Διαγραφές προπτυχιακών φοιτητών που έχουν υπερβεί τον προβλεπόμενο χρόνο σπουδών

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ

Νεοφερμένος

Ο ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 19 μηνύματα.
'Εχω δώσει αναλυτικό σημείωμα σε άλλη σελίδα και δεν είναι καλό να επαναλαμβάνω τα ίδια πράγματα. Η βασική μου θέση είναι ότι τα δυο θλιβερά νομοθετήματα ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ+ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ είναι ισοπεδωτικά και προδήλως άδικα, διότι περιέχουν αναδρομική ρύθμιση δυσμενέστατη εις βάρος ανθρώπων που εισήχθησαν στις σχολές με άλλο καθεστώς και προγραμμάτισαν/σχεδίασαν τη ζωή τους διαφορετικά. Οι αναδρομικές ρυθμίσεις απαγορεύονται από το άρθρο 7 του ισχύοντος Συντάγματος, από την αρχή της ισότητας (άρθρο 4) και από την αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικουμένου. Η σύγκριση που γίνεται με τη νομοθεσία άλλων χωρών είναι άτοπη, διότι εκεί το πρώτο πτυχίο δίνεται με 65% μαθηματα λιγότερα και με συνθήκες οι οποίες, συγκρινόμενες με την Ελλάδα, μοιάζουν με παιδική χαρά. Για όσους φοιτητές δεν κάνουν σοβαρή μελέτη μπορούν να θεσμοθετηθούν δίδακτρα- εξέταστρα, και αυτό μπορούσε ήδη να γίνει με τη συνταγματική αναθεώρηση του 2001 (που ασχολήθηκε με δευτερεύοντα θέματα) αφού αρκούσε μια αράδα 3 γραμμών κάτω από το άρθρο 16 ως ερμηνευτική δήλωση. Τώρα το κατά πόσον στη σημερινή εποχή γίνονται σεβαστά τα ανθρώπινα δικαιώματα ή υπάρχει ανεκτικότητα στη διαφορετική άποψη, προτιμώ να μην το συζητήσω, αρκεί να δει κανείς με ποιο τρόπο διορίζονται ανώτατοι δικαστές ή πρόεδροι δημοσίων οργανισμών...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Nina-nana

Διάσημο μέλος

Η Nina-nana αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής. Έχει γράψει 2,536 μηνύματα.
Για όσους φοιτητές δεν κάνουν σοβαρή μελέτη μπορούν να θεσμοθετηθούν δίδακτρα- εξέταστρα, και αυτό μπορούσε ήδη να γίνει με τη συνταγματική αναθεώρηση του 2001 (που ασχολήθηκε με δευτερεύοντα θέματα) αφού αρκούσε μια αράδα 3 γραμμών κάτω από το άρθρο 16 ως ερμηνευτική δήλωση.
Μα εδώ έχουμε καταναλώσει σελίδες επί σελίδων υποστηρίζοντας ότι οι αιώνιοι φοιτητές είναι αιώνιοι επειδή δεν μπορούν να επικεντρωθούν στις σπουδές τους για βιοποριστικούς λόγους. Εσύ τώρα προτείνεις ως πιο δίκαιο να πληρώνουν δίδακτρα; :hmm:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

aladdin

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο aladdin αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 44 ετών και Πτυχιούχος. Έχει γράψει 948 μηνύματα.
Nina μου εσυ για ποιους λογους πιστευεις δεν τελειωνουν?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ

Νεοφερμένος

Ο ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 19 μηνύματα.
Υποτίθεται ότι τα προβλήματα τα δημιουργούν κάποιοι φοιτητές που, αντί να σπουδάζουν, ασχολούνται με την πολιτική ή με την ντόλτσε βίτα. Επομένως είναι σαφές ότι αυτή η ομάδα δεν χρειάζεται καμιά προστασία και έχει δύο βασικά χαρακτηριστικά : πρώτον, αν διαγραφόταν αύριο το πρωί κιόλας δεν θα τη στενοχωρούσε ιδιαίτερα, δεύτερον, ακόμη και αν χρειαζόταν να πληρώσει τα τετραπλάσια δίδακτρα απ' ο,τι προτάθηκε, δεν θα είχε καμιά δυσκολία να το κάνει, γιατί αυτοί που έχουν αληθινό πρόβλημα είναι κάτω από το 35% του πληθυσμού. Ουδέποτε υποστήριξα ότι όλοι οι αργοπορημένοι φοιτητές είναι και αξιολύπητοι λόγω της καθυστέρησης τους. Υποστήριξα ότι ο νομοθέτης με τον τρόπο που διάλεξε, συμπεριφέρεται όχι ως κράτος δικαίου αλλά κράτος-χαλιφάτο της εσχάτης μορφής, διότι έχει παραβιάσει όλους τους συνταγματικούς κανόνες (γι' αυτό και νομοθετούσε ντάλα καλοκαίρι, για να κρύψει τις ντροπές του).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Nina-nana

Διάσημο μέλος

Η Nina-nana αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής. Έχει γράψει 2,536 μηνύματα.
Nina μου εσυ για ποιους λογους πιστευεις δεν τελειωνουν?
Κυρίως και επί το πλείστον επειδή δεν χρειάζεται να τελειώσουν.

Υποτίθεται ότι τα προβλήματα τα δημιουργούν κάποιοι φοιτητές που, αντί να σπουδάζουν, ασχολούνται με την πολιτική ή με την ντόλτσε βίτα. Επομένως είναι σαφές ότι αυτή η ομάδα δεν χρειάζεται καμιά προστασία και έχει δύο βασικά χαρακτηριστικά : πρώτον, αν διαγραφόταν αύριο το πρωί κιόλας δεν θα τη στενοχωρούσε ιδιαίτερα, δεύτερον, ακόμη και αν χρειαζόταν να πληρώσει τα τετραπλάσια δίδακτρα απ' ο,τι προτάθηκε, δεν θα είχε καμιά δυσκολία να το κάνει, γιατί αυτοί που έχουν αληθινό πρόβλημα είναι κάτω από το 35% του πληθυσμού.
Δεν καταλαβαίνω τι προτείνεις. Αφού τα προβλήματα τα δημιουργεί μια ομάδα φοιτητών που κάλλιστα θα μπορούσαν να πληρώσουν δίδακτρα, τι θα καταφέρναμε αν βάζαμε δίδακτρα σε όσους καθυστερούν; Εκτός από το να κάνουμε κάποιους φοιτητές που όντως έχουν οικονομική ανάγκη ακόμα φτωχότερους?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

aladdin

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο aladdin αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 44 ετών και Πτυχιούχος. Έχει γράψει 948 μηνύματα.
Δε σε πιανω τι εννοεις. Περνανε οι μαθητες καθε χρονο στα πανεπιστημια. Γιατι καποιοι δεν τελειωνουν? Ολοι αυτοι οι μαθητες περασανε με στοχο να μην τελειωσουν?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Nina-nana

