Χρήσεις και προεκτάσεις συμβόλων στην πολιτική σκηνή

lowbaper92

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο lowbaper92 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,504 μηνύματα.
Διευκρινήσεις:Η σβάστικα είναι σύμβολο που βρέθηκε πάνω σε αρχαίο ελληνικό νόμισμα του 8ου π.χ.

Σύμφωνοι. Επίσης είναι σύμβολο του Ινδουϊσμού και του Βουδισμού. Αλλά τι σημασία έχουν αυτά? Δεν παύει να είναι άμεσα συνδεδεμένη με την Άρια ταυτότητα που ονειρευόταν ο Χίτλερ.
Ορίστε κι ένα σύντομο ντοκυμαντέρ.

όπως και ο "χιτλερικός" χαιρετισμός σφετερίσθηκε από τους αρχαίους Ελληνες.

Βασικά, όχι. Δεν τον συναντάς πουθενά πριν τον 18ο αιώνα.

Η αλήθεια, πικρή για ορισμένους, για αυτόν τον χαιρετισμό, είναι πως δεν θα τον συναντήσει κανείς και πουθενά πριν τον 18ο αιώνα μ.Χ..

Όχι απλά δεν είναι σπαρτιάτικος, αλλά ούτε καν ρωμαϊκός.

Ψάξαμε στο TLG, τα άπαντα των αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων, στο Liddell-Scott, στο λεξικό Σούδα, σε ιστορικούς, σε περιηγητές. Δεν υπάρχει απολύτως τίποτα για τον υποτιθέμενο σπαρτιάτικο ή αρχαιοελληνικό χαιρετισμό.

Και επειδή ακούγεται και ο μύθος, ότι ήταν δήθεν ρωμαϊκός χαιρετισμός, τον οποίο οι Ρωμαίοι αντέγραψαν από τους Σπαρτιάτες, σας πληροφορούμε ότι ούτε οι Ρωμαίοι υπήρξαν ποτέ "αγανακτισμένοι κάτοικοι" του Αγίου Παντελεήμονα.

Ο Martin Winkler στο βιβλίο του "Ο ρωμαϊκός χαιρετισμός. Κινηματογράφος, Ιστορία, Ιδεολογία" αναφέρει:
"Σε κανένα ρωμαϊκό έργο τέχνης -άγαλμα, νόμισμα ή ζωγραφική- δεν αναπαρίσταται ο χαιρετισμός που συναντάται στο Φασισμό, στον Εθνικοσοσιαλισμό ή σε κάποια άλλη συγγενή ιδεολογία. Επίσης είναι άγνωστος και στην Ρωμαϊκή Γραμματεία, δεν αναφέρεται από κανέναν αρχαίο ιστορικό. Ούτε στην περίοδο των Καισάρων, ούτε και στην ρεπουμπλικανική περίοδο."
Martin Winkler "Ο ρωμαϊκός χαιρετισμός. Κινηματογράφος, Ιστορία, Ιδεολογία" σελ. 22

Εν ολίγοις, είναι τόσο αρχαιοελληνικός ο ναζιστικός χαιρετισμός, όσο αρχαιοελληνικές κομμώσεις είναι και οι φαλάκρες που κοσμούν τα ακατοίκητα κρανία τους.

Αλλά ακόμα και αρχαιοελληνικός να ήταν, δεν θα είχε καμία απολύτως τύχη αν δεν τον είχε καθιερώσει πρώτα το παρανοϊκό τους είδωλο, ο Αδόλφος. Απλά, για να μην κοροϊδευόμαστε.

Πηγή

Σημείωση: Το μήνυμα προήλθε από το thread Ο Μιχαλολιάκος για τη Χρυσή Αυγή
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Λεωνίδας_Δ

Νεοφερμένος

Ο Λεωνίδας_Δ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 73 μηνύματα.
Με την ίδια λογική ο χίτλερ σιγουρα χρησιμοποιούσε τουαλέτα να μην τη χρησιμοποιούμε και μεις...Πας καλά???Θα αποπέμψω εγώ στοιχεία του πολιτισμού μου επειδή κάποιος τρελός τα πήρε για σύμβολά του????
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

lowbaper92

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο lowbaper92 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,504 μηνύματα.
Με την ίδια λογική ο χίτλερ σιγουρα χρησιμοποιούσε τουαλέτα να μην τη χρησιμοποιούμε και μεις...Πας καλά???Θα αποπέμψω εγώ στοιχεία του πολιτισμού μου επειδή κάποιος τρελός τα πήρε για σύμβολά του????

