Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο;

Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο;
Η ψήφος σας θα προβάλεται δημόσια.

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 528)

pizza1993

Δραστήριο μέλος

Ο pizza1993 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών. Έχει γράψει 409 μηνύματα.
Θηριο εισαι ρε φιλε! Ολα τα καταλαβαινεις...Η πλουσια επιχειρηματολογια σου και τα μη βεβιασμενα συμπερασματα στα οποια καταληγεις σε διακρινουν σιγουρα...Και πανω απο ολα , με την καταλληλη ορθογραφια ε???? Ε ρε οοοο,τι να 'ναι! :clapup:

Δεν πιστευω να χρειαζετε καποιο επιχειρημα για το αν ειναι η οχι νεκρη γλωσσα.Αρκη αν μου βρεις καποια κοινοτητα που την μιλαει...
Bεβαια το επιχειρημα που χρησιμοποιεις εσυ και πολυ αλλοι περι της ορθογραφιας μου ειναι πολυ ισχυρο,αρκει αν παλι πιστευεις πως η γνωση της ορθογραφιας σε κανει πιο εξυπνο,τι να σου πω
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

amy001

Πολύ δραστήριο μέλος

Η amy001 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 1,585 μηνύματα.
Δεν πιστευω να χρειαζετε καποιο επιχειρημα για το αν ειναι η οχι νεκρη γλωσσα.Αρκη αν μου βρεις καποια κοινοτητα που την μιλαει...

δηλαδη νεκρη γλωσσα θεωρειται αυτη που δν μιλιεται απο κανεναν?εαν τυποι της εξακολουθουν να υφιστανται στα νεα ελληνικα αυτο δεν μετραει?:hmm:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ερις

Περιβόητο μέλος

Η Ερις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,955 μηνύματα.
Δεν πιστευω να χρειαζετε καποιο επιχειρημα για το αν ειναι η οχι νεκρη γλωσσα.Αρκη αν μου βρεις καποια κοινοτητα που την μιλαει...
Ναι μπορεί να είναι νεκρή γλώσσα! Βρες μου όμως ένα σωστό επιχείρημα που να τα καθιστά άχρηστα και να αναιρεί την παιδευτική, μορφωτική, κοινωνική κτλ κτλ αξία τους! Αυτό είναι το θέμα μας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

pizza1993

Δραστήριο μέλος

Ο pizza1993 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών. Έχει γράψει 409 μηνύματα.
δηλαδη νεκρη γλωσσα θεωρειται αυτη που δν μιλιεται απο κανεναν?εαν τυποι της εξακολουθουν να υφιστανται στα νεα ελληνικα αυτο δεν μετραει?:hmm:

μπορεις ή δεν μπορεις να μιλισεις ελληνικα αν δεν ξερεις αρχαια?μαλλον το πρωτο αρα οχι δεν μετραει...Και σου λεω ριζα του ελληνικου αλφαβητου ειναι και η γραμμικη Α λεω να την βαλουμε και αυτη στο προγραμμα..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

V@silis

Νεοφερμένος

Ο V@silis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 55 μηνύματα.
Δεν πιστευω να χρειαζετε καποιο επιχειρημα για το αν ειναι η οχι νεκρη γλωσσα.Αρκη αν μου βρεις καποια κοινοτητα που την μιλαει...
Δες τις πηγες που μολις παρεθεσα σε προηγουμενο post μου και θα καταλαβεις ποια κοινοτητα τη μιλαει...Οπως και να εχει ,αυτο δεν οδηγει πουθενα. Εγω (και καποιοι αλλοι) εχουμε μια αποψη Α και εσυ(και επισης καποιοι αλλοι) μια αποψη Β για το θεμα των Αρχαιων και της διδασκαλιας τους...Δεν περνα απο το δικο μας χερι το τι θα γινει...Οποτε, πηγαινετε στα σχολεια σας και φτιαχτειτε με τα Αρχαια ,γιατι ευτυχως ή δυστυχως ΔΕΝ καταργουνται, τουλαχιστον προς το παρον..........;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

pizza1993

Δραστήριο μέλος

Ο pizza1993 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών. Έχει γράψει 409 μηνύματα.
Ναι μπορεί να είναι νεκρή γλώσσα! Βρες μου όμως ένα σωστό επιχείρημα που να τα καθιστά άχρηστα και να αναιρεί την παιδευτική, μορφωτική, κοινωνική κτλ κτλ αξία τους! Αυτό είναι το θέμα μας.

