Eπαγγελματική αποκατάσταση αποφοίτων μαθηματικών τμημάτων

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
Γνωρίζω ότι θέλω να ασχοληθώ με εφαρμογή των μαθηματικών στην πληροφορική, τεχνητή νοημοσύνη κλπ.Μπορώ να ακολουθήσω αυτή την επαγγελματική πορεία αποκτώντας το πτυχίο του μαθηματικού και κάνοντας το κατάλληλο μεταπτυχιακό;Γενικά σε ποιους τομείς μπορεί να εργαστεί ένας Μαθηματικός , πέρα από την εκπαίδευση που δε με ενδιαφέρει(ενδιαφέρομαι για Ελλάδα αλλά κυρίως για εξωτερικό).Θα ήταν προτιμότερο να επιλέξω τη σχολή ΗΜΜΥ ; Αυτή ήταν η αρχική μου πρόθεση αλλά αρχίζω να αμφιταλαντεύομαι για το αν η τόση φυσική είναι απαραίτητη για το επάγγελμα που θέλω να ακολουθήσω.

@EiriniS20 :

Οι ερωτήσεις που κάνεις αν και καλές, μπλέκουν πολλά θέματα και ολίγον άσχετα. Η επιστήμη των Μαθηματικών δεν έχει και τόση σχέση με την όλη παράγραφο που έγραψες. Δείχνεις να μην έχεις σχηματίσει ακριβή εικόνα για τα Μαθηματικά και απλά "ότι άκουσες γενικά και αόριστα" το γράφεις. Μπορεί κάποιοι Μαθηματικοί να εργάζονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη, Πληροφορική κτλ αλλά το Μαθηματικό τους υπόβαθρο παρέμεινε σε πολύ κακό περιθώριο το οποίο και το άφησαν στη γωνία. Όσους Μαθηματικούς γνωρίζω που στράφηκαν τελείως σε "τεχνικά εδάφια" της Πληροφορικής (μια γεύση από Πληροφορική) δεν ήταν ούτε καλοί στα Μαθηματικά αλλά ούτε και στην Πληροφορική αφού αν ήταν, θα σπούδαζαν απευθείας Πληροφορική! Δεν γίνεται κάποιος να έχει γνώμη για δυο επιστήμες όταν δεν ξέρει καλά τις εξελίξεις σε μια επιστημονική περιοχή της μιας επιστήμης όπου γίνεται χαμός ερευνητικών δημοσιεύσεων κάθε χρόνο, πόσο μάλλον σε όλη την επιστήμη. Σκέψου να πάμε και σε μια δεύτερη επιστήμη πόσο μπερδεύεται το θέμα. Λίγος ρεαλισμός δεν βλάπτει.

Τα Μαθηματικά σαν επιστήμη θέλουν ειδική νοητική ικανότητα που δεν την έχουν όλοι οι άνθρωποι. Είναι μια επιστήμη που απαιτεί ειδικό τρόπο έκφρασης. Όσοι προσπαθούν να "ξεφύγουν" από τα πυκνά και κακά Μαθηματικά και να ασχοληθούν με κάποια εφαρμογή σε άλλη επιστήμη π.χ. Πληροφορική, το κάνουν για δυο λόγους: είτε επειδή δεν ήθελαν ποτέ τα Μαθηματικά είτε επειδή δεν μπορούν να φτιάξουν εργασιακές προοπτικές πάνω στα Μαθηματικά και να ζήσουν. Άλλοι άνθρωποι (σε άλλες χώρες ίσως) έχουν τις ικανότητες να εξελίσσονται ακόμη και με τα "δυσκίνητα" Μαθηματικά χωρίς να πηγαίνουν σε άλλους οδικούς άξονες Μαθηματικών εφαρμογών και προβλημάτων που ενδεχομένως χρησιμοποιούν τα Μαθηματικά με μορφή τύπων. Πάντως δεν είναι Μαθηματικά αυτά.

@eukleidhs1821, @EiriniS20 :

Η Πληροφορική πλέον δεν αποτελεί τομέα των Μαθηματικών αλλά μια ξεχωριστή επιστήμη με τα θετικά της και τα αρνητικά της. Άρα μιλάμε για δυο διαφορετικές επιστήμες. Για να εργάστηκαν κάποιοι Μαθηματικοί σε άλλους "επιστημονικούς χώρους" απαιτήθηκε να σπουδάσουν με κάποιον τρόπο (μεταπτυχιακά, δεύτερο πτυχίο, πρακτικές, κτλ) άλλες επιστήμες που οδηγούν στους συγκεκριμένους χώρους εργασίας. Δούλεψαν πολύ πέρα από τις βασικές σπουδές των Μαθηματικών, χωρίς να ασχοληθούν ξανά με τα Μαθηματικά από το Μαθηματικό Τμήμα.

Πλέον με τον κατακερματισμό των επιστημονικών ειδικοτήτων, η επιστήμη της Πληροφορικής και ο κλάδος της Τεχνητής Νοημοσύνης, προσεγγίζονται από εκατοντάδες άλλες ειδικότητες και επαγγελματικά γίνεται η σφαγή της ομοιότητας σε δεξιότητες! Εφαρμογές των Μαθηματικών κάνουν σε άλλες επιστήμες χωρίς να χρειάζεται να μάθεις Μαθηματικά αλλά με διαφορετικό ακαδημαϊκό προσανατολισμό. Στο Μαθηματικό Τμήμα θα αποκτήσεις πολύ συγκεκριμένο επιστημονικό προφίλ και φυσικά όχι μόνο για την μέση εκπαίδευση αλλά ούτε και επιστήμονας Πληροφορικής.
 
Τελευταία επεξεργασία:

EiriniS20

Νεοφερμένος

Η EiriniS20 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 52 μηνύματα.
Τα μαθηματικά είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της ζωής μου και μακάρι να είχα τη δυνατότητα να ακολουθήσω αποκλειστικά αυτό τον τομέα.Ωστόσο, φοβάμαι πως θα αντιμετωπίσω ανυπέρβλητες δυσκολίες όσο αφορά την επαγγελματική αποκατάσταση.Καμία επιστήμη δε θα επισκιάσει ποτέ τη μαγεία των Μαθηματικών( μιλώντας πάντα για εμένα).Έχω περάσει μεγάλο μέρος της ζωής μου ασχολούμενη με αυτά κι έχω συμμετάσχει σε αρκετούς διαγωνισμούς.Τα ερωτήματα μου πολύ πιθανόν να είναι άστοχα και "μπερδεμένα" , όμως αυτή ακριβώς η σύγχυση επικρατεί και στο κεφάλι μου.Μάθημα επαγγελματικού προσανατολισμού στα σχολεία γνωρίζετε πως δεν υπάρχει.Ίσως μία καλύτερη διατύπωση του βασικού ερωτήματος που με απασχολεί θα ήταν σε πρώτη φάση: " Τι επαγγελματικές διεξόδους προσφέρει η ιδιότητα του μαθηματικού;".
Ευχαριστώ για τη σαφή και ιδιαίτερα βοηθητική σας απάντηση!
 
