Θετική vs Θεωρητική vs Τεχνολογική

venividivici43946

Διάσημο μέλος

Ο venividivici43946 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,392 μηνύματα.
Όμως κατακρίνω το γεγονός ότι πολλοί κα8ηγητές αποκαλούν τους μα8ητές των αντί8ετων κατευθύνσεων από αυτές που διδάσκουν οι ίδιοι , χαζούς . Φυσικά αυτό το φαινόμενο παρατηρείται κυρίως από τους κα8ηγητές της 8ετικής και συγκεκριμένα των μα8ητικών . Έχουν αναπτύξει μια 8εωρία σχετικά με αυτό το 8έμα σύμφωνα με την οποία όλοι ανε3αιρέτως οι μα8ητές 8α ή8ελαν να ειναί της 8ετικής αλλα η << διανοητική τους κα8υστέρηση >> δεν τους το επιτρέπει με αποτέλεσμα να ΚΑΤΑΛΗΓΟΥΝ στην 8εωρητική ...αγνοώντας το γεγονός πώς κάποιος μπορεί να φτιάχνεται , να γουστάρει να αναλύει καρυωτάκη ή ελύτη , να παιδεύεται με τον πλάτωνα ή τον αριστοτέλη , αν 8ελει να μά8ει τις ρίζες του και να αναζητήσει το πραγματικό νόημα της ζωής με τη βοή8εια του αρχαίου πνεύματος , με την καλλιέργεια της κριτικής και αφαιρετικής αλλά και συν8ετικής σκέψης στην οποία συντελεί η ιστορία !!!
Ακόμα , δεν μπορώ να καταλάβω από που προήλ8ε αυτή υποτίμηση των 8εωρητικών δηλαδή των αν8ρωπιστικών επιστημών . Δεν έχω ακούσει πολλές φορές κάποιον φιλόλογο να αμφισβητεί την α3ία ενός μα8ηματικού η χημικού ή φυσικού , αντι8έτως οι 8ετικοί κοιτάζουν απα3ιωτικά τοθς 8εωρητικούς....Αναρωτιέμαι , λοιπόν, γιατί να συμβαίνει αυτό???
μήπως επειδή η φύση των 8εωρητικών είναι τέτοια που τους κάνει να έχουν ένα πιο ελεύθερο πνεύμα από προκαταλήψεις και να είναι ανοιχτόμυαλοι??? ένω οι στενόμυαλοι μα8ητικοί έχουν πνιγεί από τους περιορισμένους αρι8μούς και τις τυπικές πρά3εις που συνοδεύονται με βήματα και οδηγίες για να λυ8ούν ? λέω εγώ τώρα ...εικασίες κάνω !!! αλλιώς δεν μπορώ να εξηγήσω γιατί ένας φαινομενικά μορφωμένος άν8ρωπος φέρεται υπεροπτικά στις 8εωρητικές επιστημες που για να αποκαλούνται επιστήμες κάποιος λόγος 8α υπάρχει ρε φίλε .

Ας μην κοροϊδεύομαστε. Οι θετικές επιστήμες πλέον κυριαρχούν κατά κράτος και το κοινωνικό σύνολο ενδιαφέρεται αποκλειστικά για τα επιτεύγματα που θα βελτιώσουν την ποιότητα της ζωής του.
Ως απόρροια του πλήθους των κλάδων των θετικών επιστημών, η εξειδίκευση έγινε αναγκαίο κακό. Γλώσσα, Φιλοσοφία, Τέχνη κλπ έχουν περάσει σε δεύτερη μοίρα καθώς έχουν πλέον ξεπεραστεί και δεν ασκούν κάποια αποφασιστική επίδραση στο κοινωνικό σύνολο. Ο κόσμος λόγου χάριν μπορεί να ζήσει αγνοώντας τον Γκαίτε. Χωρίς την πενικιλλίνη όχι.
Οι μόνες θεωρητικές επιστήμες που ακόμη θα έχουν ένα κάποιο έρεισμα στην κοινωνία είναι οι Παιδαγωγικές και Φιλολογικές, για λόγους καθαρά εκπαίδευσης, και οι Νομικές.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Πάντως αυτό που λέει η isida ίσχυε και στο σχολείο μας...Τα παιδιά της θεωρητικής ήμασταν οι παρακατιανοί...Μάλιστα, ήταν ανέκδοτο σχεδόν, ότι ο μαθηματικός μας, που έκανε στη γενική παιδεία, έλεγε 2 απλές φράσεις, και η τρίτη του ήταν "αυτά είναι για τη θετική κατεύθυνση". Μετρημένο από μένα και τη διπλανή μου παρακαλώ!!!Με στατιστική!!!!;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

