Βοηθήματα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών

aladdin

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο aladdin αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 44 ετών και Πτυχιούχος. Έχει γράψει 948 μηνύματα.
Βασικα παιζει ρολο και ποιος ειναι ο στοχος σου, δηλαδη αμα θες να γραψεις ενα 14 νταξει δε χρειαζεται να ξεσκιστεις κιολας με τα κενα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DumeNuke

Τιμώμενο Μέλος

Ο DumeNuke αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,125 μηνύματα.
Άλγεβρα Α' Λυκείου:

1ο: μια ανάγνωση για να έχεις μια ιδέα περί συνόλων και, κατ' επέκταση, περί πεδίων ορισμού (για τις Συνάρτησεις, Γ' Λυκείου). Πιθανότητες μην διαβάσεις καν, αν δεν σκέφτεσαι Μαθηματικά Γενικής στην Γ'.

2ο Κεφάλαιο: 2.1 ανάγνωση μέχρι το σχόλιο στη σελίδα 22. Από το σχόλιο (α=0 <=> α=1) μέχρι το τέλος της παραγράφου 1.1 όλα τα στοιχεία είναι απαραίτητα. 2.2,2.3 και 2.4 επίσης απαραίτητα.

3ο και 4ο Κεφάλαιο: SOS όλα

5ο Κεφάλαιο: Θεωρείται αντι-SOS. Είναι σχετικά δύσκολο ως έννοι, για Α Λυκείου, αλλά δεν παύει να αποτελεί διδαχθείσα και εξεταζόμενη (στη Γ) ύλη... Ό,τι νομίζεις κάνε.

6ο και 7ο: Πρέπει να είναι εκτός δειδαχθείσας ύλης, καθώς και επαναλαμβάνεται στα μαθηματικά κατεύθυνσης Γ'. Μια ανάγνωση κάνε και αν δεις ότι δεν καταλαβαίνεις, παρά το, δεν αξίζει.

Άλγεβρα Β' Λυκείου:

1ο, 2ο, 4ο και 5ο Κεφάλαιο: SOS για τα Μαθηματικά Γ'.

3ο Κεφάλαιο: 3.2, 3.3, και 3.4: Χρήσιμα για τα Μαθηματικά. 3.1 μέχρι και 3.5: Απαραίτητα στη Φυσική (δεν τα έμαθες, δεν γράφεις ταλαντώσεις του Αγίου Ποτέ).

Μαθηματικά Κατεύθυνσης Β':

1ο, 2ο και 3ο Κεφάλαιο: Απαραίτητα για το Κεφάλαιο των μιγαδικών στην Γ'. Το 1ο μάλιστα, μπορεί να βοηθήσει σημαντικά να κατανοήσεις τον τρόπο συμπεριφοράς των διανυσμάτων στη Φυσική (δύναμη, ταχύτητα κτλπ).

Για αρχή ξεκίνα με τις ανισώσεις και εξισώσεις της Α'. Πολυώνυμα Β' και με τη σειρά τα κεφάλαια της Κατεύθυνσης,


Φυσική Α' Λυκείου:

Εισαγωγής: ανάγνωση
1.1: SOS
1.2: SOS, χωρίς το 1.2.8
1.3: SOS, με το 1.3.12 μια καλή ανάγνωησ
2.1: SOS
3.1: Χρήσιμο, μέχρι και το 3.19 (δύο τελευταίοι παράγραφοι όχι)

Φυσική Γενικής Β':

1ο: SOS
2ο: SOS
3o: 5. Πυκνωτές

Φυσική Κατεύθυνσης Β':

3ο Κεφάλαιο: Πυκνωτής και χωρητικότητα, Ενέργεια αποθηκευμένη σε φορτισμένο πυκνωτή.
5ο Κεφάλαιο: Περιστρεφόμενο πλαίσιο, Εναλλασσόμενη τάση, Εναλλασσόμενο ρεύμα, Ο νόμος του Joule.

