Ανησυχίες για την έκθεση. Πως να κανω λογικη συνδεση των νοηματων;

kwstasloul

Νεοφερμένος

Ο kwstasloul αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 10 μηνύματα.
Φέτος δίνω πανελληνιες και νιώθω μεγάλη ανασφάλεια για το μάθημα της έκθεσης. Δεν μου αρέσουν τα γραπτά μου και δεν ξέρω πως να βελτιωθώ. Ο καθηγητής κάνει ελάχιστα ως καθολου γι αυτο και έχω καταλάβει ότι δεν πρόκειται να στηριχθω σ αυτόν για να πετύχω μια υψηλη βαθμολογια στις πανελλήνιες. Στις εκθέσεις δεν έχω τόσο μεγάλο θέμα. Θα εχω μάθει πολλά γύρω από το θέμα και μέσα από το βοήθημα και ξέρω να τα συνδέω ωραία. Πέρσι έγραφα πάντα πάνω από 23 στα 30. Υπάρχει χωρος για βελτιωση και εκει. Το κύριο πρόβλημά μου είναι στην θεωρία, γιατί ενώ την ξέρω, δεν μπορώ να τα συνδέσω ωραία ρε φίλε. Άσε που θα κάθομαι να σκεφτώ και ένα λεπτό πως να ξεκινήσω την επόμενη περίοδο ώστε να έχει μια ομαλή ροή ο λόγος και παλι δεν θα μου αρεσε. Το ερμηνευτικό δεν το συζητάω καν. Άλλο ένα χάος.Δυσκολευομαι να συνδέω κειμενικους δείκτες με κείμενο με την έννοια ότι δεν βρίσκω τον τρόπο που να το πω. Από τη μια δεν μου βγαίνουν οι τυποποιημενες απαντήσεις από την άλλη θα μου χρησίμευε να έχω κάποια στανταρακια. Δε ξέρω...πραγματικά έχω απελπιστεί. Δεν θέλω να κολλήσετε στο τι κανει η όχι ο καθηγητής μου. Θέλω όμως να μου προτείνετε κάτι για αυτοβελτίωση και αυτοδιδασκαλια. Τι βιβλία να πάρω; Από που να διαβάσω; Έχω κι εγώ τον Χατζηθωμα που όλοι προτείνουν αλλά προσωπικά δεν τον πολυγουσταρω.Γνωριζετε εσείς κάποιο βοηθημα που να εστιάζει πιο πολύ σε παραδείγματα απαντήσεων ασκησεων και εκθέσεων;
 

manosz

Νεοφερμένος

Ο manosz αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 20 μηνύματα.
Αρχικα, ειναι ακομη σεπτεμβριος, οποτε εχεις πολυ καιρο μπροστα σου.

Η λυση προφανως ειναι διαβασμα, κατανοηση και εξασκηση. Χτυπα δυο ολοκληρα κριτηρια καθε βδομαδα αφου δυσκολευεσαι.

Ο καθηγητης στον οποιο αναφερεσαι ειναι του σχολειου? Πηγαινεις φροντιστηριο? Αν οχι, πηγαινε. Αν ειναι του φροντ, μη διστασεις να αλλαξεις καθηγητη. Αν δεν υπαρχει οικονομικη δυνατοτητα υπαρχουν και τα κοινωνικα φροντιστηρια.

Θελεις να γινεις λιγο πιο συγκεκριμενος στο τι σε κομπλαρει? Ας παρουμε για παραδειγμα το ερμηνευτικο (γ θεμα)
 

kwstasloul

Νεοφερμένος

Ο kwstasloul αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 10 μηνύματα.
Η λυση προφανως ειναι διαβασμα, κατανοηση και εξασκηση. Χτυπα δυο ολοκληρα κριτηρια καθε βδομαδα αφου δυσκολευεσαι.

Ο καθηγητης στον οποιο αναφερεσαι ειναι του σχολειου? Πηγαινεις φροντιστηριο? Αν οχι, πηγαινε. Αν ειναι του φροντ, μη διστασεις να αλλαξεις καθηγητη. Αν δεν υπαρχει οικονομικη δυνατοτητα υπαρχουν και τα κοινωνικα φροντιστηρια.

