Εκμετάλλευση των φροντιστηρίων

Panzerkampfwagen

Διάσημο μέλος

Ο Panzerkampfwagen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 2,135 μηνύματα.
Συμφωνώ με όσα έχεις πει , ωστόσο κρίνω ότι τα σχολικά βοηθήματα είναι ιδιαίτερα αχανή. Ο αριθμός των ασκήσεων είναι απέραντος και η πλειοψηφία αυτών είναι πανομοιότυπες , συνεπώς είναι αρκετά δύσκολο ένας μαθητής να εντοπίσει τις διαφοροποιημένες ασκήσεις που εξετάζουν μια λεπτομέρεια της θεωρίας. Χρειάζεται οπωσδήποτε μια καθοδήγηση. Επίσης , δεν γνωρίζω τη κατεύθυνση είσαι , έχει παρατηρηθεί μια τάση ,κυρίως στη χημεία, να εξετάζουν ακραίες λεπτομέρειες οι οποίες είναι αδύνατο ένας αυτοκαθοδηγουμενος μαθητής να έχει συναντήσει μιας και δεν υπάρχουν ούτε σε βοηθήματα. Αυτά προφανώς ισχύουν για μαθητές με υψηλούς στόχους που αναζητούν την τελειότητα. Αν κάποιος στοχεύει σε σχολές με χαμηλότερα μόρια (μέχρι ≈15κ) και δεν έχει ιδιαίτερες δυσκολίες , τότε προφανώς το φροντιστήριο δεν συμβάλει κάπου
Ψιλοδιαφωνώ, έχοντας δώσει χημεία (βέβαια το 2018, από τότε μού είπαν έχει αυξηθεί η ύλη).

Το Α και το Ω είναι το σχολικό βιβλίο και αλληλεπικαλυπτόμενες επαναλήψεις επί αυτού. Μακάρι να το γνώριζα τότε. Αν το σχολικό έχει 20 ασκήσεις, αυτές τις 20 να μάθεις (οιονεί και παπαγαλία, δεν χαλιόμαστε) είσαι σε καλό λέβελ. Σίγουρα ένα βοήθημα θα σε βάλει σε πιο βαθιά νερά, αλλά το βιβλίο είναι εκείνο που υποδεικνύει τα θέματα.

Όταν έδινα πανελε ήμουν και εγώ σαν αυτό που περιγράφεις: πήγαινα σε ένα φροντιστήριο και στο σχολείο λούφαρα πραγματικά. Είχαμε όμως έναν καταπληκτικό μαθηματικό (και σχετικά νέο, οπότε είχε όρεξη να μας μάθει) που κάθε φορά που έμπαινε για μάθημα ρωτούσε "ποιός θέλει την βοήθειά μου", και κλασικά επειδή όλοι πηγαίναμε φροντιστήριο κανένας δεν απαντούσε. Οπότε μάς έκανε μια επανάληψη της θεωρίας και κάτι τετριμμένες ασκήσεις.

Στα διαλείμματα και στους περιπάτους μάς έλεγε όποτε θελουμε κάποια βοήθεια να πάμε να του μιλήσουμε και να ασχοληθεί μαζί μας και εγώ ο ΒΛΑΚΑΣ ο ΗΛΙΘΙΟΣ δεν πήγα ποτέ γιατί λέω γάμησέ το πάω φροντιστήριο θα τα δω εκεί. Αν πήγαινα σε αυτόν και τις ώρες του φροντιστήριο τις έλυνα σε ασκήσεις μπορεί και να περνούσα Ευελπίδων που -τότε- ήθελα. Αλλά ήμουν ΒΛΑΚΑΣ και θύμα του συστήματος.

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ, μόνο. Όλα τα άλλα είναι ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝΤΑ.
 

Micro

Συντονιστής

Ο Micro αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 2,390 μηνύματα.
Ψιλοδιαφωνώ, έχοντας δώσει χημεία (βέβαια το 2018, από τότε μού είπαν έχει αυξηθεί η ύλη).

Το Α και το Ω είναι το σχολικό βιβλίο και αλληλεπικαλυπτόμενες επαναλήψεις επί αυτού. Μακάρι να το γνώριζα τότε. Αν το σχολικό έχει 20 ασκήσεις, αυτές τις 20 να μάθεις (οιονεί και παπαγαλία, δεν χαλιόμαστε) είσαι σε καλό λέβελ. Σίγουρα ένα βοήθημα θα σε βάλει σε πιο βαθιά νερά, αλλά το βιβλίο είναι εκείνο που υποδεικνύει τα θέματα.

