ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Nina-nana
Διάσημο μέλος
Μα εδώ έχουμε καταναλώσει σελίδες επί σελίδων υποστηρίζοντας ότι οι αιώνιοι φοιτητές είναι αιώνιοι επειδή δεν μπορούν να επικεντρωθούν στις σπουδές τους για βιοποριστικούς λόγους. Εσύ τώρα προτείνεις ως πιο δίκαιο να πληρώνουν δίδακτρα;Για όσους φοιτητές δεν κάνουν σοβαρή μελέτη μπορούν να θεσμοθετηθούν δίδακτρα- εξέταστρα, και αυτό μπορούσε ήδη να γίνει με τη συνταγματική αναθεώρηση του 2001 (που ασχολήθηκε με δευτερεύοντα θέματα) αφού αρκούσε μια αράδα 3 γραμμών κάτω από το άρθρο 16 ως ερμηνευτική δήλωση.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
aladdin
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Nina-nana
Διάσημο μέλος
Κυρίως και επί το πλείστον επειδή δεν χρειάζεται να τελειώσουν.Nina μου εσυ για ποιους λογους πιστευεις δεν τελειωνουν?
Δεν καταλαβαίνω τι προτείνεις. Αφού τα προβλήματα τα δημιουργεί μια ομάδα φοιτητών που κάλλιστα θα μπορούσαν να πληρώσουν δίδακτρα, τι θα καταφέρναμε αν βάζαμε δίδακτρα σε όσους καθυστερούν; Εκτός από το να κάνουμε κάποιους φοιτητές που όντως έχουν οικονομική ανάγκη ακόμα φτωχότερους?Υποτίθεται ότι τα προβλήματα τα δημιουργούν κάποιοι φοιτητές που, αντί να σπουδάζουν, ασχολούνται με την πολιτική ή με την ντόλτσε βίτα. Επομένως είναι σαφές ότι αυτή η ομάδα δεν χρειάζεται καμιά προστασία και έχει δύο βασικά χαρακτηριστικά : πρώτον, αν διαγραφόταν αύριο το πρωί κιόλας δεν θα τη στενοχωρούσε ιδιαίτερα, δεύτερον, ακόμη και αν χρειαζόταν να πληρώσει τα τετραπλάσια δίδακτρα απ' ο,τι προτάθηκε, δεν θα είχε καμιά δυσκολία να το κάνει, γιατί αυτοί που έχουν αληθινό πρόβλημα είναι κάτω από το 35% του πληθυσμού.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
aladdin
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Nina-nana
Διάσημο μέλος
Κανένας δεν περνάει με στόχο να μην τελειώσει. Αλλά όταν ξεκινάς μπαίνουν άλλα πράγματα στη μέση, πρώτη και καλύτερη η ελευθερία. Τίποτα πια δεν πειράζει: αν ξυπνήσεις το πρωί ή αν κοιμηθείς μέχρι το απόγευμα είναι το ίδιο, οι παρακολουθήσεις είναι προαιρετικές, οι εξετάσεις προαιρετικές, η πρόοδος από έτος σε έτος προαιρετική. Ταυτόχρονα το πήγαινε-έλα στη σχολή είναι κουραστικό (σε σύγκριση με το πήγαινε-έλα στο σχολείο που συνήθως είναι 5-20 λεπτά περπάτημα), μαμά-μπαμπάς δεν υπάρχουν πάνω από το κεφάλι σου, κανείς δεν σε επιπλήττει αν κ*λοβαράς, οπότε... κ*λοβαράς. Και γιατί όχι; Για πρώτη φορά στη ζωή σου μπορείς να ξυπνήσεις ό,τι ώρα θέλεις, να πας για καφέ, για βόλτα, για ψώνια όποτε θέλεις, γενικά να κάνεις ό,τι θέλεις. Και αυτό που θέλεις να κάνεις δεν είναι πανεπιστημιακό διάβασμα. Άσε που είσαι και κουρασμένος από τις Πανελλήνιες... λίγη ξεκούραση τη δικαιούσαι. Ε κάπως έτσι ξεκινάει στραβά το πράγμα και συνεχώς χειροτερεύει, μέχρι που βρίσκεσαι 4 χρόνια μετά να έχεις περάσει 10 μαθήματα.Δε σε πιανω τι εννοεις. Περνανε οι μαθητες καθε χρονο στα πανεπιστημια. Γιατι καποιοι δεν τελειωνουν? Ολοι αυτοι οι μαθητες περασανε με στοχο να μην τελειωσουν?
Υπάρχουν βέβαια και αυτοί που απλά δεν μπορούν να τελειώσουν. Δεν έχουν τις ικανότητες ή/και τη διάθεση να κάνουν τη δουλειά που χρειάζεται για να πάρουν γενικώς πτυχίο πανεπιστημίου ή το συγκεκριμένο πτυχίο για το οποίο σπουδάζουν.
