Διαγραφές προπτυχιακών φοιτητών που έχουν υπερβεί τον προβλεπόμενο χρόνο σπουδών

Giorgos216

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 1,247 μηνύματα.
ποια νοοτροπία υποβαθμίζει τα πανεπιστήμια; και γιατί τα υποβαθμίζει;

Η νοοτροπία ότι μπορώ να είμαι γραμμένος σε ένα πανεπιστήμιο στο οποίο έχω να παρακολουθήσω μάθημα 2-3 χρόνια και παρόλα αυτά θεωρώ αμετάκλητο δικαίωμά μου την κατοχή του φοιτητικού πάσου και τη δυνατότητα να δίνω εξετάσεις και να περάσω μάθημα όποτε και αν το επιλέξω.

Δεν είμαι από εκείνους που θεωρούν ότι θα έπρεπε να υπάρχει υποχρεωτική παρακολούθηση στα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ωστόσο αν κάποιος ξεπερνάει τα 7-8 έτη σε μια σχολή που θα μπορούσε να τελειώσει στα 4-5, μάλλον δεν υπάρχει λόγος να είναι γραμμένος ως φοιτητής. Θεωρώ πως η φοιτητική ιδιότητα απαιτεί μια στοιχειώδη επαφή με το αντικείμενο σπουδών του φοιτητή και κάποια σοβαρότητα στον τρόπο αντιμετώπισης των σπουδών του.

Το ποιος φοράει παρωπίδες ή όχι άσε να το κρίνουν οι άλλοι από την ροή της συζήτησης.. Εγώ τυχαίνει να έχω 67% αναπηρία κι αν δεν σου λέει κάτι και πιστεύεις ότι μου αξίζει η διαγραφή, τότε μάλλον έχεις τεράστιο θέμα και θα πρέπει να το κοιτάξεις.. ;)

Θα πω για τελευταία φορά ότι θα έπρεπε να σου είχε επιτραπεί να διακόψεις τις σπουδές σου, εφόσον το ζήτησες. Εγώ αυτή την άποψη διατύπωσα επανειλημμένως, εσύ δε θέλεις να το καταλάβεις όμως. Αυτή είναι η τελευταία μου απάντηση, καθώς είναι ξεκάθαρο ότι η συνεννόηση είναι αδύνατη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
το πάσο και οι φοιτητικές παροχές κόβονται ήδη στα ν+2. Εδώ μιλάμε για το κατά πόσο μπορεί κάποιος μετά από αυτό το διάστημα να περάσει ό,τι μαθήματα του μένουν και να πάρει πτυχίο..

Το αν υπάρχει λόγος κάποιος να είναι γραμμένος ως φοιτητής το ξέρει ο ίδιος ο φοιτητής και πώς θέλει να προχωρήσει στη ζωή του. Το πανεπιστήμιο εδώ δεν έχει λόγο, εκτός κι αν με κάποιο τρόπο επηρεάζεται η ομαλή λειτουργεία του. Ξαναρωτάω λοιπόν πως η νοοτροπία του φοιτητή ο οποίος είτε περνά τα μαθήματα πιο αραιά, είτε ανέβαλε τις σπουδές του συνιστά υποβάθμιση του πανεπιστημίου;

btw η διακοπή φοίτησης δεν έχει καμία σχέση με το πρόβλημα που περιγράφεται λίγα posts πιο πάνω. Μέχρι πότε θα κάνεις διακοπή φοίτησης, μέχρι να θεραπευθεί η αναπηρία; ή μέχρι να το πάρεις απόφαση ότι δεν πρόκειται να βγάλεις όλη τη σχολή στα ίδια χρόνια με έναν απολύτως υγιή φοιτητή που δεν αντιμετωπίζει τέτοιας φύσης δυσκολίες στην καθημερινή του ζωή. Δεν έχει λογική αυτό που του λες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Giorgos216

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 1,247 μηνύματα.
το πάσο και οι φοιτητικές παροχές κόβονται ήδη στα ν+2. Εδώ μιλάμε για το κατά πόσο μπορεί κάποιος μετά από αυτό το διάστημα να περάσει ό,τι μαθήματα του μένουν και να πάρει πτυχίο..

Το αν υπάρχει λόγος κάποιος να είναι γραμμένος ως φοιτητής το ξέρει ο ίδιος ο φοιτητής και πώς θέλει να προχωρήσει στη ζωή του. Το πανεπιστήμιο εδώ δεν έχει λόγο, εκτός κι αν με κάποιο τρόπο επηρεάζεται η ομαλή λειτουργεία του. Ξαναρωτάω λοιπόν πως η νοοτροπία του φοιτητή ο οποίος είτε περνά τα μαθήματα πιο αραιά, είτε ανέβαλε τις σπουδές του συνιστά υποβάθμιση του πανεπιστημίου;

btw η διακοπή φοίτησης δεν έχει καμία σχέση με το πρόβλημα που περιγράφεται λίγα posts πιο πάνω. Μέχρι πότε θα κάνεις διακοπή φοίτησης, μέχρι να θεραπευθεί η αναπηρία; ή μέχρι να το πάρεις απόφαση ότι δεν πρόκειται να βγάλεις όλη τη σχολή στα ίδια χρόνια με έναν απολύτως υγιή φοιτητή που δεν αντιμετωπίζει τέτοιας φύσης δυσκολίες στην καθημερινή του ζωή. Δεν έχει λογική αυτό που του λες.