spyroskaftanis

Δραστήριο μέλος

Ο spyroskaftanis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 453 μηνύματα.
Τυγχάνει να τελειώνω Μαθηματικός και για όσα χρόνια σπουδάζω αυτήν την επιστήμη βιώνω μια αρνητική προκατάληψη από τους Έλληνες κάθε ηλικίας. Όσους ξέρω συνέχεια με αποθαρρύνουν. Μου παρουσιάζουν τα αρνητικά αυτής της επιστήμης όχι με βιοποριστικές αναφορές. Θεωρούν ότι σπουδάζω κάτι σαν Φιλοσοφία...ολίγον άχρηστο και τόσος κόπος με Φυσικές κτλ για να διδάσκω κλάσματα σε βαριεστημένα παιδάκια 1ης Γυμνασίου. Μέχρι και οι γονείς μου για ένα διάστημα δεν καταλάβαιναν την σημασία ή την δυσκολία των Μαθηματικών ως επιστήμη, ως σύνολο σπουδών...κτλ. Νόμιζαν ότι εφόσον δεν έχουν άμεσες εφαρμογές είναι άχρηστα. Σαν μελλοντικός (πιθανός) καθηγητής Μαθηματικών βλέπω μια κουρασμένη νεολαία η οποία θεωρεί τα Μαθηματικά σαν κάτι που μας υποχρεώσανε να μάθουμε δια της βίας και ναι μεν καλά είναι, άλλα άσε μας ρε φίλε με τις θεωρίες σου. Πήγαινε να τις πουλήσεις αλλού. Αυτήν την εικόνα βλέπω.

Γενικά βλέπω ότι στην Ελλάδα υπάρχει μια προγονοπληξία προς την Αρχαία Ελληνική Γραμματεία όχι ότι είναι κακό, ίσα ίσα που πρέπει να «μνημονεύουμε» τις αρχαίες μας ρίζες και να μελετάμε υπό μια άλλη σκοπιά αυτόν που ονομάζουμε Ελληνικό Πολιτισμό (Αρχαίο και Νέο) αλλά και τα Μαθηματικά αν ανατρέξουμε στα βάθη των αιώνων αποτελούν μέρος του Ελληνικού Πολιτισμού αλλά και της ανθρώπινης διανόησης. Τα Μαθηματικά είναι ένα κορυφαίο ανθρώπινο δημιούργημα το οποίο εξελίσσεται όσο εξελίσσεται ο άνθρωπος, στο πέρασμα των αιώνων. Αντί να δώσουμε μια ισάξια θέση μαζί με τα Αρχαία Ελληνικά, να τα αγαπήσουν οι νέοι άνθρωποι, η Ελληνική κοινωνία,... να καταλάβουν ότι αποτελούν ένα μέρος της Κλασικής Φιλοσοφίας, τα θεωρούμε «αντικείμενο» της θετικής ή της τεχνολογικής και επειδή ότι θέλει σκέψη το φοβόμαστε, τοποθετούμε μια διόλου κολακευτική ταμπέλα «τα Μαθηματικά είναι δύσκολα - δεν έχω μαθηματική σκέψη - δεν θα σπουδάσω Μαθηματικά - κτλ». Δηλ., μέσα από τις επιλογές μας, ασχέτως επιλογής σπουδών τα αποβάλλουμε από το πλαίσιο των γενικών γνώσεων και της Ελληνικής κουλτούρας μας. Ναι, τα Μαθηματικά πριν την Βιομηχανική Επανάσταση ήταν Σχολή της Φιλοσοφίας μαζί με την Φυσική. Ο Πλάτωνας, θεωρούσε ότι τα Μαθηματικά (και συγκεκριμένα η Αριθμητική) είναι χρήσιμη για έναν άνθρωπο γι' αυτό θα πρέπει να την μαθαίνει από παιδική ηλικία. Λόγω Μαθηματικού αναλφαβητισμού, σήμερα πολλοί νέοι δεν γνωρίζουν Αριθμητική. Γνωρίζουν τυφλές μηχανιστικές μεθόδους επίλυσης ασκήσεων. Όμως δεν γνωρίζουν Μαθηματικά. Τα Μαθηματικά δεν είναι επίλυση ασκήσεων. Θα πρέπει να αλλάξουμε την στάση μας απέναντί τους. Δεν ξέρω γιατί στην Ελλάδα όταν εννοούμε Ελληνική Γραμματεία, τα Μαθηματικά είναι απέξω; :worry: Γιατί τα Μαθηματικά αντιμετωπίζονται με τόσο ρηχή και χρησιμοθηρική σκέψη; Δηλ., ότι μου αποδόσει άμεσους καρπούς (τρόπος του λέγειν) είναι καλό ενώ ας πούμε...αν σπουδάζω Βιολόγος, τι τα θέλω τα ανώτερα Μαθηματικά; Και όμως σήμερα, πολλές ενότητες της Βιολογίας στην έρευνα χρειάζεται διεπιστημονική προσέγγιση με μαθηματικά μοντέλα (βλ. Μαθηματική Βιολογία, Χημεία Υδάτων, Βιολογία Πληθυσμών, Βιολογία Κυττάρου, Θεωρητική Οικολογία,..κτλ).

