Δυσκολία σχολών

Dimitris9

Δραστήριο μέλος

Ο Dimitris9 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής. Έχει γράψει 411 μηνύματα.
Δεν υπαρχει ευκολη και δύσκολη σχολη νομιζω. Αν πας καπου που σου αρεσει και θελεις να εργαστείς πανω σε αυτο στη ζωη σου , θα στο φαινεται ΤΕΛΕΙΟ. Αν πας να γίνεις κατι επειδη ετυχε περασες η επειδη το θελει η μαμα και ο μπαμπάς τοτε θα σου φανεί ΒΟΥΝΟ και πολυ δύσκολο εως ακατόρθωτο.
 

Guest 875331

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
τα μαθηματικά δεν χρειάζονται απλά διάβασμα και εξάσκηση; Οι πράξεις δεν βγαίνουν σύμφωνα με κάποιους μεθόδους και θεωρίες; Οι άλλες επιστήμες δεν έχουν πολλαπλά επίπεδα δυσκολίας ή αυτές δεν περνάνε σε πιο πρακτικά θέματα νομίζεις;




Και αυτό γιατί κάνει λιγότερο δύσκολα τα μαθήματα άλλων σπουδών;


Όχι. Τα μαθηματικα δεν θα βγουν ποτέ έτσι απλά και λέω για πανεπιστημιακά μαθηματικά όχι σχολικά με πράξεις. Αντί να τα μαθαίνεις λίγο λίγο, θα κοπανιεσαι να καταλάβεις τα βασικά για μήνες και μετά αν είσαι τυχερός θα τα καταλάβεις. Η διαδικασία είναι πάρα πολύ πιο δυσκολη από σχεδόν κάθε τι άλλο. Δεν ξέρω αν το ξέρεις, αλλά οι καλοί μαθηματικοί και φυσικοι συνήθως έχουν ταλέντο σε πολλά πράγματα και πράγματα όπως οι γλώσσες τους φαίνονται πανευκολα.
 

Memetchi

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Memetchi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 1,558 μηνύματα.
Ναι η αλήθεια είναι ότι σίγουρα αδίκησα θετικές επιστήμες όπως μαθηματικά και φυσικά.

Γενικότερα τα engineering, θετικές επιστήμες, κάποιες επιστήμες υγείας είναι πιο δύσκολες από ότι τα education studies, social sciences, business, marketing, communications.

Δεν είμαι ικανός να κρίνω από μόνος μου, για αυτό κρίνω με βάση τα όσα βλέπω και διαβάζω. Επιστήμες τις οποίες μπορείς να κατανοήσεις απλά διαβάζοντας ειναι εξ ορισμού πιο εύκολες, από επιστήμες που σου δίνουν κάποιους γενικούς κανόνες και νόμους και ανάγονται σε απεριόριστα παραδείγματα και θέλουν βαθιά γνώση και κατανόηση όλων των νόμων που περιγράφουν το κάθε φαινόμενο.


"Απλά διαβάζοντας" τι πάει να πει απλά διαβάζοντας; Δηλαδή αν διαβάσεις 10 τόμους θεωρίας της γλωσσολογίας νομίζεις ότι μπορείς να βγάλεις τις γλωσσολογικές ασκήσεις έτσι χαλαρά; Και εγώ λοιπόν σου λέω ότι είναι απλές πράξεις τα όσα μου λες. Δεν υπάρχει ενεργή επιστήμη που να μην έχει την πράξη της είτε αυτή η πράξη λέγεται μαθηματικό πρόβλημα είτε ανάλυση ιστορικών πηγών είτε δεν ξέρω εγώ τι άλλο. Σε γελάσανε αν νομίζεις ότι οποιαδήποτε επιστήμη δεν χρειάζεται βαθιά γνώση και κατανόηση όλων των πλευρών της που έχουν σχέση με το εκάστοτε φαινόμενο. Και στις θεωρητικές επιστήμες πολλές φορές σου δίνουν κάποιους γενικούς κανόνες, δεν είναι προνόμιο των θετικών. Αυτό που δεν καταλαβαίνετε είναι ότι χρειάζεται μια κριτική και πολύπλευρη σκέψη για να μπορέσεις να ασχοληθείς με τέτοιους είδους επιστήμες ενώ αντίθετα όσοι ασχολούνται με τις πιο θετικές, χρειάζονται μια πιο "μαθηματική" και ας το πούμε μεθοδική σκέψη που δεν έχουν σίγουρα στον ίδιο βαθμό οι ανθρωπολόγοι/θεωρητικό κτλ. Για αυτό σου λέω δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης σε τόσο διαφορετικούς τομείς. Πέρα από το φόρτο εργασίας που μπορεί να έχει μια σχολή και τους καθηγητές της, σαν ας πούμε ένα είδους μέτρο σύγκρισης, τα υπόλοιπα είναι να είχαμε να λέγαμε.
Όχι γιατί τα πιθανά προβλήματα και οι οπτικές των προβλημάτων (οι μεταβλητές, οι άγνωστοι κλπ) είναι απεριόριστα. Μπορείς να λύνεις μαθηματικά ολη σου τη ζωή και πάλι να μην μπορείς να λύσεις όλα τα προβλήματα που θα σου δοθούν.


Όπως επίσης μπορείς να διαβάζεις πχ θεωρία της λογοτεχνίας μια ζωή και πάλι να μην μπορείς να αναλύσεις όλα τα λογοτεχνικά κείμενα που θα σου δοθούν. Βλέπεις πως πάει; Οι επιστήμες ποτέ δεν είναι τόσο απλές και όλες έχουν άπειρες μεριές να σκεφτείς.

Όχι. Τα μαθηματικα δεν θα βγουν ποτέ έτσι απλά και λέω για πανεπιστημιακά μαθηματικά όχι σχολικά με πράξεις. Αντί να τα μαθαίνεις λίγο λίγο, θα κοπανιεσαι να καταλάβεις τα βασικά για μήνες και μετά αν είσαι τυχερός θα τα καταλάβεις. Η διαδικασία είναι πάρα πολύ πιο δυσκολη από σχεδόν κάθε τι άλλο. Δεν ξέρω αν το ξέρεις, αλλά οι καλοί μαθηματικοί και φυσικοι συνήθως έχουν ταλέντο σε πολλά πράγματα και πράγματα όπως οι γλώσσες τους φαίνονται πανευκολα.

Δεν ξέρω αν το ξέρεις αλλά όσους μαθηματικούς και φυσικούς έχω γνωρίσει, ούτε ένας δεν ήξερε 2 πράγματα ανθρωπολογικού/πολιτισμικού/γλωσσολογικού περιεχομένου. Όπως επίσης δεν ξέρω αν το ξέρεις αλλά οι γλώσσες ακαδημαϊκά δεν έχουν καμιά σχέση με την γλώσσα στην καθημερινότητά μας ή των σχολικών μαθημάτων.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
"Απλά διαβάζοντας" τι πάει να πει απλά διαβάζοντας; Δηλαδή αν διαβάσεις 10 τόμους θεωρίας της γλωσσολογίας νομίζεις ότι μπορείς να βγάλεις τις γλωσσολογικές ασκήσεις έτσι χαλαρά; Και εγώ λοιπόν σου λέω ότι είναι απλές πράξεις τα όσα μου λες. Δεν υπάρχει ενεργή επιστήμη που να μην έχει την πράξη της είτε αυτή η πράξη λέγεται μαθηματικό πρόβλημα είτε ανάλυση ιστορικών πηγών είτε δεν ξέρω εγώ τι άλλο. Σε γελάσανε αν νομίζεις ότι οποιαδήποτε επιστήμη δεν χρειάζεται βαθιά γνώση και κατανόηση όλων των πλευρών της που έχουν σχέση με το εκάστοτε φαινόμενο. Και στις θεωρητικές επιστήμες πολλές φορές σου δίνουν κάποιους γενικούς κανόνες, δεν είναι προνόμιο των θετικών. Αυτό που δεν καταλαβαίνετε είναι ότι χρειάζεται μια κριτική και πολύπλευρη σκέψη για να μπορέσεις να ασχοληθείς με τέτοιους είδους επιστήμες ενώ αντίθετα όσοι ασχολούνται με τις πιο θετικές, χρειάζονται μια πιο "μαθηματική" και ας το πούμε μεθοδική σκέψη που δεν έχουν σίγουρα στον ίδιο βαθμό οι ανθρωπολόγοι/θεωρητικό κτλ. Για αυτό σου λέω δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης σε τόσο διαφορετικούς τομείς. Πέρα από το φόρτο εργασίας που μπορεί να έχει μια σχολή και τους καθηγητές της, σαν ας πούμε ένα είδους μέτρο σύγκρισης, τα υπόλοιπα είναι να είχαμε να λέγαμε.



