Γιατί δεν τους αρέσουν τα μαθηματικά;

Fata Morgana

Δραστήριο μέλος

Η Fata Morgana αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 518 μηνύματα.
Ε. Ισοδυναμια. Το ιδιο λεμε.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,855 μηνύματα.
Υ.ΓΤο θέμα φιλοσοφία έχει αλλάξει όλιγον στις μέρες μας καθώς έχει συνδεθεί κυρίως με επιστήμες όπως η Κοινωνιολογία κτλ..

...και όμως αυτό δεν γίνεται πουθενά στον κόσμο σε ξένα Πανεπιστήμια.


...σε πληροφορώ ότι υπάρχει ολόκληρος κλάδος της Μαθηματικής Λογικής (Προτασιακός Λογισμός και Κατηγορηματικός Λογισμός), Λογικός Προγραμματισμός και η Φιλοσοφία των Μαθηματικών. :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Fata Morgana

Δραστήριο μέλος

Η Fata Morgana αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 518 μηνύματα.
Το πιστεύω πάρα πολύ.Καταρχάς θα ήταν ενδιαφέρον και παράλληλα διδακτικό.Ο φοιτήτης ακόμα και ο μαθητής θα ήταν καλό να μην εξιδανικεύεται σε μια μόνο επιστήμη,αλλά να εμβαθύνει και σε άλλες επίστημες που να συνδέονται με το αντικείμενο της επιστήμης που διδάσκεται.
Ακόμη και στο σχολείο οι μαθητές θα ενδιαφέρονταν για τέτοια μαθήματα αν ήταν πρακτικά.Δεν θα ενδιάφερε έναν μαθητή να δει ακόμη και να κάνει χημικές αντιδράσεις στην πράξη παρά να μαθαίνει ένα ''στεγνό'' τυπολόγιο?Ακόμη και στη φυσική,στη βιολογία.Όλες οι θετικές επιστήμες κυρίως συνδεονται με πειράματα και όχι μόνο με τύπους στο χαρτί...

Φυσικά,μην ξεχνάς ότι οι αρχαίοι έλληνες κυρίως σε ειδικότητες φυσικής και μαθηματικών ήταν πάνω από όλα φιλόσοφοι.Πώς θα μπορέσει κάποιος να διατυπώσει τύπους ή ακόμη και θεωρίες αν τα λεγόμενα του δεν έχουν δομημένο συντακτικό και η επιχειρηματολογία του δεν είναι ορθά διατυπωμένη?Πάνω από όλα ο άνθρωπος πριν από κάθε επιστήμη ανέπτυξε τον λόγο και με τον λόγο μπόρεσε και προχώρησε παραπέρα.

Υ.ΓΤο θέμα φιλοσοφία έχει αλλάξει όλιγον στις μέρες μας καθώς έχει συνδεθεί κυρίως με επιστήμες όπως η Κοινωνιολογία κτλ..
Ναι.. Η γλωσσα ειναι το μοναδικο εργαλειο σκεψης μας. Αναλογα με την πολυπλοκοτητα και ποικιλομορφια της γλωσσας το μυαλο εχει (ή δεν εχει) τη δυνατοτητα να αναπτυχθει και να δομησει τον τροπο σκεψης του. Και οπως ειναι πολυ χρησιμη οταν προσφερει ερεισμα για συνθετες εννοιες, μπορει να γινει τεραστιο εμποδιο οταν δεν διαθετει τις καταλληλες λεξεις ή τη δυνατοτητα δημιουργιας τους.
Τελικα, οι Ελληνες ηταν φιλοσοφοι σε θεματα μαθηματικοφυσικης ή μαθηματικοφυσικοι σε θεματα φιλοσοφιας;:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Φιλιον_Τερας

