Σύστημα Δεσμών

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,799 μηνύματα.
Σχετικά με τις Πανεπιστημιακές σπουδές έχω μια ένσταση. Ας δούμε πόσοι πραγματικά τελειώνουν είτε το βασικό κύκλο είτε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα. Οι εγγεγραμμένοι φοιτητές δεν αποτελούν κριτήριο εξαγωγής συμπερασμάτων. Με την παρούσα οικονομική κρίση έχει και θα έχει αναθεωρηθεί σε λίγα χρόνια, η φιλοσοφία των σπουδών μετά το σχολείο. Οι σπουδές όπως και να το κάνουμε, κοστίζουν. Λίγες Ελληνικές οικογένειες αντέχουν και υπάρχουν και κάποιες οικογένειες οι οποίες θησαύρισαν με τα "φακελάκια" και τις "μίζες". Η λέξη ηθική, εντιμότητα, πολιτική και Ελλάδα δεν είναι συνώνυμες λέξεις. Η πολιτική απλά κινεί τα νήματα. Σήμερα πανελλήνιες, αύριο δέσμες,...και ούτω καθεξής. Όλα κρύβουν μια σκοπιμότητα από πίσω. Η λογική σπουδάζουμε επειδή το επιβάλλει η "τάση της εποχής" δεν έχει βάση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Κομνηνός

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Κομνηνός αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,681 μηνύματα.
επισης επειδη αναφερθηκε πως το να κραταει καποιος μαθημα στις δεσμες ηταν θετικο εκεινα τα χρονια...

στην πραξη συνεβαινε το αντιθετο...ειναια υτο που λεμε ποσο απεχει η θεωρια απο την πραξη..ηδη αναφερθηκε πως μιλουσαμε ολο κι ολο για 4 μαθηματα( η εκθεση ηταν μπλα μπλα,οχι ασκησεις,δυσκολος ο βαθμος εκει και φλου η κατασταση) ουσιαστικα βασιζοσουν στα 3 μαθηματα...μεγαλη υλη και μεγαλης δυσκολιας θεματα...για σκεφτειτε το..ενα δεν εγραφες αποχαιρετουσες τις πρωτες επιλογες σου και παλευες απλα για να μπεις...
και επειδη ακριβως υπηρχε το δικαιωμα να κρατησεις μαθημα δυο φορες...αυτος που εδινε ολη την υλη πρωτη φορα ειχε ντισαβανταζ,οποτε ηταν συνηθες να χανεις χρονιά,χρονιές!..συν τοις αλλοις ακομα και αν ειχες ενα δυο μαθηματα ποιος σου ελεγε πως θα γραψεις; για ενα διωρο μιλαμε..κανεις...αγχος μεγαλο..μπορει να επεφτες πανω στον χαμο στα παλουκια και παει και αυτο το αβαντσο,ο περσινος σε περνουσε..το 10% των κατευθυνσεων πιο λογικο το βρισκω..αν και τωρα και αυτο χωρις να δινεις τα θεματα τα φετινα να περνας με την βαση του την περσινη...γελοιο ακουγεται

οπως αναφερθηκε με τις δεσμες σαν εμπαινες στα πανεπιστημια τα πρωτα ετη σου φαινονταν ευκολα,το πρωτο μαλιστα αχρειαστο σχεδον..αλλα αυτο απλα φανερωνε το γελοιο το συστηματος..το θετικο ηταν πως αναλογως της επιλογης σου διαβαζες και τα αναλογα μαθηματα..ο φιλολογος δεν διαβαζε μαθηματικα γι ανα μπει αλλα αρχαια ελληνικα..

καλως το αλλαξαν το συστημα τοτε...τωρα ΚΑΚΙΣΤΑ το γυριζουν σε 4 μαθηματα...θα επρεπε ναι μεν δεσμες αλλα να κρατησουν τα 6,7 μαθηματα με την περιορισμενη υλη των κατευθυνσεων..και να μην μετρα ο βαθμος του λυκειου ουτε κατ ελαχιστον για την εισαγωγη( αρνητικο του συστηματος κατευθυνσεων)..και παλι επειδη ειναι οι θεσεις αρκετες δεν νομιζω πως θα γινει ζουγκλα...αλλα γιατι να επαναλαμβανονται εστω καποια λαθη;


τελος παντων τρεχα γυρευε ...

Σχετικά με τις Πανεπιστημιακές σπουδές έχω μια ένσταση. Ας δούμε πόσοι πραγματικά τελειώνουν είτε το βασικό κύκλο είτε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα. Οι εγγεγραμμένοι φοιτητές δεν αποτελούν κριτήριο εξαγωγής συμπερασμάτων. Με την παρούσα οικονομική κρίση έχει και θα έχει αναθεωρηθεί σε λίγα χρόνια, η φιλοσοφία των σπουδών μετά το σχολείο. Οι σπουδές όπως και να το κάνουμε, κοστίζουν. Λίγες Ελληνικές οικογένειες αντέχουν και υπάρχουν και κάποιες οικογένειες οι οποίες θησαύρισαν με τα "φακελάκια" και τις "μίζες". Η λέξη ηθική, εντιμότητα, πολιτική και Ελλάδα δεν είναι συνώνυμες λέξεις. Η πολιτική απλά κινεί τα νήματα. Σήμερα πανελλήνιες, αύριο δέσμες,...και ούτω καθεξής. Όλα κρύβουν μια σκοπιμότητα από πίσω. Η λογική σπουδάζουμε επειδή το επιβάλλει η "τάση της εποχής" δεν έχει βάση.


