Ψηφιακά Συστήματα (Logic Design και VHDL)

Wonderkid

Περιβόητο μέλος

Ο Wonderkid αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών, Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 6,023 μηνύματα.
Καλησπέρα! Όπως καταλαβαίνετε και από τον τίτλο, έχω πολλά κενά και με δυσκολεύει πολύ το συγκεκριμένο μάθημα, αφού δε μου πολυαρέσει κιόλας και γενικά δε το έχω πιάσει καλά. Όσοι το έχετε διδαχτεί και το γνωρίζετε καλά, τι μου προτείνετε να κάνω, δηλαδή από πού να ξεκινήσω ώστε να το χτίσω από το μηδέν... Γενικά, έχοντας ψάξει και διαδικτυακά δεν έχω βρει και πολύ αναλυτικές-επαρκείς σημειώσεις για τα ψηφιακά συστήματα και τη Λογική Σχεδίαση που απαιτούν γνώση της σε άριστο βαθμό. Έχω σκεφτεί να διαβάζω ταυτόχρονα λογικά κυκλώματα, μαζί με VHDL, αλλά δε ξέρω από πού να ξεκινήσω. Με έχει αγχώσει πολύ το συγκεκριμένο μάθημα, επειδή δε με ξετρελένει από τη μία και από την άλλη είναι πάρα πολύ ζόρικο
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,239 μηνύματα.
Καλησπέρα! Όπως καταλαβαίνετε και από τον τίτλο, έχω πολλά κενά και με δυσκολεύει πολύ το συγκεκριμένο μάθημα, αφού δε μου πολυαρέσει κιόλας και γενικά δε το έχω πιάσει καλά. Όσοι το έχετε διδαχτεί και το γνωρίζετε καλά, τι μου προτείνετε να κάνω, δηλαδή από πού να ξεκινήσω ώστε να το χτίσω από το μηδέν... Γενικά, έχοντας ψάξει και διαδικτυακά δεν έχω βρει και πολύ αναλυτικές-επαρκείς σημειώσεις για τα ψηφιακά συστήματα και τη Λογική Σχεδίαση που απαιτούν γνώση της σε άριστο βαθμό. Έχω σκεφτεί να διαβάζω ταυτόχρονα λογικά κυκλώματα, μαζί με VHDL, αλλά δε ξέρω από πού να ξεκινήσω. Με έχει αγχώσει πολύ το συγκεκριμένο μάθημα, επειδή δε με ξετρελένει από τη μία και από την άλλη είναι πάρα πολύ ζόρικο
Στην λογική σχεδίαση εξοικειώνεσαι με τα μαθηματικά της σχεδίασης υπολογιστικών συστημάτων. Οπότε διάβασε άλγεβρα Bool,είναι η βάση της λογικής σχεδίασης και το background για να μάθεις οποιαδήποτε γλώσσα περιγραφής υλικού. Μόλις τελειώσεις με αυτήν μάθε αρχικά συνδυαστικά λογικά κυκλώματα(π.χ. πολλαπλασιαστές, αθροιστές, αφαιρετές, συγκριτές, κωδικοποιητές/αποκωδικοποιητές,πολυπλέκτες κτλπ). Μετά συνέχισε με τα ακολουθιακά(τα λεγόμενα στοιχεία μνήμης) που είναι πιο τσιμπημένα. Π.χ. (σύγχρονους)μετρητές, T,JK,D Flip Flops κτλπ. Για όλα τα παραπάνω οφείλεις να είσαι σε θέση να σχεδιάζεις και να αναλύσεις λογικές συναρτήσεις βάσει προδιαγραφών και να τις βελτιστοποιείς. Να παραδίδεις δηλαδή την έκφραση της λογικής συνάρτησης που υλοποιείται με τον μικρότερο αριθμό λογικών πυλών.

Γενικά μην το αφήσεις, είναι πολύ βασικό μάθημα. Στην ψηφιακή σχεδίαση μαθαίνεις την πρακτική εφαρμογή αυτής της γνώσης μέσω της χρήσης γλωσσών περιγραφικής υλικού(τύπου VHDL ή/και Verilog κτλπ.). Και εαν θυμάμαι και καλά σχεδιάζεις και κάπως πιο πολύπλοκα ακολουθιακά κυκλώματα για να υλοποιήσεις συστήματα πεπερασμένων καταστάσεων. Σε άλλα μαθήματα όπως στο VLSI σχεδιάζεις σε φυσικό επίπεδο το υπολογιστικό σύστημα ενώ σε μαθήματα τύπου μικτών ηλεκτρονικών έχεις διεπαφή αναλογικών και ψηφιακών ηλεκτρονικών. Πέρα από όλα αυτά όμως η λογική σχεδίαση σου παρέχει τις βάσεις να κατανοήσεις εις βάθος και άλλα μαθήματα όπως την αρχιτεκτονική υπολογιστικών συστημάτων.

