Γιατί δεν είναι δημοφιλής η κλασική μουσική στους νέους;

chronis_25

New member

Ο ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ ΚΑΙ ΣΥΖΥΓΟ ΑΔΩΝΙ! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,116 μηνύματα.
Είναι σαν να ρωτάμε γιατί έχει αλλάξει η διατροφή εδώ και 300 χρόνια.
 

nPb

Well-known member

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Σουηδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,782 μηνύματα.
Δεν φταίει αυτό, η κλασσική μουσική είναι πολύ πιο αφιλόξενη από τα άλλα είδη και το αυτή πρέπει να την συνηθίσει τις περισσότερες φορές για να του αρέσει.
συν ότι γράφτηκε με τα βιώματα, αισθήματα και νοοτροπία βορειοευρωπαίων μουσινών...:)

...μακρυά από το πνεύμα του Ελληνικού μουσικού πολιτισμού...
 

chronis_25

New member

Ο ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ ΚΑΙ ΣΥΖΥΓΟ ΑΔΩΝΙ! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,116 μηνύματα.
συν ότι γράφτηκε με τα βιώματα, αισθήματα και νοοτροπία βορειοευρωπαίων μουσινών...:)

...μακρυά από το πνεύμα του Ελληνικού μουσικού πολιτισμού...
Ενώ τώρα είμαστε κοντά...
 

myrto.s

New member

Η myrto.s αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου . Έχει γράψει 463 μηνύματα.
Η κλασσικη μουσικη δεν εκφράζει τους νεους. Θέλουν κάτι δυνατο, κατι που και μέσα απο τη μουσική αλλα και μέσα απο τους στίχους να συμβαδίζει με αυτα που νιωθουν. Να εκτονώνονται μεσα απο τη μουσική. Και σίγουρα δεν μπορουν και να την εκτιμήσουν αρκετα.

Μα δεν μπορεις να συγκρίνεις την κλασσικη μουσική με τέτοια τραγούδια. Είναι ανόφελο και αβασιμο
 

nPb

Well-known member

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Σουηδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,782 μηνύματα.

Dias

Well-known member

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός του τμήματος Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα) . Έχει γράψει 7,577 μηνύματα.
Συγκρινεις ανομοια πραγματα ως προς το περιεχομενο
Δεν νομίζω να είμαι εγώ αυτός που έκανε τη σύγκριση. :)

Φυσικα και το πιστευω...
Μάλλον η απάντηση της Ράνιας σε σένα πήγαινε...

Και αν μπορεις εξηγησε μου λιγο γιατι ενα ειδος μουσικης να θεωρειται καλυτερο απο καποιο αλλο..
Δεν μιλάμε για "είδος". Σαν "κλασική μουσική" θεωρούμε μεγαλοφυή δημιουργήματα συγκεκριμένων συνθετών μιας συγκεκριμένης εποχής. Δεν νομίζω ότι κάποιος μπορεί σοβαρά να ισχυριστεί ότι έστω πλησίασε τον Μότσαρτ ή τον Μπετόβεν ή τον Μπάχ!!!

 

chronis_25

New member

Ο ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ ΚΑΙ ΣΥΖΥΓΟ ΑΔΩΝΙ! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,116 μηνύματα.
Δεν νομίζω να είμαι εγώ αυτός που έκανε τη σύγκριση. :)


Μάλλον η απάντηση της Ράνιας σε σένα πήγαινε...