Διάσημο μέλος

Ο Φιλιον_Τερας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,031 μηνύματα.
Το γνωρίζω όπως και στο παρελθόν ήταν ο Πυθαγορισμός και άλλα...Επίσης θα ήθελα να πρόσθεσω ότι στο σχολείο τα μαθαίνουμε τελείως θεωρητικά.Για παράδειγμα στα μαθηματικά μαθαίνουμε 5-6 θεωρήματα μόνο και μόνο για να γράψουμε καλά στις εξετάσεις πέρα από αυτό όμως δεν μας δίνουν το έναυσμα να εμβαθύνουμε περαιτέρω σε αυτά... Για παράδειγμα στο Λύκειο μαθαίνουμε τα θεωρήματα Bolzano,Rolle που δείχνουν την ύπαρξη μιας ρίζας σε ένα ορίσμενο διάστημα.Το θεώρημα Bolzano όταν η συνάρτηση είναι συνέχης και δείχνει ότι μια συνάρτηση έχει μια τουλάχιστον ρίζα στο διάστημα αυτό ενώ το θέωρημα Rolle χρησιμοπείται σε μια παραγωγίσιμη συνάρτηση κτλ κτλ.Όμως πρακτικά τα θεωρήματα βρίσκουν μεγάλη εφαρμογή στους υπολογιστές καθώς και τα ολοκλήρωματα στην μελέτη ενός σχεδίου μέσω υπολογιστή.Επίσης οι Πιθάνοτητες είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο των Μαθηματικών καθώς παίζει ένα μεγάλο ρόλο στη Θεωρία των Σφαλμάτων και σε πολλά ακόμη.

τα θεωρηματα υπαρξεως, περα απο οτιδηποτε αλλο, βοηθουν στην αριθμητικη αναλυση, η οποια πραγματευεται προσεγγιστικους τροπους για την επιλυση εξισωσεων
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,855 μηνύματα.
Για παράδειγμα στο Λύκειο μαθαίνουμε τα θεωρήματα Bolzano,Rolle που δείχνουν την ύπαρξη μιας ρίζας σε ένα ορίσμενο διάστημα.Το θεώρημα Bolzano όταν η συνάρτηση είναι συνέχης και δείχνει ότι μια συνάρτηση έχει μια τουλάχιστον ρίζα στο διάστημα αυτό ενώ το θέωρημα Rolle χρησιμοπείται σε μια παραγωγίσιμη συνάρτηση κτλ κτλ.Όμως πρακτικά τα θεωρήματα βρίσκουν μεγάλη εφαρμογή στους υπολογιστές καθώς και τα ολοκλήρωματα στην μελέτη ενός σχεδίου μέσω υπολογιστή.Επίσης οι Πιθάνοτητες είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο των Μαθηματικών καθώς παίζει ένα μεγάλο ρόλο στη Θεωρία των Σφαλμάτων και σε πολλά ακόμη.

δηλαδή θα ήθελες να σου μιλήσουν για το πρόβλημα του Blasius στην ρευστοδυναμική - προβλήματα συνοριακών τιμών σε αριθμητική επίλυση συνήθων διαφορικών εξισώσεων που κάνουν χρήση των θεωρημάτων Bolzano,...κτλ ή να σου μιλήσουν για υπερβατικές εξισώσεις και νευρωνικά δίκτυα που εφαρμόζουν θεωρία από την μέθοδο Bolzano, μέθοδο χιονοδρόμου,...κτλ με χρήση Bolzano, Rolle; Επίσης, μήπως θα ήθελες να σου μιλήσουν για στοχαστικές διαφορικές εξισώσεις και ολοκληρώματα Ito στις πιθανότητες, σ-άλγεβρες και θεώρημα Kαραθεοδωρή-Hahn, γραμμικά μοντέλα στην στατιστική; Μήπως θα ήθελες να μας δίνουν πτυχίο μαθηματικού από το λύκειο; :)
-----------------------------------------
τα θεωρηματα υπαρξεως, περα απο οτιδηποτε αλλο, βοηθουν στην αριθμητικη αναλυση, η οποια πραγματευεται προσεγγιστικους τροπους για την επιλυση εξισωσεων