Και τέλος, κάποιοι δεν τελειώνουν γιατί μεταξύ αποφοίτησης από το Λύκειο και αποφοίτησης από το Πανεπιστήμιο ανακαλύπτουν κάποια άλλη ενασχόληση που τους γεμίζει περισσότερο. Μια φίλη μου δεν τελείωσε ποτέ γιατί βρήκε μια θεσούλα στο δημόσιο και θεώρησε προτιμότερο να δουλέψει παρά να αποκτήσει τίτλο πανεπιστημιακών σπουδών. Μαγκιά της, αλλά όχι και να παραπονιέται τώρα που χάνει την ευκαιρία να αποφοιτήσει από το πανεπιστήμιο.
Οι πραγματικά άποροι δεν καταλαβαίνω γιατί να μετατραπούν σε αιώνιους φοιτητές, Δυο-τρεις περιπτώσεις απόρων φοιτητών που γνωρίζω προσπαθούν να τελειώσουν όσο πιο γρήγορα μπορούν για να μπουν το συντομότερο δυνατό στην αγορά εργασίας ή έστω σε κάποιο μεταπτυχιακό πρόγραμμα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
aladdin
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
eyb0ss
Δραστήριο μέλος
Το διάβασμα στο Λύκειο διαφέρει πολύ από το διάβασμα στο Πανεπιστήμιο. Στο Λύκειο εξετάζεσαι σε μια ύλη με τη μορφή της παπαγαλίας ενώ στο Πανεπιστήμιο η ύλη είναι πολύ περισσότερη άρα ο μόνος τρόπος διαβάσματος που ξέρουμε καταρρίπτεται οπότε πολλοί φοιτητές μένουν ακόμα και στις "μεγάλες" σχολές.Ναι ειναι σωστοι οι λογοι αυτοι που λες. Με τους μαθητες που μπαινουν στις μεγαλες σχολες τυπου πολυτεχνεια, ιατρικες, νομικες γιατι πιστευεις και εκει εχουμε μεγαλο αριθμο που δεν τελειωνει? Γιατι ειναι παιδια που ξερουν απο διαβασμα κ πιεση.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
aladdin
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
vassilis498
Διακεκριμένο μέλος
Απλά σε αυτή τη περίπτωση δεν έχεις κανέναν να σε βάλει σε ένα πρόγραμμα οπότε αν κάποιος τα αφήσει όλα να πάρουν το δρόμο τους κακό του κεφαλιού του. Δεν έχει να κάνει με τρόπο διαβάσματος είναι καθαρά θέμα τεμπελιάς.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Nina-nana
Διάσημο μέλος
Να πηγαίνεις τακτικά στη σχολή και όχι μόνο στο καφενείο.Ποιος ειναι λοιπον αυτος ο τροπος που πρεπει να διαβαζεις στο πανεπιστημιο?
Να παρακολουθείς όσο περισσότερες διαλέξεις / εργαστήρια / μαθήματα μπορείς ακόμα κι όταν η παρακολούθηση είναι "προαιρετική".
Να μην αφήνεις όλο το διάβασμα για την τελευταία στιγμή.
Αυτά για αρχή και τα υπόλοιπα θα τα βρεις στην πορεία.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Nina-nana
Διάσημο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ
Νεοφερμένος
υποχρεώσεις που τους δημιουργούν δυσκολίες για να παρακολουθούν παραδόσεις, να παίρνουν καινουρια βιβλία κλπ
υποχρεώσεις που τους δημιουργούν δυσκολίες για να παρακολουθούν παραδόσεις, να παίρνουν καινουρια βιβλία κλπ, δεν σημαίνει ότι άργησαν επίτηδες ή επειδή χαζεύανε αλλού.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Civilara
Περιβόητο μέλος
Για τους συνεπείς φοιτητές που παίρνουν πτυχίο στην ώρα τους δεν έχετε να πείτε τίποτα; Δεν αξίζει επιβράβευση η προσπάθειά τους; Δεν πρέπει να βρεθεί τρόπος να τους αναγνωριστεί όλος αυτός ο κόπος και η επιμέλειά τους;
Να θέσω ορισμένα ερωτήματα για προβληματισμό:
1) Έχουν την ίδια αξία/ποιότητα το πτυχίο που θα αποκτήσουν με την αποφοίτηση ένας συνεπής φοιτητής (ολοκλήρωσε το πρόγραμμα σπουδών με καθόλου ή μικρή καθυστέρηση, το λεγόμενο ν+2) και ένας ασυνεπής φοιτητής (μεγαλύτερη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του προγράμματος σπουδών) του ίδιου τμήματος με τον ίδιο βαθμό πτυχίου;
2) Πρέπει να διαφοροποιηθεί η ποιότητα των πτυχίων μεταξύ συνεπών και ασυνεπών φοιτητών;
3) Αν ναι, τότε πώς μπορεί να επιτευχθεί πρακτικά αυτή η διαφοροποίηση;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Civilara
Περιβόητο μέλος
Μια δική μου πρόταση για την ποιοτική αναβάθμιση των διπλωμάτων είναι να καθιερωθεί και στην Ελλάδα αυτό που υπάρχει στο εξωτερικό ότι δεν πρέπει να περνάμε με πέντε αλλά τουλάχιστον με βαθμό έξι, δηλαδή ο διεθνής κανόνας της επιτυχίας είναι το 60% και πάνω, όχι το ίσο ή μεγαλύτερο του 50%. Με άλλα λόγια ο προβιβασμός με πέντε είναι εξευτελιστικό πράγμα.