Όπως επίσης μπορείς να διαβάζεις πχ θεωρία της λογοτεχνίας μια ζωή και πάλι να μην μπορείς να αναλύσεις όλα τα λογοτεχνικά κείμενα που θα σου δοθούν. Βλέπεις πως πάει; Οι επιστήμες ποτέ δεν είναι τόσο απλές και όλες έχουν άπειρες μεριές να σκεφτείς.

Προσπάθησε να αποδείξεις γιατί το εμβαδόν του κύκλου δίνεται από την σχέση π*r^2 και θα καταλάβεις γιατί τα μαθηματικά είναι πιο δύσκολα από τη γλωσσολογία. Η απόδειξη αυτή βγαίνει και χωρίς προηγούμενες γνώσεις μαθηματικών. Είναι από τις απλές.


Τα μαθηματικά δεν είναι ασκήσεις και πράξεις. Είναι αποδείξεις.
 

Memetchi

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Memetchi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 1,558 μηνύματα.
Προσπάθησε να αποδείξεις γιατί το εμβαδόν του κύκλου δίνεται από την σχέση π*r^2 και θα καταλάβεις γιατί τα μαθηματικά είναι πιο δύσκολα από τη γλωσσολογία. Η απόδειξη αυτή βγαίνει και χωρίς προηγούμενες γνώσεις μαθηματικών. Είναι από τις απλές.


Τα μαθηματικά δεν είναι ασκήσεις και πράξεις. Είναι αποδείξεις.
Αυτό τι σχέση έχει με όσα είπα; Αν δεν μπορώ δηλαδή να αποδείξω αυτό σημαίνει ότι είναι πιο δύσκολο (που δεν τίθεται καν μέτρο σύγκρισης καθώς είναι τελείως διαφορετικά) από την γλωσσολογία; 1+1 = κοτόπουλο δηλαδή; Δηλαδή αν κάποιος σου βάλει κάτι ανθρωπιστικής φύσεως και δεν μπορείς να το απαντήσεις αμέσως καθίσταται πιο δύσκολο από μια μαθηματική πράξη; Έλα με κάτι καλύτερο, είμαι σίγουρος ότι μπορείς.
 

Unseen skygge

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Unseen skygge αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,218 μηνύματα.
"Απλά διαβάζοντας" τι πάει να πει απλά διαβάζοντας; Δηλαδή αν διαβάσεις 10 τόμους θεωρίας της γλωσσολογίας νομίζεις ότι μπορείς να βγάλεις τις γλωσσολογικές ασκήσεις έτσι χαλαρά; Και εγώ λοιπόν σου λέω ότι είναι απλές πράξεις τα όσα μου λες. Δεν υπάρχει ενεργή επιστήμη που να μην έχει την πράξη της είτε αυτή η πράξη λέγεται μαθηματικό πρόβλημα είτε ανάλυση ιστορικών πηγών είτε δεν ξέρω εγώ τι άλλο. Σε γελάσανε αν νομίζεις ότι οποιαδήποτε επιστήμη δεν χρειάζεται βαθιά γνώση και κατανόηση όλων των πλευρών της που έχουν σχέση με το εκάστοτε φαινόμενο. Και στις θεωρητικές επιστήμες πολλές φορές σου δίνουν κάποιους γενικούς κανόνες, δεν είναι προνόμιο των θετικών. Αυτό που δεν καταλαβαίνετε είναι ότι χρειάζεται μια κριτική και πολύπλευρη σκέψη για να μπορέσεις να ασχοληθείς με τέτοιους είδους επιστήμες ενώ αντίθετα όσοι ασχολούνται με τις πιο θετικές, χρειάζονται μια πιο "μαθηματική" και ας το πούμε μεθοδική σκέψη που δεν έχουν σίγουρα στον ίδιο βαθμό οι ανθρωπολόγοι/θεωρητικό κτλ. Για αυτό σου λέω δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης σε τόσο διαφορετικούς τομείς. Πέρα από το φόρτο εργασίας που μπορεί να έχει μια σχολή και τους καθηγητές της, σαν ας πούμε ένα είδους μέτρο σύγκρισης, τα υπόλοιπα είναι να είχαμε να λέγαμε.



Όπως επίσης μπορείς να διαβάζεις πχ θεωρία της λογοτεχνίας μια ζωή και πάλι να μην μπορείς να αναλύσεις όλα τα λογοτεχνικά κείμενα που θα σου δοθούν. Βλέπεις πως πάει; Οι επιστήμες ποτέ δεν είναι τόσο απλές και όλες έχουν άπειρες μεριές να σκεφτείς.



Δεν ξέρω αν το ξέρεις αλλά όσους μαθηματικούς και φυσικούς έχω γνωρίσει, ούτε ένας δεν ήξερε 2 πράγματα ανθρωπολογικού/πολιτισμικού/γλωσσολογικού περιεχομένου. Όπως επίσης δεν ξέρω αν το ξέρεις αλλά οι γλώσσες ακαδημαϊκά δεν έχουν καμιά σχέση με την γλώσσα στην καθημερινότητά μας ή των σχολικών μαθημάτων.

Για να καταλαβεις τι διαφορά μαθηματικων-θεωρητθκων επιστημών σκέψου ότι υπάρχουν άλυτα μαθηματικά προβλήματα αυτή την στιγμή. Επίσης με τα χρόνια κάποια από αυτά τα προβλήματα λύνονται και νέα θεωρήματα βγαίνουν στην "γύρα". Αυτό συμβαίνει επειδή στα μαθηματικά υπάρχουν πράγματα που ακόμα δεν έχει καταφέρει κάποιος να σκεφτεί. Αυτό δεν συμβαίνει πχ στην λογοτεχνία
 

Memetchi

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Memetchi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 1,558 μηνύματα.
Για να καταλαβεις τι διαφορά μαθηματικων-θεωρητθκων επιστημών σκέψου ότι υπάρχουν άλυτα μαθηματικά προβλήματα αυτή την στιγμή. Επίσης με τα χρόνια κάποια από αυτά τα προβλήματα λύνονται και νέα θεωρήματα βγαίνουν στην "γύρα". Αυτό συμβαίνει επειδή στα μαθηματικά υπάρχουν πράγματα που ακόμα δεν έχει καταφέρει κάποιος να σκεφτεί. Αυτό δεν συμβαίνει πχ στην λογοτεχνία
Πως δεν συμβαίνει; Για να καταλάβεις και εσύ την πολυδιάστατη πλευρά αυτής, όπως και κάθε επιστήμης, σκέψου ότι υπάρχουν σήμερα υπάρχουν λογοτεχνικά φαινόμενα που δεν έχουν πλήρως αναλυθεί όπως και κείμενα που λόγω της πολιτισμικής και γλωσσολογικής τους δυσκολίας όχι απλά δεν έχουν αναλυθεί σε ικανοποιητικό βαθμό αλλά δεν έχουν καν μεταφραστεί. Επίσης με τα χρόνια κάποια από αυτά αναλύονται και νέα ρεύματα και θεωρίες έρχονται στην "γύρα" καθώς ο κόσμος εξελίσσεται. Αυτό συμβαίνει επειδή στην λογοτεχνία υπάρχουν πράγματα που ακόμα δεν έχει καταφέρει κάποιος να σκεφτεί/αποκωδικοποιήσει/αναλύσει κτλ. Αυτό συμβαίνει και στα μαθηματικά.