Θελεις να γινεις λιγο πιο συγκεκριμενος στο τι σε κομπλαρει? Ας παρουμε για παραδειγμα το ερμηνευτικο (γ θεμα)
Κανω ένα κριτήριο απο την τραπεζα την εβδομάδα. Μας το βάζει στο φροντιστήριο, αλλά δεν το διορθώνει ωστε να δουμε τα λαθη και τι μπορουμε να αλλαξουμε, απλα θα μας πει τις απαντήσεις της τράπεζας...ε χαίρω πολύ και εγώ μπορώ να το κάνω.Θα πει και δικά του αλλά πιο πολύ πράγματα που αφορούν το περιεχόμενο όχι την διατύπωση. Αυτο ειναι το θέμα μου,η έκφραση. Σε όλα τα θέματα. Εντάξει μπορώ να πω ότι το ερμηνευτικό με δυσκολεύει ένα τσακ παραπάνω. Αν και ερμηνεύω καλά τα κείμενα, δηλαδή τα καταλαβαίνω και μπορώ να τα αναλύσω δεν μπορώ να αποτυπωσω ωραία στο χαρτί τις ιδεες μου. Απλά δεν είμαι εγώ ευχαριστημένος με τον τρόπο που γράφω. Θα γράψουμε αρκετά διαγωνίσματα φέτος προφανώς, αλλά πρέπει να βγάλω και μόνος μου έναν τύπο δουλειάς που να με κάνει να νιώσω ασφάλεια από μόνος μου...όσον αφορά τα κριτήρια τώρα,αυτα από την τράπεζα και δεν έχουν πλήρεις απαντήσεις με τις οποίες να μπορέσω να συγκρίνω το δικό μου γραπτό και να το διορθώσω μόνος μου...σκέφτομαι ότι αυτή θα ήταν μια λύση,αλλά δεν ξέρω που να βρω αλλά κριτήρια μαζεμένα με πλήρεις απαντήσεις
 

Anonymous1

Νεοφερμένος

Ο Anonymous1 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 11 μηνύματα.
Φέτος δίνω πανελληνιες και νιώθω μεγάλη ανασφάλεια για το μάθημα της έκθεσης. Δεν μου αρέσουν τα γραπτά μου και δεν ξέρω πως να βελτιωθώ. Ο καθηγητής κάνει ελάχιστα ως καθολου γι αυτο και έχω καταλάβει ότι δεν πρόκειται να στηριχθω σ αυτόν για να πετύχω μια υψηλη βαθμολογια στις πανελλήνιες. Στις εκθέσεις δεν έχω τόσο μεγάλο θέμα. Θα εχω μάθει πολλά γύρω από το θέμα και μέσα από το βοήθημα και ξέρω να τα συνδέω ωραία. Πέρσι έγραφα πάντα πάνω από 23 στα 30. Υπάρχει χωρος για βελτιωση και εκει. Το κύριο πρόβλημά μου είναι στην θεωρία, γιατί ενώ την ξέρω, δεν μπορώ να τα συνδέσω ωραία ρε φίλε. Άσε που θα κάθομαι να σκεφτώ και ένα λεπτό πως να ξεκινήσω την επόμενη περίοδο ώστε να έχει μια ομαλή ροή ο λόγος και παλι δεν θα μου αρεσε. Το ερμηνευτικό δεν το συζητάω καν. Άλλο ένα χάος.Δυσκολευομαι να συνδέω κειμενικους δείκτες με κείμενο με την έννοια ότι δεν βρίσκω τον τρόπο που να το πω. Από τη μια δεν μου βγαίνουν οι τυποποιημενες απαντήσεις από την άλλη θα μου χρησίμευε να έχω κάποια στανταρακια. Δε ξέρω...