Διαφορές ΗΜΜΥ και Ηλεκτρολογίας

Cosdel

Νεοφερμένος

Ο Κώστας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 92 μηνύματα.
Αυτό που κολλάει; Δεν απευθύνεται αποκλειστικά σε μαθητές το φόρουμ...

Ναι ενω αυτο που εγραψε ο αλλος κολλαει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

odys2008

Νεοφερμένος

Ο odys2008 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 36 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 4 μηνύματα.
Εσυ του πολυτεχνειου ρε φιλε για πες μου κατι σε παρακαλω. Ποιο ρευμα ειναι αρσενικο και ποιο θυληκο ? Το D.C η το Α.C??
-----------------------------------------
θυληκο ειναι το A.C .και ο λογος ειναι απλος. το a.c εχει περιοδο!!!!!!

Δεν μας είπες με τι συχνότητα έχει περίοδο όμως :P:lol:

Ναι ναι ξέρουμε, και εμείς του πολυτεχνείου αστειάκια
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Afey

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Θέμης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
Σιγά το αστείο, μαλακία ήταν.

ribo και Fosa τιιι γίνεται; Χάνουμε το κοινωνικό κύρος και τα λεφτά; Μήπως τελικά μόνο γι' αυτά μπήκαμε στο πανεπιστήμιο; ΜΗΠΩΣ ΔΕΝ ΠΗΓΑΜΕ ΗΜΜΥ ΕΠΕΙΔΗ ΓΟΥΣΤΑΡΑΜΕ;

Στατιστικά και μόνο να το πάρεις, πρέπει να πέφτω μέσα. Σήμερα μου έλεγε καθηγητής των ΗΜΤΥ Πάτρας ότι από τα 207 άτομα παραδοσιακά όλες τις χρονιές στη σχολή μετά τα Χριστούγεννα πατάνε τα 15.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dark2

Νεοφερμένος

Ο Dark2 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 50 ετών και Πτυχιούχος. Έχει γράψει 19 μηνύματα.
Λοιπόν μελλοντικοί συνάδελφοι

Το ότι κάποιοι γράψανε 18-19 και μπήκαν στο πολυτεχνείο και κάποιοι γράψανε 14 και μπήκανε ΤΕΙ δεν σημαίνει απαραιτήτως κάτι, ούτε σου απονέμει δικαιώματα εφ όρου ζωής. Δηλαδή ο 17χρονος που έγραψε μια φορά στη ζωή του 19, απέκτησε αυτοδίκαια το δικαίωμα εφ όρου ζωής να είναι και να αυτοαποκαλείται ο σούπερ μηχανικός σε σχέση με κάποιον συνομίλικό του που έγραψε 13 ή 14 ή 15. Τι φασιστικές αντιλήψεις είναι αυτές πάλι ? Όποιος είναι άξιος μηχανικός θα το αποδείξει με τη δουλειά του και με το ενδιαφέρον του στην καθημερινή δουλειά και όχι με το αν έγραψε πριν 20 χρόνια 18 στις πανελλήνιες. Ο άλλος δηλ. που δεν έγραψε ουτε τη βάση και γύρισε απο τη Ρουμανία με πτυχίο ισότιμο πολυτεχνείου είναι καλύτερος ?
Τα ΤΕΙ είναι Ανώτατα ιδρύματα και μάλιστα Ελληνικά με καταξιωμένους καθηγητές οι περισσότεροι των οποίων είναι απόφοιτοι Ελληνικών πανεπιστημίων. Τα επαγγελματικά δικαιώματα ΔΕΝ εχουν να κάνουν με το αν έγραψες 18 όταν είσουν 17 χρονών. Τα επ. δικαιώματα έχουν να κάνουν με το τι ΞΕΡΕΙΣ και τι ΜΑΘΑΙΝΕΙΣ και γιαυτό σε όλες τις χώρες της Ευρ. Ενωσης είναι άμεσα συνδεδεμένα με τα χρόνια εμπειρίας. Γιατί με την εμπειρία ΜΑΘΑΙΝΕΙΣ όλο και περισσότερα για τη δουλειά σου. Τώρα τις ανοησίες του ΤΕΕ για τα ΤΕΙ κανείς δεν τις παίρνει στα σοβαρά, ούτε εδώ ούτε στην Ευρώπη όπου έχει γίνει ρεντίκολο. Πρόσφατα μάλιστα το Ευρωπαικό δικαστήριο "διέταξε" το ΤΕΕ και με τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας να εγγράψει μέλη του αποφοίτους ισοτίμων σχολών με τα ΤΕΙ από τη Γερμανία (Fahchoschule) πράγμα που έκανε.
Οπότε κοιτάχτε να γίνεται καλοί μηχανικοί με σεβασμό προς όλους τους συνεργάτες και συναδέλφους σας και αφήστε τις κουλτούρες "εγώ είμαι ανώτερος, πιο έξυπνος κλπ" που προπαγανδιστικά και μεθοδευμένα προωθεί το ΤΕΕ και το συνάφι του.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Γιώργος