*Χρησιμοποιώ τα ίδια λόγια για να σου δείξω το ότι όλα όσα λες ισχύουν παντού και όχι για να σε ειρωνευτώ.
 

Johnny15

Επιφανές μέλος

Ο Γιάννης? αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,749 μηνύματα.
Πως δεν συμβαίνει; Για να καταλάβεις και εσύ την πολυδιάστατη πλευρά αυτής, όπως και κάθε επιστήμης, σκέψου ότι υπάρχουν σήμερα υπάρχουν λογοτεχνικά φαινόμενα που δεν έχουν πλήρως αναλυθεί όπως και κείμενα που λόγω της πολιτισμικής και γλωσσολογικής τους δυσκολίας όχι απλά δεν έχουν αναλυθεί σε ικανοποιητικό βαθμό αλλά δεν έχουν καν μεταφραστεί. Επίσης με τα χρόνια κάποια από αυτά αναλύονται και νέα ρεύματα και θεωρίες έρχονται στην "γύρα" καθώς ο κόσμος εξελίσσεται. Αυτό συμβαίνει επειδή στην λογοτεχνία υπάρχουν πράγματα που ακόμα δεν έχει καταφέρει κάποιος να σκεφτεί/αποκωδικοποιήσει/αναλύσει κτλ. Αυτό συμβαίνει και στα μαθηματικά.

*Χρησιμοποιώ τα ίδια λόγια για να σου δείξω το ότι όλα όσα λες ισχύουν παντού και όχι για να σε ειρωνευτώ.


Please μην γράφεις τίποτα άλλο γιατί εκτίθεσαι με τον άσχετο παραλληλισμό σου. Στα μαθηματικά δεν συμβαίνει αυτό. Τα social sciences ειναι κατασκευή του ανθρώπου, οι νόμοι της φύσης δεν είναι κατασκευή του ανθρώπου, και συνεπώς κάνει την κατανόηση τους εκθετικά δυσκολότερη. Είναι τόσο δύσκολα και περίπλοκα που δεν αρκεί απλώς να κάτσουμε να διαβάσουμε και να σκεφτούμε πως δουλεύουν, αλλά πολλά αποδεικνύονται με πειραματικό τρόπο.
 

Guest 875331

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Πως δεν συμβαίνει; Για να καταλάβεις και εσύ την πολυδιάστατη πλευρά αυτής, όπως και κάθε επιστήμης, σκέψου ότι υπάρχουν σήμερα υπάρχουν λογοτεχνικά φαινόμενα που δεν έχουν πλήρως αναλυθεί όπως και κείμενα που λόγω της πολιτισμικής και γλωσσολογικής τους δυσκολίας όχι απλά δεν έχουν αναλυθεί σε ικανοποιητικό βαθμό αλλά δεν έχουν καν μεταφραστεί. Επίσης με τα χρόνια κάποια από αυτά αναλύονται και νέα ρεύματα και θεωρίες έρχονται στην "γύρα" καθώς ο κόσμος εξελίσσεται. Αυτό συμβαίνει επειδή στην λογοτεχνία υπάρχουν πράγματα που ακόμα δεν έχει καταφέρει κάποιος να σκεφτεί/αποκωδικοποιήσει/αναλύσει κτλ. Αυτό συμβαίνει και στα μαθηματικά.

*Χρησιμοποιώ τα ίδια λόγια για να σου δείξω το ότι όλα όσα λες ισχύουν παντού και όχι για να σε ειρωνευτώ.


Έχ οι θεωρίες στη λογοτεχνία δεν είναι παρά θεωρίες. Δε μπορούν να επικυρωθούν. Τα κείμενα που δεν έχουν μεταφραστεί είναι λόγω έλλειψης ιστορικών πληροφοριών, δεν γράφτηκαν από ανώτερα είδη. Τα μαθηματικα δεν ασχολούνται με κατασκευές του ανθρώπου και γι αυτό είναι πολύ πιο δύσκολα.

Για να σου δώσω να καταλάβεις, ο Gallois όταν ήταν ανήλικος μεταφράζε κείμενα από αρχαία ελληνικά καθώς τα έμαθε παρά πολύ καλά σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Ασφυκτιούσε με τη ζωή του και ήθελε πάση θυσία να ξεφύγει και να ασχοληθεί με τα μαθηματικά που μπορούσαν να τον δυσκολέψουν. Αυτό δεν αποτελεί εξαίρεση.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,351 μηνύματα.
Πως δεν συμβαίνει; Για να καταλάβεις και εσύ την πολυδιάστατη πλευρά αυτής, όπως και κάθε επιστήμης, σκέψου ότι υπάρχουν σήμερα υπάρχουν λογοτεχνικά φαινόμενα που δεν έχουν πλήρως αναλυθεί όπως και κείμενα που λόγω της πολιτισμικής και γλωσσολογικής τους δυσκολίας όχι απλά δεν έχουν αναλυθεί σε ικανοποιητικό βαθμό αλλά δεν έχουν καν μεταφραστεί. Επίσης με τα χρόνια κάποια από αυτά αναλύονται και νέα ρεύματα και θεωρίες έρχονται στην "γύρα" καθώς ο κόσμος εξελίσσεται. Αυτό συμβαίνει επειδή στην λογοτεχνία υπάρχουν πράγματα που ακόμα δεν έχει καταφέρει κάποιος να σκεφτεί/αποκωδικοποιήσει/αναλύσει κτλ. Αυτό συμβαίνει και στα μαθηματικά.

*Χρησιμοποιώ τα ίδια λόγια για να σου δείξω το ότι όλα όσα λες ισχύουν παντού και όχι για να σε ειρωνευτώ.


Γιατί παλεύεις τόσο πολύ να δείξεις οτι τα μαθηματικά δεν είναι απο τις πιο δύσκολες επιστήμες ;
Τι σημασία έχει ; Άστα να είναι,εαν σε εσένα και σε άλλους δεν αρέσει κανένα πρόβλημα,κάνεις κάτι άλλο που σου αρέσει και αφήνεις άλλους να τα κάνουν που τα απολαμβάνουν κιόλας . Αυτό δεν είναι το ωραίο ;

Μια σκέψη μου είναι οτι πολλοί άνθρωποι που έφαγαν τα νιάτα τους να τα μελετάνε έτυχαν θύματα μιας πολύ λυπηρής πραγματικότητας . Είναι πρακτικά άχρηστα σε συνθήκες πραγματικής εργασίας :hehe: . Δεν πρέπει και αυτοί να έχουν κάτι να νιώθουν περήφανοι,έστω οτι η σχολή τους είναι η πιο δύσκολη ; Ακόμα και εαν απαντάνε σε ένα ερώτημα που κανείς δεν ενδιαφέρεται ή δεν χρειάζεται να ξέρει ;

Εαν θες την προσωπική μου γνώμη περί του θέματος και ως ένας άνθρωπος που έχει πάρει αρκετά μαθηματικά,σε σχέση με άλλα πτυχία(ίσως τα περισσότερα πριν τους φυσικούς)...τα μαθηματικά όπως και κάθε επιστήμη μπορεί να γίνουν υπερβολικά δύσκολα . Αλλά όχι τόσο δύσκολα ώστε να μην μπορείς να μάθεις τις πιο βασικές ιδέες τους . Και σου επισημαίνω οτι για καλή μας τύχη οι πιο βασικές ιδέες είναι που χρειάζεσαι το 90% του χρόνου και όχι το χάος όλων των εικασιών,αποδείξεων και δεν ξέρω και εγώ τι . Όταν κάποιος δεν μπορεί να εξηγήσει με απλό τρόπο ούτε τις πιο βασικές ιδέες να ξέρεις πάντα οτι είτε δεν θέλει για να μπορεί να δίνει την αίσθηση οτι το πεδίο του είναι υπερβολικά δύσκολο,είτε η πρόοδος στην έρευνα πάνω σε αυτές τις ιδέες είναι αρκετά πτωχή ! Δεν είναι προς τιμήν μας όταν όλα είναι δύσκολα .