Κινήσεις, Δυνάμεις και Ενέργεια αποτελούν SOSάρες. Επιτάχυνση, επιβράδυνση, νόμοι του νεύτωνα, κινητική/δυναμική ενέργεια, ΘΜΚΕ και ΑΔΕ/ΑΔΜΕ. Με ελάχιστη διαφορά ακολουθούν Κρούσεις και Ορμή. Στη συνέχεια ο Ηλεκτρισμός της Α'. Τέλος, ελάχιστες, πολύ βασικές γνώσεις από τον Ηλεκτρομαγνητισμό Β' (γενικής και κατεύθυνσης

Δεκτό οποιοδήποτε σχόλιο σχετικά με αλλαγές.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 856924

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Να σε ρωτησω στη τελευταια παραγραφο που γραφεις ΑΔΜΕ και μερικα αλλα που βρισκονται στα βιβλια γιατι δε καταλαβα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DumeNuke

Τιμώμενο Μέλος

Ο DumeNuke αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,125 μηνύματα.
Να σε ρωτησω στη τελευταια παραγραφο που γραφεις ΑΔΜΕ και μερικα αλλα που βρισκονται στα βιβλια γιατι δε καταλαβα

ΘΜΚΕ: Θεώρημα Μεταβολής Κινητικής Ενέργειας
ΑΔΕ: Αρχή Διατήρησης Ενέργειας
ΑΔΜΕ: Αρχή Διατήρησης Μηχανικής Ενέργειας (υποπερίπτωση της ΑΔΕ).

Όλα βρίσκονται στο Κεφάλαιο 2.1 της Α'.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Proxy

Νεοφερμένος

Ο Proxy αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 17 μηνύματα.
Σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις σας.
@alladin ο στόχος μου είναι να γραψω όσο καλύτερα μπορώ, αλλά θα ήμουν ικανοποιημένος με 16,5.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 856924

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
ακυρο ποσο κοστιζουν τα βιβλια τα σχολικα στο βιβλιοπωλειο?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

sunshine1997

Νεοφερμένος

Ο sunshine1997 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 32 μηνύματα.
ακυρο ποσο κοστιζουν τα βιβλια τα σχολικα στο βιβλιοπωλειο?

5 με 7 ευρω
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Stelios1997

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Stelios1997 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος και μας γράφει απο Κολυμβάρι (Χανιά). Έχει γράψει 369 μηνύματα.
Για μαθηματικά έχετε να προτείνεται κάτι; με νοιάζει μόνο η θεωρία
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ΕλευθεριⒶκος

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο ΕλευθεριⒶκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 392 μηνύματα.
επειδη στο σχολειο μου τωρα που θα τελειωσουμε τις κωνικες τομες θα αρχισουμε μιγαδικους κι εγω με την σειρα μου εχω αρχισει να διαβαζω επιγραμματικα την θεωρια για να καταλαβω τι εστι μιγαδικοι εχω βρει αυτο lisari.blogspot.com/2012/02/blog-post_7331.html και νομιζω ειναι μια καλη αρχη για να ερθει σε επαφη καποιος με τα μαθηματικα κατ της γ. Κοιταξε το.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

SonnY

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο SonnY αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 273 μηνύματα.
Για μαθηματικά έχετε να προτείνεται κάτι; με νοιάζει μόνο η θεωρία
Παπαδάκης Εκδόσεις Σαββάλας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Stelios1997

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Stelios1997 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος και μας γράφει απο Κολυμβάρι (Χανιά). Έχει γράψει 369 μηνύματα.
Ναι για παπαδάκη ξέρω.Αλλά είμαι ανάμεσα σε παπαδάκη και στεργίου-νάκη. Επίσης δεν έχω άποψη για τον σκομπρή.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nickthehunter88

Νεοφερμένος

Ο nickthehunter88 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 27 ετών. Έχει γράψει 63 μηνύματα.
κι εγω θα αρχησω καποια εισαγωγικα στους μιγαδικους σε 1/2 εβδομαδες.εχω το σχολικο της γ οπως και το σχολικο τησ γ λυκειου του 1979 που τα λεει ακομα πιο δυσκολα και θελω να μαθω μιγαδικους σε βαθος(ακομα και τριγωνομετρικη μορφη και μιγαδικες ριζες πολυωνυμων που ειναι εκτος υλης).ετσι θελω 2 βοηθηματα που να εχουν σχετικα καλη μεθοδολογια/θεωρια αλλα κυριως να ειναι απαιτητικα στις ασκησεις.σκεφτομαι να παρω μπαρλα και στεργιου-νακη.τι προτεινετε?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nickthehunter88