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Ελβετία (Ευρώπη). Έχει γράψει 30,791 μηνύματα.
Το ότι κάποιοι γράψανε 18-19 και μπήκαν στο πολυτεχνείο και κάποιοι γράψανε 14 και μπήκανε ΤΕΙ δεν σημαίνει απαραιτήτως κάτι, ούτε σου απονέμει δικαιώματα εφ όρου ζωής.

Κι επίσης (με αφορμή αυτό το χωρίο) να προσθέσω ότι στις συγκεκριμένες σχολές δεν ισχύουν τα γνωστά παραμυθάκια των φροντιστηριάδων:

  • Διάβασε τώρα να γράψεις στις Πανελλήνιες και μετά θα κάθεσαι
  • Στο εξωτερικό εύκολα μπαίνεις αλλά δύσκολα βγαίνεις από μια σχολή, ενώ εδώ δύσκολα μπαίνεις, αλλά εύκολα βγαίνεις.
  • Διάβαζε τώρα και μετά νύχτα θα τα περνάς τα μαθήματα.
...και άλλες ωραίες ιστοριούλες που ακούγαμε εκείνες τις ωραίες εποχές.


  • Προφανώς δεν καθορίζει μία στιγμή (η στιγμή των Πανελληνίων) την υπόλοιπη ζωή σου. Μπόλικα είναι τα άτομα που βγαίνουν από ΤΕΙ και μετά μπαίνουν σε σχολή του ΕΜΠ με κατατακτήριες για 2ο πτυχίο (πχ το ΗΜΜΥ ΕΜΠ νομίζω παίρνει 13 άτομα από ΤΕΙ και 5 από ΑΕΙ με κατατακτήριες).
  • Το ότι μπαίνει κάποιος ΗΜΜΥ ΕΜΠ (ή σε κάποια άλλη σχολή του ΕΜΠ τέλος πάντων) δεν σημαίνει τίποτα. Κατ' αρχάς, δεν σημαίνει ότι θα κάτσει εκεί, γιατί μπορεί να μην ήταν η επιλογή του. :P Ξέρω τουλάχιστον 3-4 άτομα (κι αγνοώ ακόμα περισσότερα) που την έχουν κάνει από ΗΜΜΥ (μάλιστα κι οι τέσσερις για ΑΣΟΕΕ). Το ΗΜΜΥ το επέλεξαν πιο πολύ από τύχη, δεν είχαν ψάξει διεξοδικά τι είναι.
  • Και το ότι μπαίνει κάποιος ΗΜΜΥ δεν σημαίνει αυτόματα ότι υπογράφει. :P Πρέπει πρώτα να το τελειώσει - και όχι, μόνο εύκολη υπόθεση δεν είναι.

Επίσης λίγο πιο κόσμια αν μπορείτε να κάνετε διάλογο δεν βλάπτει. :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ribo

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 158 μηνύματα.
εσενα γιωργο πια ειναι η αποψη σου για το θεμα του τοπικ?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Γιώργος

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Ελβετία (Ευρώπη). Έχει γράψει 30,791 μηνύματα.
Με κάλυψαν προηγούμενα posts (παράδειγμα) που απαντούν ακριβώς στο θέμα του τόπικ: Ομοιότητες/Διαφορές. :)

Πρόσθετες διαφορές μπορούν να εντοπισθούν συγκρίνοντας τους οδηγούς σπουδών των σχολών αυτών - για το πρόγραμμα σπουδών και τα μαθήματα που διδάσκονται.

Και αναφορικά με το αντίκτυπο που έχουν οι σχολές προς τα έξω: δεν υπάρχει κανόνας. Όποια σχολή έχει τελειώσει κάποιος, εάν είναι καλός, συνεπής και γουστάρει αυτό που κάνει θα βρει το δρόμο του, είτε είναι του ΑΕΙ είτε είναι του ΤΕΙ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

mostel

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Στέλιος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,203 μηνύματα.
Και αναφορικά με το αντίκτυπο που έχουν οι σχολές προς τα έξω: δεν υπάρχει κανόνας. Όποια σχολή έχει τελειώσει κάποιος, εάν είναι καλός, συνεπής και γουστάρει αυτό που κάνει θα βρει το δρόμο του, είτε είναι του ΑΕΙ είτε είναι του ΤΕΙ.


