[15/06/2020] Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (Έκθεση) / παλαιό και νέο σύστημα

Viedo

Διάσημο μέλος

Ο Viedo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Κύπρος (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,912 μηνύματα.

Nihilist

Τιμώμενο Μέλος

Ο Nihilist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,355 μηνύματα.
Ωραία τα κείμενα και προσωπικά θα μου άρεσε να απαντήσω στα θέματα, επειδή θα είχα πολλά να πω, αλλά δεν τα θεωρώ κατάλληλα θέματα πανελληνίων. Στόχος είναι η εισαγωγή στην τριτοβάθμια και επέκεινα η επιστημονική κατάρτιση, συνεπώς θα έπρεπε να εξετάζεται ο δόκιμος ακαδημαϊκός λόγος, όχι ο λογοτεχνικός-λυρικός.

Η κατανόηση των κειμένων προϋποθέτει λογοτεχνική «ευφυΐα» και εξοικείωση, ενώ οι ασκήσεις επιδέχονται πολλαπλές απαντήσεις, συνεπώς το βάρος αξιολόγησης θα το φέρει η καθαρά υποκειμενική κρίση του βαθμολογητή, χωρίς αντικειμενικές δικλείδες ασφαλείας.

Τα θέματα έκθεσης(Γ και Δ) ουσιαστικά κατευθύνουν την απάντηση, διότι αν κάποιος πει ότι δεν διαβάζει λογοτεχνία ή ποίηση, αφενός δε θα έχει τι να αναπτύξει, αφετέρου κινδυνεύει να βαθμολογηθεί αρνητικά.
Με λίγα λόγια αρκετοί θα εξαναγκαστούν να γράψουν ψέματα.
 

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Είναι αντίθετα, δεν έγραψα κάτι διαφορετικό

Λάθος διατύπωση, sorry. Διορθώνω εργασίες παράλληλα και το έγραψα βιαστικά.
Το να μην είσαι φιλαναγνώστης, δεν σε κάνει αντίθετο προς το διάβασμα βιβλίων.

Ωραία τα κείμενα και προσωπικά θα μου άρεσε να απαντήσω στα θέματα, επειδή θα είχα πολλά να πω, αλλά δεν τα θεωρώ κατάλληλα θέματα πανελληνίων. Στόχος είναι η εισαγωγή στην τριτοβάθμια και επέκεινα η επιστημονική κατάρτιση, συνεπώς θα έπρεπε να εξετάζεται ο δόκιμος ακαδημαϊκός λόγος, όχι ο λογοτεχνικός-λυρικός.

Η κατανόηση των κειμένων προϋποθέτει λογοτεχνική «ευφυΐα» και εξοικείωση, ενώ οι ασκήσεις επιδέχονται πολλαπλές απαντήσεις, συνεπώς το βάρος αξιολόγησης θα το φέρει η καθαρά υποκειμενική κρίση του βαθμολογητή, χωρίς αντικειμενικές δικλείδες ασφαλείας.

Τα θέματα έκθεσης(στην ουσία είναι δύο) ουσιαστικά κατευθύνουν την απάντηση, διότι αν κάποιος πει ότι δεν διαβάζει λογοτεχνία ή ποίηση, αφενός δε θα έχει τι να αναπτύξει, αφετέρου κινδυνεύει να βαθμολογηθεί αρνητικά.
Με λίγα λόγια αρκετοί θα εξαναγκαστούν να γράψουν ψέματα.

Αν δεν κάνω λάθος, ζητούν ιστολόγιο και λόγο στο σχολείο, κανένα από τα δύο δεν έχει λογοτεχνικό και λυρικό λόγο. Μια χαρά λογικό και με ροή λόγο μπορούν να γράψουν.

Για το υποκειμενικό/αντικειμενικό συμφωνώ.
 