Αυτό που θέλω να πω είναι ότι η σβάστικα είναι ταυτισμένη με τη ναζιστική Γερμανία. Απ'όπου και να την πήρε ο Χίτλερ, όποιοι και να την έχουν χρησιμοποιήσει στο παρελθόν, όταν ακούς για σβάστικα αυτός σου έρχεται στο μυαλό.
Και μην παθαίνεις πατριωτικές ονειρώξεις, έχει βρεθεί σε διαφορετικούς πολιτισμούς και θρησκείες ο αγκυλωτός σταυρός, δεν έχουμε τα copyrights.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

venividivici43946

Διάσημο μέλος

Ο venividivici43946 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,392 μηνύματα.
Βασικά, όχι. Δεν τον συναντάς πουθενά πριν τον 18ο αιώνα.
"ave caesar morituri te salutant"

Μασάμε πριν μιλήσουμε.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

lowbaper92

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο lowbaper92 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,504 μηνύματα.
"ave caesar morituri te salutant"

Μασάμε πριν μιλήσουμε.
Το googlαρα και μου έβγαλε έναν πίνακα του 1859. Διαψεύδει αυτό που είπα? :confused:

Επίσης αν δεις το λινκ που έδωσα:
Σε πολύ γενικές γραμμές, ο αγιοπαντελήτικος αυτός χαιρετισμός εμφανίστηκε κατά τον 18ο αιώνα σε πίνακες που αναπαριστούσαν σκηνές ρωμαϊκών εποχών, όπως πχ. ο "Oath of the Horatii" του Jacques-Louis David:

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

venividivici43946

Διάσημο μέλος

Ο venividivici43946 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,392 μηνύματα.
Προφανώς. Τυπικός ρωμαϊκός χαιρετισμός, έδωσα πχ. Ο David είχε αγάπη στα αρχαοοελληνικά και ρωμαϊκά θέματα. Παρεμπιπτόντως ο Όρκος των Ορατίων είναι φουλ στο αναγεννησιακό τρίγωνο.

Υγ. Ουδόλως με ενδιαφέρει η αντιδικία σας, απλώς υπέπεσες σε ιστορικό σφάλμα και σου δίνω πχ. :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

lowbaper92

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο lowbaper92 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,504 μηνύματα.
Προφανώς. Τυπικός ρωμαϊκός χαιρετισμός, έδωσα πχ. Ο David είχε αγάπη στα αρχαοοελληνικά και ρωμαϊκά θέματα. Παρεμπιπτόντως ο Όρκος των Ορατίων είναι φουλ στο αναγεννησιακό τρίγωνο.

Υγ. Ουδόλως με ενδιαφέρει η αντιδικία σας, απλώς υπέπεσες σε ιστορικό σφάλμα και σου δίνω πχ. :)
Godamit, εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω, είμαι και 25 ώρες άυπνος :P
Το άρθρο λέει ότι αυτός ο χαιρετισμός δεν εμφανίζεται πριν τον 18ο αιώνα. Ο πίνακας που είπες εσύ είναι του 1859 (19ος αιώνας) και αυτός στο άρθρο είναι του 1784 (18ος αιώνας)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

venividivici43946

Διάσημο μέλος

Ο venividivici43946 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,392 μηνύματα.
Περί Νταβίντ: https://el.m.wikipedia.org/wiki/Ο_όρκος_των_Ορατίων_(Ζακ-Λουί_Νταβίντ) Κατανοητό; Παρεμπιπτόντως είναι από τους μεγαλύτερους ζωγράφους. Σε παραπέμπω στο θάνατο του Μαρά.

Οι Ρωμαίοι είχαν το αβε ως χαιρετισμό. Όπως και εμείς σήμερα χαιρετάμε δια χειρονομίας κάποιον δικό μας, έτσι και αυτοί χρησιμοποιούσαν το χέρι συμπληρωματικά στα λόγια. Από κει το ξεπατίκωσαν μερικοί γραφικοί και δημιουργήθηκε ο "χαιρετισμός".

Υγ. Καλύτερα να κοιμηθείς, μην εξαντλείς τον οργανισμό σου. :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Mr. Crowley

Διάσημο μέλος

Ο Mr. Crowley αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,046 μηνύματα.
Διευκρινήσεις:Η σβάστικα είναι σύμβολο που βρέθηκε πάνω σε αρχαίο ελληνικό νόμισμα του 8ου π.χ. όπως και ο "χιτλερικός" χαιρετισμός σφετερίσθηκε από τους αρχαίους Ελληνες.Αυτά δεν είναι περίεργα για όσους διαβάζουν ελληνική ιστορία και δεν αποχαυνόνται από παντογνώστες δημοσιογράφους και αριστερούς οι οποίοι έχουν δηλώσει ότι τα σκόπια είναι μακεδονια.
Με την ίδια λογική ο χίτλερ σιγουρα χρησιμοποιούσε τουαλέτα να μην τη χρησιμοποιούμε και μεις...Πας καλά???Θα αποπέμψω εγώ στοιχεία του πολιτισμού μου επειδή κάποιος τρελός τα πήρε για σύμβολά του????