Κοινώς, είναι κατανοητό και λογικό που σου έχει ξινίσει το μάθημα. Κακά τα ψέματα είναι ιδιαίτερα εγκεφαλικό ως προς την σχεδίαση, απαιτεί να σκέφτεσαι σε σύστημα αρίθμησης διαδικό, κάτι που θέλει αρκετή εξοικείωση(και περιστασιακά δεκαεξαδικού) και ευνοεί αυτόν που έχει πολύ καλές αριθμητικές ικανότητες. Οπότε απαιτεί πολύ εξάσκηση. Ωστόσο αξίζει αυτό τον κόπο, πίστεψε με. Είναι το "αλφάβητο" της ηλεκτρονικής. Τέλος πάντων μην απογοητεύεσαι και προσπάθησε να βλέπεις με περισσότερο κίνητρο τα μαθήματα των πρώτων εξαμήνων. Όσο ανεβαίνεις σε έτη θα αρχίσεις να αντιλαμβάνεσαι οτι πάρα πολλά απο όσα μαθαίνεις είναι αλληλένδετα. Όχι τόσο στα πλαίσια της σχολής όσο στην πράξη στο επάγγελμα. Στην σχολή κόβονται επίτηδες σε κομματάκια τα διάφορα θέματα για να είναι πιο "εύπεπτα" για εκπαιδευτικούς λόγους. Αλλά στην πράξη μπορεί για να αντιμετωπίσεις ένα συγκεκριμένο πρόβλημα, να αξιοποιήσεις γνώσεις απο 10 ή και 15 διαφορετικά μαθήματα που λέει ο λόγος.
 

Wonderkid

Περιβόητο μέλος

Ο Wonderkid αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών, Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 6,023 μηνύματα.
Στην λογική σχεδίαση εξοικειώνεσαι με τα μαθηματικά της σχεδίασης υπολογιστικών συστημάτων. Οπότε διάβασε άλγεβρα Bool,είναι η βάση της λογικής σχεδίασης και το background για να μάθεις οποιαδήποτε γλώσσα περιγραφής υλικού. Μόλις τελειώσεις με αυτήν μάθε αρχικά συνδυαστικά λογικά κυκλώματα(π.χ. πολλαπλασιαστές, αθροιστές, αφαιρετές, συγκριτές, κωδικοποιητές/αποκωδικοποιητές,πολυπλέκτες κτλπ). Μετά συνέχισε με τα ακολουθιακά(τα λεγόμενα στοιχεία μνήμης) που είναι πιο τσιμπημένα. Π.χ. (σύγχρονους)μετρητές, T,JK,D Flip Flops κτλπ. Για όλα τα παραπάνω οφείλεις να είσαι σε θέση να σχεδιάζεις και να αναλύσεις λογικές συναρτήσεις βάσει προδιαγραφών και να τις βελτιστοποιείς. Να παραδίδεις δηλαδή την έκφραση της λογικής συνάρτησης που υλοποιείται με τον μικρότερο αριθμό λογικών πυλών.

Γενικά μην το αφήσεις, είναι πολύ βασικό μάθημα. Στην ψηφιακή σχεδίαση μαθαίνεις την πρακτική εφαρμογή αυτής της γνώσης μέσω της χρήσης γλωσσών περιγραφικής υλικού(τύπου VHDL ή/και Verilog κτλπ.). Και εαν θυμάμαι και καλά σχεδιάζεις και κάπως πιο πολύπλοκα ακολουθιακά κυκλώματα για να υλοποιήσεις συστήματα πεπερασμένων καταστάσεων. Σε άλλα μαθήματα όπως στο VLSI σχεδιάζεις σε φυσικό επίπεδο το υπολογιστικό σύστημα ενώ σε μαθήματα τύπου μικτών ηλεκτρονικών έχεις διεπαφή αναλογικών και ψηφιακών ηλεκτρονικών. Πέρα από όλα αυτά όμως η λογική σχεδίαση σου παρέχει τις βάσεις να κατανοήσεις εις βάθος και άλλα μαθήματα όπως την αρχιτεκτονική υπολογιστικών συστημάτων.

