Αλλαγές στο Ενιαίο Λύκειο 2013 - 2016

Deutsch... Lover

Επιφανές μέλος

Η Everl αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 18,613 μηνύματα.
Δεν νομιζω να υπαρχει παρομοιο τοπικ οποτε το δημιουργω. Αν υπαρχει ηδη 1000 συγγνωμη.

Αυτες τις μερες ακουγονται παρα πολλα για την αλλαγη του συστηματος στις ταξεις του λυκειου. Μαλιστα απο οτι ακουσα οι αλλαγες ψηφιστηκαν θετικα.
Ριζικές αλλαγές σε μαθήματα, κατευθύνσεις και πανελλήνιες εξετάσεις
Εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια.
Στόχος είναι οι αλλαγές να ψηφιστούν μέσα στο καλοκαίρι, ώστε να αρχίσουν να εφαρμόζονται από τον Σεπτέμβριο για τους μαθητές που θα φοιτήσουν φέτος στην πρώτη τάξη του Λυκείου.
Οι βασικές αλλαγές περιγράφονται στις σημερινές εφημερίδες και έχουν ως εξής:
• Μειώνονται από 6 σε 4 τα μαθήματα στις πανελλαδικές.
• Θα μετρά ο βαθμός του απολυτηρίου και των τριών τάξεων για την εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.
• Το 50% των εξεταζόμενων εξεταζόμενων θεμάτων θα προέρχονται από τράπεζα θεμάτων και θα είναι κοινά για όλους τους μαθητές λυκείων.
• Πριμ στους υποψήφιους όταν οι βαθμοί των πανελλαδικών είναι υψηλότεροι από τους αντίστοιχους του απολυτηρίου.
• Μειώνονται σε 4 τα επιστημονικά πεδία.
• Ξεχωριστό θα είναι το πεδίο για τις στρατιωτικές-αστυνομικές σχολές.
• Τα ΑΕΙ θα έχουν τη δυνατότητα να ορίζουν συντελεστές βαρύτητας σε ορισμένα μαθήματα.
• Προαιρετική τάξη μαθητείας 1 έτους στα ΕΠΑΛ σε συνεργασία με τον ΟΑΕΔ.
• Ιδρύεται Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων για όλα τα θέματα που έχουν να κάνουν με αυτές.
Σημαντικές αλλαγές προβλέπονται και στο Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑΛ). Μετά την Γ’ τάξη θα ισχύει προαιρετική τάξη μαθητείας με στόχο οι μαθητές να εκπαιδεύονται με αμοιβή στον χώρο εργασίας πάνω στην ειδικότητα που έχουν σπουδάσει. Η λειτουργία αυτής της τάξης θα είναι σε συνεργασία του ΟΑΕΔ με το υπουργείο Παιδείας.
Σύμφωνα με όσα αναφέρουν τα δημοσιεύματα το υπουργείο Παιδείας με το νέο νομοσχέδιο επιχειρεί να δώσει βάρος στα μαθήματα Γενικής Παιδείας στις δύο πρώτες τάξεις του Λυκείου, σε μια προσπάθεια να προσφέρει στους μαθητές τις απαιτούμενες γνώσεις και να αποσυνδέσει το Λύκειο από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Έτσι, το νομοσχέδιο για το νέο Λύκειο επιφέρει σημαντικές αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα των τριών τάξεων αλλά και σημαντικές τροποποιήσεις στον τρόπο διεξαγωγής των Πανελλαδικών Εξετάσεων και στον υπολογισμό της βαθμολογίας.
Σημειώνεται ότι το σχέδιο νόμου έρχεται έπειτα από 5 χρόνια διαλόγου στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, στο οποίο συμμετείχαν όλα τα κόμματα.
πηγη
Ποια η γνωμη σας;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

LiViNGtheLiFE

Διάσημο μέλος

Η LiViNGtheLiFE αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 2,226 μηνύματα.
Η γνώση μας είναι να μην τα παίρνετε και πολύ στα σοβαρά γιατί και μεις επί ένα χρόνο πιστεύαμε ότι θα δίναμε με καινούργιο σύστημα και τελικά με το παλιό θα δώσουμε, και πάλι καλά γιατί τουλάχιστον ξέρουμε που πορευόμεθα.
Κατά τ' άλλα, καλό βρίσκω αυτό με τα 4 μαθήματα, και ΑΠΛΑ ΤΡΑΓΙΚΟ αυτό με τους βαθμούς του λυκείου που θα μετράνε. Χαιρετίσματα βασικά!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Deutsch... Lover

Επιφανές μέλος

Η Everl αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 18,613 μηνύματα.
Η γνώση μας είναι να μην τα παίρνετε και πολύ στα σοβαρά γιατί και μεις επί ένα χρόνο πιστεύαμε ότι θα δίναμε με καινούργιο σύστημα και τελικά με το παλιό θα δώσουμε, και πάλι καλά γιατί τουλάχιστον ξέρουμε που πορευόμεθα.
Κατά τ' άλλα, καλό βρίσκω αυτό με τα 4 μαθήματα, και ΑΠΛΑ ΤΡΑΓΙΚΟ αυτό με τους βαθμούς του λυκείου που θα μετράνε. Χαιρετίσματα βασικά!

Συμφωνω οτι μπορει να μην γινει αλλα ακουγεται πολυ και μου το ειπανε πολλοι:/: κατα τα αλλα συμφωνω ειναι αισχος.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,089 μηνύματα.
Mην έχετε αυταπάτες για απεργίες καταλήψεις κοκ το νέο λύκειο θα ισχύσει από τώρα για τα παιδιά που θα πάνε του χρόνου 1η Λυκείου.

