[18/5/2011] Βιολογία Κατεύθυνσης

Πώς θεωρείτε ότι τα πήγατε;
Κλειστή δημοσκόπηση .

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 37)
  • Άριστα

    Ψήφοι: 11 29.7%
  • Πολύ καλά

    Ψήφοι: 3 8.1%
  • Καλά

    Ψήφοι: 3 8.1%
  • Μέτρια

    Ψήφοι: 1 2.7%
  • Άσχημα

    Ψήφοι: 1 2.7%
  • Χάλια

    Ψήφοι: 0 0.0%
  • Δεν είμαι υποψήφιος

    Ψήφοι: 18 48.6%

Status
Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.

tsarachaf

Περιβόητο μέλος

Ο Allah 1/3 MEΤΣ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,366 μηνύματα.
Σήμερα ήταν μια χαρά... Ευτυχώς... Ίσως και να υπάρχει κάποια ελπίδα... Άντε να δούμε τι θα δούμε...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

y33p33

Νεοφερμένος

Η y33p33 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 64 μηνύματα.
Παντως η Π.Ε.Β. λυνει το Γ1 με διασταυρωση ελεγχου αλλα σημειωνει πως και η περιπτωση της αυτογονιμοποιησης ειναι σωστη ως απαντηση. Μπορειτε να ριξετε μια ματια στις ενδεικτικες απαντησεις εδω https://www.pev.gr/eggrafa/pdf/apantiseisthetkat2011.pdf

Καλα τα σημερινα θεματα κατα τη γνωμη μου, χωρις ιδιαιτερες δυσκολιες για τους καλα διαβασμενους. Ηθελαν ψυχραιμια και καλη διαχειριση χρονου καθως χρειαζοταν αρκετο γραψιμο οπως και στις περισσοτερες χρονιες. :)
Υπομονη και καλη δυναμη για τα επομενα! ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Mara007

Νεοφερμένος

Η Mara007 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 2 μηνύματα.
Παιδιά, και εγω πιστεύω πως και οι δυο απαντήσεις στο Γ1 είναι σωστές. Λυνόταν και με διασταύρωση ελέγχου και με αυτογονιμοποιηση. Επίσης το γεγονός ότι σου λέει "ενα" δεν σημαίνει ότι μοναδικό, μην πιανεστε απο "τέτοιες" λεπτομέρειες. Οπότε δεν σε περιορίζει μονο σε αυτογονιμοποιηση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

tsarachaf

Περιβόητο μέλος

Ο Allah 1/3 MEΤΣ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,366 μηνύματα.
Μα δεν μπορεί να μην είναι και οι δύο σωστές...

Βγάζεις αποτέλεσματα ακριβή και στις δύο περιπτώσεις...

Αν ήθελε ας πούμε να το λύσουμε μόνο με αυτογονιμοποίηση, να έλεγε να μην χρησιμοποιήσουμε άλλο φυτό εκτός από το δοσμένο...

lulz πια...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ελπιδα_93

Νεοφερμένος

Η Ελπιδα_93 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών. Έχει γράψει 5 μηνύματα.
Τα σημερινα θεματα μπορω να πω οτι ηταν καλύτερα από των μαθηματικών:PΤο προβλημα δεν ηταν οτι δεν εβγαιναν αλλα απαιτουσαν πολυ χρόνο και πιστευω οτι εχω κανει λαθη απο απροσεξια ή παραλειψεις!Τα περισσοτερα παιδια τελειωσαν οριακα και δεν προλαβαν να τα ελεγξουν.Οσο για το μοσχομπιζελο οι περισσοτεροι εχουν κανει διασταυρωση ελεγχου που ακομα κι αν πιαστει λαθος δεν αφαιρει πολλες μοναδες αν ενας μαθητης εχει δικαιολογησει τισ διασταυρωσεις με νομους Mendel κτλ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dmitsos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 929 μηνύματα.
Θέλω να ρωτήσω κάτι στα παιδιά που σήμερα χρησιμοποιήσαν τη διασταύρωση ελέγχου με το ψψκκ σήμερα.

Έχουμε στη χημεία την ένωση Α και θέλουμε να την ταυτοποιήσουμε. Διαθέτουμε το αντιδραστήριο Β που ξέρουμε ότι αντιδρά μόνο μ' ένα από τους συντακτικούς τύπους της Α. Αλλά το βιβλίο μας αναφέρει ότι για την ταυτοποίηση χρησιμοποιείται το αντιδραστήριο Γ και όχι το Β. Τι θα κάνουμε; Θα "γεννήσουμε" το Γ απλά και μόνο επειδή το λέει το βιβλίο;

Γιατί σήμερα να αναφέρουμε κάτι το οποίο ποτέ δε δόθηκε στα δεδομένα της άσκησης; Γιατί να κολλάμε ΤΟΣΟ πια στο βιβλίο; :/:
Γιατί έτσι μας έχουνε μάθει, θα μου πείτε.