Τελευταία επεξεργασία:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
Yπάρχουν κυρίως ερευνητικές διέξοδοι για κάποιον που έχει την διάθεση για σοβαρή δουλειά. Εκτός από την μέση εκπαίδευση όπου και εκεί χρειάζονται καλές σπουδές και αγάπη για το κομμάτι της παιδαγωγικής σε συνδυασμό με την μαθηματική παιδεία, μπορεί κάποιος να εξειδικευτεί σε πάρα πολλούς μαθηματικούς κλάδους.

Όταν λέω να εξειδικευτεί για να γίνω πιο σαφής εννοώ να ακολουθήσει κάποια "κατεύθυνση" σε θεωρητικά ή εφαρμοσμένα Μαθηματικά και πιθανόν αν υπάρχουν οι προϋποθέσεις και οι ικανότητες για διδακτορικό, να ασχοληθεί με πιο εξειδικευμένα θέματα ακόμη και εφαρμοσμένη έρευνα. Το διδακτορικό ή η διδακτορική πορεία μέχρι τη λήψη του, δεν σημαίνει απαραίτητα καριέρα σε Πανεπιστήμιο. Στο εξωτερικό υπάρχουν πολλές εταιρίες, οργανισμοί (κρατικοί / ιδιωτικοί), βιομηχανίες και Πανεπιστήμια που ψάχνουν ταλαντούχους νέους με καλές γνώσεις σε Μαθηματικά. Τα υπόλοιπα ακούγονται ως δεξιότητες (βλ. Τεχνητή Νοημοσύνη).

Τα Μαθηματικά πλέον καλύπτουν μεγάλο εύρος ακόμη και σε πολύ θεωρητικούς τομείς που ενδεχόμενα δεν δίνουν εικόνα επαγγελματικών επιλογών και ειδικά στην Ελλάδα με την ανύπαρκτη βιομηχανία τεχνολογικών κατασκευών. Για παράδειγμα κάποιος μπορεί να ασχοληθεί με την Αλγεβρική Κρυπτογραφία, την Διακριτή Γεωμετρία ή με την Υπολογιστική Κβαντομηχανική και να βρει επαγγελματική συνάφεια ως Ερευνητής με καθήκοντα Υπολογιστικού Μηχανικού (Comp.Engineer) σε κάποια Βιομηχανία του εξωτερικού. Αυτό βέβαια προϋποθέτει και μια περαιτέρω εμβάθυνση σε παράπλευρα θέματα Φυσικής, Εφαρμοσμένης Μηχανικής ή Στατιστικής ανάλογα τον επιχειρηματικό προσανατολισμό της βιομηχανίας. Kάποιος άλλος θα μπορούσε να εμβαθύνει στον κλάδο των θεωρητικών Στοχαστικών Μαθηματικών και σε συνδυασμό με Χρονοσειρές και Οικονομετρία / Μικρο-, να εργαστεί ως Χρηματοοικονομικός Αναλυτής, Πιστωτικός Αναλυτής κτλ σε κάποιον Οικονομικό Οργανισμό του εξωτερικού. Τα Μαθηματικά έχουν πολύ ψωμί ακόμη και αν κάποιος διαβάζει Σειρές Fourier, αρκεί να ξέρει πάνω σε ποιο Φυσικό (δυναμικό στο χρόνο) πρόβλημα εφαρμόζουν. Γενικά και αόριστα Μαθηματικά πλέον κανείς δεν σπουδάζει ακόμη και αυτοί που κάνουν διδακτορικό στην Άλγεβρα Δακτυλίων. Σε κάθε περίπτωση ο προγραμματισμός (γραφή κώδικα σε κάποια γλώσσα) παίζει ρυθμιστικό ρόλο στην οποιαδήποτε Μαθηματική θεωρία γιατί απλά ζούμε τον 21ο αιώνα.

Οπότε εφόσον η ίδια η επιστήμη παρέχει άπειρες δυνατότητες εξειδίκευσης και καλό επαγγελματικό αποτέλεσμα μετά από χρόνια σκληρής δουλειάς, γιατί πρέπει μόνιμα να κοιτάμε τι κάνει η Πληροφορική;


Συνοψίζω:


Τα Μαθηματικά μόνα τους πουθενά δεν υπάρχουν ακόμη και στα Μαθηματικά Τμήματα, άρα: παράλληλα υποστηρίζεις άλλες δεξιότητες όπως προγραμματισμό, Στατιστική, Φυσική, Μηχανική ή άλλο επιστημονικό τομέα που να μπορεί να δουλέψει σε ένα θεωρητικό Μαθηματικό πρόβλημα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,657 μηνύματα.
εγω ξερω οτι παντου βρισκεται η λυση.ξερω πολλους τελειωσανε μαθηματικο κανανε καποιο μεταπτυχιακο δουλευουνε σε ασφαλιστικη εταιρεια κτλπ.και τα φροντιστηρια αμα κονομας δεν ειναι ασχημη λυση για ενα καποιο χρονικο διαστημα.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
εγω ξερω οτι παντου βρισκεται η λυση.ξερω πολλους τελειωσανε μαθηματικο κανανε καποιο μεταπτυχιακο δουλευουνε σε ασφαλιστικη εταιρεια κτλπ.και τα φροντιστηρια αμα κονομας δεν ειναι ασχημη λυση για ενα καποιο χρονικο διαστημα.

Aκριβώς. Πάντως, ο κλάδος της ασφαλιστικής επιστήμης και των εν γένει Οικονομικών επιστημών (Στατιστικής, Risk Management), Πληροφορική-Τεχνητή Νοημοσύνη κτλ, δεν είναι η κολυμπήθρα σωτηρίας επαγγελματικού βίου για όσους δεν θέλουν να γίνουν "ιδιαιτεράδες" καθηγητές στην ιδιωτική Ελληνική μέση εκπαίδευση. Η μέση εκπαίδευση του εξωτερικού θέλει ειδικές πιστοποιήσεις που δεν καλύπτει η παιδαγωγική επάρκεια του πτυχίου των Μαθηματικών του Ελληνικού κράτους. Μόνο και μόνο ο τίτλος "Σχολή Θετικών / Φυσικών Επιστημών" μπερδεύει τις ξένες αρχές των σχολείων κτλ.

Οτιδήποτε έξω από το αμιγώς Μαθηματικό προφίλ θέλει άλλο τρόπο σκέψης, επιπλέον και διαφορετικού τύπου δεξιότητες που δεν διδάσκονται σε ένα Μαθηματικό πρόγραμμα. Τα Μαθηματικά είναι συγκεκριμένα. Η αγορά εργασίας δεν εργάζεται με θεωρήματα εκτός και αν μιλάμε για καθαρά ερευνητική θέση εργασίας σε Οργανισμό (π.χ. Πανεπιστήμιο, ερευνητικό κέντρο) του εξωτερικού πάντα.