οι λιμναζοντες με τις δεσμες ηταν περισσοτεροι..ξερεις ποσοι λουφαραν επι χρονια αφου περασαν το λουκι των πανελληνιων; ξεσπουσαν και εκτονωνονταν...με τις κατευθυνσεις οι λιμναζοντες περιοριστηκαν....και τωρα με την κριση ακομα πιο πολυ...αν και παλι μιλαμε για τρελους αριθμους...τωρα για το θεμα που θιγεις
η ελληνικη οικογενεια πιστευω αλλαζει προς το καλυτερο...παιζει ρολο και το δικτυο και η κριση..νομιζω υπαρχει μια εκλογικευση...το ιδιο το συστημα εκλογικευτηκε...κατι παει να αλλαξει...

δηλαδη βλεπεις τωρα και το ιδιο το πολυτεχνειο,αρχιζει και απαξιωνεται αφου δεν εχεια ντικρυσμα στην αγορα..κατι αδιανοητο μεχρι προτινος...ομως μην φτασουμε και στο αλλο ακρο...καλο ειναι να παλευει το παιδι ,πλεον οχι απλα για να μπει..δεν εχει και νοημα ολοι μπαινουν...αλλα να κατακτησει ενα υψηλο επιπεδο καταρτισης
και επισης για τους λιγοτερο προικισμενους ή πιο σωστα για οσους δεν θελουν το διαβασμα ή τα επαγγελματα της τριτοβαθμιας νομιζω πλεον εχει γινει φανερο πως τα τεχνικα επαγγελματα δεν ειναι απλα μια διεξοδος,αλλα η λυση


εξαλλου πιστευω πως στα χρονια κρισης υπαρχει ενα ρευμα απο πολυ κοσμο αναζητησης...οι δυσκολες συνθηκες οδηγουν πολλους ελληνες στην δημιουργικοτητα,στην εμπνευση..δεν θα αργησει να φανει αυτο στο ευρυτερο περιβαλλον σε επιπεδο επιχειρηματικοτητας...τωρα για οσους λειτουργουν με συνθηκες 90ς περιμενουν τα κομματα,την αναξιοκρατια,για ολους αυτους δηλαδη που ουσιαστικα κατεστρεψαν την χωρα,δεν νομιζω πως πλεον θα βρουν πεδιο δρασης,αυτα παρηλθαν
η κριση μπορει να ειναι παροδικη,αλλα πιστευω πως αλλαζει τις νοοτροπιες πολλων ανθρωπων
βεβαιως οταν διακρινεις φιγουρες σαν του τσιπρα,του σαμαρα και αλλων που μιλανε τοσο γενικολογα,ποτε με ακριβεια(ενα αρνητικο που εχει παρεισφυσει σε αρκετους ελληνες),δεν διατυπωνουν συγκεκριμενες προτασεις και αντι να αποδοκιμαστουν εισπραττουν και ενα 40% συνολικα ε τοτε καπου κουμπωνεσαι για το διαφορετικο μελλον που αναμενεις...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

DumeNuke

Τιμώμενο Μέλος

Ο DumeNuke αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,125 μηνύματα.
Και τώρα έτσι πάει να γίνει.
Τα θέματα στα μαθήματα βαρύτητας είναι πολύ δύσκολα και καθιστούν τα βιβλία άχρηστα.
Δηλαδή, αν δεις ασκήσεις Α,Β ομάδας Μαθ. Κατεύθυνσης.. τα θέματα που βάζουν θα ήταν τουλάχιστον Δ' ομάδας.
Και τώρα η πίεση είναι δραματική, απλά επειδή είναι 6 (η 7) τα μαθήματα σώζεσαι από τα άλλα και συνεπώς δεν πατώνεις.

Δεν γνωρίζω ποιός ακριβώς ήταν ο λόγος προσφοράς και ζήτησης. Αλλά μην ξεχνάς ότι άλλες ήταν οι συνθήκες της αγοράς τώρα με τότε. Μπορεί οι υποψήφιοι να ήταν ίδιοι αλλά ποιοί πραγματικά ήταν υποψήφιοι. Δεν υπήρχε τόση μεγάλη αναγκαιότητα ως προς να περάσεις κάπου. Σαφώς, υπήρχαν πολλοί που παλεύουνε. Απλά, πιστεύω ότι είναι πολλοί οι παράγοντες που το επηρεάζουν.

Όπως και με το μεταπτυχιακό. Τότε, μόνον όσοι ήθελαν να ακολουθήσουν ακαδημαική καριέρα έκαναν Μεταπτυχιακό, άντε και λίγοι παραπάνω. Θεωρούταν προσόν αλλά δεν καιγόντουσαν όλοι να το πάρουν όπως τώρα.
Όλα έχουν τα (+) και τα (-).

Και δυσκολότερα εν τέλει να ήταν, ίσως να ήταν καλύτερο διότι ναι μεν ήταν δύσκολη η είσοδος στην τριτοβάθμια αλλά έμπαινε ένα πολύ καλό επίπεδο μαθητών και οι θέσεις ήταν αρκετές ώστε να ικανοποιήσουν επαρκώς την αγορά.

Αν θέλεις την άποψή μου οι θέσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση θα έπρεπε να είναι περίπου το 50% των υποψηφίων. Δηλαδή περίπου κατά 35-45% μικρότερη απ'ότι τώρα.
Επίσης, τα θέματα να μπαίνουν με διαβάθμιση.