Κοινώς, είναι κατανοητό και λογικό που σου έχει ξινίσει το μάθημα. Κακά τα ψέματα είναι ιδιαίτερα εγκεφαλικό ως προς την σχεδίαση, απαιτεί να σκέφτεσαι σε σύστημα αρίθμησης διαδικό, κάτι που θέλει αρκετή εξοικείωση(και περιστασιακά δεκαεξαδικού) και ευνοεί αυτόν που έχει πολύ καλές αριθμητικές ικανότητες. Οπότε απαιτεί πολύ εξάσκηση. Ωστόσο αξίζει αυτό τον κόπο, πίστεψε με. Είναι το "αλφάβητο" της ηλεκτρονικής. Τέλος πάντων μην απογοητεύεσαι και προσπάθησε να βλέπεις με περισσότερο κίνητρο τα μαθήματα των πρώτων εξαμήνων. Όσο ανεβαίνεις σε έτη θα αρχίσεις να αντιλαμβάνεσαι οτι πάρα πολλά απο όσα μαθαίνεις είναι αλληλένδετα. Όχι τόσο στα πλαίσια της σχολής όσο στην πράξη στο επάγγελμα. Στην σχολή κόβονται επίτηδες σε κομματάκια τα διάφορα θέματα για να είναι πιο "εύπεπτα" για εκπαιδευτικούς λόγους. Αλλά στην πράξη μπορεί για να αντιμετωπίσεις ένα συγκεκριμένο πρόβλημα, να αξιοποιήσεις γνώσεις απο 10 ή και 15 διαφορετικά μαθήματα που λέει ο λόγος.
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ! Η αλήθεια είναι ότι τέτοιους είδους μαθήματα δε μου τραβάνε ιδιαίτερα το ενδιαφέρον...είμαι περισσότερο των ηλεκτρολογικών! Ίσα ίσα που αυτά με δυσκολεύουν πάρα πολύ κιόλας και είναι αγχωτικά...απλά το θέμα μου είναι ότι δεν έχω βρει καλές πηγές για να διαβάσω αυτό το μάθημα και να το κατανοήσω, δηλαδή έχω ψάξει παντού, δεν υπάρχουν αναλυτικές σημειώσεις που εξηγούν το καθετί
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Στην λογική σχεδίαση εξοικειώνεσαι με τα μαθηματικά της σχεδίασης υπολογιστικών συστημάτων. Οπότε διάβασε άλγεβρα Bool,είναι η βάση της λογικής σχεδίασης και το background για να μάθεις οποιαδήποτε γλώσσα περιγραφής υλικού. Μόλις τελειώσεις με αυτήν μάθε αρχικά συνδυαστικά λογικά κυκλώματα(π.χ. πολλαπλασιαστές, αθροιστές, αφαιρετές, συγκριτές, κωδικοποιητές/αποκωδικοποιητές,πολυπλέκτες κτλπ). Μετά συνέχισε με τα ακολουθιακά(τα λεγόμενα στοιχεία μνήμης) που είναι πιο τσιμπημένα. Π.χ. (σύγχρονους)μετρητές, T,JK,D Flip Flops κτλπ. Για όλα τα παραπάνω οφείλεις να είσαι σε θέση να σχεδιάζεις και να αναλύσεις λογικές συναρτήσεις βάσει προδιαγραφών και να τις βελτιστοποιείς. Να παραδίδεις δηλαδή την έκφραση της λογικής συνάρτησης που υλοποιείται με τον μικρότερο αριθμό λογικών πυλών.
Και εγώ έτσι το σκέφτομαι να επικεντρωθώ στη σχεδίαση λογικών κυκλωμάτων από την αρχή, δηλαδή θεωρήματα-αξιώματα άλγεβρας Bool, Πύλες, Καρνό, μετά συνδυαστικά κυκλώματα και στο τέλος ακολουθιακά.Αυτή τη στιγμή δηλαδή που μαθαίνουμε δομές μνήμες δεν έχω καταλάβει τίποτα, λόγω κενών...:(
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Γενικά μην το αφήσεις, είναι πολύ βασικό μάθημα. Στην ψηφιακή σχεδίαση μαθαίνεις την πρακτική εφαρμογή αυτής της γνώσης μέσω της χρήσης γλωσσών περιγραφικής υλικού(τύπου VHDL ή/και Verilog κτλπ.). Και εαν θυμάμαι και καλά σχεδιάζεις και κάπως πιο πολύπλοκα ακολουθιακά κυκλώματα για να υλοποιήσεις συστήματα πεπερασμένων καταστάσεων. Σε άλλα μαθήματα όπως στο VLSI σχεδιάζεις σε φυσικό επίπεδο το υπολογιστικό σύστημα ενώ σε μαθήματα τύπου μικτών ηλεκτρονικών έχεις διεπαφή αναλογικών και ψηφιακών ηλεκτρονικών. Πέρα από όλα αυτά όμως η λογική σχεδίαση σου παρέχει τις βάσεις να κατανοήσεις εις βάθος και άλλα μαθήματα όπως την αρχιτεκτονική υπολογιστικών συστημάτων.
Πρέπει μάλλον να το δω με άλλο μάτι το συγκεκριμένο μάθημα γιατί μου φαίνεται αυτή τη στιγμή πολύ απωθητικό και πολύ ζόρικο για μάθημα τρίτου εξαμήνου
 
