Συζητήσεις και απορίες για το μηχανογραφικό

Status
Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.

Johnny15

Επιφανές μέλος

Ο Γιάννης? αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,749 μηνύματα.
Όλα καλά γιατί και με το πρόχειρο μηχανογραφικό έτσι γινόταν. Πολύ κακό UI από το υπουργείο. Λες και δεν μπορούσαν να το κάνουν λίγο καλύτερο.

Όσον αφορά τα παιδιά που έδιναν αθλήματα, σας περάστηκαν στη σελίδα των αποτελεσμάτων; Εμάς ακόμη όχι και δεν ξέρω πως πάει το όλο πράγμα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

justarandomgirl

Νεοφερμένος

Η justarandomgirl αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 89 μηνύματα.
Όλα καλά γιατί και με το πρόχειρο μηχανογραφικό έτσι γινόταν. Πολύ κακό UI από το υπουργείο. Λες και δεν μπορούσαν να το κάνουν λίγο καλύτερο.

Όσον αφορά τα παιδιά που έδιναν αθλήματα, σας περάστηκαν στη σελίδα των αποτελεσμάτων; Εμάς ακόμη όχι και δεν ξέρω πως πάει το όλο πράγμα.

Δηλαδή δεν χρειάζεται εκτύπωση;
Στο μεταξύ έχουν βάλει για αντίστροφη μέτρηση... Μπήκα χαλαρά να το συμπληρώσω και μου ήρθε νταπλάς :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,842 μηνύματα.
Δηλαδή δεν χρειάζεται εκτύπωση;
Στο μεταξύ έχουν βάλει για αντίστροφη μέτρηση... Μπήκα χαλαρά να το συμπληρώσω και μου ήρθε νταπλάς :P

Ενοείται χρειάζεται εκτύπωση. Αποδεικτικό στοιχείο ότι έκανες σωστά τη διαδικασία. Τώρα είσαι ξεκρέμαστη
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

brokendreams

Νεοφερμένος

Η brokendreams αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Απόφοιτος και μας γράφει απο Πολωνία (Ευρώπη). Έχει γράψει 3 μηνύματα.
Καλησπέρα. Στις 19/07 έκανα μερική ανάκληση μηχανογραφικού μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής του Υπουργείου. Μετά τη διαγραφή μίας σχολής από τις προτιμήσεις μου, το δελτίο εμφανίστηκε με την ένδειξη "Οριστικοποιημένο Ηλεκτρονικό Μηχανογραφικό 2017" και με τον ίδιο αριθμό πρωτοκόλλου που είχε και πριν την τροποποίηση αλλά με διαφορετική ημερομηνία (19/07). Γενικά, η διαδικασία έγινε όπως περιγράφεται στο σχετικό δελτίο τύπου του Υπουργείου (https://www.minedu.gov.gr/news/29346...on-sta-mixanografika-deltia-gel-kai-epal-2018).

Δεν θα έχω κάποιο πρόβλημα, έτσι δεν είναι; Έχω αγχωθεί, γιατί ανησυχώ, μήπως το δελτίο μου δεν θεωρηθεί εμπρόθεσμο και δεν προσμετρηθεί. Αν κάποιος γνωρίζει κάτι σχετικό, ας μου απαντήσει παρακαλώ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 699855

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Δεν θα έχω κάποιο πρόβλημα, έτσι δεν είναι; Έχω αγχωθεί, γιατί ανησυχώ, μήπως το δελτίο μου δεν θεωρηθεί εμπρόθεσμο και δεν προσμετρηθεί. Αν κάποιος γνωρίζει κάτι σχετικό, ας μου απαντήσει παρακαλώ.

Κανένα πρόβλημα δεν θα έχεις! Αν διαβάσεις με προσοχή γράφει ότι το μηχανογραφικό έχει τον ίδιο αριθμό πρωτοκόλλου αλλά την ημερομηνία της νέας οριστικοποίησης μετά τη διαγραφή προτιμήσεων.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

brokendreams

Νεοφερμένος

Η brokendreams αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Απόφοιτος και μας γράφει απο Πολωνία (Ευρώπη). Έχει γράψει 3 μηνύματα.
Κανένα πρόβλημα δεν θα έχεις! Αν διαβάσεις με προσοχή γράφει ότι το μηχανογραφικό έχει τον ίδιο αριθμό πρωτοκόλλου αλλά την ημερομηνία της νέας οριστικοποίησης μετά τη διαγραφή προτιμήσεων.


Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Ανακουφιστικό το μήνυμά σου.

Πράγματι, όταν συνδέομαι τώρα στην εφαρμογή υποψηφίου με τους κωδικούς μου, το δελτίο μου εμφανίζεται κανονικά. Υποθέτω ότι, αν θεωρούταν εκπρόθεσμο ή άκυρο, δεν θα είχα καν πρόσβαση στο σύστημα, εφόσον στην αρχική σελίδα αναφέρει: "Η διαδικασία υποβολής Ηλεκτρονικών Μηχανογραφικών έχει ολοκληρωθεί. Στο σύστημα στην παρούσα φάση μπορούν να εισέρχονται -με τη χρήση των ίδιων κωδικών- μόνο οι υποψήφιοι που έχουν υποβάλει οριστικοποιημένο Μηχανογραφικό Δελτίο, για να δουν ή να κατεβάσουν το Δελτίο τους."