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,664 μηνύματα.
πιο ξενερωτο θεμα δεν εχω ξαναδει στη ζωη μου!!και νομιζα οτι το πιο ξενερωτο ηταν η παραδοση που βαλανε σε μας το 2008 και ο σεφερης σε ενα απαραδεκτο κειμενο τοτε αποκλειστικα για διανοουμενους.Απο οτι βλεπω στα θεματα του νεου συστηματος μου κανει ιδιαιτερη εντυπωση τις τοσες λιγες μοναδες που πιανει η εκθεση αλλα και οι ασκησεις που ειναι 70 μορια.Δηλαδη βλεπω οτι γινεται μια προσπαθεια η εκθεση να γινει πιο φροντιστηριακο μαθημα και να μην ειναι αποκλειστικα στην τυχη οπως τα προηγουμενα χρονια.Θεωρω απαραδεκτο ομως να υπαρχουν λογοτεχνικα κειμενα σε μαθημα γενικης παιδειας.Ετσι το πλεονεκτημα των θεωρητικων ειναι τεραστιο.Αν εξαιρεσεις το πρωτο κειμενακι που ειναι ενος κανονικου ανθρωπου τα αλλα δυο που εχει ειναι ντροπη να απευθυνονται σε παιδια 18 ετων!
Το θεμα ειναι εντελως αντισος και εξω απο το πνευμα της εποχης.Ποιο βιβλιο στους νεους που ειναι ολοι με κομπουτερ και κινητα??Γελαει ο κοσμος!Λογικα θα εχουμε επικα ποσοστα αποτυχιας φετος!
 

Viedo

Διάσημο μέλος

Ο Viedo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Κύπρος (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,912 μηνύματα.
Η αλήθεια είναι το υπέθεσα αυτό που εννοείς. Δεν το διατύπωσα κι εγώ εντελώς ξεκάθαρα. Δεν εννοούσα ότι όποιος δεν διαβάζει βιβλία, είναι και κατά τους.

Ακριβώς, αυτά που επεσήμανε ο @Nihilist. Συμφωνώ απόλυτα.
 

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Για κάποιο λόγο δεν νομίζω πάντως ότι είναι anti-sos το θέμα.
Τα βιβλία και πόσο καλό κάνουν στον γραπτό/προφορικό λόγο είναι αγαπημένο θέμα ανάπτυξης από τα χρόνια μου κιόλας.
 

Nihilist

Τιμώμενο Μέλος

Ο Nihilist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,355 μηνύματα.
Αν δεν κάνω λάθος, ζητούν ιστολόγιο και λόγο στο σχολείο, κανένα από τα δύο δεν έχει λογοτεχνικό και λυρικό λόγο. Μια χαρά λογικό και με ροή λόγο μπορούν να γράψουν.

Δε συμφωνώ. Καταρχάς αναφερόμουν συνολικά στα θέματα, όχι απλώς στην έκθεση του Δ.
Τα κείμενα είναι λογοτεχνικά και η κατανόησή τους προϋποθέτει λογοτεχνική εξοικείωση και «ευφυΐα», φαντασία.
Οι ασκήσεις επίσης εμπίπτουν στην ύλη της λογοτεχνικής ερμηνείας.
Η μεθερμήνευση ποιήματος επίσης.
Οι εκθέσεις ναι μεν θα έχουν τη μορφή άρθρου, αλλά ζητούν την ανάπτυξη της προσωπικής σχέσης με ποίηση-λογοτεχνία, που έχει χαρακτήρα βιωματικό και εξ ορισμού λογοτεχνικό. Καμία σχέση με την παραγωγική ανάλυση και τους λογικούς συλλογισμούς που απαιτούνταν σε πιο αυστηρά και απρόσωπα θέματα έκθεσης παλαιότερων χρόνων.
 