Ακόμη και το περιβάλλον εργασίας σε έναν οργανισμό / εταιρία Οικονομικών ή Ασφαλιστικών Θεμάτων δεν έχει καμία σχέση με την Μαθηματική σκέψη. Αν χρησιμοποιούμε γενικά τα Μαθηματικά ως υποσυνείδητο τρόπο σκέψης δεν σημαίνει ότι είναι μια άμεση δουλειά για Μαθηματικούς. Είναι σαν να υποθέσουμε ότι ένας γενικός Ιατρός χωρίς ειδικότητα μπορεί να στηρίξει τις εργασιακές απαιτήσεις π.χ. της καρδιοχειρουργικής κλινικής. Άλλο παράδειγμα: ένας Φιλόλογος χρησιμοποιεί καλά την Ελληνική γλώσσα οπότε λογικά θα μπορούσε με κάποια ειδίκευση να γίνει Δικηγόρος.
 
Τελευταία επεξεργασία:

thecrazycretan

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο thecrazycretan αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών, Φοιτητής του τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών Κρήτης και μας γράφει απο Ηράκλειο (Κρήτη). Έχει γράψει 194 μηνύματα.
Πρέπει να σταματήσει αυτό το στερεότυπο μαθηματικό=μαθητής στην δευτεροβάθμια. Τα μαθηματικά είναι η βάση για όλες τις θετικές επιστήμες οπότε οι απόφοιτοι των μαθηματικών σχολών έχουν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν κάποιο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σε συγγενική επιστήμη όπως για παράδειγμα είναι η πληροφορική. Το μεταπτυχιακό δεν είναι "άκυρο". Μέσα στο προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών υπάρχουν μαθήματα άλλων επιστημών εκτός από μαθηματικά όπως Φυσική, προγραμματισμός, οικονομικά κλπ
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
Πρέπει να σταματήσει αυτό το στερεότυπο μαθηματικό=μαθητής στην δευτεροβάθμια. Τα μαθηματικά είναι η βάση για όλες τις θετικές επιστήμες οπότε οι απόφοιτοι των μαθηματικών σχολών έχουν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν κάποιο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σε συγγενική επιστήμη όπως για παράδειγμα είναι η πληροφορική. Το μεταπτυχιακό δεν είναι "άκυρο". Μέσα στο προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών υπάρχουν μαθήματα άλλων επιστημών εκτός από μαθηματικά όπως Φυσική, προγραμματισμός, οικονομικά κλπ

Σίγουρα αλλά θα πρέπει να υπάρχει λίγος ρεαλισμός. Μπορεί όντως στο πρόγραμμα σπουδών του Μαθηματικού Τμήματος να προσφέρονται μαθήματα ή ομάδες μαθημάτων σε συγκεκριμένες επιστημονικές περιοχές άλλων ειδικοτήτων:
  • Θεωρητική Μηχανική
  • Στατιστική Ανάλυση στη Λήψη Αποφάσεων
  • Θεωρητική Πληροφορική
  • (πιθανώς) Διδακτική των Μαθηματικών
αλλά τι ακριβώς κάνει θεσμικά το Τμήμα αυτό για να μπορέσει να έχει μερίδιο αγοράς επί των "εφαρμογών" αυτών; Η μόνη ομάδα που by default αναγνωρίζεται από το κράτος ή τα φροντιστήρια της χώρας μας, είναι μόνο της Διδακτικής που επί της ουσίας αποδίδεται ανεξαρτήτως θεματικής εξειδίκευσης ενός Μαθηματικού μέσω της λίστας αναπληρωτών του ΑΣΕΠ. Έτσι όλες οι άλλες "ειδικότητες" πέφτουν στο κενό ως απλός πτυχιούχος Μαθηματικός.

Πιστεύεις @Μουζουρου ότι έχει διαφορά να πει κάποιος Μαθηματικός ότι είναι ειδικός στη Μαθηματική Φυσική από το να πει γενικά, πτυχιούχος Μαθηματικός; Η κοινωνία της Ελλάδας την αποδέχεται ως μια "περιορισμένη" επιστήμη που απλά και αόριστα εφαρμόζει παντού αλλά δεν ξέρουμε που ακριβώς στην πραγματική οικονομία.

Η επιστήμη πάει πολύ καλά και "επιβιώνει" χωρίς την Ελλάδα από πλευράς κείμενων πολιτικών για την Μαθηματική επιστήμη. Το πρόβλημα είναι με ποιον τρόπο θα μπορούσε η κοινωνία των Ελλήνων να ενημερωθεί ότι ένας Μαθηματικός μπορεί να (συν)εργαστεί επαγγελματικά και σε ένα πρόβλημα Θερμικής Διάχυσης;
 
Τελευταία επεξεργασία:

Athens2002

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Athens2002 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΑΠΘ. Έχει γράψει 318 μηνύματα.
Το ότι τα μαθηματικά είναι σπουδαίο αντικείμενο είναι αδιαμφισβήτητο.
Αν κάποιος σπουδάσει μαθηματικός και αποφασίσει να ασχοληθεί με Καποια εφαρμογή τους (πληροφορική, οικονομικά, μηχανική) Μπορεί να το πετύχει εύκολα ή δύσκολα κάνοντας μετεκπαίδευσης κλπ.
Το θέμα είναι ότι δεν αξίζει ( από επαγγελματική άποψη ) να σπουδάσει κάποιος μαθηματικά αν γνωρίζει εκ των προτέρων ότι θέλει να ασχοληθεί με μια συγκεκριμένη εφαρμογή τους.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,199 μηνύματα.
Γνωρίζω ότι θέλω να ασχοληθώ με εφαρμογή των μαθηματικών στην πληροφορική, τεχνητή νοημοσύνη κλπ.Μπορώ να ακολουθήσω αυτή την επαγγελματική πορεία αποκτώντας το πτυχίο του μαθηματικού και κάνοντας το κατάλληλο μεταπτυχιακό;Γενικά σε ποιους τομείς μπορεί να εργαστεί ένας Μαθηματικός , πέρα από την εκπαίδευση που δε με ενδιαφέρει(ενδιαφέρομαι για Ελλάδα αλλά κυρίως για εξωτερικό).Θα ήταν προτιμότερο να επιλέξω τη σχολή ΗΜΜΥ ; Αυτή ήταν η αρχική μου πρόθεση αλλά αρχίζω να αμφιταλαντεύομαι για το αν η τόση φυσική είναι απαραίτητη για το επάγγελμα που θέλω να ακολουθήσω.

Εαν σε ενδιαφέρουν αποκλειστικά και μόνο τα μαθηματικά δεν έχεις λόγο να επιλέξεις άλλη σχολή.
Απο εκεί και πέρα ναι μπορείς να ασχοληθείς τόσο με την πληροφορική όσο και με την τεχνητή νοημοσύνη με σχετικά μεταπτυχιακά χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Ενδεχομένως θα ήταν προτιμότερο να κοιτάξεις για τμήματα εφαρμοσμένων μαθηματικών. Της Κρήτης είναι το καλύτερο στην Ελλάδα πιστεύω. Φυσικά την δουλειά την κάνεις και μέσω τμήματος καθαρών μαθηματικών αλλά θεωρώ οτι θα σου φάει λίγο την ζωή εαν θες να βλέπεις και εφαρμογές ταυτόχρονα.