Αυτοί που μπορείτε να κάνετε κάτι είναι αυτοί που έχουν να κάνουν κάτι τώρα είναι τα παιδιά της Γ Γυμνασίου γιατί οι επόμενες γενιές θα σας φτύνουν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Stavri_

Τιμώμενο Μέλος

Η Stavri_ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 4,687 μηνύματα.
Καλησπέρα σε όλους! Με αφορμή την σημερινή μου επίσκεψη στο λύκειο αποφοίτησης μου, και τη συζήτηση που είχα με τους καθηγητές της διεύθυνσης σχετικά με το πρόγραμμα του Νέου Λυκείου (που τίθεται σε εφαρμογή από τον Σεπτέμβριο του 2013 για τους μαθητές της Α' Λυκείου), αισθάνθηκα την ανάγκη να "συνομιλήσω" με εσάς,μαθητές και μη, για το καινούργιο αυτό σχέδιο σπουδών, ώστε να μοιραστούμε τις απόψεις μας πάνω στο μείζον αυτό θέμα που αφορά την ελληνική εκπαίδευση. Είναι άραγε το σχέδιο αυτό δόκιμο και εφαρμόσιμο ή απλά συνιστά μία νέα -αποτυχημένη- προσπάθεια εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης που θα καταστεί άλλο ένα κόλλημα και τροχοπέδη στην ορθή πνευματικό-κοινωνική μόρφωση των νέων;

Αρχικά ας παρουσιάσουμε εν ολίγοις - που λέει ο λόγος -(και με βάση τα όσα γνωρίζουμε) τι περιλλαμβάνει το νέο σχέδιο σπουδών 2013 του "Ανακαινισμένου Λυκείου":

ΑΥΣΤΗΡΟΤΕΡΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ
Υπουργειο παιδειας.JPG
Με αλλαγές στον τρόπο προαγωγής από την Α' και τη Β' τάξη Λυκείου αλλά και στις προϋποθέσεις για να πάρουν οι μαθητές το απολυτήριο και με επάνοδο της Πληροφορικής στη διδακτέα ύλη του Λυκείου κατατέθηκε στη Βουλή προς ψήφιση το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας.

Το μάθημα της Πληροφορικής επανέρχεται σε όλες τις τάξεις του Λυκείου.

Στην Α' Λυκείου είναι μάθημα επιλογής, στη Β' Λυκείου γίνεται μονόωρο μάθημα, παίρνοντας μία ώρα από το project και στη Γ' Λυκείου προστίθενται δύο ώρες στο πρόγραμμα διδασκαλίας, φτάνοντας τις ώρες στις 34 εβδομαδιαίως.

Διατηρούνται τα υπόλοιπα μαθήματα, όπως περιγράφηκαν στις προηγούμενες εκδοχές του νομοσχεδίου, με τις ομάδες προσανατολισμού να αντικαθιστούν τις σημερινές κατευθύνσεις και τα μαθήματά τους να διδάσκονται 5 ώρες στη Β' Λυκείου και 20 ώρες την εβδομάδα στη Γ' Λυκείου.

Αλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α' και Β' Λυκείου, κάνοντας πιο δύσκολη τη μετάβαση από τη μία τάξη στην άλλη. Μέχρι σήμερα αρκούσε μέσος όρος 9,5 για να προαχθεί ο μαθητής από τη μία τάξη στην άλλη. Το αποτέλεσμα ήταν ότι όλοι περνούσαν στην επόμενη τάξη και η ύπαρξη μετεξεταστέων προξενούσε έκπληξη. Τώρα η προαγωγή απαιτεί την εκπλήρωση τριών συνθηκών ταυτόχρονα:

1 Την επίτευξη μέσου όρου τουλάχιστον 10 σε όλα τα μαθήματα, είτε εξετάζονται γραπτά είτε όχι,

2 Την επίτευξη μέσου όρου τουλάχιστον 10 και στα Μαθηματικά (Αλγεβρα και Γεωμετρία) και στην Ελληνική Γλώσσα (Αρχαία Ελληνικά, Νέα Ελληνικά και Νεοελληνική Γραμματεία),

3 Την επίτευξη μέσου όρου τουλάχιστον 8 σε όλα τα άλλα μαθήματα.

Αν ο μαθητής δεν επιτύχει τουλάχιστον μέσο όρο 10 σε όλα τα μαθήματα, μένει στην ίδια τάξη. Αν ο μαθητής δεν επιτύχει τον απαιτούμενο μέσο όρο σε κάποιο από τα μαθήματα αλλά συγκεντρώνει το γενικό μέσο όρο 10, τότε μένει μετεξεταστέος στα συγκεκριμένα μαθήματα, που δεν κατάφερε να συγκεντρώσει τον απαιτούμενο μέσο όρο. Τα θέματα ορίζονται κατά 50% από την τράπεζα θεμάτων και κατά 50% από τον διδάσκοντα καθηγητή, ο οποίος διορθώνει και τα γραπτά.

Στη Γ' Λυκείου ο μαθητής δίνει απολυτήριες εξετάσεις και αν το επιθυμεί, μετά την απόκτηση του απολυτηρίου Λυκείου, μπορεί να συμμετάσχει στις εισαγωγικές εξετάσεις.

Στις απολυτήριες εξετάσεις εξετάζεται σε όλα τα μαθήματα που διδάχτηκε τη χρονιά και για να αποκτήσει το απολυτήριο Λυκείου πρέπει:

1 Να έχει μέσο όρο τουλάχιστον 10 σε όλα τα μαθήματα,

2 Να έχει μέσο όρο τουλάχιστον 10 στην Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (που περιλαμβάνει τη Γλώσσα και τη Γραμματεία μαζί σε ενιαία εξέταση),

3 Να έχει μέσο όρο πάνω από 10 σε κάθε ένα από τα μαθήματα της ομάδας προσανατολισμού που επέλεξε, και

4 Να έχει μέσο όρο πάνω από 8 στα υπόλοιπα μαθήματα.

Τα θέματα ορίζονται όπως και στις προηγούμενες τάξεις από την τράπεζα θεμάτων και τον διδάσκοντα και τα γραπτά διορθώνονται από τον διδάσκοντα καθηγητή.

