ΗΜΜΥ ή Μαθηματικό;

atlantida

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η atlantida αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 236 μηνύματα.
καλησπέρα, έδωσα φέτος πανελλήνιες και δηλώνω εμφανώς προβληματισμένη σχετικά με τις σχολές που θα δηλώσω στο μηχανογραφικό. νομίζω πως είμαι ανάμεσα σε τμήματα ημμυ και μαθηματικών (με προτεραιότητα στο ημτυ και μαθηματικό Πάτρας λόγω τόπου κατοικίας). σίγουρα υπάρχουν κι άλλα θέματα στο φόρουμ όσον αφορά σ'αυτά τα τμήματα, αλλά δεν βρήκα απαντήσεις ακριβώς στις απορίες μου, οπότε προτίμησα να ξεκινήσω ένα νέο θέμα.

για να μην τα πολυλογώ, αγαπώ πολύ τα μαθηματικά και δεν μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου να φοιτεί σε ένα τμήμα που δεν τα περιλαμβάνει, αλλά σχετικά με τα τμήματα μαθηματικών έχω τις εξής απορίες: ένας μαθητής που του αρέσουν τα μαθηματικά του λυκείου, είναι εύκολο να φρικάρει με αυτά του πανεπιστημίου; ποιος είναι ο μέσος χρόνος αποφοίτησης των μαθηματικών τμημάτων; και είναι πιθανό με κάποιο μεταπτυχιακό ένας απόφοιτος μαθηματικού να βρει δουλειά σε κλάδο που ασχολείται μόνο με μαθηματικά (εκτός από καθηγητής); ή έστω με πληροφορική;

επιπλέον, μήπως είναι προτιμότερο, εφόσον δεν έχω κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα με πληροφορική και φυσική (και σχετικά μου αρέσουν αυτά τα μαθήματα), να μπω ημμυ (αν την πιάνω); στα τμήματα των ημμυ είναι απαραίτητο να έχεις γνώσεις πέρα από αυτές που αποκτώνται στο λύκειο, όπως πχ προγραμματισμό ή εμπειρία σε hands-on projects; και τέλος, αξίζει κάποιος να τελειώσει μαθηματικό και στη συνέχεια να κάνει κάποιο μεταπτυχιακό σχετικό με πληροφορική και να ασχοληθεί με κάποιον συναφή κλάδο ή είναι προτιμώτερο να μπει εξαρχής ημμυ;

ελπίζω να μην σας ζάλισα με τόσες απορίες:)
 

angeloskar

Νεοφερμένος

Ο angeloskar αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών και Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ. Έχει γράψει 53 μηνύματα.
καλησπέρα, έδωσα φέτος πανελλήνιες και δηλώνω εμφανώς προβληματισμένη σχετικά με τις σχολές που θα δηλώσω στο μηχανογραφικό. νομίζω πως είμαι ανάμεσα σε τμήματα ημμυ και μαθηματικών (με προτεραιότητα στο ημτυ και μαθηματικό Πάτρας λόγω τόπου κατοικίας). σίγουρα υπάρχουν κι άλλα θέματα στο φόρουμ όσον αφορά σ'αυτά τα τμήματα, αλλά δεν βρήκα απαντήσεις ακριβώς στις απορίες μου, οπότε προτίμησα να ξεκινήσω ένα νέο θέμα.

για να μην τα πολυλογώ, αγαπώ πολύ τα μαθηματικά και δεν μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου να φοιτεί σε ένα τμήμα που δεν τα περιλαμβάνει, αλλά σχετικά με τα τμήματα μαθηματικών έχω τις εξής απορίες: ένας μαθητής που του αρέσουν τα μαθηματικά του λυκείου, είναι εύκολο να φρικάρει με αυτά του πανεπιστημίου; ποιος είναι ο μέσος χρόνος αποφοίτησης των μαθηματικών τμημάτων; και είναι πιθανό με κάποιο μεταπτυχιακό ένας απόφοιτος μαθηματικού να βρει δουλειά σε κλάδο που ασχολείται μόνο με μαθηματικά (εκτός από καθηγητής); ή έστω με πληροφορική;

επιπλέον, μήπως είναι προτιμότερο, εφόσον δεν έχω κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα με πληροφορική και φυσική (και σχετικά μου αρέσουν αυτά τα μαθήματα), να μπω ημμυ (αν την πιάνω); στα τμήματα των ημμυ είναι απαραίτητο να έχεις γνώσεις πέρα από αυτές που αποκτώνται στο λύκειο, όπως πχ προγραμματισμό ή εμπειρία σε hands-on projects; και τέλος, αξίζει κάποιος να τελειώσει μαθηματικό και στη συνέχεια να κάνει κάποιο μεταπτυχιακό σχετικό με πληροφορική και να ασχοληθεί με κάποιον συναφή κλάδο ή είναι προτιμώτερο να μπει εξαρχής ημμυ;

ελπίζω να μην σας ζάλισα με τόσες απορίες:)
Λοιπόν, ίσως μπορώ να βοηθήσω εγώ επειδή έδωσα πέρσι πανελλήνιες, πέρασα ημτυ πάτρα και με μεταγραφή Αθήνα. Μέχρι και την δευτέρα λυκείου ήμουν και εγώ σε αυτό το δίλημμα. Αν σε ενδιαφέρει να ασχοληθείς με έναν κλάδο ο οποίος είναι από τους πιο αναπτυσσόμενους αυτή την στιγμή, και αν δεν ξέρεις ακριβώς τι θέλεις να κάνεις στο μέλλον αλλά σίγουρα έχει να κάνει με τεχνολογία, θα σου έλεγα να επιλέξεις το τμήμα των ηλεκτρολόγων. Προηγούμενες γνώσεις προγραμματισμού δεν χρειάζεσαι ιδιαίτερα καθώς τα μαθαίνεις όλα από το 0. Παρόλο που καταλαβαίνω ότι σου αρέσουν πολύ τα μαθηματικά, να ξέρεις ότι οι ηλεκτρολόγοι έχουν επίσης πολύ σκληρά μαθηματικά και (ίσως, από ότι μου έχουν πει) τα πιο σκληρά από όλους τους μηχανικούς. Μαθηματικό, αν δεν είσαι φουλ κολλημένη με μαθηματικά δεν θα σου πρότεινα να πας(προσωπική άποψη) και δεν το λέω από άποψη επαγγελματικής προοπτικής, απλά έχει ΠΑΡΑ ΠΑΡΑ ΠΑΡΑ πολλά μαθηματικά. Οι ηλεκτρολόγοι είναι πιο ευρύ επάγγελμα και μπορείς να ασχοληθείς με κυριολεκτικά τα πάντα όσον αφορά την τεχνολογία, από μικροεπεξεργαστές, κυκλώματα, μέχρι την ηλεκτροδότηση μιας ολόκληρης πόλης και software engineering. Και τις δύο σχολές αν δεν τις αγαπάς, δύσκολα βγαίνουν γτ είναι μεγάλο ζόρι το πολυτεχνείο και τα φυσικομαθηματικά. Αν έχεις σκοπό να ασχοληθείς με τον κλάδο της πληροφορικής, καλύτερα άσε το μαθηματικό γτ θα γεμίσεις με "άχρηστα" μαθηματικά τα οποία δεν θα σε ενδιαφέρουν στην πληροφορική. Στους ημμυ-ημτυ από την πρώτη μέρα μαθαίνεις πληροφορική και προγραμματισμό.