Νεοφερμένος

Ο nickthehunter88 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 27 ετών. Έχει γράψει 63 μηνύματα.
και αυτο που λενε για παπαδακη οτι εχει ευκολες ασκησεις αληθευει?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Νομάρχης

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Νομάρχης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 169 μηνύματα.
Καλησπέρα και καλή επιτυχία στους φετινούς υποψηφίους. Ως υποψήφιος του 2013(θετική) θα ήθελα να δώσω κάποιες συμβουλές όσον αφορά τα βοηθήματα και γενικά την προετοιμασία με βάση αυτά. Οι συμβουλές αφορούν μόνο μαθητές που στοχεύουν να βγάλουν βαθμό κοντά στο 20.

Κατ αρχήν, μην επηρεάζεστε από αυτό το κλίμα πανικού που κυριαρχεί τη χρονιά της Γ λυκείου και που το προκαλούν κυρίως οι μέτριοι και κακοί μαθητές. Η συνηθισμένη φράση <<όσο και να διαβάσω, έτσι κι αλλιώς αυτοί οι χαζοί καθηγητές-σαδιστές θα βάλουν θέματα που δεν μπορώ να λύσω>> δεν έχει βάση. Ψάχνουν να βρούν άσκοπα δικαιολογίες, καθώς τις προηγούμενες χρονιές αδιαφορούσαν για το σχολείο, αφήνοντας κενά, και ξαφνικά στη Γ Λυκείου θυμήθηκαν ότι δίνουν πανελλήνιες.

Τώρα, πριν προτείνω βοηθήματα, ένας γενικός κανόνας: η τακτική <<λύνω άπειρες ασκήσεις-παλούκια, ώστε να είμαι καλυμμένος για κάθε ενδεχόμενο>> δεν πιάνει! Διότι υπάρχει ένας μισητός εχθρός, ο χρόνος. Αυτό που μετράει δεν είναι πόσες δύσκολες ασκήσεις θα λύσω, αλλά πόσες δύσκολες ασκήσεις είμαι σίγουρος ότι θα γράψω 100 % σωστά αν πέσουν στις Πανελλήνιες, είτε οι ίδιες είτε άλλες που έχουν βασικές ιδέες παρόμοιες με αυτές. Οπότε, τι κάνω: στο πρώτο πέρασμα της ύλης λύνω όσες περισσότερες ασκήσεις γίνεται, εύκολες, μέτριες και <<παλούκια>>, και, έπειτα, στις επαναλήψεις μελετάω ξανά και ξανά μόνο τις δύσκολες από αυτές και τις αφομοιώνω 100 %. Και δεν αρκεί να τις κοιτάξω μόνο 1-2 φορές όλη τη χρονιά, αλλά τόσες όσες χρειαστεί για να τις κατανοήσω πλήρως. Η δική μου συμβουλή είναι: κάθε βοήθημα στου οποίου το εξώφυλλο γράφει <<θέματα για επανάληψη>> ή κάτι σχετικό είναι απλά περιττό και αποτελεί τροχοπέδη για τη σωστή προετοιμασία. Ξεσκονίστε τα βασικά βοηθήματα σε κάθε μάθημα, όχι μόνο μία φορά, αλλά όσες φορές βγάλετε την ύλη στο σχολείο και στο φροντιστήριο.

Πάμε, τώρα, στα βοηθήματα που προτείνω εγώ προσωπικά σε κάθε μάθημα:

1. Μαθηματικά Κατ.: Χ.Στεργίου-Α.Στεργίου-Χ.Νάκης/Εκδόσεις Σαββάλα. Τα φετινά θέματα, με εξαίρεση το Β3(που και σε αυτό ο μαθητής του 20 έπρεπε να το φέρει τουλάχιστον μέχρι τη μορφή τριγωνικής ανισότητας, και αν είχε αρκετή ψυχραιμία θα έβλεπε και την κυβική ταυτότητα) όλα τα υπόλοιπα υπήρχαν σε αυτό το βοήθημα, και μάλιστα ως λυμένα. Το ίδιο ισχύει και για τα όλες τις χρονιές μετά το 2006, τη χρονιά που εκδόθηκε αυτό το βιβλίο. Έχει συνολικά πάνω από 2000 ασκήσεις(λυμένες-άλυτες), αλλά ο μαθητής του 20 θα θεωρήσει δύσκολες και άξιες για επανάληψη περίπου 180-200 από αυτές. Έχει και θέματα, τόσο λυμένα όσο και άλυτα, πολύ πιο δύσκολα από αυτά των πανελληνίων. Μετά από κάθε κεφάλαιο έχει σε ροζ σελίδες <<θέματα για επανάληψη>>, τα οποία όμως δε θα συνιστούσα να τα επεξεργαστείτε, είναι περιττά και επιβαρύνουν άσκοπα τον υποψήφιο(αλλά, έτσι κι αλλιώς, ο χρόνος δεν φτάνει). Προσοχή μόνο σε μερικές βασικές κατηγορίες ασκήσεων, όπως π.χ. συνάρτηση-ολοκλήρωμα με μεταβλητές και στα δύο άκρα ή κυρτότητα-ανισότητα-εφαπτομένη. Υπάρχουν απ΄ όσο θυμάμαι μόνο σαν άλυτα και όχι σαν λυμένα θέματα, αλλά η βαρύτητά τους είναι εξίσου μεγάλη γι αυτόν που πάει για 20.

2. Φυσική Κατ.:Εδώ, προσωπικά, δούλεψα το βιβλίο των Α.Σαββάλα-Σ.Σαββάλα/Εκδόσεις Σαββάλα, και στη συνέχεια δούλεψα μόνο από το Β Τεύχος του βιβλίου των Γ.Μαθιουδάκη-Γ.Παναγιωτακόπουλου/Εκδόσεις Σαββάλα τα <<Θέματα για Επανάληψη>>. Επειδή τα έχω συγκρίνει τα βιβλία αυτά, και τα Α και(κυρίως) τα Β τεύχη: τα θέματα, αν εξαιρέσουμε τα επαναληπτικά του Β τεύχους(που ο Σαββάλας δε διαθέτει), ουσιαστικά δε διαφέρουν ως προς το επίπεδο δυσκολίας, αλλά ως προς την ποσότητα. Η φύση του μαθήματος, όμως, είναι τέτοια, ώστε αν ένας μαθητής του 20 επεξεργαστεί συγκεκριμένο αριθμό ασκήσεων, έχει μπει στο πνεύμα της Φυσικής και μπορεί άνετα να συγκρατήσει τους τρόπους επίλυσης. Οπότε, δεν έχει ουσία να λύσω ένα σωρό ασκήσεις που με ρωτούν το ίδιο πράγμα απλά με διαφορετικό τρόπο, και ένα σωρό ασκήσεις που η δυσκολία τους βρίσκεται απλά και μόνο στο ότι έχουν πολλά και διαφορετικά υποερωτήματα(κάτι το οποίο είναι, σε γενικές γραμμές, η φιλοσοφία των Μαθιουδάκη-Παναγιωτακόπουλου). Η πρότασή μου: βασικό βοήθημα το Σαββάλα, από κάποιο σημείο και πέρα μόνο τις δύσκολες ασκήσεις(έχει αρκετά θέματα που ξεφεύγουν, παρότι πολλοί αυτό το αμφισβητούν) και, έπειτα, λύστε τα επαναληπτικά του Μαθιουδάκη, αλλά μόνο Β τεύχος(οπωσδήποτε το κεφ.7, αν θέλετε και το 10). Επίσης ο Μαθιουδάκης στο Β τεύχος έχει 2-3 βασικά θέματα που δεν έχει ο Σαββάλας, όπως π.χ. ταλάντωση με τριβή(Γ 2013) ή μέγιστη κινητική ενέργεια ράβδου(Γ 2012), κοιτάξτε τα και αυτά οπωσδήποτε! Επίσης ο Μαθιουδάκης έχει, σε αντίθεση με το Σαββάλα, πάρα πολλές ερωτήσεις θεωρίας, αλλά εννοείται πως ο μαθητής του 20 δεν κοιτάει 1α και 2α θέματα στην επανάληψη...