Wow.Κατ'αρχάς,να ξεκαθαρίσω κάτι,η σβάστικα είναι τόσο "ελληνικό" σύμβολο,όσο "ελληνικό" είναι και το τρίγωνο.Κοινός είναι ένα πολύ συνηθισμένο σύμβολο,που απαντάται κατά καιρούς σχεδόν σε όλους τους πολιτισμούς.Δεύτερον,για τον χαιρετισμό δεν ξέρω,ενδεχομένως να είναι και ελληνικός.Δεν έχει καμία απολύτως σημασία.Το θέμα με αυτά τα σύμβολα,της σβάστικας και αυτού του χαιρετισμού,είναι ότι είναι συνδεδεμένα με τους ναζί.Και όχι,το "ο Χίτλερ χρησιμοποιούσε και τουαλέτα" είναι σόφισμα,διότι η τουαλέτα δεν ήταν επίσημο σύμβολο του ναζιστικού καθεστώτος,ούτε επίσημος χαιρετισμός.Η σβάστικα είναι όμως το σύμβολο με το οποίο έγινε γνωστός παγκοσμίως ο ναζισμός,όπως και το σηκωμένο χέρι ο χαιρετισμός με τον οποίο έγινε γνωστός.Το origin τους είναι τελείως irrelevant,καθώς,70 χρόνια μετά τον WWII είναι άρρηκτα συνδεδεμένα στις συνειδήσεις των ανθρώπων με τον ναζισμό,κάτι απόλυτα λογικό.Ο κόσμος έμαθε τη σβάστικα ως σύμβολο των μεγαλύτερων κτηνωδιών στην ιστορία της ανθρωπότητας,όχι ως αρχαίο σύμβολο,διότι έτσι είχε μεγαλύτερο impact στην ανθρωπότητα,και θα πάρει αιώνες ν'αλλάξει κάτι τέτοιο.Sure,τυπικά είναι ένα απλό σύμβολο,όπως και το "Αδόλφος" είναι ένα απλό όνομα.Ε,εσύ αν θες,βγάλε το παιδί σου Αδόλφο και κόψε αντιδράσεις.
Btw,και ο μαίανδρος της Χ.Α. είναι ένα αρχαιοελληνικό σύμβολο.Παρ'όλ'αυτά,υπάρχουν άπειρα γνωστά αρχαιοελληνικά σύμβολα,πέραν αυτού.So,I couldn't help but wonder,είναι τυχαίο που η Χ.Α. επέλεξε ως επίσημο σύμβολό της,το αρχαιοελληνικό εκείνο σύμβολο που έχει την closest resemblance στη σβάστικα,και μάλιστα με τα ίδια ακριβώς χρώματα (μαύρο σε κόκκινο φόντο)?Θέλει ο ναζί να κρυφτεί,και η καράφλα δεν τον αφήνει...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

giosx

Δραστήριο μέλος

Ο Γοργίας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Ασία. Έχει γράψει 652 μηνύματα.
Το googlαρα και μου έβγαλε έναν πίνακα του 1859. Διαψεύδει αυτό που είπα? :confused:

Επίσης αν δεις το λινκ που έδωσα:
Για δείτε εδώ πρώτα, και ύστερα μασάτε..: :P
https://www.louvre.fr/en/oeuvre-notices/oath-horatii
In the 7th century BC, the three Horatii brothers, chosen by the Romans to defy the Curiatii, the champions of the town of Alba, are swearing to defeat their enemies or die. As they receive their weapons from their father, the women of the family are prostrate with suffering. This painting, a royal commission, was the manifesto for a new style, neoclassicism. Both the architecture of the room and the poses of the warriors are rigorously geometrical.
The Horatii and the Curiatii
In the 7th century BC, to put an end to the bloody war between Rome and Alba, both cities designated champions: the former chose the Horatii, the latter the Curiatii. The two families were linked by marriage. Jacques-Louis David depicts the Horatii swearing to defeat their enemies or die for their country. On the right, the grief-stricken women of the family already fear the worst: Sabina, the sister of the Curiatii and wife of the eldest of the Horatii, and Camilla, the sister of the Horatii and betrothed to one of the Curiatii, hang their heads in sorrow, while behind them, the mother of the Horatii hugs her grandchildren.
A new moral painting
David chose this episode in Roman history for his first royal commission in 1784. A Prix de Rome laureate in 1776 and a member of the Académie, he wanted to launch his public career by creating a stir with a radically innovative picture. He forsook the amorous and mythological subject matter of his first teacher, Boucher, for the Roman historians and Corneille's classical play Horace (1640). David presents this episode as an example of patriotism and stoicism. In this respect, he is close to philosophers of the Enlightenment such as Diderot, who advocated the painting of moral subjects. David also wanted to give his painting an orginal form. He sought to emulate the grand style of his 17th-century forebears Poussin and Le Brun. David returned to Rome, where he could draw inspiration from ancient art for this painting. He presented the finished canvas in his studio in Rome in 1785, then at the Paris Salon later that year, on both occasions to acclaim.
The manifesto of neoclassicism
The Oath of the Horatii is the first masterpiece of a new style breaking with the rococo style. The composition is broad and simple, with the life-size figures arranged in a frieze in the foreground, as on Roman sarcophagi and Greek vases. The figures are separated by large empty spaces in a stage-like area shown head-on. David emphasizes the room's geometry. The harsh, slanting light gives the figures their relief, and their contrasting characters are conveyed using different forms. He gives the men energetic bodies constructed out of straight lines and dresses them in vivid colors, while the women are all sinous curves and muted colors. The painting became the model throughout Europe for the new style of painting later known as neoclassicism.
Bibliography
Schnapper Antoine, Jacques-Louis David 1748-1825, catalogue d'exposition, Paris, musée du Louvre, Paris, Éditions de la Réunion des musées nationaux, 1989, pp.162-167.
Crow Thomas, L'Atelier de David émulation et révolution, Paris, Gallimard, 1997, pp. 47-53, 57-66 (traduit de l'anglais).
Technical description
Jacques-Louis DAVID (Paris, 1748 - Brussels, 1825)

  • The Oath of the Horatii 1784
  • H. 3.30 m; W. 4.25 m
  • Collection of Louis XVI
    INV. 3692
  • Paintings
    Denon wing
    1st floor
    Daru
    Room 75
Practical information
The Louvre is open every day (except Tuesday) from 9 a.m. to 6 p.m.
Night opening until 9:45 p.m. on Wednesdays and Fridays
Closed on the following holidays: January 1, May 1, December 25

Musée du Louvre, 75058 Paris - France
Métro: Palais-Royal Musée du Louvre (lines 1 and 7)
Tel.: +33 (0)1 40 20 53 17
Additional information about the work
Signed and dated bottom left: L. David/faciebat/Romae/anno MDCCLXXXIV
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Λεωνίδας_Δ

Νεοφερμένος

Ο Λεωνίδας_Δ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 73 μηνύματα.
Mr Crowley για τα σύμβολα..Εγω όταν π.χ βλέπω μια σβάστικα δεν σκέφτομαι τον σατανισμό αλλά τα φυσικά στοιχεία που αντιπροσωπεύευ η κάθε κορυφή του...Ισως όταν ήμουν 12 χρονών αυτό να σκεφτόμουνα αλλά αφού παιδεύτηκα αργότερα κατάλαβα τι πραγματικά αντιπροσωπεύει και όχι κάποια ανασφαλή παιδάκια που σκοτώνουν γατάκια.Το point μου είναι ότι οι συνειρμοί που κάνει ο καθένας είναι καθαρά δικό του θέμα και αποτελεί συνάρτηση του επιπέδου μόρφωσής του,αντικειμενικότητάς του κ.λ.π.Αν κάτσω εγώ να παρασύρομαι από το τι σκέφτεται η μάζα θα αρχίζω να καίω τον κώδικα da vinci όπως κάνανε προ ετών κάτι γιαγιάδες(κατου ο κωδικας da vinci)..Το παιδί μου δε θα το βγαζα αδόλφο γιατί δεν είναι ελληνικό όνομα..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Mr. Crowley

Διάσημο μέλος

Ο Mr. Crowley αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,046 μηνύματα.
Mr Crowley για τα σύμβολα..Εγω όταν π.χ βλέπω μια σβάστικα δεν σκέφτομαι τον σατανισμό αλλά τα φυσικά στοιχεία που αντιπροσωπεύευ η κάθε κορυφή του...Ισως όταν ήμουν 12 χρονών αυτό να σκεφτόμουνα αλλά αφού παιδεύτηκα αργότερα κατάλαβα τι πραγματικά αντιπροσωπεύει και όχι κάποια ανασφαλή παιδάκια που σκοτώνουν γατάκια.Το point μου είναι ότι οι συνειρμοί που κάνει ο καθένας είναι καθαρά δικό του θέμα και αποτελεί συνάρτηση του επιπέδου μόρφωσής του,αντικειμενικότητάς του κ.λ.π.Αν κάτσω εγώ να παρασύρομαι από το τι σκέφτεται η μάζα θα αρχίζω να καίω τον κώδικα da vinci όπως κάνανε προ ετών κάτι γιαγιάδες(κατου ο κωδικας da vinci)..Το παιδί μου δε θα το βγαζα αδόλφο γιατί δεν είναι ελληνικό όνομα..