Θεωρώ ότι το νέο σύστημα είναι μια βελτιωμένη version των παλαιών δεσμών.
Μετράει η επίδοσή σου σε όλο το Λύκειο, υπάρχει τράπεζα θεμάτων, ανεξαρτητοποιούνται οι Πανελλήνιες από το σχολείο, 4 μαθήματα που χρειάζονται για την εισαγωγή σου.
Θεωρώ βέβαια αναγκαίο την ύπαρξη προπαρασκευαστικών μαθημάτων η τουλάχιστον μαθήματα επιλογής όπως είναι και στην Κύπρο. (αφού αντιγράφουν τις Παγκύπριες, τουλάχιστον ας το κάνουν σωστά)

https://www.ted.com/talks/ken_robinson_says_schools_kill_creativity#t-737603

Πάνω σε αυτό, μια πάρα πολύ ωραία παρουσίαση για την εκπαίδευση. Ιδιαίτερα στο 12:25:
"Και ξαφνικά τα πτυχία δεν αξίζουν τίποτα. Όταν ήμουν μαθήτης, άμα είχες ένα πτυχίο είχες και μία δουλειά. Άμα δεν είχες δουλειά ήταν γιατί δεν ήθελες (εσύ) να έχεις. Αλλά τώρα, παιδιά με πτυχία επιστρέφουν στο σπίτι για να παίξουν βιντεοπαιχνίδια. Γιατί, τώρα απαιτείται μεταπτυχιακό, όταν προηγουμένως η δουλειά απαιτούσε απλώς πτυχίο, ή ακόμη και διδακτορικό. Αυτή είναι η διαδικασία του ακαδημαϊκού πληθωρισμού."
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
@ Κομνηνός

Επειδή έχω μελετήσει τα προηγούμενα συστήματα, θα μου επιτρέψεις μερικές παρατηρήσεις σε όσα έγραψες και σε κάποια σημεία να διαφωνήσω μαζί σου.
1) Ναι, η ύλη των δεσμών σε κάθε μάθημα ήταν πολύ μεγαλύτερη από των πανελληνίων. (Στη Φυσική τότε ήταν 310 σελίδες, ενώ τώρα είναι 65). Όμως, δεν συμφωνώ ότι τα θέματα ήταν πιο δύσκολα από τα σημερινά, (εκτός από πολύ λίγες χρονιές που συνέβησαν κάποια "παράδοξα"). Έχω όλα τα θέματα Μαθηματικών και Φυσικής της εποχής και τα βλέπω σαφώς πιο εύκολα. Νομίζω ότι είναι κάτι σαν νόμος: "Όσο πιο μικρή είναι η ύλη, τόσο τα θέματα δυσκολεύουν". Για μένα η τότε μεγάλη ύλη ήταν πλεονέκτημα διότι: α) Ο υποψήφιος είχε επαφή με μεγάλο μέρος μιας επιστήμης και β) Δεν αναλωνόταν με παλαβές θεωρητικές ασκήσεις Μαθηματικών όπως τώρα, ούτε με τις περιπεπλεγμένες ανόητες κατασκευές που αποτελούν τα σημερινά προβλήματα Φυσικής. Στο ότι με τα χρόνια σε ένα σύστημα τα χρόνια δυσκολεύουν, έχεις δίκιο. Στην αρχή βάζουν εύκολα για να στηρίξουν τη "μεταρρύθμιση" και χρόνο με το χρόνο τα λουριά σφίγγουν. Έτσι, ας μην αγχώνονται τα παιδιά που σε 2 χρόνια θα δώσουν με το νέο σύστημα, τώρα στην αρχή μάλλον θα τα "χαϊδέψουν".
2) Το σύστημα των δεσμών δεν ήταν ακριβώς ίδιο όλα τα χρόνια (1982-1999) που ίσχυσε, αλλά στην πορεία έγιναν μικρές αλλαγές. Για παράδειγμα, στην αρχή τα μαθήματα των δεσμών τα έδιναν μόνο σε πανελλαδικό επίπεδο και μέτραγαν για το απολυτήριο, ενώ αργότερα (με το σκεπτικό της αποδέσμευσης του λυκείου από την εισαγωγή στα ΑΕΙ) τα έδιναν μια φορά στο σχολείο για το απολυτήριο και μια στις πανελλήνιες. Επίσης, αρχικά για την εισαγωγή μετρούσαν (με ποσοστό) οι βαθμοί των 3 τάξεων του λυκείου, αυτό (με το ίδιο με πριν σκεπτικό) προς το τέλος καταργήθηκε. Ακόμα για κάποια χρόνια δημιουργήθηκε μια 5η δέσμη για όσους δεν ενδιαφέρονταν για ανώτερες σπουδές, η οποία όμως δεν περπάτησε.
3) Το δικαίωμα κράτησης βαθμών για μένα ήταν από τις μεγάλες πληγές του συστήματος. Είχαμε φτάσει στο σημείο πολλοί να περνάνε ένα μάθημα το χρόνο και να μπαίνουν με τη 2η ή και 3η φορά. Σε σχολές υψηλής ζήτησης, όπως στην Ιατρική, το 80% αυτώ που έμπαιναν ήταν απόφοιτοι και μόνο το 20% μαθητές. Κάποιος που έπαιρνε καλό βαθμό στα Μαθηματικά την πρώτη χρονιά και τελικά έμπαινε σε σχολή την τρίτη, όταν γινόταν φοιτητής μάλλον δεν θυμόταν ούτε πώς λύνεται η δευτεροβάθμια εξίσωση. Ακόμα, για μένα ήταν απαράδεκτο να διαγωνίζονται για τις ίδιες θέσεις υποψήφιοι που είχαν βαθμολογηθεί στο ίδιο μάθημα διαφορετικές χρονιές με διαφορετικά θέματα και διαφορετικό επίπεδο δυσκολίας.
4) Πριν τις δέσμες και από το 1965 ως το 1979 υπήρχαν οι εισαγωγικές εξετάσεις σε πανελλαδικό επίπεδο και το σύστημα δεν ήταν τρωτό σε "παράθυρα", απλά ήταν σύστημα άλλης φιλοσοφίας. Τις χρονιές 1980 και 1981 έγινε ένα σύστημα προ-δεσμών και στη Β και στη Γ λυκείου με πολλά προβλήματα και καταργήθηκε. Πριν το 1965 κάθε τμήμα έκανε τις δικές του εξετάσεις και τότε όλα ήταν διαβλητά.
(Αυτά προς το παρόν. Υπάρχουν κι άλλα, ίσως για μια άλλη φορά)