Φαίνεται πως θεωρείς ότι οι αιώνιοι φοιτητές δεν επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία του πανεπιστημίου. Ας μη μιλήσουμε για τους αιώνιους φοιτητές που πηγαίνουν στα πανεπιστήμια για κομματικούς λόγους, και θα έπρεπε να διαγραφούν πρώτοι. Πολλοί αιώνιοι φοιτητές πηγαίνουν στις εξετάσεις χωρίς να έχουν ανοίξει βιβλίο μήπως και τύχει να περάσουν το μάθημα. Κάθε φορά, μάλιστα, τυχαίνει το συγκεκριμένο μάθημα να είναι το τελευταίο τους για το πτυχίο, αυτό γράφουν στον καθηγητή για να τους περάσει. Δε θεωρείς πως ο καθηγητής δε θα έπρεπε να έχει να διορθώσει, μέσα σε ένα ήδη μεγάλο πλήθος γραπτών, πολλά γραπτά από άτομα που δεν πρόκειται να περάσουν το μάθημα και θα συνεχίσουν να το δίνουν, και οι οποίοι δεν καταβάλουν καμία προσπάθεια για να το περάσουν; Γιατί εγώ θεωρώ πως αφού κάποιος αποτύχει 3 φορές σε κάποιο μάθημα, δε θα έπρεπε να έχει δικαίωμα να το ξαναδώσει. Ο καθηγητής δεν έχει καμία υποχρέωση να διορθώνει τζάμπα όποια βλακεία γράφει κάποιος μόνο και μόνο μήπως του χαμογελάσει η τύχη και τον περάσει ο καθηγητής για να μην ξαναβρεί μπροστά του τα γραπτά του. Όταν μπαίνει κάποιος στη λογική ότι με αυτόν τον τρόπο μπορεί να πάρει πτυχίο και του δίδεται το δικαίωμα να επιμένει επ'άπειρον, δεν πιστεύεις ότι είναι επιβλαβές για το πανεπιστήμιο και τους καθηγητές που διορθώνουν τα γραπτά των φοιτητών;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Φαίνεται πως θεωρείς ότι οι αιώνιοι φοιτητές δεν επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία του πανεπιστημίου. Ας μη μιλήσουμε για τους αιώνιους φοιτητές που πηγαίνουν στα πανεπιστήμια για κομματικούς λόγους, και θα έπρεπε να διαγραφούν πρώτοι. Πολλοί αιώνιοι φοιτητές πηγαίνουν στις εξετάσεις χωρίς να έχουν ανοίξει βιβλίο μήπως και τύχει να περάσουν το μάθημα. Κάθε φορά, μάλιστα, τυχαίνει το συγκεκριμένο μάθημα να είναι το τελευταίο τους για το πτυχίο, αυτό γράφουν στον καθηγητή για να τους περάσει. Δε θεωρείς πως ο καθηγητής δε θα έπρεπε να έχει να διορθώσει, μέσα σε ένα ήδη μεγάλο πλήθος γραπτών, πολλά γραπτά από άτομα που δεν πρόκειται να περάσουν το μάθημα και θα συνεχίσουν να το δίνουν, και οι οποίοι δεν καταβάλουν καμία προσπάθεια για να το περάσουν; Γιατί εγώ θεωρώ πως αφού κάποιος αποτύχει 3 φορές σε κάποιο μάθημα, δε θα έπρεπε να έχει δικαίωμα να το ξαναδώσει. Ο καθηγητής δεν έχει καμία υποχρέωση να διορθώνει τζάμπα όποια βλακεία γράφει κάποιος μόνο και μόνο μήπως του χαμογελάσει η τύχη και τον περάσει ο καθηγητής για να μην ξαναβρεί μπροστά του τα γραπτά του. Όταν μπαίνει κάποιος στη λογική ότι με αυτόν τον τρόπο μπορεί να πάρει πτυχίο και του δίδεται το δικαίωμα να επιμένει επ'άπειρον, δεν πιστεύεις ότι είναι επιβλαβές για το πανεπιστήμιο και τους καθηγητές που διορθώνουν τα γραπτά των φοιτητών;


Κανένας δεν πάει σε ένα πανεπιστήμιο για κομματικούς λόγους. Συνήθως στην πορεία καλλιεργείται η πολιτική συνείδηση. Μακάρι να είχαμε τόσους πολιτικοποιημένους ήδη από το λύκειο αλλά δυστυχώς δεν είναι έτσι. Η συντριπτική πλειονότητα δεκάρα δε δίνει για το τι γίνεται γύρω τους, και αυτό περνά και στην τριτοβάθμια. Τα άτομα που περιγράφεις είναι η μειοψηφεία.

Και παρεμπιπτόντως δεν είναι μόνο οι επι πτυχίω που έχουν πολιτική δράση. Αν το πρόβλημά σου είναι αυτοί τότε μάλλον θα έπρεπε η φοιτητική ιδιότητα να στοχεύει στις πολιτικές πεποιθήσεις του καθενός, και όχι στο έτος. Σου αρέσει αυτή η ιδέα; Σκέψου το ξανά και πες μου κατά πόσο στέκει.

Όσον αφορά τα γραπτά, και δεδομένης της ηλικίας σου μάλλον έχεις πολλές θεωρίες για το τι παίζεται με τα μαθήματα στο πανεπιστήμιο. Άκουσε λοιπόν και τις θεωρίες ενός προσεχώς 4ετή, που έχει δει και 5 πράγματα:

Ό,τι και να λένε για το πόσο δύσκολη μπορεί να είναι μια σχολή και για το πόσο λιώσιμο απαιτεί ισχύει στο τέλος ένα πράγμα. Αυτός που διαβάζει ανταμείβεται. Αν κάποιος θέλει να περάσει ένα μάθημα στο χέρι του είναι να το κάνει. Πόσο μάλλον δε, όταν μιλάμε για κάποιον που απλα πάει για το 5 να ξεμπερδεύει.
Ένας φοιτητής μπορεί να είναι ρεμάλι, μπορεί να είναι ανεύθυνος, αλλά χαζός δεν είναι. Την πρώτη φορά θα πας να δεις τα θέματα. Τη δεύτερη θα κάνεις ένα πασάλειμμα και ό,τι γίνει. Ε την τρίτη θα πάρεις σημειώσεις, θα πάρεις και λυμένα θέματα, θα αφιερώσες 1-2 βδομάδες ( και πολύ λέω ) και θα το περάσεις.
Η πλειονότητα των φοιτητών που τους παίρνουν τα χρόνια δεν είναι επειδή σπαμάρουν εξεταστικές και παίρνουν τα 3 τους, είναι επειδή κάνουν την καλή ζωή στα πρώτα έτη ( καλή ώρα όπως διαφημίζεται και εδώ μέσα ), καταλαβαίνουν τη μαλακία τους πιο μετά, και τους πάει 1-2-3 χρόνια πίσω. Βάλε και πτυχιακή, βάλε και το ότι πολλές σχολές έχουν εξευτελιστικά πολλά μαθήματα να πως καταντάς 6ο-7ο έτος για πλάκα.

Και αυτή είναι η ήπια περίπτωση που αφορά ένα μεγάλο μέρος των φοιτητών. Οι φοιτητές στους οποίους κάνει πόλεμο το υπουργείο είναι είτε αυτοί που για προσωπικούς λόγους ( προβλήματα υγείας, βιοποριστικοί λόγοι, άλλα ενδιαφέροντα ) άφησαν τη σχολή στον αυτόματο και δίνουν κάνα εύκολο μάθημα αραιά και πού, είτε αυτοί που απλά την έχουν ξεγράψει και στο χέρι τους είναι κάποια στιγμή να την ξανά πιάσουν από εκεί που την άφησαν.

Το ποιντ είναι ότι κανένας φοιτητής δε θα κάτσει ένα ωραίο πρωί να ξυπνήσει και να σύρει του κουφάρι του μέχρι τη σχολή για ένα μάθημα που ξέρει πως κατά 90% δε θα περάσει ( το άλλο 10% είναι η ελεημοσύνη του καθηγητή να κάνει το 4 5 ). Θα το δείς κι εσύ όταν εν καιρώ θα ζυγίζεις τι μαθήματα θα έχεις και θα λες αυτά θα τα περάσω τώρα τα άλλα θα τα αφήσω να τα περάσω ξέρω γω το Σεπτέμβρη. Θα δεις ότι μπορεί να αφήνεις εξετάσεις επειδή πχ σε πήρε ο ύπνος και δε σηκώθηκες, ή κλάταρες απ το διάβασμα και αποφάσισες πως δεν έχεις ελπίδες.

Τα μαθήματα που χρωστούν πολλοί και απαιτούν πολλές προσπάθειες για να τα περάσεις συνήθως είναι θέμα καθηγητή. Εκεί λίγα πράγματα μπορείς να κάνεις. Αν κάποιος παραδίδει για το πέος, βάζει θέματα για το πέος και διορθώνει για το πέος σορρυ κιόλας έχει κι αυτός ένα μερίδιο ευθύνης. Αλλά όπως είπα τέτοιες περιπτώσεις είναι η μειοψηφεία εκτός κι αν μιλάμε για μαθηματικό/φυσικό που είναι όλοι τρελοκομεία εκεί περαστικά σας.

Άρα αυτό που λες για κόστος από κόλλες ( που σιγά το κόστος δηλαδή αν είναι να τεθεί και θέμα κωλόχαρτων στις τουλάτες ) δε στέκει κατά τη γνώμη μου. Όσο για τους καθηγητές που μπορεί να δουν κάνα αριθμό μητρώου 10ετίας και να τους πιάσει η φιλανθρωπία αυτό είναι καθαρά δικό τους θέμα. Υπάρχουν και καθηγητης της άποψης δε πα να πας και 40 χρονών αν δεν αξίζεις να το περάσεις δε σε περνάω. Δε θα μας παριστάνει η πολιτεία τον υπερασπιστή του δικαίου και σε αυτά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Nina-nana

Διάσημο μέλος

Η Nina-nana αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής. Έχει γράψει 2,536 μηνύματα.
Μαζί με τις διαγραφές των αιώνιων φοιτητών επιβάλλεται να γίνουν και άλλες αλλαγές στην πανεπιστημιακή φοίτηση π.χ. υποχρεωτικές παρουσίες. Πρέπει να σταματήσουμε να βλέπουμε το πανεπιστήμιο ως ένα ανοιχτό αμφιθέατρο από το οποίο περνάνε όσοι φοιτητές δεν έχουν κάτι καλύτερο να κάνουν, ενώ οι υπόλοιποι εμφανίζονται μόνο στις εξετάσεις και προσπαθούν να πάρουν το πολυπόθητο 5άρι με δανεικές σημειώσεις και αντιγραφές. Όποιος μπορεί να αφιερώσει 4-5 χρόνια στις σπουδές του θα σπουδάζει, όποιος δεν μπορεί (για οποιουσδήποτε λόγους, προσωπικούς, βιοποριστικούς, κομματικούς ή απλά επειδή βαριέται να σηκωθεί τα πρωινά) δεν θα σπουδάζει ή θα προγραμματίζει τις σπουδές του για κάποια άλλη στιγμή στο μέλλον. Τόσο απλά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

