Βοήθεια/Απορίες/Ιδέες στην Έκθεση

GIORGOS2709

Νεοφερμένος

Ο Γιωργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Μαθητής Α' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2 μηνύματα.
Πρεπει να γραψω μια εκθεση σχετικα με τα αρνητικα των διαφημισεων και πως μπορουν να αντιμετωπιστουν...εχω ξεμεινει απο ιδεες και θελω πολλεσ λεξεις ακομα για να τελειωσω...πειτε τι μπορω να γραψω:'(:'(:'(
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vagia79

Νεοφερμένος

Η vagia79 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 45 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Πτολεμαΐδα (Κοζάνη). Έχει γράψει 21 μηνύματα.
Πρεπει να γραψω μια εκθεση σχετικα με τα αρνητικα των διαφημισεων και πως μπορουν να αντιμετωπιστουν...εχω ξεμεινει απο ιδεες και θελω πολλεσ λεξεις ακομα για να τελειωσω...πειτε τι μπορω να γραψω:'(:'(:'(



ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ

Προβάλλει πρότυπα κατανάλωσης και τελικά πρότυπα ζωής και αξιών τέτοιων που μεταβάλλουν τον πολίτη σε εύκολο θύμα της απληστίας του κεφαλαίου.
Η διαφήμιση επιβάλλεται με το να πλήττει καταλυτικά την ελευθερία της βούλησης:
-αλλοτριώνει ψυχολογικά τον άνθρωπο. Χάνοντας τη δύναμή του για πρωτοβουλία, ο άνθρωπος δεν είναι πια ο εαυτός του, είναι ήδη ένας άλλος του οποίου η προσωπικότητα τον αντικατέστησε.
-πετυχαίνει τον εθισμό των μαζών, εκτός από την αποδοχή και υπακοή σε διαφημιστικά μηνύματα, στην αποδοχή μηνυμάτων πολιτικού και ιδεολογικού περιεχομένου. Έτσι, οι μάζες απογυμνώνονται έντεχνα από το αναφαίρετο δικαίωμα και καθήκον τους να αποφασίζουν για την τύχη τους.
Δημιουργεί πλασματικές ανάγκες και αυξάνει το άγχος για την απόκτηση των διαφημιζόμενων προϊόντων.
Η συνεχής διαφήμιση παραπληροφορεί και αποπροσανατολίζει τον καταναλωτή για την ποιότητα του διαφημιζόμενου προϊόντος.

Προκαλεί φαινόμενα κοινωνικής παθογένειας, βία και εγκληματικότητα, ιδίως στους νέους, προκειμένου να εξασφαλίσουν τα καταναλωτικά αγαθά.
Επιδρά αρνητικά στον ιδεολογικό κόσμο του ανθρώπου:
-το καταναλωτικό πνεύμα αμβλύνει το ενδιαφέρον του για κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα.
-Γίνεται υλιστής, ενώ απομακρύνεται από κάθε είδους ανώτερα ιδανικά και αξίες.
Ευτελίζει την προσωπικότητα του ατόμου με:
-την κακή αλλά και προσβλητική χρησιμοποίηση των ατόμων και κυρίως του γυναικείου φύλου,
-τη γελοιοποίηση των ανθρώπινων σχέσεων και συναισθημάτων.
Προκαλεί αρνητικές συνέπειες στο περιβάλλον:
-οι αφίσες ρυπαίνουν, καταστρέφουν και αλλοιώνουν την αισθητική του φυσικoύ τοπίου.
-με τη μεγιστοποίηση της παραγωγής εξαντλούνται οι φυσικoί πόροι.
Η διαφήμιση ωραιοποιεί τη ζωή, καλύπτει τις άσχημες πλευρές της, διαστρεβλώνει την αλήθεια και παρουσιάζει στον άνθρωπο έναν εξωπραγματικό, πλαστό κόσμο.
Κακοποιεί τη γλώσσα, με τη συνθηματική χρήση της και την πληθώρα ξενικών στοιχείων.
Επιβαρύνει δυσανάλογα την τιμή των προϊόντων.

ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΩΝ ΑΡΝΗΤΙΚΩΝ ΠΛΕΥΡΩΝ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ.
Το Κράτος, ως έκφραση του οργανωμένου κοινωνικού συνόλου, μπορεί να παρέμβει και να καθιερώσει όρια και υποχρεώσεις, από την πλευρά των διαφημιστών, για σεβασμό της αλήθειας, προς χάρη του καταναλωτή.
Η διαφήμιση να στηρίζεται στην αρχή:
. της αλήθειας
. της αντικειμενικότητας
. του θεμιτού ανταγωνισμού
. του σεβασμού κοινωνικών - πολιτισμικών αξιών.
Ο πολίτης οφείλει να:
-προκρίνει, κι αυτό είναι αποτέλεσμα παιδείας, εκείνα τα προίόντα που πραγματικά του χρειάζονται.
-συνειδητοποιήσει ότι η ευτυχία δε βρίσκεται στην κατανάλωση
-συμμετέχει σε ενώσεις καταναλωτών που μεριμνούν για την προστασία του κοινού από την παραπλάνηση και την κερδοσκοπία.


:bye::bye::bye:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

alexbsb

Νεοφερμένος

Η alexbsb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών και Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 4 μηνύματα.
παιδια.. θεμα :ποιοι παραγοντες κατα την γνωμη σας μπορουν να συμβαλλουν στην καλιεργια γονιμου και επικοδομιτικου λογου????? επηγον ευχαριστω πολυ
-----------------------------------------
ποιοι παραγοντες μπορουν να συμβαλλουν στην καλιεργεια ενος επικοδομιτικου λογου???????????? επηγον!!! ευχαριστωω[:thanks:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vagia79

Νεοφερμένος

Η vagia79 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 45 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Πτολεμαΐδα (Κοζάνη). Έχει γράψει 21 μηνύματα.
παιδια.. θεμα :ποιοι παραγοντες κατα την γνωμη σας μπορουν να συμβαλλουν στην καλιεργια γονιμου και επικοδομιτικου λογου????? επηγον ευχαριστω πολυ
-----------------------------------------
ποιοι παραγοντες μπορουν να συμβαλλουν στην καλιεργεια ενος επικοδομιτικου λογου???????????? επηγον!!! ευχαριστωω[:thanks:


ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ:
α) Κοινωνικές:
1. Η ποιότητα της δημοκρατίας, η ισορροπία ατομικού και κοινωνικού συμφέροντος, τη λειτουργία των πολιτικών κομμάτων, την ελευθερία λόγου – έκφρασης, την αξιοκρατία…
2. Η ισονομία που εξασφαλίζει την κοινωνική δικαιοσύνη, την έλλειψη αδικιών και ανισοτήτων, όπως και την κοινωνική συνοχή.
3. Η σωστή λειτουργία των μέσων μαζικής ενημέρωσης που πρέπει να εξασφαλίζουν την πολυφωνία και να γίνονται βήματα δημοκρατικού διαλόγου και αντιπαράθεσης ιδεών.
4. Η καλλιέργεια ηθικων αξιών όπως η συνεργασία, η συλλογικότητα, η ομόνοια, η ενότητα, το πνεύμα αλληλεγγύης…
5. Η ολοκληρωμένη Παιδεία, που καλλιεργεί το πνεύμα του διαλόγου και το πάθος για την αναζήτηση της αλήθειας.