Εγώ ξέρω ότι σε λίγο καιρό θα μπούμε στο πανεπιστήμιο και μετά στην αγορά εργασίας. Και εκεί θα κληθούμε πολλές φορές να απαντήσουμε σε δύσκολα ερωτήματα τα οποία μπορεί να μην τα έχει κάποιο βιβλίο απαντημένα:whistle:
Τότε τι κάνουμε; Σταυρώνουμε τα χέρια και περιμένουμε; Ή βάζουμε το ρημάδι το μυαλό να δουλέψει;

Καλή επιτυχία σ' όλα τα παιδιά που σήμερα αγωνίστηκαν με κύριο κριτή το όνειρό τους. Και περισσότερο συγχαρητήρια στα άτομα που προσπαθούν να πραγματοποιήσουνε το όνειρό τους χρησιμοποιώντας και λίγη τη λογική στο τόσο άλογο σύστημα των πανελλαδικών. Ένα ερώτημα χαμένο = μια ελπίδα χαμένη.

Εύχομαι η κεντρική επιτροπή εξετάσεων να καταλάβει την πατάτα που έκανε σήμερα. Γιατί όταν αυτοί άνετοι διαλέγουνε τα "ουαου" και "σουπερντουπερ" και "εναςθεοςξερειποσοδυσκολα" και "τωραθαδειτεσυναρτησημεe" θέματα, κάποια άτομα καλούνται να τα λύσουνε. Και καταλήγουνε να παλεύουνε με τη χαζομάρα...Κάτι φαίνεται ότι ήξερε ο Einstein τελικά:hmm:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

alexgreen

Νεοφερμένος

Ο Αλέξης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Απόφοιτος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 31 μηνύματα.
Παιδιά καλησπέρα. Πρώτ' απ' όλα να ευχηθώ καλή συνέχεια σε όσους είναι συνυποψήφιοι... Έρχεται κι άλλο "χαστούκι" την Παρασκευή,άλλωστε, καθότι η λογική των μακροσκελών δικαιολογήσεων (βλ. Βιολογία Γενικής και σήμερα Κατεύθυνσης) και ασκήσεων (βλ. Μαθηματικά Κατ.) είναι σχεδόν σίγουρο πως θα επικρατήσει και στα μαθήματα που έπονται... Σήμερα πάντως, εκτός από τις πολλές αιτιολογήσεις και αναφορές σε θεωρία έβαλαν και ωραία θέματα!
Θα ήθελα, λοιπόν, την άποψη σας σε δύο απαντήσεις στα σημερινά θέματα Βιολογίας Κατ.:
1) Στην ερώτηση για το σύνδρομο Turner η επικρατούσα άποψη στις απαντήσεις των φροντιστηρίων, όσο και της ΠΕΒ, είναι η αναφορά στην σχετική παράγραφο του βιβλίου για το σύνδρομο και η διάκριση 4 πιθανών μηχανισμών που οδηγούν στη χρωμοσωμική ανωμαλία. Προσωπικά, έγραψα την παράγραφο για το σύνδρομο ,για το φαινόμενο του μη διαχωρισμού και εκανα μια σύντομη αναφορά στις διαφορές που παρουσιάζονται από το φυσιολογικό καρυότυπο. Επίσης, αντί να διακρίνω "καθαρά" 4 περιπτώσεις, κατ' ουσίαν διέκρινα 6 με τον εξής τρόπο γραψίματος :
- "Συμβαίνει μη-διαχωρισμός στην 1η ή/και στη 2η μειωτική διαίρεση στην μητέρα, με αποτέλεσμα να παραχθεί ωάριο χωρίς φυλετικό χρωμόσωμα, το οποίο γονιμοποιείται....(κοκ)"
- "Συμβαίνει μη-διαχωρισμός στην 1η ή/και στη 2η ...(αντίστοιχα στον πατέρα)..."