 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Κομνηνός

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Κομνηνός αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,681 μηνύματα.
δεν ισχυει αυτο που λες για την δυσκολια των μαθηματων...καταρχην εχουμε ενα αντικειμενικο δεικτη που φανερωνει την δυσκολια,τα ποσοστα στους αριστουχους,σε οσους γραφουν χαμηλοτερα κ.λπ και αναφερθηκα ποια ηταν τοτε και ποια τωρα...δεν υπαρχει καν συγκριση...τα θεματα ηταν εξοντωση ,η υλη ηταν τεραστια και τα θεματα δυσκολα τοτε και στα λεω εγω που πηρα το απολυτο σε καποια μαθηματα,πραγμα εξαιρετικα σπανιο...πολλα παιδια ξεκινουσαν απο πρωτη λυκειου την προετοιμασια ή εστω την β
αυτο που λες για την μεγαλυτερη υλη ->επομενως πιο χαλαρα θεματα,ισχυε τα πρωτα χρονια..μετα ολοενα αυξαναν το επιπεδο δυσκολιας στα θεματα και εγινε υστερικο το συστημα γι αυτο καταργηθηκε..ο βασικος λογος ηταν αυτος...γι αυτο μετα σκεφτηκαν 2 περισσοτερα μαθηματα (επιμεριζουν το αγχος της γκελας)απο πολυ λιγοτερη υλη και με χαλαρα θεματα...ιδρυσαν και με κομματικη λογικη αλλα οχι και μονο,ηταν απαιτηση της ελληνικης οικογενειας και πολλες θεσεις και ουσιαστικα αλλαξαν ολα αρδην

οταν μιλαω για δεσμες παντοτε κανω λογο για τα 90'ς,οχι για την παλαιοτερη κατασταση...μιλαω για την περιοδο που το πραγμα ειχε καταντησει ανεκδοτο...και αναγκαστηκαν να το γυρισουν..
στην εποχη μου(90'ς παντα) τωρα που μιλας για τις εξετασεις λυκειου και πανελληνιων..
εμεις διναμε ΟΛΑ τα μαθηματα της γ λυκειου παραμονες πανελληνιων για το απολυτηριο...και αμεσως μετα τα 4 μαθηματα της δεσμης για τις εισαγωγικες ...καμμια επιρροη δεν ειχε ο βαθμος του λυκειου και του απολυτηριου στην εισαγωγη στην τριτοβαθμια...και αυτο συνεβαινε για χρονια..στα πρωτα τα πολυ παλια χρονια δεν ξερω τι συνεβαινε,ισως να ισχυε οτι και τωρα με τις κατευθυνσεις...

εκεινα τα χρονια δεν γυριζουν πια και ευτυχως...ο ανταγωνισμος ηταν ανυποφορος...πλεον οι θεσεις ειναι πολλες..κατα την γνωμη μου ειναι εντελως λαθος που περιοριζουν τα μαθηματα σε 4,το αγχος για μιε γκελα που θα στειλει κοσμο εξω θα ειναι μεγαλυτερο..θα επρεπε απλα αυτο που θα αλλαζαν να ειναι οι κατευθυνσεις να ειναι αυστηρες με την εννοια να μην μπορει ενας απο θεωρητικη κατευθυνση να βρεθει σε θετικη σχολη και τα μαθηματα αυστηρα αναλογα..αυτο και τπτ αλλο..μια χαρα ειναι το τωρινο...το 10% να καταργησουν μονο,αν δεν το καταργησαν που ειναι εντελως γελοιο..

τωρα για το κρατημα ενος μαθηματος στις δεσμες,συνηθως ολοι στην δευτερη φορα σταματουσαν δεν ειχαν την αντοχη να το πανε για τριτη φορα..αυτος που εδινε ολες τις υλες πρωτη φορα ειχε ντισαβανταζ..ειχε μεγαλη υλη,δυσκολα θεματα,σχολειο,φροντιστηρια,ειχε και τις τελικες για το απολυτηριο(στις οποιες λιγοι διναν σημασια αλλα σου τρωγαν καποιο χρονο ) ειχε και τους αλλους που κρατησαν μαθημα..την επομενη χρονια θα εδινε κανα δυο...αλλα και παλι επειδη τα μαθηματα ηταν λιγα ουσιαστικα τρια(ουδεις βασιζοταν στην εκθεση οπως ειπα,ηταν πολυ δυσκολο να βγαλεις μεγαλο βαθμο εκει,αφου ασκηση δεν υπηρχε,μονο μπλα μπλα καπου 4-5 σελιδες αναφορας)...και η υλη καθως και η δυσκολια δεν ηταν παιξε γελασε το αγχος ηταν μεγαλο,μιλαμε για ενα διωρο που κρινονταν ολα...ενα λαθος σε ενα μαθημα σε εστελνε εκτος εδρας και ισως και εκτος σχολων..ουσιαστικα δυο ευκαιριες ειχες δηλαδη με την δαμοκλειο σπαθη των λιγων θεσεων να επικρεμαται πανω σου...καθε μα καθε θεμα το εβλεπες με αγχος...μια γκελα και εκτος στοχων..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

dpa2007

Νεοφερμένος

Ο Τάσος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής. Έχει γράψει 17 μηνύματα.
Παραθέτω και το ΦΕΚ δημιουργίας των Δεσμών,με την ύλη ανά μάθημα:
View attachment ΦΕΚ A 1 - 07.01.1983.pdf
το ΦΕΚ 170Α αναφέρει την τελική μορφή που είχαν τα Μαθηματικά Α Δέσμης από το 1983-1992
View attachment ΦΕΚ A 170 - 07.10.1985.pdf