Δεν μιλάμε για "είδος". Σαν "κλασική μουσική" θεωρούμε μεγαλοφυή δημιουργήματα συγκεκριμένων συνθετών μιας συγκεκριμένης εποχής. Δεν νομίζω ότι κάποιος μπορεί σοβαρά να ισχυριστεί ότι έστω πλησίασε τον Μότσαρτ ή τον Μπετόβεν ή τον Μπάχ!!!
Προφανώς υπήρξε μία α' πρωτοπορία τότε.
Κανένας δεν αμφισβητεί την αξία τους.
Όμως το "πλησιάζω" έναν καλλιτέχνη είναι υποκειμενικό.
Και ο Ζαμπέτας π.χ. ήταν από τους καλύτερους στο είδος του και κανένας δεν τον πλησιάζει.
Η μουσική είναι θέμα εποχής και της κουλτούρας της.
 

orathac

New member

Ο Γεώργιος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Καλλιθέα (Αττική). Έχει γράψει 1,086 μηνύματα.

.:aLeX:.

New member

Ο .:aLeX:. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 155 μηνύματα.
Δεν νομίζω να είμαι εγώ αυτός που έκανε τη σύγκριση. :)


Μάλλον η απάντηση της Ράνιας σε σένα πήγαινε...


Δεν μιλάμε για "είδος". Σαν "κλασική μουσική" θεωρούμε μεγαλοφυή δημιουργήματα συγκεκριμένων συνθετών μιας συγκεκριμένης εποχής. Δεν νομίζω ότι κάποιος μπορεί σοβαρά να ισχυριστεί ότι έστω πλησίασε τον Μότσαρτ ή τον Μπετόβεν ή τον Μπάχ!!!

Πρωτον, μην βαζεις σε καθε ποστ και μια φωτογραφια, ειναι κουραστικο.
Δευτερον, δες ποιος ανεφερε πρωτος τη λεξη "συγκριση".
Τριτον, αν δεν ειναι ειδος η κλασικη μουσικη, τι ειναι?
Τεταρτον, ξαναρωταω. Να τους πλησιασει ως προς τι?
 

Dias

Well-known member

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός του τμήματος Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα) . Έχει γράψει 7,577 μηνύματα.
Η μουσική είναι θέμα εποχής και της κουλτούρας της.
Η μουσική δεν είναι μόνον αυτό. Η μουσική είναι και επιστήμη. Αυτό που σε μας είναι απλά ένα ευχάριστο άκουσμα, κρύβει μια ολόκληρη επιστημονική και τεχνική επεξεργασία από τον συνθέτη. Εκεί μπορεί να γίνει η σύγκριση ακόμα και σε διαφορετικά είδη μουσικής. Αν εννοείς τη μουσική απλά σαν ψυχαγωγία πάω πάσο. Όμως υπάρχουν ειδικοί επιστήμονες της μουσικής που έχουν ασχοληθεί με το θέμα και έχουν βγάλει τα πορίσματα τους. Προφανώς φαντάζεσαι ποια είναι.

 

chronis_25

New member

Ο ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ ΚΑΙ ΣΥΖΥΓΟ ΑΔΩΝΙ! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,116 μηνύματα.
Η μουσική δεν είναι μόνον αυτό. Η μουσική είναι και επιστήμη. Αυτό που σε μας είναι απλά ένα ευχάριστο άκουσμα, κρύβει μια ολόκληρη επιστημονική και τεχνική επεξεργασία από τον συνθέτη. Εκεί μπορεί να γίνει η σύγκριση ακόμα και σε διαφορετικά είδη μουσικής. Αν εννοείς τη μουσική απλά σαν ψυχαγωγία πάω πάσο. Όμως υπάρχουν ειδικοί επιστήμονες της μουσικής που έχουν ασχοληθεί με το θέμα και έχουν βγάλει τα πορίσματα τους. Προφανώς φαντάζεσαι ποια είναι.
Ο Μότσαρτ ήταν επιστήμονας;
 

Kansas Rocks!

New member

Η Δέσποινα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 27 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου . Έχει γράψει 982 μηνύματα.
Σίγουρα δεν είναι τραγουδάκια. Νομίζεις όμως ότι έστω και αυτά μπορούν έστω να πλησιάσουν αυτό που λέμε κλασική μουσική?

