Συζήτηση για τις σπουδές και τα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
Ο ΔΟΑΤΑΠ ενδεχομένως να του χρεώσει κάποια μαθήματα γιατί εδώ το δίπλωμα είναι 5ετές, άρα έχει βάση. Για τον απόφοιτο ενός καλού πανεπιστημίου δεν θα είναι πρόβλημα να περάσει μερικά μαθήματα (το πολύ 10 για την απόδοση και ισοτιμίας & αντιστοιχίας).

Δηλαδή στην Αμερική είναι ολοκληρωμένος μηχανικός με τις γνώσεις που έχει πάρει και εδώ στην Ελλάδα πρέπει να παρακολουθήσει και 10 μαθήματα για να φτάσει το πτυχίο του από το ΜΙΤ να έχει αναγνώριση??
Μήπως πια πρέπει να ξυπνήσουμε?
Μήπως έφτασε η ώρα το 5ετές πρόγραμμα να σπάσει άμμεσα?
Μήπως γελοιοποιούμαστε σαν χώρα όταν δεν δίνουμε αναγνώριση σε έναν απόφοιτο ενός κορυφαίου πανεπιστημιου παγκοσμίως, και τον εξαναγκάζουμε να παρακολουθήσει 10 μαθήματα πχ?
Δηλαδή στο ΜΙΤ δεν γνωρίζουν καλά την μηχανική ενώ εδώ στην Ελλάδα είμαστε παντογνώστες?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Δηλαδή στην Αμερική είναι ολοκληρωμένος μηχανικός με τις γνώσεις που έχει πάρει και εδώ στην Ελλάδα πρέπει να παρακολουθήσει και 10 μαθήματα για να φτάσει το πτυχίο του από το ΜΙΤ να έχει αναγνώριση??
Μήπως πια πρέπει να ξυπνήσουμε?
Μήπως έφτασε η ώρα το 5ετές πρόγραμμα να σπάσει άμμεσα?
Μήπως γελοιοποιούμαστε σαν χώρα όταν δεν δίνουμε αναγνώριση σε έναν απόφοιτο ενός κορυφαίου πανεπιστημιου παγκοσμίως, και τον εξαναγκάζουμε να παρακολουθήσει 10 μαθήματα πχ?
Δηλαδή στο ΜΙΤ δεν γνωρίζουν καλά την μηχανική ενώ εδώ στην Ελλάδα είμαστε παντογνώστες?

Γνωρίζουν τη μηχανική μη σου πω και καλύτερα από εμάς. Το πρόβλημα στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ποσοτικό, όχι ποιοτικό. Αν κοιτάξεις τα Bachelor του MIT θα διαπιστώσεις ότι κάνουν λιγότερα πράγματα το δικό μας 5ετές Bachelor μηχανικού. Για να μην γίνει παρεξήγηση, στην ποιότητα το MIT είναι πολύ πιο μπροστά από μας.

Δεν τον υποχρεώνει κανείς να πάρει ισοτιμία & αντιστοιχία με το 5ετές ελληνικό BEng. Έχουμε και 4ετή BEng στην ανώτατη εκπαίδευση που τα παρέχουν τα ΤΕΙ. Αυτά όμως αφορούν το ακαδημαϊκό κομμάτι.

Όσον αφορά το επαγγελματικό κομμάτι, αυτό που πρέπει να αλλάξει άμεσα είναι η διαδικασία χορήγησης της άδειας ασκήσεως επαγγέλματος. Αν γίνουν σοβαρές, απαιτητικές και υψηλού επιπέδου εξετάσεις τότε μόνο οι καλύτεροι θα περάσουν και ας δώσουν το δικαίωμα να συμμετάσχουν σε αυτές όλοι οι πτυχιούχοι, είτε έχουν είτε δεν έχουν ακαδημαϊκή ισοδυναμία. Ο πτυχιούχος του MIT π.χ. θα περάσει. Έτσι διοχετεύεις στην αγορά τους καλύτερους επιστήμονες και περιορίζεται η ανεργία αφού η σκαρταδούρα δεν θα μπορεί να ασκήσει το επάγγελμα.