Τελευταία επεξεργασία:

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,239 μηνύματα.
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ! Η αλήθεια είναι ότι τέτοιους είδους μαθήματα δε μου τραβάνε ιδιαίτερα το ενδιαφέρον...είμαι περισσότερο των ηλεκτρολογικών! Ίσα ίσα που αυτά με δυσκολεύουν πάρα πολύ κιόλας και είναι αγχωτικά...απλά το θέμα μου είναι ότι δεν έχω βρει καλές πηγές για να διαβάσω αυτό το μάθημα και να το κατανοήσω, δηλαδή έχω ψάξει παντού, δεν υπάρχουν αναλυτικές σημειώσεις που εξηγούν το καθετί
Είναι χρήσιμα τα μαθήματα των ηλεκτρονικών για όποια εκ των τριών κατευθύνσεων επιλέξεις αργότερα. Ιδίως για την ηλεκτρονική και τις τηλεπικοινωνίες. Εαν έχεις το κουράγιο, διάβασε παρακάτω στο spoiler το γιατί :P .

Γενικά μην υποτιμάς τίποτα απο τα πρώτα εξάμηνα και άσχετα να φαίνονται. Ίδια εργαλεία και γνώσεις απλά διαφορετικές εφαρμογές. Λόγου χάρη ο ηλεκτρονικός θα κάνει ανάλυση φουριε σε ένα σήμα για να φιλτράρει τον θόρυβο. Ο ηλεκτρολόγος θα την κάνει για να δει μην τυχόν έχει αρμονικές ένα σήμα τάσης/ρεύματος. Και ο λόγος είναι οτι μπορούν να κάνουν ζημιά σε εξοπλισμό(π.χ. έναν ηλεκτρικό κινητήρα) καθώς φέρουν ισχύ η οποία δεν είναι χρήσιμη. Οπότε και απώλειες έχεις χωρίς λόγο, και θέρμανση της συσκευής, και δονήσεις και απο όλα.

Άλλο παράδειγμα, ο ηλεκτρονικός θέλει γνώσεις λογικής σχεδίασης για να μπορεί π.χ. να σχεδιάσει την αριθμητική-λογική μονάδα ενός μικροεπεξεργαστή. Ο ηλεκτρολόγος τις θέλει για να μπορεί να φτιάξει κυκλώματα που ελέγχουν την ροή και τα χαρακτηριστικά της ηλεκτρικής ισχύος μέσω ηλεκτρονικών ισχύος. Σκέψου το, λίγες εντολές ενός προγράμματος που τρέχει σε έναν μικροελεγκτή μπορούν να στέλνουν σήματα της τάξεως των mA απο μια έξοδο του,σε ένα πλήθος διακοπτών(τρανζίστορ ισχύος) ελέγχοντας τα με το να τα ανοίγουν και με το να τα κλείνουν με συγκεκριμένο τρόπο. Έτσι καταφέρνουν να "πειράξουν" τα χαρακτηριστικά της ισχύος, της τάσης και του ρεύματος(RMS τιμή, είδος ρεύματος/τάσης(συνεχές/εναλασσόμενο), συχνότητα κτλπ).

Άλλο παράδειγμα. Ο τηλεπικοινωνιακός μελετάει γραμμές μεταφοράς(φαντάσου τες σαν γενίκευση της θεωρίας των ηλεκτρικών κυκλωμάτων) γιατί τον ενδιαφέρει η παραμόρφωση που θα δεχτεί ένα σήμα πληροφορίας που θέλει να στείλει απο ένα σημείο Α σε ένα σημείο Β, πάνω σε μια πλακέτα. Γιατί εμφανίζονται αυτές οι παραμορφώσεις ; Γιατί τα σήματα που στέλνει έχουν μήκη κύματος συγκρίσιμα με τις διαστάσεις του δρόμου πάνω στην πλακέτα. Ο ηλεκτρολόγος τις μελετάει επίσης για να μεταφέρει τεράστια ποσά ισχύος απο ένα σημείο Α σε ένα άλλο Β ενώ παίζει με σήματα συχνοτήτων στυλ 50Hz,πολύ χαμηλό. Για ποιον λόγο ; Γιατί παρά το γεγονός οτι αυτός έχει τόσο χαμηλές συχνότητες, οι αποστάσεις δεν είναι πάνω σε μια πλακέτα(λίγα cm), αλλά δεκάδες εως εκατοντάδες χιλιόμετρα. Οπότε ίδια φαινόμενα εμφανίζονται.