2) Στο θέμα με τη μενδελική κληρονομικότητα έκανα το εξής:
- εκτενής αναφορά στη σχετική θεωρία από το βιβλίο (ορίζω γονίδια, νόμοι Mendel και γιατί ισχύουν, ορισμοί: "αλληλόμορφο","επικρατές",κοκ)
- διασταύρωση ελέγχου (+ορισμός) : 1 υποθετικό σχήμα διασταύρωσης στη μορφή [ P: Ψ_Κ_ χ ψψκκ , Γαμέτες: ΨΚ,__,__,__ // ψκ ] (εξήγησα γιατί ο γονότυπος θα είναι σίγουρα στη μορφή Ψ_Κ_) χωρίς τετράγωνο του Punnett (εφόσον το πήρα υποθετικά, δεν "ήξερα" ακόμα γαμέτες.) , έγραψα " Από για την παραπάνω διασταύρωση διακρίνουμε τις εξής περιπτώσεις για την F1 :" και ανέλυσα σε ξεχωριστές παραγράφους, ανάλογα με κάθε πιθανή αναλογία απογόνων που θα προκύψει, ποιος θα είναι ο αναζητούμενος γονότυπος, τι γαμέτες θα δίνει(κάνοντας αναφορά στα αριθμημένα κενά που είχα στο σχήμα) και τα σχετικά (δηλαδή συνολικά 4 παραγράφους). Ουσιαστικά, τη διασταύρωση την έκανα αλλά χωρίς σχήμα και τετράγωνο του Punnett ξεχωριστά για την καθεμιά χωριστά.
- έγραψα και ότι η διαπίστωση του γονότυπου μπορεί να γίνει και με αυτογονιμοποίηση, αναφέροντας το γότυπο σε κάθε περίπτωση αναλογίας απογόνων, όχι όμως τόσο αναλυτικά όσο στη διασταύρωση ελέγχου, μιας και με πίεζε και ο χρόνος με πίεζε (3 σελίδες μου πήρε! :mad:)...
Τι λέτε; :confused:
( να πω ότι ο βιολόγος μου (και εξεταστής (τον έπρηξα στα τηλέφωνα τον άνθρωπο...)) είπε, πως για το Turner μάλλον δεν υπάρχει πρόβλημα, αλλά στον Mendel ίσως και να φύγουν 2-3 μόρια... άδικα, πάντως, εφόσον νομίζω πως δεν έχω κάποιο λάθος :( )
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

renoskiller44

Νεοφερμένος

Ο Ρένος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 105 μηνύματα.
Παιδια γεια σας,ελπιζω να συνεχιζετε την προσπαθεια σας με την ιδια επιμονη,αλλα ρε παιδες,πραγματικα,σας εχουν γα****** φετος!!!!δλδ βλεπω τα θεματα και δεν μπορω να καταλαβω με ποιο σκεπτικο βαζουν τοσα πολλα ερωτηματα και τοσο μακροσκελεις δικαιολογησεις...τα θεματα απο μονα τους δεν νομιζω πως ηταν κατι το τραγικο αλλα σας γα*** την ψυχολογια με αυτον τον τροπο,που ειναι χειροτερος πολεμος και απο τα δυσκολα θεματα...Προφανως,βεβαια,φετος αυτο ειναι το μοτιβο των πανελληνιων και ετσι θα συνεχισει και στα υπολοιπα,για αυτο προσεξτε την φυσικη και την χημεια(εδω το καταφεραν στα μαθηματικα,φανταστειτε στην χημεια...)Τι να πω?ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑΑΑ!!!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Insomnie

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Insomnie αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 1,461 μηνύματα.
Θέλω να ρωτήσω κάτι στα παιδιά που σήμερα χρησιμοποιήσαν τη διασταύρωση ελέγχου με το ψψκκ σήμερα.

Έχουμε στη χημεία την ένωση Α και θέλουμε να την ταυτοποιήσουμε. Διαθέτουμε το αντιδραστήριο Β που ξέρουμε ότι αντιδρά μόνο μ' ένα από τους συντακτικούς τύπους της Α. Αλλά το βιβλίο μας αναφέρει ότι για την ταυτοποίηση χρησιμοποιείται το αντιδραστήριο Γ και όχι το Β. Τι θα κάνουμε; Θα "γεννήσουμε" το Γ απλά και μόνο επειδή το λέει το βιβλίο;

Γιατί σήμερα να αναφέρουμε κάτι το οποίο ποτέ δε δόθηκε στα δεδομένα της άσκησης; Γιατί να κολλάμε ΤΟΣΟ πια στο βιβλίο; :/:
Γιατί έτσι μας έχουνε μάθει, θα μου πείτε.

Εγώ ξέρω ότι σε λίγο καιρό θα μπούμε στο πανεπιστήμιο και μετά στην αγορά εργασίας. Και εκεί θα κληθούμε πολλές φορές να απαντήσουμε σε δύσκολα ερωτήματα τα οποία μπορεί να μην τα έχει κάποιο βιβλίο απαντημένα:whistle:
Τότε τι κάνουμε; Σταυρώνουμε τα χέρια και περιμένουμε; Ή βάζουμε το ρημάδι το μυαλό να δουλέψει;

Καλή επιτυχία σ' όλα τα παιδιά που σήμερα αγωνίστηκαν με κύριο κριτή το όνειρό τους. Και περισσότερο συγχαρητήρια στα άτομα που προσπαθούν να πραγματοποιήσουνε το όνειρό τους χρησιμοποιώντας και λίγη τη λογική στο τόσο άλογο σύστημα των πανελλαδικών. Ένα ερώτημα χαμένο = μια ελπίδα χαμένη.