β) Ατομικές:
1. Η πνευματική καλλιέργεια, η γνωστική κατάρτιση, η ευρυμάθεια, η ειδική γνώση, η λογική και η κριτική ικανότητα στα ορθά αξιολογικά κριτήρια.
2. Επιχειρηματολογία, τεκμηρίωση απόψεων, οργάνωση των σκέψεων σε λογικά επιχειρήματα, πειθώ, ικανότητα ορθολογικής αντιμετώπισης της πραγματικότητας.
3. Το ήθος των συνομιλητών, η ποιότητα του χαρακτήρα, καλή πίστη, διάθεση κατανόησης, λεπτότητα, ψυχραιμία, υπομονή.
4. Ο σεβασμός της άποψης του άλλου, η παρουσία κοινωνικής συνείδησης, η αμεροληψία, το ανοιχτό πνεύμα, η διαλλακτικότητα, η πνευματική ανεκτικότητα («Διαφωνώ με όσα λες, αλλά θα υποστηρίζω μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να τα λες») – Βολταίρος.
5. Η μελέτη και η αντικειμενική έρευνα των δεδομένων και η αντίσταση στην αποδοχή έτοιμων σχημάτων.


Καλό σου βράδυ :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Orestes

Δραστήριο μέλος

Ο Ορέστης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αμπελόκηποι (Αττική). Έχει γράψει 680 μηνύματα.
παιδια.. θεμα :ποιοι παραγοντες κατα την γνωμη σας μπορουν να συμβαλλουν στην καλιεργια γονιμου και επικοδομιτικου λογου????? επηγον ευχαριστω πολυ
-----------------------------------------
ποιοι παραγοντες μπορουν να συμβαλλουν στην καλιεργεια ενος επικοδομιτικου λογου???????????? επηγον!!! ευχαριστωω[:thanks:


Φιλική συμβουλή: Βελτίωσε λίγο την ορθογραφία σου γιατί οι πανελλήνιες δεν είναι τόσο μακριά όσο φαντάζεσαι και αν κρίνω από αυτή την πρόταση τα έχεις χάσει 5 μοριάκια από ορθογραφία και μόνο... :no1:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

blinky

Νεοφερμένος

Η blinky αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 59 μηνύματα.
αύριο γράφουμε διαγώνισμα και ανάμεσα στα θέματα για έκθεση ειναι και "η κριτική"...δν μας έχει δώσει όμως τπτ απο σημειώσεις,οπότε αν μπορεί κάποιος ας μου δώσει μερικές σημειώσεις για αυτό το θέμα.....ευχαριστώ προκαταβολικα:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vagia79

Νεοφερμένος

Η vagia79 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 45 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Πτολεμαΐδα (Κοζάνη). Έχει γράψει 21 μηνύματα.
αύριο γράφουμε διαγώνισμα και ανάμεσα στα θέματα για έκθεση ειναι και "η κριτική"...δν μας έχει δώσει όμως τπτ απο σημειώσεις,οπότε αν μπορεί κάποιος ας μου δώσει μερικές σημειώσεις για αυτό το θέμα.....ευχαριστώ προκαταβολικα:)