Ελπίζω να βοήθησα, καλά αποτελέσματα
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,263 μηνύματα.
καλησπέρα, έδωσα φέτος πανελλήνιες και δηλώνω εμφανώς προβληματισμένη σχετικά με τις σχολές που θα δηλώσω στο μηχανογραφικό. νομίζω πως είμαι ανάμεσα σε τμήματα ημμυ και μαθηματικών (με προτεραιότητα στο ημτυ και μαθηματικό Πάτρας λόγω τόπου κατοικίας). σίγουρα υπάρχουν κι άλλα θέματα στο φόρουμ όσον αφορά σ'αυτά τα τμήματα, αλλά δεν βρήκα απαντήσεις ακριβώς στις απορίες μου, οπότε προτίμησα να ξεκινήσω ένα νέο θέμα.

για να μην τα πολυλογώ, αγαπώ πολύ τα μαθηματικά και δεν μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου να φοιτεί σε ένα τμήμα που δεν τα περιλαμβάνει, αλλά σχετικά με τα τμήματα μαθηματικών έχω τις εξής απορίες: ένας μαθητής που του αρέσουν τα μαθηματικά του λυκείου, είναι εύκολο να φρικάρει με αυτά του πανεπιστημίου; ποιος είναι ο μέσος χρόνος αποφοίτησης των μαθηματικών τμημάτων; και είναι πιθανό με κάποιο μεταπτυχιακό ένας απόφοιτος μαθηματικού να βρει δουλειά σε κλάδο που ασχολείται μόνο με μαθηματικά (εκτός από καθηγητής); ή έστω με πληροφορική;
Πιστεύω οτι με κάθε επιστήμη θα φρικάρεις εαν την ψάξεις σε περισσότερο βάθος, όπως αρχίζεις να κάνεις στο πανεπιστήμιο. Ας πούμε και στο ημμυ δεν θα ασχολείσαι με ράβδους που τρέχουν πάνω σε κυκλώματα ή προβλήματα με αντιστασούλες, έτσι ; Αυτά είναι παιδικά προβλήματα για να μάθεις βασική φυσική. Οι πραγματικές εφαρμογές είναι τερατωδώς πολύπλοκες :laugh: .

Όπως και να έχει εκεί που θέλω να καταλήξω είναι οτι σαφώς στο πανεπιστήμιο εφόσον εστιάζεις σε μια επιστήμη, τα πράγματα δυσκολεύουν, διαφορετικά δεν θα υπήρχε ανάγκη να υπάρχει αυτή η επιστήμη και να σπουδάζεται. Ωστόσο μην ανησυχείς, κανείς δεν θα περιμένει απο την πρώτη μέρα να αντιμετωπίσετε θηρία ερχόμενοι απο το λύκειο.Η μετάβαση για όλες τις σχολές και όλα τα τμήματα γίνεται σταδιακά. Εαν δηλαδή αυτό σε αποθαρρύνει απο το να επιλέξεις το μαθηματικό τότε θα σου έλεγα να μην το σκέφτεσαι.

Τώρα τα μαθηματικά εαν δεν κάνω λάθος πρέπει να έχουν έναν μέσο όρο αποφοίτησης τα 5-6έτη. Δεν θυμάμαι με απόλυτη σιγουριά. Και πάλι όμως μην σε αποθαρρύνει αυτό καθώς πλέον μπαίνει όποιος να'ναι, οπότε είναι και λογικό να τελειώνει όποτε να'ναι. Εαν εσύ ξέρεις τι σου γίνεται και επιλέξεις συνειδητά την σχολή δεν νομίζω να έχεις θέμα. Τέλος όσον αφορά στο εργασιακό κομμάτι ναι γίνεται, απλά πιθανότατα όχι στην Ελλάδα. Και πάλι δεν θα έπρεπε να σε φοβίζει αυτό κατά την γνώμη μου. Εαν πράγματι είσαι τόσο καλή στα μαθηματικά, γιατί να περιορίσεις το ταλέντο σου στον τόπο μας ; Εαν κινηθείς τώρα προς μεταπτυχιακά σχετικά με την πληροφορική είναι αρκετά πιθανό να βρεις δουλειά και εδώ.
επιπλέον, μήπως είναι προτιμότερο, εφόσον δεν έχω κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα με πληροφορική και φυσική (και σχετικά μου αρέσουν αυτά τα μαθήματα), να μπω ημμυ (αν την πιάνω);
Το εαν είναι προτιμότερο μπορείς να το απαντήσεις εσύ και μόνο εσύ. Φυσική μπορείς να δεις εως ένα βαθμό και απο το μαθηματικό(βάσει της σκοπιάς των μαθηματικών). Ο λόγος που θα άξιζε να επιλέξεις ημμυ είναι εαν θες να τα συνδυάσεις όλα αυτά. Δηλαδή και γνώσεις μαθηματικών, και φυσικής, και πληροφορικής και ηλεκτρολόγων μηχανικών. Είναι αρκετά σύνηθες αυτό καθώς τα πραγματικά συστήματα έχουν όπως είπα υψηλό βαθμό πολυπλοκότητας και χρειάζεται ο σχεδιαστής να έχει ευρύ επιστημονικό υπόβαθρο, που μπορεί να περιλαμβάνει απο γνώσεις πάνω σε υλικά μέχρι και στα οικονομικά και σε ότι άλλο ενδιάμεσο υπάρχει.
στα τμήματα των ημμυ είναι απαραίτητο να έχεις γνώσεις πέρα από αυτές που αποκτώνται στο λύκειο, όπως πχ προγραμματισμό ή εμπειρία σε hands-on projects;
Όχι,μπορείς να τα πας εξαιρετικά χωρίς να έχεις καθόλου προηγούμενες γνώσεις και εμπειρία σε οτιδήποτε. Εαν έχεις όμως, προφανώς θα σε βοηθήσουν να αντιλαμβάνεσαι καλύτερα τι κάνεις στην σχολή και γιατί. Εαν ψάχνεσαι γενικά απο μόνη σου θα σε βοηθήσει να κάνεις την διαφορά.
και τέλος, αξίζει κάποιος να τελειώσει μαθηματικό και στη συνέχεια να κάνει κάποιο μεταπτυχιακό σχετικό με πληροφορική και να ασχοληθεί με κάποιον συναφή κλάδο ή είναι προτιμώτερο να μπει εξαρχής ημμυ;
Δεν νομίζω οτι υπάρχει προτιμότερο σε αυτά τα πράγματα. Κόσμος πάει και έρχεται και απο τις δύο κατευθύνσεις. Το μόνο που μπορώ να σου πω είναι το εξής : Το ημμυ έχει πολλά μαθηματικά, αλλά όχι όσα έχει το μαθηματικό προφανώς και ούτε προσεγγίζονται με τον ίδιο τρόπο. Ο μαθηματικός κάνει μαθηματικά για τα μαθηματικά. Ο φυσικός τα χρησιμοποιεί για να βρει απαντήσεις σε ερωτήματα σχετικά με την φύση και ο μηχανικός για να σχεδιάσει κάτι που να λειτουργεί με έναν συγκεκριμένο τρόπο τον οποίο επιθυμεί.