Αν και μετά από πολύ καιρό,να διευκρινίσω πως τα Μαθήματα των Δεσμών είχαν πολύ περισσότερη ύλη από το επόμενο (νυν) σύστημα Εξετάσεων.Η πρώτη χρονιά εφαρμογής ήταν το 1982-1983.
Για παράδειγμα στην 1η Δέσμη τα Βιβλία Μαθηματικών (ως το 1992) ήταν 3, με 4 κεφάλαια ανά βιβλίο ως το 1988(12 συνολικά),και 13 κεφάλαια συνολικά 5 Ανάλυση-4 Άλγεβρα-4 Αναλυτική Γεωμετρία από το 1988-1989 και έπειτα.
Το 1987-1988 προστέθηκε το 5ο κεφάλαιο της Ανάλυσης, τα Ολοκληρώματα(Αόριστο και Ορισμένο Ολοκλήρωμα συνάρτησης μιας μεταβλητής).
Στην Άλγεβρα υπήρχαν οι Διανυσματικοί Χώροι και οι Αλγεβρικές Δομές(Ομάδες,Ημιομάδες,Δακτύλιοι) που πλέον ως ύλη διδάσκεται μόνο στα Πανεπιστήμια(Μαθηματικό-Φυσική-Πολυτεχνείο).
Μπορείτε να πάρετε μια ιδέα για το τι διδασκόταν στην Άλγεβρα(τμήμα της) από βοήθημα εκείνης της εποχής:
https://lisari.blogspot.com/2011/08/1989.html
Από το 1994 και έπειτα τα βιβλία Μαθηματικών της Α Δέσμης έγιναν 2,
Η Χημεία είχε δύο μέρη:Ανόργανη και Οργανική Χημεία
Όσο δε αφορά τη Φυσική,τα κεφάλαια ήταν 13 στην 1η Δέσμη.
ΥΓ:
Άλγεβρα 1992:
https://ke-ntro.blogspot.gr/2013/09/1992.html
Ανάλυση 1992:
https://ke-ntro.blogspot.gr/2012/06/1992.html

Τα 3 βιβλία της τότε 1ης Δέσμης μπορείτε να δείτε εδώ:
https://www.mathematica.gr/forum/viewtopic.php?f=6&t=27133
Για θέματα Μαθηματικών Δεσμών,δείτε εδώ:
https://blogs.sch.gr/gkaraferis/files/2012/08/Α΄ΔΕΣΜΗ_ΘΕΜΑΤΑ-ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ.pdf

Για το σύστημα των δεσμών δείτε εδώ:
https://www.stat-athens.aueb.gr/~jpan/diatrives/Marouga/chapter2.pdf
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
@ Κομνηνός

Δικαίωμά σου να επιμένεις. Όμως:
α) Τα θέματα των δεσμών ήταν σαφώς πιο εύκολα από τα σημερινά. Υπάρχουν στο διαδίκτυο και ο καθένας μπορεί να τα βρει και να κρίνει. Αυτά των Μαθηματικών και της Φυσικής, όσα είναι σε ύλη που ταιριάζει με την τωρινή, οι σημερινοί υποψήφιοι τα λύνουν για πρωινό. Τα θέματα που αντιστοιχούσαν στην ύλη της σημερινής Β λυκείου κατεύθυνσης, τα λύναμε όταν ήμασταν μαθητές. Ναι, οι εξετάσεις ήταν πιο δύσκολες, αλλά λόγω της μεγάλης ύλης και όχι λόγω του επιπέδου των θεμάτων.
β) Δεν ήταν καθόλου λίγοι αυτοί που με τις δέσμες έφταναν στην 3η χρονιά. Το κλασικό ήταν να είναι κάποιος ήδη φοιτητής και να ξαναδίνει για 3η φορά την έκθεση, μήπως και πετύχει "καλύτερη" σχολή. Το να ξαναδώσει κάποιος ένα ή δύο μαθήματα για 2η ή και 3η φορά, ήταν μια πολύ πιο εύκολη απόφαση από το να ξαναδώσει όλο το πακέτο όπως τώρα.
(Δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο σχετικά με τα παραπάνω και δεν πρόκειται να γράψω τα ίδια ξανά).



 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

quintana

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο quintana αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 281 μηνύματα.
ε ναι ρε παιδια..καμια σχεση να ξαναδιαβαζεις 6 μαθηματα με το να διαβαζεις ενα η δυο..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Κομνηνός

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Κομνηνός αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,681 μηνύματα.
τι πρωινο μου λες αγαπητε.....τελος παντων αυτα που λες ειναι αποψεις...οι δικες σου,οι δικες μου δεν εχουν σημασια.. εχουμε αντικειμενικο δεικτη...τι ποσοστο γραφανε αριστα τοτε τι τωρα κ.λπ.. με ενα γρηγορο κ τυχαιο γκουγκλαρισμα
https://www2.rizospastis.gr/story.do?id=3734696&publDate=
https://edu.klimaka.gr/anakoinoseis-panellhnies/panellhnies/923-statistika-stoicheia-panelladikwn-exetasewn-lykeiwn.html

