Το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από το 2020

louminis

Νεοφερμένος

Η louminis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης & Διερμηνείας Ιονίου. Έχει γράψει 80 μηνύματα.
Ουφ!! Ευχαριστώ!
 

Nasiak

Νεοφερμένος

Η Nasiak αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Νοσηλευτικής Πελοποννήσου. Έχει γράψει 10 μηνύματα.

Guest 699855

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Καλημέρα :thumbsup: Μία ερώτηση. Είπαν της μάνας μου να βάλλω και χαμηλόβαθμες σχολές στο μηχανογραφικό κι ας μην πάω, για να περάσω οπωσδήποτε σε κάποια για να μην χάσουμε την ασφάλεια. Θεωριτική είμαι. Αν περάσω σε κάποια σχολή και δεν πάω, και ξαναδώσω του χρόνου, θα αλλάζει κάτι στο πως θα εξεταστώ; Θα δώσω με το παλιό σύστημα;


Το έχω ξαναγράψει αλλά επειδή απασχολεί πολλούς θα το ξαναπώ. Δεν υπάρχει απολύτως καμία ενημέρωση ακόμα από το Υπουργείο πάνω σ΄αυτό το θέμα! Και όπως καταλαβαίνεις κανείς δεν ξέρει τι θα γίνει! Απλά υποθέτουμε ( το "υποθέτουμε" όπως καταλαβαίνεις δεν σημαίνει "ξέρουμε") ότι υπάρχει περίπτωση για όσους δώσουν φέτος (2019) και τους αποφοίτους προηγούμενων ετών που θέλουν να ξαναδώσουν του χρόνου, να ισχύσει κάτι παρόμοιο με αυτό που ίσχυσε στις πανελλαδικές του 2016. Τότε έγιναν οι πανελλαδικές για πρώτη χρονιά με το νέο σύστημα και είχαν δώσει στους αποφοίτους τη δυνατότητα να εξεταστούν, αν επιθυμούσαν, με το παλιό σύστημα διεκδικώντας κάποιο ποσοστό επί των προσφερόμενων θέσεων. Αλλά και πάλι σου τονίζω ότι αν δεν εκδοθεί επίσημη ανακοίνωση από το Υπουργείο, όλα είναι στον αέρα!

Εγώ είχα ακούσει πως ο βαθμός του απολυτηρίου θα ισχύει στις πανελλήνιες το 2021 και όχι το 2020 , τι ισχύει τελικά ;


Την πρώτη χρονιά εφαρμογής του νέου συστήματος, το 2020, δεν θα μετρήσει ο βαθμός του απολυτηρίου στον υπολογισμό των συνολικών μονάδων κάθε υποψηφίου για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Θα μετράει από τις εξετάσεις του 2021 και θα αποτελεί το 10% των μορίων εισαγωγής.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Panagiotisdim_

Νεοφερμένος

Ο Panagiotisdim_ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών. Έχει γράψει 2 μηνύματα.

Debby63

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Debby63 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 227 μηνύματα.
Κατσε, και αν καταργηθουν τα λατινικα και αντικατασταθουν απο την κοινωνιολογια, οσοι ειμαστε αποφοιτοι και ειμαστε απο θεωρητικη κατευθυνση και παμε πχ να δωσουμε ξανα πανελληνιες το 2020, θα εξεταστουμε στα λατινικα ως 4ο μαθημα ή στην κοινωνιολογια; Ή θα εξεταστουμε με το παλιο συστημα που εξεταστηκαμε ηδη και σαν 4ο μαθημα θα δωσουμε λατινικα;
 

Praxis

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Praxis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών. Έχει γράψει 224 μηνύματα.
Την πρώτη χρονιά εφαρμογής του νέου συστήματος, το 2020, δεν θα μετρήσει ο βαθμός του απολυτηρίου στον υπολογισμό των συνολικών μονάδων κάθε υποψηφίου για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Θα μετράει από τις εξετάσεις του 2021 και θα αποτελεί το 10% των μορίων εισαγωγής.

Δηλαδή εγώ που δίνω το 2021 θα μετράει το απολυτήριο ως 10% των μορίων;
 

Guest 699855

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Δηλαδή εγώ που δίνω το 2021 θα μετράει το απολυτήριο ως 10% των μορίων;


Ακριβώς! Αυτή τη στιγμή που μιλάμε αυτό έχει ανακοινωθεί ότι θα ισχύσει! Τώρα αν στην πορεία αλλάξει κάτι, δεν το ξέρω!
 