Υπάρχει μια καλή μεριά αυτού και μια κακή. Η κακή είναι οτι αρκετά fancy πράγματα όσον αφορά στα μαθηματικά δεν θα τα δεις στο ημμυ. Και ο λόγος είναι οτι οι ημμυτες δεν δυσκολεύουν τα μαθηματικά εαν αυτό δεν έχει να προσφέρει στην πράξη κάτι. Επομένως ένα διαφορετικό formulation μπορεί να είναι ισχυρό, να κρύβει βαθιές έννοιες απο πίσω του κτλπ. Αλλά εαν η αξία του είναι κυρίως ακαδημαική, πιθανότατα θα παραβλεφθεί. Το οποίο προφανώς εαν έχεις αγάπη για την επιστήμη των μαθηματικών θα σου ξυνίσει πολύ άσχημα(συμβαίνει σε αρκετό κόσμο).

Η καλή μεριά αυτού είναι πως εαν κάτι όντως θα σε κάνει καλύτερο στην δουλειά σου και θα σου επιτρέψει να συστηματοποιήσεις τον σχεδιασμό, τότε θα το διδαχτείς ή θα αφορά το πεδίο σου τουλάχιστον με κάποιον τρόπο και θα μπεις στην διαδικασία να το ψάξεις. Οπότε δεν μπουχτίζεις με όλα τα περιττά και δύσκολα μαθηματικά χωρίς λόγο. Και αυτό είναι σημαντικό διότι όσα θα μάθεις σημαίνει οτι έχουν και θεωρητική και πρακτική ουσία, και τίποτα χρήσιμο δεν μένει εκτός.

Μερικοί τομείς που περιλαμβάνουν πολλά μαθηματικά είναι :
Επεξεργασία σήματος & στοχαστικά σήματα
Τηλεπικοινωνιακά συστήματα/Μοντελοποίηση ασύρματων καναλιών*
Θεωρία αυτόματου ελέγχου
Θεωρία πληροφορίας*
Θεωρία κωδίκων(μαθηματικοί κώδικες όχι προγραμματισμός)*
Ηλεκτρικές μετρήσεις(μετρολογία γενικότερα)
...και φυσικά ο τομέας του ηλεκτρομαγνητισμού

(Αυτά με τον αστερίσκο * είναι αυτά που θεωρώ οτι είναι πιο κοντά σε pure μαθηματικά απο όλα και για αυτό διδάσκονται και σε μαθηματικά τμήματα ως επιλογής μαθήματα).

Συνοπτικά, κατά την γνώμη μου εαν σε εξιτάρουν μόνο τα μαθηματικά επέλεξε μαθηματικό. Εαν θες να έχεις περισσότερη ποικιλλία στο γνωστικό σου υπόβαθρο επέλεξε ημμυ.
 
Τελευταία επεξεργασία:

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,670 μηνύματα.
αφου ημμυ θα επιλεξεις λογω μοριων τι το κουραζεις το θεμα?
 

Nala

Δραστήριο μέλος

Η Nala αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 21 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Ιατρικής ΑΠΘ και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 759 μηνύματα.
Δεν τό έχω το θέμα και δεν μπορώ να σου απαντήσω
Θά σού πρότεινα να μπεις να δεις τόν οδηγό σπουδών και των δύο σχολών δηλαδή τα μαθήματα και νά δεις αν σέ ενδιαφέρουν
Πάντως τό μαθηματικό έχει μόνο μαθηματικά χα χα χα χα
Δες και επαγγελματική αποκατάσταση και επαγγελματικά δικαιώματα και αποφασίζεις αφού δεις και τους βαθμούς σου
Καλή επιτυχία
 

atlantida

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η atlantida αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 236 μηνύματα.
Λοιπόν, ίσως μπορώ να βοηθήσω εγώ επειδή έδωσα πέρσι πανελλήνιες, πέρασα ημτυ πάτρα και με μεταγραφή Αθήνα.
συγχαρητήρια! πώς σου φαίνεται η σχολή;
Παρόλο που καταλαβαίνω ότι σου αρέσουν πολύ τα μαθηματικά, να ξέρεις ότι οι ηλεκτρολόγοι έχουν επίσης πολύ σκληρά μαθηματικά και (ίσως, από ότι μου έχουν πει) τα πιο σκληρά από όλους τους μηχανικούς. Μαθηματικό, αν δεν είσαι φουλ κολλημένη με μαθηματικά δεν θα σου πρότεινα να πας(προσωπική άποψη) και δεν το λέω από άποψη επαγγελματικής προοπτικής, απλά έχει ΠΑΡΑ ΠΑΡΑ ΠΑΡΑ πολλά μαθηματικά.
έχω ρίξει μια ματιά στο πρόγραμμα σπουδών του ημτυ και νομίζω ότι θα προτιμούσα να έχει περισσότερα μαθηματικά, αλλά συμφωνώ με το ότι το μαθηματικό έχει πολλά μαθηματικά και αυτό με δελεάζει και φοβίζει ταυτόχρονα.
Οι ηλεκτρολόγοι είναι πιο ευρύ επάγγελμα και μπορείς να ασχοληθείς με κυριολεκτικά τα πάντα όσον αφορά την τεχνολογία, από μικροεπεξεργαστές, κυκλώματα, μέχρι την ηλεκτροδότηση μιας ολόκληρης πόλης και software engineering. Και τις δύο σχολές αν δεν τις αγαπάς, δύσκολα βγαίνουν γτ είναι μεγάλο ζόρι το πολυτεχνείο και τα φυσικομαθηματικά.
ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους σκέφτομαι το ημτυ είναι αυτή η ποικιλία σχετικά με τους τομείς που μπορείς να ασχοληθείς στην συνέχεια, γιατί -όπως φαίνεται- δυσκολεύομαι να βρω και να αποφασίσω ακριβώς με το τι θέλω να ασχοληθώ. πάντως έχω ακούσει ότι και με πτυχίο μαθηματικού και κατάλληλο μεταπτυχιακό έχεις ποικιλία επιλογών απασχόλησης.

ευχαριστώ πολύ για την απάντηση!
 

angeloskar

Νεοφερμένος

Ο angeloskar αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών και Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ. Έχει γράψει 53 μηνύματα.
συγχαρητήρια! πώς σου φαίνεται η σχολή;

έχω ρίξει μια ματιά στο πρόγραμμα σπουδών του ημτυ και νομίζω ότι θα προτιμούσα να έχει περισσότερα μαθηματικά, αλλά συμφωνώ με το ότι το μαθηματικό έχει πολλά μαθηματικά και αυτό με δελεάζει και φοβίζει ταυτόχρονα.

ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους σκέφτομαι το ημτυ είναι αυτή η ποικιλία σχετικά με τους τομείς που μπορείς να ασχοληθείς στην συνέχεια, γιατί -όπως φαίνεται- δυσκολεύομαι να βρω και να αποφασίσω ακριβώς με το τι θέλω να ασχοληθώ. πάντως έχω ακούσει ότι και με πτυχίο μαθηματικού και κατάλληλο μεταπτυχιακό έχεις ποικιλία επιλογών απασχόλησης.