Διάσημο μέλος

Η Nina-nana αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής. Έχει γράψει 2,536 μηνύματα.
Δε σε πιανω τι εννοεις. Περνανε οι μαθητες καθε χρονο στα πανεπιστημια. Γιατι καποιοι δεν τελειωνουν? Ολοι αυτοι οι μαθητες περασανε με στοχο να μην τελειωσουν?
Κανένας δεν περνάει με στόχο να μην τελειώσει. Αλλά όταν ξεκινάς μπαίνουν άλλα πράγματα στη μέση, πρώτη και καλύτερη η ελευθερία. Τίποτα πια δεν πειράζει: αν ξυπνήσεις το πρωί ή αν κοιμηθείς μέχρι το απόγευμα είναι το ίδιο, οι παρακολουθήσεις είναι προαιρετικές, οι εξετάσεις προαιρετικές, η πρόοδος από έτος σε έτος προαιρετική. Ταυτόχρονα το πήγαινε-έλα στη σχολή είναι κουραστικό (σε σύγκριση με το πήγαινε-έλα στο σχολείο που συνήθως είναι 5-20 λεπτά περπάτημα), μαμά-μπαμπάς δεν υπάρχουν πάνω από το κεφάλι σου, κανείς δεν σε επιπλήττει αν κ*λοβαράς, οπότε... κ*λοβαράς. Και γιατί όχι; Για πρώτη φορά στη ζωή σου μπορείς να ξυπνήσεις ό,τι ώρα θέλεις, να πας για καφέ, για βόλτα, για ψώνια όποτε θέλεις, γενικά να κάνεις ό,τι θέλεις. Και αυτό που θέλεις να κάνεις δεν είναι πανεπιστημιακό διάβασμα. Άσε που είσαι και κουρασμένος από τις Πανελλήνιες... λίγη ξεκούραση τη δικαιούσαι. Ε κάπως έτσι ξεκινάει στραβά το πράγμα και συνεχώς χειροτερεύει, μέχρι που βρίσκεσαι 4 χρόνια μετά να έχεις περάσει 10 μαθήματα.

Υπάρχουν βέβαια και αυτοί που απλά δεν μπορούν να τελειώσουν. Δεν έχουν τις ικανότητες ή/και τη διάθεση να κάνουν τη δουλειά που χρειάζεται για να πάρουν γενικώς πτυχίο πανεπιστημίου ή το συγκεκριμένο πτυχίο για το οποίο σπουδάζουν.

Και τέλος, κάποιοι δεν τελειώνουν γιατί μεταξύ αποφοίτησης από το Λύκειο και αποφοίτησης από το Πανεπιστήμιο ανακαλύπτουν κάποια άλλη ενασχόληση που τους γεμίζει περισσότερο. Μια φίλη μου δεν τελείωσε ποτέ γιατί βρήκε μια θεσούλα στο δημόσιο και θεώρησε προτιμότερο να δουλέψει παρά να αποκτήσει τίτλο πανεπιστημιακών σπουδών. Μαγκιά της, αλλά όχι και να παραπονιέται τώρα που χάνει την ευκαιρία να αποφοιτήσει από το πανεπιστήμιο.

Οι πραγματικά άποροι δεν καταλαβαίνω γιατί να μετατραπούν σε αιώνιους φοιτητές, Δυο-τρεις περιπτώσεις απόρων φοιτητών που γνωρίζω προσπαθούν να τελειώσουν όσο πιο γρήγορα μπορούν για να μπουν το συντομότερο δυνατό στην αγορά εργασίας ή έστω σε κάποιο μεταπτυχιακό πρόγραμμα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

aladdin

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο aladdin αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 44 ετών και Πτυχιούχος. Έχει γράψει 948 μηνύματα.
Ναι ειναι σωστοι οι λογοι αυτοι που λες. Με τους μαθητες που μπαινουν στις μεγαλες σχολες τυπου πολυτεχνεια, ιατρικες, νομικες γιατι πιστευεις και εκει εχουμε μεγαλο αριθμο που δεν τελειωνει? Γιατι ειναι παιδια που ξερουν απο διαβασμα κ πιεση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