ΚΡΙΤΙΚΗ
Ορισμός
Κριτική είναι η έκφραση μιας γνώμης . Με την κριτική εκφράζουμε τον προβληματισμό μας
πάνω σε θέματα κοινού ενδιαφέροντος ή ατομικού επιπέδου .
Πρόκειται δηλαδή για την αξιολόγηση ατόμων , καταστάσεων , αποφάσεων , γεγονότων ,
φαινομένων . Η αξιολόγηση αυτή μπορεί να είναι θετική ή αρνητική. Η κριτική επομένως
εμφανίζεται με την μορφή αποδοχής ή άρνησης , επαίνου ή ψόγου .
Αποτελεί αναγκαιότητα του ατόμου , γιατί έτσι εκδηλώνει στον κοινωνικό χώρο τις σκέψεις
του. Εξάλλου αποτελεί επιπλέον μια φυσική του παρόρμηση , γιατί αυθόρμητα κρίνει καταστάσεις
,παίρνει δηλαδή μια θέση , χωρίς να συνειδητοποιεί πάντα ότι ασκεί κριτική. Απʼ το βαθμό στον
οποίο το άτομο έχει συνειδητοποιήσει το ρόλο της κριτικής , είτε σε ατομικό είτε σε κοινωνικό
επίπεδο, αξιολογείται και η κριτική του ικανότητα .
Προϋποθέσεις σωστής κριτικής
- Λογική σκέψη και κριτική ικανότητα
- Τόλμη , θάρρος , ελευθερία σκέψης
- Σύνδεση συγκεκριμένων συνθηκών με κανόνες λογικής
- Απουσία προκατάληψης και μεροληπτικότητας – ούτε κολακεία , ούτε εμπάθεια
- Σωστή , τολμηρή , σοβαρή , ανεπηρέαστη
- Τεκμηριωμένη , εμπεριστατωμένη με επιχειρήματα
- Σαφής , ειλικρινής , ξεκάθαρη , κατανοητή
- Αντικειμενική , υπεύθυνη , ώριμη με διάθεση βοήθειας και διαφώτισης .
Παράγοντες κριτή – φαινομένου
Η σχέση δεν είναι πάντα ευθύγραμμη και μονοδιάστατη. Σε ένα διάλογο , για παράδειγμα , οι ρόλοι
εναλλάσσονται.
Κριτής : Ρόλο παίζουν οι γνώσεις , οι ικανότητες, ο χαρακτήρας , οι προθέσεις , ο τρόπος . Πρέπει
να τον χαρακτηρίζει αντικειμενικότητα , όσο είναι δυνατόν , καλή γνώση του κρινόμενου ,
ειλικρινείς προθέσεις , παράθεση επιχειρημάτων .
Για τον κρινόμενο : Ρόλο παίζουν ο χαρακτήρας του, η ανεκτικότητά του, η θέλησή του να
αποδεχθεί τα λάθη του και να βελτιωθεί. Πρέπει να ακούσει την κριτική με υπομονή, κατανόηση ,
θάρρος , να ξεπεράσει τον εγωισμό του και την φιλαυτία του και να προχωρήσει σε αυτοκριτική.
Προσφορά κριτικής
Για τον κριτή :
- ασκείται η οξύνοια , το κριτικό πνεύμα
- μαθαίνει ταυτόχρονα να κάνει αυτοκριτική, άρα ενισχύεται ο αυτοέλεγχος , η αξιοπρέπεια ,
η πορεία προς την αυτογνωσία
- καταπολεμά την αδιαφορία , την εμπάθεια , τις προκαταλήψεις
- συνδέεται με τους ανθρώπους , τα προβλήματά τους , αναπτύσσεται η κοινωνικότητά του
- διδάσκεται , βελτιώνει τη στάση του και μαθαίνει να δέχεται την καλοπροαίρετη κριτική
των άλλων .
Για τον κρινόμενο :
- διορθώνει τα λάθη του, αποκτά αυτογνωσία .
- προχωρά σε αυτοκριτική.