Εγώ από την άλλη πιστεύω ότι συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο! Πιστεύω ότι τα μαθηματικά αντιμετωπίζονται ως το σημαντικότερο μάθημα στο σχολείο. Και δεν εννοώ μόνο ως μάθημα, αλλά και ως τρόπο ζωής/σκέψης κτλ. Αναφέρομαι στο δικό μου Λύκειο όπου τα παιδιά της θεωρητικής είναι είδος προς εξαφάνιση. Μια πολύ μεγάλη πλειοψηφεία είμαστε θετική/τεχνολογική και οι περισσότεροι αγαπάμε τα μαθηματικά και σε καμία περίπτωση δεν τα θεωρούμε άχρηστα. Ακόμα και αυτοί που δεν θέλουν να ασχοληθούν στο μέλλον με αυτά.
Βέβαια κοιτώντας το 'νέο λύκειο' καταλαβαίνουμε ότι κάποιοι «ειδήμονες» πιστεύουν ότι η παπαγαλία των αρχαίων ελληνικών είναι σημαντικότερο από την μαθηματική/αλγοριθμική σκέψη. Προωθούν τα θεωρητικά μαθήματα. Πλέον όμως δεν νομίζω ότι οι περισσότεροι μαθητές αντιμετωπίζουν τα μαθηματικά ως κάτι που μας υποχρέωσαν να μάθουμε. Εξάλλου το μέλλον ανήκει στις θετικές επιστήμες και αυτό το έχουν καταλάβει όλοι πλέον. Δεν μπορώ να δεχτώ ότι η μελέτη της ιστορίας ή της αρχαίας ελληνικής γλώσσας μπορεί να πάει τον κόσμο μπροστά. Οπωσδήποτε είναι σημαντικά εφόδια για το άτομο, αλλά μόνο για το άτομο. Ο κόσμος πάει μπροστά με τις τεχνολογικές εφευρέσεις, με την εξέλιξη της φυσικής και της χημείας και γενικά όλων των θετικών επιστημών οι οποίες

φέρνουν τις αλλαγές και δημιουργούν το μέλλον. Που θα βρισκόταν τώρα η ανθρωπότητα αν δεν υπήρχαν οι θετικές επιστήμες; προφανώς στις σπηλιές.
Οι θεωρητικές επιστήμες μπορεί να βοηθούν στην καλλιέργεις του πνεύματος, αλλά όχι στην πρόοδο της ανθρωπότητας.

[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Οι θετικοί επιστήμονες είναι αυτοί που εξελίζουν την τεχνολογία, ανακαλύπτουν τον κόσμο και πρωάγουν την ανθρωπότητα, ενώ οι θεωρητικοί επιστήμονες είναι αυτοί που αναγνωρίζουν τα θετικά και τα αρνητικά της ανθρώπινης εξέλιξης, θα καταφέρουν να βγάλουν τα αρνητικά περισσότερα και θα διορθώσουν τα δύο ορθογραφικά λάθη που έχω κάνει.[/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif](δικό μου είναι αυτό :))
[/FONT]





[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]
[/FONT]
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Insomnie

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Insomnie αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 1,461 μηνύματα.
Πάντως αυτό που λέει η isida ίσχυε και στο σχολείο μας...Τα παιδιά της θεωρητικής ήμασταν οι παρακατιανοί...Μάλιστα, ήταν ανέκδοτο σχεδόν, ότι ο μαθηματικός μας, που έκανε στη γενική παιδεία, έλεγε 2 απλές φράσεις, και η τρίτη του ήταν "αυτά είναι για τη θετική κατεύθυνση". Μετρημένο από μένα και τη διπλανή μου παρακαλώ!!!Με στατιστική!!!!;)
Ποιός ξέρει,μπορεί να του χε ρίξει άκυρο καμμιά φιλόλογος και να του βγαίνει ετσι^^
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Μπαααα, ήταν γόης!!χαχαχα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

pop corn

Πολύ δραστήριο μέλος

Η pop corn αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,161 μηνύματα.
Τυγχάνει να τελειώνω Μαθηματικός και για όσα χρόνια σπουδάζω αυτήν την επιστήμη βιώνω μια αρνητική προκατάληψη από τους Έλληνες κάθε ηλικίας. Όσους ξέρω συνέχεια με αποθαρρύνουν. Μου παρουσιάζουν τα αρνητικά αυτής της επιστήμης όχι με βιοποριστικές αναφορές. Θεωρούν ότι σπουδάζω κάτι σαν Φιλοσοφία...ολίγον άχρηστο και τόσος κόπος με Φυσικές κτλ για να διδάσκω κλάσματα σε βαριεστημένα παιδάκια 1ης Γυμνασίου. Μέχρι και οι γονείς μου για ένα διάστημα δεν καταλάβαιναν την σημασία ή την δυσκολία των Μαθηματικών ως επιστήμη, ως σύνολο σπουδών...κτλ. Νόμιζαν ότι εφόσον δεν έχουν άμεσες εφαρμογές είναι άχρηστα. Σαν μελλοντικός (πιθανός) καθηγητής Μαθηματικών βλέπω μια κουρασμένη νεολαία η οποία θεωρεί τα Μαθηματικά σαν κάτι που μας υποχρεώσανε να μάθουμε δια της βίας και ναι μεν καλά είναι, άλλα άσε μας ρε φίλε με τις θεωρίες σου. Πήγαινε να τις πουλήσεις αλλού. Αυτήν την εικόνα βλέπω.

