Βοήθεια/Απορίες στην ΑΕΠΠ - Ασκήσεις

Τι πιστεύετε για την ΑΕΠΠ;

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 53)
  • Εύκολη

    Ψήφοι: 30 56.6%
  • Δύσκολη

    Ψήφοι: 23 43.4%
  • ΔΞ/ΔΑ

    Ψήφοι: 0 0.0%

Aradon

Νεοφερμένος

Ο Χρηστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Καλαμαριά (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 7 μηνύματα.
Το ξέρω ότι γενικά πολύ δύσκολα θέματα δεν πέφτουν στο ΑΕΠΠ αλλά επειδή γουστάρω τρελά το μάθημα και αν και στα φροντιστήριο μόλις μπήκαμε στους πίνακες, δεν μπορώ να βρω άσκηση που να με δυσκολεύει. Όποτε αν κάνεις ξέρει καμία τέτοια άσκηση η ξέρει που μπορώ να βρω τέτοιου είδους ασκήσεις παρακαλώ να μου πει. Ευχαριστώ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

dimitris777

Νεοφερμένος

Ο dimitris777 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 17 μηνύματα.
Το ξέρω ότι γενικά πολύ δύσκολα θέματα δεν πέφτουν στο ΑΕΠΠ αλλά επειδή γουστάρω τρελά το μάθημα και αν και στα φροντιστήριο μόλις μπήκαμε στους πίνακες, δεν μπορώ να βρω άσκηση που να με δυσκολεύει. Όποτε αν κάνεις ξέρει καμία τέτοια άσκηση η ξέρει που μπορώ να βρω τέτοιου είδους ασκήσεις παρακαλώ να μου πει. Ευχαριστώ

Εγω χρησιμοποιω ένα βοηθημα του Σαββαλα απο τους Τζιο και Κοψινη που ειναι τρομερο .Εχει πολλες και δυσκολες ασκησεις .Οι ασκήσεις που έχω δει από αλλα βοηθήματα είναι πραματικα απλές, ενω σε αυτό το βοήθημα υπάρχουν θέματα πιο πολυπλοκα που απαιτουν σκεψη .Για μένα τουλαχιστον είναι το κορυφαιο βοηθημα που υπαρχει στην αγορα αυτή τη στιγμη κυρίως το δεύτερο τεύχος για πινακες - υποπρογραμματα .Πιστεύω ότι θα σε βοηθήσει πολύ .:D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

KYRASTRA

Νεοφερμένος

Η KYRASTRA αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 50 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Χαλκίδα (Εύβοια). Έχει γράψει 7 μηνύματα.
Δοκιμάστε και το βοήθημα των εκδόσεων ΓΚΙΟΥΡΔΑΣ. Οι συγγραφείς είναι οι Κων/νος και Δημήτρης Γιαννέλης
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Aradon

Νεοφερμένος

Ο Χρηστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Καλαμαριά (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 7 μηνύματα.
Εντάξει δεν ψάχνω θέματα τόσο για να βοηθηθώ με βλέψη τοις πανελλήνιες αλλά πιο πολύ επειδή μου αρέσει πολύ το μάθημα (και γενικά ο προγραμματισμός, γιατί και ασχολούμαι και με λίγο C++) και ψάχνω κυρίως θέματα που ξεφεύγουν από το επίπεδο τον πανελληνίων. Τεσπα, θα τα τσεκάρω και τα δυο τα βιβλία και βλέπουμε. Ευχαριστώ και τους δυο για τις απαντήσεις σας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Orestis Dosti

Νεοφερμένος

Ο Ορέστης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Ρέθυμνο (Ρέθυμνο). Έχει γράψει 23 μηνύματα.
Πως τα καταφερνεις ρε φιλε;;;
Ειναι το πιο σπαστικο μου μαθημα...
Πες μου κανενα κολπακι μπας και καταλαβω και εγω τιποτα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

dimitris777

Νεοφερμένος

Ο dimitris777 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 17 μηνύματα.
Σου προτεινω αυτό το βιβλίο γιατι και εγω ασχολουμαι με C++ καποια χρόνια και έχει πραγματικα δύσκολα θέματα !!:no1:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