Απο εκεί και πέρα...είναι η φυσική απαραίτητη ; Εξαρτάται...
Σκοπεύεις να μελετήσεις ή ακόμα και να υλοποιήσεις φυσικά συστήματα ; Εαν ναι τότε προφανώς ναι χρειάζεσαι φυσική,και όχι μόνο. Πάρε ένα πολύ απλό παράδειγμα. Μπορεί στην θεωρία να έχεις ένα μαθηματικό μοντέλο για το πως λειτουργεί ένα κύκλωμα,αλλά στην πράξη να μην κάνει αυτό που θα έπρεπε. Εκεί δεν θα αρκούν μόνο οι μαθηματικές γνώσεις σου αλλά και οι γνώσεις σε θεωρία κυκλωμάτων και η εμπειρία σου. Το ίδιο μπορεί να συμβεί απο άποψη εφαρμογής ενός μαθηματικού μετασχηματισμού σε ένα σήμα. Οι γνώσεις προγραμματισμού και της αρχιτεκτονικής του επεξεργαστή μπορούν να φανούν πολύ χρήσιμες για την επίτευξη των προδιαγραφών που τίθενται για το σύστημα.

Γενικά εαν σε ενδιαφέρει κυρίως η μαθηματική έρευνα και δεν θες να "λερώσεις" τα χέρια σου με τις λεπτομέρειες της πρακτικής υλοποίησης,τότε το μαθηματικό είναι η καλύτερη επιλογή. Εαν σε ενδιαφέρουν και αυτά τα κομμάτια και θες να έχεις γνώσεις που πάνε απο τον σχεδιασμό,την προσομοίωση,την κατασκευή, τις δοκιμές,το verification και τέλος στην υλοποίηση των συστημάτων,μια σχολή μηχανικών σε εξυπηρετεί καλύτερα.

Δεν υπάρχει καλύτερη και χειρότερη λύση, όλα εξαρτώνται απο το τι θες και τι πιστεύεις οτι είναι πιο σωστό για εσένα.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
Το ότι τα μαθηματικά είναι σπουδαίο αντικείμενο είναι αδιαμφισβήτητο.
Αν κάποιος σπουδάσει μαθηματικός και αποφασίσει να ασχοληθεί με Καποια εφαρμογή τους (πληροφορική, οικονομικά, μηχανική) Μπορεί να το πετύχει εύκολα ή δύσκολα κάνοντας μετεκπαίδευσης κλπ.
Το θέμα είναι ότι δεν αξίζει ( από επαγγελματική άποψη ) να σπουδάσει κάποιος μαθηματικά αν γνωρίζει εκ των προτέρων ότι θέλει να ασχοληθεί με μια συγκεκριμένη εφαρμογή τους.

Συμφωνώ αλλά ο τρόπος που αποδίδεις το νόημα αδικεί την ύπαρξη των Μαθηματικών Τμημάτων. Νομίζω ότι μια εφαρμογή πλέον μπορεί να προσεγγιστεί από διάφορα μονοπάτια. Ακόμη και αν χρειαστεί δύσκολη πορεία με μετεκπαίδευση, ειδική επιλογή κατευθύνσεων κτλ.

Ένα κακό που συμβαίνει @Athena apo στα Μαθηματικά Τμήματα και βολεύει τους πάντες (ειδικά τους καθηγητές και γονείς των φοιτητών), είναι ότι η πλειονότητα των φοιτητών επιλέγουν μια "γενική κατεύθυνση" χωρίς θεματικό προσανατολισμό στα Μαθηματικά επειδή οι κομματικές παρατάξεις εγγυόνται εύκολο δρόμο για το πτυχίο με τις γνωστές παροχές (sos θέματα, μαθήματα-φαντάσματα κτλ). Μετά την αποφοίτηση θυμούνται ξαφνικά μεταπτυχιακά σε συγκεκριμένους τομείς των Μαθηματικών επειδή τους είπαν ότι έτσι δεν θα πάνε να γίνουν ιδιαιτεράδες Μαθηματικών. Όμως χωρίς κάποιο σωστό υπόβαθρο σε μια κατεύθυνση των Μαθηματικών παρατηρούνται τα γνωστά φαινόμενα ποιότητας Μαθηματικών της χώρας μας.

εγω ξερω οτι παντου βρισκεται η λυση.ξερω πολλους τελειωσανε μαθηματικο κανανε καποιο μεταπτυχιακο δουλευουνε σε ασφαλιστικη εταιρεια κτλπ.και τα φροντιστηρια αμα κονομας δεν ειναι ασχημη λυση για ενα καποιο χρονικο διαστημα.

μίζερη προσέγγιση της επιστήμης αυτής... :down: κρίμα, είσαι και λάτρης των Μαθηματικών
 
Τελευταία επεξεργασία:

Athens2002

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Athens2002 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΑΠΘ. Έχει γράψει 318 μηνύματα.
Συμφωνώ αλλά ο τρόπος που αποδίδεις το νόημα αδικεί την ύπαρξη των Μαθηματικών Τμημάτων. Νομίζω ότι μια εφαρμογή πλέον μπορεί να προσεγγιστεί από διάφορα μονοπάτια. Ακόμη και αν χρειαστεί δύσκολη πορεία με μετεκπαίδευση, ειδική επιλογή κατευθύνσεων κτλ.

Ένα κακό που συμβαίνει @Athena apo στα Μαθηματικά Τμήματα και βολεύει τους πάντες (ειδικά τους καθηγητές και γονείς των φοιτητών), είναι ότι η πλειονότητα των φοιτητών επιλέγουν μια "γενική κατεύθυνση" χωρίς θεματικό προσανατολισμό στα Μαθηματικά επειδή οι κομματικές παρατάξεις εγγυόνται εύκολο δρόμο για το πτυχίο με τις γνωστές παροχές (sos θέματα, μαθήματα-φαντάσματα κτλ). Μετά την αποφοίτηση θυμούνται ξαφνικά μεταπτυχιακά σε συγκεκριμένους τομείς των Μαθηματικών επειδή τους είπαν ότι έτσι δεν θα πάνε να γίνουν ιδιαιτεράδες Μαθηματικών. Όμως χωρίς κάποιο σωστό υπόβαθρο σε μια κατεύθυνση των Μαθηματικών παρατηρούνται τα γνωστά φαινόμενα ποιότητας Μαθηματικών.
Σε καμία περίπτωση δεν υποτιμώ την μαθηματική επιστήμη και τις μαθηματικές σπουδές. Απλά διαφωνώ στη λογική κάποιου να πάει μαθηματικό με σκοπό εξ αρχής κα κάνει μεταπτυχιακό στα οικονομικά ώστε να εργαστεί ως κλασικός οικονομολόγος.
(Σε αυτή την περίπτωση κάποιος απλά θέλει να γίνει οικονομολόγος)
Δεν διαφωνώ στο να θέλει κάποιος να μελετήσει τις εφαρμογές των μαθηματικών στην οικονομική επιστήμη. ( Σε αυτή την περίπτωση κάποιος θέλει να γίνει μαθηματικός με ειδίκευση σε θέματα που βρίσκουν εφαρμογή στην επιστήμη των οικονομικών)
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
Σε καμία περίπτωση δεν υποτιμώ την μαθηματική επιστήμη και τις μαθηματικές σπουδές. Απλά διαφωνώ στη λογική κάποιου να πάει μαθηματικό με σκοπό εξ αρχής κα κάνει μεταπτυχιακό στα οικονομικά ώστε να εργαστεί ως κλασικός οικονομολόγος.
(Σε αυτή την περίπτωση κάποιος απλά θέλει να γίνει οικονομολόγος)
Δεν διαφωνώ στο να θέλει κάποιος να μελετήσει τις εφαρμογές των μαθηματικών στην οικονομική επιστήμη. ( Σε αυτή την περίπτωση κάποιος θέλει να γίνει μαθηματικός με ειδίκευση σε θέματα που βρίσκουν εφαρμογή στην επιστήμη των οικονομικών)

