Ένταξη του ΑΟΘ στη Β λυκείου ως μάθημα Γενικής Παιδείας

GeorgePap2003

Διάσημο μέλος

Ο GeorgePap2003 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών, Φοιτητής του τμήματος Οικονομικής & Περιφερειακής Ανάπτυξης Παντείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,121 μηνύματα.
Καλησπέρα στο φόρουμ,τις προάλλες διάβασα πως το ΟΕ (Οικονομικό Επιμελητήριο) επιθυμεί να εντάξει το μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας και στη Β λυκείου ως μάθημα γενικής παιδείας καθώς υπάρχει χρηματοοικονομικός αναλφαβητισμός!
Ποια η γνώμη σας για αυτή την ιδέα?
Προσωπικά τη θεωρώ σωστότατη κίνηση καθώς ο καθένας μας πρέπει να ξέρει βασικά οικονομικά(προσφορά/ζήτηση-ΑΕΠ-τραπεζικό σύστημα-πληθωρισμός-ανεργία κλπ) ώστε να καταλαβαίνει πως λειτουργεί ο θεσμός της αγόρας αλλά και να έρθει σε επαφή με την οικονομική επιστήμη η οποία δημιουργεί μια ισχυρή ορθολογική σκέψη! Μην ξεχνάμε πως κάποιοι δεν έρχονται καν σε επαφή με την οικονομική επιστήμη.
Οικονομικό επιμελητήριο: Να ενταχθούν οι «Αρχές Οικονομίας» στη Β' Λυκείου (msn.com)
 
Τελευταία επεξεργασία:

Guest 292010

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Πολυ καλή κίνηση. Κι εγώ νιώθω χρηματοοικονομικα αναλφάβητη.
 

Guest 004218

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Πολυ σωστή προταση. Κατά την γνώμη μου θα έπρεπε και απο την Α Λυκείου να ενταχθεί με κάποιο τρόπο η εκμάθηση της οικονομικής σκέψης στους μαθητές, ίσως στα πλαίσια του μαθήματος της Πολιτικής Παιδείας. Το υπάρχον υλικό με οικονομικό περιεχόμενο είναι περιορισμένο, αλλά θα μπορούσε να εμπλουτιστεί. Όσον αφορά το μάθημα της Β Λυκείου, θεωρώ ανούσια μια εισαγωγή στις μαθηματικές έννοιες του ΑΟΘ. Το μάθημα θα μπορούσε να εισάγει στους μαθητές μια ιστορική περιγραφή της οικονομικής σκέψης (Αυστριακή Σχολή- Νεοκλασικοί, Κεϋνσιανή Σχολή, Μαρξιστικά Οικονομικά) εξηγώντας τις προτάσεις κάθε προσέγγισης και τα προβλήματα που προκύπτουν. Επίσης απαραίτητο να εισάγει τους μαθητές σε βασικά οικονομικά μεγέθη οπως το ΑΕΠ, στην Ανεργία και τα είδη της, το Εισόδημα, καθώς και στις επιδράσεις των τιμών στα οικονομικα μεγέθη (Πληθωρισμός). Απαραίτητη η ένταξη στο μάθημα των βασικών εννοιών της Δημόσιας Οικονομικής, τις λειτουργίες του Κράτους και την αναδιανομή του εισοδήματος (φορολογικό σύστημα). Τέλος μια μικρή περιγραφή του τραπεζικού συστήματος και των λειτουργιών του χρήματος θα ηταν πολυ χρήσιμη για τους μαθητές. Όλα αυτά όμως θα πρέπει να διδάσκονται με πρακτικό τρόπο, με χρήση παραδειγμάτων και προσομοιώσεων στην καθημερινότητα, αφού πρέπει να αποσκοπεί στην κατανόηση και αξιοποίηση των οικονομικών γνώσεων ( η ουσία της γενικής παιδείας) και οχι στην στείρα αποστήθιση και αξιολόγηση που αναγκάζονται να κάνουν οι μαθητές της Γ με το ΑΟΘ, καθώς είναι πανελλαδικά εξεταζόμενο.
 