ευχαριστώ πολύ για την απάντηση!
Ευχαριστώ πολύ, η σχολή είναι φοβερή. Πάντως ναι ισχύει ότι και με μεταπτυχιακό από μαθηματικό έχεις πολλές προοπτικές, έτσι κι αλλιώς πλέον το μεταπτυχιακό είναι που καθορίζει περισσότερο. Πάντως όντως, δεν έχει σε καμια περιπτωση όσα μαθηματικά έχει το μαθηματικό(προφανώς😂) αλλά όπως είπε και ένα παιδί παραπάνω, είναι λόγω του ότι κάνουμε (σχεδόν)αποκλειστικά μαθηματικά που εφαρμόζονται. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι έχει να ζηλέψει κάτι το μαθηματικό γτ κάνουμε από απειροστικό λογισμό και πιθανότητες-στατιστική, μέχρι διακριτά μαθηματικά, αριθμητική ανάλυση και μιγαδική ανάλυση, εννοείται όχι όλα από το πρώτο έτος.

Μάλιστα υπάρχει και Ροή Μαθηματικών από το 3ο έτος και μετά, αν θες μεγαλύτερη εξειδίκευση(Αυτό ισχύει για το εμπ βεβαια, δεν ξέρω για τις άλλες σχολές)
 

atlantida

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η atlantida αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 236 μηνύματα.
Πιστεύω οτι με κάθε επιστήμη θα φρικάρεις εαν την ψάξεις σε περισσότερο βάθος, όπως αρχίζεις να κάνεις στο πανεπιστήμιο. Ας πούμε και στο ημμυ δεν θα ασχολείσαι με ράβδους που τρέχουν πάνω σε κυκλώματα ή προβλήματα με αντιστασούλες, έτσι ; Αυτά είναι παιδικά προβλήματα για να μάθεις βασική φυσική. Οι πραγματικές εφαρμογές είναι τερατωδώς πολύπλοκες :laugh: .
χαχαχ δεν το είχα σκεφτεί αυτό, αλλά όπως το θέτεις, ναι, έχεις δίκιο.
Τώρα τα μαθηματικά εαν δεν κάνω λάθος πρέπει να έχουν έναν μέσο όρο αποφοίτησης τα 5-6έτη. Δεν θυμάμαι με απόλυτη σιγουριά. Και πάλι όμως μην σε αποθαρρύνει αυτό καθώς πλέον μπαίνει όποιος να'ναι, οπότε είναι και λογικό να τελειώνει όποτε να'ναι. Εαν εσύ ξέρεις τι σου γίνεται και επιλέξεις συνειδητά την σχολή δεν νομίζω να έχεις θέμα. Τέλος όσον αφορά στο εργασιακό κομμάτι ναι γίνεται, απλά πιθανότατα όχι στην Ελλάδα. Και πάλι δεν θα έπρεπε να σε φοβίζει αυτό κατά την γνώμη μου. Εαν πράγματι είσαι τόσο καλή στα μαθηματικά, γιατί να περιορίσεις το ταλέντο σου στον τόπο μας ; Εαν κινηθείς τώρα προς μεταπτυχιακά σχετικά με την πληροφορική είναι αρκετά πιθανό να βρεις δουλειά και εδώ.
σχετικά με τον μέσο όρο αποφοίτησης ρώτησα κυρίως για να καταλάβω πόσο περίπου μπορεί να διαρκέσουν οι σπουδές σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο ώστε να το συγκρίνω με το πολυτεχνείο που απ'ότι έχω καταλάβει, ο μέσος όρος αποφοίτησης είναι στα 7-8 χρόνια. σκέφτομαι ότι ίσως είναι προτιμώτερο να βγάλεις μαθηματικό στα 6-7 χρόνια, ακόμη κι αν τελικά δεν σου αρέσει η σχολή και να στραφείς έπειτα σε ένα μεταπτυχιακό που να σε ενδιαφέρει περισσότερο, παρά να "εγκλωβιστείς" (αν τελικά δεν σου αρέσει) στα 7-8 χρόνια του ημμυ, ας πούμε;

επιπλέον, δεν είμαι καμιά διάνοια στα μαθηματικά, απλά μου αρέσουν και τα ψιλοψάχνω κι εκτός σχολείου, οπότε δεν ξέρω αν θα περιόριζα το ταλέντο μου εδώ, αλλά θεωρώ αρκετά πιθανό το σενάριο να πάω έξω είτε για κάποιο μεταπτυχιακό είτε για δουλειά κλπ.
Μερικοί τομείς που περιλαμβάνουν πολλά μαθηματικά είναι :
Επεξεργασία σήματος & στοχαστικά σήματα
Τηλεπικοινωνιακά συστήματα/Μοντελοποίηση ασύρματων καναλιών*
Θεωρία αυτόματου ελέγχου
Θεωρία πληροφορίας*
Θεωρία κωδίκων(μαθηματικοί κώδικες όχι προγραμματισμός)*
Ηλεκτρικές μετρήσεις(μετρολογία γενικότερα)
...και φυσικά ο τομέας του ηλεκτρομαγνητισμού

(Αυτά με τον αστερίσκο * είναι αυτά που θεωρώ οτι είναι πιο κοντά σε pure μαθηματικά απο όλα και για αυτό διδάσκονται και σε μαθηματικά τμήματα ως επιλογής μαθήματα).

Συνοπτικά, κατά την γνώμη μου εαν σε εξιτάρουν μόνο τα μαθηματικά επέλεξε μαθηματικό. Εαν θες να έχεις περισσότερη ποικιλλία στο γνωστικό σου υπόβαθρο επέλεξε ημμυ.
ευχαριστώ πολύ για την απάντησή σου, ήταν αρκετά κατατοπιστική.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,263 μηνύματα.
χαχαχ δεν το είχα σκεφτεί αυτό, αλλά όπως το θέτεις, ναι, έχεις δίκιο.

σχετικά με τον μέσο όρο αποφοίτησης ρώτησα κυρίως για να καταλάβω πόσο περίπου μπορεί να διαρκέσουν οι σπουδές σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο ώστε να το συγκρίνω με το πολυτεχνείο που απ'ότι έχω καταλάβει, ο μέσος όρος αποφοίτησης είναι στα 7-8 χρόνια. σκέφτομαι ότι ίσως είναι προτιμώτερο να βγάλεις μαθηματικό στα 6-7 χρόνια, ακόμη κι αν τελικά δεν σου αρέσει η σχολή και να στραφείς έπειτα σε ένα μεταπτυχιακό που να σε ενδιαφέρει περισσότερο, παρά να "εγκλωβιστείς" (αν τελικά δεν σου αρέσει) στα 7-8 χρόνια του ημμυ, ας πούμε;
Δεν θέλω να σου "καταστρέψω" τα όνειρα αλλά είτε το πολυτεχνείο βγάλει κάποιος στα 7-8 χρόνια είτε το μαθηματικό στα 6-7 χρόνια, η ουσία είναι οτι μάλλον δεν κάνει για αυτές τις σπουδές...Δεν καταλαβαίνω για ποιον λόγο κάποιος θα έμπαινε εν γνώση του σε τόσο δύσκολες σχολές,με απώτερο σκοπό να κάνει 2,3 ή και 4 χρόνια παραπάνω.