Την ανάποδη πεντάλφα εννοείς όταν μιλάς για σατανισμό,όχι την σβάστικα...
:whistle:

Είναι τελείως άκυρη η αναλογία σου.Ο σατανισμός δεν είναι παρά μια υποσημείωση της υποσημείωσης στην ιστορία της ανθρωπότητας,ο ναζισμός όχι.Όλα τα εγκλήματα των σατανιστών μπορούν να χωρέσουν σε μια σελίδα χαρτί,ενώ για τα εγκλήματα του ναζισμού γράφονται τόμοι επί τόμων.Συνεπώς,η σβάστικα είναι κάτι πολύ πιο άρρηκτα συνδεδεμένο στις συνειδήσεις των ανθρώπων με τα φριχτά εγκλήματα του ναζισμού,που συγκλόνισαν την ανθρωπότητα,σε αντίθεση με τον σατανισμό,που ασχολούμαστε οριακά με την ύπαρξή του.Όταν μιλάμε για ένα τέτοιο scale επιρροής,όλη η μόρφωση του κόσμου δεν αλλάζει κάτι,θα περάσουν πάρα πολλά χρόνια για να σβηστεί αυτή η σύνδεση σβάστικας-ναζί απ'την ανθρωπότητα,είτε το βρίσκεις δίκαιο,είτε άδικο.

ΥΓ:Προφανώς δεν αναφέρομαι προσωπικά σε σένα,my point is ότι κανένας μη φιλοναζιστής δεν θα έβγαζε το παιδί του Αδόλφο,απ'όπου και αν προέρχεται.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Yamcha

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Παυλος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 27 ετών, Απόφοιτος και μας γράφει απο Ηράκλειο (Κρήτη). Έχει γράψει 271 μηνύματα.

Την ανάποδη πεντάλφα εννοείς όταν μιλάς για σατανισμό,όχι την σβάστικα...
:whistle:

Είναι τελείως άκυρη η αναλογία σου.Ο σατανισμός δεν είναι παρά μια υποσημείωση της υποσημείωσης στην ιστορία της ανθρωπότητας,ο ναζισμός όχι.Όλα τα εγκλήματα των σατανιστών μπορούν να χωρέσουν σε μια σελίδα χαρτί,ενώ για τα εγκλήματα του ναζισμού γράφονται τόμοι επί τόμων.Συνεπώς,η σβάστικα είναι κάτι πολύ πιο άρρηκτα συνδεδεμένο στις συνειδήσεις των ανθρώπων με τα φριχτά εγκλήματα του ναζισμού,που συγκλόνισαν την ανθρωπότητα,σε αντίθεση με τον σατανισμό,που ασχολούμαστε οριακά με την ύπαρξή του.Όταν μιλάμε για ένα τέτοιο scale επιρροής,όλη η μόρφωση του κόσμου δεν αλλάζει κάτι,θα περάσουν πάρα πολλά χρόνια για να σβηστεί αυτή η σύνδεση σβάστικας-ναζί απ'την ανθρωπότητα,είτε το βρίσκεις δίκαιο,είτε άδικο.

ΥΓ:Προφανώς δεν αναφέρομαι προσωπικά σε σένα,my point is ότι κανένας μη φιλοναζιστής δεν θα έβγαζε το παιδί του Αδόλφο,απ'όπου και αν προέρχεται.
Εσύ δηλαδή δε θα έβγαζες το παίδι σου Αδολφό ,εαν ο πατέρας σου λεγόταν ετσι βεβαία,επείδη ένας παρανοϊκός ανθρώπος λεγόταν έτσι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Mr. Crowley

Διάσημο μέλος

Ο Mr. Crowley αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,046 μηνύματα.
Εσύ δηλαδή δε θα έβγαζες το παίδι σου Αδολφό ,εαν ο πατέρας σου λεγόταν ετσι βεβαία,επείδη ένας παρανοϊκός ανθρώπος λεγόταν έτσι.