Aυτό που περιγράφεις είναι διαφορετικό και έχεις δίκιο. Πλέον όπως έχουν γίνει τα μοτίβα των επαγγελμάτων και οι επιστημονικές κατευθύνσεις που απαιτούνται, σαφώς και το Μαθηματικό μειονεκτεί από την πλευρά των δεξιοτήτων και του τρόπου σκέψης για συγκεκριμένα επαγγέλματα. Μπορεί πριν 30 χρόνια όντως η Μαθηματική σκέψη να βοηθούσε αλλά και η Πληροφορική ή τα Οικονομικά δεν είχαν μορφή εξέλιξης "δέντρου" όπως σήμερα. Ποιο Μαθηματικό Τμήμα διδάσκει σε τακτική βάση μαθήματα με αντικείμενο VBA, SAP ή ειδικά θέματα φορολογικού δικαίου / αναλογιστικού δικαίου έτσι ώστε κάποιος να εργαστεί ως Χρηματοοικονομικός Σύμβουλος;

Πλέον παρατηρείται μια απομαθηματικοποίηση πολλών επαγγελματικών χώρων γιατί δίνεται έμφαση στον αυτοματοποιημένο τρόπο εργασίας. Στο εξωτερικό μάλιστα όπου η αγορά εργασίας δεν είναι τόσο κλειστή όπως στην Ελλάδα με τα συνεχή ΦΕΚ των επαγγελματικών δικαιωμάτων και ότι πει ο εκάστοτε υπουργός για μικροπολιτική, πολλές μεγάλες ή μεσαίες εταιρίες επενδύουν στο νομικό τμήμα τους που σημαίνει ότι η ακαδημαϊκή γνώση της νομοθεσίας για την χ χώρα είναι σημαντικό προσόν! Δηλαδή, η αξιωματική (τεχνοκρατική) προσέγγιση περιορίζεται σε συγκεκριμένες θέσεις εργασίας (περισσότερο ερευνητικές) ενώ η αγορά εργασίας σε διεθνές επίπεδο γίνεται περισσότερο "χρηματοκεντρική", δηλαδή, εύκολο κέρδος με έτοιμες θεωρίες.

Δεν ενδιαφέρει κανέναν τι σημασία έχει ένας γράφος στην Τεχνητή Νοημοσύνη αλλά αν η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να φέρει πελάτες στην εταιρία. Τότε είναι καλός ο υπάλληλος πτυχιούχος με το μεταπτυχιακό και το 12μηνης διάρκειας συμβόλαιο εργασίας. Γιατί πολύ απλά η εποχή της κοινωνικής παρακμής που ζούμε σαν ανθρώπινος πολιτισμός, διακρίνεται από τεράστιο χάσμα στην γνώση και στο εύκολο (και όχι τόσο ηθικό) χρηματικό κέρδος. Για πρώτη φορά στην ανθρώπινη ιστορία, με τόση τεχνολογία που καθιστά τη γνώση εύκολη ως προς την κατανόηση, υπάρχει τέτοια απαξίωση.

Μπορώ να το θέσω και διαφορετικά: το να ψάχνει κάποιος μέσω του Μαθηματικού προγράμματος να εργαστεί ως κάτι διαφορετικό, από την πίσω πόρτα, δείχνει ότι κάτι δεν πάει καλά στην κοινωνία που ζούμε. Δηλαδή, αν υποθέσουμε ότι η διατροφολογία έχει ψωμί, να αρχίσουν σιγά σιγά οι γιατροί να ψάχνουν δικαιώματα εργασίας ως διατροφολόγοι με κάποια μεταπτυχιακή πιστοποίηση και έτσι να περιορίσουν τους αποφοίτους διατροφολογίας. Δυστυχώς μια καλή γνώση μιας επιστήμης δεν πετυχαίνεται με κανένα μεταπτυχιακό όσο "εξειδικευμένο" και να είναι. Γιατί απλά στοχεύεται μόνο η εξειδίκευση και χάνεται η βασική εικόνα που δεν υπάρχει λόγω διαφορετικού προπτυχιακού πτυχίου (όσο συγγενές και να είναι).

Κάποιος Μαθηματικός να πάει να κάνει μια εξειδίκευση σε "ποσοτικό (μαθηματικό)" κλάδο της Μικροοικονομίας οδηγεί στο ίδιο αποτέλεσμα: τα Οικονομικά στην επαγγελματική πράξη είναι μόνο η Μικροοικονομία; Δηλαδή σε ένα σύνθετο πρόβλημα οικονομικής ανάλυσης τι θα κάνει; Το αφήνω στην κρίση σας.
 
Τελευταία επεξεργασία:

thecrazycretan

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο thecrazycretan αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών, Φοιτητής του τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών Κρήτης και μας γράφει απο Ηράκλειο (Κρήτη). Έχει γράψει 194 μηνύματα.
Δεν ισχυεί απόλυτα αυτό που λες, γνωρίζω άτομα γύρο στα 35-40 απόφοιτους του μαθηματικού Κρήτη με μεταπτυχιακές σπουδές πάνω στα Οικονομικά σε πανεπιστήμια της Αγγλίας και έχουν πετυχημένη καριέρα σήμερα. Ίσα ίσα έχουν καλύτερο μαθηματικό υπόβαθρο από τους οικονομολόγους συναδέλφους τους. Εννοείται έχει διεξόδους ένα μαθηματικό τμήμα, απλά θέλει παραπάνω χρόνο στις σπουδές για απόκτηση κάποιας εξιδίκευσης σε κάποιο κλάδο των μαθηματικών πχ Οικονομικά.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
Δεν ισχυεί απόλυτα αυτό που λες, γνωρίζω άτομα γύρο στα 35-40 απόφοιτους του μαθηματικού Κρήτη με μεταπτυχιακές σπουδές πάνω στα Οικονομικά σε πανεπιστήμια της Αγγλίας και έχουν πετυχημένη καριέρα σήμερα. Ίσα ίσα έχουν καλύτερο μαθηματικό υπόβαθρο από τους οικονομολόγους συναδέλφους τους. Εννοείται έχει διεξόδους ένα μαθηματικό τμήμα, απλά θέλει παραπάνω χρόνο στις σπουδές για απόκτηση κάποιας εξιδίκευσης σε κάποιο κλάδο των μαθηματικών πχ Οικονομικά.