3. Χημεία Κατ.: Κ.Σαλτερής/Εκδόσεις Σαββάλας. Δεν έχω να πω και πολλά, η Χημεία είναι μάθημα που δύσκολα μπορεί να σε αιφνιδιάσει, τουλάχιστον σε επίπεδο πανελλαδικών εξετάσεων. Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και Σ-Λ όλες, λυμένα παραδείγματα έχει και μέτρια και δύσκολα(και κάποια που ίσως ξεφεύγουν). Άλυτες έχει άπειρες, συνήθως έχει πολλές παρόμοιες μεταξύ τους και παρόμοιες με τις λυμένες. Το σχολικό βιβλίο είναι χρήσιμο, κατά την άποψή μου, μόνο και μόνο για σύγκριση με το Σαλτερή για το ποια σημεία της θεωρίας είναι εντός και ποια εκτός ύλης. Ο υποψήφιος που κατέχει τη θεωρία με κάθε λεπτομέρεια και τις βασικές ιδέες για τις ασκήσεις αυτού του βιβλίου 100 % γράφει ένα χαλαρό 20άρι.

4. Βιολογία Κατ.: Πριν πω την άποψή μου για βοηθήματα: βασικό εργαλείο εδώ είναι το σχολικό βιβλίο, το οποίο, για να γράψει κάποιος 20, πρέπει να το έχει ξεσκονίσει απ όλες τις πλευρές και να το έχει κατανοήσει 100 %(αλλά για τους μαθητες του 20, στους οποίους και μόνο αναφέρομαι, αυτό είναι αυτονόητο). Επίσης, εδώ προτείνω, εφόσον έχει κατανοηθεί ως ένα βαθμό η θεωρία, η δυσκολία των ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής και Σ-Λ, καθώς και των ασκήσεων(οι οποίες είναι λίγες), να αυξάνονται βαθμιαία, ώστε το 20 στις πανελλήνιες να φανεί παιχνιδάκι. Εδώ, σε αντίθεση με τα μαθηματικά και τη φυσική, δεν υπάρχει ο κίνδυνος να <<χαθεί>> κάποιος μέσα σε άπειρες ασκήσεις, καθώς είναι λίγες και συγκεκριμένες. Από κει και πέρα: εγώ είχα το βοήθημα των Η.Αρδίττη-Π.Γκιργκινούδη-Δ.Νοταρά-Μ.Πιταροκοίλη/Εκδόσεις Σαββάλας, το οποίο είχε, μεν, ωραίες ασκήσεις, αλλά οι ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και Σ-Λ ήταν λίγες σε αριθμό και από αυτές μόνο μερικές ήταν δύσκολες. Γενικά στη Βιολογία, όσον αφορά ασκήσεις και πολλαπλής/Σ-Λ, στηριζόμουν περισσότερο στο φροντιστήριο(μας έδιναν ό,τι πιο δύσκολο υπήρχε), οπότε δεν έχω να προτείνω συγκεκριμένο βοήθημα.

5. Έκθεση: Δεν εργάστηκα με βοήθημα και ούτε πιστεύω πως χρειάζεται. Σταθερά κάθε φορά μία έκθεση, μια περίληψη και μια παράγραφο την εβδομάδα για το φροντιστήριο, μελέτη τη θεωρία. Εννοείται πως αν δεν υπάρχει άριστο λεξιλόγιο και αψεγάδιαστος τρόπος έκφρασης από τα προηγούμενα χρόνια, δεν μπορεί κάποιος να θεωρηθεί μαθητής του 20 στην έκθεση. Από κει και πέρα, το υποκειμενικό στοιχείο, λίγο-πολύ, το γνωρίζουμε όλοι...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 856924

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Καλησπέρα και καλή επιτυχία στους φετινούς υποψηφίους. Ως υποψήφιος του 2013(θετική) θα ήθελα να δώσω κάποιες συμβουλές όσον αφορά τα βοηθήματα και γενικά την προετοιμασία με βάση αυτά. Οι συμβουλές αφορούν μόνο μαθητές που στοχεύουν να βγάλουν βαθμό κοντά στο 20.