υπαρχουν 3 χρονια στο γυμνασιο δεν σου φτανουν?Εγω πιο πανω ειπα να καταργηθουν απο το λυκειο οχι απο το γυμνασιο...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

amy001

Πολύ δραστήριο μέλος

Η amy001 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 1,585 μηνύματα.
μπορεις ή δεν μπορεις να μιλισεις ελληνικα αν δεν ξερεις αρχαια?μαλλον το πρωτο αρα οχι δεν μετραει...Και σου λεω ριζα του ελληνικου αλφαβητου ειναι και η γραμμικη Α λεω να την βαλουμε και αυτη στο προγραμμα..

σωστα να μιλησεις οχι δεν μπορεις...η νεα ελληνικη στηριζεται στν αρχαια οχι στν γραμμικη Α και επομενως αν θες να μιλας σωστα ελληνικα μαθαινεις αρχαια...οχι τν γραμμικη Α!:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

pizza1993

Δραστήριο μέλος

Ο pizza1993 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών. Έχει γράψει 409 μηνύματα.
Δες τις πηγες που μολις παρεθεσα σε προηγουμενο post μου και θα καταλαβεις ποια κοινοτητα τη μιλαει...Οπως και να εχει ,αυτο δεν οδηγει πουθενα. Εγω (και καποιοι αλλοι) εχουμε μια αποψη Α και εσυ(και επισης καποιοι αλλοι) μια αποψη Β για το θεμα των Αρχαιων και της διδασκαλιας τους...Δεν περνα απο το δικο μας χερι το τι θα γινει...Οποτε, πηγαινετε στα σχολεια σας και φτιαχτειτε με τα Αρχαια ,γιατι ευτυχως ή δυστυχως ΔΕΝ καταργουνται, τουλαχιστον προς το παρον..........;)

Δεν ειδα ολα σου τα λινκ.Το οτι καποιοι γερμανοι μαθαινουν αρχαια δεν μου λεει κατι.Και οι θεωριτικοι αν δεν κανω λαθος μαθαινουν αρχαια ελληνικα.
Ναι οκ δεν μπορεις να μιλισεις σωστα ελληνικα αν δεν ξερεις αρχαια.Αρα μου λες οτι τα 8.000.000 ελληνες δεν μιλουν σωστα ελληνικα...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Zaraki

Δραστήριο μέλος

Ο Zaraki αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 536 μηνύματα.
Aν θες να μιλας σωστα ελληνικα μαθαινεις ....ελληνικα.Δεν ειναι απαραιτητο να ξερεις Αρχαια.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Kossal

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Κώστας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 862 μηνύματα.
Προβλέπω ότι σε λίγο θα κλείσει πάλι το topic. :P

On : ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ερις

Περιβόητο μέλος

Η Ερις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,955 μηνύματα.
υπαρχουν 3 χρονια στο γυμνασιο δεν σου φτανουν?Εγω πιο πανω ειπα να καταργηθουν απο το λυκειο οχι απο το γυμνασιο...
Δεν μπορεί να γίνει συζήτηση έτσι!! Και εγώ πιστεύω ότι από το δημοτικό τα παιδιά θα πρέπει να έχουν μια μικρή επαφή με τα αρχαία. Μικρή όμως όσο το σηκώνει η ηλικία και οι γνώσεις τους. Άποψή μου ,άποψή σου. Τι να κάνουμε δλδ; Ότι και να σας πούμε για την χρησιμότητα των αρχαίων δεν πείθεστε! Μάλλον είναι πολύ φτωχά τα επιχειρήματά μας για εσάς. Εγώ λέω να ψαχτείτε λιγάκι και μόνοι σας...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Libertus

Συντονιστής

Ο Libertus αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 10,258 μηνύματα.
Ολες οι αλλες βλακιες περι ομοριζων κλπ ειναι μαλακιες απο κομπλεξικους ανθρωπους κυριως θεωριτικους....
Το ποιος έχει κόμπλεξ είναι φανερό , αν προσέξεις ποιος ξεκινάει πάντα τέτοιου είδους συζητήσεις.
Πολύ οπισθοδρομικοί οι Γερμανοί ρε παιδί μου... και οι Άγγλοι φυσικά!
Α! Και για τέλος κάτι ακόμα :P