Όσο γαμάτος γλωσσολόγος και εαν είσαι,όσο γαμάτα μαθηματικά και εαν ξέρεις,όσο γαμάτη φυσική και εαν ξέρεις...εαν δεν μπορείς να κάνεις και άλλους να αντιληφθούν την ομορφιά σε καθένα απο αυτά,είσαι απλά ένα δοχείο γνώσεων που μιλάει κινέζικα,η γνώση των οποίων είναι πολύ χειρότερη απο το να μην είχες καν επαφή εξ'αρχής . Μια σχολή μπορεί να είναι απαιτητική ,αλλά είναι υποχρέωση των καθηγητών να είναι εύκολη . Ενω η εξειδίκευση έχει προχωρήσει πολύ,ο λόγος που δεν επικοινωνούνται οι ιδέες είναι επειδή οι ίδιοι οι επιστήμονες δεν κάνουν προσπάθειες να σκεφτούν τρόπους να κάνουν ανθρώπους που δεν σχετίζονται με τον τομέα να ενδιαφερθούν και να κατανοήσουν . Και επιστήμη σημαίνει κυρίως,επικοινωνία ιδεών . Επικοινωνία ιδεών σημαίνει να λαμβάνουμε υπόψιν τι και πως αντιλαμβάνεται αυτά που λέμε ο συνομιλητής μας,και να προσαρμόζουμε τον λόγο μας με τρόπο τέτοιον ώστε οι ιδέες ακόμα και περίπλοκες,να μεταδίδονται με έναν ενδιαφέρων,παραστατικό και ουσιώδη τρόπο,ώστε να ξεχωρίζουν και να βγάζουν νόημα και όχι να παρουσιάζονται ως θόρυβο .
 
Τελευταία επεξεργασία:

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Στο Δημοτικό τα αγόρια παίζαμε ένα παιχνίδι που το λέγαμε "ποιος την έχει πιο μεγάλη".
 

Dimitris9

Δραστήριο μέλος

Ο Dimitris9 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής. Έχει γράψει 411 μηνύματα.
"Απλά διαβάζοντας" τι πάει να πει απλά διαβάζοντας; Δηλαδή αν διαβάσεις 10 τόμους θεωρίας της γλωσσολογίας νομίζεις ότι μπορείς να βγάλεις τις γλωσσολογικές ασκήσεις έτσι χαλαρά; Και εγώ λοιπόν σου λέω ότι είναι απλές πράξεις τα όσα μου λες. Δεν υπάρχει ενεργή επιστήμη που να μην έχει την πράξη της είτε αυτή η πράξη λέγεται μαθηματικό πρόβλημα είτε ανάλυση ιστορικών πηγών είτε δεν ξέρω εγώ τι άλλο. Σε γελάσανε αν νομίζεις ότι οποιαδήποτε επιστήμη δεν χρειάζεται βαθιά γνώση και κατανόηση όλων των πλευρών της που έχουν σχέση με το εκάστοτε φαινόμενο. Και στις θεωρητικές επιστήμες πολλές φορές σου δίνουν κάποιους γενικούς κανόνες, δεν είναι προνόμιο των θετικών. Αυτό που δεν καταλαβαίνετε είναι ότι χρειάζεται μια κριτική και πολύπλευρη σκέψη για να μπορέσεις να ασχοληθείς με τέτοιους είδους επιστήμες ενώ αντίθετα όσοι ασχολούνται με τις πιο θετικές, χρειάζονται μια πιο "μαθηματική" και ας το πούμε μεθοδική σκέψη που δεν έχουν σίγουρα στον ίδιο βαθμό οι ανθρωπολόγοι/θεωρητικό κτλ. Για αυτό σου λέω δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης σε τόσο διαφορετικούς τομείς. Πέρα από το φόρτο εργασίας που μπορεί να έχει μια σχολή και τους καθηγητές της, σαν ας πούμε ένα είδους μέτρο σύγκρισης, τα υπόλοιπα είναι να είχαμε να λέγαμε.



Όπως επίσης μπορείς να διαβάζεις πχ θεωρία της λογοτεχνίας μια ζωή και πάλι να μην μπορείς να αναλύσεις όλα τα λογοτεχνικά κείμενα που θα σου δοθούν. Βλέπεις πως πάει; Οι επιστήμες ποτέ δεν είναι τόσο απλές και όλες έχουν άπειρες μεριές να σκεφτείς.



Δεν ξέρω αν το ξέρεις αλλά όσους μαθηματικούς και φυσικούς έχω γνωρίσει, ούτε ένας δεν ήξερε 2 πράγματα ανθρωπολογικού/πολιτισμικού/γλωσσολογικού περιεχομένου. Όπως επίσης δεν ξέρω αν το ξέρεις αλλά οι γλώσσες ακαδημαϊκά δεν έχουν καμιά σχέση με την γλώσσα στην καθημερινότητά μας ή των σχολικών μαθημάτων.


Έχεις δίκαιο! Πολύ δίκαιο. Μπράβο σου. Οντως δν υπαρχει μετρο σύγκρισης. Ενας που σπουδαζει μαθηματικό θα του φαινονται ακαταλαβίστικα τα ανθρωπιστικά , και ενας που σπουδαζει φιλοσοφική Θα του φαινομαι ακαταλαβίστικα μαθηματα στο μαθηματικο(πχ).
 

Johnny15

Επιφανές μέλος

Ο Γιάννης? αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,749 μηνύματα.
Έχεις δίκαιο! Πολύ δίκαιο. Μπράβο σου. Οντως δν υπαρχει μετρο σύγκρισης. Ενας που σπουδαζει μαθηματικό θα του φαινονται ακαταλαβίστικα τα ανθρωπιστικά , και ενας που σπουδαζει φιλοσοφική Θα του φαινομαι ακαταλαβίστικα μαθηματα στο μαθηματικο(πχ).

Αμφιβάλλω κατά πολύ.
 

Dreamer_SW

Διάσημο μέλος

Η Dreamer_SW αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Κοινωνικής Εργασίας ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 3,832 μηνύματα.
Καλησπέρα σας, λόγω χρόνου δεν πρόλαβα να διαβάσω καλά τα προηγούμενα ποστ σας, αλλά θα εκφράσω την δική μου άποψη σχετικά με την δυσκολία θετικών θεωρητικών σχολών. Παλαιά, έπεφτα στην παγίδα να κάνω σύγκριση, τώρα όμως το βλέπω από άλλη οπτική διάσταση και θα πω το εξής. Δεν γίνεται, να συγκρίνουμε πορτοκάλια με λεμόνια. Τα πορτοκάλια και τα λεμόνια μας βοηθούν και τα 2 στην καθημερινότητά μας, αλλά δεν μπορούμε να πούμε, ότι τα πορτοκάλια για παράδειγμα, είναι πιο χρήσιμα από τα λεμόνια ή το το αντίστροφο.