Επειδή έχω και εγώ γνωστούς, αυτή η γενιά είναι τουλάχιστον 20 χρόνια πριν. Ναι υπάρχουν Μαθηματικοί που εργάζονται στον χώρο των Οικονομικών και οι οποίοι ποτέ δεν το είχαν με τα Μαθηματικά για να ασχοληθούν πιο σοβαρά. Είναι ειλικρινείς τουλάχιστον. Θεωρώ ότι τα ίδια τα Μαθηματικά παρέχουν απίστευτες επαγγελματικές προοπτικές χωρίς την κλασική οδό των Οικονομικών ή της Πληροφορικής. Ας αφήσουμε την κάθε επιστήμη για τους αποφοίτους της. Επιτέλους.. ;)

Το ερώτημά μου σε αυτό το φόρουμ αλλά και σε κάθε νέο μαθητή ή φοιτητή που έχει μια Α εικόνα για τα Μαθηματικά είναι κατά πόσο ξέρει καλά την ακριβή επιστημονική οριοθέτηση των Μαθηματικών σήμερα. Έχω την αίσθηση ότι όταν μιλάω για Μαθηματικά με Έλληνες νομίζω ότι δεν με καταλαβαίνουν ή δηλώνουν άγνοια για τις "θεωρητικές" κατευθύνσεις που παρέχουν γιατί μόνο και μόνο δεν ακούγονται εφαρμοσμένα στα αυτιά τους.

Ξέρω φοιτητές του Μαθηματικού που έκαναν μεταπτυχιακά στην ΑΣΟΕΕ, ή σε Οικονομικά Πανεπιστήμια του εξωτερικού και στις Πιθανότητες μπορεί να είχαν γράψει ένα 5 ή να εξετάστηκαν στα Γραμμικά Μοντέλα έως και 6 φορές για να πιάσουν τη βάση. Αυτό δείχνει καθαρά ότι απλά "χρησιμοποιούν" το Μαθηματικό μόνο για τον τίτλο και ουσιαστικά ήθελαν Οικονομικά εξ' αρχής που για διάφορους λόγους δεν πήγαν απευθείας εκεί.

Δυστυχώς, από το 2007 και μετά η αγορά εργασίας έχει αλλάξει και όσοι σπουδάζουν Οικονομικά στο εξωτερικό από το προπτυχιακό επίπεδο έχουν καλύτερο επίπεδο στην απαραίτητη Μαθηματική σκέψη της Οικονομικής Ανάλυσης από τους Έλληνες φοιτητές τόσο των Οικονομικών αλλά και Μαθηματικών Τμημάτων. Τα Ευρωπαϊκά και αρκετά Ανατολικο-ασιατικά Πανεπιστήμια από το 2010 έκαναν ριζοσπαστικές αλλαγές στα προγράμματα σπουδών τους ακόμη και η φτωχο-Τσεχία, ενώ η ζάμπλουτη Ελλάδα το 2002 έως και το 2012 μαστιζόταν από καταλήψεις μεγάλων χρονικών περιόδων στα Πανεπιστήμια από την ενιαία δημοκρατική αριστερά όλων των τόξων.

Επίσης δουλειές τύπου Analyst σε κάποια εταιρία ή κάτι μοδάτο (επειδή πουλάει) σε Πληροφορική με Data / Software δεν είναι και τόσο δελεαστικές από άποψη εργασιακού περιβάλλοντος ή τρόπου εξέλιξης έτσι όπως ο ανταγωνισμός των Δυτικών και Ασιατικών χωρών ορίζει πλέον. Ουδείς αναντικατάστατος. Θεωρητικά ως σπουδές όλα είναι ενδιαφέροντα απλά η εργασιακή καθημερινότητα είναι διαφορετική. Εύκολα απολύεται κόσμος με καλά μεταπτυχιακά, επειδή δεν έχει καλό "performance" στα αφεντικά στα διάφορα meetings με τους χυμούς και μπισκότα, ενώ επικρατεί πολιτική ορθότητα "αγγλοσαξονικής κουλτούρας" με πολλά ψεύτικα χαμόγελα και ψεύτικα μπράβο που πολλές φορές σημαίνουν το αντίθετο. Για μένα το σημαντικό είναι η επαγγελματική σταθερότητα και όχι ένα συμβόλαιο εργασίας για 8 μήνες μόνο και μόνο για να πούμε ότι σκουπίσαμε το πάτωμα της κάθε ανώνυμης εταιρίας πίσω από μια οθόνη υπολογιστή 15 ώρες τη μέρα, πολλά χιλιόμετρα με το αμάξι για συνάντηση με πελάτες, αυστηρά χρονοδιαγράμματα σε αποτελέσματα, κτλ.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Γνωρίζω ότι θέλω να ασχοληθώ με εφαρμογή των μαθηματικών στην πληροφορική, τεχνητή νοημοσύνη κλπ.Μπορώ να ακολουθήσω αυτή την επαγγελματική πορεία αποκτώντας το πτυχίο του μαθηματικού και κάνοντας το κατάλληλο μεταπτυχιακό;Γενικά σε ποιους τομείς μπορεί να εργαστεί ένας Μαθηματικός , πέρα από την εκπαίδευση που δε με ενδιαφέρει(ενδιαφέρομαι για Ελλάδα αλλά κυρίως για εξωτερικό).Θα ήταν προτιμότερο να επιλέξω τη σχολή ΗΜΜΥ ; Αυτή ήταν η αρχική μου πρόθεση αλλά αρχίζω να αμφιταλαντεύομαι για το αν η τόση φυσική είναι απαραίτητη για το επάγγελμα που θέλω να ακολουθήσω.

TL;DR: Ναι, μπορείς.

Ωστόσο, αν ξέρεις ότι θες να ασχοληθείς με την πληροφορική - το αν θα είναι τεχνητή νοημοσύνη ή κάτι άλλο θα το δεις και στην πορεία - δε βλέπω τον λόγο να κάνεις αυτόν τον κύκλο. Εκτός αν π.χ. σε ενδιαφέρει η θεωρητική πληροφορική, όπου εκεί είναι, κατ' εμέ, προτιμότερο, να ασχοληθείς πρώτα με τα μαθηματικά, γιατί μετά πολλά πράγματα στο προσωπικό σου διάβασμα θα είναι πιο στρωτά.

Το να ξεκινήσεις με ένα αφηρημένο αντικείμενο όπως τα μαθηματικά και στην πορεία να το εξειδικεύσεις - ίσως και σε κάτι λιγότερο αφηρημένο - έχει perks όπως ότι έχεις μία άνεση στον χειρισμό διαφόρων εννοιών και διαδικασιών που είναι κοινές στις δύο επιστήμες, το, εν γένει, πιο στέρεο θεωρητικό υπόβαθρο κ.λπ., ωστόσο, τέτοιες αλλαγές καθορίζονται από το προσωπικό σου διάβασμα. Να ξέρεις ότι θα πρέπει, όταν με το καλό τελειώσεις τη σχολή σου, να αφιερώσεις χρόνο και φαιά ουσία για να μεταπηδήσεις από τον έναν τομέα στον άλλο, κι ας είναι συγγενείς.