Εύχομαι η κεντρική επιτροπή εξετάσεων να καταλάβει την πατάτα που έκανε σήμερα. Γιατί όταν αυτοί άνετοι διαλέγουνε τα "ουαου" και "σουπερντουπερ" και "εναςθεοςξερειποσοδυσκολα" και "τωραθαδειτεσυναρτησημεe" θέματα, κάποια άτομα καλούνται να τα λύσουνε. Και καταλήγουνε να παλεύουνε με τη χαζομάρα...Κάτι φαίνεται ότι ήξερε ο Einstein τελικά:hmm:
Ρε Μήτσο μας δουλεύεις τώρα...?Δεν ανέφερε πουθενά ξεκάθαρα οτι διαθέτουμε μονάχα αυτό το φυτο!
Η σύγκριση με τις ταυτοποιήσεις στη χημεία λίγο άτυχη νομίζω,εκεί σου ξεκαθαρίζουν με τι αντιδραστήρια μπορείς να δουλέψεις.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dmitsos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 929 μηνύματα.
Ρε Μήτσο μας δουλεύεις τώρα...?Δεν ανέφερε πουθενά ξεκάθαρα οτι διαθέτουμε μονάχα αυτό το φυτο!
Η σύγκριση με τις ταυτοποιήσεις στη χημεία λίγο άτυχη νομίζω,εκεί σου ξεκαθαρίζουν με τι αντιδραστήρια μπορείς να δουλέψεις.

Η λογική λέει ότι όταν δε σου λένε ρητά ότι έχεις κάτι, δεν το έχεις.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Insomnie

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Insomnie αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 1,461 μηνύματα.
Η λογική λέει ότι όταν δε σου λένε ρητά ότι έχεις κάτι, δεν το έχεις.
Αν σου ζητάει δηλαδή να παρασκευάσεις CH3-CH2-OH από CH4?
Νταξ,μπορεί να μην είναι τέλειο αντιπαράδειγμα αλλά...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

tsarachaf

Περιβόητο μέλος

Ο Allah 1/3 MEΤΣ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,366 μηνύματα.
Θέλω να ρωτήσω κάτι στα παιδιά που σήμερα χρησιμοποιήσαν τη διασταύρωση ελέγχου με το ψψκκ σήμερα.

Έχουμε στη χημεία την ένωση Α και θέλουμε να την ταυτοποιήσουμε. Διαθέτουμε το αντιδραστήριο Β που ξέρουμε ότι αντιδρά μόνο μ' ένα από τους συντακτικούς τύπους της Α. Αλλά το βιβλίο μας αναφέρει ότι για την ταυτοποίηση χρησιμοποιείται το αντιδραστήριο Γ και όχι το Β. Τι θα κάνουμε; Θα "γεννήσουμε" το Γ απλά και μόνο επειδή το λέει το βιβλίο;

Γιατί σήμερα να αναφέρουμε κάτι το οποίο ποτέ δε δόθηκε στα δεδομένα της άσκησης; Γιατί να κολλάμε ΤΟΣΟ πια στο βιβλίο; :/:
Γιατί έτσι μας έχουνε μάθει, θα μου πείτε.

Εγώ ξέρω ότι σε λίγο καιρό θα μπούμε στο πανεπιστήμιο και μετά στην αγορά εργασίας. Και εκεί θα κληθούμε πολλές φορές να απαντήσουμε σε δύσκολα ερωτήματα τα οποία μπορεί να μην τα έχει κάποιο βιβλίο απαντημένα:whistle:
Τότε τι κάνουμε; Σταυρώνουμε τα χέρια και περιμένουμε; Ή βάζουμε το ρημάδι το μυαλό να δουλέψει;

Καλή επιτυχία σ' όλα τα παιδιά που σήμερα αγωνίστηκαν με κύριο κριτή το όνειρό τους. Και περισσότερο συγχαρητήρια στα άτομα που προσπαθούν να πραγματοποιήσουνε το όνειρό τους χρησιμοποιώντας και λίγη τη λογική στο τόσο άλογο σύστημα των πανελλαδικών. Ένα ερώτημα χαμένο = μια ελπίδα χαμένη.

