[Β' τεύχος] Βοήθεια/Απορίες στα Λατινικά Προσανατολισμού

^natasa666^

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Νατάσα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Θεσσαλίας (Βόλος). Έχει γράψει 333 μηνύματα.
Εμάς στο φροντιστήριο μας λένε να γράφουμε αυτό ότι ο φόβος είναι ιδωμένος κλπ μόνο στις ενδοιαστικές. :worry:
Αλλά την αναφορά στην ιδιόμορφη πάντα!
οσες δευτερευουσες εχουν ιδιομορφη πρεπει να το γραφεις
πχ συμπερασματικες:το αποτελεσμα ειναι ιδωμενο τη στιγμηκτλ
στις βουλητικες:η βουληση ειναι ιδωμενη τη στιγμηκτλ
και κατα τον ιδιο τροπο κ στις αλλες
εγω οποιον ξερω ετσι το λεει...εξαλλου το λεει κ μεσα στο βιβλιο:/:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

tiramisuu

Δραστήριο μέλος

Η tiramisuu αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 449 μηνύματα.
Παιδιά, ειδικά αυτό, το ότι ο σκοπός είναι ιδωμένος κλπ κλπ, μπορώ να σας πω ότι το είδα πρώτη φορά εδώ. Ούτε στο σχολείο ειπώθηκε ποτέ, ούτε στο φροντιστήριο, ούτε και σε κάποιο από τα διάφορα βοηθήματα, είτε έντυπα είτε online το έχω δει! Πώς γίνεται ακόμα και στο πιό στάνταρ μάθημα όπως τα λατινικά να υπάρχει τέτοια σύγχιση! :mad:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dalian

Περιβόητο μέλος

Η Substrata αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 4,822 μηνύματα.
ελληνική παιδεία τί περίμενες κοπέλα μου?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Δαλιδά

Περιβόητο μέλος

Η Cortana αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 5,160 μηνύματα.
οσες δευτερευουσες εχουν ιδιομορφη πρεπει να το γραφεις
πχ συμπερασματικες:το αποτελεσμα ειναι ιδωμενο τη στιγμηκτλ
στις βουλητικες:η βουληση ειναι ιδωμενη τη στιγμηκτλ
και κατα τον ιδιο τροπο κ στις αλλες
εγω οποιον ξερω ετσι το λεει...εξαλλου το λεει κ μεσα στο βιβλιο:/:

Λοιπόν έχετε δίκιο.
Πρέπει να το γράφετε σε κάθε πρόταση με ιδιόμορφη.
Το ψηφιακό βοήθημα, που θεωρείται επίσημο να τι λέει:


Εκφέρονται πάντα με υποτακτική οι ακόλουθες δευτερεύουσες:

-Πλάγιες ερωτηματικές
-Βουλητικές
-Ενδοιαστικές
-Προτάσεις του quin, quominus
-Τελικές
-Συμπερασματικές (επιρρηματικές και ουσιαστικές)

Από τις παραπάνω δευτερεύουσες προτάσεις κανονική ακολουθία χρόνων παρουσιάζουν μόνο οι πλάγιες ερωτηματικές.
Οι υπόλοιπες προτάσεις εκφέρονται πάντα ή με υποτακτική Ενεστώτα (αν εξαρτώνται από ρήμα αρκτικού χρόνου) ή με υποτακτική Παρατατικού (αν εξαρτώνται από ρήμα ιστορικού χρόνου). Παρουσιάζουν, δηλαδή, ιδιομορφία στην ακολουθία των χρόνων, γιατί η βούληση, ο φόβος, η πρόθεση, ο σκοπός και το αποτέλεσμα είναι ιδωμένα τη στιγμή που εμφανίζονται στο μυαλό του ομιλητή και όχι τη στιγμή της πιθανής πραγματοποίησής τους (συγχρονισμός της κύριας με τη δευτερεύουσα πρόταση).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

wolfe4ever

Διάσημο μέλος

Η wolfe4ever αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 2,217 μηνύματα.
Bρε παιδιά εγώ δεν έχω καταλάβει τι εννοούμε όταν λέμε κανονική ακολουθία των χρόνων ή ιδιόμορφη.
Ποια η διαφορά; =/
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Sgt.Cross