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,664 μηνύματα.
Για κάποιο λόγο δεν νομίζω πάντως ότι είναι anti-sos το θέμα.
Τα βιβλία και πόσο καλό κάνουν στον γραπτό/προφορικό λόγο είναι αγαπημένο θέμα ανάπτυξης από τα χρόνια μου κιόλας.
ειμαστε το 2020 οχι το 1970.ποιο βιβλιο τωρα??εδω καιγεται ο ποπος μας που λεει ο λογος.επικαιρα θεματα ειναι ο ρατσιμος,το μεταναστευτικο,το μπουλιγκ,η τεχνολογια κτλπ
 

Viedo

Διάσημο μέλος

Ο Viedo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Κύπρος (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,912 μηνύματα.
Νομίζω έχουν το νοητικό υπόβαθρο να μελετήσουν 18χρόνοι τα κείμενα 2 και 3... Δεν ήταν και λεξιλόγιο πυρηνικής φυσικής.
 

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,664 μηνύματα.
Νομίζω έχουν το νοητικό υπόβαθρο να μελετήσουν 18χρόνοι τα κείμενα 2 και 3... Δεν ήταν και λεξιλόγιο πυρηνικής φυσικής.
εγω προσωπικα δεν καταλαβα τιποτα στο δευτερο κειμενο.
 

Viedo

Διάσημο μέλος

Ο Viedo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Κύπρος (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,912 μηνύματα.
Μα θα μπορούσε κάποιος να υποθέσει ότι πρώτη φορά συνδυαστικά Έκθεση και Λογοτεχνία, άρα θα εξετάσουν κάτι σχετικό, όπως και έγινε. Το φως φανάρι θέμα το αγνοήσαμε.
 

Mr.Blonde

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Mr.Blonde αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 866 μηνύματα.
Αλλη μια φορα, οπου η εισαγωγη στην τριτοβαθμια εκπαιδευση θα κριθει απο μια απαρχαιωμενη μορφη εξετασης και απο την διαθεση οπου θα βρισκεται ο καθε κομπλεξικος ασημαντος φιλολογος κατα την διαρκεια της βαθμολογησης.
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Οικονομικής Επιστήμης ΟΠΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 27,259 μηνύματα.
Αλλη μια φορα, οπου η εισαγωγη στην τριτοβαθμια εκπαιδευση θα κριθει απο μια απαρχαιωμενη μορφη εξετασης και απο την διαθεση οπου θα βρισκεται ο καθε κομπλεξικος ασημαντος φιλολογος κατα την διαρκεια της βαθμολογησης.

Οι πανελλήνιες με τον τρόπο που εξετάζονται είναι ο πιο δίκαιος τρόπος εισαγωγής.
 

Viedo

Διάσημο μέλος

Ο Viedo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Κύπρος (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,912 μηνύματα.
Ειλικρινά το λέω, περισσότερο κριτική ικανότητα και σκέψη «out of the box» τα παιδιά της Θετικής πρέπει να έχουν. Το ότι η Λογοτεχνία είναι συνδεδεμένη με τη Θεωρητική κατεύθυνση δεν σημαίνει ότι προσεγγίζουμε τα Λατινικά, την Ιστορία, τα Αρχαία, με λογοτεχνικό ύφος ή κριτική ικανότητα. Παπαγαλία είναι τα περισσότερα.

Δεν είναι εξοικειωμένοι στη Θεωρητική με Λογοτεχνία.
Η λογοτεχνία είναι μάθημα γενικής παιδείας αν δεν κάνω λάθος.

Τό ότι παλιότερα έδιναν Λογοτεχνία Πανελλήνιες στη Θεωρητική, ως ξεχωριστό μάθημα, δεν σημαίνει ότι οι επόμενες χρονιές που δεν έχουν Λογοτεχνία θα είναι εξοικειωμένες.
 

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,664 μηνύματα.
αν εγραφες οτι η σχεση με το βιβλιο ειναι διαβασμα αθλητικων εφημεριδων και αθλητικων βιβλιων και σε διορθωνε γυναικα επαιρνες μηδενικουρα ξεγυρισμενη.δηλαδη επι της ουσιας επρεπε να γραψεις τι βιβλια διαβαζεις!!Γελαει ο κοσμος!!!Εγω θα επινοουσα βιβλια εικονικα για αθλητικα και μπαλες
 

