Διάβασμα στην φοιτητική ζωή

N.F

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η N.F αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 306 μηνύματα.
Ο βαθμός πτυχίου και αν αυτό είναι 5 ή 8 δείχνει στο πόσο καλά κατανόησε την επιστήμη που σπούδασε ο φοιτητής αυτός. Καλώς ή κακώς είναι το μαναδικό μέτρο σύγκρισης που υπάρχει στο ελληνικό σύστημα για να ξεχωρίζει ο μέτριος από τον κακό κ.ο.κ. Φυσικά και με τον τρόπο αξιολόγησης που γίνεται στα πανεπιστημία μας, μόνο με το γραπτό της εξέτασης, δεν με ενθουσιάζει προσωπικά εμένα ότι και να ακούω για τους βαθμούς κάποιων φοιτητών. Kαι για αυτό πρέπει να αλλάξει και το σύστημα αξιολόγησης ας πούμε κάποιοι καθηγητές μας βάζουν πρόοδους κατά την διάρκεια του εξαμήνου ώστε να έχουν καλύτερη εικόνα για μας και έτσι προλαβαίνεις να κατανοήσεις και όλη την ύλη. Τέσπα, το ότι η πλειοψηφία του φοιτητόκοσμου τρώγεται για έναν καλύτερο βαθμό έχει να κάνει με την όλη αντίληψη του διορισμού στο δημόσιο που διαπερνά την ελληνική κοινωνία( και στο δημόσιο φυσικά δεν θα περάσεις από προσωπική αξιολόγηση αν όντως αξίζεις να πάρεις την θέση, αλλά θα μετρήσουν τα χαρτία που θα έχεις). Τώρα αν ισχύει αυτό που λένε ότι ο ιδιωτικός δεν κοιτάει βαθμούς τότε μόνο εκεί μπορούν να μετρηθούν οι γνώσεις σου. Προσωπικά όμως να πω ότι επειδή μπήκα σε αυτή την σχολή που είμαι γιατί αγαπώ το αντικείμενο και μου αρέσει να διαβάζω, οι βαθμοί έρχονται από μόνοι τους. Άρα καλύτερα να κοιτάζουμε να κατανοούμε πράγματα. Αυτό βέβαια το κάνουν λίγοι δυστυχώς
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

kleop

Πολύ δραστήριο μέλος

Η kleop αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 27 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,469 μηνύματα.
Με αφορμη τους βαθμους που σχολιαζετε καθηγητης στην σχολη εχει αναφερει πως αλλιως φαινεται αυτος που εχει παρει ενα πτυχιο με 9 και αλλιως με 5-6.Η αιτιολογια του ηταν πως δεν γινεται να αρεσουν σε ενα ατομο ολα τα μαθηματα στο περας των σπουδων του,απλα ο πρωτος φαινεται οτι μπορει να ανταπεξελθει και σε μαθηματα που δεν του πολυαρεσουν ενω ο δευτερος προφανως οχι και τοσο.Αυτο μας ειπε ειναι ενα κριτηριο για να διαλεγουν τους αποφοιτους διχως επαγγελματικη εμπειρια.Μετα ειναι αλλα τα κριτηρια οσο προχωρανε τα χρονια.Υπαρχουν και ατομα που με ενα ταπεινο 6,5 εχουν πετυχει πολλα στην επαγγελματικη πορεια τους.Κατ'εμε δεν εχει και τοση σημασια,αρκει να φαινεται οτι αγαπας το αντικειμενο και να εχεις πεισμα και θεληση να προχωρησεις.Δεν γινεται να σου αρεσει κατι και να πατωνεις.Με τον εναν ή τον αλλον τροπο φαινεται στους βαθμους.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Ο βαθμός πτυχίου και αν αυτό είναι 5 ή 8 δείχνει στο πόσο καλά κατανόησε την επιστήμη που σπούδασε ο φοιτητής αυτός. Καλώς ή κακώς είναι το μαναδικό μέτρο σύγκρισης που υπάρχει στο ελληνικό σύστημα για να ξεχωρίζει ο μέτριος από τον κακό κ.ο.κ. Φυσικά και με τον τρόπο αξιολόγησης που γίνεται στα πανεπιστημία μας, μόνο με το γραπτό της εξέτασης, δεν με ενθουσιάζει προσωπικά εμένα ότι και να ακούω για τους βαθμούς κάποιων φοιτητών. Kαι για αυτό πρέπει να αλλάξει και το σύστημα αξιολόγησης ας πούμε κάποιοι καθηγητές μας βάζουν πρόοδους κατά την διάρκεια του εξαμήνου ώστε να έχουν καλύτερη εικόνα για μας και έτσι προλαβαίνεις να κατανοήσεις και όλη την ύλη. Τέσπα, το ότι η πλειοψηφία του φοιτητόκοσμου τρώγεται για έναν καλύτερο βαθμό έχει να κάνει με την όλη αντίληψη του διορισμού στο δημόσιο που διαπερνά την ελληνική κοινωνία( και στο δημόσιο φυσικά δεν θα περάσεις από προσωπική αξιολόγηση αν όντως αξίζεις να πάρεις την θέση, αλλά θα μετρήσουν τα χαρτία που θα έχεις). Τώρα αν ισχύει αυτό που λένε ότι ο ιδιωτικός δεν κοιτάει βαθμούς τότε μόνο εκεί μπορούν να μετρηθούν οι γνώσεις σου. Προσωπικά όμως να πω ότι επειδή μπήκα σε αυτή την σχολή που είμαι γιατί αγαπώ το αντικείμενο και μου αρέσει να διαβάζω, οι βαθμοί έρχονται από μόνοι τους. Άρα καλύτερα να κοιτάζουμε να κατανοούμε πράγματα. Αυτό βέβαια το κάνουν λίγοι δυστυχώς