Rumbling προφανώς κάνω αλλά για το καλό σου. Είναι κρίμα να έχεις την στάση οτι κάποια μαθήματα απευθύνονται στους μεν και κάποια στους δε μόνο. Προσπαθώ να πω οτι για να γίνεις καλός σε οτι κάνεις αύριο μεθαύριο, πρέπει να μάθεις όλα τα βασικά στον κορμό. Και λογική σχεδίαση και προγραμματισμό,και υλικά και οτιδήποτε σε βοηθάει στο να λύσεις ότι πρόβλημα έχεις. Πολλοί καθηγητές θα σου πουν οτι το πτυχίο είναι ενιαίο. Και ενώ ισχύει αυτό, είναι πολύ τεχνοκρατικός λόγος παρά ουσιαστικός για να δίνεις την ανάλογη προσοχή. Ο ουσιαστικός λόγος είναι αυτός που ανέφερα.

Φαντάσου οτι ένας φίλος μου που είχε πάρει ενεργειακή κατεύθυνση, κατάλαβε σε πολύ μεγαλύτερο έτος οτι έχει κάνει κενά σε μαθήματα ηλεκτρονικής που χρειάζονται γιατί σε interview για θέση ηλεκτρολόγου, οι ερωτήσεις ήταν κυρίως ηλεκτρονικά ισχύος, προγραμματισμός και αναλογικά ηλεκτρονικά, όσο περίεργο και εαν σου φαίνεται! Είχε στο μυαλό του οτι ο ενεργειακός δεν χρειάζεται ηλεκτρονικά τόσο ή προγραμματισμό. Αλλά σε διαβεβαιώ οι τεχνικές είναι ίδιες, απλά ο ηλεκτρονικός νοιάζεται για εφαρμογές που εστιάζουν στην πληροφορία(δεν είναι κάτι αόριστο, έχει αυστηρό μαθηματικό ορισμό) ενώ ο ηλεκτρολόγος στην ισχύ.

Όσον αφορά στην λογική σχεδίαση, ναι πάρτην απο την αρχή. Έχεις το βιβλίο του Morris Mano ; Φρόντισε να μάθεις πολύ καλά την άλγεβρα Μπουλ και να βελτιστοποιείς τις λογικές συναρτήσεις με τον χάρτη Καρνώ. Πρέπει να παίζεις στα δάχτυλα μετατροπές και πράξεις μεταξύ δεκαδικού και δυαδικού(πρόσθεση,συμπληρώματα ως προς 1 και 2,διαίρεση,δυαδική αναπαράσταση αριθμών με δεκαδικό μέρος). Και να τις υλοποιείς φυσικά με πολυπλέκτε(sos θέμα).
 
Τελευταία επεξεργασία:

Wonderkid

Περιβόητο μέλος

Ο Wonderkid αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών, Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 6,023 μηνύματα.
Όσον αφορά στην λογική σχεδίαση, ναι πάρτην απο την αρχή. Έχεις το βιβλίο του Morris Mano ; Φρόντισε να μάθεις πολύ καλά την άλγεβρα Μπουλ και να βελτιστοποιείς τις λογικές συναρτήσεις με τον χάρτη Καρνώ. Πρέπει να παίζεις στα δάχτυλα μετατροπές και πράξεις μεταξύ δεκαδικού και δυαδικού(πρόσθεση,συμπληρώματα ως προς 1 και 2,διαίρεση,δυαδική αναπαράσταση αριθμών με δεκαδικό μέρος). Και να τις υλοποιείς φυσικά με πολυπλέκτε(sos θέμα).
Έχω του Vranesic, που είναι συνδυαστικό Λογικής Σχεδίασης και VHDL.
Φαντάσου οτι ένας φίλος μου που είχε πάρει ενεργειακή κατεύθυνση, κατάλαβε σε πολύ μεγαλύτερο έτος οτι έχει κάνει κενά γιατί σε interview για θέση ηλεκτρολόγοι, οι ερωτήσεις ήταν κυρίως ηλεκτρονικά ισχύος, προγραμματισμό και αναλογικά ηλεκτρονικά, όσο περίεργο και εαν σου φαίνεται! Είχε στο μυαλό του οτι ο ενεργειακός δεν χρειάζεται ηλεκτρονικά τόσο ή προγραμματισμό. Αλλά σε διαβεβαιώ οι τεχνικές είναι ίδιες,απλά ο ηλεκτρονικός νοιάζεται για εφαρμογές που εστιάζουν στην πληροφορία(δεν είναι κάτι αόριστο, έχει αυστηρό μαθηματικό ορισμό) ενώ ο ηλεκτρολόγος στην ισχύ.
πωπω και το θέμα είναι ότι τα μαθήματα προγραμματιστικού τύπου και ψηφιακών ηλεκτρονικών, δε μου αρέσουν σχεδόν καθόλου προς το παρόν τουλάχιστον..μπορεί να τα έχω πάρει και με στραβό μάτι δε ξέρω, μπορεί να είναι ο τρόπος που διδάσκονται, παίζουν βασικά πολλοί λόγοι
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Είναι χρήσιμα τα μαθήματα των ηλεκτρονικών για όποια εκ των τριών κατευθύνσεων επιλέξεις αργότερα. Ιδίως για την ηλεκτρονική και τις τηλεπικοινωνίες. Εαν έχεις το κουράγιο, διάβασε παρακάτω στο spoiler το γιατί :P .
Εννοείται ότι του κορμού όλα είναι χρήσιμα...το διάβασα το spoil:book: και τα καταλαβαίνω όλα αυτά, απλά πραγματικά δε ξέρω πώς μαθαίνεις να χειρίζεσαι πάρα πολύ καλά τέτοιους είδους μαθήματα, όταν από το <<μηδέν>> που ξεκινάς σε πηγαίνουν αμέσως στο <<10>>
 