Στον «καιάδα»

Οι απαιτήσεις προαγωγής και απόλυσης, που δυσκόλεψαν εμφανώς με την κατάθεση του νομοσχεδίου προς ψήφιση, αποτελούν μία αλλαγή που δεν αναμενόταν, υποθέτω ότι δεν προτάθηκε από κανέναν.

Με αυτή την αλλαγή προσπαθεί να θεραπευτεί η προηγούμενη αδυναμία του Λυκείου, που οδηγούσε όλους τους μαθητές στην απόκτηση του απολυτηρίου. Αυτές οι αυξημένες απαιτήσεις προαγωγής και απόλυσης είναι που θα πανικοβάλουν τους πιο αδύνατους μαθητές και θα τους οδηγήσουν στην τεχνική εκπαίδευση, χωρίς αυτό να είναι από μόνο του κακό.

Κάτι ανάλογο είχε συμβεί και πριν από 15 χρόνια με τη μεταρρύθμιση Αρσένη, τότε που με τη θεσμοθέτηση πανελληνίων προαγωγικών εξετάσεων σε όλα τα μαθήματα της Β' Λυκείου γέμισαν τα τεχνικά λύκεια με μαθητές.

Οι εισαγωγικές

Η εισαγωγή στις ανώτατες σχολές εξαρτάται από 5 βαθμούς, χωρίς να είναι διευκρινισμένη η αναλογία τους. Οι τέσσερις βαθμοί είναι οι γραπτοί βαθμοί των τεσσάρων πανελληνίως εξεταζομένων μαθημάτων (Νέα Ελληνικά και τα τρία μαθήματα της ομάδας προσανατολισμού που επέλεξε ο υποψήφιος). Οι τέσσερις βαθμοί μάς δίνουν ένα μέσο όρο (Μ.Ο.) που θα μας χρειαστεί σε λίγο. Ο πέμπτος βαθμός είναι ο Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης (ΒΠΑ). Αν ο ΒΠΑ είναι μικρότερος από τον Μ.Ο. των τεσσάρων μαθημάτων, τότε αυξάνονται οι βαθμοί προαγωγής των τριών τάξεων κατά μία μόνο μονάδα. Αν ο ΒΠΑ είναι μεγαλύτερος από τον Μ.Ο. των τεσσάρων μαθημάτων μέχρι και μία μονάδα, τότε δεν αναπροσαρμόζεται. Δεν αντιλαμβάνομαι τι συμβαίνει αν ο ΒΠΑ είναι μεγαλύτερος από τον Μ.Ο. των τεσσάρων μαθημάτων παραπάνω από δύο μονάδες. Επίσης το άριστα 20 στο ΒΠΑ δίνει 13,33 μονάδες, που δεν μπορεί να λογίζεται ως πέμπτος βαθμός, όπως αναφέρει το νομοσχέδιο, αφού δεν είναι λογικό οι τέσσερις βαθμοί να έχουν άριστα το 20 και ο πέμπτος το 13,33. Προφανώς θα αλλάξει ο τρόπος εισαγωγής μέχρι την οριστική διαμόρφωση του νέου συστήματος. Ας κρατήσουμε, όμως, την πρόθεση του υπουργείου Παιδείας να μετράει για την εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση ο βαθμός σε όλα τα μαθήματα, όλων των τάξεων του Λυκείου.


ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
σχολειο.jpg
1. Τι καινούργιο εισάγει το νέο σύστημα στο Γενικό Λύκειο;
Ενισχύεται ο αυτοτελής μορφωτικός σκοπός του Λυκείου, ενώ στη Γ' τάξη υπάρχει πρόβλεψη το σχολείο να ανταποκρίνεται στην ανάγκη προετοιμασίας του μαθητή για την εισαγωγή του στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι αξιολογήσεις και οι εξετάσεις θα είναι πιο αντικειμενικές γιατί το 50% των ερωτήσεων θα είναι από τράπεζα θεμάτων. Με εξετάσεις θα περιορισθεί ταυτόχρονα ο αριθμός των εισακτέων, ο οποίος με την πάροδο των ετών θα σταθεροποιηθεί σε σαφώς μικρότερα επίπεδα από ό,τι είναι σήμερα. Οι φραγμοί αυτοί και οι δυσκολίες θα ευνοήσουν τη μεταφορά των μαθητών στο Τεχνολογικό Λύκειο, όπου ο τρόπος εξετάσεων θα είναι απλουστευμένη διαδικασία.

2. Πώς επιτυγχάνεται η αποσύνδεση Λυκείου - εισαγωγικών εξετάσεων;
Με το γεγονός ότι οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στο Γενικό Λύκειο θα είναι αυτόνομες σε σχέση με τις εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι μαθητές θα εξετάζονται στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς στα μαθήματα τα οποία διδάσκονται, ενώ στη Γ' Λυκείου θα εξετασθούν επιπλέον και στα 4 μαθήματα του επιστημονικού πεδίου που έχουν επιλέξει.

3. Σε πόσα και σε ποια μαθήματα θα εξετάζονται οι μαθητές κάθε Ιούνιο και στις τρεις τάξεις του Λυκείου;
Οι μαθητές της Α' και της Β' Λυκείου θα εξετάζονται με ενδοσχολικές εξετάσεις σε όλα τα διδασκόμενα μαθήματα της σχολικής χρονιάς, εκτός από τα επιλεγόμενα, όπως η Φυσική Αγωγή και η Ερευνητική Εργασία. Στη Γ' Λυκείου οι εξετάσεις θα περιλαμβάνουν τα μαθήματα των Θρησκευτικών, της Ιστορίας, της Ξένης Γλώσσας και τα τρία από τα μαθήματα της επιλεχθείσας Ομάδας Προσανατολισμού. Ο αριθμός των εξεταζόμενων μαθημάτων περιορίζεται δραστικά και ιδιαίτερα στη Γ' τάξη του Λυκείου. Αυτό θα επιτρέψει και την καλύτερη και σε βάθος φυσικά προετοιμασία των μαθητών για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

4. Τι αλλαγές επιφέρουν οι ομάδες προσανατολισμού;
Ενώ μέχρι σήμερα στη Β' και στη Γ' τάξη οι μαθητές παρακολουθούσαν μία εκ των τριών κατευθύνσεων, το νέο σχέδιο του υπουργείου έρχεται να αλλάξει αυτό το καθεστώς προκαλώντας σύγχυση σε μαθητές και γονείς. Αρχικά, οι κατευθύνσεις μετονομάζονται σε ομάδες προσανατολισμού, με τις αλλαγές όμως να μη σταματούν στην ονοματοδοσία αλλά να επεκτείνονται και σε πρακτικό επίπεδο.