Δε νομίζω πως καίγεται κανείς για δημόσιο όσο το ότι μας έχουν φουσκώσει τα μυαλά πως με κατω από 8 ας πουμε δε σε παίρνουν για μεταπτυχιακό. Το οποίο φυσικά είναι φούσκα και ισχύει μόνο για βαρβάτα πανεπιστήμια που και ζητάνε άλλα 150 πράγματα εκτός από βαθμο πτυχίου.

Με αφορμη τους βαθμους που σχολιαζετε καθηγητης στην σχολη εχει αναφερει πως αλλιως φαινεται αυτος που εχει παρει ενα πτυχιο με 9 και αλλιως με 5-6.Η αιτιολογια του ηταν πως δεν γινεται να αρεσουν σε ενα ατομο ολα τα μαθηματα στο περας των σπουδων του,απλα ο πρωτος φαινεται οτι μπορει να ανταπεξελθει και σε μαθηματα που δεν του πολυαρεσουν ενω ο δευτερος προφανως οχι και τοσο.Αυτο μας ειπε ειναι ενα κριτηριο για να διαλεγουν τους αποφοιτους διχως επαγγελματικη εμπειρια.Μετα ειναι αλλα τα κριτηρια οσο προχωρανε τα χρονια.Υπαρχουν και ατομα που με ενα ταπεινο 6,5 εχουν πετυχει πολλα στην επαγγελματικη πορεια τους.Κατ'εμε δεν εχει και τοση σημασια,αρκει να φαινεται οτι αγαπας το αντικειμενο και να εχεις πεισμα και θεληση να προχωρησεις.Δεν γινεται να σου αρεσει κατι και να πατωνεις.Με τον εναν ή τον αλλον τροπο φαινεται στους βαθμους.

Προσωπικά πάντως αυτό που βλέπω και από τη δική μου πορεία και από άλλους είναι πως αυτος που βγάζει βαθμούς βγάζει παντού ναι αλλά κι αυτός που δε βγάζει απλά δεν προσπαθεί το ίδιο και κοιτά να τα περνάει.

Όπως επίσης υπάρχουν κι αυτοί που έχουν βαθμούς επειδή ξέρω γω τα μισά επιλογής τους είναι φούσκες για να ανεβαίνει ο ΜΟ αυτοί σε ποια κατηγορία ανήκουν;

Όταν μιλάμε για μεταπτυχιακά και δουλειές που ζητούν μια Χ εξειδίκευση το να τους πει ο άλλος είχα 10 σε κάποιον άκυρο τομέα προσωπικά δε θα μου ελεγε τίποτα ειδικά σε μεταπτυχιακά και διδακτορικά για αυτό κοιτούν πολλές φορές και statement of purpose κλπ εκεί τι να του πει του άλλου τι ΜΟ έχεις θα σε ρωτήσει για 5-10 σχετικά μαθήμαα με το αντικείμενο που ενδιαφέρεσαι, θα ζητήσει και 2 συστατικές και αυτό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

kleop

Πολύ δραστήριο μέλος

Η kleop αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 27 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,469 μηνύματα.
Προσωπικά πάντως αυτό που βλέπω και από τη δική μου πορεία και από άλλους είναι πως αυτος που βγάζει βαθμούς βγάζει παντού ναι αλλά κι αυτός που δε βγάζει απλά δεν προσπαθεί το ίδιο και κοιτά να τα περνάει.

Όπως επίσης υπάρχουν κι αυτοί που έχουν βαθμούς επειδή ξέρω γω τα μισά επιλογής τους είναι φούσκες για να ανεβαίνει ο ΜΟ αυτοί σε ποια κατηγορία ανήκουν;