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,057 μηνύματα.
Πάντα όλες οι ειδικότητες - συντεχνίες ζητούν είτε να ενταχθεί το μάθημά τους στα σχολικά προγράμματα είτε αν ήδη υπάρχει να αυξηθούν οι ώρες. Όλοι, εκτός από τα προφανή συντεχνιακά τους συμφέροντα, έχουν σοβαρά επιχειρήματα και δεν μπορούμε να θεωρήσουμε ότι έχουν άδικο. Όμως, οι εβδομαδιαίες σχολικές ώρες δεν μπορεί να ξεπερνούν τις 35 που ήδη λέγεται ότι είναι πολλές. Επομένως το να προστεθεί ή να αυξηθεί κάποιο μάθημα, θα είναι σε βάρος κάποιου προ υπάρχοντος. Έτσι αρχίζει ο συντεχνιακός πόλεμος των ειδικοτήτων. Πρόσφατο παράδειγμα τα Λατινικά με την Κοινωνιολογία. Όποια συντεχνία είναι πιο δυνατή εκτοπίζει την άλλη.

1650696236005.png
 

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,043 μηνύματα.
Πάντα όλες οι ειδικότητες - συντεχνίες ζητούν είτε να ενταχθεί το μάθημά τους στα σχολικά προγράμματα είτε αν ήδη υπάρχει να αυξηθούν οι ώρες. Όλοι, εκτός από τα προφανή συντεχνιακά τους συμφέροντα, έχουν σοβαρά επιχειρήματα και δεν μπορούμε να θεωρήσουμε ότι έχουν άδικο. Όμως, οι εβδομαδιαίες σχολικές ώρες δεν μπορεί να ξεπερνούν τις 35 που ήδη λέγεται ότι είναι πολλές. Επομένως το να προστεθεί ή να αυξηθεί κάποιο μάθημα, θα είναι σε βάρος κάποιου προ υπάρχοντος. Έτσι αρχίζει ο συντεχνιακός πόλεμος των ειδικοτήτων. Πρόσφατο παράδειγμα τα Λατινικά με την Κοινωνιολογία. Όποια συντεχνία είναι πιο δυνατή εκτοπίζει την άλλη.

Ισχύει ότι σε μεγάλο βαθμό εξυπηρετούνται συντεχνιακά συμφέροντα. Σε όλες τις βαθμίδες τα διδασκόμενα μαθήματα είναι πολλά και πρέπει να μειωθούν, αν όχι κατά το ήμισυ, οπωσδήποτε κατά το 1/3.
 

GeorgePap2003

Διάσημο μέλος

Ο GeorgePap2003 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών, Φοιτητής του τμήματος Οικονομικής & Περιφερειακής Ανάπτυξης Παντείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,121 μηνύματα.
Πάντα όλες οι ειδικότητες - συντεχνίες ζητούν είτε να ενταχθεί το μάθημά τους στα σχολικά προγράμματα είτε αν ήδη υπάρχει να αυξηθούν οι ώρες. Όλοι, εκτός από τα προφανή συντεχνιακά τους συμφέροντα, έχουν σοβαρά επιχειρήματα και δεν μπορούμε να θεωρήσουμε ότι έχουν άδικο. Όμως, οι εβδομαδιαίες σχολικές ώρες δεν μπορεί να ξεπερνούν τις 35 που ήδη λέγεται ότι είναι πολλές. Επομένως το να προστεθεί ή να αυξηθεί κάποιο μάθημα, θα είναι σε βάρος κάποιου προ υπάρχοντος. Έτσι αρχίζει ο συντεχνιακός πόλεμος των ειδικοτήτων. Πρόσφατο παράδειγμα τα Λατινικά με την Κοινωνιολογία. Όποια συντεχνία είναι πιο δυνατή εκτοπίζει την άλλη.