Ετσι λοιπόν στη Β' Λυκείου οι μαθητές θα έχουν να επιλέξουν ανάμεσα στην ομάδα των Ανθρωπιστικών Σπουδών (Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας και στα Λατινικά). Η Θετική και η Τεχνολογική Κατεύθυνση συγχωνεύονται δημιουργώντας την ομάδα προσανατολισμού Θετικών Σπουδών (Φυσική και Μαθηματικά). Στη Γ' Λυκείου προστίθεται και μια τρίτη ομάδα προσανατολισμού, αυτή των Οικονομικών - Πολιτικών - Οικονομικών Σπουδών (Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Οικονομία, Ιστορία, Αρχές Φυσικών Επιστημών, Οργάνωση και Λειτουργία της Πολιτείας και Οργάνωση & Διοίκηση).

5. Πώς θα υπολογίζεται η τελική βαθμολογία για τις πανελλαδικές εξετάσεις;
Για τον υπολογισμό του βαθμού πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν θα υπολογίζεται μόνο ο προφορικός και γραπτός βαθμός των υπό εξέταση μαθημάτων - όπως ίσχυε μέχρι σήμερα- αλλά θα προσμετράται και ο βαθμός προαγωγής και απόλυσης (ΒΠΑ), δηλαδή ο γενικός βαθμός όλων των τάξεων του Λυκείου. Για τον υπολογισμό του θα πρέπει να πολλαπλασιαστεί ο κάθε γενικός βαθμός με τους συντελεστές 0,5 - 0,7- 0,9 αντίστοιχα για κάθε μια από τις τρεις τάξεις. Στη συνέχεια θα αθροίζονται και θα διαιρούνται διά του τρία. Στην περίπτωση που ο ΒΠΑ είναι μεγαλύτερος ή μικρότερος από τον μέσο όρο των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων, τότε θα ενεργοποιείται ο «διορθωτικός συντελεστής».

6. Από πότε θα τεθεί σε εφαρμογή το νέο σχέδιο;
Το νέο πρόγραμμα θα τεθεί σε ισχύ από το επόμενο σχολικό έτος 2013-2014 και θα αφορά τους μαθητές της Α' Λυκείου που θα φοιτήσουν στο Λύκειο από Σεπτέμβρη. Οι μαθητές που ήδη φοιτούν στα σχολεία δεν θα επηρεαστούν από το πρόγραμμα ολοκληρώνοντας τις σπουδές τους με το ως σήμερα ισχύον σύστημα. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως οι μαθητές της Γ' Λυκείου θα εξετασθούν πανελλαδικά με βάση το νέο σύστημα το καλοκαίρι του 2016.

7. Ποιος ο ρόλος των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων στην εισαγωγή των φοιτητών, με τον καθορισμό συντελεστών βαρύτητας στα εξεταζόμενα μαθήματα;
Ο καθορισμός του συντελεστή βαρύτητας σε ένα μάθημα ανά Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση θα πραγματοποιείται έπειτα από πρόταση της γενικής συνέλευσης του αρμόδιου Τμήματος προς τον υπουργό Παιδείας, η οποία θα πρέπει να κατατίθεται ως την 1η Μαρτίου. Δηλαδή το κάθε τμήμα, ανάλογα και με το αντικείμενο σπουδών που προσφέρει, θα ορίζει διαφορετικούς συντελεστές στα μαθήματα βαρύτητας, τα οποία είναι προαπαιτούμενα για τη συνέχιση των σπουδών τους στα ιδρύματα.

8. Τι είναι ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων (ΕΟΕ);
Ο ΕΟΕ είναι επιτελικός επιστημονικός φορέας αρμόδιος για ζητήματα που αφορούν τις γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στο Γενικό Λύκειο και τις εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

9. Ποιος ο ρόλος της τράπεζας θεμάτων;
Σε όλες τις χώρες εφαρμόζεται διπλό σύστημα καθορισμού ερωτήσεων. Δηλαδή ερωτήσεων που επιλέγονται ηλεκτρονικά και καλύπτουν το σύνολο της εξεταστέας ύλης. Είναι ερωτήσεις διαβαθμισμένης δυσκολίας, οι οποίες καθορίζουν πρότυπα για αντίστοιχες ερωτήσεις από τον εκπαιδευτικό, χωρίς όμως να ακυρώνουν την πρωτοτυπία. Οι ερωτήσεις από την τράπεζα θεμάτων θα μπορούν να αξιολογούνται και ηλεκτρονικά, μειώνοντας τον φόρτο εργασίας και δημιουργώντας αίσθημα αξιοπιστίας ως προς την αντικειμενικότητα της βαθμολόγησης.

10. Οι αλλαγές του νομοσχεδίου επηρεάζουν τον αριθμό των εκπαιδευτικών στα σχολεία;
Ο αριθμός των εκπαιδευτικών δεν επηρεάζεται από τις αλλαγές του νομοσχεδίου. Οι εκπαιδευτικές ανάγκες θα συνεχίσουν να παραμένουν οι ίδιες και του χρόνου.