Γενικά δεν πρόκειται να δώσω στο παιδί μου το όνομα του πατέρα μου,απ'τη στιγμή που δεν μ'αρέσει,το βρίσκω τελείως ηλίθιο.Ούτε οι γονείς μου μου έδωσαν το όνομα κάποιου παππού,ένα όνομα που τους άρεσε διάλεξαν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

giosx

Δραστήριο μέλος

Ο Γοργίας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Ασία. Έχει γράψει 652 μηνύματα.
" Ο πανάρχαιος Δωρικός χαιρετισμός "

Από τη μακρινή αρχαιότητα, όλες οι ανθρώπινες κοινωνίες συνήθιζαν να χρησιμοποιούν διάφορες χειραψίες και χαιρετισμούς, τόσο ως συμβολική ένδειξη αναγνώρισης, όσο και ως έκφραση αλληλοσεβασμού. Κάθε λαός έχει καθιερώσει στις παραδόσεις του συγκεκριμένες μορφές χαιρετισμών, οι οποίες με τη μεγάλη τους ποικιλία εμπλουτίζουν τον κάθε λαϊκό πολιτισμό.
Κατά κανόνα οι συμβολικές αυτές χειρονομίες, οι χειραψίες και οι χαιρετισμοί γίνονται με τη χρήση των χεριών.
Άλλωστε, οι ίδιες αυτές λέξεις έχουν ως κύριο συνθετικό τους τη λέξη "χέρι".

Συνήθως, κάποια προσφώνηση, όπως π.χ. το "χαίρε", συνοδεύει κάθε χαιρετισμό, θέλοντας να δηλώσει χαρά, υγεία, καλή διάθεση. Σε σημαντικές στιγμές της κοινωνικής ζωής παρατηρούνται πολλοί και.... διαφορετικοί τρόποι χειραψιών και χαιρετισμών, όπως για παράδειγμα στις τελετές γάμου, τελετές αποδοχής των νέων και των εφήβων στις παραδοσιακές κοινωνίες, σε υποσχέσεις και ορκωμοσίες και σε ανάλογου τύπου εκδηλώσεις. Είναι τεράστια η ποικιλομορφία χαιρετισμών και χειραψιών που εντοπίζονται στις ανθρώπινες κοινωνίες. Και δεν είναι χαρακτηριστικό μόνο του ανθρώπου. Επιστήμονες έχουν αποδείξει ότι πολλά ζώα χρησιμοποιούν χαιρετισμούς και χειρονομίες ως μέσο κοινωνικής αναγνώρισης και επικοινωνίας μεταξύ τους.

Σε αυτή τη μεγάλη ποικιλία ανθρώπινων χαιρετισμών, υπάρχει ένας που φαίνεται ότι είναι ο αρχαιότερος από όλους, αλλά και ο πιο διαδεδομένος σε όλες τις κοινωνίες, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Όλοι σχεδόν οι αρχαίοι πολιτισμοί τον χρησιμοποίησαν, όπως αποδεικνύουν οι αρχαιολογικές έρευνες και η ιστορική μελέτη.
Πρόκειται για το χαιρετισμό που γίνεται με το δεξί χέρι υψωμένο λίγο πάνω από το ύψος του ώμου και την παλάμη τεντωμένη.
Ακόμα και σήμερα, όποιο μέρος του κόσμου και να επισκεφτούμε, θα δούμε ότι, όταν ένας άνθρωπος βλέπει ένα φίλο από μακριά, σηκώνει το χέρι του με τεντωμένη την παλάμη για να του πει ένα «γεια», σε ένδειξη καλής διάθεσης, φιλίας και σεβασμού.
Ασφαλώς για αυτό το λόγο, το επιστημονικό επιτελείο της ΝΑSΑ στις ΗΠΑ, διάλεξε αυτόν το χαιρετισμό, όταν έψαχνε για μια εικόνα αρκετά αντιπροσωπευτική της ανθρωπότητας ώστε να την στείλει στο διάστημα, χαραγμένη σε μια πλάκα ταυτότητας, σύμφωνα με την πρόταση του αστρονόμου Carl Sagan. Η πλάκα αυτή τοποθετήθηκε στο Pioneer 10, του οποίου αποστολή είναι να ταξιδεύει σε μακρινά αστέρια, αναζητώντας πιθανά νοήμονα όντα σε κάποιο απομακρυσμένο πλανήτη για να τους μεταβιβάσει ένα μήνυμα ειρήνης και φιλίας.