Ίσως ακούγεται εντελώς παράλογο, αλλά αυτό που με ανησύχησε ήταν ή αλλαγή της ημερομηνίας, δεδομένου ότι η προθεσμία για την οριστική υποβολή έληγε στις 18/07 και το δικό μου μηχανογραφικό αναγράφει 19/07, πάντα όμως σύμφωνα με τη δυνατότητα ανάκλησης οριστικοποιημένου μηχανογραφικού δελτίου που προβλεπόταν από το Υπουργείο και εντός της καθορισμένης προθεσμίας.

Φαίνεται ότι έχω πολύ άγχος και ανησυχώ με το παραμικρό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 699855

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Φαίνεται ότι έχω πολύ άγχος και ανησυχώ με το παραμικρό.

Σίγουρα αυτή είναι η αιτία!:) Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Μην ανησυχείς!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

The Mountain

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο The Mountain αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 944 μηνύματα.
Παιδιά δεν ξέρω αν είναι της παρούσης ή αν το συγκεκριμένο ζήτημα ανήκει εδώ, αλλά πιστεύω καλό θα ήταν να κάνουμε μια συζήτηση για τη διαμόρφωση μηχανογραφικών/βάσεων.
Μου φαίνεται πολύ παράξενο π.χ. ότι σε μια εποχή που οι περισσότεροι φοιτητές ιατρικής δεν βρίσκουν να κάνουν ούτε ειδικότητα η ζήτηση για περιφερειακές ιατρικές είναι τόσο υψηλή(και επομένως και οι βάσεις), ενώ σύγχρονες σχολές με καλές προοπτικές και καλή επαγγελματική αποκατάσταση έχουν πολύ χαμηλότερες βάσεις.

Σημείωμα συντονιστή: Το παρων μηνυμα οπως και οι απαντησει σε αυτο,προερχονται απο αυτο το θεμα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Angelo27

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Angelo27 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 126 μηνύματα.
Παιδιά δεν ξέρω αν είναι της παρούσης ή αν το συγκεκριμένο ζήτημα ανήκει εδώ, αλλά πιστεύω καλό θα ήταν να κάνουμε μια συζήτηση για τη διαμόρφωση μηχανογραφικών/βάσεων.
Μου φαίνεται πολύ παράξενο π.χ. ότι σε μια εποχή που οι περισσότεροι φοιτητές ιατρικής δεν βρίσκουν να κάνουν ούτε ειδικότητα η ζήτηση για περιφερειακές ιατρικές είναι τόσο υψηλή(και επομένως και οι βάσεις), ενώ σύγχρονες σχολές με καλές προοπτικές και καλή επαγγελματική αποκατάσταση έχουν πολύ χαμηλότερες βάσεις.

Παιδιά δεν ξέρω αν είναι της παρούσης ή αν το συγκεκριμένο ζήτημα ανήκει εδώ, αλλά πιστεύω καλό θα ήταν να κάνουμε μια συζήτηση για τη διαμόρφωση μηχανογραφικών/βάσεων.
Μου φαίνεται πολύ παράξενο π.χ. ότι σε μια εποχή που οι περισσότεροι φοιτητές ιατρικής δεν βρίσκουν να κάνουν ούτε ειδικότητα η ζήτηση για περιφερειακές ιατρικές είναι τόσο υψηλή(και επομένως και οι βάσεις), ενώ σύγχρονες σχολές με καλές προοπτικές και καλή επαγγελματική αποκατάσταση έχουν πολύ χαμηλότερες βάσεις.

Απλώς η ιατρική έχει αποκτήσει ένα καλό όνομα από τις παλιες προ κρίσης εποχές, όπου οι γιατροί έβγαζαν πολλά και πλέον η ελληνίδα μάνα θα νιώθει περήφανη στη γειτονια που το παιδί της πέρασε ιατρική, θα έχει να το λέει. Δυστυχώς, όμως, αντί οι νέοι να αλλάξουν μυαλά φαίνεται ότι αυτή η νοοτροπία της Ελληνίδας μάνας έχει περάσει και στη νέα γενιά και γι αυτό υπάρχει τόσο έντονος ανταγωνισμός.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ερινύς

Τιμώμενο Μέλος

Η Ερινύς αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 17,739 μηνύματα.
Παιδιά δεν ξέρω αν είναι της παρούσης ή αν το συγκεκριμένο ζήτημα ανήκει εδώ, αλλά πιστεύω καλό θα ήταν να κάνουμε μια συζήτηση για τη διαμόρφωση μηχανογραφικών/βάσεων.
Μου φαίνεται πολύ παράξενο π.χ. ότι σε μια εποχή που οι περισσότεροι φοιτητές ιατρικής δεν βρίσκουν να κάνουν ούτε ειδικότητα η ζήτηση για περιφερειακές ιατρικές είναι τόσο υψηλή(και επομένως και οι βάσεις), ενώ σύγχρονες σχολές με καλές προοπτικές και καλή επαγγελματική αποκατάσταση έχουν πολύ χαμηλότερες βάσεις.