Τότε γιατί υπάρχουν ΤΕΙ, να τα κάνουμε όλα πανεπιστήμια . Και αυτό ισοπεδωτικό μου φαίνεται.

Δηλαδή, νομίζω πως αυτομάτως κάποιος που τελείωσε ΑΕΙ (π.χ. ΗΜΜΥ), βρίσκεται σε καλύτερη μοίρα από κάποιον που τελείωσε ΤΕΙ (π.χ. Ηλεκτρολογία) και διεκδικούν την ίδια θέση εργασίας.

Και επίσης, αν το πίστευες αυτό, γιατί πήγες ΗΜΜΥ και όχι ΤΕΙ ηλεκτρολογίας που παίρνεις και πιο εύκολα το πτυχίο... Δεδομένου ότι το μεράκι το διαθέτεις :)


Φιλικά
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Γιώργος

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Ελβετία (Ευρώπη). Έχει γράψει 30,791 μηνύματα.
Γιατί δυστυχώς στην Ελλάδα δεν πολυισχύει αυτό εδώ:
Μηχανικός γίνεσαι με το συνεχές διάβασμα και την καθημερινή εξάσκηση του επαγγελματος στην πράξη. Εκεί πολλοί ηλεκτρολόγοι μηχανικοί των ΤΕΙ αποδεικνύονται καλύτεροι από τους ΗΜΜΥ και το αντίστοροφο.
που το κοιτάνε κατά κύριο λόγο στο εξωτερικό. Τι τους νοιάζει έξω εάν είσαι του ΑΕΙ ή του ΤΕΙ εάν κάνεις καλά τη δουλειά σου; Αλλά η γραφειοκρατική Ελλάς λειτουργεί κάπως διαφορετικά.



*και τα παραπάνω είναι εμπειρίες από άτομα που σπούδασαν και δούλεψαν στο εξωτερικό και ήρθαν τώρα 30 χρονών να κάνουν 2ο πτυχίο στην Ελλάδα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

mostel

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Στέλιος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,203 μηνύματα.
Ωραία ρε παιδιά. Εγώ λέω να αφήσουμε τις σχολές, να τις καταργήσουμε και να γίνουμε μηχανικοί με την εμπειρία και την εξάσκηση ;) ;) ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Γιώργος

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Ελβετία (Ευρώπη). Έχει γράψει 30,791 μηνύματα.
Ωραία ρε παιδιά. Εγώ λέω να αφήσουμε τις σχολές, να τις καταργήσουμε και να γίνουμε μηχανικοί με την εμπειρία και την εξάσκηση ;) ;) ;)
Συμφωνώ, έλα όμως που το ΤΕΕ διαφωνεί και θέλει κάποια τυπικά προσόντα.


Και ο όρος "τυπικά" είναι αντιπροσωπευτικός, καθώς άτομα απ' τη σχολή που είναι πια στην αγορά εργασίας μου 'χουν πει ότι τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά από αυτά που έμαθαν.

Φιλικά κι από μένα. :) :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

mostel

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Στέλιος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,203 μηνύματα.
Από αύριο λέω να κατέβουμε να κάνουμε κατάληψη για να εξισώσουμε το πτυχείο μας (των ΗΜΜΥ) με αυτό του ΤΕΙ Ηλεκτρολογίας. Κρίμα είναι τα παιδιά να αδικούνται.


Ό,τι να 'ναι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Afey

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Θέμης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
Καλά είσαι σοβαρός κι εσύ; Τι είναι αυτά που γράφεις, απ' τη λάθος μεριά ξύπνησες; Δίνεις δικαιώματα τώρα, θ' αφηνιάσει ο άλλος (ρίμπο).

Έχετε παρεξηγήσει τελείως το ρόλο του του πανεπιστημίου ο οποίος δεν είναι να μας βγάλει στην αγορά εργασίας αλλά να μας κάνει λιγότερο ηλίθιους, πράγμα που παταγωδώς απέτυχε να κάνει το λύκειο.