Σίγουρα το έκαναν. Τι ήταν τα τότε κομμάτια των μεγάλων συνθετών? "Μεγάλα" για την εποχή τους, και εξακολουθούν να είναι. Τότε ήταν κάτι πρωτοφανές.
Τα κομμάτια που βγήκαν στη δεκαετία του '60 και του '70, εγώ τα θεωρώ εξαίσια δείγματα της μουσικής τέχνης.

Νομίζω πως σε ένα μικρό ποσοστό μπορεί να υπάρξει κάποια σύγκριση, μια και πολλά ροκ κομμάτια έχουν διασκευαστεί από διάφορες ορχήστρες κλασσικής μουσικής.
Δηλαδή τι μας αρέσει πιο πολύ? Το αυθεντικό κομμάτι ή το "κλασσικά" διασκευασμένο? Εξαρτάται. Για ένα λάτρη της κλασσικής μουσικής, αν θέλουμε να τον εξοικειώσουμε με τη ροκ, πρώτα θα του συστήσουμε τα διασκευασμένα κομμάτια ή τις ροκ όπερες.

Το αν τα τραγούδια των δεκαετιών '60, '70 θα ξεπεράσουν ποτέ τα κομμάτια της κλασσικής μουσικής, θα το κρίνουμε ανάλογα με το πόσο δημοφιλή θα ειναι, όταν περάσει το ανάλογο χρονικό διάστημα, όπως πέρασε από τα "κλασσικά"

Για μένα όμως, υπάρχουν τραγούδια που έχουν φτάσει ,ασυζητητί, αυτό που λέμε κλασσική μουσικη. Γιατί πολύ απλά μπήκε στίχος, γιατί για κάποιους τα συναισθήματα που προκαλούνται είναι πιο δυνατά, γιατί ο ρυθμός είναι πιο ασυνήθιστος και "δυνατός" (δε μιλάω για μπιτάκια), και για πολλούς άλλους λόγους.
 

miv

New member

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Π.Γ.Δ.Μ. (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,074 μηνύματα.
Ελπίζω ότι δεν κατάλαβα καλά. Σίγουρα δεν είναι δυνατόν να κάνεις σύγκριση τα σημερινά τραγουδάκια με τις καταπληκτικές δημιουργίες την κλασικής μουσικής Μπετόβεν, Μπαχ, Μότσαρτ, Σοπέν, Σούμπερτ, Στράους κλπ. Σίγουρα λάθος κατάλαβα!!!!


Δε γεννήθηκαν ΟΛΑ τα κομμάτια της κλασικής μουσικής σε κάποιο αυτοκρατορικό παλάτι για τα γενέθλια του Μεγαλειότατου. Και τότε ίσως κάποιοι να ειχαν την ίδια άποψη για τα "σύγχρονα" κομμάτια της εποχής εκείνης αν και σε γενικές γραμμές η κλασική μουσική δεν υπήρξε σχεδον ποτέ καθημερινό άκουσμα κάποιας κοινωνίας αλλά ίσως κάτι πιο gourmet, που απευθυνόταν και απευθύνεται σε ελάχιστους, χωρις αυτο να ειναι απαραίτητα κακό. Ο αρχικος προβληματισμός μου θυμίζει τη διαφήμιση με το φιατάκι και τη φερράρι που ρωτάει ο οδηγός του φιατ τον οδηγο της φερράρι "σου χει βγει καλό αυτό; γιατι δεν βλεπω να κυκλοφορούν και πολλα..." , δεν ειναι αναγκη κατι να το ακούνε ολοι για να ειναι καλό. Η κλασική μουσική αμφιβάλλω αν ηταν ποτέ δημοφιλής ακόμη και στους νέους του 1750...
 