Κάτι παραπάνω θα ξέρει η Γκουίνεθ!!
Και που τα λες εσύ , αδιάφορα τους περνάνε.
Όλοι οπισθοδρομικοί είναι με εξαίρεση τα μαθητικά μυαλά των Ελληνάρων. ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Shadowfax

Διάσημο μέλος

Ο Shadowfax αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 3,622 μηνύματα.
Οργανισμός για τη διάδοση της ελληνικής γλώσσας και 24ωρο εκκλησιαστικό πρακτορείο ειδήσεων;

Μμμ, ναι, θα προτιμούσα κάπως πιο ανεξάρτητες πηγές.

Τέλος πάντων, το ότι τα αρχαία διδάσκονται σε σχολεία του εξωτερικού δε βοηθάει και τόσο αυτό που προσπαθείτε να πείτε απ' τη στιγμή που συγκρίνετε διαφορετικά πλαίσια. Ακόμα κι αυτά τα άρθρα να εμπιστευτούμε το ξεκαθαρίζουν πως πρόκειται για σχολεία που εξειδικεύονται κάτα κάποιο τρόπο στις ανθρωπιστικές επιστήμες. Κάτι αντίστοιχο φυσικά δεν υπάρχει εδώ οπότε κακώς τα θεωρείτε παραδείγματα. Το ότι τα αρχαία σαν σύνολο μαθημάτων, υλικού και δραστηριοτήτων μπορούν να λειτουργήσουν ως πηγή αξιών, νοοτροπίας κι όλων αυτών των ωραίων φαντάζομαι δεν το αμφισβητεί κανείς. Αρκεί όμως να πληρούνται προϋποθέσεις που εδώ απλά δεν πληρούνται. Συμφωνώ πως ο ανθρωπισμός είναι αρχή που ίσως μοιράζονται όλες οι επιστήμες -- και μόνο ότι τα κίνητρα όλων είναι η περιέργεια και η επιθυμία μας να καταλάβουμε πέντε πράγματα είναι ένδειξη μάλλον -- αλλά ανθρωπισμός δεν είναι αρχικοί χρόνοι και μετάφραση από παπαγαλία.

Κι έρχεσαι πάλι σ' αυτό που λέγαμε χτες, ότι γενική παιδεία και προετοιμασία για πανελλήνιες δύσκολα συνυπάρχουν. Δεν είναι μόνο η Γ που χαλάει το πράγμα αλλά και η νοοτροπία που επιβάλλεται στους μαθητές απ' την Α κιόλας. Τα αρχαία σε ένα σύστημα χρησιμοθηρικό δε μπορούν να υπάρξουν ή έστω, δύσκολα μπορούν να δώσουν αυτό που θα έδιναν αν οι συνθήκες ήταν διαφορετικές.

V@silis, είναι άπιστος και γιος man, για το δεύτερο συγκεκριμένα ή υιός θα πεις ή γιος. Απλά το λέω επειδή σε βλέπω καμένο χωρίς να το πολυστηρίζεις.

Anw, οι πηγές σου δε μου λένε τίποτα. Πας για ποσότητα, εγώ ψάχνω ποιότητα κι αυτός ήταν ο μόνος λόγος που τις ζήτησα εξαρχής. Μου πετάς τη βιογραφία κάποιου ακαδημαϊκού που ασχολήθηκε με την ελληνική for fuck's sake, αυτό δεν το λες απόδειξη, απελπισία ίσως.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ερις

Περιβόητο μέλος

Η Ερις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,955 μηνύματα.
Κι έρχεσαι πάλι σ' αυτό που λέγαμε χτες, ότι γενική παιδεία και προετοιμασία για πανελλήνιες δύσκολα συνυπάρχουν. Δεν είναι μόνο η Γ που χαλάει το πράγμα αλλά και η νοοτροπία που επιβάλλεται στους μαθητές απ' την Α κιόλας. Τα αρχαία σε ένα σύστημα χρησιμοθηρικό δε μπορούν να υπάρξουν ή έστω, δύσκολα μπορούν να δώσουν αυτό που θα έδιναν αν οι συνθήκες ήταν διαφορετικές.
Νομίζω ότι κατά βάθος λέμε το ίδιο πράγμα! Ο τρόπος διδασκαλίας των αρχαίων είναι μόνο ένα μέρος του προβλήματος. Εφόσον η κατάσταση είναι τέτοια δεν μπορεί να γίνει κάτι και όλα αυτά που συζητάμε για την αξία και την χρησιμότητά τους είναι καθαρά σε θεωρητικό πλαίσιο. Εξ αρχής νομίζω, αυτό ήταν το θέμα μας και όχι αν αξίζουν ή όχι τα αρχαία.
Δλδ να αλλάξει ο τρόπος διδασκαλίας τους για να γίνει τι; Να καταργηθούν για να αλλάξει ποιό πράγμα;
Όλο το σύστημα και όλη η νοοτροπία των μαθητών-καθηγητών πρέπει να αλλάξει!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Johnny15