Άλλη λύση θα είναι να έχουν πιστοποιημένα προσόντα τα οποία θα μπορούν να μεταφέρουν στην Ελλάδα για να ασκήσουν το επάγγελμα όπως γίνεται με το ΠΔ 38/2010, για χώρες της ευρωπαϊκής ένωσης. Αλλά ποιος τρελός με πτυχίο από το MIT θα έρθει να δουλέψει στην Ελλάδα έτσι όπως γίναμε.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Για να αναζωπυρωθεί πάλι η συζήτηση σε αυτό το θέμα ας κάνω μία εκτίμηση. Σε 1 μήνα ξεκινάει η διαδικασία της πιστοποίησης των προγραμμάτων σπουδών των ΑΕΙ. Δεν έχει διευκρινιστεί ακόμα αν σε αυτήν τη διαδικασία θα υποβάλλονται τα προγράμματα μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών, αλλά μάλλον θα υποβληθούν και αυτά σε μεταγενέστερο χρόνο. Το σίγουρο είναι ότι η διαδικασία της πιστοποίησης θα ξεκινήσει από τα προγράμματα προπτυχιακών σπουδών.

Με δεδομένες τις τροπολογίες στο νόμο 4663/1930, οι οποίες περιλαμβάνονται στο νόμο 4254/2014, ψυλλιάζομαι ότι αρχικά θα υποβληθούν στη διαδικασία της πιστοποίησης τα προγράμματα προπτυχιακών σπουδών των τμημάτων πολιτικών μηχανικών, αγρονόμων-τοπογράφων μηχανικών και αρχιτεκτόνων μηχανικών των Πολυτεχνείων/Πανεπιστημίων καθώς και των τμημάτων ΤΕΙ αντίστοιχων ειδικοτήτων.

Το αποτέλεσμα της πιστοποίησης θα είναι καθοριστικό για την έκδοση των προεδρικών διαταγμάτων που προβλέπονται από την περίπτωση α) της παραγράφου 2 του άρθρου 30 του νόμου 4009/2011. Από αυτό θα εξαρτηθεί ενδεχόμενη συρρίκνωση του προγράμματος σπουδών.

Σύμφωνα με την περίπτωση δ) της παραγράφου 12 του άρθρου 80 του νόμου 4009/2011, τα προγράμματα σπουδών που παρέχονται από τμήματα ΑΕΙ κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου θεωρούνται πιστοποιημένα έως την ολοκλήρωση της διαδικασίας πιστοποίησης. Άρα όσοι πήραν πτυχίο πριν την δημοσίευση του αποτελέσματος της πιστοποίησης, θεωρείται ότι έχουν πιστοποιημένα προσόντα, τα οποία θα γίνουν γνωστά μόλις δημοσιευθεί το προεδρικό διάταγμα που προβλέπεται στην παράγραφο 4 του άρθρου 16 του νόμου 3879/2010.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
Από αυτό θα εξαρτηθεί ενδεχόμενη συρρίκνωση του προγράμματος σπουδών.
Δηλαδή?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.

Δηλαδή από τα 5 στα 4 ή στα 3 χρόνια για τα πολυτεχνεία/πανεπιστήμια και από τα 4 στα 3 χρόνια για τα ΤΕΙ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
και από τα 4 στα 3 χρόνια για τα ΤΕΙ.