11. Υπάρχει ενδεχόμενο επαναβαθμολόγησης ή εξέτασης του βαθμού από τον μαθητή;
Δεν θα υπάρξει τέτοιο ενδεχόμενο, καθώς δεν ωφελούσε σε κάτι ουσιαστικό, ικανοποιούσε την περιέργεια των παιδιών, στο να δουν ιδίοις όμμασι το γραπτό τους με τη βαθμολογία τους.

12. Θα υπάρξει αλλαγή στα σχολικά βιβλία και στη διδακτέα ύλη;
Μετά την αλλαγή των ωρολόγιων προγραμμάτων και των δομικών χαρακτηριστικών του Λυκείου, θα υπάρξει όπου χρειάζεται αλλαγή στα αναλυτικά προγράμματα και στα σχολικά βιβλία.

13. Ποιος θα επιλέγει τα εξεταζόμενα θέματα και ποιος θα τα διορθώνει;
Τα θέματα θα είναι κοινά για όλα τα τμήματα του ίδιου σχολείου και τα οποία θα επιλέγονται σε ποσοστό 50%, με κλήρωση, από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και σε ποσοστό 50% από τον διδάσκοντα καθηγητή. Τη διόρθωση των γραπτών αναλαμβάνει ο ίδιος ο καθηγητής τους ενώ τη βαθμολόγηση των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων αναλαμβάνουν επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί - βαθμολογητές στο πλαίσιο του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων.

14. Θα υπάρξουν αλλαγές και στα μηχανογραφικά δελτία;
Με βάση τις νέες ομάδες προσανατολισμού που δημιουργήθηκαν θα επαναπροσαρμοστούν και τα επιστημονικά πεδία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

15. Πώς θα υπολογίζεται ο μέσος όρος του απολυτηρίου;
Ο βαθμός του απολυτηρίου Γενικού Λυκείου προκύπτει από τον μέσο όρο της γενικής βαθμολογίας του μαθητή και στις τρεις τάξεις του.

16. Η μέθοδος του συμψηφισμού των βαθμών για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ έχει δοκιμαστεί ξανά, όπως και το σύστημα των πεδίων - τι το διαφορετικό θα προσφέρουν τώρα;
Εκ πρώτης όψεως το σύστημα δεν παρουσιάζει κάποια καινοτομία σε σχέση με τα εκπαιδευτικά συστήματα που ίσχυαν ως σήμερα. Αντιθέτως είναι ένας συνδυασμός του συστήματος των Δεσμών, οι οποίες ίσχυαν τη δεκαετία του '80 και του '90, με το σύστημα του πρώην υπουργού κ. Γεράσιμου Αρσένη. Σύμφωνα με το οποίο συνυπολογιζόταν ο βαθμός της Β' και της Γ' Λυκείου για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και τα ΑΤΕΙ της χώρας∙ με τη μόνη διαφορά ότι το νέο σχέδιο συνυπολογίζει και τον βαθμό της Α' Λυκείου.

Ωστόσο με το παρόν σύστημα ο μαθητής προάγεται και απολύεται εξεταζόμενος μέσα στο σχολείο του. Ως εκ τούτου δεν υπάρχει περίπτωση το σχολείο να μετατραπεί σε χώρο εντατικοποίησης σπουδών και πολύ περισσότερο σε χώρο εξεταστικού κέντρου. Τα γραπτά τους θα αξιολογούνται από τον οικείο εκπαιδευτικό όπως ακριβώς συμβαίνει και σήμερα.

17. Τι αλλάζει στο Τεχνολογικό Λύκειο;

Με την εφαρμογή του νέου προγράμματος, η φοίτηση στα Επαγγελματικά Λύκεια θα είναι πλέον τετραετής προσφέροντας δύο κύκλους σπουδών: τον «Δευτεροβάθμιο Κύκλο Σπουδών» και την «Προαιρετική Τάξη Μαθητείας». Το υπουργείο Παιδείας σε συμφωνία με τον ΟΑΕΔ θα συνάπτει σύμβαση μεταξύ του τελευταίου και των επιχειρήσεων ώστε με ένα συμβολικό ποσό οι απόφοιτοι της Γ' τάξης των ΕΠΑΛ να κάνουν πρακτική άσκηση. Με τον θεσμό της μαθητείας δίνεται στους σπουδαστές η ευκαιρία για εξάσκηση στην αγορά εργασίας ενώ παράλληλα θα εξασφαλίζουν αρκετές προϋποθέσεις μόνιμης πρόσληψής τους είτε στην ίδια επιχείρηση είτε σε άλλη ομοειδή επιχείρηση.

18. Με ποιον τρόπο θα επιτυγχάνουν την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ;
Οι απόφοιτοι του δεύτερου κύκλου των ΕΠΑΛ έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή σε σχολές των τεχνολογικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και σε συναφείς ειδικότητες του πτυχίου τους. Οι υποψήφιοι εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα, δύο μαθήματα γενικής παιδείας (Μαθηματικά και Νεοελληνική Γλώσσα) και δύο μαθήματα ειδικότητας.

19. Πόσα και ποια μαθήματα θα διδάσκονται οι μαθητές στα Τεχνολογικά Λύκεια;
Οι μαθητές της Α' τάξης των ΕΠΑΛ θα διδάσκονται 10 μαθήματα γενικής παιδείας και 5 μαθήματα από τις ακόλουθες ομάδες προσανατολισμού: Τεχνολογικών Εφαρμογών, Προσανατολισμού, Διοίκησης και Οικονομίας, Γεωπονίας - Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής και Προσανατολισμού Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων.
Οι μαθητές της Β' και της Γ' τάξης των επαγγελματικών λυκείων θα διδάσκονται έξι μαθήματα γενικής παιδείας (Ελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Ξένη Γλώσσα και Φυσική Αγωγή), και 4-6 μαθήματα ειδικότητας. Τα μαθήματα αυτά αποτελούνται κατά προσέγγιση από 50% θεωρητικό και 50% εργαστηριακό μέρος.