Εγώ όπως οι περισσότεροι λοιπόν ξέρετε, ήμουν της θεωρητικής και μάλιστα απαξιούσα τις θετικές επιστήμες, και ύψωνα τις θεωρητικές. Μου άρεσαν πολύ τα αρχαία, η λογοτεχνία, η έκθεση και γενικά οτιδήποτε σχετίζονταν με φιλολογικό μάθημα. Είμαι απόφοιτη πλέον του τμήματος Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων πληροφόρησης και έχω να πω το εξής. Το τμήμα αυτό, λόγω του ότι έχει πολλά μαθήματα πληροφορικής, με μαθηματικά, ακόμα και χημεία είχε, και λιγότερο μαθήματα προς την κατεύθυνση που ήμουν εγώ, έπρεπε να άνηκε στην τεχνολογική τότε κατεύθυνση τουλάχιστον με το σύστημα που εγώ έδινα, καθώς οι περισσότεροι φοιτητές ήμασταν από θεωρητική κατεύθυνση και δυσκολευόμασταν αρκετά. Με αυτά τα μαθήματα λοιπόν άρχισα να συνειδητοποιώ την αξία των μαθηματικών, της φυσικής, της χημείας γιατί χωρίς αυτές τις επιστήμες, δεν θα είχαμε την ζωή την οποία έχουμε σήμερα σε κάθε τομέα ! Όλες οι θετικές επιστήμες έχουν συμβάλλει στην πρόοδο της επιστήμης, της τεχνολογίας, της ιατρικής και της ζωής μας ευρύτερα. Ποιος μπορεί να το αμφισβητήσει αυτό; Έτσι, έχω μετανιώσει που υποβάθμιζα την σπουδαιότητα των επιστημών αυτών, και ομολογώ ότι ένας λόγος που το έκανα, ήταν επειδή δεν ήμουν αρκετά καλή ή νόμιζα πως δεν ήμουν ή δεν θα ήμουν. Στο τμήμα αυτό αναγκάστηκα να προσπαθήσω, να μπω στο τρυπάκι τους, να αφήσω το θεωρητικό μου μυαλό στην άκρη, και να γίνω πιο θετικό, και εν τέλει τα κατάφερα και άρχισα να βλέπω τις επιστήμες αυτές με άλλο μάτι. Βέβαια, για να μη παρεξηγηθώ, σίγουρα είναι αλλιώς να είσαι σε ένα τμήμα μαθηματικών, φυσικής, χημικό αυτούσιο και άλλο να κάνεις μερικά μαθήματα σε ένα άλλο τμήμα που απλά τυχαίνει να έχεις μαθήματά τους. Όμως, κατέληξα ότι αυτές οι επιστήμες όχι μόνο σπουδαίες και χρήσιμες είναι, αλλά είναι και σίγουρα ιδιαίτερα δύσκολες για τον οποιοδήποτε, ώστε να τις βγάλει, καθώς συνδυάζει κριτική σκέψη, συνδυασμό γνώσεων που έχεις μάθει όλα τα χρόνια, και λοιπά και λοιπά! Άλλωστε κανένας επιστήμονας φυσικός, χημικός, γιατρός ή οτιδήποτε άλλο δεν τελειώνει την σχολή του εύκολα, γιατί δεν είναι εύκολες σχολές.

Ως μαθήτρια τότε θεωρητικής και απόφοιτη σχολής θεωρητικής σχολής λοιπόν δηλώνω τα εξής. Όπως οι θετικές επιστήμες συμβάλλουν στην πρόοδο στην ζωής μας, συμβάλλουν με τον τρόπο τους και οι σχολές της θεωρητικής κατεύθυνσης. Από την θεωρητική μπορεί κάποιος να γίνει δικηγόρος, να γίνει ψυχολόγος, να γίνει κοινωνικός λειτουργός, ιστορικός τέχνης και πολλά άλλα, που ανάγονται κυρίως στον τομέα των ανθρωπιστικών σπουδών και του πολιτισμού. Και αυτές οι επιστήμες λοιπόν είναι όλες χρήσιμες για τον άνθρωπο και την κοινωνία, με διαφορετικό τρόπο από τις θετικές. Κι αυτές τις σχολές λοιπόν είναι δύσκολες και έχουν δύσκολα αντικείμενα μελέτης, και σίγουρα δεν βγαίνει κανείς εύκολα ούτε από την νομική, ούτε από την φιλολογία πχ. Και αυτές οι σχολές δυστυχώς, απαιτούν απομνημόνευση που είναι ιδιαίτερα δύσκολο και μη παιδαγωγικό εκπαιδευτικό κατά την γνώμη μου, και κριτική σκέψη, αλλά και συνδυασμό γνώσεων όλων των χρόνων. Έτσι δεν είναι;

Θεωρώ επομένως, ότι είναι ανούσια η "κόντρα" και η σύγκριση θετικών και θεωρητικών σχολών, γιατί είναι πορτοκάλια με μανταρίνια, και δεν ωφελεί κάπου. Και σας ρωτάω εγώ, τι δηλαδή; Όποιος τελειώνει μία θετική ή θεωρητική σχολή είναι πιο έξυπνος, ή πιο ικανός από τον άλλον; Γιατί να αναλωνόμαστε σε τέτοιους είδους συγκρούσεις και συζητήσεις που δεν βγάζουν πουθενά, και δεν υπάρχει καμία σωστή απάντηση που μπορεί και να αποδειχθεί κιόλας. Να έχουμε υπόψη μας ότι κάθε επιστήμη προσφέρει στην ανθρωπότητα, τώρα ποια είναι πιο δύσκολη και ποια όχι, τι νόημα έχει και σε τι μας βοηθά στην καθημερινότητά μας; Πραγματικά σε τίποτα, μόνο προσφέρει μία συζήτηση που χωρίζει τους ανθρώπους ας το πω σε 2 στρατόπεδα αυτών των θετικών και των θεωρητικών μυαλών.

Καταλήγοντας και ανακεφαλαιώνοντας η κάθε σχολή είναι διαφορετική, έχει διαφορετικό πρόγραμμα σπουδών όπως και η κάθε επιστήμη είναι ίδια αλλά και συνάμα διαφορετική με τις υπόλοιπες. Η δυσκολία πιστεύω πως περισσότερο είναι υποκειμενική στον καθένα μας, παρά αντικειμενική. Είναι άλλο να λες ότι μία σχολή όντως είναι δύσκολη, γιατί πράγματι είναι δύσκολη, και είναι άλλο να λες ότι οι σχολές της θετικής ή της θεωρητικής είναι εύκολες ή δύσκολες. Ελπίζω να καταλαβαίνετε που το πάω. Αλλά σε όλα αυτά έχει να κάνει, η κλίση του καθενός μας και το ενδιαφέρον του, και κανένα επίπεδο νοημοσύνης ή ικανότητας!

Αυτή η γνώμη μου :)
 

Memetchi

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Memetchi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 1,558 μηνύματα.
Please μην γράφεις τίποτα άλλο γιατί εκτίθεσαι με τον άσχετο παραλληλισμό σου. Στα μαθηματικά δεν συμβαίνει αυτό. Τα social sciences ειναι κατασκευή του ανθρώπου, οι νόμοι της φύσης δεν είναι κατασκευή του ανθρώπου, και συνεπώς κάνει την κατανόηση τους εκθετικά δυσκολότερη. Είναι τόσο δύσκολα και περίπλοκα που δεν αρκεί απλώς να κάτσουμε να διαβάσουμε και να σκεφτούμε πως δουλεύουν, αλλά πολλά αποδεικνύονται με πειραματικό τρόπο.
Δεν είναι άσχετος επειδή δεν μπορείς να τον καταλάβεις. Τα μαθηματικά όπως και κάθε επιστήμη είναι επίσης κατασκευασμένη από τον άνθρωπο. Μου έδωσε κάποια πολύ συγκεκριμένα επιχειρήματα και τα ανταπέδωσα ακριβώς με τον ίδιο τρόπο και αντί να μου πεις για ποιο λόγο πιστεύεις ότι δεν ισχύει μου πετάς αυθαίρετα συμπεράσματα. Ότι δηλαδή η ανθρώπινη σκέψη δεν είναι περίπλοκη και πολυδιάστατη; Ίσα ίσα στον αντίποδα θα μπορούσα να υποστηρίξω ότι σε αυτές τις επιστήμες, επειδή μερικές φορές έχεις να κάνεις με αυθαίρετες έννοιες, όπως η ανθρώπινη σκέψη, η κατανόησή τους είναι ακόμα πιο δύσκολη από επιστήμες που ασχολούνται με απτά φαινόμενα που βλέπεις μπροστά σου και άρα μπορείς πιο εύκολα να μελετήσεις και να εξηγήσεις. Βλέπεις αγαπητέ πως αυτά που λες δεν έχουν καμιά βάση και ότι τόση ώρα απλά προσπαθείς να απλοποιήσεις ολόκληρες επιστήμες χωρίς να τις γνωρίζεις καν; Δεν είναι τόσο τραγικό να αποδεχθείς ότι όλες οι επιστήμες, αν θέλουμε να μιλάμε για πραγματική επιστήμη, είναι περίπλοκες και χρειάζονται να μελετηθούν εις βάθος και αυτό σε καμιά περίπτωση δεν είναι εύκολο. Ποιος εκτίθεται φαίνεται. Μην τα βλέπεις όλα τόσο μονόπλευρα, ειδικά με όσα δεν έχεις προσωπική εμπειρία. Άλλωστε όπως έχω ήδη πει, μια σχολή, για να επιστρέψουμε στο θέμα μας, μπορεί να γίνει πολύ εύκολη ή πολύ δύσκολη ανεξαρτήτως το γνωστικό αντικείμενο που διδάσκει αλλάζοντας το φόρτο εργασίας και τους καθηγητές της. Διαφωνείς και σε αυτό;

Αμφιβάλλω κατά πολύ.