Όταν έδινα πανελε ήμουν και εγώ σαν αυτό που περιγράφεις: πήγαινα σε ένα φροντιστήριο και στο σχολείο λούφαρα πραγματικά. Είχαμε όμως έναν καταπληκτικό μαθηματικό (και σχετικά νέο, οπότε είχε όρεξη να μας μάθει) που κάθε φορά που έμπαινε για μάθημα ρωτούσε "ποιός θέλει την βοήθειά μου", και κλασικά επειδή όλοι πηγαίναμε φροντιστήριο κανένας δεν απαντούσε. Οπότε μάς έκανε μια επανάληψη της θεωρίας και κάτι τετριμμένες ασκήσεις.

Στα διαλείμματα και στους περιπάτους μάς έλεγε όποτε θελουμε κάποια βοήθεια να πάμε να του μιλήσουμε και να ασχοληθεί μαζί μας και εγώ ο ΒΛΑΚΑΣ ο ΗΛΙΘΙΟΣ δεν πήγα ποτέ γιατί λέω γάμησέ το πάω φροντιστήριο θα τα δω εκεί. Αν πήγαινα σε αυτόν και τις ώρες του φροντιστήριο τις έλυνα σε ασκήσεις μπορεί και να περνούσα Ευελπίδων που -τότε- ήθελα. Αλλά ήμουν ΒΛΑΚΑΣ και θύμα του συστήματος.

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ, μόνο. Όλα τα άλλα είναι ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝΤΑ.
Δεν θυμάμαι τα θέματα του 2018 , στο μυαλό μου είχα 2020, 2021 την αντίδραση που γινόταν μονόδρομη (5 μονάδες ) , και 2022 την άσκηση συμπολυμερισμου παλι 5 μονάδες η οποία δεν υπήρχε νομίζω στο σχολικό . Κοίτα το σχολικό για θεωρία ναι αλλά οι ασκήσεις που έχει δεν ξέρω πόσο βοηθάνε νομίζω είναι ότι νανε οι περισσότερες
 

arko

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 18 ετών και Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ. Έχει γράψει 172 μηνύματα.
Συμφωνώ με όσα έχεις πει , ωστόσο κρίνω ότι τα σχολικά βοηθήματα είναι ιδιαίτερα αχανή. Ο αριθμός των ασκήσεων είναι απέραντος και η πλειοψηφία αυτών είναι πανομοιότυπες , συνεπώς είναι αρκετά δύσκολο ένας μαθητής να εντοπίσει τις διαφοροποιημένες ασκήσεις που εξετάζουν μια λεπτομέρεια της θεωρίας. Χρειάζεται οπωσδήποτε μια καθοδήγηση. Επίσης , δεν γνωρίζω τη κατεύθυνση είσαι , έχει παρατηρηθεί μια τάση ,κυρίως στη χημεία, να εξετάζουν ακραίες λεπτομέρειες οι οποίες είναι αδύνατο ένας αυτοκαθοδηγουμενος μαθητής να έχει συναντήσει μιας και δεν υπάρχουν ούτε σε βοηθήματα. Αυτά προφανώς ισχύουν για μαθητές με υψηλούς στόχους που αναζητούν την τελειότητα. Αν κάποιος στοχεύει σε σχολές με χαμηλότερα μόρια (μέχρι ≈15κ) και δεν έχει ιδιαίτερες δυσκολίες , τότε προφανώς το φροντιστήριο δεν συμβάλει κάπου
Παιδί της θετικής εδώ, με πολυ υψηλούς στόχους.
Μα δεν σε αφήνουν μόνο με το σχολικό εγχειρίδιο... Υπάρχει καθοδηγηση εκπαιδευτικών + τα εξωσχολικά εγχειρίδια. Πάρα πολύ συχνά περιττεύουν οι φροντιστές, βέβαια για σκληρή προετοιμασία μπορούν να φανούν χρήσιμοι, αλλά με μέτρο, όχι όπως γίνεται. Και τώρα μιλάμε το πολύ για ένα 20%. Το άλλο 80%?
Και πάλι αναφέρομαι σε κατευθυνόμενη αυτομελέτη, όχι απλή απόρριψη των φροντιστηρίων.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Εξαρτάται σε ποιο φροντιστήριο θα αποφασισει κάποιος να πάει. Εαν ο μόνος σκοπός του καθηγητή είναι απλώς να παρει τα λεφτά και δεν τον ενδιαφέρει εάν καταλάβει ο μαθητής το μάθημα, τότε μάλλον είναι σφάλμα του ίδιου που δεν επέλεξε κάποιο άλλο φροντιστήριο. Προσωπικά θεωρώ υψίστης σημασίας την βοήθεια εκτός, διότι οι καθηγητές στο σχολείο επαναπαύονται έχοντας ως δεδομένο ότι όλα τα παιδιά πηγαίνουν φροντιστήρια και ας μην συμβαίνει πάντα αυτό.
Έπειτα, δεν είναι όλα τα 17χρονα ώριμα και συνειδητοποιημενα για να θέσουν ως προτεραιότητα το σχολειο και να διαβάσουν μόνα τους. Πιο πολύ για αυτό υπάρχουν τα φροντιστήρια. Προγραμματιζουν και 'φέρνουν στον σωστό δρόμο' τους μαθητές οι οποίοι κάπου κάπου κουράζονται και σταματούν να διαβάζουν με τόση προσήλωση.
1) Συμφωνώ, ας μην ξεχνάμε ότι τα φροντιστήρια μπορούν να λειτουργήσουν ανεύθυνα, δεν υπάρχει αυστηρή δεοντολογία που μας υπόσχεται ότι θα σε ωφελήσουν, πόσο μάλλον περισσότερο από το σχολείο.