Δηλαδή να πας με έναν βαθμό του τύπου 6 ή 7, και με διάρκεια σπουδών τα 6-7 χρόνια για να σε δεχτεί ποιο μεταπτυχιακό ; Δηλαδή το οτι θα τελειώσεις κάποια στιγμή είναι σίγουρο, αλλά εαν σου πάρει τόσο ποιο το νόημα ;

Νομίζω οτι είσαι αρκετά αγχώδης χαρακτήρας :laugh: . Δεν έχεις λόγο να βγάλεις τις σχολές σε τόσα πολλά χρόνια. Ναι είναι δύσκολες αλλά οι περισσότεροι καθηγητές δείχνουν κατανόηση και δεν προσπαθούν να σε κρατήσουν πίσω(πλην ορισμένων εξαιρέσεων). Είτε μαθηματικό είτε ημμυ, το σημαντικό είναι να μην κάνεις κενά. Εαν είσαι επιμελής, μπορείς να τελειώσεις ακριβώς στα 4 χρόνια ή αντίστοιχα στα 5. Και δεν είναι τόσο θέμα ευφυίας όσο πειθαρχίας στο διάβασμα αυτό. Μην παίρνεις παράδειγμα την μάζα. Η μάζα δεν τελειώνει ακριβώς για διάφορους λόγους, οικονομικά προβλήματα που προέκυψαν κατά την διάρκεια των σπουδών τους και ανάγκασαν τους φοιτητές να δουλέψουν, ωχαδελφισμός και καφεδάκια κάθε μέρα, ένα αναπάντεχο πρόβλημα υγείας που τους κράτησε πίσω κτλπ. Και το πολύ να κάνεις ένα χρόνο έξτρα εαν σου κάτσει μια ατυχία. Τα 7-8 χρόνια αφορούν όσους τους έφαγε η φοιτητική ζωή και ξέχασαν τελείως την σχολή με αποτέλεσμα να μαζέψουν πράγμα και θαύμα.
επιπλέον, δεν είμαι καμιά διάνοια στα μαθηματικά, απλά μου αρέσουν και τα ψιλοψάχνω κι εκτός σχολείου, οπότε δεν ξέρω αν θα περιόριζα το ταλέντο μου εδώ, αλλά θεωρώ αρκετά πιθανό το σενάριο να πάω έξω είτε για κάποιο μεταπτυχιακό είτε για δουλειά κλπ.
Πιστεύω οτι για να τελειώσεις το μαθηματικό δεν χρειάζεται να είσαι διάνοια. Σίγουρα βοηθάει, αλλά δεν είναι απαραίτητο. Για να ασχοληθείς με τα μαθηματικά ερευνητικά απο την άλλη, ναι η ευφυία είναι βασική απαίτηση, διότι η έρευνα προυποθέτει brains.
 

Guest 831328

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
αφου ημμυ θα επιλεξεις λογω μοριων τι το κουραζεις το θεμα?
Καλά αυτή η λογική είναι πολύ ηλίθια και δυστυχώς την έχουν υιοθετήσει πολλοί μαθητές. Θυμάμαι χαρακτηριστικά μια στιγμή στο σχολείο μου μας ρώτησαν σε ποια σχολή στοχεύουμε και όταν εγώ απάντησα ceid όλοι οι συμμαθητές μου κοιτούσαν έκπληκτοι σαν να τους είχα πει το μυστικό του αιώνα... Ένας μάλιστα με ρώτησε: "Εσυ μαθητής του 18-20 και στοχεύει σε σχολή με βάση 14, λίγο χαμηλή δεν είναι για εσένα?" και η απάντηση μου ήταν: " Ειλικρινά δεν με ενδιαφέρει καθόλου η βάση της. Μου φτάνει που θα ασχοληθώ με αυτό που έχω πάθος και μου αρέσει." Ειλικρινά χαίρομαι που υπάρχουν και άλλοι άνθρωποι που σκέφτονται σαν εμένα όπως αυτός που πέρασε περισι στο φυσικό της Πάτρας πρώτος και είχε 19.400 μόρια ή αυτόν που πέρασε περισι πρώτος στο ceid και είχε γράψει 19.200.

Σας το λέω ειλικρινά στην συμπλήρωση του μηχανογραφικού μην λαμβάνετε υπόψη ΚΑΘΌΛΟΥ τα μόρια μιας σχολής είναι από τις πιο ηλίθιες πρακτικές. Κάντε μια σοβαρή σκέψη, "που θα ήθελα να δω τον εαυτό μου να δραστηριοποιείται επαγγελματικά;" Η απάντηση σε αυτή την ερώτηση θα είναι η σχολή που θα βάλετε στο μηχανογραφικό ακόμα και αν έχει 10.000 μόρια και εσείς έχετε γράψει 19.000 . Έτσι πρέπει να σκέφτεστε όχι πχ: Πόσα μόρια έχω; 18500. Ποιες σχολές περνάω με βάση τα περσινά δεδομένα; Ας τις βάλω με φθίνουσα σειρά μορίων.
Ειλικρινά η πιο ηλίθια λογική που υπάρχει. Αλλά σε αυτό δεν φταίνε οι μαθητές φταίει κυρίως το σχολείο που τους βάζει σε αυτή την νοοτροπία και δεν παρέχει επαγγελματικό προσανατολισμό.
 

GeorgePap2003

Διάσημο μέλος

Ο GeorgePap2003 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών, Φοιτητής του τμήματος Οικονομικής & Περιφερειακής Ανάπτυξης Παντείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,121 μηνύματα.
σκέφτομαι ότι ίσως είναι προτιμώτερο να βγάλεις μαθηματικό στα 6-7 χρόνια
Εγώ θεωρώ πως καμία σχολή δεν είναι να ξεπερνά τα 6 χρόνια φοίτησης.Ναι κάποιες σχολές είναι αρκετά δύσκολες όπως ΗΜΜΥ/Μαθηματικό/Φυσικό ή και πληροφορική αλλά αν έσυ ξεπεράσεις τα 6 χρόνια θεωρώ πως κάτι κάνεις λάθος! Είτε δεν είσαι ο κατάλληλος γι αυτές τις σπουδές είτε το έχεις πάρει πάρα πολύ χαλαρά το θέμα! Φίλος μου είναι μαθηματικό(3ο έτος) και δεν χρωστάει κανένα μάθημα και έχει και έναν αξιοπρεπέστατο ΜΟ γύρω στο 7,βέβαια διαβάζει αρκετά για τη σχολή...λύνει ασκήσεις...διαβάζει ξένα συγγράμματα κλπ και δεν είναι καμία διάνοια(πανελλήνιες 13 έγραψε μαθηματικά!).Τα 4 ή το πολύ 5 χρόνια αν δεν έχεις κάποια ατυχία όπως είπε ο @Samael παραπάνω είναι υπέραρκετά για να βγάλεις την όποιαδήποτε σχολή...αν τώρα έσυ είσαι άτομο της παραλίας και είσαι τεμπέλης...λογικό είναι να βγάλεις την σχολή στα 7-8 χρόνια...
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Εσυ μαθητής του 18-20 και στοχεύει σε σχολή με βάση 14, λίγο χαμηλή δεν είναι για εσένα
Εγώ σπουδάζω σε μια σχολή 11.900 μορίων και πραγματικά ελάχιστα με ενδιαφέρει...μου αρέσει αρκετά και αν και είχα κάποιες αμφιβολίες την ώρα του μηχανογραφικού...πλεον δεν έχω καμία...
Εμένα μου λένε το άλλο:"Δεν σου αξίζει αυτή η σχολή...καλό θα ήταν να ξαναδώσεις γιατι μετά θα έχεις θέματα με την επαγγελματική αποκατάσταση κλπ" λόγω της βάσης....και αυτό μου το έχει πει καθηγητής....
Πραγματικά δεν υπάρχει πιο χαζό πράγμα από το να πιστεύεις ότι η βάση καθορίζει την αξία μιας σχολής!
 