Αντίθετα, ο ρόλος του ΤΕΙ είναι να παρέχει τεχνική εκπαίδευση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ribo

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 158 μηνύματα.
ασε ρε γιωργο που δεν το κοιτανε στο εξωτερικο,ξερεις πολλους αποφοιτους τει που τους δεχτηκε το μιτ και το πριστον!?
https://shmmy.ntua.gr/forum/viewtopic.php?f=5&t=9986


υ.γ μιλανε ολοι μιλαει και ο ντυθορ!ελεος!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Iliaso

Περιβόητο μέλος

Ο Iliaso αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Αρεόπολη (Λακωνία). Έχει γράψει 6,236 μηνύματα.
να ρωτησω εγω κατι π θελω... τοσοι ΗΜΜΥ που υπαρχουν δν νομιζετ οτι θα υπαρχει καποιο προβλημα στην ευρεση εργασιας στη ελλαδα??
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

halvas

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μιχάλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αχαρνές (Αττική). Έχει γράψει 1,074 μηνύματα.
Εγώ τη βρίσκω άγρια με τα ηλεκτρολογικά.:iagree:

Στην πέμπτη δημοτικού έφτιαχνα πολύπριζα.:D

Καλα , μην υποτιματε και πολυ τους ηλεκτρολογους των ΤΕΙ....

Ερχεται ο καθε ηλεκτρολογος , σου φτιαχνει μια πριζα στο σπιτι , σου βιδωνει μια λαμπα , 10 λεπτα υποθεση , και μετα ερχεται και σου λεει ριξε το πενηνταευρω χωρις αποδειξη , χωρις τιποτα...ΚΑΘΑΡΑ ΕΣΟΔΑ!!

Κάνε εσύ τότε την ίδια δουλειά, για να μη του σκάσεις το 50άρι
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

leftkox

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Λευτέρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών και Πτυχιούχος. Έχει γράψει 149 μηνύματα.
Σημαντική διαφορά του ΗΜΜΥ και του τμήματος Ηλεκτρολογίας είναι ότι ο ΗΜΜΥ μπορεί να ασχοληθεί και με ένα κάρο πράγματα περισσότερα (εννοώ όχι ηλεκτρολογικά αυστηρά, αλλά προγραμματισμούς κλπ). Αυτό νομίζω συντελεί στο να έχει το τμήμα μεγαλύτερη ζήτηση. Όπως είπε ο Γιώργος το (ελληνικό) σύστημα κοιτάει το χαρτί και εφ' όσον το πτυχίο είναι ενιαίο νομίζω πως αυτό είναι σημαντικό πλεονέκτημα του ΗΜΜΥ.

Δεν έχω βγει στην αγορά εργασίας ούτε έχω κάποιο γνωστό για να ξέρω πως είναι τα πράγματα για τους ΗΜΜΥ που ασχολούνται με ηλεκτρολογικά σε σχέση με τους απόφοιτους ΤΕΙ. Φαντάζομαι όμως ότι (όπως διάβασα στο thmmy) τη μελέτη μιας απλής κατοικίας θα αναλάβει ο κολλητός του εργολάβου είτε είναι από ΑΕΙ είτε ΤΕΙ.

Πάντως οπωσδήποτε το πρώτο πτυχίο δε θεωρώ πως είναι το παν για την καριέρα κάποιου (εκτός αν θέλει να πάρει γρήγορα ένα χαρτί και να αράξει σε κανα δημόσιο).