2) Η νοοτροπία "αφού τα κάναμε στο φροντιστήριο" διαιωνίζεται ακριβώς με το επιχείρημά σου. Επειδή οι καθηγητές επαναπαύονται λόγω φροντιστηρίου, άρα κι εμείς στρεφόμαστε στα φροντιστήρια...φαύλος κύκλος! Παιδιά, αξιοποιείστε τους εκπαιδευτικούς σας στο σχολείο κι ας μην τους αξιοποιεί κανείς άλλος Μόνο εσείς χάνετε χρόνο και πολύτιμη νοητική εξάσκηση. Όσο για τα χρήματα, είναι μια βιομηχανία, που στο τέλος την πληρώνουμε εμείς και οι οικογένειές μας.

3) Νομίζω μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι λόγος αυτής της χαλαρότητας των 17χρονων είναι η αίσθηση ασφάλειας του φροντιστηρίου. Αν συνειδητοποιούσαμε ότι είμασταν μόνοι στον ανήφορο, σούζα θα γινόμασταν.
Στην τελικοί, όσοι πιέζουν παπαγαλίζοντας να μπουν σε υψηλόβαθμες σχολές, αργά ή γρήγορα θα παρατήσουν τις σπουδές. Τα φροντιστήρια συχνά προσφέρουν ψευδαίσθηση πνευματικής ικανότητας και σου δυσκολεύουν τον επαγγελματικό προσανατολισμό.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Καλώς ή κακώς στην Ελλάδα μας, βιοπορίζεται ένα πολύ μεγάλο μέρος πτυχιούχων Πανεπιστημίων σχεδόν όλων των ειδικοτήτων(!) ειδικά όσοι δεν θέλησαν για πολλούς λόγους να αλλάξουν επαγγελματική πορεία. Δεν είμαι ειδικός για να σηκώσω το χέρι της κρίσης των άλλων. Ο καθένας όμως κρίνεται από τις επιλογές του και πως ακριβώς συμβάλλει στην κοινωνία. Ακόμη και αν διαφωνούμε αρκετοί με την ύπαρξη των φροντιστηρίων, ζουν οικογένειες με αυτά.