Τελευταία επεξεργασία:

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,239 μηνύματα.
Έχω του Vranesic, που είναι συνδυαστικό Λογικής Σχεδίασης και VHDL.

πωπω και το θέμα είναι ότι τα μαθήματα προγραμματιστικού τύπου και ψηφιακών ηλεκτρονικών, δε μου αρέσουν σχεδόν καθόλου προς το παρόν τουλάχιστον..μπορεί να τα έχω πάρει και με στραβό μάτι δε ξέρω, μπορεί να είναι ο τρόπος που διδάσκονται, παίζουν βασικά πολλοί λόγοι
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:


Εννοείται ότι του κορμού όλα είναι χρήσιμα...το διάβασα το spoil:book: και τα καταλαβαίνω όλα αυτά, απλά πραγματικά δε ξέρω πώς μαθαίνεις να χειρίζεσαι πάρα πολύ καλά τέτοιους είδους μαθήματα, όταν από το <<μηδέν>> που ξεκινάς σε πηγαίνουν αμέσως στο <<10>>
Του Vranesic μπορεί να είναι καλό,δεν το είχα. Αλλά στοιχηματίζω οτι είναι χαώδης για να διαβάσεις. Πολύ πληροφορία. Δοκίμασε να δεις μην τυχόν το έχει κάποιος συμφοιτητής σου και μπορεί να στο δανείσει ή ν σου βγάλει φώτο συγκεκριμένα κεφάλαια.

Ο τρόπος που διδάσκονται κακά τα ψέματα λέει πολλά. Πήγαινε στις διαλέξεις κυρίως για εποπτεία της ύλης. Απο εκεί και πέρα εαν δεις πως δεν προσφέρουν κάποιο insight οι διδάσκοντες ψάξε μόνος σου το αντίστοιχο θέμα για το οποίο μίλησαν απο youtube και διάφορα sites τύπου all-about circuits. Άλλη λύση δεν υπάρχει. Επίσης χρησιμοποίησε και online εφαρμογές τύπου circuit simulator Applet. Επιτρέπει την σχεδίαση λογικών κυκλωμάτων. Οπότε μόλις λύνεις μια άσκηση την δοκιμάζεις κατευθείαν, να δεις εαν το λογικό κύκλωμα που έφτιαξες λειτουργεί όπως πρέπει.

Δυστυχώς δεν παίρνεις ανάσα, διαβάζεις συνεχώς και λύνεις τόνους ασκήσεων. Άλλος τρόπος δεν υπάρχει. Αυτοί σε κάθε διάλεξη προχωράνε στο επόμενο θέμα και ας έχουν χάσει το 80% του ακροατηρίου 5 διαλέξεις πριν. Οπότε δεν πρέπει να αφήνεις σχεδόν τίποτα απο ότι κάνετε κάθε φορά αδιάβαστο. Πρέπει να το κάνεις επανάληψη,και να δοκιμάζεις να κάνεις ότι έδειξε ο καθηγητής μέσα στο μάθημα. Όταν το κάνεις αυτό θα δεις οτι μπορεί να κολλήσεις σε σημεία που δεν φανταζόσουν οπότε την επόμενη φορά πας με απορίες. Ειδάλλως αρχίζεις να κάνεις κενά μέχρι που χάνεται η μπάλα. Είναι σημαντικό οπότε να μην τα αφήνεις. Εκείνοι δεν πρόκειται να νοιαστούν,τα λένε και όποιος κατάλαβε και ότι κατάλαβε,κατάλαβε.
 