locotrelos

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο locotrelos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 124 μηνύματα.
Μαζί με τις διαγραφές των αιώνιων φοιτητών επιβάλλεται να γίνουν και άλλες αλλαγές στην πανεπιστημιακή φοίτηση π.χ. υποχρεωτικές παρουσίες. Πρέπει να σταματήσουμε να βλέπουμε το πανεπιστήμιο ως ένα ανοιχτό αμφιθέατρο από το οποίο περνάνε όσοι φοιτητές δεν έχουν κάτι καλύτερο να κάνουν, ενώ οι υπόλοιποι εμφανίζονται μόνο στις εξετάσεις και προσπαθούν να πάρουν το πολυπόθητο 5άρι με δανεικές σημειώσεις και αντιγραφές. Όποιος μπορεί να αφιερώσει 4-5 χρόνια στις σπουδές του θα σπουδάζει, όποιος δεν μπορεί (για οποιουσδήποτε λόγους, προσωπικούς, βιοποριστικούς, κομματικούς ή απλά επειδή βαριέται να σηκωθεί τα πρωινά) δεν θα σπουδάζει ή θα προγραμματίζει τις σπουδές του για κάποια άλλη στιγμή στο μέλλον. Τόσο απλά.
Μηπως δεν εχεις καταλαβει το νοημα του πανεπιστημιου.Το πανεπιστημιο δεν ειναι ΣΧΟΛΕΙΟ οπου ο μονος τροπος να λαβεις γνωσεις ειναι μεσω του καθηγητη.Το πανεπιστημιο ειναι χωρος ιδεων .Καλυτερα να καθησεις σπιτι να ασχοληθεις με κατι που σου αρεσει και να περασεις ενα μαθημα που δε σου παει με 5 παρα να ξεσκιστεις στις διαλεξεις για ενα 8.Επισης ενα δεκα τοις εκατο απο αυτα που μαθαινεις στο πανεπιστη μιο θα σου χρειαστουν.Τελος να μην ξεχναμε οτι πολλα μαθηματα καλυτερα να τα διαβασεις μονο σου παρα να ακους δυο ωρες ενα ανιαρο καθηγητη και αυτοι που αντιγραφουν κανουν κακο στον εαυτο τους και οχι στο πανεπιστημιο ή στους αλλους φοιτητες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ

Νεοφερμένος

Ο ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 19 μηνύματα.
ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΑΛΛΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ (ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΡΕΞΗΓΗΣΕΙΣ)

  • photo: Alexandros Katsis@fosphotos.com



«Επιτέλους διαγράφονται οι 180.000 φοιτητές» θριαμβολογούσαν διάφορα άρθρα με τις (πριν λίγες μέρες) επαναλαμβανόμενες διαβεβαιώσεις του υπουργού Παιδείας για την «αμείλικτη εφαρμογή του νόμου». Η παρατήρηση πως οι φοιτητές αυτοί χάνουν μετά την παρέλευση του κανονικού χρόνου σπουδών όλες τις φοιτητικές παροχές, οπότε το πραγματικό κόστος τους στο κράτος είναι αμελητέο, δεν ήταν ικανή να οδηγήσει σε αλλαγή στάσης των υποστηρικτών της «αυστηρής γραμμής» επειδή «ο νόμος ψηφίσθηκε το 2011 με μεγάλη πλειοψηφία από τη Βουλή (ΠΑΣΟΚ και ΝΔ): «στους φοιτητές αυτούς δόθηκε χρόνος για να τελειώσουν τις σπουδές τους» και «πρέπει να μπει επιτέλους μια τάξη και να τελειώνουμε με ακόμα ένα ελληνικό παράδοξο». Κάθε υπαναχώρηση (όπως αυτή που έκανε τελικά ο υπουργός) θεωρήθηκε (από τους υποστηρικτές του νόμου) ως επιστροφή στον λαϊκισμό, τη στιγμή που πρέπει στην Ελλάδα της κρίσης να γίνει ένα «σύγχρονο κράτος, που τηρεί τους νόμους που ψηφίζει».

Η παραπάνω επιχειρηματολογία στηρίζεται στην αποσιώπηση μιας λέξης: θέλουμε «ένα σύγχρονο κράτος» ή ένα «σύγχρονο κράτος δικαίου»;
Στο βιβλίο του «Τhe Rule of the Law» ο πρώην Λόρδος Δικαστής της Μεγάλης Βρετανίας, Tom Bingham, θεωρεί ως μία από τις θεμελιώδεις αρχές του κράτους δικαίου, το να είναι οι νόμοι του κατά το δυνατόν προβλέψιμοι και να διασφαλίζεται η σταθερότητα του δικαίου, πράγμα που οδηγεί στην αρχή της μη αναδρομικότητας.
Στο ελληνικό σύνταγμα η αναδρομικότητα απαγορεύεται ρητά μόνο για ποινικούς ή φορολογικούς νόμους. Όταν όμως ένας νόμος ανατρέπει τη νομική κατάσταση στην οποία βασίσθηκαν οι επιλογές πολιτών σε χρονική περίοδο προγενέστερη της ψήφισης του νόμου, θίγεται η έννοια του κράτους δικαίου. Έτσι, οι λεγόμενοι "αιώνιοι φοιτητές" εισήχθησαν στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση με αδιάβλητες εξετάσεις, έχοντας δαπανήσει για την επιτυχία τους και πολύ χρόνο και (πιθανότατα) πολλά χρήματα για την προετοιμασία τους, χωρίς, τότε, να υπάρχει κανένας χρονικός περιορισμός σπουδών. Θα μπορούσε (ενδεικτικά) ένας εργαζόμενος, να επιλέξει να περνάει λίγα-λίγα μαθήματα, ώστε να τα μελετάει καλά, μέχρι κάποτε να πάρει το πτυχίο του. Η συγκεκριμένη στοχοθεσία θα ήταν στην εποχή της απόλυτα σύννομη και σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογεί τα απαξιωτικά σχόλια των τελευταίων εβδομάδων, ακόμα και από επίσημα όργανα της πολιτείας. Έρχεται λοιπόν ο νόμος Διαμαντοπούλου και μεταβάλει το νομικό έδαφος στο οποίο στήριξαν τόσες χιλιάδες πολίτες τις επιλογές τους, επί το δυσμενέστερο, κλονίζοντας προφανώς την εμπιστοσύνη των πολιτών στο κράτος δικαίου της χώρας μας. Χαρακτηριστικά, στο γερμανικό δημόσιο δίκαιο η προστασία της εμπιστοσύνης των πολιτών προς το κράτος δικαίου (Vertrauensschutz) θεωρείται ως βασική συνταγματική αρχή. Επομένως, δεν πρέπει (εκτός ειδικών εξαιρέσεων) να εισάγει ένας νόμος μία νομική κατάσταση που επηρεάζει προηγούμενες επιλογές πολιτών, οι οποίοι, όταν έπαιρναν τις αποφάσεις τους, δεν μπορούσαν να υπολογίσουν τέτοια εξέλιξη στα νομικά δεδομένα στα οποία τις στήριξαν (όπως ακριβώς γίνεται με το νόμο περί διαγραφής των φοιτητών).