Όταν μιλάμε για μεταπτυχιακά και δουλειές που ζητούν μια Χ εξειδίκευση το να τους πει ο άλλος είχα 10 σε κάποιον άκυρο τομέα προσωπικά δε θα μου ελεγε τίποτα ειδικά σε μεταπτυχιακά και διδακτορικά για αυτό κοιτούν πολλές φορές και statement of purpose κλπ εκεί τι να του πει του άλλου τι ΜΟ έχεις θα σε ρωτήσει για 5-10 σχετικά μαθήμαα με το αντικείμενο που ενδιαφέρεσαι, θα ζητήσει και 2 συστατικές και αυτό.
Συμφωνω με τα λεγομενα σου.Οντως αυτος που διαβαζει απο την φυση του θα διαπρεπει οπου και αν ειναι.Αυτο με τα μεταπτυχιακα εχεις ενα δικιο.Αν ασχοληθεις με εναν συγκεκριμενο τομεα πρεπει και οι βαθμοι να ειναι καλοι στα σχετικα μαθηματα.Επιλογης μαθηματα δεν εχουμε ακομα,οποτε δεν το εχω διαπιστωσει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,847 μηνύματα.
Δε νομίζω πως καίγεται κανείς για δημόσιο όσο το ότι μας έχουν φουσκώσει τα μυαλά πως με κατω από 8 ας πουμε δε σε παίρνουν για μεταπτυχιακό. Το οποίο φυσικά είναι φούσκα και ισχύει μόνο για βαρβάτα πανεπιστήμια που και ζητάνε άλλα 150 πράγματα εκτός από βαθμο πτυχίου. Προσωπικά πάντως αυτό που βλέπω και από τη δική μου πορεία και από άλλους είναι πως αυτος που βγάζει βαθμούς βγάζει παντού ναι αλλά κι αυτός που δε βγάζει απλά δεν προσπαθεί το ίδιο και κοιτά να τα περνάει. Όπως επίσης υπάρχουν κι αυτοί που έχουν βαθμούς επειδή ξέρω γω τα μισά επιλογής τους είναι φούσκες για να ανεβαίνει ο ΜΟ αυτοί σε ποια κατηγορία ανήκουν; Όταν μιλάμε για μεταπτυχιακά και δουλειές που ζητούν μια Χ εξειδίκευση το να τους πει ο άλλος είχα 10 σε κάποιον άκυρο τομέα προσωπικά δε θα μου ελεγε τίποτα ειδικά σε μεταπτυχιακά και διδακτορικά για αυτό κοιτούν πολλές φορές και statement of purpose κλπ εκεί τι να του πει του άλλου τι ΜΟ έχεις θα σε ρωτήσει για 5-10 σχετικά μαθήμαα με το αντικείμενο που ενδιαφέρεσαι, θα ζητήσει και 2 συστατικές και αυτό.

Ακριβώς! Πολλές φορές υπάρχουν περιπτώσεις που ακόμη και ένας βαθμός 6-6,5 μπορεί να κατατάσσει έναν φοιτητή δεύτερο ή πρώτο στην σειρά αποφοίτησης ή βαθμολογίας μεταξύ εκατοντάδων εξεταζομένων στο ίδιο μάθημα! Από τη στιγμή που οι διαδικασίες εξέτασης των μαθημάτων δεν είναι σαφείς, με βάση την διδακτέα ύλη, είναι λογικό να υπάρχουν μελανά σημεία. Θεωρώ ότι, το υπάρχον πλαίσιο σπουδών δεν ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα του φοιτητή καθώς όπως πολύ σωστά λέει ο Βασίλης, υπάρχουν και πολλά μαθήματα "φούσκες" που αυτό μπορεί να σημαίνει πολλά ως προς την διδακτική αξία ή ποιότητα του μαθήματος. Κατά καιρούς έχουν ακουστεί απόψεις από ειδικούς, ότι παρατηρείται το φαινόμενο γιγαντωμένων και κακοσχεδιασμένων προγραμμάτων σπουδών χωρίς ακαδημαϊκό στόχο παρά μόνο αλληλεπικαλύψεις ύλης και άλλων διδαχθέντων μαθημάτων ώστε να έχουν κάποιοι μεταδιδάκτορες θέση μέλους ΔΕΠ με ό,τι αυτό συνεπάγεται! Σε αυτά τα "ασαφή" μαθήματα, δημιουργούνται και φαινόμενα διαπλοκής αφού η συνεργασία δεν γίνεται με όρους ειλικρίνειας. Βλέπουμε έτσι ότι ανοίγονται πολλά άλλα σημαντικά θέματα που δυστυχώς συναινούμε στην αποσιώπηση τους, σε κοινωνικό ή/και πολιτειακό πλαίσιο. Η αγορά εργασίας του Δυτικού κόσμου, ακόμη και τα καλά μεταπτυχιακά προγράμματα δεν κοιτάζουν έναν ξερό βαθμό διότι αυτό που αναζητούν είναι δυναμικούς ανθρώπους που εξελίσσονται καθημερινά και όχι τυφλούς εργαζόμενους που απλά επικεντρώνονται σε έναν καλό βαθμό*. Με τη φοιτητική πορεία μου, διαπίστωσα ότι συνήθως (για αποφυγή γενίκευσης) όσοι φοιτητές επεδίωξαν ή απέκτησαν καλό βαθμό απέτυχαν στους ακαδημαϊκούς στόχους, γιατί απλά επικεντρώθηκαν μόνο σε αυτό! Τη γνωστή σχολική τακτική. Διαβάζουμε για την εξέταση χωρίς την γνώση. Σε διάφορες συζητήσεις που είχα με συναδέλφους, με αφόπλισαν λέγοντας: «Ποιος νοιάζεται για το μάθημα, λες και θα το θυμόμαστε μετά από καιρό; Ο στόχος είναι ο καλός βαθμός που θα μείνει στο πιστοποιητικό σπουδών, βεβαίωση βαθμολογίας κλπ». Ο αγώνας είναι στημένος σε λάθος βάση. Εδώ όπως βλέπετε, φαίνεται καθαρά η ανεπάρκεια ή μάλλον, η αποτυχία του Ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος σε αγαστή συμπόρευση με την ευρύτερη κοινωνική παρακμή στο βωμό του εφήμερου και της επίπλαστης "επιτυχίας". Η τυφλή προσκόλληση σε έναν βαθμό μας έχει οδηγήσει σε κοινωνικά ανεπαρκείς ανθρώπους, που η μέτρια συμμετοχή τους στη γνώση (ασχέτως του "καλού" βαθμού) οδηγεί σε άσχημα δεδομένα μετά τις σπουδές. Η άσχημη νοοτροπία αυτή, ίσως δίνει πολλές απαντήσεις στα κοινωνικά και εργασιακά / οικονομικά αδιέξοδα της χώρας μας. Θα έπρεπε να δίνουμε σημασία σε πολλά άλλα κομβικά στοιχεία που μπορεί να έχει ή να μην έχει ένας πτυχιούχος εκτός από τον Μ.Ο. του πτυχίου του. Τι δεξιότητες (δεν) αναπτύχθηκαν; Σε τι ακριβώς εξετάστηκε και γιατί πήρε το 5 ή το 8 ή τι θα έπρεπε να είχε πάρει αν το μάθημα είχε γίνει αλλιώς; Τι μας κάνει καλύτερους ανθρώπους; Ο λιγότερος καλός βαθμός τι ακριβώς σημαίνει για έναν πτυχιούχο; Ατομική αποτυχία του πτυχιούχου για τη ζωή του; :hmm: Βλέπετε; Έχουμε χάσει κάπου τη λογική κοιτάζοντας σε λάθος και άσχετη κατεύθυνση.