Καταπολεμά την αυτοπροβολή , γίνεται αντικειμενικότερος
- Βελτιώνει την προσωπικότητά του, μαθαίνει να κρίνει τους άλλους και να δέχεται τη γνώμη
τους .
Για την κοινωνία :
- φωτίζονται ολόπλευρα οι πλευρές ενός κοινωνικού θέματος
- προτείνονται λύσεις
- βελτιώνονται τα « κακώς κείμενα »
- ενισχύεται ο δημιουργικός διάλογος
- διασφαλίζεται η ελευθερία και η δημοκρατία
Κίνδυνοι κριτικής
Η παραποίηση , η συσκότιση της αλήθειας , η δημιουργία ψευδών εντυπώσεων , η παραπλάνηση ,
η καταπάτηση του κρινόμενου.
Αιτίες παραποίησης κριτικής
- επιπολαιότητα , ανευθυνότητα
- άγνοια , παραπληροφόρηση , χαμηλό πνευματικό επίπεδο
- απουσία ηθικού υποβάθρου
- ανταγωνιστικές τάσεις , επιθυμία μείωσης αντιπάλου
- θεώρηση της κριτικής σα μια προσωπική και όχι κοινωνική υπόθεση
- φανατισμοί , μονόπλευρες νοοτροπίες και αντιλήψεις
- αδιαφορία για τις συνέπειες
Το πρόβλημα της αντικειμενικότητας
Ερώτημα : Κατά πόσο μέσα στα πλαίσια των δυνατοτήτων μας , μπορούμε να είμαστε
αντικειμενικοί στην άσκηση της κριτικής μας ;
Είναι φανερό ότι ως άτομα σύγχρονα , ζώντας σε μια συγκεκριμένη ιστορική στιγμή , δεν
μπορούμε να απαλλαγούμε από το κλίμα του καιρού μας , την πνοή δηλαδή που χαρακτηρίζει την
εποχή μας , τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν και μας επηρεάζουν συνειδητά ή ασυνείδητα .
Από τη μία πλευρά , ως άνθρωποι με ιδιαίτερη ιδιοσυστασία , ιδιαίτερες εμπειρίες και ξεχωριστές
αναμνήσεις , δεν μπορούμε να τοποθετηθούμε εντελώς αμερόληπτα έναντι των καταστάσεων χωρίς
δηλαδή να βαρύνει κατά ένα ιδιαίτερο τρόπο την προσωπική μας ευαισθησία .
Έναντι αυτών των προβλημάτων , θα μπορούσαμε για το πρώτο να αντιτάξουμε την πλατιά
μόρφωση , που θα προσφέρει μια σφαιρική θεώρηση των πραγμάτων του κόσμου, δια μέσου της
ιστορικής πορείας . Είναι δυνατόν , με αυτό τον τρόπο να μελετήσουμε την εποχή μας από κάποια
απόσταση .
Για το δεύτερο πρόβλημα , η βαθιά ενατένιση , η ενδοσκόπηση του εαυτού μας από τη θέση του «
τρίτου » , θα προσφέρει τη δυνατότητα για πιο ψύχραιμη θεώρηση .
Η αντικειμενική κριτική ωστόσο , σε απόλυτο βαθμό δεν είναι εφικτή . Αποτελεσματικό μέτρο για
τον έλεγχο της υποκειμενικότητας – εκτός των παραπάνω – είναι η αποφυγή της απόλυτης κρίσης .
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να είμαστε αμείλικτοι , ούτε φανατικοί , αλλά να αφήνουμε
περιθώρια αναθεώρησης . Αυτό θα πρέπει να τονιστεί ειδικά για τους νέους , οι οποίοι
παρασυρόμενοι από τον αυθορμητισμό τους , γίνονται συχνά φανατικοί κριτές.
:iagree:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

roseberry

Διάσημο μέλος

Η roseberry αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 2,130 μηνύματα.
εγραψα μια εκθεση σχετικα με το χασμα γενεων .
και περιμενω αποτελεσματα:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