Είναι γενίκευση το "δεν βρίσκουν να κάνουν ούτε ειδικότητα". Η αλήθεια είναι ότι οι αναμονές έχουν πέσει αρκετά και αν κάνεις τις σωστές επιλογές (δηλ. αν στόχος σου γενικά είναι κατά βάση οι απολαβές), ξεκινάς άμεσα ειδικότητα και δεν δυσκολεύεσαι πολύ ούτε στον διορισμό σου ως ειδικός, αν στοχεύεις σε νοσοκομειακή θέση. Είναι από τα τελευταία επαγγέλματα που το δημόσιο ακόμα κάνει προσλήψεις κάθε μήνα και έχουν ένα σταθερό μισθό (συν επιδόματα και εφημερίες κάθε 29 Φλεβάρη που θυμούνται να τις πληρώσουν), ο οποίος δεν είναι αμελητέος. Συγκεκριμένα μισθός αγροτικού γιατρού με τις κρατήσεις είναι γύρω στα 800 συν τις εφημερίες. Σε αυτή την εποχή για έναν 24-25χρονο χωρίς εμπειρία, είναι ΠΑΡΑ πολύ καλά για αρχή καριέρας. Δεν το λέω για να δικαιολογήσω την επιλογή τους γιατί δεν νομίζω ότι ένας 18άρης κάνει τόσο σύνθετη σκέψη, ωστόσο αν αποδομήσεις το επιχείρημα θα δεις ότι υπάρχει αντεπιχείρημα που να στέκεται (και μόλις στο ανέφερα).

Και φυσικά μην ξεχνάμε το άλλο βασικό κίνητρο, το γόητρο και την μούρη αυτής της σχολής, μάλλον αυτό ήθελες να τονίσεις με το ποστ σου...Απλά αν στο παράδειγμά σου αντί για φοιτητές ιατρικής έλεγες φοιτητές νομικής (πχ), ίσως να φαινόταν καλύτερα το point σου, μπήκαν και φέτος καμιά 1000 άτομα στις Νομικές και ανάθεμα πού θα απορροφηθούν όταν βγουν, δεν υπάρχει δημόσιο γι αυτούς...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

The Mountain

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο The Mountain αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 944 μηνύματα.
Είναι γενίκευση το "δεν βρίσκουν να κάνουν ούτε ειδικότητα". Η αλήθεια είναι ότι οι αναμονές έχουν πέσει αρκετά και αν κάνεις τις σωστές επιλογές (δηλ. αν στόχος σου γενικά είναι κατά βάση οι απολαβές), ξεκινάς άμεσα ειδικότητα και δεν δυσκολεύεσαι πολύ ούτε στον διορισμό σου ως ειδικός, αν στοχεύεις σε νοσοκομειακή θέση. Είναι από τα τελευταία επαγγέλματα που το δημόσιο ακόμα κάνει προσλήψεις κάθε μήνα και έχουν ένα σταθερό μισθό (συν επιδόματα και εφημερίες κάθε 29 Φλεβάρη που θυμούνται να τις πληρώσουν), ο οποίος δεν είναι αμελητέος. Συγκεκριμένα μισθός αγροτικού γιατρού με τις κρατήσεις είναι γύρω στα 800 συν τις εφημερίες. Σε αυτή την εποχή για έναν 24-25χρονο χωρίς εμπειρία, είναι ΠΑΡΑ πολύ καλά για αρχή καριέρας. Δεν το λέω για να δικαιολογήσω την επιλογή τους γιατί δεν νομίζω ότι ένας 18άρης κάνει τόσο σύνθετη σκέψη, ωστόσο αν αποδομήσεις το επιχείρημα θα δεις ότι υπάρχει αντεπιχείρημα που να στέκεται (και μόλις στο ανέφερα).

Και φυσικά μην ξεχνάμε το άλλο βασικό κίνητρο, το γόητρο και την μούρη αυτής της σχολής, μάλλον αυτό ήθελες να τονίσεις με το ποστ σου...Απλά αν στο παράδειγμά σου αντί για φοιτητές ιατρικής έλεγες φοιτητές νομικής (πχ), ίσως να φαινόταν καλύτερα το point σου, μπήκαν και φέτος καμιά 1000 άτομα στις Νομικές και ανάθεμα πού θα απορροφηθούν όταν βγουν, δεν υπάρχει δημόσιο γι αυτούς...

Δε γνώριζα τις λεπτομέρειες αυτές, αλλά σκοπός μου δεν ήταν να θίξω το κύρος της Ιατρικής.
Απλά με ξαφνιάζει πως π.χ. η Μοριακή Βιολογία και Γενετική στο ΔΠΘ έχει χαμηλότερη βάση από την αντίστοιχη Ιατρική, τη στιγμή που η πρώτη είναι μια ανερχόμενη επιστήμη ενώ στη δεύτερη υπάρχει -έστω σχετικός- κορεσμός.
Όντως το ίδιο και σε μεγαλύτερο βαθμό συμβαίνει στις νομικές.
Ή στο 2ο πεδίο αρκετοί δε γνωρίζουν ότι λ.χ. οι Αεροναυπηγοί(Πάτρα) ή οι Ναυπηγοί(ΕΜΠ) έχουν τα ίδια(ή παρόμοια) επαγγελματικά δικαιώματα με τους Μηχανολόγους.
Το παράδειγμα (μόνο) με τις Ιατρικές ίσως να ήταν ατυχές, αλλά παρ' όλα αυτά νομίζω υπάρχει γενικότερο πρόβλημα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DestinyGR