Επιφανές μέλος

Ο Γιάννης? αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,749 μηνύματα.
Θεωρώ πως τα αρχαία πρέπει να ανήκουν στον εξειδικευμένο κύκλο. Ας μείνουν λίγες ώρες στο γυμνάσιο αλλά ας μην τα έχουμε στο λύκειο όλοι οι άλλοι εκτός της θεωρητικής.

Λοιπόν επειδή δεν είχατε απαντήσει στο προηγούμενο post μου, για πείτε μου για αρχή ένα καλό λόγο να γίνονται αρχαία κατά την διάρκεια του σχολείου. Ή αν θέλετε γράψτε αριθμημένα επιχειρήματα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

amy001

Πολύ δραστήριο μέλος

Η amy001 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 1,585 μηνύματα.
Θεωρώ πως τα αρχαία πρέπει να ανήκουν στον εξειδικευμένο κύκλο. Ας μείνουν λίγες ώρες στο γυμνάσιο αλλά ας μην τα έχουμε στο λύκειο όλοι οι άλλοι εκτός της θεωρητικής.

Λοιπόν επειδή δεν είχατε απαντήσει στο προηγούμενο post μου, για πείτε μου για αρχή ένα καλό λόγο να γίνονται αρχαία κατά την διάρκεια του σχολείου. Ή αν θέλετε γράψτε αριθμημένα επιχειρήματα.

για να μαθουμε να γραφουμε σωστα.και για να γνωριζουμε γτ μιλαμε οπως μιλαμε....:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

socially excluded

Δραστήριο μέλος

Η socially excluded αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 509 μηνύματα.
Κατά τη γνώμη μας, η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας προκαλεί κυρίως προβλήματα. Μεταξύ άλλων, αναπαράγει το μύθο της ενιαίας γλώσσας και δίνει την εντύπωση πως η νέα ελληνική δεν είναι ούτε ανεξάρτητη γλώσσα ούτε επαρκής. Επίσης, υπονομεύει την κριτική, δημιουργική προσέγγιση του αρχαίου ελληνικού κόσμου, αφού ταυτίζει την αρχαιογλωσσία με την αρχαιογνωσία, προβάλλοντας μάλιστα την πρώτη ως προϋπόθεση της δεύτερης. Έτσι εστιάζεται η προσοχή στη γλώσσα και όχι στον κόσμο που τη γέννησε. Επιπλέον, είναι μία από τις αιτίες που προκαλούν στους μαθητές σύγχυση και συμπλέγματα γλωσσικής ανεπάρκειας ενοχοποιώντας τη γλωσσική τους δυναμική. Το γλωσσικό αισθητήριο της μητρικής καλλιεργείται συστηματικότερα με τη διδασκαλία της νεοελληνικής γλώσσας.

Πηγή: https://o-mikron.blogspot.com/2009/02/blog-post.html
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ερις

Περιβόητο μέλος

Η Ερις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,955 μηνύματα.
Κατά τη γνώμη μας, η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας προκαλεί κυρίως προβλήματα. Μεταξύ άλλων, αναπαράγει το μύθο της ενιαίας γλώσσας και δίνει την εντύπωση πως η νέα ελληνική δεν είναι ούτε ανεξάρτητη γλώσσα ούτε επαρκής. Επίσης, υπονομεύει την κριτική, δημιουργική προσέγγιση του αρχαίου ελληνικού κόσμου, αφού ταυτίζει την αρχαιογλωσσία με την αρχαιογνωσία, προβάλλοντας μάλιστα την πρώτη ως προϋπόθεση της δεύτερης. Έτσι εστιάζεται η προσοχή στη γλώσσα και όχι στον κόσμο που τη γέννησε. Επιπλέον, είναι μία από τις αιτίες που προκαλούν στους μαθητές σύγχυση και συμπλέγματα γλωσσικής ανεπάρκειας ενοχοποιώντας τη γλωσσική τους δυναμική. Το γλωσσικό αισθητήριο της μητρικής καλλιεργείται συστηματικότερα με τη διδασκαλία της νεοελληνικής γλώσσας.