* Υπάρχει ασάφεια περί του καλού βαθμού λόγω της ανομοιογένειας των επιστημών μεταξύ τους.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Σε κάθε πτυχίο υπάρχουν καμιά 40αριά μαθήματα. Δεν πρόκειται να υπάρξει φοιτητής που να του αρέσουν και τα 40 αυτά μαθήματα, έτσι όταν ένας φοιτητής τελειώνει τη σχολή σε 4 χρόνια με βαθμό 8.5 αυτό δείχνει ότι είναι προσηλωμένος στον στόχο του και δεν χάνει την πειθαρχία του όταν πρόκειται να κάνει πράγματα που δεν του αρέσουν, αλλά είναι αναγκαία για την επίτευξη ενός μεγαλύτερου στόχου. Έτσι καλό είναι όσοι είστε φοιτητές να προσπαθείτε όσο περισσότερο μπορείτε συνολικά. Τώρα ξέρω ότι το 8.5 από μόνο του δεν λέει και πολλά καθώς υπάρχουν πολλοί τρόποι να πάρεις 8 σε ένα μάθημα πέραν του να λιώσεις στο διάβασμα. Γενικά όμως ο καλός φοιτητής φαίνεται από το πόσο κινείται μέσα στην τάξη και έτσι αργότερα μπορεί να μαζέψει και συστατικές επιστολές από καθηγητές για να πλαισιώνει το βαθμό του. Επίσης αν έχετε στη σχολή καθηγητές που έχουν πρακτική εμπειρία του αντικειμένου τους, δηλαδή έχουν δουλέψει στον ιδιωτικό τομέα τότε καλό είναι να προσπαθείτε να αναδειχθείτε στα μάτια τους, καθώς οι συστατικές από αυτούς έχουν μεγαλύτερο κύρος, όπως επίσης και οι συμβουλές τους.

Γενικώς τα φοιτητικά χρόνια μπορεί να είναι είτε πολύ παραγωγικά, είτε τελείως άχρηστα, ανάλογα με το ήθος και την εργατικότητα του φοιτητή.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vasilakis13

Δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 717 μηνύματα.
Μπορεί να εξηγήσει κάποιος συγκεκριμένα τι άλλο θα κοιτάξει ένας εργοδότης σε έναν εργαζόμενο ώστε να προτιμήσει πιθανόν έναν απόφοιτο με πτυχίο 7 από έναν απόφοιτο με πτυχίο 8? Πως θα καταλάβει δηλαδή ο μελλοντικός εργοδότης ότι ο πρώτος πιθανόν να έχει κατανοήσει βαθύτερα τη γνώση?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Συστατικές επιστολές από καθηγητές
Εξωπτυχιακές δραστηριότητες, όπως συμμετοχές σε διαγωνισμούς.
Portfolio αν σπουδάζεις σε παραγωγική σχολή.
Εργασία μέσα στο Πανεπιστήμιο, όπως π.χ βοηθός εργαστηρίων.
Διάφορα τεστ που μπορεί να σου βάλει εκείνη τη στιγμή.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Cody

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Cody αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 27 ετών. Έχει γράψει 958 μηνύματα.
Για αυτό και κατά τη γνώμη μου το 5 θα έπρεπε να έχει πολύ μεγαλύτερη αξία και να μην κοιτούν όλοι τους βαθμούς. Το ίδιο το πτυχίο είναι που σου εξασφαλίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα όχι το 8 και το 9. Όταν θα πάει ο γιατρός να κάνει τριπλό by pass και τα κάνει σκατα τι θα πει sorry στη καρδιοχειρουργική είχα 5άρι;

Ναι αλλά ο βαθμός μετράει για να βρεις κανένα μεταπτυχιακό, έτσι δεν είναι?!