Νεοφερμένος

Ο DestinyGR αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών. Έχει γράψει 31 μηνύματα.
Δε γνώριζα τις λεπτομέρειες αυτές, αλλά σκοπός μου δεν ήταν να θίξω το κύρος της Ιατρικής.
Απλά με ξαφνιάζει πως π.χ. η Μοριακή Βιολογία και Γενετική στο ΔΠΘ έχει χαμηλότερη βάση από την αντίστοιχη Ιατρική, τη στιγμή που η πρώτη είναι μια ανερχόμενη επιστήμη ενώ στη δεύτερη υπάρχει -έστω σχετικός- κορεσμός.
Όντως το ίδιο και σε μεγαλύτερο βαθμό συμβαίνει στις νομικές.
Ή στο 2ο πεδίο αρκετοί δε γνωρίζουν ότι λ.χ. οι Αεροναυπηγοί(Πάτρα) ή οι Ναυπηγοί(ΕΜΠ) έχουν τα ίδια(ή παρόμοια) επαγγελματικά δικαιώματα με τους Μηχανολόγους.
Το παράδειγμα (μόνο) με τις Ιατρικές ίσως να ήταν ατυχές, αλλά παρ' όλα αυτά νομίζω υπάρχει γενικότερο πρόβλημα.

Γιατί έτσι είναι το σύστημα των πανελληνίων. Οι περισσότεροι διαλέγουν σχολές με κριτήριο τα μόρια εισαγωγής. Για παράδειγμα ήξερα κάποιον μαθητή που όταν τον είχα ρωτήσει τι θέλει να σπουδάσει μου απάντησε "Πολυτεχνείο ΕΜΠ". Δήλωσε όλες τις σχολές με την σειρά. Είναι ένα απο τα "λάθη" του συστήματος που δυστυχώς δεν θέλουν να το διορθώσουν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

thodoris_eng

Νεοφερμένος

Ο thodoris_eng αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 72 μηνύματα.
Παιδιά δεν ξέρω αν είναι της παρούσης ή αν το συγκεκριμένο ζήτημα ανήκει εδώ, αλλά πιστεύω καλό θα ήταν να κάνουμε μια συζήτηση για τη διαμόρφωση μηχανογραφικών/βάσεων.
Μου φαίνεται πολύ παράξενο π.χ. ότι σε μια εποχή που οι περισσότεροι φοιτητές ιατρικής δεν βρίσκουν να κάνουν ούτε ειδικότητα η ζήτηση για περιφερειακές ιατρικές είναι τόσο υψηλή(και επομένως και οι βάσεις), ενώ σύγχρονες σχολές με καλές προοπτικές και καλή επαγγελματική αποκατάσταση έχουν πολύ χαμηλότερες βάσεις.

Φιλε η ιατρική έχει γενικά σημαντική ζήτηση στα περισσότερα κράτη του δυτικού κόσμου. Ο λόγος βέβαια ότι τα δίδακτρα για να γίνεις γιατρός είναι πάρα πολύ υψηλά π.χ. στις ΗΠΑ περίπου 250.000 δολάρια ενώ στην Αγγλία 120.000 λίρες. Στα λίγα κράτη που είναι χωρίς δίδακτρα (π.χ. Γερμανία, Γαλλία) , οι θέσεις είναι πραγματικά ελάχιστες με αποτέλεσμα να εισάγουν αποφοίτους από φτωχότερα κράτη για να καλύψουν τα κενά.

Τώρα βέβαια πως σε μια χρεοκοπημένη χώρα μπορούν να υπάρχουν 7 ιατρικές σχολές (η ΝΥ έχει 5) με περίπου 1000 εισακτέους ετησίως, οι οποίοι στέλνουν το λογαριασμό για τις σπουδές ( κάθε πτυχίο ιατρικής κοστίζει 96.000 €) τους στα υπόλοιπα κορόιδα που πληρώνουν φόρους είναι ένα κάποιο ζήτημα...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,799 μηνύματα.
Μου φαίνεται πολύ παράξενο π.χ. ότι σε μια εποχή που οι περισσότεροι φοιτητές ιατρικής δεν βρίσκουν να κάνουν ούτε ειδικότητα η ζήτηση για περιφερειακές ιατρικές είναι τόσο υψηλή(και επομένως και οι βάσεις), ενώ σύγχρονες σχολές με καλές προοπτικές και καλή επαγγελματική αποκατάσταση έχουν πολύ χαμηλότερες βάσεις.