James Fallen

Νεοφερμένος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Φλώρινα (Φλώρινα). Έχει γράψει 19 μηνύματα.
Άσκηση: Το δημοτικό parking διαθέτει 300 θέσεις για αυτοκίνητα και 50 για μοτοσικλέτες. Να αναπτύξετε αλγόριθμο που θα χρησιμοποιεί πίνακες ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ, ΜΗΧΑΝΕΣ με αντίστοιχες θέσεις και να καταχωρεί στον κάθε έναν τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος/δίκυκλου που εισέρχεται, σε θέση του πίνακα που αντιστοιχεί στη θέσει που καταλαμβάνει το όχημα στο parking. Ο αλγόριθμος στη συνέχεια θα διαβάζει έναν αριθμό κυκλοφορίας και θα εκτυπώνει το είδος του οχήματος και τη θέση του στο parking και θα «αδειάζει» τη θέση διαγράφοντας τη θέση του πίνακα. Αν το όχημα δεν υπάρχει στο parking τότε θα ζητάει αριθμό θέσης, τύπο οχήματος και θα καταχωρεί τα στοιχεία στον αντίστοιχο πίνακα.
Δεν ξέρω απο που ν' αρχίσω. Νομιζω ότι δεν γίνετε και μου 'χει σπάσει τα νεύρα.:mad:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

who

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο who αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 36 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 1,616 μηνύματα.
Με μια πρώτη ματιά, θα θεωρήσεις τους δύο πίνακες, ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ, ΜΗΧΑΝΕΣ σαν δεδομένους. Οι πίνακες φυσικά είναι πίνακες χαρακτήρων. Στη συνέχεια, θα χρειαστεί μια δομή επανάληψης "Όσο", με συνθήκη που θα ελέγχει πότε θες να σταματήσει η εισαγωγή δεδομένων. Θα χρειαστεί και ο αλγόριθμος της αναζήτησης.

Σε βοήθησα καθόλου;




Ξέχασα να προσθέσω ότι, ο,τιδήποτε κάνεις, θα το κάνεις μέσα στην κεντρική δομή "Όσο".
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

variax

Νεοφερμένος

Ο Παναγιώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 58 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Ταύρος (Αττική). Έχει γράψει 49 μηνύματα.
Η άσκηση (αν η εκφώνηση είναι ακριβώς έτσι όπως την αναφέρεις) δεν έχει νόημα γιατί 1ον: Δεν μπορούμε να προσθέσουμε κόμβο (νέα θέση πίνακα) στη δομή του πίνακα που είναι στατική. 2ον: ομοίως δεν μπορούμε να διαγράψουμε κόμβο (θέση πίνακα) από τη δομή του πίνακα (και οι δύο είναι βασικές ενέργειες επί των δομών δεδομένων που όμως δεν εφαρμόζονται στη δομή του πίνακα και μάλιστα σε κάποιες εξετάσεις υπήρχε και σχετική ερώτηση θεωρίας) 3ον: η εκφώνηση έχει λογικές ασυνέπειες.
Επίσης δεν είναι σίγουρα σύμφωνα με την εκφώνηση ότι οι πίνακες ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ, ΜΗΧΑΝΕΣ είναι δεδομένοι.
Από που τη βρήκες;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

who

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο who αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 36 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 1,616 μηνύματα.
Προφανώς, η άσκηση δεν εννοεί να διαγράφονται ή να προσθέτονται κελιά στον πίνακα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

James Fallen

Νεοφερμένος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Φλώρινα (Φλώρινα). Έχει γράψει 19 μηνύματα.
Μου την έβαλε ο καθηγητής μου σαν εργασία. Κι εγω στα ίδια με σας είμαι. Λογικά θα θέλει να βάλω κάποια ερώτηση για το αν θα μπαίνουν οι θα βγαίνουν οχήματα. Αλλά η διαγραφή είναι τρέλα. Δεν νομίζω να γίνετε. Μπορει να μ την έβαλε για να σκεφτώ. Ευχαριστώ πάντος. :D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

who

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο who αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 36 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 1,616 μηνύματα.
Για δες αυτή τη λύση.