Να σημειώσω ότι πριν χρόνια είναι μια λανθασμένη εικόνα ότι φροντιστήρια υπάρχουν μόνο στην χώρα μας. Ζητώ συγγνώμη για το λάθος μου. Επειδή ζω στην "πολιτισμένη δύση" βλέπω ότι και εκεί υπάρχουν, υπάρχουν αγγελίες συνήθως στο σούπερ μάρκετ της γειτονιάς (15 ευρώ η ώρα και το πρώτο μάθημα δωρεάν με χαρτάκια τηλεφώνου), επειδή και εκεί υπάρχουν παιδάκια που δεν καταλαβαίνουν το σχολικό μάθημα, ας έχουν καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα κτλ. Υπάρχουν εκπαιδευτικοί οργανισμοί που επίσης έχουν οργανωμένα μαθήματα με έμφαση στις ενδοσχολικές εξετάσεις κάθε τάξης και με παραρτήματα σε όλη τη χώρα, ή και σε γειτονικές χώρες, δηλαδή, μιλάμε για ανώνυμες εταιρίες με προσωπικό της τάξης 35.000 καθηγητές εκτός του προσωπικού διοίκησης (μετόχων, διοίκησης, γραμματείας κα.) που δουλεύουν (πλήρους ή μερικής απασχόλησης ή με ειδικό καθεστώς διπλής εργασίας ως συμπλήρωση ώρας) σε μια τέτοια ιδιωτική εταιρία μαθημάτων!

Υπάρχει το παράθυρο του κράτους ώστε να εμφανίζονται ιδιωτικοί δάσκαλοι και να παρέχουν ενισχυτικό μάθημα γιατί για παράδειγμα, το απολυτήριο κάθε σχολικής χρονιάς δεν είναι δεδομένο αν ο μαθητής δεν πιάσει την γραπτή βάση στο μάθημα ή αν η σχολική ετήσια επίδοση είναι πάτος. Επίσης επικρατεί ανταγωνισμός και οι απαιτήσεις για τεχνικές σχολές αλλά και Πανεπιστήμια θέλουν καλό σχολικό υπόβαθρο. Βέβαια τα φροντιστήρια δεν είναι στον βαθμό και με τον τρόπο που υπάρχουν στην Ελλάδα, αλλά υπάρχουν. Καμία χώρα του κόσμου δεν είναι τέλεια. Η κάθε χώρα ορίζεται από μια πολιτική που καλώς ή κακώς την δημόσια παιδεία δεν την έχει πρώτη προτεραιότητα, κάτι που είναι εμφανές πλέον σε διεθνές επίπεδο. Σε όλες τις χώρες λίγο ή πολύ επικρατεί μια παρακμή σε ζητήματα παιδείας και οι μάζες επιδιώκουν περισσότερο προς τον υλικό καταναλωτισμό, το λιγότερο διάβασμα, την παπαγαλία και στην εύκολη λύση.

Σε κάθε χώρα πλέον οι πολιτικοί είναι απατεώνες και πουλάνε σανό ακόμη και για εκπαιδευτικά θέματα, απλά η διαφορά είναι ότι τα εκπαιδευτικά μοντέλα τους είναι παλιά και υπάρχει μια σταθερότητα που δεν αλλάζει εύκολα από τον εκάστοτε πολιτικό διαχειριστή, γιατί κάνουν κουμάντο πολλοί στο μαγαζί της παιδείας, όπως βιομηχανίες, ερευνητικά ιδρύματα, εταιρίες, εκκλησία, ΜΚΟ, τοπική αυτοδιοίκηση κτλ και έτσι ο υπουργός μαζί με το ανώτερο πολιτικό προσωπικό του υπουργείου παιδείας είναι περισσότερο διακοσμητικοί στην χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής.