Σε σχόλιό σου παρακάτω βλέπω ότι γράφεις ότι, ουσιαστικά, θέλεις να ασχοληθείς με τα μαθηματικά, απλά σε ταλανίζει το θέμα της αποκατάστασης. Θα σου πω, αρχικά, ότι πριν μπω στο μαθηματικό (1η επιλογή) έλεγα συνέχεια ότι δε θέλω να ασχοληθώ με την εκπαίδευση. Ε, από όταν μπήκα πρώτη φορά σε τάξη για να κάνω μάθημα αυτό άλλαξε ριζικά. Οπότε, μην αποκλείεις την εκπαίδευση τώρα που τη ζεις από τη μία μεριά μόνο, αλλά άσ'το να γίνει μόνο του, αν είναι, στο μέλλον.

Ας πούμε τώρα, ωστόσο, ότι δεν υπάρχει η προοπτική της εκπαίδευσης στον ορίζοντα, ως υπόθεση εργασίας. Αν είσαι αποφασισμένη, μια χαρά θα βρεις δουλειά κι εδώ και έξω. Γενικά, όσα άτομα γνωρίζω ή έχω γνωρίσει στη ζωή μου που είχαν όρεξη για δουλειά, δεν τα είδα να αποτυγχάνουν στους στόχους που έθεταν, τουλάχιστον όχι σε μεγάλο βαθμό. Το σημαντικό είναι, αν αγαπάς τα μαθηματικά, να μπεις στη σχολή με στόχο να τα γνωρίσεις καλύτερα, να δεις όσα περισσότερα μπορείς στο προπτυχιακό και όχι με στόχο να φύγεις όσο πιο γρήγορα για το μεταπτυχιακό. Αν δώσεις στον εαυτό σου αυτήν την ευκαιρία να γνωριστείτε με τα μαθηματικά θα δεις ότι δε θα σε εγκαταλείψουν, θα βρεις τον τομέα που σου ταιριάζει και μετά βλέποντας και κάνοντας.

Είναι κρίμα να υποκύψεις σε μία απροσδιόριστη ανασφάλεια, κατ' εμέ, και να μην ασχοληθείς με τα μαθηματικά που σου αρέσουν - και θα έχεις κι ένα αξιοπρεπές επίπεδο, φαντάζομαι. Ἀλλωστε, ό,τι κι αν διαλέξεις, θέλει δουλειά για να πετύχεις. Το γνωστικό αντικείμενο είναι περισσότερο θέμα γούστου, ο κόπος είναι ο κοινός παρονομαστής σε όλες τις επιτυχίες.
 

taketrance

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο taketrance αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,031 μηνύματα.
Οσον αφορα το εξωτερικο, συγκεκριμενα ΗΒ για το οποιο εχω προσωπικη εμπειρια, σχεδον οποιαδηποτε corporate θεση σε ολους τους κλαδους που μπορω να σκεφτω ειναι προσβασιμη με πτυχιο μαθηματικων.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
Οσον αφορα το εξωτερικο, συγκεκριμενα ΗΒ για το οποιο εχω προσωπικη εμπειρια, σχεδον οποιαδηποτε corporate θεση σε ολους τους κλαδους που μπορω να σκεφτω ειναι προσβασιμη με πτυχιο μαθηματικων.

Ξεπερασμένη επιλογή για τον καπιταλιστικό κόσμο του αέρα κοπανιστού και τον σμόκιν, το πτυχίο του Μαθηματικού όταν στις προσφορές υπάρχουν άλλες ειδικότητες με πιο συγγενή skills συμφωνά το προφίλ που ψάχνουν οι recruiters. Είχα μιλήσει μια Ελληνίδα που εργαζόταν ως recruiter σε Οικονομικό κλάδο για πολλά χρόνια και μου το είπε αυτό. Πριν από 10 χρόνια ναι, ίσως ίσχυε. Πλέον όχι. Οι εταιρίες ειδικά στο εξωτερικό (Κ.Ευρώπη) δεν αναγνωρίζουν καμία ποιοτική διαφορά στο όνομα του πτυχίου όσο στις δεξιότητες που πρέπει να έχει ο υποψήφιος άσχετα αν αυτές δεν έχουν καμία σχέση με το αναγραφόμενο πτυχίο.

Όσο καλά Μαθηματικά γνωρίζει κάποιος, πράγμα που τον καθιστά ικανό επιστήμονα υποθετικά να εργαστεί π.χ. στην Επιχειρησιακή Έρευνα από την στιγμή που υπάρχει Τμήμα Επιχειρησιακής Έρευνας (ή αλλιώς ΔΕΤ του ΟΠΑ) γιατί να πάρουν έναν Μαθηματικό; Με ένα πιο ειδικό παράδειγμα, ένας Μαθηματικός γνωρίζει όλα τα κατασκευαστικά εργαλεία της Επιχειρησιακής Έρευνας π.χ. άλγεβρα διατάξεων, κυρτή ανάλυση ή μεθόδους αριθμητικής επίλυσης αλλά οι σπουδές του δεν έχουν τον αέρα του Sales Management ή Business Analyst σε κανονικά προβλήματα. Στην πράξη, ο κατάλληλος υποψήφιος θα πρέπει να φέρει πελάτες δηλαδή κέρδος στην εταιρία και όχι να δώσει θεωρήματα και συνθήκες για μια βέλτιστη λύση που να ορίζεται σε υποσύνολο ενός χώρου Hilbert.

Νομίζω επικρατεί μια λάθος εικόνα για το είδος των γνώσεων που παρέχει ένα Τμήμα Μαθηματικών από τη στιγμή που υπάρχουν άλλα 10-15 ειδικότητες και υπο-ειδικότητες που διδάσκονται στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο ως πτυχία και μεταπτυχιακά.
 
Τελευταία επεξεργασία:

taketrance

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο taketrance αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,031 μηνύματα.
Ξεπερασμένη επιλογή για τον καπιταλιστικό κόσμο του αέρα κοπανιστού και τον σμόκιν, το πτυχίο του Μαθηματικού όταν στις προσφορές υπάρχουν άλλες ειδικότητες με πιο συγγενή skills συμφωνά το προφίλ που ψάχνουν οι recruiters. Είχα μιλήσει μια Ελληνίδα που εργαζόταν ως recruiter σε Οικονομικό κλάδο για πολλά χρόνια και μου το είπε αυτό. Πριν από 10 χρόνια ναι, ίσως ίσχυε. Πλέον όχι. Οι εταιρίες ειδικά στο εξωτερικό (Κ.Ευρώπη) δεν αναγνωρίζουν καμία ποιοτική διαφορά στο όνομα του πτυχίου όσο στις δεξιότητες που πρέπει να έχει ο υποψήφιος άσχετα αν αυτές δεν έχουν καμία σχέση με το αναγραφόμενο πτυχίο.