Μπορεί να εξηγήσει κάποιος συγκεκριμένα τι άλλο θα κοιτάξει ένας εργοδότης σε έναν εργαζόμενο ώστε να προτιμήσει πιθανόν έναν απόφοιτο με πτυχίο 7 από έναν απόφοιτο με πτυχίο 8? Πως θα καταλάβει δηλαδή ο μελλοντικός εργοδότης ότι ο πρώτος πιθανόν να έχει κατανοήσει βαθύτερα τη γνώση?

Βασικά θα δει τι έκανε και μετά το πτυχίο του.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Cupid

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Cupid αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 321 μηνύματα.
Χτύπησες φλέβα!;)

Η λέξη-κλειδί είναι η κατανόηση νομίζω. Ελάχιστους καθηγητές θυμάμαι να ενδιαφέρονται πραγματικά γι αυτή, ειδικά τις δύο τελευταίες χρονιές του Λυκείου. Για να είμαστε δίκαιοι, πρόκειται για ευθύνη του σχεδιασμού από το υπουργείο και τους σχολικούς συμβούλους, ωστόσο εκτιμώ τις ελάχιστες φωτεινές εξαιρέσεις καθηγητών που προσπάθησαν για το κάτι παραπάνω από αυτά που το υπουργείο Παιδείας συστήνει
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Ναι αλλά ο βαθμός μετράει για να βρεις κανένα μεταπτυχιακό, έτσι δεν είναι?!

κανείς δε θα σου πει όχι σε ένα καλύτερο βαθμό προφανώς. Αλλά κυρίως σε μεταπτυχιακά αν μερήσει ο βαθμός πιστεύω πως θα είναι σε συγκεκριμένα μαθήματα για αυτό και πολλοί ζητούν αναλυτικές. Υπάρχουν και περιπτώσεις όπου ο ΜΟ χρησιμοποιείται ως κοφτήρι πριν καν μπουν στον κόπο να τσεκάρουν το CV σου αλλά εκεί το threshold δύσκολα θα ναι 8 συνήθως 6-7.

Οπότε αν ένας τομέας σου αρέσει και θες να σχοληθείς σοτ μέλλον το να πας για βαθμό εκεί ίσως σε βοηθήσει αλλά κάτι περιπτώσεις όπου βλέπω τύπους να κόβουν 7άρια πχ σε ακυράντζες "για να μη πέσει ο ΜΟ" τις θεωρώ υπερβολικές.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Υπάρχουν και περιπτώσεις όπου ο ΜΟ χρησιμοποιείται ως κοφτήρι πριν καν μπουν στον κόπο να τσεκάρουν το CV σου αλλά εκεί το threshold δύσκολα θα ναι 8 συνήθως 6-7..
Και όμως υπάρχουν μεταπτυχιακά (του εξωτερικού) τα οποία για να κοιτάξουν την αίτησή σου απαιτούν βαθμό πτυχίου "άριστα" ( ≥ 8,5)


Υ.Γ. Αυτό δεν το ζητούν μόνο πανεπιστήμια επιπέδου Cambridge, αλλά σε κάποια μεταπτυχιακά τμήματά τους το απαιτούν και άλλα "υποδέεστερα".
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
αν ενδιαφέρεσαι για πανεπιστήμια επιπέδου cambridge, ναι.

είπα "δύσκολα" όχι ποτέ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 875331

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
αν ενδιαφέρεσαι για πανεπιστήμια επιπέδου cambridge, ναι.

είπα "δύσκολα" όχι ποτέ

Όχι απαραίτητα, καθώς υπάρχουν πολλαπλές διαβαθμίσεις. Συνήθως υπάρχει σαφέστατη αναλογία ποιότητας πανεπιστημίου που πετυχαίνει κάποιος και βαθμού πτυχίου. Επίσης μην ξεχνάμε πως οι καθηγητές γράφουν επιστολές βασισμένες στους βαθμούς όχι μόνο στα δικά τους μαθήματα, αλλά και στο μ.ο.(πολλοί το δηλώνουν ανοιχτά άλλωστε). Καλώς ή κακώς για μετεκπαίδευση ο βαθμός μετράει πολύ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
ε σορρυ αλλά αν εσύ περιμένεις να σου γράψει ο άλλος συστατική με βάση το βαθμό που του γραψες έχεις ξεφτιλιστεί και δεν το ξέρεις

τα υπόλοιπα περί διαβάθμισης τα θεωρώ άνευ ουσίας τελείως και είναι και ειρωνία γιατί σε άλλα θέματα γελοιοποιούμε το γεγονός πως οι φοιτητές τσακώνονται για το ποιανού η σχολή την έχιε εμγαλύτερη και κοίτα τώρα που γίνεται το ίδιο και για τα μεταπτυχιακά αλλά εδώ είναι politically correct e;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 875331

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Οι περισσοτερες συστατικες απο τους βαθμους γραφονται. Τι αλλο νομιζεις υπαρχει(δεδομενου πως δεν εχεις κανει πτυχιακη με τον καθηγητη); Τα αλλα δεν τα σχολιαζω καθως νομιζω ειναι προφανες για οποιον φοιτητη σεβεται τον εαυτο του πως η ποιοτητα του πανεπιστημιου που θα επιλεξει να κανει μεταπτυχιακο ειναι πολυ σημαντικη. Παντου ειναι politically correct να μιλας και να θες να πας στο καλυτερο πανεπιστημιο που μπορεις.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Ε οι περισσότερες συστατικές λοιπόν είναι άχρηστες. Φαντάσου μια επιστολη που το μόνο που θα γράφει είναι "πήρε 10 στο μάθημά μου". cool story bro
Αν ο άλλος δεν έχιε προσωπική γνώμη πάνω σου και πάνω στη δουλειά σου δεν έχεις λόγο να ζητήσεις την προσωπική του γνώμη πάνω σου. Και προσωπικά θα ντρεπόμουν να το κάνω.