μπορουν να βγάλουν μαθήματα όπως φιλοσοφία ή αγγλικά τα οποία δεν εξυπηρετούν σε κάτι
 

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,057 μηνύματα.
μπορουν να βγάλουν μαθήματα όπως φιλοσοφία ή αγγλικά τα οποία δεν εξυπηρετούν σε κάτι
Μμμμμ!!! Χαρά που θα κάνανε οι φιλόλογοι και οι των αγγλικών!
Μην πει κανείς για τα θρησκευτικά. Αυτά εξυπηρετούν καθώς συντηρούν την αποβλάκωση της νεολαίας.


1650732869730.png
 

jj!

Τιμώμενο Μέλος

Ο jj! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 13,487 μηνύματα.
Καλησπέρα στο φόρουμ,τις προάλλες διάβασα πως το ΟΕ (Οικονομικό Επιμελητήριο) επιθυμεί να εντάξει το μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας και στη Β λυκείου ως μάθημα γενικής παιδείας καθώς υπάρχει χρηματοοικονομικός αναλφαβητισμός!
Ποια η γνώμη σας για αυτή την ιδέα?
Προσωπικά τη θεωρώ σωστότατη κίνηση καθώς ο καθένας μας πρέπει να ξέρει βασικά οικονομικά(προσφορά/ζήτηση-ΑΕΠ-τραπεζικό σύστημα-πληθωρισμός-ανεργία κλπ) ώστε να καταλαβαίνει πως λειτουργεί ο θεσμός της αγόρας αλλά και να έρθει σε επαφή με την οικονομική επιστήμη η οποία δημιουργεί μια ισχυρή ορθολογική σκέψη! Μην ξεχνάμε πως κάποιοι δεν έρχονται καν σε επαφή με την οικονομική επιστήμη.
Οικονομικό επιμελητήριο: Να ενταχθούν οι «Αρχές Οικονομίας» στη Β' Λυκείου (msn.com)
Οι "Αρχές Οικονομίας" είναι διαφορετικό μάθημα από τις "Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ).

Εγώ το είχα διδαχθεί το μάθημα των "Αρχών Οικονομίας", καθώς ήταν Γενικής Παιδείας στην Α' Λυκείου, αλλά δυστυχώς ήμουν η τελευταία χρονιά που το είχε.

Είναι σημαντικότατο μάθημα που σου μαθαίνει βασικά πράγματα για το φορολογικό και τραπεζικό σύστημα, καθώς και βασικές οικονομικές έννοιες.
 

GeorgePap2003

Διάσημο μέλος

Ο GeorgePap2003 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών, Φοιτητής του τμήματος Οικονομικής & Περιφερειακής Ανάπτυξης Παντείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,121 μηνύματα.
Χαρά που θα κάνανε οι φιλόλογοι και οι των αγγλικών!
να σου πω κατι...δεν με νοιάζει καν,καθώς αγγλικά ΟΛΟΙ πηγαίνουν φροντιστήριο και στη Β λυκείου έχουν όλοι τουλάχιστον Β2! Τώρα φιλοσοφία...να τη κάνει ΤΙ ο 17χρόνος μαθήτης?? 150.000 φορές να μάθει κάτι χρήσιμο όπως οι αρχές οικονομικής θεωρίας που έχει πρακτική εφαρμογή στη ζωή του παρά να χάνει το χρόνο του στα αγγλικά του σχολείου και στη φιλοσοφία...
 