H λογική της μάζας σε όλο τον κόσμο είναι λίγο πολύ η ίδια. Όπως ειπώθηκε παραπάνω, η Ιατρική τυγχάνει λόγω κάποιων παραγόντων να έχει μια Α ζήτηση. Το λάθος της μάζας, το οποίο και στη χώρα μας χρησιμοποιείται για εντυπωσιασμό από τον τύπο, είναι ότι όλοι θέτουν τον εαυτό τους στην ίδια ζήτηση αδιαφορώντας για τις προσωπικές δυνατότητες σε ρεαλιστική βάση ικανοτήτων και προτιμήσεων. Ένα λάθος της ανθρώπινης φύσης είναι ότι πολλές φορές παραγνωρίζει τις δυνατότητές της θεωρόντας ως λογική επιτυχίας "αφού μπορεί ο άλλος, μπορώ και εγώ". Πρέπει να δεχθούμε ότι δεν ζούμε στην εποχή της επιστημονικής επανάστασης αλλά στην εποχή του super market. Οι σπουδές έχουν μαζικοποιηθεί ενώ το ενδιαφέρον έχει μετατοπιστεί στη ζήτηση που ρυθμίζεται με όρους φαρμακοβιομηχανιών, αυξανόμενου αριθμού ασθενειών κλπ και όχι με βάση το πραγματικό επιστημονικό ενδιαφέρον, όπως θα έλεγε ένας φιλόσοφος του 19ου αιώνα: γεωμετρία για τη γεωμετρία. :)

Ένα άλλο παράδοξο που συναντάται κυρίως σε φτωχά κράτη μεταξύ των οποίων και η χώρα μας είναι ότι υποβαθμίζονται οι σύγχρονες επιστήμες και ό,τι έχει σχέση με θεμελιώδεις επιστήμες καθώς αυτές έρχονται σε ευθεία αντίθεση με την λογική της αρπαχτής και του λεγόμενου κοινωνικού κύρους μέσα από σέλφις, διακοπές σε νησιά και άλλες φιέστες τον πρώτο τουλάχιστον χρόνο των σπουδών. Ο κόσμος ξέρει πολύ καλά ότι η Φυσική για παράδειγμα, άφησε κακές αναμνήσεις στο σχολείο ενώ η ίδια η κοινωνία δεν άφησε ποτέ έδαφος να συνεισφέρει η Φυσική στην οικονομία της χώρας για πολιτικούς και κοινωνιολογικούς λόγους, πρώτευοντες ή δευτερεύοντες (δεν έχει σημασία). Για πιθανές νέες επιστημονικές περιοχές όπου μπορεί να συναντώνται διάφορες επιστήμες όπως η Γεωλογία και τα Μαθηματικά με την επεξεργασία σήματος, ούτε λόγος. Καμία γνώση επί του θέματος. Πόσο μάλλον θα ήταν τρελό να απαιτούμε από 18χρονους να γνωρίζουν την επεξεργασία σήματος αφού ξέρουν καλύτερα...την ανατομία ή το ποινικό δίκαιο. ;)

Τα παιδιά δεν φταίνε. Τα παιδιά μεγαλώνουν σε ένα περιβάλλον το οποίο είναι μη προσαρμοστικό στις εξελίξεις. Πήγαινε πες του Έλληνα για Χημική Κινητική και θα σου πει ότι πιο πολλά βγάζει ο Γιατρός. Συνεννόηση πρώτου επιπέδου. Πιο πάνω ανέφερα για τη λογική της μάζας. Πάντα η μάζα θα κάνει ό,τι λέει και υποδεικνύει η μάζα. Η μάζα χωρίς σύνορα στις συνειδήσεις. Είναι η ίδια μάζα που ακούει και Μπίμπερ στην ενηλικίωση. Ποτέ δεν είχαν κάποια λογική απάντηση οι φορείς και οι ιθύνοντες για το ανεβοκατέβασμα των βάσεων σαν να πρόκειται για χρηματιστηριακές μετοχές. Όλοι κοιτάζουν αυτό που κυλάει. Η ίδια η κοινωνία πορεύτηκε και πορεύεται με αυτή την παραμορφωμένη εικόνα επειδή ποτέ δεν έγινε ένας ανοιχτός διάλογος για τον ρόλο της επιστήμης στην κοινωνία. Ιστορικά και να το αναλύσουμε, πάντα οι επιστήμες ήταν στο περιθώριο των κοινωνικών συστημάτων. Γιατί πολύ απλά παρείχαν σύστημα λογικής και αξιών τελείως διαφορετικό από αυτό που ήθελε η κατευθυνόμενη μάζα. Η μάζα ήθελε και θέλει την ησυχία της. Το ίδιο και οι ηγήτορες της. Έτσι λόγω της συντεχνειακής οικονομίας σε παγκόσμιο επίπεδο, πάντα για όσο θα ζούμε σε αυτό το σύστημα αξιών, οικονομίας και κοινωνίας, θα υπάρχουν αυτά τα αρρωστημένα παράδοξα. :hmm:

Για να μην παρερμηνευθώ όπως συνηθίζεται, δεν στοχεύω σε αυτούς που θα σπουδάζουν Ιατρική. Ο προβληματισμός μου είναι σε άλλο σημείο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Ερινύς

Τιμώμενο Μέλος

Η Ερινύς αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 17,739 μηνύματα.
Απλά με ξαφνιάζει πως π.χ. η Μοριακή Βιολογία και Γενετική στο ΔΠΘ έχει χαμηλότερη βάση από την αντίστοιχη Ιατρική, τη στιγμή που η πρώτη είναι μια ανερχόμενη επιστήμη ενώ στη δεύτερη υπάρχει -έστω σχετικός- κορεσμός.

Δεν νομίζω ότι χρειαζόμαστε τόσους Μοριακούς Βιολόγους όσους γιατρούς (όλων των ειδικοτήτων).