αυτό γιατί?
Τα Polytechnic στην Αγγλία όταν ανωτατοποιήθηκαν σε πανεπιστήμια κράτησαν τα ίδια χρόνια σπουδών.
Το ίδιο και τα πανεπιστήμια εφαρμογών της Γερμανίας
Το ίδιο και το τεχνολογικό πανεπιστήμιο Κύπρου κτλ..
Που θέλω να καταλήξω? Ότι εφαρμοσμένα πανεπιστήμια-τεχνολογικά πανεπιστήμια-ινστιτούτα τεχνολογίας-πανεπιστήμια στην Ευρώπη έχουν τα ίδια χρόνια σπουδών και στις χώρες που έσπασαν τα 5ετή προγράμματα συγχρόνως δεν μείωσαν τα προγράμματα σπουδών των υπόλοιπων ιδρυμάτων τους

Τον επόμενο μήνα ξεκινάνε την έκδοση των πιστοποιήσεων ?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Γι αυτό ανέφερα "ενδεχόμενη" συρρίκνωση του προγράμματος σπουδών. Δε μπορούμε να αποκλείσουμε την υποβάθμιση των προγραμμάτων σπουδών των τμημάτων μηχανικών ούτε των Πανεπιστημίων/Πολυτεχνείων, ούτε των ΤΕΙ. Υπάρχουν ενδείξεις καθώς η ΑΔΙΠ έχει ήδη ζητήσει ορισμένα προγράμματα σπουδών να γίνουν 3ετούς ή ακόμα και 2ετούς φοιτήσεως μεταπηδώντας στην ανώτερη εκπαίδευση.

Πρόταση της ΑΔΙΠ:
1) https://www.esos.gr/arthra/tritovath...-tei-na-ginoyn-epaggelmatika-sxoleia-h-ekuesh
2) https://www.orizontespress.gr/index....να-γίνουν-επαγγελματικά-σχολεία-η-εκθεση.html

Η επιτροπή πιστοποίησης θα συντάξει έκθεση πιστοποίησης (όπως και η έκθεση εξωτερικής αξιολόγησης) και θα τη μεταβιβάσει στο συμβούλιο της ΑΔΙΠ το οποίο θα πάρει την απόφαση για το αποτέλεσμα της πιστοποίησης (θετικό, θετικό υπό όρους, αρνητικό). Την τελική απόφαση θα την πάρει ο υπουργός παιδείας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
Υπάρχουν ενδείξεις καθώς η ΑΔΙΠ έχει ήδη ζητήσει ορισμένα προγράμματα σπουδών των ΤΕΙ να γίνουν 3ετούς ή ακόμα και 2ετούς φοιτήσεως μεταπηδώντας στην ανώτερη εκπαίδευση.

Α. Μερικά Τμήματα σε Πανεπιστήμια, κυρίως όμως σε ΤΕΙ, που παρουσιάζουν ισχνή ακαδημαϊκή οντότητα, μπορούν να μετατραπούν σε 3ετούς ή και 2ετούς διάρκειας. Θα αυξηθεί έτσι η ποικιλία «διαδρομών εκπαίδευσης» και αντίστοιχων τίτλων (και επαγγελματικών δικαιωμάτων), ώστε να βρίσκουν κατάλληλου επιπέδου και διαρκείας εκπαίδευση όλοι όσοι επιθυμούν να προχωρήσουν μετά το Λύκειο τις σπουδές τους.

Έλεγχος και θεραπεία της υπερεξειδίκευσης επιστημονικών αντικειμένων, μεταξύ άλλων και με την εισαγωγή προγραμμάτων σύντομης (μονοετούς, 2ετούς ή 3ετούς διάρκειας) σε όλο το εύρος της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Εξορθολογισμός του ακαδημαϊκού επιπέδου ορισμένων επί μέρους Τμημάτων (μετάπτωση από προ- σε μετα-πτυχιακό επίπεδο και από ΤΕΙ σε Παν/μιο ή και αντιστρόφως)