Η σημασία της σταθερότητας των κανόνων του δικαίου, την οποία έχει ήδη υποστηρίξει ο Αριστοτέλης, γράφοντας στη Ρητορική του ότι «η του νομοθέτου κρίσις περί μελλόντων εστί», έχει άλλωστε αναγνωριστεί στο πεδίο της οικονομίας. Εδώ και 250 χρόνια, ο πατέρας του αγγλικού εμπορικού δικαίου, Λόρδος Mansfield, υποστήριξε πως το σημαντικότερο για τη διενέργεια όλων των εμπορικών πράξεων είναι η σιγουριά την οποία προσφέρει ένα σταθερό νομικό πλαίσιο: οι επενδυτές και οι επιχειρηματίες πρέπει να γνωρίζουν σε ποιο έδαφος θα βαδίσουν. Αλλά και στις μέρες μας, όταν ζητήθηκε από τον Alan Greenspan, να κατονομάσει τον πιο σημαντικό παράγοντα οικονομικής ανάπτυξης, αυτός απάντησε: «το κράτος δικαίου».
Βέβαια, ως απάντηση στο πρόβλημα της αναδρομικότητας, ο υπουργός ανέφερε πως «δόθηκε χρόνος», εννοώντας τα χρόνια από το 2011 μέχρι τώρα. Όμως, σ’ αυτόν τον χρόνο, αν σκοπός της πολιτείας ήταν πράγματι ο εξορθολογισμός και η βελτίωση του συστήματος, σε συνδυασμό με τη θεραπεία του προβλήματος της αναδρομικότητας, η εισαγωγή χρονικού ορίου σπουδών θα έπρεπε να συνδυαστεί με ριζική αλλαγή της δομής του προγράμματος σπουδών και του τρόπου διδασκαλίας σε πολλά πανεπιστημιακά τμήματα, πράγμα που ΔΕΝ έγινε. Αγνοούν άραγε οι εμπνευστές του νόμου την τεράστια διαφορά του αγγλοσαξονικού συστήματος από τα δικά μας πανεπιστήμια ως προς τον αριθμό των μαθημάτων (στα δικά μας συνήθως είναι πολύ περισσότερα) και τη μέθοδο διδασκαλίας και εξέτασης; (π.χ. σε πολλά «δύσκολα» μαθήματα του τμήματος φυσικής του ΕΚΠΑ τα αμφιθέατρα είναι γεμάτα από φοιτητές που παρακολουθούν, ενώ το μάθημα περνάνε 10-20%. Αυτό είναι αδιανόητο στις χώρες πρότυπο). Σε ένα λοιπόν ακόμα νευραλγικό τομέα θεωρείται από την πολιτική εξουσία ως εκσυγχρονισμός να ΦΑΙΝΕΤΑΙ πως κάνουμε ό,τι και οι άλλοι, αντί να κάνουμε ό,τι και οι άλλοι.

Η πρακτική αυτή της νομοθέτησης μιας σειράς μεταρρυθμίσεων σε τομείς που αφορούν βασικά κοινωνικά δικαιώματα, όπως αυτό της παιδείας, χωρίς τις αναγκαίες ουσιαστικές διαρθρωτικές μεταβολές, με μοναδικό «εκσυγχρονιστικό» τους χαρακτηριστικό την «αυστηρότητα» και τον αυταρχισμό, καταλήγει να παραβιάζει βασικούς κανόνες δικαίου, θεωρώντας τους ίσως περιττή πολυτέλεια «σε τέτοιους δύσκολους καιρούς». Εκτός όμως από τις αρνητικές συνέπειες από την προσβολή του κράτους δικαίου, που παρουσιάσθηκαν πιο πάνω, μήπως σε τέτοιους «δύσκολους καιρούς» έχει ακόμα μεγαλύτερη αξία η παρατήρηση του Προέδρου της Βουλής στην Εισαγωγή του Συντάγματος του 2008, πως βασική παράμετρος της λειτουργίας ενός σύγχρονου δημοκρατικού πολιτεύματος είναι (και) το κοινωνικό κράτος με επίκεντρο την κοινωνική αλληλεγγύη και τα κοινωνικά δικαιώματα;
*Ο Κωνσταντίνος Καραλής είναι Χημικός Μηχανικός-Οικονομολόγος.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Areti91

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Areti91 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 283 μηνύματα.
Μηπως δεν εχεις καταλαβει το νοημα του πανεπιστημιου.Το πανεπιστημιο δεν ειναι ΣΧΟΛΕΙΟ οπου ο μονος τροπος να λαβεις γνωσεις ειναι μεσω του καθηγητη.Το πανεπιστημιο ειναι χωρος ιδεων .Καλυτερα να καθησεις σπιτι να ασχοληθεις με κατι που σου αρεσει και να περασεις ενα μαθημα που δε σου παει με 5 παρα να ξεσκιστεις στις διαλεξεις για ενα 8.
Καλά δεν το συζητώ. Έτσι σκέφτονται και οι φοιτητές του Cambridge, της Οξφόρδης, του Harvard, του ΜΙΤ... γενικά όλων των μεγάλων πανεπιστημίων ανά τον κόσμο. Διακίνηση ιδεών στο καφενείο της σχολής και με τα μαθήματα ασχολούμαστε ΑΝ θέλουμε, ΑΝ μας αρέσουν, ΑΝ δεν έχουμε κάτι άλλο να κάνουμε...