Όσο καλά Μαθηματικά γνωρίζει κάποιος, πράγμα που τον καθιστά ικανό επιστήμονα υποθετικά να εργαστεί π.χ. στην Επιχειρησιακή Έρευνα από την στιγμή που υπάρχει Τμήμα Επιχειρησιακής Έρευνας (ή αλλιώς ΔΕΤ του ΟΠΑ) γιατί να πάρουν έναν Μαθηματικό; Με ένα πιο ειδικό παράδειγμα, ένας Μαθηματικός γνωρίζει όλα τα κατασκευαστικά εργαλεία της Επιχειρησιακής Έρευνας π.χ. άλγεβρα διατάξεων, κυρτή ανάλυση ή μεθόδους αριθμητικής επίλυσης αλλά οι σπουδές του δεν έχουν τον αέρα του Sales Management ή Business Analyst σε κανονικά προβλήματα. Στην πράξη, ο κατάλληλος υποψήφιος θα πρέπει να φέρει πελάτες δηλαδή κέρδος στην εταιρία και όχι να δώσει θεωρήματα και συνθήκες για μια βέλτιστη λύση που να ορίζεται σε υποσύνολο ενός χώρου Hilbert.

Νομίζω επικρατεί μια λάθος εικόνα για το είδος των γνώσεων που παρέχει ένα Τμήμα Μαθηματικών από τη στιγμή που υπάρχουν άλλα 10-15 ειδικότητες και υπο-ειδικότητες που διδάσκονται στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο ως πτυχία και μεταπτυχιακά.
Δεν μιλάω για ερευνητικά κέντρα, έρευνα σε πανεπιστήμια κλπ όπου οι ακαδημαϊκές βάσεις μετράνε παρά πολύ.

Στο εταιρικό κομμάτι όπου όλοι ξέρουν πως το 99% της δουλειάς το μαθαίνεις στη δουλειά, οι σοβαρές εταιρίες ξέρουν να μην κάνουν διακρίσεις στο τι ακριβώς έχει σπουδάσει κάποιος, καθώς ενδιαφέρονται κατά το πλείστον στον τρόπο σκέψης και στις γενικές δεξιότητες και ικανότητες που έχεις αποκτήσει από τη σχολή.

Αυτές οι ικανότητες είναι λίγο πολύ ίδιες από κάθε STEM και engineering πτυχίο. Ο κλάδος μου είναι τα χρηματοοικονομικά, και σε διαβεβαιώ πως κάποιος που έχει σπουδάσει διοίκηση η οικονομικά δεν έχει παραπάνω γνώσεις από κάποιον που έχει σπουδάσει φυσική όταν μπαίνει στη δουλειά. Όλα μαθαίνονται από την στιγμή που θα μπεις και μετά.

Ξαναλεω, αναφέρομαι στον corporate κόσμο και κυρίως στο εξωτερικό αφού από Ελλάδα πλέον δεν έχω ιδέα πως λειτουργούν τα πράγματα.
 

Guest 336742

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Δεν μιλάω για ερευνητικά κέντρα, έρευνα σε πανεπιστήμια κλπ όπου οι ακαδημαϊκές βάσεις μετράνε παρά πολύ.

Στο εταιρικό κομμάτι όπου όλοι ξέρουν πως το 99% της δουλειάς το μαθαίνεις στη δουλειά, οι σοβαρές εταιρίες ξέρουν να μην κάνουν διακρίσεις στο τι ακριβώς έχει σπουδάσει κάποιος, καθώς ενδιαφέρονται κατά το πλείστον στον τρόπο σκέψης και στις γενικές δεξιότητες και ικανότητες που έχεις αποκτήσει από τη σχολή.

Αυτές οι ικανότητες είναι λίγο πολύ ίδιες από κάθε STEM και engineering πτυχίο. Ο κλάδος μου είναι τα χρηματοοικονομικά, και σε διαβεβαιώ πως κάποιος που έχει σπουδάσει διοίκηση η οικονομικά δεν έχει παραπάνω γνώσεις από κάποιον που έχει σπουδάσει φυσική όταν μπαίνει στη δουλειά. Όλα μαθαίνονται από την στιγμή που θα μπεις και μετά.

Ξαναλεω, αναφέρομαι στον corporate κόσμο και κυρίως στο εξωτερικό αφού από Ελλάδα πλέον δεν έχω ιδέα πως λειτουργούν τα πράγματα.
Δεν πρέπει όμως έστω ο ενδιαφερομενος με πτυχίο φυσικής πχ, να έχει πάρει κάποια μαθήματα σχετικά ή έστω να δείξει κάπως ότι έχει ασχοληθεί με το αντικείμενο και ξέρει βασικά πράματα; θέλω να πω, προσωπικά με πτυχίο φυσικής, μέχρι πέρσι που δεν είχα ασχοληθεί καθόλου, δεν είχα ιδέα τι είναι τα χρηματοοικονομικα...
 

Ziekr

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Ziekr αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών. Έχει γράψει 230 μηνύματα.
H τεχνητή νοημόσυνη στην αγορά εργασίας είναι πολλά περισσότερα από το μαθηματικό της υπόβαθρο, που ούτως ή άλλως δεν θα σου χρησιμεύσει και πολύ εκτός και αν είσαι σε ερευνητική θέση. Για να βρεις δουλειά π.χ ως ML engineer πρέπει να ξέρεις να γράφεις και να αναγνωρίζεις efficient κώδικα, μοντελοποιήσεις σε πραγματικές συνθήκες, systems design, γνώση λειτουργικών συστημάτων και file management, domain knowledge και πολλά άλλα που ΔΕΝ θα τα μάθεις στο τμήμα Μαθηματικών.

Στο τμήμα Μαθηματικών θα πάρεις κατά κύριο λόγο βασικές γνώσεις για τα πάμπολλα πεδία του. Και απ ότι εξιδικευμένη κατεύθυνση ακολουθήσεις στο προπτυχιακό (Στατιστική, Πληροφορική ή ότι άλλο) θα λάβεις κυρίως γνώσεις στο θεωρητικό κομμάτι, που επαναλαμβάνω ότι θα έχει ελάχιστη ή και καθόλου σχέση με το πως αυτό το πεδίο ασκείται σε πραγματικές συνθήκες.

Αν στο μέλλον έχεις στο νου σου να δουλέψεις σε κάποια συγκεκριμένα πεδία, είτε αυτά είναι της πληροφορικής είτε της οικονομικής είτε ότι άλλο, μην πας στο Μαθηματικό. Θα απογοητευτείς. Θα πας σε μία από τις πιο δύσκολες σχολές της Ελλάδας, και στο μόλις την τελειώσεις θα δεις πως άτομα που δεν κατέβαλλαν ούτε το ένα δέκατο της δικής σου προσπάθειας για να τελειώσουν την σχολή τους θα έχουν τεράστιο πλεονέκτημα απεναντί σου στην αγορά εργασίας.

Μαθηματικό πήγαινε μόνο αν υπεραγαπάς τα μαθηματικά (και ελπίζω να γνωρίζεις πως είναι περίπου τα μαθηματικά του πανεπιστημίου, γιατί λίγη σχέση έχουν με αυτά του σχολείου). Στο λέω έτσι ξερά και ανένδοτα, πραγματικά θεωρώ πως δεν αξίζει για κανέναν άλλο λόγο. Μην ακούς ωραιοποιήσεις περί εξειδικευμένων μεταπτυχιακών και απόκτηση μαθηματικής σκέψης που υποτίθεται πως έτσι γενικά κ αόριστα θα σε βοηθήσει στην αγορά εργασίας.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top