Radaplanos

Νεοφερμένος

Ο Radaplanos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 6 μηνύματα.
να ρωτήσω και κάτι ακόμα σε σχέση με τις πανελλαδικές 2019-2020;

η εξεταστέα ύλη στην βιολογία περιλαμβάνει τα κεφάλαια από το βιβλίο προσανατολισμού και τα κεφάλαια από το βιβλίο γενικής παιδείας;
αυτή η συγχώνευση δυο διαφορετικών μαθημάτων (όπως ίσχυε ως σήμερα) σε ένα δεν είναι αρκετά μεγάλη αύξηση της ύλης;
 

Guest 699855

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Ο κ. Μητσοτάκης δεσμεύθηκε ότι ως κυβέρνηση η ΝΔ δε θα αλλάξει το σύστημα εισαγωγής για τουλάχιστον 2 χρόνια, μέχρι να αλλάξει άλλες πτυχές του συστήματος που αφορούν τα σχολεία και τα ΑΕΙ, σημειώνοντας ότι "μετά ξεκινώντας από τα παιδιά της 3ης γυμνασίου θα χτίσουμε ένα διαφορετικό σύστημα".
 

Radaplanos

Νεοφερμένος

Ο Radaplanos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 6 μηνύματα.
ίσως υπάρξουν κάποιες αλλαγές στην εξεταστέα ύλη. δεν διευκρινίζει για ποια χρονιά

4. Σχετικά με το νέο εξεταστικό, η Νίκη Κεραμέως ενημέρωσε ότι τα παιδιά που θα φοιτήσουν φέτος στη Γ’ Λυκείου θα εξεταστούν στο σύστημα που ψηφίστηκε πριν λίγους μήνες, σημειώνοντας ότι «δεν φταίνε οι μαθητές που αλλάζουν οι κυβερνήσεις». Ωστόσο προανήγγειλε «βελτιωτικές κινήσεις» σε στρεβλώσεις που υπάρχουν στο νέο σύστημα, όπως στη διδακτέα και εξεταστέα ύλη.
 

Φινεύς

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Ολλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 317 μηνύματα.
ίσως υπάρξουν κάποιες αλλαγές στην εξεταστέα ύλη. δεν διευκρινίζει για ποια χρονιά

4. Σχετικά με το νέο εξεταστικό, η Νίκη Κεραμέως ενημέρωσε ότι τα παιδιά που θα φοιτήσουν φέτος στη Γ’ Λυκείου θα εξεταστούν στο σύστημα που ψηφίστηκε πριν λίγους μήνες, σημειώνοντας ότι «δεν φταίνε οι μαθητές που αλλάζουν οι κυβερνήσεις». Ωστόσο προανήγγειλε «βελτιωτικές κινήσεις» σε στρεβλώσεις που υπάρχουν στο νέο σύστημα, όπως στη διδακτέα και εξεταστέα ύλη.

Προσωπικά πιστεύω πως οι όποιες αλλαγές στην ύλη, θα πραγματοποιηθούν από τη σχολική χρονιά 2020-2021. Θεωρώ δύσκολο ως αδύνατο να προβούν σε αναθεώρηση της για την επόμενη χρονιά την τρέχουσα χρονική περίοδο.
 

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,042 μηνύματα.
Εγώ πιστεύω ότι η Υπουργός θα εφαρμόσει τα εξής φέτος:
1) Επαναφορά συντελεστών βαρύτητας
2) Μείωση της ύλης κατά 10-30%. Άλλωστε όπως είπε και η ίδια η Υπουργός η διδακτέα ύλη έχει πολλαπλασιαστεί με αποτέλεσμα να είναι δύσκολο να καλυφθεί, οπότε το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν τροποποιήσεις, ενώ έκανε λόγο για τις «στρεβλώσεις» που υπάρχουν στο νέο σύστημα και οι οποίες χρήζουν βελτίωσης.
3) Επιφυλάσσομαι για τον εξοβελισμό της λογοτεχνίας γιατί η συνεξέταση γλώσσας και λογοτεχνίας προβλεπόταν και στο εξεταστικό του Αρβανιτόπουλου.
4) Πιθανότατα να επαναφέρει τον παλαιό τρόπο εξέτασης στα αρχαία

Για αυτούς που θα δώσουν το 2021 θα αναστείλει την προσμέτρηση του 10% του απολυτηρίου και θα επαναφέρει τα λατινικά στη θέση της κοινωνιολογίας. Μάλιστα δεν αποκλείω και επαναφορά τους από τον φετινό Σεπτέμβρη στη β λυκείου στη θέση των βασικών αρχών κοινωνικών επιστημών στην ομάδα των ανθρωπιστικών σπουδών.
 

