιατί να μην αναγνωρίσουμε και εμείς τα υπόλοιπα ελληνικά τετραετή ΑΕΙ ισοδύναμα με μαστερ?
Δεν θα υιοθετήσουμε ορισμένα κομμάτια μόνο για μια μερίδα ανθρώπων....Η θα τα αλλάξουμε όλα ή τίποτα!

Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι μία ιδιάζουσα περίπτωση. Στο Ηνωμένο Βασίλειο υπάρχουν Bachelor τριετή και τετραετή (π.χ. στη Σκωτία είναι τετραετή).

Το πλαίσιο προσόντων του ΕΧΑΕ θέτει περιγραφικούς δείκτες για κάθε έναν από τους τρεις κύκλους σπουδών. Οι περιγραφικοί αυτοί δείκτες θέτουν κάποιες ελάχιστες απαιτήσεις που πρέπει να ικανοποιούνται.

Το τετραετές Bachelor που χορηγείται από τα ΑΕΙ του Ηνωμένου Βασιλείου θεωρείται ότι ικανοποιεί τις απαιτήσεις που θέτουν οι περιγραφικοί δείκτες του 1ου κύκλου σπουδών και δεν ικανοποιεί τις απαιτήσεις που θέτουν οι περιγραφικοί δείκτες του 2ου κύκλου σπουδών του πλαισίου προσόντων του ΕΧΑΕ. Το τετραετές Integrated Master που χορηγείται από τα ΑΕΙ του Ηνωμένου Βασιλείου θεωρείται ότι ικανοποιεί τις απαιτήσεις που θέτουν οι περιγραφικοί δείκτες του 1ου κύκλου σπουδών του 2ου κύκλου σπουδών του πλαισίου προσόντων του ΕΧΑΕ.

Δεν ξέρω για ποιο λόγο αλλά η ευρωπαϊκή επιτροπή το δέχτηκε. Το Ηνωμένο Βασίλειο με τα τριετή Bachelor, τα ετήσια μεταπτυχιακά master και τα τετραετή integrated master ικανοποιεί οριακά τις απαιτήσεις των περιγραφικών δεικτών του πλαισίου προσόντων του ΕΧΑΕ (δηλαδή μόνο τις ελάχιστες απαιτήσεις). Τα τετραετή Bachelor και 5ετή ή 6ετή Integrated Master των ΑΕΙ του Ηνωμένου Βασιλείου και των άλλων χωρών υπερκαλύπτουν τις ελάχιστες απαιτήσεις που θέτουμ οι περιγραφικοί δείκτες του πλαισίου προσόντων του ΕΧΑΕ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

schooliki

Δραστήριο μέλος

Ο schooliki αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 594 μηνύματα.
Άρα έχουμε 257 διδακτικές μονάδες ή 240 σημερινές συν 120, σύνολο 377-360 διδακτικές μονάδες για ένα μεταπτυχιακό!!
Και ξανα λέω τα πτυχία του Ηνωμένου βασιλείου με 240 διδακτικές μονάδες θα έχουν και bachelor και μαστερ ενώ εσύ για το ίδιο πτυχίο θα χρειάζεσαι 360 διδακτικές μονάδες.......Πως σας φαίνεται ?

Και από την στιγμή που τα ελληνικά πολυτεχνεία νιώθουν θιγμένα έτσι πρέπει να νιώθουν και τα υπόλοιπα ελληνικά ΑΕΙ σε σχέση με τα ΑΕΙ της Αγγλίας και λοιπών χωρών με 3ετή bachelor
Έχω μπερδευτεί.
Κάνω 120 Credit value κάθε χρόνο.
Δες στο Level 2 (Diploma), που δεν έχει επιλογές μαθημάτων. https://www.dur.ac.uk/resources/faculty.handbook/degrees/frameworks/f344.pdf
Δηλαδή στο MPhys θα κάνω 480 Credit value συνολικά.
Υπάρχει κάπου λάθος;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
Το Ηνωμένο Βασίλειο με τα τριετή Bachelor, τα ετήσια μεταπτυχιακά master και τα τετραετή integrated master ικανοποιεί οριακά τις απαιτήσεις των περιγραφικών δεικτών του πλαισίου προσόντων του ΕΧΑΕ (δηλαδή μόνο τις ελάχιστες απαιτήσεις).