τα θεματα οντως βρισκονται στο δικτυο(για φυσικη δεν εχω ιδεα για μαθηματικα ομως ναι) ας τα δει καποιος και ας κρινει,(μιλάω πάντας για τα 90'ς στις δεσμες)...για να ειμαι ειλικρινης δεν θα καταλαβει πολλα καποιος τωρινος υποψηφιος γιατι η υλη ειναι πολυ μικρη πια συγκριτικα...ΚΑΙ ΠΑΝΤΩΣ αλλα θεματα μπαιναν σε καθε δεσμη,τυπικα η πρωτη ειχε δυσκολοτερα μαθηματικα κ.λπ ομως εξαιτιας αυτου ειχε και τις χαμηλοτερες βασεις,αλλα και ευκολοτερη προσβαση,ειχαν περισσοτερες θεσεις σε σχεση με τις αλλες δεσμες...πολυ δυσκολο να μπεις εστω σε ΤΕΙ ηταν στην Β και στην Γ...η Δ ειχε πιο βατα θεματα απο την Α,ειχες ομως και την ιστορια που αυξανε τις βασεις αλλα και δυσκολοτερη προσβαση απο την Α,λιγοτερες θεσεις
φαινεται ποσο πιο δυσκολο ηταν το αριστα στις πανελληνιες με δεσμες συγκριτικα με τωρα οταν συγκρινεις τις βασεις των δυο περιοδων,δεν ειναι πυρηνικη φυσικη,τοτε ακομα και κορυφαιες σχολες ειχαν κατα πολυ χαμηλοτερη βαση..αυτο βεβαια οπως ηδη ανεφερα δεν σημαινει ευκολοτερη προσβαση,αφου λιγες οι θεσεις ,αλλα ζορικο συστημα,ζορικα μαθηματα,θεματα κ.λπ
τα ιδια τα θεματα τωρα ενος μαθηματος πού ηταν ζορικα πού και αν πιο βατα,δεν θυμαμαι,αλλα προφανως ποικιλε ανα ετος αυτο..θυμαμαι ομως πως η ιστορια π.χ ειχε και συνδυαστικες ερωτησεις,ενω την χρονια που εδινα ζητουσαν πολλα σε μαθηματικα ,αλλα και οικονομια

quintana εχεις δει τις υλες της εποχης;π.χ ενα μαθημα που εσεις εχετε 65 σελιδες οπως αναφερθηκε τοτε δινοταν με 300 φευγα,για δες και τα αλλα επικοληθηκαν..εξαλλου στα 6 και σε ενα να φας γκελα εισαι στο παιχνιδι(πολλα βλεπω απο τα τωρινα μαθηματα μαλιστα ειναι βατα κρινοντας απο τα αριστεια σε αυτες)..αν ηταν τοσο βατο να δινεις δυο,3 μαθηματα τοτε θα πεφταν βροχη τα 20αρια κατι που δεν γινοταν ουτε κατα διανοια..
τριτη φορα λιγοι δινανε..η μειοψηφια...απο και ως που αυτο ειναι θετικο; χανεις δυο ολοκληρες χρονιες..και παντως θυμαμαι ουδεις ειχε την βεβαιοτητα πως θα τα παει σιγουρα καλα,ακριβως επειδη η υλη ηταν μεγαλη και τα θεματα δυσκολα

το μεγαλυτερο χαντικαπ ομως του συστηματος ηταν οι θεσεις που ηταν σχεδον οι μισες,απο εκει ξεκινουσε ο βαρβατος ανταγωνισμος.
επισης πλην ΑΜΕΑ δεν υπηρχαν ειδικα κριτηρια

τελος παντων η συζητηση δεν εχει νοημα
αλλωστε επαναλαμβανονται τα ιδια και τα ιδια
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

BLUE SEA

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Τέσα Ηλιού αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 46 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Ηλιούπολη (Αττική). Έχει γράψει 1,898 μηνύματα.
Όπως και με το μεταπτυχιακό. Τότε, μόνον όσοι ήθελαν να ακολουθήσουν ακαδημαική καριέρα έκαναν Μεταπτυχιακό, άντε και λίγοι παραπάνω. Θεωρούταν προσόν αλλά δεν καιγόντουσαν όλοι να το πάρουν όπως τώρα.
Όλα έχουν τα (+) και τα (-).
Έχεις απόλυτο δίκιο σε όσα αναφέρεις. Κάποτε το μεταπτυχιακό ήταν πολυτέλεια. Τώρα όλο και περισσότερα άτομα στρέφονται στις μεταπτυχιακές σπουδές. Επίσης, έχει αυξηθεί και το ηλικιακό φάσμα των ατόμων που κάνουν μεταπτυχιακό. Στο ΕΑΠ, λόγου χάρη, φοιτούν και άτομα άνω των 50 ετών, γεγονός το οποίο σαφώς δεν θεωρώ αρνητικό. Το αναφέρω απλώς ως κατάσταση.
Το αρνητικό με το σύστημα των δεσμών ήταν ότι κατασκεύαζε απολύτως εξειδικευμένους και μονόπλευρους ανθρώπους. Έχοντας λοιπόν συνηθίσει την παπαγαλία δυσκολευτήκαμε πολύ στο πρώτο εξάμηνο της φοίτησής μας στο πανεπιστήμιο να προσαρμοστούμε στον κριτικό και σύνθετο τρόπο διαβάσματος.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,799 μηνύματα.
Έχεις απόλυτο δίκιο σε όσα αναφέρεις. Κάποτε το μεταπτυχιακό ήταν πολυτέλεια. Τώρα όλο και περισσότερα άτομα στρέφονται στις μεταπτυχιακές σπουδές. Επίσης, έχει αυξηθεί και το ηλικιακό φάσμα των ατόμων που κάνουν μεταπτυχιακό. Στο ΕΑΠ, λόγου χάρη, φοιτούν και άτομα άνω των 50 ετών, γεγονός το οποίο σαφώς δεν θεωρώ αρνητικό. Το αναφέρω απλώς ως κατάσταση.
Το αρνητικό με το σύστημα των δεσμών ήταν ότι κατασκεύαζε απολύτως εξειδικευμένους και μονόπλευρους ανθρώπους. Έχοντας λοιπόν συνηθίσει την παπαγαλία δυσκολευτήκαμε πολύ στο πρώτο εξάμηνο της φοίτησής μας στο πανεπιστήμιο να προσαρμοστούμε στον κριτικό και σύνθετο τρόπο διαβάσματος.