Όσον αφορά τα πανεπιστήμια ο καθένας κάνει ό,τι νομίζει απλά μεγαλώνοντας σιγά σιγά μαθαίνουμε να αξιολογούμε τις επιλογές μας και να θέτουμε πιο ουσιαστικούς στόχους. Δε χριεάζεται να βγάζεις μόνιμα 19 για να πετύχεις σαν μαθητής. Δε χριεάζεται να μπεις σε πρωτοκλασάτη σχολή των 19κ μορίων για να κάνεις κάτι στη ζωή σου. Δε χρειάζεται να βγάλεις τη σχολή με άριστα για να αποκομίσεις τις γνώσεις που χρειάζεσαι από εκεί. Δε χριεάζεσαι να κάνεις μεταπτυχιακό στο ΜΙΤ για να πάρεις τα εφόδια που χριεάζεσαι. Δε χρειάζεται να βγάζεις 200κ το χρόνο για να έχεις μια ευτυχισμένη ζωή. Να συνεχίσω;

ο καθένας λοιπόν κάνει τις επιλογές του όπως νομίζει και ορίζει τους στόχους του ως το καλύτεορ ή μάλλον "καλύτερο" για αυτό αλλά καλό είναι να έχουμε πάντα στην άκρη του μυαλού μας πως μεγάλες βλέψεις πολλές φορές κρύβουν και μεγάλα απωθημένα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,847 μηνύματα.
Όχι απαραίτητα, καθώς υπάρχουν πολλαπλές διαβαθμίσεις. Συνήθως υπάρχει σαφέστατη αναλογία ποιότητας πανεπιστημίου που πετυχαίνει κάποιος και βαθμού πτυχίου. Επίσης μην ξεχνάμε πως οι καθηγητές γράφουν επιστολές βασισμένες στους βαθμούς όχι μόνο στα δικά τους μαθήματα, αλλά και στο μ.ο.(πολλοί το δηλώνουν ανοιχτά άλλωστε). Καλώς ή κακώς για μετεκπαίδευση ο βαθμός μετράει πολύ.

Σίγουρα, αλλά σε κάποια Τμήματα για πολλούς λόγους, υπάρχει ένα θεματάκι με τους βαθμούς! Εκεί θα έπρεπε να γινόταν κάτι. Για παράδειγμα σε ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα Οικονομικών κλπ με έμφαση σε Μαθηματικά / Στατιστική, συνήθως κάνουν αίτηση πτυχιούχοι Οικονομικών Τμημάτων. Δυνητικά μπορούν και πτυχιούχοι Μαθηματικών και εν γένει Θετικών Επιστημών π.χ. Στατιστικής, Φυσικής,...κλπ. Το πρόβλημα εστιάζεται στη σημασία που έχει ο βαθμός 6 ή 7 ή 8 σε έναν πτυχιούχο Οικονομικού Τμήματος σε σύγκριση με την άλλη κατηγορία, των πτυχιούχων Μαθηματικών - Θετικών Επιστημών. Όπως και να το κάνουμε, το diploma supplement δείχνει την ακριβή εικόνα του βαθμού πτυχίου! Δυστυχώς πάρα πολλά Τμήματα Ελληνικών Πανεπιστημίων δεν έχουν εφαρμόσει ακόμη την κοινοτική οδηγία. :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 875331

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Σίγουρα, αλλά σε κάποια Τμήματα για πολλούς λόγους, υπάρχει ένα θεματάκι με τους βαθμούς! Εκεί θα έπρεπε να γινόταν κάτι. Για παράδειγμα σε ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα Οικονομικών κλπ με έμφαση σε Μαθηματικά / Στατιστική, συνήθως κάνουν αίτηση πτυχιούχοι Οικονομικών Τμημάτων. Δυνητικά μπορούν και πτυχιούχοι Μαθηματικών και εν γένει Θετικών Επιστημών π.χ. Στατιστικής, Φυσικής,...κλπ. Το πρόβλημα εστιάζεται στη σημασία που έχει ο βαθμός 6 ή 7 ή 8 σε έναν πτυχιούχο Οικονομικού Τμήματος σε σύγκριση με την άλλη κατηγορία, των πτυχιούχων Μαθηματικών - Θετικών Επιστημών. Όπως και να το κάνουμε, το diploma supplement δείχνει την ακριβή εικόνα του βαθμού πτυχίου! Δυστυχώς πάρα πολλά Τμήματα Ελληνικών Πανεπιστημίων δεν έχουν εφαρμόσει ακόμη την κοινοτική οδηγία. :)
'Εχεις δίκιο στη γενική υπόθεση, αλλά δε μπορώ να μιλήσω για την πραγματικότητα. Και στο εξωτερικό, το πτυχίο οικονομικών είναι συνήθως ευκολότερο από αυτό των μαθηματικών. Επίσης για σκέψου διαφορά αναμέσα σε ένα πτυχίο με 8 από το μαθηματικό Πάτρας και το μαθηματικό Σάμου, ή σε ένα πτυχίο φυσικού αθηνών και ένα φυσικού Ιωαννίνων; Οι αδικίες αυτές υπάρχουν σίγουρα, λογικά μερικές φορές θα καταπολεμούνται και μερικές όχι - δεν είμαι ειδικός.