Γενικά βλέπω ότι στην Ελλάδα υπάρχει μια προγονοπληξία προς την Αρχαία Ελληνική Γραμματεία όχι ότι είναι κακό, ίσα ίσα που πρέπει να «μνημονεύουμε» τις αρχαίες μας ρίζες και να μελετάμε υπό μια άλλη σκοπιά αυτόν που ονομάζουμε Ελληνικό Πολιτισμό (Αρχαίο και Νέο) αλλά και τα Μαθηματικά αν ανατρέξουμε στα βάθη των αιώνων αποτελούν μέρος του Ελληνικού Πολιτισμού αλλά και της ανθρώπινης διανόησης. Τα Μαθηματικά είναι ένα κορυφαίο ανθρώπινο δημιούργημα το οποίο εξελίσσεται όσο εξελίσσεται ο άνθρωπος, στο πέρασμα των αιώνων. Αντί να δώσουμε μια ισάξια θέση μαζί με τα Αρχαία Ελληνικά, να τα αγαπήσουν οι νέοι άνθρωποι, η Ελληνική κοινωνία,... να καταλάβουν ότι αποτελούν ένα μέρος της Κλασικής Φιλοσοφίας, τα θεωρούμε «αντικείμενο» της θετικής ή της τεχνολογικής και επειδή ότι θέλει σκέψη το φοβόμαστε, τοποθετούμε μια διόλου κολακευτική ταμπέλα «τα Μαθηματικά είναι δύσκολα - δεν έχω μαθηματική σκέψη - δεν θα σπουδάσω Μαθηματικά - κτλ». Δηλ., μέσα από τις επιλογές μας, ασχέτως επιλογής σπουδών τα αποβάλλουμε από το πλαίσιο των γενικών γνώσεων και της Ελληνικής κουλτούρας μας. Ναι, τα Μαθηματικά πριν την Βιομηχανική Επανάσταση ήταν Σχολή της Φιλοσοφίας μαζί με την Φυσική. Ο Πλάτωνας, θεωρούσε ότι τα Μαθηματικά (και συγκεκριμένα η Αριθμητική) είναι χρήσιμη για έναν άνθρωπο γι' αυτό θα πρέπει να την μαθαίνει από παιδική ηλικία. Λόγω Μαθηματικού αναλφαβητισμού, σήμερα πολλοί νέοι δεν γνωρίζουν Αριθμητική. Γνωρίζουν τυφλές μηχανιστικές μεθόδους επίλυσης ασκήσεων. Όμως δεν γνωρίζουν Μαθηματικά. Τα Μαθηματικά δεν είναι επίλυση ασκήσεων. Θα πρέπει να αλλάξουμε την στάση μας απέναντί τους. Δεν ξέρω γιατί στην Ελλάδα όταν εννοούμε Ελληνική Γραμματεία, τα Μαθηματικά είναι απέξω; :worry: Γιατί τα Μαθηματικά αντιμετωπίζονται με τόσο ρηχή και χρησιμοθηρική σκέψη; Δηλ., ότι μου αποδόσει άμεσους καρπούς (τρόπος του λέγειν) είναι καλό ενώ ας πούμε...αν σπουδάζω Βιολόγος, τι τα θέλω τα ανώτερα Μαθηματικά; Και όμως σήμερα, πολλές ενότητες της Βιολογίας στην έρευνα χρειάζεται διεπιστημονική προσέγγιση με μαθηματικά μοντέλα (βλ. Μαθηματική Βιολογία, Χημεία Υδάτων, Βιολογία Πληθυσμών, Βιολογία Κυττάρου, Θεωρητική Οικολογία,..κτλ).

Ενημερωτικά, από τότε που άρχισε η ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών, τα Μαθηματικά επεκτάθηκαν και σε βιομηχανικές εφαρμογές μέσω τεχνικών μαθηματικοποιημένων μοντέλων. Γενικά, isida, τα Μαθηματικά του σχολείου είναι ένα σκαλοπάτι για την Μαθηματική Επιστήμη όπως την έφερε μέχρι σήμερα ο άνθρωπος. Μπορεί να ακούγονται βλακείες αυτά που λέω, αλλά περισσότερο βλακείες για έναν ειδήμονα, ακούγονται οι «φωνές» των μαθηματικών οι οποίοι ζητούν και εφαρμογές των μαθηματικών για να γίνουν πιο «δελεαστικά» και «πιασάρικα» (χάνοντας την μαγεία τους), ενώ αγνοοούν τις απλές ιδιότητες των ριζών, οι οποίες μάλλον δεν είναι και τόσο απλές και για φοιτητές θετικών επιστημών (π.χ. φυσικής, βιολογίας,...κτλ). Τα απλά Μαθηματικά του σχολείου, όσο απλά μπορούν να θεωρηθούν χτίζουν ένα υπόβαθρο όπως και με την γλώσσα. Στην χώρα μας, θεωρούμε πολύ μπανάλ και ξεπερασμένη επιστήμη τα Μαθηματικά εφόσον υπάρχουν άλλες πιο «εξειδικευμένες» επιστήμες - κλάδοι των Μαθηματικών και πιο εφαρμοσμένες επιστήμες (π.χ. ιατρική, βιολογία,...κτλ). Δεν ξέρω ποιος ευθύνεται γι' αυτό. Γενικότερα, τα Μαθηματικά προσδίδουν μια συνδυαστική και αφηρημένη σκέψη που είναι χρήσιμη για πολλούς τομείς της καθημερινότητας. Μάλιστα σήμερα οι σπουδές είναι περισσότερο πολύπλευρες από ποτέ. Η κοινωνία όμως, αντιμετωπίζει τα Μαθηματικά έχοντας ξεμείνει στον 16ο αιώνα. Στην χώρα μας λόγω μη Μαθηματικής παιδείας, πήξαμε σε θεωρητικούς οι οποίοι αντιμετωπίζουν την ζοφερή καθημερινότητα με Φιλοσοφικά μοντέλα (μη μαθηματικά), τα οποία δείχνουν την αποτυχημένη χρήση τους.
Συγγνώμη αλλά δεν μπορούσα να αρκεστώ μόνο σε ένα like, θέλω να γράψω και σχόλια. Εκπληκτικό κείμενο. Κάποια στιγμή πρέπει να αποφασίσεις να γράψεις ένα βιβλίο για τη μαθηματική παιδεία, την διδακτική ή την φιλοσοφία των Μαθηματικών. :clapup:

Μερικά σημεία που παρουσιάζουν ενδιαφέρον:

1).
Τα Μαθηματικά είναι ένα κορυφαίο ανθρώπινο δημιούργημα το οποίο εξελίσσεται όσο εξελίσσεται ο άνθρωπος, στο πέρασμα των αιώνων.
Τα Μαθηματικά ανακαλύφθηκαν ή εφευρέθηκαν; :hmm: αυτό είναι ένα ερώτημα που δεν το έχω διασαφηνίσει ακόμα πλήρως...

2).
Ο Πλάτωνας, θεωρούσε ότι τα Μαθηματικά (και συγκεκριμένα η Αριθμητική) είναι χρήσιμη για έναν άνθρωπο γι' αυτό θα πρέπει να την μαθαίνει από παιδική ηλικία.
Και μάλιστα ο Πλάτωνας στη σχολή του, παράλληλα με τη φιλοσοφία έκανε στους μαθητές του και μαθήματα Γεωμετρίας. Για την ιστορία, να αναφέρω ότι δεν δεχόταν όσους δεν ήξεραν Γεωμετρία, στην είσοδο της σχολής του έγραφε "ουδείς αγεωμέτρητος εισήτω"...

3).
...με Φιλοσοφικά μοντέλα (μη μαθηματικά)...
Γενικά όμως η Φιλοσοφία πάντα είχε τομές με τα Μαθηματικά και γενικά τις Θετικές Επιστήμες. Δεν είναι τυχαίο που μεγάλοι μαθηματικοί ή φυσικοί ήταν παράλληλα και φιλόσοφοι (π.χ Kant, Πυθαγόρας, Υπατία...κλπ)...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,799 μηνύματα.
H Φιλοσοφία έχει πολλούς τομείς έρευνας:
- Σύγχρονη Φιλοσοφία ή Μαθηματική Φιλοσοφία ή Φιλοσοφία των Μαθηματικών
- Φιλοσοφία της Φυσικής
- Φιλοσοφία της Ιστορίας
- Φιλοσοφία της Τέχνης
- Φιλοσοφία της Φιλοσοφίας
- Φιλοσοφία της Θρησκείας
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

isida!!!

Πολύ δραστήριο μέλος

Η revolution αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών. Έχει γράψει 1,154 μηνύματα.
έλα ρε μεγάλε npb...μπράβο ρε φίλε ! σε παραδέχομαι και σου βγάζω το καπέλο...μόλις έδειξες την ανωτερότητα που σε διακρίνει . 1) συμφωνώ ότι από μια άποψη είναι μια μα8ηματική γλώσσα , ο τρόπος σκέψης ανάλυσης αγνώστου αρχαίου κειμένου συμπίπτει με αυτόν που χρησιμοποιείται για τη γεωμετρία (μά8ημα ό3υνσης νου).2)και ναι πολλοί μα8ηματικοί όπως και φιλόλογοι , όπως και άλλοι καθηγητές όπως και γενικότερα πολλοί άν8ρωποι είναι απαλλαγμένοι από προκαταλήψεις και στερεότυπες αντιλήψεις .3) συμφωνώ με όλη την τελευταία παράγραφο εν τέλει , ίσως και εγώ στην πρώτη δημοσίευσή μου ήμουν κάπως υπερβολική αλλά δικαιολογούμαι αφού τα τελευταία δύο χρόνια υφίσταμαι ψυχολογικό πόλεμο από έναν μα8ηματικό που φυσικά τον αντιμετωπίζω με απόλυτο χιούμορ αλλιώς ...ίσως να καταλαβαίνει ότι είμαι χαλαρή και ακομπλε3αριστή και για αυτό συνεχίζει να με πειράζει !!!!