...όχι όμως στην αριθμητική επίλυση συνήθων ή μερικών διαφορικών εξισώσεων (ή και αριθμητική επίλυση ολοκληρωτικών εξισώσεων)....:D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,855 μηνύματα.
Παρεξήγησες..Δεν εμβάθυνα σε τόσο βαθμό....Αλλά σκέψου ότι από το Λύκειο μέχρι και στο πανεπιστήμιο αυτά που μαθαίνουμε είναι τελείως θεωρητικά.Τα μαθηματικά,η Φυσική,η Χημεία δεν είναι μόνο τύποι στο χαρτί.Για μένα είναι πρακτικές επιστήμες,που μόνο σε πειράματα και σε φαινόμενα που παρατηρούμε μπορούμε να το καταλάβουμε.
Αυτά που ξέρουμε σήμερα δεν ήρθαν ουρανοκατέβατα σε αυτούς που τα διατύπωσαν.Για παράδειγμα οι Νόμοι του Νεύτωνα.Ο Νεύτωνας σύμφωνα με τον μύθο του έπεσε ένα μήλο στο κέφαλι και αναρωτήθηκε γιατί συμβαίνει αυτό και έτσι όδηγηθηκε σε αυτά που διετύπωσε.Επίσης ο Κοπέρνικος παράτηρησε το σύστημα του Δία με τους δορύφορους του και όδηγηθηκε στην άποψη του ηλιοκέντρικου συστήματος.
Αυτό που θέλω να πω είναι πως η πράξη όδηγησε στη θεωρία και όχι η θεωρία στην πράξη..Εμείς γιατί μαθαίνουμε το αντίστροφο?

Και κάτι ακόμη.Αφού μαθαίνουμε τόσο δύσκολα μαθηματικά γιατί η χώρα μας δεν είναι σε υψηλή θέση σε παγκόσμια κλίμακα???Γιατί δεν τα μαθαίνουμε στην πράξη,αλλά μόνο σε θεωρητική προσέγγιση...

...δεν θέλεις να εμβαθύνει το λύκειο, αλλά εκεί το πας...:P
Τι να σου πει για τον Νεύτωνα; Παραμυθάκια; Η φιλοσοφική θεώρηση του 2ου νόμου του Νεύτωνα κρύβει την διαφορική εξίσωση και αρχή ντετερμινισμού,..και τοπολογικές δομές του χώρου-χρόνου. Ή μηπως θέλεις να σου μιλήσουν για τους 3 νόμους του Kepler με την αναφορά σε κωνικές τομές; :lol::lol:

Μάθε λίγο άλγεβρα, βασική ανάλυση και βασική γεωμετρία σωστά...και άσε την ύλη αυτή στο Πανεπιστήμιο. Αλλά ας κάνουμε μια μια δουλειά σωστή. Οι εξειδικευμένες γνώσεις στο Πανεπιστήμιο. :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

beautiful loser

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο ---- αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 1,260 μηνύματα.
Παρεξήγησες..Δεν εμβάθυνα σε τόσο βαθμό....Αλλά σκέψου ότι από το Λύκειο μέχρι και στο πανεπιστήμιο αυτά που μαθαίνουμε είναι τελείως θεωρητικά.Τα μαθηματικά,η Φυσική,η Χημεία δεν είναι μόνο τύποι στο χαρτί.Για μένα είναι πρακτικές επιστήμες,που μόνο σε πειράματα και σε φαινόμενα που παρατηρούμε μπορούμε να το καταλάβουμε.
Αυτά που ξέρουμε σήμερα δεν ήρθαν ουρανοκατέβατα σε αυτούς που τα διατύπωσαν.Για παράδειγμα οι Νόμοι του Νεύτωνα.Ο Νεύτωνας σύμφωνα με τον μύθο του έπεσε ένα μήλο στο κέφαλι και αναρωτήθηκε γιατί συμβαίνει αυτό και έτσι όδηγηθηκε σε αυτά που διετύπωσε.Επίσης ο Κοπέρνικος παράτηρησε το σύστημα του Δία με τους δορύφορους του και όδηγηθηκε στην άποψη του ηλιοκέντρικου συστήματος.
Αυτό που θέλω να πω είναι πως η πράξη όδηγησε στη θεωρία και όχι η θεωρία στην πράξη..Εμείς γιατί μαθαίνουμε το αντίστροφο?