Νεοφερμένος

Ο Sgt.Cross αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 20 μηνύματα.
Είναι απλό: Η ιδιόμορφη ακολουθία δεν επιτρέπει να υπάρχει μεταξύ της κύριας και της δευτερεύουσας πρότασης άλλη χρονική σχέση πέρα από το σύγχρονο. Γι' αυτό λέμε ότι συγχρονίζεται η δευτερεύουσα με την κύρια, γιατί ούτε υποτακτική παρακειμένου/υπερσυντελίκου (προτερόχρονο, δλδ) επιτρέπεται να έχουμε σε προτάσεις ιδιόμορφης ακολουθίας, ούτε υποτακτική μέλλοντα/συντ.μέλλοντα (υστερόχρονο, δλδ).
Στην εικόνα κάτω παρουσιάζεται η ακολουθία χρόνων. Για την ιδιόμορφη ισχύουν ΜΟΝΟ τα κόκκινα πλαίσια.


Πηγή εικόνας: https://classicalfilologos.blogspot.com/2011/09/blog-post.html

Προσοχή σε απαρέμφατα, γερούνδια, γερουνδιακά, σουπίνα, κλπ! Δεν θεωρούνται μόνα τους αρκτικοί/ιστορικοί χρόνοι, αλλά θεωρούνται ό,τι και το ρήμα απ' το οποίο εξαρτώνται.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

wolfe4ever

Διάσημο μέλος

Η wolfe4ever αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 2,217 μηνύματα.
ΑΑΑ κατάλαβα!!! Ιδιόμορφη=Σύγχρονο.
Ευχαριστώ πολύ!! :D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

STELLA95

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η stella αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Νομικής Θράκης (Κομοτηνή). Έχει γράψει 344 μηνύματα.
πως σας φαινονται τα λατινικα της γ λυκειου ειναι ευκολο ενας μαθητης να γραψει 20?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

SparklingGrey

Διάσημο μέλος

Ο SparklingGrey αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,244 μηνύματα.
Σε ποιο μάθημα γράφεις εύκολα 20 ;(αν και καλό θα ήτνα να ορίσεις πως εννοείς το εύκολο) Με συστηματικό διάβασμα, πιστεύω είναι εφικτό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

kostakis2

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο kostakis2 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ελευθέριο (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 268 μηνύματα.
Πολύ πιο απαιτητικά από της Β' Λυκείου (δεν τίθεται θέμα σύγκρισης :worry:)
Μην αφήσεις κανένα κενό από τα Λατινικά της Β' γιατί πραγματικά είναι μάθημα αλυσίδα. Αν το αφήσεις δυστυχώς...χάθηκες!
Παρ'όλα αυτά, θεωρείται από πολλούς ότι είναι το μάθημα στο οποίο μπορείς να χτυπήσεις πιο κοντά στο 20 καθώς έχει συγκεκριμένα πράγματα αλλά μην πάρουν τα μυαλά σου αέρα με αυτό που σου είπα!
Καλώς ή κακώς τα Λατινικά είναι το μάθημα που ή θα πάς πολύ καλά ή θα πατώσεις τελείως. Αλλά όπως σου είπα αν δεν αφήσεις κενά θα πας πολύ καλά ;) πίστεψέ με!
Ελπίζω να βοήθησα (και κυρίως να μη σε άγχωσα :P ) !
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Δαλιδά

Περιβόητο μέλος

Η Cortana αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 5,160 μηνύματα.
Ναι λέγεται ότι μπορείς με προσπάθεια να πιάσεις το 100 όμως πραγματικά είναι πανεύκολο να σου φύγουν μόρια αριστερά και δεξιά. Μια συμβουλή, το καλοκαίρι αν κάνεις μάθημα, μην αφήσεις να κάνετε τον πλάγιο λόγο στο τέλος και τις προτάσεις με υποτακτική, γιατί τυπικά παραδίδονται στα τελευταία μαθήματα. Καλύτερα να τα κάνεις από την αρχή παρά να γυρνάς πίσω και να τα εξηγείς. :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

!!!...vivaki...!!!