μηπώς όμως αυτή η μονομέρεια ευθύνεται για το σημείο που έχουμε φτάσει ως κοινωνία και γενικότερα ως πλανήτης???
προκαλούμε διαρκώς οικολογικές συμφορες(πρόσφατη φουκουσίμα)αδιαφορώντας για την καημένη τη γη μας που μας φιλοξενει , και πλέον έχουμε χάσει εντελώς το νόημα της ζωής ...μοναδικός σκοπός να ζούμε ευχάριστα . καμιά φορά νιώ8ω ότι οι άν8ρωποι ζουν περιμένοντας να πε8άνουν . Πριν τελειώσει 8έλουν απλά να έχουν περάσει εύκολα , ανώδυνα και ωραία . 8α μου πεις κακό ειναι αυτό ?
Αν σου προσέφεραν για πάντα την ευτυχία χωρίς κόπο 8α τη δεχόσουν ? για ποιόν λόγο να απαντήσεις όχι !
Έχει κάποιο νόημα να κουράζεσαι για μερικές στιγμές χαράς ??? δεν 3ερώ ...προς το παρόν νομίζω ότι κα8'όλη τη διάρκεια της ζωής πρέπει να προβληματιζόμαστε και να βρισκόμαστε σε δύσκολή 8έση επειδή και αυτό κάτι προσφέρει στο τέλος . Εξάλλου αν διαρκώς όλα σου ερχονται εύκολα δεν 8α κουραστείς κάποια στιγμή απλά να τα δέχεσαι???
3έφυγα από το 8έμα , μπορεί να πλάτιασα και να σας κουρασει -χρόνιο πρόβλημα !!!-

σορρυ δν είσαι ο npb ..μπέρδεύτηκα :(
δεν 8α ξαναεπαναληφθεί αλλά είμαι καινούρια και ζητώ την επιείκεια σου!!!

Λοιπόν , η αλή8εια είναι ότι φανταζόμουν πως μα8ηματικά δεν είναι μόνο ατό που βλέπω στον πίνακα του σχολείου . Και είχα 3εχάσει ότι τότε οι φιλοσοφοι δεν ήταν μόνο <<8εωρητικοί>> αλλά και <<8ετικοί >> αν μπορούμε να τους ονομάσουμε έτσι . Ήταν πολυπράγμονες !Επίσης , τώρα που διάβασα το μήνυμά σου , 8υμή8ηκα ένα βιβλίο που διάβασα πρόσφατα , ο 8είος πέτρος και εικασία του Γκόλντμπαχ .Εκεί περιγραφόταν η μαγεία που αποπνέουν τα μαθηματικά ότι δεν είναι μόνο ψυχρές αρι8μητικές πρά3εις .όσο για το σημείο που λες ότι σε απο8άρρυναν από το να σπουδάσεις μαθηματικός , έχω να δηλώσω κατι παρόμοιο .Όνειρο μου να γίνω φιλόλογος . Μου αρέσει . 8έλω να σπούδασω φιλόλογία γιατί το 8εωρώ κάτι άκρως υψηλό και ότι προσφέρει πολλά .όμως τώρα έχουν πέσει όλοι πάνω μου .Τί 8α κάνεις αν γίνεις φιλόλογος ? 8α βρεις δουλεία ? όχι βέβαια ! κάνε κάτι που 8α σου εξασφαλίσει οικονομικές απολαβές .Στρέ4ου προς τις στρατιωτικές σχολές ή τα παιδαγωγικά . όμως άλλο το βάθος της μιας επιστήμης κι άλλο της άλλης . Και ναι , τα μα8ηματικά αν διδάσκονταν με διαφορετικές με8όδους ίσως 8α κέρδιζαν πιο πολύ το ενδιαφέρον των νεων . Πρόσπα8ησε να εφεύρεις καινοτόμους τρόπους διδασκαλίας ώστε όλοι οι μαθητές σου να αγαπήσουν την επιστήμη σου !!!

σωστήηηηηηηηηη...παρόμοια κατάσταση και στην τά3η μου αλλά επειδή με έχει φτάσει σε σημείο να αδιαφορώ πλήρως για το μά8ημά του με έχει βάλει στο μάτι και τί κοροϊδία υφίσταμαι κα8ημερινά ...δεν λέγεται !!!αλλά δεν πειράζει!!!! είναι καλή καρδια !!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,799 μηνύματα.
αλήθεια γιατί να γίνουν δημοφιλή;
τα μαθηματικά είναι εκεί για όποιον ξέρει από μαθηματικά
δεν γίνεται να τα εκλαϊκεύσουμε για να χάσουν την μαγεία τους
όποιος θέλει να τα σπουδάσει, τα σπουδάζει

επαναλαμβάνω ότι δεν έχει νόημα να μιλάμε για μαθηματικά στο σχολείο αφού τα μαθηματικά του σχολείου είναι οι βάσεις για όποιον έχει σκοπό να ασχοληθεί με μαθηματικά είτε σαν κύρια επιστήμη είτε σαν κάποια εφαρμογή αυτών στο Πανεπιστήμιο

αλλιώς πηγαίνετε να σπουδάσετε κάτι άλλο
επιλογές υπάρχουν δόξα τω θεώ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

georgekod92

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο georgekod92 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής Θράκης (Κομοτηνή) και μας γράφει απο Κομοτηνή (Ροδόπη). Έχει γράψει 220 μηνύματα.
αλήθεια γιατί να γίνουν δημοφιλή;
τα μαθηματικά είναι εκεί για όποιον ξέρει από μαθηματικά
δεν γίνεται να τα εκλαϊκεύσουμε για να χάσουν την μαγεία τους
όποιος θέλει να τα σπουδάσει, τα σπουδάζει