eyb0ss

Δραστήριο μέλος

Ο eyb0ss αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 742 μηνύματα.
Ναι ειναι σωστοι οι λογοι αυτοι που λες. Με τους μαθητες που μπαινουν στις μεγαλες σχολες τυπου πολυτεχνεια, ιατρικες, νομικες γιατι πιστευεις και εκει εχουμε μεγαλο αριθμο που δεν τελειωνει? Γιατι ειναι παιδια που ξερουν απο διαβασμα κ πιεση.
Το διάβασμα στο Λύκειο διαφέρει πολύ από το διάβασμα στο Πανεπιστήμιο. Στο Λύκειο εξετάζεσαι σε μια ύλη με τη μορφή της παπαγαλίας ενώ στο Πανεπιστήμιο η ύλη είναι πολύ περισσότερη άρα ο μόνος τρόπος διαβάσματος που ξέρουμε καταρρίπτεται οπότε πολλοί φοιτητές μένουν ακόμα και στις "μεγάλες" σχολές.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

aladdin

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο aladdin αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 44 ετών και Πτυχιούχος. Έχει γράψει 948 μηνύματα.
Ποιος ειναι λοιπον αυτος ο τροπος που πρεπει να διαβαζεις στο πανεπιστημιο?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
και στο πανεπιστήμιο υπάρχει παπαγαλία απλά η διαφορά είναι πως στο σχολείο το ψιρίζεις πολύ το θέμα. Η ύλη είναι μικρότερη, και για κάθε τμήμα της ο καθηγητής θα σου κάνει ασκήσεις, το φροντιστήριο θα σου κάνει ασκήσεις, και στο βοήθημα ακόμα αν θες θα βρεις ασκήσεις να κάνεις. Στο πανεπιστήμιο η ύλη είναι πολύ μεγαλύτερη και στις διαλέξεις ο καθηγητής συνήθως τα περνάει όλα στο έτσι. Οι μόνες ασκήσεις που μπορεί να δεις είναι είτε από κάνα φροντιστήριο ( που ποιος πατάει ) είτε από κάνα ξεχασμένο pdf σε κάνα eclass.

Απλά σε αυτή τη περίπτωση δεν έχεις κανέναν να σε βάλει σε ένα πρόγραμμα οπότε αν κάποιος τα αφήσει όλα να πάρουν το δρόμο τους κακό του κεφαλιού του. Δεν έχει να κάνει με τρόπο διαβάσματος είναι καθαρά θέμα τεμπελιάς.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Nina-nana

Διάσημο μέλος

Η Nina-nana αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής. Έχει γράψει 2,536 μηνύματα.
Ποιος ειναι λοιπον αυτος ο τροπος που πρεπει να διαβαζεις στο πανεπιστημιο?
Να πηγαίνεις τακτικά στη σχολή και όχι μόνο στο καφενείο.
Να παρακολουθείς όσο περισσότερες διαλέξεις / εργαστήρια / μαθήματα μπορείς ακόμα κι όταν η παρακολούθηση είναι "προαιρετική".
Να μην αφήνεις όλο το διάβασμα για την τελευταία στιγμή.

Αυτά για αρχή και τα υπόλοιπα θα τα βρεις στην πορεία.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ

Νεοφερμένος

Ο ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 19 μηνύματα.
Η λογική ότι όποιος είναι ήδη φτωχός, πρέπει να αποφοιτάει γρήγορα, είναι λογική μπουλντόζας. Το ότι στην Αγγλία ευδοκιμούν αυτά τα επιχειρήματα χάρη στην ακτινοβολία της Μάργκαρετ Θάτσερ, δεν συνεπάγεται ότι είναι και αυτόχρημα σωστά. Οι φοιτητές οι οποίοι είναι παράλληλα ιδιωτικοί υπάλληλοι ή ετεροαπασχολούμενοι, ουδέποτε αρνήθηκαν να μετάσχουν σε ένα εύλογο κόστος που δημιουργεί η παρουσία τους (εννοείται ότι δεν θα πλήρωναν 40.000 δολλάρια το έτος οπως στο Χάρβαρντ ή το Γέιλ που είναι πανεπιστήμια επιχειρηματικού χαρακτήρα). Η διαμαρτυρία δεν είναι για τα οικονομικά βάρη (άλλωστε αυτά υπάρχουν και τώρα-ελάχιστα βιβλία παρέχονται δωρεάν και πάλι με τρομερή καθυστέρηση), η διαμαρτυρία είναι για τον πόλεμο της λάσπης και για την άρνηση της κοινωνικής πραγματικότητας (αν κάποιοι είναι ορφανοί ή εγκαταλελειμμένοι, να πάνε να κόψουν το λαιμό τους). Σημειωτέον ότι ακόμη και η γλίσχρα αυτή φοιτητική μέριμνα που υπάρχει (εστίες, σίτιση) χορηγείται μετά από αυστηρό έλεγχο εισοδηματικών και περιουσιακών κριτηρίων (εκκαθαριστικό σημείωμα από ΔΟΥ κλπ). Γενικότερα δεν υποστήριξε κανείς ότι όλα πρέπει να είναι δωρεάν για όλους, δωρεάν πρέπει να είναι για όσους έχουν ανάγκη, ούτε όλοι είναι αξιολύπητοι, βοήθεια χρειάζονται όσοι ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Να προσθέσω ότι ακόμη και στο Γουόργουικ η παρακολούθηση των διαλέξεων δεν είναι υποχρεωτική, αυτό που είναι υποχρεωτικό είναι η εποπτεία της ύλης (είναι άλλο θέμα ότι η ύλη στα αγγλοσαξωνικά ιδρύματα είναι της πλάκας συγκρινόμενη με την Ελλάδα).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Nina-nana

Διάσημο μέλος

Η Nina-nana αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής. Έχει γράψει 2,536 μηνύματα.
Ειλικρινά δεν έχω ιδέα τι πας να πεις. Δεν ξέρω αν κι εσύ καταλαβαίνεις τι λες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ

Νεοφερμένος

Ο ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 19 μηνύματα.
Μέσα στο συνολικό αριθμό των 200.000 αργοπορημένων φοιτητών δεν υπάρχουν μόνον άνθρωποι οκνηροί ή ανεύθυνοι αλλά και άνθρωποι που από τη μια στιγμή στην άλλη βρέθηκαν χωρίς γονείς, χωρίς σπίτι, χωρίς χρήματα και εισόδημα και χωρίς συμπαράσταση (λόγω θανάτου των γονέων, λόγω τροχαίων δυστυχημάτων, λόγω ασθενειών, λόγω της επιδημίας των διαζυγίων κλπ). Η μόνη μέριμνα που δείχνει ο νόμος για αυτούς ειναι κάποια διακοπή έως 8 εξάμηνα η οποία και πάλι δεν εδόθηκε σε όλους διότι οι γραμματείες των σχολών δεν είχαν ενημερωθεί σχετικά με το πώς να εφαρμόσουν τις νέες διατάξεις (είναι άλλο θέμα βέβαια ότι κανείς άνθρωπος δεν έχει συμβόλαιο με το θεό και δεν ξέρει ποια συμφορά θα του συμβεί και αν αυτή η συμφορά θα διαρκέσει...οπωσδήποτε μέχρι 8 εξάμηνα). Εάν οι φοιτητές που εγγράφησαν μετά το 2011 ή μετά το 2007 ήξεραν ότι για ν σύν δύο χρόνια μπορούν να σπουδάζουν δωρεάν αλλά μετά από το χρονικό όριο θα είχαν ορισμένα χρηματικά τέλη, είμαι σίγουρος ότι θα τελείωναν στην ώρα τους. Αυτό που είναι απαράδεκτο είναι να καταλαμβάνει ο νόμος με τρόπον αυταρχικό άπαντες τους εγγραφέντες ακόμη και του παρελθόντος, ενώ πολλοί εχουν ένα σωρό οικογενειακές και άλλες π

υποχρεώσεις που τους δημιουργούν δυσκολίες για να παρακολουθούν παραδόσεις, να παίρνουν καινουρια βιβλία κλπ

υποχρεώσεις που τους δημιουργούν δυσκολίες για να παρακολουθούν παραδόσεις, να παίρνουν καινουρια βιβλία κλπ, δεν σημαίνει ότι άργησαν επίτηδες ή επειδή χαζεύανε αλλού.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Τόσο καιρό αναλύονται οι δυνατοί λόγοι για τους οποίους οι φοιτητές δεν ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους σύμφωνα με το προβλεπόμενο πρόγραμμα σπουδών. Έχουν πληκτρολογηθεί χιλιάδες γράμματα για τους ασυνεπείς φοιτητές.