Και κάτι ακόμη.Αφού μαθαίνουμε τόσο δύσκολα μαθηματικά γιατί η χώρα μας δεν είναι σε υψηλή θέση σε παγκόσμια κλίμακα???Γιατί δεν τα μαθαίνουμε στην πράξη,αλλά μόνο σε θεωρητική προσέγγιση...
Δεν κανουμε μονο θεωρητικα στο λυκειο.
Η θεωρια των πιθανοτητων , Στατιστική ειναι εφαρμοσμενα μαθηματικα.
H οπτικη , το στερεο σωμα κτλ ειναι εφαρμοσμενη φυσικη.
Στο λυκειο κανουμε μαθηματα χημειας σε εργαστηριο με πειραματα.
Ποιο το νοημα να αναφερεις το νομους του νευτωνα και μετα το μηλο , ουτε που γνωριζεις πως αυτη η εικασια συνδεεται με την δομηση της θεωρια της βαρυτητας ?
Επιπλεον δεν αναρωτηθηκε γιατι συμβαινει αυτο ,ο ιδιος προβληματιζοτανε πανω στο θεμα της βαρυτητας και το μηλο του απλα του δωσε μια εμπνευση.
Mια αλλη ανακριβεια που πες , ο Γαλιλαιος παρατηρησε το συστημα του δια με τους δορυφορους αποδεικνύοντας την θεωρια του ηλιοκεντρικου συστηματος του Κοπερνικου.
Γιατι δεν προσεχες στο μαθημα.

Εχω ακουσει κατα καιρους μερικους να λενε 'εμεις εδω στην ελλαδα κανουμε προχωρημενα μαθηματικα (3η λυκειου) στην αμερικη τα κανουνε αυτα στο 3ο ετος του πανεπιστημιου' , φυσικα χωρις καμια αποδειξη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

beautiful loser

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο ---- αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 1,260 μηνύματα.
Εκτος απ' την ελλειψη απαντησεων απ' την μερια σου παρατηρω επισης πως δεν κατανοεις τι ειναι επιστημη , εγραψες "η πράξη όδηγησε στη θεωρία και όχι η θεωρία στην πράξη" , φρικαλεο λαθος , ας παρουμε για παραδειγμα το ατομο που γραψες , Ο Γαλιλαιος επειδη ειχε φοβερη γνωση της θεωριας βελτιωσε το τηλεσκοπιο και παρατηρησε και ανακαλυψε τους τεσσερις δορυφορους του Δια, τις ηλιακές κηλίδες κτλ
Δεν υπαρχει πραξη χωρις θεωρια , εκτος και αμα μιλας για ανακαλυψη απο πλευρα τυχης.
-----------------------------------------------------------------------------
Ειδα παντως πως το συστημα εκπαιδευσης των Ηνωμενων Πολιτειων(δεν κανω λογο για τα πανεπιστημια) ειναι κατω του μετριου ειδα στις θετικες επιστημες , οποτε σιγα το πραγμα που εμεις κανουμε πιο δυσκολα μαθηματικα απο κεινους στο λυκειο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

blacksheep

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο ΓιαννηςΤουφεξης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 1,436 μηνύματα.
αυτο ειναι σιγουρο
στις εισαγωγικες του princeton (που θεωρειατι κορυφη) ειχε ασκησεις πανω στον τυπο του εργου κυριως W=FΔΧ α λυκειου σε μας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Boom

Επιφανές μέλος

Ο Boom αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 12,249 μηνύματα.
εγω δηλωνω λατρης του υπεροχου αυτου μαθηματος!!!! οι περισσοτεροι ομως το κατηγορουν "δεν καταλαβαινω τιποτα", "το απαιχθανομαι"...να φανταστειτε ξερω ανθρωπους που δηλωνουν θεωριτικη κατευθυνση μονο και μονο για να γλιτωσουν τα μαθηματικα. εγω απο α'γυμνασιου διαβασα απο ενδιαφερον μαθηματικα μεγαλυτερων ταξεων (μεχρι και β'λυκειου ειχα διαβασει). θα ηθελα λοιπον την γνωμη σας: γιατι τοση απαιχθεια? τι σας κανει να το μισειτε? μηπως σας αρεσουν αλλα δεν τα καταλαβαινετε?...αργοτερα ισως γραψω καποιες συμβουλες για το πως να διαβαζετε μαθηματικα με σωστη μεθοδολογια....απλα απαντηστε μου!!!!
Να απαντήσω και εγώ:xixi:
Λεεεεεπόν, η γνώμη μου είναι πως είναι λίγο δύσκολο,εώς και ακατόρθωτο θα έλεγα, να συγλίνουν τα ενδιαφέροντα όλων των ανθρώπων προς μια κατεύθυνση! Έτσι όπως κάποιους δεν τους αρέσουν τα αρχαία πχ, κάποιους άλλους δεν τους αρέσουν τα μαθηματικά!:xixi:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

garch

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο garch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,510 μηνύματα.
Να απαντήσω και εγώ:xixi:
Λεεεεεπόν, η γνώμη μου είναι πως είναι λίγο δύσκολο,εώς και ακατόρθωτο θα έλεγα, να συγλίνουν τα ενδιαφέροντα όλων των ανθρώπων προς μια κατεύθυνση! Έτσι όπως κάποιους δεν τους αρέσουν τα αρχαία πχ, κάποιους άλλους δεν τους αρέσουν τα μαθηματικά!:xixi:

Εμένα μου αρέσουν και τα δύο!!! χαχ μην με βρίσετε. Απλά νομίζω πως έχει να κάνει με τον ανταγωνισμό που προωθεί το σύστημα, και ωθεί στα άκρα. Το σύστημα, άντε και λίγο ο τρόπος διδασκαλίας και οι καθηγητές με είχαν κάνει να μισήσω τα αρχαία... Αυτή τη στιγμή που έχω περάσει σε μια σχολή και τα βλέπω πιο ήρεμα, βλέπω ότι είναι λάθος να διαχωρίζουμε τα μαθήματα, σε 'άχρηστα' και 'χρήσιμα', ή σε 'καλά' και 'κακά' ή οτιδήποτε άλλο... θα ήθελα πολύ αυτή τη στιγμή να μπορώ να διαβάσω αρχαία κείμενα από το πρωτότυπο, αλλά δεν νομίζω ότι μπορώ να το παλέψω... κρίμα...

Προς τους από πάνω που μαλώνουν περί θεωρίας και πράξης.... εμείς που κάναμε στο σχολείο τη φυσική γ' λυκείου μέσω αυτών που μαθαίναμε στα μαθηματικά και τα χρησιμοποιούσαμε στο εργαστήριο ικανοποιούμε την περίπτωση εφαρμογής των μαθηματικών στην πράξη ή ψάχνετε κάτι πιο 'βαθύ'?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

X-FILER

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Χάιδω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,969 μηνύματα.
σε μερικους απλα δεν αρεσουν.σε αλλους(οπως εμενα)μου αρεσουν θεωρητικα αλλα δε σκαμπαζω.και στο κατω-κατω δεν τα προτιμω.και η αληθεια ειναι οτι ενας λογος για τον οποιο διαλεξα θεωρητικη ειναι τα μαθηματικα.
αλλωστε αυτο που λες "απεχθανομαι τα μαθηματικα",το λενε και πολλοι για τα αρχαια.ειναι θεμα γουστου.εισαι απο τα ατομα που τα λατρευουν τα μαθηματικα.ειναι αλλοι που απλα τα βλεπουν ως μαθημα.γι'αυτο μην αδυνατεις τοσο πολλοι να καταλαβεις γιατι δεν αρεσουν σε πολλους.φταιει που εχεις φαει κολλημα.:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,855 μηνύματα.
...κάτι που οι υπάρχουσες θεωρίες δεν έχουν λάβει υπ' όψιν, κάνοντας εμφανή την ανάγκη για δημιουργία νέων θεωριών.Χωρίς το πείραμα,η θεωρία μπορεί να οδήγησει σε λανθασμένα συμπέρασματα...

Τα μαθηματικοποιημένα gedanken experiments του A.Einstein (πείραμα με το κουτί,...κ.α.) έγιναν ποτέ στην πράξη από πειραματικούς φυσικούς; Με την λογική σου, αγαπητή Νάνσυ, θα έπρεπε η μαθηματικοφυσική αυτή θεωρία να οδηγήσει σε λανθασμένα συμπεράσματα στην φυσική (συγκεκριμένα, στην Ειδική Σχετικότητα).