Οι Έλληνες, οι λαοί της Μεσοποταμίας, οι Ινδοί και οι Θιβετιανοί, οι Κέλτες, οι Ρωμαίοι, οι πρώτοι Χριστιανοί, οι Ιππότες του Μεσαίωνα, ακόμα και οι Ινδιάνοι της αρχαίας Αμερικής χρησιμοποίησαν αυτόν το χαιρετισμό, σε ένδειξη σεβασμού προς κάτι ανώτερο, σε ένδειξη ειρήνης και φιλίας.
Στην πρόσφατη ευρωπαϊκή ιστορία αναβίωσε ο αρχαίος χαιρετισμός, στην Ελλάδα με το καθεστώς της 4ης Αυγούστου, στην Ιταλία με το φασιστικό καθεστώς, στην Ισπανία με το καθεστώς του Φράνκο και στην Γερμανία με το εθνικοσοσιαλιστικό. Ταυτόχρονα χρησιμοποιήθηκε από εθνικιστικά κινήματα όλης της Ευρώπης, από την Αγγλία και την Ιρλανδία ως την Ρουμανία, αλλά και από ευρωπαϊκής καταγωγής αμερικάνους. Με την λήξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την ήττα του Άξονα ο αρχαίος αυτός χαιρετισμός κατηγορήθηκε άδικα και δαιμονοποιήθηκε.

Εντούτοις ο πανάρχαιος αυτός χαιρετισμός με το δεξί χέρι είναι μια παγκόσμια πρακτική.
Ποιος όμως είναι ο λόγος αυτής της παγκόσμιας χρήσης ενός τόσου αρχαίου χαιρετισμού;
Γιατί τον χρησιμοποίησαν και τον χρησιμοποιούν ακόμα, έστω και ασυνείδητα, τόσοι λαοί;
Την εξήγηση μπορεί να μας τη δώσει η σύγχρονη επιστήμη.
Σύμφωνα με τις θεωρίες της σύγχρονης ιατρικής, το ανθρώπινο σώμα λειτουργεί σαν μια ηλεκτρική μπαταρία που παράγει ηλεκτρικό και μαγνητικό ρεύμα. Ο Βελονισμός και άλλες εναλλακτικές ιατρικές βασίζονται σε αυτό το γεγονός για να πετύχουν αξιοθαύμαστες θεραπείες. Η ίδια η πολικότητα του εγκεφάλου μας καθορίζει μια αντίστοιχη βιο-ενεργειακή πολικότητα στον ηλεκτρομαγνητισμό του σώματος. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο το γεγονός ότι τις ανθρώπινες πράξεις "θετικού τύπου", όπως το να προσφέρουμε κάτι σε κάποιον, να γράψουμε, να χειριστούμε εργαλεία, κλπ. τις κάνουμε με το δεξί χέρι, το θετικά φορτισμένο. Από εκεί προέρχεται και η έννοια του δεξιοτέχνη και του επι-δέξιου. Το δεξί χέρι λοιπόν, δίκαια καλείται να παίξει ένα σημαντικό ρόλο στον πιο αρχαίο και παγκόσμια διαδεδομένο ανθρώπινο χαιρετισμό. Ένα χαιρετισμό που, όπως μας έχει δείξει ο ιστορία, μπορούμε να πούμε ότι χρησιμοποιούταν από άτομα τις ίδιας φυλής ως δήλωσης σεβασμού, φιλίας και αγάπης.

Ο λεγόμενος «ναζιστικός» χαιρετισμός, είναι ο κατεξοχήν ΔΩΡΙΚΟΣ χαιρετισμός προς τον Ανατέλλοντα Ήλιο, ένας χαιρετισμός διαμέσου του οποίου ο ανθρώπινος οργανισμός μπορούσε να αντλήσει ενεργειακές δυνάμεις από τον Ήλιο, ανυψωνόμενος σε ανώτερες πνευματικές καταστάσεις και νοητικά πεδία . Ο χαιρετισμός αυτός, αποδιδόμενος με τεταμένο το δεξί χέρι, υπήρξε ο πιο συνηθισμένος τρόπος χαιρετισμού μεταξύ των προγόνων μας και συμβόλιζε επίσης ότι ο χαιρετών σε καιρό πολέμου υψώνει το χέρι για να λάβει το όπλο να πολεμήσει και σε καιρό ειρήνης για να λάβει το εργαλείο να εργαστεί.

Ο χαιρετισμός της υψώσεως της δεξιάς χειρός, ξεκινάει από την αρχαία Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα από τις Δωρικές και Πελασγικές κοινωνίες. Φαίνεται να πρωτοεμφανίζεται κατά τις ιερουργίες στις οποίες οι ιερείς χαιρετούσαν με αυτόν τον τρόπο τα αγάλματα των θεών. Όταν λεγόταν η φράση «Χαίρε (τάδε θεέ ή τάδε θεά)» τότε ύψωναν την δεξιά χείρα, σε ένδειξη σεβασμού. Χαρακτηριστικό αυτού του χαιρετισμού, είναι ότι η παλάμη δεικνύεται προς το χαιρετιζόμενο πρόσωπο.
Ο λόγος είναι ότι με αυτόν τον τρόπο έδειχναν οι ιερείς την καθαρότητα των προθέσεών τους. Για να γίνει αυτό, θα έπρεπε πρώτα να έχουν πλύνει καλά τα χέρια τους. Παράλληλα, χαιρετώντας με αυτόν τον τρόπο, έδειχναν προς τους θεούς ότι ήταν και καθαροί ψυχικά απέναντί τους.