Τέλος μια απορία: Γιατί ένας απόφοιτος ΤΕΙ ηλεκτρολογίας να θέλει να μπει με κατατακτήριες στους ΗΜΜΥ; Δεν το λέω για να υποτιμήσω το ΤΕΙ απλά το χω ακούσει να γίνεται συχνά και έχω την περιέργεια.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 48 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
Διαφορές ΗΜΜΥ και ΤΕΙ Ηλεκτρολογίας. Μάλιστα. Η καυτή πατάτα του Υπ. Παιδείας. Και όχι μόνο. Ας ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα στο θέμα: έχουμε δύο ειδών πλευρές, την ακαδημαϊκή και την εργασιακή!
Ακαδημαϊκά
Πολύ απλά, δεν υπάρχει καμία σχέση ΑΕΙ και (Α)ΤΕΙ σε επίπεδο Καθηγητών, Φοιτητών/Σπουδαστών, εγκαταστάσεων, βιβλιοθήκες, έρευνα.
Οι Καθηγητές στο ΑΕΙ έχουν έχουν τουλάχιστον Διδακτορικό, στα ΑΤΕΙ υπάρχουν ακόμα και σήμερα άτομα από ΚΑΤΕΕ (κάτι σαν το σημερινό ΙΕΚ) μέχρι και Διδακτορικό. Φυσικά «μπουζούκια» θα βρεις παντού, απλά στα ΑΤΕΙ οι πιθανότητες για να τα εντοπίσεις είναι πολύ περισσότερες...
Στους φοιτητές ανέκαθεν ήταν υψηλότερο το μέσο επίπεδό τους από ό,τι των σπουδαστών. Φυσικά και παίζει, ότι μπορεί να βρεις έξυπνο σπουδαστή και «μπουζούκι» φοιτητή...
Τα εργαστήρια/εγκαταστάσεις ανέκαθεν χρηματοδοτούνταν καλύτερα στα ΑΕΙ από ό,τι στα (Α)ΤΕΙ. Ενώ στα ΑΕΙ για κάθε μάθημα προσφέρεται στους φοιτητές και βιβλίο/α (καλό ή κακό, τουλάχιστον υπάρχει βιβλίο) στα (Α)ΤΕΙ μοιράζονται στους σπουδαστές κυρίως σημειώσεις/φωτοτυπίες (πριν μερικά δε, δεν υπήρχαν χρήματα ούτε και για τις... φωτοτυπίες)! Βιβλιοθήκες (σε ΑΕΙ και ΑΤΕΙ)? Το άλλο με τον Τοτό το ξέρετε? Μερικά ΑΕΙ όμως έχουν αξιόλογη βιβλιοθήκη. Ευτυχώς που το διαδίκτυο σώζει κάπως την κατάσταση.
Η λέξη έρευνα στα ΑΤΕΙ (εκτός λίγων εξαιρέσεων και μελών ΔΕΠ) παραμένει μία άγνωστη λέξη...
Εργασιακά
Είπαμε για την περιρρέουσα ατμόσφαιρα σε ένα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ. Στην αγορά εργασίας όμως τι γίνεται? Μπορούν να κάνουν όλοι το ίδιο? Πάμε στους ΗΜΜΥ και ΤΕΙ Ηλεκτρολογίας, στο θέμα μας...
Καταρχάς, κανένα Πολυτεχνείο ή ΑΤΕΙ δεν σας έχει υπογράψει κάποιο συμβόλαιο ότι όλοι θα βρουν δουλειά στο αντικείμενο. Πρέπει διαρκώς να ενημερώνεσαι, να ψάχνεσαι, να είσαι σε διαρκή εγρήγορση. Αυτός θα επιβιώσει από τον ανταγωνισμό. Ο εργασιακός χώρος που θα υπάρξουν και οι δύο ειδών πτυχιούχοι είναι πάνω/κάτω ο ίδιος, δεν δραστηριοποιούνται όμως μέσα σε αυτόν το ίδιο. Ή μήπως όχι? Πάμε πάλι...
Απλοϊκά μιλώντας, η λογική της συνύπαρξης ΑΕΙ και ΤΕΙ είναι ότι ο ΑΕΙ είναι ο «από πάνω». Έχει εκπονήσει και υπογράψει τη μελέτη, παρακολουθεί και εποπτεύει το εκάστοτε έργο. Ο ΤΕΙ είναι ο σύνδεσμος μεταξύ της «μελέτης» και της «γραμμής παραγωγής». Έχει, όπως έχει επικρατήσει να λέμε, τεχνική/πρακτική εκπαίδευση. Δέχεται τις κατευθυντήριες γραμμές από τον ΑΕΙ και λόγω των τεχνικών/πρακτικών του γνώσεων γνωρίζει να τις εφαρμόσει. Αυτό ήταν/είναι βασικά το «αρχικό σχέδιο» αυτής της συνύπαρξης. Όμως στην Ελλάδα ουδέποτε αποκτήσαμε σοβαρή βιομηχανία. Οι «ηλεκτρολογικές» επιχειρήσεις (εκτός ελαχίστων περιπτώσεων) είναι μικρού βεληνεκούς, όπως αυτό εννοείται σε όλες τις χώρες. Τμήμα έρευνας (R&D, research & development) είναι ουσιαστικά άγνωστη λέξη σε αυτές. Άρα? Ας αντιληφθούμε όμως και μία άλλη παράμετρο...