Κακώς. Όλοι οι άνθρωποι είμαστε ικανοί, νοητικά, να ασχοληθούμε με όλες τις επιστήμες. Το προσωπικό μας ενδιαφέρον και το γνωστικό μας και κοινωνικό μας περιβάλλον είναι αυτό που μας οδηγεί στο ποια θα επιλέξουμε και θα ασχοληθούμε. Αν ήθελα θα μπορούσα να είχα ασχοληθεί με τα μαθηματικά ή την φυσική, αλλά ποτέ δεν με ενδιέφεραν επιστημονικά. Εννοείται πως πλέον καθώς έχω φύγει κατά πολύ από αυτές τις επιστήμες οτιδήποτε σχετικό μου δώσεις θα μου φανεί δύσκολο και δυσνόητο. Το ίδιο και με εσένα. Δεν έχεις τα κατάλληλα ερεθίσματα, ούτε αναπτυγμένη την κριτική σκέψη για να μπορέσεις να ανταπεξέλθεις με την ίδια ευκολία.

Στο Δημοτικό τα αγόρια παίζαμε ένα παιχνίδι που το λέγαμε "ποιος την έχει πιο μεγάλη".
Δεν διαφέρει πολύ η αλήθεια είναι. Με την διαφορά ότι εγώ δεν προσπαθώ να αποδείξω ότι οι θεωρητικές επιστήμες είναι καλύτερες ή πιο δύσκολες αλλά ότι δεν μπορούν να συγκριθούν. Είναι τελείως διαφορετικές και ως επιστήμες έχουν η κάθε μια τις δικιές τους δυσκολίες και περιπλοκότητες

Γιατί παλεύεις τόσο πολύ να δείξεις οτι τα μαθηματικά δεν είναι απο τις πιο δύσκολες επιστήμες ;
Τι σημασία έχει ; Άστα να είναι,εαν σε εσένα και σε άλλους δεν αρέσει κανένα πρόβλημα,κάνεις κάτι άλλο που σου αρέσει και αφήνεις άλλους να τα κάνουν που τα απολαμβάνουν κιόλας . Αυτό δεν είναι το ωραίο ;


Βασικά δεν παλεύω να αποδείξω ότι δεν είναι δύσκολα. Εγώ το ξέρω ότι είναι δύσκολα. Δεν ξέρω αν φάνηκε κάτι τέτοιο. Αυτό που προσπαθώ να πω στους φίλους μας από πάνω είναι ότι δεν μπορούμε να τις συγκρίνουμε και να υποβιβάζουμε την δυσκολία των υπόλοιπων επιστημών.

Δεν γίνεται, να συγκρίνουμε πορτοκάλια με λεμόνια. Τα πορτοκάλια και τα λεμόνια μας βοηθούν και τα 2 στην καθημερινότητά μας, αλλά δεν μπορούμε να πούμε, ότι τα πορτοκάλια για παράδειγμα, είναι πιο χρήσιμα από τα λεμόνια ή το το αντίστροφο.


Αυτό προσπαθώ να εξηγήσω τόση ώρα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Memetchi

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Memetchi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 1,558 μηνύματα.
Έχ οι θεωρίες στη λογοτεχνία δεν είναι παρά θεωρίες. Δε μπορούν να επικυρωθούν. Τα κείμενα που δεν έχουν μεταφραστεί είναι λόγω έλλειψης ιστορικών πληροφοριών, δεν γράφτηκαν από ανώτερα είδη. Τα μαθηματικα δεν ασχολούνται με κατασκευές του ανθρώπου και γι αυτό είναι πολύ πιο δύσκολα.

Για να σου δώσω να καταλάβεις, ο Gallois όταν ήταν ανήλικος μεταφράζε κείμενα από αρχαία ελληνικά καθώς τα έμαθε παρά πολύ καλά σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Ασφυκτιούσε με τη ζωή του και ήθελε πάση θυσία να ξεφύγει και να ασχοληθεί με τα μαθηματικά που μπορούσαν να τον δυσκολέψουν. Αυτό δεν αποτελεί εξαίρεση.
Και αυτό τι πάει να πει; Ότι επειδή αυτός δεν έβρισκε ενδιαφέρον σε αυτά, ολόκληρες επιστήμες ξαφνικά απλοποιούνται; Μην μπερδεύεις το χόμπι με την επιστήμη όπως και να έχει.
Έχ οι θεωρίες στη λογοτεχνία δεν είναι παρά θεωρίες. Δε μπορούν να επικυρωθούν.

Τι εννοείς δεν μπορούν να επικυρωθούν; Έχουν βγει μετά από συγκεκριμένη έρευνα, παρατήρηση κτλ. Αυτό δεν τις κάνει δυσκολότερες ή ευκολότερες.
Τα κείμενα που δεν έχουν μεταφραστεί είναι λόγω έλλειψης ιστορικών πληροφοριών, δεν γράφτηκαν από ανώτερα είδη. Τα μαθηματικα δεν ασχολούνται με κατασκευές του ανθρώπου και γι αυτό είναι πολύ πιο δύσκολα.


Όχι μόνο για αυτό αλλά τέλος πάντων, για ακόμη μια φορά αυτό δείχνει την δυσκολία και την περιπλοκότητά τους, δεν είναι εύκολο να μελετήσεις κάτι για το οποίο δεν έχεις αρκετά στοιχεία. Βασικά και τα μαθηματικά ανθρώπινη κατασκευή είναι, δεν τα έριξε μια μέρα ο Θεός από τον ουρανό, οπότε ούτε αυτά δημιουργήθηκαν από ανώτερα είδη. Απλά ενδυναμώνεις αυτά που λέω. Είναι 2 διαφορετικά πράγματα που δεν μπορούν να συγκριθούν, το καθένα έχει την δικιά του δυσκολία που δεν χρειάζεται να υποβιβάζετε.
 

GoddamnRight

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο GoddamnRight αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών. Έχει γράψει 339 μηνύματα.
Δεν διαφέρει πολύ η αλήθεια είναι. Με την διαφορά ότι εγώ δεν προσπαθώ να αποδείξω ότι οι θεωρητικές επιστήμες είναι καλύτερες ή πιο δύσκολες αλλά ότι δεν μπορούν να συγκριθούν. Είναι τελείως διαφορετικές και ως επιστήμες έχουν η κάθε μια τις δικιές τους δυσκολίες και περιπλοκότητες

Με τη λογική σου, δεν μπορεί κανείς να συγκρίνει τίποτα... Όλα έχουν δυσκολίες λες, αλλά σύγκριση δεν μπορεί να γίνει για οτιδήποτε. Οπότε όλα τα επαγγέλματα, μπορούμε να πούμε, βάσει της λογικής σου, ότι επειδή είναι ανόμοια και έχουν ιδιαιτερότητες, είναι ας πούμε το ίδιο δύσκολα. Αν δεν είναι το ίδιο δύσκολα, τότε είναι σαν να λες, ότι κάποιο είναι περισσότερο δύσκολο, άρα ουσιαστικά αναιρείς το επιχείρημα, ότι δεν μπορούν να συγκριθούν δύο σχολές, καθώς έμμεσα μόλις τώρα έκανες τη σύγκριση για κάποιες x σχολές.