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,057 μηνύματα.
να σου πω κατι...δεν με νοιάζει καν,καθώς αγγλικά ΟΛΟΙ πηγαίνουν φροντιστήριο και στη Β λυκείου έχουν όλοι τουλάχιστον Β2! Τώρα φιλοσοφία...να τη κάνει ΤΙ ο 17χρόνος μαθήτης?? 150.000 φορές να μάθει κάτι χρήσιμο όπως οι αρχές οικονομικής θεωρίας που έχει πρακτική εφαρμογή στη ζωή του παρά να χάνει το χρόνο του στα αγγλικά του σχολείου και στη φιλοσοφία...
Δεν διαφωνώ μαζί σου. Σκέψου όμως ξαφνικά να απολυθούν αρκετές χιλιάδες φιλόλογοι και αγγλικών και να προσληφθούν οικονομολόγοι. Ποια κυβέρνηση θα το τολμούσε; Τι κοινωνικό κόστος θα είχε κάτι τέτοιο;

1650785918288.png

 

GeorgePap2003

Διάσημο μέλος

Ο GeorgePap2003 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών, Φοιτητής του τμήματος Οικονομικής & Περιφερειακής Ανάπτυξης Παντείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,121 μηνύματα.
Δεν διαφωνώ μαζί σου. Σκέψου όμως ξαφνικά να απολυθούν αρκετές χιλιάδες φιλόλογοι και αγγλικών και να προσληφθούν οικονομολόγοι. Ποια κυβέρνηση θα το τολμούσε; Τι κοινωνικό κόστος θα είχε κάτι τέτοιο;

για τους φιλόλογους δεν υπάρχει θέμα...καθώς μπορούν να διδάξουν αρχαία-ιστορία-λογοτεχνία κλπ και των αγγλικών μπορούν να απασχοληθούν είτε σε φροντιστήρια είτε να κάνουν ιδιαίτερα(εξάλλου αρκετοί καθηγητές σχολείων κάνουν ιδιαίτερα τα απογεύματα...)
 

Guest 004218

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Το πρόβλημα με τις ώρες είναι πλασματικό. Αν αφαιρεθούν οι 2 ώρες των θρησκευτικών και η μια ωρα της 2ης ξένης γλώσσας (που αν ειμαστε ειλικρινείς δεν έχει καμία χρησιμότητα για τους μαθητές στα πλαίσια που διδάσκεται) θα μπορεί μια χαρά να ενταχθεί η οικονομία στο πρόγραμμα. Τα αγγλικά δεν θεωρώ ότι πρέπει να αφαιρεθούν καθώς η είναι διεθνής γλώσσα και είναι απαραίτητη πλέον, οπότε κάθε ορθά λειτουργικό δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να τα διδάσκει. Τωρα το εαν διδάσκονται με τον σωστο τροπο ή εάν θα έπρεπε να αναδιαμορφωθεί ο τρόπος διδασκαλίας, είναι άλλο θέμα. Και όποιος αναρωτιέται από που οι μαθητές θα μαθαίνουν περί θρησκειών, η απάντηση ειναι απο τα κοινωνιολογικά μαθήματα του Γυμνασιου και του Λυκείου (ΚΠΑ, Πολιτική/Κοινωνική Παιδεία), στο πλαίσιο της ανθρώπινης δημιουργίας όπως θα έπρεπε να γινόταν ανέκαθεν, και όχι από δογματικους κλειστόμυαλους θεολόγους, διαφημιστές της θρησκείας.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,057 μηνύματα.