Γιατί (& εργασιακά εδώ) τα ΑΕΙ θεωρούνταν από όλους καλύτερα από τα ΤΕΙ? Είχαν όλοι πάει και στα δύο και γνώριζαν? Όλα στηρίζονταν/στηρίζονται στην Ελλάδα σε αυτό που λέμε Κλιμάκια/Τάξεις, τα οποία είναι φυσικά άρρικτα συνδεδεμένα και με τα μισθολογικά δεδομένα. Δηλαδή, σήμερα στην αγορά εργασίας υπάρχουν απόφοιτοι ΕΠΑΛ/ΤΕΛ/ΤΕΕ/ΟΑΕΔ, ΙΕΚ, ΚΑΤΕΕ/ΤΕΙ/ΑΤΕΙ και ΑΕΙ (μην κολλάτε μόνο στα ΤΕΙ και ΑΕΙ). Όλοι αυτοί λένε «Ηλεκτρολόγος». Από πρίζες και καλώδια μέχρι ξέρω ʽγω «αστροναύτης»! Πώς τους διακρίνουμε όλους αυτούς? Το «πτυχίο» (ήτοι γνώσεις) τους στην τελική σημαίνει το ίδιο πράγμα? Φυσικά και όλοι είπατε ένα μεγαλοπρεπέστατο ΟΧΙ! Και ποιος θα το αποφασίσει αυτό? Η κυρά Κούλα της γειτονιάς ή τα ­επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από το κάθε πτυχίο? Και ποιος θα «ελέγχει» την εγκυρότητα του κάθε πτυχίου (π. χ. ΔΟΑΤΑΠ/ΔΙΚΑΤΣΑ) και κατʼ επέκταση θα γίνεται μέλος του εκάστοτε Επιμελητηρίου (π. χ. ΤΕΕ)? Νομίζω ότι τώρα η όλη εικόνα σχηματίζεται σιγά-σιγά μπροστά σας. Το πτυχίο του καθενός θα κατοχυρωθεί (για την κοινωνία) εργασιακά με την εγγραφή του στο αντίστοιχο Επιμελητήριο. Και αυτό κατʼ επέκταση σημαίνει και διαφορετική μισθολογική προσέγγιση, όπως ακριβώς υπάρχουν στα Κλιμάκια του Δημοσίου Τομέα (αρχικά) και του Ιδιωτικού, που έχει προσαρμοστεί ακολούθως βεβαίως, με τις εκάστοτε Διμερείς Συμβάσεις που έχουν υπογραφεί από τους εκπροσώπους. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά? Ο ΑΕΙτζής μπορεί να φτάσει στο α (το ανώτερο Διευθυντικό/Οργανωτικό) κλιμάκιο σε χ χρόνια προϋπηρεσίας, ενώ ο ΤΕΙτζής σε α/2 κλιμάκιο σε 2χ χρόνια. Και κατʼ επέκταση και για τους πτυχιούχους των ΙΕΚ, ΕΠΑΛ/ΤΕΕ/ΤΕΛ κλπ κλπ. Κάπου κυκλοφορεί ένα τέτοιο «πινακάκι» για επαγγέλματα, όπως του Μηχανικού ή του Λογιστή για όλες τις βαθμίδες. Άλλο παράδειγμα: Αν κάποιος «Ηλεκτρολόγος» από ΕΠΑΛ/ΤΕΛ/ΤΕΕ/ΟΑΕΔ/ΙΕΚ (αφού δώσει και τις εξετάσεις στο Υπ. Παιδείας για την Πιστοποίηση της ΒΕΚ), χακτηρίζεται ως «Βοηθός Ηλεκτρολόγου». Άρα στην αρχή «εργασιακά» δεν είναι τίποτα. Δεν αναλαμβάνει δουλειές μόνος του, δεν μπορεί να υπογράψει κάποια μελέτη. Πρέπει να μαθητεύσει κοντά σε κάποιο που ασκεί το επάγγελμα χρόνια (φυσικά έχει απο τους αρμόδιους φορείς του Κράτους την ανάλογη επαγγελματική άδεια) και με τα χρόνια προϋπηρεσίας και αντίστοιχες επιτυχείε εξετάσεις στη Νομαρχία να φθάσει μέχρι δεδομένη επαγγελματική τάξη. Ο ΑΕΙ-ΗΜΜΥ, όμως, είναι με το πτυχίο και την επαγγελματική άδεια του ΤΕΕ αμέσως σε ένα πολύ υψηλότερο κλιμάκιο («εργασιακά» δηλαδή έχει δικαιώματα από την αρχή) και να φθάσει στο ανώτερο (μισθολογικό και διευθυντικό) κλιμάκιο που είναι δυνατό. Αντίστοιχα ο Ιδιωτικός τομέας στην «Κρατική» Ελλάδα ακολούθησε «ιστορικά» το ίδιο μοτίβο. Έτσι πάει το πράγμα πάνω/κάτω. Για αυτό και οι «Πατεράδες» μας (αλλά και γενικότερα ακόμα και απο την ίδια την Πολιτεία) υπάρχει η αντίληψη ότι τα ΑΕΙ είναι καλύτερα απο τα ΤΕΙ και πάει λέγοντας. Απλοϊκά η προσσέγγιση ήταν/είναι «τι γνώσεις αποκτάς, τι δουλειές αναλαμβάνεις, πόσα χρήματα μπορείς να κερδίσεις»!