Code:
[B]Αλγόριθμος[/B] ΠΑΡΚΙΝΓΚ
[B]Δεδομένα[/B] //ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ, ΜΗΧΑΝΕΣ//
[B]Εμφάνισε[/B] "Δώσε έναν αριθμό κυκλοφορίας"
[COLOR=gray]! Διαβάζει έναν αριθμό κυκλοφορίας[/COLOR]
[COLOR=black][B]Διάβασε [/B]ΑΡ_ΚΥΚ[/COLOR]
[COLOR=gray]! O αλγόριθμος τερματίζεται όταν εισαχθεί η τιμή "ΤΕΛΟΣ"[/COLOR]
[COLOR=black][B]Όσο[/B] ΑΡ_ΚΥΚ <> "ΤΕΛΟΣ" [B]επανάλαβε[/B][/COLOR]
[COLOR=gray]! Σειριακή αναζήτηση στον πίνακα ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ[/COLOR]
[COLOR=black]  Done [FONT=Symbol][FONT=Symbol][B]¬[/B][/FONT][/FONT] ΨΕΥΔΗΣ[/COLOR]
     POSITION [FONT=Symbol][FONT=Symbol][B]¬[/B][/FONT][/FONT] 0
     i [FONT=Symbol][FONT=Symbol][B]¬[/B][/FONT][/FONT] 1
[B]   Όσο [/B](DONE = ΨΕΥΔΗΣ) [B]και [/B](i <=300) [B]επανάλαβε[/B]
[B]     Αν [/B]ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ[i] = ΑΡ_ΚΥΚ [B]τότε[/B]
         DONE [FONT=Symbol][FONT=Symbol][B]¬[/B][/FONT][/FONT] ΑΛΗΘΗΣ
         POSITION [FONT=Symbol][FONT=Symbol][B]¬[/B][/FONT][/FONT] i
[B]     Αλλιώς[/B]
         i [FONT=Symbol][FONT=Symbol][B]¬[/B][/FONT][/FONT] i + 1
[B]     Τέλος_Αν[/B]
[B]   Τέλος_επανάληψης[/B]
[COLOR=gray]! Αν βρεθεί, τότε εμφανίζει τα ζητούμενα[/COLOR]
[COLOR=black][B]   Αν [/B]DONE = ΑΛΗΘΗΣ [B]τότε[/B][/COLOR]
[B]     Εμφάνισε[/B] "ΤΥΠΟΣ ΟΧΗΜΑΤΟΣ: ΙΧ"
[B]     Εμφάνισε[/B] "ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:", ΑΡ_ΚΥΚ
[B]     Εμφάνισε[/B] "ΘΕΣΗ ΠΑΡΚΙΝΓΚ:", POSITION
       ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ[POSITION] [FONT=Symbol][FONT=Symbol][B]¬[/B][/FONT][/FONT] "#"
[B]   Αλλιώς[/B]
[COLOR=gray]! Δεν βρέθηκε ο αριθμός κυκλοφορίας στον πίνακα ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ[/COLOR]
[COLOR=#808080]! Σειριακή αναζήτηση στον πίνακα ΜΗΧΑΝΕΣ[/COLOR]
[B]     Όσο[/B] (DONE = ΨΕΥΔΗΣ) [B]και[/B] (i <=50) [B]επανάλαβε[/B]
[B]       Αν[/B] ΜΗΧΑΝΕΣ[i] = ΑΡ_ΚΥΚ [B]τότε[/B]
           DONE [FONT=Symbol][FONT=Symbol][B]¬[/B][/FONT][/FONT] ΑΛΗΘΗΣ
           POSITION [FONT=Symbol][FONT=Symbol][B]¬[/B][/FONT][/FONT] i
[B]       Αλλιώς[/B]
           i [FONT=Symbol][FONT=Symbol][B]¬[/B][/FONT][/FONT] i + 1
[B]       Τέλος_Αν[/B]
[B]     Τέλος_επανάληψης[/B]
[B]     Αν [/B]DONE = ΑΛΗΘΗΣ [B]τότε[/B]
[B]       Εμφάνισε[/B] "ΤΥΠΟΣ ΟΧΗΜΑΤΟΣ: ΜΟΤΟ"
[B]       Εμφάνισε[/B] "ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:", ΑΡ_ΚΥΚ
[B]       Εμφάνισε[/B] "ΘΕΣΗ ΠΑΡΚΙΝΓΚ:", POSITION
[COLOR=gray]! Στην περίπτωση που βρεθεί, τότε, αδειάζουμε την αντίστοιχη θέση[/COLOR]
[COLOR=#808080]! του πίνακα, εισάγωντας το αλφαριθμτικό (έστω) "#"[/COLOR]
         ΜΗΧΑΝΕΣ[POSITION] [FONT=Symbol][FONT=Symbol][B]¬[/B][/FONT][/FONT] "#"
[B]     Αλλιώς[/B]
[COLOR=gray]! Δεν βρέθηκε ούτε αυτοκίνητο, ούτε μηχανή με το συγκεκριμένο[/COLOR]
[COLOR=#808080]! αριθμό κυκλοφορίας[/COLOR]
[B]       Εμφάνισε [/B]"Δώσε τύπο οχήματος: Α για αυτοκίνητο, Μ για μηχανή"
[B]       Διάβασε[/B] ΤΥΠΟΣ_ΟΧ
[B]         Αν[/B] ΤΥΠΟΣ_ΟΧ = "Α" [B]τότε[/B]
[B]           Εμφάνισε [/B]"Δώσε αριθμό θέσης πάρκινγκ"
[B]           Διάβασε[/B] ΘΕΣΗ
           ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ[ΘΕΣΗ] [FONT=Symbol][FONT=Symbol][B]¬[/B][/FONT][/FONT] ΑΡ_ΚΥΚ
[B]         Αλλιώς[/B]
[B]           Εμφάνισε [/B]"Δώσε αριθμό θέσης πάρκινγκ"
[B]           Διάβασε[/B] ΘΕΣΗ
           ΜΗΧΑΝΕΣ[ΘΕΣΗ] [FONT=Symbol][FONT=Symbol][B]¬[/B][/FONT][/FONT] ΑΡ_ΚΥΚ
[B]         Τέλος_Αν[/B]
[B]       Τέλος_Αν[/B]
[B]     Τέλος_Αν[/B]
[B]     Εμφάνισε[/B] "Δώσε νέο αριθμό κυκλοφορίας"
[B]     Διάβασε[/B] ΑΡ_ΚΥΚ
[B]Τέλος_επανάληψης[/B]
[B]Τέλος [/B]ΠΑΡΚΙΝΓΚ