Ναι συμφωνώ ότι μερικά τμήματα θα μπορούσαν να σταθούν στην ανώτερη εκπαίδευση είτε σε μεταπτυχιακό επίπεδο και όχι στην ανώτατη,ή και το κλείσιμο τους. Αυτό όμως γιατί είναι πολύ εξειδικευμένα και σίγουρα δεν εννοώ ούτε εγώ αλλά ούτε και αυτοί φαντάζομαι τις ειδικότητες των μηχανικών
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Κι εγώ το ίδιο πιστεύω. Τα τμήματα μηχανικών έχουν σαφή προσανατολισμό, οπότε δεν θα γίνουν 2ετούς φοίτησης. Αν όμως σε κάποιο τμήμα μηχανικών το αποτέλεσμα της πιστοποίησης βγει αρνητικό τότε τι θα κάνει ο υπουργός; Δε μπορούμε να είμαστε 100% σίγουροι για το τι θα συμβεί.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
Αν όμως σε κάποιο τμήμα μηχανικών το αποτέλεσμα της πιστοποίησης βγει αρνητικό
Θα μπορούσε να κλείσει με συγχώνευση άλλωστε είναι γνωστό ότι έχουμε εκατοντάδες τμήματα που δεν μπορεί να υποστηρίξει η μικρή μας χώρα..500++


τότε τι θα κάνει ο υπουργός;

Εδώ είναι το θέμα!!
Πχ για μένα η σχολή μηχανολόγων μηχανικών του πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας είναι άχρηστο να λειτουργεί.. Χωρίς καθηγητές δικούς της χωρίς χώρο στέγασης και το κυριότερο χωρίς πλήρη εργαστηριακό εξοπλισμό ενώ στην ίδια πόλη (Κοζάνη) υπάρχει το Τει Δυτικής Μακεδονίας με τμήμα μηχανολόγων μηχανικών όπου οι εγκαταστάσεις είναι τέλειες ο εξοπλισμός πλήρης και γενικά το συγκεκριμένο ΤΕΙ έχει κερδίσει την Ευρώπη με αναγνωρισιμότητα.. Εδώ ποια είναι η γνώμη σου?
Μιλάω για τα συγκεκριμένα τμήματα γιατί τα ζω τα βλέπω..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Όμως (προς μεγάλη έκπληξη) η έκθεση εξωτερικής αξιολόγησης του τμήματος μηχανολόγων μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας γράφει πολύ καλά λόγια. Δεν αποκλείεται να λάβει θετικό αποτέλεσμα πιστοποίησης.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
Όμως (προς μεγάλη έκπληξη) η έκθεση εξωτερικής αξιολόγησης του τμήματος μηχανολόγων μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας γράφει πολύ καλά λόγια. Δεν αποκλείεται να λάβει θετικό αποτέλεσμα πιστοποίησης.

Ναι όντως έκπληξη αλλα ίσως αφορά το αακαδημαϊκό κομμάτι η δεν ξέρω τι άλλο, πάντως ως προς τις υποδομές και τον εργαστηριακό εξοπλισμό ακόμη και το ότι οι καθηγητές πηγαινοέρχονται απο αλλα πανεπιστήμια θα παίξει πολύ μεγάλο ρόλο στην τελική απόφαση για την πιστοποίηση
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Σίγουρα οι υποδομές θα είναι καθοριστικές στη διαμόρφωση του αποτελέσματος της πιστοποίησης για το συγκεκριμένο τμήμα.

Κάτι ακόμα που αφορά όλα τα τμήματα μηχανικών και γεωπονικής του πανεπιστημιακού τομέα. Το αποτέλεσμα της πιστοποίησης θα είναι καθοριστικό για την εξασφάλιση της ισοδυναμίας με Master αυτών των τμημάτων. Αν τύχουν αυτής της αναγνώρισης, τότε αυτό δεν θα συμβεί καθολικά σε όλα τα τμήματα. Θα εξετάζονται όλα τα ομοειδή προγράμματα σπουδών και στη συνέχεια θα εκδίδεται γι αυτά το προεδρικό διάταγμα που προβλέπεται στην περίπτωση α) της παραγράφου 2 του άρθρου 30 του νόμου 4009/2011.