20. Θα μπορούν οι απόφοιτοι Γυμνασίου να φοιτήσουν σε κάποιο ΙΕΚ;
Ως σήμερα οι απόφοιτοι των γυμνασιακών τάξεων δεν είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τα μαθήματα σε κάποιο δημόσιο ή ιδιωτικό Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης. Με το σχέδιο αυτό παρέχεται πλέον η δυνατότητα στους αποφοίτους της υποχρεωτικής τυπικής εκπαίδευσης να φοιτήσουν δωρεάν στις επαγγελματικές σχολές μεταγυμνασιακής κατάρτισης (ΣΕΚ).

Οι νέες Πανελλαδικές
21. Πώς θα γίνεται η εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Οι πανελλαδικές εξετάσεις θα διεξάγονται αφού οι μαθητές ολοκληρώσουν τις ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις. Ως τη 10η Οκτωβρίου του σχολικού έτους θα πρέπει να επιλέξουν μέχρι δύο επιστημονικά πεδία, στα οποία θα εντάσσονται και οι αντίστοιχες σχολές, στο μηχανογραφικό δελτίο.

Τα επιστημονικά πεδία (ΕΠ) από τα οποία θα επιλέξουν οι μαθητές είναι τα εξής: 1ο ΕΠ - Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες, (Νεοελληνική Γλώσσα, Αρχαία, Ιστορία και Λατινικά ή Αρχές Φυσικών Επιστημών. 2ο ΕΠ - Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες (Νεοελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική και Χημεία). 3ο ΕΠ - Επιστήμες Υγείας (Νεοελληνική Γλώσσα, Φυσική, Χημεία, Βιολογία ή Μαθηματικά). 4ο ΕΠ - Επιστήμες Οικονομίας, Διοίκησης και Πολιτικές Επιστήμες (Νεοελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής, Οικονομία ή Ιστορία, Οργάνωση και Λειτουργία της Πολιτείας ή Οργάνωση & Διοίκηση ή Λατινικά).

Για όσους επιλέξουν τα παιδαγωγικά τμήματα θα εξετασθούν στη Νεοελληνική Γλώσσα, στα Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής, στην Ιστορία και στις Αρχές Φυσικών Επιστημών.
education system.jpg

Πηγή 1
Πηγή 2

( Πιο αναλυτικά- αν και δεν νομίζω ότι χρειάζεται:P - μπορείτε να διαβάσετε το νομοσχέδιο εδώ! )
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jj!

Τιμώμενο Μέλος

Ο jj! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 13,487 μηνύματα.
Συνεχίζω να θεωρώ καλύτερο το νέο γενικό και τεχνολογικό λύκειο.

  1. Αποκόπτεται το λύκειο από την τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς οι μαθητές θα εξετάζονται αφού παραλάβουν το απολυτήριό τους. Οπότε όποιος θέλει συνεχίζει ή σταματά εκεί. Καλό, αφού όσοι μαθητές θα βαριούνται να πηγαίνουν καλοκαιριάτικα να γράφουν, δε θα γράφουν (πολύ απλό:P).
  2. 4 μαθήματα, αντί για 6 ή 7:)
  3. Τον συντελεστή βαρύτητας τον αποφασίζουν τα τμήματα στα οποία επιθυμεί να εισαχθεί ο υποψήφιος.
  4. Το νέο σύστημα βοηθά τον υποψήφιο να ακολουθήσει αυτό που θέλω (βλ. παραπάνω). Αν τα μηχανογραφικά συμπληρώνονται πριν τις εισαγωγικές εξετάσεις, ακόμη καλύτερα.
  5. Επιτέλους, δίνεται η πρέπουσα πρέπουσα σημασία στην τεχνική εκπαίδευση από πλευράς υπουργείου παιδείας, αλλά και μαθητών.
Συμπέρασμα: Να εύχεστε εσείς του '98 να σας πιάσει φέτος. Εγώ θα ήθελα πολύ να πιάσει κι εμάς αυτό το σύστημα:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τάσος97

Τιμώμενο Μέλος

Ο Allostasis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 11,113 μηνύματα.
Ρε δεν πάτε καλά. Δε σας αρέσει κιολας, απληστα αχαριστα μικρα παιδια. Ε μα πια δηλαδη. Εγω θελω να ισχυσει απο φετος αυτο με το απολυτηριο. :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

GiannosFloyd

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο GiannosFloyd αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Πόρτο Λάγος (Ξάνθη). Έχει γράψει 147 μηνύματα.
Εγώ τρέφω ακόμα ελπίδες ότι δεν θα περάσει. Τσίριζα,αυγα και κομμουνιστές δεν ψηφίζουν σχέδιο της κυβέρνησης με τίποτα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

faeton

Νεοφερμένος

Ο faeton αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής. Έχει γράψει 110 μηνύματα.
Εκτός απο αυτά τα 5 θα προσθέσω ότι δεν θα μπορεί να περνάει την τάξη οποιος δεν έχει ανοίξει ποτέ ββλίο όπως γίνεται τώρα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jj!

Τιμώμενο Μέλος

Ο jj! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 13,487 μηνύματα.
Εκτός απο αυτά τα 5 θα προσθέσω ότι δεν θα μπορεί να περνάει την τάξη οποιος δεν έχει ανοίξει ποτέ ββλίο όπως γίνεται τώρα.
Αυτό ακριβώς.

Οι μαθητές δεν είναι "αδύναμοι", όπως λένε πολλά sites. Απλά δεν προσπαθούν αρκετά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

8theo1

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο 8theo1 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 205 μηνύματα.
Αυτό ακριβώς.

Οι μαθητές δεν είναι "αδύναμοι", όπως λένε πολλά sites. Απλά δεν προσπαθούν αρκετά.