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Φίλε garch, για να δεις πόσο η ελληνική κρατική εκπαίδευση στέκεται εμπόδιο στην διαθεματική γνώση . Δεν θυμάμαι ποτέ στην 3η λυκείου στο μάθημα Φυσικής Κατεύθυνσης, ο φυσικός να μας είχε πει ότι μια ταλάντωση είναι λύσεις μια διαφορικής εξίσωσης για διάφορες τιμές. Αν γινόταν αυτό, θα δινόταν η ευκαιρία να ξαναμελετήσουμε την έννοια της συνάρτησης ως αμφιμονότιμης αντιστοιχίας (απεικόνισης) αλλά και τις τριγωνομετρικές συναρτήσεις, του ρυθμού μεταβολής και των ολοκληρωμάτων...(αλλά και προαιρετική - στοιχειώδη εισαγωγή στο μαθηματικό κλάδο των διαφορικών εξισώσεων), δηλ., μια μελέτη του διαφορικού λογισμού που διδασκόμασταν επίσης στην 3η λυκείου χωρίς να καταλαβαίνουμε το "γιατί"...:)

Υ.Σ.: Είτε το θέλουμε είτε όχι, οι διαφορικές εξισώσεις θα έδιναν μια καλή ευκαιρία στους μαθητές της 3ης λυκείου, να εμπεδώσουν τον διαφορικό λογισμό μέσω εφαρμογών, επειδή, κακά τα ψέματα, όποια "πέτρα" και να σηκώσεις κρύβεται μια διαφορική εξίσωση (π.χ. χημεία, βιολογία, οικονομία, κοινωνιολογία, ιατρική, τεχνολογία, σεισμολογία,...).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

SODAW

Πολύ δραστήριο μέλος

Η SODAW αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 921 μηνύματα.
εγω δηλωνω λατρης του υπεροχου αυτου μαθηματος!!!! οι περισσοτεροι ομως το κατηγορουν "δεν καταλαβαινω τιποτα", "το απαιχθανομαι"...να φανταστειτε ξερω ανθρωπους που δηλωνουν θεωριτικη κατευθυνση μονο και μονο για να γλιτωσουν τα μαθηματικα. εγω απο α'γυμνασιου διαβασα απο ενδιαφερον μαθηματικα μεγαλυτερων ταξεων (μεχρι και β'λυκειου ειχα διαβασει). θα ηθελα λοιπον την γνωμη σας: γιατι τοση απαιχθεια? τι σας κανει να το μισειτε? μηπως σας αρεσουν αλλα δεν τα καταλαβαινετε?...αργοτερα ισως γραψω καποιες συμβουλες για το πως να διαβαζετε μαθηματικα με σωστη μεθοδολογια....απλα απαντηστε μου!!!!
λοιπόν εγώ από το Δημοτικό τα απεχθανόμουν γτ στην 1η δημοτικού η δασκάλα μου μου τράβαγε το μαλί επειδή δεν ήξερα να της πω μαθηματικά και από τότε τα μισισα θανάσιμα και δεν προσπαθούσα καθόλου αλλά όταν πλέον έφτασα στην 3 Γυμνασίου και οι βαθμοί μου ήταν 14 το μεγαλύτερο!!Αποφασισα να κάνω ιδιέταιρα και από το 14 ανέβηκα στο 18,19κτλ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Cogito ergo sum

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Cogito ergo sum αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' γυμνασίου. Έχει γράψει 1,242 μηνύματα.
Υπάρχει κάποιο φαγητό που απεχθάνεσαι?

Γούστα υπάρχουν σε όλους τους τομείς. Προτιμήσεις ναι. Μη συγκρίνουμε όμως το μάθημα των Αρχαίων για παράδειγμα, με τις φακές.:P
Κάθε μάθημα έχει να σου προσφέρει κάτι (βέβαια και οι φακές:xixi:) αλλά η απέχθεια είναι περίεργη λέξη. Ένα μάθημα από το οποίο μπορείς μόνο να κερδίσεις, δεν μπορείς παρά να το προτιμάς σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό.

Ontopic: Αγαπάμε Μαθηματικά.:D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