Τέλος, να υπενθυμίσω ότι σε πολλές δυτικές χώρες η παιδεία είναι πολιτικό θέμα της τοπικής αυτοδιοικητικής περιφέρειας ή κρατιδίου ή καντονιού (με δική του υπουργική ανεξαρτησία) και όχι θέμα της κεντρικής κυβέρνησης. Έτσι η κάθε διοικητική περιφέρεια κάθε χώρας ορίζει με βάση τα δημοσιονομικά της, την δημόσια πολιτική στον χώρο της παιδείας από την πρόσληψη καθηγητή και λοιπού προσωπικού (η οποία ορίζεται από τον οικονομικό διευθυντή του σχολείου) όσο και την επίβλεψη της σχολικής ύλης με αποτέλεσμα, να υπάρχουν μικρές διαφορές σε λεπτομέρειες ως προς την διδακτέα ύλη.
Πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες! Η διαφθορά παντού θα υπάρχει και τα αίτιά της στην Ελλάδα ανάγονται στη διοίκηση στο σύστημα και σε όλους τους φορείς που ανέφερες.
Επιφυλάσσομαι σε κάτι μόνο: βιοπορίζονται οικογένειες, όμως με κάτι ανήθικο, δημιουργώντας ανισότητες και απομυζώντας άλλες οικογένειες από πόρους. Θα συνεχίσουν να βιοπορίζονται όσο το δικαιολογούμε κι όσο διοχετεύουμε πόρους σε μια αυτοκαταστροφική επιχείρηση.
Είμαι βέβαιος ότι όταν συμβουλεύω συμμαθητές μου να μελετάνε υπεύθυνα μόνοι τους, να διακρίνουν την ουσία της πνευματικής άσκησης, να επιλύουν προβλήματα ωφελώ και αυτούς και-καταληκτικά-την κοινωνία, γιατί όλα αρχίζουν από τη παιδεία (και την ανατροφή, αλλά ακόμα δεν έχω λόγο εκεί). Με μια ανατροπή των συνθηκών, θα φθαρούν όσοι έκαναν την εκμετάλλευση επάγγελμά τους. Όσοι πράγματι προσφέρουν, δεν έχουν να φοβηθούν κάτι.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Ψιλοδιαφωνώ, έχοντας δώσει χημεία (βέβαια το 2018, από τότε μού είπαν έχει αυξηθεί η ύλη).

Το Α και το Ω είναι το σχολικό βιβλίο και αλληλεπικαλυπτόμενες επαναλήψεις επί αυτού. Μακάρι να το γνώριζα τότε. Αν το σχολικό έχει 20 ασκήσεις, αυτές τις 20 να μάθεις (οιονεί και παπαγαλία, δεν χαλιόμαστε) είσαι σε καλό λέβελ. Σίγουρα ένα βοήθημα θα σε βάλει σε πιο βαθιά νερά, αλλά το βιβλίο είναι εκείνο που υποδεικνύει τα θέματα.

Όταν έδινα πανελε ήμουν και εγώ σαν αυτό που περιγράφεις: πήγαινα σε ένα φροντιστήριο και στο σχολείο λούφαρα πραγματικά. Είχαμε όμως έναν καταπληκτικό μαθηματικό (και σχετικά νέο, οπότε είχε όρεξη να μας μάθει) που κάθε φορά που έμπαινε για μάθημα ρωτούσε "ποιός θέλει την βοήθειά μου", και κλασικά επειδή όλοι πηγαίναμε φροντιστήριο κανένας δεν απαντούσε. Οπότε μάς έκανε μια επανάληψη της θεωρίας και κάτι τετριμμένες ασκήσεις.

Στα διαλείμματα και στους περιπάτους μάς έλεγε όποτε θελουμε κάποια βοήθεια να πάμε να του μιλήσουμε και να ασχοληθεί μαζί μας και εγώ ο ΒΛΑΚΑΣ ο ΗΛΙΘΙΟΣ δεν πήγα ποτέ γιατί λέω γάμησέ το πάω φροντιστήριο θα τα δω εκεί. Αν πήγαινα σε αυτόν και τις ώρες του φροντιστήριο τις έλυνα σε ασκήσεις μπορεί και να περνούσα Ευελπίδων που -τότε- ήθελα. Αλλά ήμουν ΒΛΑΚΑΣ και θύμα του συστήματος.

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ, μόνο. Όλα τα άλλα είναι ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝΤΑ.
Θεός.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Panzerkampfwagen

Διάσημο μέλος

Ο Panzerkampfwagen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 2,135 μηνύματα.
Έπειτα, δεν είναι όλα τα 17χρονα ώριμα και συνειδητοποιημενα για να θέσουν ως προτεραιότητα το σχολειο και να διαβάσουν μόνα τους. Πιο πολύ για αυτό υπάρχουν τα φροντιστήρια. Προγραμματιζουν και 'φέρνουν στον σωστό δρόμο' τους μαθητές οι οποίοι κάπου κάπου κουράζονται και σταματούν να διαβάζουν με τόση προσήλωση.
Αυτό θεωρώ είναι το πιο δυνατό επιχείρημα υπέρ του φροντιστηρίου.
 

arko

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 18 ετών και Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ. Έχει γράψει 172 μηνύματα.
Αυτό θεωρώ είναι το πιο δυνατό επιχείρημα υπέρ του φροντιστηρίου.
Είναι, αλλά εγώ πιστεύω στη γενιά μας. Αν πούμε "είμαστε ανώριμοι ανοργάνωτοι κλπ" θα περιμένουμε τον μεσσία του φροντιστηρίου να μας σουλουπώσει. Πιστεύω στην προοπτική που έχει ο καθένας, και υπάρχουν άπειροι πόροι να την καλλιεργήσει. Ας αναλύσουμε τρόπους που η αυτάρκεια του μαθητή μπορεί να ενδυναμωθεί (έχω προτάσεις, αλλά προτιμώ να ακούσω πρώτα από εσάς).
 