Για τους συνεπείς φοιτητές που παίρνουν πτυχίο στην ώρα τους δεν έχετε να πείτε τίποτα; Δεν αξίζει επιβράβευση η προσπάθειά τους; Δεν πρέπει να βρεθεί τρόπος να τους αναγνωριστεί όλος αυτός ο κόπος και η επιμέλειά τους;

Να θέσω ορισμένα ερωτήματα για προβληματισμό:
1) Έχουν την ίδια αξία/ποιότητα το πτυχίο που θα αποκτήσουν με την αποφοίτηση ένας συνεπής φοιτητής (ολοκλήρωσε το πρόγραμμα σπουδών με καθόλου ή μικρή καθυστέρηση, το λεγόμενο ν+2) και ένας ασυνεπής φοιτητής (μεγαλύτερη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του προγράμματος σπουδών) του ίδιου τμήματος με τον ίδιο βαθμό πτυχίου;
2) Πρέπει να διαφοροποιηθεί η ποιότητα των πτυχίων μεταξύ συνεπών και ασυνεπών φοιτητών;
3) Αν ναι, τότε πώς μπορεί να επιτευχθεί πρακτικά αυτή η διαφοροποίηση;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ

Νεοφερμένος

Ο ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 19 μηνύματα.
Μια δική μου πρόταση για την ποιοτική αναβάθμιση των διπλωμάτων είναι να καθιερωθεί και στην Ελλάδα αυτό που υπάρχει στο εξωτερικό ότι δεν πρέπει να περνάμε με πέντε αλλά τουλάχιστον με βαθμό έξι, δηλαδή ο διεθνής κανόνας της επιτυχίας είναι το 60% και πάνω, όχι το ίσο ή μεγαλύτερο του 50%. Με άλλα λόγια ο προβιβασμός με πέντε είναι εξευτελιστικό πράγμα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Μια δική μου πρόταση για την ποιοτική αναβάθμιση των διπλωμάτων είναι να καθιερωθεί και στην Ελλάδα αυτό που υπάρχει στο εξωτερικό ότι δεν πρέπει να περνάμε με πέντε αλλά τουλάχιστον με βαθμό έξι, δηλαδή ο διεθνής κανόνας της επιτυχίας είναι το 60% και πάνω, όχι το ίσο ή μεγαλύτερο του 50%. Με άλλα λόγια ο προβιβασμός με πέντε είναι εξευτελιστικό πράγμα.

Έτσι αναβαθμίζεται η ποιότητα των πτυχίων και για συνεπείς και για ασυνεπείς φοιτητές. Αυτό το μέτρο εφαρμόζεται σε αρκετά ΠΜΣ των ελληνικών ΑΕΙ, όχι όμως στα προγράμματα προπτυχιακών σπουδών. Έτσι όμως δεν επιτυγχάνεται η διαφοροποίηση της ποιότητας των πτυχίων από την αποφοίτηση συνεπών και ασυνεπών φοιτητών. Το πρόβλημα παραμένει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

aergos

Δραστήριο μέλος

Ο aergos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 410 μηνύματα.
Τόσο καιρό αναλύονται οι δυνατοί λόγοι για τους οποίους οι φοιτητές δεν ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους σύμφωνα με το προβλεπόμενο πρόγραμμα σπουδών. Έχουν πληκτρολογηθεί χιλιάδες γράμματα για τους ασυνεπείς φοιτητές.

