Άδικη βαθμολόγηση γραπτού στις πανελλήνιες - αναβαθμολόγηση

Johnas123

Νεοφερμένος

Ο Johnas123 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών και Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 5 μηνύματα.
Ναι αλλά όπως είπα , το όριο που έχουν θέσει εξασφαλίζει στην ουσία οτι δεν θα αδικηθείς υπερβολικά . Για την ακρίβεια οτι δεν θα αδικηθείς περισσότερο απο όσο θα αδικηθεί ο οποιοσδήποτε όσον αφορά στην αντικειμενική βαθμολογική αξία του γραπτού σου . Η τυχαιότητα τώρα δεν επιβάλλεται απο καμία λογική , είναι εγγενής ιδιότητα του τρόπου εξέτασης .
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:


Δεν νομίζω οτι έχουμε δει και ποτέ τόσο τρομερές διαφορές σε αυτά τα μαθήματα . Τώρα ως και 3-5 μονάδες είναι εντός των φυσιολογικών ορίων τυχαιότητας πιστεύω λόγω διαφορών βαθμολογητή .
Και τι, θα θεωρούσες εσύ, υπερβολικό? Τι ακριβώς σημαίνει το "υπερβολικά"? Εγώ δηλαδή, αν χάσω την σχολή μου εξαιτίας αυτού του φαινομένου, δεν θα είμαι "υπερβολικά" αδικημένος? Θα είμαι απλά "μέτρια" αδικημένος? Το σύστημα, στην παρούσα μορφή του, δεν καλύπτει τίποτα παρά μόνο πλήρως ακραίες περιπτώσεις με 13 και πάνω μονάδες απόκλιση, και αυτό είναι απαράδεκτο. Και αυτή η "εγγενής" τυχαιότητα του τρόπου εξέτασης για την οποία μιλάς, μπορεί με πολλούς τρόπους να μειωθεί, σε επίπεδο που θα είναι πια αμελητέα.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,253 μηνύματα.
Και τι, θα θεωρούσες εσύ, υπερβολικό? Τι ακριβώς σημαίνει το "υπερβολικά"?
Έλα μου ντε , αυτό λεω και εγώ και αυτό τόνισε και ο Δίας . Εαν δεν βάλεις κάποια όρια σε ορισμένα πράγματα και κάποιους κανόνες , έστω και αυθαίρετα ως έναν βαθμό , τότε δεν θα λειτουργήσει ποτέ το σύστημα .
Εγώ δηλαδή, αν χάσω την σχολή μου εξαιτίας αυτού του φαινομένου, δεν θα είμαι "υπερβολικά" αδικημένος? Θα είμαι απλά "μέτρια" αδικημένος?
Ναι αλλά το ερώτημα είναι στους πόσους υποψηφίους θα υπάρξει αυτό το θέμα . Εαν μιλάμε για ένα ποσοστό της τάξεως του 0.1% με 0.3% των υποψηφίων ( περί τους 90 - 500 δηλαδή) , πιστεύω πως είναι αποδεκτό νούμερο .
Το σύστημα, στην παρούσα μορφή του, δεν καλύπτει τίποτα παρά μόνο πλήρως ακραίες περιπτώσεις με 13 και πάνω μονάδες απόκλιση, και αυτό είναι απαράδεκτο. Και αυτή η "εγγενής" τυχαιότητα του τρόπου εξέτασης για την οποία μιλάς, μπορεί με πολλούς τρόπους να μειωθεί, σε επίπεδο που θα είναι πια αμελητέα.
Δεν θα διαφωνήσω , και εγώ θεωρώ οτι στις 13 μονάδες η διαφορά είναι ήδη μεγάλη για κόσμο που οριακά περνάει . Έχεις να προτείνεις κάποιον τρόπο να μειωθεί αυτή η τυχαιότητα ; Αλλά θα πρέπει να είναι ρεαλιστικός τρόπος .
 