Μιας και ανοίξαμε το θέμα, για μένα δεν είναι το ζήτημα αν χρειαζόμαστε περισσότερους γενετιστές ή αεροναυπηγούς. Μπορεί και να χρειαζόμαστε. Στην πραγματικότητα όμως χρειαζόμαστε άτομα να ασχοληθούν σοβαρά με την αγροτική παραγωγή, τον τουρισμό, ηλεκτρολόγους, υδραυλικούς, κλειδαράδες, όλους αυτούς που χρυσοπληρώνουμε στην ανάγκη γιατί ξέρουν ότι δεν έχουν τόσο ανταγωνισμό. Στην πραγματικότητα χρειαζόμαστε να πούμε στον 16χρονο ότι ξέρεις τι, εντάξει δεν γουστάρεις το σχολείο και δεν γουστάρεις να περάσεις από πανελλήνιες και δεν γουστάρεις καμία πανεπιστημιακή σχολή, fine with that, θες να γίνεις μάγειρας, ζαχαροπλάστης, αρτοποιός, κομμωτής; Απλά πράγματα. (Κάτι που είμαι βέβαιη ότι θα ήθελα εγώ να πω στο παιδί μου αν έβλεπα ότι ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ. Με το ζόρι παντρειά δεν γίνεται). Κάθε χρόνο τα τελευταία 7-8 χρόνια (και είναι ιδέα μου ή όσο πάει χειροτερεύει?), ανοίγω το excel με τις βάσεις και κάθε χρόνο με πιάνει πίκρα και θυμός με τα νούμερα που βλέπω σαν βαθμολογία τελευταίου εισακτέου, και την ποικιλία των σχολών που δεν χρειαζόμαστε. Γιατί σχολές όπως η Οινολογία, η Σχεδίαση Ενδύματος και η Επιπλοποιία είναι 4ετή τμήματα που σε "αναγκάζουν" να περάσεις από πανελλήνιες (αν και για κάποιον που ψιλοασχολείται, απαιτείται η μίνιμουμ προσπάθεια με αυτές τις βάσεις); Γιατί υπάρχουν τμήματα αμφιβόλου χρησιμότητας σε περιοχές που μέχρι να περάσουν εκεί οι φοιτητές αμφίβολο αν θα ξέρουν να τις δείξουν στο χάρτη;

Bottom line, το πρόβλημα είναι πολυπαραγοντικό. Δεν με απασχολεί (πλέον) τόσο το γεγονός ότι τόσοι και τόσοι σφάζονται για τις λεγόμενες μουράτες σχολές και κάποιες από τις εξίσου αξιόλογες καταλήγουν στα αζήτητα. Με απασχολεί η νοοτροπία του "πρέπει να περάσω στο πανεπιστήμιο". Γιατί; Ο μάγειρας από το ΙΕΚ στα 21 του μπορεί να έχει δουλειά στο αντικείμενό του και εσύ στα 22 σου με ένα πτυχίο από το ΤΕΙ Κωλοπετεινίτσας να σερβίρεις ποτά σε μπαρ. Ποιος βγαίνει τελικά ο κερδισμένος;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

The Mountain

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο The Mountain αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 944 μηνύματα.
Δεν νομίζω ότι χρειαζόμαστε τόσους Μοριακούς Βιολόγους όσους γιατρούς (όλων των ειδικοτήτων).

Μιας και ανοίξαμε το θέμα, για μένα δεν είναι το ζήτημα αν χρειαζόμαστε περισσότερους γενετιστές ή αεροναυπηγούς. Μπορεί και να χρειαζόμαστε. Στην πραγματικότητα όμως χρειαζόμαστε άτομα να ασχοληθούν σοβαρά με την αγροτική παραγωγή, τον τουρισμό, ηλεκτρολόγους, υδραυλικούς, κλειδαράδες, όλους αυτούς που χρυσοπληρώνουμε στην ανάγκη γιατί ξέρουν ότι δεν έχουν τόσο ανταγωνισμό. Στην πραγματικότητα χρειαζόμαστε να πούμε στον 16χρονο ότι ξέρεις τι, εντάξει δεν γουστάρεις το σχολείο και δεν γουστάρεις να περάσεις από πανελλήνιες και δεν γουστάρεις καμία πανεπιστημιακή σχολή, fine with that, θες να γίνεις μάγειρας, ζαχαροπλάστης, αρτοποιός, κομμωτής; Απλά πράγματα. (Κάτι που είμαι βέβαιη ότι θα ήθελα εγώ να πω στο παιδί μου αν έβλεπα ότι ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ. Με το ζόρι παντρειά δεν γίνεται). Κάθε χρόνο τα τελευταία 7-8 χρόνια (και είναι ιδέα μου ή όσο πάει χειροτερεύει?), ανοίγω το excel με τις βάσεις και κάθε χρόνο με πιάνει πίκρα και θυμός με τα νούμερα που βλέπω σαν βαθμολογία τελευταίου εισακτέου, και την ποικιλία των σχολών που δεν χρειαζόμαστε. Γιατί σχολές όπως η Οινολογία, η Σχεδίαση Ενδύματος και η Επιπλοποιία είναι 4ετή τμήματα που σε "αναγκάζουν" να περάσεις από πανελλήνιες (αν και για κάποιον που ψιλοασχολείται, απαιτείται η μίνιμουμ προσπάθεια με αυτές τις βάσεις); Γιατί υπάρχουν τμήματα αμφιβόλου χρησιμότητας σε περιοχές που μέχρι να περάσουν εκεί οι φοιτητές αμφίβολο αν θα ξέρουν να τις δείξουν στο χάρτη;