Κατ αρχήν, μην επηρεάζεστε από αυτό το κλίμα πανικού που κυριαρχεί τη χρονιά της Γ λυκείου και που το προκαλούν κυρίως οι μέτριοι και κακοί μαθητές. Η συνηθισμένη φράση <<όσο και να διαβάσω, έτσι κι αλλιώς αυτοί οι χαζοί καθηγητές-σαδιστές θα βάλουν θέματα που δεν μπορώ να λύσω>> δεν έχει βάση. Ψάχνουν να βρούν άσκοπα δικαιολογίες, καθώς τις προηγούμενες χρονιές αδιαφορούσαν για το σχολείο, αφήνοντας κενά, και ξαφνικά στη Γ Λυκείου θυμήθηκαν ότι δίνουν πανελλήνιες.

Τώρα, πριν προτείνω βοηθήματα, ένας γενικός κανόνας: η τακτική <<λύνω άπειρες ασκήσεις-παλούκια, ώστε να είμαι καλυμμένος για κάθε ενδεχόμενο>> δεν πιάνει! Διότι υπάρχει ένας μισητός εχθρός, ο χρόνος. Αυτό που μετράει δεν είναι πόσες δύσκολες ασκήσεις θα λύσω, αλλά πόσες δύσκολες ασκήσεις είμαι σίγουρος ότι θα γράψω 100 % σωστά αν πέσουν στις Πανελλήνιες, είτε οι ίδιες είτε άλλες που έχουν βασικές ιδέες παρόμοιες με αυτές. Οπότε, τι κάνω: στο πρώτο πέρασμα της ύλης λύνω όσες περισσότερες ασκήσεις γίνεται, εύκολες, μέτριες και <<παλούκια>>, και, έπειτα, στις επαναλήψεις μελετάω ξανά και ξανά μόνο τις δύσκολες από αυτές και τις αφομοιώνω 100 %. Και δεν αρκεί να τις κοιτάξω μόνο 1-2 φορές όλη τη χρονιά, αλλά τόσες όσες χρειαστεί για να τις κατανοήσω πλήρως. Η δική μου συμβουλή είναι: κάθε βοήθημα στου οποίου το εξώφυλλο γράφει <<θέματα για επανάληψη>> ή κάτι σχετικό είναι απλά περιττό και αποτελεί τροχοπέδη για τη σωστή προετοιμασία. Ξεσκονίστε τα βασικά βοηθήματα σε κάθε μάθημα, όχι μόνο μία φορά, αλλά όσες φορές βγάλετε την ύλη στο σχολείο και στο φροντιστήριο.

Πάμε, τώρα, στα βοηθήματα που προτείνω εγώ προσωπικά σε κάθε μάθημα:

1. Μαθηματικά Κατ.: Χ.Στεργίου-Α.Στεργίου-Χ.Νάκης/Εκδόσεις Σαββάλα. Τα φετινά θέματα, με εξαίρεση το Β3(που και σε αυτό ο μαθητής του 20 έπρεπε να το φέρει τουλάχιστον μέχρι τη μορφή τριγωνικής ανισότητας, και αν είχε αρκετή ψυχραιμία θα έβλεπε και την κυβική ταυτότητα) όλα τα υπόλοιπα υπήρχαν σε αυτό το βοήθημα, και μάλιστα ως λυμένα. Το ίδιο ισχύει και για τα όλες τις χρονιές μετά το 2006, τη χρονιά που εκδόθηκε αυτό το βιβλίο. Έχει συνολικά πάνω από 2000 ασκήσεις(λυμένες-άλυτες), αλλά ο μαθητής του 20 θα θεωρήσει δύσκολες και άξιες για επανάληψη περίπου 180-200 από αυτές. Έχει και θέματα, τόσο λυμένα όσο και άλυτα, πολύ πιο δύσκολα από αυτά των πανελληνίων. Μετά από κάθε κεφάλαιο έχει σε ροζ σελίδες <<θέματα για επανάληψη>>, τα οποία όμως δε θα συνιστούσα να τα επεξεργαστείτε, είναι περιττά και επιβαρύνουν άσκοπα τον υποψήφιο(αλλά, έτσι κι αλλιώς, ο χρόνος δεν φτάνει). Προσοχή μόνο σε μερικές βασικές κατηγορίες ασκήσεων, όπως π.χ. συνάρτηση-ολοκλήρωμα με μεταβλητές και στα δύο άκρα ή κυρτότητα-ανισότητα-εφαπτομένη. Υπάρχουν απ΄ όσο θυμάμαι μόνο σαν άλυτα και όχι σαν λυμένα θέματα, αλλά η βαρύτητά τους είναι εξίσου μεγάλη γι αυτόν που πάει για 20.