Για τους συνεπείς φοιτητές που παίρνουν πτυχίο στην ώρα τους δεν έχετε να πείτε τίποτα; Δεν αξίζει επιβράβευση η προσπάθειά τους; Δεν πρέπει να βρεθεί τρόπος να τους αναγνωριστεί όλος αυτός ο κόπος και η επιμέλειά τους;

Να θέσω ορισμένα ερωτήματα για προβληματισμό:
1) Έχουν την ίδια αξία/ποιότητα το πτυχίο που θα αποκτήσουν με την αποφοίτηση ένας συνεπής φοιτητής (ολοκλήρωσε το πρόγραμμα σπουδών με καθόλου ή μικρή καθυστέρηση, το λεγόμενο ν+2) και ένας ασυνεπής φοιτητής (μεγαλύτερη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του προγράμματος σπουδών) του ίδιου τμήματος με τον ίδιο βαθμό πτυχίου;
2) Πρέπει να διαφοροποιηθεί η ποιότητα των πτυχίων μεταξύ συνεπών και ασυνεπών φοιτητών;
3) Αν ναι, τότε πώς μπορεί να επιτευχθεί πρακτικά αυτή η διαφοροποίηση;

Ούτως ή άλλως αυτός που τελειώνει στην ώρα του αυτόματα ανταμείβεται. Βγαίνει πιο γρήγορα στην αγορά εργασίας, μπαίνει πιο εύκολα σε κάποιο μεταπτυχιακό, μπορεί να γράψει στο βιογραφικό του ότι ολοκλήρωσε τις σπουδές του σε ν χρόνια και όχι σε ν+10, γενικά κερδίζει ευκαιρίες.
Δε χρειάζεται να του χαρίσουμε κάποιο επιπλέον bonus. Ίσα ίσα κάτι τέτοιο θα ήταν άδικο διότι κάποιος που τέλειωσε μια σχολή σε ν χρόνια δε σημαίνει αυτόματα ότι θα είναι καλύτερος επαγγελματίας από κάποιον που τέλειωσε πχ σε ν+3. Το πτυχίο είναι μια ένδειξη για το πόσο επιμελής φοιτητής ήταν κάποιος, αλλά στη συνέχεια θα πρέπει να αποδείξει την αξία του και στον εργασιακό τομέα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Δε χρειάζεται να του χαρίσουμε κάποιο επιπλέον bonus. Ίσα ίσα κάτι τέτοιο θα ήταν άδικο διότι κάποιος που τέλειωσε μια σχολή σε ν χρόνια δε σημαίνει αυτόματα ότι θα είναι καλύτερος επαγγελματίας από κάποιον που τέλειωσε πχ σε ν+3. Το πτυχίο είναι μια ένδειξη για το πόσο επιμελής φοιτητής ήταν κάποιος, αλλά στη συνέχεια θα πρέπει να αποδείξει την αξία του και στον εργασιακό τομέα.

Κάπου αδυνατώ να παρακολουθήσω το συλλογισμό σου. Δεν έθιξα καθόλου το θέμα της επαγγελματικής αποκατάστασης και δεν αμφισβητώ την άποψή σου για την επαγγελματική επίδοση των πτυχιούχων που καθυστέρησαν να αποφοιτήσουν. Απλά έθεσα το ερώτημα αν το πτυχίο ενός πτυχιούχου π.χ. του τμήματος μαθηματικών του ΕΚΠΑ με βαθμό πτυχίου 6,50 που τελείωσε τις σπουδές του στα 4 χρόνια έχει την ίδια αξία/ποιότητα με το πτυχίο ενός πτυχιούχου του ίδιου τμήματος που ολοκλήρωσε τις σπουδές του στα 7 χρόνια με τον ίδιο βαθμό πτυχίου (όπως υπολογίζεται σήμερα).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top