Panzerkampfwagen

Διάσημο μέλος

Ο Panzerkampfwagen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 2,135 μηνύματα.
Ας αναλύσουμε τρόπους που η αυτάρκεια του μαθητή μπορεί να ενδυναμωθεί (έχω προτάσεις, αλλά προτιμώ να ακούσω πρώτα από εσάς).
Δυστυχώς ή ευτυχώς, μόνο το κίνητρο του καθενός ξεχωριστά.

Δεν θεωρώ ότι ένας μαθητής που δεν έχει ιδέα από πανεπιστήμια και θέλει απλά να μπει από την προτροπή της μάνας του, όσο καλό και αν είναι το φροντιστήριό του, μπορεί να τα πάει καλά.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,789 μηνύματα.
Πριν ρίξουμε το φταίξιμο στο φροντιστήριο, ας σκεφτούμε λίγο πως ακριβώς οργανώνεται ένα τυπικό σχολικό μάθημα; Για παράδειγμα, πάνω σε ποια βιβλιογραφία, πηγές, οπτικοακουστικά μέσα βασίζεται ο καθηγητής για να κάνει μάθημα; Πάντα είχα απορία για ποιο λόγο σχεδόν τα περισσότερα μαθήματα να διδάσκονται με αντιγραφή του βιβλίου στον πίνακα; :) Ε; Ο σκοπός είναι να μάθουμε 10 τύπους για τα πολυώνυμα ή να καταλάβουμε πως και γιατί τα χρειαζόμαστε;

Όμως αν συμβεί αυτό, ο 5ευρώ την ώρα με πληρωμένη τη βενζίνη, δεν θα μπορέσει να βρει δουλειά και θα γίνει γκαρσόνι με μεταπτυχιακό.
 

Guest 749981

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Ότι τα σχολικά μαθήματα είναι ενίοτε "εξωγήινα" για τις δυνατότητες των μαθητών δεν φταίει απαραίτητα ο καθηγητής ή το σύστημα. Μπορεί, απλώς, να είναι έτσι τα μαθήματα και να μην μπορεί να πέσει περισσότερο το επίπεδο δυσκολίας. Δεν είναι όλοι γεννημένοι για να κάνουν μεταδιδακτορικό πάνω στο κβαντικό ίντερνετ, οπότε ο κόσμος που ζορίζεται θα ψάχνει βοήθεια αλλού.
 

Dxmitra

Νεοφερμένος

Η Dxmitra αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 19 ετών και Μαθήτρια Β' ΕΠΑΛ. Έχει γράψει 4 μηνύματα.
Το έχω συζητήσει με συμμαθητές μου. Έχουμε συμπεράνει ότι η νοοτροπία τον φροντιστηρίων είναι απλά ένα φιάσκο. Έχει δημιουργηθεί η εντύπωση ότι έχουμε ανάγκη από εξωσχολική βοήθεια, ενώ στην πραγματικότητα η αυτοδιδασκαλία σε αρκετές περιπτώσεις αποδεικνύεται πιο ωφέλιμη.
"Οι μεθοδολογίες και οι συνταγογραφίες -προερχόμενες από εγχειρίδια και φροντιστήρια μας βομβαρδίζουν προτού κατανοήσουμε ποιο κενό στη δική μας σκέψη γεμίζουν (προσφέρονται ως νοητικό fast food, μια μασημένη σαβούρα).", όπως αναφέρω στο άρθρο μου.
Μπορώ να αναπτύξω τις απόψεις μου περισσότερο, αλλά αρχικά, εσείς τι πιστεύετε;
βασικά υπάρχει τεράστια διαφορά μεταξύ τον δυο. Σαφώς και είναι προτιμότερο να μην πηγαίνεις φροντιστήριο μόνο και μόνο επειδή πρέπει να πληρώσεις απλά ένας μαθητής για παράδειγμα επαλ, είναι ο μόνος στην τάξη που θέλει να περάσει στις πανελλήνιες, ένα επάγγελμα υψηλού επιπέδου (π.χ ιατρική) όλοι οι άλλοι γύρω του τον αποσυντονίζουν, και μαζί με αυτόν, αποσυντονίζονται και ο καθηγητής και ασχολείται με τους “φασαριώζους” της τάξης και σιγά σιγά μένει πίσω στην ύλη. Τότε θα πρέπει ο ίδιος αναγκαστικά να την βγάλει μόνος του χωρίς βοήθεια απο καθηγητή, ειδικά άμα είσαι και στην 3η λυκείου που εκεί ζορίζουν τα πράγματα με 150 κιλα άγχος κλπ .
 