Παίζει ρόλο σε τι αντικείμενο είναι το μεταπτυχιακό. Ρώτα καθηγητές Πανεπιστημίου να σου πουν. Άλλη βαρύτητα έχει να κάνει κάποιος μεταπτυχιακό στην Αστροφυσική και άλλη βαρύτητα στην Τραπεζική Διοίκηση (χωρίς να μειώνω την επιστήμη αυτή). Γενικά οι περισσότεροι στρέφονται για μαζικά fast-food μεταπτυχιακά πάνω σε "πιασάρικα" αντικείμενα μόνο για τον τίτλο σπουδών. Η ποιότητα ενός μεταπτυχιακού προγράμματος παίζει και στο φόρτο εργασίας που έχει. Σε βαριά αντικείμενα, παρ' όλη την μαζική συμμετοχή, λίγοι φτάνουν στην...πηγή της ορκομωσίας. :hmm: Η δεύτερη αποτυχία και διαγραφή ή εγκατάλειψη σπουδών πάει σύννεφο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

dpa2007

Νεοφερμένος

Ο Τάσος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής. Έχει γράψει 17 μηνύματα.
Παντως ενα καλο ειχε αυτο το συστημα: η Β Δεσμη (σχολες επιστημων υγειας) δεν ειχε μαθηματικα. Πραγματικα δεν καταλαβα ποτε γιατι οσοι θελουμε τετοιες σχολες να πρεπει να εξεταζομαστε στα μαθηματικα και μαλιστα ΤΟΣΟ δυσκολα. :what:Δεν θα μας χρειαστουν πουθενα...
[/FONT]
Και σημερα γινεται το ιδιο δυστυχως... και η αποδειξη πιανει μονο 2/20


Η 2η Δέσμη είχε Μαθηματικά τα Μαθηματικά ΙΙ-το ίδιο βιβλίο με την 4η Δέσμη- απλά δεν το έδιναν σε Πανελλαδικές.
Η ύλη περιελάμβανε:Πίνακες-Γραμμικά Συστήματα,Συνδυαστική,Πιθανότητες,Πραγματικές Συναρτήσεις,Όριο-Συνέχεια Πραγματικών Συναρτήσεων,Παράγωγος,Ολοκλήρωμα.

Η 1η Δέσμη είχε τα Μαθηματικά Ι,που περιελάμβαναν 3 τόμους 1) Ανάλυση,2) Άλγεβρα,3)Αναλυτικη Γεωμετρία

Αυτά από το 1983-1992.
Από το 1993-2001 τα βιβλία της 1ης Δέσμης άλλαξαν και έγιναν 2,η 1) Άλγεβρα-Αναλυτική Γεωμετρία-Πιθανότητες και η 2) Ανάλυση.
αντίστοιχα άλλαξε και το βιβλίο της 4ης Δέσμης.
Η 2η Δέσμη χρειαζόταν-χρειάζονται μαθηματικά οι Ιατρικές-Φαρμακευτικές-Βιολογικές Επιστήμες-αλλά προσαντολισμένα σε αυτές,στις Δέσμες συνέβαινε.
Υπάρχουν φυσικά και τα ΦΕΚ με την νομοθεσία.
Επίσης στο αρχικό σχέδιο των Δεσμών υπήρχε και η 5η Δέσμη για όσους μαθητές ήθελαν απλά το Απολυτήριο Λυκείου.
Δεν γνωρίζω πως και γιατί αλλά πρέπει να απαξιώθηκε και να καταργήθηκε.

Έχεις δίκιο για τα Μαθηματικά,είναι δύσκολα,αλλά η ύλη είναι πολύ μικρότερη από τις Δέσμες άρα αφού το σύστημα κράτησε χωρίς αλλαγή(σύγκρινε με το σύστημα Δεσμών τις δύο φάσεις του...)περισσότερο από το αντίστοιχο των Δεσμών χωρίς αλλαγή ύλης-βιβλίων τα θέματα ήταν φυσιολογικό να δυσκολέψουν πολύ,το ίδιο συνέβη και με τα άλλα μαθήματα, Φυσική κλπ.
Επίσης με την κατάργηση των μαθημάτων της Γενικής Παιδείας στις πανελλαδικές(έγιναν επιλεγόμενα) χάθηκε και επιπλέον ύλη...
Η ύλη της Φυσικής Α & Β Δέσμης δεν ήταν η ίδια σε όλη τη διάρκεια των Δεσμών.
Τα τελευταία χρόνια των Δεσμών και με το Ενιαίο Λύκειο,όταν τμήμα της ύλης κατέβαινε στις τάξεις Α,Β στην Α και Β Δέσμη είχε μείνει ένα πολύ μικρό βιβλίο από το αρχικό βιβλίο Φυσικής.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Κομνηνός

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Κομνηνός αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,681 μηνύματα.
καλυτερα να μιλουσαμε με σελιδες...στο συστημα κατευθυνσεων απ οσο ξερω η υλη ηταν πολυ μικροτερη(κατι το λογικο)
ενω τα θεματα με εξαιρεση των πολυ αρχικων ετων στο συστημα δεσμων ηταν κατα πολυ δυσκολοτερα απο αυτα των κατευθυνσεων(το βλεπεις με ενα αντικειμενικο κριτηριο,στα ποσοστα αριστουχων καθε χρονιας)
ενας μεγαλος παραγοντας δυσκολιας στις δεσμες ειναι πως οι θεσεις επιτυχοντων ηταν οι μισες περιπου απο σημερα