Τελευταία επεξεργασία:

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,670 μηνύματα.
Καλά αυτή η λογική είναι πολύ ηλίθια και δυστυχώς την έχουν υιοθετήσει πολλοί μαθητές. Θυμάμαι χαρακτηριστικά μια στιγμή στο σχολείο μου μας ρώτησαν σε ποια σχολή στοχεύουμε και όταν εγώ απάντησα ceid όλοι οι συμμαθητές μου κοιτούσαν έκπληκτοι σαν να τους είχα πει το μυστικό του αιώνα... Ένας μάλιστα με ρώτησε: "Εσυ μαθητής του 18-20 και στοχεύει σε σχολή με βάση 14, λίγο χαμηλή δεν είναι για εσένα?" και η απάντηση μου ήταν: " Ειλικρινά δεν με ενδιαφέρει καθόλου η βάση της. Μου φτάνει που θα ασχοληθώ με αυτό που έχω πάθος και μου αρέσει." Ειλικρινά χαίρομαι που υπάρχουν και άλλοι άνθρωποι που σκέφτονται σαν εμένα όπως αυτός που πέρασε περισι στο φυσικό της Πάτρας πρώτος και είχε 19.400 μόρια ή αυτόν που πέρασε περισι πρώτος στο ceid και είχε γράψει 19.200.

Σας το λέω ειλικρινά στην συμπλήρωση του μηχανογραφικού μην λαμβάνετε υπόψη ΚΑΘΌΛΟΥ τα μόρια μιας σχολής είναι από τις πιο ηλίθιες πρακτικές. Κάντε μια σοβαρή σκέψη, "που θα ήθελα να δω τον εαυτό μου να δραστηριοποιείται επαγγελματικά;" Η απάντηση σε αυτή την ερώτηση θα είναι η σχολή που θα βάλετε στο μηχανογραφικό ακόμα και αν έχει 10.000 μόρια και εσείς έχετε γράψει 19.000 . Έτσι πρέπει να σκέφτεστε όχι πχ: Πόσα μόρια έχω; 18500. Ποιες σχολές περνάω με βάση τα περσινά δεδομένα; Ας τις βάλω με φθίνουσα σειρά μορίων.
Ειλικρινά η πιο ηλίθια λογική που υπάρχει. Αλλά σε αυτό δεν φταίνε οι μαθητές φταίει κυρίως το σχολείο που τους βάζει σε αυτή την νοοτροπία και δεν παρέχει επαγγελματικό προσανατολισμό.
οπως τα λες ειναι αλλα λιγοι ειναι συνειδητοποιημενοι στις μερες μας δυστυχως για αυτο το γραψα ειρωνικα
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,263 μηνύματα.
Αντικειμενικά η πιο δύσκολη σχολή στην Ελλάδα θεωρώ οτι είναι η Σεμφε διότι συνδυάζει πρόγραμμα σπουδών φυσικομαθηματικού και μηχανικών. Οπότε έχει την εγγενή δυσκολία των μαθηματικών και της φυσικής σε εννοιολογικό επίπεδο, αλλά και τον φόρτο εργασίας που αντιμετωπίζει κανείς στην μηχανική.

Το μαθηματικό για παράδειγμα δεν έχει εργαστήρια, οπότε ούτε αναφορές χρειάζεται να φτιάχνεις, ούτε να πηγαίνεις εκεί υποχρεωτικά να παρακολουθείς. Επίσης όλα τα μαθήματα έχουν συνάφεια μεταξύ τους αφού κάνεις μόνο μαθηματικά. Οπότε αναπτύσσεις mindset απο προηγούμενα μαθήματα. Κανείς δεν πρόκειται να σου ζητήσει να κάνεις ξαφνικά κάτι έξω απο τα νερά σου όπως έχεις συνηθίσει απο το λύκειο. Άντε να γράψεις λίγο κώδικα σε καμιά Java. Η κύρια δυσκολία είναι οτι τα μαθηματικά είναι αλυσίδα μεταξύ τους. Οπότε εαν κάνεις κενά μπορείς κάλλιστα να γεμίσεις με χρωστούμενα τα οποία δεν περνιούνται εκτός εαν τα πάρεις με την σειρά. Και φυσικά το γεγονός οτι αρκετές έννοιες χρειάζονται αμέτρητες φορές διάβασμα εαν δεν καταλαβαίνεις, μέχρι να σου κάνουν κλίκ. Οπότε εγκεφαλικά τα μαθηματικά μπορεί να γίνουν εξαιρετικά απαιτητικά.

Οπότε θεωρώ οτι είναι μια σχετικά διαχειρίσιμη σχολή εαν πέσεις με τα μούτρα. Έχει τις σημαντικές δυσκολίες της, αλλά έχει και τις ευκολίες της. Όπως όλες οι σχολές. Η Σεμφε τώρα που τα συνδυάζει όλα αυτά, οπότε αναιρεί όλες τις ευκολίες και κληρονομεί τις δυσκολίες απο κάθε σχολή, πιστεύω οτι είναι πολύ δύσκολο τμήμα, που απαιτεί τεράστια προσήλωση απο το 1ο έτος λόγω του ταυτόχρονα βαρύ και δύσκολου προγράμματος σπουδών.
 