2. Φυσική Κατ.:Εδώ, προσωπικά, δούλεψα το βιβλίο των Α.Σαββάλα-Σ.Σαββάλα/Εκδόσεις Σαββάλα, και στη συνέχεια δούλεψα μόνο από το Β Τεύχος του βιβλίου των Γ.Μαθιουδάκη-Γ.Παναγιωτακόπουλου/Εκδόσεις Σαββάλα τα <<Θέματα για Επανάληψη>>. Επειδή τα έχω συγκρίνει τα βιβλία αυτά, και τα Α και(κυρίως) τα Β τεύχη: τα θέματα, αν εξαιρέσουμε τα επαναληπτικά του Β τεύχους(που ο Σαββάλας δε διαθέτει), ουσιαστικά δε διαφέρουν ως προς το επίπεδο δυσκολίας, αλλά ως προς την ποσότητα. Η φύση του μαθήματος, όμως, είναι τέτοια, ώστε αν ένας μαθητής του 20 επεξεργαστεί συγκεκριμένο αριθμό ασκήσεων, έχει μπει στο πνεύμα της Φυσικής και μπορεί άνετα να συγκρατήσει τους τρόπους επίλυσης. Οπότε, δεν έχει ουσία να λύσω ένα σωρό ασκήσεις που με ρωτούν το ίδιο πράγμα απλά με διαφορετικό τρόπο, και ένα σωρό ασκήσεις που η δυσκολία τους βρίσκεται απλά και μόνο στο ότι έχουν πολλά και διαφορετικά υποερωτήματα(κάτι το οποίο είναι, σε γενικές γραμμές, η φιλοσοφία των Μαθιουδάκη-Παναγιωτακόπουλου). Η πρότασή μου: βασικό βοήθημα το Σαββάλα, από κάποιο σημείο και πέρα μόνο τις δύσκολες ασκήσεις(έχει αρκετά θέματα που ξεφεύγουν, παρότι πολλοί αυτό το αμφισβητούν) και, έπειτα, λύστε τα επαναληπτικά του Μαθιουδάκη, αλλά μόνο Β τεύχος(οπωσδήποτε το κεφ.7, αν θέλετε και το 10). Επίσης ο Μαθιουδάκης στο Β τεύχος έχει 2-3 βασικά θέματα που δεν έχει ο Σαββάλας, όπως π.χ. ταλάντωση με τριβή(Γ 2013) ή μέγιστη κινητική ενέργεια ράβδου(Γ 2012), κοιτάξτε τα και αυτά οπωσδήποτε! Επίσης ο Μαθιουδάκης έχει, σε αντίθεση με το Σαββάλα, πάρα πολλές ερωτήσεις θεωρίας, αλλά εννοείται πως ο μαθητής του 20 δεν κοιτάει 1α και 2α θέματα στην επανάληψη...

3. Χημεία Κατ.: Κ.Σαλτερής/Εκδόσεις Σαββάλας. Δεν έχω να πω και πολλά, η Χημεία είναι μάθημα που δύσκολα μπορεί να σε αιφνιδιάσει, τουλάχιστον σε επίπεδο πανελλαδικών εξετάσεων. Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και Σ-Λ όλες, λυμένα παραδείγματα έχει και μέτρια και δύσκολα(και κάποια που ίσως ξεφεύγουν). Άλυτες έχει άπειρες, συνήθως έχει πολλές παρόμοιες μεταξύ τους και παρόμοιες με τις λυμένες. Το σχολικό βιβλίο είναι χρήσιμο, κατά την άποψή μου, μόνο και μόνο για σύγκριση με το Σαλτερή για το ποια σημεία της θεωρίας είναι εντός και ποια εκτός ύλης. Ο υποψήφιος που κατέχει τη θεωρία με κάθε λεπτομέρεια και τις βασικές ιδέες για τις ασκήσεις αυτού του βιβλίου 100 % γράφει ένα χαλαρό 20άρι.