blinky

Νεοφερμένος

Η blinky αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 59 μηνύματα.
ΚΡΙΤΙΚΗ
Ορισμός
Κριτική είναι η έκφραση μιας γνώμης . Με την κριτική εκφράζουμε τον προβληματισμό μας
πάνω σε θέματα κοινού ενδιαφέροντος ή ατομικού επιπέδου .
Πρόκειται δηλαδή για την αξιολόγηση ατόμων , καταστάσεων , αποφάσεων , γεγονότων ,
φαινομένων . Η αξιολόγηση αυτή μπορεί να είναι θετική ή αρνητική. Η κριτική επομένως
εμφανίζεται με την μορφή αποδοχής ή άρνησης , επαίνου ή ψόγου .
Αποτελεί αναγκαιότητα του ατόμου , γιατί έτσι εκδηλώνει στον κοινωνικό χώρο τις σκέψεις
του. Εξάλλου αποτελεί επιπλέον μια φυσική του παρόρμηση , γιατί αυθόρμητα κρίνει καταστάσεις
,παίρνει δηλαδή μια θέση , χωρίς να συνειδητοποιεί πάντα ότι ασκεί κριτική. Απʼ το βαθμό στον
οποίο το άτομο έχει συνειδητοποιήσει το ρόλο της κριτικής , είτε σε ατομικό είτε σε κοινωνικό
επίπεδο, αξιολογείται και η κριτική του ικανότητα .
Προϋποθέσεις σωστής κριτικής
- Λογική σκέψη και κριτική ικανότητα
- Τόλμη , θάρρος , ελευθερία σκέψης
- Σύνδεση συγκεκριμένων συνθηκών με κανόνες λογικής
- Απουσία προκατάληψης και μεροληπτικότητας – ούτε κολακεία , ούτε εμπάθεια
- Σωστή , τολμηρή , σοβαρή , ανεπηρέαστη
- Τεκμηριωμένη , εμπεριστατωμένη με επιχειρήματα
- Σαφής , ειλικρινής , ξεκάθαρη , κατανοητή
- Αντικειμενική , υπεύθυνη , ώριμη με διάθεση βοήθειας και διαφώτισης .
Παράγοντες κριτή – φαινομένου
Η σχέση δεν είναι πάντα ευθύγραμμη και μονοδιάστατη. Σε ένα διάλογο , για παράδειγμα , οι ρόλοι
εναλλάσσονται.
Κριτής : Ρόλο παίζουν οι γνώσεις , οι ικανότητες, ο χαρακτήρας , οι προθέσεις , ο τρόπος . Πρέπει
να τον χαρακτηρίζει αντικειμενικότητα , όσο είναι δυνατόν , καλή γνώση του κρινόμενου ,
ειλικρινείς προθέσεις , παράθεση επιχειρημάτων .
Για τον κρινόμενο : Ρόλο παίζουν ο χαρακτήρας του, η ανεκτικότητά του, η θέλησή του να
αποδεχθεί τα λάθη του και να βελτιωθεί. Πρέπει να ακούσει την κριτική με υπομονή, κατανόηση ,
θάρρος , να ξεπεράσει τον εγωισμό του και την φιλαυτία του και να προχωρήσει σε αυτοκριτική.
Προσφορά κριτικής
Για τον κριτή :
- ασκείται η οξύνοια , το κριτικό πνεύμα
- μαθαίνει ταυτόχρονα να κάνει αυτοκριτική, άρα ενισχύεται ο αυτοέλεγχος , η αξιοπρέπεια ,
η πορεία προς την αυτογνωσία
- καταπολεμά την αδιαφορία , την εμπάθεια , τις προκαταλήψεις
- συνδέεται με τους ανθρώπους , τα προβλήματά τους , αναπτύσσεται η κοινωνικότητά του
- διδάσκεται , βελτιώνει τη στάση του και μαθαίνει να δέχεται την καλοπροαίρετη κριτική
των άλλων .
Για τον κρινόμενο :
- διορθώνει τα λάθη του, αποκτά αυτογνωσία .
- προχωρά σε αυτοκριτική.