geokam

Δραστήριο μέλος

Ο geokam αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 626 μηνύματα.
Καλησπέρα και Χριστός Ανέστη!
Ασφαλώς και είμαι υπέρ της εισαγωγής οικονομικού μαθήματος γενικής παιδείας στην Α ή τη Β λυκείου. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί το βιβλίο Αρχές οικονομίας που ήταν παλιά στο ΓΕΛ ή το αντίστοιχο που υπάρχει στα ΕΠΑΛ. Ή έστω ως μάθημα κατεύθυνσης στη β Λυκείου, καθώς είναι το μόνο πανελλαδικό μάθημα που δεν ξεκινά η προετοιμασία του από τη Β Λυκείου. Γι αυτό τον σκοπό μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα προαναφερόμενα βιβλία ή το ΑΟΔΕ ΕΠΑΛ ή κάποιο κυπριακό βιβλίο. Όταν και αν εφαρμοστεί το νέο πρόγραμμα σπουδών, το νέο βιβλίο μπορεί να "σπάσει" σε δύο μέρη.
Σχετικά με τα υπόλοιπα που γράφηκαν:
Την Πολιτική Παιδεία ξεχάστε την. Προβλέπεται σύντομα αντικατάστασή της από το ΚΠΑ στο οποίο, ουσιαστικά, δεν υπάρχει ενότητα οικονομικών.
Όσον αφορά το επιχείρημα που ακούω πολλές φορές ότι η εισαγωγή μαθήματος οικονομικών απαιτεί την κατάργηση άλλου, λόγω συγκεκριμένου αριθμού ωρών διδασκαλίας, μπορώ να απαντήσω ότι όπως βρήκαν τον τρόπο όταν κατήργησαν τις Αρχές Οικονομίας, το ΑΟΔΕ, τη Λογιστική (επιλογής Γ Λυκείου), την Οικιακή Οικονομία στη Β Γυμνασίου, αλλά και όλα τα κοινωνιολογικά μαθήματα, μπορούν να βρουν και τώρα. Ειδικά για τη Β Λυκείου, δεν χρειάζεται κατάργηση αλλά δημιουργία και κατεύθυνσης οικονομικών στη Β, διατηρώντας τα υπόλοιπα όπως είναι.
 

xakounaamatata

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η xakounaamatata αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 340 μηνύματα.
Είναι σημαντικότατο μάθημα που σου μαθαίνει βασικά πράγματα για το φορολογικό και τραπεζικό σύστημα, καθώς και βασικές οικονομικές έννοιες.
Ούτως ή άλλως αλλάζουν συνεχώς αυτά, και να τα διδαχθεί κάποιος θα του είναι μερικώς άχρηστα. Ενώ η φιλοσοφία είναι σταθερό μάθημα και συμπληρώνονται οι ώρες, γιατι δεν χαρίζουμε εδώ.
 

Guest 004218

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Ούτως ή άλλως αλλάζουν συνεχώς αυτά, και να τα διδαχθεί κάποιος θα του είναι μερικώς άχρηστα. Ενώ η φιλοσοφία είναι σταθερό μάθημα και συμπληρώνονται οι ώρες, γιατι δεν χαρίζουμε εδώ.
Φαντάζομαι το λες ειρωνικά :scratchhead:
 