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,670 μηνύματα.
ενας που χει βασεις απο το λυκειο στα μαθηματικα για μενα πλακα θα κανει στη σχολη και δεν κανω πλακα.απλα αυτο που λες οτι δεν χρειαζεται παρακολουθηση για μενα ειναι το μεγα λαθος.αν δεν παρακολουθησεις για μενα εισαι χαμενος απο χερι διοτι διαβαζοντας σημειωσεις δεν θα καταλαβαινεις τιποτα απολυτως.στην ιατρικη πχ δεν χρειαζεται καμια παρακολουθηση γτ ολα ειναι θεωρητικες μπουρδες.
η φημη οτι το μαθηματικο ειναι δυσκολο βγαινει διοτι μπαινει εκει μεσα ο καθε πικραμενος πανασχετος που αν υπηρχε ελληνικη εκπαιδευση θα τους απαγορευοταν να μπουν δια νομου στη σχολη.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,263 μηνύματα.
ενας που χει βασεις απο το λυκειο στα μαθηματικα για μενα πλακα θα κανει στη σχολη και δεν κανω πλακα.απλα αυτο που λες οτι δεν χρειαζεται παρακολουθηση για μενα ειναι το μεγα λαθος.αν δεν παρακολουθησεις για μενα εισαι χαμενος απο χερι διοτι διαβαζοντας σημειωσεις δεν θα καταλαβαινεις τιποτα απολυτως.στην ιατρικη πχ δεν χρειαζεται καμια παρακολουθηση γτ ολα ειναι θεωρητικες μπουρδες.
Δεν λεω οτι δεν χρειάζεται παρακολούθηση Ευκλείδη. Λέω οτι δεν έχεις το άγχος και την πίεση να είσαι απίκο εκεί στην ώρα σου σε μόνο θεωρίες γιατί δεν θα σε κόψουν στην δεύτερη απουσία. Ωστόσο ναι, έτσι είναι. Είναι ένας συνδυασμός μιας σχολής που θέλει αρκετή προσπάθεια, και του γεγονότος οτι μπαίνουν παιδιά χωρίς κανένα στόχο που έγραψαν κάτι μέτριο, είδαν φως στο τούνελ και μπήκαν για να λένε οτι σπουδάζουν. Ύπο αυτές τις συνθήκες είναι λογικό τα έτη φοίτησης να πάνε και 6, και 7 και 8 και ακόμα παραπάνω.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,797 μηνύματα.
Είναι όλα δύσκολα. Το Μαθηματικό, το ΗΜΜΥ, το Φυσικό. Δεν θα έλεγα ότι κάποιο είναι πιο ιδανική επιλογή γιατί ο κύριος παράγοντας είναι τι θα κάνει το κωλόχαρτο ο πτυχιούχος μετά την περίοδο των σπουδών. Η δυσκολία είναι στα Μαθηματικά. Ακόμη και μια άσκηση θέλει το χρόνο της. Οι επιλογές του Μαθηματικού κινούνται σε άλλα πλαίσια και θα έλεγα ότι δεν υποβαθμίζονται λόγω της ευρύτητας που παρέχει η Ηλεκτρολογία/Ηλεκτρομηχανική. Μη μου πείτε ότι όσοι επιλέγουν ΗΜΜΥ γουστάρουν πολύ να μάθουν Ηλεκτρομηχανική και γενικά όλο το φάσμα της Μηχανολογίας για Ηλεκτρονικά/Ηλεκτρολογικά Συστήματα.

Για παράδειγμα πόσους Μαθηματικούς γνωρίζετε να έκαναν πετυχημένη καριέρα ως Αναλογιστές; Τα Αναλογιστικά Μαθηματικά ή η Επιχειρησιακή Έρευνα είναι τομείς των Μαθηματικών χωρίς να σημαίνει ότι οι περισσότεροι Μαθηματικοί στην Ελλάδα, έχουν τις ικανότητες να βιοποριστούν εκεί. Έτσι βγαίνει η βρώμα ότι το Μαθηματικό υστερεί έναντι της άλλης επιστήμης, που δεν έχει καμία σχέση. Είναι σαν να ρωτάει κάποιος αν θα πρέπει να σπουδάσει Φιλολογία ή Νομική. Μπορεί να είναι επιστήμες που έχουν ως βάση την σωστή χρήση της Ελληνικής γλώσσας αλλά δεν έχουν καμία σχέση.
 

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,670 μηνύματα.
Είναι όλα δύσκολα. Το Μαθηματικό, το ΗΜΜΥ, το Φυσικό. Δεν θα έλεγα ότι κάποιο είναι πιο ιδανική επιλογή γιατί ο κύριος παράγοντας είναι τι θα κάνει το κωλόχαρτο ο πτυχιούχος μετά την περίοδο των σπουδών. Η δυσκολία είναι στα Μαθηματικά. Ακόμη και μια άσκηση θέλει το χρόνο της. Οι επιλογές του Μαθηματικού κινούνται σε άλλα πλαίσια και θα έλεγα ότι δεν υποβαθμίζονται λόγω της ευρύτητας που παρέχει η Ηλεκτρολογία/Ηλεκτρομηχανική. Μη μου πείτε ότι όσοι επιλέγουν ΗΜΜΥ γουστάρουν πολύ να μάθουν Ηλεκτρομηχανική και γενικά όλο το φάσμα της Μηχανολογίας για Ηλεκτρονικά/Ηλεκτρολογικά Συστήματα.

Για παράδειγμα πόσους Μαθηματικούς γνωρίζετε να έκαναν πετυχημένη καριέρα ως Αναλογιστές; Τα Αναλογιστικά Μαθηματικά ή η Επιχειρησιακή Έρευνα είναι τομείς των Μαθηματικών χωρίς να σημαίνει ότι οι περισσότεροι Μαθηματικοί στην Ελλάδα, έχουν τις ικανότητες να βιοποριστούν εκεί. Έτσι βγαίνει η βρώμα ότι το Μαθηματικό υστερεί έναντι της άλλης επιστήμης, που δεν έχει καμία σχέση. Είναι σαν να ρωτάει κάποιος αν θα πρέπει να σπουδάσει Φιλολογία ή Νομική. Μπορεί να είναι επιστήμες που έχουν ως βάση την σωστή χρήση της Ελληνικής γλώσσας αλλά δεν έχουν καμία σχέση.
δωσε τα φωτα σου πρυτανη npb.αργησες να απαντησεις.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,797 μηνύματα.
Mα αυτό λέω. Τα Μαθηματικά είναι μια τέλεια επιστήμη απλά η πλειονότητα των πτυχιούχων δεν έχουν καμία όρεξη να ασχοληθούν. Τα Αναλογιστικά Μαθηματικά και η Στατιστική ως ανταγωνιστική καριέρα δεν είναι τόσο εύκολα όσο το να διδάσκει κάποιος κλάσματα σε φροντιστήριο. Ειδικά τα Αναλογιστικά Μαθηματικά θέλουν μεγάλο εύρος σε Στοχαστική Ανάλυση (απειροστική Πιθανοθεωρία) και Προγραμματισμό με κλάσεις. Ξέρετε πτυχιούχους Μαθηματικούς (ή και με μεταπτυχιακό) που να μπορούν να προγραμματίσουν μια στοχαστική διαφορική εξίσωση με κλάσεις; Πώς θα εξάγουν μετά τη χρονοσειρά για την ανάλυση κινδύνου; Με κανόνα De L Hospital;

Όσες φορές έχει τύχει να κάνω μια συζήτηση πάνω σε αυτό το θέμα, καταλήγει σε σπάσιμο νεύρων. Οι περισσότεροι έχουν μια μονόπλευρη άποψη για τα Μαθηματικά επειδή ποτέ δεν μπήκαν στον κόπο να ξεφύγουν από την ιδιωτική μέση εκπαίδευση. Να δεχθώ ότι μπορεί να υπάρχουν λόγοι (οικογενειακοί, χαμηλοί βαθμοί πτυχίου, βαρεμάρας, κτλ) αλλά τουλάχιστον δεν ανανεώνονται επιστημονικά με αποτέλεσμα ακόμη και τα σχολικά μαθηματικά να τα αντιμετωπίζουν ως μια δουλειά του ποδαριού. Με αποτέλεσμα ένας νέος μαθητής, να μην μπορεί να έχει μια άποψη για τα Μαθηματικά έναντι μιας άλλης επιστήμης, και έτσι να επιλέγει την άλλη επιστήμη λόγω ανάγκης, ως ασφαλή επιλογή.