Ε οι περισσότερες συστατικές λοιπόν είναι άχρηστες. Φαντάσου μια επιστολη που το μόνο που θα γράφει είναι "πήρε 10 στο μάθημά μου". cool story bro
Αν ο άλλος δεν έχιε προσωπική γνώμη πάνω σου και πάνω στη δουλειά σου δεν έχεις λόγο να ζητήσεις την προσωπική του γνώμη πάνω σου. Και προσωπικά θα ντρεπόμουν να το κάνω.


Όσον αφορά τα πανεπιστήμια ο καθένας κάνει ό,τι νομίζει απλά μεγαλώνοντας σιγά σιγά μαθαίνουμε να αξιολογούμε τις επιλογές μας και να θέτουμε πιο ουσιαστικούς στόχους. Δε χριεάζεται να βγάζεις μόνιμα 19 για να πετύχεις σαν μαθητής. Δε χριεάζεται να μπεις σε πρωτοκλασάτη σχολή των 19κ μορίων για να κάνεις κάτι στη ζωή σου. Δε χρειάζεται να βγάλεις τη σχολή με άριστα για να αποκομίσεις τις γνώσεις που χρειάζεσαι από εκεί. Δε χριεάζεσαι να κάνεις μεταπτυχιακό στο ΜΙΤ για να πάρεις τα εφόδια που χριεάζεσαι. Δε χρειάζεται να βγάζεις 200κ το χρόνο για να έχεις μια ευτυχισμένη ζωή. Να συνεχίσω;

ο καθένας λοιπόν κάνει τις επιλογές του όπως νομίζει και ορίζει τους στόχους του ως το καλύτεορ ή μάλλον "καλύτερο" για αυτό αλλά καλό είναι να έχουμε πάντα στην άκρη του μυαλού μας πως μεγάλες βλέψεις πολλές φορές κρύβουν και μεγάλα απωθημένα.

Ύμνος στη μετριοπάθεια και εκτός θέματος κιόλας. Δεν πειράζει, ας απαντήσω. Καταρχάς η επιστολή δε θα γράφει αυτό, καθόλου δεν ξέρεις πως δουλεύει ; Προσωπική γνώμη πολλές φορές οι καθηγητές δεν μπορούν να έχουν. Τα περισσότερα ιδρύματα απαιτούν 3 συστατικές, Πτυχιακή θα κάνεις με έναν ή δύο. Και σκέψου ποσες σχολές δεν έχουν πτυχιακή ή είναι προαιρετική. Πως νομίζεις αποκτούν εκεί τις συστατικές; Μήπως θα έπρεπε να ντρέπονται κιόλας; Ελπίζω να καταλαβαίνεις πόσο εκτός είσαι.

Τώρα, προχωράμε στον ύμνο υπέρ της μετριότητας. Όταν εσύ μεγαλώνεις δε σημαίνει πως μαθαίνεις τα σωστά πράγματα. Αν μη τι άλλο οι περισσότεροι της γεννιάς μας μεγαλώσανε και ψήφισαν σύριζα(γεγονός που δηλώνει έλλειψη γενικής κριτικής ικανότητας και αντίληψης), οι περισσότεροι από μας θα γίνουν κακοί στη δουλειά τους και θα μείνουν άνεργοι. Οι περισσότεροι από μας, εν τέλει, εξ' ορισμού θα κάνουν τις λάθος επιλογές. Καταλαβαίνεις τώρα πως το τι έμαθες μπορεί να είναι τελείως λάθος για σένα;

Καταλαβαίνω πως εσύ παραμέλησες το μ.ο. σου. Καταλαβαίνω πως δεν έχεις πρόβλημα με αυτό και είναι απόλυτα φυσιολογικό. Αλλά σε παρακαλώ πάρα πολύ μην δοξάζεις τη μετριότητα Κάποιοι άνθρωποι γουστάρουν να πάνε 1 ή 2 βήματα πάνω από σένα.. Κάποιοι άνρθωποι γουστάρουν να πάνε στο ΜΙΤ και να πάνε την επιστήμη ή την τεχνολογία ένα βήμα μπροστά. Κάποιοι άνθρωποι γουστάρουν να γίνουν εκατομμυριούχοι και κάποιοι να φτιάξουν six-pack. Κάποιοι άλλοι, όλα αυτά μαζί. Δεν έχουν 'μεγάλα απωθημένα, έχουν μεγάλους στόχους και μεγάλη ανάγκη να προσφέρουν στην ανθρωπότητα. Η γλοιώδης φράση που χρησιμοποίησες(μεγάλοι στόχοι κρύβουν μεγάλα απωθημένα) έχει ως έμμεσο στόχο να νιώσεις εσύ όπως και οι περισσότεροι άνθρωποι καλά για τον εαυτό τους. Καλά για την έλλειψη προσπάθειας και εμμονής, καλά για την ανεκπλήρωτη μεγαλείοτητα. Αν δεν σ'αρέσει αυτό, συνέχισε να κατακράζεις ανθρώπους όπως ο Elon Musk ή ο Terence Tao ή αυτόν που θα πάει σε λίγο καλύτερα πανεπιστήμιο από σένα, ή αυτόν που θα πάει στο ΜΙΤ. Κακό στον εαυτό σου κάνεις.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,847 μηνύματα.
'Εχεις δίκιο στη γενική υπόθεση, αλλά δε μπορώ να μιλήσω για την πραγματικότητα. Και στο εξωτερικό, το πτυχίο οικονομικών είναι συνήθως ευκολότερο από αυτό των μαθηματικών. Επίσης για σκέψου διαφορά αναμέσα σε ένα πτυχίο με 8 από το μαθηματικό Πάτρας και το μαθηματικό Σάμου, ή σε ένα πτυχίο φυσικού αθηνών και ένα φυσικού Ιωαννίνων; Οι αδικίες αυτές υπάρχουν σίγουρα, λογικά μερικές φορές θα καταπολεμούνται και μερικές όχι - δεν είμαι ειδικός.