επαναλαμβάνω ότι δεν έχει νόημα να μιλάμε για μαθηματικά στο σχολείο αφού τα μαθηματικά του σχολείου είναι οι βάσεις για όποιον έχει σκοπό να ασχοληθεί με μαθηματικά είτε σαν κύρια επιστήμη είτε σαν κάποια εφαρμογή αυτών στο Πανεπιστήμιο

αλλιώς πηγαίνετε να σπουδάσετε κάτι άλλο
επιλογές υπάρχουν δόξα τω θεώ
Αν είχα τη δυνατότητα, σε ένα φανταστικό κόσμο, μετά τη νομική θα σπούδαζα μαθηματικά. Είναι μια λόξα(με την καλή έννοια) που πάντα είχα...:panwkatw:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

venividivici43946

Διάσημο μέλος

Ο venividivici43946 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,392 μηνύματα.
Αν είχα τη δυνατότητα, σε ένα φανταστικό κόσμο, μετά τη νομική θα σπούδαζα μαθηματικά. Είναι μια λόξα(με την καλή έννοια) που πάντα είχα...:panwkatw:

Ποιος σε εμποδίζει; Δώσε κατατακτήριες μετά τη Νομική.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

georgekod92

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο georgekod92 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής Θράκης (Κομοτηνή) και μας γράφει απο Κομοτηνή (Ροδόπη). Έχει γράψει 220 μηνύματα.
Ναι αλλά... πρέπει και να δουλέψω και παράλληλα κάπως δύσκολα τα μαθηματικά.. Οπότε ίσως κάτι σε πολιτικές επιστήμες που επίσης μ' αρέσει...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,799 μηνύματα.
Mαθηματικά και εργασία είναι λίγο δύσκολο...:/:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

georgekod92

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο georgekod92 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής Θράκης (Κομοτηνή) και μας γράφει απο Κομοτηνή (Ροδόπη). Έχει γράψει 220 μηνύματα.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,799 μηνύματα.
βασικά θέλει παρακολούθηση τρελή και για να περνάς μάθημα «ανώδυνα» πρέπει να σε ξέρει ο καθηγητής λιγάκι με την καλή έννοια (δεν εννοώ γλύψιμο)...:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

isida!!!

Πολύ δραστήριο μέλος

Η revolution αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών. Έχει γράψει 1,154 μηνύματα.
Που θα βρισκόταν τώρα η ανθρωπότητα αν δεν υπήρχαν οι θετικές επιστήμες; προφανώς στις σπηλιές.
Με συγχωρείς που 8α στο πω αλλά ...
Που 8α βρισκόταν τώρα η αν8ρωπότητα αν δεν τπήρχαν οι 8εωρητικές επιστήμες ?
Δηλαδή εσύ νομίζεις πως μόνο η τεχνολογική εξέλιξη μετράει ? και η πνευματική ? προφανώς στις σπηλιές 8α είμασταν αν δεν υπήρχαν και οι 8εωρητικές !!!
Δεν το πιστεύω ότι τη σήμερον ημέρα γίνεται αυτή η συζήτηση και επικρατούν αυτές οι απόψεις . Φυσικά και τα μα8ηματικά είναι απαραίτητα και συντελούν στην ακμή αλλά έλεος...κατά τη γνώμη μου η διαφθορά και πα8ητικόττατα με την οποία δεχόμαστε τα πάντα νομίζω ότι είναι απόρροια του ότι σήμερα ξεχνάμε τη φιλοσοφία και τον σωστό τρόπο σκέψης και μας απασχολεί μόνο να σπουδάσουμε ο,τι 8α έχει άμεσες συνέπειες και 8α διευκολύνει τη ζωή μας , όπως τεχνολογικά επιτευγματα ...

τα παιδιά της θεωρητικής είναι είδος προς εξαφάνιση.
αν όντως ισχύει αυτό λυπάμαι πολύ και επίσης αυτό έχει παρατηρη8εί στο σχολείο σου και σε όλα όσα ξέρω τα παιδιά είναι ίσα κατανεμημένα σε όλες τις κατευθύνσεις !

η παπαγαλία των αρχαίων ελληνικών
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΠΑΓΑΛΙΑ ...
πόσες φορές 8α το πω ακόμα , έλεος
συμβαίνει το ίδιο που συμβαίνει και σε εσάς . Αν δεν κατανοήσετε πρώτα τους τύπους δεν μπορείτε να τους εφαρμόσετε στις πράξεις . Αν δεν κατανοήσουμε πρώτα τη 8εωρία και δεν την παπαγαλίσουμε απλώς ...δεν μπορούμε να εντοπίσουμε τα συντακτικά φαινόμενα και να αναλύσουμε άγνωστο !!!