πραγματικά έχω απελπιστεί. Δεν θέλω να κολλήσετε στο τι κανει η όχι ο καθηγητής μου. Θέλω όμως να μου προτείνετε κάτι για αυτοβελτίωση και αυτοδιδασκαλια. Τι βιβλία να πάρω; Από που να διαβάσω; Έχω κι εγώ τον Χατζηθωμα που όλοι προτείνουν αλλά προσωπικά δεν τον πολυγουσταρω.Γνωριζετε εσείς κάποιο βοηθημα που να εστιάζει πιο πολύ σε παραδείγματα απαντήσεων ασκησεων και εκθέσεων;
Καλησπέρα!! Αρχικά θα ήθελα να σου ευχηθώ καλή επιτυχία φέτος αναφορικά με την έκβαση των πανελληνίων εξετάσεων. Η αλήθεια είναι ότι συχνά -κατα τα μαθητικά μου χρόνια - ερχόμουν αντιμέτωπος με προβλήματα ως προς το τρόπο διεξαγωγής των μαθημάτων που παρακολουθούσα στα φροντιστήρια και ιδίως στην έκθεση. Ο κατάλληλος συνδυασμός της θεωρίας της έκθεσης με το εκάστοτε δοθέν κείμενο ανά περίπτωση έγκειται στο ζητούμενο. Για παράδειγμα μπορεί να σου δίνονται ορισμένες διαρθρωτικές λέξεις και να πρέπει να επισημάνεις τι δηλώνουν κάθε φορά. Θα πρέπει να σκεφτείς ότι η "τάδε" λέξη μπορεί να δηλώνει για παράδειγμα επεξήγηση όσων προηγήθηκαν. Αλλά προφανώς και θα πρέπει να επεξηγήσεις αναλυτικά τα νοήματα της προηγούμενης περιόδου λόγου. Ομοίως και με άλλα σημεία της θεωρίας. Στο ερμηνευτικό σχολείο θα πρέπει να διαβάσεις προσεκτικά το κείμενο και αρχικά να γράψεις μερικές σειρές για το θέμα που πραγματεύεται. Έπειτα όταν θα βρεις τον πρώτο κείμενο δείκτη, π.χ. μεταφορά, θα επισημάνεις ότι πρόκειται για ένα σχήμα λόγου κατά το οποίο οι φράσεις και κατά προέκταση οι λεκτικές δομές αποδίδονται στην συνυποδηλωτική τους σημασία. Επομένως, έχουμε ποιητική λειτουργία της γλώσσας. Μετά αυτό το θεωρητικό κομμάτι θα προσπαθήσεις να το αναγεις στο κείμενο που σου δίνεται λέγοντας: συγκεκριμένα στο κείμενο (ή ποίημα, ανάλογα) στην ταδε φράση διακρίνεται η μεταφορά. Μην ξεχάσεις να αναφέρεις που εκτείνεται το αντίστοιχο χωριό. Συνοπτικά έχουμε: α) αναφορά γλωσσικής επιλογής, β) λίγα θεωρητικά πράγματα για την γλωσσική επιλογή, γ) Χωριό που εκτείνεται, δ) Σύνδεση με το κείμενο. Ειδικά το τελευταίο είναι το πιο σημαντικό, δίνει τις περισσότερες μονάδες. Μια ακόμα συμβουλή συνυφασμένη με την σύνδεση περιόδων λόγου μεταξύ τους: Δεν χρειάζεται να σπαταλάς χρόνο να σκεφτείς το απόλυτα τέλειο. Αρκεί να αιτιολογείς και να τεκμηριώνεις όσα γράφεις, ώστε οι απαντήσεις σου να είναι άρτια δομημένες και να προδιαθέτεις θετικά τον βαθμολογητη.
 