Guest 586541

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Ως έναν βαθμό πιστεύω οτι το ενδεχόμενο τόσο κομπλεξικού καλύπτεται απο την ύπαρξη του τρίτου βαθμολογητή , εαν και οι 13 μονάδες απόκλιση είναι πολλές . Στις 10 πιστεύω θα ήταν αρκετό για να υπάρξει τρίτος διορθωτής .
Σε κάθε περίπτωση όμως , μεγαλύτερη η πιθανότητα να κάνει ο μαθητής πατάτα παρά κάποιος να έχει βάλει σκοπό της ζωής του να τον ρίξει στα τάρταρα βαθμολογικά .
Παιδιά, καταλαβένετε ότι σε μαθήματα με φορμαλιστική αυστηρότητα -με αποκορύφωμα αυτών τα μαθηματικά- το πόσο τραγική είναι μία απόσταση 13 μονάδων; Όπου από το 20 κάποιος πάει στο 17.4; Και οι 10 μονάδες είναι πάρααααααα πολλές , από το 20 στο 18...

Πώς είναι δυνατόν σε ένα τέτοιο μάθημα να είναι τόσο διαφορετικές οι βαθμολογίες; Εγώ δηλαδή που είχα 7 μόρια να πω τι για τον 2ο βαθμολογητή σε γραπτό που όλα ήταν σωστά;

Και δεν λέμε για εμμονικούς τύπους που έχουν ως σκοπό να χαντακώσουν, δεν ξέρω καν αν υπάρχει έστω ένας τέτοιος κάθε χρόνο. Υπάρχουν όμως:

1) Κάποιοι που αν δεν φτάσεις στα δικά τους standards αιτιολογήσεων θα κόψουν αβέρτα ή κόβουν πολλά μόρια από λάθη σε πράξεις.

2) Ηλίθιοι που δεν θα καταλάβουν έναν διαφορετικό τρόπο επίλυσης (ή και κάτι ψιλοδιαφορετικά διατυπωμένο) ή θα σε θεωρήσουν αντιγραφέα γιατί απάντησες κοφτά- συνοπτικά.

3) Κάφροι που δεν θα διαβάσουν με την απαιτούμενη υπομονή το γραπτό γιατί δεν τους άρεσε ο γραφικός χαρακτήρας, οι μουτζούρες....συχνά οι ίδιοι πριμοδοτούν ευανάγνωστα γραπτά...

Και δεν είναι καθόλου σαφές ότι θα πέσουν όλοι σε ίδιο αριθμό τέτοιων. Πέρυσι δεν έπεσα, είχα μαθηματικά παραπάνω από τον 2ο φέτος, μου είχαν βάλει και οι δύο 93 σε γραπτό που υπήρχαν 2 υπολογιστικά σφάλματα...

Για αυτό θα έπρεπε ΚΑΙ να υπάρχει ενιαίο πλάνο βαθμολόγησης πανελλαδικά ΚΑΙ αναβαθμολόγηση κατόπιν αιτήματος. Μόνο έτσι θα μεγιστοποιηθεί η αξιοκρατία στα πλαίσια του υπάρχοντος συστήματος, αφού όσοι κάνουν ό,τι γουστάρουν θα επομίζονται ποινές. Ανέφερα έναν προτεινόμενο μηχανισμό για να λειτουργήσει κάτι τέτοιο σε προηγούμενο μήνυμα στο παρόν topic.

Όσο για το επιχείρημα "γιατί δεν διαμαρτύρονται οι άριστοι;"

Και εμείς εδώ άριστα γράψαμε. Και ναι, πάει κάπως έτσι (θεωρώντας άριστο κάποιον που πήρε 98-100):

Βγαίνουν οι βαθμολογίες->Πήραν 98-100->θεωρούσαν ότι είχαν γράψει 98-100->δεν διαμαρτύρονται γιατί πήραν 98-100->ως άριστοι λογίζονται αυτοί που πήραν 98-100->άρα οι άριστοι δεν διαμαρτύρονται...circular reasoning...

Υ.Γ. @Samael και @eukleidhs1821 λάβατε πμ με έναν που ανήκει στην δεύτερη κατηγορία, για να καταλάβετε ότι τέτοια πρόσωπα υπάρχουν ακόμα και σε χώρους ψαγμένων, σκεφτείτε τι γίνεται σε άλλους που απαρτίζονται από πιο αδιάφορους...
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

constansn

Δραστήριο μέλος

Η constansn αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 538 μηνύματα.