Εν έτη όμως 2008, τα ΑΕΙ παρέμειναν ΑΕΙ, τα ΚΑΤΕΕ έγιναν ΤΕΙ και μετά ΑΤΕΙ. Αντίστοιχα, τα 2 έτη αυξήθηκαν στα 3 και μετά στα 3.5 έτη σπουδών. Μπήκανε δηλαδή στα ΠΠΣ τους (προπτυχιακά προγράμματα σπουδών) και άλλα μαθήματα, ακόμα και φυσικομαθηματικά. Ορισμένα ήδη έχουν και ΜΠΣ (μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών). Άρα, «επεκτάθηκαν» ακαδημαϊκά (άρα «απαιτούν» πλέον και... εργασιακά) περισσότερα πράγματα. Αυτό δεν κρίνεται εδώ αν είναι καλό ή κακό, δεν είναι όμως η «λογική και στόχος» για τον οποίο κάποτε Ιδρύθηκαν: το τεχνικό/πρακτικό προσωπικό σε μία βιομηχανική παραγωγή. Άρα, ακροβατούν πλέον μεταξύ του ΑΕΙ και ΤΕΙ, ως ΑΤΕΙ! Το 1993 Ιδρύθηκαν και τα ΙΕΚ (μετεδευτεροβάθμια εκπαίδευση) ως «τεχνικό προσωπικό» με την παράλληλη ύπαρξη των ΤΕΛ/ΤΕΣ/ΟΑΕΔ/ΕΠΑΛ/ΤΕΕ κ.λ.π. κ.λ.π..
Καλά όλα αυτά. Δουλειές; Υπάρχει ανάπτυξη στη χώρα; Ποιος γέλασε εκεί στο βάθος; Εσύ ε; Και εδώ είναι που αρχίζει το «μαλλιοτράβηγμα»: γιατί εσύ και όχι εγώ. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις «ο μπάρμπα Μήτσος της γειτονιάς», που αναφέραμε και παραπάνω, με τη «μπακαλίστικη» λογική και της οικονομικής επιβίωσής τους «γιατί να πάρω τον ΑΕΙτζή με τα 1000 ευρώ μισθό και να μην έχω 2 ΤΕΙτζήδες με 700? Μικρή επιχείρηση έχω, τι να τον κάνω τον ΑΕΙτζή? Ή μήπως καλύτερα να πάρω από ΙΕΚ με 600 ευρώ, ίσως και 3 που θα μου «βγάζουν» και όλη τη δουλειά? Από την άλλη, μήπως είναι καλύτερα να πάρω 2 ΑΕΙτζήδες με 700 ευρώ και θα μου την κάνουν και «σωστά»? Σιγά, τόσοι υπάρχουν (πλέον), κάποιους θα βρω. Και στη συνέντευξη, «ο μισθός είναι 700 ευρώ, εξάλλου είσαι η γενιά G700!!!!!!!!. Έτσι λοιπόν κάπως πάει το παραμύθι παίδες... στην αγορά. Κάποιοι τυχεροί και καλοί ίσως τα καταφέρουν καλύτερα. Ίσως... οψώμεθα!
Ακόμα, όμως, δεν έχει μπει στην εικόνα μία κατηγορία: απόφοιτος εξωτερικού! Στην ελλάδα ο ΗΜΜΥ είναι 5 έτη, στο εξωτερικό (και δη Αγγλία/Ουαλία) είναι 3! Είναι το ίδιο? Λογικά όχι. Αφού όμως και οι δύο έχουν «πτυχίο» που πάνω γράφει επίσης το ίδιο πράγμα: ΗΜΜΥ! Ποιος θα το πει αυτό? Μα φυσικά τα αντίστοιχα θεσμοθετημένα από την Πολιτεία όργανα. Ακαδημαϊκά θα το αποφασίσει το ΔΟΑΤΑΠ/ΔΙΚΑΤΣΑ και εργασιακά το... ΤΕΕ! Μεταξύ μας, οι προπτυχιακές σπουδές κατά το Αγγλοσαξονικό σύστημα (ειδικά σε Πολυτεχνείο και Γεωπονία) είναι της πλάκας... Και το ΤΕΕ και κάθε ΤΕΕ το γνωρίζει αυτό. Δεν μπορείς, για παράδειγμα, να αφήσεις ενεξέλεγκτο έναν π. χ. Πολιτικό Μηχανικό που ήρθε από το εξωτερικό χωρίς να ξέρει Στατική ή Αντισεισμική Τεχνολογία (σημείωση: στην Αγγλία δεν υπάρχουν σεισμοί!) να «χτίζει» οικοδομές στην Ελλάδα, πώς θα γίνει? Αυτή είναι η εξήγηση της «δυστροπίας» του ΤΕΕ και κάθε ΤΕΕ.
Αυτά... τροφή για σκέψεις
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Iliaso