Χριστιάννα ^^

New member

Η Ίδιο με το ψεύτικο. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής . Έχει γράψει 2,027 μηνύματα.
Το ποσοστό παιδιών που ακούει κλασσική μουσική συνειδητά και την προτιμά από τα άλλα είδη "μουσικής" είναι 1%.
Εκτός από αυτούς που ασχολούνται με τη μουσική και "αναγκαστικά" γνωρίζουν παραπάνω πράγματα πάνω στην κλασσική μουσική, συμβιβάζοντάς την όμως κατά έναν περίεργο τρόπο με άλλα είδη, οι υπόλοιποι δε γνωρίζουν τίποτα για κλασσική μουσική (και την εννοώ σε ένα ευρύ φάσμα: από μπαρόκ, ως ρομαντισμό και σύγχρονη μουσική, μαζί με όπερα και εκκλησιαστική μουσική, μπαλέτο και οτιδήποτε άλλο).
Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Δεν έχει ενδιαφέρον, θέλει προσήλωση, δε θεωρείται "in", κάτι άλλο; Ποια είναι η γνώμη σας;
Λίγο είναι το 1%. Χμ.
Anyway, το ότι δεν προωθείται σαν είδος είναι γεγονός, οπότε πρέπει να κεντρίσει κάπως το ενδιαφέρον του νέου ώστε μόνος του, στην συνέχεια να το ψάξει λίγο περισσότερο. Κι εγώ το θεωρώ "δύσκολο" είδος μουσικής, αφού είναι πολύ διαφορετικό από όσα συνηθίζει να ακούει ο άνθρωπος στην καθημερινότητά του (τηλεόραση>διαφημίσεις, ραδιόφωνο) σε θέμα ρυθμού/έντασης και το κυριότερο, δεν έχει στίχους (οκ, εκτός από την όπερα). Είναι μερικές φορές δύσκολο να σου μιλήσει μόνο η μελωδία, θέλει προσήλωση και υπομονή.
Για καλή μου τύχη μεγάλωσα με ακούσματα κλασσικής μουσικής, όχι στο σπίτι αλλά στο μπαλλέτο. Μπορεί να μην έχω την παραμικρή μουσική παιδεία αλλά ακούω συνειδητά κλασσική μουσική *ναι μπορεί και να σκέφτομαι χορογραφίες καμιά φορά* παρολαυτά δεν θα έλεγα ποτέ την προτιμώ από τα υπόλοιπα. Το κάθε είδος κάτι μου προσφέρει, κι αφού είναι τόσο διαφορετικά μεταξύ τους δεν θα μπω στην διαδικασία να τα συγκρίνω.
 

Nikos_92

New member

Ο Νικος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 27 ετών , Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Κιλκίς (Κιλκίς). Έχει γράψει 55 μηνύματα.
Νομιζω οτι υπαιτιος της καταστασης που επικρατει, (οχι τοσο με αρνητικη εννοια) ειναι το γεγονος οτι η μουσικη παιδεια ειναι πολυ υποβαθμισμενη στην Ελλαδα. Ειναι ενας παραγοντας που δεν ισχυει για ολες τις περιπτωσεις που παραμεριζεται η κλασσικη μουσικη. Πιθανον να ειναι και στις προσωπικες επιλογες και προτιμησεις ενος ατομου. Για παραδειγμα, εγω ασχολουμαι φανατικα με κλασσικη μουσικη(δεν μιλαμε για καταστασεις που βαζω σιγανα κλασσικη μουσικη και ακουω που και που, παιζω πιανο πολλα χρονια και το βλεπω επαγγελματικα).Κι'ομως κανενας στην οικογενεια μου δεν ειχε προηγουμενη σχεση με κλασσικη μουσικη, ουτε καν με μουσικη γενικοτερα ετσι ωστε να γνωρισω το περιβαλλον της μουσικης ως γενικη εννοια.