Γιαννουλάκης

Νεοφερμένος

Ο Κωνσταντίνος Γιαννούλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 116 μηνύματα.
Συγκεντρώσου στη μελέτη σου. Δεν έχε νόημα να αγχώνεσαι για αυτά. Διάβασε καλά και ακολούθησε τις συμβουλές των καθηγητών σου για τον τρόπο απάντησης.
Το γεγονός όμως πως η προσπάθεια μου μπορεί να μην ανταμηφθει πλήρως εξ' αιτίας ορισμένων βαθμολογιτων είναι όσο να ναι αποτρεπτικό 😒
 
Τελευταία επεξεργασία:

constansn

Δραστήριο μέλος

Η constansn αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 538 μηνύματα.
Το γεγονός όμως πως η προσπάθεια μου μπορεί να μην ανταμηφθει πλήρως εξ' αιτίας ορισμένων βαθμολογιτων είναι όσο να ναι αποτρεπτικό 😒
Θα είμαι ειλικρινής, ναι συμβαίνουν και αδικίες, ειδικά τα φιλολογικά έχουν και υποκειμενικότητα. Ένα ποσοστό καλύπτεται-διορθωνεται από τον τρίτο βαθμολογητη. Ωστόσο, περιπτώσεις που σε θετικά μαθήματα υπάρχει μεγάλη διαφορά μονάδων μεταξύ διορθωτών είναι λιγότερες. Όχι ανύπαρκτες, αλλά λιγότερες. Δεν αξίζει να απογοητευτείς για κάτι τέτοιο τώρα που πρέπει να ξεκινήσεις το πιο ουσιαστικό κομμάτι της προετοιμασίας.
 

Micro

Συντονιστής

Ο Micro αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 2,423 μηνύματα.
Το γεγονός όμως πως η προσπάθεια μου μπορεί να μην ανταμηφθει πλήρως εξ' αιτίας ορισμένων βαθμολογιτων είναι όσο να ναι αποτρεπτικό 😒
Προσπάθησε να μην έχεις πολλές Μουτζούρες , να αποφεύγεις τα αστεράκια , μεγάλα καθαρά γράμματα , να υπάρχει μια συμμετρία σε πράξεις , επίσης μην πειραματίζεσαι σε αιτιολογήσεις, να τα γράφεις όπως σου λένε οι καθηγητές.
 

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
1) Θα συμφωνήσω ότι θα πρέπει η αναβαθμολόγηση στα θετικά μαθήματα να γίνεται με λιγότερες μονάδες διαφορά.
2) Θα επιμείνω ότι οι υποψήφιοι που θεωρούν τον εαυτό τους αδικημένο, συνήθως έχουν άδικο.
3) Θεωρώ ότι τις πιο πολλές φορές ο μεγαλύτερος βαθμός είναι ο λάθος, καθώς προέρχεται από βιαστικό και απρόσεκτο βαθμολογητή.
4) Είναι ανθρώπινο ο καθένας να θεωρεί σωστό το μεγαλύτερο βαθμό και άδικο τον μικρότερο. Από το σχολείο λέμε: Με έκοψε/πέρασα και όχι κόπηκα/με πέρασε.
5) Πιστεύω ότι το να βγαίνει ο τελικός βαθμός από τους δύο μεγαλύτερους είναι απαράδεκτο, γιατί αν ο μεγάλος βαθμός είναι λάθος, μεταφέρεται το λάθος στον τελικό. Ποιο σωστό νομίζω ήταν αυτό που ίσχυε παλιά: μέσος όρος του τρίτου με τον πλησιέστερο του από τους δύο πρώτους.
6) Επίσης, συμφωνώ ότι θα έπρεπε να υπάρχουν πιο σαφείς οδηγίες βαθμολόγησης και όχι να είναι θέμα τύχης οι απαιτήσεις του βαθμολογητή στις λεπτομέρειες.
7) Και κάτι ακόμα: Είναι πάγια τακτική των φροντιστηρίων να λένε στους μαθητές τους ότι αδικήθηκαν και άξιζαν περισσότερο.


1688306322514.png
 

Guest 586541

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
7) Και κάτι ακόμα: Είναι πάγια τακτική των φροντιστηρίων να λένε στους μαθητές τους ότι αδικήθηκαν και άξιζαν περισσότερο.
Πού κολλάνε τα φροντιστήρια όταν γίνεται λόγος στη βάση των λύσεων της ΚΕΕ και πλάνων βαθμολόγησης τα οποία έχουν διαρρεύσει;
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top