ΥΓ1. Να με συγχωρέσετε αν έχω ξεχάσει κάτι, έχω και 5 χρόνια να ασχοληθώ. Να με συγχωρέσετε και για την χάλια παρουσίαση του αλγορίθμου :P
ΥΓ2. Βρήκα πολλές προσθήκες που μπορείς να κάνεις στον αλγόριθμο, όπως για παράδειγμα διάφορους ελέγχους εισαγωγής δεδομένων, αλλά δεν τους ζητούσε η άσκηση. Οπότε, δεν τους συμπεριέλαβα στη λύση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

James Fallen

Νεοφερμένος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Φλώρινα (Φλώρινα). Έχει γράψει 19 μηνύματα.
Αυτό πρέπει να είναι. Σωστο μου φαίνεται. Ευχαριστω πολυ!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Aradon

Νεοφερμένος

Ο Χρηστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Καλαμαριά (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 7 μηνύματα.
Δεν νομίζω πως υπάρχει κάποιο «κολπάκι» και αν υπάρχει δεν το ξέρω, έμενα μου έρχονται φυσικά. Παντός αυτό που παρατηρώ από τους φίλους μου είναι ότι πιο βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν είναι ότι βλέπουν το μάθημα σαν τα μαθηματικά, κάτι που είναι λάθος. Ναι τα μαθητικά είναι πολύ βασικό κομμάτι του προγραμματισμού αλλά βασική λογική του είναι τελείως διαφορετική.
[FONT=&quot]@ [/FONT][FONT=&quot]dimitris[/FONT][FONT=&quot]777: Ευχαριστώ πολύ. Μια από αυτές τις μέρες θα πάω να το ψάξω.
[/FONT]
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Eruyomo