Καταπολεμά την αυτοπροβολή , γίνεται αντικειμενικότερος
- Βελτιώνει την προσωπικότητά του, μαθαίνει να κρίνει τους άλλους και να δέχεται τη γνώμη
τους .
Για την κοινωνία :
- φωτίζονται ολόπλευρα οι πλευρές ενός κοινωνικού θέματος
- προτείνονται λύσεις
- βελτιώνονται τα « κακώς κείμενα »
- ενισχύεται ο δημιουργικός διάλογος
- διασφαλίζεται η ελευθερία και η δημοκρατία
Κίνδυνοι κριτικής
Η παραποίηση , η συσκότιση της αλήθειας , η δημιουργία ψευδών εντυπώσεων , η παραπλάνηση ,
η καταπάτηση του κρινόμενου.
Αιτίες παραποίησης κριτικής
- επιπολαιότητα , ανευθυνότητα
- άγνοια , παραπληροφόρηση , χαμηλό πνευματικό επίπεδο
- απουσία ηθικού υποβάθρου
- ανταγωνιστικές τάσεις , επιθυμία μείωσης αντιπάλου
- θεώρηση της κριτικής σα μια προσωπική και όχι κοινωνική υπόθεση
- φανατισμοί , μονόπλευρες νοοτροπίες και αντιλήψεις
- αδιαφορία για τις συνέπειες
Το πρόβλημα της αντικειμενικότητας
Ερώτημα : Κατά πόσο μέσα στα πλαίσια των δυνατοτήτων μας , μπορούμε να είμαστε
αντικειμενικοί στην άσκηση της κριτικής μας ;
Είναι φανερό ότι ως άτομα σύγχρονα , ζώντας σε μια συγκεκριμένη ιστορική στιγμή , δεν
μπορούμε να απαλλαγούμε από το κλίμα του καιρού μας , την πνοή δηλαδή που χαρακτηρίζει την
εποχή μας , τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν και μας επηρεάζουν συνειδητά ή ασυνείδητα .
Από τη μία πλευρά , ως άνθρωποι με ιδιαίτερη ιδιοσυστασία , ιδιαίτερες εμπειρίες και ξεχωριστές
αναμνήσεις , δεν μπορούμε να τοποθετηθούμε εντελώς αμερόληπτα έναντι των καταστάσεων χωρίς
δηλαδή να βαρύνει κατά ένα ιδιαίτερο τρόπο την προσωπική μας ευαισθησία .
Έναντι αυτών των προβλημάτων , θα μπορούσαμε για το πρώτο να αντιτάξουμε την πλατιά
μόρφωση , που θα προσφέρει μια σφαιρική θεώρηση των πραγμάτων του κόσμου, δια μέσου της
ιστορικής πορείας . Είναι δυνατόν , με αυτό τον τρόπο να μελετήσουμε την εποχή μας από κάποια
απόσταση .
Για το δεύτερο πρόβλημα , η βαθιά ενατένιση , η ενδοσκόπηση του εαυτού μας από τη θέση του «
τρίτου » , θα προσφέρει τη δυνατότητα για πιο ψύχραιμη θεώρηση .
Η αντικειμενική κριτική ωστόσο , σε απόλυτο βαθμό δεν είναι εφικτή . Αποτελεσματικό μέτρο για
τον έλεγχο της υποκειμενικότητας – εκτός των παραπάνω – είναι η αποφυγή της απόλυτης κρίσης .
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να είμαστε αμείλικτοι , ούτε φανατικοί , αλλά να αφήνουμε
περιθώρια αναθεώρησης . Αυτό θα πρέπει να τονιστεί ειδικά για τους νέους , οι οποίοι
παρασυρόμενοι από τον αυθορμητισμό τους , γίνονται συχνά φανατικοί κριτές.
:iagree:
ευχαριστώ παρα πολύ!!!:)αν κ γράψαμε,έπεσε για την γλωσσομάθεια και έγραψα πολύ καλα :)))
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

peli

Νεοφερμένος

Η peli αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών και Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει μόλις ένα μήνυμα.
παιδια σοσ γραφω αυριο κ δν εχω καμια ιδεα.3ερει κανεις τα οφελη της σωστης λειτουργιας των σχολικων μοναδων????
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

SteliosGate13

Νεοφερμένος

Ο Δεν έχω :P αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 40 μηνύματα.
Το κείμενο είναι το ''Εικονολατρία και λογολατρία'' το οποίο μας το έδωσε η κυρία μας σε φωτοτυπία (το αναφέρω αν το έχει κάποιος) και έχει σχέση με την παντοδυναμία της γλώσσας και η ερώτηση είναι...
<Χάρη στις λέξεις μπορέσαμε να υψωθούμε πάνω από τα κτήνη>. Να εξηγήσουμε αυτή τη φράση!!
Έχω γράψει μερικά αλλά θα ήθελα και την δικιά σας γνώμη!!:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

kwstantinos94

Νεοφερμένος

Ο kwstantinos94 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει μόλις ένα μήνυμα.
για σας! μπορει να μου πει καπιος μετρα ,τροπους για να γεφυρωθει το χασμα των γενεών?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fabakos