Καλά λένε ότι μερικά πράγματα γίνονται ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ :whistle:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,934 μηνύματα.
Καλά δεν το συζητώ. Έτσι σκέφτονται και οι φοιτητές του Cambridge, της Οξφόρδης, του Harvard, του ΜΙΤ... γενικά όλων των μεγάλων πανεπιστημίων ανά τον κόσμο. Διακίνηση ιδεών στο καφενείο της σχολής και με τα μαθήματα ασχολούμαστε ΑΝ θέλουμε, ΑΝ μας αρέσουν, ΑΝ δεν έχουμε κάτι άλλο να κάνουμε...

Καλά λένε ότι μερικά πράγματα γίνονται ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ :whistle:

Δεν γίνονται αλλά επιλέγουμε με τη στάση μας και τη συμπεριφορά μας να γίνονται. Επίτρεψέ μου να πω ότι ξέρω πολλούς που σπούδασαν έξω, απεχθάνονταν το Ελληνικό σύστημα παιδείας (λόγω ιδεολογίας και απόψεων) αλλά μόλις επέστρεψαν επαγγελματικά στη χώρα μας, συνέβαλαν πολύ στο «γίνονται ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ». :hmm:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Areti91

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Areti91 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 283 μηνύματα.
Παιδιά μη λέμε ότι θέλουμε. Οι αιώνιοι φοιτητές δεν είναι όλοι στριμωγμένοι οικονομικά και αν είναι, δεν είναι αυτός ο λόγος που δεν τελειώνουν ποτέ. Για ποια μέλη οικογένειας μιλάμε; Πόσους φοιτητές ξέρετε που όχι μόνο είναι παντρεμένοι αλλά έχουν και παιδιά να θρέψουν; Το ποσοστό των οικογενειαρχών φοιτητών είναι σταγόνα στον ωκεανό. Εκτός αν μιλάμε για φοιτητές που επειδή δεν τελείωσαν τη σχολή σε 15 χρόνια στο τέλος παντρεύτηκαν πριν πάρουν πτυχίο.

nPb το ότι κάποιοι βολεύονται με το ελληνικό σύστημα της ξάπλας και του ωχαδερφισμού δεν σημαίνει ότι πρέπει ΟΛΟΙ οι άλλοι να το αποδεκτούμε. Κάποια στιγμή τα στραβά πρέπει να αλλάξουν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Καλά δεν το συζητώ. Έτσι σκέφτονται και οι φοιτητές του Cambridge, της Οξφόρδης, του Harvard, του ΜΙΤ... γενικά όλων των μεγάλων πανεπιστημίων ανά τον κόσμο. Διακίνηση ιδεών στο καφενείο της σχολής και με τα μαθήματα ασχολούμαστε ΑΝ θέλουμε, ΑΝ μας αρέσουν, ΑΝ δεν έχουμε κάτι άλλο να κάνουμε...

Καλά λένε ότι μερικά πράγματα γίνονται ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ :whistle:


ναι σύγκρινέ μας και τα μπουμπούκια του ελληνικού πανεπιστημίου που την έχουνε δει επιστημοναράδες και στέλνουν τους βοηθούς τους να μας κάνουν ανάγνωση τις διαφάνειες. Βασικά τι λέω οι καθηγητές πολλές φορές το κάνουν αυτό, οι μεταπτυχιακοί τουλάχιστον απαντούν και σε καμιά απορία.

Παιδιά μη λέμε ότι θέλουμε. Οι αιώνιοι φοιτητές δεν είναι όλοι στριμωγμένοι οικονομικά και αν είναι, δεν είναι αυτός ο λόγος που δεν τελειώνουν ποτέ. Για ποια μέλη οικογένειας μιλάμε; Πόσους φοιτητές ξέρετε που όχι μόνο είναι παντρεμένοι αλλά έχουν και παιδιά να θρέψουν; Το ποσοστό των οικογενειαρχών φοιτητών είναι σταγόνα στον ωκεανό. Εκτός αν μιλάμε για φοιτητές που επειδή δεν τελείωσαν τη σχολή σε 15 χρόνια στο τέλος παντρεύτηκαν πριν πάρουν πτυχίο.

nPb το ότι κάποιοι βολεύονται με το ελληνικό σύστημα της ξάπλας και του ωχαδερφισμού δεν σημαίνει ότι πρέπει ΟΛΟΙ οι άλλοι να το αποδεκτούμε. Κάποια στιγμή τα στραβά πρέπει να αλλάξουν.

αυτοί λοιπόν που δε λιώνουν στο διάβασμα όσο εμείς ας τιμωρηθούν για να μάθουν ε; όπως στο σχολείο
ε ρε κάτι κόμπλεξ...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Giorgos216

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 1,247 μηνύματα.
αυτοί λοιπόν που δε λιώνουν στο διάβασμα όσο εμείς ας τιμωρηθούν για να μάθουν ε; όπως στο σχολείο
ε ρε κάτι κόμπλεξ...