Bottom line, το πρόβλημα είναι πολυπαραγοντικό. Δεν με απασχολεί (πλέον) τόσο το γεγονός ότι τόσοι και τόσοι σφάζονται για τις λεγόμενες μουράτες σχολές και κάποιες από τις εξίσου αξιόλογες καταλήγουν στα αζήτητα. Με απασχολεί η νοοτροπία του "πρέπει να περάσω στο πανεπιστήμιο". Γιατί; Ο μάγειρας από το ΙΕΚ στα 21 του μπορεί να έχει δουλειά στο αντικείμενό του και εσύ στα 22 σου με ένα πτυχίο από το ΤΕΙ Κωλοπετεινίτσας να σερβίρεις ποτά σε μπαρ. Ποιος βγαίνει τελικά ο κερδισμένος;

Συμφωνώ σε όλα, αλλά you missed my point.
Σκοπός μου δεν ήταν να κρίνω αν το εκπαιδευτικό σύστημα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κοινωνίας/της χώρας κλπ. Το ζήτημα που έθεσα, δηλαδή, δεν ήταν αν χρειαζόμαστε περισσότερους Μοριακούς Βιολόγους ή Ιατρούς( στην περίπτωση αυτή δεν θα αναφερόμουν στις προτιμήσεις των υποψηφίων στο μηχανογραφικών, αλλά στις θέσεις εισακτέων), αλλά γιατί υπό τις παρούσες -έστω προβληματικές- υπάρχουν κάποια "παράδοξα" με τη ζήτηση και τις βάσεις, όπως
  • Γιατί να "σφάζονται" οι υποψήφιοι, τη δεδομένη χρονική περίοδο, για μια θέση στην Ιατρική ΔΠΘ τη στιγμή που στο ίδιο ίδρυμα υπάρχει η μοναδική(αν δεν κάνω λάθος) σχολή Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής, μιας επιστήμης με καλές προοπτικές και επίσης πολλές εφαρμογές στην Ιατρική?
  • Γιατί η ψαλίδα μεταξύ 1ης και τελευταίας νομικής να είναι μερικές εκατοντάδες μόρια, ενώ σε πολλές πολυτεχνικές είναι αρκετές χιλιάδες?
  • Γιατί να μην ενημερώνονται οι υποψήφιοι για προγράμματα σπουδών, επαγγελματικά δικαιώματα κλπ. και ενώ δηλώνουν Μηχανολόγους να μην δηλώνουν Μηχανολόγους& Αεροναυπηγούς?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,799 μηνύματα.
Στην κατάχρηση του διαδικτύου σε ανούσια πράγματα (να μην πω τι ακριβώς) σύμφωνα με ειδικούς, κανείς δεν λέει κουβέντα. Εκεί οι νέοι είναι ειδικοί. Για να ψάξουν τι θέλουν στη ζωή τους, να διαβάσουν, να ενημερωθούν κλπ, ακόμη και από αγγλικές πηγές, φαντάζει τριπλό ολοκλήρωμα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Thoba19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Thoba19 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 1,191 μηνύματα.
Συμφωνώ σε όλα, αλλά you missed my point.
Σκοπός μου δεν ήταν να κρίνω αν το εκπαιδευτικό σύστημα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κοινωνίας/της χώρας κλπ. Το ζήτημα που έθεσα, δηλαδή, δεν ήταν αν χρειαζόμαστε περισσότερους Μοριακούς Βιολόγους ή Ιατρούς( στην περίπτωση αυτή δεν θα αναφερόμουν στις προτιμήσεις των υποψηφίων στο μηχανογραφικών, αλλά στις θέσεις εισακτέων), αλλά γιατί υπό τις παρούσες -έστω προβληματικές- υπάρχουν κάποια "παράδοξα" με τη ζήτηση και τις βάσεις, όπως
  • Γιατί να "σφάζονται" οι υποψήφιοι, τη δεδομένη χρονική περίοδο, για μια θέση στην Ιατρική ΔΠΘ τη στιγμή που στο ίδιο ίδρυμα υπάρχει η μοναδική(αν δεν κάνω λάθος) σχολή Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής, μιας επιστήμης με καλές προοπτικές και επίσης πολλές εφαρμογές στην Ιατρική?
  • Γιατί η ψαλίδα μεταξύ 1ης και τελευταίας νομικής να είναι μερικές εκατοντάδες μόρια, ενώ σε πολλές πολυτεχνικές είναι αρκετές χιλιάδες?
  • Γιατί να μην ενημερώνονται οι υποψήφιοι για προγράμματα σπουδών, επαγγελματικά δικαιώματα κλπ. και ενώ δηλώνουν Μηχανολόγους να μην δηλώνουν Μηχανολόγους& Αεροναυπηγούς?

είτε είσαι στην πάτρα είτε είσαι κάπου άλλου μηχανολόγος βγαίνεις ( η κατευθυνση δεν φαίνεται κάπου στο δίπλωμα σου ) . Επίσης αν δεν κάνω λάθος έχουν κάποιο αριθμό ατόμων που παίρνει το τμήμα για αυτό τον τομέα .