Και οσον αφορα το θεμα της "συκοφαντιας" εις βαρος ατομων που ακουν και ασχολουνται με κλασσικη μουσικη, προσωπικα δεν μου εχει τυχει, γιατι νομιζω οτι οσοι ειναι συνειδητοποιημενοι δεν μπορουν να "σνομπαρουν" την κλασσικη μουσικη απο οπου ξεκινησε ο κοσμος να μαθαινει μουσικη. Εχω μια ελαφρια διαισθηση οτι μετα απο πολλα χρονια (αν δεν καταστραφει ο κοσμος :P) θα ερθει παλι στην επιφανεια η κλασσικη μουσικη. Θεωρειτε τυχαιο το γεγονος οτι απο τοτε που αρχισε να εμφανιζεται η κλασσικη μουσικη στον κοσμο, δηλαδη απο τον 9ο αιωνα περιπου, την Εποχη της Πολυφωνιας(παρακαμπτω την εποχη που προηγηθηκε, την επονομαζομενη Εποχη της Μονοφωνιας, γιατι οι καταστασεις που επικρατουσαν ηταν πιο "πρωτογονες"), μεχρι και σημερα ασχολουνται ακομα(!) καποιοι ανθρωποι, και μερικοι αφιερωνουν ολη τους την ζωη πανω σε αυτην;

Κλασσικη μουσικη
Η "αθανατη" μουσικη
 

chronis_25

New member

Ο ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ ΚΑΙ ΣΥΖΥΓΟ ΑΔΩΝΙ! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,116 μηνύματα.

Dias

Well-known member

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός του τμήματος Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα) . Έχει γράψει 7,577 μηνύματα.
Τελικά είναι απόλυτα φυσιολογικό οι νέοι να μην ακούμε κλασική μουσική. Εδώ από τη συζήτηση φάνηκε ότι δεν γνωρίζουμε τι είναι η κλασική μουσική και φτάσαμε σε σημείο να την συγκρίνουμε με σημερινά τραγούδια. Προφανώς δεν φταίμε εμείς για αυτό αφού κανένας δεν μας έδωσε μουσική παιδεία. (Θυμήθηκα όταν μας πήγαν με το σχολείο στο μουσείο της Ακρόπολης πολλοί συμμαθητές μου είπαν: “τι μας φέρανε εδώ να δούμε κοτρώνες?”). Δεν λέω ότι ξέρω πολλά για κλασική μουσική, αλλά είχα ερεθίσματα από την οικογένεια μου και έμαθα λίγα πράγματα. Γιατί άραγε πολλοί σύγχρονοι προσπάθησαν να συνθέσουν κλασική μουσική αλλά κανένας δεν κατάφερε κάτι σημαντικό? Δεν προσπαθώ να μειώσω κανέναν ούτε θέλω να αντιδικήσω. Σταματάω να γράφω στο θέμα και ίσως μετά από κάποια χρόνια που θα ξέρουμε περισσότερα ίσως θα μπορούμε να το συζητήσουμε._

 