Guest 004218

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Αυτα που διδάσκουν τα μαθήματα των οικονομικών στο Λύκειο δεν αλλαζουν, γιαυτό το μάθημα λέγεται και αρχες οικονομικής θεωρίας. Ειναι κάποια από τα πολυ βασικά περί οικονομίας και είναι διαχρονικά για κάθε οικονομικό σύστημα και κάθε οικονομική πολιτική. Για παράδειγμα, ο ορισμός του ΑΕΠ δεν αλλάζει, οι χρήσεις και οι ενδείξεις, καθως και οι αδυναμίες του δεν αλλάζουν. Ο πληθωρισμός ως έννοια δεν αλλάζει, και μαλιστα θα ασχολούμαστε με αυτον για πολυ ακόμη. Η ανεργία, το εισόδημα, οι νόμοι της ζήτησης και της προσφοράς είναι όλες διαχρονικές έννοιες και η γνώση τους απαραίτητη για κάθε ανθρωπο που συμμετέχει στις πολιτικές αποφάσεις, για κάθε πολίτη δηλαδή. Φτάσαμε στην κατάσταση που φτάσαμε σαν κοινωνία επειδή η πλειοψηφία των πολιτών δυστυχώς δεν γνωρίζει πράγματα όπως τα οικονομικά καθήκοντα του κράτους, τα ειδή των φόρων και ποιος πρέπει να πληρώνει πόσα, πως προκύπτει το κέρδος των επιχειρήσεων, γιατι υπάρχει ανεργια και που οφείλεται ή ποια ειναι τα αίτια του πληθωρισμού, πως λειτουργούν οι τράπεζες και από που έχουν κέρδος, τι είναι το χρήμα και οι αγορές και πως λειτουργούν; Χωρίς την γνώση αυτών των πραγμάτων, εκτός του ότι ο άνθρωπος δεν γνωρίζει πως λειτουργεί το σύστημα και η κοινωνία στην οποία ζει καθημερινά, δεν μπορεί και να σχηματίσει άποψη ή να καταλάβει τα προβλήματα της κοινωνίας μας. Το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να παραπονιέται ότι το σουβλάκι ανέβηκε στα 3€ ή ότι δεν μπορεί να πληρώσει τα αγαθά που χρησιμοποιεί ή οτι τον κλέβουν οι τράπεζες. Με λίγα λόγια δεν μπορεί να καταλαβει ποιες οι πηγές και ποια τα αίτια των καθημερινών του προβλημάτων. Άρα γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης των πολιτικών και θύμα του λαϊκισμού και της παραπληροφόρησης που επικρατεί, και συνεπώς επικίνδυνος για την δημοκρατία. Και το πρόβλημα ειναι ότι ο πολίτης βλέπει την οικονομική επιστήμη σαν κάτι μακρινό και αδιάφορο, ενω ειναι ουσιαστικα η ερμηνεία (και η λυση) των μεγαλύτερων προβλημάτων του και σε επίπεδο λυκείου ενα απο τα πιο ανθρωπιστικά μαθηματα, μαζί με την λογοτεχνία, και πολυ πιο χρήσιμο και απαραίτητο απο την φιλοσοφία, χωρις να θελω να υποτιμήσω το μάθημα.
 

xakounaamatata

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η xakounaamatata αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 340 μηνύματα.
Αυτα που διδάσκουν τα μαθήματα των οικονομικών στο Λύκειο δεν αλλαζουν, γιαυτό το μάθημα λέγεται και αρχες οικονομικής θεωρίας. Ειναι κάποια από τα πολυ βασικά περί οικονομίας και είναι διαχρονικά για κάθε οικονομικό σύστημα και κάθε οικονομική πολιτική. Για παράδειγμα, ο ορισμός του ΑΕΠ δεν αλλάζει, οι χρήσεις και οι ενδείξεις, καθως και οι αδυναμίες του δεν αλλάζουν. Ο πληθωρισμός ως έννοια δεν αλλάζει, και μαλιστα θα ασχολούμαστε με αυτον για πολυ ακόμη. Η ανεργία, το εισόδημα, οι νόμοι της ζήτησης και της προσφοράς είναι όλες διαχρονικές έννοιες και η γνώση τους απαραίτητη για κάθε ανθρωπο που συμμετέχει στις πολιτικές αποφάσεις, για κάθε πολίτη δηλαδή. Φτάσαμε στην κατάσταση που φτάσαμε σαν κοινωνία επειδή η πλειοψηφία των πολιτών δυστυχώς δεν γνωρίζει πράγματα όπως τα οικονομικά καθήκοντα του κράτους, τα ειδή των φόρων και ποιος πρέπει να πληρώνει πόσα, πως προκύπτει το κέρδος των επιχειρήσεων, γιατι υπάρχει ανεργια και που οφείλεται ή ποια ειναι τα αίτια του πληθωρισμού, πως λειτουργούν οι τράπεζες και από που έχουν κέρδος, τι είναι το χρήμα και οι αγορές και πως λειτουργούν; Χωρίς την γνώση αυτών των πραγμάτων, εκτός του ότι ο άνθρωπος δεν γνωρίζει πως λειτουργεί το σύστημα και η κοινωνία στην οποία ζει καθημερινά, δεν μπορεί και να σχηματίσει άποψη ή να καταλάβει τα προβλήματα της κοινωνίας μας. Το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να παραπονιέται ότι το σουβλάκι ανέβηκε στα 3€ ή ότι δεν μπορεί να πληρώσει τα αγαθά που χρησιμοποιεί ή οτι τον κλέβουν οι τράπεζες. Με λίγα λόγια δεν μπορεί να καταλαβει ποιες οι πηγές και ποια τα αίτια των καθημερινών του προβλημάτων. Άρα γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης των πολιτικών και θύμα του λαϊκισμού και της παραπληροφόρησης που επικρατεί, και συνεπώς επικίνδυνος για την δημοκρατία. Και το πρόβλημα ειναι ότι ο πολίτης βλέπει την οικονομική επιστήμη σαν κάτι μακρινό και αδιάφορο, ενω ειναι ουσιαστικα η ερμηνεία (και η λυση) των μεγαλύτερων προβλημάτων του και σε επίπεδο λυκείου ενα απο τα πιο ανθρωπιστικά μαθηματα, μαζί με την λογοτεχνία, και πολυ πιο χρήσιμο και απαραίτητο απο την φιλοσοφία, χωρις να θελω να υποτιμήσω το μάθημα.
Ευχαριστώ για την ενημέρωση, εγώ απλά φανταζόμουν κάτι πιο ''κυριολεκτικό'' να διδάσκεται π.χ πώς λειτουργούν οι τράπεζες( που και αυτό αλλάζει σιγα σιγά, οδηγούμαστε στην ψηφιακή λύση και εκεί).
 