Έτσι αναβαθμίζεται η ποιότητα των πτυχίων και για συνεπείς και για ασυνεπείς φοιτητές. Αυτό το μέτρο εφαρμόζεται σε αρκετά ΠΜΣ των ελληνικών ΑΕΙ, όχι όμως στα προγράμματα προπτυχιακών σπουδών. Έτσι όμως δεν επιτυγχάνεται η διαφοροποίηση της ποιότητας των πτυχίων από την αποφοίτηση συνεπών και ασυνεπών φοιτητών. Το πρόβλημα παραμένει.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Τόσο καιρό αναλύονται οι δυνατοί λόγοι για τους οποίους οι φοιτητές δεν ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους σύμφωνα με το προβλεπόμενο πρόγραμμα σπουδών. Έχουν πληκτρολογηθεί χιλιάδες γράμματα για τους ασυνεπείς φοιτητές.
Για τους συνεπείς φοιτητές που παίρνουν πτυχίο στην ώρα τους δεν έχετε να πείτε τίποτα; Δεν αξίζει επιβράβευση η προσπάθειά τους; Δεν πρέπει να βρεθεί τρόπος να τους αναγνωριστεί όλος αυτός ο κόπος και η επιμέλειά τους;
Να θέσω ορισμένα ερωτήματα για προβληματισμό:
1) Έχουν την ίδια αξία/ποιότητα το πτυχίο που θα αποκτήσουν με την αποφοίτηση ένας συνεπής φοιτητής (ολοκλήρωσε το πρόγραμμα σπουδών με καθόλου ή μικρή καθυστέρηση, το λεγόμενο ν+2) και ένας ασυνεπής φοιτητής (μεγαλύτερη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του προγράμματος σπουδών) του ίδιου τμήματος με τον ίδιο βαθμό πτυχίου;
2) Πρέπει να διαφοροποιηθεί η ποιότητα των πτυχίων μεταξύ συνεπών και ασυνεπών φοιτητών;
3) Αν ναι, τότε πώς μπορεί να επιτευχθεί πρακτικά αυτή η διαφοροποίηση;
Ούτως ή άλλως αυτός που τελειώνει στην ώρα του αυτόματα ανταμείβεται. Βγαίνει πιο γρήγορα στην αγορά εργασίας, μπαίνει πιο εύκολα σε κάποιο μεταπτυχιακό, μπορεί να γράψει στο βιογραφικό του ότι ολοκλήρωσε τις σπουδές του σε ν χρόνια και όχι σε ν+10, γενικά κερδίζει ευκαιρίες.
Δε χρειάζεται να του χαρίσουμε κάποιο επιπλέον bonus. Ίσα ίσα κάτι τέτοιο θα ήταν άδικο διότι κάποιος που τέλειωσε μια σχολή σε ν χρόνια δε σημαίνει αυτόματα ότι θα είναι καλύτερος επαγγελματίας από κάποιον που τέλειωσε πχ σε ν+3. Το πτυχίο είναι μια ένδειξη για το πόσο επιμελής φοιτητής ήταν κάποιος, αλλά στη συνέχεια θα πρέπει να αποδείξει την αξία του και στον εργασιακό τομέα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Civilara
Περιβόητο μέλος
Δε χρειάζεται να του χαρίσουμε κάποιο επιπλέον bonus. Ίσα ίσα κάτι τέτοιο θα ήταν άδικο διότι κάποιος που τέλειωσε μια σχολή σε ν χρόνια δε σημαίνει αυτόματα ότι θα είναι καλύτερος επαγγελματίας από κάποιον που τέλειωσε πχ σε ν+3. Το πτυχίο είναι μια ένδειξη για το πόσο επιμελής φοιτητής ήταν κάποιος, αλλά στη συνέχεια θα πρέπει να αποδείξει την αξία του και στον εργασιακό τομέα.
Κάπου αδυνατώ να παρακολουθήσω το συλλογισμό σου. Δεν έθιξα καθόλου το θέμα της επαγγελματικής αποκατάστασης και δεν αμφισβητώ την άποψή σου για την επαγγελματική επίδοση των πτυχιούχων που καθυστέρησαν να αποφοιτήσουν. Απλά έθεσα το ερώτημα αν το πτυχίο ενός πτυχιούχου π.χ. του τμήματος μαθηματικών του ΕΚΠΑ με βαθμό πτυχίου 6,50 που τελείωσε τις σπουδές του στα 4 χρόνια έχει την ίδια αξία/ποιότητα με το πτυχίο ενός πτυχιούχου του ίδιου τμήματος που ολοκλήρωσε τις σπουδές του στα 7 χρόνια με τον ίδιο βαθμό πτυχίου (όπως υπολογίζεται σήμερα).
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 9 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.