Προσωπικά πιστεύω πως σε κάποια τμήματα μηχανικών του πανεπιστημιακού τομέα το πρόγραμμα προπτυχιακών σπουδών θα γίνει 4ετές, όχι όμως σε όλα. Προγράμματα σπουδών όπως εκείνα στα τμήματα μηχανολόγων μηχανικών του ΑΠΘ (47 μαθήματα+διπλωματική εργασία) και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (45 μαθήματα+διπλωματική εργασία) και στο τμήμα ΗΜΜΥ του Πολυτεχνείου Κρήτης (46 μαθήματα+διπλωματική εργασία) μου φαίνεται πολύ λογικό να γίνουν 4ετούς φοίτησης. Συγκεκριμένα για το τμήμα μηχανολόγων μηχανικών ΑΠΘ, η επιτροπή εξωτερικής αξιολόγησης στην αντίστοιχη έκθεση συνιστά το πρόγραμμα σπουδών να γίνει 4ετές.

Επειδή έχουν ακουστεί διάφορα, η ταξινόμηση των τίτλων σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης της ημεδαπής στο πλαίσιο προσόντων του ΕΧΑΕ και στο ευρωπαϊκό πλαίσιο προσόντων γίνεται με προεδρικό διάταγμα (περίπτωση δ της παραγράφου 4 του άρθρου 16 του νόμου 3879/2010 όπως προστέθηκε από το άρθρο 46 του νόμου 4009/2011) και όχι με νόμο. Έτσι ενδεχόμενη ισοδυναμία με το Master του ΕΧΑΕ δεν απαιτείται να επικυρωθεί με νόμο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
Το αποτέλεσμα της πιστοποίησης θα είναι καθοριστικό για την εξασφάλιση της ισοδυναμίας με Master αυτών των τμημάτων.

Μα έχει κριθεί ήδη, από την στιγμή που εντάχθηκαν στο επίπεδο 6 του εθνικού πλαισίου προσόντων δηλαδή επίπεδο bachelor

Πιο κάτω όμως και με το παράδειγμα που φέρνεις έχεις δίκιο.

Έχεις διαβάσει όλες τις εξωτερικές αξιολογήσεις μηχανικών?
Αν ναι τι συμπεράσματα βγάζεις? Πόσες πιστοποιήσεις βλέπεις να είναι θετικές?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Μα έχει κριθεί ήδη, από την στιγμή που εντάχθηκαν στο επίπεδο 6 του εθνικού πλαισίου προσόντων δηλαδή επίπεδο bachelor

Μέχρι να δημοσιευθεί το προεδρικό διάταγμα σε ΦΕΚ δεν έχει κριθεί τίποτα. Άλλωστε μέσα στον Απρίλη έγιναν κάποιες αλλαγές σύμφωνα με δημοσίευμα του esos.


Έχεις διαβάσει όλες τις εξωτερικές αξιολογήσεις μηχανικών?

Ε όχι δα κι όλες. Ορισμένες. Κυρίως για τμήματα πολιτικών μηχανικών, αγρονόμων-τοπογράφων μηχανικών, μηχανολόγων μηχανικών και της σχολής ναυπηγών μηχανολόγων μηχανικών ΕΜΠ.

Αν ναι τι συμπεράσματα βγάζεις? Πόσες πιστοποιήσεις βλέπεις να είναι θετικές?

Χμμμμ. Μπορεί να μην πέσω μέσα αλλά θα κάνω μια προσπάθεια.

Με βάση τις εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης, εκτιμώ ότι θα λάβουν θετικό αποτέλεσμα πιστοποίησης όλα τα τμήματα πολιτικών μηχανικών και αγρονόμων-τοπογράφων μηχανικών του πανεπιστημιακού τομέα. Το ίδιο και για την σχολή ναυπηγών μηχανολόγων μηχανικών ΕΜΠ, την σχολή μηχανολόγων μηχανικών ΕΜΠ και το τμήμα μηχανολόγων & αεροναυπηγών μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Πρόταση για την ανασύσταση του μητρώου μηχανικών σε συνάρτηση με τα επαγγελματικά δικαιώματα από το περιφερειακό τμήμα ΤΕΕ/ΤΚΜ:
https://www.slideshare.net/slideshow/embed_code/35329177
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 48 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
Πώς το κρίνεις Civilara? Πολυεπίπεδη πρόταση. Στα πεταχτά μίας ανάγνωσης (αν βρω χρόνο θα το ξαναδώ) αντελήφθηκα παραμονή στην ύπαρξη της 5ετίας και παραμονή της αρχής "ακαδημαϊκός & επαγγελματικός τίτλος" στο πακέτο (όχι όπως στο εξωτερικό, σημαντική διαφορά).