Wonderkid

Περιβόητο μέλος

Ο Wonderkid αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών, Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 6,023 μηνύματα.
Ο τρόπος που διδάσκονται κακά τα ψέματα λέει πολλά. Πήγαινε στις διαλέξεις κυρίως για εποπτεία της ύλης. Απο εκεί και πέρα εαν δεις πως δεν προσφέρουν κάποιο insight οι διδάσκοντες ψάξε μόνος σου το αντίστοιχο θέμα για το οποίο μίλησαν απο youtube και διάφορα sites τύπου all-about circuits. Άλλη λύση δεν υπάρχει. Επίσης χρησιμοποίησε και online εφαρμογές τύπου circuit simulator Applet. Επιτρέπει την σχεδίαση λογικών κυκλωμάτων. Οπότε μόλις λύνεις μια άσκηση την δοκιμάζεις κατευθείαν, να δεις εαν το λογικό κύκλωμα που έφτιαξες λειτουργεί όπως πρέπει.
Έχω εγκαταστήσει το Logic Friday και το Logisim για προσομοίωση.
Του Vranesic μπορεί να είναι καλό,δεν το είχα. Αλλά στοιχηματίζω οτι είναι χαώδης για να διαβάσεις. Πολύ πληροφορία. Δοκίμασε να δεις μην τυχόν το έχει κάποιος συμφοιτητής σου και μπορεί να στο δανείσει ή ν σου βγάλει φώτο συγκεκριμένα κεφάλαια.
Όντως είναι καλό βιβλίο, αλλά χαώδες, χάνεσαι στο διάβασμά του...
Δυστυχώς δεν παίρνεις ανάσα, διαβάζεις συνεχώς και λύνεις τόνους ασκήσεων. Άλλος τρόπος δεν υπάρχει. Αυτοί σε κάθε διάλεξη προχωράνε στο επόμενο θέμα και ας έχουν χάσει το 80% του ακροατηρίου 5 διαλέξεις πριν. Οπότε δεν πρέπει να αφήνεις σχεδόν τίποτα απο ότι κάνετε κάθε φορά αδιάβαστο. Πρέπει να το κάνεις επανάληψη,και να δοκιμάζεις να κάνεις ότι έδειξε ο καθηγητής μέσα στο μάθημα. Όταν το κάνεις αυτό θα δεις οτι μπορεί να κολλήσεις σε σημεία που δεν φανταζόσουν οπότε την επόμενη φορά πας με απορίες. Ειδάλλως αρχίζεις να κάνεις κενά μέχρι που χάνεται η μπάλα. Είναι σημαντικό οπότε να μην τα αφήνεις. Εκείνοι δεν πρόκειται να νοιαστούν,τα λένε και όποιος κατάλαβε και ότι κατάλαβε,κατάλαβε.
Το χειρότερο πιστεύω, σε πολλές περιπτώσεις, είναι οι ελλιπείς σημειώσεις που σου παρέχονται σε τέτοιου είδους ειδικά μαθήματα που κακά τα ψέματα είναι αρκετά έως πολύ τσιμπημένα, ειδικά για 2ο έτος...οπότε έχω αρχίσει να φτιάχνω μόνος μου σημειώσεις από πολλές άλλες πηγές, για να ανταπεξέρχομαι
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,239 μηνύματα.
Πάντως μπορείς να δημιουργήσεις και μόνος σου ασκήσεις. Λόγου χάρη πες θέλω να φτιάξω μια λογική συνάρτηση που δέχεται 3 εισόδους και να βγάζει λογικό 1 όταν η είσοδος είναι 2,3 και 5. Εαν δεν μπορείς να το απαντήσεις αυτό,ή να σκεφτείς πως να το προσεγγίσεις καν, ξεκίνα με το διάβασμα της άλγεβρας Μπουλ και των ιδιοτήτων της. Βασική αριθμητική και μετατροπές ανάμεσα σε δεκαδικό και δυαδικό σύστημα. Εξοικειώσου με ότι είπαμε, μάθε και για ελαχιστοόρους και μεγιστοόρους και χάρτες Καρνώ. Μόλις το κάνεις αυτό μπορείς να αρχίσεις να ψάχνεσαι με άλλα ερωτήματα του τύπου τι είναι ένας πολυπλέκτης και πως ακριβώς λειτουργεί.