Νεοφερμένος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών και Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 16 μηνύματα.
παιδια αυτιο 2 πρωτες ωρες γραφω εκθεση με θεμα την διαφημιση μηπως θα μπορουσατε να μου δωσετε μερικες ιδεες?ή καποιο site σχετικα με την διαφημηση?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

iwannak

Νεοφερμένος

Η Ιωαννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών, Μαθητής Α' λυκείου και μας γράφει απο Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 42 μηνύματα.
:(παιδια σοσ εχω σπασει το κεφαλι μ οποιοσ μπορει ασ με βοηθησει ψαχνω συνωνυμα των λεξεων:


διασπορα
διεπεται
εκδοση
εναυσμα
ενδεδειγμενα
κομπορρημοσυνη



ευχαριστω απο τωρα:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

meidei

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο meidei αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει απο Κύπρος (Ευρώπη). Έχει γράψει 381 μηνύματα.
διασκορπισμός
καθορίζεται/ελέγχεται (από)
δημοσίευση, εκτύπωση, ανακοίνωση
αφορμή
συνιστάται (αν και είναι ρήμα αυτό)
καυχησιά
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

iwannak

Νεοφερμένος

Η Ιωαννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών, Μαθητής Α' λυκείου και μας γράφει απο Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 42 μηνύματα.
ευχαριστω...:D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 986132

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
εγώ θα έλεγα...

διασπορα

διάδοση

εναυσμα

κίνητρο

ενδεδειγμενα

κατάλληλα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Αμπελοφιλόσοφος

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Αμπελοφιλόσοφος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 358 μηνύματα.
fabakos, εκθεση εχεις γραψει εδω και μερες, αλλα αν ακομα χρειαζεσαι πληροφοριες για τη διαφημιση μπορεις να παρακολουθησεις το ντοκιμαντερ The century of the self (ο αιωνας του ατομικοσμου). μπορεις να το βρεις εδω: https://tvxs.gr/webtv/%CE%9D%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AD%CF%81 . ειναι 4 μερη, το πρωτο ειναι κατω κατω στη σελιδα, τα υπολοιπα θα τα βρεις στις υπολοιπες σελιδες της λιστας. ειναι ενδιαφερον, λυνει πολλες αποριες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nikolas365

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Κύπρος (Ευρώπη). Έχει γράψει 170 μηνύματα.
Μήπως μπορείτε να μου πείτε 6-7 τραγούδια που ακούμε εμείς οι νέοι και έχουν σχεση με την αγαπη και με τον έρωτα; (την ερωτηση την εβαλα εδω γιατι μου ζητησε η φιλολογος μου να τα βρω και εχει σχεση με το θεμα τησ εκθεσης "ερωτας"+"αγάπη")
Ευχαριστω εκ των προτερων!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 986132

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Μήπως μπορείτε να μου πείτε 6-7 τραγούδια που ακούμε εμείς οι νέοι και έχουν σχεση με την αγαπη και με τον έρωτα; (την ερωτηση την εβαλα εδω γιατι μου ζητησε η φιλολογος μου να τα βρω και εχει σχεση με το θεμα τησ εκθεσης "ερωτας"+"αγάπη")
Ευχαριστω εκ των προτερων!


  • Τερμίτες - Πόσο σε θέλω
  • Βασίλης Παπακωνσταντίνου - Αγαπάω κι αδιαφορώ
  • Άννα Βίσση - Αγάπη είναι
  • Άννα Βίσση - Αγάπη Υπερβολική
  • Βασίλης Παπακωνσταντίνου - Σ' ακολουθώ
  • Φάμελλος Μανώλης - Σε ερωτεύομαι
  • Κωνσταντίνα - Θάλασσες (Μέσα στα μάτια σου θάλασσες)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top