Praxis

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Praxis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών. Έχει γράψει 224 μηνύματα.
Μακάρι να επανέλθουν τα λατινικά. Γιατί πολλά ακούω περί κοινωνιολογίας και δεν μου αρέσουν.
 

Guest 699855

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
https://www.minedu.gov.gr/news/4245...ton-melon-ton-paidagogikon-omadon-ton-k-e-a-4
Oι βασικές αναφορές της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων για το θέμα του ασύλου, για το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, για τον ορισμό του αριθμού εισακτέων από τα Πανεπιστήμια, για το άνοιγμα των σχολείων, για την αναστολή έναρξης λειτουργίας των διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης στα ΑΕΙ.
 

Guest 475402

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Επισήμως πλέον, με την αποστολή δύο εγκυκλίων (η μεν σχετική με την εξεταστέα ύλη, η δε με τη συνεξέταση Γλώσσας-Λογοτεχνίας), οριστικοποιείται το σύστημα Γαβρόγλου. Η περικοπή της εξεταστέας ύλης στα αντικείμενα των Ανθρωπιστικών Σπουδών είναι υποτυπώδης και πολλοί αγωνιούμε για τη δυνατότητα αφομοίωσής της.
Εξεταστέα ύλη. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την εισήγηση του ΙΕΠ και μετά από διαβούλευση με επιστημονικές ενώσεις, προχωρούμε σε λελογισμένη μείωση της εξεταστέας ύλης στα μαθήματα για τα οποία η κάλυψή της δεν ήταν εφικτή. Συγκεκριμένα, μειώνουμε την ύλη στη Βιολογία, τη Χημεία, την Κοινωνιολογία, την Οικονομία, την Ιστορία, τα Αρχαία Ελληνικά. Για τις λεπτομέρειες της εν λόγω απόφασης, μπορείτε να δείτε ΕΔΩ.

Ενιαίος τρόπος εξέτασης Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας. Θεωρούμε θετική την ενιαία εξέταση των δύο αυτών μαθημάτων, καθώς με αυτό τον τρόπο καλλιεργείται η φιλαναγνωσία και ενισχύεται η κριτική σκέψη. Ωστόσο, θεωρούμε ότι ο τρόπος με τον οποίο εισήχθη, δεν είχε προετοιμαστεί επαρκώς αιφνιδιάζοντας μαθητές και εκπαιδευτικούς. Κατά συνέπεια, προχωρούμε σε μείωση του συντελεστή βαρύτητας της Λογοτεχνίας στο 15% του συνολικού βαθμού του εν λόγω μαθήματος. Για τις λεπτομέρειες της εν λόγω απόφασης, μπορείτε να δείτε ΕΔΩ.
 

valantis21

Δραστήριο μέλος

Ο valantis21 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 611 μηνύματα.
Ρε παιδιά μια ερώτηση..δε λέει κάτι για αποφοίτους παλαιότερων ετών ..με ποια ύλη θα δώσουμε ; Υπάρχει επιλογή συστήματος ;και θα διαγωνιστούμε για λιγότερες θέσεις;
 

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 947 μηνύματα.
Δεν διακρίνω σημαντικές διαφορές στο περιεχόμενο της νέας ύλης σε σχέση με την παλαιά (αναφέρομαι στην ύλη των μαθημάτων των ανθρωπιστικών σπουδών). Η μόνη που εντόπισα αφορά στο μάθημα της Ιστορίας και προβλέπει την αφαίρεση της ενότητας Β από το κεφάλαιο του Προσφυγικού Ζητήματος του 19ου αιώνα.
Στα Αρχαία Ελληνικά και την Κοινωνιολογία δεν διαπίστωσα κάποια τροποποίηση της ύλης. Σχετικά με τα Αρχαία, οι 22 διδακτικές ενότητες κρίνω πως είναι εφικτό να διδαχθούν επαρκώς μέχρι το τέλος του σχολικού έτους. Ως μόνα κωλύματα θεωρώ την ενδεχόμενη αδυναμία προσέγγισης όλων των παραλλήλων κειμένων του Φακέλου Υλικού, τα οποία,όμως, μαζί με τα κείμενα αναφοράς και τα κείμενα αυτενέργειας συνθέτουν ένα άκρως ενδιαφέρον και ουσιαστικό corpus φιλοσοφικών αποσπασμάτων, ικανών να βοηθήσουν το μαθητή να διεισδύσει στην αρχαία φιλοσοφία και να τη μελετήσει στη διαχρονία της. Το δεύτερο κώλυμα είναι ο περιορισμένος χρόνος σύνθεσης σημειώσεων για τις νέες διδακτικές ενότητες, γεγονός που θα επιβραδύνει την εμπέδωση τους.
Η ύλη της Κοινωνιολογίας μου φαίνεται πολλή και εξουθενωτική, ιδιαίτερα όταν διδάσκεται και αφομοιώνεται παράλληλα με την Ιστορία. Ωστόσο, παρουσιάζει ενδιαφέρον, καθώς θίγει καίρια κοινωνικά φαινόμενα και θεσμούς.
 