Επίσης, ενδεχομένως για δεδομένα ΕΔ μπορεί να "μετακυλίσουν/αποκτάς" με το ΜΔΕ (και μόνο για το δεδομένο κομμάτι των ΕΔ, που είναι συναφές με το ΜΔΕ και το ασκείς επαγγελματικά και προέρχονται με συνάφεια από το πτυχίο).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Η συγκεκριμένη πρόταση έχει πολλές αστοχίες. Κάνει διάκριση σε υφιστάμενους μηχανικούς και νέους μηχανικούς, προτείνοντας διαφορετική διαδικασία απόδοσης άδειας άσκησης επαγγέλματος και συνεπακόλουθα επαγγελματικών δικαιωμάτων για τους νέους μηχανικούς. Αυτός ο μηχανισμός είναι αντισυνταγματικός. Επίσης στις τελευταίες 2 σελίδες ουσιαστικά γίνεται αποτύπωση της σημερινής κατάστασης καθώς προτείνεται τα επαγγελματικά δικαιώματα των υφιστάμενων μηχανικών να παραμείνουν τα ίδια. Διαφωνώ ριζικά. Η πρόταση αυτή όχι μόνο δεν επιλύει το πρόβλημα αλλά δημιουργεί μηχανικούς δύο ταχυτήτων χωρίς ουσιαστική διαφορά στα προσόντα τους.

Η διατήρηση του πενταετούς διπλώματος δεν είναι αρνητικό στοιχείο κατά την ταπεινή μου γνώμη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 48 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
Θα συμφωνήσω μαζί σου. Μάλιστα, μάλλον περισσότερες από 2 ταχύτητες προτείνει... Και όντως θα προκληθεί περισσότερος μύλος από ό,τι ήδη υπάρχει.

Η πενταετία όντως δεν είναι απαραίτητα αρνητικό στοιχείο (το αντίθετο μάλιστα ειδικά στο πακέτο της επιστημονικής μόρφωσης) με την ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ αν σε όοοοοοολο το "οικοδόμημα της λογικής" πτυχίων και ΕΔ εσωτερικού και εξωτερικού είναι το ίδιο. Για να μην λέμε ξανά τα γνωστά του παρελθόντος από άλλα threads... και στο ΓΠΑ (aka γεωπόνοι) αφουγκράζομαι το όλον να πηγαίνει στο 5+3 (με προαιρετικό το ΜΔΕ), παρά στο 4+1+3 (που, επίσης, αφουγκράζομαι τείνει πλέον το αγγλοσαξωνικό σύστημα να πηγαίνει μιας και θεωρεί την 3ετία στο πρώτο πτυχίο ως αποτυχημένο τουλάχιστον στις "βαριές" επιστήμες). Θα δείξει...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
αφουγκράζομαι τείνει πλέον το αγγλοσαξωνικό σύστημα να πηγαίνει μιας και θεωρεί την 3ετία στο πρώτο πτυχίο ως αποτυχημένο τουλάχιστον στις "βαριές" επιστήμες). Θα δείξει...

Τα ίδια και τα ίδια χωρίς καμία απόδειξη χωρίς κανένα επίσημο άρθρο
Κατι επίσημο παρακαλώ?? Πόσα χρόνια αυτή η ελληνοκαραμέλα?

Η Γερμανία, η βάση των μηχανικών έσπασε τις 5ετή σπουδές μόλις πρόσφατα.. Και αυτοί χαζοί είναι?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top