arko

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 18 ετών και Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ. Έχει γράψει 172 μηνύματα.
Πριν ρίξουμε το φταίξιμο στο φροντιστήριο, ας σκεφτούμε λίγο πως ακριβώς οργανώνεται ένα τυπικό σχολικό μάθημα; Για παράδειγμα, πάνω σε ποια βιβλιογραφία, πηγές, οπτικοακουστικά μέσα βασίζεται ο καθηγητής για να κάνει μάθημα; Πάντα είχα απορία για ποιο λόγο σχεδόν τα περισσότερα μαθήματα να διδάσκονται με αντιγραφή του βιβλίου στον πίνακα; :) Ε; Ο σκοπός είναι να μάθουμε 10 τύπους για τα πολυώνυμα ή να καταλάβουμε πως και γιατί τα χρειαζόμαστε;

Όμως αν συμβεί αυτό, ο 5ευρώ την ώρα με πληρωμένη τη βενζίνη, δεν θα μπορέσει να βρει δουλειά και θα γίνει γκαρσόνι με μεταπτυχιακό.
Οι σωστές εκπαιδευτικές πρακτικές λείπουν συνήθως από τη δημόσια εκπαίδευση, αλλά ας μην γινόμαστε απόλυτοι. Θέλω να εστιάσω την προσοχή εκεί που το πρόβλημα μπορεί να λυθεί από την πλευρά του μαθητή, δηλαδή όταν αξιόλογοι εκπαιδευτικοί αγνοούνται από εμάς.
Όσο για την ανεργία, δεν μας ρώτησε ποτέ κανείς αν θα αναλάβουμε εμείς και οι οικογένειές μας να τη λύσουμε με το να πληρώνουμε 20 ώρες τη βδομάδα. Αυτή επιλύεται από άλλους φορείς.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

βασικά υπάρχει τεράστια διαφορά μεταξύ τον δυο. Σαφώς και είναι προτιμότερο να μην πηγαίνεις φροντιστήριο μόνο και μόνο επειδή πρέπει να πληρώσεις απλά ένας μαθητής για παράδειγμα επαλ, είναι ο μόνος στην τάξη που θέλει να περάσει στις πανελλήνιες, ένα επάγγελμα υψηλού επιπέδου (π.χ ιατρική) όλοι οι άλλοι γύρω του τον αποσυντονίζουν, και μαζί με αυτόν, αποσυντονίζονται και ο καθηγητής και ασχολείται με τους “φασαριώζους” της τάξης και σιγά σιγά μένει πίσω στην ύλη. Τότε θα πρέπει ο ίδιος αναγκαστικά να την βγάλει μόνος του χωρίς βοήθεια απο καθηγητή, ειδικά άμα είσαι και στην 3η λυκείου που εκεί ζορίζουν τα πράγματα με 150 κιλα άγχος κλπ .
Παιδιά αυτές οι περιπτώσεις είναι γνωστές σε όλους μας! Αυτό εξυπακούεται. Δείτε την ουσία όσων θέλω να πω:
υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη πρώτα να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητές μας και τους εκπαιδευτικούς μας, έπειτα τους φροντιστές. Αυτό χρειάζεται να διαδοθεί για να σπάσει η μεθοδολογική νοοτροπία.
Και βέβαια θα βρείτε περιπτώσεις που τα φροντιστήρια είναι αναγκαία. Το να τις επισημαίνετε απλά συσκοτίζει αυτήν την ουσία που σπάνια ακούγεται. Ας εξαλειφθούν πρώτα οι περιπτώσεις που δεν είναι αναγκαία, αυτό είναι το σημαντικό.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Ότι τα σχολικά μαθήματα είναι ενίοτε "εξωγήινα" για τις δυνατότητες των μαθητών δεν φταίει απαραίτητα ο καθηγητής ή το σύστημα. Μπορεί, απλώς, να είναι έτσι τα μαθήματα και να μην μπορεί να πέσει περισσότερο το επίπεδο δυσκολίας. Δεν είναι όλοι γεννημένοι για να κάνουν μεταδιδακτορικό πάνω στο κβαντικό ίντερνετ, οπότε ο κόσμος που ζορίζεται θα ψάχνει βοήθεια αλλού.
Ας ζητήσει βοήθεια. Το θέμα μου είναι ότι η βοήθεια αυτή συχνά δεν ανοίγει τη σκέψη αλλά την τυποποιεί, δεν βοηθά, δίνει έτοιμες λύσεις, παρατείνοντας αρκετές φορές τις ώρες.