valantis21

Δραστήριο μέλος

Ο valantis21 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 611 μηνύματα.
Δεν διακρίνω σημαντικές διαφορές στο περιεχόμενο της νέας ύλης σε σχέση με την παλαιά (αναφέρομαι στην ύλη των μαθημάτων των ανθρωπιστικών σπουδών). Η μόνη που εντόπισα αφορά στο μάθημα της Ιστορίας και προβλέπει την αφαίρεση της ενότητας Β από το κεφάλαιο του Προσφυγικού Ζητήματος του 19ου αιώνα.
Στα Αρχαία Ελληνικά και την Κοινωνιολογία δεν διαπίστωσα κάποια τροποποίηση της ύλης. Σχετικά με τα Αρχαία, οι 22 διδακτικές ενότητες κρίνω πως είναι εφικτό να διδαχθούν επαρκώς μέχρι το τέλος του σχολικού έτους. Ως μόνα κωλύματα θεωρώ την ενδεχόμενη αδυναμία προσέγγισης όλων των παραλλήλων κειμένων του Φακέλου Υλικού, τα οποία,όμως, μαζί με τα κείμενα αναφοράς και τα κείμενα αυτενέργειας συνθέτουν ένα άκρως ενδιαφέρον και ουσιαστικό corpus φιλοσοφικών αποσπασμάτων, ικανών να βοηθήσουν το μαθητή να διεισδύσει στην αρχαία φιλοσοφία και να τη μελετήσει στη διαχρονία της. Το δεύτερο κώλυμα είναι ο περιορισμένος χρόνος σύνθεσης σημειώσεων για τις νέες διδακτικές ενότητες, γεγονός που θα επιβραδύνει την εμπέδωση τους.
Η ύλη της Κοινωνιολογίας μου φαίνεται πολλή και εξουθενωτική, ιδιαίτερα όταν διδάσκεται και αφομοιώνεται παράλληλα με την Ιστορία. Ωστόσο, παρουσιάζει ενδιαφέρον, καθώς θίγει καίρια κοινωνικά φαινόμενα και θεσμούς.

Εγώ δεν έχω καταλάβει..σε σχέση με φέτος στα Αρχαία θα πρέπει να μάθουμε και άλλες μεταφράσεις απο το φάκελο υλικού; Επίσης η κοινωνιολογία θα είναι παπαγαλία;;;και στην έκθεση δεν θα έχει ασκήσεις με συνώνυμα αντωνυμα κτλ;
 

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 947 μηνύματα.
Εγώ δεν έχω καταλάβει..σε σχέση με φέτος στα Αρχαία θα πρέπει να μάθουμε και άλλες μεταφράσεις απο το φάκελο υλικού; Επίσης η κοινωνιολογία θα είναι παπαγαλία;;;και στην έκθεση δεν θα έχει ασκήσεις με συνώνυμα αντωνυμα κτλ;

Με το νέο σύστημα του 2019 η μετάφραση του διδαγμένου κειμένου καταργείται και αντικαθίσταται από μία ερώτηση κατανόησης κλειστού ή ανοικτού τύπου. Συνεπώς, οφείλεις να γνωρίζεις την μετάφραση του κειμένου, όμως όχι παπαγαλία, αλλά για να απαντήσεις ορθά στην ερώτηση κατανόησης.
Σχετικά με την Κοινωνιολογία κανείς δεν είναι βέβαιος για το αν πρέπει να αφομοιωθεί και να αναδιατυπωθεί το περιεχόμενο του βιβλίου στις εξετάσεις με "παπαγαλία". Συμβουλεύω να τη μαθαίνεις πολύ καλά και όσο το δυνατό πιο πιστά στο βιβλίο, για να είσαι "ασφαλής".
Ο νέος τρόπος (συν)εξέτασης Έκθεσης και Λογοτεχνίας δεν αποκλείει απαραίτητα ασκήσεις συνωνύμων-αντωνύμων, αφού γίνεται αναφορά σε ενδεχόμενες ασκήσεις εξέτασης λεξιλογίου.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top