ΠΙστεύεις ότι κάποιος πρέπει να λιώσει στο διάβασμα για να αποφοιτήσει εντός ν+2 ετών;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
ΠΙστεύεις ότι κάποιος πρέπει να λιώσει στο διάβασμα για να αποφοιτήσει εντός ν+2 ετών;

όχι δεν είπα αυτό, μιλάω για τη σύνδεση κάποιου που λιώνει συγκριτικά με τον άλλο που μπορεί να μη το βλέπει έτσι. Να κοιτάτε τον εαυτό σας και να αφήσετε τους άλλους στην ησυχία τους όσο δε σας επηρεάζουν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

kostas83

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο kostas83 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 198 μηνύματα.
Παιδιά μη λέμε ότι θέλουμε. Οι αιώνιοι φοιτητές δεν είναι όλοι στριμωγμένοι οικονομικά και αν είναι, δεν είναι αυτός ο λόγος που δεν τελειώνουν ποτέ. Για ποια μέλη οικογένειας μιλάμε; Πόσους φοιτητές ξέρετε που όχι μόνο είναι παντρεμένοι αλλά έχουν και παιδιά να θρέψουν; Το ποσοστό των οικογενειαρχών φοιτητών είναι σταγόνα στον ωκεανό. Εκτός αν μιλάμε για φοιτητές που επειδή δεν τελείωσαν τη σχολή σε 15 χρόνια στο τέλος παντρεύτηκαν πριν πάρουν πτυχίο.

nPb το ότι κάποιοι βολεύονται με το ελληνικό σύστημα της ξάπλας και του ωχαδερφισμού δεν σημαίνει ότι πρέπει ΟΛΟΙ οι άλλοι να το αποδεκτούμε. Κάποια στιγμή τα στραβά πρέπει να αλλάξουν.
Εσύ που κάνεις πως τα ξέρεις όλα, για πες μας, τι είναι οι ''αιώνιοι''φοιτητές? Έλα, πες το τεμπέληδες είναι, πίνουν όλη μέρα φραπεδιά, αραλίκι κτλ.. Για άτομα με προβλήματα υγείας ή που ασκούν βιοποριστική εργασία να φανταστώ πως πρώτη φορά το ακούς..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

eyb0ss

Δραστήριο μέλος

Ο eyb0ss αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 742 μηνύματα.
Το θέμα πρέπει να το αντιμετωπίσουν μόνα τους τα πανεπιστήμια χωρίς την παρέμβαση του Λοβέρδου. Η διοίκηση του πανεπιστημίου πρέπει να δείξει κατανόηση προς τους φοιτητές που έχουν οικονομικά προβλήματα, αναπηρίες κτλ εφόσον οι εν λόγω φοιτητές μπορούν να αποδεικνύουν κάτι τέτοιο. Από την άλλη, όσοι φοιτητές αδιαφορούν ή λένε λαμακίες χωρίς βάση τότε μπορούν να τους διώξουν. Σχετικά με τους φοιτητές που αδιαφορούν, ακόμη και να μην φύγουν εμείς δεν επηρεαζόμαστε. Αντιθέτως, αυτοί χάνουν επειδή θα περάσουν με κάτι χαριστικά 5 τα χρωστούμενα μαθήματα και θα πάρουν ένα πτυχίο χωρίς τις γνώσεις με τις οποίες αυτό συνοδεύεται. Ελπίζω οι κινήσεις του Λοβέρδου να μην προκαλέσουν καταλήψεις όπως είχε γίνει το 2004 με τον Καραμανλή και τα 2ν+1 έτη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,934 μηνύματα.
Αντιθέτως, αυτοί χάνουν επειδή θα περάσουν με κάτι χαριστικά 5 τα χρωστούμενα μαθήματα και θα πάρουν ένα πτυχίο χωρίς τις γνώσεις με τις οποίες αυτό συνοδεύεται.

Ενώ αν γράψουν π.χ. 7 ή 8, θα έχουν μάθει το μάθημα καλά; :P Θεωρώ ότι το θέμα δεν είναι προσωπική εμπάθεια Λοβέρδου ή όχι. Άμα υπάρχουν σχέδια από πίσω και στη μετά Λοβέρδου θητεία, κάτι άλλο θα έχουμε. Το 2006 με τις καταλήψεις πιστεύω ότι δεν ήταν αφορμή η αναθεώρηση του άρθρου 16, αλλά άλλες μικροκομματικές σκοπιμότητες. Στην Ελλάδα μόνο από τέτοια πάσχουμε. Οι φοιτητές, οι «αιώνιοι» φοιτητές,... είναι απλά ο σάκος του μπόξ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