Εύχομαι η κεντρική επιτροπή εξετάσεων να καταλάβει την πατάτα που έκανε σήμερα. Γιατί όταν αυτοί άνετοι διαλέγουνε τα "ουαου" και "σουπερντουπερ" και "εναςθεοςξερειποσοδυσκολα" και "τωραθαδειτεσυναρτησημεe" θέματα, κάποια άτομα καλούνται να τα λύσουνε. Και καταλήγουνε να παλεύουνε με τη χαζομάρα...Κάτι φαίνεται ότι ήξερε ο Einstein τελικά:hmm:

Λοιπόν, έχεις ένα λάθος στην λογική σου αυτή την στιγμή...

Διότι, πρώτον στην Χημεία, αναφέρει τουλάχιστον 2 τρόπου ταυτοποίησης για κάθε ένωση...

Αλλά δεν είναι εκεί το θέμα... Στην υποθετική άσκηση που περιγράφεις η εκφώνησή της λέει ότι έχουμε και το αντιδραστήριο Β, γεγονός που είναι σαν να σου λέει χρησιμοποίησε αυτό... Τόσο απλά... Ναι έκει είναι λάθος να εμφανίσεις από το πουθενά ένα άλλο αντιδραστήριο...

Όμως χθες, σου έδινε ένα φυτό... Δεν σου έλεγε ότι έχεις μόνο αυτό, ούτε τίποτα...

Οπότε όπως αν σου δώσουν στην χημεία μία εκφώνηση, "πώς θα ταυτοποιήσουμε την ένωση Α?", θα απαντήσεις με χρήση του αντιδραστηρίου Γ κλπ. και δεν θα σου πουν "πού το βρήκες αυτό ρε φίλε?" και θα κάνουν την Θεοδωρίδου στο δικό σου το γραπτό, έτσι δεν μπορούν να κόψουν και σήμερα...

Είναι γελοίο, να θες να δουλέψεις με ένα μοσχομπίζελο και στον χώρο που το μελετάς να έχεις μόνο αυτό...;)

Κατα τ' άλλα τα λες πάρα πολύ καλά και μπράβο σου...

Η λογική λέει ότι όταν δε σου λένε ρητά ότι έχεις κάτι, δεν το έχεις.

Since when??
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

alexandros451991

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Αλεξανδρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 160 μηνύματα.
Παιδιά, και εγω πιστεύω πως και οι δυο απαντήσεις στο Γ1 είναι σωστές. Λυνόταν και με διασταύρωση ελέγχου και με αυτογονιμοποιηση. Επίσης το γεγονός ότι σου λέει "ενα" δεν σημαίνει ότι μοναδικό, μην πιανεστε απο "τέτοιες" λεπτομέρειες. Οπότε δεν σε περιορίζει μονο σε αυτογονιμοποιηση.
https://www.methodiko-frontistirio.gr/exams/exams/2011apantiseis/2011BiologiaKatApant.pdf, ορίστε απαντήσεις απο γνωστό φροντιστήριο που υποστηριζει οτι πρέπει να μην βαθμολογηθει σωστα η αυτογονιμοποίηση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

tsarachaf

Περιβόητο μέλος

Ο Allah 1/3 MEΤΣ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,366 μηνύματα.
https://www.methodiko-frontistirio.gr/exams/exams/2011apantiseis/2011BiologiaKatApant.pdf, ορίστε απαντήσεις απο γνωστό φροντιστήριο που υποστηριζει οτι πρέπει να μην βαθμολογηθει σωστα η αυτογονιμοποίηση.

Κι αυτό είναι χαζό...
Και οι δύο τρόποι είναι σωστοί... Και στην τελική, υποτίθεται ότι κάθε τεκμηριωμήνη απάντηση είναι και αποδεκτή...
Τόσο απλά... Θα είναι άδικο αν πάρουν έναν από τους δύο λάθος...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