οπως και η εκθεση δεν ειχε ασκησεις και ηταν μονο του στυλ "σκεφτομαι και γραφω"
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Κομνηνός

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Κομνηνός αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,681 μηνύματα.
εψαξα και βρηκα στο δικτυο τις βασεις των δεσμων του ετους 1996,1997,1998

συγκριτικα κορυφαια ζητηση παρουσιαζουν οι σχολες πληροφορικης,τοτε υπηρχε ενας πανικος με αυτες που κρατησε καμποσα χρονια

ενω βλεπω και στην Δ δεσμη την ΟΔΕ την προτιμουσαν σε σχεση με τα οικονομικα,το χα ξεχασει αυτο το τελευταιο
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Συνημμένα

  • Βάσεις 1998.doc
    122 KB · Εμφανίσεις: 210
Τελευταία επεξεργασία:

Giorgos216

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 1,247 μηνύματα.
ενω βλεπω και στην Δ δεσμη την ΟΔΕ την προτιμουσαν σε σχεση με τα οικονομικα,το χα ξεχασει αυτο το τελευταιο

Δεν έχει αλλάξει αυτό, αν και ομολογουμένως τα τμήματα ΟΔΕ (και άλλα business-related τμήματα) είναι λιγότερα από τα τμήματα Οικονομικών Επιστημών.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Κομνηνός

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Κομνηνός αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,681 μηνύματα.
στο οικονομικο πανεπιστημιο μακεδονιας (μεχρι περσι τελος παντων τωρα σκετο ΠΑΜΑΚ)
η ΟΔΕ ειναι 1200 μορια κατω απο το οικονομικο του ΠΑΜΑΚ ,απο ιδια κατευθυνση λογικα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Giorgos216

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 1,247 μηνύματα.
στο οικονομικο πανεπιστημιο μακεδονιας (μεχρι περσι τελος παντων τωρα σκετο ΠΑΜΑΚ)
η ΟΔΕ ειναι 1200 μορια κατω απο το οικονομικο του ΠΑΜΑΚ ,απο ιδια κατευθυνση λογικα

Δίκιο έχεις, στο ΟΠΑ είναι πιο ψηλά το ΟΔΕ από το Οικονομικό. Δεν ξέρω πού οφείλεται αυτό, ίσως επειδή φοιτητές από όλη τη χώρα προτιμούν να έρθουν στην Αθήνα και το ΟΠΑ για να σπουδάσουν ΟΔΕ κλπ., μιας και υπάρχουν λίγα τέτοια τμήματα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

buffon85

Δραστήριο μέλος

Η buffon85 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Απόφοιτος και μας γράφει απο Νέος Κόσμος (Αττική). Έχει γράψει 516 μηνύματα.
το βασικο θεμα στις δεσμες ηταν το εξης: δεν ειχες απλα να ανταγωνιστεις συμμαθητες σου με ισους ορους αλλα ανθρωπους που εδιναν δευτερη ή και τριτη χρονια, ειχαν κρατησει τους καλους βαθμους και πλεον τα εδιναν ολα για ενα ή δυο μαθηματα. το αν ηταν ευκολα ή δυσκολα τα θεματα οπως ξερουμε καμια σημασια δεν εχει διοτι το ποσοι θα επιτυχουν δεν καθοριζεται απο την δυσκολια των θεματων αλλα απο τις θεσεις των σχολων και ναι τοτε ηταν λιγοτερες. αλλα και παλι το βασικο προβλημα παρεμενε οτι την πρωτη χρονια ειχες να ανταγωνιστεις ανθρωπους που ηδη ειχαν στο τσεπακι τους εναν, δυο ή και τρεις καλους βαθμους (ισως και απο ευκολοτερα θεματα της περασμενης χρονιας, οχι και τοσο σωστο ε;). να τα λεμε και αυτα γιατι σημερα ακουγεται αδικαιολογητη μιρλα για ευκολα ή δυσκολα θεματα που καμια σημασια δεν εχουν. φαντασου τοτε..
οσο για τις θεσεις στις σχολες φυσικα και θα επρεπε να ηταν λιγοτερες να εχει το χαρτι καποια αξια και να λειτουργουν καλυτερα οι σχολες. οχι να κρεμομαστε απο τα παραθυρα στα αμφιθεατρα. αλλα αυτο δεν αρεσει, καλυτερα ολοι στα πανεπιστημια για ενα χαρτι του κωλου να ειμαστε ολοι ικανοποιημενοι, μορφωμενοι και επιστημονες πανω απο ολα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

kleop

Πολύ δραστήριο μέλος

Η kleop αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 27 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,469 μηνύματα.
Να ρωτησω κατι;Παλια στις δεσμες ποιο ηταν το αριστο στα μορια;
(Τωρα ειναι τα 20000)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Κομνηνός

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Κομνηνός αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,681 μηνύματα.
στα μορια δεν εχω ιδεα αλλα στο χαρτι ηταν το 160,απο 80 σε καθε βαθμολογητη

δηλαδη το ξεψειριζαν το γραπτο συγκριτικα ,αξονικη

ενας βαθμος πανω απο 5000 μορια θεωρουνταν πολυ μεγαλος...οι κορυφαιες επιλογες ηταν στα 5400, 5500 ,5600 εκει περα
ΝΜΜ ΕΜΠ εμπαινες και με 4700 ξερω γω οπως βλεπω, με 5000 ο πολιτικος μηχανικος ΕΜΠ

οι σχολες φυσικα λιγες,πολυ λιγοτερες...τωρα που το σκεφτομαι ειχε και τα καλα του το συστημα,αν και υπερβολικη η πιεση
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top