Άρα έτσι πρέπει να γίνει και με τα ελληνικά 4ετή ΑΕΙ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Άρα έχουμε 257 διδακτικές μονάδες ή 240 σημερινές συν 120, σύνολο 377-360 διδακτικές μονάδες για ένα μεταπτυχιακό!!
Και ξανα λέω τα πτυχία του Ηνωμένου βασιλείου με 240 διδακτικές μονάδες θα έχουν και bachelor και μαστερ ενώ εσύ για το ίδιο πτυχίο θα χρειάζεσαι 360 διδακτικές μονάδες.......Πως σας φαίνεται ?

Αυτό έχει να κάνει με την εκπαιδευτική πολιτική κάθε χώρας. Το Ηνωμένο Βασίλειο αποφάσισε, ορισμένα ΑΕΙ του να ικανοποιούν οριακά τις απαιτήσεις που θέτουν οι περιγραφικοί δείκτες του πλαισίου προσόντων του ΕΧΑΕ με σκοπό να διοχετεύσει πτυχιούχους στην αγορά εργασίας όσο γρηγορότερα γίνεται. Οι απαιτήσεις αυτές που θέτει κάθε χώρα αλλάζουν από χώρα σε χώρα. Οι ελάχιστες όμως απαιτήσεις που θέτει το πλαίσιο προσόντων του ΕΧΑΕ πρέπει να ικανοποιούνται οπωσδήποτε.

Γενικά, στα περισσότερα προγράμματα σπουδών των ΑΕΙ των χωρών-μελών του ΕΧΑΕ ο τίτλος σπουδών που ολοκληρώνει τον πρώτο κύκλο σπουδών του ΕΧΑΕ απονέμεται μετά από επιτυχή ολοκλήρωση προγραμμάτων σπουδών τετραετούς διάρκειας.

Εφόσον το υπουργείο παιδείας αποφάσισε να ταξινομήσει τα 4ετή πτυχία των ελληνικών ΑΕΙ στο 6ο επίπεδο του ευρωπαϊκού πλαισίου προσόντων (δηλαδή στον 1ο κύκλο σπουδών του ΕΧΑΕ), δέχεται ότι αυτά τα προγράμματα σπουδών ικανοποιούν τις απαιτήσεις του 1ου κύκλου και δεν ικανοποιούν τις απαιτήσεις του 2ου κύκλου σπουδών του ΕΧΑΕ.

Έχω μπερδευτεί.
Κάνω 120 Credit value κάθε χρόνο.
Δες στο Level 2 (Diploma), που δεν έχει επιλογές μαθημάτων. https://www.dur.ac.uk/resources/faculty.handbook/degrees/frameworks/f344.pdf
Δηλαδή στο MPhys θα κάνω 480 Credit value συνολικά.
Υπάρχει κάπου λάθος;

Πρόκειται για Integrated Master Degree από πανεπιστήμιο του Ηνωμένου Βασιλείου, σωστά;
Μήπως 1 ECTS=2 Credits;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

schooliki

Δραστήριο μέλος

Ο schooliki αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 594 μηνύματα.

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
Αυτό έχει να κάνει με την εκπαιδευτική πολιτική κάθε χώρας.

Αυτό μπορούμε να το πούμε και για την απαίτηση των πολυτεχνείων..
Δηλαδή ότι η Ελλάδα επέλεξε αυτή την εκπαιδευτική πολιτική με 5ετή και 4ετή προγράμματα bachelor

Αν τώρα τα πολυτεχνεία θέλουν να το αλλάξουν δηλαδή ένα κομμάτι μόνο αυτό που τους συμφέρει για μένα ανοίγει το κουτί της Πανδώρας!!!!

Τότε μπορούν και δικαίως και τα υπόλοιπα ελληνικά 4ετή ΑΕΙ να απαιτήσουν αναγνώριση μεταπτυχιακού γιατί έτσι είναι στο Ηνωμένο Βασίλειο.....