eyb0ss

Δραστήριο μέλος

Ο eyb0ss αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 742 μηνύματα.
Ενώ αν γράψουν π.χ. 7 ή 8, θα έχουν μάθει το μάθημα καλά; :P Θεωρώ ότι το θέμα δεν είναι προσωπική εμπάθεια Λοβέρδου ή όχι. Άμα υπάρχουν σχέδια από πίσω και στη μετά Λοβέρδου θητεία, κάτι άλλο θα έχουμε. Το 2006 με τις καταλήψεις πιστεύω ότι δεν ήταν αφορμή η αναθεώρηση του άρθρου 16, αλλά άλλες μικροκομματικές σκοπιμότητες. Στην Ελλάδα μόνο από τέτοια πάσχουμε. Οι φοιτητές, οι «αιώνιοι» φοιτητές,... είναι απλά ο σάκος του μπόξ.
Στο πανεπιστήμιο πας για να εμβαθύνεις σε μια επιστήμη και να την εφαρμόσεις ώστε να προσφέρεις στην κοινωνία. Τι σημαίνει αυτό; Προσπαθείς για τον καλύτερο δυνατό βαθμό, όσα πιο πολλά ξέρεις τόσο το καλύτερο, όχι για να περάσεις μετά βίας τα μαθήματα για να πάρεις εκείνο το πολυπόθητο πτυχίο για το οποίο όλοι μιλάνε. Και ναι, το 7 ή 8 σημαίνει καλή γνώση επί του θέματος αλλά έστω ότι δεν σημαίνει αυτό, τότε και πάλι ξέρουμε ότι το 7 ή 8 είναι πολύ καλύτερο από ένα χαριστικό 5 (=4 ή 4,5 + πριμοδότηση). Μακάρι να ήξερα ποιος είναι ο πραγματικός λόγος πίσω από τις διαγραφές των αιωνίων φοιτητών αλλά αυτό που σίγουρα ξέρω είναι ότι υπάρχουν πολύ πιο σοβαρά προβλήματα στα ιδρύματα όπως πελατειακές σχέσεις παρατάξεων-φοιτητών και πολλά άλλα τα οποία παραβλέπονται. Ουσιαστικά χάνουμε το δάσος για ένα δέντρο αντιμετωπίζοντας πρώτα τους άκακους αιώνιους φοιτητές.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,934 μηνύματα.
Στο πανεπιστήμιο πας για να εμβαθύνεις σε μια επιστήμη και να την εφαρμόσεις ώστε να προσφέρεις στην κοινωνία. Τι σημαίνει αυτό; Προσπαθείς για τον καλύτερο δυνατό βαθμό, όσα πιο πολλά ξέρεις τόσο το καλύτερο, όχι για να περάσεις μετά βίας τα μαθήματα για να πάρεις εκείνο το πολυπόθητο πτυχίο για το οποίο όλοι μιλάνε. Και ναι, το 7 ή 8 σημαίνει καλή γνώση επί του θέματος αλλά έστω ότι δεν σημαίνει αυτό, τότε και πάλι ξέρουμε ότι το 7 ή 8 είναι πολύ καλύτερο από ένα χαριστικό 5 (=4 ή 4,5 + πριμοδότηση). Μακάρι να ήξερα ποιος είναι ο πραγματικός λόγος πίσω από τις διαγραφές των αιωνίων φοιτητών αλλά αυτό που σίγουρα ξέρω είναι ότι υπάρχουν πολύ πιο σοβαρά προβλήματα στα ιδρύματα όπως πελατειακές σχέσεις παρατάξεων-φοιτητών και πολλά άλλα τα οποία παραβλέπονται. Ουσιαστικά χάνουμε το δάσος για ένα δέντρο αντιμετωπίζοντας πρώτα τους άκακους αιώνιους φοιτητές.

Νομίζω ότι αρκετοί βουλευτές είναι αιώνιοι φοιτητοπατέρες. Ακόμη δεν έχουν πάρει το πτυχίο τους...:hmm: Να ποιοι αμέσως θίγονται.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

summertime1996

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η summertime1996 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 124 μηνύματα.
Μετα την 4ετια της σχολης ποσος καιρος δινεται παραταση?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Nina-nana

Διάσημο μέλος

Η Nina-nana αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής. Έχει γράψει 2,536 μηνύματα.
Εσύ που κάνεις πως τα ξέρεις όλα, για πες μας, τι είναι οι ''αιώνιοι''φοιτητές? Έλα, πες το τεμπέληδες είναι, πίνουν όλη μέρα φραπεδιά, αραλίκι κτλ.. Για άτομα με προβλήματα υγείας ή που ασκούν βιοποριστική εργασία να φανταστώ πως πρώτη φορά το ακούς..
Να σου πω εγώ που ασκούσα βιοποριστική εργασία τα 4 από τα 6 χρόνια της φοίτησής μου; Οι περισσότεροι αιώνιοι απλά δεν ασχολούνται. Το αν ασκούν βιοποριστική εργασία δεν έχει να κάνει. Το να εργάζεσαι άντε να σε καθυστερήσει 1, 2, 3 χρόνια - όχι παραπάνω. Εμένα με καθυστέρησε 1 (και άλλο 1 έχασα επειδή έκανα μετάταξη από μία σχολή σε άλλη). Μιλάμε για την πλειοψηφία των φοιτητών που μπαίνουν στο πανεπιστήμιο σε ηλικία 18-20 χρόνων, όχι για καμιά ειδική περίπτωση 45άρη με 3 παιδιά, έτσι;

Η κολλητή μου τελείωσε τη σχολή της μετά από... 17 χρόνια. Αν κάποιος της είχε βάλει τα δύο πόδια σε ένα παπούτσι, θα είχε τελειώσει στα 4 γιατί είναι και μεγάλο μυαλό. Αλλά αφού μπορούσε το τράβηξε. Και ναι, φυσικά τόσα χρόνια εργαζόταν (ως καθητήτρια σε φροντιστήριο ΜΕ - μιλάμε για τόσο γέλιο).

Τα περισσότερα παιδιά που ήξερα στη σχολή που είχαν πραγματικό βιοποριστικό πρόβλημα τελείωναν πάντα στα 4 χρόνια γιατί βιάζονταν να αποκατασταθούν επαγγελματικά και γιατί οι γονείς τους δεν είχαν χρήματα για να τους συνδράμουν ώστε να κάνουν μεγάλη ζωή ως φοιτητές.

Και τέλος - εννοείται ότι το 7 ή το 8 (και το 9 και το 10) απέχουν έτη φωτός από το χαριστικό 5αράκι που παίρνει ο αιωνόβιος φοιτητής επειδή τον λυπούνται. Είναι πραγματικά θλιβερό να νομίζουμε ότι ένα 4,5-5 στο πανεπιστήμιο είναι αποδεκτό. Στο εξωτερικό με τέτοιους βαθμούς σε θεωρούν τριτοκλασάτο πολίτη, εμείς εδώ κοντεύουμε να θεωρούμε την μετριότητα αρετή.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 9 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top