Εγώ σπουδάζω σε μια σχολή 11.900 μορίων και πραγματικά ελάχιστα με ενδιαφέρει...μου αρέσει αρκετά και αν και είχα κάποιες αμφιβολίες την ώρα του μηχανογραφικού...πλεον δεν έχω καμία...
Εμένα μου λένε το άλλο:"Δεν σου αξίζει αυτή η σχολή...καλό θα ήταν να ξαναδώσεις γιατι μετά θα έχεις θέματα με την επαγγελματική αποκατάσταση κλπ" λόγω της βάσης....και αυτό μου το έχει πει καθηγητής....
Πραγματικά δεν υπάρχει πιο χαζό πράγμα από το να πιστεύεις ότι η βάση καθορίζει την αξία μιας σχολής!

Tι περιμένεις και εσύ @GeorgePap2003; Οι περισσότεροι που το παίζουν καθηγητές έχουν πολλά συμπλέγματα και επειδή επιστημονικά είναι αδιάβαστοι, το χρησιμοποιούν ως άμυνα για την δική τους ανεπάρκεια. Η ανεπάρκεια φαίνεται στο γεγονός ότι κρίνουν μια επιστήμη με βάση την δική τους προσωπική εμπειρία και όχι με την τρέχουσα ακαδημαϊκή έρευνα διεθνώς. :cool:
 
Τελευταία επεξεργασία:

perelman2006

Νεοφερμένος

Η perelman2006 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών. Έχει γράψει 8 μηνύματα.
Δεν λεω οτι δεν χρειάζεται παρακολούθηση Ευκλείδη. Λέω οτι δεν έχεις το άγχος και την πίεση να είσαι απίκο εκεί στην ώρα σου σε μόνο θεωρίες γιατί δεν θα σε κόψουν στην δεύτερη απουσία. Ωστόσο ναι, έτσι είναι. Είναι ένας συνδυασμός μιας σχολής που θέλει αρκετή προσπάθεια, και του γεγονότος οτι μπαίνουν παιδιά χωρίς κανένα στόχο που έγραψαν κάτι μέτριο, είδαν φως στο τούνελ και μπήκαν για να λένε οτι σπουδάζουν. Ύπο αυτές τις συνθήκες είναι λογικό τα έτη φοίτησης να πάνε και 6, και 7 και 8 και ακόμα παραπάνω.
Βλέπω όλα τα ξέρετε μπράβο....ποιος σας είπε ότι το μαθηματικό δεν έχει εργαστήρια αν δεν ξέρετε κάτι μην μεταδίδεται ψευτικες πληροφοριες γιατί έχουμε στην fortran η c στη στατιστική στα συστήματα αυτόματου ελέγχου και σε αλλά βεβαίως βεβαίως... Κάνουμε και φυσική και συγκεκριμένα θεωρητική μηχανική και έχουμε και την δυνατότητα να επιλεγουμε μαθήματα ,οπως χρηματοοικονομικά, η ημιμάθεια χειρότερη της αμάθειας λέει ο σοφός λαός και κάτι ακόμη ο βαθμός πτυχιου και τα χρόνια αποφοίτησης δεν έχουν σχέση με την επαγγελματική αποκατάσταση ξέρω άτομο που έβγαλε 7 και ακόμα παιδευεται ως αναπληρωτής και δεν διορίστηκε και μαζευει μεταπτυχιακά και σεμινάρια για να διοριστεί.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,263 μηνύματα.
Βλέπω όλα τα ξέρετε μπράβο....ποιος σας είπε ότι το μαθηματικό δεν έχει εργαστήρια αν δεν ξέρετε κάτι μην μεταδίδεται ψευτικες πληροφοριες γιατί έχουμε στην fortran η c στη στατιστική στα συστήματα αυτόματου ελέγχου και σε αλλά βεβαίως βεβαίως... Κάνουμε και φυσική και συγκεκριμένα θεωρητική μηχανική και έχουμε και την δυνατότητα να επιλεγουμε μαθήματα ,οπως χρηματοοικονομικά, η ημιμάθεια χειρότερη της αμάθειας λέει ο σοφός λαός και κάτι ακόμη ο βαθμός πτυχιου και τα χρόνια αποφοίτησης δεν έχουν σχέση με την επαγγελματική αποκατάσταση ξέρω άτομο που έβγαλε 7 και ακόμα παιδευεται ως αναπληρωτής και δεν διορίστηκε και μαζευει μεταπτυχιακά και σεμινάρια για να διοριστεί.
Χαλάρωσε λίγο ρε τυπε να πούμε που θιχτηκες. Σιγά τα πολλά εργαστήρια που έχει το μαθηματικό. Κάνετε εκεί ένα υποχρεωτικό σε μια γλωσσα προγραμματισμού, που σιγά τα λάχανα, και κανένα άλλο από επιλογής και αυτό το λες σχολή με εργαστήρια ; Τι να πούνε σχολές όπως οι χημικοί μηχανικοί ξέρω'γω.

Και ακόμα και στο φυσικό δηλαδή τα εργαστήρια είναι ψηλό γελοία, και αυτό το επιβεβαιώνουν πολλοί φυσικοί με τους οποίους έχω μιλήσει. Οτι πρέπει να είσαι παντελώς άχρηστος για να μην τα περάσεις. Τώρα εάν στο μαθηματικό τα 2-3 εργαστήρια που κάνετε είναι πιο δύσκολα και από του φυσικού που υποτίθεται ότι οι φοιτητές έχουν μια πρακτική αντίληψη,για να κινηθούν μέσα σε ένα εργαστήριο, τότε σηκώνω τα χέρια ψηλά.

Επίσης ποιος είπε ότι δεν κάνει κάποιος και στο μαθηματικό φυσική ; Εγώ είπα απλά οτι γίνεται από την σκοπιά των μαθηματικών. Η οποία διαφέρει από των φυσικών καθώς οι τελευταίοι εστιάζουν αρκετά στο φυσικό νόημα ενώ οι μαθηματικοί ενδιαφέρονται κυρίως για τα μαθηματικά που προκύπτουν(duh). Εκτός εάν ένας φυσικός έχει ακριβώς το ίδιο υπόβαθρο με έναν μαθηματικό...που δεν νομίζω να ισχύει. Η λογική πάλι λέει ότι ο μαθηματικός θα ξέρει περισσότερα για τα μαθηματικά και ο φυσικός για την φυσική.

Εννοείται ότι τα χρόνια αποφοίτησης και ο βαθμός είναι ένας δείκτης του κατά πόσο καποιος είναι ικανός. Άλλο να τελειώσεις στα 4 χρόνια με 9 και άλλο να τελειώσεις στα 7 χρόνια με 6.5.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top