Δηλαδή εγώ που είμαι θεωρητική Και πέρσι έγραψα σε όλα πάνω από 17 και άλγεβρα, γεωμετρία κάτω από τη βάση πάει να πει ότι δεν προσπάθησα αρκετά; μόνο θεωρία είχα διαβάσει αφού ασκήσεις δεν μπορώ να λύσω, τι έπρεπε να κάνω; Να μείνω για Σεπτέμβρη:Ρ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Γιαννης Κοβ

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιαννης Κοβ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος και μας γράφει απο Καβάλα (Καβάλα). Έχει γράψει 133 μηνύματα.
Το βασικότερο από αυτά αφορά τον λεγόμενο «5ο βαθμό», δηλ. τον συνυπολογισμό των βαθμολογιών των μαθητών σε όλες τις τάξεις του λυκείου στον τελικό βαθμό εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (σε μικρότερο ποσοστό η βαθμολογία της Α” Λυκείου, σε λίγο μεγαλύτερο η βαθμολογία της Β” Λυκείου και σε ακόμα μεγαλύτερο η βαθμολογία της Γ” Λυκείου). Εκεί υπολογίζονται τόσο η προφορική βαθμολογία (που ορίζεται από τους διδάσκοντες καθηγητές) όσο και οι επιδόσεις των μαθητών στις προαγωγικές εξετάσεις. Το πρόβλημα με αυτή την ρύθμιση είναι ότι ο ορισμός της βαθμολογίας ενός μαθητή περιέχει αρκετούς κινδύνους υποκειμενικότητας. Και αυτό διότι μπορεί να υπάρξουν καθηγητές οι οποίοι θα είναι κάπως πιο χαλαροί και θα βάζουν μεγαλύτερους βαθμούς, αλλά μπορεί να υπάρξουν και αυστηροί καθηγητές, οι οποίοι θα δίνουν χαμηλότερες βαθμολογίες. Το φαινόμενο αυτό δεν παρατηρείται μόνο από πόλη σε πόλη αλλά ακόμα και από σχολείο σε σχολείο μέσα στην ίδια την πόλη. Όπως καταλαβαίνετε, αυτό από μόνο του ενδέχεται να προκαλέσει αδικίες. Επιπλέον, να σας θυμίσω ότι το φαινόμενο των καθηγητών του δημοσίου που παραδίδουν ιδιαίτερα μαθήματα είναι ιδιαίτερα έντονο. Υπάρχει, μάλιστα, η περίπτωση ένας καθηγητής να παραδίδει ιδιαίτερα ακόμα και σε μαθητές του τμήματος στο οποίο διδάσκει το πρωί. Καταλαβαίνετε, λοιπόν, ότι αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα όταν ο βαθμός που θα βάλει αυτός ο καθηγητής, ο οποίος και παραδίδει τα ιδιαίτερα μαθήματα, θα επηρεάσει τον βαθμό εισαγωγής του μαθητή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το τρίτο ζήτημα αφορά τις συγγενικές και φιλικές σχέσεις που πολύ πιθανόν να υπάρχουν μεταξύ καθηγητών και μαθητών, ιδίως σε μικρές κοινωνίες όπως οι πόλεις της επαρχίας. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις στις οποίες ένας καθηγητής διδάσκει π.χ. τα ανίψια του ή τα παιδιά του φίλου του. Στην περίπτωση, λοιπόν, που διατηρηθεί ο «5ος βαθμός» θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος ώστε να είναι όσο πιο αντικειμενικός γίνεται για να μην δημιουργηθούν αδικίες μεταξύ των παιδιών.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

unπαικτable

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο unπαικτable αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 963 μηνύματα.
Αλλαξε ο μανωλιος και εβαλε τα ρουχα του αλλιως.
Καμια ουσιαστικη αλλαγη, καμια καινοτομια. Το πιο τραγικο παντως ειναι αυτο με τον ΒΠΑ. Δηλαδη αμα τον αλλον του ριχνουν τον ΜΟ τα θεωρητικα μαθηματα θα πρεπει να τα λουστει και να χασει μια ενδεχομενη εισαγωγη σε μια σχολη Θετικων Σπουδων. Επισης, για ακομη μια φορα τροφη προς την παραπαιδεια αφου ο βαθμος Α και Β μετραει στον βαθμο προσβασης και ειναι σιγουρο πως θα υπαρξουν μαθητες οι οποιοι θα πανε σε φροντηστηρια(ανεξαρτητα του επιπεδου του μαθηματος).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ερινύς

Τιμώμενο Μέλος

Η Ερινύς αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 17,739 μηνύματα.
Συνεχίζω να θεωρώ καλύτερο το νέο γενικό και τεχνολογικό λύκειο.

  1. Αποκόπτεται το λύκειο από την τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς οι μαθητές θα εξετάζονται αφού παραλάβουν το απολυτήριό τους. Οπότε όποιος θέλει συνεχίζει ή σταματά εκεί. Καλό, αφού όσοι μαθητές θα βαριούνται να πηγαίνουν καλοκαιριάτικα να γράφουν, δε θα γράφουν (πολύ απλό:P).
  2. 4 μαθήματα, αντί για 6 ή 7:)
  3. Τον συντελεστή βαρύτητας τον αποφασίζουν τα τμήματα στα οποία επιθυμεί να εισαχθεί ο υποψήφιος.
  4. Το νέο σύστημα βοηθά τον υποψήφιο να ακολουθήσει αυτό που θέλω (βλ. παραπάνω). Αν τα μηχανογραφικά συμπληρώνονται πριν τις εισαγωγικές εξετάσεις, ακόμη καλύτερα.
  5. Επιτέλους, δίνεται η πρέπουσα πρέπουσα σημασία στην τεχνική εκπαίδευση από πλευράς υπουργείου παιδείας, αλλά και μαθητών.
Συμπέρασμα: Να εύχεστε εσείς του '98 να σας πιάσει φέτος. Εγώ θα ήθελα πολύ να πιάσει κι εμάς αυτό το σύστημα:)

Το μόνο για το οποίο διαφωνώ είναι τα 4 μαθήματα. Δεν σου αφήνει καθόλου περιθώρια για λάθη αν έχεις βάλει στόχο υψηλόβαθμη σχολή, ή γενικά αν έχεις έναν πολύ συγκεκριμένο στόχο. Τα 6 μαθήματα που έδωσα εγώ είναι ένας επαρκής αριθμός εξεταζόμενων μαθημάτων, και σου αφήνει το περιθώριο να τα πας σχετικά μέτρια σε κάποιο μάθημα και να μην κάψεις την σχολή επιλογής σου.