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 39 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Χανιά (Χανιά). Έχει γράψει 1,505 μηνύματα.
Aradon:

Έστω σκακιέρα n x n όπου το n το ορίζει ο χρήστης.
Έστω οτι σε κάθε τετραγωνάκι i,j , δίνουμε ένα κόστος c[i,j] το οποίο το πληρώνουμε κάθε φορά που πατάμε σε αυτό.
Έστω οτι ο ξεκινάμε απο το τέρμα αριστερά τετραγωνάκι, και θέλουμε να φτάσουμε στο τέρμα δεξιά κάνοντας μια κίνηση μόνο τη φορά προς τα πάνω ή προς τα δεξιά.

Να γραφτεί αλγόριθμος που θα δέχεται σαν είσοδο τον αριθμό n (όπου nxn το μέγεθος της σκακιέρας) καθώς και τον πίνακα που θα ορίζει το κόστος c[i,j] για κάθε τετράγωνο i,j (γραμμή, στήλη) και θα επιστρέφει τις κινήσεις που πρέπει να κάνουμε ώστε να βρεθούμε απο την αρχή (τέρμα αριστερά-κάτω τετράγωνο) εώς το τέλος (τέρμα πάνω δεξιά τετράγωνο) με το μικρότερο κόστος.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

variax

Νεοφερμένος

Ο Παναγιώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 58 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Ταύρος (Αττική). Έχει γράψει 49 μηνύματα.
Η δική μου ένσταση είναι πως σε κάθε προβλημα που δίνεται θα πρέπει να είναι απολύτως ευκρινή τα δεδομένα και τα ζητούμενα, οι τυχόν συνθήκες τερματισμού του αλγορίθμου, οι τυχόν πίνακες που αφορούν το πρόβλημα, αν και εφόσον χρειάζονται καθώς και το αν θεωρούνται δεδομένοι ή απλώς «γεμίζουν» με εισαγωγή των στοιχείων ένα προς ένα κ.λ.π. και όχι ο καθένας που προσπαθεί να τη λύσει να δίνει τη δική του εκδοχή. Για παράδειγμα στην πολύ όμορφη εκδοχή λύσης από το Γιάννη από πού προκύπτει από την εκφώνηση ότι η συνθήκη τερματισμού θα πρέπει να είναι: «ΟΣΟ αρ_κυκλ<>΄΄ΤΕΛΟΣ΄΄ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ» και όχι π.χ. όταν έχει γεμίσει το parkingή ακόμα και οι δύο μαζί συνθήκες. Γνώμη μου είναι ότι το να προβληματιστεί ένας μαθητής με κάποια σχετικά ασαφή εκφώνηση άσκησης και να παρουσιάσει διάφορα πιθανά σενάρια λύσης έχει κάποια διδακτική αξία αλλά είναι και ιδιαίτερα επικίνδυνο σαν λογική όταν πρόκειται για ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ στις οποίες τα προβλήματα που ζητούνται να λυθούν αλγοριθμικά πρέπει να είναι (και τουλάχιστον μέχρις στιγμής είναι) απολύτως σαφή σε σημείο που πολλές φορές δίνονται στις εκφωνήσεις ακόμα και συγκεκριμένα παραδείγματα προς αποφυγή παρανόησης. Αυτό εξάλλου ήθελα να επισημάνω και στην προηγούμενη απάντησή μου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

who

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο who αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 36 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 1,616 μηνύματα.
Δεν έχετε άδικο σε όσα λέτε.
Καθώς έγραφα τον αλγόριθμο, σκέφτηκα για παράδειγμα, ότι δίνοντας εγώ μια θέση στο πάρκινγκ (σύμφωνα με την άσκηση), ποιός μου εξασφαλίζει ότι το πάρκινγκ δεν θα 'ναι γεμάτο; Σ' αυτή την περίπτωση, δεν θα 'πρεπε πρώτα να γίνει ένας σχετικός έλεγχος και, σε περίπτωση που έχει γεμίσει, να βγάζει αντίστοιχο μήνυμα ή να κάνει κάποια άλλη ενέργεια; Πολλά κανείς θα μπορούσε να κάνει, όπως ελέγχους για το αν εισάγονται σωστά τα δεδομένα και άλλα.