Κάμπια

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Ελευθερία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Βριλήσσια (Αττική). Έχει γράψει 1,491 μηνύματα.
Έχεις δει το βιβλίο με τις απαντήσεις του Χατζηθωμά;
Αυτό μπορεί να σε βοηθήσει για να παίρνεις ιδέας και για το πώς να συνδέεις τα νοήματα
 

smarw

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η smarw αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 304 μηνύματα.
Έχεις δει το βιβλίο με τις απαντήσεις του Χατζηθωμά;
Αυτό μπορεί να σε βοηθήσει για να παίρνεις ιδέας και για το πώς να συνδέεις τα νοήματα
βέβαια και αυτός συχνά δεν απαντάει σωστά πχ σε μερικες περιλήψεις αντιγράφει ακριβώς το κείμενο
 

Littlechemist

Νεοφερμένος

Η Littlechemist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Αξιωματικών Νοσηλευτικής (ΣΑΝ). Έχει γράψει 108 μηνύματα.
Φέτος δίνω πανελληνιες και νιώθω μεγάλη ανασφάλεια για το μάθημα της έκθεσης. Δεν μου αρέσουν τα γραπτά μου και δεν ξέρω πως να βελτιωθώ. Ο καθηγητής κάνει ελάχιστα ως καθολου γι αυτο και έχω καταλάβει ότι δεν πρόκειται να στηριχθω σ αυτόν για να πετύχω μια υψηλη βαθμολογια στις πανελλήνιες. Στις εκθέσεις δεν έχω τόσο μεγάλο θέμα. Θα εχω μάθει πολλά γύρω από το θέμα και μέσα από το βοήθημα και ξέρω να τα συνδέω ωραία. Πέρσι έγραφα πάντα πάνω από 23 στα 30. Υπάρχει χωρος για βελτιωση και εκει. Το κύριο πρόβλημά μου είναι στην θεωρία, γιατί ενώ την ξέρω, δεν μπορώ να τα συνδέσω ωραία ρε φίλε. Άσε που θα κάθομαι να σκεφτώ και ένα λεπτό πως να ξεκινήσω την επόμενη περίοδο ώστε να έχει μια ομαλή ροή ο λόγος και παλι δεν θα μου αρεσε. Το ερμηνευτικό δεν το συζητάω καν. Άλλο ένα χάος.Δυσκολευομαι να συνδέω κειμενικους δείκτες με κείμενο με την έννοια ότι δεν βρίσκω τον τρόπο που να το πω. Από τη μια δεν μου βγαίνουν οι τυποποιημενες απαντήσεις από την άλλη θα μου χρησίμευε να έχω κάποια στανταρακια. Δε ξέρω...πραγματικά έχω απελπιστεί. Δεν θέλω να κολλήσετε στο τι κανει η όχι ο καθηγητής μου. Θέλω όμως να μου προτείνετε κάτι για αυτοβελτίωση και αυτοδιδασκαλια. Τι βιβλία να πάρω; Από που να διαβάσω; Έχω κι εγώ τον Χατζηθωμα που όλοι προτείνουν αλλά προσωπικά δεν τον πολυγουσταρω.Γνωριζετε εσείς κάποιο βοηθημα που να εστιάζει πιο πολύ σε παραδείγματα απαντήσεων ασκησεων και εκθέσεων;
Καλημερα🥰Εγώ θα σε συμβούλευα ως προς το ερμηνευτικό σχόλιο ,να διαβάσεις έτοιμες τις απαντήσεις που δίνει αφού όμως το κάνεις εσύ.Με την εξάσκηση θα καταλάβεις ότι γενικά επαναλαμβάνονται και τα είδη κειμενικων δεικτών που χρησιμοποιούνται αλλά και η ερμηνεία που δίνουμε πάνω κάτω.Ως προς την θεωρία,γενικά βάζουν απλά πράγματα είναι λογικό το βοήθημα να βάζει πιο σύνθετα αλλά αυτό να μην σε απογοητεύει.Και δες και άλλα βοηθήματα όχι μόνο αυτό.
 

Ness

Νεοφερμένος

Η Ness αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 101 μηνύματα.
Η Έκθεση γενικά θέλει λίγο χρόνο για να δεις βελτίωση. Σίγουρα έχεις πάρα πολύ καιρό μπροστά σου για να διορθωθείς και με τις συμβουλές που ανέφεραν οι παραπάνω χρήστες είμαι σίγουρη ότι θα δεις ένα καλύτερο αποτέλεσμα.
 

Κάμπια

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Ελευθερία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Βριλήσσια (Αττική). Έχει γράψει 1,491 μηνύματα.
βέβαια και αυτός συχνά δεν απαντάει σωστά πχ σε μερικες περιλήψεις αντιγράφει ακριβώς το κείμενο
Η αλήθεια να λέγεται, εγώ δεν έβλεπα από εκεί απαντήσεις απλά είπα να το προτείνω για να πάρει καμιά ιδέα.

@kwstasloul θεωρώ ότι απλά χρειάζεσαι εξάσκηση. Προσπάθησε να βλέπεις θέματα με απαντήσεις στο διαδίκτυο ή ρώτα και κάποιον συμμαθητή σου που είναι καλός στην έκθεση να σε βοηθήσει. Όσον αφορά τον καθηγητή σου ( αν είναι σε φροντ) άλλαξέ τον. Δεν υπάρχει λόγος να δίνεις τζάμπα λεφτά σε έναν καθηγητή που δεν σε βοηθάει να καταλάβεις.
 

Delinquent Duo

Νεοφερμένος

Ο Delinquent Duo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 26 μηνύματα.
Σα να διαβάζω τις σκέψεις του εαυτού μου πριν 2 χρόνια.

Δεν μπορείς να κάνεις κάτι το ιδιαίτερο. Απλά λύνε όσο περισσότερες ασκήσεις από θέμα Β μπορείς, μέχρι να το μάθεις απ' έξω. Θέμα Α και Δ θα βελτιώνεσαι μέχρι τα μέσα της χρονιάς, μετά θα φθίνει η διαφορά βελτίωσης. Τους τελευταίους 3 μήνες εγώ θυμάμαι να γράφω τα ίδια πράγματα, να παίρνω τους ίδιους βαθμούς-- απλά για να "διατηρήσω αυτό που ξέρω".
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top