chronis_25

New member

Ο ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ ΚΑΙ ΣΥΖΥΓΟ ΑΔΩΝΙ! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,116 μηνύματα.
Τελικά είναι απόλυτα φυσιολογικό οι νέοι να μην ακούμε κλασική μουσική. Εδώ από τη συζήτηση φάνηκε ότι δεν γνωρίζουμε τι είναι η κλασική μουσική και φτάσαμε σε σημείο να την συγκρίνουμε με σημερινά τραγούδια. Προφανώς δεν φταίμε εμείς για αυτό αφού κανένας δεν μας έδωσε μουσική παιδεία. (Θυμήθηκα όταν μας πήγαν με το σχολείο στο μουσείο της Ακρόπολης πολλοί συμμαθητές μου είπαν: “τι μας φέρανε εδώ να δούμε κοτρώνες?”). Δεν λέω ότι ξέρω πολλά για κλασική μουσική, αλλά είχα ερεθίσματα από την οικογένεια μου και έμαθα λίγα πράγματα. Γιατί άραγε πολλοί σύγχρονοι προσπάθησαν να συνθέσουν κλασική μουσική αλλά κανένας δεν κατάφερε κάτι σημαντικό? Δεν προσπαθώ να μειώσω κανέναν ούτε θέλω να αντιδικήσω. Σταματάω να γράφω στο θέμα και ίσως μετά από κάποια χρόνια που θα ξέρουμε περισσότερα ίσως θα μπορούμε να το συζητήσουμε.
τέχνη η [téxni] O30 : ανθρώπινη δραστηριότητα που στηρίζεται σε ορισμένες γνώσεις και εμπειρίες και που έχει ως σκοπό τη δημιουργία ενός πνευματικού ή τεχνικού έργου. 1α. δημιουργία έργων που εκφράζουν το αισθητικά καλό και προκαλούν στο θεατή, στον ακροατή ή στον αναγνώστη αισθητική απόλαυση: H ~ για την ~, δόγμα σύμφωνα με το οποίο η τέχνη δεν πρέπει να έχει διδακτικό χαρακτήρα, αλλά ο μοναδικός της σκοπός πρέπει να είναι η αισθητική συγκίνηση. Oι αρχαίες τραγωδίες είναι έργα μεγάλης / απαράμιλλης τέχνης. || (ειδικότ. για έργα αρχιτεκτονικής, ζωγραφικής και πλαστικής): Aντικείμενο / έργο τέχνης. Iστορία της τέχνης. Kριτικός έργων τέχνης. Eκδόσεις τέχνης, βιβλία με φωτογραφίες έργων τέχνης. || H έβδομη* ~. β. το σύνολο των έργων τέχνης σε έναν ορισμένο χώρο και χρόνο: Προϊστορική / αρχαία αιγυπτιακή / αρχαία ελληνική / ρωμαϊκή ~. ~ της Aναγέννησης. Kλασική / σύγχρονη / μοντέρνα / πρωτοποριακή / λαϊκή ~. γ. (πληθ.) Kαλές τέχνες, γενική ονομασία της ζωγραφικής, της γλυπτικής, της χαρακτικής ή και της αρχιτεκτονικής. Σχολή Kαλών Tεχνών. Eικαστικές* / πλαστικές* / γραφικές* / διακοσμητικές* / εφαρμοσμένες* τέχνες. Tα γράμματα* και οι τέχνες. 2α. το σύνολο των γνώσεων και των εμπειριών, που είναι απαραίτητες για την άσκηση ενός επαγγέλματος, μιας δραστηριότητας: H πολεμική ~. Pητορική / δραματική ~. H ~ του χορού / του κινηματογράφου. β. επιδεξιότητα, ειδική ικανότητα: Έπιπλα καμωμένα με ~ και μαστοριά. Tο καλό μαγείρεμα θέλει ~ / είναι ~. Kάθε πράγμα έχει την ~ του. H ~ να δημιουργούμε φίλους. || O συγγραφέας περιγράφει με πολλή ~ το τοπίο. H ~ του συγγραφέα είναι ότι… 3. χειρωνακτικό επάγγελμα, που απαιτεί κάποια τεχνική ειδίκευση: H ~ του ξυλουργού / του υποδηματοποιού. Θα τον βάλω σε ~ / μπήκε σε ~, ως μαθητευόμενος. ΠAP Mάθε ~ κι άσ΄ τηνε, κι αν πεινάσεις πιάσ΄ τηνε, για να δηλώσουμε ότι οι επαγγελματικές γνώσεις είναι απαραίτητες. ΠAP έκφρ. παλιά μου ~ κόσκινο, για μεγάλη εμπειρία σε κπ. τομέα, συχνά και ειρωνικά, για κτ. που επαναλαμβάνουμε αναγκαστικά. 4. (λόγ.) τέχνασμα, τρόπος παραπλανητικός για να πετύχουμε κτ. (γνωμ.) η πενία* τέχνας κατεργάζεται. [2, 3: αρχ. τέχνη· 1α, 4: λόγ. < αρχ. τέχνη· 1β, γ: λόγ. σημδ. γαλλ. art (beaux arts)]
Η τέχνη, μέρος της και η μουσική είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον πολιτισμό της εποχής. Είναι άτοπο και ανόητο να συγκρίνεις τη μουσική που εξέφραζε τους ανθρώπους πριν 300 με τα δικά τους προβλήματα, ήθη και έθιμα κλπ με τη σημερινή μουσική που εκφράζει τα δικά μας προβλήματα, τους δικούς μας καημούς.