Επιπλέον, όλοι ανεξαιρέτως πηγαίνουν σε φροντιστήρια. Συμμαθητές , διακεκριμένοι σε μαθηματικούς, φυσικούς και χημικούς διαγωνισμούς οδηγήθηκαν σε υπερφορτωμένο φροντιστηριακό πρόγραμμα που ναι μεν τους προσφέρει, αλλά με πολλές πολλές χαμένες ώρες συντομογραφιών και μεθοδολογίας. Συμπεραίνουν, δηλαδή, ότι αν το γνώριζαν νωρίτερα, θα κέρδιζαν πολλαπλά με λιγότερες φροντιστηριακές ώρες και περισσότερη αυτομελέτη. Απλώς πηγαίνουν γιατί η καθιερωμένη νοοτροπία δημιουργεί μια ανασφάλεια...ανυπόστατη!
 
Τελευταία επεξεργασία:

Κάμπια

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Ελευθερία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Βριλήσσια (Αττική). Έχει γράψει 1,478 μηνύματα.
Προφανώς και η αυτοδιδασκαλία είναι αποτελεσματική. Όμως το φροντιστήριο υπάρχει για να σου βάζει εργασίες, να σε ελέγχει, να γράφεις διαγωνίσματα, προσομοιώσεις κτλ. που γίνονται καλύτερα από ότι στο σχολείο. Αν κάποιος είναι τελείως συγκεντρωμένος, διαβάζει, έχει πρόγραμμα και βλέπει ότι αποδίδει, το φροντιστήριο δεν χρειάζεται.
Ας μην ξεχνάμε όμως ότι πολλά παιδιά ξεκινούν φροντιστήριο από το γυμνάσιο.
Γιατί;
Οι γονείς δουλεύουν πολλές ώρες και επομένως είναι δύσκολο να βοηθήσουν το παιδί τους στα μαθήματα τα οποία είναι και πιο δύσκολα από τα μαθήματα του δημοτικού προφανώς. Επομένως το φροντιστήριο παίρνει τον ρόλο του γονέα, τουλάχιστον σε αυτόν τον τομέα. Επιπλέον τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί ότι οι νεότερες γενιές έχουν μια τάση να διασπάται η προσοχή τους πιο εύκολα (από τα κινητά, τηλεοράσεις κτλ.). Πηγαίνοντας στο φροντιστήριο, το παιδί υποχρεώνεται να διαβάζει και να κάνεις τις ασκήσεις του.
Επιπλέον οι δάσκαλοι στα σχολεία πολλές φορές δεν κάνουν την δουλειά τους σωστά, δεν είναι μεταδοτικοί. Επομένως, ακόμη και αν διαβάζεις στο σπίτι, πάλι δεν μπορείς να ανταπεξελθεις τελείως.

Τέλος πάντων για να μην πολυλογώ, δεν θεωρώ ότι τα φροντιστήρια μας κοροϊδεύουν όταν λένε ότι χρειάζεται. Κανείς δεν μας βάζει το πιστόλι στον κρόταφο για να μας αναγκάσει. Δυστυχώς έτσι είναι το εκπαιδευτικό σύστημα σε αυτή την χώρα που οδήγησε στην δημιουργία αυτού του θεσμού (δεν είναι απόλυτα κακό που υπάρχουν φροντιστήρια. Ίσως πάλι καλά που υπάρχουν καθώς προσφέρουν θέσεις εργασίας)​
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top