Προσπάθησε να φτιάξεις την έκφραση της συνάρτησης που βρήκες απο το προηγούμενο ερώτημα με απλές λογικές πύλες(τύπου OR,AND,NOT) και μετά με την χρήση πολυπλεκτών. Εαν πιάσεις αυτά τα ακολουθιακά δεν θα είναι απίστευτα δύσκολα. Ούτε και εύκολα φυσικά, αλλά για αυτό δεν θα φταις εσύ όσο η ίδια η φύση του κεφαλαίου. Και πάλι όμως τα προηγούμενα θα σε καλύψουν για το τουλάχιστον 70% της ύλης του μαθήματος.

Είναι καλό που έχεις αναπτύξει βασικά αυτό το συνήθειο γιατί θα σου χρειαστεί οπωσδήποτε. Θα τύχει και μάθημα που θα έχει ορίσει ο καθηγητής(ονόματα να μην λέμε :hehe: ) καμιά 10αρια διαφορετικές ποσότητες με το ίδιο όνομα και σε κάθε άσκηση θα το ερμηνεύει όπως του κάπνισε με αποτέλεσμα να τραβάς τα μαλλιά σου για το γίνεται. Υπομονή προς τα πάνω εξάμηνα είναι ολοένα και χειρότεροι.
 

Wonderkid

Περιβόητο μέλος

Ο Wonderkid αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών, Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 6,023 μηνύματα.
Πάντως μπορείς να δημιουργήσεις και μόνος σου ασκήσεις. Λόγου χάρη πες θέλω να φτιάξω μια λογική συνάρτηση που δέχεται 3 εισόδους και να βγάζει λογικό 1 όταν η είσοδος είναι 2,3 και 5. Εαν δεν μπορείς να το απαντήσεις αυτό,ή να σκεφτείς πως να το προσεγγίσεις καν, ξεκίνα με το διάβασμα της άλγεβρας Μπουλ και των ιδιοτήτων της. Βασική αριθμητική και μετατροπές ανάμεσα σε δεκαδικό και δυαδικό σύστημα. Εξοικειώσου με ότι είπαμε, μάθε και για ελαχιστοόρους και μεγιστοόρους και χάρτες Καρνώ. Μόλις το κάνεις αυτό μπορείς να αρχίσεις να ψάχνεσαι με άλλα ερωτήματα του τύπου τι είναι ένας πολυπλέκτης και πως ακριβώς λειτουργεί.
Χμμ..μάλλον από το 0 πρέπει να ξεκινήσω..
Προσπάθησε να φτιάξεις την έκφραση της συνάρτησης που βρήκες απο το προηγούμενο ερώτημα με απλές λογικές πύλες(τύπου OR,AND,NOT) και μετά με την χρήση πολυπλεκτών. Εαν πιάσεις αυτά τα ακολουθιακά δεν θα είναι απίστευτα δύσκολα. Ούτε και εύκολα φυσικά, αλλά για αυτό δεν θα φταις εσύ όσο η ίδια η φύση του κεφαλαίου. Και πάλι όμως τα προηγούμενα θα σε καλύψουν για το τουλάχιστον 70% της ύλης του μαθήματος.
Μια καλή στρατηγική είναι όντως μαθαίνοντας καλά τη λογική σχεδίαση, στη συνέχεια να προσπαθώ να περιγράφω κάθε κύκλωμα με VHDL...από ότι έχω καταλάβει ουσιαστικά το ''Σχεδίαση Ψηφιακών Συστημάτων'', είναι ουσιαστικά ''Λογικά Κυκλώματα ΙΙ'', δηλαδή υλοποιείς πάλι το κύκλωμα, αλλά το περιγράφεις κιόλας με γλώσσα ή για να το θέσω καλύτερα τα ''Λογικά Κυκλώματα'', ουσιαστικά αποτελούν ''Εισαγωγή στα Ψηφιακά Συστήματα''. Πάντως, είχα μια ελπίδα πώς θα μπορούσα να καταλάβω τα Ψηφιακά συστήματα, χωρίς καλή γνώση λογικών κυκλωμάτων αλλά τζίφος..
Είναι καλό που έχεις αναπτύξει βασικά αυτό το συνήθειο γιατί θα σου χρειαστεί οπωσδήποτε. Θα τύχει και μάθημα που θα έχει ορίσει ο καθηγητής(ονόματα να μην λέμε :hehe: ) καμιά 10αρια διαφορετικές ποσότητες με το ίδιο όνομα και σε κάθε άσκηση θα το ερμηνεύει όπως του κάπνισε. Υπομονή.
χαχαχαχαχα...εν πάσει περιπτώσει σε ευχαριστώ πάρα πάρα πολύ για τη βοήθεια, ήσουν πολύ διαφωτιστικός!
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top