Guest 004218

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Ευχαριστώ για την ενημέρωση, εγώ απλά φανταζόμουν κάτι πιο ''κυριολεκτικό'' να διδάσκεται π.χ πώς λειτουργούν οι τράπεζες( που και αυτό αλλάζει σιγα σιγά, οδηγούμαστε στην ψηφιακή λύση και εκεί).
Εσύ μάλλον το πας στην διοίκηση και την "πολιτική" που ακολουθει μια τράπεζα, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα και δεν αφορά την οικονομική θεωρία. Η οικονομία εξετάζει το πιο γενικό πλαίσιο, δηλαδή ποιο ειδος τράπεζας μπορει να τυπώνει χρήματα, τα ειδη των τραπεζών, πως μεταβάλλονται τα επιτόκια κλπ. Γενικά ασχολείται σε θεωρητικό πλαίσιο αν θέλεις με το πως οι τράπεζες ή οι φόροι ή το κράτος ή η ανεργια ή οι τιμες ή χιλια δυο πράγματα επηρεάζουν την κοινωνια στο σύνολο της, γιαυτο τα κομμάτια της αυτά τα οριζουμε και ως μακροοικονομία. Εξεταζει το γενικο πλαίσιο.

Και βέβαια υπάρχουν και πιο "βιωματικές" έννοιες οπως το Κοστος Ευκαιρίας, που σου λεει οτι για να κερδίσεις κάτι, πρέπει να θυσιάσεις κάτι άλλο (γενικός κανόνας της ζωής), ή οι κοινωνικοί θεσμοί (νοικοκυριό, επιχείρηση, εργατικό σωματείο, κρατος) και οι αποφάσεις τους, ο καταμερισμός της εργασίας που σου εξηγεί με λίγα λόγια πως θα δουλεύεις στο μέλλον (ο καθένας θα παράγει ενα μερος καποιου αγαθού και όχι όλο το αγαθο). Ή η ανεργία και η γενική άνοδος των τιμών (πληθωρισμός) που δεν νομίζω να μην αφορα κανεναν, καθώς όλοι γκρινιάζουμε για αυτά (και δικαίως) :lol: . Γενικά σαν μάθημα δίνει χρήσιμες γενικές γνώσεις για πράγματα που μας αφορούν περισσότερο από όσο καταλαβαίνουμε.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:
Top