beautiful loser

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο ---- αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 1,260 μηνύματα.
Τότε χωρίς το πείραμα θα έπρεπε να υιοθετούμε κάθε θεωρία και να πιστεύουμε πως είναι σωστή..?Όπως η θεωρία των χορδών και η πρόσφατα διατυπώμενη θεωρία σχετικά με την κβαντική εμπλοκή..?
Τα πειράματα που ανάφερεις είναι τα νοητικά πειράματα που στηριξε ο Αίνσταίν τη θεωρία του.
Όμως σύμφωνα με τον Νομπελίστα φυσικό του 1998 και καθηγήτη του Πανεπιστήμιου του Stanford η Θεωρία της Σχετικότητας δεν ισχύει σε κβαντικά φαινόμενα,δεν τα υποστήρίζει η θεωρία αυτή εν όλιγοις...Και αυτό έγινε με το πείραμα Gravity Probe - 2 σε συνέργασία με την ΝΑΣΑ και το ίδιο το πανεπίστημιο σχετικά με το αν η θεωρία της σχετικότητας ισχύει.
Δηλαδή ο Αινστάιν στηρίχτηκε σε νοητικά πείραματα χωρίς να τα έχει απόδειξει με πρακτική εφαρμογή και μπορεί στον μέλλον να αποκαθηλωθεί.Δεν είναι τίποτα σίγουρο ακόμη...
Τίποτα δεν είναι απόλυτα σίγουρο και πάντα θα υπάρχουν θεωρίες για την ανατρόπη κάποιας άλλης..
Παλι δεν καταλαβαινεις καποια πραγματα.
Ο nPb εγραψε στην παρενθεση του "συγκεκριμένα, στην Ειδική Σχετικότητα", και συ γραφεις για ενα πειραμα που γινε για να επαληθευσει την γενικη θεωρια της σχετικοτητας , η μια μιλαει για την δομη του χωροχρονου και η αλλη για την βαρυτητα.
Τα κβαντικα φαινομενα ειναι φαινομενα κατα τα οποια εχουμε στοιχειωδης ποσοτητα εκπεμπομενης ακτινοβολιας , τι παει να πει "η Θεωρία της Σχετικότητας δεν ισχύει σε κβαντικά φαινόμενα" , στη θεωρια του κλασματικού Κβαντικού Φαινομένου(εκεινη που βραβευτηκε με το νομπελ) Hall ο Robert Laughlin διατυπωσε πως ενα συγκεκριμενο συστημα συμπεριφερεται σαν να αποτελειται απο στοιχεια με μικροτερη φορτιση απο κεινη της στοιχειώδης φορτισης.Τα οιονεί στοιχεια δεν ειναι στοιχειωδη σωματιδια συνεπως δεν ειναι παραβιαση της αρχης της φορτισης της κβαντοποιησης.
Στο βιβλιο του 'A Different Universe' απλα παραθετει την προσωπικη του γνωμη πως παραχρησιμοποιειται σε διαφορα πεδια της επιστημης η αναγωγη ολων των φαινομενων σε ενα αποφασιστικο παραγοντα και πως το μελλον της φυσικης εγκειται στην πολυπλοκοτητα, ενα τετοιο πεδιο θεωρει εκεινος την Χορδιακη Θεωρια , υποκατηγορια θεωρητικης φυσικης που συνδυαζει κβαντικη μηχανικη και γενικη σχετικοτητα.
Αυτος ο επιστημονας που αναφερες δεν ειπε πως δεν πιστευει στην γενικη σχετικοτητα , οι προβλεψεις περι Χορδιακης Θεωριας πρεπει να ναι σε σχεση με αυτη για επαληθευση/απορριψη και οχι με κβαντικα πεδια και τη γενικη σχετικοτητα.
Το Gravity Probe - 2 που αναφερεις ,οπως και καθε πειραμα μεχρι σημερα ,εχει επαληθευσει την γενικη θεωρια της σχετικοτητας.
Ontopic: Αγαπάμε Μαθηματικά.:D
Α , μπραβο βασιλικη :xixi: (που δεν σε λενε ετσι :who:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 292010

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Γούστα υπάρχουν σε όλους τους τομείς. Προτιμήσεις ναι. Μη συγκρίνουμε όμως το μάθημα των Αρχαίων για παράδειγμα, με τις φακές.:P
Κάθε μάθημα έχει να σου προσφέρει κάτι (βέβαια και οι φακές:xixi:) αλλά η απέχθεια είναι περίεργη λέξη. Ένα μάθημα από το οποίο μπορείς μόνο να κερδίσεις, δεν μπορείς παρά να το προτιμάς σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό.