Το θέμα όμως, είναι το "δάσος" και όχι το "δέντρο". Οι ασκήσεις αυτές, είναι μόνο και μόνο για την εξοικείωση των μαθητών, με τις διάφορες μεθόδους, με τις τεχνικές-ακόμα και με την απόκτηση κάποιας σχετικής εμπειρίας, βραχυπρόθεσμα για τις πανελλήνιες, μακροπρόθεσμα για μια πιο "επαγγελματική" ενασχόληση με τον προγραμματισμό γενικότερα.
Δε νομίζω ότι και εσείς, σαν καθηγητής, δίνετε αυτή την περίοδο στους μαθητές σας ασκήσεις ρεαλιστικού χαρακτήρα και περιεχομένου.

Αν απλά το ζήτημα τίθεται για τις πανελλήνιες, τότε σαφώς, τα πράγματα εκεί θα 'ναι καλώς ορισμένα, τα δεδομένα και τα ζητούμενα θα 'ναι ακριβή και δεν θα 'χουν ασάφειες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

variax

Νεοφερμένος

Ο Παναγιώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 58 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Ταύρος (Αττική). Έχει γράψει 49 μηνύματα.
Το μόνο που θέλω να τονίσω μέσω της παρέμβασης που κάνω (και γι αυτό μάλιστα δεν πρότεινα κάποια λύση για το πρόβλημα στο φίλο από τη Φλώρινα) είναι ότι ο θεματοδότης πρέπει και οφείλει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός όταν θέτει προβλήματα και όχι έχοντας στο μυαλό ότι πρέπει για παράδειγμα να εξετάσει τη δομή επανάληψης ΟΣΟ σε συνδυασμό με τη σειριακή αναζήτηση και μάλιστα σε πολλαπλούς πίνακες να εξαναγκάζει την κατασκευή μιας εκφώνησης η οποία δεν πληρεί κάποιες αυστηρές προυποθέσεις. Συγνώμη για την επιμονή μου σε θέματα σωστής διατύπωσης αλλά εδώ και 10 περίπου χρόνια που ασχολούμαι με το μάθημα της ΑΕΠΠ έχουν δει τα μάτια μου.................:'(:'(:'(
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

who

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο who αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 36 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 1,616 μηνύματα.
Δεν έχετε άδικο. Τα πράγματα στις πανελλήνιες θα 'ναι σαφή και αυστηρά, χωρίς ασάφειες και κενά σημεία.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

James Fallen

Νεοφερμένος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Φλώρινα (Φλώρινα). Έχει γράψει 19 μηνύματα.
Βασικά ο καθηγητής μου, μου την έδωσε για να σκεφτώ. Μαζί του έχω κάνει προγραμματισμό στη gw basic και έχω αποκτίσει κάποιο επίπεδο από αυτό. Γενικότερα οι ασκήσεις που μου βάζει ξεφεύγουν λίγο γιατί τις πιο κατανοητές και πεπατημένες τις προσπερνάω πολύ εύκολα. Απλά ήθελα να δώ αν αυτή η άσκηση είχε κάτι που εγώ δεν καταλάβαινα και γινόταν με τον απλό συνηθισμένο τρόπο. Βέβαια ακόμη και στις πανελλαδικές μπορεί να δημιουργηθούν ενδοιασμοί στο μαθητή για το αν θα ελέγξει π.χ. αν ο χρήστης δώσει λάθος ζητούμενο. Καμιά φορά δεν το ζητάει και δεν ξέρεις τι να κάνεις. Και οι καθηγητές στο σχολείο έχουν διάφορες απόψεις για αυτά τα θέματα. Όπως είναι π.χ. η εντολή αντιμετάθεσε, Δεδομένα κ.λ.π. Κάποιοι λένε πως μπορείς να τις χρησιμοποιήσεις και κάποιοι άλλοι όχι. Ευχαριστώ πάντως για την βοήθεια και τους δυο σας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top