alexgreen

Νεοφερμένος

Ο Αλέξης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Απόφοιτος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 31 μηνύματα.
Παιδιά καλησπέρα. Πρώτ' απ' όλα να ευχηθώ καλή συνέχεια σε όσους είναι συνυποψήφιοι... Έρχεται κι άλλο "χαστούκι" την Παρασκευή,άλλωστε, καθότι η λογική των μακροσκελών δικαιολογήσεων (βλ. Βιολογία Γενικής και σήμερα Κατεύθυνσης) και ασκήσεων (βλ. Μαθηματικά Κατ.) είναι σχεδόν σίγουρο πως θα επικρατήσει και στα μαθήματα που έπονται... Σήμερα πάντως, εκτός από τις πολλές αιτιολογήσεις και αναφορές σε θεωρία έβαλαν και ωραία θέματα!
Θα ήθελα, λοιπόν, την άποψη σας σε δύο απαντήσεις στα σημερινά θέματα Βιολογίας Κατ.:
1) Στην ερώτηση για το σύνδρομο Turner η επικρατούσα άποψη στις απαντήσεις των φροντιστηρίων, όσο και της ΠΕΒ, είναι η αναφορά στην σχετική παράγραφο του βιβλίου για το σύνδρομο και η διάκριση 4 πιθανών μηχανισμών που οδηγούν στη χρωμοσωμική ανωμαλία. Προσωπικά, έγραψα την παράγραφο για το σύνδρομο ,για το φαινόμενο του μη διαχωρισμού και εκανα μια σύντομη αναφορά στις διαφορές που παρουσιάζονται από το φυσιολογικό καρυότυπο. Επίσης, αντί να διακρίνω "καθαρά" 4 περιπτώσεις, κατ' ουσίαν διέκρινα 6 με τον εξής τρόπο γραψίματος :
- "Συμβαίνει μη-διαχωρισμός στην 1η ή/και στη 2η μειωτική διαίρεση στην μητέρα, με αποτέλεσμα να παραχθεί ωάριο χωρίς φυλετικό χρωμόσωμα, το οποίο γονιμοποιείται....(κοκ)"
- "Συμβαίνει μη-διαχωρισμός στην 1η ή/και στη 2η ...(αντίστοιχα στον πατέρα)..."

2) Στο θέμα με τη μενδελική κληρονομικότητα έκανα το εξής:
- εκτενής αναφορά στη σχετική θεωρία από το βιβλίο (ορίζω γονίδια, νόμοι Mendel και γιατί ισχύουν, ορισμοί: "αλληλόμορφο","επικρατές",κοκ)
- διασταύρωση ελέγχου (+ορισμός) : 1 υποθετικό σχήμα διασταύρωσης στη μορφή [ P: Ψ_Κ_ χ ψψκκ , Γαμέτες: ΨΚ,__,__,__ // ψκ ] (εξήγησα γιατί ο γονότυπος θα είναι σίγουρα στη μορφή Ψ_Κ_) χωρίς τετράγωνο του Punnett (εφόσον το πήρα υποθετικά, δεν "ήξερα" ακόμα γαμέτες.) , έγραψα " Από για την παραπάνω διασταύρωση διακρίνουμε τις εξής περιπτώσεις για την F1 :" και ανέλυσα σε ξεχωριστές παραγράφους, ανάλογα με κάθε πιθανή αναλογία απογόνων που θα προκύψει, ποιος θα είναι ο αναζητούμενος γονότυπος, τι γαμέτες θα δίνει(κάνοντας αναφορά στα αριθμημένα κενά που είχα στο σχήμα) και τα σχετικά (δηλαδή συνολικά 4 παραγράφους). Ουσιαστικά, τη διασταύρωση την έκανα αλλά χωρίς σχήμα και τετράγωνο του Punnett ξεχωριστά για την καθεμιά χωριστά.
- έγραψα και ότι η διαπίστωση του γονότυπου μπορεί να γίνει και με αυτογονιμοποίηση, αναφέροντας το γότυπο σε κάθε περίπτωση αναλογίας απογόνων, όχι όμως τόσο αναλυτικά όσο στη διασταύρωση ελέγχου, μιας και με πίεζε και ο χρόνος με πίεζε (3 σελίδες μου πήρε! :mad:)...
Τι λέτε; :confused:
( να πω ότι ο βιολόγος μου (και εξεταστής (τον έπρηξα στα τηλέφωνα τον άνθρωπο...)) είπε, πως για το Turner μάλλον δεν υπάρχει πρόβλημα, αλλά στον Mendel ίσως και να φύγουν 2-3 μόρια... άδικα, πάντως, εφόσον νομίζω πως δεν έχω κάποιο λάθος :( )

Κανείς την άποψη του;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

katsarida003

Νεοφερμένος

Η katsarida003 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 54 μηνύματα.
εγω παντως τα σκατωσα στην αναστροφη στο βιβλιο δεν ειχε παρομιο παραδειγμα.και θυμομουν την εικονα του σχολικο και απλα εγγραψα τις βασεισ αναποδα..πανε τωρα 2/20... :worry:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