[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]θα καταφέρουν να βγάλουν τα αρνητικά περισσότερα και θα διορθώσουν τα δύο ορθογραφικά λάθη που έχω κάνει.
και μαζί συμπληρώνω εγώ με τα ορφογραφικά μπορούν να διορ8ώσουν τα κακώς κείμενα μιας κοινωνίας , να ανα8ρέψουν ανθρώπους με ηθικό πνέυμα και ισορροπημένη ζωή αφού επιχειρεί να ανακαλύψει το νόημα της ζωής και όποιος δεν το αναγνωρίζει αυτό είναι πολύ πίσω....
έχουμε αποκλείσει από τη ζωή μας την ομορφιά και τον προβληματισμό και την έξαψη που δημιουργεί ένα ποιήμα και γενικότερα την τέχνη που και αυτή λογικά 8α αμφισβητείς αφού δεν προσφέρει τίποτα υλικό...για αυτό έχουμε γίνει κάτι που όταν διδάσκονταν εις βα8έων τα αρχαία και γενικά η σκέψη δεν ήμασταν ...ΑΜΕΡΙΚΑΝΑΚΙΑ!!!!
[/FONT]
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Θάλεια

Διάσημο μέλος

Η Θάλεια αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ιωάννινα (Ιωάννινα). Έχει γράψει 3,424 μηνύματα.
Είχα πάει σε ένα μαγαζί για να αγοράσω μία μπλούζα.
Η μπλούζα κόστιζε 20 ευρώ.Το καρτελάκι έλεγε -20% δηλαδή 16 ευρώ τελική τιμή.Πάω στο ταμείο και η πωλήτρια μου ζητάει 18ευρώ και φυσικά τη σιχτίρισα για κλέψιμο και κοροιδία.Αν δεν ήξερα μαθηματικά η πωλήτρια αυτή θα με έκλεβε μπροστά στα μάτια μου.

Κοιτάξτε την πρακτική εφαρμογή,στη ζωή μας, στην καθημερινότητα μας και αφήστε το πνεύμα.Εδώ μας κλέβουν εν ψυχρώ πολιτικοί κ.ά. και εμείς μιλάμε για πνεύμα.Και στην τελική όταν θα μάθεις φυσική και μαθηματικά (μιλάμε για βάθος γνώσης) θα καταλάβεις τι πάει να πει να βάζεις το μυαλουδάκι σου να λειτουργήσει και να μην αναμασάς τη μασημένη τροφή που σου προσφέρουν.

Υ.Γ. Παραλίγο θα πήγαινα θεωρητική.Γνωρίζω και αρχαία σε καλό επίπεδο και ξέρω ότι το "πληροί" κανονικά γράφεται με "οι" και όχι με "ει" και ότι το "συμβαίνη" γράφεται κανονικά με "η" και όχι με "ει".Αν θέλετε να μιλήσουμε για αρχαία.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Αν είχαμε βέβαια λίγο πιο καλλιεργημένο το πνεύμα μας, δεν θα ψηφίζαμε αυτούς που μας κλέβουν...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Θάλεια

Διάσημο μέλος

Η Θάλεια αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ιωάννινα (Ιωάννινα). Έχει γράψει 3,424 μηνύματα.
Αν είχαμε βέβαια λίγο πιο καλλιεργημένο το πνεύμα μας, δεν θα ψηφίζαμε αυτούς που μας κλέβουν...

Δηλαδή 10 εκατ. Έλληνες δεν έχουν καλλιεργημένο πνεύμα;
Ή να το πάω λίγο παραπέρα.10 εκατ. Έλληνες επειδή δεν ξέρουν αρχαία και να αναλύουν ένα ποίημα της Πολυδούρη ψηφίζουν αυτούς που ψηφίζουν;

Η καλλιέργεια του πνεύματός μας στηρίζεται στις θεωρητικές επιστήμες και μόνον;Δηλαδή τα εξωσχολικά βιβλία και το διάβασμα εφημερίδων (λέω εγώ τώρα)δεν κάνουν τίποτα;
Δε σε πολιτικοποιούν-κοινωνικοποιούν;Δε σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Δηλαδή 10 εκατ. Έλληνες δεν έχουν καλλιεργημένο πνεύμα;
Ή να το πάω λίγο παραπέρα.10 εκατ. Έλληνες επειδή δεν ξέρουν αρχαία και να αναλύουν ένα ποίημα της Πολυδούρη ψηφίζουν αυτούς που ψηφίζουν;

Η καλλιέργεια του πνεύματός μας στηρίζεται στις θεωρητικές επιστήμες και μόνον;Δηλαδή τα εξωσχολικά βιβλία και το διάβασμα εφημερίδων (λέω εγώ τώρα)δεν κάνουν τίποτα;
Δε σε πολιτικοποιούν-κοινωνικοποιούν;Δε σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο;

Δεν είπα αυτό φυσικά. Αλλά θεωρητικές επιστήμες δεν είναι η λογοτεχνία και τα αρχαία που κάνουμε στο σχολείο, πρέπει να ξεφύγετε από αυτό το πλαίσιο. ΟΛΑ μας είναι χρήσιμα. Ούτε τα θετικά πρέπει να μηδενίζονται, ούτε τα θεωρητικά.

Ακόμα και το διάβασμα των εφημερίδων που λες, φυσικά και σε κάνει καλύτερο άνθρωπο. Κατανοείς όμως πολλά περισσότερα αν έχεις σπουδάσει πχ. ψυχολογία ή επικοινωνία. Και καταλαβαίνεις ότι σου λένε το 1/4 όσων συμβαίνουν. Άρα πέρα από την έκπτωση στο ταμείο (μαθηματικά) ίσως να ήταν χρήσιμο να μάθεις και την ατζέντα των μέσων (επικοινωνία-ανάλυση λόγου) για να καταλάβεις πώς σε κοροϊδεύουν με το γάντι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top