Scandal

Διαχειριστής

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών, Φοιτητής του τμήματος Πληροφορικής ΟΠΑ και μας γράφει απο Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 16,818 μηνύματα.
Αλλη μια φορα, οπου η εισαγωγη στην τριτοβαθμια εκπαιδευση θα κριθει απο μια απαρχαιωμενη μορφη εξετασης και απο την διαθεση οπου θα βρισκεται ο καθε κομπλεξικος ασημαντος φιλολογος κατα την διαρκεια της βαθμολογησης.
Εγώ όταν έδωσα τελευταία φορά, υπήρχε απόκλιση 20 μονάδων μεταξύ των δύο πρώτων βαθμολογητών του γραπτού μου (58 και 78) :lol:
 

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,664 μηνύματα.
Το κειμενο που μπηκε στο παλιο συστημα ειναι απο την εφημεριδα βημα που ανηκει ξερετε σε ποιον.Ε ρε κατι συμπτωσεις τελικα!
 

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Δε συμφωνώ. Καταρχάς αναφερόμουν συνολικά στα θέματα, όχι απλώς στην έκθεση του Δ.
Τα κείμενα είναι λογοτεχνικά και η κατανόησή τους προϋποθέτει λογοτεχνική εξοικείωση και «ευφυΐα», φαντασία.
Οι ασκήσεις επίσης εμπίπτουν στην ύλη της λογοτεχνικής ερμηνείας.
Η μεθερμήνευση ποιήματος επίσης.
Οι εκθέσεις ναι μεν θα έχουν τη μορφή άρθρου, αλλά ζητούν την ανάπτυξη της προσωπικής σχέσης με ποίηση-λογοτεχνία, που έχει χαρακτήρα βιωματικό και εξ ορισμού λογοτεχνικό. Καμία σχέση με την παραγωγική ανάλυση και τους λογικούς συλλογισμούς που απαιτούνταν σε πιο αυστηρά και απρόσωπα θέματα έκθεσης παλαιότερων χρόνων.

Συνολικά στα θέματα, ΟΚ, το δέχομαι, εγώ αναφερόμουν στο κομμάτι της έκθεσης. Αποφεύγω να σχολιάζω τα θέματα σαν θέματα γιατί έχω φύγει εντελώς από το σύστημα αυτό και δεν ξέρω τι ζητάνε.

Το βιωματικό δεν είναι λογοτεχνικό, δεν καταλαβαίνω από πού το έχουμε δει αυτό. Μπορείς κάλλιστα να αναλύσεις απολύτως λογικά και απλά να υποστηρίξεις με κάποιες προσωπικές εμπειρίες τα επιχειρήματά σου. Το ιστολόγιο είναι του σχολείου άλλωστε, όχι προσωπικό για να γίνει ο τρόπος γραφής λογοτεχνικός. Άπαξ και λέει να δικαιολογηθεί η επιλογή, πάει αλλού. Το άλλο θέμα μιλάει για ομιλία και τεκμηρίωση, καμία σχέση με λογοτεχνικό ύφος.


Να κάνω ένα γενικό σχόλιο πάντως, και ας πέσετε να με φάτε :)

Η έκθεση, σαν τρόπος σωστής γραφής, δομημένης σκέψης, ορθογραφίας, ροής κλπ κλπ είναι απαραίτητη. Σε κάθε κατεύθυνση, σε κάθε επάγγελμα.
Μπορεί να γελάτε που σας το λέω αλλά δεν διαβάζονται τα μισά από αυτά που διορθώνουμε στο πανεπιστήμιο, είναι σαν να γράφουν 3χρονα. Ακόμα και εδώ, κοιτάξτε τις διάφορες αναρτήσεις και σκεφτείτε αυτόν τον τρόπο γραφής σε κάποιο email στον εργασιακό χώρο, σε κάποια έκθεση αποτελεσμάτων έρευνας, σε κάποια αίτηση.
 