Για όλα τα άλλα εξακολουθώ να πιστεύω ότι -αν εφαρμοστεί βέβαια ως λέγεται και όχι με 100 παραθυράκια- θα είναι πιο ευνοϊκό. :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

transient

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο transient αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,858 μηνύματα.
Δεν σου αφήνει καθόλου περιθώρια για λάθη αν έχεις βάλει στόχο υψηλόβαθμη σχολή

Νομίζω όμως πως ο βαθμός της δυσκολίας αυτών των τεσσάρων μαθημάτων θα ναι πολύ πιο υψηλός απ' ότι είναι σήμερα.
Δηλαδή, σήμερα η Βιολογία και η Χημεία είναι σχετικά εύκολες στις Πανελλήνιες, επειδή έχει προηγηθεί μια δύσκολη Φυσική και κάποια επίσης πολύ δύσκολα μαθηματικά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jj!

Τιμώμενο Μέλος

Ο jj! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 13,487 μηνύματα.
Δηλαδή εγώ που είμαι θεωρητική Και πέρσι έγραψα σε όλα πάνω από 17 και άλγεβρα, γεωμετρία κάτω από τη βάση πάει να πει ότι δεν προσπάθησα αρκετά; μόνο θεωρία είχα διαβάσει αφού ασκήσεις δεν μπορώ να λύσω, τι έπρεπε να κάνω; Να μείνω για Σεπτέμβρη:Ρ
Κι εγώ θεωρητική θα πάω, αλλά μια χαρά βαθμούς έγραψα στα μαθηματικά (>16). Τι σημαίνει αυτό; :P

Το σχολείο σού δίνει γενικές γνώσεις (άλλωστε, γι' αυτό το λύκειο λέγεται γενικό + είναι προαιρετικό. Στα ΕΠΑΛ μαθαίνεις πιο εξειδικευμένα πράγματα). Τώρα, αν εσύ έχεις κενά τα οποία δε θέλεις και δεν είσαι σε θέση να καλύψεις, δε σου φταίει το σύστημα, αλλά επειδή εσύ δεν προσπάθησες όσο θα έπρεπε για να αποκτήσεις τις απαραίτητες γνώσεις. Αν απέτυχες να τις αποκτήσεις, να είσαι έτοιμος να επαναλάβεις την τάξη, ώστε να τα καταφέρεις αυτή τη φορά.

Δε γίνεται να περνούν μαθητές, οι οποίοι δεν μπορούν να γράψουν την σκέψη τους στο χαρτί ή να μην ξέρουν κάποιες βασικές έννοιες στα μαθηματικά ή τη φυσική.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

unπαικτable

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο unπαικτable αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 963 μηνύματα.
Οι βαθμοι του λυκειου πρεπει να ειναι ανεξαρτητοι απο την προσβαση στα ΤΕΙ-ΑΕΙ. Ναι να γινουν πιο αυστηροι ως προς την προαγωγη σε ταξη αλλα το να μην ξερεις να λυνεις μια δευτεροβαθμια ανισωση ή να βρεις την μονοτονια μιας συναρτησης, δεν σημαινει πως δεν μπορεις να γινει καλος φιλολογος
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τάσος97

Τιμώμενο Μέλος

Ο Allostasis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 11,113 μηνύματα.
Οι βαθμοι του λυκειου πρεπει να ειναι ανεξαρτητοι απο την προσβαση στα ΤΕΙ-ΑΕΙ. Ναι να γινουν πιο αυστηροι ως προς την προαγωγη σε ταξη αλλα το να μην ξερεις να λυνεις μια δευτεροβαθμια ανισωση ή να βρεις την μονοτονια μιας συναρτησης, δεν σημαινει πως δεν μπορεις να γινει καλος φιλολογος
Αυτες τις ηλιθιοτητες βαρεθηκα να τις ακουω ειλικρινα. Σχολείο πας για να μάθεις. Δε θες να μάθεις μη μαθαίνεις. Δική σου είναι η επιλογή.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jj!

Τιμώμενο Μέλος

Ο jj! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 13,487 μηνύματα.
Οι βαθμοι του λυκειου πρεπει να ειναι ανεξαρτητοι απο την προσβαση στα ΤΕΙ-ΑΕΙ. Ναι να γινουν πιο αυστηροι ως προς την προαγωγη σε ταξη αλλα το να μην ξερεις να λυνεις μια δευτεροβαθμια ανισωση ή να βρεις την μονοτονια μιας συναρτησης, δεν σημαινει πως δεν μπορεις να γινει καλος φιλολογος
Δηλαδή ο μαθητής δεν πρέπει να έχει μια σφαιρική εικόνα από όλους τους κλάδους και τις επιστήμες. Να βγαίνει στην κοινωνία εξειδικευμένος, χωρίς, όμως, να έχει απαραίτητες και αναγκαίες γνώσεις.

Πολύ ωραία η άποψή σας για το σύγχρονο λύκειο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

unπαικτable

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο unπαικτable αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 963 μηνύματα.
Ναι τωρα που ο βαθμος θα γινει αμεσος με την προσβαση στα Πανεπιστημια θα γινουμε ολοι φωστηρες.... Ε,ρε τι ακουμε...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top