Στην συνέχεια, αυτός ο χαιρετισμός επεκτάθηκε και στο κατώτερο ιερατείο, όταν αυτό απήυθηνε χαιρετισμό προς το ανώτερο και ανώτατο ιεράτευμα. Με την πάροδο των ετών, ο χαιρετισμός αυτός πέρασε και στην πολιτική ζωή.
Τιμώμενα πρόσωπα ήταν οι θεοί και οι βασιλείς. Από εκεί πέρασε και στον στρατό, όπου οι υφιστάμενοι χαιρετούσαν με αυτόν τον τρόπο τους προϊσταμένους τους.
Για παράδειγμα, όταν ένας αξιωματικός του Μεγάλου Αλεξάνδρου ήθελε να τον χαιρετήσει, στεκόταν με σεβασμό εμπρός του κρατώντας το κράνος του στο αριστερό χέρι, ύψωνε το δεξί χέρι λέγοντας: «χαίρε Αλέξανδρε, βασιλεύ των Μακεδόνων!».
Τότε ο Αλέξανδρος, ανταπέδιδε τον χαιρετισμό και στην συνέχεια συζητούσαν αυτό που ήθελαν.
Επίσης, υπήρχε κι άλλος ένας συμβολισμός σε αυτό: σε καιρό πολέμου, η ύψωση της χειρός ήταν ένδειξη ότι ο πρατάσων την χείρα ήταν έτοιμος να λάβει όπλο να πολεμήσει. Εν καιρώ ειρήνης ήταν δείγμα ετοιμότητος προς εργασία...

Ο σεβασμός στους θεσμούς στην αρχαία Ελλάδα, ήταν κάτι το πολύ σημαντικό. Όπως επίσης ήταν πολύ σημαντικό το θέμα της εμπιστοσύνης. Για τους λόγους που αναφέρθηκαν πιο πάνω (καθαρότητα προθέσεων κ.α.), ο χαιρετισμός αυτός ήταν μία αρχή ένδειξης καλής πίστης, πάνω στην οποία μπορεί να βασιστεί η εμπιστοσύνη.
Όπως είδαμε, η λέξη που συνόδευε αυτόν τον χαιρετισμό ήταν το «χαίρε». Ο χαιρετισμός έμελλε να περάσει στην άλλη πλευρά του Ιονίου Πελάγους και να καταλήξει στην Ρώμη. Ήταν λογικό, διότι η Ρώμη εκτός του ότι είχε επηρεαστεί πολύ από την Ελλάδα, τα περισσότερα πρόσωπα του πολιτικού και του στρατιωτικού κόσμου είχαν Ελληνική καταγωγή.
Η λέξη που συνόδευε την ύψωση της δεξιάς χειρός, ήταν το «ave», που στην Λατινική γλώσσα ερμηνεύεται ως «χαίρε» (ave Caesar! = χαίρε Καίσαρ!). Έτσι, στην Ιταλία ο χαιρετισμός είναι γνωστός ως "ρωμαϊκός".

Τα χρόνια πέρασαν κι ο χαιρετισμός αυτός, παρέμεινε στην συνείδηση του λαού και ειδικά των Ελλήνων, ως ένα αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας.
Σύμφωνα με το 'Αρθρο 30 των Γενικών Διατάξεων του Κανονισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας του Καθεστώτος της 4ης Αυγούστου του Ιωάννη Μεταξά: Ο χαιρετισμός αποδίδεται δια ζωηράς προτάσεως της δεξιάς χειρός τεταμένης με δακτυλους υψωμένους και την παλάμη εις το ύψος του δεξιού οφθαλμού, κατά το πρότυπον του καθαρώς Ελληνικού (Δωρικού) χαιρετισμού.

Τέλος, έχει καθιερωθεί παγκοσμίως εδώ και έναν αιώνα τουλάχιστον, ο συμβολικός χαιρετισμός των αριστερών κινημάτων να είναι η αριστερή γροθιά υψωμένη και ο συμβολικός χαιρετισμός των Εθνικιστικών κινημάτων η δεξιά χείρα τεταμένη.
Και αναμενόμενα, οι κυρίαρχοι δαιμονοποίησαν αυτό που φοβούνται.
Πηγή:
diadrastiko: Ο πανάρχαιος Δωρικός χαιρετισμός (ο λεγόμενος "ναζιστικός" ή "φασιστικός") https://diadrastiko.blogspot.com/2012...#ixzz1ueZZmfoE

paspartoy
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top