Οπότε εφόσον δύο σχολές, ή ισοδύναμα, επαγγέλματα, είναι το ίδιο δύσκολα, είναι σαν να λες, ότι το φυσικό είναι το ίδιο δύσκολο με νηπιαγωγών ή η ιατρική είναι το ίδιο δύσκολη με το graphic design. Αυτό λες? Αν όχι, μόλις σύγκρινες δύο σχολές, οπότε δεν είναι λάθος να συγκρίνουμε τη δικιά σου φερειπείν με κάποιες άλλες.

Αν πάλι παραδέχεσαι πως δεν υπάρχουν όμοιας δυσκολίας σχολές, τότε μπορούμε να συζητήσουμε για το ποιος την έχει μεγαλύτερη. Το όλο επιχείρημα σου θα είναι στην προκειμένη, ότι δεν έχουμε τις γνώσεις να ξέρουμε ποια είναι πιο δύσκολη. Σίγουρα κάποια είναι πιο δύσκολη, αφού θα είπες στο δεύτερο σενάριο, πως δεν υπάρχουν όμοια δυσκολίας σχολές, απλά δεν ξέρουμε ποια. Οπότε, αν είναι να διαλέξουμε μία δυσκολότερη, έστω προσεγγιστικά, έχουμε σίγουρα πολύ περισσότερο υλικό και πολύ πιο πειστικές ενδείξεις (ας πούμε ότι δεν έχουμε αποδείξεις) ότι οι θετικές είναι πιο δύσκολες από τη δικιά σου. Από την τρομαχτική πολυπλοκότητα των καθημερινών σου συσκευών, από την ίδια τη φύση του αντικειμένου, από τη κοινή γνώμη, που καλώς ή κακώς, με γνώσεις ή μη, συμφωνεί με εμάς, από τον χρόνο που χρειάζεται κανείς για να γίνει αξιοπρεπής θεωρητικός φυσικός ή μηχανικός σε σχέση με το να γίνει αξιοπρεπής φιλόλογος, θες και άλλα? Ναι απόδειξη δεν είναι, αλλά όπως προείπα σίγουρα οι ενδείξεις κλίνουν προς τα εκεί.

Εξάλλου έχω ακούσει για εξαιρετικά μυαλά στη μουσική, στη φυσική, στην φιλοσοφία, περισσότερο πχ από εξαιρετικά μυαλά στο παιδαγωγικό ή στη δημοσιογραφία. Το οποίο δεν δείχνει ότι οι παιδαγωγοί ή οι δημοσιογράφοι ή ή κλπ δεν είναι έξυπνοι! Μπορεί να είναι και περισσότερο έξυπνοι, δεν παίζει ρόλο, απλά το γεγονός ότι δεν αναδεικνύονται από αυτό δείχνει, ότι τα επαγγέλματα αυτά όσον αφορά την εξυπνάδα ας πούμε, δεν είναι το ίδιο απαιτητικά.

Εν ολίγοις, καλώς μπορούμε και κάνουμε συγκρίσεις. Done!
 

Memetchi

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Memetchi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 1,558 μηνύματα.
Με τη λογική σου, δεν μπορεί κανείς να συγκρίνει τίποτα... Όλα έχουν δυσκολίες λες, αλλά σύγκριση δεν μπορεί να γίνει για οτιδήποτε. Οπότε όλα τα επαγγέλματα, μπορούμε να πούμε, βάσει της λογικής σου, ότι επειδή είναι ανόμοια και έχουν ιδιαιτερότητες, είναι ας πούμε το ίδιο δύσκολα. Αν δεν είναι το ίδιο δύσκολα, τότε είναι σαν να λες, ότι κάποιο είναι περισσότερο δύσκολο, άρα ουσιαστικά αναιρείς το επιχείρημα, ότι δεν μπορούν να συγκριθούν δύο σχολές, καθώς έμμεσα μόλις τώρα έκανες τη σύγκριση για κάποιες x σχολές.

Οπότε εφόσον δύο σχολές, ή ισοδύναμα, επαγγέλματα, είναι το ίδιο δύσκολα, είναι σαν να λες, ότι το φυσικό είναι το ίδιο δύσκολο με νηπιαγωγών ή η ιατρική είναι το ίδιο δύσκολη με το graphic design. Αυτό λες? Αν όχι, μόλις σύγκρινες δύο σχολές, οπότε δεν είναι λάθος να συγκρίνουμε τη δικιά σου φερειπείν με κάποιες άλλες.

Αν πάλι παραδέχεσαι πως δεν υπάρχουν όμοιας δυσκολίας σχολές, τότε μπορούμε να συζητήσουμε για το ποιος την έχει μεγαλύτερη. Το όλο επιχείρημα σου θα είναι στην προκειμένη, ότι δεν έχουμε τις γνώσεις να ξέρουμε ποια είναι πιο δύσκολη. Σίγουρα κάποια είναι πιο δύσκολη, αφού θα είπες στο δεύτερο σενάριο, πως δεν υπάρχουν όμοια δυσκολίας σχολές, απλά δεν ξέρουμε ποια. Οπότε, αν είναι να διαλέξουμε μία δυσκολότερη, έστω προσεγγιστικά, έχουμε σίγουρα πολύ περισσότερο υλικό και πολύ πιο πειστικές ενδείξεις (ας πούμε ότι δεν έχουμε αποδείξεις) ότι οι θετικές είναι πιο δύσκολες από τη δικιά σου. Από την τρομαχτική πολυπλοκότητα των καθημερινών σου συσκευών, από την ίδια τη φύση του αντικειμένου, από τη κοινή γνώμη, που καλώς ή κακώς, με γνώσεις ή μη, συμφωνεί με εμάς, από τον χρόνο που χρειάζεται κανείς για να γίνει αξιοπρεπής θεωρητικός φυσικός ή μηχανικός σε σχέση με το να γίνει αξιοπρεπής φιλόλογος, θες και άλλα? Ναι απόδειξη δεν είναι, αλλά όπως προείπα σίγουρα οι ενδείξεις κλίνουν προς τα εκεί.

Εξάλλου έχω ακούσει για εξαιρετικά μυαλά στη μουσική, στη φυσική, στην φιλοσοφία, περισσότερο πχ από εξαιρετικά μυαλά στο παιδαγωγικό ή στη δημοσιογραφία. Το οποίο δεν δείχνει ότι οι παιδαγωγοί ή οι δημοσιογράφοι ή ή κλπ δεν είναι έξυπνοι! Μπορεί να είναι και περισσότερο έξυπνοι, δεν παίζει ρόλο, απλά το γεγονός ότι δεν αναδεικνύονται από αυτό δείχνει, ότι τα επαγγέλματα αυτά όσον αφορά την εξυπνάδα ας πούμε, δεν είναι το ίδιο απαιτητικά.

Εν ολίγοις, καλώς μπορούμε και κάνουμε συγκρίσεις. Done!
Κάπου το έχασες. Δεν είπα ότι δεν μπορείς να συγκρίνεις σχολές. Είπα δεν μπορείς να συγκρίνεις την θεωρητική με την θετική, καθώς όχι μόνο είναι τρομερά ανόμοιες αλλά επίσης έχουν να κάνουν ως ένα μεγάλο βαθμό με το προσωπικό ενδιαφέρον του καθενός. Αν θες να συγκρίνεις σχολές, όπως είπα, δες τα προγράμματα σπουδών και σκέψου το φόρτο εργασίας που έχει η κάθε σχολή. Μην τα βλέπετε με βάση το γνωστικό αντικείμενο γιατί δεν το ξέρετε και δεν μπορείτε να γνωρίζετε την δυσκολία του. Αν εσύ σαν εξαιρετικό ταλέντο έχεις ασχοληθεί και με τα 2 τότε ναι, μπορείς να έχ[font=Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif]εις μια γνώμη πάνω στο ποια σου φάνηκε ευκολότερο (αν και πάλι θα είναι αρκετά υποκειμενικό). [/font]
από τον χρόνο που χρειάζεται κανείς για να γίνει αξιοπρεπής θεωρητικός φυσικός ή μηχανικός σε σχέση με το να γίνει αξιοπρεπής φιλόλογος

Αυτό είναι τρομερά αυθαίρετο και δεν ευσταθεί καν. Πραγματικά ότι να ναι.
Από την τρομαχτική πολυπλοκότητα των καθημερινών σου συσκευών


Το ίδιο ισχύει και για την γλώσσα και τα λοιπά. Σταματήστε να απλοποιείτε ότι δεν γνωρίζετε.
από τη κοινή γνώμη

Η κοινή γνώμη επηρεάζεται από τις βάσεις, τις χρηματικές απολαβές κτλ. Αν ρωτήσεις κάποιον θα σου πει ότι οι πιο δύσκολες σχολές είναι η Ιατρική και η νομική... Συμφωνείς και εσύ μ 'αυτό λοιπόν; Αν όχι ας την κοινή γνώμη. Μην ανακατεύεις άσχετους με το πανεπιστήμιο.