4. Βιολογία Κατ.: Πριν πω την άποψή μου για βοηθήματα: βασικό εργαλείο εδώ είναι το σχολικό βιβλίο, το οποίο, για να γράψει κάποιος 20, πρέπει να το έχει ξεσκονίσει απ όλες τις πλευρές και να το έχει κατανοήσει 100 %(αλλά για τους μαθητες του 20, στους οποίους και μόνο αναφέρομαι, αυτό είναι αυτονόητο). Επίσης, εδώ προτείνω, εφόσον έχει κατανοηθεί ως ένα βαθμό η θεωρία, η δυσκολία των ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής και Σ-Λ, καθώς και των ασκήσεων(οι οποίες είναι λίγες), να αυξάνονται βαθμιαία, ώστε το 20 στις πανελλήνιες να φανεί παιχνιδάκι. Εδώ, σε αντίθεση με τα μαθηματικά και τη φυσική, δεν υπάρχει ο κίνδυνος να <<χαθεί>> κάποιος μέσα σε άπειρες ασκήσεις, καθώς είναι λίγες και συγκεκριμένες. Από κει και πέρα: εγώ είχα το βοήθημα των Η.Αρδίττη-Π.Γκιργκινούδη-Δ.Νοταρά-Μ.Πιταροκοίλη/Εκδόσεις Σαββάλας, το οποίο είχε, μεν, ωραίες ασκήσεις, αλλά οι ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και Σ-Λ ήταν λίγες σε αριθμό και από αυτές μόνο μερικές ήταν δύσκολες. Γενικά στη Βιολογία, όσον αφορά ασκήσεις και πολλαπλής/Σ-Λ, στηριζόμουν περισσότερο στο φροντιστήριο(μας έδιναν ό,τι πιο δύσκολο υπήρχε), οπότε δεν έχω να προτείνω συγκεκριμένο βοήθημα.

5. Έκθεση: Δεν εργάστηκα με βοήθημα και ούτε πιστεύω πως χρειάζεται. Σταθερά κάθε φορά μία έκθεση, μια περίληψη και μια παράγραφο την εβδομάδα για το φροντιστήριο, μελέτη τη θεωρία. Εννοείται πως αν δεν υπάρχει άριστο λεξιλόγιο και αψεγάδιαστος τρόπος έκφρασης από τα προηγούμενα χρόνια, δεν μπορεί κάποιος να θεωρηθεί μαθητής του 20 στην έκθεση. Από κει και πέρα, το υποκειμενικό στοιχείο, λίγο-πολύ, το γνωρίζουμε όλοι...
μαθημα γενικης ποιο ειχες?αμα μπορεις κανε μια αναλυση και γι αυτο
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Silent_Killer

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Άγγελος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Σαλαμίνα (Αττική). Έχει γράψει 1,641 μηνύματα.

Νομάρχης

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Νομάρχης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 169 μηνύματα.
μαθημα γενικης ποιο ειχες?αμα μπορεις κανε μια αναλυση και γι αυτο

Εκεί δεν έχω να προτείνω κάτι, ήταν υπεραρκετά αυτά που δουλέψαμε στο φροντιστήριο. Εννοείται όμως με το ίδιο σκεπτικό όπως στα προαναφερόμενα...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 856924

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Εκεί δεν έχω να προτείνω κάτι, ήταν υπεραρκετά αυτά που δουλέψαμε στο φροντιστήριο. Εννοείται όμως με το ίδιο σκεπτικό όπως στα προαναφερόμενα...
τι μαθημα ειχες παρει?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Νομάρχης

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Νομάρχης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 169 μηνύματα.

aggressive

Πολύ δραστήριο μέλος

Η aggressive αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 957 μηνύματα.
StratosRMCF αν επιτρέπεται πες μας και τους βαθμούς σου σε κάθε μάθημα και σε ποια σχολή πέρασες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top