Πηγή: https://o-mikron.blogspot.com/2009/02/blog-post.html
Ακριβώς! Όλα αυτά τα προβλήματα είναι αποτέλεσμα του λάθος τρόπου διδασκαλίας των αρχαίων! Λοιπόν ας τα καταργήσουμε για να σωθούμε από όλα αυτά... Έτσι δεν είναι;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

socially excluded

Δραστήριο μέλος

Η socially excluded αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 509 μηνύματα.
Το επιχείρημα πως τα αρχαία βοηθούν στο να μαθαίνουμε καλύτερα τα νέα ελληνικά και να κάνουμε λιγότερα ορθογραφικά λάθη είναι εντελώς λανθασμένο. Αν θες να μάθεις, να καταλάβεις καλύτερα τα νέα και να κάνεις λιγότερα ορθογραφικά, τότε πρέπει να εξασκείσαι στα νέα και όχι να μαθαίνεις αρχαία. Είναι σαν να λέμε πως για να μάθω καλύτερα τα αγγλικά και να κάνω λιγότερα ορθογραφικά λάθη θα μάθω γαλλικά. Καμία σχέση το ένα με το άλλο.

Ακριβώς! Όλα αυτά τα προβλήματα είναι αποτέλεσμα του λάθος τρόπου διδασκαλίας των αρχαίων! Λοιπόν ας τα καταργήσουμε για να σωθούμε από όλα αυτά... Έτσι δεν είναι;

Δεν είναι προβλήματα του λανθασμένου τρόπου διδασκαλίας των αρχαίων, αλλά προβλήματα που δημιουργούνται όταν διδασκόμαστε αρχαία. Ναι, να τα καταργήσουμε για να σωθούμε.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

iGiannis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο iGiannis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Πτυχιούχος και μας γράφει απο ΗΠΑ (Αμερική). Έχει γράψει 1,762 μηνύματα.
Το επιχείρημα πως τα αρχαία βοηθούν στο να μαθαίνουμε καλύτερα τα νέα ελληνικά και να κάνουμε λιγότερα ορθογραφικά λάθη είναι εντελώς λανθασμένο. Αν θες να μάθεις, να καταλάβεις καλύτερα τα νέα και να κάνεις λιγότερα ορθογραφικά, τότε πρέπει να εξασκείσαι στα νέα και όχι να μαθαίνεις αρχαία. Είναι σαν να λέμε πως για να μάθω καλύτερα τα αγγλικά και να κάνω λιγότερα ορθογραφικά λάθη θα μάθω γαλλικά. Καμία σχέση το ένα με το άλλο.

:knife:
Αυτό θα ίσχυε στην περίπτωση που τα νέα ελληνικά ήταν μια εντελώς καινούργια γλώσσα που δεν είχε σχέση καθόλου με τα αρχαία.. Στα ορθογραφικά σε βοηθάει είτε το θες, είτε όχι γιατί σου λένε από που προέρχεται η τάδε λέξη και έτσι σου μένει στο μυαλό. Εκτός και αν εσύ δεν ενδιαφέρεσαι και από το ένα σου μπαίνει και από το άλλο σου βγαίνει.. Όπως και τα ουσιαστικά που τελειώνουν σε ουργός.. Γιατί δηλαδή είναι χειρουργός και δεν είναι χειρούργος; Γιατί στα αρχαία (και αυτό συμβαίνει και στα νέα) οι λέξεις που είναι σε ούργους έχουνε κακή σημασία (Ραδιούργος κ.α)..
Επίσης, τα αρχαία δεν είναι μόνο η γραμματική και το συντακτικό!! Είναι και τα ερμηνευτικά!!
Η Αντιγόνη και όλα τα υπόλοιπα που υπάρχουν και στην γενική παιδεία αλλά και στην θεωρητική κατεύθυνση κάνουν το μυαλό σου να δουλεύει.. Γιατί, η Αντιγόνη, για παράδειγμα, ήταν διαφορετική από τις άλλες γυναίκες; Και άλλες τέτοιες ερωτήσεις και πιο.. "καλές" (δεν είμαι φιλόλογος για να βρω τώρα μια καλύτερη) σε κάνουν να σκέφτεσαι..
Αλλά το θέμα είναι να σε ενδιαφέρουν αυτά.. Να θες να μάθεις γιατί η Αντιγόνη ήταν διαφορετική από τις άλλες γυναίκες.. Τι το διαφορετικό είχε στην συμπεριφορά της και στον χαρακτήρα της.. Αν δεν θες, γι'αυτό δεν μπορείς να καταλάβεις γιατί αρέσουν αυτά σε αυτούς που τους αρέσουν..