tsarachaf

Περιβόητο μέλος

Ο Allah 1/3 MEΤΣ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,366 μηνύματα.
Θα ήθελα, λοιπόν, την άποψη σας σε δύο απαντήσεις στα σημερινά θέματα Βιολογίας Κατ.:
1) Στην ερώτηση για το σύνδρομο Turner η επικρατούσα άποψη στις απαντήσεις των φροντιστηρίων, όσο και της ΠΕΒ, είναι η αναφορά στην σχετική παράγραφο του βιβλίου για το σύνδρομο και η διάκριση 4 πιθανών μηχανισμών που οδηγούν στη χρωμοσωμική ανωμαλία. Προσωπικά, έγραψα την παράγραφο για το σύνδρομο ,για το φαινόμενο του μη διαχωρισμού και εκανα μια σύντομη αναφορά στις διαφορές που παρουσιάζονται από το φυσιολογικό καρυότυπο. Επίσης, αντί να διακρίνω "καθαρά" 4 περιπτώσεις, κατ' ουσίαν διέκρινα 6 με τον εξής τρόπο γραψίματος :
- "Συμβαίνει μη-διαχωρισμός στην 1η ή/και στη 2η μειωτική διαίρεση στην μητέρα, με αποτέλεσμα να παραχθεί ωάριο χωρίς φυλετικό χρωμόσωμα, το οποίο γονιμοποιείται....(κοκ)"
- "Συμβαίνει μη-διαχωρισμός στην 1η ή/και στη 2η ...(αντίστοιχα στον πατέρα)..."

Ωραία... Σ' αυτό φίλε μου πραγματικά δεν νομίζω να υπάρχει κάποιο πρόβλημα... Έκανες και κανένα σχηματάκι μήπως??

2) Στο θέμα με τη μενδελική κληρονομικότητα έκανα το εξής:
- εκτενής αναφορά στη σχετική θεωρία από το βιβλίο (ορίζω γονίδια, νόμοι Mendel και γιατί ισχύουν, ορισμοί: "αλληλόμορφο","επικρατές",κοκ)
- διασταύρωση ελέγχου (+ορισμός) : 1 υποθετικό σχήμα διασταύρωσης στη μορφή [ P: Ψ_Κ_ χ ψψκκ , Γαμέτες: ΨΚ,__,__,__ // ψκ ] (εξήγησα γιατί ο γονότυπος θα είναι σίγουρα στη μορφή Ψ_Κ_) χωρίς τετράγωνο του Punnett (εφόσον το πήρα υποθετικά, δεν "ήξερα" ακόμα γαμέτες.) , έγραψα " Από για την παραπάνω διασταύρωση διακρίνουμε τις εξής περιπτώσεις για την F1 :" και ανέλυσα σε ξεχωριστές παραγράφους, ανάλογα με κάθε πιθανή αναλογία απογόνων που θα προκύψει, ποιος θα είναι ο αναζητούμενος γονότυπος, τι γαμέτες θα δίνει(κάνοντας αναφορά στα αριθμημένα κενά που είχα στο σχήμα) και τα σχετικά (δηλαδή συνολικά 4 παραγράφους). Ουσιαστικά, τη διασταύρωση την έκανα αλλά χωρίς σχήμα και τετράγωνο του Punnett ξεχωριστά για την καθεμιά χωριστά.
- έγραψα και ότι η διαπίστωση του γονότυπου μπορεί να γίνει και με αυτογονιμοποίηση, αναφέροντας το γότυπο σε κάθε περίπτωση αναλογίας απογόνων, όχι όμως τόσο αναλυτικά όσο στη διασταύρωση ελέγχου, μιας και με πίεζε και ο χρόνος με πίεζε (3 σελίδες μου πήρε! :mad:)...
Τι λέτε; :confused:
( να πω ότι ο βιολόγος μου (και εξεταστής (τον έπρηξα στα τηλέφωνα τον άνθρωπο...)) είπε, πως για το Turner μάλλον δεν υπάρχει πρόβλημα, αλλά στον Mendel ίσως και να φύγουν 2-3 μόρια... άδικα, πάντως, εφόσον νομίζω πως δεν έχω κάποιο λάθος :( )

Ρε αγόρι μου... Εγώ θυμαμαί χίλιες φορές να μου έχουν πει(πέρσι που έκανα μάθημα, γιατί φέτος δεν...) να γράφουμε τις διασταυρώσεις... Χίλιες φορές τουλάχιστον... Θα σου έπιανε πολύ πολύ λιγότερο κιόλας...
Είναι πολύ λογικό να σου αφαιρέσουν κάτι, εφόσον κάνεις τις διασταυρώσεις και δεν τις δείχνεις... Γιατί?? Έναν λόγο πες μου...

εγω παντως τα σκατωσα στην αναστροφη στο βιβλιο δεν ειχε παρομιο παραδειγμα.και θυμομουν την εικονα του σχολικο και απλα εγγραψα τις βασεισ αναποδα..πανε τωρα 2/20... :worry:

Αμάν... Σαν να προσπαθείς να βάλεις το καπάκι στο στυλό ανάποδα είναι αυτό ρε συ... Λίγο σκέψη ρε παιδιά...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

alexgreen

Νεοφερμένος

Ο Αλέξης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Απόφοιτος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 31 μηνύματα.
Ωραία... Σ' αυτό φίλε μου πραγματικά δεν νομίζω να υπάρχει κάποιο πρόβλημα... Έκανες και κανένα σχηματάκι μήπως??