Δε νομίζω ότι έχουν προσπαθήσει σημερινοί μουσικοί να γράψουν κλασσική μουσική χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έχουν κλασσική μουσική παιδεία.

Τέλος κανένας δεν είπε ότι δε σέβεται την κλασσική μουσική (από όσα διάβασα από τους "προλαλήσαντες"). Απλώς δεν την ακούν γιατί δεν τους εκφράζει. Η μουσική σε αντίθεση με άλλες τέχνες απευθύνεται περισσότερο στο συναίσθημα.
 

.:aLeX:.

New member

Ο .:aLeX:. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 155 μηνύματα.
Τελικά είναι απόλυτα φυσιολογικό οι νέοι να μην ακούμε κλασική μουσική. Εδώ από τη συζήτηση φάνηκε ότι δεν γνωρίζουμε τι είναι η κλασική μουσική και φτάσαμε σε σημείο να την συγκρίνουμε με σημερινά τραγούδια. Προφανώς δεν φταίμε εμείς για αυτό αφού κανένας δεν μας έδωσε μουσική παιδεία. (Θυμήθηκα όταν μας πήγαν με το σχολείο στο μουσείο της Ακρόπολης πολλοί συμμαθητές μου είπαν: “τι μας φέρανε εδώ να δούμε κοτρώνες?”). Δεν λέω ότι ξέρω πολλά για κλασική μουσική, αλλά είχα ερεθίσματα από την οικογένεια μου και έμαθα λίγα πράγματα. Γιατί άραγε πολλοί σύγχρονοι προσπάθησαν να συνθέσουν κλασική μουσική αλλά κανένας δεν κατάφερε κάτι σημαντικό? Δεν προσπαθώ να μειώσω κανέναν ούτε θέλω να αντιδικήσω. Σταματάω να γράφω στο θέμα και ίσως μετά από κάποια χρόνια που θα ξέρουμε περισσότερα ίσως θα μπορούμε να το συζητήσουμε._
Για εξηγησε μου λοιπον, εαν η μουσικη ειναι επιστημη οπως ειπες παραπανω και οχι κατι το υποκειμενικο, τοτε πως εξηγεις το οτι ενω ολες οι αλλες επιστημες εχουν εξελιχθει ραγδαια τους τελευταιους αιωνες, η μουσικη εχει "χειροτερεψει"?

Επισης, δεν θα ελεγα οτι μονο οι νεοι δεν ακουνε κλασικη μουσικη. Και στους ενηλικες το ιδιο ποσοστο ειναι, αντε ελαχιστα μεγαλυτερο. Κι αυτο γιατι οπως ειπα και στο πρωτο ποστ μου που παρεξηγησες ειναι πολυ απλα εκτος της εποχης μας. Θα ειχε ενδιαφερον να ξεραμε βεβαια και τι ακουγε στο 1800 ο "πολυς" κοσμος, ομολογω δεν το γνωριζω αυτο..

Τωρα το τι μουσικη παιδεια εχει ο καθενας και αν εκτιμαει την κλασικη μουσικη η οχι, ασε να το ξερει ο καθενας για τον εαυτο του, και μην το κρινεις εσυ..
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 6 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα τις τελευταίες 60 μέρες:
  • Φορτώνει...
Top