Δεν είναι προβλήματα του λανθασμένου τρόπου διδασκαλίας των αρχαίων, αλλά προβλήματα που δημιουργούνται όταν διδασκόμαστε αρχαία. Ναι, να τα καταργήσουμε για να σωθούμε.
Το λες γιατί δεν έχεις διδαχθεί με σωστό τρόπο τα αρχαία ή ο σωστός για σένα είναι λάθος..
Και εγώ την ίδια άποψη είχα μαζί σου στο γυμνάσιο γιατί όλοι οι καθηγητές που είχα στα αρχαία ήταν άσχετοι ή βαριόντουσαν (καθώς ήταν 60+ όλοι τους)..
Αλλά αν βρεις ένα καθηγητή ο οποίος θα κάτσει από την αρχή και θα σου πει "Στην πρόταση "Η φωνή της Μαρίας" η φωνή είναι στο συντακτικό Γενική Υποκειμενική για τους τάδε λόγους" ή να σου πει "Δεν έγραψες σωστά τη λέξη γιατί η λέξη αυτή προέρχεται από το αρχαίο ρήμα τάδε και γι'αυτό γράφεται έτσι" ή "Γιατί ήθελαν τόσο πολλοί αυτοί να κατακτήσουν την Κέρκυρα; Τι το σπουδαίο είχε αλλά και συνεχίζει ακόμα και στις μέρες μας να έχει η Κέρκυρα;" .. Αν δεν βρεις έναν τέτοιο, πάντα την ίδια άποψη θα'χεις για τα αρχαία..


Ακριβώς! Όλα αυτά τα προβλήματα είναι αποτέλεσμα του λάθος τρόπου διδασκαλίας των αρχαίων! Λοιπόν ας τα καταργήσουμε για να σωθούμε από όλα αυτά... Έτσι δεν είναι;


Ρε Γιάννη ειλικρινά τώρα περιμένεις απάντηση; Πολύ απλά μην ασχολείσαι...
Και για τις ψήφους μην το ψάχνεις καθόλου!! Είπαμε απαγορεύεται να σχολιάζουμε... επίσης όμως απαγορεύεται να βάζει συνεχώς αρνητικές το ίδιο άτομο αδικαιολόγητα.. Υποτίθεται ότι θα επιβληθούν κυρώσεις!

Ααα και ναι... εγώ κουράστηκα :P

Όντως.. Τι περιμένω κι εγώ.. Αφού όμως αυτός/ή που μου έβαλε αρνητική ψήφο δεν απαντάει εγώ καταλαβαίνω ή ότι επειδή δεν καταλαβαίνει τι λένε τα ποιήματα (ή επειδή δεν δίνει σημασία ή επειδή δεν γίνεται σωστά το μάθημα) ή επειδή ο τάδε ποιητής έχει κάποια ιδιαιτερότητα τον προσπερνάμε καθώς αυτός δεν είναι "κανονικός" (ρατσισμός δηλαδή).. Γι'αυτό και η αρνητική.. Αλλά έτσι, αυτός/ή χάνει το δάσος..
Αλλά αν αυτός που είναι ομοφυλόφιλος είναι ο μοναδικός που σου λέει με επιχειρήματα ότι δεν πρέπει να εξευτελίζεις τη ζωή σου ή ότι σημασία δεν έχει ο προορισμός ή το ταξίδι είναι βλακείες και δεν πρέπει να τα μαθαίνουμε;;
Σε λίγο θα μας πείτε και ότι δεν αξίζει να κάνουμε το "Μόνο γιατί μ'αγάπησες" επειδή η Πολυδούρη ήταν άρρωστη ή επειδή είναι ρομαντικό το ποίημα..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top