Και όπως ανέφερα πιο πάνω με την αναγνώριση master των ελληνικών πολυτεχνείων τότε συνταγματικά πρέπει να αναγνωριστούν και οι πτυχιούχοι του εξωτερικού στην Ελλάδα με σπουδές 4ετή σαν μεταπτυχιακοί γιατί μέχρι τώρα για να αναγνωριστεί το πτυχίο τους έχαναν το master
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Μα το ECTS σημαίνει: European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS)

Όχι απαραίτητα. Κάθε ΑΕΙ μπορεί ορίσει διδακτικές μονάδες (credits) με τον δικό του τρόπο χωρίς απαραίτητα 1 credit=1 ects ή το 1 credit ενός ΑΕΙ να είναι ίσο με 1 credit άλλου ΑΕΙ.

Αυτό μπορούμε να το πούμε και για την απαίτηση των πολυτεχνείων..
Δηλαδή ότι η Ελλάδα επέλεξε αυτή την εκπαιδευτική πολιτική με 5ετή και 4ετή προγράμματα bachelor

Αν τώρα τα πολυτεχνεία θέλουν να το αλλάξουν δηλαδή ένα κομμάτι μόνο αυτό που τους συμφέρει για μένα ανοίγει το κουτί της Πανδώρας!!!!

Τότε μπορούν και δικαίως και τα υπόλοιπα ελληνικά 4ετή ΑΕΙ να απαιτήσουν αναγνώριση μεταπτυχιακού γιατί έτσι είναι στο Ηνωμένο Βασίλειο.....

Εφόσον ένα προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών ελληνικού ΑΕΙ τετραετούς διάρκειας ικανοποιεί τις απαιτήσεις του 2ου κύκλου σπουδών του πλαισίου προσόντων του ΕΧΑΕ, τότε μπορεί να θεωρηθεί ότι ολοκληρώνει τον 2ο κύκλο σπουδών του ΕΧΑΕ με την προϋπόθεση να το αποδεχθεί η αρμόδια ευρωπαϊκή επιτροπή. Το ίδιο ισχύει για όλες τις χώρες που είναι μέλη στον ΕΧΑΕ.

Και όπως ανέφερα πιο πάνω με την αναγνώριση master των ελληνικών πολυτεχνείων τότε συνταγματικά πρέπει να αναγνωριστούν και οι πτυχιούχοι του εξωτερικού στην Ελλάδα με σπουδές 4ετή σαν μεταπτυχιακοί γιατί μέχρι τώρα για να αναγνωριστεί το πτυχίο τους έχαναν το master

Εφόσον με 3 έτη Bachelor ολοκληρώνει τον 1ο κύκλο και με μεταπτυχιακό Master 1 έτους ολοκληρώνει τον 2ο κύκλο σπουδών του ΕΧΑΕ από ΑΕΙ του ΕΧΑΕ (π.χ. του Ηνωμένου Βασιλείου) τότε σε κάθε χώρα-μέλος του ΕΧΑΕ θεωρείται ότι ολοκλήρωσε και τους δύο κύκλους σπουδών, άρα και στην Ελλάδα. Σε αυτήν την περίπτωση πρέπει να θεωρηθεί ότι το ελληνικό δίπλωμα μηχανικού 5ετούς φοίτησης είναι ισοδύναμο με το Integrated Master Degree του Ηνωμένου Βασιλείου. Ο ΔΟΑΤΑΠ θα πρέπει να δώσει ισοτιμία του σχήματος bachelor+master μηχανικού με το ελληνικό δίπλωμα μηχανικού καθώς και τα δύο συστήματα με αυτή τη λογική οδηγούν στην ολοκλήρωση του 2ου κύκλου σπουδών του ΕΧΑΕ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

schooliki

Δραστήριο μέλος

Ο schooliki αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 594 μηνύματα.
Όχι απαραίτητα. Κάθε ΑΕΙ μπορεί ορίσει διδακτικές μονάδες (credits) με τον δικό του τρόπο χωρίς απαραίτητα 1 credit=1 ects ή το 1 credit ενός ΑΕΙ να είναι ίσο με 1 credit άλλου ΑΕΙ.
Τι ισχύει λοιπόν από όσα επώθηκαν παραπάνω για τις μονάδες των Ελληνικών ή των Ευρωπαϊκών πανεπιστημίων; Γιατί κάνουμε συγκρίσεις αφού τίποτα δεν είναι δεδομένο;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 12 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top