Δεν νομίζω ότι χρειαζόμαστε τόσους Μοριακούς Βιολόγους όσους γιατρούς (όλων των ειδικοτήτων).

Μιας και ανοίξαμε το θέμα, για μένα δεν είναι το ζήτημα αν χρειαζόμαστε περισσότερους γενετιστές ή αεροναυπηγούς. Μπορεί και να χρειαζόμαστε. Στην πραγματικότητα όμως χρειαζόμαστε άτομα να ασχοληθούν σοβαρά με την αγροτική παραγωγή, τον τουρισμό, ηλεκτρολόγους, υδραυλικούς, κλειδαράδες, όλους αυτούς που χρυσοπληρώνουμε στην ανάγκη γιατί ξέρουν ότι δεν έχουν τόσο ανταγωνισμό. Στην πραγματικότητα χρειαζόμαστε να πούμε στον 16χρονο ότι ξέρεις τι, εντάξει δεν γουστάρεις το σχολείο και δεν γουστάρεις να περάσεις από πανελλήνιες και δεν γουστάρεις καμία πανεπιστημιακή σχολή, fine with that, θες να γίνεις μάγειρας, ζαχαροπλάστης, αρτοποιός, κομμωτής; Απλά πράγματα. (Κάτι που είμαι βέβαιη ότι θα ήθελα εγώ να πω στο παιδί μου αν έβλεπα ότι ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ. Με το ζόρι παντρειά δεν γίνεται). Κάθε χρόνο τα τελευταία 7-8 χρόνια (και είναι ιδέα μου ή όσο πάει χειροτερεύει?), ανοίγω το excel με τις βάσεις και κάθε χρόνο με πιάνει πίκρα και θυμός με τα νούμερα που βλέπω σαν βαθμολογία τελευταίου εισακτέου, και την ποικιλία των σχολών που δεν χρειαζόμαστε. Γιατί σχολές όπως η Οινολογία, η Σχεδίαση Ενδύματος και η Επιπλοποιία είναι 4ετή τμήματα που σε "αναγκάζουν" να περάσεις από πανελλήνιες (αν και για κάποιον που ψιλοασχολείται, απαιτείται η μίνιμουμ προσπάθεια με αυτές τις βάσεις); Γιατί υπάρχουν τμήματα αμφιβόλου χρησιμότητας σε περιοχές που μέχρι να περάσουν εκεί οι φοιτητές αμφίβολο αν θα ξέρουν να τις δείξουν στο χάρτη;

Bottom line, το πρόβλημα είναι πολυπαραγοντικό. Δεν με απασχολεί (πλέον) τόσο το γεγονός ότι τόσοι και τόσοι σφάζονται για τις λεγόμενες μουράτες σχολές και κάποιες από τις εξίσου αξιόλογες καταλήγουν στα αζήτητα. Με απασχολεί η νοοτροπία του "πρέπει να περάσω στο πανεπιστήμιο". Γιατί; Ο μάγειρας από το ΙΕΚ στα 21 του μπορεί να έχει δουλειά στο αντικείμενό του και εσύ στα 22 σου με ένα πτυχίο από το ΤΕΙ Κωλοπετεινίτσας να σερβίρεις ποτά σε μπαρ. Ποιος βγαίνει τελικά ο κερδισμένος;

απόλυτα σωστή
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Κάγκουρας

Νεοφερμένος

Ο Κάγκουρας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Γλυκά Νερά (Αττική). Έχει γράψει 56 μηνύματα.
Καλημέρα, θέλοντας να δω σήμερα σχολές ανα πεδίο βρήκα αυτό
https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2017/02_06_17ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ_ΕΝΙΑΙΟ_ΝΕΟ_2017.pdf
όμως στο 4ο πεδίο έχει πολύ λίγες σχολές...λείπουν πολλές σύμφωνα με αυτό https://www.pe03.gr/abc/mixanografiko/mixanografiko-sxoles-2ou-pediou.html

Ξέρει κάποιος τι γίνεται; Αν έχουν κάνει λάθος ή τι;

Ευχαριστώ!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 699855

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Καλημέρα, θέλοντας να δω σήμερα σχολές ανα πεδίο βρήκα αυτό
https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2017/02_06_17ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ_ΕΝΙΑΙΟ_ΝΕΟ_2017.pdf
όμως στο 4ο πεδίο έχει πολύ λίγες σχολές...λείπουν πολλές σύμφωνα με αυτό https://www.pe03.gr/abc/mixanografiko/mixanografiko-sxoles-2ou-pediou.html

Ξέρει κάποιος τι γίνεται; Αν έχουν κάνει λάθος ή τι;

Ευχαριστώ!

Από φέτος καταργείται το 4ο πεδίο- Επιστημών Εκπαίδευσης που ίσχυε το 2017 και οι σχολές του εντάσσονται πλέον σε όλα τα υπόλοιπα πεδία. Δηλαδή ενώ το 2017 είχαμε 5 επιστημονικά πεδία, από το 2018 θα έχουμε 4 επιστημονικά πεδία. (Δες εδώ στη σελίδα 43 https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2017/Νομοσχέδιο_ΥΠΠΕΘ.pdf )
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Status
Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top