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Βιβή αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Κοζάνη (Κοζάνη). Έχει γράψει 349 μηνύματα.
Παιδιά, είναι μια άσκηση (που αφορά το μάθημα 40) και λέει: Licet mihi ostendas...iudicabo Marium. Να εξαρτηθεί η δευτερεύουσα πρόταση από το "Is dixit Sullae" και να της δώσετε τέτοια μορφή ώστε να εκφράζεται το προτερόχρονο και το υστερόχρονο στο παρόν και στο παρελθόν. Πώς πρέπει δηλαδή να γίνει, γιατί μπερδεύτηκα..!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

NikoTexXx

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,554 μηνύματα.
θα το κανεις με την ακολουθια των χρονων. Ουσιαστικα θα αλλαξεις μονο το ρημα. Δηλαδη, την μια θα γραψεις την προταση με υποτακτικη παρακειμενου και απο την αλλη με ενεργητικη περφραστικη συζυγια. Μετα, απο την μια θα κανεις το ρημα υποτακτικη υπερσ. και απο την αλλη παθητ. περιφραστικη συζυγια.

Ετσι νομιζω οτι γινεται, ας απαντησει ομως και καποιος καλυτερα που ειναι σιγουρος.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

!!!...vivaki...!!!

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Βιβή αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Κοζάνη (Κοζάνη). Έχει γράψει 349 μηνύματα.
Μπορεί να μου πει κάποιος στο 49 κείμενο το επίρρημα deinde αν αποδίδεται στο ρήμα ή τη μετοχή; Πώς το είπατε;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dalian

Περιβόητο μέλος

Η Substrata αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 4,822 μηνύματα.
Μπορεί να μου πει κάποιος στο 49 κείμενο το επίρρημα deinde αν αποδίδεται στο ρήμα ή τη μετοχή; Πώς το είπατε;

επιρρηματικός προσδιορισμός του χρόνου στο venit (ρήμα της κύριας πρότασης)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Νηρηίς

Διάσημο μέλος

Η Νηρηίς αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 2,645 μηνύματα.
μηπως ξερετε καμια ιστοσελιδα που να εχει ολες τις δευτερευουσες προτασεις και την αναγνωριση τους; γιατι στις σημειωσεις που μου εχει δωσει η καθηγητρια μου εντοπιζω καποια λαθη και δεν θελω να το διακινδυνεψω για το τελος. Οπως για παραδειγμα στο μαθημα 42 με την αναφορικη συμπερασματικη προταση αλλου την βρισκω αναγνωρισμενη με αυτο τον τροπο, αλλου με τον αλλον και δεν ξερω ποιος ειναι ο καλυτερος.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

tiramisuu

Δραστήριο μέλος

Η tiramisuu αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 449 μηνύματα.
μηπως ξερετε καμια ιστοσελιδα που να εχει ολες τις δευτερευουσες προτασεις και την αναγνωριση τους; γιατι στις σημειωσεις που μου εχει δωσει η καθηγητρια μου εντοπιζω καποια λαθη και δεν θελω να το διακινδυνεψω για το τελος. Οπως για παραδειγμα στο μαθημα 42 με την αναφορικη συμπερασματικη προταση αλλου την βρισκω αναγνωρισμενη με αυτο τον τροπο, αλλου με τον αλλον και δεν ξερω ποιος ειναι ο καλυτερος.

Εδώ υπάρχουν πολύ αναλυτικές σημειώσεις.... στο συντακτικό τουλάχιστον με βόλεψαν πολύ!
https://3lyk-ilioup.att.sch.gr/latinika/LATINC/index.htm
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Δαλιδά

Περιβόητο μέλος

Η Cortana αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 5,160 μηνύματα.
ayutooo!!
Η καθηγήτρια στο σχολείο μας επιμένει ότι το επίρρημα του fortis-is-e είναι forte, δεν είναι όμως fortiter;;; Σύμφωνα και με τον κανόνα αφού είναι επίθετο γ´ κλίσης δεν παίρνει κατάληξη -iter; Αλλά και ανωμαλία να ήταν, το forte σημαίνει τυχαία ενώ το fortis-is-e σημαίνει δυνατός.

Any help?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dalian

Περιβόητο μέλος

Η Substrata αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 4,822 μηνύματα.
Εμάς μας είχαν πει ότι κάνει και forte και fortiter :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Δαλιδά

Περιβόητο μέλος

Η Cortana αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 5,160 μηνύματα.
χαχα οκ :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top