Έμμα

Νεοφερμένος

Η Έμμα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Νομικής (Αθήνα) και μας γράφει απο Ίλιον (Αττική). Έχει γράψει 65 μηνύματα.
Αναφερόμενη στα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας-Λογοτεχνίας, ομολογουμένως τα βρήκα υπέροχα! Κατά την προσωπική μου άποψη, ακόμα και στις πλέον ίσως τυποποιημένες εξετάσεις, τις Πανελλήνιες, τα ζητήματα που τίθενται οφείλουν να είναι "ζωντανά", να κινητοποιήσουν τη σκέψη του μαθητή πέρα από τη στείρα απαρίθμηση του φροντιστηριακού καταλόγου ιδεών, να τον προβληματίσουν, να τον αγγίξουν, να τον παρασύρουν σε ένα πνευματικό ταξίδι. Αυτό ακριβώς πιστεύω ότι πέτυχαν τα κείμενα αυτά, όσο το πέτυχαν και για όσους το πέτυχαν. Δεν ήταν λόγια "πεζά", κούφια, θαρρείς πως δεν τα έγραψε άνθρωπος. Τουναντίον, είχαν τη δική τους πνοή, και "μιλούσαν" σε ένα επίπεδο βαθύτερο από την ψυχρή εξέταση, επέτρεπαν στον μαθητή που θα τα καταλάβαινε να συνδεθεί μαζί τους και να τα συναισθανθεί. Βεβαίως, όλα αυτά αντικατοπτρίζουν την καθαρά προσωπική μου άποψη και το καταλαβαίνω ότι αρκετοί θα διαφωνήσουν. Ωστόσο, πήρα το θάρρος να γράψω έστω τα προαναφερθέντα, αφού δεν είχα την τύχη να γράψω τα θέματα αυτά, πράγμα που πολύ θα ήθελα! Γιατί, αν πραγματικά διαβάσεις και στ' αλήθεια νιώσεις τους στίχους του ποιήματος, θα πεις πως ναι, "εκεί σε βρίσκει η ποίηση", και τότε ξέρεις ότι τα θέματα αυτά που τόσο πολύ φοβόσουν, έφτασαν να σε έχουν εμπνεύσει.
Εν γένει τα ζητούμενα δεν εμφανίζουν μεγάλη δυσκολία, αν εξαιρέσουμε ενδεχομένως το ερώτημα της Λογοτεχνίας που χρειάζεται ιδιαίτερη αντιμετώπιση και προσωπικό βίωμα σχετικά με την ποίηση. Η φιλαναγνωσία είναι κλασικό θέμα, επί του οποίου οι υποψήφιοι έχουν οπωσδήποτε προετοιμασθεί, επομένως δεν πιστεύω ότι θα υπάρξει κάποια μεγάλη δυσχέρεια. Ακόμα και να χρειασθεί κάποιοι να "προσποιηθούν", δεν θα είναι η πρώτη φορά στο μάθημα αυτό και, σε κάθε περίπτωση, μια τεκμηριωμένη αντίθετη άποψη δεν είναι δυνατόν να απορριφθεί.
Εν πάση περιπτώσει, εύχομαι καλή συνέχεια σε όσους διαγωνίσθηκαν σήμερα και καλή δύναμη στην πορεία! Μην αναλώνεστε στην αναζήτηση απαντήσεων και λοιπών πληροφοριών που θα σας αγχώσουν μονάχα. Η Έκθεση τουλάχιστον είναι το κατεξοχήν μάθημα, στο οποίο κάθε τέτοια αναζήτηση είναι ατελέσφορη, καθώς οδηγεί απλώς σε ενδεικτικές απαντήσεις.
Καλό κουράγιο σε όλους, έγινε η αρχή!:clapping:
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Οικονομικής Επιστήμης ΟΠΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 27,259 μηνύματα.
Το κειμενο που μπηκε στο παλιο συστημα ειναι απο την εφημεριδα βημα που ανηκει ξερετε σε ποιον.Ε ρε κατι συμπτωσεις τελικα!

Τι εννοείς;;;Στα σχολικά βιβλία και στα βοηθήματα πολλά κείμενα είναι από το βήμα καθώς είναι μια εφημερίδα με πολύ ωραία κείμενα.Καμια σύμπτωση.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top