Στη χώρα μας υπάρχει ιδεολογική διαφορά - προσανατολισμού σπουδών, ύλης, φιλοσοφίας βαθμολογίας, μεταξύ Τμημάτων ίδιας επιστήμης. Η χώρα σ' αυτό το παράδοξο, δηλώνει απούσα. Τη νύφη συνήθως την πληρώνουν οι πτυχιούχοι. Δεν εννοώ κατ' ανάγκη την ευκολία του προγράμματος όσο την αξιοκρατική βαθμολογία των ξερών φοιτητικών γραπτών ή εξετάσεων άλλου τύπου (π.χ. εργασίες) όσο αυτές ενθαρρύνονται προπτυχιακά. Πίσω από τους τοίχους ενός Τμήματος στη χώρα μας, κρύβονται πολλές φορές άσχημα μυστικά καθηγητικής σχιζοφρένειας και αυθαιρεσίας καθώς βασιλεύει η διαπλεκόμενη ανομία (αν δεν συμπεριλάβουμε τις καταλήψεις ή τις χαμένες ώρες μαθημάτων για άλλους λόγους). Καταλαβαίνω πολύ καλά, όμως ότι η κοινωνία έξω από εκεί δηλώνει άγνοια ή και αδιαφορία, είτε αναφερόμαστε για την αγορά εργασίας, είτε για κάποιο μεταπτυχιακό σε Ελληνικό ή ξένο Πανεπιστήμιο. Βλέπουν έναν βαθμό και εξάγουν πολλές φορές συμπεράσματα σε λάθος κατεύθυνση ή γίνονται συγκριτικές μελέτες σε λάθος βάση αφού η γενίκευση άνευ ιστορικής διαπίστωσης του φοιτητικού παρελθόντος, είναι το μόνο εύκολο. Ένα βασικό πανεπιστημιακό μάθημα στο οποίο εξετάζονται εκατοντάδες φοιτητές, αλλά παρατηρούνται τα εξής παράδοξα:

- η ύλη αλλάζει καθώς αλλάζει ο καθηγητής ή ο καθηγητής του άλλου τμήματος (αν χωρίζονται οι φοιτητές σε τμήματα αλφαβητικά) διδάσκει άλλη ύλη δικής του προτίμησης με όλα τα συνεπακόλουθα σε βιβλία κλπ
- η ύλη στο ίδιο / αντίστοιχο μάθημα σε άλλο Πανεπιστήμιο στο ίδιο αντικείμενο Τμήματος, είναι 100% διαφορετική σε έκταση, διδακτικών στόχων, τρόπου εξέτασης κλπ

κόβεται το 95% των εξεταζομένων ή το άριστα ξεκινάει από τον βαθμό 5. Εκεί ποιος φταίει; Γιατί θα πρέπει να χρεωθεί ο φοιτητής πολλά τέτοια μαθήματα (ακόμη και 5-10 μαθήματα πολλά είναι) με αναγκαστικά 5άρια με τεράστιο κόπο; :hmm: Η θέση της πολιτείας ποια είναι; Λογικό μετά, τα ξένα Πανεπιστήμια που δηλώνουν άγνοια και αδιαφορία για τα ζητήματα στα Ελληνικά ΑΕΙ, εφόσον τα Ελληνικά ΑΕΙ κινούνται παρασκηνιακά, να βάζουν αυστηρά πλαφόν εισαγωγής κλείνοντας την πόρτα σε πολλούς πτυχιούχους που δεν έχουν υψηλούς ΜΟ. Βέβαια μέσα σ' αυτό το αδιαφανές τοπίο, κινούνται και κάποιοι άλλοι τυχεροί όπου λόγω σκονακιών κλπ έχτισαν καλό ΜΟ χωρίς να ανταποκρίνεται στην ποιοτική αξία του πτυχίου τους (ακόμη και σε επιλεγόμενα μαθήματα), εισάγονται σε καλά ξένα Πανεπιστήμια. Για να μην παρεξηγηθώ, δεν αναφέρομαι στους αξιέπαινους και πραγματικά καλούς πτυχιούχους οι οποίοι το αξίζουν ό,τι και αν κάνουν στην επιστήμη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:
Top