Ontopic: Αγαπάμε Μαθηματικά.:D

Δεν συγκρίνουμε καλέ.Απλά όπως υπάρχουν προτιμήσεις στα φαγητά έτσι υπάρχουν και παντού!:D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

blacksheep

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο ΓιαννηςΤουφεξης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 1,436 μηνύματα.
Δεν θέλω να παρεξηγηθώ.Καταρχάς φυσικά και υποστηρίζω την γενική θεωρία της σχετικότητας.Η θεωρία της σχετικότητας όχι μόνο έδωσε λύση σε όλες τις συγκεκριμένες διχογνωμίες για τις οποίες είχε δημιουργηθεί, αλλά συσχέτισε και εξήγησε σ` όλες τις περιοχές της φυσικής μεγάλο αριθμό φαινομένων για τα οποία δε φαινόταν προορισμένη από την αρχή. Πρόβλεψε πλήθος από νέα φαινόμενα θεμελιώδους σημασίας, ώστε όλη η φυσική του 20ού αιώνα άλλαξε μορφή εξαιτίας τους. Ερμήνευσε πλήθος από πειράματα και αποδείχτηκε γι` αυτό αποτελεσματική, τόσο στην περιοχή του άπειρα μικρού, όσο και στην περιοχή του άπειρα μεγάλου. Βοήθησε στην κατανόηση πολλών φαινομένων της αστροφυσικής, όπως την έκλυση της ενέργειας των άστρων, την παγκόσμια έλξη, την ταχύτατη φυγή των γαλαξιών, καθώς και φαινόμενα της περιοχής της ατομικής και υποατομικής κλίμακας, όπως η λεπτή υφή (σύνθεση) των φασματικών γραμμών κ.λ.π. και τέλος έδωσε νέο περιεχόμενο σε επιστημονικές και φιλοσοφικές αντιλήψεις και έννοιες, όπως οι κοσμολογικές αντιλήψεις και όπως οι έννοιες μάζα, ενέργεια, χώρος, χρόνος, κίνηση κ.λ.π. καθώς έδωσε λύση και στο πρόβλημα της μετάπτωσης του περιήλιου του Ερμή...

Απλά εννοούσα ότι χωρίς το πείραμα,την πράξη όπως θες πες το η θεωρία μπορεί να πάρει λάθος δρόμο με την έννοια ότι θα έπρεπε να πιστεύουμε ότι έβγαζε ο καθένας.Με την πρακτική και το πείραμα ακόμα και παρατηρησιακά καταρρίφθηκαν άρκετες θεωρίες που επικρατούσαν.
Σχετικά με την Γενική θεωρία της Σχετικότητας δεν αναφερόμουν στο γεγόνος που ανέφερε ο nPb για την ειδική αλλά για νοητικά πειράματα που ανέφερε ο Αινστάιν.Σχετικά με την ειδική θεωρία της σχετικότητας στηρίχτηκε και ο Camelia και διετύπωσε την διπλή θεωρία της σχετικότητας την οποία είχα διάβασει σε ένα άρθρο και πραγματικά ξέφευγε πολύ.

Όμως επειδή δεν είμαι φοιτήτρια φυσικομαθηματικού τμήματος και ούτε ειδήμων σε τέτοια θέματα και απλά εκφέρω την άποψη δεν θα ήθελα να φύγω και οφφ-τόπικ και να καταλήξει άλλου η συζήτηση.

Από τις απάντησεις σου beautiful loser αλλά και από του nPb έχω μάθει πάρα πολλά πράγματα.Και σας ευχαριστώ για αυτό!!

Καλή συνέχεια!!!!:)
απο οτι φαινεται λατρυεις τα μαθηματικα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Cogito ergo sum

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Cogito ergo sum αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' γυμνασίου. Έχει γράψει 1,242 μηνύματα.
.Α , μπραβο βασιλικη :xixi: (που δεν σε λενε ετσι :who:)
Εσένα, ακόμα να σου πω πώς με λένε.:P
Δεν συγκρίνουμε καλέ.Απλά όπως υπάρχουν προτιμήσεις στα φαγητά έτσι υπάρχουν και παντού!:D

Αυτό ακριβώς λέω. Οι προτιμήσεις όμως μπορούν να τεθούν σε μία κλίμακα διαβάθμισης και επειδή ένα μάθημα δεν είναι ρεβίθια (κάτι με έχει πιάσει με τα όσπρια) μπορεί να προτιμάται ή όχι.:D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

beautiful loser

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο ---- αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 1,260 μηνύματα.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top