Περιβόητο μέλος

Ο Iliaso αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Αρεόπολη (Λακωνία). Έχει γράψει 6,236 μηνύματα.
μας καλυπτεις μπορω να πω...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dark2

Νεοφερμένος

Ο Dark2 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 50 ετών και Πτυχιούχος. Έχει γράψει 19 μηνύματα.
Ενδιαφέρουσα ανάλυση αγαπητέ Voudou. Βεβαίως εγώ να σημειώσω ότι πρέπει να είμαστε ρεαλιστές. Η χώρα μας ανήκει στην Ε.Ε. και αυτό δεν αλλάζει. Ως εκ τούτου οι μηχανικοί των ΤΕΙ πρέπει και δικαιούνται να έχουν τα επ. δικαιώματα των ισοτίμων με αυτούς ανωτάτων σχολών της Ε.Ε. Το ότι δεν υπάρχει έρευνα και σοβαρή βιομηχανία στην Ελλάδα και σημαίνει ότι πρέπει να συρρικνώσουμε τα επ. δικαιώματα κάποιων για να επωφεληθούν κάποιοι άλλοι. Γιατί έτσι θα φτάσουμε στο σημείο, για να αλλάξεις μια λάμπα να θες δίπλωμα πολυτεχνείου. Καλώς ή κακώς, μας αρέσει ή δεν μας αρέσει τόσο οι μηχανικοί ΤΕΙ όσο και οι μηχανικοί του πολυτεχνείου έχουν όλες τις απαραίτητες θεωρητικές γνώσεις για την εκπόνηση μελετών στο αντικείμενό τους. Αυτό που τους λείπει είναι η εμπειρία. Η καθημερινή δουλειά έξω στην αγορά, δεν απαιτεί να έχεις διδακτορικό ούτε να κάνεις έρευνα. Οι ηλεκτρολογικές μελέτες και οι μελέτες κλιματισμού είναι συχνά τυποποιημένες σε ότι αφορά τα κτίρια και μπορούν άνετα να τις κάνουν και οι δύο κατηγορίες μηχανικών. Διότι όπως είπαμε είναι άλλο τα ακαδημαικά και άλλο τα επαγγελματικά. Τώρα, αν θέλετε κακώς το πολυτεχνείο είναι 5 έτη στην Ελλάδα όπου δεν υπαρχει ούτε έρευνα ούτε βιομηχανία. Θα έπρεπε να είναι 4 έτη και όποιος επιθυμεί να εμβαθύνει να παρακολουθεί και το 5ο έτος. Την άποψή μου αυτή, όσο κι αν ακούγετε λίγο παράξενη, έχουν αρχίσει και την υιοθετούν και τα πολυτεχνεία ζητώντας το πτυχίο τους να αναγνωριστεί ως μαστερ.

Μην εκπλαγείτε καθόλου αν σε λιγο καιρό δείτε να αλλάζει το περίγραμμα σπουδών στο πολυτεχνείο. Ηδη στο υπουργείο ψάχνουν να βρουν μια λύση για το θεμα αναγνωρισης του διπλώματος ως master.

Αλήθεια, ξέρετε ποια είναι η έννοια του μηχανικού και απο που ξεκινάει ? μηχανικός είναι αυτός που σχεδιάζει και υλοποιεί κάτι. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι πρώτοι εφευρέτες ήταν μηχανικοί. Ακόμα και ότα κάποιος καλείται να λύσει μόνος του μια κατασκευή για το σπίτι του, λειτουργεί ως ένα βαθμό ως μηχανικός. Την γνώση από αυτή την διαρκή εμπειρία και μελέτη διδασκόμαστε στις σχολές. Η εμπειρία λοιπόν παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη δεξιοτήτων για το μηχανικό εφαρμογής. Ως εκ τούτου σε ότι αφορά τα επ. δικαιώματα οι πτυχιούχοι μηχανικοί ΤΕΙ και Πολυτεχνείων δεν πρέπει να διαφέρουν. Άλλωστε αυτό επιβάλλει η Ε.Ε. διότι διαχωρίζει το ακαδημαϊκό από το επαγγελματικό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 9 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top