είναι πιο δύσκολες από τη δικιά σου


Την δικιά μου ειδικά πάω στοίχημα ότι δεν την ξες ούτε στο ελάχιστο.
Με τη λογική σου, δεν μπορεί κανείς να συγκρίνει τίποτα...

Η αλήθεια είναι πως όσο δεν μπορούμε να είμαστε αντικειμενικοί δεν θα έπρεπε. Αυτό λέει και η ψυχολογία, ότι όλα φιλτράρονται μέσα από τις δικιές μας εμπειρίες και συνεπώς η αντικειμενικότητα πηγαίνει περίπατο. Αλλά λέω να μην το πάω παραπέρα. Ας ασχοληθούμε με τις σχολές. Και εδώ τουλάχιστον, θα ήταν καλό να μην συγκρίνουμε κάτι τόσο ανόμοιο χωρίς να έχουμε καν αποδείξεις. Θες να συγκρίνεις το μαθηματικό Ιωαννίνων με της Θεσσαλονίκης; Έστω το αρχαιολογικό με το ΦΠ;Εκεί έχεις μπόλικο υλικό.
 
Τελευταία επεξεργασία:

GoddamnRight

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο GoddamnRight αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών. Έχει γράψει 339 μηνύματα.
Κάπου το έχασες. Δεν είπα ότι δεν μπορείς να συγκρίνεις σχολές. Είπα δεν μπορείς να συγκρίνεις την θεωρητική με την θετική, καθώς όχι μόνο είναι τρομερά ανόμοια αλλά επίσης έχουν να κάνουν ως ένα μεγάλο βαθμό με το προσωπικό ενδιαφέρον του καθενός. Αν θες να συγκρίνεις σχολές, όπως είπα, δες τα προγράμματα σπουδών και σκέψου το φόρτο εργασίας που έχει η κάθε σχολή. Μην τα βλέπετε με βάση το γνωστικό αντικείμενο γιατί δεν το ξέρετε και δεν μπορείτε να γνωρίζετε την δυσκολία του. Αν εσύ σαν εξαιρετικό ταλέντο έχεις ασχοληθεί και με τα 2 τότε ναι, μπορείς να έχ[font=Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif]εις μια γνώμη πάνω στο ποια σου φάνηκε ευκολότερο (αν και πάλι θα είναι αρκετά υποκειμενικό). [/font]

Πουθενά δεν το έχασα. Κάλυψα και τα δύο σενάρια. Ξαναδιάβασε τι είπα. Είναι απλή η λογική. Δεν θα επαναλάβω ό,τι είπα, γιατί νομίζω αναλυτικός ήμουν. Θα κάνω μόνο την εξής ερώτηση, ξανά.

Είναι η "νηπιαγωγών' το ίδιο ίδιο δύσκολη, πιο εύκολη, πιο δύσκολη ή άγνωστο σε σχέση, με ιατρική ή φυσικό ή ηλεκτρολόγων μηχανικών ή ή κλπ? Δυσκολία όσον αφορά το πόσο εύκολα αποκτάς τις γνώσεις για να δουλέψεις, το βάθος γνώσεων που χρειάζεται για να δουλέψεις, την εξέλιξη του επαγγέλματος (πχ η φυσική δεν τελειώνει ποτέ, ή έστω εξελίσσεται πολύ πιο γρήγορα από ότι η νηπιαγωγών κλπ). Μην αναφερθείς στο ότι είναι δύσκολο να κουμαντάρεις πιτσιρίκια, το φαντάζομαι ότι θα είναι δύσκολο αυτό, αλλά είναι άσχετο στην κουβέντα μας. Και η υποκειμενικότητα, πάλι άσχετη είναι με τον ορισμό δυσκολίας που δόθηκε. Παίρνοντας ένα τυχαίο δείγμα 100.000 ατόμων που έβγαλαν το λύκειο ας πούμε, σε ποια από τις δύο σχολές πιστεύεις θα ζοριστούν περισσότερο? Στη νηπιαγωγών ή στο φυσικό? Στη νηπιαγωγών ή στην ιατρική? Απλά την κριτική σου σκέψη θέλω, όχι αποδείξεις. Υποθετικό σενάριο είναι το συγκεκριμένο, οπότε η γνώμη σου η προσωπική με ενδιαφέρει.

Οπότε εδώ φίλε μου 4 επιλογές έχεις, διάλεξε μία. Αν διαλέξεις το "δεν μπορώ να συγκρίνω, δεν έχω άποψη, επειδή δεν σπούδασα νηπιαγωγών και φυσικό μαζί" τότε, τζαμπα μιλάμε, ειλικρινά. Αν διαλέξεις οποιαδήποτε άλλη επιλογή, μόλις αναίρεσες ό,τι έλεγες τόση ώρα στα προηγούμενα ποστ σου, ότι δεν μπορείς να συγκρίνεις ανόμοια πράγματα. Οπότε ή τζάμπα μιλάμε ή παραδέχεσαι ότι μπορούν να συγκριθούν ανόμοια πράγματα. Ποιο από τα δύο διαλέγεις? Μάλλον για το πρώτο σε κόβω.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,848 μηνύματα.
Νομίζω ότι η κάθε επιστήμη όταν εξετάζεται σε επίπεδο ύλης, είναι δύσκολη. Παίζουν πολλοί παράγοντες ρόλο: ηλικία, εμπειρία, διάθεση, καταστάσεις κλπ. Τελεία και παύλα. Τα Μαθηματικά έχουν μια δυσκολία όσο αφορά την συνδυαστική σκέψη και την πειθαρχημένη μεθοδική λύση των προβλημάτων. Συνήθως οι περισσότεροι Μαθηματικοί δεν τα πάνε καλά με τις ξένες γλώσσες. Αρκετοί διάσημοι Γερμανοί ή Αυστριακοί Μαθηματικοί μιλούν αίσχος Αγγλικά και δεν τους νοιάζει. Τα Μαθηματικά είναι μια επιστήμη της σκέψης έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί σήμερα. Καλώς ή κακώς, πολλά Μαθηματικά διδάσκονται σε άλλες ειδικότητες πλέον και με άλλη χρησιμότητα, προδιάθεση και σκέψη. Τα Μαθηματικά του Μαθηματικού Τμήματος αποτελούν την "Μέκκα" της επιστήμης. Το Παιδαγωγικό για μια μετριότητα δασκάλου είναι μια εύκολη επιστήμη. Τουλάχιστον για τον τρόπο που λειτουργεί το Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα όπου οι δάσκαλοι δεν υφίστανται ειδικές ψυχομετρικές συνεντεύξεις παρά μόνο ΑΣΕΠ (μοριοδότηση κλπ). Αλλά ακόμη έχω απορία τι ορίζουμε ως δυσκολία σε μια επιστήμη; Με τα χρόνια καταλαβαίνω ότι τα Μαθηματικά θεωρούνται δύσκολα λόγω των απαίσιων καθηγητών που τα διδάσκουν. Οι περισσότεροι "ερευνητές" των Μαθηματικών δεν μπορούν να δώσουν ένα απλό κατανοητό παράδειγμα αλλά μιλούν για χώρους διάστασης 3d.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top