Ρε αγόρι μου... Εγώ θυμαμαί χίλιες φορές να μου έχουν πει(πέρσι που έκανα μάθημα, γιατί φέτος δεν...) να γράφουμε τις διασταυρώσεις... Χίλιες φορές τουλάχιστον... Θα σου έπιανε πολύ πολύ λιγότερο κιόλας...
Είναι πολύ λογικό να σου αφαιρέσουν κάτι, εφόσον κάνεις τις διασταυρώσεις και δεν τις δείχνεις... Γιατί?? Έναν λόγο πες μου...

Σχήμα στο Turner δεν έκανα, αλλά νομίζω πως ήταν προαιρετικό... Αναφορικά με τη διασταύρωση ελέγχου, έκανα, όπως σου είπα, αρχικά το σχήμα της διαστάυρωσης... (ένα υποτυπώδες σχήμα δηλαδή υπάρχει) Απλά, θεώρησα λογικό πως, εφόσον κατ' ουσίαν η διασταύρωση ελέγχου είναι μια διαστάυρωση, να αναλύσω καλύτερα τα πιθανά αποτελέσματα, καθότι ένα από αυτά θα προκύψει τελικά, παρά να αναλωθώ στη ζωγραφική :P... Τι να πώ... Ελπίζω να μην αφαιρέσουν πάνω από 2 μόρια, δεδομένου ότι η απάντηση από κάθε άλλη πλευρά νομίζω πως είναι πλήρης (αιτιολογήσεις, αναλογίες, οι γαμέτες για κάθε πιθανό γονότυπο). Άσε που αναφέρθηκα και στην αυτογονιμοποίηση (αυτό δε θα μετρήσει θετικά...;)... Τζάμπα έχασα το 20 που να πάρει η ευχή... Άντε να δούμε τι θα κάνουμε με τη Φυσική αύριο... Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση και καλή συνέχεια!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

tsarachaf

Περιβόητο μέλος

Ο Allah 1/3 MEΤΣ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,366 μηνύματα.
Σχήμα στο Turner δεν έκανα, αλλά νομίζω πως ήταν προαιρετικό... Αναφορικά με τη διασταύρωση ελέγχου, έκανα, όπως σου είπα, αρχικά το σχήμα της διαστάυρωσης... (ένα υποτυπώδες σχήμα δηλαδή υπάρχει) Απλά, θεώρησα λογικό πως, εφόσον κατ' ουσίαν η διασταύρωση ελέγχου είναι μια διαστάυρωση, να αναλύσω καλύτερα τα πιθανά αποτελέσματα, καθότι ένα από αυτά θα προκύψει τελικά, παρά να αναλωθώ στη ζωγραφική :P... Τι να πώ... Ελπίζω να μην αφαιρέσουν πάνω από 2 μόρια, δεδομένου ότι η απάντηση από κάθε άλλη πλευρά νομίζω πως είναι πλήρης (αιτιολογήσεις, αναλογίες, οι γαμέτες για κάθε πιθανό γονότυπο). Άσε που αναφέρθηκα και στην αυτογονιμοποίηση (αυτό δε θα μετρήσει θετικά...;)... Τζάμπα έχασα το 20 που να πάρει η ευχή... Άντε να δούμε τι θα κάνουμε με τη Φυσική αύριο... Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση και καλή συνέχεια!

Προαιρετικό είναι, απλά όταν δείχνεις κάτι και σχηματικά είναι καλύτερα...

Δύσκολα να κόψουν πάνω από 2 μόρια γιατί έκανες πολύ καλή ανάλυση γενικά... Αλλά στην γενετική οι διασταυρώσεις είναι σαν τις εξισώσεις στα μαθηματικά(τρόπος του λέγειν)... Όπου μπορείς τις γράφεις...

Και μην στεναχωριέσαι... Το 100άρι βιολογία είναι σχεδόν άπιαστο ότι είναι πάνω από 95 είναι πάρα πολύ καλός βαθμός...;)

Καλή συνέχεια και σ' εσένα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Insomnie

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Insomnie αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 1,461 μηνύματα.
Χαχαχαχα,καλά πόσο γκάου παίζει να'μαι-σε όλο το Δ3 και μετά ενώ ζητούσε τα κωδικόνια της κωδικής εγώ έγραφα τα αντίστοιχα της μεταγραφόμενης!
Δε ξέρω τι να κάνω να κλάψω η να γελάσω

Υπάρχει περίπτωση να πάρω κανένα μόριο?Εστω και το 1/3?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:
Status
Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top